Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:11
Mirjam77 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:10:
Ik lees vaak dat mensen een lijstje hebben mbt mooiste modular. Leuk om de voorkeuren van anderen te lezen, ik heb alleen de eerste 3 niet maar ben in bezit van de fire brigade en townhall. AS heb ik nog niet gebouwd maar...de petshop heeft echt een superleuke built!

Ik hoor/lees ook niemand hierover Grand Emporium die ook een hele leuke built heeft (trap en lamp) . De meeste heb ik al weer opgeruimd en wat langer geleden gebouwd en na verloop van tijd herken je de tricks voor bepaalde hoekjes ed maar mochten jullie de petshop ergens goedkoop op de kop kunnen tikken zou ik het zeker doen.

Ik geniet elke keer van zo’n nieuwe doos openmaken dus superblij dat Brickfever morgen mijn garage alsnog levert. Dat wordt bouwen dit weekend! 🥰
En wat vind je van de Parisien Restaurant?

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb afgelopen weekend het B-model van de 42052 in elkaar gezet:

Wilde graag weer wat Lego-en, maar mag geen nieuwe sets kopen dus moet het met opnieuw bouwen van wat ik heb doen, en had het B-model nog niet gemaakt.

Moet zeggen dat ik hem best wel gaaf vind, enige en meest gehoorde punt van kritiek is de cockpit, die is echt ondermaats qua design. Ook als je het model van achteren bekijkt lijkt het wel alsof de cockpit er afgehakt is en er een andere voor in de plaats gezet is, de cockpit is volgens mij 4 studs smaller dan de rest van het model. Toch best zonde want het alles achter de cockpit is echt wel OK.

Ook de kleine (bijna 2 jaar) kan er al goed mee spelen :o Hij doet er echt voorzichtig mee en vind het helemaal geweldig om de achterklep te openen om de brancard te pakken en met de takel te spelen. Ook het openen van de deurtjes aan de zijkant vind hij prachtig. Hij speelt er beter mee dan met zijn Duplo :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:00
@Angeloonie

Geen idee of je toevallig de porsche of bugatti hebt, maar dan kan ik je aanraden om die in "pimp my $CAR" spec te bouwen, ik heb de porsche zelf op die manier gebouwd, en dan is ie in een keer toch wel een stukje toffer dan de bugatti zoals ie uit de doos komt, vergrendelende deuren, compleet soepel lopende shifters/bak, geen inzakkende vering meer etc..

De bugatti gaat bij mij ook zeker nog wel een keer uit elkaar om dus verbeterd weer te herbouwen

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

vectormatic schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:08:
@Angeloonie

Geen idee of je toevallig de porsche of bugatti hebt, maar dan kan ik je aanraden om die in "pimp my $CAR" spec te bouwen, ik heb de porsche zelf op die manier gebouwd, en dan is ie in een keer toch wel een stukje toffer dan de bugatti zoals ie uit de doos komt, vergrendelende deuren, compleet soepel lopende shifters/bak, geen inzakkende vering meer etc..

De bugatti gaat bij mij ook zeker nog wel een keer uit elkaar om dus verbeterd weer te herbouwen
Heb ik beiden niet :P Dit is eigenlijk het enige model dat ik heb :+ Verder nog wat klein Lego-werk en een fake 75192 Millenium Falcon.
Zou graag meer toevoegen maar mag momenteel even niet :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

@Angeloonie

Zo heb ik nog steeds spijt dat ik die Porsche heb geannuleerd toen hij nog 170 euro was.... :')

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• vectormatic
vhal schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Zo heb ik nog steeds spijt dat ik die Porsche heb geannuleerd toen hij nog 170 euro was.... :')
Ik heb em ook niet nieuw gekocht destijds, toen voor mn verjaardag de bugatti gekregen, en daardoor toch spijt dat ik de porsche niet gekocht had. Heb uiteindelijk voor 200 een 2e handsje van marktplaats gehaald, de parts-bin aangevallen en nog 15 euro er bij gebricklinked, en toen de Pimp my Porsche versie gebouwd, en geen moment spijt van.

Tuurlijk had ik het ding gewoon moeten bestellen destijds voor <200, maar daar doe je niks meer aan, enige wat je er mee kan is er lering uit trekken en de volgende keer gewoon zooi kopen als de aanbieding leuk is inplaats van twijfelen, de LaRo Defender gaat er ook 100% komen

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik lees vaak dat mensen een lijstje hebben mbt mooiste modular. Leuk om de voorkeuren van anderen te lezen, ik heb alleen de eerste 3 niet maar ben in bezit van de fire brigade en townhall. AS heb ik nog niet gebouwd maar...de petshop heeft echt een superleuke built!

Ik hoor/lees ook niemand hierover Grand Emporium die ook een hele leuke built heeft (trap en lamp) . De meeste heb ik al weer opgeruimd en wat langer geleden gebouwd en na verloop van tijd herken je de tricks voor bepaalde hoekjes ed maar mochten jullie de petshop ergens goedkoop op de kop kunnen tikken zou ik het zeker doen.
Helaas was de GE al ruim een jaar uit productie (en uit de handel) toen ik net uit mijn LEGO Dark Ages kwam. Ik vind hem wel mooi en denk dat het een mooi warenhuis hoek-gebouw is in een winkelstraat. Wel heb ik uit diverse reviews gelezen dat de bouw best wel repetitief is. Ik ben dan ook niet van plan om de GE alsnog voor minimaal €260 (2e hands) aan te schaffen.

Gelukkig kon ik de Pet Shop nog net op tijd voor een goede prijs aanschaffen eind 2015 voordat die eind 2016 uit productie ging. Heb hem alleen nog steeds in een dichte doos zitten omdat ik hem voornamelijk kocht met het idee: "als ik het nu niet doe, dan ga ik er later spijt van krijgen". Idem met de Palace Cinema, die ik ook nog steeds in een dichte doos heb liggen. Maar ooit ........ :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

vhal schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Ik niet. :+

Heb net de Londen Bus in elkaar gezet, maar ik begin nu ook vanwege de ruimte te twijfelen of ik überhaupt de modulars ga houden. Ben nou niet helemaal kapot van de nieuwe VS 50/60's stijl.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:09

Ik geniet elke keer van zo’n nieuwe doos openmaken dus superblij dat Brickfever morgen mijn garage alsnog levert. Dat wordt bouwen dit weekend! 🥰
Als Ninjago City mee mag tellen vind ik deze toch veruit de beste bouwervaring geven! Zo veel afwisseling, technieken en details! Maar ik weet het, hij past er niet echt bij, hij staat bij mij dan ook apart.

Verder vond ik Assembly Square ook erg gaaf en noemenswaardig.
Cinema Palace vond ik wat minder. De rest van de wat nieuwere modulars vond ik verder stuk voor stuk erg leuk om te bouwen en te bewonderen.

Helaas heb ik door de komst van een 2e kind nu wat minder ruimte voor een stad. Alles verhuist naar ons kantoor/speelkamer in aanbouw.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:21
en t/m zakje 9 gekomen van de saturn. Kon het toch niet laten, awesome build. Vanavond is hij af. Na ongeveer 5-6 uur (ik ben traag, ik weet het)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Haay
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:41:
Heb net de Londen Bus in elkaar gezet, maar ik begin nu ook vanwege de ruimte te twijfelen of ik überhaupt de modulars ga houden. Ben nou niet helemaal kapot van de nieuwe VS 50/60's stijl.
Ik vind de Downtown Diner wel mooi, maar de meest recente Corner Garage doet mij niet zo veel eigenlijk. Zal best gaaf zijn om te bouwen, maar als display set doet het me minder.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:05
Marsman83 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:27:
Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, mijn zoontje is 4 jaar geworden en heeft zijn eerste eigen Lego gekregen :D Een paar setjes vanaf 5-6 en een paar van 4+. Gek genoeg koos hij ook als eerste de 4+ setjes.
Heerlijk om te zien hoe hij vol concentratie alles in elkaar zette! Rest van de dag heeft hij alleen nog maar met de Lego gespeeld O+
Een paar straatplaten erbij en dan kunnen we beetje bij beetje beginnen aan zijn Lego stad!
Heel herkenbaar dit (al was dit in juni), ons verbaasde het wel omdat ons zoontje vaak het geduld niet heeft om te 'knutselen' enzo. De lego set (Cars, met vrachtwagen, 3 auto's een start/ finishboog, podiumpje met beker, pitsgarage en pitsauto'tje) wilde hij direct in elkaar zetten.
Was op de camping, dus alleen in de bak van de vouwwagen mocht ermee gespeeld worden, zodat we niets kwijtraakten. Ging daarna gelijk aan het 'ombouwen' van dingen om er iets anders van te maken. Heerlijk om te zien en we zijn nu aanbiedingen e.d. in de gaten aan het houden. Denk nog een keer op een rommelmarkt/ braderie van die straatplaten aan te gaan schaffen omdat ik ze anders eerlijk gezegd veel te duur vind.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:44
Als ik de Amerikaanse Lego feestdagen folder zo bekijk, dan ik zie daar drie modular buildings: de 10255, 10260 en 10264. Dit bevestigt dat de 10243 nu wel met pensioen gaat, maar ook dat de 10255 nog even blijft.

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:28

roeleboel

en zijn beestenboel

corset schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:52:
en t/m zakje 9 gekomen van de saturn. Kon het toch niet laten, awesome build. Vanavond is hij af. Na ongeveer 5-6 uur (ik ben traag, ik weet het)
Het draait niet om snel bouwen, het draait om genieten van de build :)

• vectormatic
roeleboel schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Het draait niet om snel bouwen, het draait om genieten van de build :)
Precies, ik ben met 42056 en 42083 allebei een goede twee weken bezig geweest, elke avond lekker rustig een uurtje aanklooien, en als het even niet uitkomt, komt het niet uit. Daarmee voorkom je ook dat je achter elkaar twee of vier keer hetzelfde zit te bouwen, want je doet eerst de ene kant, en dan de volgende avond de andere kant van de auto bijvoorbeeld.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lego meets battlebots

^-
code:
1
[video]-tag

werkt niet (meer)

himlims_ wijzigde deze reactie 09-10-2019 12:03 (47%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:02

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:30:
lego meets battlebots

[YouTube]

^-
code:
1
[video]-tag

werkt niet (meer)
offtopic:
https://www.youtube.com/watch?v=zX0lUcSSR5k (zonder p) ;)

crisp wijzigde deze reactie 09-10-2019 12:04 (30%)

Intentionally left blank

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:11
Iemand een idee of er nog 'speciale ' lego verkrijgbaar is in bolivia en chili?

ik zit al te zoeken maar tot nu toe niets. volgens mij is er ook niets maar misshien dat iemand van jullie een idee heeft?

• fishman
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:31
@Angeloonie

Welke bedoel je precies? Ik heb gezien dat er verschillende aanpassingen zijn voor de Porsche 42056 set. Die van mij ligt uit elkaar en als ik 'm weer ga opbouwen wil ik ook die modificaties.
Ik kwam deze tegen: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments

• vectormatic
fishman schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Welke bedoel je precies? Ik heb gezien dat er verschillende aanpassingen zijn voor de Porsche 42056 set. Die van mij ligt uit elkaar en als ik 'm weer ga opbouwen wil ik ook die modificaties.
Ik kwam deze tegen: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments
Die ja! Ik heb de porsche nooit origineel gebouwd, maar genoeg reviews gelezen om te weten wat de problemen zijn met het originele model. Met die instructies daarintegen is ie helemaal tof, enige resterende manco (wat mij betreft) is de oplopende slack in de aandrijflijn, maar daar is niet omheen te komen met lego clutches.

Er is een vergelijkbaar project voor de bugatti, en die ga ik ook een keer doen, als je de deuren van de gemodificeerde porsche vergelijkt met die van de stock bugatti sla je haast stijl achterover, zo slecht is de bugatti.

• meesje
Drie woensdag op rij de 60198 cargo trein, het 60141 politiebureau en (vandaag) de 60215 brandweerkazerne. Bij de 60198 set was een 2x16 plate zo krom als wat. Gelukkig zat dit het verder bouwen niet in de weg (het was het onderstel van de bestelbus, er kwamen nog genoeg stukjes bovenop). Nog even getwijfeld, maar toch zojuist het stukje nabesteld.

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-11 21:48

Guardian1980

Lekker bezig

Zijn er hier mensen die morgen al naar de Lego-store in Utrecht gaan? Als ik het goed heb opent die morgen de deuren, maar is een spectaculaire opening pas in november (ben ik de enige die dat bijzonder vind?)

Ik ben benieuwd of het er morgen al druk zal zijn, ik kan er helaas pas volgende week heen.

• totalatool
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:43
Morgen kan ik hoogstwaarschijnlijk nog niet, maar vrijdag fiets ik er zeker even naartoe.

• BorgMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:48
Guardian1980 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:52:
Zijn er hier mensen die morgen al naar de Lego-store in Utrecht gaan? Als ik het goed heb opent die morgen de deuren, maar is een spectaculaire opening pas in november (ben ik de enige die dat bijzonder vind?)
Dit gebeurt meer. Een soft-opening om kinken uit de kabel te halen, kijken of de software goed draait, ingecalculeerd personeel ook daadwerkelijk optimaal is of dat er nog wat geschoven moet worden.

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

• Gillonde
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:54
Guardian1980 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:52:

Ik ben benieuwd of het er morgen al druk zal zijn, ik kan er helaas pas volgende week heen.
Ik loop er vanavond na m'n werk even langs. Ben wel benieuwd, ik hoop stiekem op een Lego-domtoren display.

• Haay
Gillonde schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:14:
Ik loop er vanavond na m'n werk even langs. Ben wel benieuwd, ik hoop stiekem op een Lego-domtoren display.
Maak foto's! We willen graag zien hoe een echte LEGO winkel in Nederland eruit ziet. :D

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Haay schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Maak foto's! We willen graag zien hoe een echte LEGO winkel in Nederland eruit ziet. :D
En wat er in de BrickWall zit :9

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:30

SuperPoekie

Super Furry Animal

Mijn zwager is vanmorgen geweest, het was druk, de pompoenen uit de PaB (of BaM? als accesoire?) bakken waren super populair. Maar de foto's die hij stuurde bevatten mijn neefje dus die ga ik hier niet plaatsen. Zag er vrij standaard-Lego-winkel-ig uit met enkele bouwbakken met duplo en Lego :)

Smashrun | Strava | Citystrides

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:31
Ik kom er net uit. Ongeveer het formaat van de winkel in Oberhausen. Was nog steeds druk. Was aangenaam verrast door een plank met losse PU/PF onderdelen (dit ontbrak in Oberhausen), waaronder nieuwe PoweredUp trein motors, PU battery box, PU m-motor en PU lights, maar ook nog wat oud PF spul zoals trein remote, Technic remote, Technic en trein battery box, PF switch. Het ligt nogal door elkaar, dus wellicht nog meer (misschien ook achter in magazijn zoals Oberhausen).

• Haay
Ik zag net de email voor de feestelijke opening op 7 november. Openingsacties:
- gratis Lego Brand winkel set bij besteding van minimaal €125 --> https://brickset.com/sets/40145-1/LEGO-Brand-Retail-Store
- gratis Lego rendier bij besteding van minimaal €35
--> https://brickset.com/sets/30474-1/Reindeer
- gratis Lego tile voor elke bezoeker met daarop geprint "I ♥️ Utrecht"

Haay wijzigde deze reactie 10-10-2019 17:38 (6%)

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-11 21:48

Guardian1980

Lekker bezig

Haay schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:37:
de feestelijke opening op 7 november.
Wel balen dat ook dit weer op een doordeweekse dag is, niet iedereen kan er zomaar even heen. Aan de andere kant wel lekker voor diegenen die er wel heen gaan, toch net wat rustiger.

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:30
zou die aanbieding dan niet het hele weekend zijn? openingsweekend was toch 7 tem 10 November?

• Haay
avdieren schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:25:
zou die aanbieding dan niet het hele weekend zijn? openingsweekend was toch 7 tem 10 November?
Een officiële feestelijke opening is natuurlijk op één specifieke dag. 7 November dus. Maar genoemde openingsacties gelden voor de genoemde periode van 7-10 november. :)

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-11 21:37

Hierkomik

Zo dan...

Haay schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:54:
[...]

Een officiële feestelijke opening is natuurlijk op één specifieke dag. 7 November dus. Maar genoemde openingsacties gelden voor de genoemde periode van 7-10 november. :)
Weet iemand toevallig ook of de sets 'zolang de voorraad strekt' zijn? (misschien is er ooit iemand bij een opening geweest in een ander land oid?)
Ik ben van plan zondag de 10e naar het Spellenspektakel te gaan (dat in de jaarbeurs gehouden wordt), en dan zou het ideaal zijn om even langs de Lego store te gaan en wat te shoppen. Maar als de 'opening promoties' dan al helemaal uitverkocht zijn twijfel ik om eerder die week even langs te gaan...

Hierkomik wijzigde deze reactie 10-10-2019 23:28 (5%)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Hierkomik schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:28:
[...]

Weet iemand toevallig ook of de sets 'zolang de voorraad strekt' zijn? (misschien is er ooit iemand bij een opening geweest in een ander land oid?)
Ik ben van plan zondag de 10e naar het Spellenspektakel te gaan (dat in de jaarbeurs gehouden wordt), en dan zou het ideaal zijn om even langs de Lego store te gaan en wat te shoppen. Maar als de 'opening promoties' dan al helemaal uitverkocht zijn twijfel ik om eerder die week even langs te gaan...
In principe zijn de promoties ‘zolang de voorraad strekt’ ja.

Zelf ben ik ooit op de tweede dag van het ‘verjaardagsweekend’ geweest in de winkel te Antwerpen, en ik kreeg nog alle goodies mee. Bij de opening van de winkel in Londen was de situatie iets gekker, daar kon ik gelukkig bij de eerste groepen bezoekers mee de winkel in. Ik vermoed dat de promo’s daar zeker geen heel weekend meegingen, buiten de dubbele VIP punten dan.

Voor dat mini winkel setje hoef je overigens niet speciaal naar zo’n event te gaan en veel centjes te spenderen. Het is gemakkelijk te krijgen op bricklink, en bevat geen speciale elementen (zelfs geen store fig). Lego biedt twee alternatieven in hun huidige catalogus: Lego Store Frame en Brand Store, waarbij de eerste een store medewerker minifig bevat.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• legofanaten
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:47
Brickset heeft een impressie van de LEGO Store in Utrecht online gezet: https://brickset.com/arti...trecht-opening-day-report

dus...

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

bedankt voor de info Kapoen! Dan valt het wel mee als ik de promo mis.

ben stiekem ook wel benieuwd naar de PAB wall.
Ik heb ooit een website gevonden waar mensen de inhoud van de PAB walls kunnen bijhouden (bij jullie vast ook wel bekend):
http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/

de NL winkel staat er nog niet, maar is wel ideaal als resource. Moeten we wel met zijn allen up to date houden ;).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De wintermaanden zijn weer begonnen dus het werd tijd voor iets nieuws..

Daarnaast heb ik nu een stuk of 8 oude 'space'-sets uitgesorteerd. Helaas moet ik nog het eea bricklinken maar de komende weken ben ik wel even zoet :)

• Gillonde
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:54
Haay schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Sorry, geen foto's. Het is exact wat je van een kleinere LEGO-winkel verwacht. Hij lijkt op die in Londen Westfield. Het was best druk gisteren en veel medewerkers spraken Engels. Geen Nederlandse details kunnen ontdekken. Misschien krijgt de winkel in Amsterdam dat meer.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een lifesize minifig met een dikke joint in zijn klep voor de deur :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Haay
Gillonde schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:46:
Sorry, geen foto's. Het is exact wat je van een kleinere LEGO-winkel verwacht. Hij lijkt op die in Londen Westfield. Het was best druk gisteren en veel medewerkers spraken Engels. Geen Nederlandse details kunnen ontdekken. Misschien krijgt de winkel in Amsterdam dat meer.
Ja, dat had ik inmiddels al begrepen. Een typische standaard kleinere LEGO winkel, vergelijkbaar met die in Oberhausen of Frankfurt, volgens bezoekers.

De LEGO Flagship Store in Amsterdam zal volgens berichten vergelijkbaar in grootte zijn als die in Londen. Hopelijk dat er in die winkel wel iets exclusief Nederlands te vinden zal zijn. Een exclusief Nederlandse minifig analoog aan Lester in de Leicester Square winkel zou ik wel leuk vinden! :9

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hierkomik schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:58:

Ik heb ooit een website gevonden waar mensen de inhoud van de PAB walls kunnen bijhouden (bij jullie vast ook wel bekend):

de NL winkel staat er nog niet, maar is wel ideaal als resource. Moeten we wel met zijn allen up to date houden ;).
@Kapoen tovert de inhoud van pab wall uit België geregeld op t forum. Hopelijk gaan de Nld shops die informatie ook beschikbaar strllen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik ga morgen naar Utrecht, even kijken en CMFzakjes voelen want ik wil de vos en de pizzaguy, onze lokale speelgoedwinkel heeft geen CMF meer sinds LM2.
Ik zal ook wat foto's maken voor jullie en wellicht zie ik wel een van jullie - donkerblond iemand met blauwe jas en Pusheen rugzak die verwoed zakjes staat te voelen (of BaM aan het bouwen is), that's me :P

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-11 15:51
meesje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:48:
@Gim Inderdaad zijn de meningen heel verschillend, en maar goed ook.
Ik ben nog niet aan bouwen toegekomen, maar bij mij staan PR en AS ook boven aan. De Fire Brigade en Town Hall (en nog ouder) heb ik niet, maar qua vormgeving vind ik deze (en dan vooral de Town Hall) erg lomp overkomen. Dit neemt niet weg dat ik ze wel zou willen hebben. ;)

Wat betreft AS vraag ik me af hoe ik deze tzt goed in een straat kwijt kan. De breedte van AS sluit niet mooi aan bij de wegplaten. Hoe doen jullie dit?
Gerelateerd hieraan had ik ook een vraag. Ik dacht dat de eerste tien modulaire gebouwen tezamen één aansluitend blok vormden met op elke hoek logischerwijs een hoekgebouw. Zover ik weet is AS het enige gebouw welke breder is dan de rest, dus dan krijg je het nooit sluitend tenzij je één van de Pet Shop gebouwen eruit laat of een gebouw van 16 studs breed toevoegt. Of is er nog een set die afwijkt in de breedte?

Aan de mensen die van die "plexiglas" (of gelijkwaardige) platen bestellen om cases op maat te maken; blijven die platen uit het zonlicht mooi of wordt het een verkleurde, doffe (verminderd transparante) bedoening na een jaartje?

Ik wil namelijk een dergelijke plaat van 100-105cm breed bestellen, waar 3-4 modulaire gebouwen komen te staan ter display. Ik vrees wel voor de prijs met zo'n breedte; Dat of twee minder brede platen tegen elkaar (al dan niet gelijmd) als dat de kosten stevig drukt al vrees ik dan wel voor een erg lelijk naadje in het midden.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Is het mogelijk op bricklink om een wishlist op te laten splitsen in meerdere shops? Ik heb namelijk een wishlist met 80 soorten steentjes e.d. maar de 'beste' shop komt slechts tot 64 steentjes. Idealiter zou ik een combinatie van shops die alles kan leveren voor de laagste prijs...

• TommyknockerNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:55
vhal schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:16:
Is het mogelijk op bricklink om een wishlist op te laten splitsen in meerdere shops? Ik heb namelijk een wishlist met 80 soorten steentjes e.d. maar de 'beste' shop komt slechts tot 64 steentjes. Idealiter zou ik een combinatie van shops die alles kan leveren voor de laagste prijs...
Dan druk je op de knop Auto-Select, voor het combineren van Shops.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

TommyknockerNL schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:21:
[...]

Dan druk je op de knop Auto-Select, voor het combineren van Shops.
:X hoe kon ik die knop missen 8)7 Dank!

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:30
Hierkomik schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:58:

handige site!

mochten mensen nog naar de Utrecht store gaan, kan iemand de grootte van de PaB onthouden. dan kunnen we die eventueel laten toevoegen. Ben stiekem ook wel benieuwd nl. Wij gaan volgende week naar legoworld toe, dus vast ook wel even langs de nieuwe winkel

"Don’t see your local LEGO store? Send me a Flickr mail letting me know the dimensions of your LEGO store’s PaB and I’ll get it added ASAP!"

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@avdieren 9x14 is ie, met hier en daar geen bakjes ivm logo’s en bekers.
Zie https://www.duic.nl/retai...tober-in-hoog-catharijne/
En hier kijkt het alsof er in de winkel nog meer bakken staan:
https://indebuurt.nl/utre...-catharijne-eruit~115311/

• AppieNL
Als ik me niet vergis, waren alleen de onderste 5 rijen gevuld met onderdelen, de rest is alleen een plaatje of idd logo's/bekers. Van die 5 rijen waren er ook wat bakken gevuld met onderdelen die ook in een andere bak lagen (3-4 onderdelen die 2 bakken hadden zeg maar, verspreid).

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Legostore Utrecht
https://tweakers.net/ext/f/hNNmiIyCdFKdqi9T5S1Z5NoR/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/m73enUKZpNiMsdze5e5BkUgl/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/zZSU3iM8ezHChBa7ghrSQjZo/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/7cOiXRdOcghzcd5ojGVv0Tbp/thumb.jpg

Heb zelf alleen minifigs gekocht, een aantal CMF (pizza, vos, nerdgirl, beer) en Halloween BaM met o.a. een pumpkinhoofd

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Ja, dat had ik inmiddels al begrepen. Een typische standaard kleinere LEGO winkel, vergelijkbaar met die in Oberhausen of Frankfurt, volgens bezoekers.

De LEGO Flagship Store in Amsterdam zal volgens berichten vergelijkbaar in grootte zijn als die in Londen. Hopelijk dat er in die winkel wel iets exclusief Nederlands te vinden zal zijn. Een exclusief Nederlandse minifig analoog aan Lester in de Leicester Square winkel zou ik wel leuk vinden! :9
oeh, echte lego klompen lijkt me wel wat _/-\o_

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

mschol schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

oeh, echte lego klompen lijkt me wel wat _/-\o_
Een minifig in Volendamse klederdracht of een minisetje met een molentje en tulpenveldje.

• Haay
Ik heb recentelijk bij Minifigure Display in UK een display frame besteld, en deze werd eindelijk afgelopen vrijdag bezorgd. Heb het gevuld met de Disney CMF Series 1 en 2, en de Feestje CMF. Verder opgevuld met het grootste deel van m'n Lego Dimensions minifigs en bijhorende setjes. Lego Dimensions speel ik niet meer, maar er zaten hele leuke unieke Minifigs bij! :)

Het display frame hangt nu mooi op het toilet, zodat het toilet bezoek elke keer weer een blije lach op m'n gezicht tovert. :)

• fishman
  • Laatst online: 12:31
Haay schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:17:
Ik heb recentelijk bij Minifigure Display in UK een display frame besteld, en deze werd eindelijk afgelopen vrijdag bezorgd. Heb het gevuld met de Disney CMF Series 1 en 2, en de Feestje CMF. Verder opgevuld met het grootste deel van m'n Lego Dimensions minifigs en bijhorende setjes. Lego Dimensions speel ik niet meer, maar er zaten hele leuke unieke Minifigs bij! :)

Het display frame hangt nu mooi op het toilet, zodat het toilet bezoek elke keer weer een blije lach op m'n gezicht tovert. :)
[Afbeelding: Minifigure Display]
Wow, mooi kastje! Bedankt voor het delen van de foto.
De uitspraak 'less is more' is hier trouwens wel van toepassing. Dat kastje is nu zo volgeramd met poppetjes dat het erg rommelig oogt. De oorspronkelijke foto die hier gepost werd had tafereeltjes en verhaaltjes per verdieping, met aankleding enzo. Dat sprak mij persoonlijk veel meer aan :P

• Kapoen
  • Laatst online: 18:46
Uit het verslag:
Niet geheel verwonderlijk bestond de rij voornamelijk uit AFOL. Een aantal voorbijgangers hoorden we zeggen “er staan helemaal geen kinderen tussen” en “kijk de winkel staat vol met volwassenen“.
Ik meen me te herinneren dat het in Londen ook zo was, een grote massa AFOLs en quasi geen kinderen. Een cameraploeg moest er echt op zoek gaan naar KFOLs.

*edit*
fishman schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 00:19:
[...]
De oorspronkelijke foto die hier gepost werd had tafereeltjes en verhaaltjes per verdieping, met aankleding enzo. Dat sprak mij persoonlijk veel meer aan :P
Bedankt om er mij aan te herinneren _/-\o_ Het was een post van @himlims_ , die verwees naar displayframesuk. Grotere foto's van die tafereeltjes zijn er te vinden. Ik vind de vignette/mini scenes bouwstijl ook mooi, en helemaal niet eenvoudig. Ik ben al een poosje bezig met aanmodderen, en het lukt me nog niet om zaken te reduceren tot de essentie 8)7

Kapoen wijzigde deze reactie 13-10-2019 09:18 (34%)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gim
Dit weekend de 10263 winter village fire station gebouwd met m'n zoontje. Hij is dol enthousiast over de set. Dat alleen al maakt de set zijn geld waard. 8)

Uiteindelijk een waardige toevoeging voor t winterdorp geworden. Sowieso kon m'n dorp meer gebouwen gebruiken, want er stonden vooral kraampjes in :P Qua sneeuw bedekking mocht er wat meer zijn, maar dat is snel aangevuld met witte blokjes.

Ga binnenkort maar eens wat experimenteren met random kleur blokjes die ik heb liggen om een berghelling te maken en kijken wat ik dan in de juiste kleuren nodig heb. Ik wil santa workshop of de gemotoriseerde arrenslee op een berg(je) met daaronder een tunnel voor de trein. Dan kan ik de ruimte die de rails inneemt beter benutten. Alleen kijken of deze lay-out er dit jaar dan komt of in 2020 :-)

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 08:26:
[...]

Uit het verslag:

[...]

Ik meen me te herinneren dat het in Londen ook zo was, een grote massa AFOLs en quasi geen kinderen. Een cameraploeg moest er echt op zoek gaan naar KFOLs.
Tja, ze gaan open op een doordeweekse dag. Alle kinderen ouder dan vier zitten dan op school. AFOLs kunnen wel vrij krijgen. Niet heel verwonderlijk. Ook is het natuurlijk zo dat een AFOL het wachten in een rij waarschijnlijk wel beter uithoudt dan een kind.

• meesje
@Gim Brandweer doet het altijd goed bij kids. ;) Net als treinen overigens. Daarom ben ik extra blij met onze start van de Winter Village serie (trein, treinstation en brandweer). Het peperkoekhuisje komt volgend jaar wel, deze vind mijn vrouw erg leuk maar zal mijn zoontje denk ik minder interessant vinden. Hij was trouwens erg enthousiast toen ik met de drie sets thuis kwam, maar accepteert dat dit (net als de modulars) ‘papa’ Lego is en dat we ze samen gaan bouwen. We gaan er na 5 dec. mee aan de slag.
Nu ik dit type, maak ik (bij wijze van ;)) weer een vreugdedansje dat deze sets nog geleverd werden door a-tembo. Deze sets waren echt spotgoedkoop (vooral de retired treinstation).

• mschol
  • Niet online
iemand die met zekerheid de openingstijden van de store in utrecht weet?

op google staat dat ze open zijn op zondag, maar zijn dat de officiele openingstijden of is iemand te enthousiast geweest?

ik zag trouwens dat de bouwstenenstickers (dat xtra zakje) leverbaar is via de site, dat heeft even geduurd :D

mschol wijzigde deze reactie 13-10-2019 11:44 (22%)

• vectormatic
mschol schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:43:

op google staat dat ze open zijn op zondag, maar zijn dat de officiele openingstijden of is iemand te enthousiast geweest?

ik zag trouwens dat de bouwstenenstickers (dat xtra zakje) leverbaar is via de site, dat heeft even geduurd :D
Volgens mij zijn alle winkels in Utrecht centrum gewoon open op zondag toch? Lijkt me onhandig als ze daar niet op aansluiten.

• mschol
  • Niet online
vectormatic schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Volgens mij zijn alle winkels in Utrecht centrum gewoon open op zondag toch? Lijkt me onhandig als ze daar niet op aansluiten.
ik heb geen flauw idee dus daarom vraag ik het :P

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:23
Ik zit even te denken, ik wil voor mijn zoontje wat bulk Lego kopen zodat hij zijn fantasie wat meer de vrije loop kan geven.

Wat zal de voordeligste manier zijn om grote aantallen Lego aan te schaffen. Ik zat zelf te denken aan bricklink. Of toch maar die standaard gele koffers kopen met assorti aan blokjes...

Enige AFOLS hier die mij in de juiste richting kunnen helpen? :)

• Dutch_Celt
  • Nu online

Dutch_Celt

Jollygood

mschol schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:43:

Lego zelf? :)

https://www.lego.com/en-gb/stores/stores/nl/utrecht
Hours

Monday 12:00 AM – 8:00 PM
Tuesday 10:00 AM – 8:00 PM
Wednesday 10:00 AM – 8:00 PM
Thursday 10:00 AM – 8:00 PM
Friday 10:00 AM – 8:00 PM
Saturday 10:00 AM – 8:00 PM
Sunday 12:00 AM – 6:00 PM

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:55
@CrazyFool ik zou dan gaan voor zo'n bak met willekeur.
Of hij moet een thema leuk vinden. Dan kun je daar in kijken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Haay
fishman schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 00:19:
Wow, mooi kastje! Bedankt voor het delen van de foto.
De uitspraak 'less is more' is hier trouwens wel van toepassing. Dat kastje is nu zo volgeramd met poppetjes dat het erg rommelig oogt. De oorspronkelijke foto die hier gepost werd had tafereeltjes en verhaaltjes per verdieping, met aankleding enzo. Dat sprak mij persoonlijk veel meer aan :P
Er zijn met deze display frame natuurlijk heel veel mogelijkheden. De promotiefoto van hun website, met tafereeltjes en toepasselijke achtergronden, ziet er geweldig uit. Maar kost ook heel veel moeite, en heel veel Lego blokjes voor de aankleding. Daarbij zijn deze display frames bepaald niet goedkoop. Inclusief verzending heb ik er €94 voor betaald. Met 'maar' 10 minifigs per regel voelt het als een erg dure display.

Mijn primaire doel was de drie CMF series erin plaatsen, met één regel per CMF serie. Dat heb ik gedaan, en vervolgens heb ik de rest opgevuld met Lego Dimensions. Voorlopig laat ik het even zo staan.

Misschien dat ik op termijn de twee Disney CMF series over 3 regels verdeel, waarbij ik de thema's (bv. The Incredibles) bij elkaar zet. En dan van Lego Dimensions alleen de Minifigs houd, en de bijhorende minibuilds eruit laat.

• Maximus
  • Laatst online: 07:01

Maximus

Brian not Brain

Ben voor mij zelf nog opzoek naar de Lego Ideas Caterham set. Weet iemand nog een adresje waar deze voor niet al te exorbitant hoge prijzen te koop is?

Trotse pappa van Matthijs - 12-08-2017 | No compromise

• mschol
  • Niet online
via site van lego kwam ik alleen 404`s tegen -O-
maar bedankt, zijn dus idd op zondag ook open;
nu ga ik niet meer maar wellicht woensdag eens een kijkje nemen

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:47
vectormatic schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Ja is open. Erg druk en duur. Ze hanteren volgens mij de adviesprijzen.

• Haay
Maximus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:33:
Ben voor mij zelf nog opzoek naar de Lego Ideas Caterham set. Weet iemand nog een adresje waar deze voor niet al te exorbitant hoge prijzen te koop is?
Hangt er van af of je hem nog helemaal nieuw in verzegelde doos zoekt, of een goede tweedehands ook acceptabel vindt. Via Bricklink kun je een tweedehands 100% compleet versie bij een Nederlandse verkoper krijgen voor €40. Nieuw-verzegeld zit je al snel aan minimaal €85 bij een Europese verkoper op Bricklink en dan komen er nog verzendkosten bij.

• AppieNL
jasperj schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Ja is open. Erg druk en duur. Ze hanteren volgens mij de adviesprijzen.
Dit is standaard voor alle officiële Lego winkels. Daarom verbaasde mij de drukte ook eigenlijk. Maar goed, na jaren doodgegooid te zijn met Bart Smit/Intertoys die een paar euro bovenop de adviesprijs deden, zullen de meeste misschien denken: "oh goedkoper dan het was!" 8)7

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:16:
[...]

Dit is standaard voor alle officiële Lego winkels. Daarom verbaasde mij de drukte ook eigenlijk. Maar goed, na jaren doodgegooid te zijn met Bart Smit/Intertoys die een paar euro bovenop de adviesprijs deden, zullen de meeste misschien denken: "oh goedkoper dan het was!" 8)7
en een deel: hehe, eindelijk store exclusives ook in een winkel te kopen

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

Haay schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Hangt er van af of je hem nog helemaal nieuw in verzegelde doos zoekt, of een goede tweedehands ook acceptabel vindt. Via Bricklink kun je een tweedehands 100% compleet versie bij een Nederlandse verkoper krijgen voor €40. Nieuw-verzegeld zit je al snel aan minimaal €85 bij een Europese verkoper op Bricklink en dan komen er nog verzendkosten bij.
Wat was initieel de originele prijs voor de Caterham? Meen mij te herinneren EUR 80 of zit ik er naast?

• meesje
Maximus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Wat was initieel de originele prijs voor de Caterham? Meen mij te herinneren EUR 80 of zit ik er naast?
85 euro. Zie: https://www.brickwatch.ne.../Caterham-Seven-620R.html
Check even bricklink. 95 euro new in seal bij NL verkoper. Dat vind ik niet veel geld voor een retired set. Op MP vragen ze minimaal 125 euro. Sommigen zien overal geld in. ;)

meesje wijzigde deze reactie 13-10-2019 17:55 (22%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CrazyFool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:42:
Ik zit even te denken, ik wil voor mijn zoontje wat bulk Lego kopen zodat hij zijn fantasie wat meer de vrije loop kan geven.

Wat zal de voordeligste manier zijn om grote aantallen Lego aan te schaffen. Ik zat zelf te denken aan bricklink. Of toch maar die standaard gele koffers kopen met assorti aan blokjes...

Enige AFOLS hier die mij in de juiste richting kunnen helpen? :)
facebook marktplaats/groepen schijnt best interresant te zijn (kan niet bevestigen, geen FB).
Marktplaats wordt ook veel in bulk/kratten aangeboden, soms best redelijke prijzen (maar vaak weet men de waarde wel).
Wat je misschien kunt doen; whatsapp/werk/familie-groepen aanschrijven, werkt best goed. Heb lang whatsapp status ingesteld; "Gezocht lego" soms reageert er iemand dat ie wat heeft liggen.
Lego zelf heeft ook van die bulk/build dozen (vind die qua prijs vaak wat aan de hoge kant). Een rommel/carboothsale doet het vaak ook goed, echter zijn dat veelal regulars, die weten de waarde wel.

Maar waarom groot aantal? misschien gewoon beginnen met wat kleins? die 3-in-1 sets zijn leuk voor variatie in builds, en stimuleert het creatieve; ziet dat er meer mogelijk is met dezelfde steentjes. Dan komt dat zelf bouwen ook wel; of hij/zij nu 200 of 20000 blokjes tot beschikking heeft.
Maximus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:33:
er was iemand hier die er een in verkoop heeft; stond die niet op v&a? of dat verkoop-topic hier op t.net?

//edit:
gevonden:@Maximus collega poster @Reinier heeft zon caterham

himlims_ wijzigde deze reactie 13-10-2019 18:52 (12%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• CrazyFool
  • Laatst online: 08:23
Arunia schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:46:
@CrazyFool ik zou dan gaan voor zo'n bak met willekeur.
Of hij moet een thema leuk vinden. Dan kun je daar in kijken.
himlims_ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:48:
[...]
facebook marktplaats/groepen schijnt best interresant te zijn (kan niet bevestigen, geen FB).
Marktplaats wordt ook veel in bulk/kratten aangeboden, soms best redelijke prijzen (maar vaak weet men de waarde wel).
Wat je misschien kunt doen; whatsapp/werk/familie-groepen aanschrijven, werkt best goed. Heb lang whatsapp status ingesteld; "Gezocht lego" soms reageert er iemand dat ie wat heeft liggen.
Lego zelf heeft ook van die bulk/build dozen (vind die qua prijs vaak wat aan de hoge kant). Een rommel/carboothsale doet het vaak ook goed, echter zijn dat veelal regulars, die weten de waarde wel.

Maar waarom groot aantal? misschien gewoon beginnen met wat kleins? die 3-in-1 sets zijn leuk voor variatie in builds, en stimuleert het creatieve; ziet dat er meer mogelijk is met dezelfde steentjes. Dan komt dat zelf bouwen ook wel; of hij/zij nu 200 of 20000 blokjes tot beschikking heeft.

[...]

er was iemand hier die er een in verkoop heeft; stond die niet op v&a? of dat verkoop-topic hier op t.net?

//edit:
Dank voor de reacties, ik zal marktplaats de komende tijd eens in de gaten gaan houden.

Hij heeft inmiddels al redelijk wat Lego, maar was puur meer op zoek naar bouwsteentjes zodat hij zelf ook gebouwen zou kunnen bouwen.

Hij heeft al wel een brandweer kazerne, en de recente donut store.

Thnx Allen :)

• mschol
  • Niet online
ik ben nu bezig de 21315 (sprookjesboek)

en dat boek is wel een simpel maar ingenieus systeem :$ _/-\o_

@CrazyFool er zijn ook van die dozen met alleen maar blokjes, zoals
https://www.bricklink.com...tem.page?S=10654-1#T=S&O={"iconly":0}

is dat niet een idee? (dit is grote doos, maar er zijn ook kleinere)

mschol wijzigde deze reactie 13-10-2019 20:21 (52%)

• sjufke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:54
Vandaag in Billund aangekomen. Morgenochtend eerst naar het Lego House daarna door naar Legoland. Lijkt alsof ik hier meer zin in heb dan mijn zoontje oOo

PSN: sjufke

• Phr34k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:49
sjufke schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:51:
Vandaag in Billund aangekomen. Morgenochtend eerst naar het Lego House daarna door naar Legoland. Lijkt alsof ik hier meer zin in heb dan mijn zoontje oOo
Beide op 1 dag? Zeker weten te kort... Veel plezier ;)

• sjufke
Phr34k schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

Beide op 1 dag? Zeker weten te kort... Veel plezier ;)
Nee, gelukkig niet. Ik heb kaarten voor twee dagen in legoland. Lego House is in een uurtje of 3 wel klaar denk ik zo.

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-11 14:47
3 uur Lego house......... te kort te kort te kort :) :) :)

• Maximus

Maximus

Brian not Brain

himlims_ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

[...]

//edit:
PB’ed. Tnx!

• Haay
sjufke schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:15:
Nee, gelukkig niet. Ik heb kaarten voor twee dagen in legoland. Lego House is in een uurtje of 3 wel klaar denk ik zo.
Een echte AFOL kan rustig een hele dag in het LEGO House doorbrengen en dan nog met pijn in het hart moeten vertrekken omdat het gaat sluiten. :P

Legoland is deels een soort Madurodam maar dan in Lego gebouwd, en deels een soort Ponypark Slagharen met een Lego thema sausje erover gegoten. Leuker voor kinderen dan voor AFOLs.

Maar goed, dat is mijn mening na m'n bezoek aan Billund in de mei vakantie van 2018. :)

• Arunia
@sjufke Lego House is op zich te doen in een dag. Maar een paar uurtjes ga je zeker niet redden!

Wij zijn zelf 1 dag Lego House geweest en 3 dagen Legoland volgens mij.
Je kunt kortingskaartjes overal vandaan halen trouwens en ook combitickets kopen als je binnen een paar dagen het andere park doet. Scheelt een hoop geld.
Maar neem je tijd en ga zeker niet 2 parken in 1 dag proberen te proppen. Je komt echt bedrogen uit. ;)

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

mschol schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:12:
ik ben nu bezig de 21315 (sprookjesboek)

en dat boek is wel een simpel maar ingenieus systeem :$ _/-\o_
Het verbaast mij eigenlijk dat er niet zo gek veel mocs te vinden zijn voor inserts van het pop-up book.
JK brickworks heeft er een paar, en ik heb er nog wel een aantal gevonden, maar had meer verwacht.

Zelf ben ik in stud.io bezig met het ontwerpen van enkele inserts: Aladdin (bijna af, dan bricklinken), Rapunzel (75% klaar denk ik, al moet ik wel op zoek naar eem Rapunzel mini fig. De grotere versie die er nu al is, is te groot) en ik zit nog een beetje te dubben over een 3e.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:16
Haay schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Een echte AFOL kan rustig een hele dag in het LEGO House doorbrengen en dan nog met pijn in het hart moeten vertrekken omdat het gaat sluiten. :P

Legoland is deels een soort Madurodam maar dan in Lego gebouwd, en deels een soort Ponypark Slagharen met een Lego thema sausje erover gegoten. Leuker voor kinderen dan voor AFOLs.

Maar goed, dat is mijn mening na m'n bezoek aan Billund in de mei vakantie van 2018. :)
Ze hebben mij letterlijk de lego house uit moeten trekken, toen ik klaar was nog het restaurant gedaan en de shop omdat ze daar meer hadden dan in de shop van het park!

Aan het typen...

• Gim
Arunia schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:22:
@sjufke Lego House is op zich te doen in een dag. Maar een paar uurtjes ga je zeker niet redden!

Je kunt kortingskaartjes overal vandaan halen trouwens en ook combitickets kopen als je binnen een paar dagen het andere park doet. Scheelt een hoop geld.
Maar neem je tijd en ga zeker niet 2 parken in 1 dag proberen te proppen. Je komt echt bedrogen uit. ;)
Is Legoland zelf goed in één dag te doen? Eén dag Legoland, één dag Lego House?

• meesje
Gim schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Ik kan alleen maar spreken over Legoland. Mijn ervaring is dat met een ventje van ruim 4 dit goed te doen is in één dag. Veel attracties zijn voor hem nog niet geschikt (lengte/leeftijd).
Wat betreft Legoland blijf ik een beetje een dubbel gevoel houden. Wellicht had ik verkeerde verwachtingen, maar het is een hoog pretpark gehalte: allemaal attracties met een Lego thema. In een bepaald gedeelte van het park, leek het wel een kermis.

We hebben Legohouse destijds niet gedaan. Maar daar zal, gezien de zeer positieve reacties in de dit topic, de volgende keer de focus op liggen.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:01

SomerenV

It's something!

Afgelopen weekend kreeg ik zin om wat leuks te maken met LEGO. Ik had nog nooit een serieuze poging tot een MOC gewaagd, dus daar werd het wel eens tijd voor. Het eindresultaat is de Ferrari 312 uit 1967 :D

Het begon met een modelletje van 2 studs breed, maar de verhoudingen klopten niet dus ben ik opnieuw begonnen met een breedte van 3 studs. Het enige minpuntje (voor zover je het dat kan noemen) is dat de achterwielen/banden hetzelfde zijn als de voorste en niet een tikkeltje groter en breder. Verder bestaat het voor 99% uit LEGO van 20+ jaar oud. Geen fancy gebogen elementjes dus die je vandaag de dag steeds vaker ziet.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Arunia
@Gim Ja en nee. Wij hadden een rustige dag van de zomer en dat was prima te doen. Maar je kan best lange wachtrijen hebben en dan vind ik wel dat de ritjes vrij kort zijn.
De nieuwere attracties zijn erg gaaf. De oudere zijn ver legoed zeg maar. Dus studs er op geplakt.

Maar ik blijf me gewoon verbazen hoe ze onderdelen gemaakt hebben van echt lego. Buiten natuurlijk de karretjes zelf.

• sjufke
Arunia schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:22:

Ik had al kaarten voor Legoland. Ben er hier pas achtergekomen dat er ook een Lego House is :X

Lego House is echt fantastisch. Lopen hier nu vanaf opening rond en zijn nog lang niet klaar.

• Haay
Gim schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:43:
Zoals ik al eerder zei, Legoland is deels Madurodam (in Lego gebouwd, onder de naam Miniland) en deels Ponypark Slagharen in een Lego 'sausje' (zoals al genoemd werd: standaard attracties met nopjes erop geplakt :D ). Er zitten wel een paar leuke attracties bij hoor. Mijn kinderen vonden vooral The Dragon (achtbaan) in het Knight's Kingdom gebied een erg leuke attractie. Maar vergeleken met Nederlandse pretparken is het allemaal niet erg bijzonder, en relatief duur voor wat je voor een toegangsticket 'krijgt'.

De Lego winkel in het park is geen officiële Lego winkel, waardoor je dus geen VIP punten spaart en de prijzen zijn van het hoge Deense niveau (hoger dan in Nederland). Als je toch Lego wilt kopen kun je echt veel beter naar de officiële Lego winkel in het LEGO House gaan. Hoef je geen toegangskaartje voor te kopen, en er zijn enkele exclusieve Lego House sets alleen daar te koop die het echt waard zijn om te hebben! (Lego Architecture Lego House, Lego House Tree of Creativity en Lego House Dinosaurs).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• idef1x
  • Laatst online: 19-11 21:18
Iemand wel eens naar lego world in Utrecht geweest? Vanaf de 17e t/m de 23 is ie er weer en vroeg me af of het niet te druk is om niet alleen maar te kunnen/proberen te kijken, maar ook om wat te kunnen bouwen/spelen. Ik wilde er met mijn zoontje van 6 (gek op lego) heen gaan..

• meesje
Voor de Hidden Side liefhebbers. Eind dit jaar/begin volgend jaar komen er zes nieuwe Hidden Site sets.
https://www.promobricks.d...side-2020-neue-sets/87522

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

meesje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:56:
Voor de Hidden Side liefhebbers. Eind dit jaar/begin volgend jaar komen er zes nieuwe Hidden Site sets.
Hopelijk ook wat nieuwe figuurtjes want een heb ik nu wel 7 keer dubbel (al zijn soms minieme details anders) en andere ook 5 of 6 keer..

DukeBox wijzigde deze reactie 14-10-2019 15:00 (5%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Arunia
Heb wel eens uit proberen te vogelen wat het hele Hidden Side spul nu eigenlijk doet. Het ziet er vet uit en hadden bijna iets gekocht tijdens onze vakantie, maar twijfel of het echt boeiend is langdurig. Niet perse voor mijzelf, maar voor mijn dochtertje.

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True