Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

@idef1x ik ben er de afgelopen 2 jaar geweest, als je doordeweeks gaat en zorgt dat je een beetje optijd bent is het prima te doen. In 2017 heb ik dat gedaan, en kon (met mijn zoontje van toen 1.5) overal makkelijk bij. Vorig jaar ben ik in het weekend geweest, dat was een slecht idee, alles was erg druk. Dit jaar dus maar een dagje vrijgenomen, a.s. donderdag weer die kant op :)

Kunnen spelen/bouwen kan overigens altijd wel, ook als het druk is. Vooral de grote eilanden met een berg Lego/Duplo van één kleur hebben letterlijk een paar kuub blokjes liggen, daar is altijd wel een plekje in te vinden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
@Chakotay Top dank! Ik dacht maandag of dinsdag te gaan. Is wel herfstvakantie, maar ik neem aan dat niet iedereen vrij neemt ;)
Weekeinde leek me al geen goed plan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Chakotay schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:15:
@idef1x ik ben er de afgelopen 2 jaar geweest, als je doordeweeks gaat en zorgt dat je een beetje optijd bent is het prima te doen. In 2017 heb ik dat gedaan, en kon (met mijn zoontje van toen 1.5) overal makkelijk bij. Vorig jaar ben ik in het weekend geweest, dat was een slecht idee, alles was erg druk. Dit jaar dus maar een dagje vrijgenomen, a.s. donderdag weer die kant op :)

Kunnen spelen/bouwen kan overigens altijd wel, ook als het druk is. Vooral de grote eilanden met een berg Lego/Duplo van één kleur hebben letterlijk een paar kuub blokjes liggen, daar is altijd wel een plekje in te vinden.
Ik heb als Afol, uren lopen bouwen in het lego huis met mijn vriendin.
Uiteindelijk vanalles op de muur bij die grote mengbakken gezet :-)

Ze waren toen ook nog met een mega kasteel bezig, iedereen mocht een fixed baseplate een eigen 'blok' maken.
Die mocht ik daarna met een hamer op de kasteel muur tikken.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wat zijn volgens jullie de leukste/mooiste (retired) Lego Ideas sets waarin minifigs zitten? En waarom?
De boothuis heb ik al en de boomhut staat in mijn brickwatch.
Minifigs is mijn afwijking ;) Deze geven mij het ultieme Lego gevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mooi filmpje (Duits!) van een high-speed crash tussen een Porsche 911 en een Bugatti Chiron.
In Lego natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
meesje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:53:
Wat zijn volgens jullie de leukste/mooiste (retired) Lego Ideas sets waarin minifigs zitten? En waarom?
De boothuis heb ik al en de boomhut staat in mijn brickwatch.
Minifigs is mijn afwijking ;) Deze geven mij het ultieme Lego gevoel.
Hmmmm, Lego Ideas sets met minifigs... :) Ik kijk even in mijn collectie ...
- Ghostbusters Ecto 1 (set 21108) --> https://images.brickset.c...es/21108-1/21108_main.jpg
- Doctor Who (set 21304) --> https://images.brickset.com/sets/large/21304-1.jpg
- The Beatles Yellow Submarine (set 21306) --> https://images.brickset.com/sets/large/21306-1.jpg
- Women of NASA (set 21312) --> https://images.brickset.com/sets/large/21312-1.jpg
- TRON: Legacy (set 21314) --> https://images.brickset.com/sets/large/21314-1.jpg

(Nog) niet in mijn collectie, maar ook met leuke minifigs:
- The Big Bang Theory (set 21302) --> https://images.brickset.com/sets/large/21302-1.jpg
- The Flintstones (set 21316) --> https://images.brickset.com/sets/large/21316-1.jpg
- Friends Central Perk (set 21319) --> https://images.brickset.com/sets/large/21319-1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 16-10-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Haay

De exo-suit mag toch niet ontbreken in dat rijtje? of ben ik de enige met een voorliefde voor classic space?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
vectormatic schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:29:
@Haay

De exo-suit mag toch niet ontbreken in dat rijtje? of ben ik de enige met een voorliefde voor classic space?
Zou eigenlijk niet mogen ontbreken, nee. Maar die set was al retired toen ik uit mijn LEGO Dark Ages kwam en vond ik niet bijzonder genoeg om alsnog aan mijn collectie toe te voegen. Idem voor de Back to the Future set. Daarvan vind ik de DeLorean niet mooi. En de minifigs waren via Lego Dimensions ook te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Haay Spaar je überhaupt alles/heel veel van Lego Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
meesje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:54:
@Haay Spaar je überhaupt alles/heel veel van Lego Ideas?
Ja, ik heb de meeste Lego Ideas sets. Ben wel een fan van het thema. :) Makkelijker om te zeggen welke ik niet heb, ha ha ha. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
idef1x schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:48:
Iemand wel eens naar lego world in Utrecht geweest? Vanaf de 17e t/m de 23 is ie er weer en vroeg me af of het niet te druk is om niet alleen maar te kunnen/proberen te kijken, maar ook om wat te kunnen bouwen/spelen. Ik wilde er met mijn zoontje van 6 (gek op lego) heen gaan..
zoals gezegd: probeer weekend te mijden
valt voor mij wat ongelukkig maar of vrijdag of woensdag ga ik denk ik even kijken, wil ook graag naar de lego shop, dus kan dan e.e.a. combineren

over de ideas sets: ik blijf het vissershuis toch wel 1 van de mooiste vinden, de film (friends ed) sets vind ik leuk, maar geen must buys tenzij een leuke korting

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 16-10-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Haay Ik bedoelde ook niet persee de lijst "sets die jij hebt", meer de "ideas sets met toffe minifigs" in het algemeen ;)

Volgens mij is de exosuit de enige ideas set die ik heb, gewoon omdat het een heel tof ding is, eigenlijk kan niks sindsdien me een zelfde wow gevoel bezorgen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
vectormatic schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:16:
@Haay Ik bedoelde ook niet persee de lijst "sets die jij hebt", meer de "ideas sets met toffe minifigs" in het algemeen ;)

Volgens mij is de exosuit de enige ideas set die ik heb, gewoon omdat het een heel tof ding is, eigenlijk kan niks sindsdien me een zelfde wow gevoel bezorgen.
De exosuit is dan ook een erg leuke kleine Ideas set en tegenwoordig moet het steeds maar groter en groter en groter zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

De exosuit is dan ook een erg leuke kleine Ideas set en tegenwoordig moet het steeds maar groter en groter en groter zijn :/
Klopt, en persoonlijk kan ik helemaal niks met gebouwen of playsets, ik vind sets als TBBT of Friends dan ook tenenkrommend slecht, als representatie van de materie is lego (zeker op die schaal) te beperkt, en je maakt mij niet wijs dat al die friends-verslaafde 30-ers nu als ware het een poppenhuis hun favo scenes naspelen...

Als we dan toch (dankzij star wars) nooit meer een origineel space thema krijgen, mogen er juist meer van dat soort setjes, of andere kleine voertuigen (denk aan een Soyuz of Dragon 2 als je in Space wil blijven) in Ideas voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
We hebben nu NASA-space erbij gekregen, mede dankzij het succes van de Saturn V.

Exo-suit is volgens mij nog bijna voor retail te vinden? Die is ingeslagen, maar toch lang niet zo populair gebleken.

En ja, ik wacht op een Voltronachtige prijsdaling van het Treehouse. Vorig jaar was die opeens met kerst de helft van de prijs. :*) Had de serie nooit gezien, maar was te mooi om te laten liggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
vectormatic schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
Als we dan toch (dankzij star wars) nooit meer een origineel space thema krijgen, mogen er juist meer van dat soort setjes, of andere kleine voertuigen (denk aan een Soyuz of Dragon 2 als je in Space wil blijven) in Ideas voorbij komen.
Daarom vind ik het ook fijn dat Lego af en toe openlijk aan ‘fan service’ doet middels kleine sets zoals 70841 Benny’s Space Squad, of de (drie) kleine GWP set(s) van enkele jaren geleden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gister begonnen met Ship in a bottle. Alleen het bootje in elkaar gezet, en waar ik dacht "oh dat is zo gedaan, niet heel lastig" is dat toch een leukere en uitgebreidere build dan ik had verwacht :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb de afgelopen weken een boel jaren '80 sets in elkaar gezet. Ik moet zeggen: die sets hebben ook wel wat hoor! :Y Niet zoveel details, lekker recht-toe-recht-aan. Binnen een (half) uur flans je een compleet politiebureau in elkaar (y)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Ideas wordt groter en groter en steeds meer gaan de mensen denken in film thema's. Ook de aangehaalde ideas sets die bouwsteentjes.info lijken vaak imo te makkelijk bedacht (niet in uitvoering) zoals recent Mary Poppins.
Wat betreft hde jaren 80,soms is simpel bouwen leuker dan het hedendaags. Lekker simpel voor tussendoor :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Versaevel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:12:
Ideas wordt groter en groter en steeds meer gaan de mensen denken in film thema's. Ook de aangehaalde ideas sets die bouwsteentjes.info lijken vaak imo te makkelijk bedacht (niet in uitvoering) zoals recent Mary Poppins.
Wat betreft hde jaren 80,soms is simpel bouwen leuker dan het hedendaags. Lekker simpel voor tussendoor :) :)
Gelukkig komen er af en toe nog wel eens kleinere setjes langs (zie bv. de TRON:Legacy set). En we hebben inmiddels de eerste teaser voor Lego Ideas 21320 Dinosaur Fossils, wat volgens mij ook een kleiner setje gaat worden. Mag ook wel, na al die grote sets van de laatste tijd! Old Fishing Store, Voltron, Tree House. Mooie sets hoor, maar daar heb ik toch helemaal geen plaats voor? |:(

Nieuwe Lego Ideas set foto's staan al zichtbaar op Brickset! https://brickset.com/sets/21320-1/Dinosaur-Fossils
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/bp-forum/monthly_2019_10/21320_Box3_v29.thumb.jpg.a0dfe0183b57ccb09dec427fcb217124.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/bp-forum/monthly_2019_10/21320_Box6_v29.thumb.jpg.f7f59987fb3a36a6eaba30a3848fc738.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/10/LEGO-Ideas-21320-Dinosaur-Fossils-10.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Haay op 16-10-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Zien er imo ook best wel weer groot uit, maar........het is iid weer eens iets anders bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Versaevel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:11:
Zien er imo ook best wel weer groot uit, maar........het is iid weer eens iets anders bouwen.
Ja, duidelijk groter en gedetailleerder dan het oorspronkelijk ingediende project, maar ik vind het er gaaf uitzien!

Inmiddels ook onthuld op Bouwsteentjes.info. Belangrijke gegevens:

Vanaf 1 november te koop
Prijs in Nederland: €64,99 (prijs in Duitsland: €59,99)
Bevat 910 onderdelen

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 16-10-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Haay schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Ja, duidelijk groter en gedetailleerder dan het oorspronkelijk ingediende project, maar ik vind het er gaaf uitzien!

Inmiddels ook onthuld op Bouwsteentjes.info. Belangrijke gegevens:

Vanaf 1 november te koop
Prijs in Nederland: €64,99 (prijs in Duitsland: €59,99)
Bevat 910 onderdelen
Ziet er inderdaad gaaf uit! En inclusief een minifig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
meesje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Ziet er inderdaad gaaf uit! En inclusief een minifig. :)
Een minifig en een Lego Sapiens :+

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/10/LEGO-Ideas-21320-Dinosaur-Fossils-15.jpg

Hmm, plaatje werkt niet direct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Nu al een review op YouTube !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ter vergelijking, de originele inzending: ideas pagina
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/9d0567fd-a90b-496a-a24b-11872b14a9a9/resize:1600:900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Wel een leuke set eigenlijk, de prijs valt mij eerlijk gezegd nog mee. Al is de witte kleur wellicht niet de meest handige om te kiezen met het oog op verkleuringen (al valt dit tegenwoordig misschien wel mee)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vhal schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:41:
Wel een leuke set eigenlijk, de prijs valt mij eerlijk gezegd nog mee. Al is de witte kleur wellicht niet de meest handige om te kiezen met het oog op verkleuringen (al valt dit tegenwoordig misschien wel mee)
Oude witte botten zijn toch ook verkleurd als je ze terugvindt in de grond? Zie het als een stukje realisme :P Maar eens: ik vind de tan kleur in het origineel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Wilde mijn 31023 F1 daarstraks in blokjes gaan bouwen, Maar in plaats daarvan zit ik mij nu af te vragen op welk stuk digitaal lego bouw software ik het beste kan overstappen.
Want na installatie van ldd op mijn laptop vanaf de lego site missen er nog een hoop onderdelen die ik wel op de pc heb, Nu kan ik daar vast wel weer een fix voor vinden maar ik heb eigenlijk geen zin om nog moeite te steken in software die toch niet meer ondersteund wordt. (Heb liever iets wat bij elke verse windows installatie direct na het installeren van het programma direct werkt.)

Iemand suggesties naast Studio (Van Bricklink) ?
Bij voorkeur met vloeiende overzetting van mijn LDD modellen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Oh dat is wel heel satisfying... Jammer dat die auto's uit beeld vliegen tijdens de crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30

DDX

AlterEgo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:08:
Mooi filmpje (Duits!) van een high-speed crash tussen een Porsche 911 en een Bugatti Chiron.
In Lego natuurlijk.
Mooi zo wetenschappelijk onderzoek doen :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eerlijk gezegd vind ik de dino's wat tegenvallen... De kleur, soit. Maar het feit dat ze er maar één uit het originele idee overgenomen hebben, vind ik erg jammer. Ik had liever vier of vijf kleinere modellen gezien. Ik snap de toevoeging van de T-Rex (Jurassic Park natuurlijk), maar ik mis de (imo) twee meest herkenbare uit de inzending: de stegosaurus en de brachiosaurus.
De toevoeging van de archeologen is dan wel weer leuk gevonden.

Nomen nescio

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xATijvDOW89UNM5D6Vdepdx/full.jpg

Had idee een Lego figuurtje te schilderen, leek me eenvoudig, na 2uur frotten ziet het eruit als een tekening van een 12jarige, bleek toch lastiger dan gedacht

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
@himlims_ wat je er zelf ook van vind, ik vind hem gaaf geworden eigenlijk. Het heeft juist wel wat.

Vaak is hetgeen wat je zelf niet mooi vind, juist datgene is wat het mooi maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
almightyarjen schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Oh dat is wel heel satisfying... Jammer dat die auto's uit beeld vliegen tijdens de crash...
De bronvideo is een stukje langer:

@AlterEgo Zie nu pas dat jij hem al had gepost.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 16-10-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Gaan er nog mensen naar Lego World in de Jaarbeurs in Utrecht dit weekend? Ik twijfel om morgen te gaan maar ik vind 20 euro voor een kaartje wel erg veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petuhr
  • Laatst online: 14:07

Petuhr

FreeBSD

B00st3r schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:48:
Gaan er nog mensen naar Lego World in de Jaarbeurs in Utrecht dit weekend? Ik twijfel om morgen te gaan maar ik vind 20 euro voor een kaartje wel erg veel geld.
Er zijn wel codes te vinden voor een paar euro korting, maar het blijft een hoop geld.
Zelf ga ik niet, dit omdat er dan 3 kids meewillen, en daar betaal je gewoon ook hetzelfde voor...
Vrouwlief ook mee uiteraard, omdat ze allemaal een andere kant uit rennen natuurlijk :F :+

Hup, bijna 100,- erdoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Petuhr schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Er zijn wel codes te vinden voor een paar euro korting, maar het blijft een hoop geld.
Zelf ga ik niet, dit omdat er dan 3 kids meewillen, en daar betaal je gewoon ook hetzelfde voor...
Vrouwlief ook mee uiteraard, omdat ze allemaal een andere kant uit rennen natuurlijk :F :+

Tip: trek (voor jou) opvallende kleding aan bij de kiddo's. Dan vind je ze makkelijker in de drukte ;)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Petuhr schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

En natuurlijk gaat er ook nog wat gekocht worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier net terug van Lego World, doordeweeks in plaats van in het weekend gaan was een goed idee. Stuk rustiger allemaal, het leek ook wat ruimer opgezet dan vorig jaar. Leuk om de grote 8880 weer terug te zien, volgens mij heb ik die als kind ook nog wel zien staan ooit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CfbvQvlLdD2TyNL5zcUEHRXu/medium.jpg

Het is echt de oude aan de vergeelde stoelen en hier en daar ontbrekende stukjes te zien :P
Goverman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Tip: trek (voor jou) opvallende kleding aan bij de kiddo's. Dan vind je ze makkelijker in de drukte ;)
Daar dacht ik ook pas aan toen we er waren... :X Die van mij (3.5 jaar) ging er vandoor bij het Hidden Side hoekje... Een kwartier later vonden we hem terug onder de grote tafel met modellen en bouwwerkjes e.d., blijkbaar zat daar een tv onder verstopt 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 17-10-2019 19:58 . Reden: pic fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Chakotay schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:54:
Hier net terug van Lego World, doordeweeks in plaats van in het weekend gaan was een goed idee. Stuk rustiger allemaal, het leek ook wat ruimer opgezet dan vorig jaar. Leuk om de grote 8880 weer terug te zien, volgens mij heb ik die als kind ook nog wel zien staan ooit :)

[Afbeelding]

Het is echt de oude aan de vergeelde stoelen en hier en daar ontbrekende stukjes te zien :P

[...]
Ik heb de 8880 hier nog staan. Paar maanden geleden de F1 variant in elkaar gezet. Hier ook aardig vergeeld, vooral de velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

himlims_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:44:
[Afbeelding]

Had idee een Lego figuurtje te schilderen, leek me eenvoudig, na 2uur frotten ziet het eruit als een tekening van een 12jarige, bleek toch lastiger dan gedacht
Hij is gaaf, zou hem zo kopen _/-\o_

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

GoEV6 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Ik heb de 8880 hier nog staan. Paar maanden geleden de F1 variant in elkaar gezet. Hier ook aardig vergeeld, vooral de velgen.
Die ziet er beter uit dan mijn variant :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yYEj2saUq1NKL72jj3YWBcVR/medium.jpg

De velgen en andere witte onderdelen waren behoorlijk vergeeld maar een badje met waterstofperoxide deden ze wel goed. Ze zijn niet helemaal spierwit geworden maar prima toonbaar. De rest van de onderdelen zijn al gewassen in een sopje.
Inmiddels wacht ik op wat bricklink zendingen maar dan kan ik eindelijk aan de gang met het in elkaar zetten van de 8880 en zo'n 18 classic space sets uit mijn dark ages. oOo

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 17-10-2019 20:19 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kwam dit net tegen: https://gizmodo.com/youll...s-to-build-thi-1839130648
Erg bijzondere MOC! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik krijg net een mailtje over een AFOL-only opening bij de nieuwe winkel in Utrecht, 21-22 oktober tussen 0800 & 1000. Er staat niets over de exclusive sets, wel dubbele VIP-punten & de lego store Utrecht-tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Is er iemand hier met Cafe Corner (10182) die stap 9 van boek 2 kan verduidelijken? Ik zie niet waar de 1x3 en dat hoekje moeten :F

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:07:
Ik krijg net een mailtje over een AFOL-only opening bij de nieuwe winkel in Utrecht, 21-22 oktober tussen 0800 & 1000. Er staat niets over de exclusive sets, wel dubbele VIP-punten & de lego store Utrecht-tile.
Ook ontvangen, wel een beetje laat imo. Is maandag en dinsdag al.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

@MarkH NL beiden rechts onder, de 1x3 met het rechter puntje boven het linker boven puntje van de 2x3. Het hoekje daar in het verlengde van de 1x3.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 18-10-2019 13:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
DukeBox schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:26:
@MarkH NL beiden rechts onder, de 1x3 met het rechter puntje boven het linker boven puntje van de 2x3. Het hoekje daar in het verlengde van de 1x3.
Thanks! Echt amper te zien :')

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Chakotay schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:07:
Hoeveel openingen gaan ze daar in Utrecht nu houden? 10? En welke dombo bij Lego snapt nu niet dat AFOLs doordeweeks moeten werken! anders kunnen ze uberhaubt geen Lego kopen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Chakotay schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:54:

Daar dacht ik ook pas aan toen we er waren... :X Die van mij (3.5 jaar) ging er vandoor bij het Hidden Side hoekje... Een kwartier later vonden we hem terug onder de grote tafel met modellen en bouwwerkjes e.d., blijkbaar zat daar een tv onder verstopt 8)7.
Vorig jaar bijna een hartverzakking door gekregen bij die tafel. Er zijn natuurlijk meerdere in en uitgangen bij die tafel en die kleine van mij was ineens een kwartier weg. Die zat ook lekker relaxed filmpjes te kijken...

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Banix schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Vorig jaar bijna een hartverzakking door gekregen bij die tafel. Er zijn natuurlijk meerdere in en uitgangen bij die tafel en die kleine van mij was ineens een kwartier weg. Die zat ook lekker relaxed filmpjes te kijken...
Door jullie was ik vandaag voorbereid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Een lang weekendje weg (‘vakantie’), daar hoort Lego bij, vindt mijn zoontje.... Hoezo verwend. :)

Vanmiddag bij Kruidvat de (speel)sets 60224 en 60225 gekocht. Nu met de 25% korting actie erg leuk geprijsd.
Zojuist de 60224 gebouwd en morgen gaan we aan de slag met de 60225. Beide 5+ leeftijd, dus kan hij redelijk zelfstandig bouwen, af en toe moet ik nog wat extra aandrukken en natuurlijk moet ik de stickers doen.
De 60224 heeft me erg positief verrast. Erg leuk om te bouwen en toch wel knap dat ze in dit kleine setje een speelelement hebben kunnen toevoegen (ophalen satelliet).

Ik ben wel bang dat de grotere sets (60226, 60227, 60228 en 60229) er ook gaan komen. Al is het om een volledige serie te hebben. De 6, 7 en 8 hebben ze ook bij Kruidvat. Ik heb nog even getwijfeld om deze nu te bestellen, maar wacht nog even Black Friday af. En anders komt er wel weer een 25% actie bij Kruidvat of Trekpleister.

Hoe komt het trouwens dat de 60229 niet bij veel winkels te krijgen is? Is er iets bijzonders aan deze set?

Jammer dat ze in de winkel de 70841 set niet hadden. Anders had ik Benny, Lenny, Kenny en Jenny graag in huis gehaald. Voor 6 euro is dit een erg leuk nostalgisch setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
chrisO schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Hoeveel openingen gaan ze daar in Utrecht nu houden? 10? En welke dombo bij Lego snapt nu niet dat AFOLs doordeweeks moeten werken! anders kunnen ze uberhaubt geen Lego kopen |:(
Hier idem, alsof ik van de baas op vrijdag toestemming krijg op maandag vrij te krijgen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ik ga maandag wel heen (herfstvakantie) maar niet zo vroeg. De dubbele vip punten krijgt je de hele week nog wel; die heeft s@h ook nog een tijdje in de actie. Waarom ze daar zo specifiek over mailen is idd beetje vreemd.

Het is een vreemde tijd maar er zullen vast wel meer volwassenen vrij hebben die dag.
Versaevel schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Hier idem, alsof ik van de baas op vrijdag toestemming krijg op maandag vrij te krijgen... :?
Hangt van de flexibiliteit van je baas af. Voor mij zou dat nooit een probleem zijn maar als je ingeroosterd bent ofzo is dat al lastiger ja.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 18-10-2019 20:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor als iemand vandaag of later in de week nog naar Lego World gaat/is geweest: hebben ze nu wel de stickers bij de build-a-harley tafel en zoja, heeft iemand toevallig een extra setje? Gisteren hadden ze de stickers niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:32
Chakotay schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:22:
Voor als iemand vandaag of later in de week nog naar Lego World gaat/is geweest: hebben ze nu wel de stickers bij de build-a-harley tafel en zoja, heeft iemand toevallig een extra setje? Gisteren hadden ze de stickers niet helaas.
Als je dat iets eerder had gezegd :P

Heb wel een Harley gezien, maar geen tafel en dus zou niet weten of er stickers waren.

Dochter had een van de prijzen gewonnen vandaag dus naar huis met 2 dozen Lego Friends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
[...]

het is gewoon een winkelevenement zoals ook eerder in belgie en duitsland gedaan is, opening is wat ongelukkig gekozen.

ze zijn gewoon extra vroeg open en er zijn wat extras

en AFOLS komen zowiezo wel, ongeacht de tijd of dag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Zijn er hier mensen die Lego Creator set 31023 hebben en de zojuist door mij gemaakte pdf bouwinstructie voor onderstaande Formule 1 wagen willen uitproberen?
Wat voor mij logisch is kan voor een ander verwarrend zijn dus alle feedback is welkom. (Eerste keer dat ik op deze manier bouwinstructies gemaakt heb.)
Zoek een stuk of 5 personen, Graag hier even melden dan stuur ik je een PB.
Je hebt ongeveer twee/derde van de set nodig.
Mensen met genoeg losse Lego mogen ook een poging wagen. (In een kleur naar keuze.)
Het gaat mij nu puur om de bouwbaarheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rpUiM7KfnlQ9ON8lcZj29gQG/medium.jpg

Model is overigens nog niet definitief, Wil de sidepods nog aanpassen en heb nog wat twijfels bij de achterkant/diffuser.
Achtervleugel zal wat kwetsbaar zijn en zit maar met 2 studs vast, Geen model om mee te spelen dus.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 22:41
De Super Star Destroyer is verkocht

Wat een ding zeg. Qua build ervaring zeker niet de beste, maar wel leuk om 'm gedaan te hebben voordat ie ook heel duur wordt.
Nu de volgende. We twijfelen nog tussen de nieuwe
Star Destroyer, de bugatti en de liebher.

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 19-10-2019 03:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Volgens mij wordt nu voor het eerst ook prijzen van Intertoys vermeld op brickwatch.
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/60200/Capital-City.html

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 19-10-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:22:
ik ga er vandaag rondlopen, ik zal wel even extra kijken; wat voor stickers gaat het precies om?

-edit-
net langsgelopen maar zie geen stickervellen liggen

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 19-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
meesje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:17:
Volgens mij wordt nu voor het eerst ook prijzen van Intertoys vermeld op brickwatch.
Weer terug ja. Na vorig jaar offline te zijn gehaald (faillissement en zo), zijn ze gisteren weer in contact met me gekomen, vanochtend weer aangezet.

Onder voorbehoud, want hoor nog wel niet alleen positieve verhalen. Benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
meesje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:17:
Dat komt omdat ze sinds gisteren weer zijn teruggekeerd bij TradeTracker, waardoor Brickwatch en andere affiliates weer doekoe kunnen verdienen via de Intertoys (4%).

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2019 14:57 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:18

Reinier

\o/

Er is iets mis met mijn minifigs. Ze verdwijnen spontaan en laten een plasje water achter :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9qSFzsTz6aMezwyFMXFzGZCn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tijdje niet op de webwinkel van lego geweest... Zie ik dat mijn 219 oude vippunten (genoeg voor 10.95 korting als ik het me goed herinner) zijn omgezet naar 638 nieuwe, niet eens genoeg voor 5 euro (waar je er 750 voor nodig hebt).

Lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:44
Gisteren met de kids naar legoworld geweest en aansluitend ook een bezoekje gebracht aan de nieuwe legoshop in Utrecht.

voor de liefhebbers een verzameling van de wat meer bijzondere stukjes in de PaB wall (er zat ook nog voldoende 2x4 bricks in verschillende kleuren in enzo)

https://imgur.com/a/Kyhod5y

Ook een tip voor wie nog gaat: sla die hidden side bus over. Daarbinnen kun je dus alleen even het spel uittesten op de tablets. En was een uur wachten. Zonde van de tijd, we hadden het spel al geinstalleerd en de hidden side sets staan overal ten toongesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:38

Reintji

(2 x dad)²

Dinsdag pas, met drie kleine bouwers.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:01
Ik twijfel ook om naar lego world te gaan met de kleine bouwer (net 5). Gehoord dat 't heel druk kan zijn en als de kleine kruimel dan nergens in of bij kan is €60,- wel erg veel geld... Wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:31
Het drukste moment duurt meestal tot zo'n 14:00uur. Vandaag en morgen (net als gisteren) zijn naar verwachting de "drukste" dagen. Op drukke momenten gisteren staat er hier en daar wel een rijtje voor dingen, maar ik vond ze niet heel groot. Het was zeg maar "gezellig druk". Maar als je het iets rustiger wilt voor 14:00uur, kan je beter dinsdag of woensdag gaan. De hele beurs met kinderen doorlopen zou ik schatten dat je zo'n 5 uur voor moet plannen, misschien 6.

Deze observaties zijn op basis van dat ikzelf de afgelopen (en komende) dagen sta in de "Lego fan" hoek met mijn bouwsels en vermaak me kostelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 20-10-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kunnen we je ergens aan herkennen @AppieNL? Voor een mini-meet?
Ik ga maandag met mijn dochter (van 4).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Ik heb niet echt een herkenbaar kledingstuk, want we lopen allemaal in grijze poloshirts in die hoek met "Lego fan" achterop. Ik heb wel een naamkaartje. Ik sta meestal wel in de buurt bij "mijn tafel" (maar sowieso niet tijdens een half uurtje lunch tussen 12-13u). Die tafel is wel makkelijk te spotten met de Rolls op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Rukapul @mschol bedankt voor het kijken :)

@AppieNL damn, helemaal vergeten jouw creaties op te zoeken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
42erik schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:17:
Tijdje niet op de webwinkel van lego geweest... Zie ik dat mijn 219 oude vippunten (genoeg voor 10.95 korting als ik het me goed herinner) zijn omgezet naar 638 nieuwe, niet eens genoeg voor 5 euro (waar je er 750 voor nodig hebt).

Lekker dan...
Lego heeft beloofd dat je geen waarde zou verliezen met het omzetten van de VIP punten van het oude systeem naar het nieuwe systeem. Als dat bij jou toch gebeurd is moet je gewoon even contact opnemen met de Lego klantenservice. Ze zijn erg behulpzaam en zullen het zeker voor je rechtzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Momenteel van ik de Mack 42078 aan het bouwen, en ik ben nu bezig met de cabine van de truck :).
Echter wat is dat plakken van de stickertjes een hoop zeg! Ik wil alles echt netjes erop hebben geplakt... :P

Wat is jullie tactiek? Ikzelf gebruik (héél voorzichtig) het puntje van een half bot aardappelschilmesje (nee, het is nooit misgegaan), omdat je die goed beet kan houden, en doe mijn bril af, en kijk voorzichtig aan een kant of hij gelijk ligt met qua marges en de rand van het element. En als het een zichtbare afwijking van een paar halve millimeter heeft, ben ik al even teleurgesteld :+ Heb ik nu Lego-OCD :+ ?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 20-10-2019 22:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

AppieNL schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:59:
Ik heb niet echt een herkenbaar kledingstuk, want we lopen allemaal in grijze poloshirts in die hoek met "Lego fan" achterop. Ik heb wel een naamkaartje. Ik sta meestal wel in de buurt bij "mijn tafel" (maar sowieso niet tijdens een half uurtje lunch tussen 12-13u). Die tafel is wel makkelijk te spotten met de Rolls op de hoek.
Ik heb hem afgelopen donderdag zien staan. Prachtig in elkaar gezet, nog mooier dan op de foto's! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nee helaas. Mijn neefje voelt zich er nu te oud voor om tussen de andere kinderen rond te lopen, en een kennis die ik vaak meeneem naar evenementen vindt het maar niks. En verder vind ik het een beetje te duur. Het was ook wel tof geweest als er aparte betaalde area's waren voor volwassenen en voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AW_Bos schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:15:
Momenteel van ik de Mack 42078 aan het bouwen, en ik ben nu bezig met de cabine van de truck :).
Echter wat is dat plakken van de stickertjes een hoop zeg! Ik wil alles echt netjes erop hebben geplakt... :P

Wat is jullie tactiek? Ikzelf gebruik (héél voorzichtig) het puntje van een half bot aardappelschilmesje (nee, het is nooit misgegaan), omdat je die goed beet kan houden, en doe mijn bril af, en kijk voorzichtig aan een kant of hij gelijk ligt met qua marges en de rand van het element. En als het een zichtbare afwijking van een paar halve millimeter heeft, ben ik al even teleurgesteld :+ Heb ik nu Lego-OCD :+ ?
Als ik nu stickers zou moeten plakken, zou ik er denk ik kopieerplakband bij gebruiken. Kun je veel beter mee richten en je trekt het zo van het papier af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

The Eagle schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Als ik nu stickers zou moeten plakken, zou ik er denk ik kopieerplakband bij gebruiken. Kun je veel beter mee richten en je trekt het zo van het papier af.
Kopieerplakband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Scotch Magic Tape, van die tape die je niet op papier ziet als je er een kopie van maakt.
https://www.bruna.nl/kant...magic-810-19mmx33m-801340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:49:
[...]

Scotch Magic Tape, van die tape die je niet op papier ziet als je er een kopie van maakt.
https://www.bruna.nl/kant...magic-810-19mmx33m-801340
Oh, dat spul! Daar heb ik zat rollen van liggen! Je bedoelt dat je dat als transfer kan gebruiken? Omdat het een wat minder goede kleefkracht heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AW_Bos schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

Oh, dat spul! Daar heb ik zat rollen van liggen! Je bedoelt dat je dat als transfer kan gebruiken? Omdat het een wat minder goede kleefkracht heeft?
denk eerder als 'guide line' - ik haal de sticker meestal in de hoek los, en dan met de achterkant van 'brick-remover-tool' wip ik de sticker los. dan kun je m goed positioneren op het te plakken oppervlak. eventueel kun je er een plakbandje langs leggen (als hulpmiddel dat ie recht komt te staan).

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Zaterdag ook op de beurs geweest in Utrecht.
Qua drukte had ik het drukker verwacht alles goed kunnen zien en doen wat we wilden.
De kleine was helemaal weg van de Hidden Side en heeft er ook een set van meegenomen uiteindelijk.

Uiteindelijk ook tijd gevonden om mijn Droid Commander set te laten signeren.
En stiekem was ik er wel heel trots op dat deze set nu gesigneerd is.
Daarnaast een kort leuk gesprekje gehad met Karl en Jan.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:42:
Naast de kerstspullen van mijn vriendin, komt er dit jaar ook iets in de woonkamer te staan van Lego.
[Afbeelding]
Ik heb toevallig dit weekend ook de wintertrein gekocht, en gemotoriseerd :-) leuke build alleen niet heel veel spannende techniekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Net terug van Lego World. Mijn dochter van 4,5 heeft zich evenzoveel uur prima vermaakt. Ik vond het ook erg geslaagd. Ook nog vijf woorden gewisseld met @Barthezz Brick en @AppieNL :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Arnevld schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Ik heb toevallig dit weekend ook de wintertrein gekocht, en gemotoriseerd :-) leuke build alleen niet heel veel spannende techniekjes.
Inderdaad. Maar ja, ik heb van ongeveer de afgelopen 6 jaar de winterhuisjes en dat ziet in combinatie met zowel de wintertrein als de Emerald Night wel echt leuk uit :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Reinier schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:50:
Net terug van Lego World. Mijn dochter van 4,5 heeft zich evenzoveel uur prima vermaakt. Ik vond het ook erg geslaagd. Ook nog vijf woorden gewisseld met @Barthezz Brick en @AppieNL :)
Was het er druk? Vandaag was volgens mij de eerste dag van dit jaar dat het uitverkocht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

chrisO schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Was het er druk? Vandaag was volgens mij de eerste dag van dit jaar dat het uitverkocht was.
Ik vond het aardig druk, maar ik kan het niet vergelijken met andere jaren of eerdere dagen :) Hier en daar waren wel wachtrijen, maar ik vond het nergens vervelend druk.
Moet wel zeggen dat ik maar in twee van de vier hallen ben geweest; geen idee hoe de drukte in die andere hallen was.
Overigens heb ik de tickets pas vanochtend 9:00 uur gekocht, toen was het blijkbaar nog niet uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Eigenlijk hoort deze post ook in het aanbiedingentopic, maar het nieuws is ‘hybride’ zeg maar ;)
bouwsteentjes.info postte meer gegevens ivm de opening van de Lego store in Amsterdam.

De opening is op 29 november, en de promoties zijn lichtjes anders dan die van andere winkels op eerste zicht.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/09/LEGO-Flagship-Store-Amsterdam-4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/09/LEGO-Flagship-Store-Amsterdam-3-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/09/LEGO-Flagship-Store-Amsterdam-5.jpg

Over andere promoties (zoals het gekende mini winkeltje) zie ik niet meteen iets terug in het artikel van bouwsteentjes. *edit* ik zie ook net dat de promoties elkaar niet overlappen, dus je moet meerdere keren gaan om alles te verkrijgen :?

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 21-10-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Banix schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Ik was in ieder geval voorbereid nu...geen idee wat ik kon verwachten eerlijk gezegd, maar inderdaad het is niet moeilijk je kind hier kwijt te raken ;)
Wel leuk met die koepels en je weer even rustig adem kunt halen wanneer je een bekend gezicht er doorheen ziet ;)

Maarre 10% korting zou het in de beurs winkel zijn??? Hebben ze zeker er eerst 25% bovenop gegooid...Afijn vond 849 voor een millennium falcon wat te veel van het goede :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:25:
Eigenlijk hoort deze post ook in het aanbiedingentopic, maar het nieuws is ‘hybride’ zeg maar ;)
bouwsteentjes.info postte meer gegevens ivm de opening van de Lego store in Amsterdam.

De opening is op 29 november, en de promoties zijn lichtjes anders dan die van andere winkels op eerste zicht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Over andere promoties (zoals het gekende mini winkeltje) zie ik niet meteen iets terug in het artikel van bouwsteentjes. *edit* ik zie ook net dat de promoties elkaar niet overlappen, dus je moet meerdere keren gaan om alles te verkrijgen :?
de intressante zijn voor mij ivm extra werk feestseizoen vrijwel zeker niet te halen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Momenteel ben ik druk bezig met de Mack-truck 42078, echter snap ik een bepaalde onderdeel niet. Het betreft het stuur op de verbindingsbalk tussen de twee zijplaten op het dak. Het stuur is nergens aan gekoppeld, en normaal is het dak dicht.

Ik dacht zelf aan stijfheid van het dak, tegen indrukken ofzo, maar toch zit er een beetje ruimte tussen.

Iemand???

Mack Lego stuur

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 22-10-2019 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Decoratie. Wat moet het zijn dan? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

AW_Bos schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 01:37:
Momenteel ben ik druk bezig met de Mack-truck 42078, echter snap ik een bepaalde onderdeel niet. Het betreft het stuur op de verbindingsbalk tussen de twee zijplaten op het dak. Het stuur is nergens aan gekoppeld, en normaal is het dak dicht.

Ik dacht zelf aan stijfheid van het dak, tegen indrukken ofzo, maar toch zit er een beetje ruimte tussen.

Iemand???

[Afbeelding: Mack Lego stuur]
Die wordt gebruikt in het B-model (vuilniswagens hebben een dubbel stuur)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Kapoen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:25:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Deze is bijtijds kenbaar voor mij. Ik heb er vrij voor gevraagd. ;) ;)

lleen idd, wil je meerdere promo's moet je schijnbaar meerdere malen gaan en dat is wel jammer. Dat wordt dus of ruilen of veel geld uitgeven via mp :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Zaterdag 200 euro uitgegeven in utrecht, weet iemand hoe ik kan controleren of ik vip punten bijgeschreven heb gekregen?
En heb overigens niks extra's gekregen, geen polybag of wat dan ook :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arnevld schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:
Zaterdag 200 euro uitgegeven in utrecht, weet iemand hoe ik kan controleren of ik vip punten bijgeschreven heb gekregen?
En heb overigens niks extra's gekregen, geen polybag of wat dan ook :-(
Je kan inloggen op https://rewards.lego.com om je transacties te zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 23 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .