Hiervoor heb ik op mijn werk ook een dag verlof aangevraagd. Hiervoor wil ik er wel bij zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 22-10-2019 10:49 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 22-10-2019 10:49 ]
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 22-10-2019 12:55 ]
vlieg uitgerekend die dag vanuit ... eindhoven, zucht, normaliter a'damHaay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:48:
[Afbeelding]
Hiervoor heb ik op mijn werk ook een dag verlof aangevraagd. Hiervoor wil ik er wel bij zijn!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Aan de kant van Lego is het wel slim gezien. Normaal gezien geef je als klant één keer 120 euro uit om alle goodies te ontvangen, nu moet je 2x 75 euro dokken (als we er vanuit gaan dat er geen andere promoties bijkomen).Versaevel schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:20:
[...]
lleen idd, wil je meerdere promo's moet je schijnbaar meerdere malen gaan en dat is wel jammer. Dat wordt dus of ruilen of veel geld uitgeven via mp![]()
Ik ben helemaal niet zeker, maar ik geloof dat we in een dubbele VIP promoperiode zitten? Dus die zal je eventueel wel gekregen hebben. Voor de rest moet je wel op voorhand de website van Lego eens checken om te zien wat/of je iets krijgt, er zijn niet altijd acties. Ik veronderstel dat we nu een betere periode tegemoet gaan met al de feestdagen die er aan komen...Arnevld schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:
Zaterdag 200 euro uitgegeven in utrecht, weet iemand hoe ik kan controleren of ik vip punten bijgeschreven heb gekregen?
En heb overigens niks extra's gekregen, geen polybag of wat dan ook
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je zou bijna denken dat ze daar rekening mee hebben gehouden.Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:56:
Ik bedenk me trouwens net ... Vrijdag 29 november is OOK Black Friday ... En in dat weekend van Black Friday t/m Cyber Monday heeft LEGO ook nog eens interessante afprijzingen / aanbiedingen, en komt de eerste Kerst promo beschikbaar, als ik het goed heb.![]()
Dat wordt helemaal feest dan tijdens de opening van de LEGO Store in Amsterdam!
[ Voor 10% gewijzigd door Sato op 23-10-2019 01:43 ]
Nintendo speler sinds '94.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
5) volledig te vergelijken met belgie imhocorset schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:57:
zondag even in de Utrecht store geweest
1.) Hangt een rare lucht (kan zijn omdat het nieuw is)
2.) Vrij krappe winkel, zeker met de drukte
3.) Veel sets waren al uitverkocht/nog niet aanwezig
4.) Totaal niet te vergelijken met die in DIsney parijs
[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 23-10-2019 13:33 ]
had de post zojuist gelezen en door de ideas pagina met inzendingen zitten te bladeren; daar zitten aantal pareltjes tussen. Moet je van goeie huize komen wil je daar tussen uit springen of origineel zijn.Haay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:32:
Leuke LEGO Ideas wedstrijd voor geïnteresseerde bouwers/ontwerpers... Ontwerp en bouw een klassieke auto die als "Gift with purchase" uitgebracht zal worden:
https://www.bouwsteentjes...build-a-vintage-lego-car/
Opdracht: Bouw een klassieke auto van LEGO die maximaal 6 studs breed, 18 studs lang en maximaal 10 bricks hoog is.
Prijzenpakket voor de winnaar:
[Afbeelding]
En bij het zien van het prijzenpakket tot de conclusie komen dat je het meeste al hebt staanHaay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:32:
Leuke LEGO Ideas wedstrijd voor geïnteresseerde bouwers/ontwerpers... Ontwerp en bouw een klassieke auto die als "Gift with purchase" uitgebracht zal worden:
https://www.bouwsteentjes...build-a-vintage-lego-car/
Opdracht: Bouw een klassieke auto van LEGO die maximaal 6 studs breed, 18 studs lang en maximaal 10 bricks hoog is.
Prijzenpakket voor de winnaar:
[Afbeelding]
200 fish found!
Waar is je creativiteit gebleven? Met die sets kan je zelf toch een nieuwe unieke moc verzinnen? of 1 van de 2 uitbreiden?Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:
[...]
En bij het zien van het prijzenpakket tot de conclusie komen dat je het meeste al hebt staan
Als modulaire gebouwen verzamelaar dan.
zou het niet erg vinden die sets dubbel te krijgen, kan je bestaande leuk mee uitbreidenZeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:
[...]
En bij het zien van het prijzenpakket tot de conclusie komen dat je het meeste al hebt staan
Als modulaire gebouwen verzamelaar dan.
Beide zou altijd kunnen, maar ik doe verwacht ik niet mee aangezien mijn creaties lang niet zo goed zijn als wat ik soms voorbij zie komen.chrisO schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Waar is je creativiteit gebleven? Met die sets kan je zelf toch een nieuwe unieke moc verzinnen? of 1 van de 2 uitbreiden?
200 fish found!
Zo dacht ik er een paar jaar geleden ook over, Maar als ik naar de duimpjes kijk die gegeven zijn aan mijn twee voorgaande posts dan zit dat inmiddels wel goed.Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:35:
[...]
Beide zou altijd kunnen, maar ik doe verwacht ik niet mee aangezien mijn creaties lang niet zo goed zijn als wat ik soms voorbij zie komen.
je koopt pas teveel als je elders een pallet met dichte, nog te bouwen, dozen hebt staanZeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:35:
[...]
Beide zou altijd kunnen, maar ik doe verwacht ik niet mee aangezien mijn creaties lang niet zo goed zijn als wat ik soms voorbij zie komen.
Het was daarom eigenlijk meer wakker schuddende constatering dat ik teveel koop.
Bedoel je die sessies door Heutink? jr wilde zo'n workshop doen, maar blijkbaar was dat vanaf 9 jaar... bij het springkussen had ik de minimum leeftijd gelukkig van tevoren doorReintji schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:10:
Legoworld was weer alleraardigst, alleen de rij bij het laatste station van Hidden Side hebben we maar overgeslagen. dat liep echt niet door. (wat hebben we daar gemist?). Het bijpassende minifiguurtje van de beurs met een naamblokje vonden de kinderen nog de leukste aanwinst op de beurs. Ook de Lego boost workshop vonden ze erg geslaagd.
Voor nu even de stickers achterwege gelaten. Hij wilde er zo snel mogelijk mee gaan spelen. Het zal me niet verbazen als de auto nooit van stickers wordt voorzien.Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:57:
@meesje jup, bijna elke speedchampions-set heeft helaas een heel vel vol met kleine priegel-stickertjes erbij
Dat is zeker waar, maar dat wordt nog even een flinke tijd oefenenSato schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:42:
[...]
Zo dacht ik er een paar jaar geleden ook over, Maar als ik naar de duimpjes kijk die gegeven zijn aan mijn twee voorgaande posts dan zit dat inmiddels wel goed.
Gewoon blijven proberen dan komt het vanzelf wel goed.
While we speakmschol schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:57:
[...]
je koopt pas teveel als je elders een pallet met dichte, nog te bouwen, dozen hebt staan
Ik dacht altijd dat stickers minimaal voor 1x2 noppen waren en dat kleiner geprint werd. Maar dat is bij dat thema blijkbaar niet het geval...Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:57:
@meesje jup, bijna elke speedchampions-set heeft helaas een heel vel vol met kleine priegel-stickertjes erbij
[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 23-10-2019 19:52 ]
200 fish found!
Heb je dat rode mini kersttreintje al jaren in je stock zitten, of heb je onlangs nog ergens een exemplaar gevonden?Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:32:
[...]
While we speak
[Afbeelding]
Al is dat ook het resultaat van omdat ik momenteel mijn tijd aan het steken ben in het verhuizen van mijn Lego city van de grond naar bovenop een paar tafels
[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 23-10-2019 20:12 ]
Nee, dat ligt er gewoon al sinds 2015Kapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:10:
[...]
Heb je dat rode mini kersttreintje al jaren in je stock zitten, of heb je onlangs nog ergens een exemplaar gevonden?
Ideaal voor tijdens de koudere winterdagenIk heb overigens ook een grote ‘backlog’, onlangs struikelde ik bijna over een anonieme doos waarvan ik niet eens meer wist wat er in zat qua sets
200 fish found!
Vlakbij de bouwwedstrijd. Dacht dat er kinderen van het Libanon college uit Rotterdam stonden. Was vanaf 8 jaar.Rukapul schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:18:
[...]
Bedoel je die sessies door Heutink? jr wilde zo'n workshop doen, maar blijkbaar was dat vanaf 9 jaar... bij het springkussen had ik de minimum leeftijd gelukkig van tevoren door![]()
De starwars Boost was wat suf want om 10u waren veel modellen al niet meer functioneel met lege batterijen enzo. Probleem nu is dat we R2D2 Boost wel willen, maar technisch is dat dus identiek aan de andere Boost set die we al hebben
Nintendo speler sinds '94.
Hoera, ik ben niet alleen met zo’n achterstandZeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:33:
[...]
Nee, dat ligt er gewoon al sinds 2015. Maar ik heb een tweede wel opgebouwd staan met kerst
.
[...]
Ideaal voor tijdens de koudere winterdagen. Maar nu ben ik ook benieuwd wat erin zat ja
[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 23-10-2019 20:59 ]
Ik dacht dat lego al een tijd niets meer met shell erop uitbracht. Heb er tenminste al een flinke tijd niets meer van gezien.Kapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:50:
[...]
Hoera, ik ben niet alleen met zo’n achterstand![]()
In de doos zit een combinatie van Lego Movie 1 sets (kleinere sets), polybags van Shell, en ehm... een cement mixer
*edit* buiten de polybags heb ik deze sets niet in de beschikbare periode gekocht, in 2013 was ik zelfs nog niet echt bezig met deze hobby. Hier in de buurt (tegen Brussel) ligt een filiaal van het Franse Maxi Toys, die af en toe met hele oude stock uitpakken (aan normale prijzen). Van wat ik me herinner is deze stock dus ongeveer twee a drie jaar oud
200 fish found!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik had 3 treinen een paar jaar geleden. Nu heb ik 3 treinen a la Fyra, want bij elke speelsessie vallen er wat onderdelen af die dan in de bak worden gemiktThe Eagle schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:36:
Reparatie backlog wordt ook steeds groter trouwens, de oudste (bijna 4) heeft de treinen en de opgebouwde modellen op zolder al lang ontdekt en weet vrij zeker dat dat fixen minimaal twee dagen kost, al was het alleen maar aan uitzoekwerk hoe alles hoorde te zitten
Inderdaad, ik heb de Shell serie in 2014 bemachtigd. Ik herinner me zelfs nog dat ik de complete serie zo meekreeg bij de aankoop van twee flesjes frisdrankZeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:19:
[...]
Ik dacht dat lego al een tijd niets meer met shell erop uitbracht. Heb er tenminste al een flinke tijd niets meer van gezien.
Voor zo’ n winkel zal het ook niet verkeerd zijn. Die hebben meteen een beetje reclame van dat je er sets kan krijgen die je niet bij andere speelgoedwinkels ziet. En elke stad heeft een cement mixer nodig om gebouwd te worden. Heel vaak maakt lego die niet. Die daarvoor is van 2007. https://www.bricklink.com...item.page?S=7990-1#T=S&O={"iconly":0}
Uit nieuwsgierigheid: welke bouwsels waren dit?AppieNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:10:
"Backlog" hier: UCS Falcon, Mack, Mustang, Disney trein en al sinds 1,5 jaar de BWE
Nu Lego World voorbij is, waar ik me super heb vermaakt en ik geloof het publiek ook met mijn bouwsels (en daar gaat het tenslotte om), kan ik eindelijk de backlog een beetje weg werken.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 24-10-2019 11:18 ]
Klinkt als de Italiaanse versie van de Fyra dna, je weet wel, dat ding dat uit elkaar viel als je er naar keekRukapul schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:49:
[...]
Ik had 3 treinen een paar jaar geleden. Nu heb ik 3 treinen a la Fyra, want bij elke speelsessie vallen er wat onderdelen af die dan in de bak worden gemikt
En er stonden wat afgebroken modellen in Ikea ziplocks in een plastic opbergbak onder het bed van de jongste. Die bouwde graag wat met m'n jaren '70 en '80 Lego, maar heeft d'r voorraad inmiddels uitgebreid met Brick Bank en bijna de Kever
Nog even en alle Lego ligt hier door elkaar - net zoals ik het vroeger had
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat laatste is ook mijn ervaring. Het Lego van vroeger (door ouderdom of ander productieproces) voelt ook iets anders aan. Van mijn oude Lego is al regelmatig een plate stuk gegaan. Dat heb ik met de nieuwe Lego totaal niet.vhal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:31:
Het viel mij wel op dat het plastic soms knetterhard aanvoelt op het moment dat je het in elkaar zet, soms ging het gepaard met een hoop gepiep en gekraak
De waarde van de lego is inmiddels hoger dan de prijs van de flesjes frisdrank destijdsKapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:04:
[...]
Inderdaad, ik heb de Shell serie in 2014 bemachtigd. Ik herinner me zelfs nog dat ik de complete serie zo meekreeg bij de aankoop van twee flesjes frisdrank
En te zeggen dat ik zo blij was met het vinden van die cement mixer, constructie is mijn favoriete City subthema. Ik heb geen idee hoe deze in de vergetelheid raakte
200 fish found!
Wat mij opvalt bij de oude sets is dat de onderdelen ook vaster aan elkaar zitten: zo'n moderne oranje brick separator werkt heel vaak niet omdat het gewoon te vast zit.vhal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:31:
Het viel mij wel op dat het plastic soms knetterhard aanvoelt op het moment dat je het in elkaar zet, soms ging het gepaard met een hoop gepiep en gekraak
Dat verklaart de bekende tandafdrukken.almightyarjen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
Wat mij opvalt bij de oude sets is dat de onderdelen ook vaster aan elkaar zitten: zo'n moderne oranje brick separator werkt heel vaak niet omdat het gewoon te vast zit.
Herkenbaar, vroeger gebruikte ik een aardappelschilmesjealmightyarjen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
Wat mij opvalt bij de oude sets is dat de onderdelen ook vaster aan elkaar zitten: zo'n moderne oranje brick separator werkt heel vaak niet omdat het gewoon te vast zit.
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 24-10-2019 14:46 ]
- Rolls RoyceAngeloonie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:07:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: welke bouwsels waren dit?
[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 24-10-2019 15:14 ]
Daar zit ik ook precies tegenaan te hikken. Hoor dat het bouwen toch een behoorlijke herhaling van zetten is..Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:50:
[...]
Twijfelgeval
- Achtbaan (10261)
Die achtbaan lijkt mij wel gaaf maar de bouw experience en het oppervlak wat het nodig heeft maakt mij toch wel aan het twijfelen.
Ik heb geen idee, waar je dat snel vandaan kan halen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je ermee gaat doen... Ben je iets leuks/cools aan het bouwen? vertel alsjeblieftmschol schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:21:
ik wil wat 1x6, 1x8 1x10 en 1x12 2x10 2x12 plates hebben
iemand een idee voor (online) winkels die dit kunnen leveren?
bricklink zitten vaak meerdere dagen verwerkingstijd in (en gezien ik ze het weekend zou willen hebben, lastig voor nu; anders is dat de to go plek.)
ik ken lossestenen.nl maar die had of te weinig of geen voorraad van bepaalde plates..
de stenen muur van playtoday in gouda had ook niet die maten (uiteraard zou ik haast zeggen)
ben dus vooral benieuwd of er bedrijven zijn die losse stenen verkopen en daarin een groot aanbod hebben binnnen nederland
Bij https://www.toypro.com/nl/list/onderdelen kun je ook aardig wat losse onderdelen bestellen.mschol schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:21:
ik wil wat 1x6, 1x8 1x10 en 1x12 2x10 2x12 plates hebben
iemand een idee voor (online) winkels die dit kunnen leveren?
bricklink zitten vaak meerdere dagen verwerkingstijd in (en gezien ik ze het weekend zou willen hebben, lastig voor nu; anders is dat de to go plek.)
ik wil een case, van lego, bouwen voor mijn switch games, probleem is dat ik niet alles bij de hand heb wat ik in stud.io heb gefabriceerd (om te kijken of het uberhaupt te doen ischrisO schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:13:
[...]
Ik heb geen idee, waar je dat snel vandaan kan halen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je ermee gaat doen... Ben je iets leuks/cools aan het bouwen? vertel alsjeblieft
Alles is beter dan het opsommen van backlogs en "kijk wat ik nu weer heb gekocht / besteld" onzin.Kunnen we daar geen apart topic voor starten?
De backlog staat op zolder waar wij een grote opbergruimte hebben in de voorzolder. In principe kan ik een hoop in de Lego kamer kwijt. Van de modulars probeer ik op de bureaus een kleine stad te maken met mijn zoontje (als hij wat ouder is). Misschien komt het ook wel op zijn kamer te staan aangezien daar ook zat ruimte is.meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:55:
@Physx (en anderen natuurlijk): Wat een enorme backlogs! Hebben jullie wel het idee dat je er ooit aan toe komt om dit allemaal te bouwen? En waar laat je dit allemaal? Zowel de backlog, maar ook als je het gebouwd hebt? Huren jullie een loods?
Heel gaaf! Hoe heb je die kasten precies gedaan?Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:50:
Een hoop wacht tot dat mijn zoontje oud genoeg is (bijna 5). Ik heb wel afgelopen jaar een mooie lego kamer gemaakt met werkplekken en 4 Ikea kasten met dimbare verlichting. Inspiratie voor de kasten heb ik van eurobricks forum. Aan de andere kant van de kamer 2 bureaus en zwevende planken. Hier is alles leeg maar het staat momenteel aardig vol met de al gebouwde sets (veel van de grote technic sets, Disney castle en trein sets). Ik kan er wel is een nieuwe foto van maken.
[Afbeelding]
[ Voor 86% gewijzigd door sig69 op 24-10-2019 22:05 ]
Is een hele leuke serie en wat die stickers betreft. Koop maar niet de Ford Fiesta.. deze heeft 36(!) stickers.meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:19:
Mijn zoontje is erg gek met zijn blauwe Speed Champions Camaro. Vandaag eens verdiept in deze serie en het ziet er erg leuk uit! Zojuist de witte 911 en rode F40 besteld bij TP voor 19,33 euro. Flink lager geprijsd zullen ze niet meer worden. Volgens mij hebben beide flink minder stickers dan de Camaro.
Pfff..... die staat wel op mijn lijstje. Ze mogen deze serie wel een 'creator expert' label geven.Nemean schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:24:
[...]
Is een hele leuke serie en wat die stickers betreft. Koop maar niet de Ford Fiesta.. deze heeft 36(!) stickers.
Het zijn gewoon IKEA kasten. Zie bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...it-helder-glas-s49301167/Heel gaaf! Hoe heb je die kasten precies gedaan?
[ Voor 25% gewijzigd door Physx op 25-10-2019 11:15 ]
37 zelfsNemean schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:24:
[...]
Is een hele leuke serie en wat die stickers betreft. Koop maar niet de Ford Fiesta.. deze heeft 36(!) stickers.
Ik heb een excel lijst met sets en waar ze liggen... even net gekeken, liggen nog 100 dozen te wachten om gebouwd te worden. Erge is dat ik ze ook echt wil bouwen, maar dan nu praktisch er niet aan toe kom, en als ik tijd heb niet kan kiezen...meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:55:
@Physx (en anderen natuurlijk): Wat een enorme backlogs! Hebben jullie wel het idee dat je er ooit aan toe komt om dit allemaal te bouwen? En waar laat je dit allemaal? Zowel de backlog, maar ook als je het gebouwd hebt? Huren jullie een loods?
nog assembly square, ferrari garage, 2x 3-in-1 gebouwen, modular, shit load aan speedracers, foto lijst, pennenbakje en nog een aantal. maar 100stk kom ik niet aan.JPDeckers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
Ik heb een excel lijst met sets en waar ze liggen... even net gekeken, liggen nog 100 dozen te wachten om gebouwd te worden. Erge is dat ik ze ook echt wil bouwen, maar dan nu praktisch er niet aan toe kom, en als ik tijd heb niet kan kiezen...
Die fout heb ik ook gemaakt. Leek een goed idee, totdat je weer een keer al hun nieuwe sets wil repareren en je erachter komt dat alle ontbrekende onderdelen in de grote zak met marktplaats lego zijn beland......Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:34:
[...]
De backlog staat op zolder waar wij een grote opbergruimte hebben in de voorzolder. In principe kan ik een hoop in de Lego kamer kwijt. Van de modulars probeer ik op de bureaus een kleine stad te maken met mijn zoontje (als hij wat ouder is). Misschien komt het ook wel op zijn kamer te staan aangezien daar ook zat ruimte is.
Het losse lego zit in de onderste ladeblokken van de kasten. Ik heb via marktplaats is 20 kilo lego besteld om lekker los mee te bouwen. Dat vond ik vroeger ook heerlijk om te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 25-10-2019 11:51 ]
Wauw.... 100 dozen. Nu met de kleine man ligt de focus echt op City Lego en recentelijk ook de Speed Champions. Erg leuk om te zien hoe een ventje van 4,5 jaar een Lego doosje van 7+ rustig aan het bouwen is. Voor deze sets heeft hij nog wel het geduld. Bij de cargo trein, politiebureau en brandweerkazerne moest ik echt wel even helpen om de snelheid er in te houden; hij wil er namelijk zo snel mogelijk mee spelen.JPDeckers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
Ik heb een excel lijst met sets en waar ze liggen... even net gekeken, liggen nog 100 dozen te wachten om gebouwd te worden. Erge is dat ik ze ook echt wil bouwen, maar dan nu praktisch er niet aan toe kom, en als ik tijd heb niet kan kiezen...
Past de Porsche 911 GTR3 ook in die kast? Of staat hij juist erbuiten omdat hij net niet past?Physx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:36:
[...]
Het zijn gewoon IKEA kasten. Zie bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...it-helder-glas-s49301167/
En dan 4 naast elkaar. Zo heb je 8 kastdeuren en 16 shelves. Daarnaast de verlichting ingebouwd. Je kan de echt grote technic sets (Liebherr, BWE, Bughatti Veyron etc. er niet in kwijt maar de graafmachines, bulldozers, Mercedus Arocz passen prima. Zie hieronder: (ik zie btw dat ik 1 spotje even aan moet drukken). Verder zijn de onderste 2 lades erg handig om lego in op te bergen (plus instructies etc.).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier de 2 bureau's om te bouwen en te spelen. De kleine man zijn favo plek.
[Afbeelding]
Deze foto heeft het eigenlijk getriggerd (via Eurobricks forum):
[Afbeelding]
Dit heeft hij dan in de woonkamer staan. Dit ga ik niet voor elkaar krijgen (en zou ik eerlijk gezegd zelf ook niet willen). Hij heeft wel de glazen shelve eruit moeten halen om de modulars in de hoogte te laten passen. Ik vind dit ook wel erg mooi en ga ik misschien ook wel doen als ze zijn opgebouwd (of als lange straat op het bureau).
Omelette du fromage!
Thanks. Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Zeker niet als je er nog een kast naast zet aangezien je ze ook tegen/aan elkaar vast schroeft. Daarnaast heb ik deze kasten ook tegen de achterwand vastgeschroefd. Ik wilde niet riskeren dat mijn zoontje de lades als trap zou gebruiken en alles naar voren zou schieten (staan wel ook iets naar achter dus het zal zon vaart niet lopen maar "better safe than sorry" Ik weet alleen niet of je ook deurtjes hebt die hoger zijn, anders heb je wel een onderbreking in het glas zitten door de 2 deurtjes.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Je hebt het mooi voor elkaar! Bedankt voor de kasttip, ziet er erg goed uit! Hier thuis staan de sets op diverse plekken door het huis verspreid, maar zo'n uitgelichte vitrine vind ik wel iets hebben.
Kan de plank tussen beide vitrines ook worden weggelaten zonder dat de kast instabiel wordt? Dan kan ik daar ook mooi de Apollo kwijt!
Zou ik even moeten kijken. Ik heb wel de arocz erin staan. Die is 54 cm lang. De Porsche is 57 cm lang. De breedte van de kast is 60 maar ik moet even kijken of daar niet de zijplanken nog af moeten. Je kan het model ook iets schuin zetten dus het gaat eigenlijk ook om de breedte of iets past of niet (Porsche is wat breder dan de Arocz). Ik zou het gewoon is kunnen proberen.Past de Porsche 911 GTR3 ook in die kast? Of staat hij juist erbuiten omdat hij net niet past?
* dxta is op zoek naar een mooie display voor zijn Porsche
[ Voor 21% gewijzigd door Physx op 25-10-2019 12:02 ]
Roep maar, ik kom je wel helpenJPDeckers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
Wat dat betreft vind ik het jammer dat Ikea geen hoge versie van hun retro-vitrinekast (FABRIKÖR) uitbrengt:99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:49:
@Verwijderd mocht je het interessant vinden, bij lego world gebruiken ze glazen vitrine kasten met 4 spotjes bovenin, welke een mooi effect geven. (met 6 mm PP gepolijste gehard glazen shelves voor stevigheid). Heb er op dit moment even geen foto van , maar het geeft een leuk effect als je iets uit wilt stallen.
-edit internet heeft ze wel:
[Afbeelding]
[ Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 25-10-2019 12:00 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bedoel je zoiets? https://shop.lakea.nl/nl/tags/vitrine/dxta schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:55:
* dxta is op zoek naar een mooie display voor zijn Porsche
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Das een boel dozenJPDeckers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
Op dit moment is mijn zoontje er nog lang niet aan toe om z'n City Lego af te breken. Samen met de cargo trein, brandweerkazerne, politiebureau, wegplaten, etc. bouwt hij z'n eigen stad. Het wordt alleen maar meer. Als hij het ooit wil afbreken, denk ik dat we alles weer in de doosjes doen. Voor eigen bouwsels heeft hij diverse Basic Lego sets wat lekker door elkaar gebruikt wordt. Nu ik dit zo type: City=spelen, Basic=creativiteit.Swennus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:46:
Mijn zoontje begint de Lego nu ook echt interessant te vinden, en er komen ook steeds meer doosjes Lego City. Alles staat nu nog uitgebouwd op zijn kamer. Ik ben benieuwd hoe jullie de Lego bewaren wanneer jullie het afbreken? Gooien jullie alles door elkaar? Of wordt het netjes per setje in een doosje bewaard?
Dit weekend is ie jarig en krijgt ie een aantal wat grotere dozen Lego (Brandweerkazerne + Trein 60198)
Jouw backlog is mooi, maar ook groot. Soms krijg ik het idee dat er bij velen leeft: hebben, hebben, hebben, en bouwen zien we wel.Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:49:
[...]
Das een boel dozen![]()
En goed idee om ook bij te houden waar ze liggen.
Zelf heb ik m'n (Sealed) backlog op Brickset in gevoerd. En ik zie nu dat je daar per item een comment kan invoeren, daar kan ik dan mooi de locatie kwijt. Heb ik weer wat te doen. (naast bouwen)
Brickset linkje voor geïnteresseerden
hebben, hebben, hebben maar waar the f*ck gaan we het neerzetten allemaal?meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Jouw backlog is mooi, maar ook groot. Soms krijg ik het idee dat er bij velen leeft: hebben, hebben, hebben, en bouwen zien we wel.
Snap dat je dat denkt, en is voor een deel ook waar.meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Jouw backlog is mooi, maar ook groot. Soms krijg ik het idee dat er bij velen leeft: hebben, hebben, hebben, en bouwen zien we wel.
dit ook..Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:10:
[...]
Daarnaast heb ik momenteel te weinig ruimte om ze te bouwen, en later kopen als ze 'retired' zijn is vaak lastig/duur. Dus heb ze liever alvast op de plank.
Over het neerzetten wil ik helemaal niet over nadenken....mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:08:
[...]
hebben, hebben, hebben maar waar the f*ck gaan we het neerzetten allemaal?
Goede punten hoor. Het was ook niet als kritiek bedoeld. Er zijn inderdaad genoeg redenen voor grote backlogs. Zelf heb ik niet genoeg ruimte om alles uit te stallen. Een vitrine in de woonkamer gaat nooit gebeuren.Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:10:
Snap dat je dat denkt, en is voor een deel ook waar.
Maar als ik een set graag wil bouwen, dan koop ik hem meestal 2x. Dus veel sets die op die lijst staan zijn ook gebouwd. En ik bouw tegenwoordig ook MOC(s). (parts via BrickLink)
Verder zie ik het ook als een (leuke) investering, want geld op de bank levert nagenoeg niks op en is saai om te laten zien aan bekenden
Daarnaast heb ik momenteel te weinig ruimte om ze te bouwen, en later kopen als ze 'retired' zijn is vaak lastig/duur. Dus heb ze liever alvast op de plank.
DIT! is dus precies de reden dat ik sets koop en nog in de doos op zolder opsla. Ik weet dat ik ze ooit wil bouwen, maar op dit moment heb ik daar de gelegenheid nog niet voor. Als ik zo'n set nu in een goede aanbieding kan kopen dan bespaart mij dat in de toekomst een hoop geld, zou ik die set alsnog willen kopen wanneer die al uit productie is gegaan en flink duurder is geworden.Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:10:
Tja, Lego handel is volgens mij net als handelen in aandelen of handelen in Bitcoins (of andere cryptomunten). Sommige aandelen doen het goed en leveren winst op, en andere aandelen doen niks of leveren verlies op. Wie in aandelen handelt zal dus met sommige aandelen winst maken, die de verliezen in andere aandelen compenseren. Idem zullen Lego handelaren met sommige sets goed boeren, terwijl andere sets geen drol doen nadat ze uit productie gaan. En een glazen bol die 100% juist voorspelt welke aandelen of Lego sets het in de toekomst goed zullen doen bestaat niet.meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:37:
Ik ben wel benieuwd of deze Lego bubbel ooit gaat barsten. Soms denk ik dat dat al een beetje gebeurt, als ik zie hoeveel Lego handelaren op marktplaats elke keer weer moeten leuren met hun zelfde sets.
[ Voor 41% gewijzigd door Haay op 25-10-2019 14:52 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Deze tractor (851)?SkiFan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:22:
Op de Hezelstraat, ter hoogte van de Ganzenheuvel. Erg leuke winkel. De eigenaar heeft 2 vitrinekasten met klassieke Lego modellen. Er staan van ondergetekende een paar modellen (de 1e Lego Technic tractor, de Rolls Royce, de Renault en de Cadillac.
This footer is intentionally left blank
[ Voor 40% gewijzigd door SkiFan op 26-10-2019 13:28 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Geweldig, bedankt voor de informatie! Ik ga mij er eens in verdiepen!
Nog erger zelfs dan ik dacht.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 26-10-2019 20:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq