Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

Hiervoor heb ik op mijn werk ook een dag verlof aangevraagd. Hiervoor wil ik er wel bij zijn! :)

Haay wijzigde deze reactie 22-10-2019 10:49 (8%)

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het is een grappig molentje maar daarvoor ga ik geen vrije dag opnemen en urenlang in de rij staan... Anyway, die molentjes zal je wel weer goed kunnen verkopen op Bricklink :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Link to album: https://imgur.com/a/RiklLmA

I have been building this for over a year now on and off. Everything is build modular, has its own interiour and can be taken apart and put together. The island itself is equipped with a:

• Large fishing store
• A Bar
• A top deck dinning seat
• A dive shop
• A prison with an escape hatch.
• The captains cabin
• A shed on top (no interior)

[bron]

himlims_ wijzigde deze reactie 22-10-2019 12:55 (9%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:48:
[Afbeelding]

Hiervoor heb ik op mijn werk ook een dag verlof aangevraagd. Hiervoor wil ik er wel bij zijn! :)
vlieg uitgerekend die dag vanuit ... eindhoven, zucht, normaliter a'dam :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Chakotay

Lick here to continue

@himlims_ och, van Schiphol naar de Kalverstraat is ook nog een best eind lopen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:42
Versaevel schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:20:
[...]
lleen idd, wil je meerdere promo's moet je schijnbaar meerdere malen gaan en dat is wel jammer. Dat wordt dus of ruilen of veel geld uitgeven via mp :X :X
Aan de kant van Lego is het wel slim gezien. Normaal gezien geef je als klant één keer 120 euro uit om alle goodies te ontvangen, nu moet je 2x 75 euro dokken (als we er vanuit gaan dat er geen andere promoties bijkomen).
Arnevld schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:
Zaterdag 200 euro uitgegeven in utrecht, weet iemand hoe ik kan controleren of ik vip punten bijgeschreven heb gekregen?
En heb overigens niks extra's gekregen, geen polybag of wat dan ook :-(
Ik ben helemaal niet zeker, maar ik geloof dat we in een dubbele VIP promoperiode zitten? Dus die zal je eventueel wel gekregen hebben. Voor de rest moet je wel op voorhand de website van Lego eens checken om te zien wat/of je iets krijgt, er zijn niet altijd acties. Ik veronderstel dat we nu een betere periode tegemoet gaan met al de feestdagen die er aan komen...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

blijf nog steeds vreemd vinden dat we niets lezen over uniek figure of architect .. dat is toch een ding wat je bij flagship stores ziet

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Haay
Ik bedenk me trouwens net ... Vrijdag 29 november is OOK Black Friday ... En in dat weekend van Black Friday t/m Cyber Monday heeft LEGO ook nog eens interessante afprijzingen / aanbiedingen, en komt de eerste Kerst promo beschikbaar, als ik het goed heb. :)

Dat wordt helemaal feest dan tijdens de opening van de LEGO Store in Amsterdam! :D

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:01
Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:56:
Ik bedenk me trouwens net ... Vrijdag 29 november is OOK Black Friday ... En in dat weekend van Black Friday t/m Cyber Monday heeft LEGO ook nog eens interessante afprijzingen / aanbiedingen, en komt de eerste Kerst promo beschikbaar, als ik het goed heb. :)

Dat wordt helemaal feest dan tijdens de opening van de LEGO Store in Amsterdam! :D
Je zou bijna denken dat ze daar rekening mee hebben gehouden. ;)

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-12 01:09
Was nog niet helemaal tevreden met mijn F1 creatie uit enkel set 31023, Gistermiddag met foto's van de huidige bolide waar Max Verstappen zijn rondjes mee rijd* erbij alles behalve de kern verbouwd en de kleuren mix aangepakt. (*Mits hij niet door een Ferrari of vrienden daarvan eraf gereden wordt.)

Dat leidde tot versie 3, Waarvoor ik gisteravond versie 2 van de bouwinstructies al gemaakt had.
Nu zat ik daarstraks nog eens naar de achterspoiler te kijken en vond hem toch te hoog. Dat is verholpen en vervolgens concludeerde ik dat de neus ook totaal niet op een 2019 neus leek, Daar is dus gelijk wat plastische chirurgie op toegepast. Inmiddels zijn ook de bouwinstructies aangepast. (versie 3.)

Uiteraard ga je in deze schaal en met de beperking van een single set alternate build nooit perfectie kunnen behalen, Maar ik ben inmiddels tevreden en dat is voor mij het belangrijkste. ;)
Foto's volgen nog, Maar ik kan jullie nu alvast deze screenschots aanbieden:

Mocht je een eerder versie persoonlijk mooier vinden, Dan heb je geluk want ook daarvan zal ik de instructies binnenkort online zetten.

Edit: En terwijl ik op verstuur klik denk ik, Wat zijn die spiegels toch eigenlijk lomp!
Het zwarte onderdeel even verwijdert, En het onderdeel waar die aan vast zat iets verder buiten geplaats.
Even aankijken wat ik hier van vind.
Jullie zullen er even je fantasie voor moeten gebruiken, Want ik ga nu geen nieuwe screenshots meer maken.

Sato wijzigde deze reactie 23-10-2019 01:43 (10%)

• Haay
Voor de geïnteresseerden, hier de LEGO Designer video van de Dinosaur Fossils set:

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:47

Reintji

(2 x dad)²

Legoworld was weer alleraardigst, alleen de rij bij het laatste station van Hidden Side hebben we maar overgeslagen. dat liep echt niet door. (wat hebben we daar gemist?). Het bijpassende minifiguurtje van de beurs met een naamblokje vonden de kinderen nog de leukste aanwinst op de beurs. Ook de Lego boost workshop vonden ze erg geslaagd.

Zelf vond ik de fanzone met de GBC, de bouwwerken van Delfshaven, de winter kastelen en de Steampunk diorama's het mooiste. Ook de Hoth scene was zeer tof.

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:00
zondag even in de Utrecht store geweest

1.) Hangt een rare lucht (kan zijn omdat het nieuw is)
2.) Vrij krappe winkel, zeker met de drukte
3.) Veel sets waren al uitverkocht/nog niet aanwezig
4.) Totaal niet te vergelijken met die in DIsney parijs :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
corset schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:57:
zondag even in de Utrecht store geweest

1.) Hangt een rare lucht (kan zijn omdat het nieuw is)
2.) Vrij krappe winkel, zeker met de drukte
3.) Veel sets waren al uitverkocht/nog niet aanwezig
4.) Totaal niet te vergelijken met die in DIsney parijs :+
5) volledig te vergelijken met belgie imho ;)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
Leuke LEGO Ideas wedstrijd voor geïnteresseerde bouwers/ontwerpers... Ontwerp en bouw een klassieke auto die als "Gift with purchase" uitgebracht zal worden:
https://www.bouwsteentjes...build-a-vintage-lego-car/

Opdracht: Bouw een klassieke auto van LEGO die maximaal 6 studs breed, 18 studs lang en maximaal 10 bricks hoog is.

Prijzenpakket voor de winnaar:

Haay wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:33 (14%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:32:
Leuke LEGO Ideas wedstrijd voor geïnteresseerde bouwers/ontwerpers... Ontwerp en bouw een klassieke auto die als "Gift with purchase" uitgebracht zal worden:

Opdracht: Bouw een klassieke auto van LEGO die maximaal 6 studs breed, 18 studs lang en maximaal 10 bricks hoog is.

[Afbeelding]
had de post zojuist gelezen en door de ideas pagina met inzendingen zitten te bladeren; daar zitten aantal pareltjes tussen. Moet je van goeie huize komen wil je daar tussen uit springen of origineel zijn.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter
Haay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:32:

[Afbeelding]
En bij het zien van het prijzenpakket tot de conclusie komen dat je het meeste al hebt staan :P

Als modulaire gebouwen verzamelaar dan.

Dark theme custom css select * from Fish;

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

En bij het zien van het prijzenpakket tot de conclusie komen dat je het meeste al hebt staan :P

Waar is je creativiteit gebleven? Met die sets kan je zelf toch een nieuwe unieke moc verzinnen? of 1 van de 2 uitbreiden?

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

zou het niet erg vinden die sets dubbel te krijgen, kan je bestaande leuk mee uitbreiden :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
chrisO schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Waar is je creativiteit gebleven? Met die sets kan je zelf toch een nieuwe unieke moc verzinnen? of 1 van de 2 uitbreiden?
Beide zou altijd kunnen, maar ik doe verwacht ik niet mee aangezien mijn creaties lang niet zo goed zijn als wat ik soms voorbij zie komen.

Het was daarom eigenlijk meer wakker schuddende constatering dat ik teveel koop :P.

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-12 01:09
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Beide zou altijd kunnen, maar ik doe verwacht ik niet mee aangezien mijn creaties lang niet zo goed zijn als wat ik soms voorbij zie komen.
Zo dacht ik er een paar jaar geleden ook over, Maar als ik naar de duimpjes kijk die gegeven zijn aan mijn twee voorgaande posts dan zit dat inmiddels wel goed.
Gewoon blijven proberen dan komt het vanzelf wel goed.

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Het was daarom eigenlijk meer wakker schuddende constatering dat ik teveel koop :P.
je koopt pas teveel als je elders een pallet met dichte, nog te bouwen, dozen hebt staan :+

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15:00
Geen pallet, wel een stuk of 20 dozen die wachten op verhuizing >:)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:59

Rukapul

Moderator General Chat
Reintji schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:10:
Legoworld was weer alleraardigst, alleen de rij bij het laatste station van Hidden Side hebben we maar overgeslagen. dat liep echt niet door. (wat hebben we daar gemist?). Het bijpassende minifiguurtje van de beurs met een naamblokje vonden de kinderen nog de leukste aanwinst op de beurs. Ook de Lego boost workshop vonden ze erg geslaagd.
Bedoel je die sessies door Heutink? jr wilde zo'n workshop doen, maar blijkbaar was dat vanaf 9 jaar... bij het springkussen had ik de minimum leeftijd gelukkig van tevoren door :P

De starwars Boost was wat suf want om 10u waren veel modellen al niet meer functioneel met lege batterijen enzo. Probleem nu is dat we R2D2 Boost wel willen, maar technisch is dat dus identiek aan de andere Boost set die we al hebben :P

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Komt mijn zoontje terug van opa en oma met een mooie Lego Speed champions Chevrolet Camaro ZL1 racewagen (75891). Super leuk natuurlijk. Maar man, man, man..... meer dan 30 stickers op zo’n klein karretje. Hebben alle modellen dit?

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:10
Vraagje aan diegene die in Utrecht geweest zijn bij de store.
Ik meen mij te herinneren dat je alleen in de lego store een bepaalde kerstbal kon kopen.
Weet iemand toevallig of die ook in Utrecht ligt of niet?
Gaat om dit setje:
https://brickset.com/sets/853810-1/Train-Holiday-Ornament

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@meesje jup, bijna elke speedchampions-set heeft helaas een heel vel vol met kleine priegel-stickertjes erbij :/

• meesje
Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:57:
@meesje jup, bijna elke speedchampions-set heeft helaas een heel vel vol met kleine priegel-stickertjes erbij :/
Voor nu even de stickers achterwege gelaten. Hij wilde er zo snel mogelijk mee gaan spelen. Het zal me niet verbazen als de auto nooit van stickers wordt voorzien. ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Sato schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

Zo dacht ik er een paar jaar geleden ook over, Maar als ik naar de duimpjes kijk die gegeven zijn aan mijn twee voorgaande posts dan zit dat inmiddels wel goed.
Gewoon blijven proberen dan komt het vanzelf wel goed.
Dat is zeker waar, maar dat wordt nog even een flinke tijd oefenen :)
mschol schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:57:
[...]
je koopt pas teveel als je elders een pallet met dichte, nog te bouwen, dozen hebt staan :+
While we speak :P

Al is dat ook het resultaat van omdat ik momenteel mijn tijd aan het steken ben in het verhuizen van mijn Lego city van de grond naar bovenop een paar tafels :)

Daarbij ben ik ook alle steentjes aan het uitstorten op type en in plastic ladekasten aan het opbergen.
Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:57:
Ik dacht altijd dat stickers minimaal voor 1x2 noppen waren en dat kleiner geprint werd. Maar dat is bij dat thema blijkbaar niet het geval...

Zeehond wijzigde deze reactie 23-10-2019 19:52 (20%)

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:32:
[...]

While we speak :P
[Afbeelding]

Al is dat ook het resultaat van omdat ik momenteel mijn tijd aan het steken ben in het verhuizen van mijn Lego city van de grond naar bovenop een paar tafels :)
Heb je dat rode mini kersttreintje al jaren in je stock zitten, of heb je onlangs nog ergens een exemplaar gevonden? ;)

Ik heb overigens ook een grote ‘backlog’, onlangs struikelde ik bijna over een anonieme doos waarvan ik niet eens meer wist wat er in zat qua sets 8)7

Kapoen wijzigde deze reactie 23-10-2019 20:12 (13%)

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15:00
En en en...... Wat zat erin O-) O-) O-)
Hahaha ha....... Zo bekend dit :+

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

Heb je dat rode mini kersttreintje al jaren in je stock zitten, of heb je onlangs nog ergens een exemplaar gevonden? ;)
Nee, dat ligt er gewoon al sinds 2015 :P. Maar ik heb een tweede wel opgebouwd staan met kerst :).
Ik heb overigens ook een grote ‘backlog’, onlangs struikelde ik bijna over een anonieme doos waarvan ik niet eens meer wist wat er in zat qua sets 8)7
Ideaal voor tijdens de koudere winterdagen :Y) . Maar nu ben ik ook benieuwd wat erin zat ja :P

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:47

Reintji

(2 x dad)²

Rukapul schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

Bedoel je die sessies door Heutink? jr wilde zo'n workshop doen, maar blijkbaar was dat vanaf 9 jaar... bij het springkussen had ik de minimum leeftijd gelukkig van tevoren door :P

De starwars Boost was wat suf want om 10u waren veel modellen al niet meer functioneel met lege batterijen enzo. Probleem nu is dat we R2D2 Boost wel willen, maar technisch is dat dus identiek aan de andere Boost set die we al hebben :P
Vlakbij de bouwwedstrijd. Dacht dat er kinderen van het Libanon college uit Rotterdam stonden. Was vanaf 8 jaar.

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:33:
[...]

Nee, dat ligt er gewoon al sinds 2015 :P. Maar ik heb een tweede wel opgebouwd staan met kerst :).

[...]

Ideaal voor tijdens de koudere winterdagen :Y) . Maar nu ben ik ook benieuwd wat erin zat ja :P
Hoera, ik ben niet alleen met zo’n achterstand :P

In de doos zit een combinatie van Lego Movie 1 sets (kleinere sets), polybags van Shell, en ehm... een cement mixer :?

*edit* buiten de polybags heb ik deze sets niet in de beschikbare periode gekocht, in 2013 was ik zelfs nog niet echt bezig met deze hobby. Hier in de buurt (tegen Brussel) ligt een filiaal van het Franse Maxi Toys, die af en toe met hele oude stock uitpakken (aan normale prijzen). Van wat ik me herinner is deze stock dus ongeveer twee a drie jaar oud :P

Kapoen wijzigde deze reactie 23-10-2019 20:59 (24%)

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:16
"Backlog" hier: UCS Falcon, Mack, Mustang, Disney trein en al sinds 1,5 jaar de BWE :')

Nu Lego World voorbij is, waar ik me super heb vermaakt en ik geloof het publiek ook met mijn bouwsels (en daar gaat het tenslotte om), kan ik eindelijk de backlog een beetje weg werken.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Hoera, ik ben niet alleen met zo’n achterstand :P

In de doos zit een combinatie van Lego Movie 1 sets (kleinere sets), polybags van Shell, en ehm... een cement mixer :?

*edit* buiten de polybags heb ik deze sets niet in de beschikbare periode gekocht, in 2013 was ik zelfs nog niet echt bezig met deze hobby. Hier in de buurt (tegen Brussel) ligt een filiaal van het Franse Maxi Toys, die af en toe met hele oude stock uitpakken (aan normale prijzen). Van wat ik me herinner is deze stock dus ongeveer twee a drie jaar oud :P
Ik dacht dat lego al een tijd niets meer met shell erop uitbracht. Heb er tenminste al een flinke tijd niets meer van gezien.

Voor zo’ n winkel zal het ook niet verkeerd zijn. Die hebben meteen een beetje reclame van dat je er sets kan krijgen die je niet bij andere speelgoedwinkels ziet. En elke stad heeft een cement mixer nodig om gebouwd te worden :P. Heel vaak maakt lego die niet. Die daarvoor is van 2007. https://www.bricklink.com...item.page?S=7990-1#T=S&O={"iconly":0}

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed dat ik een doos of 10 aan backlog heb. Stuk voor stuk dozen van ca 80-100 euro :X
Even uit mijn hoofd: 2x kerstdorp, kersttrein, mini kersttreintje, F40, Wall-E, lego movie figuren, space figuren set, dimensions ateam en knight rider, ecto-1, BTTF delorean, en dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten.

Reparatie backlog wordt ook steeds groter trouwens, de oudste (bijna 4) heeft de treinen en de opgebouwde modellen op zolder al lang ontdekt en weet vrij zeker dat dat fixen minimaal twee dagen kost, al was het alleen maar aan uitzoekwerk hoe alles hoorde te zitten :X

Then again, die mag over een jaar of anderhalf lekker mee bouwen denk ik. Wordt alleen maar leuker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:59

Rukapul

Moderator General Chat
The Eagle schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:36:
Reparatie backlog wordt ook steeds groter trouwens, de oudste (bijna 4) heeft de treinen en de opgebouwde modellen op zolder al lang ontdekt en weet vrij zeker dat dat fixen minimaal twee dagen kost, al was het alleen maar aan uitzoekwerk hoe alles hoorde te zitten :X
Ik had 3 treinen een paar jaar geleden. Nu heb ik 3 treinen a la Fyra, want bij elke speelsessie vallen er wat onderdelen af die dan in de bak worden gemikt :P

En er stonden wat afgebroken modellen in Ikea ziplocks in een plastic opbergbak onder het bed van de jongste. Die bouwde graag wat met m'n jaren '70 en '80 Lego, maar heeft d'r voorraad inmiddels uitgebreid met Brick Bank en bijna de Kever :+

Nog even en alle Lego ligt hier door elkaar - net zoals ik het vroeger had O+

• mschol
  • Niet online
ik heb hier sowieso nog een winterstation (nr 2) staan, de ninjago haven, ninjago schip, dat oceaanschip technic model, de blauwe grijper technic model (van een paar jaar terug) en de laatste modulair

winter station staat wel gepland voor deze winter, voor het vullen van een winterplank..

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

Ik dacht dat lego al een tijd niets meer met shell erop uitbracht. Heb er tenminste al een flinke tijd niets meer van gezien.

Voor zo’ n winkel zal het ook niet verkeerd zijn. Die hebben meteen een beetje reclame van dat je er sets kan krijgen die je niet bij andere speelgoedwinkels ziet. En elke stad heeft een cement mixer nodig om gebouwd te worden :P. Heel vaak maakt lego die niet. Die daarvoor is van 2007. https://www.bricklink.com...item.page?S=7990-1#T=S&O={"iconly":0}
Inderdaad, ik heb de Shell serie in 2014 bemachtigd. Ik herinner me zelfs nog dat ik de complete serie zo meekreeg bij de aankoop van twee flesjes frisdrank :P

En te zeggen dat ik zo blij was met het vinden van die cement mixer, constructie is mijn favoriete City subthema. Ik heb geen idee hoe deze in de vergetelheid raakte :'(

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

AppieNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:10:
"Backlog" hier: UCS Falcon, Mack, Mustang, Disney trein en al sinds 1,5 jaar de BWE :')

Nu Lego World voorbij is, waar ik me super heb vermaakt en ik geloof het publiek ook met mijn bouwsels (en daar gaat het tenslotte om), kan ik eindelijk de backlog een beetje weg werken.
Uit nieuwsgierigheid: welke bouwsels waren dit?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:52

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren heb ik ook wat van de eerste 'backlog' weggewerkt, stond zo'n 25-30 jaar in de kast :+
Nu de rest nog...

Het viel mij wel op dat het plastic soms knetterhard aanvoelt op het moment dat je het in elkaar zet, soms ging het gepaard met een hoop gepiep en gekraak :X

vhal wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:18 (3%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rukapul schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

Ik had 3 treinen een paar jaar geleden. Nu heb ik 3 treinen a la Fyra, want bij elke speelsessie vallen er wat onderdelen af die dan in de bak worden gemikt :P

En er stonden wat afgebroken modellen in Ikea ziplocks in een plastic opbergbak onder het bed van de jongste. Die bouwde graag wat met m'n jaren '70 en '80 Lego, maar heeft d'r voorraad inmiddels uitgebreid met Brick Bank en bijna de Kever :+

Nog even en alle Lego ligt hier door elkaar - net zoals ik het vroeger had O+
Klinkt als de Italiaanse versie van de Fyra dna, je weet wel, dat ding dat uit elkaar viel als je er naar keek :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• meesje
vhal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:31:
Het viel mij wel op dat het plastic soms knetterhard aanvoelt op het moment dat je het in elkaar zet, soms ging het gepaard met een hoop gepiep en gekraak :X
Dat laatste is ook mijn ervaring. Het Lego van vroeger (door ouderdom of ander productieproces) voelt ook iets anders aan. Van mijn oude Lego is al regelmatig een plate stuk gegaan. Dat heb ik met de nieuwe Lego totaal niet.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Inderdaad, ik heb de Shell serie in 2014 bemachtigd. Ik herinner me zelfs nog dat ik de complete serie zo meekreeg bij de aankoop van twee flesjes frisdrank :P

En te zeggen dat ik zo blij was met het vinden van die cement mixer, constructie is mijn favoriete City subthema. Ik heb geen idee hoe deze in de vergetelheid raakte :'(
De waarde van de lego is inmiddels hoger dan de prijs van de flesjes frisdrank destijds :P

• almightyarjen

almightyarjen

When does the hurting stop?

vhal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:31:
Wat mij opvalt bij de oude sets is dat de onderdelen ook vaster aan elkaar zitten: zo'n moderne oranje brick separator werkt heel vaak niet omdat het gewoon te vast zit.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• meesje
almightyarjen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Wat mij opvalt bij de oude sets is dat de onderdelen ook vaster aan elkaar zitten: zo'n moderne oranje brick separator werkt heel vaak niet omdat het gewoon te vast zit.
Dat verklaart de bekende tandafdrukken. :+ Zelf nooit gedaan overigens. Wel menig nagel gemold.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:52

vhal

ಠ_ಠ

almightyarjen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
Herkenbaar, vroeger gebruikte ik een aardappelschilmesje :+

Ik heb nog wat oude technic sets her en der maar die grijze "1/2 bushes" die je op de technic axles schuift zitten ook muurvast.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@vhal die oude met tandjes zijn leuk inderdaad... Vooral het perpendicular ding van een bush naar een ring met tandjes haaks erop, die braken veel te vaak open of verloren tandjes.

• mschol
  • Niet online
ik wil wat 1x6, 1x8 1x10 en 1x12 2x10 2x12 plates hebben
iemand een idee voor (online) winkels die dit kunnen leveren?
bricklink zitten vaak meerdere dagen verwerkingstijd in (en gezien ik ze het weekend zou willen hebben, lastig voor nu; anders is dat de to go plek.)

ik ken lossestenen.nl maar die had of te weinig of geen voorraad van bepaalde plates..
de stenen muur van playtoday in gouda had ook niet die maten (uiteraard zou ik haast zeggen :D)
ben dus vooral benieuwd of er bedrijven zijn die losse stenen verkopen en daarin een groot aanbod hebben binnnen nederland

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@mschol je weet dat je op BL ook een berichtje kunt sturen naar verkoper?

vele vinden het niet fijn als je pakketje komt ophalen (bieden die optie ook niet), maar je kunt het vragen. eventueel extra compensatie voor 'nu ophalen'. heb het 2x gedaan, dat ik niet 'kon' wachten op een BL zending. Verkoper gesproken of ik aub pakketje kon ophalen. Dat was mogelijk. 2u na bestellen blokjes thuis :+

in denbosch zit een 'lego' winkel die verkopen ook losse parts, aanbod is niet heel denderend.

//edit
Hennie brickshop.nl geprobeerd, die leveren erg snel

himlims_ wijzigde deze reactie 24-10-2019 14:46 (7%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Angeloonie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: welke bouwsels waren dit?
- Rolls Royce
- F1 auto in Red Bull kleuren (of zoals hij door de kinderen werd genoemd: "de Max Verstappen auto")
- Wall-E met z'n maatje M-O
- Peanut butter jelly time banaan

• Haay
Ik heb ook nog een backlog aan sets die ik nog heb liggen om te bouwen. :) Ik houd me vast aan de afspraak die ik met mezelf gemaakt heb dat ik niet meer dan één grote set per maand bouw. En echt grote dure sets (zoals bv. Modulars of Star Wars UCS sets) bewaar ik voor speciale gelegenheden zoals m'n verjaardag, of de kerst vakantie. :P En intussen komen er ook weer nieuwe sets uit die ik ook nog wil hebben en dus koop wanneer er een leuke aanbieding voor is of een goede promo bij komt (29 november, opening LEGO Store Amsterdam, HERE I COME! :*) )

Nog ongeopende doos te bouwen lijst:
10226 Sopwith Camel
10255 Assembly Square (bewaar ik voor wanneer ik 50 word)
10260 Downtown Diner (voor m'n volgende verjaardag)
75181 Y-Wing Starfighter
75244 Tantive IV
4000026 LEGO House Tree of Creativity
40366 LEGO House Dinosaurs
21311 Voltron
BL19007 Bricklink Science Tower

Op mijn nog te kopen wensenlijst:
10264 Corner Garage
75255 Yoda
75256 Kylo Ren's Shuttle
21316 The Flintstones
21318 Treehouse
21319 Central Perk
21320 Dinosaur Fossils

Ha ha ha, ik moest echt lachen trouwens om deze video vergelijking tussen echte LEGO en crappy Chinese namaak troep:

Haay wijzigde deze reactie 24-10-2019 15:14 (13%)

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08-12 23:20
Wow wat een backlogs hier allemaal! Ik ben redelijk bij, heb mezelf de beperking tot Modulars en setjes die mijn zoontje ooit leuk gaat vinden opgelegd. Ok en wellicht een enkele ander soort set als ik hem echt heel vet vind O-)

Ik moet ook zeggen dat er momenteel niet veel tussen zit wat mij aanspreekt. De laatste Creator auto's zijn net niet de modellen waar ik wat voor voel en de laatse modular doet het ook niet echt bij mij.
Op zich niet heel erg want heb voorlopig toch andere bestemmingen voor mn geld ;)

• Physx
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik heb ook nog een aardige backlog:
- Draaimolen (10257)
- Reuzenrad (10247)
- Garage op de hoek (10264)
- Piratenachtbaan (31084)
- Draaimolen (31095)
- Liebherr R 9800 Graafmachine (42100)
- Land Rover Defender (42110)
- NINJAGO® City (70620)
- NINJAGO® City haven (70657)
- Pet Shop (10218)
- Palace Cinema (10232)
- Parisian Restaurant (10243)
- Detective's Office (10246)
- Brick Bank (10251)
- Assembly Square (10255)
- Downtown Diner (10260)
- Oude viswinkel (21310)
- Passagierstrein (60197)
- Vrachttrein (60198)
- Firstbourne Draak (70653)
- Stormbringer Draak (70652)
- Ninja Nachtracer (70641)
- LEGO® NASA Apollo Saturn V (21309)
- NASA Apollo 11 Maanlander (10266)

Een hoop wacht tot dat mijn zoontje oud genoeg is (bijna 5). Ik heb wel afgelopen jaar een mooie lego kamer gemaakt met werkplekken en 4 Ikea kasten met dimbare verlichting. Inspiratie voor de kasten heb ik van eurobricks forum. Aan de andere kant van de kamer 2 bureaus en zwevende planken. Hier is alles leeg maar het staat momenteel aardig vol met de al gebouwde sets (veel van de grote technic sets, Disney castle en trein sets). Ik kan er wel is een nieuwe foto van maken.

En wat ik nog wil kopen:
- Boomhut (21318)
- Kasteel Zweinstein™ (71043)

Twijfelgeval
- Porsche 911 RSR (42096)
- Disney trein en station (71044)
- Achtbaan (10261)

Die achtbaan lijkt mij wel gaaf maar de bouw experience en het oppervlak wat het nodig heeft maakt mij toch wel aan het twijfelen.

• meesje
@Physx (en anderen natuurlijk): Wat een enorme backlogs! Hebben jullie wel het idee dat je er ooit aan toe komt om dit allemaal te bouwen? En waar laat je dit allemaal? Zowel de backlog, maar ook als je het gebouwd hebt? Huren jullie een loods? ;)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:55
Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:50:

[...]

Twijfelgeval

- Achtbaan (10261)

Die achtbaan lijkt mij wel gaaf maar de bouw experience en het oppervlak wat het nodig heeft maakt mij toch wel aan het twijfelen.
Daar zit ik ook precies tegenaan te hikken. Hoor dat het bouwen toch een behoorlijke herhaling van zetten is..

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:06
mschol schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:21:
bricklink zitten vaak meerdere dagen verwerkingstijd in (en gezien ik ze het weekend zou willen hebben, lastig voor nu; anders is dat de to go plek.)

ik ken lossestenen.nl maar die had of te weinig of geen voorraad van bepaalde plates..
de stenen muur van playtoday in gouda had ook niet die maten (uiteraard zou ik haast zeggen :D)
ben dus vooral benieuwd of er bedrijven zijn die losse stenen verkopen en daarin een groot aanbod hebben binnnen nederland
Ik heb geen idee, waar je dat snel vandaan kan halen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je ermee gaat doen... Ben je iets leuks/cools aan het bouwen? vertel alsjeblieft

Alles is beter dan het opsommen van backlogs en "kijk wat ik nu weer heb gekocht / besteld" onzin. :| Kunnen we daar geen apart topic voor starten?

• PKlein
  • Laatst online: 15:47
mschol schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:21:
Bij https://www.toypro.com/nl/list/onderdelen kun je ook aardig wat losse onderdelen bestellen.
Misschien kun je de bestelling ook wel in hun winkel ophalen in Nederweert.

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb geen idee, waar je dat snel vandaan kan halen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je ermee gaat doen... Ben je iets leuks/cools aan het bouwen? vertel alsjeblieft

Alles is beter dan het opsommen van backlogs en "kijk wat ik nu weer heb gekocht / besteld" onzin. :| Kunnen we daar geen apart topic voor starten?
ik wil een case, van lego, bouwen voor mijn switch games, probleem is dat ik niet alles bij de hand heb wat ik in stud.io heb gefabriceerd (om te kijken of het uberhaupt te doen is :D)

ik heb heel wilde ideeen:
1) een rack voor switch games (hoesjes, niet alleen cartridge)
2) verbetering/uitbreiding: een modulair rack (zodat ik kan uitbreiden)
3) verbetering/uitbreiding: de games kunnen (dmv springs aan de achterkant), een stukje "eruit" schieten

• Physx
meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:55:
@Physx (en anderen natuurlijk): Wat een enorme backlogs! Hebben jullie wel het idee dat je er ooit aan toe komt om dit allemaal te bouwen? En waar laat je dit allemaal? Zowel de backlog, maar ook als je het gebouwd hebt? Huren jullie een loods? ;)
De backlog staat op zolder waar wij een grote opbergruimte hebben in de voorzolder. In principe kan ik een hoop in de Lego kamer kwijt. Van de modulars probeer ik op de bureaus een kleine stad te maken met mijn zoontje (als hij wat ouder is). Misschien komt het ook wel op zijn kamer te staan aangezien daar ook zat ruimte is.

Het losse lego zit in de onderste ladeblokken van de kasten. Ik heb via marktplaats is 20 kilo lego besteld om lekker los mee te bouwen. Dat vond ik vroeger ook heerlijk om te doen.

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:25

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:50:
Een hoop wacht tot dat mijn zoontje oud genoeg is (bijna 5). Ik heb wel afgelopen jaar een mooie lego kamer gemaakt met werkplekken en 4 Ikea kasten met dimbare verlichting. Inspiratie voor de kasten heb ik van eurobricks forum. Aan de andere kant van de kamer 2 bureaus en zwevende planken. Hier is alles leeg maar het staat momenteel aardig vol met de al gebouwde sets (veel van de grote technic sets, Disney castle en trein sets). Ik kan er wel is een nieuwe foto van maken.

[Afbeelding]
Heel gaaf! Hoe heb je die kasten precies gedaan?

• meesje
Mijn zoontje is erg gek met zijn blauwe Speed Champions Camaro. Vandaag eens verdiept in deze serie en het ziet er erg leuk uit! Zojuist de witte 911 en rode F40 besteld bij TP voor 19,33 euro. Flink lager geprijsd zullen ze niet meer worden. Volgens mij hebben beide flink minder stickers dan de Camaro. ;)

• sig69
  • Laatst online: 22:51
-knip-
Verkeerde topic, excuus

sig69 wijzigde deze reactie 24-10-2019 22:05 (86%)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:19:
Mijn zoontje is erg gek met zijn blauwe Speed Champions Camaro. Vandaag eens verdiept in deze serie en het ziet er erg leuk uit! Zojuist de witte 911 en rode F40 besteld bij TP voor 19,33 euro. Flink lager geprijsd zullen ze niet meer worden. Volgens mij hebben beide flink minder stickers dan de Camaro. ;)
Is een hele leuke serie en wat die stickers betreft. Koop maar niet de Ford Fiesta.. deze heeft 36(!) stickers. 8)7

• meesje
Nemean schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:24:
[...]

Is een hele leuke serie en wat die stickers betreft. Koop maar niet de Ford Fiesta.. deze heeft 36(!) stickers. 8)7
Pfff..... die staat wel op mijn lijstje. Ze mogen deze serie wel een 'creator expert' label geven. ;)

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-11 16:52
Ik moest trouwens nog hard lachen op de beurs in Utrecht. Einde van de dag mochten mijn dochters nog iets kleins uitzoeken in de shop.
Bezoekers zien "korting" staan en denken dat ze meteen de beste deal hebben. De ene na de andere grote builds gingen mee.
Ik heb mijn ook laten vallen op de Bugatti. Niet gekocht daar. Verschil van meer dan € 70,= tussen de beursprijs en brickwatch. Stiekem wist ik dit al

Lang leve Brickwatch!

Beurs was weer leuk dit jaar. Beide dochters hebben genoten.

• mschol
  • Niet online
https://www.kickstarter.com/projects/piqabrick/piqabrick
piqabrick is te backen op kickstarter..
nog 7 uur voor extra korting (super early bird pledge)

• Physx
Heel gaaf! Hoe heb je die kasten precies gedaan?
Het zijn gewoon IKEA kasten. Zie bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...it-helder-glas-s49301167/

En dan 4 naast elkaar. Zo heb je 8 kastdeuren en 16 shelves. Daarnaast de verlichting ingebouwd. Je kan de echt grote technic sets (Liebherr, BWE, Bughatti Veyron etc. er niet in kwijt maar de graafmachines, bulldozers, Mercedus Arocz passen prima. Zie hieronder: (ik zie btw dat ik 1 spotje even aan moet drukken :F). Verder zijn de onderste 2 lades erg handig om lego in op te bergen (plus instructies etc.).

Hier de 2 bureau's om te bouwen en te spelen. De kleine man zijn favo plek.

Deze foto heeft het eigenlijk getriggerd (via Eurobricks forum):

Dit heeft hij dan in de woonkamer staan. Dit ga ik niet voor elkaar krijgen (en zou ik eerlijk gezegd zelf ook niet willen). Hij heeft wel de glazen shelve eruit moeten halen om de modulars in de hoogte te laten passen. Ik vind dit ook wel erg mooi en ga ik misschien ook wel doen als ze zijn opgebouwd (of als lange straat op het bureau).

Physx wijzigde deze reactie 25-10-2019 11:15 (25%)

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:38
Nemean schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:24:
[...]

37 zelfs :X Maar wel een erg leuk autootje.

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
meesje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:55:
Ik heb een excel lijst met sets en waar ze liggen... even net gekeken, liggen nog 100 dozen te wachten om gebouwd te worden. Erge is dat ik ze ook echt wil bouwen, maar dan nu praktisch er niet aan toe kom, en als ik tijd heb niet kan kiezen...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JPDeckers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Ik heb een excel lijst met sets en waar ze liggen... even net gekeken, liggen nog 100 dozen te wachten om gebouwd te worden. Erge is dat ik ze ook echt wil bouwen, maar dan nu praktisch er niet aan toe kom, en als ik tijd heb niet kan kiezen...
nog assembly square, ferrari garage, 2x 3-in-1 gebouwen, modular, shit load aan speedracers, foto lijst, pennenbakje en nog een aantal. maar 100stk kom ik niet aan.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 18:58
Physx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

De backlog staat op zolder waar wij een grote opbergruimte hebben in de voorzolder. In principe kan ik een hoop in de Lego kamer kwijt. Van de modulars probeer ik op de bureaus een kleine stad te maken met mijn zoontje (als hij wat ouder is). Misschien komt het ook wel op zijn kamer te staan aangezien daar ook zat ruimte is.

Het losse lego zit in de onderste ladeblokken van de kasten. Ik heb via marktplaats is 20 kilo lego besteld om lekker los mee te bouwen. Dat vond ik vroeger ook heerlijk om te doen.
Die fout heb ik ook gemaakt. Leek een goed idee, totdat je weer een keer al hun nieuwe sets wil repareren en je erachter komt dat alle ontbrekende onderdelen in de grote zak met marktplaats lego zijn beland......

Heeft me een paar avonden gekost om alles weer te sorteren ;)

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-12 15:10
Physx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Het zijn gewoon IKEA kasten. Zie bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...it-helder-glas-s49301167/

En dan 4 naast elkaar. Zo heb je 8 kastdeuren en 16 shelves. Daarnaast de verlichting ingebouwd. Je kan de echt grote technic sets (Liebherr, BWE, Bughatti Veyron etc. er niet in kwijt maar de graafmachines, bulldozers, Mercedus Arocz passen prima. Zie hieronder: (ik zie btw dat ik 1 spotje even aan moet drukken :F). Verder zijn de onderste 2 lades erg handig om lego in op te bergen (plus instructies etc.).
Je hebt het mooi voor elkaar! Bedankt voor de kasttip, ziet er erg goed uit! Hier thuis staan de sets op diverse plekken door het huis verspreid, maar zo'n uitgelichte vitrine vind ik wel iets hebben.

Kan de plank tussen beide vitrines ook worden weggelaten zonder dat de kast instabiel wordt? Dan kan ik daar ook mooi de Apollo kwijt!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:20
@bredela mocht je het interessant vinden, bij lego world gebruiken ze glazen vitrine kasten met 4 spotjes bovenin, welke een mooi effect geven. (met 6 mm PP gepolijste gehard glazen shelves voor stevigheid). Heb er op dit moment even geen foto van , maar het geeft een leuk effect als je iets uit wilt stallen.

-edit internet heeft ze wel:

99ruud99 wijzigde deze reactie 25-10-2019 11:51 (17%)

• meesje
[...]

Wauw.... 100 dozen. Nu met de kleine man ligt de focus echt op City Lego en recentelijk ook de Speed Champions. Erg leuk om te zien hoe een ventje van 4,5 jaar een Lego doosje van 7+ rustig aan het bouwen is. Voor deze sets heeft hij nog wel het geduld. Bij de cargo trein, politiebureau en brandweerkazerne moest ik echt wel even helpen om de snelheid er in te houden; hij wil er namelijk zo snel mogelijk mee spelen.

Begin december gaan we aan de slag met drie Winter Village sets. En daarna maar kijken of en wanneer ik er aan toe kom om de modular buildings te gaan bouwen. Tijd is natuurlijk een relatief begrip, het is ook een kwestie van prioriteit en tijd maken, maar op dit moment kom ik er niet aan toe om 's avonds lekker te gaan bouwen, en de weekenden zijn ook zo voorbij.

Dat deze gigantische backlogs ontstaan, kan ik me heel goed voorstellen. Met al die acties die ik voorbij zien komen, moet ik me echt inhouden om niet van alles te kopen. Ik ken mezelf wel een beetje, ik weet wel dat heel veel dozen nooit open gemaakt zullen gaan worden. Ik maak daarbij een vergelijking met de spelcomputers van vroeger, ik kocht meer spellen dan dat ik ze daadwerkelijk speelde; ik heb zelfs nog nooit een spel uit gespeeld. Gelukkig ben ik daar niet uniek in, ook de in gaming topic/forums kom ik het woord 'backlog' tegen. ;)

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Physx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier de 2 bureau's om te bouwen en te spelen. De kleine man zijn favo plek.

[Afbeelding]

Deze foto heeft het eigenlijk getriggerd (via Eurobricks forum):

[Afbeelding]

Dit heeft hij dan in de woonkamer staan. Dit ga ik niet voor elkaar krijgen (en zou ik eerlijk gezegd zelf ook niet willen). Hij heeft wel de glazen shelve eruit moeten halen om de modulars in de hoogte te laten passen. Ik vind dit ook wel erg mooi en ga ik misschien ook wel doen als ze zijn opgebouwd (of als lange straat op het bureau).
Past de Porsche 911 GTR3 ook in die kast? Of staat hij juist erbuiten omdat hij net niet past?

* dxta is op zoek naar een mooie display voor zijn Porsche O-)

Omelette du fromage!

• Physx
bredela schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Je hebt het mooi voor elkaar! Bedankt voor de kasttip, ziet er erg goed uit! Hier thuis staan de sets op diverse plekken door het huis verspreid, maar zo'n uitgelichte vitrine vind ik wel iets hebben.

Kan de plank tussen beide vitrines ook worden weggelaten zonder dat de kast instabiel wordt? Dan kan ik daar ook mooi de Apollo kwijt!
Thanks. Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Zeker niet als je er nog een kast naast zet aangezien je ze ook tegen/aan elkaar vast schroeft. Daarnaast heb ik deze kasten ook tegen de achterwand vastgeschroefd. Ik wilde niet riskeren dat mijn zoontje de lades als trap zou gebruiken en alles naar voren zou schieten (staan wel ook iets naar achter dus het zal zon vaart niet lopen maar "better safe than sorry" Ik weet alleen niet of je ook deurtjes hebt die hoger zijn, anders heb je wel een onderbreking in het glas zitten door de 2 deurtjes.
Past de Porsche 911 GTR3 ook in die kast? Of staat hij juist erbuiten omdat hij net niet past?

* dxta is op zoek naar een mooie display voor zijn Porsche
Zou ik even moeten kijken. Ik heb wel de arocz erin staan. Die is 54 cm lang. De Porsche is 57 cm lang. De breedte van de kast is 60 maar ik moet even kijken of daar niet de zijplanken nog af moeten. Je kan het model ook iets schuin zetten dus het gaat eigenlijk ook om de breedte of iets past of niet (Porsche is wat breder dan de Arocz). Ik zou het gewoon is kunnen proberen.

Physx wijzigde deze reactie 25-10-2019 12:02 (21%)

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Roep maar, ik kom je wel helpen :) Ik heb al mijn sets opgebouwd. Ben nu wel aan het wachten op onderdelen om de Bugatti te pimpen. Eigenlijk maar 1 set op de wish-list. De Landrover Technic (42110).
99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:49:
@bredela mocht je het interessant vinden, bij lego world gebruiken ze glazen vitrine kasten met 4 spotjes bovenin, welke een mooi effect geven. (met 6 mm PP gepolijste gehard glazen shelves voor stevigheid). Heb er op dit moment even geen foto van , maar het geeft een leuk effect als je iets uit wilt stallen.

[Afbeelding]
Wat dat betreft vind ik het jammer dat Ikea geen hoge versie van hun retro-vitrinekast (FABRIKÖR) uitbrengt:

zonoskar wijzigde deze reactie 25-10-2019 12:00 (39%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-12 15:10
99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:49:

[Afbeelding]
Zoiets zal ik niet snel in huis neerzetten. Het oogt mij net iets te commercieel, te winkelachtig. Een soortgelijke kast als die van @Physx spreekt mij veel meer aan om in huis te plaatsen. Bovendien kun je onderin ook nog eens wat rommel kwijt, zonder dat anderen dat direct zien :+

• meesje
De geruchtenmolen is op gang: https://www.bouwsteentjes.info/lego-sets-2020/
Inderdaad wat ik al eerder me had afgevraagd: er komt dus, wederom na drie jaar, weer een nieuwe City politiebureau. Maar ach, mijn zoontje is blij met z'n huidige.
En erg leuk om te zien dat:
- er weer een Gas station komt. Hij zag al eens eerder een filmpje van het oude gas station
- er weer een 3-in-1 gebouw komt. Niks vergeleken met de creator expert series natuurlijk, maar wel een hoog speel gehalte.
Hopelijk komt er straks in mei 2020 ook een nieuwe treinstation; deze werd al vorig jaar rond die tijd verwacht.

• meesje
dxta schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:55:
* dxta is op zoek naar een mooie display voor zijn Porsche O-)
Bedoel je zoiets? https://shop.lakea.nl/nl/tags/vitrine/

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

aReaRe©

I like the likes :P

Gisteren omstreeks 10:00 De diner besteld (10260) en net na 11:00 afgeleverd door DPD, doos onbeschadigd. Snelle levering en nu bouwen oOo

Straks alleen Palace Cinema afbreken vanwege ruimte gebrek, gaat netjes per etage in een zakje (zipper) en terug in de originele doos. Op de plek die vrijkomt komt de Diner.

* aReaRe© heeft geen backlog, alles vanaf de Petshop is gebouwd.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• Swennus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 04-12 16:03
Mijn zoontje begint de Lego nu ook echt interessant te vinden, en er komen ook steeds meer doosjes Lego City. Alles staat nu nog uitgebouwd op zijn kamer. Ik ben benieuwd hoe jullie de Lego bewaren wanneer jullie het afbreken? Gooien jullie alles door elkaar? Of wordt het netjes per setje in een doosje bewaard?

Dit weekend is ie jarig en krijgt ie een aantal wat grotere dozen Lego (Brandweerkazerne + Trein 60198)

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:50
[...]

Das een boel dozen :)

En goed idee om ook bij te houden waar ze liggen.
Zelf heb ik m'n (Sealed) backlog op Brickset in gevoerd. En ik zie nu dat je daar per item een comment kan invoeren, daar kan ik dan mooi de locatie kwijt. Heb ik weer wat te doen. (naast bouwen ;) )

Brickset linkje voor geïnteresseerden

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• meesje
Swennus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:46:
Mijn zoontje begint de Lego nu ook echt interessant te vinden, en er komen ook steeds meer doosjes Lego City. Alles staat nu nog uitgebouwd op zijn kamer. Ik ben benieuwd hoe jullie de Lego bewaren wanneer jullie het afbreken? Gooien jullie alles door elkaar? Of wordt het netjes per setje in een doosje bewaard?

Dit weekend is ie jarig en krijgt ie een aantal wat grotere dozen Lego (Brandweerkazerne + Trein 60198)
Op dit moment is mijn zoontje er nog lang niet aan toe om z'n City Lego af te breken. Samen met de cargo trein, brandweerkazerne, politiebureau, wegplaten, etc. bouwt hij z'n eigen stad. Het wordt alleen maar meer. Als hij het ooit wil afbreken, denk ik dat we alles weer in de doosjes doen. Voor eigen bouwsels heeft hij diverse Basic Lego sets wat lekker door elkaar gebruikt wordt. Nu ik dit zo type: City=spelen, Basic=creativiteit. ;)

Let er trouwens wel op dat de Lego niet in de vensterbank in de zon staat. Verkleuren gaat erg snel.

• meesje
Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Das een boel dozen :)

En goed idee om ook bij te houden waar ze liggen.
Zelf heb ik m'n (Sealed) backlog op Brickset in gevoerd. En ik zie nu dat je daar per item een comment kan invoeren, daar kan ik dan mooi de locatie kwijt. Heb ik weer wat te doen. (naast bouwen ;) )

Brickset linkje voor geïnteresseerden
Jouw backlog is mooi, maar ook groot. Soms krijg ik het idee dat er bij velen leeft: hebben, hebben, hebben, en bouwen zien we wel. :+

• mschol
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Jouw backlog is mooi, maar ook groot. Soms krijg ik het idee dat er bij velen leeft: hebben, hebben, hebben, en bouwen zien we wel. :+
hebben, hebben, hebben maar waar the f*ck gaan we het neerzetten allemaal? :+

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:50
meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Snap dat je dat denkt, en is voor een deel ook waar.

Maar als ik een set graag wil bouwen, dan koop ik hem meestal 2x. Dus veel sets die op die lijst staan zijn ook gebouwd. En ik bouw tegenwoordig ook MOC(s). (parts via BrickLink)

Verder zie ik het ook als een (leuke) investering, want geld op de bank levert nagenoeg niks op en is saai om te laten zien aan bekenden ;)

Daarnaast heb ik momenteel te weinig ruimte om ze te bouwen, en later kopen als ze 'retired' zijn is vaak lastig/duur. Dus heb ze liever alvast op de plank.

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• mschol
  • Niet online
Chicken88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

Daarnaast heb ik momenteel te weinig ruimte om ze te bouwen, en later kopen als ze 'retired' zijn is vaak lastig/duur. Dus heb ze liever alvast op de plank.
dit ook..

ik heb vroeger de kans gehad de originele draaimolen voor 250 te kunnen kopen.. toen niet gedaan en nu niet te betalen ;(

• meesje
mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

hebben, hebben, hebben maar waar the f*ck gaan we het neerzetten allemaal? :+
Over het neerzetten wil ik helemaal niet over nadenken.... ;)
Heel mooi overigens hoor die Lego kamer(s) die ik voorbij zie komen. Gezien de enorme backlogs denk ik dat één kamer ook niet gaat volstaan.
Snap dat je dat denkt, en is voor een deel ook waar.

Maar als ik een set graag wil bouwen, dan koop ik hem meestal 2x. Dus veel sets die op die lijst staan zijn ook gebouwd. En ik bouw tegenwoordig ook MOC(s). (parts via BrickLink)

Verder zie ik het ook als een (leuke) investering, want geld op de bank levert nagenoeg niks op en is saai om te laten zien aan bekenden ;)

Goede punten hoor. Het was ook niet als kritiek bedoeld. Er zijn inderdaad genoeg redenen voor grote backlogs. Zelf heb ik niet genoeg ruimte om alles uit te stallen. Een vitrine in de woonkamer gaat nooit gebeuren. ;) De slaapkamers zijn al in gebruik en de (grote) zolder staat al stampvol, terwijl we echt al regelmatig een opruimactie doen. ;) De zolder zou dan helemaal opnieuw ingedeeld moeten worden. Ik heb nu al weinig tijd om te bouwen, laat staan een herindeling van de zolder.... Daarom petje af voor degenen, met een gezin, die dit allemaal voor elkaar hebben en volg ik vol bewondering dit topic.

Voor mij/ons nu: lekker met City Lego aan de slag, met af een toe een Speed Champion, en straks na Sint met z'n allen drie Winter Village sets bouwen. De modular buildings zie ik wel. En inderdaad het is beter om deze nu al in huis te hebben dan later te kopen als ze retired zijn. Ik ben wel benieuwd of deze Lego bubbel ooit gaat barsten. Soms denk ik dat dat al een beetje gebeurt, als ik zie hoeveel Lego handelaren op marktplaats elke keer weer moeten leuren met hun zelfde sets.

• Haay
DIT! is dus precies de reden dat ik sets koop en nog in de doos op zolder opsla. Ik weet dat ik ze ooit wil bouwen, maar op dit moment heb ik daar de gelegenheid nog niet voor. Als ik zo'n set nu in een goede aanbieding kan kopen dan bespaart mij dat in de toekomst een hoop geld, zou ik die set alsnog willen kopen wanneer die al uit productie is gegaan en flink duurder is geworden.

Sowieso levert m'n spaargeld op de bank geen drol op, dus ik verlies er zeker geen rente aan door nu alvast de sets te kopen die ik op termijn wil gaan bouwen. ;)
meesje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:37:
Ik ben wel benieuwd of deze Lego bubbel ooit gaat barsten. Soms denk ik dat dat al een beetje gebeurt, als ik zie hoeveel Lego handelaren op marktplaats elke keer weer moeten leuren met hun zelfde sets.
Tja, Lego handel is volgens mij net als handelen in aandelen of handelen in Bitcoins (of andere cryptomunten). Sommige aandelen doen het goed en leveren winst op, en andere aandelen doen niks of leveren verlies op. Wie in aandelen handelt zal dus met sommige aandelen winst maken, die de verliezen in andere aandelen compenseren. Idem zullen Lego handelaren met sommige sets goed boeren, terwijl andere sets geen drol doen nadat ze uit productie gaan. En een glazen bol die 100% juist voorspelt welke aandelen of Lego sets het in de toekomst goed zullen doen bestaat niet.

Uiteindelijk gaat het er, net als met Bitcoins e.d., om dat de waarde bepaald wordt door wat de gek er voor over heeft om het in bezit te hebben. En zolang het goed gaat met de economie zullen mensen geld over hebben om aan materiële bezittingen uit te geven.

Haay wijzigde deze reactie 25-10-2019 14:52 (41%)

• meesje
@Haay Mee eens. Het is inderdaad wat de gek er voor over heeft. In principe geldt die regel voor alles wat retired is. Wat betreft Lego denk ik dat sealed retired sets altijd wel de oorspronkelijke RRP moet opleveren.
Een tijdje geleden met een MP verkoper gesproken, hij gaf aan dat ie het geen probleem vindt om wekelijks dezelfde advertenties te moeten plaatsen. Naast handelaar is hij ook liefhebber, hij financiert zo een beetje z'n Lego hobby. Als je dat lukt, is dat natuurlijk mooi. Maar elke keer die grote hoeveelheid dozen op zolder zien staan en wekelijks dezelfde advertenties op MP moeten zetten.... Niet mijn ding in ieder geval.

• Pin0
  • Niet online

Mustang in de vitrine gezet...

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• r_bleumer
  • Laatst online: 21:29
Even een schaamteloze plug;

in Nijmegen zit nu ook een Lego speciaalzaak. De Blokkenpiloot.

Op de Hezelstraat, ter hoogte van de Ganzenheuvel. Erg leuke winkel. De eigenaar heeft 2 vitrinekasten met klassieke Lego modellen. Er staan van ondergetekende een paar modellen (de 1e Lego Technic tractor, de Rolls Royce, de Renault en de Cadillac.

Zeer de moeite waard.

Nonsensical line goes here <---

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

r_bleumer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:22:
Op de Hezelstraat, ter hoogte van de Ganzenheuvel. Erg leuke winkel. De eigenaar heeft 2 vitrinekasten met klassieke Lego modellen. Er staan van ondergetekende een paar modellen (de 1e Lego Technic tractor, de Rolls Royce, de Renault en de Cadillac.
Deze tractor (851)?
2018-12-16-13h00m31.IMG_2852 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Dat was één van mijn eerste Lego Technik modellen, daarvoor had ik de blauwe Go-Kart (854) gekregen. Als ik me de volgorde goed kan herinneren. Het is alweer een tijdje geleden :) Het is ongelofelijk hoe goed het rubber van de banden nog is na al die jaren.

This footer is intentionally left blank

• r_bleumer
  • Laatst online: 21:29
@ajhaverkamp Yup, die. De auto's zijn deze:

Er staan overigens ook nog m'n Norton en Harley Davidson uit 1975.

r_bleumer wijzigde deze reactie 26-10-2019 13:28 (40%)

Nonsensical line goes here <---

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Geweldig, bedankt voor de informatie! Ik ga mij er eens in verdiepen!
Gim schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:48:
[...]

37 zelfs :X Maar wel een erg leuk autootje.
Nog erger zelfs dan ik dacht. 8)7

• meesje
De witte grondplaten gaan hetzelfde kosten als de groene en blauwe (8 euro). Hopelijk straks ook te krijgen bij Kruidvat, waar ze de groene en blauwe standaard 2 euro goedkoper zijn. En dan flink inkopen bij een 25% (of meer) korting actie.
https://www.promobricks.de/lego-grundplatte-weiss-2020/87930

meesje wijzigde deze reactie 26-10-2019 20:38 (11%)

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True