Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.337 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik heb zojuist goedkeuring van mijn vrouw voor een Lego kerstdorpje :*) Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen!
Meteen de Holiday Train besteld en volgende maand even kijken voor het peperkoek huisje. Andere kerst huisjes zijn helaas niet meer voor een normale prijs te krijgen zag ik...
De brandweerkazerne vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Marsman83 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:53:
Ik heb zojuist goedkeuring van mijn vrouw voor een Lego kerstdorpje :*) Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen!
Meteen de Holiday Train besteld en volgende maand even kijken voor het peperkoek huisje. Andere kerst huisjes zijn helaas niet meer voor een normale prijs te krijgen zag ik...
Je hebt ook nog het treinstation (10259). Een retired set, maar bij a-tembo.nl nog te koop voor de oorspronkelijke RRP van 74,95 euro (staat niet op brickwatch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55
In het filiaal van Kruidvat (regio Brussel) waar ik heel soms eens langsga liggen nog exemplaren van 40263 Christmas Town Square en 40262 Christmas Train Ride. Ik heb echter geen idee of Nederlandse filialen ook zo'n oude stock aanhouden, maar het zijn fijne setjes om toe te voegen aan je layout. Al helemaal moest je er ook nog korting op kunnen krijgen.

*edit* dit jaar heeft Lego in het Xtra thema ook nog een polybag uitgebracht, met 'Kerstonderdelen'. Alleen lijkt de inhoud me niet interessant...
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40368-1.jpg?201910031017
Dan denk ik dat een combinatie van 40310 Botanical Accessories en 40312 Streetlamps geschikter is. Of de nieuwe advent kalender met korting, indien je echt een husky met sneeuwman (en extra minifigs) wil ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2019 09:42 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Ikzelf vind het Lego Creator 3-in-1 Veranderende Seizoenen huis (set 31038) ook erg leuk passen in een Lego kerstdorpje:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/9/7/8/9200000040158796.jpg
Specifiek wanneer je het huis in de winter versie bouwt:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51R0N3qjJxL.jpg

Deze set is al sinds eind 2016 uit productie maar kun je nog steeds wel beneden oorspronkelijke Lego prijs vinden.

Het leuke is dat je met dit huis je ook een lente/zomer versie kunt bouwen (voor Pasen bv.) en een herfst versie (voor rond Halloween bv.). Zo verander je het huisje mee met de seizoenen buiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:50

Amphiebietje

In de blubber

Legoland Scheveningen gaat dus in Mei 2020 open, en volwassenen zonder begeleiding zullen alleen welkom zijn op speciale middagen en avonden:

https://www.omroepwest.nl...bij-Legoland-Scheveningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:04:
Legoland Scheveningen gaat dus in Mei 2020 open, en volwassenen zonder begeleiding zullen alleen welkom zijn op speciale middagen en avonden:

https://www.omroepwest.nl...bij-Legoland-Scheveningen
ik vind het best triest dat ze dan niet voor een opzet kiezen waar het deel waar volwassenen naar toe zouden gaan niet ook toegankelijk maken voor volwassenen, je zou zeggen dat ze commercieel ingericht zijn, maar kennelijk willen ze niet te graag je centen 7(8)7

mij zullen ze er dan dus niet zien, ik heb geen kids en ze zullen vast niet weekenden gaan reserveren voor adults only..

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 27-10-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
ik vind het best triest dat ze dan niet voor een opzet kiezen waar het deel waar volwassenen naar toe zouden gaan niet ook toegankelijk maken voor volwassenen, je zou zeggen dat ze commercieel ingericht zijn, maar kennelijk willen ze niet te graag je centen 7(8)7

mij zullen ze er dan dus niet zien, ik heb geen kids en ze zullen vast niet weekenden gaan reserveren voor adults only..
het is lego world, geen shop - neemt niet weg dat ik jouw mening volledig deel. In praktijk verwacht ik niet dat ze je de toegang blokkeren. Maar goed, leest op internet wel meer verhalen van 'afol' die er gewoon niet in komen zonder kabouters.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:53
Wanneer ik goed lees, komen er ook adult avonden. Ik heb ook geen kinderen, maar ik leen er wel eentje jij m'n schoonzus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:15
Zou die peperkoek huis over een maand nog te koop zijn?

https://www.bricktastic.n...wordt-cadeau-bij-aankoop/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Als ik moet gokken denk ik van wel, deze set is nog niet 'out of stock' gegaan geloof ik. Als ik nog eens moet gokken denk ik 50/50 dat deze Kerstboomset één van de promoties is tijdens het Black Friday weekend (29 november t.e.m. 2 december) op S@H/in de Lego stores.

Het is ook mogelijk dat er tijdens het Black Friday weekend een andere promotieset loopt, en dat deze Kerstboomset pas in december verschijnt. Afgelopen jaren zagen we immers steeds twee promoties rond de feestdagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:50

Amphiebietje

In de blubber

Versaevel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:38:
Wanneer ik goed lees, komen er ook adult avonden. Ik heb ook geen kinderen, maar ik leen er wel eentje jij m'n schoonzus >:)
...en middagen. Maar blijkbaar is dat voor sommigen niet genoeg. Die willen de gehele dag in de ballenbak kunnen dartelen tussen de kindekes, en - afgaand op wat er in het artikel staat - willen vooral niet begrijpen dat sommige atracties er primair voor kinderen zijn en niet voor volwassenen. Eigenlijk roept dat wat vragen op over emotionele volwassenheid e.d. -O-

Ergens verbaast het me soms dat, gezien het gedrag van sommige volwassenen die speelgoed verzamelen, we zo weinig berichten in de media zien over kinderlokkers die i.p.v. het al dan niet gedrogeerde snoepje speelgoed van [plak hier favoriet merk] gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Haay schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Ikzelf vind het Lego Creator 3-in-1 Veranderende Seizoenen huis (set 31038) ook erg leuk passen in een Lego kerstdorpje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Deze set is al sinds eind 2016 uit productie maar kun je nog steeds wel beneden oorspronkelijke Lego prijs vinden.

Het leuke is dat je met dit huis je ook een lente/zomer versie kunt bouwen (voor Pasen bv.) en een herfst versie (voor rond Halloween bv.). Zo verander je het huisje mee met de seizoenen buiten. :)
Thanks! Goed idee, deze hou ik in mn achterhoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 11:31

Goverman

not loaded

Haay schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat huisje is inderdaad erg leuk!
huisje_2

Zelf vond ik de zomerversie het leukste en zelfs zo leuk dat ik de rode dakpannen voor de kerst vervang voor witte. Dan ziet het er net zo kerstachtig uit als de wintereditie! Een paar witte dakjes via bricklink scoren, even even het zwembad afbreken en wat verbouwen e.d. maar dan ziet het er zo uitBijkomend voordeel is dat je de lightbrick (die normaal dus in de BBQ zit niet nodig hebt en kan ergens anders kan inzetten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Goverman op 27-10-2019 16:11 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:45
Dit weekend weer 3 sets op de kop getikt voor mijn kerst dorp. De Modulair Assembly (man man, wat een ding), brandweer met kerst (van vorig jaar) en het peperkoekhuisje.

Peperkoekhuisje is inmiddels klaar, nu beginnen aan de assembly.

En de advent calendar van Lego City 2019 is zojuist binnen gekomen :) daar mag vrouwlief mee aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/llZW6KxNA1X8t4UDtfkCoKHQ/thumb.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Clavis op 27-10-2019 23:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Marsman83 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Thanks! Goed idee, deze hou ik in mn achterhoofd.
De Lego Creator 31080 (modulaire wintersportparadijs) set lijkt me ook wel leuk in een winter opstelling. Deze is ook retired, maar nog wel aardig goed te verkrijgen voor onze de Lego adviesprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Hallo allen!

Ik ben bijna klaar met de lego bugatti en ben alvast begonnen met het uitzoeken van een volgende set.

Ik twijfel tussen de defender en liebherr, hoe groot is de kans dat deze relatief nieuwe sets met black friday afgeprijsd zijn?

Welke lego deals kunnen we uberhaupt verwachten met black friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 22:08
Yintha schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:16:
Hallo allen!

Ik ben bijna klaar met de lego bugatti en ben alvast begonnen met het uitzoeken van een volgende set.

Ik twijfel tussen de defender en liebherr, hoe groot is de kans dat deze relatief nieuwe sets met black friday afgeprijsd zijn?

Welke lego deals kunnen we uberhaupt verwachten met black friday?
De Defender is nu al voor 124 euro te bestellen, terwijl de Liebherr in België al onder de 320 euro is gezakt. Ik verwacht niet dat ze op Black Friday heel veel goedkoper zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

NotSoSteady schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

De Defender is nu al voor 124 euro te bestellen, terwijl de Liebherr in België al onder de 320 euro is gezakt. Ik verwacht niet dat ze op Black Friday heel veel goedkoper zullen zijn.
Kan je aangeven welke (web) winkel dat is in belgië?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:34

SomerenV

It's something!

Ik bedacht met net dat ik met het sorteren een hele poos terug ik wat Fabuland-stukjes gevonden had. Net even gecheckt en ik heb welgeteld één complete set (minus een minifig) dus die heb ik even in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TBrjjJ3.jpg

Een set uit 1984. 5 jaar ouder dan ik :D Bij de motor hoort nog een soort tas achterop. Ik weet 99% zeker dat ik die ook nog heb, maar die kan ik zo niet vinden. Dus bijna 2 sets compleet. Verder heb ik nog wat onderstellen, wat van die raampjes van een auto, zo'n dakje van een auto en nog een kuipje van een auto.

[ Voor 30% gewijzigd door SomerenV op 28-10-2019 22:18 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 22:42
Yintha schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:35:
[...]

Kan je aangeven welke (web) winkel dat is in belgië?
Dreamland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwam deze tegen: wat gebeurt er als je je Saturn echt zou lanceren (deze was in een brand betrokken):
Zonde van de Lego natuurlijk, maar ergens vind ik het er zo ook wel zwaar cool uit zien :)
Zal wel behoorlijk stinken zou ik verwachten :X
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bt0h8ivkoiu31.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 28-10-2019 22:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

De PAB muur van Utrecht is inmiddels toegevoegd aan de website die de inhoud van de PAB muren bijhoudt:
http://www.brickbuildr.com/index.php/view-store/?store=150
Ben benieuwd welke interessante stukje we voorbij zullen zien komen (en ga uiteraard proberen mijn steentje bij dragen (har har) en te helpen met up to date houden).

On another note: ik denk eraan morgen bij de Intertoys actie de RC stunt racer te halen, vooral wegens de motoren enzo. Omdat ik wil beginnen met (kleine MOC) GBC modules. Is dat ook de kleinste set met motoren of is er nog een andere? Ik kan dat nergens zo snel vinden...
Met 2 (L) motoren voor onder de €50 lijkt het de meest aantrekkelijke set (en dan ook met een grappig model. Ik kan ook de Power Functions set of losse motoren kopen, maar dat is minder leuk imo).

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Clavis schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:18:
Dit weekend weer 3 sets op de kop getikt voor mijn kerst dorp. De Modulair Assembly (man man, wat een ding), brandweer met kerst (van vorig jaar) en het peperkoekhuisje.

Peperkoekhuisje is inmiddels klaar, nu beginnen aan de assembly.

En de advent calendar van Lego City 2019 is zojuist binnen gekomen :) daar mag vrouwlief mee aan de slag.

[Afbeelding]
Zo dat gaat snel, ik ben destijds wel een 4 weken met de assembly ermee bezig geweest.
The Eagle schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:33:
Kwam deze tegen: wat gebeurt er als je je Saturn echt zou lanceren (deze was in een brand betrokken):
Zonde van de Lego natuurlijk, maar ergens vind ik het er zo ook wel zwaar cool uit zien :)
Zal wel behoorlijk stinken zou ik verwachten :X
[Afbeelding]
Wel tof dat ie gewoon voor een groot deel nog in elkaar zit :D

[ Voor 27% gewijzigd door Zeehond op 28-10-2019 23:54 ]

Select * from fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:45
Zeehond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:53:
[...]

Zo dat gaat snel, ik ben destijds wel een 4 weken met de assembly ermee bezig geweest.

[...]

Wel tof dat ie gewoon voor een groot deel nog in elkaar zit :D
Inmiddels al afgerond hehe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hF6rqkiTDU55bZOhAaudf6TK/thumb.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de Datsun 240Z MOC afgemaakt. Een mooie alternatieve build van de Porsche GT3. Veel leuke bouwtechnieken, maar ook een paar met wat vraagtekens (dingen die eigenlijk niet echt passen, of het dak wat aan de voorkant enkel via de soft-axles vast zit). De versnellingsbak komt bekend voor als je ook zijn Lancia Stratos gebouwd hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4gPX5ByyB1WAZ5hrQdQ6DC75/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kuhyv7kpIpnOAHDpIwtp0pX2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fP2jwguM3H2zQouKu2ct7jZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LZKHqnBuEw1VoMkzNzp9hCV0/full.jpg

Banden zijn nog een beetje stoffig :) Er is nog een hele bak Lego over, ik denk zo'n 700-800 onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 29-10-2019 10:18 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzOne
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-02-2021
Hai, ik ben nieuw in de wereld van lego en ben aan het kijken om de wintertrein te kopen. Nu zie ik alleen veel verschillende opties om hem te motoriseren. Op Brickwatch worden 8879, 8884, 88000 en 88002 genoemd. Verder zie ik nog een "power functions kit" op Brickshop voor 134,99. Maar ik zie ook een Technic Power Functions motorset 8293 voorbijkomen en dan nog een Complete LEGO Power Functions 2.0 via een marktplaats aanbieder ........... wie kan mij wat wegwijs maken want ik heb er echt geen verstand van. Dank alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door EzOne op 29-10-2019 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
EzOne schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:54:
Hai, ik ben nieuw in de wereld van lego en ben aan het kijken om de wintertrein te kopen. Nu zie ik alleen veel verschillende opties om hem te motoriseren. Op Brickwatch worden 8879, 8884, 88000 en 88002 genoemd. Verder zie ik nog een "power functions kit" op Brickshop voor 134,99. Maar ik zie ook een Technic Power Functions motorset 8293 voorbijkomen en dan nog een Complete LEGO Power Functions 2.0 via een marktplaats aanbieder ........... wie kan mij wat wegwijs maken want ik heb er echt geen verstand van. Dank alvast!
Het makkelijkst kun je het volgende kopen:
88009 Hub
88010 Afstandsbediening
88011 Treinmotor

Bovenstaande behoren tot Powered Up! PU werkt via bluetooth. Tov de voorganger (power functions, de produkten die jij noemde) heb je met PU geen afzonderlijke ontvanger meer nodig (die je dan ook nog zou moeten inbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzOne
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-02-2021
meesje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

Het makkelijkst kun je het volgende kopen:
88009 Hub
88010 Afstandsbediening
88011 Treinmotor

Bovenstaande behoren tot Powered Up! PU werkt via bluetooth. Tov de voorganger (power functions, de produkten die jij noemde) heb je met PU geen afzonderlijke ontvanger meer nodig (die je dan ook nog zou moeten inbouwen).
Top dank je voor je snelle reactie! Ga ik die bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flam
  • Laatst online: 19-06 11:02
LEGO Speed Champions 76899 Huracán Super Trofeo EVO en Urus ST-X gepresenteerd voor €49,99 bestaande uit 659 stenen, 8 studs breed en 2 minifiguren.

https://www.bricktastic.n...s-st-x-663-gepresenteerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
flam schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:08:
LEGO Speed Champions 76899 Huracán Super Trofeo EVO en Urus ST-X gepresenteerd voor €49,99 bestaande uit 659 stenen, 8 studs breed en 2 minifiguren.

https://www.bricktastic.n...s-st-x-663-gepresenteerd/
Die Trofeo lijkt er wel erg vet uit te zien! Beetje onduidelijk wel op die foto.
Ik vind het ergens wel jammer dat ze van 6 naar 8 studs wide gaan.
De 6 studs paste nog mooi bij de Lego City voertuigen. De nieuwere vallen zo een beetje buiten proportie en zullen ook minder mooi passen bij mijn huidige speed champions modellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Marsman83 op 29-10-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Ik ben absoluut geen fan van de echte Urus maar deze Lego versie ziet er wel érg goed uit! De Huracan ook. Wordt mijn eerste Lambo setje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 23:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar Tof ding die Datsun, maar ik ga de 911 er niet voor slopen :P sowieso vind ik de banden wel erg ver naar buiten staan.

Wat de nieuwe speed champions betreft, die Huracan is wel super tof, maar aangezien ik 0,0 heb met de Urus ga ik em laten liggen, €50 voor 1 auto-tje wat me boeit is te gek.. Ben wel zeer benieuwd naar de losse autotjes in de lineup, een 8-wide ferrari moet wat moois worden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
vectormatic schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Wat de nieuwe speed champions betreft, die Huracan is wel super tof, maar aangezien ik 0,0 heb met de Urus ga ik em laten liggen, €50 voor 1 auto-tje wat me boeit is te gek.. Ben wel zeer benieuwd naar de losse autotjes in de lineup, een 8-wide ferrari moet wat moois worden
Dit is gewoon de nieuwe manier van Lego, om (nog) meer geld te verdienen. Maak 2 Speed Champions, waarvan je weet dat er 1 populair/gewild gaat worden en bundel deze met een mindere :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:28:
@zonoskar Tof ding die Datsun, maar ik ga de 911 er niet voor slopen :P sowieso vind ik de banden wel erg ver naar buiten staan.
Dat van die banden vond ik ook. Ik zet de Porsche wel weer een keer in elkaar, ik heb ook een tijdje de Lancia Stratos opgebouwd, maar later toch weer de Porsche terug gezet. Maar eerst de Bugatti pimpen. De extra onderdelen daarvoor zijn onderweg en ik heb ook alle gele, rode en anders gekleurde blokjes vervangen door grijs of zwart.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 01:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Dat van die banden vond ik ook. Ik zet de Porsche wel weer een keer in elkaar, ik heb ook een tijdje de Lancia Stratos opgebouwd, maar later toch weer de Porsche terug gezet. Maar eerst de Bugatti pimpen. De extra onderdelen daarvoor zijn onderweg en ik heb ook alle gele, rode en anders gekleurde blokjes vervangen door grijs of zwart.
Ik denk dat dit voornamelijk door de wielkast komt. Deze had mogelijk wat breder moeten zijn. Voor de rest vind ik het wel echt een toffe build/MOC. Zonde om uit elkaar te halen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nemean schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk door de wielkast komt. Deze had mogelijk wat breder moeten zijn. Voor de rest vind ik het wel echt een toffe build/MOC. Zonde om uit elkaar te halen. :D
Als je het voorbeeld ziet: https://www.wallpaperup.c...tuning_cars_fairlady.html dan steken ze maximaal 1 stud teveel uit. Misschien dat de Bugatti wielen beter passen, deze steken meer naar binnen meen ik. Of was dat bij de nieuwe Landrover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@chrisO Jup, zie ook de set met de minis dit jaar, of de FXX-K van een paar jaar terug, 1 toffe auto met een hele hoop nutteloze meuk er omheen om een hogere prijs te kunnen vragen...

@zonoskar Ah, dan neem ik aan dat je de porsche ook in "pimp up my porsche" spec had staan? Zo niet, absoluut doen als ie weer omgebouwd wordt!

Zelf moet ik ook de bugatti eens pimpen, maar ik wil eerst eens een grote MOC bouwen ter vervanging van 42039 in de display, ik zit te denken aan Charbel's 919H, de P1 van BrunoJJ1 lonkt ook, maar dat wordt een hele hoop meer onderdelen bijkopen, en ik vind 1 grote oranje auto wel genoeg in de kast, dus zou sowieso een colour swap moeten worden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En ook volgend jaar krijgen we weer BrickHeadz ipv seasonal vignettes, bron op brickset. Jammer genoeg niet mijn kopje thee, ik heb een voorkeur voor vignettes met minifigs.

De Valentijn BrickHeadz set voor 2020:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40379-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:41:
@zonoskar Ah, dan neem ik aan dat je de porsche ook in "pimp up my porsche" spec had staan? Zo niet, absoluut doen als ie weer omgebouwd wordt!
Nee, de Porsche had ik nog niet gepimped, dat wil ik ook nog eens doen. Maar dan wil ik ook weer alle lelijke kleuren weg en dan kost het me weer ca 100 euro aan bricklink orders, dus dat moet even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Nee, de Porsche had ik nog niet gepimped, dat wil ik ook nog eens doen. Maar dan wil ik ook weer alle lelijke kleuren weg en dan kost het me weer ca 100 euro aan bricklink orders, dus dat moet even wachten.
Ik was (na het raiden van de partsbin voor wat common spul) nog pakweg twee tientjes kwijt voor de pimped porsche, wat wil je dan nog verder wegwerken?

Als je de bugatti hebt gepimpt moet je die maar eens posten, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Zaterdag toch weer wat lego inslaan, alleen nog geen idee wat;

Harley Davidson
Mustang
Kever/hippiebusje
Een modular housing set

Zoveel leuke opties, maar ik ben juist op zoek naar de wat meer interessante builds, de dingen die je laten kijken met een "oh dat is leuk bedacht" idee.

Voorbeelden:

Binnenwerk van de Saturn
De stand van de Ship In A Bottle
Binnenwerk van Steamboat Willie

Iemand ideetjes wat dan leuk is?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:
wat wil je dan nog verder wegwerken?
Alle blauwe pins, gele axles, rode connectors enzo. Heb ik ook met de 42069 gedaan, dat zag er van onder een heel stuk mooier uit. Goed voor mijn OCD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Als je het voorbeeld ziet: https://www.wallpaperup.c...tuning_cars_fairlady.html dan steken ze maximaal 1 stud teveel uit. Misschien dat de Bugatti wielen beter passen, deze steken meer naar binnen meen ik. Of was dat bij de nieuwe Landrover?
Zou het niet lukken om de originele wielkassen van de Porsche te gebruiken? Als ik je Fairlady naast de 911 zet lijken de wielkassen wel afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Alle blauwe pins, gele axles, rode connectors enzo. Heb ik ook met de 42069 gedaan, dat zag er van onder een heel stuk mooier uit. Goed voor mijn OCD :)
Ah, die snap ik. Denk ik ook wel eens over na, maar die 3L blauwe pins vervangen door zwarte klopt nog steeds niet, en dan ben je toegewezen aan oude onderdelen..
Nemean schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Zou het niet lukken om de originele wielkassen van de Porsche te gebruiken? Als ik je Fairlady naast de 911 zet lijken de wielkassen wel afwijkend.
Het zijn de porsche wielkasten, maar bij de datsun zijn ze aan de achterkant iig wat naar binnen gedraaid met de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

vectormatic schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
Het zijn de porsche wielkasten, maar bij de datsun zijn ze aan de achterkant iig wat naar binnen gedraaid met de onderkant.
Ah, ik zie het helder. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Laatst online: 19-06 11:02
corset schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:13:
Zaterdag toch weer wat lego inslaan, alleen nog geen idee wat;

Harley Davidson
Mustang
Kever/hippiebusje
Een modular housing set

Zoveel leuke opties, maar ik ben juist op zoek naar de wat meer interessante builds, de dingen die je laten kijken met een "oh dat is leuk bedacht" idee.

Voorbeelden:

Binnenwerk van de Saturn
De stand van de Ship In A Bottle
Binnenwerk van Steamboat Willie

Iemand ideetjes wat dan leuk is?
Heb alleen de Kever/T1 gebouwd, de Kever vond ik een leuke en interessante build. De T1 vond ik niet bijzonder qua build, was recht toe recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Via brickwatch zag ik toevallig dat Lego een schaakset (40174) heeft. Afgelopen zomer in Legoland zag ik voor het eerst de Lego brand store (40305) voorbij komen. Beide hebben een gele verpakking.
Hoe vind je deze sets op S&H? Onder welke categorie vallen ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:55:
Via brickwatch zag ik toevallig dat Lego een schaakset (40174) heeft. Afgelopen zomer in Legoland zag ik voor het eerst de Lego brand store (40305) voorbij komen. Beide hebben een gele verpakking.
Hoe vind je deze sets op S&H? Onder welke categorie vallen ze?
Hier:
Lego Brand Store

Lego schaakset

Kan zo snel niet vinden onder welk thema ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
chrisO schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Hier:
Lego Brand Store

Lego schaakset

Kan zo snel niet vinden onder welk thema ze staan.
Haha, dat bedoelde ik niet. Sorry, ik heb het niet goed verwoord. Een nummertje plakken in het zoekveld lukt me ook nog wel. ;)
Het gaat me meer om welke van dergelijke sets zijn nog meer verborgen. Ik ben juist benieuwd naar welk thema/categorie.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-10-2019 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Haha, dat bedoelde ik niet. Sorry, ik heb het niet goed verwoord. Een nummertje plakken in het zoekveld lukt me ook nog wel. ;)
Het gaat me meer om welke van dergelijke sets zijn nog meer verborgen. Ik ben juist benieuwd naar welk thema/categorie.
Ok, De schaakset is te vinden onder: "Winkelen op" en vervolgens "Voor thuis". Erg logisch van Lego |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die nieuwe Batmobile vind ik ook erg vet. Een pittig prijskaartje, maar die komt er wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2019/10/73372229_1327218804122182_7095502624027312128_n-e1572079442375.jpg

https://www.bricktastic.n...-wat-we-tot-nu-toe-weten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
In december gaan o.a. de volgende sets met pensioen:
21309 NASA Apollo Saturn V
21311 Voltron
21313 Ship in a Bottle
21314 TRON: Legacy
21315 Pop-Up Book
70840 Welcome to Apocalypseburg!
10243 Parisian Restaurant
10257 Carousel
70620 Ninjago City
70657 Ninjago City Docks
21030 United States Capitol Building
21041 Great Wall of China
bron: https://www.brickfanatics...go-sets-retiring-in-2019/

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 30-10-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:11:
[...]

Ok, De schaakset is te vinden onder: "Winkelen op" en vervolgens "Voor thuis". Erg logisch van Lego |:(
Bedankt voor de gouden tip _/-\o_ , ik heb ook al lang lopen zoeken naar die ‘gele dozen’ sets op S@H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb gisteren 10771 voor mijn zoontje gekocht, de Toy Story 4 mini-achtbaan. Goedkope manier om aan een klein setje achtbaan-rails & karretjes te komen, en hij vermaakt zich er prima mee :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kapoen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:13:
[...]

Bedankt voor de gouden tip _/-\o_ , ik heb ook al lang lopen zoeken naar die ‘gele dozen’ sets op S@H.
Daar vind je de Lego Brand Store weer niet terug. In welke categorie valt die dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:03:
[...]

Daar vind je de Lego Brand Store weer niet terug. In welke categorie valt die dan weer?
De Lego Brand Store heb ik enkel kunnen vinden onder "Belangstelling" en dan "gebouwen", maar tijdens mijn zoektocht kwam ik vervolgens deze tegen:

Lego Store fotolijstje

En het lijkt mij logisch dat zowel de Lego Brand Store en het fotolijstje ook beide onder dezelfde categorie terug te vinden zijn en dat is niet zo (was wel zo voordat Lego zijn website vernieuwde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:17:
[...]

De Lego Brand Store heb ik enkel kunnen vinden onder "Belangstelling" en dan "gebouwen", maar tijdens mijn zoektocht kwam ik vervolgens deze tegen:

Lego Store fotolijstje

En het lijkt mij logisch dat zowel de Lego Brand Store en het fotolijstje ook beide onder dezelfde categorie terug te vinden zijn en dat is niet zo (was wel zo voordat Lego zijn website vernieuwde)
zou sowieso het vorig model fotolijstje aanraden; daarin blijft de foto namelijk 'mooi recht' staan (heeft support) bij nieuw model is dat niet, gaat de foto 'hangen' na tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:42:
21309 NASA Apollo Saturn V
21311 Voltron
21313 Ship in a Bottle
21314 TRON: Legacy
21315 Pop-Up Book
70840 Welcome to Apocalypseburg!
10257 Carousel
70620 Ninjago City
70657 Ninjago City Docks
21030 United States Capitol Building
21041 Great Wall of China
hmm, de caroussel en apocalypseburg moet ik dan toch maar overwegen; vermoedelijk wordt het 1 van de 2 (en dan neig ik meer naar apocalypseburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

Flabergasted

Prepare to die !

Neem het maar met een flinke korrel zout.
Het is "waarschijnlijk" maar de wegen van Lego zijn de laatste tijd ondoorgrondelijk wat retirement betreft.

(waarom bv 21309 Saturn, deze schijnt nog erg goed te verkopen. Je slacht de kip met de gouden eieren toch niet ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Flabergasted schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Het is "waarschijnlijk" maar de wegen van Lego zijn de laatste tijd ondoorgrondelijk wat retirement betreft.

(waarom bv 21309 Saturn, deze schijnt nog erg goed te verkopen. Je slacht de kip met de gouden eieren toch niet ?)
Wel een slimme tactiek om daarbij het artikel even vol te knallen met affiliate links, net voor Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:43
NotSoSteady schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Wel een slimme tactiek om daarbij het artikel even vol te knallen met affiliate links, net voor Black Friday.
Clickbait op mijn internet?! :+
lang leve adblockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Korreltje zout, dat zou inderdaad wel kunnen. Voor mijn zoontje hou ik ook City sets in de gaten. B.v. de Lego ziekenhuis set (60204), deze zou nu al retiren, terwijl deze nog niet de drie jaar cyclus zit. Het politiebureau daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Als ik mij niet vergis is de Saturn set net wat langer in productie gebleven vanwege de 50ste verjaardag van de eerste maanlanding dit jaar. Daardoor was er overlap met de Creator moonlander set die dit jaar verscheen.
Ik veronderstel dat het momentum nu wel redelijk voorbij is, aangezien de verjaardag eind juli was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
En het is ook wel des Lego om volgend jaar met een andere Saturn V te komen zonder de IDEA fee te hoeven betalen. Generiek gezien zijn de Idea's sets relatief lang gebleven, viel me op dat ik ze allemaal al had die mogelijk retiren..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Meer info over het houten Lego 'mini' fig.
https://www.brickfanatics...ure-officially-announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
upscaled 5:1, dus 5x zo groot?
en 109£ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mschol schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:23:
[...]

upscaled 5:1, dus 5x zo groot?
en 109£ :X
Alle AFOLs uitmelken is kennelijk het nieuwe motto van LEGO :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 20:30
meesje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:42:

Nice, ik heb er hier nog eentje staan. Hopelijk kom ik er nu via marktplaats wel vanaf voor een schappelijke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:14

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind helemaal mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

super tof, geen idee wat ik er mee moet, maar heeft hoge 'must have' factor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Het Brickheadz Kerstman/Kerstvrouw setje is weer te koop bij S@H.
https://www.lego.com/nl-n...-1189615-1351305-270975-0
Zelf heb ik niet zo veel met Brickheadz, maar dit is toch wel erg leuk om in December ergens op een hoekje neer te zetten.

Goh, ik had nooit zo veel met die Kerst dorpjes en andere kitsch, maar nu met de Lego Winter Village sets en deze Brickheadz begint het er toch wel een beetje op te lijken.... :) Het is natuurlijk wel Lego, een heel groot verschil! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Mogelijk is de tweede Kerstpromotie voor dit jaar gekend.
Promobricks.de bericht over een mini peperkoekenhuis dat is opgedoken.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/10/lego-creator-40337-mini-gingerbreadhouse-gwp-2019-0001.jpg
Dit is uiteraard nog geen bevestiging van een promo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:18:
Mogelijk is de tweede Kerstpromotie voor dit jaar gekend.
Promobricks.de bericht over een mini peperkoekenhuis dat is opgedoken.
[Afbeelding]
Dit is uiteraard nog geen bevestiging van een promo.
Ik had die foto ergens anders al gezien. Dacht eerst dat het een photoshop was van het Peperkoekhuisje van 2015. Maar het zou nog best wel eens kunnen. Gezien het formaat en aantal steentjes dan ook wel bij een minimum aankoop van €125. Wat een verschil met 40139 uit 2015, welke je destijds kreeg bij een aankoop van €65 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:07:
[...]

Ik had die foto ergens anders al gezien. Dacht eerst dat het een photoshop was van het Peperkoekhuisje van 2015. Maar het zou nog best wel eens kunnen. Gezien het formaat en aantal steentjes dan ook wel bij een minimum aankoop van €125. Wat een verschil met 40139 uit 2015, welke je destijds kreeg bij een aankoop van €65 !
Ik denk dat de grootte van deze set vergelijkbaar is met 401939, ze staan beide zelfs op dezelfde grondplaatjes :) Dus moest dit echt een promo zijn vermoed ik dat de bestedingsdrempel ook wel gelijkaardig zal zijn.

*edit* louter subjectief, ik vind de GWPs van dit (afgelopen) jaar niet zo bijster goed als die van vorig jaar.
In principe is dit beter voor de portefeuille, aangezien er voor mij geen echte 'must haves' waren. Vorig jaar was vrij sterk dankzij 40290 60ste verjaardag, 40291 sprookjesboek, 40291 Kerstcadeau en tussendoor 5005250 ludieke minifig en 5005358 minifigfabriek. Dit jaar spraken de thema's van de GWPs mij niet echt aan, superhelden en Star Wars. En er werd dit jaar ook de kaart getrokken van merchandise zoals picknickdekens, broodtrommels, schoolmateriaal,... ook niet echt mijn kopje thee. Och ja, zoals ik al zei, het is tenminste goed voor de bankrekening op deze manier 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Kapoen op 01-11-2019 14:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:30

Mef

Zoontje van 5 is gek van Lego en van treinen. En papa sinds hem zoontje helpt bij het bouwen ook weer helemaal verslaafd geraakt aan Lego.
Begin deze week de passagierstrein gekocht voor 72€ (stond 90€ en winkel gaf nog 20% korting). Had hem liever de goederentrein gekocht maar mijn vrouw vond het allemaal wat te duur. En zelfs die 90€ vond ze wat overdreven als sinterklaascadeau. Dankzij die 20% kon ze er wel mee leven. Gisteren sta ik op en heb een mail van brickwatch dat de goederentrein bij Dreamland: 82.83€ staat. :o
Er moet ergens een stagair bezig geweest zijn met de prijzen aan te passen. Was een nieuwe actie (denk van lego uit dat bij aankoop van een trein je nog eens extra sporen kan kopen aan 50% want heb die al bij enkele winkels zoals bol enz gezien). De gewone goederentrein stond aan 139.99€. De goederentrein met een doos extra sporen: 97.45€. Identieke prijs als de passagierstrein met extra sporen. Daar bovenop kwam nog eens een extra korting van 15% die de winkel deze week deed: 82.83€. Niet getwijfeld en meteen ook nog gekocht. Was even afwachten of dat order wel ok ging komen maar beetje later toch de bevestiging gekregen. Nog geen 10 minuten later waren alle sets uitverkocht. Denk dat ze daar even gaan balen als ze die de deur zien uitgaan.
Zoontje zal een fantastische sinterklaas hebben <+:) en papa kan hem mee amuseren om die sets samen op zolder op te bouwen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Twee/drie weken geleden de knoop door gehakt om van een flink aantal sets (modular building series, 10218, 10232, 10243, 10246, 10255, 10260 en 10264 en Old Fishing Store, 21310) afscheid te nemen. De afgelopen tijd heb ik echt geen tijd gehad om lekker te gaan bouwen. Natuurlijk is het een kwestie van tijd maken als het voor 100% je hobby/passie is. Kennelijk is dat bij mij toch niet het geval. Daarnaast hebben we ook niet de ruimte om van alles uit te stallen. De woonkamer is een no go zone en de zolder staat al helemaal vol.

Gelukkig heeft dit naïeve ;) enthousiasme me niet de kop gekost. Afgelopen maanden heb ik de meeste aankopen met leuke korting kunnen scoren (25% Lego actie, Hamleys, scherpe deals via MP), maar de 21310 en 10246 ook voor de hoofdprijs. Vandaag alles in één koop voor een aardige prijs weg gegaan en een beetje winst gemaakt. Dat laatste was niet mijn doel, maar ik ken ondertussen ook wel een beetje de waarde van deze sets. ;) Wellicht had ik meer winst kunnen maken door elke set afzonderlijk te verkopen (of nog een paar jaar op zolder te bewaren), maar ik heb geen zin om elke keer te moeten leuren of deze een lange(re) tijd te moeten bewaren.

Bij deze besloten om lekker voor (sub)sets van City, Speed Champions en de Winter Village serie te gaan. Eén keer in het jaar wat winter setjes bouwen moet wel lukken en verder samen met ons mannetje zijn (speel)sets bouwen. Alhoewel..... de Bugatti staat nog wel op mijn wensenlijst (hopelijks straks met BF?), maar dat is wat anders dan tig modular buildings moeten bouwen. ;) Ik moet echt bewust de rem er op houden en niet opeens er helemaal voor gaan. Als ik bv aan Star Wars begin, weet ik ook wel hoe dat eindigt..... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 01-11-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mef schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:46:
Er moet ergens een stagair bezig geweest zijn met de prijzen aan te passen. Was een nieuwe actie (denk van lego uit dat bij aankoop van een trein je nog eens extra sporen kan kopen aan 50% want heb die al bij enkele winkels zoals bol enz gezien). De gewone goederentrein stond aan 139.99€. De goederentrein met een doos extra sporen: 97.45€. Identieke prijs als de passagierstrein met extra sporen. Daar bovenop kwam nog eens een extra korting van 15% die de winkel deze week deed: 82.83€. Niet getwijfeld en meteen ook nog gekocht. Was even afwachten of dat order wel ok ging komen maar beetje later toch de bevestiging gekregen. Nog geen 10 minuten later waren alle sets uitverkocht. Denk dat ze daar even gaan balen als ze die de deur zien uitgaan.
Zoontje zal een fantastische sinterklaas hebben <+:) en papa kan hem mee amuseren om die sets samen op zolder op te bouwen O-)
Knap werk met je vangst _/-\o_ Lego + papa die helpt bouwen = één van mijn vroegste en warmste herinneringen uit m'n jeugd :)

Zo'n grote prijsdalingen zijn niet abnormaal voor de gewone City en Creator thema's. Een paar jaar geleden zag ik dit onderstaande combinatiepakket zelfs voor 120 euro gaan in een filiaal van Maxi Toys:
Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1476/1476776.jpg
En zoals het prijskaartje al aangeeft, de inhoud van het pakket had inderdaad een waarde van bijna 300 euro indien je alle sets individueel zou aanschaffen. Gek genoeg heb ik sindsdien (2014) dit soort 'superpacks' niet meer zien verschijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:30

Mef

Die valuepacks heb ik ook al enkele malen tegengekomen, maar dan aan een pak hogere prijzen gezien dat oudere sets zijn.

Hou inderdaad al een tijdje enkele sets (vooral die treinen vanwege de interesse van mijn zoontje) in de gaten via brickwatch. Op de duur ken je wel de goedkoopste websites, ken je de prijzen ongeveer van de sets en als er dan plots een val is dan weet je het meteen. Denk nog altijd dat die prijs van 83€ niet de bedoeling was. De prijzen van de passagierstrein + rails en die van de goederentrein + rails waren op dat moment exact hetzelfde. Een uurtje later stond de prijs van de goederentrein + rails op €147.95 (wat logisch is want dat is exact goederentrein + rails aan 50%), maar spijtig genoeg voor de shop waren die ondertussen al uitverkocht. ;w

Ik vrees dat dit het begin zal worden van een uit de hand lopende hobby. Ik en mijn zoontje samen een heuse lego stad samen bouwen op de zolder. Beetje mijn droom toen ik klein was, alleen is dat altijd bij een droom gebleven gezien mijn ouders niet pro-lego waren. Samen eigen creaties uitbouwen, uit tekenen op pc met LeoCad of iets dergelijk, en dan namaken in real life. Hopelijk heeft zoontje nr. 2 ook de lego-microbe overgekregen van papa ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Mef Dat laatste is toch gewoon onderdeel van opvoeding? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
chrisO schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:32:
[...]

Alle AFOLs uitmelken is kennelijk het nieuwe motto van LEGO :/
Ik las vandaag wel dat het handgemaakt zouden zijn op https://www.bouwsteentjes...7-lego-wooden-minifigure/. Ook zouden de armen, het hoofd en enz. Ook zoals bij een echt minifiguur te bewegen zijn. Het is duur en ik zou het er zelf niet aan uitgeven maar het maakt de prijs wel meer begrijpelijk.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 20:44

Reintji

(2 x dad)²

Kapoen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:09:
[...]

Knap werk met je vangst _/-\o_ Lego + papa die helpt bouwen = één van mijn vroegste en warmste herinneringen uit m'n jeugd :)

Zo'n grote prijsdalingen zijn niet abnormaal voor de gewone City en Creator thema's. Een paar jaar geleden zag ik dit onderstaande combinatiepakket zelfs voor 120 euro gaan in een filiaal van Maxi Toys:
[Afbeelding]
En zoals het prijskaartje al aangeeft, de inhoud van het pakket had inderdaad een waarde van bijna 300 euro indien je alle sets individueel zou aanschaffen. Gek genoeg heb ik sindsdien (2014) dit soort 'superpacks' niet meer zien verschijnen.
Yup, heb deze twee jaar geleden bij Intertoys weggetrokken voor €169,- (Set 66493). Zaten twee wissels bij, flexibel spoor en het station (60050). Topsetje!

Nu alleen nog de witte sneltrein O-)

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27

FeaR

In GoT we trust

Zeehond schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:25:
[...]

Ik las vandaag wel dat het handgemaakt zouden zijn op https://www.bouwsteentjes...7-lego-wooden-minifigure/. Ook zouden de armen, het hoofd en enz. Ook zoals bij een echt minifiguur te bewegen zijn. Het is duur en ik zou het er zelf niet aan uitgeven maar het maakt de prijs wel meer begrijpelijk.
En toch, het heeft wel wat. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het hoofd niet ook in geel is zoals de handen of minimaal de old school lach/gezicht heeft. Het doet nu wat doods aan. Ergens zie ik mezelf die set nog wel een keer kopen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:28:
[...]

En toch, het heeft wel wat. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het hoofd niet ook in geel is zoals de handen of minimaal de old school lach/gezicht heeft. Het doet nu wat doods aan. Ergens zie ik mezelf die set nog wel een keer kopen...
Dat is als ik het goed begrijp bewust gedaan zodat je het figuur zelf kunt verven zoals je het wilt hebben :)

Als ik de video ervan bekijk lijken de handen een opening te hebben waarmee ze 2x2 ronde bricks kunnen vast houden. Dat is opzicht wel goed uitgedacht als dit idd werkt :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 01:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:28:
En toch, het heeft wel wat. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het hoofd niet ook in geel is zoals de handen of minimaal de old school lach/gezicht heeft. Het doet nu wat doods aan.
Grappig, was ook het eerste dat ik dacht: dat hoofd zou geel moeten zijn met een :) erop. Dan is er keuze uit het hoofd verven of een extra hoofd 3D-printen :P

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:55
Hoe accuraat is dit lijstje met sets die kennelijk per December 'retired' zijn ; https://www.bricktastic.n...icht-met-laagste-prijzen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee. Levo movie 2 sets er uit klinkt op zich logisch, Saturn er uit is wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zit namelijk nog te azen op de Mack ( 42078 ). Zou daar nog wat mee gebeuren rond Black Friday / Sint/ Kerst...???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Waarom is dat wat minder ? De gemiddelde looptijd van Lego Ideas sets is de afgelopen jaren: (jaar van release) + 1, met einde van dat jaar uit de handel.
- Wall-E van september 2015 tot eind 2016
- Doctor Who van december 2015 tot eind 2016
- Yellow Submarine van november 2016 tot eind 2017
- Caterham Seven van oktober 2016 tot eind 2017
- Old Fishing Store van oktober 2017 tot eind 2018
- Women of NASA van november 2017 tot eind 2018

De Saturn V is van juni 2017 en had er volgens het normale schema dus eind 2018 uit moeten gaan. Maar omdat 2019 het 50 jarig jubileum van de Apollo 11 maanlanding was heeft die het dus een jaar langer uitgehouden dan normaal.

Alle Ideas sets uit 2018 (Voltron, Ship in a Bottle, TRON Legacy en Pop-Up Book) gaan er nu eind 2019 uit, dus weer netjes volgens het 'schema'. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:43
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:27:
Zit namelijk nog te azen op de Mack ( 42078 ). Zou daar nog wat mee gebeuren rond Black Friday / Sint/ Kerst...???
Allicht, maar aan de andere kant, hij staat regelmatig op Amazon.de of uk voor rond de €100, beste prijs ooit was rond de €85. Hoeveel moeite wil je doen om nog te wachten op nog €15 korting? Ik koop ook graag m'n Lego zo goedkoop mogelijk, maar deze vraag stel ik mezelf ook altijd. De enige reden dat ik dan soms toch wacht is omdat ik het bijv. in dit geval de prijs van €100 niet waard zou vinden, maar met bijna 2600 onderdelen voor die prijs ging dat voor mij niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:57

sus

is druk :+

EzOne schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:54:
Ik had voor de oudste deze gekocht:
https://www.intertoys.nl/...passagierstrein-60197-000

Maar, die is voor mijn gevoel niet compleet, dus heb ik er nog een gekocht. Motor en dergelijke zijn bij mij in de wintertrein verdwenen. En in de passagierstrein het gat opgevuld met 2x4 blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:50:
Hoe accuraat is dit lijstje met sets die kennelijk per December 'retired' zijn ; https://www.bricktastic.n...icht-met-laagste-prijzen/
Moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat het merendeel nog wel een tijdje beschikbaar zal blijven, maar dat verschillende sets op die lijst niet meer worden geproduceerd ligt denk ik wel voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Goh, 42094 er al weer uit na 1 jaar? Ik verbaas me er toch wel over dat sommige technic sets zo snel weer eruit gaan, 42061 was ook zon eenjaars vlieg...

En dat terwijl 42094 volgens mij best goed ontvangen is, zou het dan toch voor de kinder-doelgroep een niet aansprekend apparaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Wat vinden jullie trouwens van de rode hijskraan (42082)? 4000+ steentjes voor 160 euro lijkt me best een goede deal. Ik heb pas recentelijk ontdekt dat sommige grote technic sets voorzien van power functions. 8)7
Wat gaaf zeg!

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 03-11-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08
meesje schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:36:
Wat vinden jullie trouwens van de rode hijskraan (42082)? 4000+ steentjes voor 160 euro lijkt me best een goede deal. Ik heb pas recentelijk ontdekt dat sommige grote technic sets voorzien van power functions. 8)7
Wat gaaf zeg!
Ik vind hem tof. Is al sinds release dik afgeprijsd te krijgen en goede prijs per steen. Set is zowel speelbaar als toonbaar en build is ok (soms wel herhaling, de base is vaak 4x hetzelfde (voor elk wiel)). Onderdelen zijn niet erg uniek dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
meesje schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:36:
Wat gaaf zeg!
Ik hoef jou niet te vertellen dat hij aankomende 3 weken wellicht ergens goedkoper te krijgen is... ;)

Verder erg tof model. Staat ook nog op mijn wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
phYzar schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:05:
[...]

Ik vind hem tof. Is al sinds release dik afgeprijsd te krijgen en goede prijs per steen. Set is zowel speelbaar als toonbaar en build is ok (soms wel herhaling, de base is vaak 4x hetzelfde (voor elk wiel)). Onderdelen zijn niet erg uniek dus daar hoef je het niet voor te doen.
Dat laatste is voor mij niet interessant. Ik ben geen die hard Lego hobbyist. Ik zie dat ie rond dec 2018 erg laag geprijsd was. Dus wellicht weer(?) rond BF?

Welke courante Technic sets zijn nu echt aanraders voor volwassenen? De Bugatti staat al hoog op mijn lijst. ;) Maar verder? Is het qua Power Functions/Powered Up niet beter om te gaan voor het laatste? Dan heb je nu alleen de 4x4 off road en de liebherr.

Edit: @WiLLoW_TieN Ik weet het. ;) Het zijn ook vragen ter voorbereiding. :)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-11-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@meesje een 2de hands Volvo Loader 42030 is ook SUPER gaaf. Rijdt goed. Kan daadwerkelijk graven. Misschien wel de best gelukte technic set tot nu toe.
Pagina: 1 ... 25 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .