Twee/drie weken geleden de knoop door gehakt om van een flink aantal sets (modular building series, 10218, 10232, 10243, 10246, 10255, 10260 en 10264 en Old Fishing Store, 21310) afscheid te nemen. De afgelopen tijd heb ik echt geen tijd gehad om lekker te gaan bouwen. Natuurlijk is het een kwestie van tijd maken als het voor 100% je hobby/passie is. Kennelijk is dat bij mij toch niet het geval. Daarnaast hebben we ook niet de ruimte om van alles uit te stallen. De woonkamer is een no go zone en de zolder staat al helemaal vol.
Gelukkig heeft dit naïeve

enthousiasme me niet de kop gekost. Afgelopen maanden heb ik de meeste aankopen met leuke korting kunnen scoren (25% Lego actie, Hamleys, scherpe deals via MP), maar de 21310 en 10246 ook voor de hoofdprijs. Vandaag alles in één koop voor een aardige prijs weg gegaan en een beetje winst gemaakt. Dat laatste was niet mijn doel, maar ik ken ondertussen ook wel een beetje de waarde van deze sets.

Wellicht had ik meer winst kunnen maken door elke set afzonderlijk te verkopen (of nog een paar jaar op zolder te bewaren), maar ik heb geen zin om elke keer te moeten leuren of deze een lange(re) tijd te moeten bewaren.
Bij deze besloten om lekker voor (sub)sets van City, Speed Champions en de Winter Village serie te gaan. Eén keer in het jaar wat winter setjes bouwen moet wel lukken en verder samen met ons mannetje zijn (speel)sets bouwen. Alhoewel..... de Bugatti staat nog wel op mijn wensenlijst (hopelijks straks met BF?), maar dat is wat anders dan tig modular buildings moeten bouwen.

Ik moet echt bewust de rem er op houden en niet opeens er helemaal voor gaan. Als ik bv aan Star Wars begin, weet ik ook wel hoe dat eindigt.....
[
Voor 4% gewijzigd door
meesje op 01-11-2019 15:01
]