Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik ben begonnen met de Liebherr, maar wat een gave build is dat! Hij valt in de categorie 12+, maar daar heb ik soms toch wel mijn twijfels over :o Het is verdomd goed uitkijken dat je niet te snel gaat en ik heb ook al geleerd dat assumptions the mother of fuck ups is. Anyway, EUR280 well spend!

De James Bond wagen is een 16+ set, welke requirements moet een set hebben om in deze categorie te vallen? Heel veel kleine onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

@meesje Als de bugatti je ding is, haal dan vooral ook een 2e hands 42056, en als ik een tip mag geven, bricklink de extra parts voor deze build: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments en doe em zo.

Verder merk ik dat voor de AFOL toch ook een kleiner setje af en toe dikke pret kan zijn, 42075 heb ik veel lol aan beleefd, en heb nog steeds een zwaar gemodde 42036 in de kast staan

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:55
Op aanraden van een mede-Tweaker/AFOL eergisteren een 42030 van Marktplaats ( Dordrecht ) geplukt voor € 130,-- met doos en ongeplakte stickers.
Zo blij mee in mijn optiek 1 van de best gelukte Technis sets met o.a 3 motoren erin en 1 servo.
Dit ; https://brickset.com/reviews/set-42030-1
Vid ; YouTube: LEGO Technic Volvo L350F Wheel Loader 42030 review! Full RC control!

[ Voor 36% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-11-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 09:38
De vrouw van een overleden vriend wil de Imperial Star Destroyer verkopen. Ze heeft gezien dat deze wel wat waard is, maar tot bu toe alleen flinke biedingen zonder opvolging via MP gehad. Waar kan ze dit het beste verkopen?

Het betreft de 10030. Helemaal compleet, incl boekje(s), alleen zonder originele doos.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06
@NiGeLaToR Tja, genoeg plekken. Ebay, wellicht hier op het forum zelf is een V&A stukje voor alles wat daar niet in past.

Bricklink is wellicht een optie, maar dan moet je weer een verkoop account hebben geloof ik. Of iemand die dat heeft kan het regelen voor haar voor een kleine vergoeding.

Maar je moet er geduld mee hebben. Grotendeels door juist die hoge prijs. Mensen zullen hem wel willen, maar je moet er maar net geld voor hebben en voor over hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 04-11-2019 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11
alleen zonder originele doos.
Daar zit wel de crux natuurlijk...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

Vandaag eens de lego store in utrecht ingelopen. Mooie winkel, een hele hoop mooie dingen te zien, al die etalages met grote sets, erg leuk

Maar stickershock is wel een ding, ik ben toch niet meer gewend aan de lego MSRPs, en als je dan een winkel vol met grote dozen zet is het 170 hier, 230 daar, 350 zus, 130 zo.... Kan me voorstellen dat je daar door zou denken dat die hobby niks is, veel te duur en zo.. (is het ook met de 20-30% van amazon er af wel hoor)

Ze hadden trouwens helaas 42110 nog niet staan, had eigenlijk gehoopt die in het echt te kunnen bewonderen, maar voor mijn gevoel was Technic (en speed champions) een beetje in de hoek weggestopt om meer ruimte te maken voor Ideas en SW

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik weet niet of je vaker in een Lego Store bent geweest, maar die hoek rechts achterin is "gebruikelijk" voor Technic. Technic is ook 1 van de best lopende thema's van Lego. Ik geloof #3 in de ranking na City en Star Wars. Dus dat zit wel goed.

Speed Champions vond ik ook een beetje gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
AppieNL schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:43:
Technic is ook 1 van de best lopende thema's van Lego. Ik geloof #3 in de ranking na City en Star Wars. Dus dat zit wel goed.
Dan spreek je wel over Europa... In de VS is Technic veel minder populair. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dit was geloof ik over de hele wereld gezien (ranking komt, dacht ik, uit de jaarcijfers). Er is meer op de wereld dan alleen de VS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Shit, gister was mn bestelling verzonden van de nieuwe Dino fossielen set...
9 uur mailtje dat die onderweg was en om 10 uur bezorger gemist :-(

https://ideas.lego.com/bl...1e-4eb5-b336-1914ea11006e

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-04 22:03
Ik werk zelf veel met pneumatiek en hydrauliek en het lijkt me leuk om een lego model te bouwen waar de pneumatische cilinders in verwerkt zitten.
Heeft iemand een voorbeeld van een leuke build van rond de € 100? Ik zie wel het een en ander, maar die zijn vaak al boven de 200 à 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Oeps...

[ Voor 96% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-11-2019 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:22
Arquero schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:56:
Ik werk zelf veel met pneumatiek en hydrauliek en het lijkt me leuk om een lego model te bouwen waar de pneumatische cilinders in verwerkt zitten.
Heeft iemand een voorbeeld van een leuke build van rond de € 100? Ik zie wel het een en ander, maar die zijn vaak al boven de 200 à 300 euro.
Moet het een nieuwe set zijn? Ik heb van de zomer de 42008 tweedehands gehaald voor € 45,-, en deze heeft zowel Pneumatic als Power Functions. Ik zie dat deze nu ook rond de € 100,- op Marktplaats staat.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-04 22:03
Phr34k schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:20:
[...]

Moet het een nieuwe set zijn? Ik heb van de zomer de 42008 tweedehands gehaald voor € 45,-, en deze heeft zowel Pneumatic als Power Functions. Ik zie dat deze nu ook rond de € 100,- op Marktplaats staat.
Hoeft niet persé nieuw te zijn. Dit is wel een leuke set inderdaad, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
vectormatic schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:55:
Vandaag eens de lego store in utrecht ingelopen. Mooie winkel, een hele hoop mooie dingen te zien, al die etalages met grote sets, erg leuk

Maar stickershock is wel een ding, ik ben toch niet meer gewend aan de lego MSRPs, en als je dan een winkel vol met grote dozen zet is het 170 hier, 230 daar, 350 zus, 130 zo.... Kan me voorstellen dat je daar door zou denken dat die hobby niks is, veel te duur en zo.. (is het ook met de 20-30% van amazon er af wel hoor)

Ze hadden trouwens helaas 42110 nog niet staan, had eigenlijk gehoopt die in het echt te kunnen bewonderen, maar voor mijn gevoel was Technic (en speed champions) een beetje in de hoek weggestopt om meer ruimte te maken voor Ideas en SW
Ben er gisteren ook langsgelopen, volgens mij hanteren ze adviesprijzen en die zijn inderdaad bizar. Ook om als speelgoed te geven bizar duur. Ik weer dat mijn moeder vroeger sets hamsterde tijdens aanbiedingen die ik dan kreeg voor verjaardagen en sint/kerst.

Het feit dat de Lego store adviesprijzen hanteert maakt het ook minder leuk om in Legoland wat te kopen, zelfs bol.com zit ruim onder die prijzen.

Gelukkig zijn er wel veel aanbiedingen, maar het lijkt erop dat Lego zich ook expliciet richt op de AFOL met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Erapaz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:14:
[...]

Het feit dat de Lego store adviesprijzen hanteert maakt het ook minder leuk om in Legoland wat te kopen, zelfs bol.com zit ruim onder die prijzen.
Dit is inderdaad zo een mooi voorbeeld ( 42082 ) ; https://www.bol.com/nl/p/...oor-alle-terreinen-42082/
@ € 156,69

Dan schrik je wel even als je € 249,99 ziet in de LEGO store :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:34:
[...]

Dit is inderdaad zo een mooi voorbeeld ( 42082 ) ; https://www.bol.com/nl/p/...oor-alle-terreinen-42082/
@ € 156,69

Dan schrik je wel even als je € 249,99 ziet in de LEGO store :X
Je krijgt wel VIP punten..... :+
Gelukkig hebben we tweakers, brickwatch, pepper, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:37
Erapaz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:14:
[...]

Ben er gisteren ook langsgelopen, volgens mij hanteren ze adviesprijzen en die zijn inderdaad bizar. Ook om als speelgoed te geven bizar duur. Ik weer dat mijn moeder vroeger sets hamsterde tijdens aanbiedingen die ik dan kreeg voor verjaardagen en sint/kerst.

Gelukkig zijn er wel veel aanbiedingen, maar het lijkt erop dat Lego zich ook expliciet richt op de AFOL met geld.
Loop altijd wel door de Legostore als ik er ergens een zie, maar kopen doe ik er zelden iets. Soms iets kleins, een sleutelhanger ofzo. Volgens mij zijn die winkels er ook niet echt om winst te maken, maar meer voor de exposure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:14

D75

Nieuwe chinees nieuw jaar sets..
Must have voor mij.

https://www.bouwsteentjes...-lego-80105-aangekondigd/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gn5pc9va4ow31.jpg

bron

gewaagde kleuren, maar het werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 05-11-2019 17:18 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Niet mijn ding/smaak, wel eg knap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Eerste video van LEGO 76139 Batman 1989 Batmobile. Deze gaat er zeker komen, echt prachtig.

https://www.bricktastic.n...naf-black-friday-te-koop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

vhal

ಠ_ಠ

NotSoSteady schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:31:
Eerste video van LEGO 76139 Batman 1989 Batmobile. Deze gaat er zeker komen, echt prachtig.

eerlijk gezegd had ik liever die oudere BM gezien :P

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/04/03/article-2303313-0035709300000258-290_634x477.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
vhal schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
Mooi project voor LEGO Ideas. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik zag ineens de LEGO Technic Mack Anthem 42078 voorbij komen op Pepper bij Amazon UK.
Ik wilde al eerder eens met zo'n project beginnen en deze is redelijk geprijst, dus gekocht.
Ben er nog wel even zoet mee. Ben nu op pagina 35 van de 400+ pagina's tellende handleiding.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NotSoSteady schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:31:

Hebben ze weer een nieuw blokje, de spatborden voor (achter trouwens ook)? Ziet er niet symmetrisch uit, dus lastig ergens anders te gebruiken lijkt me.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vandaag nog mensen naar de opening van de LEGO store Utrecht geweest? Mijn zwager wel, en het was DRUK, uur in de rij voor de kassa. Belooft niet veel goeds voor Amsterdam eind van de maand.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
Poekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:15:
Vandaag nog mensen naar de opening van de LEGO store Utrecht geweest? Mijn zwager wel, en het was DRUK, uur in de rij voor de kassa. Belooft niet veel goeds voor Amsterdam eind van de maand.
Een uur in de rij? Ze hebben 3 kassa's en de winkel is niet al te groot... Staat de hele winkel dan vol of zo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:01:
[...]

Hebben ze weer een nieuw blokje, de spatborden voor (achter trouwens ook)? iet er niet symmetrisch uit, dus lastig ergens anders te gebruiken lijkt me.
Ik zie niks in de onderdelen van de spatborden dat niet al bestond.

Wat betreft de "opening" in Utrecht, kreeg vanochtend rond 10:40uur wat foto's doorgestuurd. Rij stond gewoon voor zo'n 30m buiten (voorbij Samsung winkel tot en met overkant van het bruggetje daar). Binnen kneiter vol. Meer binnen had de brandweer vast niet goed gevonden.

Dus ja, belooft wat voor Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

vhal schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
Die is er al geweest: https://www.lego.com/en-u...c-tv-series-batcave-76052

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
NiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:47:
De vrouw van een overleden vriend wil de Imperial Star Destroyer verkopen. Ze heeft gezien dat deze wel wat waard is, maar tot bu toe alleen flinke biedingen zonder opvolging via MP gehad. Waar kan ze dit het beste verkopen?

Het betreft de 10030. Helemaal compleet, incl boekje(s), alleen zonder originele doos.
Nieuw in doos (maar die ontbreekt dus) staan ze soms te koop voor enkele 1000'en euro's, maar je moet dan wel echt een verzamelaar treffen. Helemaal nu de nieuwe net uit is denk. Zonder doos is wordt het een ander verhaal. Ik zou 'm sowieso op een internationale site zetten, in Nederland is de markt wat klein. Mijn Super Star Destroyer heeft 5 maanden op marktplaats gestaan voordat die verkocht was (voor het bedrag dat ik er voor wilde hebben).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 13:34
:) Utrecht vond ik persoonlijk qua drukte voor de deur wel meevallen. Als iedereen in de winkel zou staan had het idd druk geweest. Stond bijna vooraan in de lijn. Kassaprincipe volgens eerstvolgende klant naar vrije kassa. Hoogtepunt was wel het bouwen van een build IN de verpakking. Leuk voor een verjaarsfeestje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sig69 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:39:
[...]

Nieuw in doos (maar die ontbreekt dus) staan ze soms te koop voor enkele 1000'en euro's, maar je moet dan wel echt een verzamelaar treffen. Helemaal nu de nieuwe net uit is denk. Zonder doos is wordt het een ander verhaal. Ik zou 'm sowieso op een internationale site zetten, in Nederland is de markt wat klein. Mijn Super Star Destroyer heeft 5 maanden op marktplaats gestaan voordat die verkocht was (voor het bedrag dat ik er voor wilde hebben).
https://www.bricklink.com...Episode%204/5/6%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Er staan er daar nogal wat op rond de 500-700 euro zonder doos. De part-out waarde van de set is ongeveer 1800 euro (nieuwe onderdelen, ex verzenden), of 900 met gebruikte onderdelen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
Wil ik net de Ikea Synas lichtbak opzoeken op de website, blijkt deze niet meer in het assortiment te zitten.. :/
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d0/5c/9b/d05c9b57f1bf66b5d058f6344d3e8a4f.jpg

Heeft er iemand soms al een (betaalbaar) alternatief gevonden? Op de Ikea website kom ik zelf niets vergelijkbaars tegen. iDisplayIt is een optie maar daar zit sowieso een lange(re) levertermijn op. Hoeft niet verlicht te zijn, mag uiteraard wel. Ik wou het gebruiken voor de 21320 (dino fossielen) set..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Review van de Lego 76139 Batmobile 1989
YouTube: LEGO 1989 Batmobile Set 76139 Review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:09

FeaR

In GoT we trust

Wat een vet ding! Vele malen mooier dan de Tumbler of de 7784. Prijs valt me nog alles mee. Deze maakt zeker kans om in de collectie te komen. Wel als er iets van de prijs af is want zo gek ben ik ook weer niet op Batman :P

Enige wat ik eigenlijk aan zou willen passen is dat de afdekkapjes van de machinegeweren vast zitten aan de bovenkant. Niet zoals in de film maar wel meer stealth. Moet denk ik wel te doen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:21:
[...]
Wat betreft de "opening" in Utrecht, kreeg vanochtend rond 10:40uur wat foto's doorgestuurd. Rij stond gewoon voor zo'n 30m buiten (voorbij Samsung winkel tot en met overkant van het bruggetje daar). Binnen kneiter vol. Meer binnen had de brandweer vast niet goed gevonden.
Moet je soms ook in de rij voor de kassa gaan staan als je de speciale "Ik O+ Utrecht" tile wil? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:14

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Trent900 schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:57:
Ik ben begonnen met de Liebherr, maar wat een gave build is dat! Hij valt in de categorie 12+, maar daar heb ik soms toch wel mijn twijfels over :o Het is verdomd goed uitkijken dat je niet te snel gaat en ik heb ook al geleerd dat assumptions the mother of fuck ups is. Anyway, EUR280 well spend!
Ik vind 'm ook heel gaaf ja. Vorige week stap 1 gedaan (dat was VEEL! :X. Stuk meer dan we gewend zijn in ieder geval). Vanavond aan stap 2 beginnen :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dit is echt super knap gemaakt! Als je een kleine hebt, is het allemaal zeer herkenbaar.
https://www.bouwsteentjes...f-en-otje-erwin-govaerts/

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 08-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Magic6399 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:36:
[...]

Moet je soms ook in de rij voor de kassa gaan staan als je de speciale "Ik O+ Utrecht" tile wil? :P
Je moet wat kopen in zoverre ik weet om de tile te krijgen, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:23
AppieNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:25:
[...]

Je moet wat kopen in zoverre ik weet om de tile te krijgen, dus ja.
Klopt. Maar dat mag wel ook gewoon een zakje accessoires zijn ofzo.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 22:25
Magic6399 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:36:
[...]

Je kan ook snuisteren op Bricklink voor die tile, en dan tussen €40 en €125 (huidig aanbod) betalen 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Haha, voor dat geld fiets ik wel een keer extra heen en weer om een setje van een paar tientjes aan te schaffen hoor.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 01:32
totalatool schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:03:
Haha, voor dat geld fiets ik wel een keer extra heen en weer om een setje van een paar tientjes aan te schaffen hoor.
was die tile niet gelimiteerd dan? 500 stuks max? grote kans dat die 500 mensen nu wel geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Ik zal denk ik morgenochtend nog eens kijken. Vanmiddag hadden ze ze nog.

[ Voor 23% gewijzigd door totalatool op 08-11-2019 20:25 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:21:
[...]

Je kan ook snuisteren op Bricklink voor die tile, en dan tussen €40 en €125 (huidig aanbod) betalen 8)7
:o
But...why??

Misschien dat ik zondag even ga kijken (en misschien nog wel de winkel in ga als dat nog mogelijk is...)

Edit: de tile krijg je volgens mij standaard als je de winkel bezoekt:
"BOVENDIEN KRIJGT IEDEREEN EEN GRATIS Ik (HART) Utrecht tegel!"

[ Voor 24% gewijzigd door Magic6399 op 08-11-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Zo las ik dat ook, maar je moet er toch echt een aankoop voor doen en dan krijg je de tile er als cadeautje bij.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
omdat bv een tripje maastricht <> utrecht duurder is dan een tegeltje voor 4 tientjes aan te schaffen? zeker als je van OV afhankelijk bent?

ikzelf heb hem ook via MP gescoord, dat is uiteindelijk goedkoper dan 23 euro + de tijd die ik eraan kwijt ben (waar in ik nu naar een klant ga om centen te verdienen)
Misschien dat ik zondag even ga kijken (en misschien nog wel de winkel in ga als dat nog mogelijk is...)

Edit: de tile krijg je volgens mij standaard als je de winkel bezoekt:
"BOVENDIEN KRIJGT IEDEREEN EEN GRATIS Ik (HART) Utrecht tegel!"
bij een aankoop ja, niet als je de winkel inloopt :P

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 09-11-2019 08:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
No Starch Press blijft maar leuke Lego boeken uitgeven, de meeste recente toevoeging aan mijn collectie is The Lego Castle Book door Jeff Friesen.
Bij dezelfde uitgever en in dezelfde stijl heeft deze auteur ook al Lego Micro Cities uitgebracht.

Een vergelijking tussen beide boeken is snel gemaakt:
- microbuild technieken (die ook nuttig zijn in minifig scale)
- prachtige fotografie (of zeer overtuigende digitale renders?)
- ondanks dat het om kleine builds gaat heb ik nooit de juiste onderdelen (en/of hoeveelheden) in huis :P 8)7

In tegenstelling tot het micro cities boek is er in deze uitgave wel ruimte voor een hoofdstuk met minifigs.
De auteur gaat vlot over de geschiedenis van kastelen en het 'werkvolk' dat mocht opdraaien voor deze constructies. Echt een aanrader om op je Sinterklaas/Kerstlijst te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48068693851_dfecb678b4_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48068742123_afeb64984e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48068693886_7fea0bb117_c.jpg
Er staan nog meer voorbeeldfoto's in de bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:27:
No Starch Press blijft maar leuke Lego boeken uitgeven, de meeste recente toevoeging aan mijn collectie is The Lego Castle Book door Jeff Friesen.
Bij dezelfde uitgever en in dezelfde stijl heeft deze auteur ook al Lego Micro Cities uitgebracht.

Een vergelijking tussen beide boeken is snel gemaakt:
- microbuild technieken (die ook nuttig zijn in minifig scale)
- prachtige fotografie (of zeer overtuigende digitale renders?)
- ondanks dat het om kleine builds gaat heb ik nooit de juiste onderdelen (en/of hoeveelheden) in huis :P 8)7

In tegenstelling tot het micro cities boek is er in deze uitgave wel ruimte voor een hoofdstuk met minifigs.
De auteur gaat vlot over de geschiedenis van kastelen en het 'werkvolk' dat mocht opdraaien voor deze constructies. Echt een aanrader om op je Sinterklaas/Kerstlijst te zetten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er staan nog meer voorbeeldfoto's in de bovenstaande link.
zijn er dat soort boeken ook voor normale/minifigure scale beschikbaar?
als een soort van groot naslagboekwerk voor vernuftige bouwtruckjes en technieken?

dat lijkt mij opzich wel aardig namelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 01:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20190909legostoreutrecht.jpg

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
@Mappy Hoe laat/wanneer was je daar?

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 01:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik was er donderdag begin van de middag. Rij van een uurtje voor de kassa :O

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Nog even bij de winkel geweest in Utrecht. Nog steeds een rij voor de kassa tot bijna bij de deur, maar voor zo'n tegeltje hoef je niet meer te komen, want die zijn op.
Ik zag nog wel van die LEGO Store setjes liggen, die je krijgt bij een aankoop van minimaal €125.

[ Voor 22% gewijzigd door totalatool op 09-11-2019 16:45 ]

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik vrijdag begin van de middag geweest ben, hoefde nergens te wachten, zelfs bij de kassa niet :) Drukte in de winkel veel mee en alle goodies waren nog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
zo te horen blij dat ik een tegeltje via MP heb gescoord :D

amsterdam wil ik wel op 29ste proberen, maar zit nog beetje in dubio hoe laat ik moet komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:41:
zo te horen blij dat ik een tegeltje via MP heb gescoord :D

amsterdam wil ik wel op 29ste proberen, maar zit nog beetje in dubio hoe laat ik moet komen :X
@Mad-Matt moet ff meehelpen met mijn geheugen op te frissen, maar ik geloof dat wij meer dan een uur (misschien 2?) op voorhand aan de winkel op Leicester Square (Londen) stonden bij de grote opening. Ik schat dat er toen al een honderdtal mensen voor de ingang stonden, en wij stonden om de hoek.

Gelukkig mocht 'onze groep' ook post gaan vatten dichter bij de ingang aan de voorkant van het gebouw. Toen het 'doek viel' (letterlijk) werden we in groepen binnen gelaten. Eenmaal in de chaos van de winkel zelf heb ik per ongeluk een rij aan de kassa voorgestoken, maar ik geloof dat mad-matt wel een poos heeft moeten wachten om zijn aankopen af te rekenen.

Op bouwsteentjes.info staat een verslag van die opening, ik vermoed dat het in Amsterdam wel gelijkaardig zal verlopen gezien de toeristische status van die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Oeps....NVM.

[ Voor 95% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 10-11-2019 08:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
Ik snap eerlijk gezegd die heisa van zo'n lego store niet.
Waarom zou je uren in de rij gaan staan voor setjes die je online vaak nog goedkoper ook kan bestellen?
Ok zo'n tile is wel leuk maar ga je daar iets noemenswaardigs mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Marsman83 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:38:
Waarom zou je uren in de rij gaan staan voor setjes die je online vaak nog goedkoper ook kan bestellen?
Dit dus. Leuk om grote sets opgebouwd te zien, maar dat dan liever als het niet bizar druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
42erik schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:58:
[...]

Dit dus. Leuk om grote sets opgebouwd te zien, maar dat dan liever als het niet bizar druk is.
Denk dat het meer een soort groepsgedrag is, er bij geweest zijn en kan best gezellig zijn natuurlijk. Voor de prijzen hoef je het niet te doen en je kunt ook een weekje later binnenlopen om de modellen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:38:
Voor mij ging het om de combinatie city trip (Londen) + gezellig leuteren met andere tweakers (zoals mad-matt) en ja ook de extra goodies die toch wel substantieel waren voor een keer. In mijn geval ging ik buiten met bijna evenveel goodies als aankopen :P

*edit* en dan vergeet ik nog dat er ook een signeersessie was met Jamie Berard (ontwerper van oa. modulars) en de ontwerper van de London skyline architecture set (die toen nog exclusief was in die winkel).
Zelf heb ik deze sessie overgeslagen, maar ik heb gezien hoe veel mensen graag hun sets lieten tekenen.
Erapaz schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:26:
[...]

Denk dat het meer een soort groepsgedrag is, er bij geweest zijn en kan best gezellig zijn natuurlijk. Voor de prijzen hoef je het niet te doen en je kunt ook een weekje later binnenlopen om de modellen te zien.
Ik geef toe dat de drukte mij belette om echt te genieten van de al de mooie bouwsels in de winkel. Pas verleden jaar ben ik nog een tweede keer binnen geweest en eindelijk kon ik alles rustig bekijken en foto's (laten) nemen.

Alleen zou ik niet naar zo'n grote events gaan, maar met een groep is het best leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 10-11-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Heb net toch maar de Winter Holiday trein gekocht. Ik zit nu te twijfelen om het station of de brandweer kazerne er bij te nemen. Eigenlijk vind ik de oudere winter village sets mooier. De brandweer kazerne heeft wel weer lekker veel blokjes. Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Erapaz schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:07:
Heb net toch maar de Winter Holiday trein gekocht. Ik zit nu te twijfelen om het station of de brandweer kazerne er bij te nemen. Eigenlijk vind ik de oudere winter village sets mooier. De brandweer kazerne heeft wel weer lekker veel blokjes. Wat zijn de ervaringen?
Bij een trein hoort m.i. ook een station. Dus als je die nog een beetje betaalbaar kunt scoren, zou ik dat zeker doen. En de brandweer ook gewoon kopen. Ons zoontje kijkt er in ieder geval al erg naar uit als we deze sets begin dec. met z’n allen gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik kijk nu even naar de Land Rover 42110 en de Porsche 42096. Zie ik het nu goed? Klopt het dat de Porsche geen versnellingsbak heeft? Zo ja, dan vind ik de 30 euro meerprijs (op de adviesprijs) van de Land Rover meer dan gerechtvaardigheid. Zijn er in het verleden nog meer betaalbare technic auto’s geweest met versnellingsbak? De befaamde oranje en blauwe auto’s even uitgezonderd. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Lego 42048 Go-kart met 2 (!!) versnellingen. Maar eerlijk, is best een grappig setje, zeker voor de prijs toendertijd van ongeveer €30 MSRP en ook zo'n beetje de eerste (en enige?) uitzondering op een versnellingsbak in een set zonder dat het een "supercar" betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 13:15
Zelf heb ik ook de station, vond het ook bij kerstsfeer passen. De brandweerkazerne heb ik niet, vind ik niet passen qua de andere kerstlego die ik hier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1259094

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1259094 op 29-08-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 13:34
Ik heb net alles weer onder de tafel gehaald en ben begonnen met bouwen van kerst. Hij trein hoort gewoon station en de rest moet je zelf invullen. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over de grote blauwe gesproken. Ik ben bezig met de pimp my Bugatti build. De instructies zijn een heel stuk uitdagender dan die van Lego, dat kan ik wel alvast zeggen. Met het chassis ben ik een uur of 7 bezig geweest nu. Ik heb er meteen een kleuren filter overheen gegooid, dus geen blauwe pins, geen rode of gele assen, tenzij het echt niet anders kan. Dan is dit het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8NTwKEmRpI7cnvDRlr0Mwds5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wOs5O5MaKmjn3oR81J4pSVrO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EKkeLcNYqLbNAjrmIQ7QCWSh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8vHp1MijG4aOfadYf8O2b3gj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ztGoakNpbGxpwT8Nu2TLMKkO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DEO187tT3X3ZPzl9ihqGRNcL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O6zG7ccPku10mGWorENkcXeO/full.jpg

Aan die blauwe, rode en tan tandwielen ontkom je niet, alsmede de bruine 3L en 5L assen met stopper. Ach ja. Op naar de body...

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 10-11-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
meesje schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:54:
Ik kijk nu even naar de Land Rover 42110 en de Porsche 42096. Zie ik het nu goed? Klopt het dat de Porsche geen versnellingsbak heeft? Zo ja, dan vind ik de 30 euro meerprijs (op de adviesprijs) van de Land Rover meer dan gerechtvaardigheid. Zijn er in het verleden nog meer betaalbare technic auto’s geweest met versnellingsbak? De befaamde oranje en blauwe auto’s even uitgezonderd. ;)
De Landrover is eigenlijk heel goedkoop als je de partscount vergelijkt met de Porsche GT3 42056. Vooral als je een leuke deal van < EUR150 hebt.

En je hebt zo'n 1000 parts meer met de Landrover t.o.v. de Porsche RSR, dus die EUR30 meer is sowieso meer dan gerechtvaardigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Trent900 op 11-11-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De brandweerkazerne viel thuis goed in de smaak.

Het ligt er maar net aan wat voor soort winter- of kerstdorp je wil realiseren. Eentje waar een hotel is en men kan snowboarden, eentje in traditioneel Dickensstijl, een gezellig dorp die opgetuigd is voor kerst of niet eens persé voor kerst maar winter waar kerst een onderdeel is? Je kunt ook van Friends een paar setjes toevoegen; wellicht wat kleuren vervangen. Alles kan, maar net wat je voor ogen hebt :)

De brandweerkazerne heb ik wel... en géén spijt van 8) Ik heb ook nog een paar van die kleine Artic setjes zoals de Ice Glider (60190), maar ik twijfel eerder over het toevoegen van zo'n setje dan de brandweerkazerne :P

De eerste Winter Village sets (Post Office, Chalet, Bakery) zijn mooi, maar helaas ook erg prijzig nu. Mocht ik er nog eentje van tegenkomen voor een schappelijke prijs... wie weet, maar anders is het helaas pindakaas. Ik zie me dan nog eerder wat steentjes bestellen en zelf iets fabriceren. Maar ook daarvoor kan een Brandweerkazerne tegen een scherpe prijs handig voor zijn... parts in bruikbare kleuren voor een eigen creatie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 11-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, ik heb Lego Technic 8860, als kind gekregen. Volgens mij het eerste model met werkende versnellingsbak en cilinders in de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Erapaz De 8860 was niet bepaald betaalbaar toen. Die moest volgens mij ook al 100 gulden kosten meen ik. Hij staat bij mij ook nog steeds in de kast, moet hem maar weer eens een keertje afstoffen. De studless versie wil ik ook nog eens bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@zonoskar oeps, over het woordje “betaalbaar” heen gelezen. Dacht inderdaad ook dat de grote auto’s vroeger al 100 gulden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-06 11:16

snmght

imho dan he

Deze is echt helemaal prachtig! Vind hem ook buitengewoon goed lijken op the real thing. Gelukkig ben ik bijna jarig. O+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
snmght schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:37:
[...]

Deze is echt helemaal prachtig! Vind hem ook buitengewoon goed lijken op the real thing. Gelukkig ben ik bijna jarig. O+
Ziet er ook een stuk beter uit dan de Tumbler, maar dat is mijn bescheiden mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er in het verleden nog meer betaalbare technic auto’s geweest met versnellingsbak? De befaamde oranje en blauwe auto’s even uitgezonderd. ;)
De 8880, die heeft 4 versnellingen zviw
En wat is betaalbaar? Als ik tegenwoordig zie waar de sets voor weg gaan....

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 11-11-2019 12:45 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Gim schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:05:
Ziet er ook een stuk beter uit dan de Tumbler, maar dat is mijn bescheiden mening :)
Yup, helemaal mee eens. Als Batman films vind ik de Christopher Nolan trilogie de beste, maar puur kijkend naar de Batmobile uit de Tim Burton films vs de Tumbler uit de Nolan films, en dan uiteraard de LEGO versies daarvan, dan is deze nieuwe Batmobile zo veel mooier en indrukwekkender!

Kijk er naar uit om deze prachtige wagen zelf te bouwen en aan mijn collectie toe te voegen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Erapaz schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:57:
[...]

Ja, ik heb Lego Technic 8860, als kind gekregen. Volgens mij het eerste model met werkende versnellingsbak en cilinders in de motor.
Mijn broer had destijds de 8860 (en 853). Volgens mij was de 8860 de opvolger van de 853. Deze laatste had ook een versnellingsbak en cilinders.
zonoskar schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:05:
@Erapaz De 8860 was niet bepaald betaalbaar toen. Die moest volgens mij ook al 100 gulden kosten meen ik. Hij staat bij mij ook nog steeds in de kast, moet hem maar weer eens een keertje afstoffen. De studless versie wil ik ook nog eens bouwen.
De 8860 (en 853) vielen destijds inderdaad ook al in de hogere prijscategorie.
Wat ziet die MOC er gaaf uit zeg!

[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 11-11-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Haay schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:16:
[...]

Yup, helemaal mee eens. Als Batman films vind ik de Christopher Nolan trilogie de beste, maar puur kijkend naar de Batmobile uit de Tim Burton films vs de Tumbler uit de Nolan films, en dan uiteraard de LEGO versies daarvan, dan is deze nieuwe Batmobile zo veel mooier en indrukwekkender!

Kijk er naar uit om deze prachtige wagen zelf te bouwen en aan mijn collectie toe te voegen! :9~
Gelukkig zijn er dan nog mensen als ik die de Tumbler wel konden waarderen. De 1989 batmobile is zeker mooi, maar vind de Tumbler ook een mooie batmobile. De 1989 is een mooie slee, de Tumbler is gewoon een halve tank en dat vind ik wel cool. Maar de Arkham Knight batmobile vond ik nog net wat cooler dan de Tumbler. Project dat ik daar ooit voor ben begonnen in Lego is helaas gefaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Zat mijn zoontje gisteren lekker met z’n cargo trein te spelen. Deze keer gebruikte hij zijn iPad om de trein te bedienen (vnl, om de extra geluidjes). Kwam er opeens een leuke Kerst(?)melodie uit de iPad. Hij had de Disney trein geselecteerd en daarna ‘winter’ geselecteerd. Deze keuze is natuurlijk erg leuk om straks de Kersttrein te bedienen.

Het ‘nadeel’ is dat hij nu ook de Disney trein wil hebben..... ;). Ik vind 330 euro nog best veel geld voor zo’n trein. En ik zie het dan ook al gebeuren dat het kasteel ook aangeschaft ‘moet’ worden. ;) Hoppa, twee sets en bijna 700 euro armer.... Klopt het dat er met deze sets niet echt veel gestunt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@meesje gewoon kopen die 71040 & 71044 ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

teveel blabla, te weinig pics :)

fallout/apocalypsediner
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/m8od1davmux31.jpg
bron

leuke manier van brickheads met minis
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/54tlm31ye3y31.png
bron

mini build; muizenval
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lerfw7giovx31.jpg

spoorwegovergang in bocht
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dn2p50wci2y31.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 12-11-2019 10:02 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die zou ook zo door kunnen in de hidden side reeks :) (en upside-down)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 11-11-2019 22:38 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Damn BF 'LEGO' potje is al leeg. Vanavond een Mercedes Arocs ( 42043 ) en een
Volvo 350F Shovel ( 42030 ) ophalen in Meppel.
Beide zeer netjes en met doos. Ik moet van Marktplaats afblijven ;)

edit:
Net opgehaald morgen PICS

[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-11-2019 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:38
Mijn eerste post in het Lego topic :)

Heb voor het werk een leuke set besteld om BHV table top oefeningen te gaan draaien. Echt een leuke set, met verschillende heftrucks, pallets, vrachtwagens, bhv'ers, ploegleider bhv, steentjes die als pictogrammen kunnen fungeren (brandblussers, afsluiters etc), portofoons, ehbo-koffers, brandblussers, vuurtjes enzovoorts.

Het zat helaas al in elkaar, dus heb zelf niet hoeven bouwen :p

Weet wellicht iemand of er ook lego bestaat in de vorm van magazijnstellingen? Of wellicht andere leuke aanvullingen heeft voor deze set, in het kader van BHV en/of logistieke lego :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eyid8fubj8Yk96lHNWerX0gT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Aardappelbakker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:00:
Mijn eerste post in het Lego topic :)

Heb voor het werk een leuke set besteld om BHV table top oefeningen te gaan draaien. Echt een leuke set, met verschillende heftrucks, pallets, vrachtwagens, bhv'ers, ploegleider bhv, steentjes die als pictogrammen kunnen fungeren (brandblussers, afsluiters etc), portofoons, ehbo-koffers, brandblussers, vuurtjes enzovoorts.

Het zat helaas al in elkaar, dus heb zelf niet hoeven bouwen :p

Weet wellicht iemand of er ook lego bestaat in de vorm van magazijnstellingen? Of wellicht andere leuke aanvullingen heeft voor deze set, in het kader van BHV en/of logistieke lego :)

[Afbeelding]
De 60169 ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Daar zijn ze dan de 42030 & 42043.
Gisteren opgehaald in smetteloze staat met nette doos en geheel compleet.
Binnenkort uit elkaar halen en zelf bouwen tijdens de Kerstvakantie.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9gke2vlgl8.jpg

Superblij mee. En tezamen gekocht voor € 290,-- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 10:44
Superblij mee. En tezamen gekocht voor € 290,-- ;)
Beide gebouwd, nog 1 in bezit (andere ook gebouwd verkocht enige tijd geleden (geen zin uit Technic sets uit elkaar te halen)). De Mercedes vind ik het mooist en is ook uitdagendst om te bouwen (alles aangestuurd door 1 motor), deze heb ik dan ook nog (alleen minder tevreden over het pneumatische gedeelte, daar weigert soms wel eens iets....).
Succes met uit elkaar halen en erg veel plezier toegewenst om ze erna weer te bouwen!!

[ Voor 10% gewijzigd door Goosebirdy op 13-11-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
De nieuwe Speed Champions setjes zien er gaaf uit.
https://www.promobricks.d...ions-2020-setbilder/88580

Van mij mogen ze het wel alleen bij auto’s houden. Die extra’s hoeven van mij niet perse.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 13-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
meesje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:47:
De nieuwe Speed Champions setjes zien er gaaf uit.
https://www.promobricks.d...ions-2020-setbilder/88580

Van mij mogen ze het wel alleen bij auto’s houden. Die extra’s hoeven van mij niet perse.
4 Speed Champion auto's waarvan ik er persoonlijk maar 1 zou willen hebben.
Lego wil duidelijk nog meer geld verdien en dus stoppen ze de leukste auto's tegenwoordig bijna altijd in een duopack. Dit keer plakken ze er ook nog eens een absurde prijs van 60!!! Euro op. Zou de Lamborghini licentie zo duur zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:32:
[...]

Lego wil duidelijk nog meer geld verdien en dus stoppen ze de leukste auto's tegenwoordig bijna altijd in een duopack. Dit keer plakken ze er ook nog eens een absurde prijs van 60!!! Euro op. Zou de Lamborghini licentie zo duur zijn? :X
Bij bouwsteentjes verwachten ze een prijs van 50 euro.
https://www.bouwsteentjes...per-trofeo-evo-urus-st-x/
We zullen het wel zien in januari. En lekker brickwatch en amazon.de goed in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Hebben jullie misschien enig idee of deze set 42098 weer onder mijn koop grens komt van onder de 100 euro ? Of ivm sinterklaas blijft de prijs nu hoog?
Of zal er nog een goeie Black friday aankomen ?

Was in oktober helaas te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ghosty J schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:09:
Hebben jullie misschien enig idee of deze set 42098 weer onder mijn koop grens komt van onder de 100 euro ? Of ivm sinterklaas blijft de prijs nu hoog?

Ik pak even mijn glazen bol er bij...

Maar... Amazon DE heeft 'm voor 107 euro, prima toch?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ghosty J schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:09:

Tja, daarvoor zou ik mijn glazenbol moeten pakken. :+
Bij Kruidvat is regelmatig 25% korting (niet zo lang geleden 35% korting). Ik zou daarop wachten. Hou ook trekpleister in de gaten. Met 25% korting kost ie 101,xx euro. Of kijk anders even op MP, daar staat er nu eentje op met een prijs van 99,99 euro. Ongetwijfeld heeft diegene deze set met 35% kortings gescoord bij Kruidvat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrisO schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:32:
[...]

En jammer dat ze nu 8 studs breed zijn. Voor de Jaguar race auto snap ik dat nog, maar de overige zouden gewoon 6 studs breed moeten zijn IMHO, nu passen ze niet echt naast de rest.

Pagina: 1 ... 26 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .