Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.189 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/biNIPhVM8BG7TlFJAthyZXlK/full.jpg

Voor 40p/s kon ik ze niet laten liggen, hopelijk van 2 een solide gebouw kan fabriceren voor in de straat

Waren laatste, top1toys Outlet Oss, ging nog 10% af op alles van lego

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 13-11-2019 12:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
@himlims_ Goede deal! Staat op mijn BF lijstje.
Btw, ik wist niet dat top1toys een outlet heeft. Over het algemeen zijn de prijzen bij hun vrij hoog.
Wat is er mis met deze sets dat ze bij de outlet beland zijn? Beschadigde dozen? Hun reguliere prijs is 70 euro. Dat betalen we natuurlijk nooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:31:
@himlims_ Goede deal! Staat op mijn BF lijstje.
Btw, ik wist niet dat top1toys een outlet heeft. Over het algemeen zijn de prijzen bij hun vrij hoog.
Wat is er mis met deze sets dat ze bij de outlet beland zijn? Beschadigde dozen? Hun reguliere prijs is 70 euro. Dat betalen we natuurlijk nooit. ;)
een doos beschadigd, andere mint. krijgen meestal 2-3x per week levering, of er lego bij zit is altijd afwachten.

(zit 200m bij werk vandaan) dus in pauze loop ik er langs :+ het is geen zaak waar je speciaal voor naar toe rijdt (aanbod is beperkt). Wil je kijken? Dan kan ik in pauze foto maken of er wat voor je bij zit, alvore je 80km gaat rijden voor teleurstelling ;-)

ik ga niets voorfinancieren - bij intresse kun je ze bellen met vraag of iets apart gezet kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Een kleine ‘heads up’ voor mensen die de opening vd Lego Store in Amsterdam willen bezoeken. Deze mail had ik in het Engels ontvangen, maar een Nederlandse vertaling was beschikbaar op Facebook:
Je bent uitgenodigd voor de feestelijke opening van de LEGO Flagship Store in Amsterdam!

Op 29 november wordt de winkel officieel geopend en dat vieren we. De winkel staat in het teken van Nederlandse kunst en cultuur, natuurlijk op een unieke LEGO manier weergegeven.

Kom spelen, bekijk de unieke big builds, vind je nieuwe favoriete set en scoor de exclusieve openingsaanbiedingen op de 29e, precies op tijd voor Sinterklaas:

GRATIS ‘I ♥ LEGO Store Amsterdam’ steentje* voor iedereen!
Exclusief voor LEGO VIPS – Gratis Limited Edition LEGO windmolen bij besteding van €75*

Tussen 29 november en 2 december kun je daarnaast ook alle Black Friday aanbiedingen in de winkel vinden!

Van 3 t/m 5 december hebben we nog een aantal aanvullende deals:
GRATIS exclusieve LEGO Store set bij besteding van €125*
GRATIS LEGO Store Amsterdam Brickheadz bij besteding van €75*

*Zolang de voorraad strekt.
Als ik deze mail goed lees zal je dus moeten kiezen wanneer je gaat op basis van de goodies die je wil vangen. Op dag 1 (en tijdens Black Friday weekend) krijg je dus het max. aantal promoties bij een besteding van €75. Vanaf 3 december krijg je een andere set promoties, en moet je €125 neertellen om alles te verkrijgen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Aardappelbakker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:00:Weet wellicht iemand of er ook lego bestaat in de vorm van magazijnstellingen? Of wellicht andere leuke aanvullingen heeft voor deze set, in het kader van BHV en/of logistieke lego :)
Ik weet niet of je de site al kent, maar kijk eens op eBricks. Die verkopen vanalles op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:07
Guardian1980 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:44:
[...]

Ik weet niet of je de site al kent, maar kijk eens op eBricks. Die verkopen vanalles op dit gebied.
Thanks! Daar komt de set die we op het werk hebben ook vandaan :9

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:50:
Een kleine ‘heads up’ voor mensen die de opening vd Lego Store in Amsterdam willen bezoeken. Deze mail had ik in het Engels ontvangen, maar een Nederlandse vertaling was beschikbaar op Facebook:

[...]

Als ik deze mail goed lees zal je dus moeten kiezen wanneer je gaat op basis van de goodies die je wil vangen. Op dag 1 (en tijdens Black Friday weekend) krijg je dus het max. aantal promoties bij een besteding van €75. Vanaf 3 december krijg je een andere set promoties, en moet je €125 neertellen om alles te verkrijgen.
en ik zag dat het vanaf 12PM is :X

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

12PM is het begin van de middag ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Mappy schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:18:
[...]

12PM is het begin van de middag ;)
ja i know, en dat is helemaal kut voor mij, ik kan die dag zeer waarschijnlijk niet zo lang vrij nemen van werk, als ze gewoon 9:00 hadden aangehouden was er voor mij niks aan de hand geweest

wordt weer marktplaats afstruinen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:08

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Na veel lurken in dit topic (en genieten van de foto's) wil ik toch even wat in de groep gooien. Puur omdat jullie kennis van de verschillende sets wat groter is dan die van mij.

Ik heb een VVV bon van 50,- en ik zou hier graag een nieuw setje Lego van willen kopen. Waar ik voornamelijk naar op zoek ben zijn; veel steentjes (voor het geld) en een redelijk uitdagende build die niet in een uurtje klaar is (steentjes gaan hier allemaal op een hoop, het zoeken naar het juiste onderdeel is voor mij de helft van de lol :))

Twee dingen die in mijn straatje liggen waar ik tussen twijfel zijn: De Collectebus van Harry Potter (75957) en de kleine Architecture sets zoals London (21034).

Enkele dingen die ik al heb, om een indicatie te geven van m'n interesses;
- Wall-E (21303)
- Harry Potter kasteel (de kleine versie) (4842)
- Saturn V (21309)
- Zweinstein Express (75955)
- James Bond Aston Martin (10262)
- Volkswagen T1 (10220)
- Millenium Falcon (75105)
- Black Pearl (4184)

Ik begrijp dat 50,- en redelijk beperkt budget is vergeleken met wat ik al heb gebouwd, maar misschien heeft iemand hier nog een leuke suggestie en kan deze mij helpen de knoop door te hakken :)

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Belindo heb zelf veel plezier beleefd aan de Lunar Lander, maar dan zal je even op een 2e bon moeten wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:44
Belindo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:00:
Heel verhaal

Ik begrijp dat 50,- en redelijk beperkt budget is vergeleken met wat ik al heb gebouwd, maar misschien heeft iemand hier nog een leuke suggestie en kan deze mij helpen de knoop door te hakken :)
15 euro extra uitgeven en deze kopen :)

https://www.amazon.de/dp/...KAKR8XB7XF&language=nl_NL

En ik zie nu dat het om een VVV bon gaat.... |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Viper_4111 op 14-11-2019 09:20 ]

Geen informatie beschikbaar

• Belindo

Belindo

Ja, da's het nadeel van een VVV bon, deze is maar bij een beperkt aantal winkels of webshops te verzilveren. Maar goed, het is eventueel ook mogelijk om van die VVV bon de boodschappen te doen, en dan de Lego op een andere manier betalen. Bedankt voor de suggestie!

Die set ziet er wel heel gaaf uit. Hij heeft een hoge 'display' factor. Ik vraag me alleen af of het bouwen niet heel eentonig is bij deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Belindo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:26:
Ja, da's het nadeel van een VVV bon, deze is maar bij een beperkt aantal winkels of webshops te verzilveren. Maar goed, het is eventueel ook mogelijk om van die VVV bon de boodschappen te doen, en dan de Lego op een andere manier betalen. Bedankt voor de suggestie!

Die set ziet er wel heel gaaf uit. Hij heeft een hoge 'display' factor. Ik vraag me alleen af of het bouwen niet heel eentonig is bij deze.
Ja na 683 x dit steentje ( 21046 ) wordt je er wel buh van :+

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bmkfky4ecas.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
Belindo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:26:

Er zitten heel, heel veel grill-plates in de Empire State building, maar binnenin zitten toch wat leuke bouwtechnieken.

Ik zou de VVV bon nog even bewaren als ik jou was, tot Black Friday, dan zal Bol.com ook wel wat gaan stunten en dan koop je waarschijnlijk meer Lego voor die 50 Euro, dan als je het nu zou uitgeven.

De Empire State Building was vorige week of zo 60 Euro bij Bol.com.(dat is/was de laagste prijs ooit)..

• Belindo

Belindo

Oh ja, Black Friday is een goeie! Nu accepteert Bol.com geen VVV kaart, maar de Blokker hier verkoopt Bol.com cadeaukaarten én accepteert de VVV kaart ;-)

Met de BF korting in het achterhoofd zijn suggesties voor setjes die nú duurder zijn, maar met een korting wellicht rond de 50,- uitkomen ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Wauw! Mooie aanvulling voor een winterdorp.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/11/LEGO-Ideas-Winter-Chalet.jpg

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje. Ik zit op rebrickable te kijken naar wat MOCs. Met name de Fendt 514C bijvoorbeeld.

Nu hebben ze ook de optie om de benodigde onderdelen te bestellen alleen varieren de prijzen van €975 voor 99% compleet tot €90 voor 88% compleet.

En als je multibuy kiest pakt ie meerdere winkels maar dan betaal ik meer aan versturen dan aan de onderdelen. Dan kom ik, met gebruikte onderdelen erbij, op €558,77 waarvan €300 verzendkosten.

Kan dit beter en vooral betaalbaarder? Ik ga geen €975+ aftikken voor iets wat op de plank komt te staan om beetje naar te kijken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
Player1S schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:33:
Vraagje. Ik zit op rebrickable te kijken naar wat MOCs. Met name de Fendt 514C bijvoorbeeld.

Nu hebben ze ook de optie om de benodigde onderdelen te bestellen alleen varieren de prijzen van €975 voor 99% compleet tot €90 voor 88% compleet.

En als je multibuy kiest pakt ie meerdere winkels maar dan betaal ik meer aan versturen dan aan de onderdelen. Dan kom ik, met gebruikte onderdelen erbij, op €558,77 waarvan €300 verzendkosten.

Kan dit beter en vooral betaalbaarder? Ik ga geen €975+ aftikken voor iets wat op de plank komt te staan om beetje naar te kijken.
Niet Rebrickable gebruiken om een winkel te vinden, maar "export parts as Bricklink XML) en dan zelf een store vinden dmv een wanted list met de geimporteerde xml.
Ik vind dan een shop in NL die ~90% van de onderdelen heeft.
De set gebruikt overigens de rechargeable battery box in de inventory, misschien de niet rechargeable variant gebruiken? scheelt toch alweer ~50 Euro.
De totaalprijs zal overigens wel richting de 325-350 Euro gaan...

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Vraagje aan de moccers onder ons.
Ik heb een aantal mocs waarvoor ik stickers nodig heb.
Hoe doen jullie dat? Bedoel heb de stickers als afbeeldingen maar sommige bedrijven vragen de hoofdprijs voor printen en zelf printen kan ik niet ivm geen kleurenprinter.
Jullie idee voor een strakke sticker leverancier?
Heb ook al paar bedrijven buiten nl aangeschreven echter helaas nog geen reactie gehad :(

Bedankt alvast!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kokkie20 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:03:
Hoe doen jullie dat? Bedoel heb de stickers als afbeeldingen maar sommige bedrijven vragen de hoofdprijs voor printen en zelf printen kan ik niet ivm geen kleurenprinter.
Heb ook al paar bedrijven buiten nl aangeschreven echter helaas nog geen reactie gehad :(

Bedankt alvast!
https://www.stickerkoning.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

chrisO schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:03:
[...]

Niet Rebrickable gebruiken om een winkel te vinden, maar "export parts as Bricklink XML) en dan zelf een store vinden dmv een wanted list met de geimporteerde xml.
Ik vind dan een shop in NL die ~90% van de onderdelen heeft.
De set gebruikt overigens de rechargeable battery box in de inventory, misschien de niet rechargeable variant gebruiken? scheelt toch alweer ~50 Euro.
De totaalprijs zal overigens wel richting de 325-350 Euro gaan...
Thanks!! Dat maakt het wel eens stukje makkelijker. Bedrag is helaas nog aan de hoge kant voor mij momenteel maar in ieder geval stuk beter.

edit: Bricklink komt met bedrag van €185. Daarbij heb ik de rechargable battery box vervangen met de gewone. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 14-11-2019 12:16 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:34
kokkie20 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:03:

Bedankt alvast!
https://www.stickerkoning.nl/

Heb ik zelf zeer goede ervaring mee.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
Player1S schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:33:

Als je hem voornamelijk als display model wilt dan kun je overwegen alle electra weg te laten en de gaten opvullen met standaard stenen, Zonder blik op de bouwbeschrijving is het echter lastig in te schatten wat je dan precies als opvulling nodig hebt.

Mocht je daar hulp bij willen dan kun je contact met mij opnemen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• meesje
Wat is jullie advies mbt de Speed Champions serie, kleine kinderen en stickers? Is het aan te raden de stickers achterwege te laten en deze later pas toe te passen, wanneer er minder mee gespeeld wordt en meer als display gebruikt zal worden?

• gosse adema
  • Laatst online: 16:22
meesje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:20:
Wat is jullie advies mbt de Speed Champions serie, kleine kinderen en stickers? Is het aan te raden de stickers achterwege te laten en deze later pas toe te passen, wanneer er minder mee gespeeld wordt en meer als display gebruikt zal worden?
Je kunt natuurlijk ook kijken wat een tweede set stickers op bricklink kost. En afhankelijk van de prijs alvast een reserve set aanschaffen.
De prijs verschillt overigens nogal per set. Maar ik ga er van uit dat het hier om recente sets gaat.

DIY

• meesje
gosse adema schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:52:
[...]

Je kunt natuurlijk ook kijken wat een tweede set stickers op bricklink kost. En afhankelijk van de prijs alvast een reserve set aanschaffen.
De prijs verschillt overigens nogal per set. Maar ik ga er van uit dat het hier om recente sets gaat.
Goede tip! Het gaat inderdaad om recente sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:20:
Van wie zijn die Speed Champions? van papa of van de kinderen? Indien van papa, zonder stickers is spelen waarschijnlijk net zo leuk. Indien ze van de kinderen zijn, dan gewoon de stickers plakken.

• meesje
chrisO schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:57:
[...]

Van wie zijn die Speed Champions? van papa of van de kinderen? Indien van papa, zonder stickers is spelen waarschijnlijk net zo leuk. Indien ze van de kinderen zijn, dan gewoon de stickers plakken.
Beide. :+
Dus daarom maar even kijken naar extra sticker setjes.

De prijzen van de nieuwe Speed Champion sets 76899 (Lambo) en 76898 (Jaguar) zijn bekend, resp. 59,99 en 39,99 euro. Zowel in NL als DE dezelfde prijs. Nu wachten tot amazon.de deze in de aanbieding doet. De prijs van de Jaguar set zal ongetwijfeld, net als de huidige Porsche set (met twee auto's) wel richting de 30 euro gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 14-11-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
meesje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:21:
Wauw! Mooie aanvulling voor een winterdorp.
[Afbeelding]
Zal prijzig zijn. Ik zat te denken dat je de vissershut ook wel tot chalet kan ombouwen. En die kleine kerk van Harry Potter heb ik ook weleens op YouTube in een winterversie gezien.

• kokkie20
  • Laatst online: 29-08 17:47
Bedankt voor de tip van de sticker koning :)
Binnenkort maar eens even daar een offerte opvragen kijken wat bij hun de totaal kosten zullen worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
https://www.bouwsteentjes...go-hidden-side-sets-2020/

Nieuwe hidden side sets voor komend jaar. Ik vind deze release wat minder interessant aangezien ze wat minder gemakkelijk in gebruik en gewone stad te verwerken lijken te zijn. Van de eerste serie heb ik inmiddels het garnalen tentje, de vissers boot en de sapjes bar in mijn stad verwerkt :).

200 fish found!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zeehond schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:46:

Nieuwe hidden side sets voor komend jaar. Ik vind deze release wat minder interessant aangezien ze wat minder gemakkelijk in gebruik en gewone stad te verwerken lijken te zijn. Van de eerste serie heb ik inmiddels het garnalen tentje, de vissers boot en de sapjes bar in mijn stad verwerkt :).
De vuurtoren is wel interessant lijkt me voor in een stad.

• meesje
Zeehond schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:46:

Wat betreft de hidden side sets (en ook de twee technic sets met control+ app) vraag ik me af hoe lang de app voor de speelfunctie ondersteund blijft. Wat gebeurt er over 5-10 jaar? Wat als Hidden Side toch niet succesvol is? Niet voor niks waren drie sets de afgelopen keer spotgoedkoop bij Intertoys te verkrijgen. Ik heb ze boven op zolder liggen en overweeg om ze te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het is wel raar dat Lego blijft vasthouden aan de onduidelijke verpakking voor Hidden Side sets.
Een klacht die ik wel vaker hoor (zowel op joetjuub als in realiteit) is dat het niet meteen duidelijk is wat er precies in de doos zit en wat nou precies de bedoeling is van de sets.

*edit* ik vraag me ook af waar Hidden Side precies past in het Lego gamma. Is dit bedoeld als vervanger voor Nexo Knights? Of eerder een probeersel dat teruggrijpt naar Monster Fighters en andere Halloween achtige thema's?

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
gosse adema schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:52:
[...]

of je vraagt lego wat een extra set stickers kost ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Gisteravond een set opgehaald (bijna compleet, op wat simpele onderdelen na)... Een set waar ik vroeger als kind wel naar keek, maar nooit bij elkaar gespaard kreeg. Wie kan het raden? ;)

Doel: schoonmaken, compleet maken, opbouwen, paar rondjes rijden, foto's maken, afbreken en weer verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/e83a39c1052e7eba543c7c773df907df/5E54A1D3/t51.2885-15/e35/67941388_774637196314037_1711687397270759838_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=105

Voor wie het leuk vind, komen er de komende tijd meer foto's voorbij op: https://www.instagram.com/keverbricks/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
keverjeroen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:00:
Gisteravond een set opgehaald (bijna compleet, op wat simpele onderdelen na)... Een set waar ik vroeger als kind wel naar keek, maar nooit bij elkaar gespaard kreeg. Wie kan het raden? ;)

Doel: schoonmaken, compleet maken, opbouwen, paar rondjes rijden, foto's maken, afbreken en weer verkopen.

[Afbeelding]

Voor wie het leuk vind, komen er de komende tijd meer foto's voorbij op: https://www.instagram.com/keverbricks/
Monorail? Is voor veel "ouderen" toch wel de heilig graal op lego gebied. Ken je die reclame van die jongen die zijn hele kamer heeft geautomatiseerd met lego en dat zijn zusje dan binnenkomt? Even zoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Erapaz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:08:
[...]

Monorail? Is voor veel "ouderen" toch wel de heilig graal op lego gebied. Ken je die reclame van die jongen die zijn hele kamer heeft geautomatiseerd met lego en dat zijn zusje dan binnenkomt? Even zoeken...
Nee die ken denk ik niet.. Maar je hebt het wel goed geraden. Dit set is het:

En het coole is dat deze wissels heeft die niet bij de andere monorail sets zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Bedankt! Ga ik vanavond even kijken, misschien dat ik dan daarna snap waarom veel AFOLs Lego sets blijven kopen, vervolgens 1x bouwen en dan ergens op een kast/plank dumpen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:40:
[...]

Bedankt! Ga ik vanavond even kijken, misschien dat ik dan daarna snap waarom veel AFOLs Lego sets blijven kopen, vervolgens 1x bouwen en dan ergens op een kast/plank dumpen... :/
Ik heb het eerste filmpje gezien. Volgens mij maken ze geen keuze in Lego thema's. Ze kopen gewoon elke Lego set die er maar is. ;) En zetten daarna inderdaad alles door elkaar heen (ik zie er in ieder geval geen structuur in).

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 15-11-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:59
keverjeroen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:25:
[...]

Nee die ken denk ik niet.. Maar je hebt het wel goed geraden. Dit set is het:

[YouTube: LEGO SPACE - Spyrius 1994]

En het coole is dat deze wissels heeft die niet bij de andere monorail sets zijn gebruikt.
https://www.bricklink.com...item.page?S=6991-1#T=S&O=
Is dit echt zo'n heilige graal voor fans? :$

Zelf altijd gemengde gevoelens bij gehad...
Ik wilde in mn jeugd altijd heeeeel graag een LEGO treinset, maar mocht die nooit krijgen, te duur en had ook al bizar veel houten treinen en rails etc.
Uiteindelijk later toch nog die monorail gekregen, aanvankelijk super blij mee...
Tot er een keer een kennis langs kwam met een kindje met een handicap, en ik bij thuiskomst moest constateren dat er nog maar weinig steentjes op elkaar stonden -O-

De klap was voor de 8 jarige ik niet te verteren. Voor mn gevoel was dat de laatste keer dat ik met LEGO heb gespeeld, daarna is alles in kisten in de kast is beland.
En in de loop der jaren is de herinnering van blijdschap met deze set vervangen met jaloezie dat ik nooit een échte LEGO trein heb gehad.

En dan lees ik telkens veel enthousiaste mensen over deze set, en dan voel ik me toch een tikkeltje verwend met terugwerkende kracht :+

Misschien tijd om uit m'n LEGO dark ages te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
davidov schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:06:
[...]

Ik wilde in mn jeugd altijd heeeeel graag een LEGO treinset, maar mocht die nooit krijgen, te duur en had ook al bizar veel houten treinen en rails etc.
Uiteindelijk later toch nog die monorail gekregen, aanvankelijk super blij mee...
Tot er een keer een kennis langs kwam met een kindje met een handicap, en ik bij thuiskomst moest constateren dat er nog maar weinig steentjes op elkaar stonden -O-

De klap was voor de 8 jarige ik niet te verteren. Voor mn gevoel was dat de laatste keer dat ik met LEGO heb gespeeld, daarna is alles in kisten in de kast is beland.
En in de loop der jaren is de herinnering van blijdschap met deze set vervangen met jaloezie dat ik nooit een échte LEGO trein heb gehad.

En dan lees ik telkens veel enthousiaste mensen over deze set, en dan voel ik me toch een tikkeltje verwend met terugwerkende kracht :+

Er zijn ook ooit maar 3 verschillende monorail sets gemaakt, en er zijn natuurlijk heel veel treinsets gemaakt. De kans dat je als kind een monorail kocht/kreeg was daarom ook wat kleiner. En treinsets worden nu nog gemaakt, dus Afols kunnen voor niet te veel geld een trein rond laten rijden. Maar wil je een monorail.. tja, dan is het goed zoeken of diep in de buidel tasten (of beide). ;)

Maaruh.. Ik heb nog wel een leuk treinset, die ik graag ruil voor jouw monorail.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
LEGO treinen vind ik zo tof zelf heb ik er als AFOL negen... :X

De Kersttrein ( 10254 ) en HarryPotter trein ( 75955 ) worden tzt gemotoriseerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:11:
LEGO treinen vind ik zo tof zelf heb ik er als AFOL negen... :X

De Kersttrein ( 10254 ) en HarryPotter trein ( 75955 ) worden tzt gemotoriseerd.
Those are rookie numbers :P

Ik heb zelf de eerste monorail,de Futuron 6990. Ik doe er eigenlijk niets mee en ik wilde hem een paar jaar geleden op Bricklink zetten. Tijdens het tellen van de onderdelen vroeg ik mezelf af waar ik in godsnaam mee bezig was. Ik heb alles weer in een doos gegooid en "achter de luikjes" op zolder gezet. Ik kon het niet... Ik kon dat ding niet verkopen, ondanks dat ik er niets mee doe :')

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@keverjeroen Gaaf hoor! Ik heb zelf wel space Lego uit die tijd, en kan me die set wel herinneren. Vroeger wilde ik altijd al een monorail, toch wel een unieke set die weinig mensen hebben.

Ik had zelf een vrij uitgebreide 12v treinset (7735), met geautomatiseerde wissels, seinen, spoorwegovergang, afkoppelstation, lantaren palen, verlichting etc. Het mooie van 12v was dat je een transformator had (geen batterijen) en dat alle geautomatiseerde sets gekoppeld kunnen worden. Dit leverde een imposant controle station op:

Afbeeldingslocatie: https://questforbricks.files.wordpress.com/2013/09/12v_lego_trains_accessories_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/7860-1.jpg

Helaas was de motor zelf defect en vond ik het te duur om deze te vervangen (toendertijd). Alles voor redelijk geld kunnen verkopen (na 20+ jaar nog compleet) met het een idee een keer een nieuwe treinset te kopen.

Inmiddels heb ik een aantal van de power functions en de nieuwe bluetooth controller, maar ik moet eerlijk zeggen dat de 12v en 9v sets toch wel superieur waren. Veel meer geautomatiseerde sets en geen batterijen. Nu heb ik ook Lego Boost en daar moet wel wat te automatiseren zijn, maar ik heb toch wel erg spijt dat ik mijn 12v set heb weggedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yes WE know ; YouTube: Massive Lego train layout with 9 running Lego trains (Remake)

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-11-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

davidov schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:06:
[...]

Herkenbaar, alleen had ik geen trein en geen monorail. Bij familie hadden ze een shitload aan treinen, maar ja, die woonden in Friesland en wij in Brabant, dus die zagen we maar een paar keer per jaar.
Fast forward naar 2013: Eigen huis, eigen zolder, eindelijk ruimte en een paar jaar ervoor uit de dark ages gekomen. Binnen een jaar stond er voor 1500 euro aan treinenspul inclusief de rode City Monorail :+
Helaas voor de lego werd 2 jaar later mijn eerste zoon geboren dus staat nu nog wat te verstoffen. Maar dat komt over een jaar of anderhalf helemaal goed als de oudste er oud genoeg voor is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

keverjeroen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:25:
[...]
Wissels hadden de andere sets toch ook? Staat me in ieder geval 100% bij dat mijn City Monorail (de rode) ook meerdere lay-outs had met wissels. Kan ook goed zijn dat het bij een extra track doos/set zat.

Mijn monorail is jaren geleden al van eigenaar gewisseld. Zowel als kind als AFOL niets aan gevonden en als je er dan een goede prijs voor kan krijgen.. :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Kruitvat heeft speed champions in de aanbieding, de 911 meegenomen. Leuk, compact, model. Daar gaan er nog wel een paar van komen.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

Reintji schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:02:
Kruitvat heeft speed champions in de aanbieding, de 911 meegenomen. Leuk, compact, model. Daar gaan er nog wel een paar van komen.
Nice, daar zat ik op te wachten. Heb zelf de Senna gekocht en vorige week de F40 gekregen van m'n vriendin. Heb nu nog de WRC wagen, die enkele Porsche en de Formula E wagen op het oog.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Reintji schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:02:
De andere modellen zien er ook erg leuk uit. Mijn zoontje had een keer de blauw Chevrolet Camaro gekregen. Daarna via Trekpleister de witte Porsche en rode F40 gekocht (net als nu bij Kruidvat, nog geen 10 euro p/st). En gisteren de Ford Mustang, McLaren Senna en de duo set met twee Porsches besteld.
Het ziet inderdaad allemaal erg leuk uit. Je moet alleen wel veel geduld hebben met die enorm hoeveelheid stickers. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
Erapaz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:27:
@keverjeroen Gaaf hoor! Ik heb zelf wel space Lego uit die tijd, en kan me die set wel herinneren. Vroeger wilde ik altijd al een monorail, toch wel een unieke set die weinig mensen hebben.

Ik had zelf een vrij uitgebreide 12v treinset (7735), met geautomatiseerde wissels, seinen, spoorwegovergang, afkoppelstation, lantaren palen, verlichting etc. Het mooie van 12v was dat je een transformator had (geen batterijen) en dat alle geautomatiseerde sets gekoppeld kunnen worden. Dit leverde een imposant controle station op:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Helaas was de motor zelf defect en vond ik het te duur om deze te vervangen (toendertijd). Alles voor redelijk geld kunnen verkopen (na 20+ jaar nog compleet) met het een idee een keer een nieuwe treinset te kopen.

Inmiddels heb ik een aantal van de power functions en de nieuwe bluetooth controller, maar ik moet eerlijk zeggen dat de 12v en 9v sets toch wel superieur waren. Veel meer geautomatiseerde sets en geen batterijen. Nu heb ik ook Lego Boost en daar moet wel wat te automatiseren zijn, maar ik heb toch wel erg spijt dat ik mijn 12v set heb weggedaan.
Yep, blijft superieur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7YAmmC4KjPrL8eztgAiVr6sl/medium.jpg
The Eagle schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:46:
[...]
Maar dat komt over een jaar of anderhalf helemaal goed als de oudste er oud genoeg voor is ;)
Welke leeftijd zal dat dan zijn? Ik voel mij af en toe net als Lord Business in de Lego movie :X Maar heb ook wat slechte ervaringen met kinderen en mijn 12V lay-out gehad. Lego kan helaas ook stuk ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij wordt december 4. Denk vanaf 5 a 6 dat ie wel met de kleine blokjes mag spelen. Hij wil iig heel erg graag :)
FeaR schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:34:
[...]

Wissels hadden de andere sets toch ook? Staat me in ieder geval 100% bij dat mijn City Monorail (de rode) ook meerdere lay-outs had met wissels. Kan ook goed zijn dat het bij een extra track doos/set zat.

Mijn monorail is jaren geleden al van eigenaar gewisseld. Zowel als kind als AFOL niets aan gevonden en als je er dan een goede prijs voor kan krijgen.. :P
Rode city monorail heft standaard GEEN wissels. Had wel de langste baan van alle sets. Er zijn vziw 3 monirail treinsets (2x space 6990 en 6991, 1x city 6399) uitgekomen, en twee uitbreidingssets (6347 en 6921). Totaal dus 5. Alleen de 6991 en 6347 bevatten wissels.
Zie verder https://brickset.com/sets?query=monorail

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 15-11-2019 15:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
Ah ik dacht dat hij gelijk met de monorail mocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dat spul had ik ook. Inderdaad nog steeds de mooiste treinrails. Echter qua speelbaarheid is het na 35/40 jaar helemaal niks: de bielzen breken als je er alleen al naar kijkt. ;) Toen maar snel weggedaan; voor mijn zoontje is de huidige rails beter, hij kan daarmee zelfstandig een nieuwe baan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Reintji en anderen: Bij Kruidvat willen ze Lego niet altijd even goed inpakken. Veel bestellingen zijn goed gegaan, maar soms doen ze een set diagonaal in de doos en dan nog wat andere setjes er bij proppen. Zo zijn bij mijn bestelling met 75892 (McLaren), 75884 (Mustang), 75888 (2 x 911) en 40274 (Kerstman/-vrouw) twee sets (Mustang en Kerstman/-vrouw) flink ingedeukt. Ik hecht ook waarde aan de verpakking, dus dat wordt dit weekend retourneren. Voor de Kerstman/-vrouw moest ik sowieso al een wisseltruc doen en hopelijk hebben ze de Mustang gewoon in de winkel.

offtopic:
De volgend keer zal ik mijn posts combineren. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 15-11-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yeah...bedankt Kruidvat :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/iyuh8x4jhvq.jpg

2x voor € 229,48

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-11-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
Twee defrnders? Ben je wat van plan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Loader schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:42:
[...]
Engelse auto's staan niet bekend om hun betrouwbaarheid.. ;)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Loader schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:42:
[...]

Heb er reeds 1 verkocht voor € 130,--.
Komt mijn Defender op € 99,48 das 55,3% van de LEGO RRP })
ajhaverkamp schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:45:
[...]

Engelse auto's staan niet bekend om hun betrouwbaarheid.. ;)
Roflol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:52:
[...]

Heb er reeds 1 verkocht voor € 130,--.
Komt mijn Defender op € 99,48 das 55,3% van de LEGO RRP })

[...]

Roflol ;)
Aha... hobby financieren. Kan ook.

Zie net op MP veel voor 130 te koop. zullen we meer dezelfde plan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
chrisO schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:40:
[...]

Erger nog, Bij mij gaan ze (Gebouwd of afgebroken) in een ziplock zak(je) en verdwijnen vervolgens in een verhuis of archief doos.

Toevallig net deze week bezig met het inventariseren van wat er in welke doos zit en op welke plek in de stelling-kasten die betreffende doos staat.
Dat was sinds de verhuizing drie jaar geleden namelijk een groot mysterie.

Met Technic ben ik inmiddels klaar, Creator en City zijn nu aan de beurt.
Afijn, Ik ga maar verder anders komt het nooit af.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

@WiLLoW_TieN Was dat een 2e extra korting actie of zo? Moet ik ook maar eens op gaan letten

EDIT: zag een 2e halve prijs actie op de website, maar is excl lego, en daarnaast is de defender daar opperdepop

[ Voor 38% gewijzigd door vectormatic op 15-11-2019 17:37 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vectormatic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:30:
@WiLLoW_TieN Was dat een 2e extra korting actie of zo? Moet ik ook maar eens op gaan letten

EDIT: zag een 2e halve prijs actie op de website, maar is excl lego, en daarnaast is de defender daar opperdepop
Advies: bookmark het lego aanbiedingstopic. ;) En check pepper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
vectormatic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:30:

Wat @meesje noemt. Ja was een actie.
Ja de Defender is NU op.
Je kreeg met ingelogd account en actieve klantenkaart 50% korting OOK op het 2de Lego artikel.
Actie loopt nog.

Zie anders het andere Lego aanbiedingstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:59:
[...]

Wat @meesje noemt. Ja was een actie.
Ja de Defender is NU op.
Je kreeg met ingelogd account en actieve klantenkaart 50% korting OOK op Lego.
Actie loopt nog.

Zie anders het andere Lego aanbiedingstopic.
Je bent nog wat vergeten: 50% korting op het tweede artikel. ;)
Edit: ah, je hebt het al aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 15-11-2019 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
janvanmil schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:15:
[...]

De vuurtoren is wel interessant lijkt me voor in een stad.
Die wellicht wel, even afwachten hoe de niet ghost vorm eruit ziet :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:33:
Rode city monorail heft standaard GEEN wissels. Had wel de langste baan van alle sets. Er zijn vziw 3 monirail treinsets (2x space 6990 en 6991, 1x city 6399) uitgekomen, en twee uitbreidingssets (6347 en 6921). Totaal dus 5. Alleen de 6991 en 6347 bevatten wissels.
Daarom zei ik ook dat het goed kon dat ik een uitbreidingsset er bij had. Dat was ook zo, de 6347. Geeft maar weer aan dat die monorail me echt niets deed. Technic (en nu Creator Expert) for the win :P

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 15-11-2019 19:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

moer schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:45:
Ah ik dacht dat hij gelijk met de monorail mocht :)
Monorail zitten op de trein wat minder dingen die er zomaar af kunnen, dus zou best wel eens een "veilige" optie kunnen zijn. Rail is ook wat steviger. Then again, wel stukje duurder mocht ie het slopen. We shall see. Weet wel dat als ik hem eenmaal toesta met mijn Lego te spelen, ik dat nooit meer terug kan draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Op 6 december opent er een nieuwe Lego store in Marseille. Dus voor mensen die nog geen vakantieplannen hebben... :+

De promoties (zie ook link voor bron):
- een exclusieve "bakker" minifig bij €35 besteding
- 40337 mini peperkoekenhuis bij €100 aankopen (zie screenshot beneden)
- 40145 Lego mini store bij €125 drempel
- een tegel met "I♥LEGO Store Marseille" voor de eerste 250 klanten elke dag

Afbeeldingslocatie: https://www.hothbricks.com/wp-content/uploads/2019/10/lego-40337-gingerbread-house-promo-winter-2019-600x439.jpg
Als we ervan uitgaan dat 40337 ook bij ons verkrijgbaar zal zijn in de Kerstperiode, dan zijn alleen de minifig en tegel dus echt exclusief.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 16-11-2019 08:43 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y3mng43mlvy31.jpg
[bron]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik bij de Lego Shop wat heb besteld. Volgens mij bestelde ik altijd bij de Duitse variant, want ik ben een Hollander en het scheelt een tientje op de exclusieve sets. Voordat ik wat ga bestellen, heeft iemand negatieve ervaringen met bestellen buiten de grens?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38
cbr600f4i schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:42:
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik bij de Lego Shop wat heb besteld. Volgens mij bestelde ik altijd bij de Duitse variant, want ik ben een Hollander en het scheelt een tientje op de exclusieve sets. Voordat ik wat ga bestellen, heeft iemand negatieve ervaringen met bestellen buiten de grens?
Ze leveren van daaruit niet naar een nederlands adres. Ik heb familie in duitsland dus wilde daar laten afleveren maar zelfs dat gaf aardig wat problemen waardoor ik het telefonisch moest afhandelen. Dat ging overigens wel soepel, werd door een nederlander geholpen en het is netjes in duitsland afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
CopyCatz schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:29:
[...]

Ze leveren van daaruit niet naar een nederlands adres. Ik heb familie in duitsland dus wilde daar laten afleveren maar zelfs dat gaf aardig wat problemen waardoor ik het telefonisch moest afhandelen. Dat ging overigens wel soepel, werd door een nederlander geholpen en het is netjes in duitsland afgeleverd.
Ah, bedankt. Ik heb wel een collega in Duitsland maar voor een tientje ga ik maar eens kijken of ik nog wat VIP voordeel heb of anders bestel ik het bij Amazon.de

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Er is op GoT bijna niks...te vinden over de Lego Technic Rupslader 42094 terwijl deze er vermoedelijk einde van dit jaar eruit gaat volgens o.a bricktastic. Het model is erg leuk en makkelijk te voorzien van Power Functions.

Dit ; YouTube: 2019 LEGO Technic 42094 tracked loader RC motorized

Zeker als je al een 42095 of 42065 hebt !

Verder kost hij momenteel € 41,99 bij Kruidvat mits je er 2 koopt. Kan je het B-model ook maken ! Of er 1 verkopen cq. kado doen.
Das amper 5ct per brick.
( Moet je wel ingelogd zijn met actieve klantenkaart )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Er is ook nog een gratis C-model op Rebrickable:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49064796052_1861f4924f_c.jpg2019-11-14-14h07m27.IMG_4554 by Arjan Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Erapaz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:27:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik had vroeger helaas helemaal geen Lego treinen. Maar tegenwoordig heb ik flink wat 9v rails en wat treinen. Ik heb 1 pf trein, maar die staat al een poos stil omdat de batterijen al weeeer leeg zijn.. 12v is zeker heel cool met alle extra dingen die je kan bedienen, maar ik vind de 9v treinen het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Hey mensen. Korte vraag, ik ben momenteel bezig met het herstellen van oude lego sets die ik heb gekregen jaaaaaren geleden. Nu heb ik als kind een hoop gesloopt en kwijt gemaakt en moet ik die onderdelen terug krijgen. Ik heb via de Lego site al wat mooie dingen uitgezocht, maar voor het Indianen setje “6748” vind ik niet wat ik nodig heb. Er is heeel wat kwijt van die set, maar wil het immens graag terug bouwen. Zijn er nog sites die helpen of wordt het goed zoeken met wat geluk? Wil namelijk geen nieuwe, complete set kopen. Dat vind ik iets te makkelijk en is ook prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30
bricklink.com of brickowl.com

let er wel op dat de prijs per onderdeel wat duurder is. mis je 1/3 of meer van de set kan het toch lonen, om maar een kompleet nieuwe te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
avdieren schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:54:
bricklink.com of brickowl.com

let er wel op dat de prijs per onderdeel wat duurder is. mis je 1/3 of meer van de set kan het toch lonen, om maar een kompleet nieuwe te kopen
Top, dan ga ik daar nog eens even op mijn gemak heen kijken.
Ja, misschien wel. Alleen vind ik het zonde om per se iets nieuws te kopen. Hoe moeilijker iets te vinden is, hoe leuk de uitdaging :P :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kwam net een promo voorbij van RTL Lego Masters. Een soort Heel Holland Bakt, maar dan met Lego.
https://www.rtl.nl/pers/p...ederland/XcKXyxEAACIAwuTQ
Lijkt me leuk om te kijken! Zouden er mensen van hier mee gaan doen, zit hier talent genoeg in elk geval ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CyBeRSPiN schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:38:
Kwam net een promo voorbij van RTL Lego Masters. Een soort Heel Holland Bakt, maar dan met Lego.
Lijkt me leuk om te kijken! Zouden er mensen van hier mee gaan doen, zit hier talent genoeg in elk geval ;)
@Barthezz Brick kom er maar in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
CyBeRSPiN schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:38:
Met een paar Tweakers een groepje vormen en dan opgeven ;)

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D75

D75

Voor het eerst meegedaan aan een Lego ideas contest... build a vintage car.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/c854d214-f483-44eb-961d-00945616e65c/resize:800:450

Meer foto's hier:
https://ideas.lego.com/co...f9-4210-820e-cf2557523a24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:15:
Er is op GoT bijna niks...te vinden over de Lego Technic Rupslader 42094 terwijl deze er vermoedelijk einde van dit jaar eruit gaat volgens o.a bricktastic. Het model is erg leuk en makkelijk te voorzien van Power Functions.

Verder kost hij momenteel € 41,99 bij Kruidvat mits je er 2 koopt. Kan je het B-model ook maken ! Of er 1 verkopen cq. kado doen.
Das amper 5ct per brick.
Technic is sowieso een relatief kleine sub community, merk je ook op eurobricks, vaak is de discussie daar of de nieuwste supercar, of high end mocs, kleinere sets zoals deze krijgen erg weinig aandacht.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

https://twitter.com/LEGO_.../1196443069585018881?s=19

Top Gear rally car onthult....

https://brickset.com/arti...p-gear-rally-car-revealed!

[ Voor 39% gewijzigd door D75 op 18-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Stig inclusief of alleen sticker inclusief 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Held der Steine gaat hier een field day mee hebben. Die prijs. Die lap stickers.... Die prijs!!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Een nieuwe wetgeving gooit roet in het eten voor Lego/speelgoed gerelateerde content creators op Youtube.
Sommige kleinere kanalen hebben al aangekondigd dat ze de handdoek in de ring gooien jammer genoeg.

Jangbricks heeft er ook al een lange video over gepost, maar deze van Alex Nunes is iets minder wollig:
[YouTube: The Effect of COPPA on my Channel]
Volgens de video van Jang (die overigens wel verdergaat met zijn kanaal) zouden Europese wereldwijd content creators ook in de vuurlinie komen van deze maatregel 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Kapoen op 18-11-2019 17:14 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:15:

Das amper 5ct per brick.
Is inmiddels ook officieel bevestigd door LEGO.

Deze set zullen in ieder geval verdwijnen:
  • LEGO Architecture 21030 United States Capitol Building voor €109,99 (€74,95 bij Vivolanda)
  • LEGO Architecture 21041 De Chinese Muur voor €59,99 (€44,95 bij Bol.com)
  • LEGO City 60195 Mobiele onderzoeksbasis op de Noordpool voor €99,99 (€70,99 bij Amazon.de)
  • LEGO City 60200 Hoofdstad voor €139,99 (€118,99 bij Fun)
  • LEGO Creator Expert 10243 Parijs restaurant voor €159,99 (goedkoopste online)
  • LEGO Duplo 10813 Grote bouwplaats voor €59,99 (€44,95 bij Bol.com)
  • LEGO Friends 41314 Stephanies huis voor €74,99 (€69,91 bij Amazon.de)
  • LEGO Jurassic World 75930 Indoraptorchaos bij Lockwood Estate voor €139,99 (€95,88 bij Amazon.de)
  • LEGO Seasonal 80103 Drakenbootrace voor €54,99 (goedkoopste online)
  • LEGO Star Wars 75220 Sandcrawler voor €139,99 (€89,99 bij Amazon.de)
  • LEGO Star Wars 75230 Porg voor €63,99 (€49,- bij Amazon.de)
  • LEGO Technic 42070 6×6 allterrain-sleepwagen voor €269,99 (€175,49 bij Bol.com)
  • LEGO Technic 42094 Rupslader voor €64,99 (€44,99 bij Amazon.de)
  • The LEGO Movie 2 70820 LEGO Movie Maker voor €43,99 (goedkoopste online)
https://www.bricktastic.n...icht-met-laagste-prijzen/

[ Voor 41% gewijzigd door NotSoSteady op 18-11-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
Kapoen schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:06:
Een nieuwe wetgeving gooit roet in het eten voor Lego/speelgoed gerelateerde content creators op Youtube.
Sommige kleinere kanalen hebben al aangekondigd dat ze de handdoek in de ring gooien jammer genoeg.

Jangbricks heeft er ook al een lange video over gepost, maar deze van Alex Nunes is iets minder wollig:
Volgens de video van Jang (die overigens wel verdergaat met zijn kanaal) zouden Europese wereldwijd content creators ook in de vuurlinie komen van deze maatregel 8)7
Goed dat je het zegt, moest ik nog aanpassen. Nou heb ik niet veel filmpjes, laat staan regelmatig en persoonlijk zal het "geld verdienen met youtube" me jeuken, daar wil ik niet eens aan beginnen, maar geen comments meer mogelijk op mijn video's vind ik best jammer. Nou had ik al 9 van de 10x een link naar een eurobricks topic bij mijn video's, maar dat is toch niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Begrijpt niet helemaal; wat is nu die probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
himlims_ schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:17:
[...]

Met video's die gericht zijn op kinderen kun je geen geld meer verdienen en worden er allerlei functies uitgezet, zoals reacties, communitytab en nog een aantal dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 18-11-2019 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Als jij films maakt 'voor kinderen' en deze niet als zodanig merkt, kun je dikke rechtszaken tegen je krijgen als je bijvoorbeeld loopt te vloeken of geweld toont. Maar als je de video wel markeert als for kids, dan kun je daar geen geld mee verdienen en geen commentaren mogelijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

Short version:
1. Youtube/Google verzamelt data van kijkers onder 13 jaar wat volgens FTC regulation verboden is
2. Youtube/Google wordt betrapt
3. Youtube/Google schikt met de FTC voor 170 miljoen dollar (peanuts)
4. Onderdeel van deze schikking is dat er bij video's voor kinderen:
- geen data mag worden verzameld
- geen personaliseerde advertenties getoond mogen worden
- anders een boete van 42.000 dollar per video
5. Youtube/Google trekt zijn verantwoordelijkheid eraf en legt het volledig bij de makers van de video's welke zelf moeten aangeven of een video voor kinderen is of niet
6. De eisen van de FTC wanneer een video voor kinderen is, zijn erg vaag en krom.
7. Volgens FTC: Lego=toys en dus waarschijnlijk voor kinderen. Dat daar vloeken en gore in voorkomen schijnt niet uit te maken.
8. Iedereen speelt op safe en zet zijn Lego video's op "voor kinderen" met als gevolg:
- geen comments op video mogelijk
- geen links in beschrijving van video
- geen endscreens of cards
- veel lagere revenue door ongepersonaliseerde advertenties (en hier zit Alex een beetje fout: je verdiensten gaan niet naar nul, maar worden wel significant lager).

Aangezien de views op mijn kanaal de afgelopen 2 jaar al 90% gedaald zijn maak ik me er niet zo druk om: ik had het wat bijverdienen op Youtube al opgegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door almightyarjen op 18-11-2019 20:10 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Zijn er hier mensen die een original hebben ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WBXrK2OjlXiFatNVnPrpvpYi/full.jpg

Ik had het formaat echt groter verwacht voor de € 129,- die ze kosten.
Alleen de handen zijn draaibaar verder is het 1 statische pop
& dikke lijmresten bij de armen.Het is plastic bij de armen waarmee de pop vast zit aan de doos :X Foutje van mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kcyIUFPoa6FSzzOo8DrXxL9M/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 18-11-2019 20:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:02:
[...]

[...]

Short version:
1. Youtube/Google verzamelt data van kijkers onder 13 jaar wat volgens FTC regulation verboden is
2. Youtube/Google wordt betrapt
3. Youtube/Google schikt met de FTC voor 170 miljoen dollar (peanuts)
4. Onderdeel van deze schikking is dat er bij video's voor kinderen:
- geen data mag worden verzameld
- geen personaliseerde advertenties getoond mogen worden
- anders een boete van 42.000 dollar per video
5. Youtube/Google trekt zijn verantwoordelijkheid eraf en legt het volledig bij de makers van de video's welke zelf moeten aangeven of een video voor kinderen is of niet
6. De eisen van de FTC wanneer een video voor kinderen is, zijn erg vaag en krom.
7. Volgens FTC: Lego=toys en dus waarschijnlijk voor kinderen. Dat daar vloeken en gore in voorkomen schijnt niet uit te maken.
8. Iedereen speelt op safe en zet zijn Lego video's op "voor kinderen" met als gevolg:
- geen comments op video mogelijk
- geen links in beschrijving van video
- geen endscreens of cards
- veel lagere revenue door ongepersonaliseerde advertenties (en hier zit Alex een beetje fout: je verdiensten gaan niet naar nul, maar worden wel significant lager).

Aangezien de views op mijn kanaal de afgelopen 2 jaar al 90% gedaald zijn maak ik me er niet zo druk om: ik had het wat bijverdienen op Youtube al opgegeven.
goeie manier van google om hun platform de nek om te draaien :Y

overigens wel belachelijk dat ze hun verantwoordelijkheid maar doorschuiven naar derden (en dat de FTC daarin meegaat)
Pagina: 1 ... 27 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .