Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

harley schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:25:
Zijn er hier mensen die een original hebben ?
[Afbeelding]

Ik had het formaat echt groter verwacht voor de € 129,- die ze kosten.
Alleen de handen zijn draaibaar verder is het 1 statische pop
& dikke lijmresten bij de armen.Het is plastic bij de armen waarmee de pop vast zit aan de doos :X Foutje van mij.
[Afbeelding]
Ik vind hem vet :)
Maar zitten dr nou toch blokjes bij of zie ik dat verkeerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30
Mosin schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:11:
[...]

Top, dan ga ik daar nog eens even op mijn gemak heen kijken.
Ja, misschien wel. Alleen vind ik het zonde om per se iets nieuws te kopen. Hoe moeilijker iets te vinden is, hoe leuk de uitdaging :P :9
hehe, ik ben zelf momenteel bezig om de taj mahal te bricklinken (tis te zeggen, 2 jaar geleden toen de set niet meer te krijgen was mee begonnen). ik mis nu nog voor zo'n 60 euro aan onderdelen, maar dat zijn er dan maar 400 vd 6000+ en zeker niet de duurste. totale set is nieuw te krijgen voor =/- 280 euro.

anyhow, succes !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
mschol schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:03:
[...]

goeie manier van google om hun platform de nek om te draaien :Y

overigens wel belachelijk dat ze hun verantwoordelijkheid maar doorschuiven naar derden (en dat de FTC daarin meegaat)
Mja, ik vermoed dat het voor veel content creators geen probleem zal zijn. Alleen voor onze specifieke niche die speelgoed in beeld brengt is het problematisch. Mijn favoriete muziekles/gitaarkanalen zullen bv. nergens last van hebben.

Maar het is inderdaad doorschuiven van verantwoordelijkheid, zoals Alex Nunes aangeeft in zijn filmpje. Dat van Jangbricks kan ik ook aanraden, het gaat dieper in op hoe/wat/waarom/... maar het is een stuk langer: link

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Je had toch ook een jong ventje met enorm veel abonnees die reviews over speelgoed deed? Die zal momenteel niet lekker slapen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 18-11-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
Als ik een filmpje zou maken over lego en ik zet op youtube en geef aan dat voor kinderen is. Dan kan het gewoon. Toch? Ik verdien dan minder tot geen geld mee.

De mensen die dit erg vinden, zijn dat mensen die voornamelijk geld halen uit de advertentiekosten? Die zijn misschien bang dat ze hun lego hobby op de 1 of ander manier niet meer kunnen bekostigen?

( ik heb geen kanaal of iets dergelijks maar ik vraag het even voor duidelijkheid want ik snap niet waarom er veel filmpjes op youtube verschijnen , dat het allemaal erg is etc. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

Loader schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:52:
Als ik een filmpje zou maken over lego en ik zet op youtube en geef aan dat voor kinderen is. Dan kan het gewoon. Toch? Ik verdien dan minder tot geen geld mee.

De mensen die dit erg vinden, zijn dat mensen die voornamelijk geld halen uit de advertentiekosten? Die zijn misschien bang dat ze hun lego hobby op de 1 of ander manier niet meer kunnen bekostigen?

( ik heb geen kanaal of iets dergelijks maar ik vraag het even voor duidelijkheid want ik snap niet waarom er veel filmpjes op youtube verschijnen , dat het allemaal erg is etc. )
Er is een groep mensen die dankzij de inkomsten van hun YouTube kanaal mooie dingen kunnen bouwen en dit vervolgens laten zien in hun video's.

Als ik naar mezelf kijk: mijn grotere projecten kosten duizenden Euro's om te maken, dat had nooit gedaan als ik die inkomsten niet zou hebben gehad. Dat soort projecten gaan nu verdwijnen en dat is gewoon jammer voor degene die het vol enthousiasme bouwt en de fans die vol enthousiasme de video's kijken.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Loader schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:52:

Je verliest daardoor ook allerlei functies, waaronder reacties. Als je iets maakt waar mensen naar kijken dan lijkt me het toch wel handig dat je ook kan communiceren. Bovendien zijn er ook mensen die hier hun baan van hebben gemaakt en nu worden gestraft vanwege allerlei vage regels.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 19-11-2019 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

almightyarjen schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:02:

6. De eisen van de FTC wanneer een video voor kinderen is, zijn erg vaag en krom.
Dit is het grootste probleem. Er staat bijv ook dat je video voor kinderen is als "the language of the video is intended for children to understand." Dus als je een video maakt die iets complex in heel simpele bewoording uitlegt, en je markeert dit niet als 'for children' dan loop je kans op $42000 boete.

/edit: Of deze "Whether children are your intended or actual audience for the video." Dus als jouw video ineens viral gaat onder de kinderen, kun je al hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 19-11-2019 10:28 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Nieuwe Technic sets voor januari 2020 zijn bekend, onder andere een nieuwe Claas Xerion (42102 Mini):

Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/11/LEGO-Technic-42102-Mini-Claas-Xerion-2.jpg

En een iets grotere kraanwagen (42108):
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/11/LEGO-Technic-42108-Crane-Truck-3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
zonoskar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:27:
[...]

Dit is het grootste probleem. Er staat bijv ook dat je video voor kinderen is als "the language of the video is intended for children to understand." Dus als je een video maakt die iets complex in heel simpele bewoording uitlegt, en je markeert dit niet als 'for children' dan loop je kans op $42000 boete.

/edit: Of deze "Whether children are your intended or actual audience for the video." Dus als jouw video ineens viral gaat onder de kinderen, kun je al hangen.
Het gaat wel offtopic, maar met zulke vage regels is iedere muziekvideo toch ook al intended for children?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Nieuwe LEGO Star Wars sets begin 2020 bekend:
https://www.promobricks.de/lego-star-wars-2020-bilder-infos/89029

Onder andere de nieuwe TIE Dagger die voor het eerst voorkomt in de komende Episode IX film:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/11/lego-star-wars-2020-75272-002.jpg
(die met een standaard komt omdat de vorm anders geen stabiele plaatsing toestaat)

En weer een nieuwe Poe's X-Wing, nu in oranje met wit:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/11/lego-star-wars-2020-75273-002.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
almightyarjen schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:02:

8. Iedereen speelt op safe en zet zijn Lego video's op "voor kinderen" met als gevolg:

- geen links in beschrijving van video
Ok... dus dat raak ik dan ook kwijt :X

Youtube wordt steeds leuker de laatste jaren. Geforceerde (dubbele!) reclames door je strot voordat je video uberhaupt begint (dit vind ik vooral irritant op mijn telefoon en ik krijg het niet altijd weg met adblocker, troep kost dan namelijk nog enkele MB's ook en dat jeukt principieel). Halve scherm geblocked aan het einde van video's voor een stel recommendations die in de zijbalk horen.

Zijn er degelijke alternatieven voor Youtube? Ik hoor dus Alex in die video over Instagram, maar dat reacties niet zo lekker werken?
mschol schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:03:

overigens wel belachelijk dat ze hun verantwoordelijkheid maar doorschuiven naar derden (en dat de FTC daarin meegaat)
Vanuit Youtube snap ik het wel, ze moeten al politieagentje spelen op allerlei dingen op content en heel Youtube checken gaat ze nooit lukken en voor elke overtreding €42.000 moeten betalen is Youtube heel snel bankroet.
chrisO schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:30:
Nieuwe Technic sets voor januari 2020 zijn bekend, onder andere een nieuwe Claas Xerion (42102 Mini):

[Afbeelding]
Moet hebben! Hoewel ik hem volgens mij in die kleurstelling nu al kan bouwen. Misschien leuk klein reverse-engineer projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haay schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:02:
Nieuwe LEGO Star Wars sets begin 2020 bekend:
https://www.promobricks.de/lego-star-wars-2020-bilder-infos/89029

Onder andere de nieuwe TIE Dagger die voor het eerst voorkomt in de komende Episode IX film:
[Afbeelding]
(die met een standaard komt omdat de vorm anders geen stabiele plaatsing toestaat)

En weer een nieuwe Poe's X-Wing, nu in oranje met wit:
[Afbeelding]
Mwa, kan er zelf niet heel warm van worden, de helft van de sets zijn heruitgaven van dingen die we al tig keer hebben gezien, en die Tie-dagger laat ook maar eens zien dat de fantasie bij Disney er ook wel een beetje uit is, de prequels wisten nog een andere stijl neer te zetten met een evolutie richting de OT designs, de ST is een beetje OT-style baddies maar dan met rode streepjes en meer edgy.

Op zich niet raar bij zon langlopende reeks, zowel lego als SW, maar niet persee spannend meer.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
vectormatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:40:
Mwa, kan er zelf niet heel warm van worden, de helft van de sets zijn heruitgaven van dingen die we al tig keer hebben gezien, en die Tie-dagger laat ook maar eens zien dat de fantasie bij Disney er ook wel een beetje uit is, de prequels wisten nog een andere stijl neer te zetten met een evolutie richting de OT designs, de ST is een beetje OT-style baddies maar dan met rode streepjes en meer edgy.

Op zich niet raar bij zon langlopende reeks, zowel lego als SW, maar niet persee spannend meer.
Sowieso, voor een ruimterijk (Galactic Republic, opgevolgd door de Empire, en daarna New Republic) is de vooruitgang in technologie dramatisch! In een paar duizend jaar tijd is er nauwelijks tot geen technologische evolutie te bespeuren.

Maar ook wat Lego sets betreft komt er weinig vernieuwends uit. Heel veel remakes van sets die soms nog maar net uit productie gegaan zijn. Maar ja, zolang er elk jaar weer een nieuwe groep kids op de leeftijd komt dat ze voor het eerst naar Lego Star Wars sets kijken, zal er een voortdurende vernieuwing van het aanbod komen. Zolang het voor Lego commercieel winstgevend is zullen ze daar mee doorgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Ik mocht laatst een soort van Q&A bijwonen van twee Lego Star Wars designers en 1 van de vragen die gesteld werd ging ook over de heruitgaven. Het antwoord was al heel snel: we werken liever aan nieuw spul! Dus dit wordt vanuit Disney/Lego hogerhand bepaald. Aan de designers zal het niet liggen als ze vrije hand krijgen.

Edit blijkbaar heeft de 42108 die chrisO linkte ook al geen B-model :S
Hun excuus bij de 42100 was dat ze te weinig tijd hadden om dat te doen (maar ondertussen wel de release 2 maanden uitstellen in de hoop dat mensen de offroader en dit ding gingen kopen voor Control+)

Ik vind dit een slechte gang van zaken, huur dan meer mensen of stel het product uit (iets met de "best is only good enough", Lego?) Technic heeft al sinds zo lang ik me kan herinneren 2 (of meer) modellen uit 1 set en dat moeten ze zo houden imo. Leerde als kind een hoop leuke dingen van B-models.

[ Voor 52% gewijzigd door AppieNL op 19-11-2019 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://medium.com/wisecr...go-investing-66d1a59fc206

voor mij blijft lego iets om mee te frotten/bouwen; maar als investering is het niet verkeerd (mits juiste sets -> creator / idea)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gelukkig doen ze bij de meeste Technic sets in 2020 nog wel een B-model, maar vind het nog steeds loos bij de 42108.

Linkje naar de rest van de sets van Technic 2020 1H met B-Models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
NotSoSteady schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:27:
[...]

Met video's die gericht zijn op kinderen kun je geen geld meer verdienen en worden er allerlei functies uitgezet, zoals reacties, communitytab en nog een aantal dingen.
Dus dat zou het einde zijn van kanalen zoals Ryans Toy Review?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:33:
Zijn er degelijke alternatieven voor Youtube? Ik hoor dus Alex in die video over Instagram, maar dat reacties niet zo lekker werken?
Instagram is qua reacties minder, daarnaast heeft insta een square aspect ratio, wat gewoonweg irritant is. Ik heb wat video's geüpload naar Dailymotion, maar die doen daar weinig. Vimeo zou ook een optie zijn, echter zit daar voor de uploader (nog) geen verdienmodel aan vast.
bones schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:34:
Dus dat zou het einde zijn van kanalen zoals Ryans Toy Review?
Niet het einde, maar hij zal een stuk minder views gaan krijgen. But who cares: dat kind heeft iets van 5M dollar met dat kanaal verdiend, die is al lang binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Heeft iemand de Lego 40346 special edition LEGOLAND-park ?

En kan je er wat over vertellen ?

Deze ; YouTube: LEGOLAND Park review! 2019 set 40346! 1336 stenen

[ Voor 40% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-11-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
almightyarjen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:09:
ote]AppieNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:33:
[/quote]
Instagram is qua reacties minder, daarnaast heeft insta een square aspect ratio, wat gewoonweg irritant is. Ik heb wat video's geüpload naar Dailymotion, maar die doen daar weinig. Vimeo zou ook een optie zijn, echter zit daar voor de uploader (nog) geen verdienmodel aan vast.

[...]

Niet het einde, maar hij zal een stuk minder views gaan krijgen. But who cares: dat kind heeft iets van 5M dollar met dat kanaal verdiend, die is al lang binnen :D
Dat zijn ook allemaal tijdelijke alternatieven. Het is gewoon een wet in de VS dus straks gaan ze ook achter alle overige diensten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:26:
[...]

Dat zijn ook allemaal tijdelijke alternatieven. Het is gewoon een wet in de VS dus straks gaan ze ook achter alle overige diensten aan.
Oh ja, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk, toch bedankt Arjen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
almightyarjen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:09:
ote]AppieNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:33:
[/quote]

[...]

Who cares? Nou als ik jaarlijks 5 miljoen verdien en daarna nog slechts een fractie dan doet dat best pijn. :+ Ik vermoed overigens dat die wel meer krijgt met zijn 22+ miljoen abonnees.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 19-11-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
almightyarjen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 01:06:
[...]

Er is een groep mensen die dankzij de inkomsten van hun YouTube kanaal mooie dingen kunnen bouwen en dit vervolgens laten zien in hun video's.

Als ik naar mezelf kijk: mijn grotere projecten kosten duizenden Euro's om te maken, dat had nooit gedaan als ik die inkomsten niet zou hebben gehad. Dat soort projecten gaan nu verdwijnen en dat is gewoon jammer voor degene die het vol enthousiasme bouwt en de fans die vol enthousiasme de video's kijken.
En het is niet mogelijk als uploader om te selecteren dat je video voor volwassenen is? Of heeft de FCC al gelijk bepaald dat Lego per definitie voor kinderen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Loader schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:04:
[...]

En het is niet mogelijk als uploader om te selecteren dat je video voor volwassenen is? Of heeft de FCC al gelijk bepaald dat Lego per definitie voor kinderen is?
Yup, want het is in de basis speelgoed. Dus je kan AFOL schreeuwen wat je wil bij je video, juridisch ben je gewoon de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat een clusterfuck dat COPPA verhaal, ik snap ook niet dat dit niet meer aandacht krijgt, het is ook niet alleen de Lego community die hier geraakt wordt, zo ongeveer ALLES wat met games te maken heeft wordt hier door geraakt.

Tijd voor een ander platform, youtube gooit hier gewoon hun content creators onder de bus.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30
AppieNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:15:
[...]

Yup, want het is in de basis speelgoed. Dus je kan AFOL schreeuwen wat je wil bij je video, juridisch ben je gewoon de lul.
ook de sets reviews waarvan lego zelf er een 16+ label op plakt… erg dubbel dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Ook de andere setjes van Speed Champions zijn 8 breed.
https://www.promobricks.d...ions-2020-setbilder/88580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cool, die Ferrari ziet er wel echt tof uit, die twee extra studs zorgen toch voor een hoop extra detail, ook erg gaaf dat ze die losse zijspiegels er bij hebben nu, en de mogelijkheid om daadwerkelijk een passagier mee te nemen is ook wel leuk.

De audi doet me wat minder, maar dat ligt aan de audi, niet de lego versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vectormatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:10:
[...]

Cool, die Ferrari ziet er wel echt tof uit, die twee extra studs zorgen toch voor een hoop extra detail, ook erg gaaf dat ze die losse zijspiegels er bij hebben nu, en de mogelijkheid om daadwerkelijk een passagier mee te nemen is ook wel leuk.

De Ferrari vind ik ook mooier, maar de Audi komt er ongetwijfeld ook wel. Voor display functie is deze omslag naar 8 studs wel fraai, maar voor in een stad zijn ze wel wat breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

meesje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:16:
[...]

De Ferrari vind ik ook mooier, maar de Audi komt er ongetwijfeld ook wel. Voor display functie is deze omslag naar 8 studs wel fraai, maar voor in een stad zijn ze wel wat breed.
Oh zeker, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat die Audi er ook komt, de twee grotere sets zijn een hard-pass, maar die kleine sets kan ik moeilijk weerstaan als impulse buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vectormatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:28:
[...]

Oh zeker, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat die Audi er ook komt, de twee grotere sets zijn een hard-pass, maar die kleine sets kan ik moeilijk weerstaan als impulse buy
Nog even goed gekeken naar deze sets. Maar die Ferrari.... De voorkant is niet echt goed gelukt. De neus hoort veel lager te zitten. Het is geen belemmering om ‘m niet te kopen, maar ik wacht wel eerst op een goede aanbieding bij amazon.de. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 19-11-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ben wel benieuwd naar de Speed Champions 76896 Nissan GT-R Nismo, dat is op zichzelf al een toffe bak :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Canis Lupus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:51:
Ben wel benieuwd naar de Speed Champions 76896 Nissan GT-R Nismo, dat is op zichzelf al een toffe bak :)
Ah kijk, die ontbreekt inderdaad nog. Ergens had ik gelezen over vijf sets en nu zijn er vier bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:16:
[...]

Was in begin niet zo happy met die 8 breedte, inmiddels weet ik ze wat meer te waarderen gezien de details. Hopelijk blijft de 6 gewoon voor city

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:23:
[...]

Was in begin niet zo happy met die 8 breedte, inmiddels weet ik ze wat meer te waarderen gezien de details. Hopelijk blijft de 6 gewoon voor city
Dat laatste verwacht ik eerlijk gezegd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:10:
[...]

Die Audi komt er bij mij zeker, een van de meest iconische rally auto's ooit. De Lambo's moeten er ook komen. Ik baal alleen dat ik de Bugatti speed racer niet gekocht heb. Je ziet hem nu soms voor 30-40 euro te koop staan, dat is toch wel wat teveel van het goede.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:33:
[...]

Die Audi komt er bij mij zeker, een van de meest iconische rally auto's ooit. De Lambo's moeten er ook komen. Ik baal alleen dat ik de Bugatti speed racer niet gekocht heb. Je ziet hem nu soms voor 30-40 euro te koop staan, dat is toch wel wat teveel van het goede.
Gewoon 42083 kopen, als je dan toch een Chiron wil ;)

Ik vind de huracan ook heel tof, maar €60 voor een set met 1 auto die ik wil hebben is me echt te gek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:04:
[...]

Gewoon 42083 kopen, als je dan toch een Chiron wil ;)

Ik vind de huracan ook heel tof, maar €60 voor een set met 1 auto die ik wil hebben is me echt te gek
Je bedoeld deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Q70dqX2yWjKoP9x5i7hj3U6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDROCZYZAoMqz3V7aSzW3Z8D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RkS5riNtvXiRmgpFMG2Q10AE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vQAHXf0R9lZC6ODJyBAEo8AK/full.jpg

Die heb ik gisteren afgemaakt. Ben er 12 uur mee bezig geweest (in 4 dagen), mede doordat de bouwhandleiding van de 'pimp my bugatti' build soms toch niet heel erg duidelijk waren. Ik heb ergens wel een foutje gemaakt, want aan het eind kwam ik een paar blokjes te kort, die heb van een andere set even geleend (met de verkeerde kleur, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar Die ja :P

Ik moet zelf de mijne nog in pimp-spec herbouwen, maar heb nog wel een tip, als je de spiegels monteert met een "pinhole with pin" met nog een pin, door de gaten in de panels kan je de spiegels inklappen :P Was voor mij nodig omdat ie anders te breed is om in mijn kast te staan zonder dat de wielen over de plank heen hangen.

Nu dat ik het zeg vraag ik me wel af of mijn spiegels dan 1 stud verder naar achter staan, of dat ik 2x pinhole with pin per kant heb gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:12
Ik zag zojuist een mooie RC ombouw voor de nieuwe Landrover Defender.
Hier op Rebrickable een review ervan:

https://rebrickable.com/b...42110-landrover-defender/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Marsman83 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:35:
Ik zag zojuist een mooie RC ombouw voor de nieuwe Landrover Defender.
Hier op Rebrickable een review ervan:

https://rebrickable.com/b...42110-landrover-defender/
Een RC versie, zodat al het coole/technische van de Landrover er uit moet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:12
chrisO schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:03:
[...]

Een RC versie, zodat al het coole/technische van de Landrover er uit moet? |:(
Gelukkig kan je het weer terugbouwen als je uitgespeeld bent met de RC ;)
Ik vind dat altijd wel leuk om een keer gebouwd te hebben.
Toen ik de 24uurs racer nog had heb ik er ook een RC van gemaakt, best gaaf om beetje mee te klooien, de kinderen vinden dat ook helemaal geweldig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

B2

wa' seggie?

Mag ik even zeggen dat ik de 2020 City sets echt vreselijk kinderachtig vind? Enige leuke vind ik de 31105 Creator, wat nog enigzins 'City' is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
B2 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:28:
Mag ik even zeggen dat ik de 2020 City sets echt vreselijk kinderachtig vind? Enige leuke vind ik de 31105 Creator, wat nog enigzins 'City' is..
City is m.i. altijd bedoeld geweest voor kids (hoog speelgehalte), maar nu is het inderdaad wel erg extreem. Voornamelijk de helicopters bij 60244 en 60248. Daaraan valt niks te bouwen, ook wel logisch gezien de keuze; als de heli landt, wil je niet elke keer tig stukjes zoeken. ;)

Mijn zoontje heeft nu al genoeg politie en brandweer Lego. Het huidige politiebureau vind ik trouwens mooier dan de nieuwe set (net als bij de brandweer nu gekozen voor een drone ipv een heli, zelf vind ik dat niks). Met Sint nog het ziekenhuis, dan heeft hij genoeg van de klassieke drie.

Hopelijk komen er straks in mei meer interessante sets. Hopelijk eens weer een treinstation. Gezien de laatste twee, werd vorig jaar in mei al een treinstation verwacht.

De 31105 past inderdaad wel mooi in een ‘city’, die gaat er bij ons wel komen. Straks met BF eerst de 31097 scoren, of misschien vandaag bij fun.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:09
meesje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:11:
[...]

City is m.i. altijd bedoeld geweest voor kids (hoog speelgehalte), maar nu is het inderdaad wel erg extreem. Voornamelijk de helicopters bij 60244 en 60248. Daaraan valt niks te bouwen, ook wel logisch gezien de keuze; als de heli landt, wil je niet elke keer tig stukjes zoeken. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/11/LEGO-City-60248-Helicopter-Fire-Response-3.jpg
Het handvat/lanceersysteem daarentegen lijkt wel gebouwd te moeten worden.
Niet dat het er erg uitdagend uit ziet echter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

meesje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:11:
[...]

Mijn zoontje heeft nu al genoeg politie en brandweer Lego. Het huidige politiebureau vind ik trouwens mooier dan de nieuwe set (net als bij de brandweer nu gekozen voor een drone ipv een heli, zelf vind ik dat niks). Met Sint nog het ziekenhuis, dan heeft hij genoeg van de klassieke drie.

Hopelijk komen er straks in mei meer interessante sets. Hopelijk eens weer een treinstation. Gezien de laatste twee, werd vorig jaar in mei al een treinstation verwacht.

De 31105 past inderdaad wel mooi in een ‘city’, die gaat er bij ons wel komen. Straks met BF eerst de 31097 scoren, of misschien vandaag bij fun.be.
De 31097 heeft mijn zoontje (7) ook. Dat is inderdaad een erg leuke en mooie set. Als ik bv de aangekondigde politie vrachtwagen en het bureau vergelijk met die van bv 2015 is het qua bouwwerk minder uitdagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Zoals ik al in het aanbiedingentopic postte ‘krijgen’ we komend weekend deze set bij aankopen vanaf €200 op S@H:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/5006085-1.jpg?201911200934
5006085 Buildable 2x4 Red Brick

Nu vroeg ik me af wat er zo speciaal is aan deze build dat een aankoop van €200 rechtvaardigt? Het lijkt me geen supergrote of complexe set met veel of speciale onderdelen op eerste zicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

davidov schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]
Het handvat/lanceersysteem daarentegen lijkt wel gebouwd te moeten worden.
Niet dat het er erg uitdagend uit ziet echter :D
Lijkt een "doorontwikkeling" van die vliegende Ninjago poppetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik ben bezig m'n oude set weer eens bouwen en te sorteren. Welk programma kan ik gebruiken om de alle sets in te registreren? Missende onderdelen kan ik via bricklink bestellen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:33
janvanmil schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:56:
Welk programma kan ik gebruiken om de alle sets in te registreren?
Zelf gebruik ik https://brickset.com/ om m'n sets te registeren.
Na dat je een account hebt aangemaakt ga je gewoon naar de set pagina en voer je daar in hoeveel je er bezit.
Op die manier kun je in account zien welke sets uit welk jaar/categorie/ect.. bezig. En zelfs wat de totale waarde van je collectie is.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/thumbs/large/tn_rating_jpg.jpg

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Kapoen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:30:
Zoals ik al in het aanbiedingentopic postte ‘krijgen’ we komend weekend deze set bij aankopen vanaf €200 op S@H:
[Afbeelding]

Nu vroeg ik me af wat er zo speciaal is aan deze build dat een aankoop van €200 rechtvaardigt? Het lijkt me geen supergrote of complexe set met veel of speciale onderdelen op eerste zicht...
Ik snap ook niet wat hier zo speciaal aan is..

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik vind het ook raar dat de Brick Friday minifig specifiek op Cyber Monday wordt weggegeven....

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 07:44
Poekie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:22:
Ik vind het ook raar dat de Brick Friday minifig specifiek op Cyber Monday wordt weggegeven....
Volgens de flyer van de Store in Utrecht wordt die weggegeven bij online aankopen vanaf €75 van 28 november t/m 2 december.

LEGO te koop

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

totalatool schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:37:
[...]

Volgens de flyer van de Store in Utrecht wordt die weggegeven bij online aankopen vanaf €75 van 28 november t/m 2 december.
Grappig, de LEGO site zelf zegt alleen 2 december:
https://www.lego.com/nl-n...ay-cyber-monday-toy-deals

En inderdaad, alleen online (wat dus weer logisch is op Cyber monday).

• WiLLoW_TieN
Net de City Raket bouwen en transporteren ( 60229 ) van Bol ontvangen wel een erg mooie set.
Grote doos ook. En wat lastig te vinden. Set bevat 1055 bricks.

Hier een indruk ; YouTube: Lego City 60229 Rocket Assembly & Transport Speed Build

Door een goede prijs bij Bol.com ( op 20-11 € 97,99 ) en aanschaf via een dig. cadeaubon gekocht
op wissel.nl had ik de set in handen voor netto € 91,99

• Kapoen
Vraagje aan de mensen die onlangs in een Lego store geweest zijn: gebruikt men nog steeds de plastic VIP kaart of is er al overgeschakeld op het digitale systeem? Op de VIP website vermeldt men hier en daar een digitale kaart, maar ik vind geen passende app op mijn android telefoon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:33:
Vraagje aan de mensen die onlangs in een Lego store geweest zijn: gebruikt men nog steeds de plastic VIP kaart of is er al overgeschakeld op het digitale systeem? Op de VIP website vermeldt men hier en daar een digitale kaart, maar ik vind geen passende app op mijn android telefoon...
Ik heb 2 weken geleden nog mijn plastic VIP pas gebruikt bij de Lego store in Utrecht, maar je email adres is ook voldoende :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:37
Afgelopen maandag werd de oudste 10 en surprise surprise we hadden stiekem het pakket gekocht waar hij voor wilde sparen. Priceless!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CW33wgolMB2dtIrhDRNQoUOd/medium.jpg

Helaas mag ik niet meehelpen...

• B2

B2

wa' seggie?

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:31:
Net de City Raket bouwen en transporteren ( 60229 ) van Bol ontvangen wel een erg mooie set.
Grote doos ook. En wat lastig te vinden. Set bevat 1055 bricks.

Hier een indruk ; YouTube: Lego City 60229 Rocket Assembly & Transport Speed Build

Door een goede prijs bij Bol.com ( op 20-11 € 97,99 ) en aanschaf via een dig. cadeaubon gekocht
op wissel.nl had ik de set in handen voor netto € 91,99
Mijn zoontje heeft 60228 voor z’n verjaardag gehad in augustus. Ook een super mooie set. Jammer genoeg stond 60229 niet in de catalogus en zag ik deze later pas. Eigenlijk bijzonder dat er aan 60229 zo weinig aandacht is gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Ik ben vorige week nog in de lego store geweest in Utrecht, een email was voldoende.
Lord Sheep schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:14:
Afgelopen maandag werd de oudste 10 en surprise surprise we hadden stiekem het pakket gekocht waar hij voor wilde sparen. Priceless!

[Afbeelding]

Helaas mag ik niet meehelpen...
Het gezicht als je inderdaad met iets komt waar kinderen al lang voor aan het sparen zijn, dat is altijd geweldig.

Wel jammer dat je niet mee mag helpen; voortaan een briefje erbij doen waar iets op staat in de trant van: 'je mag hem hebben als ik mee mag bouwen' :9

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:42

BeaM-R

Powerrrrr

B2 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:28:
City vind ik ook erg tegenvallen. Alleen de safari jeep is wel leuk en de vrachtwagen van 60244 is ook wel mooi.
Heb hier politiebureau 60141 staan wat ik veel mooier vind dan deze nieuwe. Daarnaast ook ziekenhuis 60204 en brandweerkazerne 60215 nog in bezit.
Vind ook dat er veel te veel politie en brandweer uitkomt, zou graag eens wat originelere dingen zien.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Die app waar naar verwezen wordt is de Google Pay app (in Android), maar die is (nog?) niet in gebruik in Nederland omdat nog geen enkele Nederlandse bank dit systeem heeft geïmplementeerd. In de Google Pay app kun je namelijk zo'n "loyalty" (klanten) kaart opnemen. Maar omdat Google Pay dus niet werkt in Nederland kun je de LEGO VIP kaart er dus ook niet in opnemen als digitale kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt er niets aan, maar voor geïnteresseerden kan je de VIP kaart toevoegen aan je Apple wallet. Daar is verder geen Apple Pay voor nodig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Benny's Ruimteteam begint langzaamaan vormen te krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KC0cS8M3RF6xMixyjqK1XMBk/full.jpg

...en we zijn er nog steeds niet. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Haha! ik zou wel willen, maar 5 weken vrij gaat mij niet lukken :'(

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Heb nog wel een ander nieuwtje 😁

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48968268741_bbb0ff60e3_b.jpgBaby announcement main by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gefeliciteerd! Is het je eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Gunner schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:34:
[...]

Je hebt er niets aan, maar voor geïnteresseerden kan je de VIP kaart toevoegen aan je Apple wallet. Daar is verder geen Apple Pay voor nodig.
Vreemd, Google pay werkt bij mij gewoon?
Heb alleen wel het kaart nummer overgetypt in stocard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Chicken88 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:47:
[...]

Zelf gebruik ik https://brickset.com/ om m'n sets te registeren.
Na dat je een account hebt aangemaakt ga je gewoon naar de set pagina en voer je daar in hoeveel je er bezit.
Op die manier kun je in account zien welke sets uit welk jaar/categorie/ect.. bezig. En zelfs wat de totale waarde van je collectie is.

[Afbeelding]
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:15:
[...]

Die app waar naar verwezen wordt is de Google Pay app (in Android), maar die is (nog?) niet in gebruik in Nederland omdat nog geen enkele Nederlandse bank dit systeem heeft geïmplementeerd. In de Google Pay app kun je namelijk zo'n "loyalty" (klanten) kaart opnemen. Maar omdat Google Pay dus niet werkt in Nederland kun je de LEGO VIP kaart er dus ook niet in opnemen als digitale kaart.
en
Gunner schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:34:
[...]

Bedankt voor de info _/-\o_ Ik ben alleen op zoek naar het digitale equivalent van het gekende kaartje met rode minifig op. Daarbij dacht ik dat de app een naam zou hebben in de zin van 'VIP reward center' of zo.
Betalen doe ik nog steeds met klassieke middelen.

Als er dit weekend echt dubbele VIP punten geteld worden bij aankopen, en die kerstboom promo ook al actief is zou het kunnen dat ik even langs ga in de winkel te Antwerpen. Eens kijken wat de PaB muur te bieden heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 22-11-2019 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barthezz Brick
almightyarjen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:43:
[...]

Gefeliciteerd! Is het je eerste?
Yes het wordt de eerste! Mijn Lego legacy wordt op papier in ieder geval doorgezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik heb even een reality check nodig. Want als het om lego gaat verlies ik die uit het oog.

Ik sta op het punt Assembly Square en een lego friends set te kopen voor Sinterklaas. Totaal 300 euro bij Lego en 250 bij brickshop. Echter bij Lego krijg je er een 2x4 rode steen en kerstboom bij en 4425 punten.

Wat is verstandig? Was het niet zo dat 1000 punten gelijk staat aan 10 Euro?

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 23-11-2019 09:21 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
cbr600f4i schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:20:
Ik heb even een reality check nodig. Want als het om lego gaat verlies ik die uit het oog.

Ik sta op het punt Assembly Square en een lego friends set te kopen voor Sinterklaas. Totaal 300 euro bij Lego en 250 bij brickshop. Echter bij Lego krijg je er een 2x4 rode steen en kerstboom bij en 4425 punten.

Wat is verstandig? Was het niet zo dat 1000 punten gelijk staat aan 10 Euro?
Wat betreft de punten. Lego heeft dat veranderd. 750 punten is 5 euro.
Je koopt voor 100 euro, krijgt 750 punten wat gelijk is aan 5 euro korting.
Het beste kun je hier gaan lezen:

https://www.bouwsteentjes...r-het-lego-vip-programma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Iemand een idee voor een klein Ninjago setje met Sensei Wu? De enige die ik ongeveer zie is de Spinjitsu set met Nya en Wu, maar we komen al om in de spinjitsu's en Nya hebben we geloof ik al 8)7

De meeste sets met Sensei Wu zijn of retired of anders prijzig / niet zo leuk voor een meisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Rukapul schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:24:
Iemand een idee voor een klein Ninjago setje met Sensei Wu? De enige die ik ongeveer zie is de Spinjitsu set met Nya en Wu, maar we komen al om in de spinjitsu's en Nya hebben we geloof ik al 8)7
Hij is wel al retired, maar nog wel te krijgen voor een redelijke prijs via Marktplaats ofzo:
Lego Dimensions Sensei Wu Funpack (71234):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/71234-1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb de Technic rode kraan net besteld bij Amazon.de voor € 158,66 YOLO.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ioqa8bkzng.jpg

Mocht hij toch nog met Black Friday echt aanmerkelijk goedkoper worden dan gaat deze kosteloos terug 😈

edit:
net geanulleerd ivm betere prijs bij Bol

[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-11-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:30:
[Afbeelding]

Ik weet niet of deze alleen in combinatie was met specifieke artikelen, maar net een paar PoweredUp dingetjes en nog wat old school PF (voor het helemaal niet meer te krijgen is en ik niet de voordelen van dat systeem meer zou kunnen benutten tov PoweredUp) in mijn mandje gegooid en kreeg deze promo er niet meer bij (wel de kerstboom). Ook niet toen ik voor 200 euro aan random sets in mijn mandje gooide, dus hij lijkt op te zijn.

Nou vind ik het ook geen ding om aan te zien, dus niet erg, al helemaal niet als er voor zoiets eerst 200 euro over de balk moet, maar dat heb ik eigenlijk ook bij de kerstboom (alsof ik daarvan al niet genoeg heb in standaard winter village sets).

(als dit beter past in het Lego aanbiedingen topic, feel free to move it, ik wist bij dit niet waar het "hoort".)

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 24-11-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:36

Maximus

There is no substitute

Gisteren na lang twijfelen toch maar de London Bus gekocht in de S@H Black Friday sale. Dubbele VIP punten en de kerstboom. Vooral de laatste trok mij over de streep.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:10:
[...]
Nou vind ik het ook geen ding om aan te zien, dus niet erg, al helemaal niet als er voor zoiets eerst 200 euro over de balk moet, maar dat heb ik eigenlijk ook bij de kerstboom (alsof ik daarvan al niet genoeg heb in standaard winter village sets).
Hier is alvast een korte review van de kerstboom: brickset artikel. De commentaren wijzen ook op de (te) hoge drempel om deze GWP te verkrijgen.

Zelf heb ik gisteren een exemplaar verkregen in de winkel in Antwerpen. Mijn excuus/redenering was dat PaB + dubbele VIP punten het toch iets prijsefficiënter maakt om de GWP drempel te benaderen. Ik heb ook nog wat kleinere sets meegenomen (oa. Tron ideas set met 30% korting) omdat €120 aan PaB overdreven zou zijn, en de beschikbare selectie was toch niet bijster interessant.

De 2x4 brick GWP heb ik zelfs niet overwogen, die leek me echt niet de moeite waard. Ik vermoed dat deze na Kerstmis wel zal 'gedumpt' worden via de winkels bij lagere aankoopdrempels, net zoals de stock die overblijft van de kerstboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Voor de Lego Brickheadz en/of Star Wars liefhebbers. De nieuwste set (75232) is vanaf 1 december leverbaar.
https://www.promobricks.d...b-01-12-erhaeltlich/89684

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na meer dan een jaar af en aan aan gebouwd te hebben, is het monster eindelijk af. Foto's maken van zo'n groot object is best lastig. Vooral ook omdat ik hem alleen durf te schuiven doordat de structurele integriteit wat te wensen over laat :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49115456823_a1fe6129dc_c.jpgAfbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49115457293_e29e1ab45f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49116152297_a848d5c3f4_c.jpg

Meer foto's in het album

En nog 4 dagen voordat mijn lego ideas idee verloopt

[ Voor 10% gewijzigd door Pin0 op 24-11-2019 16:11 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Pin0 Het ziet er indrukwekkend uit, maar wat is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
meesje schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:16:
@Pin0 Het ziet er indrukwekkend uit, maar wat is het?
:) een tank gebaseerd op de Mark-V alleen veel groter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Pin0 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:07:
Na meer dan een jaar af en aan aan gebouwd te hebben, is het monster eindelijk af. Foto's maken van zo'n groot object is best lastig. Vooral ook omdat ik hem alleen durf te schuiven doordat de structurele integriteit wat te wensen over laat :)

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Meer foto's in het album

Prachtig bouwsel! Doet me sterk denken uit iets van Mortal Engines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Vae Victis schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:27:
[...]

Prachtig bouwsel! Doet me sterk denken uit iets van Mortal Engines :)
Bedankt!

De vergelijking kan ik me voorstellen. Maar ik was al begonnen voordat de eerste trailer kwam :Y

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

_/-\o_ *O* wacht niet langer; hij is daar, de tesla pickup (6 studs breed)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4piwf46p0r041.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WduJSLd.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 25-11-2019 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:12:
_/-\o_ *O* wacht niet langer; hij is daar, de tesla pickup (6 studs breed)

[Afbeelding]
Die is goed gelukt! net zo lelijk als het origineel :F
Pin0 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:07:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Meer foto's in het album

Erg leuk en vooral creatief _/-\o_ Ik vrees alleen het ergste voor dat leuke kleine tankje...

[ Voor 57% gewijzigd door chrisO op 25-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Nu ook de details van de laatste Speed Champions set bekend.
https://www.bouwsteentjes...issan-gt-r-nismo-onthuld/
8 breed ziet er over het algemeen best fraai uit.

De polybags voor 2020 zijn bekend.
https://www.promobricks.de/lego-polybags-2020/89742
Nu (voor het eerst?) een polybag voor Speed Champions.

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 25-11-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pin0 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:19:
[...]

:) een tank gebaseerd op de Mark-V alleen veel groter...
rijdt jouw constructie? vind m erg gaaf gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 25-11-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gaat iemand hier vrijdag naar de feestelijke opening van de Lego store in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:41:
[...]

rijdt jouw constructie? vind m erg gaaf gedaan
Bedankt!

De rupsbanden kunnen draaien ja maar in praktijk is hij veel te zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 14:20
Suli schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:45:
Gaat iemand hier vrijdag naar de feestelijke opening van de Lego store in Amsterdam?
Ja, dat staat zeker in de planning om die a.s. vrijdag te bezoeken.

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Yup, met zwager en neefje.
Nog even kijken hoe dat gaat met die polsbandjes want ik hoopte vooruit te gaan en dan voor ons drieën plek in de rij te claimen omdat neefje nog vrij jong is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 07:44
Ik ga dat toch maar overslaan, denk ik. Het wordt er achterlijk druk, en je moet dus een polsbandje scoren en twintig keer alle winkels op de Kalverstraat aflopen voordat je eindelijk naar binnen mag... als je überhaupt al op tijd bent.
Dan wordt het dus de vraag of die molen dan zoveel interessanter is dan de Brickhead(z) die je volgende week bij hetzelfde minimumbedrag krijgt. Voor andere deals en cadeautjes kun je volgens mij beter online of in de store in Utrecht zijn.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Op hoop van zegen ;)

Wil binnenkort als volwassen LEGO en autoliefhebber een (eerste) grotere set kopen, maar twijfel nog enorm tussen 3 modellen.

Wellicht dat andere hier 2 of meerdere ervan hebben gebouwd en dus hun ervaring kunnen delen :)
10265 - Ford Mustang (LEGO Expert)
42096 - Porsche 911 RSR (Technic)
42110 - Land Rover Defender (Technic)

Twijfel vooral tussen de eerste twee, die me beide qua looks aanspreken. De Porsche is technischer, maar de Ford is volgens de reviews wat meer 'af' en in verhouding.

Iemand toevallig ervaring met deze 3 (of nog een andere real-life auto-set?)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Laatst online: 18-09 15:54
Ik heb ervaring met de Mustang en hoop ervaring te krijgen met de Defender (laatste staat klaar om gebouwd te gaan worden na de Liebherr), daarnaast heb ik de Porsche serieus in overweging genomen en verder heb ik alle Creator Expert auto's gebouwd en diverse serieuzere sets Technic.

Als het je eerste set is raad ik je de Mustang aan; ik heb hier erg veel plezier aan gehad. Van wat ik gehoord en gelezen heb is de Porsche even interessant bij het onderstel, maar hierna ben je klaar met de Technic en ga je de Porsche (grof) aankleden en gelikter maken, maar wel met veel stickers; ik vind dat de steentjes het meeste werk moeten doen wat aankleding betreft en niet de stickers (hooguit om automerk duidelijker naar voren te laten komen door er een sticker van het logo op te plakken); met de Porsche moeten de stickers teveel het werk doen om de herkenbaarheid te verhogen.

Voordeel van Creator Expert serie is ook dat deze door niet Lego fans wat meer gewaardeerd kunnen worden en dat ze dus prima als display kunnen dienen. Ook het formaat is wat beter dan de Technic sets, iets compacter, zodat ze eerder een leuk plekje kunnen krijgen ergens in het huis!
Hoezeer ik de Technic sets ook waardeer, deze staan inmiddels, bij gebrek aan hobby-ruimte, nergens meer ter display, terwijl de Creator Expert sets getolereerd worden om op enige plekken in het huis duidelijk zichtbaar aanwezig te zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy crap, dit is best wel stoer gedaan

geen idee hoe dat werkt; studio? of dat je eoa plugin hebt, anyway, vind het wel gaaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Canis Lupus schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:23:
Op hoop van zegen ;)

Wil binnenkort als volwassen LEGO en autoliefhebber een (eerste) grotere set kopen, maar twijfel nog enorm tussen 3 modellen.

Wellicht dat andere hier 2 of meerdere ervan hebben gebouwd en dus hun ervaring kunnen delen :)
10265 - Ford Mustang (LEGO Expert)
42096 - Porsche 911 RSR (Technic)
42110 - Land Rover Defender (Technic)

Twijfel vooral tussen de eerste twee, die me beide qua looks aanspreken. De Porsche is technischer, maar de Ford is volgens de reviews wat meer 'af' en in verhouding.

De Creator Expert auto's zijn verslavend. :) Zijn goede displaymodellen door het huis heen. De Defender van Technic is ook qua looks een stuk meer 'af' dan de RSR. Het bodywork van een Technic model sluit vrijwel nooit echt aan, dat is bij de Defender voor het eerst enigszins gelukt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 28 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .