Weet iemand hier hoe laat die toko in Amsterdam vrijdag open gaat. Ik lees tegen gestelde tijden van 10 uur, 11 uur en 12 uur.
Zeker 12:00, maar om binnen te komen moet je een polsbandje hebben en die worden op de dag zelf uitgereikt. Je krijgt dan een tijdsslot later op de dag toegewezen, waarop je 45 minuten naar binnen mag.Versaevel schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:10:
Weet iemand hier hoe laat die toko in Amsterdam vrijdag open gaat. Ik lees tegen gestelde tijden van 10 uur, 11 uur en 12 uur.
Dat is wel heel vet hoorPin0 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:07:
Na meer dan een jaar af en aan aan gebouwd te hebben, is het monster eindelijk af. Foto's maken van zo'n groot object is best lastig. Vooral ook omdat ik hem alleen durf te schuiven doordat de structurele integriteit wat te wensen over laat
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer foto's in het album
En nog 4 dagen voordat mijn lego ideas idee verloopt
Haha, ik ga later wel kijken. Dit gaat mij toch iets te ver...totalatool schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:21:
[...]
Zeker 12:00, maar om binnen te komen moet je een polsbandje hebben en die worden op de dag zelf uitgereikt. Je krijgt dan een tijdsslot later op de dag toegewezen, waarop je 45 minuten naar binnen mag.
Heeft iemand enig idee of het zin heeft om na werk te gaan? 18:00 of iets daarna.totalatool schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:21:
[...]
Zeker 12:00, maar om binnen te komen moet je een polsbandje hebben en die worden op de dag zelf uitgereikt. Je krijgt dan een tijdsslot later op de dag toegewezen, waarop je 45 minuten naar binnen mag.
Kan me voorstellen dat de ergste drukte dan voorbij is, maar kan me ook voorstellen dat de bandjes/bezoekslots op zijn en je niet eens meer naar binnen kan die dag.
Of het is dan juist weer drukker omdat meer mensen zoals jij denken. Waarschijnlijk is tussen 15-16:30 het rustigst - de mensen die echt voor de opening komen en hadden genomen zijn geweest, maar de avonddrukte van mensen die geen vrij namen is nog niet begonnen.davidov schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:50:
[...]
Heeft iemand enig idee of het zin heeft om na werk te gaan? 18:00 of iets daarna.
Kan me voorstellen dat de ergste drukte dan voorbij is, maar kan me ook voorstellen dat de bandjes/bezoekslots op zijn en je niet eens meer naar binnen kan die dag.
De enige officiële tijd die ik heb zien langskomen is 12u, waar 10u of 11u vandaan komen weet ik niet. 10u was Utrecht dacht ik.Versaevel schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:10:
[ Voor 22% gewijzigd door Poekie op 26-11-2019 13:01 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik kan m'n glazen bol even niet vinden... 😳
Absoluut gave creatie !chrisO schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:29:
[...]
Die is goed gelukt! net zo lelijk als het origineel
[...]
Erg leuk en vooral creatiefIk vrees alleen het ergste voor dat leuke kleine tankje...
Dat tankje doet me zo hier aan denken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb voor vrijdag een dag vrij van mijn werk genomen en ga samen met mijn vrouw een dagje Amsterdam met als hoogtepunt het bezoek aan de LEGO Store.Suli schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:45:
Gaat iemand hier vrijdag naar de feestelijke opening van de Lego store in Amsterdam?
Op zich vind ik het wel een goed idee van die polsbandjes met tijdslot, zodat de stroom te behappen blijft en je niet in de winkel platgedrukt wordt. Vraag ik me alleen af vanaf hoe laat die polsbandjes uitgedeeld worden? En ik neem aan dat die bij de ingang van de winkel uitgedeeld worden?
Haha, ik heb ook vrij genomen. Ben ook benieuwd hoe ze uitgedeeld worden. Ik was al aan het voorbereiden om lang in de rij te moeten staan. Als ze gewoon langs de rij komen en uitdelen hoef je niet in de rij te blijven staan lijkt me. Polsbandje ophalen en daarna op bepaalde tijdstip terug komen. Lijkt mij too good to be true...Haay schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:55:
[...]
Ik heb voor vrijdag een dag vrij van mijn werk genomen en ga samen met mijn vrouw een dagje Amsterdam met als hoogtepunt het bezoek aan de LEGO Store.
Op zich vind ik het wel een goed idee van die polsbandjes met tijdslot, zodat de stroom te behappen blijft en je niet in de winkel platgedrukt wordt. Vraag ik me alleen af vanaf hoe laat die polsbandjes uitgedeeld worden? En ik neem aan dat die bij de ingang van de winkel uitgedeeld worden?
Lego koopt bricklink: vers van de pers, ben zeer benieuwd hoe dit op lange termijn uitdraait...
https://www.brothers-brick.com/2019/11/26/news-the-lego-group-acquires-bricklink-from-nexon-founder-jay-kim-for-undisclosed-sum-interview-with-lego-cmo-julia-goldin/
https://www.brothers-brick.com/2019/11/26/news-the-lego-group-acquires-bricklink-from-nexon-founder-jay-kim-for-undisclosed-sum-interview-with-lego-cmo-julia-goldin/
Mustang! Hoef je niet eens over te twijfelen. Vind het een van de leukere autos om te bouwen en als display. Of de nieuwe batmobile 1989 als je ook van Batman houdCanis Lupus schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:23:
Op hoop van zegen
Wil binnenkort als volwassen LEGO en autoliefhebber een (eerste) grotere set kopen, maar twijfel nog enorm tussen 3 modellen.
Wellicht dat andere hier 2 of meerdere ervan hebben gebouwd en dus hun ervaring kunnen delen
10265 - Ford Mustang (LEGO Expert)
42096 - Porsche 911 RSR (Technic)
42110 - Land Rover Defender (Technic)
Twijfel vooral tussen de eerste twee, die me beide qua looks aanspreken. De Porsche is technischer, maar de Ford is volgens de reviews wat meer 'af' en in verhouding.
Iemand toevallig ervaring met deze 3 (of nog een andere real-life auto-set?)
Geen informatie beschikbaar
Beaking news:
Bron: https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1166622
En zie ook: https://www.lego.com/en-u...9/november/lego-bricklink
BrickLink will join the LEGO Group to empower the creativity of AFOLs and fuel future innovation
Dear BrickLink members,
We are extremely excited to announce that BrickLink Limited has entered into a definitive purchase agreement to be acquired by the LEGO Group. As the LEGO Group has announced today through its official press release, the transaction is expected to close by the end of 2019.
About 6 years ago when Jay took over BrickLink from Dan’s family, Jay promised to keep Dan’s legacy and continue to strive for his original mission – to help AFOL communities thrive. Our team is deeply grateful for Jay’s generous investment and our vibrant community’s enthusiastic support that helped us keep the promise. BrickLink now has nearly 1.2 million community members after quadrupling the initial 300,000 members who began the journey with us back in 2013. It’s not just volume that has grown over time. The overall engagement level of the community is higher than ever thanks to our avid members with various roles including catalog contributors, volunteers, big and small sellers, MOC designers, and set/minifig collectors.
Along the way, we also set an ambitious company vision – to unlock the true potential of LEGO bricks with the power of global communities. We believe in the creative power of AFOL communities and wanted to harness it with BrickLink. That’s why we launched AFOL-powered platforms and tools, such as MOC Shop (2014), Stud.io (2016), Studio 2.0 (2018), and piloted the first AFOL Designer Program (2018-2019) in addition to improvements on marketplace features.
Collaborating with the LEGO Group for the AFOL Designer Program taught us how much the LEGO Group cares about AFOL communities and how deeply they respect all of the creations and cultural heritage of adult LEGO fans. When two companies have perfectly aligned visions while filling in the missing parts of each other, it’s not too difficult to imagine how the collaboration will go. Once the potential synergy turned into reality with the success of the first AFOL Designer Program, we had no doubt that we were ready to take the collaboration to the next level. The LEGO Group’s acquisition of BrickLink was the best possible choice for us to secure future collaboration opportunities for AFOL communities.
So, what does this acquisition mean to you? It’s too soon to tell what exactly will happen at this point, but the direction is clear. The LEGO Group shares our ambition to create the best possible platform / experience for adult fans.
We understand that you might have more questions about the details of future changes. Please refer to these FAQs, and feel free to leave comments on this post. We also welcome any suggestions or cool ideas for future collaboration projects.
Visit Frequently Asked Questions
We’ll keep you posted when we have follow-ups or major milestones to announce. So, please stay tuned.
Thanks,
BrickLink Team
Bron: https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1166622
En zie ook: https://www.lego.com/en-u...9/november/lego-bricklink
BrickLink will join the LEGO Group to empower the creativity of AFOLs and fuel future innovation
Dear BrickLink members,
We are extremely excited to announce that BrickLink Limited has entered into a definitive purchase agreement to be acquired by the LEGO Group. As the LEGO Group has announced today through its official press release, the transaction is expected to close by the end of 2019.
About 6 years ago when Jay took over BrickLink from Dan’s family, Jay promised to keep Dan’s legacy and continue to strive for his original mission – to help AFOL communities thrive. Our team is deeply grateful for Jay’s generous investment and our vibrant community’s enthusiastic support that helped us keep the promise. BrickLink now has nearly 1.2 million community members after quadrupling the initial 300,000 members who began the journey with us back in 2013. It’s not just volume that has grown over time. The overall engagement level of the community is higher than ever thanks to our avid members with various roles including catalog contributors, volunteers, big and small sellers, MOC designers, and set/minifig collectors.
Along the way, we also set an ambitious company vision – to unlock the true potential of LEGO bricks with the power of global communities. We believe in the creative power of AFOL communities and wanted to harness it with BrickLink. That’s why we launched AFOL-powered platforms and tools, such as MOC Shop (2014), Stud.io (2016), Studio 2.0 (2018), and piloted the first AFOL Designer Program (2018-2019) in addition to improvements on marketplace features.
Collaborating with the LEGO Group for the AFOL Designer Program taught us how much the LEGO Group cares about AFOL communities and how deeply they respect all of the creations and cultural heritage of adult LEGO fans. When two companies have perfectly aligned visions while filling in the missing parts of each other, it’s not too difficult to imagine how the collaboration will go. Once the potential synergy turned into reality with the success of the first AFOL Designer Program, we had no doubt that we were ready to take the collaboration to the next level. The LEGO Group’s acquisition of BrickLink was the best possible choice for us to secure future collaboration opportunities for AFOL communities.
So, what does this acquisition mean to you? It’s too soon to tell what exactly will happen at this point, but the direction is clear. The LEGO Group shares our ambition to create the best possible platform / experience for adult fans.
We understand that you might have more questions about the details of future changes. Please refer to these FAQs, and feel free to leave comments on this post. We also welcome any suggestions or cool ideas for future collaboration projects.
Visit Frequently Asked Questions
We’ll keep you posted when we have follow-ups or major milestones to announce. So, please stay tuned.
Thanks,
BrickLink Team
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Als je nou op bricklink ook gewoon blokjes rechtstreeks bij Lego kan bestellen, met een normale prijs, dat zou fijn zijn
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Op zich wel toepasselijk: het ene bedrijf met een ronduit omslachtige methode om steentjes los te bestellen (missing pieces geneuzel), koopt het andere bedrijf dat maar een klein beetje minder omslachtig is
Dan gaan ze bestaande verkopers misschien in het vaarwater zitten en ze zeggen dat ze dat niet gaan doen.zonoskar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:13:
Als je nou op bricklink ook gewoon blokjes rechtstreeks bij Lego kan bestellen, met een normale prijs, dat zou fijn zijn
Oh, en beaking news?
Beaking Lego news stel ik me zoiets bij voor:

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Mappy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:09:
[...]
Beaking Lego news stel ik me zoiets bij voor:
[Afbeelding]
Ik dacht zelf aan Buckbeak
Hoeveel mensen hier hebben zich al voor onderstande aangemeld btw?
https://www.televizier.nl...amma-naar-een-lego-master
RTL Lego Masters dus.
Zoniet denk ik dat uit dit topic best wel een potentieel winnend koppel of twee kan komen
RTL Lego Masters dus.
Zoniet denk ik dat uit dit topic best wel een potentieel winnend koppel of twee kan komen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
leog, bricklink, kopen, ...
edit: het stond hier boven blijkbaar al, compleet overheen gelezen!
edit: het stond hier boven blijkbaar al, compleet overheen gelezen!
[ Voor 78% gewijzigd door Jump op 26-11-2019 20:38 ]
Wachten heeft blijkbaar zin :-)
42098 - Autotransportvoertuig
Nieuwe prijs: €92,99 (was €106,96, -€13,97, Adviesprijs -€57,00, -38%)
Alle actuele prijzen inclusief verzendkosten voor deze set:
https://www.brickwatch.ne...Car-Transporter.html/9685
42098 - Autotransportvoertuig
Nieuwe prijs: €92,99 (was €106,96, -€13,97, Adviesprijs -€57,00, -38%)
Alle actuele prijzen inclusief verzendkosten voor deze set:
https://www.brickwatch.ne...Car-Transporter.html/9685
Ghosty J schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:09:
Hebben jullie misschien enig idee of deze set 42098 weer onder mijn koop grens komt van onder de 100 euro ? Of ivm sinterklaas blijft de prijs nu hoog?
Of zal er nog een goeie Black friday aankomen ?
Was in oktober helaas te laat.
Mack Anthem of Landrover Defender?
Ik neig naar de Mack omdat deze 90 kost en er bijna uitgaat en een B model heeft en... Als ik me goed herinner er een paar leuke MOCs van zijn.
Al heb ik geen idee welke set los van bovenstaande de beste set is. Landrover heeft meer Technic features/functionaliteit? Immers is het Technic element wel belangrijk.
Goede keuze dan?
Ik neig naar de Mack omdat deze 90 kost en er bijna uitgaat en een B model heeft en... Als ik me goed herinner er een paar leuke MOCs van zijn.
Al heb ik geen idee welke set los van bovenstaande de beste set is. Landrover heeft meer Technic features/functionaliteit? Immers is het Technic element wel belangrijk.
Goede keuze dan?
[ Voor 30% gewijzigd door Gim op 27-11-2019 08:51 ]
Mijn omgeving vraagt er ook al naar, maar mijn skills zijn echt verre van voldoende. Maar in dit topic zitten er zeker een paar kanshebbers!The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:23:
Hoeveel mensen hier hebben zich al voor onderstande aangemeld btw?
RTL Lego Masters dus.
Allebei? Bol heeft vandaag een mega aanbieding, de Def kan je nu voor 112 snaggen, denk niet dat ie veel lager gaat gaan dan dat.Gim schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:43:
Mack Anthem of Landrover Defender?
Goede keuze dan?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zonder budget zou ik die redenatie zeker volgen en waarschijnlijk de Bugatti er ook nog bij doenvectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:08:
[...]
Allebei? Bol heeft vandaag een mega aanbieding, de Def kan je nu voor 112 snaggen, denk niet dat ie veel lager gaat gaan dan dat.
Qua part count maakt het niet veel uit, beide hebben de looks waarbij de Mack wel uitblinkt door een hoger Creator gehalte. Het meer Technic gehalte zit hier in de trailer.
De Defender heeft de vering en meen ik iets van en versnellingsbak en wat leuks gedaan met de deur met de vergrendeling. De versnellingsbak zal neem ik aan vooral leuk zijn om te zien hoe je zoiets bouwt ipv daadwerkelijke playfeature.
Ze hebben allebei wel wat. Sommigen plaatsen denk ik de Defender naast de Bugatti en Porsche of wellicht zelfs bij de Creator Expert auto's ofschoon de Mack daar ook goed staat (qua truck).
@Pin0 heel gaaf die rolling fortres! Deed me inderdaad meteen denken aan de britse MK-V achtige tanks! Vooral de landingsbaan die door en door loopt is een leuk detail.
Wat weegt ie ongeveer? Vraag me af of je met meer wieltjes op de rupsband en aandrijving op meerdere assen het ding in beweging zou krijgen.
Wat weegt ie ongeveer? Vraag me af of je met meer wieltjes op de rupsband en aandrijving op meerdere assen het ding in beweging zou krijgen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Fair enough, ik zit niet met het "probleem" dat ik de mac leuk vind, dus de defender was een makkelijke keus, niet dat ik een landrover fan ben, maar sinds ik de bugatti heb gebouwd (wat idd een no brainer is voor 225), ben ik "hooked" aan autos in deze part-count range, en dan is de defender met evenveel parts als de porsche een koopje. (defender heeft trouwens idd een 4-speed gearbox, een high-low range switch en reverse/fwd switch, en 4 wiel aandrijving).Gim schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:17:
[...]
Zonder budget zou ik die redenatie zeker volgen en waarschijnlijk de Bugatti er ook nog bij doen![]()
Maar het zal gaan om één set nu.
Qua part count maakt het niet veel uit, beide hebben de looks waarbij de Mack wel uitblinkt door een hoger Creator gehalte. Het meer Technic gehalte zit hier in de trailer.
De Defender heeft de vering en meen ik iets van en versnellingsbak en wat leuks gedaan met de deur met de vergrendeling. De versnellingsbak zal neem ik aan vooral leuk zijn om te zien hoe je zoiets bouwt ipv daadwerkelijke playfeature.
Ze hebben allebei wel wat. Sommigen plaatsen denk ik de Defender naast de Bugatti en Porsche of wellicht zelfs bij de Creator Expert auto's ofschoon de Mack daar ook goed staat (qua truck).
Ik denk dat de Mac inderdaad beter aansluit bij de creator autos, de cab is mooi gedetailleerd gebouwd, en kwa schaal zit het in dezelfde range. De Defender is 1:10, niet 1:8 als de GT3RS en Chiron, maar close enough, en meer technic-y kwa look.
Either way, als je allebei tof vind zou ik nu voor de Mack gaan, die gaat er als eerste uit, de Defender komt volgend jaar wel weer voorbij voor dezelfde prijs
Had eigenlijk voor mezelf besloten om geen Technic meer te kopen maar voor deze prijs op bol.com kan ik de Chiron niet laten liggen. Twijfel nu of ik deze zal bouwen of een paar jaar op zolder weg leg.
Chiron>Mack>Defender zou wat mij betreft de volgorde moeten zijn. Ja, de Mack zit dichter bij het einde van zijn leven dan de Chiron, maar de Chiron gaat er in principe volgende zomer uit. Dit zou zomaar 1 van de laatste keren zijn dat er echt gestunt wordt met de prijs.
Zijn genoeg mensen in dit topic die je kunnen vertellen over een soortgelijke situatie mbt de Porsche voor €180 enkele maanden voor zijn productie stop en dat ze toch gewild hadden dat ze hem toen kochten.
Zijn genoeg mensen in dit topic die je kunnen vertellen over een soortgelijke situatie mbt de Porsche voor €180 enkele maanden voor zijn productie stop en dat ze toch gewild hadden dat ze hem toen kochten.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 27-11-2019 09:46 ]
Ik denk dat de Defender wel ooit onder de 100 euro komt, de aanbieding nu is "slechts" 38%, de Bugatti is nu ook 44% korting. Maar ook ik kon de Defender niet laten liggen voor die prijs. En de 'onder-de-100-euro' aanbieding komt straks waarschijnlijk van amazon.co.uk, dus verzendkosten. Ben je net zo duur uit.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:08:
[...]
Allebei? Bol heeft vandaag een mega aanbieding, de Def kan je nu voor 112 snaggen, denk niet dat ie veel lager gaat gaan dan dat.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De Mack is besteld
De Defender kan nog wachten. De Chiron is een mooi ding, maar blijft toch nog een prijs. Heb hem met de Crazy days wel overwogen, maar toen is het de Gebouwen set geworden.
En het B model van de Mack is een vuilniswagen en dat is toch iets wat ons zoontje wel aanspreekt
De Mack heeft iets meer play value. Papa bouwen, zoonlief spelen
De Defender kan nog wachten. De Chiron is een mooi ding, maar blijft toch nog een prijs. Heb hem met de Crazy days wel overwogen, maar toen is het de Gebouwen set geworden.
En het B model van de Mack is een vuilniswagen en dat is toch iets wat ons zoontje wel aanspreekt
Heb gisteren een Corvette van Lego technic gekocht. Gaan deze er komend jaar uit? Ik kreeg zoiets mee namelijk.
Zou graag nog m’n favoriete wagen, de Porsche, willen hebben
De witte of oranje technic ?Mosin schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:51:
Heb gisteren een Corvette van Lego technic gekocht. Gaan deze er komend jaar uit? Ik kreeg zoiets mee namelijk.
Eens, het is niet persee een "nu of nooit" prijs, maar wel een prijs waarvoor ik zeker weet dat ik straks geen spijt heb omdat ie nog 30 lager gaat (blij dat ik niet voor 150 gehapt heb iig), en ct/part is dit echt heel erg netjes voor een licensed set.zonoskar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:03:
[...]
Ik denk dat de Defender wel ooit onder de 100 euro komt, de aanbieding nu is "slechts" 38%, de Bugatti is nu ook 44% korting. Maar ook ik kon de Defender niet laten liggen voor die prijs. En de 'onder-de-100-euro' aanbieding komt straks waarschijnlijk van amazon.co.uk, dus verzendkosten. Ben je net zo duur uit.
Ik vermoed wel dat ie voorlopig gewoon ff naar zolder gaat, er wordt op eurbricks nog gewerkt aan verbeteringen, en ik denk dat ik em dan gewoon de eerste keer meteen "goed" ga bouwen.
Voor zover ik weet gaat de corvette er niet direct uit, maar afijn, better safe then sorryMosin schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:51:
Wat de porsche betreft, als ik een aanbeveling mag doen, zoek een goede 2e handse 42056 op marktplaats, en bouw em volgens deze versie: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments, dat is met kop en schouders boven de rest de tofste technic build die ik ooit gedaan heb, inclusief de bugatti. De witte porsche is een leuk modelletje, maar als je voor pakweg 2x de prijs een modded GT3RS kan kopen weet ik het wel.
Moeilijk te zeggen, een kilo of 10? Maar met genoeg power function motors en een lage gear ratio zou dat wel moeten kunnen denk ik. Ik ga het niet doen maar in theorie moet het zeker mogelijk zijn.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:18:
@Pin0 heel gaaf die rolling fortres! Deed me inderdaad meteen denken aan de britse MK-V achtige tanks! Vooral de landingsbaan die door en door loopt is een leuk detail.
Ik heb alleen niet genoeg PF motors en dan moet het uit elkaar ed. En inmiddels is hij onderdeel van het leger van mijn zoontje
haha top! Ik kan me voorstellen dat als je een ding als dit niet ground up bouwt om te bewegen dat het naderhand niet te doen is.Pin0 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:45:
[...]
Moeilijk te zeggen, een kilo of 10? Maar met genoeg power function motors en een lage gear ratio zou dat wel moeten kunnen denk ik. Ik ga het niet doen maar in theorie moet het zeker mogelijk zijn.
Ik heb alleen niet genoeg PF motors en dan moet het uit elkaar ed. En inmiddels is hij onderdeel van het leger van mijn zoontje
Gaat om de oranje technic. Was voor een paar euro in de korting bij Kruidvat. Liep er met toeval tegen aan
Inderdaad. Dat kies ik liever voor de zekerheid.Voor zover ik weet gaat de corvette er niet direct uit, maar afijn, better safe then sorry
Wat de porsche betreft, als ik een aanbeveling mag doen, zoek een goede 2e handse 42056 op marktplaats, en bouw em volgens deze versie: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments, dat is met kop en schouders boven de rest de tofste technic build die ik ooit gedaan heb, inclusief de bugatti. De witte porsche is een leuk modelletje, maar als je voor pakweg 2x de prijs een modded GT3RS kan kopen weet ik het wel.
Ik ga het onthouden! Als ik er behoorlijk op bespaar, dan is dat mooi mee genomen!
Overigens heb ik nog een oudje, voor een leuke prijs kunnen ophalen bij ons in de buurt. Nu heb ik ook nog een heleboel reserve onderdelen liggen

Dus je volgende ontwerpen worden modellen van achtereenvolgensPin0 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:45:
[...]
Moeilijk te zeggen, een kilo of 10? Maar met genoeg power function motors en een lage gear ratio zou dat wel moeten kunnen denk ik. Ik ga het niet doen maar in theorie moet het zeker mogelijk zijn.
Wikipedia: Panzerkampfwagen VIII Maus
Wikipedia: Landkreuzer P. 1000 Ratte
Wikipedia: Landkreuzer P. 1500 Monster ?
Ook leuk trouwens: Wikipedia: Object 279
Fotootje:

Ja, dat zijn dubbele rupsbanden ja
[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 27-11-2019 13:04 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb net de pimp-my-42083 af (de Bugatti), maar de build vond ik nogal lastig, mede door het digitale bestand. Het was letterlijk af en toe minuten lang zoeken waar de verandering zat.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:36:
zoek een goede 2e handse 42056 op marktplaats, en bouw em volgens deze versie: https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments, dat is met kop en schouders boven de rest de tofste technic build die ik ooit gedaan heb, inclusief de bugatti.
Voor de 42110 is er overigens ook een pimp-my build. Die is overigens nog niet zo uitgebreid als de pimp my porsche, de extra onderdelen kosten echter slechts 5 euro ofzo.
Weet ik, ik wil de pimped-up-bugatti zeker nog een keer gaan bouwen, volgens mij is die ondertussen vrij aardig "uitontwikkeld", hoewel volgens mij de deuren nog niet zo goed zijn als de pimped-up-porsche, wat ik dan wel weer jammer vind (echt bizar hoe slecht de chiron deuren stock zijn). Maar die staat dus ergens op de lijst, de drempel om "even" het ding uit elkaar te halen en te herbouwen is er wel... Dat van die digitale instructies had ik ook wel met de pimped-up-porsche, net een stukje pittiger dan wat lego tegenwoordig zelf produceerd, maar op zich goed te doen, en geforceerd wat secuurder bouwen vind ik persoonlijk niet erg.zonoskar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:25:
[...]
Ik heb net de pimp-my-42083 af (de Bugatti), maar de build vond ik nogal lastig, mede door het digitale bestand. Het was letterlijk af en toe minuten lang zoeken waar de verandering zat.
Voor de 42110 is er overigens ook een pimp-my build. Die is overigens nog niet zo uitgebreid als de pimp my porsche, de extra onderdelen kosten echter slechts 5 euro ofzo.
De pimped-up-landrover is pas bij v1.1, ik gok dat er nog wel een paar verbeteringen bovenop komen, dus daar heb ik geen haast mee. Ik hoefde de landrover ook niet persee nu te hebben, maar voor deze prijs kan ie prima op zolder gelegd worden voor een druilerig weekend in februari, bij wijze van spreken. De belangrijkste gotcha (de aandrijflijn) is gelukkig wel gefixed.
@The Eagle Dont get me started... Ben sinds een bezoekje aan normandie van de zomer ook weer helemaal gefascineerd door tanks en verslind zo ongeveer alle filmpjes van the Chieftan op YT, zou zo een rijtje toffe tanks kunnen afratelen om te bouwen
[ Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 27-11-2019 13:41 ]
Toch ook maar de Defender gekocht
Wil hem ook wel wat pimpen, iig net als Vectormatic een V6 erin, want de brickbuild L6 vind ik geen gezicht en een tribute aan een jeugd favo, de 8850, vind ik ook wel op zijn plaats.

Ooit helemaal reverse engineered van catalogus plaatjes, leuke uitdaging toen (voor mij iig).
Wil hem ook wel wat pimpen, iig net als Vectormatic een V6 erin, want de brickbuild L6 vind ik geen gezicht en een tribute aan een jeugd favo, de 8850, vind ik ook wel op zijn plaats.

Ooit helemaal reverse engineered van catalogus plaatjes, leuke uitdaging toen (voor mij iig).
De probleem van de aandrijflijn van de Defender, bedoelen we dan het getik doordat bepaalde koppelingen niet uitgelijnd zijn?
Ik heb hem ook net gekocht maar vraag mij af of het nu al verstandig is om de extra parts te bestellen.
Ik heb hem ook net gekocht maar vraag mij af of het nu al verstandig is om de extra parts te bestellen.
Als ik zie watvoor fouten er in gearboxen gemaakt worden, vraag ik me af of designers tegenwoordig alleen maar achter hun pc zitten en niet meer echt iets bouwen, of daar in elk geval te weinig tijd voor maken/krijgen.
Zoals de fixes bij de Pimp-my-Landrover:
Dit zijn toch geen kleine dingen voor een technic model vind ikThe original design had these mistakes:
- shifting up lead to higher revolution of engine
- reverse gear ratio was comparable to 4th gear
- Hi / Lo switch did not effect reverse gear
And these weaknesses:
- low engine speed in total
- high torque in gear train and stick-slip caused by universal joints

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Dat is inderdaad het voornaamste probleem, universal joints die niet uitgelijnd zijn. Gek genoeg willen de instructies ook dat je er juist 1 niet uitgelijnd monteert (zie 2:11 in onderstaande video). De logica daar achter ontgaat mij een beetje, want ik kan me nog een topic herinneren van een universal joints kunstwerkje op Eurobricks paar jaar terug, dat compleet stuk liep als er 1 niet uitgelijnd was, sindsdien let ik er extra op dat ik al mijn universal joints uitgelijnd heb (deed het sowieso al, want beetje een OCD dingetje in Lego voor mij, maar sindsdien dus ook met een technische redenvhal schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:47:
De probleem van de aandrijflijn van de Defender, bedoelen we dan het getik doordat bepaalde koppelingen niet uitgelijnd zijn?
Bekijk anders deze video mbt de gearbox van de Defender.
Op Eurobricks hebben ze iig nu een nieuwe gearbox gemaakt die helemaal geen universal joints gebruikt (sowieso beter). Deze zit ook in de laatste versie van Pimp my Defender dacht ik.
@Mappy
Het is idd niet de eerste keer dat ze steekjes laten vallen in een gearbox. Inefficiënt lijkt inmiddels de standaard te zijn: de Chiron en nu dit (en ja, ook de Porsche, maar dat is een dood paard). En in deze gearbox wordt ook nog eens gewerkt met allerlei soorten connectors op assen, want nooit de exact zelfde afstand geeft als een stel liftarms tussen 2 tandwielen in een gearbox met als gevolg: meer frictie of juist slippende tandwielen.
[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 27-11-2019 15:21 ]
Dus dan is de witte Porsche 42096 toch de beste technic car die je op het moment kan kopen, er zit immers geen gearbox inMappy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:02:
Als ik zie watvoor fouten er in gearboxen gemaakt worden, vraag ik me af of designers tegenwoordig alleen maar achter hun pc zitten en niet meer echt iets bouwen, of daar in elk geval te weinig tijd voor maken/krijgen.
[...]
Dit zijn toch geen kleine dingen voor een technic model vind ik
En je kan er zelf lekker veel aan modden, zoals er een gearbox in plaatsen (ruimte zat)
[ Voor 7% gewijzigd door chrisO op 27-11-2019 15:21 ]
Wat bedoel je hiermee?AppieNL schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:15:
[...]
universal joints die niet uitgelijnd zijn.
Ook te zien in de video (rond die 2:11 ook), maar neem 2 u-joints en een as, de uiteinden van de u-joints die vast zitten aan de as, moeten met het hun open sleufjes aan dezelfde kant zitten van de as. Ik heb ooit bij dat u-joints kunstwerkje gelezen waarom dat noodzakelijk is, maar de exacte details weet ik niet meer. Door de constructie van de u-joint wordt het iig asymmetrisch als ze niet uitgelijnd zijn.
Edit: even een plaatje gemaakt uit die video die ik eerder linkte:

[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 27-11-2019 15:40 ]
Als Bol het nu nog aflegt tegen Amazon dan lag het niet aan mij. Zojuist nog de Hidden Side Paranormale Interceptiebus (70423) aangeschaft voor de 5e. Als de oudste dan toch zo graag met de smartphone bezig is, dan nu maar in combinatie met LEGO
Zit er eigenlijk verschil in de app game of je het met de ene of de andere Hidden Side speelset gebruikt? Of is het hetzelfde maar met een andere setting alleen.
Zit er eigenlijk verschil in de app game of je het met de ene of de andere Hidden Side speelset gebruikt? Of is het hetzelfde maar met een andere setting alleen.
@AppieNL Een V6 in de defender moet kunnen, maar als het me lukt ga ik voor de volledige V8
Wat gearboxes betreft, wat zijn de issues bij de chiron dan? Die heb ik helemaal stock gebouwd, en het enige wat ik als imperfectie zie aan de chiron is de grote hoeveelheid slack door alle clutches, met als gevolg dat je soms een halve meter moet duwen voordat de motor draait. (en persoonlijk vind ik de paddle shifter giga-inferieur aan die van de porsche), maar dat is meer een gevolg van het medium Lego, niet zozeer een design flaw (hoewel het met minder meshes/clutches kan natuurlijk, maar zodra je een lego clutch introduceert heb je slack)
@vhal, wat @Mappy zegt, de gear sequence slaat nergens op, de verhoudingen kloppen niet etc..
Wat gearboxes betreft, wat zijn de issues bij de chiron dan? Die heb ik helemaal stock gebouwd, en het enige wat ik als imperfectie zie aan de chiron is de grote hoeveelheid slack door alle clutches, met als gevolg dat je soms een halve meter moet duwen voordat de motor draait. (en persoonlijk vind ik de paddle shifter giga-inferieur aan die van de porsche), maar dat is meer een gevolg van het medium Lego, niet zozeer een design flaw (hoewel het met minder meshes/clutches kan natuurlijk, maar zodra je een lego clutch introduceert heb je slack)
@vhal, wat @Mappy zegt, de gear sequence slaat nergens op, de verhoudingen kloppen niet etc..
Wow wat een cool ding die laatste... maar voorlopig heb ik even genoeg tanks gebouwd..The Eagle schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:01:
[...]
Dus je volgende ontwerpen worden modellen van achtereenvolgens
Wikipedia: Panzerkampfwagen VIII Maus
Wikipedia: Landkreuzer P. 1000 Ratte
Wikipedia: Landkreuzer P. 1500 Monster ?
Ook leuk trouwens: Wikipedia: Object 279
Fotootje:
[Afbeelding]
Ja, dat zijn dubbele rupsbanden ja
V6 zag ik al voorbij komen op Eurobricks, ook een V8 zonder chassis aanpassingen.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:48:
@AppieNL Een V6 in de defender moet kunnen, maar als het me lukt ga ik voor de volledige V8
Dat is precies wat ik bedoelde met inefficiënt. De slack komt ook door de berg aan tandwielen die Lego er zo nodig in moest zetten en daarbij ook nog eens de high/low kant die gelinkt is aan de 4-speed gearbox hebben gespiegeld waardoor hij er feitelijk 2x in zit (zodat mensen lekker dom van 8 naar 1 kunnen schakelen in 1 beweging). In de Pimp my Chiron is het vrijwel direct zichtbaar in lage versnellingen in de motor en 20cm oid in de 8ste versnelling omdat de revs dan zo laag liggen voordat je wat ziet. Didomus en JB70 hebben er 2 complete assen met gears uitgehaald voor nagenoeg dezelfde gear ratio's en dan nog de high/low ontspiegeld en gewoon een 8>1 block erin gezet. En geen witte clutch gears, die imo hoe dan ook, nooit en te nimmer een plek horen te hebben in de gearbox voor een auto, zelfs niet als ze er alleen zitten om de W16 te "beschermen".Wat gearboxes betreft, wat zijn de issues bij de chiron dan? Die heb ik helemaal stock gebouwd, en het enige wat ik als imperfectie zie aan de chiron is de grote hoeveelheid slack door alle clutches, met als gevolg dat je soms een halve meter moet duwen voordat de motor draait.
De paddle shifter van de Porsche (na tweaks!) vond ik ook beter dan die van de Chiron.
@AppieNL Ah, dan snap ik em, de chiron is niet direct fout (zoals de 1-3-2-4 van de porsche of de compleet niet kloppende defender), maar inderdaad wel behoorlijk inefficient ontworpen, en zeker vatbaar voor verbetering. Mijn indruk was in ieder geval dat alles out of the box wel correct werkte, zij het met een hoop slack.
(en inderdaad, witte clutch gears = ga direct naar de gevangenigs, u gaat niet langs start en ontvangt geen 20.000)
(en inderdaad, witte clutch gears = ga direct naar de gevangenigs, u gaat niet langs start en ontvangt geen 20.000)
Vraagje: Hoe lang staan bestellingen in S@H normaal gesproken op "in warehouse"?
Ik heb zondagavond een bestelling geplaatst met standaard shipping (2-5 business days). De status van mijn bestelling stond vrijwel meteen op "in warehouse". Nu, op de derde dag, is er nog niks veranderd. Is dit normaal (immers <5 business days?), of te verwachten vanwege de drukte rond het vip weekend en black friday?
Ik heb geen haast, dus als het normaal is blijf ik gewoon lekker afwachten en zie ik wel wanneer het verschijnt.
edit: kreeg net (donderdagmiddag) bericht dat het is verstuurd. Gewoon druk dus, zoals @Gaius al zei (tnx! geruststellend)
Ik heb zondagavond een bestelling geplaatst met standaard shipping (2-5 business days). De status van mijn bestelling stond vrijwel meteen op "in warehouse". Nu, op de derde dag, is er nog niks veranderd. Is dit normaal (immers <5 business days?), of te verwachten vanwege de drukte rond het vip weekend en black friday?
Ik heb geen haast, dus als het normaal is blijf ik gewoon lekker afwachten en zie ik wel wanneer het verschijnt.
edit: kreeg net (donderdagmiddag) bericht dat het is verstuurd. Gewoon druk dus, zoals @Gaius al zei (tnx! geruststellend)
[ Voor 10% gewijzigd door Duesenberg J op 28-11-2019 13:19 ]
Deze had ik vroeger ook! Wil binnenkort alle oude sets ophalen bij m'n ouders en ze controleren op compleetheidMosin schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:55:
Overigens heb ik nog een oudje, voor een leuke prijs kunnen ophalen bij ons in de buurt. Nu heb ik ook nog een heleboel reserve onderdelen liggen
[Afbeelding]
Xbox Live: MarkH
@vectormatic
Idd, die van de Chiron valt nog mee, hij doet het iig correct. Het lijstje van Mappy laat me ook zien dat er meer mis met de Defender dan ik dacht.
Low engine speed zou zo maar kunnen komen omdat het een brickbuild engine is en die is gekoppeld aan een gearbox.
Reverse zelfde als de 4de versnelling is wel zorgelijk, maar reverse niet in High/Low meegenomen kan ik nog wel inkomen waarom ze dat niet hebben gedaan (ruimtegebrek?)
Idd, die van de Chiron valt nog mee, hij doet het iig correct. Het lijstje van Mappy laat me ook zien dat er meer mis met de Defender dan ik dacht.
Het eerste probleem was ik wel mee bekend dat de motor dan sneller gaat in "high" maar vanuit kinderen bekeken dacht ik dat Lego zoiets had als: nou ja, eindresultaat klopt wel aardig wat we normaal doen bij dit soort gearboxes en fake engines aangezien Lego altijd vanuit het wiel denkt ipv de motor.The original design had these mistakes:
- shifting up lead to higher revolution of engine
- reverse gear ratio was comparable to 4th gear
- Hi / Lo switch did not effect reverse gear
And these weaknesses:
- low engine speed in total
- high torque in gear train and stick-slip caused by universal joints
Low engine speed zou zo maar kunnen komen omdat het een brickbuild engine is en die is gekoppeld aan een gearbox.
Reverse zelfde als de 4de versnelling is wel zorgelijk, maar reverse niet in High/Low meegenomen kan ik nog wel inkomen waarom ze dat niet hebben gedaan (ruimtegebrek?)
@AppieNL Maar in alle voorgaande gearboxes klopt het principe "hogere versnelling is lagere motortoeren bij gelijke wieltoeren" toch wel? Ik snap niet dat ze dat nu dan omkeren.
Either way, ik heb met de porsche gezien wat de AFOL community kan doen als een model met dergelijke fouten uitkomt, dus was er ook wel van overtuigd dat als de Defender fouten bevatte, er binnen een paar maanden een "pimp my defender" project zou zijn. De doos gaat dus op zolder, en zodra ik tijd heb om er in te duiken (nouja, priori-tijd zeg maar), dan pak ik de meest recente versie van PMD en gaat ie meteen goed in elkaar.
Either way, ik heb met de porsche gezien wat de AFOL community kan doen als een model met dergelijke fouten uitkomt, dus was er ook wel van overtuigd dat als de Defender fouten bevatte, er binnen een paar maanden een "pimp my defender" project zou zijn. De doos gaat dus op zolder, en zodra ik tijd heb om er in te duiken (nouja, priori-tijd zeg maar), dan pak ik de meest recente versie van PMD en gaat ie meteen goed in elkaar.
Klopt. Bij een low gear in een gemiddelde offroader verlaag je in zoverre ik weet gewoon de output naar de wielen met de helft of 2/3 tov high speed voor meer koppel en controle. In plaats van dat proper te doen naar de wielen, heeft Lego het omgedraaid naar de motor. Technisch klopt het niet, maar het plaatje wel: voor dezelfde toeren in de engine in low gear, moeten de wielen meer draaien om tot de propere toeren te komen van high gear.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:16:
@AppieNL Maar in alle voorgaande gearboxes klopt het principe "hogere versnelling is lagere motortoeren bij gelijke wieltoeren" toch wel? Ik snap niet dat ze dat nu dan omkeren.
Klinkt dit logisch? In mijn hoofd klinkt het logisch
@AppieNL Eh, als ik jouw uitleg lees is ie precies andersom, in low gear zou de motor meer toeren moeten maken dan in high gear, uitgaande van dezelfde versnelling en wheel RPM. Als ik zo t lijstje van @Mappy lees klopt die overigens wel in het model, alleen is de 4-spd reverse order, en is gewoon de algehele ratio van de drivetrain niet echt tof, en zit er te veel frictie in het geheel, wat gekoppelde aan lage RPM hoge torsie oplevert, wat in theorie dingen kapot kan draaien.
Ik moet wel toegeven dat ik me nog niet zo verdiept heb ik de Defender, ik was er toch wel overtuigd dat ik em wou hebben, en heb expres de reviews wat links laten liggen om niet al te erg "gespoiled" te worden voordat ik em bouw, dus het kan zijn dat ik er compleet naast zit
Ik moet wel toegeven dat ik me nog niet zo verdiept heb ik de Defender, ik was er toch wel overtuigd dat ik em wou hebben, en heb expres de reviews wat links laten liggen om niet al te erg "gespoiled" te worden voordat ik em bouw, dus het kan zijn dat ik er compleet naast zit
De low gear/high gear selector in een echte offroader (net als bij de Lego versie) staat los van de normale gearbox en is een toevoeging voor offroaders waar 1st gear niet genoeg is (wat zou werken volgens wat jij zei van meer toeren etc). In zoverre ik weet geldt het volgende: low gear benut het vermogen van je motor beter, bij dezelfde rpm. Dus nee, het moet niet meer rpm maken, het moet dezelfde rpm maken als high gear. High gear is in een offroader de norm, low gear is de feature. Ik denk dat ik het beste kan omschrijven als een gearbox voor je gearbox. De motor doet al wat die kan, de normale gearbox trekt het niet in zijn 1, dus komt er nog een vertraging bovenop (de low gear) zodat de motor en normale gearbox worden ontlast en ze het met zijn 3en wel redden.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:22:
@AppieNL Eh, als ik jouw uitleg lees is ie precies andersom, in low gear zou de motor meer toeren moeten maken dan in high gear, uitgaande van dezelfde versnelling en wheel RPM.
@AppieNL Zo snap ik em ook, een extra vertraging, waardoor je wielen nog minder RPM maken (bij dezelfde motor RPM), maar als gevolg meer moment/torque/torsie hebben.
Hoe het geheel dan in 42110 zit weet ik ook niet precies, en wat daar fout aan is, ik weet ook niet of in het echt de hi/lo tussen de motor en de "normale" versnellingbak, of tussen de bak en het centerdif zit, en dat boeit me dan in het lego model ook niet zo, de boel zit toch al niet op de "correcte" plek, daar is de ruimte in een 1:10 lego set vaak niet voor. (ik vond het wel heel tof om te zien in 42056, dat ondanks dat de bak veeeel te groot is, het geheel toch vrij aardig aansluit en rondom het differentieel zit.)
Hoe het geheel dan in 42110 zit weet ik ook niet precies, en wat daar fout aan is, ik weet ook niet of in het echt de hi/lo tussen de motor en de "normale" versnellingbak, of tussen de bak en het centerdif zit, en dat boeit me dan in het lego model ook niet zo, de boel zit toch al niet op de "correcte" plek, daar is de ruimte in een 1:10 lego set vaak niet voor. (ik vond het wel heel tof om te zien in 42056, dat ondanks dat de bak veeeel te groot is, het geheel toch vrij aardig aansluit en rondom het differentieel zit.)
@vectormatic
Volgens mij zit die in het Lego model dus tussen de motor en de normale gearbox (waardoor we nu dit foutje hebben met meer rpm in high) en in het echt zit die achter de normale gearbox en voor de central-diff. Maar idd, spul op de correcte plek in 1:10 is bijna niet te doen, dus lig er ook niet echt wakker van.
Volgens mij zit die in het Lego model dus tussen de motor en de normale gearbox (waardoor we nu dit foutje hebben met meer rpm in high) en in het echt zit die achter de normale gearbox en voor de central-diff. Maar idd, spul op de correcte plek in 1:10 is bijna niet te doen, dus lig er ook niet echt wakker van.
Lego Chiron is besteld bij Bol... helaas kan ik de Defender niet aan het winkelmandje toevoegen. Straks nog eens proberen. 
Edit: net via de bol.com app geprobeerd. De Defender blijkt niet meer leverbaar itt wat de store aangeeft.
Edit: net via de bol.com app geprobeerd. De Defender blijkt niet meer leverbaar itt wat de store aangeeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 27-11-2019 19:40 ]
@AppieNL Ah, dan snap ik de ophef over de hi/lo wel, verkeerde plaats in de drivetrain en verkeerd om kwa werking... 0/2
@Flozem Over de Defender zou ik me niet persee druk maken, die zal nog wel een keer vaker langskomen voor dit soort prijzen. De bugatti is met 225 nu wel op het laagste ooit, en ik verwacht ook niet dat je die nog vaak voor dit soort prijzen gaat treffen, dus een prima koop!
@Flozem Over de Defender zou ik me niet persee druk maken, die zal nog wel een keer vaker langskomen voor dit soort prijzen. De bugatti is met 225 nu wel op het laagste ooit, en ik verwacht ook niet dat je die nog vaak voor dit soort prijzen gaat treffen, dus een prima koop!
Dat bedacht ik me ook... ik zit al dik een jaar op die Chiron te azen, en Amazon gaat die Defender vast nog een keer matchen. Alleen zo irritant dat ik op Bol.com een kwartier heb zitten pielen voordat duidelijk werd dat de Defender toch niet op voorraad is... Bijna die Chiron ook niet besteld.vectormatic schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:45:
@AppieNL Ah, dan snap ik de ophef over de hi/lo wel, verkeerde plaats in de drivetrain en verkeerd om kwa werking... 0/2
Alleen de setting is anders. Wat je moet doen is steeds hetzelfde bij de sets.Gim schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:38:
Als Bol het nu nog aflegt tegen Amazon dan lag het niet aan mij. Zojuist nog de Hidden Side Paranormale Interceptiebus (70423) aangeschaft voor de 5e. Als de oudste dan toch zo graag met de smartphone bezig is, dan nu maar in combinatie met LEGO![]()
200 fish found!
Via Lego de mini Batmobile (40433) al mogen ontvangen, een Batman minifigure past 

Leuke build! (Meer foto's)

Leuke build! (Meer foto's)
Ik vind zo en zo de kwaliteit van technic sets matig de laatste jaren. Zo heb ik het B model van die mack truck gemaakt, die vuilniswagen. Daar zit binnen in een schuif voor het "vuilnis" via de achterklep er uit te schuiven. Maar dat werkt alles behalve soepel omdat die schuif achter de zijpanelen blijft hangen. Die zijn niet 100% vlak en steken soms bij de pin gaten wat uit.Mappy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:02:
[...]
Dit zijn toch geen kleine dingen voor een technic model vind ik
En zo heb ik de afgelopen jaren veel modellen gehad die niet soepel functioneerden.
Ik ben een afol, maar het blijft speelgoed. En ik vind het krom dat je het moet gaan verbouwen om het goed werkend te krijgen. Als je een iets minder handige harry ben en je zoontje of dochtertje heeft het model dan zit die gewoon met niet goed werkend speelgoed.
En dat is nog even losstaand van de schakelvolgorde van gearboxen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Boe, dat je nu een kritische noot moet plaatsen net nadat ik de Mack heb aangeschaftEdgenumber schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:16:
[...]
Ik vind zo en zo de kwaliteit van technic sets matig de laatste jaren. Zo heb ik het B model van die mack truck gemaakt, die vuilniswagen. Daar zit binnen in een schuif voor het "vuilnis" via de achterklep er uit te schuiven. Maar dat werkt alles behalve soepel omdat die schuif achter de zijpanelen blijft hangen. Die zijn niet 100% vlak en steken soms bij de pin gaten wat uit.
En zo heb ik de afgelopen jaren veel modellen gehad die niet soepel functioneerden.
Ik ben een afol, maar het blijft speelgoed. En ik vind het krom dat je het moet gaan verbouwen om het goed werkend te krijgen. Als je een iets minder handige harry ben en je zoontje of dochtertje heeft het model dan zit die gewoon met niet goed werkend speelgoed.
En dat is nog even losstaand van de schakelvolgorde van gearboxen.
De Mack is in ieder geval één van de sets waarbij ik wél geïnteresseerd ben in het B model en ook voornemens heb om juist met het B model te beginnen. Nu met jouw opmerking is mijn nieuwsgierigheid gewekt en ga ik zeker met model B als eerste aan de slag
-- weg --
[ Voor 89% gewijzigd door zeroday op 28-11-2019 11:03 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
ik had vergeten naar boven te kijken .. stond er al .. <sigh>
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik denk dat ze het druk hebben. Mijn broer had op zaterdagochtend besteld, en had op dinsdag alles binnen. Ik heb op zondag besteld en kreeg pas vanochtend een mailtje dat het onderweg is met DPD.Duesenberg J schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:10:
Vraagje: Hoe lang staan bestellingen in S@H normaal gesproken op "in warehouse"?
Komt goed.
Ik had de Mack voor het B model gekocht. Nu ben ik wel zo. Ik bouw lego voor de ontspanning. Lekker in de avonduurtjes even tot rust komen. De porsche heb ik met de verkeerde versnellingsbak volgorde gebouwd. Het is een esthetisch dingetje waar ik ooit aan ga beginnen als ik hem opnieuw ga bouwen met alle verbeteringen er in. Maar in de basis werkt hij, als zij het in de verkeerde volgorde wat esthetisch niet wenselijk is. Ik vind dat jammer van lego bij zo'n duur en lux model. Maar als speelgoed functioneert het.Gim schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:59:
[...]
Boe, dat je nu een kritische noot moet plaatsen net nadat ik de Mack heb aangeschaftMaar nee, jammer dat producten niet altijd zo geslaagd uit de doos komen (na assembly dan in het geval van LEGO). Zeker als ze wellicht met minimale inspanning voorkomen hadden kunnen worden. Verdere verbeteringen aan een set daargelaten, want daar kun je als enthousiaste AFOL-er mee aan de slag
![]()
De Mack is in ieder geval één van de sets waarbij ik wél geïnteresseerd ben in het B model en ook voornemens heb om juist met het B model te beginnen. Nu met jouw opmerking is mijn nieuwsgierigheid gewekt en ga ik zeker met model B als eerste aan de slagMaar het is een algemeen bekend probleem al?
Nu kom ik zelf wel uit de tijd dat de modellen veel simpeler waren. Zo'n 30 jaar terug. Maar ik herinner mij lego als goed speelgoed. wat altijd functioneerde. Goed de zwarte pinnetjes waren toen zo stug dat ik menig met mijn tand er heb uitgetrokken.. Dus helemaal vlekkeloos was het ook niet.
Het valt mij alleen op dat er de laatste jaren veel modellen zijn die niet helemaal vlekkeloos werken. Zeker niet onder belasting zoals een kind er mee speelt. Nu zijn dit wel de complexere modellen. Maar toch. Als ik de mack in elkaar zet verwacht ik niet dat het schuifmechanisme achter de wanden blijft haken. En of dat dit een algemeen bekend probleem is weet ik niet. Dat maakt mij ook niet zoveel uit. Ik volg het boekje net zoals een kind dat doet. Maar pak eens een technic balk leg hem plat op een plate en schuif hem er maar eens over. Je je zal zien dat de balk soms blijft steken bij de gaten waar de pins in gaan.
En het valt mij dus tegen dat naast het esthetische van de Defender zijn versnellingsbak er ook echt problemen in zitten die het spelen kunnen belemmeren.
p.s. veel bouw plezier overigens met de mack. Dat was er bij mij niet minder om.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Bedankt, gaat helemaal goed komen met het plezier *enthousiast*Edgenumber schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:59:
[...]
Ik had de Mack voor het B model gekocht. Nu ben ik wel zo. Ik bouw lego voor de ontspanning. Lekker in de avonduurtjes even tot rust komen. De porsche heb ik met de verkeerde versnellingsbak volgorde gebouwd. Het is een esthetisch dingetje waar ik ooit aan ga beginnen als ik hem opnieuw ga bouwen met alle verbeteringen er in. Maar in de basis werkt hij, als zij het in de verkeerde volgorde wat esthetisch niet wenselijk is. Ik vind dat jammer van lego bij zo'n duur en lux model. Maar als speelgoed functioneert het.
Nu kom ik zelf wel uit de tijd dat de modellen veel simpeler waren. Zo'n 30 jaar terug. Maar ik herinner mij lego als goed speelgoed. wat altijd functioneerde. Goed de zwarte pinnetjes waren toen zo stug dat ik menig met mijn tand er heb uitgetrokken.. Dus helemaal vlekkeloos was het ook niet.
Het valt mij alleen op dat er de laatste jaren veel modellen zijn die niet helemaal vlekkeloos werken. Zeker niet onder belasting zoals een kind er mee speelt. Nu zijn dit wel de complexere modellen. Maar toch. Als ik de mack in elkaar zet verwacht ik niet dat het schuifmechanisme achter de wanden blijft haken. En of dat dit een algemeen bekend probleem is weet ik niet. Dat maakt mij ook niet zoveel uit. Ik volg het boekje net zoals een kind dat doet. Maar pak eens een technic balk leg hem plat op een plate en schuif hem er maar eens over. Je je zal zien dat de balk soms blijft steken bij de gaten waar de pins in gaan.
En het valt mij dus tegen dat naast het esthetische van de Defender zijn versnellingsbak er ook echt problemen in zitten die het spelen kunnen belemmeren.
p.s. veel bouw plezier overigens met de mack. Dat was er bij mij niet minder om.
De Emmerwiel was meen ik één van die complexere modellen die niet zo soepel liep en kinderen (en wellicht ook volwassenen) wat kopzorgen heeft bezorgd om hem soepel te laten lopen. Een model waar ik enige tijd over getwijfeld heb, maar uiteindelijk heb laten schieten. Nog niet over uit of ik er spijt van heb

De 42110 van bol.com is binnen. Mooie prijs geweest (113 euro). Binnenkort maar eens bouwen...
Goedenavond allemaal, ik ben nieuw hier en eigenlijk ook in het hele lego-gebeuren maar ik heb een vraagje. Mijn man is fan van de serie Friends en daarom had ik het central perk setje van Lego voor hem gekocht. We hebben deze samen zitten maken en we vonden het heel erg leuk! Nu zou ik dus graag voor hem (en een beetje voor mezelf) nog een leuk legosetje willen kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hij houdt niet zo van auto's of superheldenseries/films. En het gaat echt om het bouwen dus het moet ook niet te makkelijk zijn. Maar ook niet al te duur, €100,- is eigenlijk wel de max maar ik betwijfel een beetje of dat gaat lukken. Ik zit zelf te twijfelen over het Lego architecture Londen maar ik vraag me af of die niet een beetje erg klein en snel klaar is. Heeft er iemand misschien een tip?
Alvast bedankt
Hij houdt niet zo van auto's of superheldenseries/films. En het gaat echt om het bouwen dus het moet ook niet te makkelijk zijn. Maar ook niet al te duur, €100,- is eigenlijk wel de max maar ik betwijfel een beetje of dat gaat lukken. Ik zit zelf te twijfelen over het Lego architecture Londen maar ik vraag me af of die niet een beetje erg klein en snel klaar is. Heeft er iemand misschien een tip?
Alvast bedankt
@josefien86 heeft ruimtevaart zijn interesse? Vond deze set erg gaaf om te bouwen: https://www.lego.com/nl-n...llo-11-lunar-lander-10266
@CyBeRSPiN niet in het bijzonder maar het is wel een optie, ziet er wel leuk uit inderdaad
Oeps
[ Voor 98% gewijzigd door Ghosty J op 28-11-2019 22:13 ]
Die is 7 studs, gaat om staafje dat je in stap 12 hebt gebruikt.

De raket Apollo Saturn? 21309josefien86 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:30:
Goedenavond allemaal, ik ben nieuw hier en eigenlijk ook in het hele lego-gebeuren maar ik heb een vraagje. Mijn man is fan van de serie Friends en daarom had ik het central perk setje van Lego voor hem gekocht. We hebben deze samen zitten maken en we vonden het heel erg leuk! Nu zou ik dus graag voor hem (en een beetje voor mezelf) nog een leuk legosetje willen kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt
Prachtige bouw! Wat je hier heel vaak las, is dat ze vonden dat de ontwerpers hiervoor een medaille hadden moeten krijgen, zit zo slim en interessant in elkaar.
Maar niet te lang wachten met kopen. Want gaat dit jaar uit.
Fun.Be en Brickfever leveren ze voor 119.99 euro.
( het zou kunnen dat ivm black Friday dat Saturn voor 90 kunt kopen , bij lego shop zelf. maar dan moet je wel heel snel zijn, al om 0.01 gaan bestellen. )
Of de Parisien Restaurant 10243, kost wel 160 euro, das stuk meer dan 100 maar ook nogmaals volgens velen hier de mooiste gebouw van de modular serie. Maar snel kopen voordat hij eruit gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 28-11-2019 23:06 ]
Het is mij om 1:25 gelukt om hem te bestellen. Ach ja, je moet er wat voor over hebben 
Ik heb de maanlander al langer, maar vond 130,- toch net iets te gortig voor dit ding. Nu 90,- is wat mij betreft best een schappelijke prijs. Ben benieuwd hoe het bouwen is.
Ik heb de maanlander al langer, maar vond 130,- toch net iets te gortig voor dit ding. Nu 90,- is wat mij betreft best een schappelijke prijs. Ben benieuwd hoe het bouwen is.
[ Voor 49% gewijzigd door Kuusj op 29-11-2019 01:35 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
hm.. 5 dagen geleden iets besteld vandaag ontvangen (nouja.. vandaag.. donderdag) blijkt het nu bijna 100 euro goedkoper. Ik ben blij dat ik het nog niet uitgepakt heb zodat ik het terug kan sturen en een nieuwe kan bestellen. (disney trein)
Ik had niet gedacht aan deze zwarte vrijdag kortingen.
Ik zit nu met een vergelijkbaar dilemma met die trein. Alleen had ik 'm bij de opening van LEGO store in Utrecht gekocht. Dat was dus 7 november, om 'm dan nu nog terug te gaan brengen, als dat überhaupt nog kan... Some you win, some you loserejer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 02:15:
hm.. 5 dagen geleden iets besteld vandaag ontvangen (nouja.. vandaag.. donderdag) blijkt het nu bijna 100 euro goedkoper. Ik ben blij dat ik het nog niet uitgepakt heb zodat ik het terug kan sturen en een nieuwe kan bestellen. (disney trein)
Waarom bel of e-mail je niet gewoon. Misschien mag je de set wel houden en krijg je het verschil terug.rejer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 02:15:
Ik zal dat even proberen later vandaag, tijd om te slapenNotSoSteady schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 02:36:
[...]
Waarom bel of e-mail je niet gewoon. Misschien mag je de set wel houden en krijg je het verschil terug.
rejer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 03:04:
[...]
Ik zal dat even proberen later vandaag, tijd om te slapen

Hier werkt de site nog steeds niet naar behoren ... Aanmelden gaat niet en als ik de Batmobiel toe wil voegen krijg ik de melding dat er onverwachts iets fout is gegaan ...TheDeeGee schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:39:
Ik was er gelukkig op tijd bij voor de Batmobile.
23:55 kon ik hem bestellen.
Hier ook om 23:55 succesvol kunnen bestellen. Dacht om iets voor 12 ik zal vast inloggen op de site en ik kon toen direct bestellenTheDeeGee schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:39:
Ik was er gelukkig op tijd bij voor de Batmobile.
23:55 kon ik hem bestellen.
Ik wilde de Apollo ook nog bestellen, maar is inmiddels niet meer op voorraad
Heb je het over de dure orange of de goedkopere witte?Edgenumber schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:59:
[...]
De porsche heb ik met de verkeerde versnellingsbak volgorde gebouwd. Het is een esthetisch dingetje waar ik ooit aan ga beginnen als ik hem opnieuw ga bouwen met alle verbeteringen er in. Maar in de basis werkt hij, als zij het in de verkeerde volgorde wat esthetisch niet wenselijk is. Ik vind dat jammer van lego bij zo'n duur en lux model. Maar als speelgoed functioneert het.
Hier hetzelfde. Oneindig geprobeerd telkens alle mogelijke errors. Kreeg hem uiteindelijk in winkelmandje dan liep hem bij de betaling in de paypal website vast.Kraz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:33:
Ik wilde de Apollo ook nog bestellen, maar is inmiddels niet meer op voorraad
Hier wel gelukt en m.b.v coupon STWS een gratis Polybag X-Mass Rendier 40434 erbij.

En 682 ViP points

En 682 ViP points

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked