Een prijsstijging (weliswaar van 2 euro) vind je geen probleem, maar nu je dat kan vermijden met reclames tijdens de content vind je het chantage. Opmerkelijk.Malfunctions schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Mwah, ik vind het eenzijdig aanpassen van een overeenkomst ten nadele van de gebruiker waarbij deze het nadeel enkel kan overkomen door te betalen redelijk overeenkomen met het idee van chantage.
"Betaal ons (extra) geld, anders moet je verplicht naar reclame kijken."
Wat een bagger is dit. Had het hele berichtje gemist. Zit met mijn zoon serie te kijken en hup reclame. Wtf. Nieuwe scene in serie. Afgelopen en weer reclame. In tijdbestek van nog geen 5 minuten 2 keer een reclame van minstens 1 minuut.
Zoals al eerder aangegeven hierboven, met The Boys doe ik wel een upgrade en daarna is het tabee Amazon 👋🏻
Zoals al eerder aangegeven hierboven, met The Boys doe ik wel een upgrade en daarna is het tabee Amazon 👋🏻
Na de melding meteen het abonnement opgezegd. We keken er toch te weinig naar.
Haha mijn zoon zat wat te klojen en ontdekte wat. Als je vooruit spoelen zie je op de tijdlijn (app google tv) puntjes staan. Daar zitten blijkbaar de reclames. Als je die eerst afspeelt en vervolgens weer naar begin van aflevering gaat krijg je die reclames niet meer te zien. Wel even kort een hik in het beeld. Maar verder kun je de aflevering kijken zonder verdere onderbreking. 
(Was al eerder gemeld zie ik)

(Was al eerder gemeld zie ik)
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-08-2025 09:11 ]
Goede vonst zeg!ManiacsHouse schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:14:
Haha mijn zoon zat wat te klojen en ontdekte wat. Als je vooruit spoelen zie je op de tijdlijn (app google tv) puntjes staan. Daar zitten blijkbaar de reclames. Als je die eerst afspeelt en vervolgens weer naar begin van aflevering gaat krijg je die reclames niet meer te zien. Wel even kort een hik in het beeld. Maar verder kun je de aflevering kijken zonder verdere onderbreking.
Beter vooraf alle reclames in één keer dan tussendoor
Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze dit gaan repareren zodat het niet meer kan

Dit.Malfunctions schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:57:
Als ze gewoon de prijs met 2 euro hadden verhoogd had ik daar weinig moeite mee gehad. Door me nu te chanteren om geen reclame meer te hoeven kijken schiet ik in de weerstand. Het zal ze vast geld opleveren uiteindelijk, maar ik ben straks weg.
Gisteren de melding ontvangen en zodra de reclame begon, Amazon afgezet en mijn abonnement opgezegd.
Meen je dat ?ManiacsHouse schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:14:
Reeds gemeld.
Dit is gewoon een domme actie. maar wel weer amazon ten top.
Ik heb voor een jaar betaald voor de aankondiging kwam, dan was het wel zo netjes als het reclame gedram pas kwam bij het moment van verlengen.
Ik snap ook wel dat het een verdienmodel is en dat ze geld willen verdienen maar de wijze waarop stoort me.
Prime is niet de duurste en die 2 euro om reclame af te kopen kan ik best mee leven als ik veel kijk, maar op dit moment kijk ik lang niet alles.
En vooral het onlogische overal inproppen stoort me. Ik ben nu M*A*S*H aan het kijken aflevering van 23 a 24 minuten en het reclameblok zit op 22minuten. Had het dan even aan het begin gezet ofzo.
Ik heb voor een jaar betaald voor de aankondiging kwam, dan was het wel zo netjes als het reclame gedram pas kwam bij het moment van verlengen.
Ik snap ook wel dat het een verdienmodel is en dat ze geld willen verdienen maar de wijze waarop stoort me.
Prime is niet de duurste en die 2 euro om reclame af te kopen kan ik best mee leven als ik veel kijk, maar op dit moment kijk ik lang niet alles.
En vooral het onlogische overal inproppen stoort me. Ik ben nu M*A*S*H aan het kijken aflevering van 23 a 24 minuten en het reclameblok zit op 22minuten. Had het dan even aan het begin gezet ofzo.
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Je kunt per direct opzeggen, dan krijg je je de rest van je abonnement gerestitueerd.ColdStone schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:28:
Ik heb voor een jaar betaald voor de aankondiging kwam
Eens, maar volgens mij hebben ze al een tijd terug eventuele reclames in de voorwaarden opgenomen.ColdStone schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:28:
Dit is gewoon een domme actie. maar wel weer amazon ten top.
Het "voordeel" voor ons is dat we het nu wel al kunnen ervaren en vervolgens bepalen of we ons abonnement verlengen.
Het is 3 euroIk snap ook wel dat het een verdienmodel is en dat ze geld willen verdienen maar de wijze waarop stoort me.
Ik neem aan dat ze wel vermoeden dat er dan minder naar de reclames wordt gekeken.En vooral het onlogische overal inproppen stoort me. Ik ben nu M*A*S*H aan het kijken aflevering van 23 a 24 minuten en het reclameblok zit op 22minuten. Had het dan even aan het begin gezet ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 08:36 ]
Die snap ik ff niet...Salvatron schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:20:
[...]
Chanteren is een groot woord, ik las ergens dat videodiensten meer geld verdienen aan een user met reclame dan zonder reclame omdat die reclame vrij veel oplevert.
Tot nu toe heb ik een paar korte reclames gezien, notabene voor hun eigen Prime Video content, tijdens het kijken naar een film c.q. serie.
Tja... reclames, in welke vorm dan ook, vind ik hinderlijk/storend/irritant en niks toevoegen.
Maar hoe 'verdient' Amazon dan extra met die reclames?
Als je het gewoon laat (af)lopen, die paar seconden reclame, wat is dan het verdienmodel?
Heerlijk lijkt me dat.streamnl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:00:
[...]
Gisteren de melding ontvangen en zodra de reclame begon, Amazon afgezet en mijn abonnement opgezegd.
Kan ik de hele commerciële wereld opzeggen?
Als amazon reclames laat zien voor bijvoorbeeld een wasmiddel dan krijgen ze geld van de fabrikant van dat wasmiddel. Reclames bij een veel bekeken programma zijn duurder dan bij een ander programma. Ze maken reclames voor eigen content om klanten meer te laten kijken. Zodat ze reclames duurder kunnen verkopen.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:43:
[...]
Die snap ik ff niet...
Tot nu toe heb ik een paar korte reclames gezien, notabene voor hun eigen Prime Video content, tijdens het kijken naar een film c.q. serie.
Tja... reclames, in welke vorm dan ook, vind ik hinderlijk/storend/irritant en niks toevoegen.
Maar hoe 'verdient' Amazon dan extra met die reclames?
Als je het gewoon laat (af)lopen, die paar seconden reclame, wat is dan het verdienmodel?
Dat ik het idee heb dat ikzelf door reclames nauwelijks beinvloed wordt is niet het beeld dat de reclame industrie van de gemiddelde kijker heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 08:59 ]
Maar, vooralsnog, krijg ik alleen maar reclame voor hun eigen Prime Video content te zien...
Dus...?
Zeer zeker geen non-Amazon Prime Video product reclame. (wasmiddel ofzo
)
En die reclame voor hun eigen content was er imho altijd al.
Tenminste de afgelopen jaren zag ik dat ook al, vlak voor dat je b.v. iets ging kijken, kreeg je een paar seconden een soortement van trailer van andere Prime Video content.
Dan kon je gelijk al dan niet selecteren of je die op de kijklijst wilde, of overslaan. Dus wat dat betreft tot nu toe, weinig bijzonders.
Dus...?
Zeer zeker geen non-Amazon Prime Video product reclame. (wasmiddel ofzo
En die reclame voor hun eigen content was er imho altijd al.
Tenminste de afgelopen jaren zag ik dat ook al, vlak voor dat je b.v. iets ging kijken, kreeg je een paar seconden een soortement van trailer van andere Prime Video content.
Dan kon je gelijk al dan niet selecteren of je die op de kijklijst wilde, of overslaan. Dus wat dat betreft tot nu toe, weinig bijzonders.
[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 28-08-2025 09:14 ]
Ik zat toevallig in Frankijk de laatste dagen, maar ik kreeg in 1 aflevering Heroes (save the cheerleader, save the world
) tot 3 keer toe reclame, varierend van 15 seconden tot ruim anderhalve minuut over ice tea, de LOI en nog wat.
Bij gedownloade afleveringen niet

Bij gedownloade afleveringen niet
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Als ze het op een ander manier hadden gedaan, dan was het geen probleem geweest.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:44:
[...]
Heerlijk lijkt me dat.![]()
Kan ik de hele commerciële wereld opzeggen?
Ook het type reclame maakt voor mij uit. Eigen content was een minder groot “probleem “ geweest.
Ik kreeg Odido reclame te zien en wasmiddel…ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:12:
Maar, vooralsnog, krijg ik alleen maar reclame voor hun eigen Prime Video content te zien...
Dus...?
Zeer zeker geen non-Amazon Prime Video product reclame. (wasmiddel ofzo)
Bedankt voor de waarschuwing! Dan weet ik welke bagger er nog gaat komen...streamnl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:48:
Ik kreeg Odido reclame te zien en wasmiddel…

Zucht… ik zou willen dat de EU zich eens druk zou gaan maken over reclame in online/ streaming content. Het verdienmodel reclame mag wat mij betreft helemaal kapot. Diensten duurder? Jammer maar prima… mits dat komt omdat reclame uitgebannen kan worden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Amazon biedt toch ook gewoon de mogelijkheid van een duurdere dienst (3 euro per maand duurder) in ruil voor een reclamevrij abonnement?Thalaron schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:43:
Zucht… ik zou willen dat de EU zich eens druk zou gaan maken over reclame in online/ streaming content. Het verdienmodel reclame mag wat mij betreft helemaal kapot. Diensten duurder? Jammer maar prima… mits dat komt omdat reclame uitgebannen kan worden.
Voor zo ver ik weet geldt dat inmiddels voor alle streamingdiensten dat indien er een abonnement met reclame is dat je kan betalen om het reclamevrij te krijgen.
Ik zie niet in waarom de EU zich daar druk over zou moeten maken en wat ze dan precies af zouden moeten dwingen? Alle vormen van videoreclame uitbannen?
Dat je bij streamingdiensten als Netflix/Prime/etc. geen reclame had was de bonus die we allemaal kregen omdat ze marktaandeel probeerden te winnen. Video-advertenties zijn nou eenmaal de norm, kijk maar naar lineaire TV, Youtube, Tiktok/Instagram reels, etc. etc.
Instagram biedt trouwens ook een advertentievrij abonnement aan, maar durf wel te stellen dat daar weinig vraag naar is.
[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 28-08-2025 11:24 ]
Dit vind ik beetje het verhaal omkeren. De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. Binnen streamingdiensten was dat de norm. Youtube/tiktok enz waar je naar verwijst zijn in beginsel gratis diensten waar reclames het verdienmodel zijn. Nu is het verdienmodel van streamingdiensten een verplicht abonnement en ook nog eens bijbetalen om zonder reclames te kunnen kijken. Dit is een mooi voorbeeld van enshitification.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Dat je bij streamingdiensten als Netflix/Prime/etc. geen reclame had was de bonus die we allemaal kregen omdat ze marktaandeel probeerden te winnen. Video-advertenties zijn nou eenmaal de norm, kijk maar naar lineaire TV, Youtube, Tiktok/Instagram reels, etc. etc.
Instagram biedt trouwens ook een advertentievrij abonnement aan, maar durf wel te stellen dat daar weinig vraag naar is.
Die reclame is wel erg veel, net een aflevering invincible gekeken en elke 10 minuten een reclame blok van tot 1 minuut + reclame aan het begin.
Dat noem ik niet "een beetje reclame" zoals Amazon het zelf noemt.
Maar opgezegd.
Dat noem ik niet "een beetje reclame" zoals Amazon het zelf noemt.
Maar opgezegd.
Naar mijn mening was het punt dat kijkers niet tevreden waren over tv kijken (publiek en commercieel):Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:50:
.... De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. ...
je kon niet zelf het moment van kijken bepalen (behoudens opnames)
liep achter op andere landen
en niet alle (of teveel) content paste niet bij je interesses, er dan betaalde je dan ook nog voor (via kijk en luistergeld)
Het enige punt dat nog overeind staat is misschien het eerste (maar, ook nu kan het soms opeens niet meer)
De hoop of wens was dat we minder zouden betalen om meer te kunnen kijken wat we wilden. Maar die is inmiddels vervlogen.
Opzeggen is het enige wat je kan doen (om een signaal te geven) als je geen van de opties okee vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 12:16 ]
Niet voor iedereen. Of tenminste, niet voor diegenen die aan hun oude Duitse prime gehecht zijn 😒Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Amazon biedt toch ook gewoon de mogelijkheid van een duurdere dienst (3 euro per maand duurder) in ruil voor een reclamevrij abonnement?
Voor mij is het of Duits prime weg, of verplicht reclame kijken
Streamingdiensten waren anders dan lineaire TV. Netflix was aanvankelijk alleen films, met een enkele serie (House of Cards, waar direct alle afleveringen beschikbaar waren). Tegenwoordig is dat ook weg en gaan streamingdiensten steeds meer op lineaire TV lijken met realityshit, sport, afleveringen steeds meer uitspreiden (en soms seizoenen in tweeen hakken). Nou alleen nog nieuws en een talkshow en het verschil is eigenlijk helemaal weg.W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:13:
[...]
Naar mijn mening was het punt dat kijkers niet tevreden waren over tv kijken (publiek en commercieel):
je kon niet zelf het moment van kijken bepalen (behoudens opnames)
liep achter op andere landen
en niet alle (of teveel) content paste niet bij je interesses, er dan betaalde je dan ook nog voor (via kijk en luistergeld)
Het enige punt dat nog overeind staat is misschien het eerste (maar, ook nu kan het soms opeens niet meer)
Amazon was altijd een beetje een buitenbeetje waar de streamingservice aanvankelijk een extraatje was bij Prime (voor gratis verzending). Ook is de streamingdienst een halve winkel voor het kopen/huren van films en voor andere streamingdiensten. Je moet betalen voor toegang tot die winkel en daar gooien ze nu ook weer reclames bij. Dat gaat me steeds meer tegenstaan.
Jep, helaas.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing! Dan weet ik welke bagger er nog gaat komen...
Als ze het nou zouden combineren met hetgeen wat ik daadwerkelijk zoek op Amazon, ook dan zou ik er meer vrede mee hebben. En nu niet.
Ik heb de afgelopen maanden nog niet naar Prime Video gekeken. Ik heb een jaarabonnement tot einde dit jaar. Deze week maar eens wat content kijken en beoordelen of ik de reclame acceptabel vind. Uit voorgaande berichten denk ik van niet. Ik vond destijds bij Disney+ de reclame al te frequent.
Kun je die 2,99 euro p/m ook gelijk voor een jaar afsluiten met dan de bekende twee maanden voordeel?
Kun je die 2,99 euro p/m ook gelijk voor een jaar afsluiten met dan de bekende twee maanden voordeel?
:strip_exif()/f/image/rjLwjJEn7QJ6eWjxadKzu1tX.jpg?f=fotoalbum_large)
Aflevering Clarkson Farm (Via Ziggo Next!)
Begin start reclame
1e -> 29sec Reclame (Start van serie)
2e -> 39sec Reclame
3e -> 49sec Reclame
4e -> 59sec Reclame
--> Je kunt wel doorspoelen tot volgende reclame blok of er over heen om langer te kunnen kijken.
Maar alle reclame in 1 keer kijken = Niet mogelijk,
(Dus van begin gelijk naar einde van serie spoelen om 5min reclame in 1 keer te kijken -> werkt helaas niet)
Irritante Reclames zoals reguliere TV
Via de pc en web browser krijg ik geen reclames nog tot zo ver.
AppleTV, nog niet uitgetest.
Ik ben ook nog zo'n duitse Prime gebruiker. Ik haat reclame nog erger dan wat dan ook op streaming diensten. Hoe kan ik met de duitse Prime bijbetalen om van de reclame verlost te zijn?dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Niet voor iedereen. Of tenminste, niet voor diegenen die aan hun oude Duitse prime gehecht zijn 😒
Voor mij is het of Duits prime weg, of verplicht reclame kijken
A life lived in fear is a life half lived
Op een chromecast heb ik bij deze aflevering van dit seizoen van deze serie precies 1 reclame, van een paar seconden, rond de 22ste minuut.PatRamon schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:38:
[Afbeelding]
Aflevering Clarkson Farm (Via Ziggo Next!)
Begin start reclame
1e -> 29sec Reclame (Start van serie)
2e -> 39sec Reclame
3e -> 49sec Reclame
4e -> 59sec Reclame
--> Je kunt wel doorspoelen tot volgende reclame blok of er over heen om langer te kunnen kijken.
Maar alle reclame in 1 keer kijken = Niet mogelijk,
(Dus van begin gelijk naar einde van serie spoelen om 5min reclame in 1 keer te kijken -> werkt helaas niet)
Irritante Reclames zoals reguliere TV
Via de pc en web browser krijg ik geen reclames nog tot zo ver.
AppleTV, nog niet uitgetest.
Ik kan het ook controleren op een ziggo next en een amazon! firestick, maar die test is dan vervuild door deze meting (want reeds gezien)
edit: Op de Thomson Streaming box plus 270 (schaamteloze reclame, want beter dan chromecast with google tv 4k en goedkoper dan de google streamer) kreeg ik 3 reclames.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 14:29 ]
Hmm.. Via opnieuw opstarten (opnieuw kijken/speel nog eens af)W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:57:
[...]
Op een chromecast heb ik bij deze aflevering van dit seizoen van deze serie precies 1 reclame, van een paar seconden, rond de 22ste minuut.
Ik kan het ook controleren op een ziggo next en een amazon! firestick, maar die test is dan vervuild door deze meting (want reeds gezien)
Krijg ik gewoon opnieuw reclame @ start en tussendoor.
Ziggo Next!
Nogmaals. Je kan toch nog steeds betalen voor een dienst zonder reclame?Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Dit vind ik beetje het verhaal omkeren. De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. Binnen streamingdiensten was dat de norm. Youtube/tiktok enz waar je naar verwijst zijn in beginsel gratis diensten waar reclames het verdienmodel zijn. Nu is het verdienmodel van streamingdiensten een verplicht abonnement en ook nog eens bijbetalen om zonder reclames te kunnen kijken. Dit is een mooi voorbeeld van enshitification.
Als je kijkt naar het in je huiskamer consumeren van films en TV series was dat in beginsel altijd met reclame. Behalve als je een premium prijs betaalde voor het huren/kopen van fysieke video's/dvd's/blu-rays.
Ja het feit dat Netflix, Prime en al die andere zonder reclame zijn begonnen maakte het aanbod (extra) aantrekkelijk en dat was toen ze net begonnen inderdaad de norm. Dat had ook een reden, marktaandeel. Het was nooit rendabel.
Als ik me niet vergis hebben meer streamingdiensten nu de optie voor een abonnement mét reclame dan dat ze er zijn zonder die optie, dus volgens mij is het antwoord dan dat het inmiddels simpelweg niet meer de norm is.
En dat komt ook overeen met hoe het altijd al was als het gaat om het consumeren van films/tv series in de huiskamer: In het beginsel met reclame en voor een premiumprijs zonder reclame.
Lineaire TV even volledig buiten beschouwing gelaten (want dat sterft toch al heel langzaam uit).
Iedere aanpassing die je doet aan een oud Duits prime abbo kan ervoor zorgen dat dat afgesloten wordt. Maar dat weet je zelf ook wel, als je er nu nog 1 hebtNot_Disclosed schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Ik ben ook nog zo'n duitse Prime gebruiker. Ik haat reclame nog erger dan wat dan ook op streaming diensten. Hoe kan ik met de duitse Prime bijbetalen om van de reclame verlost te zijn?
Dus antwoord lijkt me, NIET. Helaas pindakaas, wij zitten vast aan reclame. Of je moet het risico willen lopen, laat ons hier dan vooral weten hoe dat afloopt
Series op lineaire tv neem ik op.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Lineaire TV even volledig buiten beschouwing gelaten (want dat sterft toch al heel langzaam uit).
En dan kan ik ze kijken, ondertussen de reclameblokken doorspoelend. Dat werkt, nog steeds, prima.
Zowel op zenders als RTL, Discovery, NatG. BBCNL, etc.
Jij hebt zo te horen een foolproof manier om je oude Duitse prime te behouden na een aanpassing daaraan? Vertel, hoe heb je dat precies gedaan dan, en doet je oude prime abbo het nog, met dezelfde voorwaarden?Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Nogmaals. Je kan toch nog steeds betalen voor een dienst zonder reclame?
#metoo; Duits Prime abo. Werkt tot op vandaag nog prima.
Dus ik wacht ff andermans experiment af, of na het afkopen van reclame op Prime Video, je nog 'gewoon' Prime Kunde blijft...
Dus ik wacht ff andermans experiment af, of na het afkopen van reclame op Prime Video, je nog 'gewoon' Prime Kunde blijft...
Ik heb deze week hele season 4 van Clarkson's farm gekeken, zowel op PC als WebOS LG TV, maar enkel bij de intro soms een (direct) te skippen advertentie van andere serie, maar verder helemaal niets tijdens de afleveringen gehad.
Is dat iets van 'vandaag' of is dat zeer selectief per kijker/abbo? Ik zat op de duitse prime maar ben denk 3 jaar geleden al overgezet naar de Nederlandse (jaarlijkse betaling).
Is dat iets van 'vandaag' of is dat zeer selectief per kijker/abbo? Ik zat op de duitse prime maar ben denk 3 jaar geleden al overgezet naar de Nederlandse (jaarlijkse betaling).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Als je kijkt naar het in je huiskamer consumeren van films en TV series was dat in beginsel altijd met reclame. Behalve als je een premium prijs betaalde voor het huren/kopen van fysieke video's/dvd's/blu-rays.
Ja het feit dat Netflix, Prime en al die andere zonder reclame zijn begonnen maakte het aanbod (extra) aantrekkelijk en dat was toen ze net begonnen inderdaad de norm. Dat had ook een reden, marktaandeel. Het was nooit rendabel.
Jaar Nettowinst wereldwijd (USD)
2017 $0,56 miljard
2018 $1,21 miljard
2019 $1,87 miljard
2020 $2,76 miljard
2021 $5,12 miljard
2022 $4,49 miljard
2023 $5,408 miljard
2024 $8,712 miljard
Maar we dwalen af. Dit is het Amazon PrimeVideo topic, niet het algemene streamingtopic.
[ Voor 4% gewijzigd door Destiny op 28-08-2025 14:44 ]
Ik heb er al naar gekeken, de z.g. optie tot uitschakelen advertenties, is niet beschikbaar voor mijn Prime Video instellingen via .DE.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:41:
#metoo; Duits Prime abo. Werkt tot op vandaag nog prima.
Aangezien ik Prime heb voor de webshop en niet voor Prime Video zelf, is het voor nu dan maar slikken voor de groep gebruikers van Prime Video binnen mijn gezin. Ik heb ze al gewaarschuwd het maar te accepteren en er niet mee te gaan experimenteren
Testing, one, two ...
Ik heb ook net een jaarabonnement afgesloten en hoopte met de "oude voorwaarden" nog minimaal een jaar advertentievrij te kunnen kijken. No dice. Amazon beschouwt de 2,99 euro extra voor advertentievrij als een "add-on" op je Prime-abonnement. Je kunt het dan ook niet per jaar (met korting) afrekenen.meesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:58:
Ik heb de afgelopen maanden nog niet naar Prime Video gekeken. Ik heb een jaarabonnement tot einde dit jaar. Deze week maar eens wat content kijken en beoordelen of ik de reclame acceptabel vind. Uit voorgaande berichten denk ik van niet. Ik vond destijds bij Disney+ de reclame al te frequent.
Hoe dan ook is het tegen het consumentenrecht om een service waarvoor je hebt betaald uit te kleden.
Daarom kreeg ik van bij Amazon -- na enig aandringen -- wel het aanbod om mijn jaarabonnement te annuleren.
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".cbr600f4i schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:20:
Helaas kosten alternatieven ook geld, tijd en moeite. Ik heb nog geen losgeld betaald maar aangezien Prime nog de enige is die ik gebruik zal dat waarschijnlijk wel gebeuren. Ik vind wel dat Prime het meeste waar voor je geld biedt, standaard veel 4K, HDR, Dolby Atmos etc. Daar vragen ze bij HBO en Netflix toch top dollar voor.
NOG wel. Dat is mijn punt een beetje: regeren is vooruit kijken. Graag wetgeving voordat het niet meer bestaat.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Ik zie graag wetgeving om te voorkomen dat dit de norm zal worden in de toekomst;
:no_upscale():strip_exif()/f/image/irqTTu5TlDFBaez5OwoL4lyK.webp?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 28-08-2025 15:16 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De interface op amazon.de biedt niet de optie voor reclame vrij kijken. Ik heb dit ook via een VPN geprobeerd maar amazon lijkt deze bij het afspelen van video's in ieder geval te detecteren. Ben benieuwd of dit wel werkt als je je in persoon naar Duitsland begeeft (tijdens het boodschappen doen
)
Ik wilde gisteren nog the rings of power kijken met Atmos. Maar dat leek niet beschikbaar. Dus dit lijkt inderdaad ook meteen de nek omgedraaid.Krizna schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:01:
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".
Wat jij zegt is niet helemaal juist. Heel veel streaming services hebben grote problemen om winstgevend te worden of blijven. Advertenties worden daarom nu een business model.Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:43:
[...]
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.
Jaar Nettowinst wereldwijd (USD)
2017 $0,56 miljard
2018 $1,21 miljard
2019 $1,87 miljard
2020 $2,76 miljard
2021 $5,12 miljard
2022 $4,49 miljard
2023 $5,408 miljard
2024 $8,712 miljard
Maar we dwalen af. Dit is het Amazon PrimeVideo topic, niet het algemene streamingtopic.
Het trieste is dat de ads die je nu op Prime Video ziet (wasmiddel e.d.) waarschijnlijk vrij weinig opbrengen. Maar dat kan in de toekomst veranderen als het meer op je koopgedrag wordt afgestemd. Maar nu verdienen ze er ws niet zo veel aan.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Volgens mij is het nu al zo, zonder wetgeving, dat de marktwerking zo is dat je steeds meer online content door te betalen advertentievrij kan bekijken. Dus ik zie niet zo in waarom daar wetgeving voor nodig is?Thalaron schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:11:
[...]
NOG wel. Dat is mijn punt een beetje: regeren is vooruit kijken. Graag wetgeving voordat het niet meer bestaat.
Ik zie graag wetgeving om te voorkomen dat dit de norm zal worden in de toekomst;
[Afbeelding]
Ik heb nooit een Duitse prime gehaddragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:39:
[...]
Jij hebt zo te horen een foolproof manier om je oude Duitse prime te behouden na een aanpassing daaraan? Vertel, hoe heb je dat precies gedaan dan, en doet je oude prime abbo het nog, met dezelfde voorwaarden?
Moet zeggen dat ik het pakket met Prime Video, Prime gaming en Amazon Luna sowieso meer dan de moeite waard vindt, geen idee wat een Duitse amazon Prime daar nog verder aan bij zou dragen.
Netflix is/was de marktleider en heel lang de enige streamingdienst die überhaupt winst maakte. Als één marktleider veel winst maakt zegt dat helemaal niets over de rest van de markt.Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:43:
[...]
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.
[...]
Je roept dus maar wat en leest ook niet eens terug in dit topic wat we bedoelen en wat meestal de gevolgen zijn van een wijziging aan onze oude Duitse prime abbos.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:46:
[...]
Ik heb nooit een Duitse prime gehaddus ook geen idee wat ik mis.
Moet zeggen dat ik het pakket met Prime Video, Prime gaming en Amazon Luna sowieso meer dan de moeite waard vindt, geen idee wat een Duitse amazon Prime daar nog verder aan bij zou dragen.
Juist.
Dat is waardeloos. Reclame tot daar aan toe, maar dat ze DV en Atmos exclusief voor add free maken vindt ik echt klote. Toch denk ik dan maar dat ik add free ga nemen, want ik gebruik Prime Video best vaak....Krizna schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:01:
[...]
[...]
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".
*edit* nvm.
[ Voor 90% gewijzigd door noodgang op 28-08-2025 16:49 ]
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Je roept dus maar wat en leest ook niet eens terug in dit topic wat we bedoelen en wat meestal de gevolgen zijn van een wijziging aan onze oude Duitse prime abbos.
Juist.
Maar voor de duidelijkheid, mijn post gaat op voor Nederlandse abonnementen.
Ik dacht overigens dat discussie over het gebruiken van buitenlandse abonnementen in Nederland om zo extra/goedkopere diensten af te nemen niet toegestaan was op tweakers.
Kanonnen. Je blijft maar doorkletsen over zaken waar je duidelijk nul verstand van hebtGrannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
[...]
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?
Ik dacht overigens dat discussie over het gebruiken van buitenlandse abonnementen in Nederland om zo extra/goedkopere diensten af te nemen niet toegestaan was op tweakers.

Dat laatste is n.v.t., degenen die het Duitse Prime hebben, hebben dit al jaren geleden afgesloten, misschien wel ruim voordat er een Nederlandse tak was. En dat is nog steeds een legaal abonnement, echter niet meer af te sluiten voor in Nederland verblijvende personen.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?
Testing, one, two ...
@dragon2 Kan het wat minder ?Kanonnen. Je blijft maar doorkletsen over zaken waar je duidelijk nul verstand van hebt
Het is toch zo dat de gebruikers van een Nederlands account de advertenties kunnen afkopen met een meerprijs van 3 euro, of niet ?
Dat het niet geldt voor gebruikers van buitenlanders accounts kan kloppen, maar waar kan ik lezen (eerder dan het berichtje van @Grannd) dat jij een Duits account hebt ?
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 16:44 ]
Dit zijn geen pogingen om goedkoper af te zijn, sterker nog Amazon Prime in Duitsland is/was duurder. Dit betreft mensen die al een Prime abonnement hadden bij de Duitse Amazon al voor dat er een Nederlandse Amazon bestond. Deze mensen hebben de keus gehad hun account over te zetten naar Nederland maar hebben dat niet gedaan omdat bijvoorbeeld het aanbod/de prijzen tussen de winkels sterk verschilt. Dit is dus een legale situatie welke op dit moment niet meer verkrijgbaar is.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
[...]
In Duitsland heeft Prime Video overigens al langer reclame waar ook Duitsers een reclamevrije add-on kunnen bestellen. Door een krampachtige spreiding van diensten (Amazon Duitsland heeft bijvoorbeeld een muziekdienst in het abonnement waar ik als Nederlander niet bij kan) lijkt de mogelijkheid om de advertentievrij optie te bestellen ook niet beschikbaar voor de Nederlanders met een Duits Prime abonnement.
[ Voor 21% gewijzigd door Not_Disclosed op 28-08-2025 16:47 ]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:41:
[...]
@dragon2 Kan het wat minder ?
Het is toch zo dat de gebruikers van een Nederlands account de advertenties kunnen afkopen met een meerprijs van 3 euro, of niet ?
Dat het niet geldt voor gebruikers van buitenlanders accounts kan kloppen, maar waar kan ik lezen (eerder dan het berichtje van @Grannd) dat jij een Duits account hebt ?
Vooral het insinueren dat mensen met een oid Duits prime abbo illegaal bezig zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op
En iedereen die hier een beetje mee bekend is (of zoals ik aangaf, anders even in lezen, voordat je mensen beschuldigt!) met de amazon topics weet dat toch. Dat even inlezen zou voor zo'n oude tweaker toch wel vanzelfsprekend moeten zijn
Jouw link is een reactie op het berichtje van Grannd. Dus niet ouder of eerder. Niet wat ik vroeg.dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Vooral het insinueren dat mensen met een oid Duits prime abbo illegaal bezig zijn slaat natuurlijk helemaal nergens opvandaar mijn reactie.
En iedereen die hier een beetje mee bekend is (of zoals ik aangaf, anders even in lezen, voordat je mensen beschuldigt!) met de amazon topics weet dat toch. Dat even inlezen zou voor zo'n oude tweaker toch wel vanzelfsprekend moeten zijn
Ik ben dan wel benieuwd of het geolocked is of op factuur adres al gefilterd wordt?Not_Disclosed schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:30:
De interface op amazon.de biedt niet de optie voor reclame vrij kijken. Ik heb dit ook via een VPN geprobeerd maar amazon lijkt deze bij het afspelen van video's in ieder geval te detecteren. Ben benieuwd of dit wel werkt als je je in persoon naar Duitsland begeeft (tijdens het boodschappen doen)
Morgen toevallig vlakbij de Duitse grens aanwezig, zou dan wel een optie zijn even met een Duitse mast te verbinden en te proberen. Al gok ik dat Amazon meer trucjes heeft om dit niet toe te passen...
Zit zelf nu ook met Duitse prime en een 'add free' knop die naar een pagina gaat zonder optie om het abbonement daadwerkelijk te upgraden...
Om nog maar eens te herhalen, jij stelde mij een directe vraag over de Duitse Prime terwijl mijn post helemaal geen relatie had met Amazon Prime Duitsland.dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Vooral het insinueren dat mensen met een oid Duits prime abbo illegaal bezig zijn slaat natuurlijk helemaal nergens opvandaar mijn reactie.
Ik gaf zelf daar direct als antwoord op dat ik daar geen verstand van had en dat mijn post daar niets mee te maken had.
Vervolgens neem je me nogmaals kwalijk dat ik 'zomaar wat roep'.
Ik geef je nogmaals de verduidelijking dat de context van de post waar jij als eerste op reageert op geen enkele manier met Prime Duitsland te maken heeft.
Inmiddels begrijp ik uit jouw posts dat Prime Duitsland een andere status heeft dan het benaderen van andere buitenlandse (streaming-) diensten. Dat heb ik dan inderdaad geleerd.
Ik snap niet zo goed wat je nou precies van me wil horen. Ik weet inderdaad niets over de situatie van Prime Duitsland. Mijn post ging ook niet over Prime Duitsland. Ik reageerde ook helemaal niet op een post die ging over Prime Duitsland en toen jij mij beschuldigde van het feit dat mijn post niet op Prime Duitsland sloeg gaf ik je direct gelijk dat ik daar geen verstand van heb.
Met de leeftijd kom je er juist achter dat je nog heel veel te leren heb, niet andersom
De titels die voorheen in Dolby Vision beschikbaar waren, zijn nu inderdaad alleen In HDR. Mijn LG G4 doet geen HDR10+. Ik ben me nog aan het beraden of het die 2,99 allemaal waard is.
Sinds ik reclame vrij heb ben ik ook verlost van de promo's voor andere content. Geen idee of dat zo blijft, maar voor nu vind ik het wel zo prettig.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nooit een mail gekregen maar kreeg vandaag een popup in de browser.
Denk dat het weer tijd wordt om mijn inner Jack Sparrow te channelen.
Denk dat het weer tijd wordt om mijn inner Jack Sparrow te channelen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ook maar betaald. Bij Videoland voor die paar series kan ik reclame tolereren en ze leveren toch niets meer dan 1080p en stereo geluid, bij Prime is het toch iets anders met DV/HDR10 en Atmos.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Is het nieuw dat nieuwe seizoenen van series die vroeger wel Nederlands ondertiteld waren nu ineens geen Nederlandse ondertitels meer hebben?
Voorbeeld is Escort Boys (Franse serie). Seizoen 1 was/is gewoon Nederlands ondertiteld, maar bij seizoen 2 ontbreekt die.
Voorbeeld is Escort Boys (Franse serie). Seizoen 1 was/is gewoon Nederlands ondertiteld, maar bij seizoen 2 ontbreekt die.
Waarom geeft Amazon.nl bij het aangaan van een nieuw Prime abonnement niet direct de mogelijkheid om het + €2,99 advertentievrije Prime Video abonnement te kiezen? Er wordt met geen woord over gerept op die pagina?
Testing, one, two ...
Omdat dan meteen duidelijk is dat je advertenties krijgt als je niet extra betaalt.hardware-lover schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:27:
Waarom geeft Amazon.nl bij het aangaan van een nieuw Prime abonnement niet direct de mogelijkheid om het + €2,99 advertentievrije Prime Video abonnement te kiezen? Er wordt met geen woord over gerept op die pagina?
Edit: op de pagina waar ik keek staat het trouwens wel.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2025 16:42 ]
Wel de aankondiging gehad van de advertenties, wel een advertentie gezien bij de start van een aflevering van een serie (weet niet meer welke). Gisteren Lee gekeken, geen enkele reclame gezien?
Verschilt de hoeveelheid reclame dan per film per gebruiker?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Zelfs per keer kijken of per apparaat (zelfde content)Motrax schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:52:
Wel de aankondiging gehad van de advertenties, wel een advertentie gezien bij de start van een aflevering van een serie (weet niet meer welke). Gisteren Lee gekeken, geen enkele reclame gezien?
Als zijnde al een Prime abonnee bedoel je misschien?W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:23:
Omdat dan meteen duidelijk is dat je advertenties krijgt als je niet extra betaalt.
Edit: op de pagina waar ik keek staat het trouwens wel.
Ik opende de Amazon.nl pagina is zijnde, geen abonnee, en dan werd me enkel een lidmaatschap voor €4.99 of €49.99 getoond, en ik seleceerde specifiek Prime Video uit de overzichtbalk op hun website.
Kreeg wel de optie om het 4 weken uit te proberen, maar zelf dan zou er meer duidelijkheid over de verschillende abonnementen kunnen zijn.
Die kon ik via mijn desktop niet ontdekken 🤷♂️ Geef anders even een link naar desbetreffende pagina waar dat staat?
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2025 17:45 ]
Testing, one, two ...
@hardware-lover Wel lid, maar niet als zodanig bekend in browser op mijn tablet. Link komt later. Want tablet.
Edit: op PC in "InPrivate" tab:
Link: hier in NL
/f/image/BGuirxG4EkdEhfm7v81UPuB2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2025 18:18 ]
Blijft een gerotzooi met die ondertiteling op Prime. Bij Clarkson zijn serie gaat halverwege seizoen 2 het formaat van de ondertiteling 50% lager. En als je het formaat van de ondertiteling wilt aanpassen moet dat via een webbrowser en kan het niet vanuit de app geregeld worden.andyvie1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:39:
Is het nieuw dat nieuwe seizoenen van series die vroeger wel Nederlands ondertiteld waren nu ineens geen Nederlandse ondertitels meer hebben?
Als ze alle ondertitelproblemen nu eens aanpassen met het extra geld wat ze nu verdienen door 2,99 extra te vragen om reclamevrij te kijken...
Ik keek op de Amazon.nl website, niet die voor Prime Video. Tenslotte ga je niet alleen een abonnement voor Prime Video aan maar ook voor aankopen via hun webshop.W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:49:
@hardware-lover Wel lid, maar niet als zodanig bekend in browser op mijn tablet. Link komt later. Want tablet.
[Afbeelding]
Maar duidelijk, ik zat op een andere pagina, dank voor het delen.
Testing, one, two ...
Hier gisteren Constantine gekeken, 1x reclame van 6 seconden voor de film begon en 1x na 40 minuten van de film een reclame blok van 15 seconden, verder geen reclame in de film gehad.Motrax schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:52:
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Even afkloppen, maar tot nu toe heb ik op content die ik via de Apple TV heb bekeken nog geen reclame gehad (in de browser en iPad app wel).
Nog meer mensen die via Apple TV kijken met dezelfde ervaring?
Welke content heb je gekeken? Redelijk recent materiaal of wat ouder? Mijn ervaring met andere diensten is dat je minder reclame hebt als je naar wat oudere content kijkt.Glitch schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:51:
Even afkloppen, maar tot nu toe heb ik op content die ik via de Apple TV heb bekeken nog geen reclame gehad (in de browser en iPad app wel).
Zelf kijk ik te weinig naar Prime Video. Ik zal het eerdaags eens testen.
Klopt, ik heb ook geen reclame gezien…Glitch schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:51:
Ik keek bosch en kreeg ruim 3x 60seconden+ reclame op Apple tv 4k met Duitse prime abbo in 1 aflevering dat was echt ziek veel.Glitch schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:51:
Rings of Power en Twisted Metal, dus semi recent en zeer recentmeesje schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:06:
[...]
Welke content heb je gekeken? Redelijk recent materiaal of wat ouder? Mijn ervaring met andere diensten is dat je minder reclame hebt als je naar wat oudere content kijkt.
Zelf kijk ik te weinig naar Prime Video. Ik zal het eerdaags eens testen.
Ik ben net begonnen met Dark Matter. Die duurt 44 minuten en heb ervoor een minuut en om de 10 minuten reclame gehad. Dat is echt bizar veel.
Dan is het een afweging hoeveel we het gebruiken of de reclame vervelend is of niet. Upload gaan we deze week kijken. De laatste 4 afleveringen van 2025. Dan hoor ik het van mijn vrouw vanzelf wel.
Dan is het een afweging hoeveel we het gebruiken of de reclame vervelend is of niet. Upload gaan we deze week kijken. De laatste 4 afleveringen van 2025. Dan hoor ik het van mijn vrouw vanzelf wel.
Straks besluit ze heel prime te annuleren in plaats van 2,99 bij te betalen, dat zou mijn vrouw namelijk doen
Ik ga zo even twisted metal starten, dat is volgens mij van dat computerspel van de Playstation dat ik in de jaren 90 veel speelde.Glitch schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:27:
Rings of Power en Twisted Metal, dus semi recent en zeer recent
[ Voor 37% gewijzigd door krijtbord op 02-09-2025 22:06 ]
Haha, gelukkig valt dat wel mee. Sowieso gebruik ik het soort van voor de spellen en voor de verzendkosten. (Zij heeft bol select) En zij is degene die het meeste kijkt.krijtbord schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:03:
[...]
Straks besluit ze heel prime te annuleren in plaats van 2,99 bij te betalen, dat zou mijn vrouw namelijk doen
[...]
Ik ga zo even twisted metal starten, dat is volgens mij van dat computerspel van de Playstation dat ik in de jaren 90 veel speelde.
Twisted Metal is inderdaad gebaseerd op dat spel en de latere delen. Staat ook nog op mijn lijst om te kijken.
Ik heb 3 afleveringen achter elkaar gekeken van The Terminal List: Dark Wolf en heb geen enkele reclame gezien.
Dit was op mijn laptop met de Firefox browser. Heel opmerkelijk omdat ik veel reclame had verwacht ...
Vandaag is de vierde aflevering live gegaan en ga vanavond kijken of het weer zonder reclame is.
Dit was op mijn laptop met de Firefox browser. Heel opmerkelijk omdat ik veel reclame had verwacht ...
Vandaag is de vierde aflevering live gegaan en ga vanavond kijken of het weer zonder reclame is.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Zelfde serie op iPad gekeken en ik begin elke aflevering met 30 seconden onzinnige reclames en na 15-30 minuten krijg ik nog 30 - 40 seconden onzinnige reclames te zien.Vortigen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:57:
Ik heb 3 afleveringen achter elkaar gekeken van The Terminal List: Dark Wolf en heb geen enkele reclame gezien.
Er wordt hier thuis gebruik gemaakt van piHole waar mogelijk nog kansen liggen om e.e.a. te blokkeren. Maar volgens mij vallen de reclame blokken onder hetzelfde domain als de normale video. Op reddit hebben mensen blijkbaar wel succes met afspelen in de browser icm Ublock. Al betwijfel ik of dit werkt.
Ik ben nog bezig met M*A*S*H en was strontziek van de reclame die op 2 minuten voor het einde van de aflevering zit. kijk nu op de PC af en toe een aflevering en met firefox en ublock en addblock heb ik tot dusver geen reclame gezien, hopen dat het zo blijft tot ik de laatste 70 afleveringen heb gezienAramiss schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:15:
[...]
Zelfde serie op iPad gekeken en ik begin elke aflevering met 30 seconden onzinnige reclames en na 15-30 minuten krijg ik nog 30 - 40 seconden onzinnige reclames te zien.
Er wordt hier thuis gebruik gemaakt van piHole waar mogelijk nog kansen liggen om e.e.a. te blokkeren. Maar volgens mij vallen de reclame blokken onder hetzelfde domain als de normale video. Op reddit hebben mensen blijkbaar wel succes met afspelen in de browser icm Ublock. Al betwijfel ik of dit werkt.
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Ik heb de laatste seizoen, zijn maar vier afleveringen, van Upload gezien. Ik begrijp niet wat het idee hierachter was. Ik vond het een erg slechte afsluiting voor een serie die voor mij een grote verrassing was. De soort van cliffhangertje op het einde was ook totaal onnodig. Jammer, je zou bijna denken dat de bedenker boos was en het de grond in wil boren.
Andy Allo is wel een prachtige vrouw en een verrassend goede actrice.
Andy Allo is wel een prachtige vrouw en een verrassend goede actrice.
Eerst zag ik alleen reclames van Prime zelf, dat is op zich niet zo erg. Later ook van winkels.
Wat helpt bij mij op een Samsung TV met de prime app is om op de terugknop te drukken en gelijk weer de film te hervatten. Dan skipt de reclame.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Ik vind het maar een vreemde implementatie, het lijkt zo willekeurig allemaal. Ik heb de afgelopen dagen drie afleeringen van Twisted Metal gekeken, geen enkele reclame gezien. Verder ook IASIP, denk in totaal een stuk of 8 afleveringen. Bij allemaal een korte melding dat er reclame gaat volgen, een soort mini-intro met wat Amazon-titels. Tijdens de afleveringen welgeteld één reclameblokje van Amazon, verder niks gezien.
Ik klaag niet, ik ben van plan om voor die 3e per maand wel reclamevrij te blijven kijken, maar als het blijft zoals het nu is dan hou ik m'n geld nog even op zak.
Ik klaag niet, ik ben van plan om voor die 3e per maand wel reclamevrij te blijven kijken, maar als het blijft zoals het nu is dan hou ik m'n geld nog even op zak.
Nomen nescio
Hier nog iemand met een Prime.de lidmaatschap die er vanmorgen pas achter is gekomen dat je nu dient te upgraden wanneer je ad-free content wilt kijken met een uitgebreidere HDR ondersteuning.
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan activeren? Ik krijg hier namelijk geen optie voor (zoals iemand anders eerder ook al aangaf), enkel de mogelijkheid om Prime.nl af te sluiten samen met de ad-free optie, en dat ga ik natuurlijk niet doen aangezien ik mijn Prime.de graag wil behouden.
Iemand hier al een oplossing in gevonden?
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan activeren? Ik krijg hier namelijk geen optie voor (zoals iemand anders eerder ook al aangaf), enkel de mogelijkheid om Prime.nl af te sluiten samen met de ad-free optie, en dat ga ik natuurlijk niet doen aangezien ik mijn Prime.de graag wil behouden.
Iemand hier al een oplossing in gevonden?
[ Voor 4% gewijzigd door -SambaL- op 08-09-2025 13:36 ]
Ik heb met mij DE abo nog geen advertentie gezien.... alleen de pop-up.
Maar het lijkt er inderdaad op dat er nog geen mogelijkheid is om je abo te upgraden.
Maar het lijkt er inderdaad op dat er nog geen mogelijkheid is om je abo te upgraden.
Doormiddel van een VPN wellicht?TweakGP schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:38:
Ik heb het één en ander uitgeprobeert met NordVPN op mijn Nvidia Shield en ik lijk nu geen ads meer te krijgen wanneer ik een 'Obfuscated' verbinding maak via de VS. Maak ik die verbinding via Duitsland dan krijg ik in de meeste gevallen alleen de ad intro van 8 sec te zien.
Als ik tijdens het lopen van de reclame (DE) op TV, op pauze druk, krijg ik wel de knop om te upgraden, maar die leidt niet naar de gewilde upgrade mogelijkheid

Lucratiever om je nog een paar reclames voor te schotelenabsrnd schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:56:
Als ik tijdens het lopen van de reclame (DE) op TV, op pauze druk, krijg ik wel de knop om te upgraden, maar die leidt niet naar de gewilde upgrade mogelijkheid

Ik wel, zoals eerder al eens bevestigd. Volgende week in Duitsland zal dat ook weer gaan gebeuren, zoals afgelopen april ook al het geval was. Misschien kan ik daar de €2,99 update activeren voor mijn Prime.de abonnement 😁TweakGP schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:38:
Testing, one, two ...
Elke reclame die je ziet levert zo'n 5 cent op voor ze dus tel uit je winst.Salvatron schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:20:
[...]
Chanteren is een groot woord, ik las ergens dat videodiensten meer geld verdienen aan een user met reclame dan zonder reclame omdat die reclame vrij veel oplevert.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik ben al sinds 2009 abonnee bij de Duitse Amazon, en mag wel zeggen een goede klant van hen. Ben nu net begonnen met een serie op Prime, Jack Ryan, en krijg geen enkele advertentie. Hopelijk blijft het zo, maar het kan dus verkeren.
Knock on wood!
Knock on wood!
This title is for sale, please send me a PM
Het zal allemaal ook heel erg afhangen van wat je kijkt. Zo zal niet elk merk z'n reclames willen tonen tijdens een serie of film waar bijvoorbeeld veel geweld of seks in voorkomt.Bra-Jo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:40:
Ik vind het maar een vreemde implementatie, het lijkt zo willekeurig allemaal. Ik heb de afgelopen dagen drie afleeringen van Twisted Metal gekeken, geen enkele reclame gezien. Verder ook IASIP, denk in totaal een stuk of 8 afleveringen. Bij allemaal een korte melding dat er reclame gaat volgen, een soort mini-intro met wat Amazon-titels. Tijdens de afleveringen welgeteld één reclameblokje van Amazon, verder niks gezien.
En aangezien reclames nog best wel nieuw zijn voor Prime Video, kan ik me ook voorstellen dat heel veel series en films die wat minder recent zijn nog niet voorzien zijn van welke reclames daarvoor getoond moeten worden. Ze zullen de meest populaire, en dus vaak nieuwste, films en series prioriteren.
Anders gezegd: dat het zo blijft geef ik je zeer weinig kans op, over een paar weken of maanden zal je waarschijnlijk bijna overal wel reclames bij gaan zien
The devil is in the details.
Ik heb de afgelopen dagen het laatste seizoen (4) van de serie UPLOAD gekeken, en daar zat in elke aflevering ergens halverwege een korte (5 seconden ofzo) reclame onderbreking voor een andere Prime serie.
Helaas ik dus gisteren ook.... en ze zijn ook nogeens irritant lang, rond de minuut soms. Flikker op met die Ring deurbelhardware-lover schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:17:
[...]
Ik wel, zoals eerder al eens bevestigd. Volgende week in Duitsland zal dat ook weer gaan gebeuren, zoals afgelopen april ook al het geval was. Misschien kan ik daar de €2,99 update activeren voor mijn Prime.de abonnement 😁
Knap onhandig ook dat er dus niet te upgraden is. Voorlopig maar even een Prima abo (onder een andere e-mail) aangemaakt op BE. Daar kost Prime maar 25,- per jaar en (nog) geen advertenties. Gebruik ik die voorlopig voor Prime Video.
Ze verzenden alleen naar BE dus als dat niet werkt heb je aan de rest weinig, ik gebruik ze soms wel voor verzending dus nu dan maar naast mijn DE account.
[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 12-09-2025 15:58 ]
@TweakGP, dat had ik ook al in gedachten, een extra account aanmaken enkel voor Prime Video.
Testing, one, two ...
De wel/niet reclame is idd redelijk random.
Afgelopen week een film gekeken, zonder enige reclame onderbreking.
En gisteravond, precies halverwege, bijna 2 minuten lang diverse bs reclame.
Wat me wel opviel was dat, als je op [Pause] drukt, je al halverwege de tijdlijn, een klein bolletje ziet, en dat is precies het tijdstip waarop de reclame komt.
Niet dat je er veel aan hebt, want op dat moment voor- of achteruit spoelen is geblokkeerd.

Afgelopen week een film gekeken, zonder enige reclame onderbreking.
En gisteravond, precies halverwege, bijna 2 minuten lang diverse bs reclame.
Wat me wel opviel was dat, als je op [Pause] drukt, je al halverwege de tijdlijn, een klein bolletje ziet, en dat is precies het tijdstip waarop de reclame komt.
Niet dat je er veel aan hebt, want op dat moment voor- of achteruit spoelen is geblokkeerd.
Wij kijken nu de eerste ep van Terminal list and I kid you not. We zitten in het 4e reclameblok met nog een kwartier te gaan. Variërend van 30 seconden tot 2 minuten
DUGG