Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:03
Der Hauptmann staat ook op Prime. Om maar wat te noemen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Zojuist 'lid' geworden van Amazon Prime, eigenlijk speciaal voor de nieuwe documentaire van Dave Grohl: What Drives Us.

Ben benieuwd of ze me daarna ook nog weten vast te houden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Net de film/docu gezien. Erg leuk, daar niet van, maar de ondertiteling leek automatisch gegenereerd te zijn. Bijna niveau Google Translate.

Ik had het prima kunnen volgen zonder ondertiteling, maar vaak vind ik het toch wel relaxter kijken mét. Nu was het vaak treurig en hilarisch. De vertaling zat er vaak compleet naast, compleet weg uit de context. Is dat vaker zo bij Prime? Minachting voor de Nederlandse consument als je het mij vraagt.

Klinkt misschien stom, maar dit is voor mij reden om het abonnement weer snel stop te zetten.
Temeer ook omdat er voor een aantal interessante concerten een aanvullend abonnement nodig is. Heb ik er niet voor over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Volgende keer de ondertitels in Engels zetten. Scheelt ergernis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Spooksel

Spooksel!

Of gewoon uit als je het toch niet nodig hebt. Over het algemeen heb ik niet vaak moeite met de kwaliteit van ondertitels bij Prime eigenlijk, heb wel eens wat sync issues gehad, dat is nog veel irritanter dan af en toe een slechte vertaling incasseren als je het mij vraagt.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb vanmiddag Antebellum gekeken via Amazon PrimeVideo.

Jeetje zeg. Dat is pas een beklemmende film. Gewoonweg huiveringwekkend hoe zaken uit het verleden in beeld gebracht worden. En hoe de overgangen met het heden gedaan zijn. 8)
Vaak heel subtiele momenten, en creepy, hoe het diepgewortelde racisme in het (voormalige) zuiden van de VS in beeld gebracht wordt!
En, vind ik tenminste, behoorlijk verrassend hoe e.e.a. met het heden gekoppeld is.

Zeker een aanrader! d:)b
Alleen niet, als je nogal teerhartig c.q. gevoelig bent aangelegd. :N

[Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 11-05-2021 18:13]

Mooie Plaatjes   

• josh-hill
Bedankt voor de tip! Vanwege de imdb rating had ik hem bijna niet gekeken.

Net zo'n meesterwerk als Get Out.

Beklemmende film inderdaad.

PS: ik had van te voren geen trailers or zo gekeken en ik denk dat dat slim was, want dat had vast van alles van het verhaal verklapt.

[Voor 32% gewijzigd door josh-hill op 13-05-2021 00:00]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

josh-hill schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:59:
Bedankt voor de tip! Vanwege de imdb rating had ik hem bijna niet gekeken.
Ik heb ff wat reviews gelezen en waar de meeste mensen 'problemen' mee hebben, is dat ze blijkbaar een ordinaire horror film dachten te gaan zien.
En dat is het zeer zeker niet; het is geen horror film op zich.

De meest verwarrende scène vond ik:

spoiler:
de slaven in het katoenveld kijken omhoog, als er een vliegtuig overvliegt.
Dan denk je als kijker; WTF, sinds wanneer vlogen er destijds vliegtuigen?
En pas later wordt duidelijk waarom het normaal is dat er een vliegtuig overkwam...

Nog afgezien van de allereerste keer dat de mobiele telefoon overgaat in het 'verleden'

Leuke twist en hint in het verhaal.

Oh ja, en vergeet vooral niet ff te wachten als de aftiteling komt. Dan krijg je ook nog wat te zien...

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 13-05-2021 09:11]

Mooie Plaatjes   

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:25
De Primevideo app op m'n LG TV heeft een nieuwe categorie, namelijk "Gratis voor voor mij". Erg fijn, nu is er een duidelijk onderscheid tussen wat er in je abbo zit en koop/huur spul.

Net De Oost uitgekeken. Met moeite, had er meer van verwacht.

[Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 13-05-2021 22:12]

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:35
DutchOwnage schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:10:
De Primevideo app op m'n LG TV heeft een nieuwe categorie, namelijk "Gratis voor voor mij". Erg fijn, nu is er een duidelijk onderscheid tussen wat er in je abbo zit en koop/huur spul.

Net De Oost uitgekeken. Met moeite, had er meer van verwacht.
Ik zie hier regelmatig de klacht voorbij komen dat gratis en betalende content door elkaar staan. Maar eigenlijk heb ik dit nog nooit gezien? Tot voor kort keek ik via de app op de PS4 en nu via de app op de Telenet decoder. Maar ik krijg geen betalende content voor geschoteld. Ook de 'reclames' vallen mee, af en toe iets aan het begin maar het valt altijd te skippen.

Hoe komt het dat dit verschillend is?

• DutchOwnage
Bij "Titels in de spotlight" zie je ook koop of huur films tussen het gratis aanbod staan. Maar als je nu naar Gratis voor mij gaat, heb je nog steeds titels in de spotlight, maar dan zonder koop of huur spul ertussen.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
D-Three schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Ik zie hier regelmatig de klacht voorbij komen dat gratis en betalende content door elkaar staan. Maar eigenlijk heb ik dit nog nooit gezien? Tot voor kort keek ik via de app op de PS4 en nu via de app op de Telenet decoder. Maar ik krijg geen betalende content voor geschoteld. Ook de 'reclames' vallen mee, af en toe iets aan het begin maar het valt altijd te skippen.

Hoe komt het dat dit verschillend is?
Andere apps tonen andere content. Ik zie op de Prime Video app van mijn Sony tv (met Android TV) altijd een heleboel 'Huur nu' en 'Koop nu' content tussen alles staan.

Toevallig net pas ontdekt dat er bij mij in het menu bovenin ook een 'Gratis voor mij' menu item staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Vanaf morgen trouwens "The underground railroad". Krijgt goede reviews.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 16:13
En ‘De Oost’ gisteren ook in première gegaan. Een verhaal dat speelt tijdens een duistere periode in de vaderlandse geschiedenis wordt op professionele en meeslepende wijze verteld. Voor mij is het ook nog een betrekkelijk onbekend deel van onze geschiedenis dus daarom extra interessant.

Ik vind het een aanrader. Wat goed dat Prime ook dit soort producties mede mogelijk maakt.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-06 16:49
peacelord schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 06:09:
En ‘De Oost’ gisteren ook in première gegaan. Een verhaal dat speelt tijdens een duistere periode in de vaderlandse geschiedenis wordt op professionele en meeslepende wijze verteld. Voor mij is het ook nog een betrekkelijk onbekend deel van onze geschiedenis dus daarom extra interessant.

Ik vind het een aanrader. Wat goed dat Prime ook dit soort producties mede mogelijk maakt.
Zit hem nu te kijken. Zeker aanrader. Het deel over Sulawesi is heftig, Ik had een oom die ook een van de gelukkigen was die naar Indonesie als dienstplichtige moest. Wilde er nooit iets over vertellen.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb als voorbereiding de Wikipedia pagina over Nederlands Oost-Indië gelezen.

Ben benieuwd hoe accuraat de film is in het neerzetten van de situatie of dat de boel wordt verheerlijkt. Straks maar kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-06 23:37
ehtweak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:05:
Heb vanmiddag Antebellum gekeken via Amazon PrimeVideo.

...

Jeetje zeg. Dat is pas een beklemmende film. Gewoonweg huiveringwekkend hoe zaken uit het verleden in beeld gebracht worden. En hoe de overgangen met het heden gedaan zijn. 8)
Vaak heel subtiele momenten, en creepy, hoe het diepgewortelde racisme in het (voormalige) zuiden van de VS in beeld gebracht wordt!
En, vind ik tenminste, behoorlijk verrassend hoe e.e.a. met het heden gekoppeld is.

Zeker een aanrader! d:)b
Alleen niet, als je nogal teerhartig c.q. gevoelig bent aangelegd. :N

...
The Underground Railroad is heel heftig. Vooral eerste aflevering. Maar verder dan 3 ben ik niet gekomen. Morgen verder.
Een aanrader.

• Corrigan
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
peacelord schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 06:09:

We hebben een stuk van De Oost gezien. Wat is het acteerwerk tenenkrommend slecht. :'(
Kritieken zijn dat het veel te veel is gedramatiseerd, historisch ook niet correct.

Je ziet het vaker bij Nederlandstalige films dat overdreven acteren. Alsof je naar een derderangs toneelschool zit te kijken met vooral houten klazen. Vooral de dialogen zijn hier zo hartstikke nep.

Niet al het Nederlandstalig werk is slecht. Undercover, Eigen Kweek en de Ridder zijn van veel betere kwaliteit.
Het kan dus wel.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-06 01:07
Olga2000 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:00:
The Underground Railroad is heel heftig. Vooral eerste aflevering.
Er zijn maar weinig series die zo hard binnen komen als deze. Het toont ook goed aan dat sommige slaven echt knakten onder de mensonterende praktijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
Corrigan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:59:
[...]

We hebben een stuk van De Oost gezien. Wat is het acteerwerk tenenkrommend slecht. :'(
Kritieken zijn dat het veel te veel is gedramatiseerd, historisch ook niet correct.

Je ziet het vaker bij Nederlandstalige films dat overdreven acteren. Alsof je naar een derderangs toneelschool zit te kijken met vooral houten klazen. Vooral de dialogen zijn hier zo hartstikke nep.

Niet al het Nederlandstalig werk is slecht. Undercover, Eigen Kweek en de Ridder zijn van veel betere kwaliteit.
Het kan dus wel.
Ik herken in het algemeen je kritiek op de Nederlandse film vwb het acteerwerk. In deze film vind ik dat zelf overigens wel meevallen. De dialogen zijn idd niet van ‘Tarantino- niveau’ dat klopt. En ja, het is geen historische documentaire. Maar het is wel de eerste grote speelfilm over de zgn. politionele acties. Voor mezelf geeft het enig beeld bij een verder onduidelijk verleden. Voor historische juistheid is er in de publiciteit rondom de film overigens genoeg informatie te vinden. Vandaag stond hierover nog een groot stuk in de Volkskrant.

Ieder z’n ding zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
algalid schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Er zijn maar weinig series die zo hard binnen komen als deze. Het toont ook goed aan dat sommige slaven echt knakten onder de mensonterende praktijken.
Ik ging diverse malen bijna letterlijk over m'n nek bij aflevering 1. Walgelijk en afschuwelijk dekt de lading nauwelijks. Ondanks de gruwelijke beelden ben ik wél van plan de serie af te gaan kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
peacelord schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Ik herken in het algemeen je kritiek op de Nederlandse film vwb het acteerwerk. In deze film vind ik dat zelf overigens wel meevallen. De dialogen zijn idd niet van ‘Tarantino- niveau’ dat klopt. En ja, het is geen historische documentaire. Maar het is wel de eerste grote speelfilm over de zgn. politionele acties. Voor mezelf geeft het enig beeld bij een verder onduidelijk verleden. Voor historische juistheid is er in de publiciteit rondom de film overigens genoeg informatie te vinden. Vandaag stond hierover nog een groot stuk in de Volkskrant.

Ieder z’n ding zullen we maar zeggen.
Het is vooral de teleurstelling na alle grote verwachtingen die waren gewekt. Het beladen onderwerp had een goede film verdiend, zeker met dit budget.

De regie en het acteerwerk is belabberd slecht en het historische verhaal klopt van geen kant.
Dan blijft er weinig van over.

De gemiddelde aflevering van Chicago PD is al beter.
Dat is ook geen Tarantino-niveau, nu ook op Prime. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb de film gisteravond gezien, zonder verwachtingen. Was ook eigenlijk helemaal niet van plan 'm te gaan kijken. Ik vond hem juist opvallend goed. Cinematografie was ook zeer goed, echt heel erg mooie plaatjes van Indonesië. Acteerwerk was echt niet slecht, regie nog minder. Ben heel benieuwd waarom jij dat wel vindt.

Regie en acteerwerk waren prima. Historische verhaal klopt op hoofdlijnen volgens mij wel toch? Hoewel er natuurlijk zware fictie doorheen verweven zit incl. volledig fictionele hoofdpersonen, en het sensationeel gemaakt is. Iets wat je bij zeer veel oorlogsfilms ziet.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
DutchOwnage schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:25:
Ondanks de gruwelijke beelden ben ik wél van plan de serie af te gaan kijken.
De rest van de reeks valt goed mee, het gaat dan meer om psychologische terreur. Er zijn nog een paar momenten waar je moet slikken maar het is vooral de eerste aflevering die stomp na stomp in je maag geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-06 12:24
Ik heb al een tijdje Amazon prime Nederland voor 3 euro per maand. Dacht nu pak een jaar abonnement voor het geval de prijs verhoogd wordt, maar dat lijkt niet beschikbaar in Nederland, of kijk ik er over heen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Meessen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:22:
Ik heb al een tijdje Amazon prime Nederland voor 3 euro per maand. Dacht nu pak een jaar abonnement voor het geval de prijs verhoogd wordt, maar dat lijkt niet beschikbaar in Nederland, of kijk ik er over heen?
Nee, die is er niet nee. Ik denk dat de prijs pas echt verhoogt wordt als ze meer diensten aanbieden en/of een groter marktaandeel hebben tov Bol.com. Op dit moment willen ze vooral marktaandeel veroveren, ene verhoging van de prijs zou dat teveel doorkruisen.

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:42:
Ik heb de film gisteravond gezien, zonder verwachtingen. Was ook eigenlijk helemaal niet van plan 'm te gaan kijken. Ik vond hem juist opvallend goed. Cinematografie was ook zeer goed, echt heel erg mooie plaatjes van Indonesië. Acteerwerk was echt niet slecht, regie nog minder. Ben heel benieuwd waarom jij dat wel vindt.

Regie en acteerwerk waren prima. Historische verhaal klopt op hoofdlijnen volgens mij wel toch? Hoewel er natuurlijk zware fictie doorheen verweven zit incl. volledig fictionele hoofdpersonen, en het sensationeel gemaakt is. Iets wat je bij zeer veel oorlogsfilms ziet.
Het historisch verhaal klopt niet, aankleding klopt ook niet. Er is zelfs een rechtszaak over geweest omdat men een disclaimer eiste. Wat weer tegen de vrijheid van meningsuiting zou ingaan.

Het acteerwerk en de dialogen vinden wij veel te houterig en de regie is amateuristisch. Dat is vaak zo met Nederlandse films, merken dat bij coproducties met de Belgen het vaak pas beter gaat.

Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk. Naar een aflevering van Goede Tijden, Slechte tijden kijken ook massa's mensen die het allemaal prachtig vinden. Niets mis mee. Alleen van een film met een miljoenenbudget verwacht ik echter meer. De plaatjes zijn wel mooi geschoten, alleen onbegrijpelijk dat dit niet in 4K en HDR beschikbaar is. Het is een film om maar snel te vergeten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Oost_(film)
https://www.nu.nl/film/61...sclaimer-te-plaatsen.html

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Zevende (en laatste) seizoen van Bosch vanaf vrijdag 25 juni te zien

Zeer goede serie imho, ik kijk hier echt naar uit :Y , maar tegelijk ook jammer dat dit het laatste seizoen is ;w

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01:08
Per ongeluk was het gisteren al uitgelekt, maar Amazon heeft de Wheel of Time serie al voordat het eerste seizoen uitgebracht is een tweede seizoen gegeven:

https://deadline.com/2021...ason-2-amazon-1234761078/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

• ColdStone
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:48

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Oke ik heb ook maar eens een amazon Prime abbo gepakt, want er stonden nog een lading series op mijn backlog die daar te zien zijn (en ik wil graag De Oost kijken)

Prime-serie backlog:
- House MD,
- Supernatural (vanaf s8)
- Mr Robot (laatste seizoen - gestart)
- The Wilds
- Hunters
- Criminal Minds (vanaf s7)
- Underground Railroad
- Tom Clancy Jack Ryan
- The Terror
- El Cid
- American Gods
- The Purge

Reeds gezien:
- The Americans
- The man in the high castle
- Heroes
- Sons of Anarchy

Zijn er nog specifieke Series waarvan mensen zeggen die staat er op en moet je zeker toevoegen aan je backlog?

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:20
Met Supernatural zou ik ook wel verder willen gaan. Alleen geen flauw bij welke seizoen ik destijds (in het download tijdperk) gestopt was. In het begin vond ik het vrij losse afleveringen, maar later werd de rode lijn/het vervolg steeds beter zichtbaar.

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

meesje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:43:
Met Supernatural zou ik ook wel verder willen gaan. Alleen geen flauw bij welke seizoen ik destijds (in het download tijdperk) gestopt was. In het begin vond ik het vrij losse afleveringen, maar later werd de rode lijn/het vervolg steeds beter zichtbaar.
herkenbaar dat is precies de reden dat ik mijn series ben gaan afvinken destijds :)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:20
ColdStone schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:45:
[...]

herkenbaar dat is precies de reden dat ik mijn series ben gaan afvinken destijds :)
Dit had ik destijds ook moeten doen. Nu in het stream tijdperk eigenlijk ook. Zo lang series bij dezelfde dienst blijven, is er niks aan de hand. Maar het verschuift nogal. Hmmm… er me toch maar eens in verdiepen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchOwnage
ColdStone schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:34:
Oke ik heb ook maar eens een amazon Prime abbo gepakt, want er stonden nog een lading series op mijn backlog die daar te zien zijn (en ik wil graag De Oost kijken)

Prime-serie backlog:
- House MD,
- The Wilds
- Hunters
- Underground Railroad
- Tom Clancy Jack Ryan
- The Terror
- El Cid
- American Gods
- The Purge

Reeds gezien:
- The Americans
- Heroes
- Sons of Anarchy

Zijn er nog specifieke Series waarvan mensen zeggen die staat er op en moet je zeker toevoegen aan je backlog?
The Boys natuurlijk d:)b. En persoonlijk vind ik Hannah ook een goede serie.

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Heb wel mijn eerste nadeel gevonden van Prime..
Beetje reclame achtige previews geven tussen afleveringen door...
grr laat me met rust ik zit te kijken

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:34
Ben ik nou gek of is de nieuwe mini serie Solo's niet in de NL prime store ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
absrnd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:08:
Ben ik nou gek of is de nieuwe mini serie Solo's niet in de NL prime store ?

[YouTube: Solos | Official Trailer | Prime Video]
Lijkt het wel op inderdaad. Zodra ik VPN op Amerika zet, zie ik 'm wel direct als ik 'Solo' zoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@ColdStone Bosch is wel aardig op prime.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• absrnd
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Lijkt het wel op inderdaad. Zodra ik VPN op Amerika zet, zie ik 'm wel direct als ik 'Solo' zoek.
Wilde vanavond gaan kijken, dan maar weer een ouderwets MKV'tje :)

• josh-hill
Als ik imdb mag geloven, mis je niks.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:54

• Bosch - politie/detective serie gebaseerd op de Michael Connelly boeken (die zijn ook een aanrader)
  • The Expanse - beste science fiction serie die ik in jaren heb gezien

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

MysticMan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:47:
[...]

[list]
• Bosch - politie/detective serie gebaseerd op de Michael Connelly boeken (die zijn ook een aanrader)
gaat dit alleen over psychopaten en seriemoordenaars die Bosch zoekt? Ik vond de eerste afleveringen niet echt leuk vanwege die moordenaar

Tomorrow I’m gonna wake up and I’ll be 50

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-06 14:26
Bosch is gewoon goed.

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:25
En Startup.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:27
[...]
  • The Expanse - beste science fiction serie die ik in jaren heb gezien
The Boys natuurlijk :)

WP Te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 15:46
[...]
Is de serie nog wel leuk als je alle boeken van Connelly hebt gelezen? Dat houdt mij vooralsnog tegen namelijk.. Meeste boekverfilmingen/-verserieïngen(mooi woord) vallenmij tegen namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
De boeken vind ik persoonlijk veel sterker. De tv-serie is over het algemeen ook een losse bewerking waar soms verhaallijnen uit meerdere boeken tegelijkertijd worden weergegeven. Zelf ben ik niet kapot van de vertolker van Bosch, beetje ‘over the top’ cool. Desalniettemin best een onderhoudende serie al wordt het wel vreselijk uitgemolken en hadden ze prima na het derde seizoen kunnen stoppen.

Dat is wel een algemeen euvel overigens van streamingdiensten dat als ze een succesformule te pakken ze er meestal te lang mee doorgaan. Geldkwestie denk ik, lekker op safe spelen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 15:57

Prime-serie backlog:
- House MD,
- The Wilds
- Hunters
- Underground Railroad
- Tom Clancy Jack Ryan
- The Terror
- El Cid
- American Gods
- The Purge

Reeds gezien:
- The Americans
- Heroes
- Sons of Anarchy

Battlestar Galactica (beginnen met de miniserie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• algalid
Ik zie dat de reviews van Solos barslecht zijn, zelfs op mildere sites zoals IGN, Decider en Indiewire. Dan is de VPN omweg mss niet de moeite.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:54
mefjoew schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Is de serie nog wel leuk als je alle boeken van Connelly hebt gelezen? Dat houdt mij vooralsnog tegen namelijk.. Meeste boekverfilmingen/-verserieïngen(mooi woord) vallenmij tegen namelijk.
Ja ik vond van wel. Per seizoenen combineren ze de verhaallijnen van 2 of 3 boeken. Ze zijn ook wel wat bewerkt (Bosch in de serie is ook wat jonger dan in de boeken) dus voor mij was het meer dat ik elementen ervan herken in plaats van dat het een directe verfilming is waarbij je je ergert omdat het net anders of slechter is dan de boeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 20:09

Preacher
Sneaky pete
American patriot (grote aanrader)
Upload

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De beeldkwaliteit van bepaalde content is hard achteruit gegaan op Prime Video. Helaas lijken ze Netflix achterna te gaan. Net als bij Netflix lijkt het vooral een probleem te zijn bij HD-content, 4K content ziet er nog wel okee uit. Echt zo zonde :(

Maar in ieder geval een dikke aanrader op Prime nu: Promising Young Woman. Erg goede film, verrassend op allerlei manieren. Kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt. Volgen iMDb vinden mannen hem minder goed dan vrouwen: IMDB: Promising Young Woman (2020) - User ratings :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:35
Maar blijkbaar niet in België :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Dagarkin schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:58:
[...]

Preacher
Sneaky pete
American patriot (grote aanrader)
Upload
Bedoel je Patriot? Is idd een aanrader. Dat die niet meer bekendheid heeft gekregen is me een raadsel. Is echt een pareltje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Preacher, had ik al gezien Patriot is aan mijn lijstje toegevoegd.

Ondertussen Mr-Robot afgerond en El Cid gekeken...
El Cid was vooral een opbouw naar S2.. dus hopelijk komt daar meer.

Nu begonnen met Hunters.. Maar van wat ik nu gezien heb (twee afleveringen) is dit echt wel een goede serie.
zit er gelijk lekker in :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 20:09
peppie71 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Bedoel je Patriot? Is idd een aanrader. Dat die niet meer bekendheid heeft gekregen is me een raadsel. Is echt een pareltje.
Klopt ja foutje mijn kant. Ja helaas, dan hadden we meerdere seizoen gekregen. Iedereen die het niet gezien heeft ondanks open einde is het nog steeds de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:55

snmght

imho dan he

Prime-serie backlog:
- House MD,
- The Wilds
- Hunters
- Underground Railroad
- Tom Clancy Jack Ryan
- The Terror
- El Cid
- American Gods
- The Purge

Reeds gezien:
- The Americans
- Heroes
- Sons of Anarchy

Invincible zou ik eens proberen!

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Olga2000
El internado is zeker aanrader. Eerste seizoen eindigt met cliffhangers, maar er komt zeker een tweede.
Ontzettend goede verhaal, mooie geacteerd, meeslepend. Echt super!

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:30

Sméagol

Master of Mayhem

Kan iemand me vertellen of House (H0us3) er op staat? Spaanse sci-fi. Hij zou op de US en UK Amazon moeten staan (o.a.), maar de Nederlandse site geeft 'm niet aan. Maar ik heb geen abonnement, dus geen idee of dat de volledige en huidige catalogus is.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Sméagol schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:33:
Kan iemand me vertellen of House (H0us3) er op staat? Spaanse sci-fi. Hij zou ok de US en UK Amazon moeten staan (o.a.), maar de Nederlandse site geeft 'm niet aan. Maar ik heb geen abonnement, dus geen idee of dat de volledige en huidige catalogus is.

[YouTube: h0us3 - Trailer2 - Eng subbed]
Ik kan 'm niet vinden op de Nederlandse, en ook op UK en US lijk ik 'm niet te kunnen vinden (maar mogelijk dat Amazon door heeft dat ik een VPN gebruik).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:11

alienfruit

the alien you never expected

Ja, zit op Prime Video hier in het VK: https://www.amazon.co.uk/h0us3-Rubén-Serrano/dp/B08LZ397KG/ (https://www.amazon.co.uk/...LWM/ref=atv_dp_share_cu_r)

[Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2021 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olga2000
Panic is geweldig! Niet wat je zou denken. Veel meer diepgang dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Olga2000 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:03:
Panic is geweldig! Niet wat je zou denken. Veel meer diepgang dan je zou verwachten.
Tot nu toe 2 afleveringen gezien van Panic en ik vind het wel aardig tienerdrama ten top, maar gelukkig kan ik me daar ook prima mee vermaken :P

Bosch daarentegen is veel beter/spannender dan ik had verwacht. Zag al lange tijd reclame ervan langskomen op Prime Video, maar het leek me maar een beetje saai. Maar seizoen 1 vond ik heel spannend, en nu paar afleveringen into seizoen 2 is het nog steeds boeiend.

[Voor 4% gewijzigd door Hahn op 31-05-2021 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Oh Panic en Bosch staan hier nog op de lijst, nog niet kunnen starten.. gaat nog wel komen.

Ondertussen The Terror afgekeken, S1 viel me echt tegen, traag en weinig boeiend verhaal. S2 daarentegen vond ik wel erg goed. (doordat de siezoenen los vanelkaar staan zou je net zo goed alleen S2 kunnen kijken..in my opinion)

The Wilds S1 gekeken, prima serie om even weg te kijken, nog veel vragen naar S1 dus ben eigenlijk wel benieuwd naar S2. (deed me een beetje aan LOST denken.)

Hunters S1 gekeken (deze vond ik wel echt top, die heb ik behoorlijk rap weggekeken, beetje Inglorious Bastards vs Man in the High Castle vibe)

Gister gestart met the Underground Railroad. zit nu bij E2 maar durf nog niet te zeggen wat ik er van vind. Het is in ieder geval een hele andere serie dan in vooraf had verwacht. Ik ging erin met een gevoel dat dit een verhaal zou zijn over een slaven ontsnappingsroute maar er zit een dusdanige twist in dat het meer BlackMirror vibes geeft. Maar in my defence ik heb me ook niet ingelezen met betrekking tot deze serie en ben er meer blind ingedoken :) )

[Voor 20% gewijzigd door ColdStone op 01-06-2021 09:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 18-06 15:35
@ColdStone
Heb ik ook met Underground Railroad, maar ik heb al t/m E4 gekeken. Ochja, hopelijk weet ik tegen het einde van het seizoen of ik het de moeite vond :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

roda_djavulen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:47:
@ColdStone
Heb ik ook met Underground Railroad, maar ik heb al t/m E4 gekeken. Ochja, hopelijk weet ik tegen het einde van het seizoen of ik het de moeite vond :D
Aan de cast gaat het in ieder geval niet liggen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:21

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind het ook een hele bijzondere serie, wij moeten geloof ik nog 2 of 3 afleveringen. En ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, bijzonder is hij wel want het blijft boeien :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
josh-hill schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:17:
Als ik imdb mag geloven, mis je niks.
Gelukkig laat ik me niet leiden door reviews, goed of slecht :)

Ik vond Solo's een aparte miniserie met veel diepgang, die zich afspeelt in de nabije toekomst, maar ook wel gelinkt aan de hedendaagse gebeurtenissen, met stof tot nadenken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:44
Hahn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Tot nu toe 2 afleveringen gezien van Panic en ik vind het wel aardig tienerdrama ten top, maar gelukkig kan ik me daar ook prima mee vermaken :P

Bosch daarentegen is veel beter/spannender dan ik had verwacht. Zag al lange tijd reclame ervan langskomen op Prime Video, maar het leek me maar een beetje saai. Maar seizoen 1 vond ik heel spannend, en nu paar afleveringen into seizoen 2 is het nog steeds boeiend.
Ik ben begonnen met Bosch omdat ik niks anders kon bedenken, maar het bleek een erg goede serie te zijn.
ik heb nu alle 6 seizoenen gezien en kan niet wachten op nr7 d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-06 10:39
Hi,

Ik zit nog steeds op mijn oude .de account voor 4,99 per maand. Zie al maaaaaanden een mailtje binnenkomen met daarin de vraag of ik niet over wil stappen naar .nl voor 2.99.

Lijf huiverig omdat ik ergens gehoord heb dat er minder / andere content op prime video nl dan op de zou staan. En nog steeds krijg het niet helder voor me.

Wat is jullie ervaring? Kan ik met een gerust hart omzetten naar nl? Ga ik daarmee content mis lopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:58
Zonnetje83 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:30:
Hi,

Ik zit nog steeds op mijn oude .de account voor 4,99 per maand. Zie al maaaaaanden een mailtje binnenkomen met daarin de vraag of ik niet over wil stappen naar .nl voor 2.99.

Lijf huiverig omdat ik ergens gehoord heb dat er minder / andere content op prime video nl dan op de zou staan. En nog steeds krijg het niet helder voor me.

Wat is jullie ervaring? Kan ik met een gerust hart omzetten naar nl? Ga ik daarmee content mis lopen?
Content is gebaseerd op je IP. Ga ik VPN-en naar de VS dan krijg ik andere content. Dus nee geen invloed.

Reden dat ik nog lang Prime DE had is het aanbod in Duitsland van de gewone spulletjes. Echter NL is nu inmiddels ook fors uitgebreid en ben sinds enige tijd over. Die paar keer dat ik nog uit DE bestel betaal ik met liefde de extra verzendkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankRicard
Zonnetje83 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:30:
Hi,

Je kunt op justwatch.com kijken of de content die jij belangrijk vindt beschikbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonnetje83
FrankRicard schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Je kunt op justwatch.com kijken of de content die jij belangrijk vindt beschikbaar is.
Thx. Dat snap ik en deed ik al, maar mijn vraag was meer of er verschil in het aanbod qua films en series etc tussen de en nl zit. Als dat niet (meer) zo is, dan ga ik wel om naar nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je destijds een nederlands abonnement op amazon.de hebt afgesloten is het aanbod altijd hetzelfde geweest. Alleen mensen die een duits abonnement hadden hebben verschil. Maar dat hadden ze ook al voor amazon.nl werd uitgerold.

Via een duits abonnement heb je (geloof ik, maar kan me vergissen) ook boeken en muziek erbij. Via een nederlands abonnement niet.

Om te kijken of je een duits of nederlands abonnement hebt kun je ook even testen of bijvoorbeeld Lucifer er tussen staat. De duitse prime video heeft die wel, de nederlandse niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
Sorry, foutje.

[Voor 95% gewijzigd door glatuin op 04-06-2021 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonnetje83
ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:45:
Als je destijds een nederlands abonnement op amazon.de hebt afgesloten is het aanbod altijd hetzelfde geweest. Alleen mensen die een duits abonnement hadden hebben verschil. Maar dat hadden ze ook al voor amazon.nl werd uitgerold.

Via een duits abonnement heb je (geloof ik, maar kan me vergissen) ook boeken en muziek erbij. Via een nederlands abonnement niet.

Om te kijken of je een duits of nederlands abonnement hebt kun je ook even testen of bijvoorbeeld Lucifer er tussen staat. De duitse prime video heeft die wel, de nederlandse niet.
Ik heb even gezocht op lucifer in de prime video app maar die kan in niet vinden. Zo te zien heb ik dan als ik je goed begrijp al een nl abonnement?
(Ik werd lid van prime video op Amazon.de voordat Amazon.nl bestond en heb nooit iets omgezet)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb even gezocht op lucifer in de prime video app maar die kan in niet vinden. Zo te zien heb ik dan als ik je goed begrijp al een nl abonnement?
(Ik werd lid van prime video op Amazon.de voordat Amazon.nl bestond en heb nooit iets omgezet)
Klopt. Ik ben zelf ook begonnen bij .de destijds. Maar had ook gewoon een nederlands abonnement daar. Ik ben overgestapt en hield gewoon dezelfde content.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonnetje83
ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:
[...]

… Ik ben overgestapt en hield gewoon dezelfde content.
Kijk, thanks! Daar hoopte ik op. Dan toch maar overstappen, scheelt toch 😀

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 17:42
Net eerste aflevering van Jeremy Clarkson The Farm gezien en het was weer top. Het is een beetje in Top Gear/The Grand Tour stijl gefilmd en het begint meteen weer met dat Jeremy eigenwijs is en voor big, bigger, biggest gaat. Later zie je ook een kant die je niet vaak eerder hebt gezien en dat is dat hij wel open staat om iets te leren.

Keek al beetje uit naar deze serie omdat ik al een tijdje zijn zondag colums in The Sunday Times las en hij daar al sprak over zijn ervaringen en fouten op de boederij. Ben benieuwd of we ook stukje te zien krijgen over hoe hij was toen hij Covid had.

Vanavond ga ik verder kijken, maar belooft veel goeds.

• loekf2
  • Laatst online: 20-06 16:49
Pompi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
Net eerste aflevering van Jeremy Clarkson The Farm gezien en het was weer top. Het is een beetje in Top Gear/The Grand Tour stijl gefilmd en het begint meteen weer met dat Jeremy eigenwijs is en voor big, bigger, biggest gaat. Later zie je ook een kant die je niet vaak eerder hebt gezien en dat is dat hij wel open staat om iets te leren.

Keek al beetje uit naar deze serie omdat ik al een tijdje zijn zondag colums in The Sunday Times las en hij daar al sprak over zijn ervaringen en fouten op de boederij. Ben benieuwd of we ook stukje te zien krijgen over hoe hij was toen hij Covid had.

Ja mee eens, had geen idee dat deze serie zou beginnen trouwens. Zag toevallig de trailer op Youtube,

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-06 22:15

TommyGun

Stik er maar in!

Pompi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:

Heb 'm al uitgekeken, maar wat een mooi programma. Je ziet inderdaad (ook) een hele andere kant van Jeremy, en de rest van de "cast" is ook erg vermakelijk. Hoop dat er meer van komt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:27
TommyGun schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Heb 'm al uitgekeken, maar wat een mooi programma. Je ziet inderdaad (ook) een hele andere kant van Jeremy, en de rest van de "cast" is ook erg vermakelijk. Hoop dat er meer van komt!
Cheerful Charlie en die onverstaanbare boer _O-

WP Te koop

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb me net 12 seizoenen zitten ergeren aan de interface van Prime.
Ik ben bezig met het (her)kijken van Criminal Minds. Prime biedt alle seizoenen, maar list ze op de pagina van de serie vanaf seizoen 13. De eerste 12 zijn een handeling of wat verder weg dan de grote gele knop "resume". En het rotte is... zolang je met die 12 seizoenen bezig bent, moet je iedere keer handmatig de juiste aflevering zoeken... "Resume" werkt pas vanaf seizoen 13... :/

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:01:
Ik ben bezig met het (her)kijken van Criminal Minds. Prime biedt alle seizoenen, maar list ze op de pagina van de serie vanaf seizoen 13. De eerste 12 zijn een handeling of wat verder weg dan de grote gele knop "resume". En het rotte is... zolang je met die 12 seizoenen bezig bent, moet je iedere keer handmatig de juiste aflevering zoeken... "Resume" werkt pas vanaf seizoen 13... :/
Wat raar. Bij mij werkt het gewoon prima. Ik zit ergens in seizoen 5 en ben nooit naar seizoen 13 verwezen. Gewoon netjes de volgende aflevering kijken zonder zoeken.

• glatuin
Ergernissen:
Ik vind de ondertiteling maar vervelend, met zwarte achtergrond. Ik krijg het maar niet normaal zoals op netflix.

Bij Bosch ben ik pas in het 2e seizoen. Erg irritant dat wanneer je op Bosch klikt in het start menu afl 1 van seizoen 6 start.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:11
Als je een later seizoen krijgt moet je kijken of er niet nog een link naar de seizoenen is en vanuit daar gaan kijken.

• kendo
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:01:
Ben ook bezig met Criminal Minds op prime, en herken dat niet. Resume werkt gewoon voor elke aflevering, elk seizoen.
Ik kijk trouwens via de CCGTV app.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik de app op playstation (4)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• roda_djavulen
glatuin schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
Ergernissen:
Ik vind de ondertiteling maar vervelend, met zwarte achtergrond. Ik krijg het maar niet normaal zoals op netflix.

Bij Bosch ben ik pas in het 2e seizoen. Erg irritant dat wanneer je op Bosch klikt in het start menu afl 1 van seizoen 6 start.
Hoe kijk je? Bij mij is het via de panasonic uhd speler, windows app en android app allemaal wel gelukt om die zwarte achtergrond weg te halen.

Iets anders, gisteren de film "Terminal" gekeken, vond hem best nog wel vermakelijk. Alleen jammer van de macroblocking in de donkere scenes. Net als bij Netflix is de HD stream van amazon toch echt net te ver gecomprimeerd..

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Net als bij Netflix? ik vind dat netflix echt top HD aanbiedt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• FrankRicard
glatuin schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
Ergernissen:

In de app kun je kiezen tussen een stuk of 3 subtitleformats, maar op de website kun je die formats aanpassen.

Je klikt niet op Bosch, maar op "Bosch Season 6" (user unfriendly UI dingetje)

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:03
Dinictus208 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:33:
Ze hadden aan het begin van de pandemie toch de bitrates omlaag gegooid, is dat ooit teruggedraaid?

OT: zojuist het eerste seizoen van The Terror afgekeken. Aparte serie, maar wel interessant, ben benieuwd naar het tweede seizoen.

[Voor 19% gewijzigd door Cerenas op 16-06-2021 19:40]

Mijn website

• 2_05
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-06 21:42
Zijn er meer mensen die Prime via KPN box kijken? Heb sinds enkele weken dat de Prime app niet meer opstart en het beeld zwart blijft (via de Arcadyen HMB2260). Pas na aan/uit zetten via de schakelaar op de achterkant kan ik de app weer starten. Maar dan de volgende keer dat ik wil kijken weer hetzelfde. Andere zenders/apps blijven wel gewoon werken.

[Voor 11% gewijzigd door 2_05 op 16-06-2021 20:55]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@2_05 Wij kijken hier via de STB op kanaal 203 naar Amazon Prime Video.
Werkt eigenlijk prima. Wel via een Arris 5202.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Arjantje72 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Cheerful Charlie en die onverstaanbare boer _O-
Ik vind dit programma met meneer Clarkson eigenlijk nog leuker dan al dat autogebeuren!

Maar idd; wat een andere typetjes komen er allemaal voorbij. En al de situaties waarin mr. Jeremy verzeilt; prachtig gewoon! _/-\o_ :+

Aan de andere kant; het laat wel duidelijk zien dat ff boer en boerderijtje spelen niet zo simpel is...

https://www.bt.com/tv/ent...on-show-i-bought-the-farm

A self-confessed "inept townie", the Grand Tour presenter will run his own 1000-acre working farm in Oxfordshire.

"Good news! I can finally confirm that I’m going to be spending the next year, in the rain, making a show about farming for Amazon Prime," said Clarkson.

"Of course to be a farmer you have to be an agronomist, a businessman, a politician, an accountant, a vet, and a mechanic. And I'm… none of those things. I don’t even know what agronomist means."

Clarkson has been put out of his comfort zone and you're about to see him like you've never seen him before.

Aan de andere kant, het blijkt dat meneer dus al sinds 2008 (!) maar eventjes 400 hectare boerderij in bezit had.
Leuke vriendin overigens... ;)

[Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 16-06-2021 21:23]

Mooie Plaatjes   

• roda_djavulen
Dinictus208 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:33:
Bij Netflix en Prime heb je in de "near-black" artefecaten door compressie. Wanneer er genoeg licht is is het allemaal scherp en geen probleem.

Nu is de ene persoon er ook gevoeliger voor dan de ander. En aangezien ik op een 110 inch scherm kijk (projector) is het ook allemaal wat uitvergroot :)

@Cerenas Volgens mij vinden ze het wel makkelijk (goedkoper) bij Netlfix, want het is bij mijn weten nog steeds niet terug omhoog.

[Voor 12% gewijzigd door roda_djavulen op 17-06-2021 08:31]

• DutchOwnage
roda_djavulen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Bij Netflix en Prime heb je in de "near-black" artefecaten door compressie. Wanneer er genoeg licht is is het allemaal scherp en geen probleem.

Nu is de ene persoon er ook gevoeliger voor dan de ander. En aangezien ik op een 110 inch scherm kijk (projector) is het ook allemaal wat uitvergroot :)

@Cerenas Volgens mij vinden ze het wel makkelijk (goedkoper) bij Netlfix, want het is bij mijn weten nog steeds niet terug omhoog.
Helemaal correct. Prime spant bij mij wat dat betreft de kroon, Netflix ook in iets mindere mate. Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich AppleTV+, hoe donker(zwart) het daar ook wordt, nooit last van artefacten. Die hanteren een flink hogere bitrate en daardoor minder compressie, resulterend in een buitengewoon scherp en schoon plaatje.

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:59
ehtweak schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Ik vind dit programma met meneer Clarkson eigenlijk nog leuker dan al dat autogebeuren!

Maar idd; wat een andere typetjes komen er allemaal voorbij. En al de situaties waarin mr. Jeremy verzeilt; prachtig gewoon! _/-\o_ :+

Aan de andere kant; het laat wel duidelijk zien dat ff boer en boerderijtje spelen niet zo simpel is...

https://www.bt.com/tv/ent...on-show-i-bought-the-farm

A self-confessed "inept townie", the Grand Tour presenter will run his own 1000-acre working farm in Oxfordshire.

"Good news! I can finally confirm that I’m going to be spending the next year, in the rain, making a show about farming for Amazon Prime," said Clarkson.

"Of course to be a farmer you have to be an agronomist, a businessman, a politician, an accountant, a vet, and a mechanic. And I'm… none of those things. I don’t even know what agronomist means."

Clarkson has been put out of his comfort zone and you're about to see him like you've never seen him before.

Aan de andere kant, het blijkt dat meneer dus al sinds 2008 (!) maar eventjes 400 hectare boerderij in bezit had.
Leuke vriendin overigens... ;)

[YouTube: Jeremy Clarkson Complains About How Dirty His Girlfriend Is]
Eerste 2 afleveringen gekeken en me kostelijk vermaakt. De humor is wel typisch wat we van Clarkson gewend zijn, maar we krijgen ook wel een andere kant van hem te zien. En de chemie tussen de verschillende personen in de serie is er ook al snel.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

roda_djavulen schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Iets anders, gisteren de film "Terminal" gekeken, vond hem best nog wel vermakelijk. Alleen jammer van de macroblocking in de donkere scenes. Net als bij Netflix is de HD stream van amazon toch echt net te ver gecomprimeerd..
Amazon is Netflix achterna aan het gaan, echt mega frustrerend. Als je een goed scherm en goede ogen hebt dan ben je fucked basically. 4K content is meestal nog wel te doen maar HD is echt drama.

Edit: uiteraard is deze tekst een gedramatiseerde weergave ;)

[Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 18-06-2021 10:13]

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True