• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:10
Glitch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:08:
Masters of the Universe is nu beschikbaar zie ik, met als runtime 2 uur en 23 minuten. Seriously??
Is zo voorbij hoor :)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat @Glitch bedoelt dat de film volgens imdb 2 uur en 20 minuten duurt. Dus iets met de framerate. Bij mij is het trouwens 2:23:54 + reclames

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2026 10:25 ]

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat @Glitch bedoelt dat de film volgens imdb 2 uur en 20 minuten duurt. Dus iets met de framerate
Hahaha, lief maar nee :P Dat klinkt als een uur te veel runtime voor een dergelijke film.
Dat interpreteer ik als dat hij goed genoeg is, en niet dat het zo voorbij is omdat je andere dingen gaat doen tijdens de film ;p

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Glitch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:25:
[...]

Hahaha, lief maar nee :P Dat klinkt als een uur te veel runtime voor een dergelijke film.
...
Is dit dan iets voor jou ?

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Glitch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:08:
Masters of the Universe is nu beschikbaar zie ik, met als runtime 2 uur en 23 minuten. Seriously??
Wat is daar mis mee? Ik hou wel van langere films.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
[...]

Ik denk dat @Glitch bedoelt dat de film volgens imdb 2 uur en 20 minuten duurt. Dus iets met de framerate. Bij mij is het trouwens 2:23:54 + reclames
Ik heb 1 reclameblokje van 13 seconden. Meer niet. Bijzonder dat dit zo wisselend is.

• Deezers
[...]

Prime telt vaak de aftiteling mee inclusief credits voor lokalisatie. Bij Netflix ook iets van 2 minuten per aflevering extra naast de gewone credits.

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
SuperDre schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Wat is daar mis mee? Ik hou wel van langere films.
Als er genoeg plot is voor een dergelijke speeltijd vind ik dat ook prima. In mijn ervaring geldt dat niet voor actie/popcorn films en zijn deze veel beter gebaat bij speeltijden onder de 2 uur. Ik zou dezelfde reactie hebben bij een comedy.

Ik ga Masters of the Universe nog kijken vanwege de nostalgiefactor (ik ben ook opgegroeid met He-Man), en misschien heeft dit wel een scenario met voldoende plot voor 2 en een half uur. Maar dat verwacht ik niet.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 08:57

avotar

P0werd by Black Coffee

Glitch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Als er genoeg plot is voor een dergelijke speeltijd vind ik dat ook prima. In mijn ervaring geldt dat niet voor actie/popcorn films en zijn deze veel beter gebaat bij speeltijden onder de 2 uur. Ik zou dezelfde reactie hebben bij een comedy.

Ik ga Masters of the Universe nog kijken vanwege de nostalgiefactor (ik ben ook opgegroeid met He-Man), en misschien heeft dit wel een scenario met voldoende plot voor 2 en een half uur. Maar dat verwacht ik niet.
Hij is goed gevuld.
Toevallig vorige week nog in de bios gezien met een vriend van me.
Alleen maar eind 40ers, begin 50ers in de zaal .

Overigens mèt muziek van en door Brain May.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• breagor
  • Laatst online: 20:08
SuperDre schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:00:
[...]

Komt wel vaker voor, bv Blade heeft ook een hele periode zonder nl subs gestaan, ook de eerste Kingsman had er geen, en zag dat in iedergeval de eerste afleverinb van het eerste seizoen van Private Eyes ook geen nl subs heeft, ook Longmire had in het begin geen nl subs.. helaas maakt prime het heel moeiljk om het te melden.
Klopt, ik wordt er langzamerhand erg flauw van.

Het is echt hit en mis met de ondertiteling, erg slecht. Als het nou nog eens normale Engelse ondertiteling was, had ik er mee kunnen leven. Maar nee ook nog alleen die voor slechthorenden, erg irritant als er weer eens staat <hard knal> of < music playing> oid, leidt enorm af.

Ik zit zelfs om deze reden te denken om het op te zeggen. Het gebeurt nu te vaak dat ik denk een leuke serie te hebben gevonden en dan krijg je weer geen fatsoenlijke ondertiteling.

• SuperDre
Klopt, ik ben het met je eens dat ze ook non hoh engelse subs mogen toevoegen.

Maar zo vaak maak ik het niet mee, wel af en toe ineens een aflevering, of dat de subs out of sync gaan.

Andere oplossing is om Kodi te gebruiken met de Prime plugin, dan kun je nog gewoon je eigen subs bijladen (EN positioneren, want die subs bij prime staan tegenwoordig bij 2.35:1 films veel te laag, volledig in de zwarte balk, terwijl ik ze in het actieve beeld wil, gelijk zoals in de bios).

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Wat vroeger speelde bij series met framerate gebeurt eigenlijk niet meer op streaming services nu. Vroeger werd een 24fps film naar 25fps omgezet zodat hij op tv kan worden getoond, wellicht gebeurt dat nog steeds trouwens. Zelfs de pitch van het geluid verandert dan (pitch gelijktrekken doet men niet echt, is ook moeilijk om goed te doen zonder muziek te verminken).

Enige wat nu soms gebeurt is 23.97 fps -> 24 fps. Wordt vaak naar 24 fps omgezet en kan bij lange content subtitles na verloop van tijd iets laten desyncen (secondenwerk max. bij lange content).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• SuperDre
Ugh, helaas weer geen originele audiotrack bij anime zoals Suzume, alleen de irtitante saaie engelse dub, die hebben veel minder energie en daarmee minder past bij de beelden IMHO. Oh oh, waarom niet op zijn minst ook de originele track... Grrrr...

• Deezers
Weet iemand hier een film die Dolby Atmos heeft? Volgens de support pagina is Atmos nog steeds beschikbaar maar ik kan geen content vinden die dit (nog) heeft of laat zien via de Samsung smart tv app. Ik heb Shelter bijvoorbeeld in de bioscoop gezien met Atmos, staat deze dan niet met Atmos op Prime? The Lord of the Rings serie zou ook in Atmos moeten zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Deezers op 16-08-2026 20:45 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Deezers, heb je het Prime Video abonnement zonder reclame? Indien met, sowieso geen Atmos beschikbaar.

Shelter is enkel in UHD, geen HDR of Atmos (via reclame vrij).

The Rings of Power serie is in Dolby Vision en Atmos (via reclame vrij).

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 16-08-2026 22:52 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste