U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Gisteren gekeken, niet geteld, maar minder dan 6. Bij opnieuw kijken zijn het er zo te zien 3 tijdens de aflevering. Plus een (ziggo) voor de start.Cobb schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:27:
@W1ck1e
Hier gisteren onder Fallout 6!! Reclame blokjes. Een dikke week geleden maar 1, of het is random, of get wordt opgevoerd.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Misschien is er een relatie met hoeveel je besteed met aankopen op amazon.nl. In 2025 was dat (voor mij) meer dan 300 euro.dutchgio schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:12:
Ik had er de vorige aflevering juist erg veel, bij deze alleen aan het begin. Lijkt inderdaad wel wat willekeur.
Hoe dan?W1ck1e schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:27:
[...]
Misschien is er een relatie met hoeveel je besteed met aankopen op amazon.nl.
Hoe meer je koopt, des te minder reclame je krijgt? Of andersom?
Ik heb een amazon.de Prime account. Bestel zowel op .nl alsmede op .de (het meeste).
Maar een verband met de reclamehoeveelheid tijdens het kijken naar Prime Video content heb ik nog niet kunnen ontdekken...
Afgelopen week The Night Manager gekeken (heel S1, nu begonnen aan S2) maar het verschilde enorm per aflevering. Soms maar 1 reclame aan het begin, soms 2 halverwege. Dus?
Ik heb geen idee. Kan beide. Maar ook helemaal niet.ehtweak schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:40:
[...]
Hoe dan?
Hoe meer je koopt, des te minder reclame je krijgt? Of andersom?![]()
...
(ik ga het zelf niet onderzoeken door veel of weinig te kopen)
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 19-01-2026 09:44 ]
Ruilen? binnen Fallout (en house of asher) word ik er echt mee doodgegooid, die kijk ik dus niet meer op prime.stijn014 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:56:
Ik krijg dus geen reclame tijdens Fallout. Enkel korte "dit staat ook op onze dienst" trailer die je kan skippen.
M*A*S*H krijg ik doorgaans 1 op 2 minuten voor het einde.. en bij Dead Like me, ook meestal 1 soms 2 in de aflevering. Maar Fallout is/was echt absurd soms tot wel 6x 45sec+. in het begin gooide ik nog wel eens verschillende devices aan om te kijken waar het het beste was maar beter dan min 3 heb ik nog niet gezien.
Dat aankoop op amazon meewerkt geloof ik niet, ik heb in 2025 toevallig behoorlijk wat uitgegeven daar dus dat lijkt me sterk. tenzij ze denken dat je bij veel spenderen die 3euro ook wel kunt missen.
Toevallig kijk ik de laatste tijd wel veel op prime, of dat invloed heeft geen idee. Heb toch veelal een hoog gevoel van willekeur.
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Ik heb prime aangeschaft in een periode dat er geen reclames waren. DAT is het product waarop ik het abonnement heb afgesloten. Dat ik nu OF bij moet betalen OF opzeggen lijkt een keuze maar is het niet. Zeker niet met een "amazon.de" account. Hier kun je zelfs niet bijbetalen vanuit Nederland. Jouw keuzes praten alleen iets goed wat gewoon fout is. De rechter heeft volgens mij in Duitsland al bepaald dat Amazon dit niet had mogen doen op bestaande abonnementen.
Ik vind de discussie over het aantal reclames en reclameblokken wel interessant en volgens mij laat dit zien dat Amazon ons net als een kikker in koud water gewoon langzaam gaar kookt, voer het langzaam op zodat mensen juist niet opzeggen. Ik voorspel dat tegen het eind van het jaar er steeds meer en langere blokken reclame te zien zijn. De ervaringen van de belevenis van mensen kan een goeie registratie zijn van de mogelijk steeds verslechterende kijkervaring.
Mijn ervaring is dat het aantal reclameblokken groeit en dat de blokken ook steeds langer worden.
Ook de consumentenbond monitort het sentiment van consumenten. Als je een beetje invloed wilt uitoefenen kan ik iedereen adviseren om een klacht neer te leggen over prime bij de consumentenbond. Ik zie het eerder gebeuren dat er via die route iets gebeurt dan dat Amazon uit zichzelf tot inkeer komt.
A life lived in fear is a life half lived
En dat is gelijk het grootste probleem met het toevoegen van dit soort reclame. Series en films zaten al vol met product placement (reclame dus) waardoor een karakter plotseling zoiets zal zeggen als "ja met chocola van Milka kon ik veel beter door de woestijn komen", je betaalde al een bijna jaarlijks stijgend bedrag, bij Amazon betaal je het zelfs via de veel te hoge marges op producten die je koopt (dropshippers, eigen merken die anderen wegduwen, enz) en nu komt er ook nog eens extra reclame bovenop die extra zichtbare irritatie opwekt omdat Amazon nog niet genoeg winst maakt.
Daar mag imho best tegen getrapt worden. Je kijkt meestal naar die media om tot rust te komen, iets te leren, enz. Dit soort toevoegingen hakken daar op in.
Dat zit wel Schnorr.
Volgens mij gewoon kijken wanneer iemand toegeeft om meer te betalen (zoals ik 😄)
Of Getrouwd... en Kinderen .....
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Superavotar schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:08:
Married... with Children staat er op.... !
Hier blijkbaar wel alles in het engels, ik was al bang dat het een of andere bizarre vertalling zou zijn.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Jammer dat het geen geremasterde versies zijn.
Maar ik hoop dat ze meer van die oude series er weer op plaatsen, The Nanny staat er ook weer terug op (had ik de vorige keer al compleet gezien). Of unhappily ever after, the war at home en zeker Home improvement.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is er echt iemand die dat leuk vindt? Ik kan naar die nepshow nog geen minuut kijken, zet dan nog liever de reclame weer aan op mijn account.G_Dragon schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:23:
Nieuw seizoen van LoL is uit
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Denk meer mensen dan je denktSuperDre schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 00:04:
[...]
Is er echt iemand die dat leuk vindt? Ik kan naar die nepshow nog geen minuut kijken, zet dan nog liever de reclame weer aan op mijn account.
Kijkt gewoon en simpel weg, zit er alleen wel serieus over na te denken om het via Plex te gaan kijken. Want die reclames zijn teveel..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn geluk kan niet op heerlijkavotar schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:08:
Married... with Children staat er op.... !
Gisteren Fallout gekeken (meest recente aflevering) en vandaag The Nightmanager (ook een verse aflevering).
Bij de eerste had ik uiteindelijk 2 reclames halverwege, en bij The Nightmanager, geen één reclame!
Terwijl het volgens mij toch beiden actuele en veelbekeken series zijn.
Ach ga van seizoen naar seizoenDeezers schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:49:
[...]
259 afleveringen.. ik ben ooit begonnen, maar geen idee waar ik was gebleven..
https://www.youtube.com/watch?v=mljhpGsgZ9Q
Bij de eerste aflevering van Fallout seizoen 2 begon het met 1.40 minuten reclame. Tussendoor ook nog 2 van dit soort blokken en een van 15 seconden...ehtweak schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:48:
Blijft toch random dat reclamegebeuren.![]()
Gisteren Fallout gekeken (meest recente aflevering) en vandaag The Nightmanager (ook een verse aflevering).
Bij de eerste had ik uiteindelijk 2 reclames halverwege, en bij The Nightmanager, geen één reclame!
Ik heb van seizoen 2 inmiddels de eerste 4 afleveringen van Fall Out gekeken en bij geen van die vier afleveringen heb ik tijdens de aflevering reclame gehad. Alleen voor de start een korte reclame.ehtweak schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:48:
Blijft toch random dat reclamegebeuren.![]()
Ook bij Der Tiger (film) heb ik alleen voor aanvang een reclame gehad, maar geen reclame onderbreking tijdens de film.
Hoe was Der Tiger?Haay schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Ik heb van seizoen 2 inmiddels de eerste 4 afleveringen van Fall Out gekeken en bij geen van die vier afleveringen heb ik tijdens de aflevering reclame gehad. Alleen voor de start een korte reclame.
Ook bij Der Tiger (film) heb ik alleen voor aanvang een reclame gehad, maar geen reclame onderbreking tijdens de film.
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Mijn recensie in het Film topic:ColdStone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:19:
Hoe was Der Tiger?
Haay in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Unhappily ever after.... wow... die was ik vergeten.SuperDre schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:22:
Gelukkig wel in wat betere kwaliteit als bv de eerste seizienen van scrubs, will & grace, golden girls (inmiddels er weer af) en nog enkele van die oude series. Daarvan is de kwaliteit nog niet eens in de buurt van de DVD versie.
Jammer dat het geen geremasterde versies zijn.
Maar ik hoop dat ze meer van die oude series er weer op plaatsen, The Nanny staat er ook weer terug op (had ik de vorige keer al compleet gezien). Of unhappily ever after, the war at home en zeker Home improvement.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
avotar schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:17:
[...]
Unhappily ever after.... wow... die was ik vergeten.

Nummer 1 reden om te kijken
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik had eigenlijk verwacht dat de ads enkel voor de film zaten, niet er in.
[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 04-02-2026 21:23 ]
Nah, het is ook best random. Soms is het 2 minuten, en dan 10 minuten later weer 1 minuut en dan ineens de rest van de film niet meer. Of een hele serie-aflevering lang niets.maartend schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:40:
Zit vandaag Fallout te kijken, 3 keer reclame tussendoor. Voor mij is dit exit prime.
Ik had eigenlijk verwacht dat de ads enkel voor de film zaten, niet er in.
Naja, voordeel van prime is dat je zelfs met premium nog goedkoper uitbent dan netflix, gratis bezorgkosten hebt van amazon en dat je het abbo nog kan delen (mijn ma en vriendin gebruiken het via mijn abbo).
Ik neem de reclame voor lief. Tijd voor een bakje thee of een Tweakers forumpje.
Dit dus.
Ding is hier dus, we hebben ook Netflix.FunkyTrip schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:31:
[...]
Nah, het is ook best random. Soms is het 2 minuten, en dan 10 minuten later weer 1 minuut en dan ineens de rest van de film niet meer. Of een hele serie-aflevering lang niets.
Naja, voordeel van prime is dat je zelfs met premium nog goedkoper uitbent dan netflix, gratis bezorgkosten hebt van amazon en dat je het abbo nog kan delen (mijn ma en vriendin gebruiken het via mijn abbo).
Ik neem de reclame voor lief. Tijd voor een bakje thee of een Tweakers forumpje.
En ik kijk al niet naar series en films op de commercielen, juist vanwege die storing tussendoor. Ik ben echt van het 1 een stuk doorkijken.
De reclame die ik zag leek opbouwend in tijd : 10 sec, 20 sec, 40 sec.
En gratis bezorging kan hier ook naar afhaalpunt op paar 100 meter.
En de games speel ik nauwelijks.
Ik zie dus nog weinig echte voordeel, maar nogmaals, dat is echt mijn mening.
Of accepteren of je betaalt wat extra's.
Moeten we hier nu over blijven klagen?
Er stond gisteren een artikel op onze FP betreffende Disney en dat ze geen Dolby Vision meer beschikbaar hebben voor hun dienst voor de Nederlandse abonnees. Een hoop heisa daarover, en van een kant wel begrijpelijk, want ze zijn de laatste paar jaren fors duurder geworden, maar...avotar schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:51:
Die reclames zijn inmiddels toch wel bekend?
Of accepteren of je betaalt wat extra's.
Moeten we hier nu over blijven klagen?
Hier wordt geklaagd over reclame voor het meest voordelige Prime abonnement, maar dat de gebruiker daarmee ook geen Dolby Vision of Atmos meer krijgt aangeboden, daar hoor je vrijwel niemand over?
Dus los van weg met die reclame, voor hun hoogste streaming kwaliteit dien je ook het extra à €2.99 bedrag neer te leggen
Testing, one, two ...
Ik heb dat ook uitgeprobeerd toen ik tijdelijk in Duitsland was met mijn NL Duits Prime abonnement, lukt simpelweg niet. Nu gebruik ik de NL account van mijn oudste zoon als oplossing.absrnd schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:08:
Op TV, als er een reclame begon, drukte ik op pauze (bij toeval ontdekt), dan kreeg ik de melding dat er een ad free optie is met aanpassing van je abonnement, met een link.
met die link, en na een aantal keer doorklikken, krijg je de melding dat het alsnog niet mogelijk is.
Mijn Duitse Prime ga ik er niet voor opzeggen, dan liever nog Usenet op
Testing, one, two ...