• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08

Introductie

Amazon Prime is nu in Nederland! Word lid van Amazon Prime en krijg toegang tot populaire films en tv-series, waaronder bekroonde Amazon Originals. Amazon Prime omvat ook andere voordelen:
Gratis bezorging
Gratis en snelle bezorging van miljoenen producten naar Nederland en België zonder minimum bestelbedrag. Miljoenen producten worden de volgende dag bezorgd en in geselecteerde gebieden zelfs dezelfde dag. Bekijk de levertijden op de productpagina wanneer je een bestelling plaatst.
Series en films
Als Prime-lid stream je gratis populaire films en tv-series via je tv, tablet, smartphone of via de browser. Stream of download films en series om ze online of offline te bekijken. Prime-leden hebben toegang tot tv-series zoals The Grand Tour, Tom Clancy's Jack Ryan, The Boys en Fleabag.
Gaming
Prime-leden profiteren van een maandelijkse selectie gratis games, gratis ingame-content, Twitch channel abonnement en meer.
Beveiligde, onbeperkt opslag van foto's
Onbeperkte opslag van foto's die je kunt delen met anderen. Gebruik de gratis app om je foto's op al je apparaten te bekijken.

Proefperiode

Het is mogelijk een proefperiode van 30 dagen te starten middels iDeal, creditcard of andere betaalpassen.

Na 30 dagen wordt Amazon Prime automatisch verlengd voor EUR 2,99 per maand. Je kunt altijd opzeggen.

Kanalen

Met Prime Video Channels kunnen leden zich abonneren op premium- en themakanalen zonder langdurige verplichtingen aan te gaan of extra apps te downloaden. Elk abonnement begint met een gratis proefperiode en je kunt op elk moment opzeggen.

Denk aan: Starz, Film1, Cineart, Hayu, MGM etc.

Downloaden

Kijk offline met de Prime Video-app wanneer je titels naar je iPhone, iPad, Tablet of Android-apparaat downloadt.

Prime Video-winkel

Er zijn nu nog meer films, van nieuwe releases tot klassieke favorieten, beschikbaar voor iedereen om te huren of te kopen — Prime-lidmaatschap niet nodig.

Overig

Overal kijken
Geniet via internet of met de Prime Video-app op je telefoon, tablet of bepaalde smart-tv's - op maximaal 3 apparaten tegelijk.

X-Ray voor meer
Gebruik X-Ray voor films en tv om acteurs en nummers te identificeren, acteurbiografieën te verkennen, trivia te bekijken en meer.

Data Saver
Beheer het datagebruik tijdens het downloaden en kijken naar video's op bepaalde telefoons of tablets.

Klik hier voor een lijst van ondersteunende apparaten.

[Voor 96% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 09:21. Reden: Topicstart na vele jaren bijgewerkt met actuele informatie]

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 12:06
Zonder Ned. ondertitels...

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geen Chromecast ondersteuning out of the box, geen iDeal of Paypal en weinig NL ondertitels.

Netflix op dit moment superieur.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
En geen apple tv app oid. Zo zonde dat al die fabrikanten hun diensten ook direct verbinden aan hun eigen stukje brakke hardware (en dan bedoel ik zon beetje ieder apparaat, inclusief de apple tv).

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:05
Er zijn wel films die reeds nederlandse ondertitels hebben, ik neem aan dat dat ook voor series gaat komen.

Wat ik mij meer afvraag. Kan je je account delen (net als bij Netflix) ik was nu aan het kijken naar households maar dit lijkt alleen te werken met volledig prime en niet alleen prime video...

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Heb me net ingeschreven voor de dienst. Maar even een maandje uitproberen tijdens de december dagen. Aanbod is wel erg mager lijkt het op het eerste gezicht. Ben ook een Netflix gebruiker overigens. We gaan het zien!

Vanavond maar even kijken of er een app is voor AndroidTV.

Kan de iphone app in de apple store niet vinden...?

[Voor 21% gewijzigd door Xecuter NL op 14-12-2016 12:22]

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03 15:09
Vanaf vandaag is Amazon Prime Video trouwens beschikbaar in Nederland. Ze schijnen nog niet al teveel te hebben las ik in het topic op tweakers. Ik ga mij ook maar even aanmelden.

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 14:07
Kan je het beschikbare aanbod ergens vinden voordat ik mezelf aanmeld?

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 13:22
Vanuit België krijg ik alleen maar de franse website te zien...
Laat maar ;)

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Veefje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:31:
Vanaf vandaag is Amazon Prime Video trouwens beschikbaar in Nederland. Ze schijnen nog niet al teveel te hebben las ik in het topic op tweakers. Ik ga mij ook maar even aanmelden.
Creditcard, merendeels geen Nederlandse ondertiteling... en inderdaad een karig aanbod.

Maar goed, toch aangemeld :)
Tijd voor een eigen topic?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:28
JAVE schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:41:
Kan je het beschikbare aanbod ergens vinden voordat ik mezelf aanmeld?
Er is een 7-day trial. Dus je kan aanmelden, rondkijken en afmelden mocht je het niks vinden :P

• Veefje
Trevor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:44:
[...]

Creditcard, merendeels geen Nederlandse ondertiteling... en inderdaad een karig aanbod.

Een eigen topic zou tof zijn. Ze hadden wellicht dan toch nog een paar maanden kunnen wachten om alles op orde te krijgen. Alleen CC en niet altijd NL ondertiteling zal voor velen een dealbreaker zijn. Snap ik ook wel. Het aanbod zal zeker nog gaan toenemen, maar de eerste indruk is wel belangrijk.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Trevor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:44:
[...]

Is er toch al ;)
[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Heb me ook ingeschreven. Eerste 7 dagen gratis, daarna 6 maanden voor 2,99 euro. Dat valt me alleszins mee. Gekke is dat op Amazon.nl nog niets te vinden is. Heb de Android app moeten downloaden om me in te schrijven.
Enige probleem is dat ik nog moet bekijken hoe ik het het beste op de tv kan krijgen. Waarschijnlijk wordt het de Xbox one voor nu. Android app heeft geen ondersteuning voor Chromecast en er is geen officiële app voor Android tv. Kan me voorstellen dat dat uiteindelijk een deal breaker wordt, want om nu ook nog een Fire TV te kopen gaat wat ver. Die is trouwens officieel ook nog niet te koop in Nederland.

• sverzijl
  • Nu online
Wilde me gaan aanmelden, maar wat een prutsers, niet eens Chromecast ondersteuning lees ik.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Zou iemand met een trail account eens kunnen posten wat er naast The Grand Tour nog meer te zien is in de Nederlandse Prime? De USA versie had best wel wat leuke titels (voornamelijk films).

• Veefje
Heb me net ook aangemeld. Idd, het aanbod is nog niet denderend. Maar goed, toen Netflix van start ging was dat aanbod ook niet geweldig. Ik kijk het wel een tijd aan, de prijs is goed te doen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Aangemeld. Aanbod is karig, maar er zitten een aantal series en films bij die me voorlopig wel zoet houden. Meeste heeft in elk geval Engelse ondertiteling. Dat is voor mij op zich ook prima.
Ik ga er van uit dat er in korte tijd wel het een en ander bij gaat komen.

• iWisco
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2022
AgeOfPanic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:52:
Heb me ook ingeschreven. Eerste 7 dagen gratis, daarna 6 maanden voor 2,99 euro. Dat valt me alleszins mee. Gekke is dat op Amazon.nl nog niets te vinden is. Heb de Android app moeten downloaden om me in te schrijven.
Enige probleem is dat ik nog moet bekijken hoe ik het het beste op de tv kan krijgen. Waarschijnlijk wordt het de Xbox one voor nu. Android app heeft geen ondersteuning voor Chromecast en er is geen officiële app voor Android tv. Kan me voorstellen dat dat uiteindelijk een deal breaker wordt, want om nu ook nog een Fire TV te kopen gaat wat ver. Die is trouwens officieel ook nog niet te koop in Nederland.
Ik woon in Duitsland en heb via m'n Nederlandse Google account wel Amazon app op Android tv.

Aanbod is hier in Duitsland trouwens zeer groot! Kijk meer Amazon dan Netflix tegenwoordig, en heb zelf nog dikke 1,5 maand gratis account. Nog goedkoper dan die €2,99 dus. :)

• Veefje
Idd, in Duitsland en UK is het aanbod gewoon echt goed. Dat komt ook wel bij ons. Weet ik zeker

• Veefje
De series die ik nu snel zie naast hun eigen Originals zoals Bosch, Mozart in the Jungle, Hand of God, Red Oak en The Man in the High Castle.

Justified
StartUp
The Shield
Into the Badlands
Flesh and Bone
Preacher
The Night Shift
Community
Fear the Walking Dead

Aanbod is dus nog zeer karig

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 12:52
Veefje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:50:
[...]

Een eigen topic zou tof zijn. Ze hadden wellicht dan toch nog een paar maanden kunnen wachten om alles op orde te krijgen. Alleen CC en niet altijd NL ondertiteling zal voor velen een dealbreaker zijn. Snap ik ook wel. Het aanbod zal zeker nog gaan toenemen, maar de eerste indruk is wel belangrijk.
en (nog?) geen chromecast ondersteuning, hoe kan ik het dan op mijn TV kijken? Ik kijk het nog even aan, ga wel het topic volgen.

PSN ID: Svennie-NL

• Veefje
Svennie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:37:
[...]

en (nog?) geen chromecast ondersteuning, hoe kan ik het dan op mijn TV kijken? Ik kijk het nog even aan, ga wel het topic volgen.
Er is een eigen topic voor. Als je een Apple tv hebt kun je de app downloaden, als je een mediabox hebt kun je de Android app downloaden. Je kunt het ook via de website zien. Ik zat nu ff zelf Preacher te kijken op de IPad.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 12:52
NVM, na merge uit Netflix topic dubbele post

[Voor 91% gewijzigd door Svennie op 14-12-2016 14:07]

PSN ID: Svennie-NL

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 14:39
Ook aangemeld, hoop het gemis van Chomecast-ondersteuning te ondervangen via de PS3 of PS4. Iemand die gelegengheid heeft om te testen of de amazon (instant video)-applicatie beschikbaar is?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik heb een aantal posts over Amazon Prime vanuit het Netflixtopic naar dit topic verplaatst. Daardoor ziet de chronologie hier er misschien een beetje vreemd uit, maar dat leek me de beste oplossing.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• PannenkoekenNL
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ze hebben Shin Chan. :D

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 23:47
Is er nu ook een app voor op de Xbox One?

• Veefje
Ik krijg het niet werkend op m'n mediabox. Video's willen niet afspelen. Op de PS werkt het gelukkig wel. De app kun je gewoon downloaden op de PS4

• AgeOfPanic
iWisco schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:02:
[...]

Ik woon in Duitsland en heb via m'n Nederlandse Google account wel Amazon app op Android tv.

Aanbod is hier in Duitsland trouwens zeer groot! Kijk meer Amazon dan Netflix tegenwoordig, en heb zelf nog dikke 1,5 maand gratis account. Nog goedkoper dan die €2,99 dus. :)
Is dat via een Sony TV. Want dat schijnt de enige manier te zijn om een officiele app voor Android TV te kunnen downloaden. Ik zal eens kijken op mijn Shield TV, maar eerder was daar niets voor beschikbaar.

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:28
Voor de geïnteresseerden, hier een lijstje met bijna alles wat er voor ons te zien is. Er missen een aantal dingen plus er zitten dubbele titels bij.

https://goo.gl/YZFtcU

Lijst niet actueel. Zie https://primevideoaanbod.nl/amazon-prime-video-aanbod/ voor een actuelere lijst.

[Voor 27% gewijzigd door Plisson op 25-10-2017 07:06]

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:51
AgeOfPanic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:25:
[...]

Is dat via een Sony TV. Want dat schijnt de enige manier te zijn om een officiele app voor Android TV te kunnen downloaden. Ik zal eens kijken op mijn Shield TV, maar eerder was daar niets voor beschikbaar.
Via mijn shield heb ik de apk kunnen installeren. Deze werkt perfect op 1080p en DD+ via mijn receiver.

Voor meer informatie zie: https://forums.geforce.co...ield-updated-nov-1-2016-/

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Plisson schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
Voor de geïnteresseerden, hier een lijstje met bijna alles wat er voor ons te zien is. Er missen een aantal dingen plus er zitten dubbele titels bij.

Bedankt voor de lijst.

• AgeOfPanic
jamiev90 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
[...]

Via mijn shield heb ik de apk kunnen installeren. Deze werkt perfect op 1080p en DD+ via mijn receiver.

Voor meer informatie zie: https://forums.geforce.co...ield-updated-nov-1-2016-/
Dat heb ik ook gelezen. Begreep wel dat je geen 4K en HDR kunt bekijken, maar ik ga het eens proberen.

Edit: app lijkt het inderdaad prima te doen. In ieder geval een goede overbrugging tot er echte ondersteuning van de Nvidia Shield komt.
Edit 2: ik heb de EU versie genomen, maar die geeft me alleen keuze voor Franse ondertiteling. Heb jij de US versie en krijg je dan de keuze voor Engelse ondertiteling?
Edit 3: heb zelf maar even de VS versie geïnstalleerd. Krijg dan nog steeds alleen maar een optie voor Franse ondertiteling. Gebruik het meestal niet, maar soms is Engelse ondertiteling wel handig. Vraag me ook af of bij geforceerde ondertiteling de taal niet toch Frans wordt.

[Voor 39% gewijzigd door AgeOfPanic op 14-12-2016 16:16]

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:39
Voor die 2,99 wil ik wel de proef op de som nemen komende maanden.

• jamiev90
  • Laatst online: 17:51
AgeOfPanic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:44:
[...]

Dat heb ik ook gelezen. Begreep wel dat je geen 4K en HDR kunt bekijken, maar ik ga het eens proberen.

Edit: app lijkt het inderdaad prima te doen. In ieder geval een goede overbrugging tot er echte ondersteuning van de Nvidia Shield komt.
Edit 2: ik heb de EU versie genomen, maar die geeft me alleen keuze voor Franse ondertiteling. Heb jij de US versie en krijg je dan de keuze voor Engelse ondertiteling?
Klopt, ik hoop ook op een officiële versie, al ben ik bang dat die er niet gaat komen..

Het probleem met de ondertiteling is te verhelpen door voor het aanzetten van de video de juiste ondertiteling al te selecteren. Dit kan op de pagina van de film /serie onder het tabblad subtitles. Hoop dat het je bevalt, mij viel het op dat het even duurt voor de kwaliteit oploopt naar 1080p, maar je ziet hd1080 uiteindelijk wel verschijnen.

Heb jij geen last met de refresh rate trouwens? Die moet ik handmatig van de hele shield op 24hz zetten om niet te veel haperingen te krijgen

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:40
Plisson schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:

De lijst is bijzonder interessant. De films lijken van ietwat oude stempel te zijn waar Amazon denk ik wereldwijde rechten wist los te peuteren. Ik hoop dat het de komende maanden richting het aanbod van Amazon UK/DE opschuift, dat is een redelijk uitgebreide line-up. Ik gok dat ze voor FR meer moeite gaan doen om voor die grote markt die nog geen Prime Video had allerlei producties in hun set te zetten. Als genoeg mensen ontdekken dat we met een heel klein lijstje zitten komen NL en BE misschien aan de beurt.

Aangezien ondertitels ook onderhevig zijn aan betaalde rechten zal het ook een tijd duren voor de Nederlandstalige erop staan, denk ik toch. Ik ben al blij met Engelstalige CC maar voor de meesten zal een vertaling toch handig zijn.

• Veefje
algalid schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:32:
[...]

De lijst is bijzonder interessant. De films lijken van ietwat oude stempel te zijn waar Amazon denk ik wereldwijde rechten wist los te peuteren. Ik hoop dat het de komende maanden richting het aanbod van Amazon UK/DE opschuift, dat is een redelijk uitgebreide line-up. Ik gok dat ze voor FR meer moeite gaan doen om voor die grote markt die nog geen Prime Video had allerlei producties in hun set te zetten. Als genoeg mensen ontdekken dat we met een heel klein lijstje zitten komen NL en BE misschien aan de beurt.
Idd, als we richting UK en DE content gaan dan is het een top streamingdienst voor deze prijs. Het begin van Netflix viel qua content ook tegen, maar zij hadden wel meer op een rijtje dan Amazon nu heeft. Langzamerhand zal het aanbod zeker wel gaan toenemen, dat moet wel anders is dit voor de meesten geen lang leven beschoren. Zelfs niet voor deze prijs.

• iWisco
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2022
AgeOfPanic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:25:
[...]

Is inderdaad een Sony tv!

• ArnoutV
  • Laatst online: 17:24
Hmm, heb proef abonnement op Amazon Prime (nog paar dagen) via Amazon.de
Echter als ik naar www.primevideo.com ga en inlog krijg ik de volgende melding:
PrimeVideo.com unavailable for your account

As an Amazon Prime member, you can watch thousands of videos on Amazon.de. If you live outside of Germany, you may be able to access PrimeVideo.com by updating your account. Learn more about geographic restrictions.
Nu gaat internet van ons bedrijf via Duitse servers, misschien dat een probleem en vanavond maar eens thuis proberen.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37

Halfkakkende

Vandring

Wil het ook graag even proberen om te kijken of het wat voor hier thuis is, dus gelijk even aangemeld!
Veefje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:23:
Ik krijg het niet werkend op m'n mediabox. Video's willen niet afspelen. Op de PS werkt het gelukkig wel. De app kun je gewoon downloaden op de PS4
Ik kan deze niet vinden op de PS4 (niet in de store en niet in de Video-hub). Enig idee?

MUZIEK!

• Veefje
Halfkakkende schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:57:
Wil het ook graag even proberen om te kijken of het wat voor hier thuis is, dus gelijk even aangemeld!

[...]

Ik kan deze niet vinden op de PS4 (niet in de store en niet in de Video-hub). Enig idee?
Dit zet ik maar ff in spoilertags
spoiler:
Je zult een Amerikaanse account moeten aanmaken. Dus een nieuwe gebruiker aanmaken op je ps4 en dan instellen dat je in de VS woont. Heb je waarschijnlijk ander e-mailadres nodig. En je hebt een Amerikaans adres nodig maar daarvoor kun je op Google het adres van een hotel opzoeken.

• AgeOfPanic
jamiev90 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:17:
[...]

Klopt, ik hoop ook op een officiële versie, al ben ik bang dat die er niet gaat komen..

Het probleem met de ondertiteling is te verhelpen door voor het aanzetten van de video de juiste ondertiteling al te selecteren. Dit kan op de pagina van de film /serie onder het tabblad subtitles. Hoop dat het je bevalt, mij viel het op dat het even duurt voor de kwaliteit oploopt naar 1080p, maar je ziet hd1080 uiteindelijk wel verschijnen.

Heb jij geen last met de refresh rate trouwens? Die moet ik handmatig van de hele shield op 24hz zetten om niet te veel haperingen te krijgen
Het duurt inderdaad vrij lang voordat hij naar 1080p springt. Daarna is de kwaliteit prima.
Ik zal proberen of ik zo de subtitles aan de praat kan krijgen. Heb maar heel kort gekeken, dus nog niet gelet op refresh rate. Meestal valt het bij streaming services wel mee.
Het heeft zeker potentie, maar als het aanbod zo beperkt blijft en het app aanbod niet beter wordt (Chromecast en Android TV), dan kan ik me voorstellen dat ik het weer opzeg.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37

Halfkakkende

Vandring

Veefje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:41:
[...]

Dit zet ik maar ff in spoilertags
spoiler:
Je zult een Amerikaanse account moeten aanmaken. Dus een nieuwe gebruiker aanmaken op je ps4 en dan instellen dat je in de VS woont. Heb je waarschijnlijk ander e-mailadres nodig. En je hebt een Amerikaans adres nodig maar daarvoor kun je op Google het adres van een hotel opzoeken.
Ah, duidelijk! Volgens mij heb ik al een US account, maar nooit toegevoegd op de PS4. Kan ik dan wel middels mijn normale account gebruik maken van de app, dat jij weet?

MUZIEK!

• Veefje
Halfkakkende schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:53:
[...]

Ah, duidelijk! Volgens mij heb ik al een US account, maar nooit toegevoegd op de PS4. Kan ik dan wel middels mijn normale account gebruik maken van de app, dat jij weet?
Nee, alleen via je 'US account'.

• AgeOfPanic
Is het niet zo dat je de PS4 app alleen via een US account kon gebruiken, omdat Prime Video nog niet beschikbaar was in Nederland. Kan me voorstellen dat de app binnenkort ook hier komt.

• Veefje
Ja, dat zal het sowieso geweest zijn. De app zal nog wel ook via de normale komen, idd.

• swhnld
  • Laatst online: 17:10
Weet iemand hoe je de app op een Firefox OS TV kunt krijgen (in mijn geval een Panasonic CX700)?
Het zou moeten bestaan, maar ik zie het niet in de app market? Ook volgens Amazon moet het er zijn.
http://www.pocket-lint.co...-10-key-features-explored
https://www.amazon.co.uk/...?ie=UTF8&docId=1000819723

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:59
Hoe heb je dat gedaan ? Ik heb een 2015 Bravia androidtv.

PV Output

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57
Geen 4K en HDR beschikbaar op mijn LG OLED.. De app kan dat wel aan maar blijkbaar nog niet vrijgegeven in NL?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En het nieuwe seizoen 3 van de Amazon original Mozart in the Jungle staat net op HBO NL/Ziggo, niet eens op hun eigen kanaal.

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:59:
Is het niet zo dat je de PS4 app alleen via een US account kon gebruiken, omdat Prime Video nog niet beschikbaar was in Nederland. Kan me voorstellen dat de app binnenkort ook hier komt.
De ps4 app heb ik uit de US store gehaald maar is vervolgens gewoon op je NL account te gebruiken.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Met een Fire TV stick lijkt het me wel het proberen waard, kun je tenminste gewoon op je TV kijken. Komend weekend ben ik in DE, dus ga ik even bij MediaMarkt langs om zo'n ding te scoren. Al is het alleen maar om even TGT te bingewatchen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Thalaron
  • Laatst online: 18:14
Ik wilde Amazon Prime proberen omdat deze sinds vandaag in NL beschikbaar moet zijn. Is hij niet op Apple TV beschikbaar..... reken er gewoon 15% meer voor die de App Store en gaan met die bannaan...

Het is al erg genoeg dat er 1725 verschillende media platformen zijn waar je apart voor moet betalen... hardware nodig hebben voor een specifieke streaming dienst gaan IMO in elk geval te ver..

[Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 14-12-2016 23:54]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• pepelstwan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:19
Ik was gister avond aan het zoeken op mijn Samsung tv naar de Amazon Prime app.
Maar deze was helaas nergens te vinden hebben andere mensen deze app wel op hun smart TV?
Ik heb een vrij recent model en niet de goedkoopste iets met 55ue7500 of zo?

Graag hoor ik of iemand wel de smart app heeft.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 21:26
Ja, ik heb die app wel. Samsung tv, geen idee uit mijn hoofd welk model. Model uit 2015 volgens mij.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gisteravond even gekeken of ie erbij stond voor de ue49ju6000 en de amazon prime video app stond ertussen bij nieuw.
Toegevoegd op 14-12-2016.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• swhnld
Voor Panasonic TV, daar is wel een App voor, maar moet je hun support desk bellen want hij staat nog niet in de Nederlandse Market store (wel in andere landen). Het nummer is 073-6402802

Link vanuit de UK waar het wel beschikbaar is:

[Voor 23% gewijzigd door swhnld op 15-12-2016 10:02. Reden: Link toegevoegd]

• Veefje
swhnld schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:57:
Voor Panasonic TV, daar is wel een App voor, maar moet je hun support desk bellen want hij staat nog niet in de Nederlandse Market store (wel in andere landen). Het nummer is 073-6402802

Link vanuit de UK waar het wel beschikbaar is:
Heb je hen al geprobeerd te bellen of heb je zelf geen Panasonic?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-06 11:04
Ikzelf heb mn Philips 7601 vanuit de Nl landinstelling op DE gezet, wat als gevolg heeft dat de Amazon App erin te vinden is, deze gedownload op de tv, aangemeld via mijn Duitse Amazon account, en de video's in 4K zijn te streamen, echter zonder HDR ondersteuning zoals bijvoorbeeld "The man in the high Castle" in HDR is gedraaid. Mooie serie over het thema dat Duitsland en Japan World War II hebben gewonnen en de USA onderling verdeeld hebben.

Op mijn Pana UB900 zelfde, ook in DE gezet, Amazon App erop en ten opzichte van de TV is geluidskanaal in DD+, welke op de TV helaas alleen PCM draait, echter ook geen HDR, echter bij Netflix 8 wel HDR
ondersteuning op de UB900.

Mocht aanmelden niet lukken via amazon.co.uk/mtv kun je nog prime video.com proberen.

• swhnld
Ik heb Panasonic gebeld voor mijn CX700, en ze geven aan te wachten op goedkeuring van Amazon. Amazon gebeld en die geven aan te wachten op goedkeuring van Panasonic, maar mijn vraag wel door te zetten naar de partner manager om druk te zetten.
Kortom, de app bestaat maar moet in de Viera Markt voor Nederland komen wil je die kunnen gebruiken. Dat geeft Panasonic ook bij de specs van de CX700 weer, dat het country afhankelijk is:
https://www.panasonic.com...-tv/tx-40cx700.specs.html

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:28
Iemand al geprobeerd om de Amazon app op een Sony tv te installeren? Conform onderstaande lijst wordt mijn tv wel ondersteund.
https://www.amazon.com/gp/video/ontv/devices

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 13:35
Ik heb sinds gister een account en ben The Grand Tour aan het kijken. Als ik stream heb ik de Engelse taal en Engelse ondertiteling, maar zodra ik de serie download is de spreektaal Frans en kan ik dat niet veranderen. Verder vind ik het aanbod nog niet heel speciaal, maar met Netflix ging dat ongeveer het zelfde. Voor nu vind ik die 2,99 per maand prima.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Toch maar een abo genomen op Amazon PrimeVideo (7 dagen gratis, daarna het eerste halfjaar voor € 2,99), voornamelijk voor The Grand Tour.

Eerste indruk: erg weinig content.
Toen Netflix in NL van start ging, stond hier ook niet veel content op, maar toch nog wel wat meer, vergeleken met PrimeVideo.
Veel van de content die erop staat, vind ik persoonlijk wél interessant genoeg om het abo zeker nog een paar maanden aan te houden.
Ik heb dan wel geen UHD Tv (dit heb ik dus niet kunnen proberen), maar de beeldkwaliteit is gelukkig prima in orde. Gisteren begonnen met de serie Bosch, welke me nu al aan PrimeVideo gekluisterd houd :P

Als Amazon écht will concurreren met Netflix, zullen ze flink moeten werken aan content uitbreiding. Daarnaast is het navigeren door de site ook wel wat voor verbetering vatbaar.

Ik ben erg benieuwd hoe het er over een paar maanden uitziet... :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:55
Kvind het vreemd dat er wordt bericht dat Prime Video beschikbaar is in België, want als je als Belg naar primevideo.com surft, wordt je in het frans bediend en wordt je duidelijk gemaakt dat je een account moet maken op amazon.fr voor Amazon "Premium" (dus niet Prime). Daar is geen sprake van 7 dagen trial, gevolgd door 3€/m voor 6 maand gevolgd door 6€/m daarna, maar van 30 dagen trial gevolgd door 49€/jaar.

49€ is dan weer hetzelfde bedrag als Amazon Prime op amazon.de, waar je itt tot Premium op amazon.fr wél nog Prime Music inbegrepen hebt...

Wat een zootje...

Gezien het beperkte aanbod had ik liever een paar maandjes 3€ betaald om gewoon nog TGT uit te kunnen kijken. Direct 49€ betalen vind ik wat veel, aangezien ik ook al Netflix heb, en eigenlijk nooit op .fr bestel en altijd op .de wegens prijs & aanbod.

Als er een PS3 app uitkomt zodat ik met hetzelfde gebruiksgemak als Netflix kan kijken, dan overweeg ik het nog.

M'n trial op amazon.de van 30 dagen loopt trouwens binnenkort af. Vraag me af of ik die kan stopzetten en een nieuwe trial kan starten op amazon.fr om nog eens gratis van 4-5 eps van TGT te kunnen genieten :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Veefje
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:35:
Als er een PS3 app uitkomt zodat ik met hetzelfde gebruiksgemak als Netflix kan kijken, dan overweeg ik het nog.
Er is een Amazon app voor de ps3 en ps4.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
Waardeloos! Amazon mag wel beter z'n best doen, want ik wil best abonnee worden als er een app zou zijn voor 1 van mijn devices. Nee, niet de iPad. Als ik hier een 58" tv heb hangen ga ik toch niet naar een iPad scherm kijken of casten via kromme omwegen?

Er is geen app voor Apple TV, geen app voor mijn Sony BluRay speler en geen app voor mijn Philips TV met android. Nou dan ziet Amazon die gederfde inkomsten van mij maar ergens anders terug te verdienen!

Sorry hoor, ik moest even de sarcasme modus aanzetten, maar kom op nou. Zo breng je anno 2016 toch geen videodienst meer uit? Met maar ondersteuning voor een paar tvtjes en een handjevol media devices.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• janbrug
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-04-2019
Op mijn Samsung UE46F6400 is de app niet te vinden. De tv is begin 2014 gekocht.

Edit

Fijn, las net dat Amazon de Samsung app alleen beschikbaar stelt voor tv's niet ouder dan 2015. Zelfde geldt voor LG. Als iemand hiervoor een reden weet te geven, dan lees ik dat graag 8)7

Hier is de link, die ik na lang zoeken heb gevonden: https://www.primevideo.com/help?nodeId=202065760

[Voor 89% gewijzigd door janbrug op 15-12-2016 23:54]

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:55
Veefje schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:03:
[...]

Er is een Amazon app voor de ps3 en ps4.
... die ik zonder omwegen via de US store met een nieuwe account met een nieuw email adres kan gebruiken :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Hephaestus
  • Niet online
[b][message=49504935,noline]Sorry hoor, ik moest even de sarcasme modus aanzetten, maar kom op nou. Zo breng je anno 2016 toch geen videodienst meer uit? Met maar ondersteuning voor een paar tvtjes en een handjevol media devices.
Ik was er zelf ook stomverbaasd over, zelf heb ik een LG TV met webOS, hier bestaat ook geen app voor, terwijl er wel webOS apps zijn in Duitsland en Engeland.

De Duitse amazon app werkt wel, maar daarbij is de taal van alles nagesynchroniseerd naar het Duits en geen mogelijkheid om de taal te veranderen, de engelse amazon app heeft een regio blokkade.

Voor een programmeur op mijn niveau zou het hooguit een paar uur kosten om de Duitse of Engelse amazon app te (vertalen) porten naar het Nederlands.

Echt bizar dat een team van waarschijnlijk dikbetaalde programmeurs bij amazon niet in staat zijn om wat apps te porten of daar geen opdracht voor hebben gekregen.

Terwijl ze wel miljoenen kunnen uitgeven om de exclusieve rechten voor series te kopen, zodat deze niet op Netflix te zien zijn en ondertussen niet in staat zijn om wat apps te porten, bizar....

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

• loekf2
  • Laatst online: 10:42
Goed na een uur klooien met een Amazon customer service figuur via de telefoon (prima customer service, daar niet van):

Prime Video werkt dus NIET op een FireTV (Stick) buiten de US, UK of Duitsland (waar ie officeel te koop is).

Ik heb een FireTV 4K en ik zie US (UK) content als ik met m'n Amazon account inlog, met Prime Video subscription. Enige wat je mag/kan zien is Amazon eigen producties, dus bv. Grand Tour.

Op m'n iPad/iPhone werkt het via de Prime Video app prima, zie ook de content die ik MAG zien.

Er is nog steeds geen PS4 app, dus enige optie voor content wat niet van Amazon komt en je in je land mag zien (k*t georestricties) is bv. afspelen op je table/telefooon en dan via Air Play naar je AppleTV.

Net even getest, maar ben niet onder de indruk van de kwaliteit (settings op "Best"). Bv. Transformers ziet er aan het begin nog al pixelated uit en of de bit rate is laag of het is SD dan wel 720p (denk het laatste).

Ik hoop dat ze de FireTV (Stick) gaan updaten voor meer landen, dan wel Android TV / AppleTV apps gaan releasen, want anders zie ik niet zo snel hoe ze Neflix gaan bedreigen. Ja, de prijs, maar aanbod en kwaliteit telt ook.

[Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 16-12-2016 00:02]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik kwam er trouwens ook nog achter dat er zelfs verschil zit in de Playstation en de Xbox app. Zo heb je op de PS4 een beter overzicht van alles wat je kunt zien en gezien hebt en is de zoekmogelijkheid beter.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillerBee schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:53:
Als Amazon écht will concurreren met Netflix, zullen ze flink moeten werken aan content uitbreiding.
Amazon ziet zichzelf niet als concurrent van Netflix of Hulu etc... Ze willen dat je een Prime-abonnement afsluit en spulletjes gaat kopen bij Amazon. De streamingdienst is maar een klein onderdeel van Amazon, niet te vergelijken met Netflix.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

epias schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 02:13:
[...]
Amazon ziet zichzelf niet als concurrent van Netflix of Hulu etc... Ze willen dat je een Prime-abonnement afsluit en spulletjes gaat kopen bij Amazon. De streamingdienst is maar een klein onderdeel van Amazon, niet te vergelijken met Netflix.
Ik begrijp best dat ze (via Prime) ook willen verkopen, maar dan is het nog steeds zo dat Amazon z'n best zal moeten doen om het aanbod uit te breiden.
Prima als Amazon dit niet belangrijk vind, de meeste (nieuwe) abonnees vinden dit echter wél belangrijk, hun abonnement zal hiermee vallen of staan.
Ikzelf zeg iig het abo op, als er over enkele maanden niets aan het aanbod is gedaan. Dit zal Amazon uiteraard worst wezen, maar als 75% van hun abonnees hetzelfde beslissen, dan is het denk ik snel over en uit met hun streamingsdienst in Nederland. We hebben tenslotte nog altijd Netflix... :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Veefje
KillerBee schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 06:27:
[...]

Ik begrijp best dat ze (via Prime) ook willen verkopen, maar dan is het nog steeds zo dat Amazon z'n best zal moeten doen om het aanbod uit te breiden.
Prima als Amazon dit niet belangrijk vind, de meeste (nieuwe) abonnees vinden dit echter wél belangrijk, hun abonnement zal hiermee vallen of staan.
Ikzelf zeg iig het abo op, als er over enkele maanden niets aan het aanbod is gedaan. Dit zal Amazon uiteraard worst wezen, maar als 75% van hun abonnees hetzelfde beslissen, dan is het denk ik snel over en uit met hun streamingsdienst in Nederland. We hebben tenslotte nog altijd Netflix... :)
Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk. Veel mensen zullen hetzelfde doen als het aanbod en de mogelijkheden niet toenemen. Geheel logisch. Men vergeet echter dat het begin van Netflix qua content ook niet denderend was. Ze hadden zeker meer dan Prime nu heeft, maar men klaagde in het begin ook erg over de content. Nu denk ik niet dat Netflix de strijd zal verliezen van Amazon in NL. Netflix is hier al ingeburgerd. Als we termen gebruiken als 'Netflixen' en Netflix en Chill', dan weet je het al. Prime's aanbod zal echter echt wel gaan toenemen. Voor deze prijs is het aantrekkelijk (ook voor 6 euro), maar de films zijn ouder en door het serieaanbod knal je al seriekijker zo heen. Dit aanbod kan dus niet zo blijven, dat zullen zij zelf ook doorhebben. Amazon UK en DE begon ook summier, maar als je nu naar dat aanbod kijkt dan zie je een heel mooi aanbod. Met hele interessante titels die Netflix niet heeft. Dat gaat ook echt wel bij ons komen.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:53

Major_ton

Shoot!

Jammer dat Prime zo moeilijk beschikbaar is voor velen. Ik kon de app eergisteren uit de LG content store halen (LG 65B6V) en heb gisteren een account aangemaakt. De app op mijn TV vind ik in ieder geval wel overzichtelijk en lijkt erg op Netflix. Voor HDR TV's staat The Grand Tour er 2 keer op. Er is een versie in 1080p zonder HDR en de ander is 4K HDR, let dus goed op dat je de juiste kiest.

Edit: Voor alsnog zit er een bug in de Prime app die ervoor zorgt dat bij The Grand Tour in 4K HDR de gewijzigde beeld instellingen niet worden onthouden. Elke keer als je een nieuwe aflevering start staat alles weer op default instellingen. Hopelijk verandert dit snel.

[Voor 25% gewijzigd door Major_ton op 16-12-2016 08:16. Reden: extra aanvulling]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat je bij netflix wel zag was dat er in de dagen na de introductie gelijk behoorlijk wat bijgevuld. Bij prime heb ik dat nog niet kunnen constateren. Voorlopig staat er genoeg op voor mij. Maar ik mag toch hopen dat ze uiteindelijk meer gelijk trekken met Duitsland en de UK.

• JdJtA
  • Laatst online: 02-06 14:39
Vermaak me tot nu toe prima met "Man in the high castle", vooral de synchronisatie tussen verschillende apparaten vind ik erg fijn. Was in de trein begonnen met (offline) kijken op mijn tablet en toen ik via de PS4 verder keek wist deze exact waar ik gebleven was en liep dus mooi verder. De tablet was intussen (uiteraard) wel weer verbonden met mijn wifi thuis. Ook kijken op 2 apparaten tegelijk loopt (zo goed als) synchroon.

Een ding waar ik me tot nu toe wel aan stoor is dat ik zonder ondertitels kijk, maar bij stukken waar Japans wordt gesproken opeens Franse ondertitels krijg. Heb gezocht maar kan dit volgens mij nergens aanpassen.

• Veefje
JdJtA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:07:
Vermaak me tot nu toe prima met "Man in the high castle", vooral de synchronisatie tussen verschillende apparaten vind ik erg fijn. Was in de trein begonnen met (offline) kijken op mijn tablet en toen ik via de PS4 verder keek wist deze exact waar ik gebleven was en liep dus mooi verder. De tablet was intussen (uiteraard) wel weer verbonden met mijn wifi thuis. Ook kijken op 2 apparaten tegelijk loopt (zo goed als) synchroon.

Een ding waar ik me tot nu toe wel aan stoor is dat ik zonder ondertitels kijk, maar bij stukken waar Japans wordt gesproken opeens Franse ondertitels krijg. Heb gezocht maar kan dit volgens mij nergens aanpassen.
Sterke serie ook. Het tweede seizoen gaat vandaag in première.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
janbrug schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:39:
Op mijn Samsung UE46F6400 is de app niet te vinden. De tv is begin 2014 gekocht.

Edit

Fijn, las net dat Amazon de Samsung app alleen beschikbaar stelt voor tv's niet ouder dan 2015. Zelfde geldt voor LG. Als iemand hiervoor een reden weet te geven, dan lees ik dat graag 8)7

Hier is de link, die ik na lang zoeken heb gevonden: https://www.primevideo.com/help?nodeId=202065760
https://www.amazon.com/gp/video/ontv/devices geeft toch een veel uitgebreider lijstje met ook oudere tv's. De jouwe (en de mijne, ik heb de UE65F6400) staat er ook op, zij het dat het het Amerikaanse model is (type begint met UN ipv UE)
Ik kijk nu maar via m'n PS4 na een US-account te hebben aangemaakt zodat ik de app kon downloaden.

• Veefje
Er staat nu nog heel weinig op, maar er staan wel twee classics op: Justified en The Shield. Ik ben nu zelf weer even StartUp aan het afronden, daarna ga ik naar Preacher en het The Man in the High Castle.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Antwoord van Samsung via Twitter: zij houden dit aan: https://www.primevideo.com/help?nodeId=202065760
Dus geen Instant Video app voor tv's die van voor 2015 zijn. Lekker dan.

• janbrug
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-04-2019
Daniel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:03:
Antwoord van Samsung via Twitter: zij houden dit aan: https://www.primevideo.com/help?nodeId=202065760
Dus geen Instant Video app voor tv's die van voor 2015 zijn. Lekker dan.
Het lijkt wel of Amazon dit initiatief bij voorbaat wil laten mislukken, want ik kan geen enkele technische reden verzinnen voor deze beperking. Ik ga in ieder geval niet met een tablet zitten klooien om het op mijn tv te krijgen.

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
pff amazon is niet echt top. Bijv. Man in the high castle seizoen 2 in de vs is uit, op primevideo nog nergens te zien..

• loekf2
Florisoliemans schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:26:
pff amazon is niet echt top. Bijv. Man in the high castle seizoen 2 in de vs is uit, op primevideo nog nergens te zien..
Viel mij ook al op ja. Tja. dan maar via Transmission.

Er zijn meer vreemde dingen, zoals seizoen 3 van Mozart In The Jungle die ze aan Ziggo verkocht hebben. Niet op Prime Video te zien.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Veefje
loekf2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:28:
[...]

Viel mij ook al op ja. Tja. dan maar via Transmission.

Er zijn meer vreemde dingen, zoals seizoen 3 van Mozart In The Jungle die ze aan Ziggo verkocht hebben. Niet op Prime Video te zien.
Dat heeft Netflix ook met Orange Is The New Black in Spanje. Blijft apart.

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:34
loekf2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:00:
Goed na een uur klooien met een Amazon customer service figuur via de telefoon (prima customer service, daar niet van):

Prime Video werkt dus NIET op een FireTV (Stick) buiten de US, UK of Duitsland (waar ie officeel te koop is).

Ik heb een FireTV 4K en ik zie US (UK) content als ik met m'n Amazon account inlog, met Prime Video subscription. Enige wat je mag/kan zien is Amazon eigen producties, dus bv. Grand Tour.

Op m'n iPad/iPhone werkt het via de Prime Video app prima, zie ook de content die ik MAG zien.

Er is nog steeds geen PS4 app, dus enige optie voor content wat niet van Amazon komt en je in je land mag zien (k*t georestricties) is bv. afspelen op je table/telefooon en dan via Air Play naar je AppleTV.

Net even getest, maar ben niet onder de indruk van de kwaliteit (settings op "Best"). Bv. Transformers ziet er aan het begin nog al pixelated uit en of de bit rate is laag of het is SD dan wel 720p (denk het laatste).

Ik hoop dat ze de FireTV (Stick) gaan updaten voor meer landen, dan wel Android TV / AppleTV apps gaan releasen, want anders zie ik niet zo snel hoe ze Neflix gaan bedreigen. Ja, de prijs, maar aanbod en kwaliteit telt ook.
Krijg van Phillips nog een Fire stick. Had de indruk dat met de release van Prime video dit ook gewoon zou werken. Wel heel vreemd als dat niet zou werken.

• loekf2
Hellboy! schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 07:26:
[...]

Krijg van Phillips nog een Fire stick. Had de indruk dat met de release van Prime video dit ook gewoon zou werken. Wel heel vreemd als dat niet zou werken.
Mijn theorie is dat alleen in de landen waar Amazon Prime geldt ook de FireTV (Stick) werkt. Prime Video is iets anders, namelijk alleen de video streaming dienst van Amazon.

Is natuurlijk gewoon een firmware ding.

Bizar gewoon dat Amazon het zo moeilijk maakt. Waar is de PS4 app in de NL PSN store (mischien dat ik hem dit weekend maar uit de US store haal), waar is de AppleTV app, waar is Chromecast support, waar is een Android TV APK etc ?

Ik heb een Shield, PS4, Chromecast, AppleTV en FireTV en op alle 4 kun je op dit moment geen Prime Video kijken. AppleTV en Airplay werkt wel, maar kreeg het idee dat de video kwaliteit subpar was.

[Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 17-12-2016 09:32]

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:34
loekf2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:31:
[...]

Mijn theorie is dat alleen in de landen waar Amazon Prime geldt ook de FireTV (Stick) werkt. Prime Video is iets anders, namelijk alleen de video streaming dienst van Amazon.

Is natuurlijk gewoon een firmware ding.

Bizar gewoon dat Amazon het zo moeilijk maakt. Waar is de PS4 app in de NL PSN store (mischien dat ik hem dit weekend maar uit de US store haal), waar is de AppleTV app, waar is Chromecast support, waar is een Android TV APK etc ?

Ik heb een Shield, PS4, Chromecast, AppleTV en FireTV en op alle 4 kun je op dit moment geen Prime Video kijken. AppleTV en Airplay werkt wel, maar kreeg het idee dat de video kwaliteit subpar was.
Misschien komt er een firmware update binnenkort. Ik had extra gekozen voor een Fire tv stick,zodat ik ook Amazon Prime.video kon gebruiken. Als Amazon op deze manier door blijft gaan is het snel gebeurt, want netflix werkt op bijna alle apparaten.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45
Florisoliemans schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:26:
Dit inderdaad, WTF. Is het je eigen serie, breng je hem alsnog niet overal uit waar je je eigen dienst levert. M'n account maar weer opgezegd. Het aanbod was al vrij karig, en nu je eigen spul ook niet eens direct uitbrengen.

[Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 17-12-2016 12:24]

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• swhnld
Realistisch gezien moet Amazon wel wereldwijd alle restricties en app store updates plaatsen om die apps vrij te geven nu ze dat wereldwijd beschikbaar hebben gemaakt, waarbij ook fabrikanten mee moeten werken om die updates te plaatsen.
Dit klinkt echt als een actie van de commerciële kant die niet met de IT afdeling afgestemd hebben of het realistisch is dat ineens wereldwijd uit te rollen.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 23:47
Xbox One precies zelfde gedoe. App is er niet in NL, dus maar uit de UK gedownload. Maar dan zie je dus alle UK content, maar je kan enkel GT kijken. Verder synced hij de watchlist dus ook niet. En hij denkt via de site dat ik alles van GT nog moet kijken, terwijl ik ze dus via de xbox al gezien heb. Best slecht, lijkt wel of ze een deadline voor eind 2016 hadden dus maar even snel de switch omgezet.....

• sverzijl
  • Nu online
VFRRijder schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:43:
Best slecht, lijkt wel of ze een deadline voor eind 2016 hadden dus maar even snel de switch omgezet.....
Zal wel iemand's bonus vanaf gehangen hebben bij Amazon. Niet voor eind 2016 live, dag bonus ;) Target is nu gehaald, maar vraag niet hoe.

[Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 17-12-2016 13:15]

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Denk eerder dat iemand dag baan kan zeggen...

• loekf2
VFRRijder schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:43:
Xbox One precies zelfde gedoe. App is er niet in NL, dus maar uit de UK gedownload. Maar dan zie je dus alle UK content, maar je kan enkel GT kijken. Verder synced hij de watchlist dus ook niet. En hij denkt via de site dat ik alles van GT nog moet kijken, terwijl ik ze dus via de xbox al gezien heb. Best slecht, lijkt wel of ze een deadline voor eind 2016 hadden dus maar even snel de switch omgezet.....
Is dat ook zo voor de US PS4 app ? Zit er over te denken om die te downloaden, maar als je dan US prime video content ziet heb je er nog niets aan.

• Veefje
loekf2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:00:
[...]

Is dat ook zo voor de US PS4 app ? Zit er over te denken om die te downloaden, maar als je dan US prime video content ziet heb je er nog niets aan.
Nee, op de US PS4 app is gewoon de normale content. Kunt alles wat ze aanbieden voor NL kijken. Heb laatst nog Preacher en StartUp gewoon gekeken.

• Soulshaker
  • Laatst online: 28-05 16:38
Zonet aangemeld op Amazon primevideo . Aangemeld via amazon.de.
Maar ook hier alles op mijn TV app in het Duits :(
Nu ik kan het perfect verstaan , maar enorm stom dat ik Engelstalige reeksen in het Duits moet aanhoren.

Momenteel nog in de gratis maand , maar als dit probleem niet aangepakt word zeg ik primevideo weer op.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:38
Schimanski81 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:58:
[...]

De ps4 app heb ik uit de US store gehaald maar is vervolgens gewoon op je NL account te gebruiken.
De Prime app van de UK PlayStation store werkt ook prima.

Grootste nadelen tot nu toe: hier geen Mr.Robot (is al gelicenseerd), maar ook niet The man in the high castle seizoen 2. Bij de UK amazon staat deze er sinds gisteren op, maar hier nog steeds niet. :(

_██_
(ಠ_ృ)

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 12:06
swhnld schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:24:
Realistisch gezien moet Amazon wel wereldwijd alle restricties en app store updates plaatsen om die apps vrij te geven nu ze dat wereldwijd beschikbaar hebben gemaakt, waarbij ook fabrikanten mee moeten werken om die updates te plaatsen.
Dit klinkt echt als een actie van de commerciële kant die niet met de IT afdeling afgestemd hebben of het realistisch is dat ineens wereldwijd uit te rollen.
Realistisch gezien heeft het zin om abo te nemen pas als alle kinderziektes uit zijn. Zo'n slechte start kan je nog lang imago blijven beschadigen. Kijk naar horizon box van (voormalige) UPC. Zelfs ziggo nu nog last van heeft. Zo erg, dat zij de naam nu naar ziggo box wijzigen.

• marciemarcus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik heb een Nederlands account aangemaakt via de iPhone app.
Daarna heb ik VPN Unlimited (google playstore) op mijn Sony Android TV geplaatst, ingesteld op US.
Dan heb ik de instructies gevolgd op deze site:
http://lifehacker.com/how...our-android-tv-1779640753
Dus eerst de restrictie uitschakelen op de TV, dan via ES FileExplorer de APK van AmazonPrime installeren.
Inloggen met mijn Nederlandse account, en dan rechtstreeks via mijn TV genieten van alle Amerikaanse content !
Super. Ben er dus heel blij mee !
Pagina: 1 2 3 ... 29 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee