_Calvin_ schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:27:
Ik ben er klaar mee. Ik heb zojuist mijn HBO max abonnement opgezegd. Ik kijk er eigenlijk nooit naar en ben de prijsstijgingen ook zat. Het geld stop ik nu in een apart potje en als ik wat wil zien dan huur ik het wel en betaal dat uit het potje. Ik denk dat ik dat ook ga doen voor Disney+.
Dus je bent helemaal klaar met betalen voor iets dat je toch al niet gebruikt?
Ik verwachte na die intro een uitleg waarom je HBO Max een slechte dienst vind. Maar je gebruikt het dus gewoon niet
* RobertMe is al lang over gestapt op afsluiten wanneer ik wat heb opgespaard. Heb HBO Max nu denk ik ruim een jaar niet gehad. Vorige maand afgesloten, en abo is alweer opgezegd. Intussen een aantal series gekeken en moet nog net de laatste aflevering van House of the Dragon. (Daarnaast Euphoria, Industry, Knight of the Seven Kingdoms, Rooster en wellicht nog wat gekeken). Alleen SkyShowtime heb ik intussen nog permanent lopen, met de 50% kortingsactie. Bij HBO had ik wel ook die 50% maar keek er én te weinig en de prijs bleef stijgen. 1 maand een duur abo is dan toch goedkoper dan 12 maanden voor 50%

Normaliter heeft in september Disney een actie met veel goedkopere abos voor de eerste 3 maanden. Dus wellicht dat ik die weer pak volgende maand. Maar even afwachten óf, en wat de prijzen zijn (vorig jaar €9 p/m voor premium, jaar ervoor was het nog €4 en daarvoor €3), en of het dan in 4K zal zijn.
En Amazon Prime heb ik ook alweer een lijstje klaar staan dus die zal wel snel daarna volgen. Aan streaming betaal ik over een jaar gok ik gemiddeld minder dan €15 per maand. Terwijl je bij Netflix, Disney, HBO (, SkyShowtime zonder 50% korting?) nog niet eens een maand voor dat bedrag hebt.