4K content (zeker op netflix) is vaak moeilijk te onderscheiden van fullHD content, daarbovenop is de bitrate lager en is het 4K aanbod een heel stuk beperkter. Persoonlijk vind ik het de meerprijs voor 4K abo (nog) niet waard.
Dit gezegd: ik ben best tevreden over Netflix, loop niet tegen dezelfde problemen aan als jij: ik beoordeel wel consequent elke serie/film met een thumbsup of thumbsdown, ik denk dat je hiermee deels kan voorkomen dat content die je al zag, steeds terugkomt in je voorgestelde content, zeker weet ik dat niet maar ik heb dit toch nog niet in die mate ervaren dat het me stoort, of misschien stoor ik me er minder aan. Van zodra ik iets uit mijn lijst gooi omdat ik het al gezien heb, weet ik dat ik het ook beoordeeld heb, ik zie het nadien meestal niet meer terug. (behalve soms in de u.i. bij het openen van de app, maar dat is geen persoonlijk voorstel naar mij toe maar het promoten van een nieuwe film of serie, die ik dan in sommige gevallen al gezien heb).
Ook die melding die jij blijkbaar krijgt: "we're having problems playing this title" heb ik nog nooit gehad.
Ik kom af van Kodi met bedenkelijke plugins en ben echt veel beter af nu met Netflix:
ik heb nu geen last meer van: ellenlange wachttijden op sources om dan soms maar 2 bronnen te hebben die op een illegale manier verschrikkelijk slechte kwaliteit leveren,
- zonder ondertitels
- met verkeerde ondertitels
- met slecht gesyncte ondertitels
- met haperingen in geluid en beeld
- met sporadisch vastlopen omwille van te weinig bronnen.
Dus neen, voor mij geen shady plugins meer en piraterij, ik betaal liever mijn Netflix abo voor stabiele content én gemoedsrust.
Ik neem het feit dat niet àlles te vinden is (zoals HBO-series etc...) er dan maar bij.
Ik zei nog niet volledig vaarwel aan mijn digitale televisie-abo omwille van een aantal interessante zenders (Natgeo/Discovery/AnimalPlanet) en een paar series die mijn vrouw nog volgt, maar ik zei wel al mijn extra pakketten af samen toch ook goed voor een 20 euro... zo doe ik toch ook wat ""winst"" door Netflix in huis te halen.
Moest het van mij alléén afhangen, hadik digiTV al buitengeflikkerd maar ik zie dat in de toekomst wel nog gebeuren.
Waarom voel je je apart in je beslissing om je digi-abo buiten te flikkeren? wel, misschien omdat gewone televisie voor héél veel mensen nog een gewoonte is, een soort van evidentie, velen kennen geen alternatieven, anderen kennen het wel maar zijn -soms onterecht- terughoudend/angstig voor iets nieuws, of willen de moeite niet doen om te veranderen. Verandering schrikt af, zeker bij oudere generaties...
Voor 4K-streaming wacht ik gewoon nog een paar jaartjes af, ik heb bij een vriend wat Netflix 4K gekeken en ik vond het verschil met FullHD eigenlijk niet eens zo groot en zeker niet de moeite waard voor het duurste Netflix Abo. 4K vanop externe media is dan wél een groot verschil in kwaliteit vergeleken met FullHD maar streaming is er nog niet zo klaar voor heb ik de indruk...
Waar ik me wel kan aan ergeren is de bediening via smartphone maar ik denk dat dit niet persé met Netflix zelf te maken heeft maar eerder met mijn hardware: Ik cast Netflix via Chromecast, werkt fantastsich, behalve dus de afstandsbediening-functie; dat is pokke-irritant, 8 op de 10 keer kan ik na een paar minuten niet meer op pauze zetten (of terugspoelen of om het even wat) via de app, en moet ik die Google Home-app openen om het ding te bedienen, zo verlies je weer 30 seconden extra en het toppunt is: die Google Home app lapt me nadat mijn scherm van smartphone uit gaat, exàct hetzelfde: app staat nog open maar knoppen zijn grijs en niet indrukbaar... moet ik die app sluiten, uit het geheugen halen, en terug opstarten eer het werkt. Dit gebeurt echt letterlijk meer wél dan niet, ik kan me er soms echt aan ergeren...
zal me eens een wifi-remote met knopjes moeten aanschaffen wellicht...
YourMom maakt zichzelf de bedenking: ik zal dit laatste maar eens in een vraag-topic gooien, misschien is het gewoon een instelling...
[
Voor 15% gewijzigd door
PinusRigida op 21-08-2018 11:33
]