Uitvallen van afstandsbedieningsfunctie tijdens casten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik cast Netflix via ChromeCast...
in de grote meerderheid van de gevallen stopt de afstandsbedieningfunctie met werken, zowel van de Netflix app, als van de Google Home app. Ik moet bijgevolg afwisselend de openstaande app afsluiten en uit geheugen halen, om dan de andere app te openen om mijn serie of film te kunnen op pauze zetten of terugspoelen of whatever.

Het is opvallend dat het echt telkens gebeurt wanneer mijn smartphone eventjes (hoeft niet eens lang te zijn, gewoon wachten tot schermpje uit gaat is voldoende) ligt niks te doen, 'scherm altijd aan' instellen op telefoon is geen oplossing.

Het rare is dat het met beide apps gebeurt; zowel Netflix app als Google Home app...

Herkent iemand dit probleem en is er iets aan te doen?!
Ik erger me nl. blauw.
Gisteren is dochter (4j) zeker 5 keer huilend wakker geworden waardoor ik telkens naar boven moest, maar ik kon mijn serie niet meteen op pauze zetten zonder eerst app te sluiten en weer op te starten door dit ongelooflijk irritante probleem en op zo'n momenten is het nog extra irritant.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Chromecast 2015
- Huawei P8 Lite 2017 met Android 8.0.0
- Netflix App
- Google Home App

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het probleem googlen, geen oplossing gevonden
- instelling 'scherm altijd aan' van telefoon: biedt geen oplossing, gebeurt nog steeds.
- uitsluiten van batterij-optimalisatie, app actief houden in achtergrond... geen resultaat. feit is dat de app "actief" blijft in de achtergrond, ze blijft ook in geheugen zitten en komt in mijn homescreen-slide-down (of-hoe-heet-dat-ding) te staan maar de knoppen reageren gewoon niet... in Home-app verdwijnt de play/pauze-knop gewoon volledig...

PS: ik heb dit probleem niet met bvb. Youtube of Stievie, enkel met content vanop Netflix...

[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 21-08-2018 13:10 ]

Beste antwoord (via PinusRigida op 24-08-2018 11:06)

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:58
Herkenbaar, ik heb het deels opgelost door de apps toegang tot background activity te geven(hebben ze denk ik al).

En de battery optimisation uit te schakelen voor netflix, spotify, google home etc.

Ik heb een Nokia 6 met Android 8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:58
Herkenbaar, ik heb het deels opgelost door de apps toegang tot background activity te geven(hebben ze denk ik al).

En de battery optimisation uit te schakelen voor netflix, spotify, google home etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
tweedebas schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:38:

Sorry, zal mijn beginpost moeten aanpassen, ook al gedaan: Netflix en Google Home krijgen volledige authorisatie en zijn uitgesloten van batterijoptimalisatie; automatisch opstarten, secundair opstarten en uitvoeren op de achtergrond "houdt app actief in achtergrond", allemaal aangevinkt (zo een blauw schuivertje), desondanks blijft het probleem aanhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ken dit probleem, bij mij ligt dit aan dat mijn telefoon graag op een andere WiFi AP overgaat of zelfs WiFi uitschakelt (en op 4G gaat), hierdoor verbreekt de verbinding bij mij.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
True schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:15:
Ik ken dit probleem, bij mij ligt dit aan dat mijn telefoon graag op een andere WiFi AP overgaat of zelfs WiFi uitschakelt (en op 4G gaat), hierdoor verbreekt de verbinding bij mij.
Bij mij is op dat gebied alles in orde, mobiel netwerk op toestel ingesteld dat het alléén manueel kan aangezet worden en niet activeert bij slechte WIFI-connectie. Op gebied van WIFI AP is het ook in orde, heb het al meermaals secuur in het oog gehouden, ik gebruik boven (mancave op zolder) weliswaar een andere AP maar die heeft een duidelijke naam; "zelfdenaamalsbenedenZolder" en zowel beneden als boven blijft toestel mooi verbonden met desbetreffende AP...

Desondanks ervaar ik het probleem met "niet reagerende afstandsbedieningfunctie" zowel boven als beneden, op 2 verschillende chromecasts...

Wanneer vrouw thuis is kan zij soms wél bedienen wanneer het bij mij blokkeert... andere keren blokkeert het bij haar ook... (zij gebruikt een Huawei P20 Lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je disable WiFi on sleep aan staan? Bij WiFi settings van je Android.
Of volgens mij heet het iets van 'Keep WiFi on during sleep' .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Technische vraag, dus niet iets voor General Chat, maar voor Mediaspelers en HTPC's. Ik verplaats dit topic daarom daarheen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
True schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:25:
Heb je disable WiFi on sleep aan staan? Bij WiFi settings van je Android.
Of volgens mij heet het iets van 'Keep WiFi on during sleep' .
Neen, die functie is niet actief, WIFI blijft dus steeds aan.

*ik weet dat jullie hier niet van dubbelpostjes houden dus bij deze heel gedwee een korte toevoeging* O-)

Ik denk maar luidop: zou het kunnen aan Huawei liggen?!

omdat zowel vriendin als ik een Huawei toestel gebruiken (P8 en P20, beiden de recentste Lite versies)

Probleem is: we hebben het (nog) niet kunnen testen met ander toestel omdat we de 2 chromecasts aangeschaft hebben nàdat we onze Huawei toestellen in gebruik namen. Vriendin haar Samsung S6 is weg en mijn S4 is defect, gaat niet meer aan.

Edit 24/08:

Bij deze toch een beste antwoord gekozen omdat het het dichtste lag bij wat ik ondertussen gevonden heb als -voorlopige?- oplossing...

Ik heb de apps van zowel Netflix als Google Home dus volledige authorisatie gegeven waardoor ze automatisch opstarten, nu dat deed ik eerder al en dat gaf niet echt een oplossing.

Eergisteren bij het thuiskomen heb ik dat menuutje nog eens geopend en doordat ik manueel die 3 schuivertjes had geactiveerd, stonden die 2 apps als enigen bij "handmatig beheren" àlle andere apps staan onder "automatisch beheren" (door de telefoon dus)...

Ik heb die 2 apps dan ook gewoon terug standaard-authorisaties gegeven waardoor ze bij de rest staan onder "automatisch beheren"... maar zo stond het vroeger ook toen het problemen begon te geven.

I.i.g.: gisterenavond en eergisterenavond geen probleem meer ondervonden. Hopelijk blijft het zo.

Edit 28/08:

Chromecast op zolder doet ook moeilijk, al de 2e keer dat ik het ding moet terugzetten op fabrieksinstellingen en vervolgens volledig opnieuw moet instellen.

Geeft steeds dezelfde melding: "Chromecast is verbonden met netwerk maar heeft geen internetverbinding, kijk verbinding na" maar met laptop en telefoon heb ik gewoon internet zonder de minste problemen. Na het volledig herinstellen van die chromecast loopt het weer een tijdje goed... Die beneden heeft dit nog nooit gehad.

Edit 03/09

ook na de hierboven beschreven aanpassing blijft het probleem zich hardnekkig voordoen... ik heb me erbij neergelegd dat ik zo weinig mogelijk op pauze moet drukken en wanneer dat wel moet, dat ik uit de app moet, app weer moet opstarten, en het pas dan werkt.
...ik zal me maar een 'dedicated' afstandbedieninkje bestellen, hopelijk werkt dat beter.

[ Voor 98% gewijzigd door PinusRigida op 03-09-2018 14:16 ]

Pagina: 1