Netflix '4K' - Waarom ik toch weer gebruik maak van Usenet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Nee.

Verwijderd

devil-strike schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:22:
stelen? diefstal? downloaden van illegal films/series is niet stelen/diefstal volgens de wet, immers moet je dan iets fisieks wegnemen, wat met downloaden niet gebeurt.
Ik zou de wet er nog eens op nalezen als ik jou was.....dit is eerstejaars rechtenmaterie.
Wikipedia: Diefstal
Wikipedia: Elektriciteitsarrest
Wikipedia: Goed (Nederlands recht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik vind dat het belangrijkste punt in deze discussie een beetje ondergesneeuwd raakt, namelijk dat content alleen ontwikkelt kan worden indien er betaald wordt.

Wanneer je niet betaalt voor zaken, draag je op geen enkele wijze bij aan het in stand houden van zaken die we denk ik hier allemaal erg fijn vinden; films/series/muziek.

We kunnen er allerlei zaken bijslepen, hoe we bepaalde zaken liever zouden zien, met name op het niveau van distributie van media. Maar onderaan de streep kunnen onze liefhebberijen alleen gemaakt worden als er voor betaald wordt.

Het categorisch weigen van betalen omdat het eindproduct niet voldoet aan het ideale plaatje zoals door sommigen hier geopperd vind ik dan ook nogal discutabel.

Verder ben ik van mening dat je diensten als Netflix zou moeten beoordelen op wat ze wel aanbieden, en of dat de moeite waard is, niet op wat er ontbreekt.

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:33

conhen

Anti-Wappie

F_J_K schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:41:
[...]
Of ze luisteren naar de klanten laat ik even in het midden, maar leechers zijn geen klanten ;) De druk van de klanten heeft de afgelopen 10 jaar al gezorgd voor kwalitatief veel betere TV. De druk van Netflix heeft gezorgd voor ook andere on demand diensten. Die geen van allen perfect zijn. Maar ik kan echt niet beweren dat het alleen maar r*k is, kijkende naar wat er al wel is.
Als je kijkt welke schade reclame en DRM aanricht is die echter ENORM.
  • TV kijken is niet meer leuk vanwege de vele reclame. Ik betaal een TV abonnement met 200+ kanalen bijna uitsluitend voor voor het journaal, Jinek, Lubach en F1. Das trouwens niet helemaal waar want mijn gezin kijkt wél naar al die andere onzin...)
  • Als ik de ENORM handige functie van "kijken vanaf het begin" gebruik, dan volgt bij het eerste reclame blok de deceptie van het niet kunnen doorspoelen. Wég handige functie. Het programma mag je doorspoelen maar de reclame niet... M.a.w. ze zijn bezig de recalmeindustrie tevreden aan het houden ipv hun klanten
  • Gebruik je als uitvlucht en als EXTRA uitgave Netflix, dan blijkt bij steeds meer series dat ze niet compleet zijn en je naar elders moet om hem af te kijken. Rechten zeggen ze dan, maar ik denk dat de verschillende platformen aandelen van elkaar hebben, en zo dubbel (3-dubbel?) contributie ontvangen.
  • Ook blijken zij content die op TV komt gewoon te schrappen van Netflix (rechten ja leuk hoor!). Nu weet je waar de regio-indeling dus écht voor gebruikt wordt.
  • Nu kondigt Netflix aan reclame te gaan toevoegen. Dat wil ik niet, ik ben juist gaan netflixen om reclamevrij te kunnen kijken! Dit is de doodsteek voor Netflix...
Géén enkele klant vraagt om dit soort beperkingen, maar ze worden tóch door de strot gedrukt. Commerciële belangen jaja, en maar klagen over illegale download, het is nog steeds de grootste industrie ter wereld, met de meeste megalomaan rijke mensen...

[ Voor 3% gewijzigd door conhen op 23-08-2018 10:53 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Twazerty schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:09:
Dus als er een hoge kwaliteit streaming dienst komt met een groot aanbod nieuwe en oude films en series dan mag dat best 150 euro per maand kosten. Maar die gaat er niet komen. Er zullen altijd films ontbreken. Dan koop ik het liever, dan kan ik hetzelfde geld uitgeven, maar dan aan titels die ik wel wil zien.
Je zegt hier 2 dingen door elkaar heen, wat bedoel je nou?
- Hoge kwaliteit streaming dienst met een groot aanbod nieuwe en oude films en series
of
- Er zullen altijd films ontbreken (waarmee je dus zegt dat je alle films wilt hebben)

Want punt 1 zit je redelijk dichtbij met netflix.
- Je kan discussieren over kwaliteit, maar het gaat hier om een wereldwijd / amerikaans iets dus zei richten zich op dat hun dienst voor iedereen beschikbaar is en tja, dat betekent dat het in NL beter zou kunnen maar dat werkt niet.
- Het grootste probleem met netflix is de verdeling tussen binnenkomend geld en het aanbod wat daarvoor getoond kan worden. Het is heel leuk dat jij 150 euro wilt betalen, maar je bent daar een absolute eenling in en de dienst moet het hebben van volume.

In theorie zou netflix een soort 2-stappen dienst op kunnen zetten waarin ze zeggen :
- 1 miljoen films voor 40 euro per maand
- 100.000 films voor 8 euro per maand
Alleen het probleem is dat je massa bij die 8 euro per maand zit en dat je dus alle top-films etc in die 100.000 films moet stoppen waardoor die andere 900.000 films weinig toegevoegde waarde hebben. Je kannibaliseert dan je eigen markt.

Of laat ik het eens in een poll vragen :
Poll: Hoeveel heb jij over voor netflix per maand?
<8 euro
8 - 15 euro
15 - 25 euro
25 - 50 euro
50 - 100 euro
100 - 150 euro
150+ euro
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400878&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Want qua alle videodiensten is het vrij simpel : De inkomsten bepalen het product. Dus als iedereen bereid is om 150 euro erin te steken dan zit het hele prijsmodel van netflix verkeerd en kan je idd zeggen dat je meer content wilt tegen meer geld. Maar ik verwacht dat er niemand series voor 150+ gaat.

Terwijl je moet bedenken dat het huidige netflix nog niet eens 0,1% van de wereldwijd beschikbare content toont. Wil je alle wereldwijde content dan zul je toch echt een stuk naar die 10.000x huidige abbonneeprijs toe moeten gaan.

• smurfinmark
Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Je zegt hier 2 dingen door elkaar heen, wat bedoel je nou?
- Hoge kwaliteit streaming dienst met een groot aanbod nieuwe en oude films en series
of
- Er zullen altijd films ontbreken (waarmee je dus zegt dat je alle films wilt hebben)

Want punt 1 zit je redelijk dichtbij met netflix.
- Je kan discussieren over kwaliteit, maar het gaat hier om een wereldwijd / amerikaans iets dus zei richten zich op dat hun dienst voor iedereen beschikbaar is en tja, dat betekent dat het in NL beter zou kunnen maar dat werkt niet.
- Het grootste probleem met netflix is de verdeling tussen binnenkomend geld en het aanbod wat daarvoor getoond kan worden. Het is heel leuk dat jij 150 euro wilt betalen, maar je bent daar een absolute eenling in en de dienst moet het hebben van volume.

In theorie zou netflix een soort 2-stappen dienst op kunnen zetten waarin ze zeggen :
- 1 miljoen films voor 40 euro per maand
- 100.000 films voor 8 euro per maand
Alleen het probleem is dat je massa bij die 8 euro per maand zit en dat je dus alle top-films etc in die 100.000 films moet stoppen waardoor die andere 900.000 films weinig toegevoegde waarde hebben. Je kannibaliseert dan je eigen markt.

Of laat ik het eens in een poll vragen :
Poll: Hoeveel heb jij over voor netflix per maand?
<8 euro
8 - 15 euro
15 - 25 euro
25 - 50 euro
50 - 100 euro
100 - 150 euro
150+ euro
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Want qua alle videodiensten is het vrij simpel : De inkomsten bepalen het product. Dus als iedereen bereid is om 150 euro erin te steken dan zit het hele prijsmodel van netflix verkeerd en kan je idd zeggen dat je meer content wilt tegen meer geld. Maar ik verwacht dat er niemand series voor 150+ gaat.

Terwijl je moet bedenken dat het huidige netflix nog niet eens 0,1% van de wereldwijd beschikbare content toont. Wil je alle wereldwijde content dan zul je toch echt een stuk naar die 10.000x huidige abbonneeprijs toe moeten gaan.
Die poll is een beetje zinloos wanneer je er niet bij vermeldt wat je dan van Netflix krijgt.

Tenzij je het hebt over een soort van"alles wat je hartje begeert" Netflix variant.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:03:
Of de HBO's, Hollywoods etc moeten gewoon eens genoegen nemen met ietsje minder. Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd :+

Zelf zou ik wel tussen de 25-50 euro per maand over hebben voor een complete videodienst. Zonder reclame.... Ik betaal nu immers ook al ~19 euro per maand voor televisie (https://www.ziggo.nl/tarieven/televisie/). En dat is inclusief reclame! en exclusief allerlei "exclusieve" netten :X

Al zou ik ook best voor een soort pay-per-view model zijn. Al denk ik dat men liever "all-you-can-eat" heeft.

Als ik een "volledige" netflix heb (inclusief wat RTL/Veronica/NPO uitzend dus) is tussen de 25-50 helemaal niet veel. Waarschijnlijk goedkoper dan wat ik nu heb. Want TV à 19 euro, Netflix a 14 euro, Videoland à 9 euro.... en als ik op een 2e tv graag "kabel" wil kijken zit je al snel aan een extra decoder vast. Die je enkel kan huren... tikt u even af meneer?

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Zelf zou ik tussen de 25-50 euro per maand over hebben voor een streaming dienst met het aanbod van Netflix zoals die nu is plus de huidige film top 10 allemaal in 4K.

• Gomez12
conhen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
Als je kijkt welke schade reclame en DRM aanricht is die echter ENORM.
Waarom noem je dan alleen schades van verkeerde keuzes op?
  • TV kijken is niet meer leuk vanwege de vele reclame. Ik betaal een TV abonnement met 200+ kanalen bijna uitsluitend voor voor het journaal, Jinek, Lubach en F1. Das trouwens niet helemaal waar want mijn gezin kijkt wél naar al die andere onzin...)
  • Als ik de ENORM handige functie van "kijken vanaf het begin" gebruik, dan volgt bij het eerste reclame blok de deceptie van het niet kunnen doorspoelen. Wég handige functie. Het programma mag je doorspoelen maar de reclame niet... M.a.w. ze zijn bezig de recalmeindustrie tevreden aan het houden ipv hun klanten
  • Gebruik je als uitvlucht en als EXTRA uitgave Netflix, dan blijkt bij steeds meer series dat ze niet compleet zijn en je naar elders moet om hem af te kijken. Rechten zeggen ze dan, maar ik denk dat de verschillende platformen aandelen van elkaar hebben, en zo dubbel (3-dubbel?) contributie ontvangen.
  • Ook blijken zij content die op TV komt gewoon te schrappen van Netflix (rechten ja leuk hoor!). Nu weet je waar de regio-indeling dus écht voor gebruikt wordt.
  • Nu kondigt Netflix aan reclame te gaan toevoegen. Dat wil ik niet, ik ben juist gaan netflixen om reclamevrij te kunnen kijken! Dit is de doodsteek voor Netflix...
- Ik ken geen enkel instappakket tv wat 200+ kanalen bied, afaik zijn dat enkel de plus-diensten. Oftewel je kiest voor een groter abbo dan je wilt om er daarna over te gaan klagen?
- Je snapt niet helemaal wie de klant is denk ik... Ik zou zeggen kijk eens hoe de geld-stromen lopen en je ziet ook gelijk wie de klanten zijn.
- EXTRA uitgave??? Je bedoelt naast een plus-pakket wat je niet wilt maar wel neemt? Ik zou zeggen schaf je plus-pakket af of desnoods je hele tv-pakket. En zet Netflix gewoon als primaire kostenpost en tja, wat jij denkt...
- Troll
- Troll
Géén enkele klant vraagt om dit soort beperkingen, maar ze worden tóch door de strot gedrukt. Commerciële belangen jaja, en maar klagen over illegale download, het is nog steeds de grootste industrie ter wereld, met de meeste megalomaan rijke mensen...
De grootste industrie ter wereld? Dan heb je het over iets heel anders als de rest van het topic hoor...

• Gomez12
smurfinmark schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:13:
[...]
Die poll is een beetje zinloos wanneer je er niet bij vermeldt wat je dan van Netflix krijgt.

Tenzij je het hebt over een soort van"alles wat je hartje begeert" Netflix variant.
Ga maar even uit van "alles wat je hartje begeert". Wat nog steeds een nietszeggende variant is, want of mijn hartje nu wel of geen Bollywood films begeert maakt redelijk wat uit voor het prijsplaatje.

Maar het is vrij moeilijk om te vermelden wat je van Netflix zou krijgen, want alles onder de 1000 euro per maand gaat simpelweg een selectie uit alles zijn, en men wil hier telkens maar hetgene wat net buiten de selectie valt. Dus of je nu 1 film per maand krijgt of 100.000 films is voor de klagers hier toch niet relevant, want ze willen net die ene film die erbuiten valt.

Je kan wel op basis van het huidige aanbod + prijs schattingen gaan doen qua wat er mogelijk is in stappen om te komen tot een alles variant.

En tja, dan krijg je voor 50 euro per maand het huidige netflix + alle NL-tv- en NL-film-producties en niets meer
Waah schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:13:
[...]
Of de HBO's, Hollywoods etc moeten gewoon eens genoegen nemen met ietsje minder. Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd :+
Nope, het is een kansloze dooddoener, jij hoeft niet meer te doen voor luxe-producten, nee de luxe-industrie moet maar op een houtje gaan bijten voor jou.
Moet je je eens voorstellen dat jouw baas naar je toekomt : Waah, je moet vanaf nu maar even genoegen nemen met ietsje minder loon. Wellicht dat je met wat mazzel 1 promille van je huidige loon overhoudt...
Als ik een "volledige" netflix heb (inclusief wat RTL/Veronica/NPO uitzend dus) is tussen de 25-50 helemaal niet veel. Waarschijnlijk goedkoper dan wat ik nu heb. Want TV à 19 euro, Netflix a 14 euro, Videoland à 9 euro.... en als ik op een 2e tv graag "kabel" wil kijken zit je al snel aan een extra decoder vast. Die je enkel kan huren... tikt u even af meneer?
Mits je niet verwacht Holywood films en series mee te krijgen die op RTL/Veronica/NPO uitgezonden worden denk ik dat jij een redelijk verwachtingsnivo hebt qua wat je ervoor overhebt. Je kan grofweg alle NL-gesproken programma's meekrijgen van RTL/Veronice/NPO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Ga maar even uit van "alles wat je hartje begeert". Wat nog steeds een nietszeggende variant is, want of mijn hartje nu wel of geen Bollywood films begeert maakt redelijk wat uit voor het prijsplaatje.

Maar het is vrij moeilijk om te vermelden wat je van Netflix zou krijgen, want alles onder de 1000 euro per maand gaat simpelweg een selectie uit alles zijn, en men wil hier telkens maar hetgene wat net buiten de selectie valt. Dus of je nu 1 film per maand krijgt of 100.000 films is voor de klagers hier toch niet relevant, want ze willen net die ene film die erbuiten valt.

Je kan wel op basis van het huidige aanbod + prijs schattingen gaan doen qua wat er mogelijk is in stappen om te komen tot een alles variant.

En tja, dan krijg je voor 50 euro per maand het huidige netflix + alle NL-tv- en NL-film-producties en niets meer
Dat is ook meteen het punt, iedere klant zal zijn eigen wensen hebben, om daar volledig aan te voldoen zal je alles aan moeten bieden. Zo niet, dan wordt het per definitie een selectie.

Ben het met je eens dat daar dan gemopper over komt, maar dat houd je toch.

Ik zie het zo; Neflix kost mij 14 EUR/maand, ik haal daar uren kijkplezier uit, dus is mij het waard.
Op het moment dat dat niet meer zo is, of er zijn betere alternatieven, dan zeg ik op/stap ik over.

Ik verbaas mij een beetje over het gevoel van "entitlement" dat sommigen hier tonen.
Dat plus opmerkingen in de trend van "ze willen geld verdienen" 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je het een beetje slim aanpakt krijg je trouwens een heel breden dekking voor een minimaal bedrag per maand. Voorlopig heb ik voldoende aan netflix, maar andere diensten lonken ook wel naar mij.

Ongeacht hoe gefragmenteerd het aanbod is: Je KAN niet alles tegelijk kijken. Dus de ene maand kijk je je serie uit op netflix, de volgende maand bevries je je abonnement en neem je een maandje amazon prime. Wanneer disney hun dienst uitkomt ga ik mijn kijkbudget ongetwijfeld een paar maanden daaraan besteden. Ontbrekende blockbuster film die je ECHT wil zien huur je dan maar voor een paar euro op google of apple.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
boe2 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:57:
Als je het een beetje slim aanpakt krijg je trouwens een heel breden dekking voor een minimaal bedrag per maand. Voorlopig heb ik voldoende aan netflix, maar andere diensten lonken ook wel naar mij.

Ongeacht hoe gefragmenteerd het aanbod is: Je KAN niet alles tegelijk kijken. Dus de ene maand kijk je je serie uit op netflix, de volgende maand bevries je je abonnement en neem je een maandje amazon prime. Wanneer disney hun dienst uitkomt ga ik mijn kijkbudget ongetwijfeld een paar maanden daaraan besteden. Ontbrekende blockbuster film die je ECHT wil zien huur je dan maar voor een paar euro op google of apple.
Het probleem is dat dit imho maar een mogelijkheid is voor een gering aantal mensen, ik kan het wel doen zoals jij zegt. Alleen mijn vriendin wordt een beetje gek als ik per maand een andere interface voorschotel met andere keuzes :)

En met kleine kinderen krijg je helemaal humor, die willen 3x per week frozen zien en die interesseert het niet echt of het nu disney-maand is of niet. Die willen frozen zien :)

Oftewel je creeert een zeker ongemak voor jezelf en je omgeving door steeds te switchen. Maarja, ik ben nog van de tijd dat een nieuwe videoband huren bij de videotheek net zoveel kostte als nu 1 maand netflix / hbo. En mijn salaris is er in die tijd ietwat op vooruit gegaan, oftewel mij boeit het niet echt qua kosten als ik kijk naar vroeger.
Een HBO + NetFlix + Videoland + Hulu + Spotify + Deezer abbonnement tegenwoordig zou nog goedkoper zijn dan wat ik vroeger aan media-uitgaven had inclusief bioscoop etc. En dan heb ik nu 24/7 content op allerlei kanalen. Terwijl ik anders of tijdgebonden was (bioscoop / video-huur) of album- / film-gebonden (cd koop)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Zelf zou ik wel tussen de 25-50 euro per maand over hebben voor een complete videodienst. Zonder reclame.... Ik betaal nu immers ook al ~19 euro per maand voor televisie (https://www.ziggo.nl/tarieven/televisie/). En dat is inclusief reclame! en exclusief allerlei "exclusieve" netten :X

Al zou ik ook best voor een soort pay-per-view model zijn. Al denk ik dat men liever "all-you-can-eat" heeft.

En wat zou tv kosten zónder reclame? ;) (edit: werd natuurlijk al bedoeld dat het duurder zou zijn idd. Was iemand anders die over het niet kunnen doorspoelen van reclame aan het zeuren was)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 23-08-2018 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
rorie schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:
Zelf zou ik tussen de 25-50 euro per maand over hebben voor een streaming dienst met het aanbod van Netflix zoals die nu is plus de huidige film top 10 allemaal in 4K.
Zow, dat vind ik echt fors. Met name omdat er voor de rest ook nog veel bijkomt. Ik zit nu al soms te wisselen tussen Netflix, Videoland. Op zich heel makkelijk te regelen, maar je moet her wel even doen.

Ik heb altijd het idee dat ik ruim rond kan komen, maar de maandelijkse kosten schieten bij mij de pan uit. Meerder telefoonabonnementen voor hele huis, ziggo, Netflix, Videoland, spotify, iCloud, prime (met name omdat ik luiers bestel), nieuwsgroepen, VPN, World of warcraft, humble bundle.

Dan vind ik 25-50 euro voor 1 dienst echt te veel. Met name omdat er nog weinig concurrentie is voor Netflix en hun alles kunnen maken op dit moment. Straks komt Disney erbij en ook dit zal ik zeker gaan proberen. Het is dus elke keer goed in de gaten houden waar de kosten maar toe gaan.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk dat de aanbieders van Formule 1 (Ziggo) en Eredivisie (Fox) wel steeds een beetje meer het licht zien. Door minder veel geld te vragen, verdienen ze per abonnee wel wat minder, maar dat wordt gecompenseerd door het hogere aantal abonnees. Zo kan je toch je pakket aan de man brengen en er genoeg geld mee verdienen.

Zodra Netflix, NL Ziet, Spotify, Disney, Eredivisie, Film 1 & Formule 1 samen voor onder de € 40 à € 50 te krijgen zijn, gaat het interessanter worden voor meer mensen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Gomez12
grote_oever schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:07:
[...]
Zow, dat vind ik echt fors. Met name omdat er voor de rest ook nog veel bijkomt.
Er komt voor de rest helemaal niets standaard bij, netflix is al een luxe...

Het enige wat je zegt is dat je wellicht eens wat moet gaan kiezen in je 9 maandelijkse absolute luxe-producten.
Je betaalt voor iets van 180 uur extreem luxe content per dag, 7 dagen per week.
Ik betwijfel of dit nog wel een 1st-world problem te noemen is?
Jorgen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:04:
Door minder veel geld te vragen, verdienen ze per abonnee wel wat minder, maar dat wordt gecompenseerd door het hogere aantal abonnees. Zo kan je toch je pakket aan de man brengen en er genoeg geld mee verdienen.
Het probleem is dat voor de Eredivisie en Formule 1 de tv-inkomsten bijzaak zijn en opschalen gratis is.

Terwijl het voor netflix & co het simpelweg het product bepaalt en meer abbonnees ook meer kosten met zich meebrengen (aan infrastructuur etc).
Zodra Netflix, NL Ziet, Spotify, Disney, Eredivisie, Film 1 & Formule 1 samen voor onder de € 40 à € 50 te krijgen zijn, gaat het interessanter worden voor meer mensen.
Tja, zodra ze het met geld toe gaan aanbieden wordt het nog veel interessanter voor meer mensen...
Je vraagt om 140 uur content per dag, oftewel iets van 4200 uur content per maand voor 40 euro, ik vraag me dan echt af voor wat voor lonen/tarieven sommige mensen werken als ze dat soort bedrag overhebben voor 1 uurtje content.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

Er komt voor de rest helemaal niets standaard bij, netflix is al een luxe...

Het enige wat je zegt is dat je wellicht eens wat moet gaan kiezen in je 9 maandelijkse absolute luxe-producten.
Je betaalt voor iets van 180 uur extreem luxe content per dag, 7 dagen per week.
Ik betwijfel of dit nog wel een 1st-world problem te noemen is?

[...]

Het probleem is dat voor de Eredivisie en Formule 1 de tv-inkomsten bijzaak zijn en opschalen gratis is.

Terwijl het voor netflix & co het simpelweg het product bepaalt en meer abbonnees ook meer kosten met zich meebrengen (aan infrastructuur etc).

[...]

Tja, zodra ze het met geld toe gaan aanbieden wordt het nog veel interessanter voor meer mensen...
Je vraagt om 140 uur content per dag, oftewel iets van 4200 uur content per maand voor 40 euro, ik vraag me dan echt af voor wat voor lonen/tarieven sommige mensen werken als ze dat soort bedrag overhebben voor 1 uurtje content.
Dat is nogal lekker overdreven natuurlijk. Voor ca. € 13 krijg ik bij mijn lokale kabelaar bijna 40 zenders. Dat is pas een boel content en die moet ook allemaal ergens geüpload worden, zij het via online streaming, zij het via satellietdiensten. Het kan dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Jorgen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:11:
[...]
Dat is nogal lekker overdreven natuurlijk. Voor ca. € 13 krijg ik bij mijn lokale kabelaar bijna 40 zenders. Dat is pas een boel content en die moet ook allemaal ergens geüpload worden, zij het via online streaming, zij het via satellietdiensten. Het kan dus prima.
Als jij dat gelijkwaardig vindt, tja wat is dan je probleem? Blijf lekker bij je lokale kabelaar en betaal enkel 13 euro per maand.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:16:
[...]

Als jij dat gelijkwaardig vindt, tja wat is dan je probleem? Blijf lekker bij je lokale kabelaar en betaal enkel 13 euro per maand.
C'est le ton qui fait la musique...

Daar gaat het niet om. Iedereen wil wat anders zien. Voor de één is dat GTST, voor de ander het NOS-journaal. Als ik op publieke, commerciële én nichezenders binnen het basispakket wel gewoon (premium)content kan zien zoals het WK, de Olympische Spelen, de Champions League, de Tour de France, Giro d'Italia, Flikken Rotterdam, Klem, grote spelshows, grote tv-series, nieuws en achtergronden, tegenwoordig zelfs seks, waarom zou ik dat dan via een andere aanbieder niet kunnen? Spotify kan het. Netflix kan het. Ziggo kan het bij de eigen abonnees er gratis bij doen. (Niet eens met korting, nee gratis) FOX biedt zijn voetbal elkaar jaar voor minder geld aan. Dan moet voor € 40 à € 50 een boel te verwezenlijken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat het al fout gaat als je Netflix neemt voor de films. Qua filmaanbod is het zeer magertjes op Netflix. Er zijn relatief weinig titels en vele zijn oud.

Netflix moet het hebben van zijn series. Series die steeds vaker in 4k HDR beschikbaar zijn. Met dat in het achterhoofd heb ik 0,0 te klagen over Netflix. Vergeleken met een Videoland is het op werkelijk waar elk front superieur.

Wil je 4k films kijken en wil je niet downloaden, dan is de AppleTV 4 de beste optie. Het aanbod 4k Dolby Vision films is zeer groot. Enige nadeel is dat je wel per film betaald en niet een vast bedrag per maand voor een onbeperkt aandeel.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Het is een beetje als een het wegen net. Alle auto's mogen daar over rijden en in ruil daarvoor betaal je wegenbelasting. Wordt ergens een nieuwe wijk aangelegd, dan maken ze ook een straat zodat je daar naar toe rijden kan.

Stel je nu voor dat dat het wegennet geprivatiseerd wordt. Enkele rijke stinkerds kopen de autowegen. Provinciale wegen gaan naar de hoogste bieder, en een beetje kapitaalkrachtige buurtvereniging koopt zijn eigen straten. Wil je nu op bezoek bij je vriendin dan mag je gratis je eigen straat uit, maar zodra je op de provinciale weg komt dan moet je gaan bijbetalen. Jouw vriendin is slechts te bereiken via het tolpoortje van haar buurtvereniging, waar ze niet eens lid is en daarom kan ze alleen in een Volkswagen rijden want alleen Volkswagen heeft de gebruiksrechten van de buurtvereniging gekocht en exclusiviteit afgedwongen.

In het huidige content-landschap (en dat is dus niet alleen netflix!) is dit zo'n beetje aan de hand. Ik wens de mensheid één content-platform, waarover iedereen (aanbieders én consumenten) mogen rijden, zónder dat je gebonden bent aan kastje X en CI kaart Y. Gewoon per uur dat het ding aan staat betalen, want ik hoef geen pakket met 100 zenders, waarvan er maar 5 interessant zijn en ik er toch maar één tegelijk kan kijken.

Dat is net zo belachelijk als 2x WA verzekering betalen als je een auto én een motor hebt. Ik kan maar met één daarvan tegelijk een ongeluk maken. WA verzekering zou op de persoon moeten zitten, en niet op het voertuig.

Stel je nu voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat de aanbieders van Formule 1 (Ziggo) en Eredivisie (Fox) wel steeds een beetje meer het licht zien. Door minder veel geld te vragen, verdienen ze per abonnee wel wat minder, maar dat wordt gecompenseerd door het hogere aantal abonnees. Zo kan je toch je pakket aan de man brengen en er genoeg geld mee verdienen.

Mijn grootvader had een snackbar ( 1960 - 1993 )
Bij verhoogde aardappelprijzen ( zoals nu ) ging overal een bakje friet in prijs omhoog.
Bij hem niet, hij liet die 5ct destijds achterwege, omdat zijn klanten toch wel kwamen, en behalve de friet ook een dure frikandel of kroket er bij namen

edit @Gomez12 - uiteraard ging de prijs wel omhoog, maar niet bij elk nieuwsbericht dat er een oogst mislukte, wat de anderen wel deden

De snackbar verderop ging wel in de hype mee, frietje werd daar 55ct, want aardappelprijzen
Klanten gingen weg, en kwamen bij mijn grootvader.
elke klant meer bracht 10x5ct meer omzet binnen, voor minder werk.

De content-aanbieders moeten dit inderdaad ook beter aanpakken.
minder de prijs elke keer omhoog, er zeggen minder mensen op, en er komen meer klanten bij vanwege de psychische grenzen

Ik kijk Ziggo sport alleen voor de F1, maar 6€ per race ( toevoeging VT's ) vind ik het niet waard, dan kijk ik inderdaad alleen de race op zondag.
Nu kan ik via familie online Zsport kijken, prima geregeld, maar ik ga er geen 14€/m voor betalen.
conhen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:19:
Ik wens de mensheid één content-platform, waarover iedereen (aanbieders én consumenten) mogen rijden, zónder dat je gebonden bent aan kastje X en CI kaart Y. Gewoon per uur dat het ding aan staat betalen,

Stel je nu voor
De mensheid kan niet eens met elkaar in vrede leven, zonder te zeuren over de buurman
Er zijn groepen in diezelfde mensheid, die de mening hebben dat je geen vlees mag eten.
Of bepaalde diersoorten niet mag eten, of alleen maar op bepaalde dagen.
Sterker nog, er zijn zomaar hele groepen mensen die geen toegang hebben tot drinkwater / eten, omdat de 'buren' ze het licht in de ogen niet gunnen.

Laat eerst dan maar 'de mensheid' de basis prioriteiten op orde krijgen, en dan naar de 1st world issues kijken :+

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 28-08-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Mijn grootvader had een snackbar ( 1960 - 1993 )
Bij verhoogde aardappelprijzen ( zoals nu ) ging overal een bakje friet in prijs omhoog.
Bij hem niet, hij liet die 5ct destijds achterwege, omdat zijn klanten toch wel kwamen, en behalve de friet ook een dure frikandel of kroket er bij namen
Leuk historisch verhaal, maar hoeveel miljoen verlies heeft hij nu daadwerkelijk geleden? Want als hij zijn prijzen niet verhoogde dan verkocht hij in 1993 dus voor 1960 prijzen en tja, daarvoor kon hij het niet inkopen. Oftewel elk patatje en elke frikandel en kroket daar leed hij verlies op.

Of ging hij wel gewoon elke keer in prijs omhoog alleen 2 of 3 maanden later zodat zijn klanten dachten dat het bij hem altijd goedkoper zou zijn.
conhen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:19:
Het is een beetje als een het wegen net. Alle auto's mogen daar over rijden en in ruil daarvoor betaal je wegenbelasting. Wordt ergens een nieuwe wijk aangelegd, dan maken ze ook een straat zodat je daar naar toe rijden kan.
Het probleem hiermee is dat je alleen maar middelmatige films krijgt die allemaal gelijk zijn en evenveel kosten, aangezien de opbrengsten altijd gelijk zijn. Voor een weg is dat niet erg, want een weg wil je juist overal gelijk hebben. Maar bij films wil ik imho juist die uitschieters hebben, juist die blockbusters en daarnaast juist (sommige) art-house films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen

conhen

Anti-Wappie

FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Laat eerst dan maar 'de mensheid' de basis prioriteiten op orde krijgen, en dan naar de 1st world issues kijken :+
Dat ben ik wel heel erg met je eens _/-\o_
Pagina: 1 2 Laatste