Haha wat grappig. 5 jaar geleden dit topic geopend. Had de dienst uitgeprobeerd maar als streaming vond ik het toendertijd niet veel waard.
Maar nu heb ik Film1 weer genomen via een provider en met de digitale mogelijkheden van TV tegenwoordig vind ik het nu wel een fijne dienst. Heb het dus over het linear kijken van de kanalen via de TV.
Lekker op pauze zetten. Film vanaf het begin kijken als je midden in een film begint. Krijg je beetje een sfeer impressie. Verder vind ik de films die ze nu uitzenden, van wat ik heb gezien, best fijn. Alle andere diensten komen met ene na de andere blockbuster of melken weer iets uit wat decenia geleden heeft gewerkt. In de bioscoop gaat het voornamelijk over welke hype er op dat moment gaande is (wat de afgelopen jaren superhelden films waren geweest), in filmhuizen zitten ze nu in een imago crisis omdat het voormalige publiek niet terugkomt na corona maar wel een jongere garde.
Als je gericht iets wilt kijken zijn streaming diensten perfect. Maar zo maar wat kijken en geen idee wat je wilt zien vind ik streaming niet zo geslaagd. Ben juist blij en heb dikke pret dat ik met Film1 weer wat meer films kijk, juist de films die je normaal niet zou klikken bij streaming.
Voor een film liefhebber of iemand die de mainstream film aanbod niks mee heeft Film1 echt zichzelf onderscheidend weer weten te maken.

ik hoop dat dit nog wel lang leuk blijft. Niet dat ik het snel beu ga raken, zou dat echt jammer vinden.
Netflix zit in het buitenland aan het experimenteren met een ouderwets kanaal waar ze uitzenden wat ze op hun dienst hebben. Dat mag best wel naar Nederland komen. Soms wil ik gewoon iets zien. Inspiratie op doen. Voor een of andere reden kan ik niet dezelfde lol hebben als de cordcutters hebben die wel gewoon streamend door het leven gaan. En dat terwijl ik opgegroeid ben met The Pirate Bay en alles kijken wat ik wil.
Keuzestress denk ik.

en misschien hoe ouder ik word nostalgisch naar een tijd voordat ik er was.