Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Sinds Donderdag is Film1 beschikbaar als streaming dienst.

Zijn er meer mensen die een abbonement op hebben genomen? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb net een account aangemaakt na ooit via famillie lid te zijn geweest op deze dienst. Ik hoop dat het beter werkt dat je door kan kijken waar je bent gebleven.

Edit: nu het mijn eigen account is, mis ik een optie om meerdere profielen te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 23-06-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:07
Ik heb het sind gisteren en kijk via ps4 pro. Het is niet helemaal soepel... soms Hapert het beeld en geluid is alleen in stereo.. das beetje een tegenvaller.. beeld is wel scherp.. ik heb een 4K tv, maar geen idee welke resolutie beeld heeft via film 1.
Is er via Apple tv wel 5.1 geluid?

[ Voor 6% gewijzigd door superericje op 23-06-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Enige manier om 5.1 te krijgen is via je tv aanbieder de reguliere kanalen te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ben erg blij met Film1. Het aanbod in aantallen is minder dan de catalogus van Netflix en Videoland, en voor series moet je ook niet bij Film1 zijn. Maar naar mijn mening wel veel betere en recentere films, iets wat ik vaak miste bij andere streaming diensten zoals bovengenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb het een maandje op proef via de PS4 app. Dit omdat ik het kwalitatieve filmaanbod op NF karig vind.

Ik mis de optie om een watchlist te maken. Wel top dat imdb scores meteen vermeld staan.

Vind beeld en audio goed, ook steady zonder haperingen.

Het is wel een dienst die ik, itt NF, niet doorlopend op geabonneerd zou willen zijn. Na een maandje ben ik wel door de 10-12 goede titels heen en toevoegingen gaan op een laag tempo.

Het lijkt trouwens dat via PS je 9,99 per maand moet betalen en via andere platform 7,99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Schimanski81 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:16:
Het lijkt trouwens dat via PS je 9,99 per maand moet betalen en via andere platform 7,99?
Volgens mij is dat zo ja. Scheelt je wel 2 euro als je via de website een abbo hebt ipv playstation. Als je via de site een abbonement had genomen had je wel maar een week proefperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-04 21:28
En als je meteen op 1 jaar abonneert, dan betaal je voor 10 maanden en krijg je 2 maanden gratis. Daarmee komt maandprijs op € 6,65 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
Kan je het account ook delen net als netflix?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Amaze86 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 05:09:
Kan je het account ook delen net als netflix?
Vast niet, aangezien dat ook bij Netflix niet ‘kan’... (is immers tegen de voorwaarden, ongeacht of het fysiek kan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Icephase schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 05:19:
[...]

Vast niet, aangezien dat ook bij Netflix niet ‘kan’... (is immers tegen de voorwaarden, ongeacht of het fysiek kan!)
Netflix kan gewoon door 4 personen gebruikt worden, ze raden het zelfs aan.

Videoland hetzelde, nu nog film1.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Amaze86 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Netflix kan gewoon door 4 personen gebruikt worden, ze raden het zelfs aan.

Videoland hetzelde, nu nog film1.
Binnen 1 huishouden ja, maar dat werd -gezien de context van het topic- denk ik niet bedoeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Icephase schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Binnen 1 huishouden ja, maar dat werd -gezien de context van het topic- denk ik niet bedoeld...
Nee hoor,netflix had laatst zelf gezegd deel.je account met familie vrienden.

Maar ontopic: jammer dat geen lg smart app is van film1 voor tv,van het weekend maar ia uitproberen op ps4 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Amaze86 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:09:
[...]

<knip>
Inderdaad beetje idd-topic, maar kun je me laten zien waar ‘Netflix’ dat ‘gezegd’ heeft dan? In de voorwaarden staat namelijk duidelijk “binnen huiselijke kring” (art 4.2).
https://help.netflix.com/legal/termsofuse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Icephase schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Inderdaad beetje idd-topic, maar kun je me laten zien waar ‘Netflix’ dat ‘gezegd’ heeft dan? In de voorwaarden staat namelijk duidelijk “binnen huiselijke kring” (art 4.2).
https://help.netflix.com/legal/termsofuse
Mijn vrienden en familie hebben ook een sleutel van mijn huis en toegang tot mijn Netflix, lijkt mij heel een hele huiselijke interpretatie.

Ik zat ook te kijken naar Film1 maar ik hoop alleen dat het niet zo exclusive iets gaat worden, 4 verschillende abbo's bij 4 verschillende aanbieders zit niemand op te wachten.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 09:23
Iemand zo linkje naar aanbod van film1? Heb op dit moment Prime video, maar maak er te weinig gebruik van. Dus zoek een alternatief.

@edit staat gewoon op website:

https://www.film1.nl/films/?type=all&category=0

[ Voor 24% gewijzigd door grote_oever op 30-06-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Amaze86 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:09:
[...]

Maar ontopic: jammer dat geen lg smart app is van film1 voor tv,van het weekend maar ia uitproberen op ps4 pro.
Zou het wel in de lijn der verwachting liggen dat er een app komt op LG tv's? Ben niet zo fan om apart m'niet ps4 pro aan te zetten om een filmpje te gaan kijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

42dpi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:52:
[...]

Mijn vrienden en familie hebben ook een sleutel van mijn huis en toegang tot mijn Netflix, lijkt mij heel een hele huiselijke interpretatie.

Ik zat ook te kijken naar Film1 maar ik hoop alleen dat het niet zo exclusive iets gaat worden, 4 verschillende abbo's bij 4 verschillende aanbieders zit niemand op te wachten.
Dat JIJ je er nou niet aan houdt, betekent niet dat het mag. Je geeft gewoonweg foute info aan TS als je zegt dat dit een optie is: dat is het NIET (legaal)

/edit: sorry, ik verwar je met iemand anders! Toch laat ik hem ff staan, aangezien het mij wel relevant lijkt

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 30-06-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
42dpi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:52:
Whow serieus? Al jou vrienden en familie hebben een sleutel van jou huis!

Dan heb je of heel weinig vrienden/familie of er zijn wel erg veel sleutels in omloop :)

Maar zonder gekkigheid. Binnen huiselijke kring betekend natuurlijk niet wat hij hier aanhaalt. Tenzij ze bij jou op de bank zitten als jij er niet bent. Dan wel

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Icephase schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:09:
[...]

Dat JIJ je er nou niet aan houdt, betekent niet dat het mag. Je geeft gewoonweg foute info aan TS als je zegt dat dit een optie is: dat is het NIET (legaal)

/edit: sorry, ik verwar je met iemand anders! Toch laat ik hem ff staan, aangezien het mij wel relevant lijkt
Trouwens je haalt de Engelse Term of service er bij die niet relevant is in Nederland.

In het Nederlands staat dit :
Als je je Netflix-account deelt met vrienden of familie, gebruiken ze mogelijk Netflix terwijl je een titel probeert te kijken. Het hangt af van je Netflix-abonnement hoeveel gebruikers tegelijkertijd kunnen streamen. Je kunt de limiet voor je account en andere abonnementsopties bekijken op de pagina Abonnement wijzigen (Change Plan).
Ik heb de ultra dus ik mag met ieder die ik als ''vriend'' beschouw mijn account delen waar dan ook, dit telt ook voor de andere abonnementen. Er wordt niet gesproken wie het bekijkt alleen de hoeveelheid die het bekijken.

Bron'
Dankzij profielen hebben mensen bij je thuis hun eigen gepersonaliseerde beleving op Netflix, gebaseerd op de series en films die ze leuk vinden. Eén Netflix-account kan maximaal vijf individuele profielen bevatten.
En weer wordt er nergens gesproken over directe familie of bloedverwant.

Bron
Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:21:
[...]

Whow serieus? Al jou vrienden en familie hebben een sleutel van jou huis!

Dan heb je of heel weinig vrienden/familie of er zijn wel erg veel sleutels in omloop :)

Maar zonder gekkigheid. Binnen huiselijke kring betekend natuurlijk niet wat hij hier aanhaalt. Tenzij ze bij jou op de bank zitten als jij er niet bent. Dan wel
Zie hier boven en het woordje ''alle'' of ''iedereen'' waar lees je dat?

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 30-06-2018 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

42dpi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:21:
[...]

Trouwens je haalt de Engelse Term of service er bij die niet relevant is in Nederland.

In het Nederlands staat dit :

[...]

Ik heb de ultra dus ik mag met ieder die ik als ''vriend'' beschouw mijn account delen waar dan ook, dit telt ook voor de andere abonnementen. Er wordt niet gesproken wie het bekijkt alleen de hoeveelheid die het bekijken.

Bron'

[...]

En weer wordt er nergens gesproken over directe familie of bloedverwant.

[...]

Ik heb gelinkt naar de NL voorwaarden, misschien even je taalinstellingen nakijken? Ik heb verder weinig zin in discussie, in art 4.2 staat het heel duidelijk wat mij betreft. Letterlijk de woorden ‘in huiselijke kring’. Daar zit geen woord Engels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Icephase schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:25:
[...]

Ik heb gelinkt naar de NL voorwaarden, misschien even je taalinstellingen nakijken? Ik heb verder weinig zin in discussie, in art 4.2 staat het heel duidelijk wat mij betreft. Letterlijk de woorden ‘in huiselijke kring’. Daar zit geen woord Engels bij.
Klopt ik had 'm in engels staan nu Nederland, dan nog definitie van Huiselijk ''verband houdend met het gezin of huishouden'' Als de postbode één keer in de week kop koffie doet heeft die ook een verband met het huishouden.

Je argument klopt gewoon je mag Netflix gewoon delen met vrienden/bekende/verbandhoudende.

Film1 aanbod bekeken, staan wel wat mooi hoge score films tussen maar ook wel hele zooi semi art house films, en veel dubbel NL/ENG ja zo kan ik het ook wel opvullen. (netflix doet het zelfde heel veel Bollywood/documentaires er in zetten om alles op te vullen.

Logisch vanuit Film1 dat het ook vele mede Europese films zijn

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 30-06-2018 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

42dpi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Klopt ik had 'm in engels staan nu Nederland, dan nog definitie van Huiselijk ''verband houdend met het gezin of huishouden'' Als de postbode één keer in de week kop koffie doet heeft die ook een verband met het huishouden.

Je argument klopt gewoon je mag Netflix gewoon delen met vrienden/bekende/verbandhoudende.
_O-

...yeah right... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
42dpi schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:21:
Als je in de zin:
Mijn vrienden en familie
her woordje “alle” of “iedereen” verwerkt dan wordt het wel een wat vreemde zin maar dat doet verder niet af aan het feit dat “mijn vrienden en familie” geen beperking kent en verwijst naar de hele groep.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-06-2018 18:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-04 21:28
Dat is een leuke juridische discussie die hier helemaal niet hoort. Ik beschouw het simpel: zolang er geen brief met waarschuwing op je mat valt, veel plezier.

Bij film1 mag je 4 apparaten aan je abo koppelen. Eens per maand wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:37

SomerenV

It's something!

Ik heb het aanbod even bekeken maar werd er niet warm van. In totaal iets van 350 films volgens mij en een groot deel niet echt denderend. Slechts een héél klein deel bestaat uit de bekendere en meer recentere films. Ik zat erover na te denken het te nemen naast Netflix maar het aanbod is me véél te karig om die 8 euro te rechtvaardigen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Dat is vreemd. Heb mijn abbo opgezegd tijdens de proefperiode maar er is toch geld van mijn rekening afgeschreven. Heb al een mail gestuurd naar film1 erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:14
Hallo, ik lees al jaren Tweakers, inclusief het forum, maar heb me nu eindelijk eens geregistreerd! Dus dit is mijn eerste post.

Ik las net bij de reviews in de Play store een reactie van een Film1 medewerker dat Dolby 5.1 op de roadmap staat voor de volgende update.

Dus dan wordt Film1 wel aantrekkelijker voor iedereen die van goed geluid houdt. Ik vind trouwens de kwaliteit van het stereogeluid beter dan Netflix. Waarschijnlijk gebruiken ze een hogere bitrate, of betere compressie. Hopelijk blijven ze dat straks ook met het 5.1 signaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-03 21:51
Ik gebruik al jaren een PC als media-center oplossing, werkt perfect voor Kodi.
Sinds half jaar ook de Netflix app, werkt prima met ook steeds meet Dolby Atmos content.

Zojuist heb ik ook een Film1 account aangemaakt.
Beeldkwaliteit is prima, maar wel een tegenvaller dat er uitsluitend stereo 2.0 geluid wordt meegezonden bij het online kijken via de browser. Als liefhebber is toch minimaal 5.1 wel gewenst, maar nog liever Dolby Atmos :-).

hopelijk breiden ze dit binnenkort nog uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenneloth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-03 15:03
Ik heb gisteren een jaar abonnement genomen, het aanbod is prima, zeker voor de filmliefhebber. De vernieuwde Android app werkt prima, ik ben alleen niet te spreken over de PlayStation app, die mist gewoon ontzettend veel features waaronder een watchlist.

Film1 is een mooie aanvulling op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12
polopolo150 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:54:
Dat is vreemd. Heb mijn abbo opgezegd tijdens de proefperiode maar er is toch geld van mijn rekening afgeschreven. Heb al een mail gestuurd naar film1 erover.
Heb je minimaal 24 uur van te voren opgezegd? Anders loopt hij nog een maand door. Staat in de opzeggingsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 17:06
Kenneloth schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:08:
Ik heb gisteren een jaar abonnement genomen, het aanbod is prima, zeker voor de filmliefhebber. De vernieuwde Android app werkt prima, ik ben alleen niet te spreken over de PlayStation app, die mist gewoon ontzettend veel features waaronder een watchlist.

Film1 is een mooie aanvulling op Netflix.
Is het aanbod niet wat mager? Als ik snel scan zie ik zo'n 300 films, waarvan je er ongetwijfeld al een groot deel hebt gezien of niet voor interesseert. Wellicht ben ik verwend geworden door Netflix, maar valt me toch wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenneloth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-03 15:03
Brammos85 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Is het aanbod niet wat mager? Als ik snel scan zie ik zo'n 300 films, waarvan je er ongetwijfeld al een groot deel hebt gezien of niet voor interesseert. Wellicht ben ik verwend geworden door Netflix, maar valt me toch wat tegen...
Heel eerlijk. Groot aantal moet ik nog zien. Zie gewoon als een mooie aanvulling op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:17

Mr. Freeze

¡GO!

Voor 7,99 is het echt een hele leuke dienst. Op de Nvidia Shield en een Sony TV ziet het er prima uit. Ook van mij de wens om dolby 5.1 toe te voegen alhoewel ik het geluid in dolby surround niet eens vindt tegenvallen, maar toch, doe maar Dolby.

Als Film1 ook nog een native app maakt voor de Apple TV, daar zijn ook heel veel liefhebbers voor.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik heb sinds deze week film1. Ik kijk via de chromecast. Mijn bevindingen:
- Te heftige compressie
- App te instabiel
- Je kan geen 2e en volgende afleveringen van een seizoen kijken (echt heel raar)
- Irritant logo in beeld (waarom?)
+ leuk aanbod
+ prima prijs
+ duidelijk zichtbaar hoe lang een titel beschikbaar is

Edit: ik heb nu ook de Playstation app geprobeerd. Wat een draak is dat zeg! De interface lijkt op een website van 15 jaar geleden. Ook werd de film om de 5 a 10 minuten zomaar een paar seconden gepauzeerd.
Ik hoop dat ze bij Film1 hard aan updates werken. Anders zie ik de toekomst somber voor ze in.

[ Voor 32% gewijzigd door ferrywijn op 12-07-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 18:01
@ferrywijn Ja, de PS app wordt visueel behoorlijk beperkt door een aantal limitaties in het framework. Dat kan ik weten, want ik heb er zelf aan meegewerkt. Raar van die haperingen/pauzeringen. Is het zoals je zegt echt een pauze of staat het beeld gewoon stil?

[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 13-07-2018 19:50 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
Winst schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:48:
@ferrywijn Ja, de PS app wordt visueel behoorlijk beperkt door een aantal limitaties in het framework. Dat kan ik weten, want ik heb er zelf aan meegewerkt. Raar van die haperingen/pauzeringen. Is het zoals je zegt echt een pauze of staat het beeld gewoon stil?
Het is echt een pauze. Het beeld en geluid staan wat seconden stil en daarna gaat de film weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Aan de mensen met een Film1 abonnement: is er de afgelopen twee weken eigenlijk nog wel nieuwe content bij gekomen, vraag ik me af?
Onder kopje 'Nieuw' zie ik al een hele poos dezelfde films staan (en onder kopje 'Binnenkort', idem dito).

Ik kan me herinneren dat het met Netflix in de beginperiode ook niet denderend ging, met het toevoegen van nieuwe content, maar daar gebeurde om de x-aantal dagen nog iets :) .
Zou jammer zijn, want ik had (en heb) serieuze interesse in Film1.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
KillerBee schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 06:21:
Aan de mensen met een Film1 abonnement: is er de afgelopen twee weken eigenlijk nog wel nieuwe content bij gekomen, vraag ik me af?
Onder kopje 'Nieuw' zie ik al een hele poos dezelfde films staan (en onder kopje 'Binnenkort', idem dito).

Ik kan me herinneren dat het met Netflix in de beginperiode ook niet denderend ging, met het toevoegen van nieuwe content, maar daar gebeurde om de x-aantal dagen nog iets :) .
Zou jammer zijn, want ik had (en heb) serieuze interesse in Film1.
Ik vermoed/hoop dat ze op 1 augustus een nieuwe bak films online gooien. (Net als bij Netflix vaak op de 1e van de maand met veel releases komt.)

Het verbaast me trouwens dat de app de afgelopen weken geen updates heeft gehad. Je zou toch verwachten dat met zo een grote livegang er snel updates volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-04 16:46
Ik krijg elke vrijdag een mailtje met de films die ze nieuw gaan toevoegen dat weekend. Dit hangt samen met de releases op de tv abonnementen denk ik.. In de app kan ik dit dan weer niet terugvinden, ter info, de laatste films van afgelopen vrijdag zijn Tulipani, A dark song & Gifted.
Ik zoek ook wel eens via deze link voor films in de toekomst:
https://www.film1.nl/films/?type=expected&category=0

Of deze:
https://nieuwdezeweek.nl/film1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Nogmaals gevraagd aan de helpdesk wanneer Dolby geïmplementeerd wordt, ze geven aan dat ze er mee bezig zijn maar ze kunnen hier geen datum aan hangen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 12:24
Heb mijn abbo weer opgezegd, komt te weinig nieuwe content bij.
Had het overzicht op moviemeter.nl en film 1 bekeken wat er aan nieuwe content bij zou komen, maar dit jaar is het niet meer waard om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:07
Iemand enig idee wanneer de app op de ps4app ge-update wordt? Dat haperende beeld en stereo geluid is niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Hellboy! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:18:
Heb mijn abbo weer opgezegd, komt te weinig nieuwe content bij.
Had het overzicht op moviemeter.nl en film 1 bekeken wat er aan nieuwe content bij zou komen, maar dit jaar is het niet meer waard om te activeren.
oktober komt er inderdaad weinig uit, deze maand vind ik wel mooi.

Ik houd het maar gewoon, elke keer stopzetten en activeren geeft veel gedoe vaak, al kon ik toen ik het onlangs weer nam wel al mijn oude apparaten in 1 keer wissen en zat ik niet aan die 30 dagen vast. Maar voor 7 euro ofzo per maand, ik vind het wel best, er komen toch wel een paar films elke maand uit die ik wil zien en het kindergedeelte is ook vrij aardig.
Mr. Freeze schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:23:
Voor 7,99 is het echt een hele leuke dienst. Op de Nvidia Shield en een Sony TV ziet het er prima uit. Ook van mij de wens om dolby 5.1 toe te voegen alhoewel ik het geluid in dolby surround niet eens vindt tegenvallen, maar toch, doe maar Dolby.

Als Film1 ook nog een native app maakt voor de Apple TV, daar zijn ook heel veel liefhebbers voor.
Ik kijk het ook op de nvidia shields en dat werkt goed, heel goed. Ik vind het wel jammer dat we niet de nieuwe interface gekregen hebben die je wel op de tablet en telefoon te zien krijgt. Ik heb daarover geinformeerd, maar de dames van de klantenservice weten niet wat een nvidia shield is en zeggen de hele tijd dat ik onzin praat en dat de nieuwe interface er overal moet zijn. Ze weten ook niet wat android tv is en denken dat dit android is. Ik kan ook niet op facebook meer een vraag stellen met foto, die mogelijkheid is opeens verdwenen en die dames weten ook niet hoe dat kan.

Nou, laat maar, en ach, het werkt.
Winst schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:48:
Weet jij misschien hoe ik kan aamelden dat ze de android tv app vergeten zijn up te daten? Ik heb nog de interface van een jaar geleden zeg maar. Via twitter heb ik wel een developer van de app gevonden, maar het leek me voor hem niet zo fijn als ik hem op een prive account werkvragen ga stellen, ik wil eigenlijk het netjes aanmelden zodat het meegenomen kan worden.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 09-09-2018 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferrywijn
Na 3 maanden toch het abonnement opgezegd. De keren dat het werkte had ik er veel plezier van. Maar het is te instabiel.
De app werkt gewoonweg niet goed met de Chromecast. Dat ze de app al 1,5 maand niet hebben geüpdatet zegt genoeg over hoe serieus Film1 de dienstverlening neemt.
Op de Playstation 4 is de beeldkwaliteit belabberd.
Echt jammer. Een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Jammer dat de dienst niet mee kan komen met de mogelijkheden, techniek en het aanbod van de concurrentie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3x3 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:19:
Jammer dat de dienst niet mee kan komen met de mogelijkheden, techniek en het aanbod van de concurrentie.
ze hebben dit jaar geen contract met Warner Bross kunnen afsluiten meen ik waardoor het aanbod van films minder is. Verder hebben ze volgens mij maar 1 ontwikkelaar en android tv is hij vergeten om te zetten naar de nieuwe structuur, blijf dat raar vinden. Als ik het meld begrijpen ze niet wat ik bedoel 8)7

Het is dat het maar 8 euro is, maar echt veel komt er de komende 2 maand niet uit wat ik wil zien. Veel b films. Ik kijk het nog even aan, zit nog wat ouder materiaal op wat ik wil zien en het werkt verder wel prima bij mij.

Ik kwam na wat klachten op facebook eindelijk een inhoudelijk antwoord tegen van film1 over het aanbod:
NIEUWE FILMS
Dank je voor de uitgebreide lijst met films die je mist. We hebben het met de afdeling programmering besproken. Zij gaven aan dat we een aantal titels sowieso nog krijgen. Helaas hebben wij dit jaar geen deel met Warner Bros waardoor die titels niet verschijnen. De MGM titels daarentegen hebben we wel, maar iets later.

We hebben in ieder geval een interne discussie gevoerd. Wij hopen dan ook ook dat we volgend jaar weer met Warner Bros in onderhandeling kunnen. Nog even geduld dus.
Lijstje films van Warner Bros: Wikipedia: List of Warner Bros. films

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-09-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:33
ferrywijn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:17:
Ik heb sinds deze week film1. Ik kijk via de chromecast. Mijn bevindingen:
- Te heftige compressie
- App te instabiel
- Je kan geen 2e en volgende afleveringen van een seizoen kijken (echt heel raar)
- Irritant logo in beeld (waarom?)
+ leuk aanbod
+ prima prijs
+ duidelijk zichtbaar hoe lang een titel beschikbaar is

Edit: ik heb nu ook de Playstation app geprobeerd. Wat een draak is dat zeg! De interface lijkt op een website van 15 jaar geleden. Ook werd de film om de 5 a 10 minuten zomaar een paar seconden gepauzeerd.
Ik hoop dat ze bij Film1 hard aan updates werken. Anders zie ik de toekomst somber voor ze in.
Net als bij TV-zenders die hun omroeplogo over de film heen plakken? Ik was wel geïnteresseerd in deze dienst maar dit is een behoorlijke afknapper.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lasmibalsingh schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:53:
Net als bij TV-zenders die hun omroeplogo over de film heen plakken? Ik was wel geïnteresseerd in deze dienst maar dit is een behoorlijke afknapper.
Het is kleiner en niet storend naar mijn mening, het kan er natuurlijk ook vanaf: waarom het er zit is mij ook onduidelijk.

In 2011 waren er veel klachten over, toen zijn de logo's van links naar rechts gezet en verkleint, maar er is nooit een reactie gekomen of de logo's weg konden, dat wil Sony kennelijk niet. Er zou een reactie van Sony komen, maar ze hebben vervolgens gewoon het hele topic op het film1 forum verwijderd ipv te reageren 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 05-10-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Haha wat grappig. 5 jaar geleden dit topic geopend. Had de dienst uitgeprobeerd maar als streaming vond ik het toendertijd niet veel waard.

Maar nu heb ik Film1 weer genomen via een provider en met de digitale mogelijkheden van TV tegenwoordig vind ik het nu wel een fijne dienst. Heb het dus over het linear kijken van de kanalen via de TV.

Lekker op pauze zetten. Film vanaf het begin kijken als je midden in een film begint. Krijg je beetje een sfeer impressie. Verder vind ik de films die ze nu uitzenden, van wat ik heb gezien, best fijn. Alle andere diensten komen met ene na de andere blockbuster of melken weer iets uit wat decenia geleden heeft gewerkt. In de bioscoop gaat het voornamelijk over welke hype er op dat moment gaande is (wat de afgelopen jaren superhelden films waren geweest), in filmhuizen zitten ze nu in een imago crisis omdat het voormalige publiek niet terugkomt na corona maar wel een jongere garde.

Als je gericht iets wilt kijken zijn streaming diensten perfect. Maar zo maar wat kijken en geen idee wat je wilt zien vind ik streaming niet zo geslaagd. Ben juist blij en heb dikke pret dat ik met Film1 weer wat meer films kijk, juist de films die je normaal niet zou klikken bij streaming.

Voor een film liefhebber of iemand die de mainstream film aanbod niks mee heeft Film1 echt zichzelf onderscheidend weer weten te maken. :D ik hoop dat dit nog wel lang leuk blijft. Niet dat ik het snel beu ga raken, zou dat echt jammer vinden.

Netflix zit in het buitenland aan het experimenteren met een ouderwets kanaal waar ze uitzenden wat ze op hun dienst hebben. Dat mag best wel naar Nederland komen. Soms wil ik gewoon iets zien. Inspiratie op doen. Voor een of andere reden kan ik niet dezelfde lol hebben als de cordcutters hebben die wel gewoon streamend door het leven gaan. En dat terwijl ik opgegroeid ben met The Pirate Bay en alles kijken wat ik wil.

Keuzestress denk ik. :P en misschien hoe ouder ik word nostalgisch naar een tijd voordat ik er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik zit eens te kijken op film1.nl....

Ik probeer te kijken wat zoiets kost.... https://app.film1.nl/nl/app/page/faq
Ik zie dat je een creditcard nodig hebt.... Maar nergens WAT HET KOST. :(

Ik ben blij dat je blij bent dat je nu iets kunt pauzeren maar.... WAT KOST HET???
Ik wil weten wat het kost zonder eerst een proef-abo of andere creditcard-gegevens in te hoeven voeren.

Of kijk ik ergens overheen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

The_BoKmeester schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:28:
Ik zit eens te kijken op film1.nl....

Ik probeer te kijken wat zoiets kost.... https://app.film1.nl/nl/app/page/faq
Ik zie dat je een creditcard nodig hebt.... Maar nergens WAT HET KOST. :(

Ik ben blij dat je blij bent dat je nu iets kunt pauzeren maar.... WAT KOST HET???
Ik wil weten wat het kost zonder eerst een proef-abo of andere creditcard-gegevens in te hoeven voeren.

Of kijk ik ergens overheen? :D
Www.Film1.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:29

Wish

ingwell

4e zin van de hoofdpagina.

No drama