Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 361.877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrnuaV3gke1GteYiWPE615k6/full.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 47 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". En ondertussen zijn we al bij deel 47 aangekomen :)

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je eigen home cinema set, met de nadruk op je eigen. Foto's van andere home cinema's voegen ons inziens niet heel veel toe en leiden veelal tot veel offtopic posts.
  • Een home cinema laat je natuurlijk het beste zien door foto's, dat is echter geen vereiste. Als je graag je set met ons wilt delen is dat natuurlijk prima. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen Audio en HiFi. De volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) . Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene persoon heeft een 11.2 home cinema en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider.

Er is ook de mogelijkheid om je foto's door Tweakers te laten hosten. Dit kan door het Tweakers.net Fotoalbum aan te schaffen. Dit aanschaffen gebeurt door het inleveren van Karma. Meer over karma en de karmastore is hier te lezen: De Karma F.A.Q.. Meer uitleg over het fotoalbum staat dan weer hier: De Karma F.A.Q. / Fotoalbum

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

code:
1
[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

code:
1
[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding of mobiele gebruikers is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic).

Mochten er toch te grote foto's worden gepost dan zullen deze door een admin of moderator aan worden gepast naar directe links. Je post zal wel open blijven zodat je deze nog wel aan kan passen zodra je kleinere foto's hebt.

Deze code dien je dan te gebruiken:

code:
1
2
[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]

Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).
En verder
Sinds enkele dagen hebben we hier op GoT een dedicated topic voor audio-/hifi meubels en wel Het grote Audiomeubel topic!. Discussies met betrekking tot dit onderwerp mogen daar dus plaatsvinden :)

En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan.

Happy posting en pats er lekker op los :P

[ Voor 200% gewijzigd door FeaR op 13-12-2011 10:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

clifdon schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:18:
[...]

Plaatjes van speakers vind ik het. :) Ziet er echt erg goed uit!. Maar een vraag die mij direct te binnen schoot. 'Is dat hoogpolig tapijt?'
Een hoogpolig tapijt dempt veel in het middentoon gebied. Heb je daar geen last van?
wat noem jij hoogpolig dan? dit is tapijt van een paar mm en heb nergens last van hoor anders had ik deze speakers nie gekocht.Voor mijn doen vind ik het lekker klinken.en anders mag jezelf wel eens komen luisteren.Na een week veel instellen en regelen klinkt het prima.

aah vandaar dat ik een foutmelding kreeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:46
Omdat ik heel veel wijzer ben geworden mbt hifi zaken dankzij dit forum, heb ik ook maar besloten om mijn (bescheiden) setup te tonen. Ik ben geen die-hard audiofiel en ben erg tevreden met de steup zoals ik die nu heb. Ik kom van 10 jaar oude Pioneer melkpakjes dus dit is echt een verbetering :)

Eerst maar eens de overview:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/43314436/IMG_1788.JPG

Wat je ziet:
TV: Panasonic TH-42PX80EA
Speakers: JBL Northridge E80 (Bi-amp aagesloten)
Center: Yamaha NS-C210 (Gekocht omdat ie onder de TV paste zonder het beeld te blokkeren)
Versterker: Onkyo TX-NR609
Humax 5200C DVB-C tuner
Philips dvd spelertje
Popcorn A300

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/43314436/IMG_1790.JPG

De Jamo S426 word gebruikt als Surround speakers.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/43314436/IMG_1792.JPG

In de kast verborgen zitten de kabelmodem/Router/switch/USB HDD
Ook is er een Netgear ReadyNas Duo te vinden om films en muziek mee te streamen

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/43314436/IMG_1793.JPG

Als laatste een Magnat 8" subwoofer, op de kop getikt via Marktplaats. Deze staat op 4 rubbers, gekocht bij de bouwmarkt (normaal voor wasmachines). Bas is voldoende voor mij, aangezien ik ook onderburen heb :) Die kranten zijn vanwege parkieten die wel eens rondvliegen en in de plant of op de pot zitten. Om te voorkomen da ze de Sub ondersch**ten ;)

Het enige waar ik niet tevreden mee ben is de Center speaker, had daar graag een krachitgere neergezet maar dan staat ie in beeld. Optie zou zijn om 'm op de plank boven de Onkyo te plaatsen maar dan moet de humax, dvd-speler en Popcorn verplaatst worden, ook niet echt mooi vind ik. Of misschien te TV aan de muur maar tja, vind ik een kostbare oplossing. Misschien hebben jullie hier nog iedeeen over :)

Wat je niet ziet is nog een Logitech Harmony One A.B. om alles te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-04 22:31
Ik heb hetzelfde met mijn centerspeaker. Ik ben van plan een plank te kopen en onder de tv te zetten zodat je de centrespeakers netjes onder de tv valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:23

H.Boss

Hugo Boss

Mijn woonkamer met nodige multimedia:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/20gz22q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23vlqih.jpg

Wat zie je?

- Onkyo HT-R380 Home Cinema set(5.1)
- Computer(i5-2300/Intel HD graphics/8 GB DDR3/ 2 x 1 TB HDD + Crucial M4 64GB SSD/W764bit)
- Samsung 37" Full HD TV
- Op de tafel (Philips MCE remote voor XBMC/ Draadloze Logitech muis en toetsenbord)
- 4 Onkyo(left/right/center/woofer) speakers + speakerstands

Wat zie je niet?

- 2 Onkyo(Left/right back) speakers + speakerstands
- Philips Bluray speler

Computer is middels HDMI aangesloten op mijn receiver en gebruik het geheel icm XBMC.

Verder ook gewoon het normale internetten vanuit de bank.

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 17-12-2011 13:41 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
MrJoker1985 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:10:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?

- Computer(i5-2300/Intel HD graphics/8 GB DDR3/ 2 x 1 TB HDD + Crucial M4 64GB SSD/W764bit)
- Samsung 37" Full HD TV
- Op de tafel (Philips MCE remote voor XBMC/ Draadloze Logitech muis en toetsenbord)

Wat zie je niet?

Computer is middels HDMI aangesloten op mijn receiver en gebruik het geheel icm XBMC.

Super mooie inrichting en tv-meubel.

Maareuh, krijg jij nooit visite? :P

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

DaRk PoIsOn schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:09:
[...]

Super mooie inrichting en tv-meubel.

Maareuh, krijg jij nooit visite? :P
dankjewel!

haha jawel hoor. Maar geen 1000 mensen op een avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 17:15

Sick Nick

Drop the top!

Waarom zou je ook in hemelsnaam je huis vol stampen met van alles en nogwat puur voor visite? Gewoon zo inrichten dat het comfortabel is voor jezelf, beetje rondschuiven als er veel mensen op bezoek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Sick Nick schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:24:
Waarom zou je ook in hemelsnaam je huis vol stampen met van alles en nogwat puur voor visite? Gewoon zo inrichten dat het comfortabel is voor jezelf, beetje rondschuiven als er veel mensen op bezoek komen.
Inderdaad..Dat doe ik ook meestal en er zijn voldoende zitplaatsen voor het aantal mensen dat ik ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 24-04 13:58

DjVe

Hatsaflats!

Ziet er netjes uit MrJoker1985...ook fan van Zweedse budget meubilair? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Jordy van e schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:09:
Ziet er netjes uit MrJoker1985...ook fan van Zweedse budget meubilair? :P
haha thanks! Ja inderdaad. Het mag wel budget zijn, maar hoogwaardige kwaliteit vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11-2024
Hoi, ik volg al een gehele tijd de topics... nu eindelijk eens tijd om mijn setup te plaatsen,

Allereerst de Subwoofer; REL Quake II
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/optwzs.jpg4

De center speaker; B&W LCR60S3
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fy1p9g.jpg

Totale opstelling wat je ziet
TV; Philips 40PFL9705
Versterker; Philips FR996

Subwoofer REL Quake II
Center Speaker B&W LCR60S3
Front Speakers Piega LDS 1.6
XBOX360
UPC decoder

Mediacenter Origenae S21T inc. Pioneer Blu-Ray en Asus Xonar (Windows 7 & Media Portal in shell modus)en volledig passief gekoeld.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/egvor8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/iwor53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jakti8.jpg

Wat je niet ziet zijn de rear speakers; Piega LDS 1.0

Ik moet alleen nog steeds de kabels weg te werken. Het meubel is gekocht bij Heylen in Peer. Mat wit met glans deurtjes. Dit was ook het enige meubel waar de apparatuur volledig in kon staan.

De versterker wordt aankomend jaar vervangen door een zelfbouw met HYPEX ncore in een Origenae S16 of S14 behuizing. Daarmee geen SPDIF meer! ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Alleen nog even de center als CENTER gebruiken en niet als rechts midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Anoniem: 318162 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:41:
Alleen nog even de center als CENTER gebruiken en niet als rechts midden.
Op de oude beeldbuis stond ie erboven. Nu had vrouwlief wat in de pap te roeren dus ernaast.. Moet toch zeggen dat qua geluid het niet echt anders (slechter) klinkt.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:41
Ligt het aan mij of hangt hij door of is de foto wat vreemd?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
pvanmegen schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:01:
Ligt het aan mij of hangt hij door of is de foto wat vreemd?
ja, ik zag het ook. Ligt aan de foto. Zal een nieuwe maken, wat hoger genomen met goede lens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:41
SparC-EHV schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:05:
[...]

ja, ik zag het ook. Ligt aan de foto. Zal een nieuwe maken, wat hoger genomen met goede lens..
Gelukkig, zou zonde zijn van je investering...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:57

rickysedai

Whoop whoop

Wat een gruwelijk vette HTPC is dat! Waar heb je die behuizing gehaald?

En de website van Heylen in Peer is wel vreemd. Ze hebben voor zover ik kan zien alleen eetkamers, salons en slaapkamers. Ehm..... :?

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Bezorging van de driver die ik in mijn nieuwe sub ga zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i845.photobucket.com/albums/ab12/Atlasg3d/tweakers/new_sub.jpg

De laatste check wordt gedaan aan mijn nieuwe front-right:

Afbeeldingslocatie: http://i845.photobucket.com/albums/ab12/Atlasg3d/tweakers/new_front.jpg

:+

Ondertussen is het meubel die gijsvogel in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46" had geplaatst nagebouwd, zal van de week even pics plaatsen.

[ Voor 30% gewijzigd door j-phone op 12-12-2011 22:34 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Ik dacht al, waarom moest je vloer er uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.wiretotheear.com/wp-content/uploads/2009/12/room-size-subwoofer-10.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 12-12-2011 22:47 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:46
Dirrukje schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:08:
Ik heb hetzelfde met mijn centerspeaker. Ik ben van plan een plank te kopen en onder de tv te zetten zodat je de centrespeakers netjes onder de tv valt.
Zoiets zat ik zelf ook an te denken. Een soort verhoging maken (omgekeerde kist) waar de center in kan, en daarbovenop dan weer de TV. MDF of iets dergelijks. Helaas ben ik niet zo handig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
j-phone schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:20:
Ondertussen is het meubel die gijsvogel in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46" had geplaatst nagebouwd, zal van de week even pics plaatsen.
ORLY! Hahaha, geweldig!

Ik voel me vereerd en ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 16:16

Yotta

0110101001111010

@FeaR, ik zie nog een paar keer '46' voorbij komen in de startpost :P

Daarnaast, is het geen idee om een soort samenvatting te maken van de top 10 mooiste home cinema's van de afgelopen 46 delen? Ik raak het overzicht kwijt. :D Wellicht daarnaast ook een top 10 van mooiste overall (dus inclusief derden van internet).
Ik denk dat er veel Tweakers zijn, die ideetjes opdoen met het pracht wat men hier ziet. Maar om alle posts door te bladeren is niet handig.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Is dat scherm op die htpc niet storend tijdens de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-04 22:31
Jammer dat het scherm niet los te koppelen is, en je ermee op de bank kan zitten. Dan zou het pas echt de perfecte oplossing zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 12:22

Fjeze

AllesPerfect!

Dirrukje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:18:
Jammer dat het scherm niet los te koppelen is, en je ermee op de bank kan zitten. Dan zou het pas echt de perfecte oplossing zijn! :D
iPad?!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:38
SparC-EHV schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:27:
Hoi, ik volg al een gehele tijd de topics... nu eindelijk eens tijd om mijn setup te plaatsen,

De versterker wordt aankomend jaar vervangen door een zelfbouw met HYPEX ncore in een Origenae S16 of S14 behuizing. Daarmee geen SPDIF meer! ;-)
Ga je die Hypex rechtstreeks op de xonar aansluiten? dat heb ik nl. en ik mis toch wel een voorversterker (toch een beetje ruis en geluid staat op 10% al te bloazen.) ook een nadeel is dat je de speakersetup helemaal handmatig moet doen en je relatief weinig mogelijkheden hebt (en de xonar ook niet echt veel modi kent)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
Zal binnenkort eens wat foto's maken van mijn nieuwe set. Wordt hoog tijd namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
Ik zag overlaatst een kast die voorzien was met een opening voor een sub onderaan. Trilt dan niet al je apparatuur in die kast mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
SiXke schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:05:
Ik zag overlaatst een kast die voorzien was met een opening voor een sub onderaan. Trilt dan niet al je apparatuur in die kast mee?
Als we dezelfde bedoelen: dan niet, dat was een Bose sub. Beetje omlaag zetten en hij zal echt niet klappen en bovendien is het technisch gezien niet helemaal een subwoofer.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Werkelijk? Hmm, hypex komt binnenkort met nieuwe modules NCORE die hopelijk al een deel ruis wegnemen. Anyway even leuk om te testen en te hobbyen.. Mocht het niet het resultaat geven wat ik hoop, is er nog altijd marktplaats ;-)

@Dirrukje, scherm kan ook op een ipad getoond worden, super makkelijk.

@SiXke, Scherm zetten we uit bij het kijken van film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

j-phone schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:20:
Bezorging van de driver die ik in mijn nieuwe sub ga zetten:

[afbeelding]

De laatste check wordt gedaan aan mijn nieuwe front-right:

[afbeelding]

:+

Wat zeggen de buren hiervan, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

@siemple, volgens mij bedoelt hij een groot meubel met sub ingebouwd. Dacht het hier op tweakers gezien te hebben, maar htforum zou ook kunnen.
Als het maar zwaar en stijf genoeg is is het stabiel.

@sparc
De ruis komt vanuit de geluidskaart / pc voeding. Beste is om het los te koppelen: optisch naar DAC naar voorversterker. Sowieso schijnen de Hypex modules het beter te doen met een actieve voorversterker dan alleen een volumeknop.
Ik zou bij tegenvallend resultaat niet de Hypex wegdoen, maar de zwakke schakels weg werken ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ja ja, ook voor mij is het tijd om eens wat te laten zien.
Het is nog niet zoals ik het graag heb, maar omdat ik het komende jaar veel weg zal zijn stel ik de details nog ff uit. Ow ja, en ik ga in februari verhuizen, dat speelt ook wel een beetje mee.

Dit is mijn uitzicht vanaf de bank:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23961437/Nieuwe%20speakers%20%28Small%29.JPG

Wat je ziet:
TV: Panasonic TX-P50G30
Receiver: Denon 3311
Blu-ray: Panasonic DMP BD75
DVR: Philips DVDR 3460H
Speakers: KEF XQ40 :9~ :9~ :9~
BBC life (kadootjes van papa....uh, de sint bedoel ik)

Wat je niet ziet:
De rest van mijn kamer (=zooi).
De enorme berg kabels achter mijn meubel (berg is nl niet hoog genoeg om boven mijn meubel uit te komen)
Een paar achter speakers op een bijzet tafeltje (niet mooi maar doen het goed).
iPad (want die heb ik niet)
iMac (heb ik wel)
Syrincs M3-220 DT voor bij de iMac _/-\o_ _/-\o_
(Nee, dat is geen overkill, dat is gewoon mega vet)

[ Voor 25% gewijzigd door Petertyuh op 13-12-2011 19:03 . Reden: Foto was aan de grote kant... en werkte niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably try logging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
Idd, dood plaatje. Gaarne fixen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Anoniem: 356920 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:55:
Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably try logging in?
Doettie het nu wel?
Ik moest er nog ff achter komen dat dropbox niet zo makkelijk werkt als ik had gehoopt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
SparC-EHV schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:27:
Mooie set. Waarom niet de PC op de grond in het midden onder de kast en dan de center speaker in de kast? En een grotere TV. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:47

Vrijdag

De Zwarte

Petertyuh schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:52:

Wat je ziet:
TV: Panasonic TX-P50G30
Receiver: Denon 3311
Blu-ray: Panasonic DMP BD75
DVR: Philips DVDR 3460H
Speakers: KEF XQ40 :9~ :9~ :9~
BBC life (kadootjes van papa....uh, de sint bedoel ik)
Wat is dat voor kastje links van de tv? Een nasje of htpc?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:45
Vrijdag schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:12:
[...]

Wat is dat voor kastje links van de tv? Een nasje of htpc?
Ziet er uit als een Xtreamer Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
EMDB schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:35:
[...]

Ziet er uit als een Xtreamer Ultra?
Ow ja, die was ik vergeten te noemen. Inderdaad een Ultra met OpenELEC van vPeter.

Achter mijn tv staat een nassie, dus die zie je niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Petertyuh op 14-12-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mijn vers aangeschafte set;

Dolby

Moet alleen nog paar maandjes wachten tot mijn nieuwe woning opgeleverd wordt. Beetje overkill voor mijn kleine appartementje :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switchie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:05:
Moet alleen nog paar maandjes wachten tot mijn nieuwe woning opgeleverd wordt. Beetje overkill voor mijn kleine appartementje :)
Waarom dat? Gewoon neerzetten die hap :) Ik speel met een paar Focal Chorus en een Velodyne subwoofer op de slaapkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:38
mr.paaJ schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:51:

@sparc
De ruis komt vanuit de geluidskaart / pc voeding. Beste is om het los te koppelen: optisch naar DAC naar voorversterker. Sowieso schijnen de Hypex modules het beter te doen met een actieve voorversterker dan alleen een volumeknop.
Ik zou bij tegenvallend resultaat niet de Hypex wegdoen, maar de zwakke schakels weg werken ;)
Een asus xonar 2dx is niet echt een zwakke schakel. heeft zijn eigen voedingstekker en is afgeschermt, komt geen spatje ruis uit. Maar als de impedantie/voltage van geluidskaart en eindtrap niet goed matchen krijg je makkelijk ruis.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:31
FeaR schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:11:
[...]

Waarom dat? Gewoon neerzetten die hap :) Ik speel met een paar Focal Chorus en een Velodyne subwoofer op de slaapkamer ;)
Inderdaad, lekker neerzetten. Overkill is overrated ;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:45
En laat je vriendin niet er achterkomen wat overkill is :+

Dan gaat ze het voor elke upgrade gebruiken :|

K to the KillaZ

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 16:26

[afbeelding]

Wat een discipline, zou ik nooit op kunnen brengen als ik die dozen thuis had staan. Btw ik heb een vergelijkbare set (Marantz SR6003 + Tannoy goedkopere 5.1 opstelling) en die heeft het altijd naar zijn zin gehad op mijn slaapkamer. Nu staat ie in mijn nieuwe huisje, ik zal binnenkort ook eens aan mijn plicht voldoen als trouwe volger van dit topic en wat pics plaatsen.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

sowieso verstandig om even te testen of het wel werkt :)

• Perseus
  • Laatst online: 24-04 15:03

[afbeelding]

Gewoon neerzetten! Ik heb ook een s426 hcs3 met een Yamaha RX-V567 op een oppervlakte van 6m^2 staan. Klinkt erg goed!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04 16:00
TomG88 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:43:
[...]

een oppervlakte van 6m^2 staan. Klinkt erg goed!
In de bezemkast ? haha nee grapje.

Ik zou het ook niet kunnen, al dat moois maanden lang in doos te laten staan....

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik volg deze topicreeks al een heel tijdje. Er staan leuke setups tussen. :9

Binnenkort - als ik eindelijk klaar ben met klussen - kan ik op zoek gaan naar fatsoenlijke apparatuur en foto's plaatsen. Aangezien ik slechthorend ben (links 25-30 dB verlies, rechts 10-15 dB) zal ik mij vooral focussen op vormgeving en geluidsweergave van dialogen (daar heb ik veel moeite mee).

• KillaZ
TomG88 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:43:
[...]

Gewoon neerzetten! Ik heb ook een s426 hcs3 met een Yamaha RX-V567 op een oppervlakte van 6m^2 staan. Klinkt erg goed!
6 m²?
WTF, dat is 3x2....Daar past net aan een 2 persoonsbed in? :|
En dan nog prioriteiten stellen en een HT setje neerzetten hehe >:)

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 15-12-2011 10:06 ]

K to the KillaZ

• sjaak88
  • Laatst online: 12-04 17:31
sylvesterrr schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:00:
Ik volg deze topicreeks al een heel tijdje. Er staan leuke setups tussen. :9

Binnenkort - als ik eindelijk klaar ben met klussen - kan ik op zoek gaan naar fatsoenlijke apparatuur en foto's plaatsen. Aangezien ik slechthorend ben (links 25-30 dB verlies, rechts 10-15 dB) zal ik mij vooral focussen op vormgeving en geluidsweergave van dialogen (daar heb ik veel moeite mee).
25-30db op je slechste oor is al slechthorend? Je komt niet eens in aanmerking voor een vergoeding voor een hoortoestel ;)
Bijna ieder persoon boven de 30 heeft al rond de 15dB verlies hoge fletcher(gemeten op 1k, 2k, 4khz)
En op welke toonhoogtes heb je veel verlies? Juist met deze informatie zou je een passende speaker kunnen vinden, die juist sterk is in de hoogtes waar jij minder hoort.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:43
sjaak88 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:12:
[...]

25-30db op je slechste hoor is al slechthorend? Je komt niet eens in aanmerking voor een vergoeding voor een hoortoestel ;)
Het is maar net wat je onder slechthorendheid verstaat. Het klopt dat ik niet in aanmerking voor een vergoeding voor een hoortoestel. In overleg met de KNO-arts ben ik wel inmiddels aangemeld voor een onderzoek bij het Audiologisch Centrum voor Volwassenen (UMC Radboud), het hoortoestel ga ik zelf betalen. Voor de kenners: cholesteatoom is pas zo'n 7-8 jaar na diagnose operatief verwijderd, met als gevolg dat mijn gehoorbeentjes flink zijn aangetast.

Met mijn linkeroor kan ik geen gesprekken volgen; zodra iemand aan mijn linkerkant begint te lullen vraag ik hem of ie rechts van mij wil zitten/staan/lopen. Wanneer ik naar Engelstalige series/films kijk moet ik óf ondertiteling hebben (gewoon Engels) óf moet mijn el cheapo Seenheiser HD-201 koptelefoon opzetten om het goed te kunnen volgen. :) Met de Eltax S-31 luidsprekers die ik nu heb krijg ik niet alle dialogen mee. ;(
Bijna ieder persoon boven de 30 heeft al rond de 15dB verlies hoge fletcher(gemeten op 1k, 2k, 4khz)
En op welke toonhoogstes heb je veel verlies? Juist met deze informatie zou je een passende speaker kunnen vinden, die juist sterk is in de hoogtes waar jij minder hoort.
Ik heb het audiogram niet bij de hand, maar met links kan ik nagenoeg alleen lage tonen horen. Met mijn rechteroor kan ik de hoge tonen ook slecht horen. Ik ben trouwens pas 25,5 jaar, eerste vermelding in mijn patiëntendossier op de KNO-afdeling is van bijna 25 jaar geleden. :X

Maar goed, dit is erg offtopic. Wellicht dat ik hiervoor een nieuw topic open.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 15-12-2011 10:44 ]

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:23
Ben onlangs verhuist en moet nog eea aanschaffen, veranderen en wegwerken. (PS foto is met HTC Desire genomen)

http://db.tt/AwgMYjsW

Wat je ziet:
- Samsung UE55D8000
- Cisco 8455DVB

Wat je niet ziet:
- PS3 (60GB phat) met 2 controllers en Logitech Harmony IR extender.
- Logitech Harmony 525
- Vogels Thin 305 Ultrathin LED/LCD Wandsteun

To-do:
- Bestellen van Samsung HW-D570 soundbar en deze ipv de cisco digitale tv ontvanger zetten (zodat de stopcontacten "onzichtbaar" worden. ;w
- Aanschaffen langere platte HDMI 1.4 kabels + langere RF-coaxkabels (vandaar dat de spullen niet recht staan)
- Cisco 8455DVB in de tv meubel zetten en deze middels een IR extender kunnen bedienen.

Daarnaast wil ik een mediaplayer aanschaffen, alleen ben ik hier nog niet over uit :?
Is de kwaliteit van de RF-coaxkabel nog van invloed op een goed beeldweergave?

Alle tips zijn welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 15-12-2011 12:54 . Reden: Zie de topicwarning met betrekking tot fotosize ]

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 10:32
Stijlvool heur.

Maar die loshangende kabel, dat kan natuurlijk echt niet ;) Verder zie ik het probleem niet van die decoder in het kastje zetten. Ik vind het maar een lelijk ding namelijk. Een mooi gestylede soundbar is toch veel beter.

Ik vind die donkere achtergrond erg mooi, zeker in combinatie met glossy white en zo'n thin frame TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 19:12
MrJoker1985 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:10:

Pics....

Wat zie je?

- Samsung 37" Full HD TV

Wat zie je niet?

Dat ik daar zelf niet opgekomen ben!
Gewoon die pootjes onder het TOBO meubel vandaan en de doorzakproblemen zijn gelijk opgelost!

Staat zelfs nog mooier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:39:
[...]
Mooie set. Waarom niet de PC op de grond in het midden onder de kast en dan de center speaker in de kast? En een grotere TV. :>
Omdat vrouwlief ook nog wil kunnenstofzuigen onder de kast. Bovendien ziet dat er niet zo mooi uit.
En TV is groot genoeg voor ons. Big aint always better! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Laatst online: 24-04 15:03
rufus666 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:45:
[...]

In de bezemkast ? haha nee grapje.

Ik zou het ook niet kunnen, al dat moois maanden lang in doos te laten staan....
6 m²?
WTF, dat is 3x2....Daar past net aan een 2 persoonsbed in?
En dan nog prioriteiten stellen en een HT setje neerzetten hehe
Haha, nee. Kamer is 12m^2, maar de oppervlakte waar mijn speakers op zijn gericht, om mijn bureau heen is 6m^2. In een bezemkast zou hij ook goed tot zijn recht komen. Wel met bezems er in vanwege de gunstige werking op de geluidsdispersie ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Perseus op 16-12-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
Zo, hier ook eens posten.

Van het weekend druk bezig geweest:

VOOR:

Afbeeldingslocatie: http://jfdejong.home.xs4all.nl/John/HomeCinema/voor(klein).jpg

NA:

Afbeeldingslocatie: http://jfdejong.home.xs4all.nl/John/HomeCinema/na(klein).jpg

(klikbaar, wel met telefoon geschoten)

Specs:
Receiver: Yamaha RX-V3900
DVD: Yamaha DVD-S2700
TV: Panasonic 65VT30
BR: PS3 Slim

Front/rear: B&W 603 S3
Center: B&W LCR600 S3
Sub: BK Monolith DF

Kabelzut is niet zo spannend, interlinks zijn Vivanco Prowire (analoog) of W&M (hdmi).

Ik heb nog 2x 601S3, maar ik weet niet zo goed of ik voor 7.1 moet gaan (de 601 of 603 als surround back?) of misschien toch de 601 als presence gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 19-12-2011 09:51 . Reden: typenummer DVD ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

als 'presence'?

Nu gewoon aansluiten als rears in 5.1 lijkt me.

Ah zo...

Mooie TV trouwens! En in deze ruimte ook lekker groot maar niet te zo te zien.

[ Voor 47% gewijzigd door mr.paaJ op 16-12-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
Ik heb besloten een downfire sub te nemen zodat ik deze in mijn nieuw meubel kan wegwerken, maar het probleem is dat b&w geen downfire heeft, wat zit zowat in de zelfde kwaliteit/prijs-klasse dat wel een downfire heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SiXke schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:26:
Ik heb besloten een downfire sub te nemen zodat ik deze in mijn nieuw meubel kan wegwerken, maar het probleem is dat b&w geen downfire heeft, wat zit zowat in de zelfde kwaliteit/prijs-klasse dat wel een downfire heeft?
Welke afmeting zoek je? Ik vond B&W subs hopeloos te duur. Ik heb lang op een SVS geaasd, maar die gingen met importeurs werken en werden snel duurder. Ik ben uiteindelijk bij BK elektronics uitgekomen. Je kan hier eens kijken: http://www.ra-subwoofers.nl/ Hij is de NL importeur en je kan ze alle subs luisteren voelen bij hem. Ik ben er iig zeer tevreden over, maar ja het bakbeest geeft ook een goede bang/buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Eskiya schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:30:
Ben onlangs verhuist en moet nog eea aanschaffen, veranderen en wegwerken. (PS foto is met HTC Desire genomen)

http://db.tt/AwgMYjsW

Wat je ziet:
- Samsung UE55D8000
- Cisco 8455DVB

Wat je niet ziet:
- PS3 (60GB phat) met 2 controllers en Logitech Harmony IR extender.
- Logitech Harmony 525
- Vogels Thin 305 Ultrathin LED/LCD Wandsteun

To-do:
- Bestellen van Samsung HW-D570 soundbar en deze ipv de cisco digitale tv ontvanger zetten (zodat de stopcontacten "onzichtbaar" worden. ;w
- Aanschaffen langere platte HDMI 1.4 kabels + langere RF-coaxkabels (vandaar dat de spullen niet recht staan)
- Cisco 8455DVB in de tv meubel zetten en deze middels een IR extender kunnen bedienen.

Daarnaast wil ik een mediaplayer aanschaffen, alleen ben ik hier nog niet over uit :?
Is de kwaliteit van de RF-coaxkabel nog van invloed op een goed beeldweergave?

Alle tips zijn welkom.
Die tv is zo ontzettend gruwelijk. De mooiste die is te krijgen. Hij lijkt alleen op de foto wel wat klein, maar dat is die zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Senor Sjon schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 01:01:
[...]

Welke afmeting zoek je? Ik vond B&W subs hopeloos te duur. Ik heb lang op een SVS geaasd, maar die gingen met importeurs werken en werden snel duurder. Ik ben uiteindelijk bij BK elektronics uitgekomen. Je kan hier eens kijken: http://www.ra-subwoofers.nl/ Hij is de NL importeur en je kan ze alle subs luisteren voelen bij hem. Ik ben er iig zeer tevreden over, maar ja het bakbeest geeft ook een goede bang/buck.
Dat verkondigen al een hoop mensen hehe :+
Ralf is inderdaad niet te beroerd om de tijd te nemen voordat je je subwoofer gaat beluisteren.
Hij weet ook erg veel van Hifi, alleen zijn XTZ setup is al de moeite waard om te gaan bekijken en te luisteren.

Bakbeest van een sub heb je trouwens ;) Is echt 2,5 keer zo groot als mijn XLS200 :P

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:31
KillaZ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:34:
[...]

Ralf is inderdaad niet te beroerd om de tijd te nemen voordat je je subwoofer gaat beluisteren.
Hij weet ook erg veel van Hifi, alleen zijn XTCZ setup is al de moeite waard om te gaan bekijken en te luisteren.

Bakbeest van een sub heb je trouwens ;) Is echt 2,5 keer zo groot als mijn XLS200 :P
;)

Toevallig komen mijn XTZ's ook bij hem vandaan en toen gelijk kunnen luisteren naar een XXLS400 met een XTZ sub, erg mooi spul inderdaad van BK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nico111 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:26:
[...]

Die tv is zo ontzettend gruwelijk. De mooiste die is te krijgen. Hij lijkt alleen op de foto wel wat klein, maar dat is die zeker niet..
Ik denk eigenlijk dat de plasma variant van de D8000 beter had gepast, net iets meer lijst eromheen. Het randje van de LED lijkt hier wel heel iel in combinatie met de grove muur (mooi!) en flinke tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 15:24
SiXke schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:26:
Ik heb me laten vertellen dan Rell Quake MKII hele leuke subjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Lynx schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:13:
[...]

Dat ik daar zelf niet opgekomen ben!
Gewoon die pootjes onder het TOBO meubel vandaan en de doorzakproblemen zijn gelijk opgelost!

Staat zelfs nog mooier ook :)
Haha inderdaad! Vond het zelf ook veel mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mr.paaJ schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:59:
als 'presence'?

Nu gewoon aansluiten als rears in 5.1 lijkt me.

Ah zo...

Mooie TV trouwens! En in deze ruimte ook lekker groot maar niet te zo te zien.
Thanx. Op foto's lijkt ie eigenlijk nooit zo groot, totdat je er naast staat :P Maar het beeld is super.
[...]

Hij weet ook erg veel van Hifi, alleen zijn XTC setup is al de moeite waard om te gaan bekijken en te luisteren.

Size does matter. :P

Toen Ralf hem demonstreerde bij The Dark Knight zaten alle ramen boven de binnendeuren te trillen in de sponningen. Toen was wel duidelijk dat ik die sub moest hebben. O+ De kleinere broertjes konden dat allemaal niet. Ik heb toen iets van 575 betaald (pond stond laag). Maar zelfs voor de prijs van nu, is er simpelweg geen concurrent die zo hard, zo laag kan. Mijn zwager met een SVS was ook onder de indruk. Die had de BK ook zo gekocht als hij de SVS niet al had.

Helemaal bizar is het als je bij de andere merken gaat kijken, die kosten 1000+ voor dezelfde specs, zeker een jaar of drie geleden. En het is een mooi bijzettafeltje van 50kg. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 17-12-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Hij weet ook erg veel van Hifi, alleen zijn XTC setup is al de moeite waard om te gaan bekijken en te luisteren.
Wat voor set? :P

Verder zijn de BK Subwoofer inderdaad erg populair en schijnen zeer goed te zijn qua prijs/kwaliteit. Heb tot nu toe maar één topic gezien van iemand die vond dat zijn XXLS400 niet genoeg punch gaf in zijn ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
Senor Sjon schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:46:
Zo, hier ook eens posten.

Front/rear: B&W 603 S3
Center: B&W LCR600 S3
Sub: BK Monolith DF
Senor John, als ik deze set zie, is mijn eerste gedachte: waarom zet je die sub niet ergens anders in de ruimte, zodat je de fronts verder van de muur af kunt halen? Kun je nog wat close ups van de sub plaatsen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
JAHRASTAFARI schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:54:
[...]
Senor John, als ik deze set zie, is mijn eerste gedachte: waarom zet je die sub niet ergens anders in de ruimte, zodat je de fronts verder van de muur af kunt halen? Kun je nog wat close ups van de sub plaatsen? :9~
De 603's staan daar, omdat het veiliger is. Anders staan ze teveel in de loop en kunnen ze omgestoten worden. De woonkamer zitten nl. tussen de keuken en de uitbouw met eetkamer in. We zijn gezegend met een grindvloer }:| :r waardoor de speakers op hun spikes verre van stabiel staan. Ik wil nog extra superspikes bestellen, maar dat is ook weer 4x42.50 euro... Ik weet geen andere optie om ze stabieler te krijgen.

Bij mijn weten is de 'zware' muziek rechtsvoor in de orkestbak, daar hoort dan ook de sub te staan. Ik had nog een oude foto online staan, zeg maar waar je een close-up van wil, dan kan ik die posten. De digitale camera die ik bij de tv krijg moet Panasonic nog opsturen (Panasonic TZ18), dus het is voorlopig wel een crappy phone pic. Spikes zijn soundcare superspikes. Rest is van mijn vorige huis.

Afbeeldingslocatie: http://jfdejong.home.xs4all.nl/John/HomeCinema/Monolith4.JPG

De tv wordt trouwens a.s. zaterdag omgeruild. Vandaag ben ik erachter gekomen dat de tv al meer dan 450 uur elders heeft gedraaid! Hoogst waarschijnlijk in een winkel. In het scherm staat "PLAY en SETUP (en nog een derde tekst die ik even vergeten ben) gewoon duidelijk ingebrand. En dat terwijl ik zelf in Cinema en zo contrastarm mogelijk aan het kijken ben om het scherm in te spelen... De teksten komen ook niet overeen met een menu van de tv of één van mijn spelers.

Die tijd komt overeen met 7 weken in een showroom of bij 4 uur per dag bijna 4 maanden thuisgebruik. Needless to say, I was not amused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
Stabieler krijgen? Heb je er ook al over nagedacht om de spikes er onderweg te halen? Of rubberen doppen aan de onderkant?

Mooie speakers btw!
Heb zelf ook de 603 S3 met 601 S3 als rear en de LCR600 als center. Kan alleen niet zeggen dat mijn Sub ook 50kg weegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:01
Mijn home cinema is sinds vanavond compleet :) , zonet eltax rear speakers opgehaalt.
Ik zal ze in de vakantie even ophangen en tevens ook foto's van mij setje schieten.
Het is misschien niet de beste en mooiste set hier, maar ik ben er tevreden mee.(zolang ik nog op school zit dan)
Wat ik heb staan:
Eltax mirage 10i
Eltax center speaker
Eltax mini millenium
Magnat motion 130a subwoofer
Denon avr 1311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bierdopje120 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:30:
Stabieler krijgen? Heb je er ook al over nagedacht om de spikes er onderweg te halen? Of rubberen doppen aan de onderkant?

Mooie speakers btw!
Heb zelf ook de 603 S3 met 601 S3 als rear en de LCR600 als center. Kan alleen niet zeggen dat mijn Sub ook 50kg weegt :P
De grindvloer is korrel 24 schuurpapier. En ik vind dat een speaker op 'iets' moet staan en niet op zijn platte onderkant. Dan beschadigt de boel alleen maar. Ralf (van de BK) heeft ook de spikes vooralsnog het voordeligste met 42.50 per setje. De 603's hebben M6 schroefdraad, dus dat is vooralsnog de enige optie.

Maar ik hoor nog steeds geen mensen met ervaring in een 7.1 of 5.1+presence setup.

De varianten die ik kan doen:
Surround (=zijkanten): 603
Surround Back: 601 op muursteun.

Valt af, kom dan niet meer om de bank heen.

Surround (=zijkanten): 601 op muursteun.
Surround Back: 603

601 komt op beugel te hangen, zou wel passen. Nadeel is dat bij 5.1 de surround back niet gebruikt wordt, maar wel de surround. Dan heb ik dus mooie 603's die wortel schieten.
7.1 komt ook nog steeds bijna niet voor in de geluidstracks van films.

Surround (=achter): 603
Presence: 601 op muursteun

Een optie, maar dan moet je altijd met een Yamaha DSP spelen om ze te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50
Misschien kan je je speakers met spikes op gladde/vlakke tegels zetten? (o.i.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 18-12-2011 21:05 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390374

Spam, weg

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 18-12-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je hebt nu toch een Yamaha? Dan kun je nu prima voor de presence optie kiezen en later eventueel heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mr.paaJ schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:35:
Je hebt nu toch een Yamaha? Dan kun je nu prima voor de presence optie kiezen en later eventueel heroverwegen.
Het liefst boor ik 1x de gaten (6 per steun dacht ik :X).

Owja, mijn DVD speler is de DVD-S2700, om het ff for the record goed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:05:
[...]

Wat voor set? :P

Verder zijn de BK Subwoofer inderdaad erg populair en schijnen zeer goed te zijn qua prijs/kwaliteit. Heb tot nu toe maar één topic gezien van iemand die vond dat zijn XXLS400 niet genoeg punch gaf in zijn ruimte.
Ho, hehe :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
Senor Sjon schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:54:

De tv wordt trouwens a.s. zaterdag omgeruild. Vandaag ben ik erachter gekomen dat de tv al meer dan 450 uur elders heeft gedraaid! Hoogst waarschijnlijk in een winkel. In het scherm staat "PLAY en SETUP (en nog een derde tekst die ik even vergeten ben) gewoon duidelijk ingebrand. En dat terwijl ik zelf in Cinema en zo contrastarm mogelijk aan het kijken ben om het scherm in te spelen... De teksten komen ook niet overeen met een menu van de tv of één van mijn spelers.

Die tijd komt overeen met 7 weken in een showroom of bij 4 uur per dag bijna 4 maanden thuisgebruik. Needless to say, I was not amused.
zo dan... wat een rotstreek...
mooie setup zeg, ben wel erg benieuwd hoe dat klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 24-04 13:58

DjVe

Hatsaflats!

Senor Sjon schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:54:
[...]

Bah! Eigenlijk is dat ook en één van de voordelen van online kopen. De meeste hebben geen showroom en zijn gewoon dozenschuivers ;) . Maar ja, een tv wil je meestal toch wel even zien voor je hem koopt. Ik adviseer altijd om in de dorpen om een stad te gaan kopen. Veelal betere service en veel vriendelijker in de verkoop, maar daar betaal je vaak net iets meer voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Bierdopje120 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:30:
...
Als je iets stabieler wil krijgen moet je of het zwaartepunt verlagen of de steunpunten verder uit elkaar zetten.
Spikes verwijderen is niet altijd een optie en verwisselen met rubber doppen is qua stabiliteit net zo erg.

Wat je zou kunnen doen is een basis zoeken waar je speakers op passen die de spikes veel verder uit elkaar heeft staan. Ik weet niet of je dat mooi vind, maar ik vond dat wel heel mooi aan de Monitor Audio speakers. Zoals hier bijvoorbeeld of deze misschien.

[ Voor 6% gewijzigd door Petertyuh op 19-12-2011 22:32 . Reden: Mooier plaatje erbij gezet (GX200). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jordy van e schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:04:
[...]

Bah! Eigenlijk is dat ook en één van de voordelen van online kopen. De meeste hebben geen showroom en zijn gewoon dozenschuivers ;) . Maar ja, een tv wil je meestal toch wel even zien voor je hem koopt. Ik adviseer altijd om in de dorpen om een stad te gaan kopen. Veelal betere service en veel vriendelijker in de verkoop, maar daar betaal je vaak net iets meer voor. ;)
Het was een grote winkel, in Rotterdam, zonder keten. Kenners weten het wel. ;)
Vooralsnog ga ik uit van een fout, ze hebben dit toestel al als showmodel staan. Ze waren wel het goedkoopste. In het verleden vaak genoeg scherp daar ingekocht en dat was ook altijd nagelnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 06:43
Senor Sjon schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:40:
[...]

De grindvloer is korrel 24 schuurpapier. En ik vind dat een speaker op 'iets' moet staan en niet op zijn platte onderkant. Dan beschadigt de boel alleen maar. Ralf (van de BK) heeft ook de spikes vooralsnog het voordeligste met 42.50 per setje. De 603's hebben M6 schroefdraad, dus dat is vooralsnog de enige optie.

Maar ik hoor nog steeds geen mensen met ervaring in een 7.1 of 5.1+presence setup.

De varianten die ik kan doen:
Surround (=zijkanten): 603
Surround Back: 601 op muursteun.

Valt af, kom dan niet meer om de bank heen.

Surround (=zijkanten): 601 op muursteun.
Surround Back: 603

601 komt op beugel te hangen, zou wel passen. Nadeel is dat bij 5.1 de surround back niet gebruikt wordt, maar wel de surround. Dan heb ik dus mooie 603's die wortel schieten.
7.1 komt ook nog steeds bijna niet voor in de geluidstracks van films.

Surround (=achter): 603
Presence: 601 op muursteun

Een optie, maar dan moet je altijd met een Yamaha DSP spelen om ze te gebruiken..
Ik weet niet of het al aangekaart is. Maar waarom niet 3 ipv 4 spikes? dat lijkt me als ik het zo snel even bekijk de beste mogelijkheid. Al weet ik niet of je nu voetjes onder je spikes hebt staan of niet. 3 spikes direct op de grindvloer lijkt mij wel stabiel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
clifdon schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:52:
[...]

Ik weet niet of het al aangekaart is. Maar waarom niet 3 ipv 4 spikes? dat lijkt me als ik het zo snel even bekijk de beste mogelijkheid. Al weet ik niet of je nu voetjes onder je spikes hebt staan of niet. 3 spikes direct op de grindvloer lijkt mij wel stabiel.
Er zitten 4x M6 schroefdraadpunten in de speaker zelf. Dat wordt um dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:23:
[...]
Er zitten 4x M6 schroefdraadpunten in de speaker zelf. Dat wordt um dus niet.
Waarom niet gewoon een setje cups onder de spikes plaatsen? Superspikes zijn ook niets meer dan een spike + cup alleen dan in één systeem verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
Vandaag m'n nieuwe TV in ontvangst genomen. Ga van een Samsung LE32C530 naar een LE40D550. :)

Binnenkort pics want het topic is een beetje verlaten. :P

En ja, dit keer ook een muurbeugel besteld. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hier is weinig aangepast, wat kabelgootjes om de kabels weg te werken maar dat ziet er ook weer niet zo boeiend uit natuurlijk. Ondertussen al een flinke hoeveelheid films gekeken en ik kan iedereen die er ruimte voor heeft het absoluut aanraden om een beamer te nemen. De beleving is zoveel beter, supergroot beeld en uiteraard vergezeld met een mooie speaker-setup voor het de ultieme 'immersive'' ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sick Nick schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:53:
Hier is weinig aangepast, wat kabelgootjes om de kabels weg te werken maar dat ziet er ook weer niet zo boeiend uit natuurlijk. Ondertussen al een flinke hoeveelheid films gekeken en ik kan iedereen die er ruimte voor heeft het absoluut aanraden om een beamer te nemen. De beleving is zoveel beter, supergroot beeld en uiteraard vergezeld met een mooie speaker-setup voor het de ultieme 'immersive'' ervaring!
Morgen krijg ik de nieuwe TV, dan kan ik weer wat melden. :P

65" ipv een beamer werkt ook wel fatsoenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Is toch nog steeds 4 keer zo klein :+ 130" ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar ik kan op een zomerdag ook nog tv kijken en zien wat voor een weer het buiten is :P
Plus ik hoef niet elke xxxx uur een lamp te wisselen.

Maar beamer is leuk hoor, ik vind het alleen net teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Hoe vaak moet een lamp gewisseld worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:23

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nico111 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:24:
Hoe vaak moet een lamp gewisseld worden dan?
Hangt een beetje van beamer en lamp af, maar na 2000 tot 3000 uur.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Jordy van e schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:04:
[...]
Off-topic en waarschijnlijk overbodig, maar toch.
Altijd voor het afrekenen bij het in ontvangst nemen checken of de doos open is geweest.
En als ie open is geweest gewoon weigeren en een andere doos vragen. Zeker bij winkels waar je eerst moet afrekenen bij de kassa en vervolgens uit een magazijn je produkt moet gaan halen.
Je hebt showmodellen, x dagen gratis uitproberen akties, mensen die er thuis achter komen dat de tv niet kleurt bij de gordijnen, retour van reparatie produkten, enz, die gewoon terug in de doos gedaan worden voor de volgende koper.
Heb al eens bij een winkel het excuus gehoord dat alle dozen open werden gemaakt om te kijken of alles er in zit. Dat is bullshit. Geen enkele winkel doet dat.
Ook al eens gehoord bij een produkt dat duidelijk al eens uit de doos was geweest: 'Dit is de laatste meneer. Daarom was hij in de aanbieding.'
Ik heb bij een grote winkelketen zelf een keer meegemaakt dat de doos die aangeboden werd in het magazijn duidelijk open was geweest en niet eens fatsoenlijk dichtgemaakt. Bij inspectie ter plaatse bleken meteen de piepschuimblokken al beschadigd en de kabels e.d. waren los aan de kant van het beeldscherm in de doos gedrukt. 8)7 De zachtplastic verpakking van de tv zelf was aan de verkeerde kant open waardoor makkelijk te zien was dat er vette vingerafdrukken op de hele tv zaten.
Na weigering is er gewoon een dichte doos uit het magazijn gehaald maar ik heb zo'n vermoeden dat ze het bij de volgende klant gewoon weer opnieuw geprobeerd hebben.
En ook bij leveringen via een pakketdienst geldt dat je dozen met 2 lagen plakband beter meteen kunt weigeren. Als je er achter komt dat er wat mis is als je het apparaat al uitgepakt hebt is het bij een webshop vaak heel wat meer moeite om te retourneren, ruilen of überhaubt je gelijk te krijgen.
Ik ben met vrienden eens een tv gaan kopen waarbij op de doos niets aan te merken viel. Ook bij het uitpakken niets bijzonders. Alles zat ingepakt zoals het in de fabriek wordt gedaan. Na het aansluiten van de tv bleken echter alle Nederlandse zenders al geprogrammeerd te staan en ook andere instellingen waren geweizigd (o.a. taal en netwerkinstellingen). Er stond zelfs een i.p. adres in van iemand met een Ziggo abonnement.

Ik wil niet te negatief over komen of iedere winkel beschuldigen van ongewenste praktijken maar feit is gewoon dat de marges op verkopen in winkels tegenwoordig zo laag zijn dat ieder produkt voor de volle prijs verkocht moet worden wil er winst gemaakt worden.
Ik heb ooit gehoord dat de personeelswinkels van Philips een speciale hoek hebben waar showmodellen en doosschadeapparaten voor een gereduceerde prijs worden aangeboden.
Misschien is dat een idee voor andere grote ketens. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat praktisch vaak niet realiseerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, zo ken ik er ook nog een. Vriend van me was een tijd terug voor zijn nichtje een verjaardagscadeau aan het zoeken. In overleg met pa en ma (zijn zus en schoonbroer) besloten om een klein stereosetje cadeau te doen.

Wij de Mediamarkt in, setje uitgezocht, zegt ie tegen zo'n knakker "doe mij die maar". Waarop die vraagt "welke wil je hebben, kies maar" (er stonden er dus letterlijk 11 op de bovenste plank uitgestald). Vriend kijkt hem een beetje raar aan zo van "wat bedoel je nou, haal gewoon een nieuwe uit het magazijn". Wat bleek nou, ze hadden die dingen allemaal uitgepakt en in de showroom staan. Ok, haal dan de doos maar en pak hem netjes in.....hadden ze ook de originele dozen niet meer. Hij kon wel een draagtas krijgen.....

Like whut!? :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De pest is dat je niet aan de doos kan zien of hij open is geweest. Grote tv's hebben plastic clips die je bijna oneindig kan hergebruiken.

Maar goed. Ze zijn vanochtend langs geweest en zodra de doos openging zag ik al de verschillen m.b.t. inpakken tussen de nieuwe en de oude. Ze hebben de oude meegenomen en de nieuwe opgehangen. Gelijk het service menu ingedoken en de tellers stonden braaf op nul. Ik snap wel hoe het fout kan gaan, maar het is netjes opgelost en ik ga nu weer verder met inspelen en genieten. O+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 24-04 10:48
Senor Sjon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:30:
De pest is dat je niet aan de doos kan zien of hij open is geweest. Grote tv's hebben plastic clips die je bijna oneindig kan hergebruiken.

Maar goed. Ze zijn vanochtend langs geweest en zodra de doos openging zag ik al de verschillen m.b.t. inpakken tussen de nieuwe en de oude. Ze hebben de oude meegenomen en de nieuwe opgehangen. Gelijk het service menu ingedoken en de tellers stonden braaf op nul. Ik snap wel hoe het fout kan gaan, maar het is netjes opgelost en ik ga nu weer verder met inspelen en genieten. O+ 8)
Dat hebben ze dan Correct opgelost.

Pas op! brakke telefoonkwaliteit ;)

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/hc/1.jpg
Woonkamer vanuit de keuken.

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/hc/2.jpg
Vanaf de bank aan de muurkant.

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/hc/3.jpg
Opbergspul van een Zweedse firma. Prima voor DVD's en LP's.

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/hc/4.jpg
Woonkamer vanuit de gang gezien.

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/hc/5.jpg
11.2? 7.1? 5.1? Neen, gewoon 2.0 (met de mogelijkheid naar 2.1).

Sinds eind oktober ben ik op mezelf gaan wonen. Aangezien de woonkamer een soort van driehoek is, was het een uitdaging om alles een beetje netjes neer te zetten. Vanuit de bouw gingen ze er van uit om de TV-hoek op de plek van de bank aan de muurkant te realiseren. Vond ik zelf minder handig omdat dan de meubelen veel meer de kamer in komen en de doorgang belemmerd. En ja, er hangt nog geen raambekleding in de woonkamer. Geld was op en inkijk heb je zo goed als niet.

Omdat je nooit 100% recht voor de TV kunt zitten was de keuze voor plasma al snel gemaakt.

Specs:
Panasonic TX-P46GT30 plasma TV
Harman/Kardon HK3480 stereo receiver
Harman/Kardon HD970 CD-speler
Music Hall MMF-2.2 platenspeler
KEF Model 303 luidsprekers (passen prima in het vintage audio topic).
HTPC.

De HTPC wil ik gaan vervangen door een mediaspeler zoals bijveerbeeld een HDI Dune Max. De HTPC vind ik te omslachtig en speelt niet alles goed af. De luidsprekers zullen ook een keer vervangen worden. De luidsprekers zijn van mijn ouders geweest. Helaas zijn de standaarden weg gegooid en staan ze nu niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Bij mij ook weer een paar update geweest.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1rt6o3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2j4uann.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/j7caa9.jpg
De nieuwe subwoofer wat een top ding.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zl3v4w.jpg
De pioneer bdp lx-71 ook een super blu ray speler.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/149qads.jpg

Ook even een nieuw lijstje met spullen.
lg 42lk430
Onkyo tx nr 1007
humax ihdr 5050c
Pioneer bdp lx-71.
Kef iq 50 2x.
Kef iq 70 2x.
Kef iq 60c.
Xtz w 99.10.
Auralex GRAMMA
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>