Hallo allemaal!
Al een enige tijd niet gepost hier in dit prachtige thema. Ik ben inmiddels verhuisd van mijn studentenkamer naar het echte werk en dat leek mij wel een geschikt moment om te laten zien hoe het er inmiddels bijstaat!
( oud:
W.Zijlstra. in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39" )
De subwoofer heeft helaas een nieuw baasje moeten vinden (even de buren laten wennen aan de nieuwe bewoners

slechte voet beginnen is slechte voet doorzetten.. uit ervaring. )
(Voor degenen die zich afvragen waarom er overal briefjes hangen, ik ben een nieuwe taal aan het leren

)
Daar gaan we dan !
Wat zien we hier ?
- Toshiba 42XV635DB - 42" LCD TV [1080p]
Inmiddels 2.5 jaar oud, maar nog steeds top. Geen luxe 100hz functies maar gewoon een beeldscherm die niet moeilijk doet. Beeld : ja, scherp : ja. Geen luxe features die vervolgens maar matig werken tenzij je er teveel voor betaald
Versterker:
- Denon PMA-1060
Nog steeds een dijk van een versterker, alleen het aan en uit knopje moet even vervangen worden

Gelukkig zit die vast op 'aan'

*win*
Speakers:
JBL TLX-710 (Ben geen fan van JBL, maar deze klinken vreemd genoeg heerlijk!)
Externe geluidskaart: (nu dus in gebruik voor htpc)
Tascam US-100
Popcorn hour is exit, xbox is exit, decoder exit en wat hebben we nu ? HTPC! Bestaand uit :
- Intel Atom (OC @ 1.8) met ION chipset (energiezuinig, speelt alle hd makkelijk af)
- 2x 2TB Samsung schijven in software raid (linux mdadm raid 0, backup raid)
- Externe geluidskaart (interne op moederbord was nogal brak)
- Het geheel is stil, moederbord en hardeschijven passief gekoeld, hardeschijven in speciale rubbers en er draait in totaal 1 fan in het systeem die de warme lucht afvoert, en dat is een 120mm Noctua fan dop z'n laagste snelheid met speciale dempingsrubbers. Heel fijn! was ook echt een prioriteit
Draait op XBMCbuntu! met o.a.:
- Sickbeard (automatisch series binnenhalen)
- Couchpotatoe (automatisch films binnenhalen)
- Maraschino (web interface)
- Transmission (download client)
- Remote door iPhone
- Airplay werkend!
Wat nu ?
Wishlist: XTZ 95.44 *kwijl* notenkleur? wit ? Lijkt me een mooie upgrade voor in de toekomst! (iemand ze in het stof staan ?

)
Jullie sets blijven me verbazen! Het blijft een heerlijk thread dit