It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Is dat niet meer een foto voor het zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht topic?Abraxas1 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:10:
Zo mijn set van een upgrade voorzien.
Een Cambridge Audio DacMagic Upsampling DAC voor mijn Sqeeuzebox.
Het is toch gewoon een component van zijn set? Zie niet in waarom dit direct met dat kabel topic te maken heeft.Munchkin schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:02:
[...]
Is dat niet meer een foto voor het zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht topic?
Anoniem: 279696
Anoniem: 100386
Maar het is enerzijds maar de vraag of je het verschil hoort, en anderzijds de vraag of een extra stap in bewerking niet juist een beetje vervorming toevoegt. De upsampler moet immers het signaal ontvangen, herkennen, en vervolgens verwerken/omschalen, en weer versturen. Ik kan me zo voorstellen dat een rechtstreekse verbinding beter is.
Persoonlijk ben ik in de omstandigheid dat ik mn reguliere PC mbv een AMD HD5770 en een een lange HDMI kabel aan mn receiver kan hangen. Daardoor kan ik rechtstreeks en zonder tussenstap, alle lossless audioformaten en ook PCM tot 7.1 versturen tot max. 24 bits/192 KHz.
Hoewel ik mn systeem op 24 bit/96 KHZ heb staan, heb ik het verschil tussen 24 bit 48 KHz en hogere samplerates nooit gehoord. En ik heb wel de apparatuur waarmee je het zou moeten kunnen horen.
Dus ik ben van mening dat een een losse upsampler misschien niet het geld waard is vergeleken met het geld uitgeven aan het verbeteren van andere componenten.
Snap je uberhaupt wel wat het is? Het is een upsampling DAC. Of ie nou aan upsampling doet of niet, en losse DAC is vrijwel zeker beter dan de eigen DAC van de squeezebox (en de DAC van veel receivers). Dus dit is sowieso een nuttige upgrade voor die set, en daar hoef je niet lang over te discussieren.Anoniem: 100386 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:00:
Naja, ik kan wel begrijpen waarom deze mening wordt gepost; Als je sqeezebox max 48 KHz uitstuurt, kan je denken dat upsampling naar 96 KHz helpt.
Maar het is enerzijds maar de vraag of je het verschil hoort, en anderzijds de vraag of een extra stap in bewerking niet juist een beetje vervorming toevoegt. De upsampler moet immers het signaal ontvangen, herkennen, en vervolgens verwerken/omschalen, en weer versturen. Ik kan me zo voorstellen dat een rechtstreekse verbinding beter is.
Persoonlijk ben ik in de omstandigheid dat ik mn reguliere PC mbv een AMD HD5770 en een een lange HDMI kabel aan mn receiver kan hangen. Daardoor kan ik rechtstreeks en zonder tussenstap, alle lossless audioformaten en ook PCM tot 7.1 versturen tot max. 24 bits/192 KHz.
Hoewel ik mn systeem op 24 bit/96 KHZ heb staan, heb ik het verschil tussen 24 bit 48 KHz en hogere samplerates nooit gehoord. En ik heb wel de apparatuur waarmee je het zou moeten kunnen horen.
Dus ik ben van mening dat een een losse upsampler misschien niet het geld waard is vergeleken met het geld uitgeven aan het verbeteren van andere componenten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zelfde gevoel hier, ben aan "avonturen in geluid" begonnen met de Jamo's, dan 'n mooie Pioneer receiver gekocht, en intussen een Sunfire subwoofer onderweg (want ja, ik mis wat bodem)...kevin86 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:47:
[...]
Ze bavallen zeer goed, zeker in vergelijking met de logitech set. Subwoofer is zeker aan te raden, vooral bij films. Voor het geld wat ik getaald heb kan ik niet klagen.
Er zullen zeker veel bere speakers zijn, maar daar betaal je al een stuk meer voor. Vooral de prijs was voor mij de doorslag.
Spullen worden gaandeweg duurder en doorgaans beter, heb ik zo de indruk.
eens, maar dan nog moet je analoog door een receiver heen.. (eventueel nog bewerkt door een dsp en dus weer een extra conversie)..Exirion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:10:
[...]
Snap je uberhaupt wel wat het is? Het is een upsampling DAC. Of ie nou aan upsampling doet of niet, en losse DAC is vrijwel zeker beter dan de eigen DAC van de squeezebox (en de DAC van veel receivers). Dus dit is sowieso een nuttige upgrade voor die set, en daar hoef je niet lang over te discussieren.
dus ja hoeveel waarde leg je eraan, en hoeveel is het je waard

Welke Sunfire heb je besteld?elviz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:59:
[...]
Zelfde gevoel hier, ben aan "avonturen in geluid" begonnen met de Jamo's, dan 'n mooie Pioneer receiver gekocht, en intussen een Sunfire subwoofer onderweg (want ja, ik mis wat bodem)...
Spullen worden gaandeweg duurder en doorgaans beter, heb ik zo de indruk.
Dat begrijp ik niet....Diminish schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:39:
[...]
eens, maar dan nog moet je analoog door een receiver heen.. (eventueel nog bewerkt door een dsp en dus weer een extra conversie)..
dus ja hoeveel waarde leg je eraan, en hoeveel is het je waard
Door een externe DAC te gebruiken bypass je de gehele DAC in je bron. Dus je Bron stuurt een PCM of Bitstream signaal uit. De DAC zet dat om in een zuiver analoog signaal (veel zuiverder dan de interne DAC van een SB etc). Vervolgens laat je de versterker dit gewoon analoog verwerken. Als je een receiver hebt, dan kan je ervoor kiezen om hem door hem door de room analyse te gooien om zo je setup/akoestiek wat recht te trekken, maar meestal zet je je receiver bij muziek gewoon op de pure direct mode, zodat je echt puur het analoge signaal krijgt wat door de DAC wordt uitgespuugd.
Anoniem: 255894
Het is verbazingwekkend hoe hardnekkig sommige kolder toch maar blijft circuleren. Niemand zal een hoorbaar verschil merken tussen een exotische externe DAC en de DAC van de Squeezebox zelf. Los van een mogelijk volumeverschil, maar dat los je op met de draaiknop op je versterker.Exirion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:10:
[...]
Snap je uberhaupt wel wat het is? Het is een upsampling DAC. Of ie nou aan upsampling doet of niet, en losse DAC is vrijwel zeker beter dan de eigen DAC van de squeezebox (en de DAC van veel receivers). Dus dit is sowieso een nuttige upgrade voor die set, en daar hoef je niet lang over te discussieren.
Mits je goede room accoustics software (bijv. Audyssey) in je receiver hebt zitten is de beste route om de bron (bijv. Squeezebox) digitaal op je receiver aan te sluiten. Laat deze dan in het digitale circuit de room accoustics aanpassing doen, en verolgens het analoge geluid produceren (met de DACS van de receiver..).
Die obsessie met "pure direct moet voor muziek" valt in dezelfde categorie als die DAC discussie. Film en muziek zijn beide geluid en profiteren beide evenveel van Audyssey achtige oplossingen.
Think of it: zit je zogenaamd lekker "pure-direct" naar je muziek te luisteren - want dat hoort toch zo -, voor hetzelfde geld ben je die hinderlijke bult in het laag kwijt door gewoon je Audyssey (of aanverwante implementatie) aan te zetten.
Mensen, dit is het 'Post hier foto's en specs van je home cinema!' topic. Abraxas1 plaatst een foto van een onderdeel van zijn home cinema / audio installatie.Anoniem: 255894 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:52:
[...]Heel verhaal als reactie op andere verhalen.
De rest van de discussie past echt beter in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.
Ik zou zeggen, loop eens een echte audio zaak binnen waar ze dac's verkopen, en beluister er twee op dezelfde set, zelfde volume, zelfde muziek enz. Mijn upgrade van een DACMagic naar een Zodiac + was een behoorlijk grote stap voorwaarts....Anoniem: 255894 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:52:
[...]
Het is verbazingwekkend hoe hardnekkig sommige kolder toch maar blijft circuleren. Niemand zal een hoorbaar verschil merken tussen een exotische externe DAC en de DAC van de Squeezebox zelf. Los van een mogelijk volumeverschil, maar dat los je op met de draaiknop op je versterker.
Mits je goede room accoustics software (bijv. Audyssey) in je receiver hebt zitten is de beste route om de bron (bijv. Squeezebox) digitaal op je receiver aan te sluiten. Laat deze dan in het digitale circuit de room accoustics aanpassing doen, en verolgens het analoge geluid produceren (met de DACS van de receiver..).
Die obsessie met "pure direct moet voor muziek" valt in dezelfde categorie als die DAC discussie. Film en muziek zijn beide geluid en profiteren beide evenveel van Audyssey achtige oplossingen.
Think of it: zit je zogenaamd lekker "pure-direct" naar je muziek te luisteren - want dat hoort toch zo -, voor hetzelfde geld ben je die hinderlijke bult in het laag kwijt door gewoon je Audyssey (of aanverwante implementatie) aan te zetten.
Volgens mij valt er voor jou nog heel wat te leren op het gebied van (high end) audio

Audissey en consorten op een AV reciever is vrij standaard aan het worden, maar zit het er met name op om een goed 5.1 / 7.1 geluid te krijgen. Voor puur stereo zitten er vaak niet eens inregelmogelijkheden op. Mijn Denon AVR2311 kent iig geen aparte Audissey voor stereo. Heck, vziw wordt dat bij Denon niet eens voor stereo geleverd, zelfs niet op de topmoddellen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op mijn LX72 Pioneer kan je MACC wel voor stereo gebruiken. Zet je hem op Direct modus, dan gebruikt hij MACC om het stereo beeld akoestisch te verbeteren, maar hij blijft van de toon regeling/filters af. Zet ik hem op Pure Direct, dan wordt het signaal echt zoals de bron weergegeven. Mijn stereo opstelling is vrij goed, dus echt veel verschil tussen Pure Direct en Direct is niet heel merkbaar. Echter is het voor de zwaardere elektronische muziek wel lekker als ik de sub net een stukje mee laat pakken (iets wat niet kan in Pure Direct, tenzij je high level gaat aansluiten).The Eagle schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:28:
Daarbij: Audissey KAN leuke dingen doen (heb het zelf ook), maar er zijn ook mensen genoeg die het dan niet of zelfs totaal niet meer vinden klinken. In mijn geval werden de rears veel te hard aangestuurd en hield ik een bonkige bas over
Audissey en consorten op een AV reciever is vrij standaard aan het worden, maar zit het er met name op om een goed 5.1 / 7.1 geluid te krijgen. Voor puur stereo zitten er vaak niet eens inregelmogelijkheden op. Mijn Denon AVR2311 kent iig geen aparte Audissey voor stereo. Heck, vziw wordt dat bij Denon niet eens voor stereo geleverd, zelfs niet op de topmoddellen.
- FeaR
- Registratie: Maart 2007
- Laatst online: 20:52
:strip_icc():strip_exif()/u/214236/Spongebob.jpg?f=community)

500 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD)
300 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD)
Komende uit een ringkern van 1,200VA en 45,000uF aan Secondary Capacitance. Eens zien wat dat doet met de Focals ten opzichte van rechtstreeks op een Denon AVR.
Vanavond aanbetalen en dinsdag ophalen, dus dan volgen de eigen foto's

Nog wel even Black Trim bestellen bij Emotiva, dat matched beter met de rest van mijn apparatuur.
[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 05-03-2012 23:32]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

@Palm: hij zal 'm sowieso naar z'n slaapkamer moet tillen

[Voor 47% gewijzigd door Jolly_Jumper op 02-03-2012 09:20]
- FeaR
Niet "een trap" inderdaad, maar tweePalm schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:18:
Congratz, zag het al op htforum.
Hoop dat je niet een trap op moet, heb er nog nachtmerries van.

Toch de overbuurman eens bellen. Die heb ik deze week geholpen met zijn 50" plasma, dus daar mag wel wat tegenover staan

Dit zijn apparaten die tussen een receiver en speakers inzitten? Waar kan ik me hierover inlezen want voel me nogal noob op dit gebied haha.
Het is verbazingwekkend hoeveel mensen blijven denken dat alle geluidsbronnen hetzelfde klinken en dat alleen de gebruikte DAC-chip bepalend voor het geluid is. Als jij het verschil op jouw set niet kan horen, betekent dat niet dat het nergens hoorbaar is. Anders zouden mensen echt geen CD-speler van 1000 euro kopen maar genoegen nemen met een DVD-speler van het Kruidvat. Het signaalpad van een apparaatje zoals een Squeezebox is drama vergeleken met een serieus ontworpen audiocircuit tussen de DAC-chip en de uitgangsaansluitingen. Het klinkt niet slecht, maar het kan beter. Met een goeie externe DAC dus.Anoniem: 255894 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:52:
Het is verbazingwekkend hoe hardnekkig sommige kolder toch maar blijft circuleren. Niemand zal een hoorbaar verschil merken tussen een exotische externe DAC en de DAC van de Squeezebox zelf. Los van een mogelijk volumeverschil, maar dat los je op met de draaiknop op je versterker.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
RestecpFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:16:
Om de DAC-discussie even te mogen onderbrekenVolgens mij heb ik net een Emotiva XPA-2 gekocht

Al een enige tijd niet gepost hier in dit prachtige thema. Ik ben inmiddels verhuisd van mijn studentenkamer naar het echte werk en dat leek mij wel een geschikt moment om te laten zien hoe het er inmiddels bijstaat!
( oud: W.Zijlstra. in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39" )
De subwoofer heeft helaas een nieuw baasje moeten vinden (even de buren laten wennen aan de nieuwe bewoners

(Voor degenen die zich afvragen waarom er overal briefjes hangen, ik ben een nieuwe taal aan het leren

Daar gaan we dan !
Wat zien we hier ?
- Toshiba 42XV635DB - 42" LCD TV [1080p]
Inmiddels 2.5 jaar oud, maar nog steeds top. Geen luxe 100hz functies maar gewoon een beeldscherm die niet moeilijk doet. Beeld : ja, scherp : ja. Geen luxe features die vervolgens maar matig werken tenzij je er teveel voor betaald

Versterker:
- Denon PMA-1060
Nog steeds een dijk van een versterker, alleen het aan en uit knopje moet even vervangen worden

Speakers:
JBL TLX-710 (Ben geen fan van JBL, maar deze klinken vreemd genoeg heerlijk!)
Externe geluidskaart: (nu dus in gebruik voor htpc)
Tascam US-100
Popcorn hour is exit, xbox is exit, decoder exit en wat hebben we nu ? HTPC! Bestaand uit :
- Intel Atom (OC @ 1.8) met ION chipset (energiezuinig, speelt alle hd makkelijk af)
- 2x 2TB Samsung schijven in software raid (linux mdadm raid 0, backup raid)
- Externe geluidskaart (interne op moederbord was nogal brak)
- Het geheel is stil, moederbord en hardeschijven passief gekoeld, hardeschijven in speciale rubbers en er draait in totaal 1 fan in het systeem die de warme lucht afvoert, en dat is een 120mm Noctua fan dop z'n laagste snelheid met speciale dempingsrubbers. Heel fijn! was ook echt een prioriteit

Draait op XBMCbuntu! met o.a.:
- Sickbeard (automatisch series binnenhalen)
- Couchpotatoe (automatisch films binnenhalen)
- Maraschino (web interface)
- Transmission (download client)
- Remote door iPhone
- Airplay werkend!

Wat nu ?
Wishlist: XTZ 95.44 *kwijl* notenkleur? wit ? Lijkt me een mooie upgrade voor in de toekomst! (iemand ze in het stof staan ?

Jullie sets blijven me verbazen! Het blijft een heerlijk thread dit

Feli, erg fijne eindversterkerFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:16:
Om de DAC-discussie even te mogen onderbrekenVolgens mij heb ik net een Emotiva XPA-2 gekocht

Laat zeker 'ns weten hoe (+of) je 't verschil ervaart!
Het gewicht is inderdaad altijd even schrikken... De XPA5 weegt zelfs nog een tikje meer.
Maar het is niet zo erg dat je 'm niet zelf de trap opkrijgt.
Handigste is wel dat je 'm beneden toch even uit de doos haalt, dat scheelt weer.
34 kg valt toch nog wel mee. Het is een hele kluif daar niet van, maar hij ziet eruit alsof hij makkelijk vast te pakken is. Desalnietemin als je hulp kan krijgen is het nooit weg.Palm schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:18:
Hoop dat je niet een trap op moet, heb er nog nachtmerries van.
Verder heb ik al een maand een mooi home theater setje binnen, maar moet mijn gehele kamer nog een update krijgen. Hopelijk snel wat foto's hier dus.
[Voor 5% gewijzigd door Hogader op 02-03-2012 10:33]

Mooie set zoW.Zijlstra. schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:15:
Wishlist: XTZ 95.44 *kwijl* notenkleur? wit ? Lijkt me een mooie upgrade voor in de toekomst! (iemand ze in het stof staan ?)
Jullie sets blijven me verbazen! Het blijft een heerlijk thread dit

En wat XTZ betreft, ik denk dat walnut heel mooi zou staan bij je. Ik heb zelf XTZ in walnut en dat vind ik een hele mooie warme kleur.
- FeaR
De XPA-5 stond ook op het lijstje voor te kopen. Maar als er dan een XPA-2 langs komt dan hoef ik niet lang na te denken. Stereo apart is iets wat mij op het audiofiele vlak wel aanspreekt. De XPA-2 heeft dezelfde voeding als de XPA-5, maar wel drie kanalen minder om aan te sturen. Ook de Secondary Capacitance is bij de XPA-2 bijna twee maal zo groot per kanaal. De VU-meters in de vorm van LEDs lijken me wel leuk. Al is de kans groot dat die binnen een paar dagen uit staan, want een te grote kermis hoef ik ook weer niet te hebben. Voor de rears koop ik ter zijner tijd nog wel een keer een XPA-3 of XPA-5. De aanschaf van de XPA-2 is de eerste stap in mijn droom om naar aparte voor- en eindversterking te gaan. Nadeel van de XPA-2 is wel dat ik nog wel een XPA-3 of XPA-5 nodig heb voordat ik over kan op een losse processor. Met de XPA-2 doet mijn Denon nog de center en de rears.Slonzo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:23:
[...]
Feli, erg fijne eindversterkerIk heb een XPA5 en UPA2, ben er zelf erg tevreden van.
Laat zeker 'ns weten hoe (+of) je 't verschil ervaart!
Het gewicht is inderdaad altijd even schrikken... De XPA5 weegt zelfs nog een tikje meer.
Maar het is niet zo erg dat je 'm niet zelf de trap opkrijgt.
Handigste is wel dat je 'm beneden toch even uit de doos haalt, dat scheelt weer.
Moet nog wel even shoppen voor een leuke interlink voor tussen de receiver en de Emotiva. En verdiepen hoe ik de Trigger In en Output aan het werken kan krijgen. Maar zo te zien is dat een simpele mono 3,5mm jack.
[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 02-03-2012 10:57]
'n SDS-10, niet ZO speciaal, maar voor mijn budget leek me dat net 'n goede afweging prijs/kwaliteit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Inderdaad gewoon inpluggen, maar dan moet je het vervolgens instellen op je processor (in jouw geval dan de denon receiver). Bij de Emotiva UMC-1 kun je dit doen bij de setup.The Eagle schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:13:
@FeaR: die trigger in en out is idd een simepe mono 3,5mm jack, zou je zo aan moeten kunnen sluiten
Nu nog een aparte dac met preamp functie en je kunt genieten van een fraaie stereosound!

Anoniem: 382536
Jij bent nu wel de aangewezen persoon om ''Het Grote Emotiva Topic'' te starten

Lijkt mij wel mooi namelijk om daar alle ervaringen te delen.

- FeaR
Zal eens testen hoe dat gedoe werkt. Ik heb twee maal Trigger Out op mijn receiver, dus ik kan in principe twee apparaten aansturen. Moet alleen even kijken hoe dat werkt, want de eindversterker moet natuurlijk altijd aan gaan. Maar mijn Blu-rayspeler alleen als ik die als input op de receiver kies...The Eagle schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:37:
En als je toch met die triggers gaat experimenteren, dan hoor ik graag of dat ook goed werkt icm een Denon Bluray. D'r staat hier nl naast een AVR2311 een DBP1611, en die moet ik iedere keer apart uitzetten. Sure, ik zou HDMI control aan kunnen zetten en het via HDMI doen, maar dan staat de receiver standby en niet uit. Dus remote triggers zou handig kunnen zijn
Zou dat lopen? Zo veel mensen hier hebben niet een Emotiva staan geloof ik. Op HT Forum is de aanhang en populariteit groter.Anoniem: 382536 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:40:
FeaR,
Jij bent nu wel de aangewezen persoon om ''Het Grote Emotiva Topic'' te starten![]()
Lijkt mij wel mooi namelijk om daar alle ervaringen te delen.
(*) bleek dat die bij de douane waren geopend en in de geopende enveloppe zijn die 4 weken later tot bij mij geraakt , zonder opnieuw dicht te maken. Het is een wonder dat alle componenten er nog inzaten !
De benodigdheden :
4 afdekplaatjes van Berker , 80x80mm tussenring van Berker , Oehlback pro-in vrouwelijke banaanstekkers, Oehlbach voorgeboord montageraampje en blinde plaatjes :
Rear speakers ontbreken nog :
Fronts :
( en neen , ik geil niet op specs zoals 24 karaats goud verguld van Oehlbach enz, maar ik deed het voor het uiterlijk en het installatiegemak

Als ik dit plaatje zieFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:55:
[...]
Zal eens testen hoe dat gedoe werkt. Ik heb twee maal Trigger Out op mijn receiver, dus ik kan in principe twee apparaten aansturen. Moet alleen even kijken hoe dat werkt, want de eindversterker moet natuurlijk altijd aan gaan. Maar mijn Blu-rayspeler alleen als ik die als input op de receiver kies...
[...]
Zou dat lopen? Zo veel mensen hier hebben niet een Emotiva staan geloof ik. Op HT Forum is de aanhang en populariteit groter.
dan zie ik een remote control in en een remote control out. Daar staat alleen bij dat het voor de room is (en dus niet dat het een trigger in of out betreft). Vandaar ook mijn vraag

Ding is net nieuw en ik heb geen zin om de boel te slopen

Je zou zeggen dat het de zelfde verbinding is, maar ja...
Zou wel mooi zijn als het werkt - als je 1 van beiden aanzet, dat dan de andere ook aan gaat.
Je kan die triggers redelijk vaak splitten he. Gewoon met een jack Y-plug/kabel. Ik heb hem ook moeten splitten.FeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:55:
[...]
Zal eens testen hoe dat gedoe werkt. Ik heb twee maal Trigger Out op mijn receiver, dus ik kan in principe twee apparaten aansturen. Moet alleen even kijken hoe dat werkt, want de eindversterker moet natuurlijk altijd aan gaan. Maar mijn Blu-rayspeler alleen als ik die als input op de receiver kies...

Die glazen Berker plaatsjes zijn een kleine 40€, dan de tussenringen, de verzendkosten ( die banaanconnectoren wegen een 200gr denk ik en kosten ook 51€/stuk, en die blinde plaatjes 4€/stuk

Hier gekocht trouwens , hier was alles te krijgen. Juist even moeten bellen omdat die man initieel een betaling wou via postcheque

[Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 02-03-2012 15:19. Reden: typo]
Hehe, goed bezig hoor. Ik heb er ook nog even naar zitten kijken XPA-5 @ $899,- maar de Emotiva processor is voorlopig niet leverbaar dus daar had ik dan iets anders voor moeten zoeken. Een processor is geen goedkoop ding en uiteindelijk heb ik voor de makkelijke alles-in-1 SR7005 gekozenFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:16:
[afbeelding]
Komende uit een ringkern van 1,200VA en 45,000uF aan Secondary Capacitance. Eens zien wat dat doet met de Focals ten opzichte van rechtstreeks op een Denon AVR.
Vanavond aanbetalen en dinsdag ophalen, dus dan volgen de eigen foto's
Nog wel even Black Trim bestellen bij Emotiva, dat matched beter met de rest van mijn apparatuur.

>> Signature?
Ik gok dat dat iets gaat doen met je trommelvliezenFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:16:

Let wel een beetje op welke interlinks je neemt, ik heb al berichten gelezen van mensen die schielded kabels moesten gebruiken, of anders sprong de versterker altijd in veiligheid... Nuja, afgaande op de rest van je setup vermoed ik wel dat je geen cheapo dropvetertjes gaat kopen, maar blijkbaar zijn de Emotiva's soms een beetje kieskeurig. Ik heb er gewoon snoertjes bijbesteld van Emotiva, ook leuk spul voor het geldFeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:51:
Moet nog wel even shoppen voor een leuke interlink voor tussen de receiver en de Emotiva. En verdiepen hoe ik de Trigger In en Output aan het werken kan krijgen. Maar zo te zien is dat een simpele mono 3,5mm jack.

Op mijn mini-X a100 hangt eigenlijk ook een relatief goedkoop kabeltje, maar wsl is die minder kieskeurig.
Van die triggers hoef je je niet veel aan te trekken; kan gewoon 5-12V aan via een mono jack (kabeltjes worden ook mooi meegeleverd, voldoende lang). Erin prikken en klaar

Nee hoor, binnen enkele seconden blaas je je speakers op en hoor je lekker niets meerMPAnnihilator schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:53:
Ik gok dat dat iets gaat doen met je trommelvliezen

[Voor 70% gewijzigd door Slonzo op 02-03-2012 16:38]
Heb ook al verhalen gelezen dat hele dure interlinks het niet deden, maar het meest simpele/goedkope dropvetertje weer wel.Slonzo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:33:
[...]
Let wel een beetje op welke interlinks je neemt, ik heb al berichten gelezen van mensen die schielded kabels moesten gebruiken, of anders sprong de versterker altijd in veiligheid... Nuja, afgaande op de rest van je setup vermoed ik wel dat je geen cheapo dropvetertjes gaat kopen, maar blijkbaar zijn de Emotiva's soms een beetje kieskeurig. Ik heb er gewoon snoertjes bijbesteld van Emotiva, ook leuk spul voor het geld
Op mijn mini-X a100 hangt eigenlijk ook een relatief goedkoop kabeltje, maar wsl is die minder kieskeurig.
Van die triggers hoef je je niet veel aan te trekken; kan gewoon 5-12V aan via een mono jack (kabeltjes worden ook mooi meegeleverd, voldoende lang). Erin prikken en klaarWerkt perfect, mijn XPA5 gaat altijd lekker mee aan met mijn receiver.
Dit zijn de 2 andere setups van woonkamer en audio/TV kamer:
http://gathering.tweakers...message/37535242#37535242
http://gathering.tweakers...message/37586019#37586019
Was al lang op zoek naar een goede set PC speakers. Naar jarenlang geluisterd te hebben naar het Microsoft Digital Sound System 80

De zoektocht kwam al gauw uit op een set studio monitors, gezien de liefst vlakke/natuurgetrouwe weergave. Helaas nergens in de buurt te beluisteren (de modellen die ik op het oog had), dus vooral gaan zoeken op de forums....

Wat een geluid, heerlijk. Wat een power en ook nog eerlijk geluid ook. En ook nog zoveel aansluitingen/instelmogelijkheden. En ziet er goed uit. Maar helaas, de ruis was voor mij ondraaglijk. Over zachte passages heen te horen. En dat met een digitale ingang, maar ook zelfs zonder iets aangesloten en een lager volume. Altijd ruis, hetgeen ook veel gemeld wordt op het net. Jammer dus terug gestuurd.
Daarna meteen verder gezocht en uiteindelijk uitgekomen bij de Focal CMS 65. Waarom deze? Alleen maar goede reviews van te vinden, en een top merk volgens mij.
En daar zijn ze:

Ik moet zeggen, geweldig. Ruisvrij (tenzij je met je oor op de tweeter zit) en dan de sound:
- eerlijk, ongekleurd
- veel details te horen, je "doorhoort" zo een nummer tot in zijn fijnste details
- voldoende bas die ook nog strak en gedetailleerd is, ongelofelijk qua druk voor dit formaat
- wat een autoriteit en power....lijkt genoeg voor een feestje met een man of 30 (niet dat ik ze daarvoor zou gebruiken)
- zowel bij zeer zacht als luid niveau een zeer goede balans/evenwichtige weergave
Tenslotte nog de constatering dat deze speakers gebouwd zijn als een tank. Met hun aluminium behuizing en dikke 10kg gewicht voor hun grootte heb ik echt het gevoel dat deze een leven lang mee gaan. Met een XLR en RCA (tulp) aansluiting voor mij voldoende. Op de achterkant nog wat mogelijkheden voor de sound aan te passen, waarvan ik tot nu alleen de "desktop notch" heb gebruikt (160hz). Even een foto daarvan, niet zelf gemaakt:
Ga nog kijken of ik ze op de een of andere manier nog wat hoger kan zetten. De bijgeleverde rubberenmatjes en voetjes ten spijt. De speakers moeten nog verder inspelen (10 uur staat op de doos), maar andere bronnen melden 30 uur, die ik er nog zeker niet op heb zitten, dus misschien wordt het nog beter....!
Bij deze nog de leveranciers link: http://www.focalprofessional.com/en/cms-line/cms-65.php
FeaR, wat een beest van een versterker.
Ja, goedkoop zijn ze niet (meestal tussen de 6-700 per stuk), maar wel elke euro waard. Wat heb jij gekozen?DjVe schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:21:
Ziet er goed uit JAHRASTAFARI.... Ik stond weken geleden voor dezelfde keuze, maar deze heb ik niet meegenomen (ik zie trouwens dat ze ook aardig prijzig zijn).
Ben uiteindelijk voor de laatste gegaan en dat klinkt voor €325 (per set) euro echt niet slecht!
Heb er ook een review over geschreven: productreview: Edifier S2000 2.0 Studio Speakers review door DjVe
NabranderAnoniem: 255894 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:52:
[...]

Zo'n dac kan ook voor de analoge stereo luisteraars onder ons digitale bronnen toegankelijk maken. En ik heb de DAC magic digitaal aangesloten op de SB. De DAC magic zit weer analoog op de versterker.
Het verschil is wel degelijk hoorbaar en op elk volume.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
TV: Panasonic P50V10
5.1 speakersetje: JBL SCS200.5.
Receiver: Denon AVR-1906
Blu-ray speler: Panasonic DMP-BD 60 (gratis bij TV)
Decoder: Ziggo/Cisco dinges
Media-speler: Xtreamer mk1 (met Scythe-fan mod)
Overig: Wii, Logitech Harmony One oplader, Marmitek Invisible Control 6, Jellyfish mood light
Niet zichtbaar: Beyerdynamic DT770 Pro 80 headphones

Ik had het voornemen de kabelzooi netjes te gaan oprollen/managen maar de kast zit bijna altijd dicht dus de noodzaak is verdwenen. En ik ben lui.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
"Monitor stand"C00P schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:05:
Wat zijn eigenlijk de manieren om je monitor te verhogen ? hij staat eigenlijk te laag en kan op google niet direct iets vinden om eronder te plaatsen, buiten een paar boeken
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Heb je nou een schilderij met speakers erin hangen?

[Voor 7% gewijzigd door DjVe op 04-03-2012 09:15]
Idd...DjVe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:15:
[...]Heb je nou een schilderij met speakers erin hangen?

Is een uitvergroting van deze CD hoes:
Dit is echt mooi spul zeg!!!!! Wat een super mooie afwerking! Mag ook wel voor die prijsMPAnnihilator schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:18:
Ik vrees dat ik ook over die 100 ga zitten![]()
Die glazen Berker plaatsjes zijn een kleine 40€, dan de tussenringen, de verzendkosten ( die banaanconnectoren wegen een 200gr denk ik en kosten ook 51€/stuk, en die blinde plaatjes 4€/stuk)
Hier gekocht trouwens , hier was alles te krijgen. Juist even moeten bellen omdat die man initieel een betaling wou via postcheque, uiteindelijk gewoon kunnen regelen met internationale overboeking.

VetJAHRASTAFARI schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:51:
[...]
Idd...![]()
Is een uitvergroting van deze CD hoes:
[afbeelding]

Ik heb op mijn studeerkamer nog een schilderij hangen van JBL van de lancering van de TiK serie. LINK!
Staat nog steeds op mijn lijstje "hebben hebben hebben"

Erg mooi meubel.Ray-zor schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:39:
Mijn jaren oude en niet zo'n spannende set, maar tijd voor plaatjes na de levering van de meubels.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TV: Panasonic P50V10
5.1 speakersetje: JBL SCS200.5.
Receiver: Denon AVR-1906
Blu-ray speler: Panasonic DMP-BD 60 (gratis bij TV)
Decoder: Ziggo/Cisco dinges
Media-speler: Xtreamer mk1 (met Scythe-fan mod)
Overig: Wii, Logitech Harmony One oplader, Marmitek Invisible Control 6, Jellyfish mood light
Niet zichtbaar: Beyerdynamic DT770 Pro 80 headphones![]()
Ik had het voornemen de kabelzooi netjes te gaan oprollen/managen maar de kast zit bijna altijd dicht dus de noodzaak is verdwenen. En ik ben lui.

You save everyone, but who saves you?
Thx. Meer info over het meubel in Ray-zor in "Het grote Audiomeubel topic!"SChief schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:12:
[...]
Erg mooi meubel.Zou gaaf zijn als de televisie aan de muur hing, dan is het plaatje af naar mijn mening.
Zoals ik in dat topic ook al zeg: ophangen van een TV is strak maar ik houd niet zo van het permanente karakter dat daar aanhangt. Zeker omdat bijv. ook het bankstel en wellicht de TV over niet al te lange tijd ingewisseld gaan worden.
Anoniem: 194366
Geluid staat er nu. Zodra er geld is komt er een LED TV en wordt alles netjes gemaakt, maar goed als student zijnde kan dat nog wel wat maandjes duren. De subwoofer is om dit moment zelfs groter dan de TV en ik kan eigenlijk ook niet wachten op wat groter beeld.
- Marantz SR3001
- Epos `Epic 2
- 15'' actieve subwoofer
De speakers zijn overigens echt fantastisch imo. Heb maanden lang speakers beluisterd tot twee keer zo duur als deze Epos monitors maar deze vond ik gewoonweg fantastisch. Daarbij hield ik zo geld over om bij JCR Audio Solutions een sub te laten maken. Ik weet dat er vooroordelen zijn over car-woofers, maar deze sub doet hier echt geweldige dingen. Gaat zeer diep en laag en als ik op de bank zit voel ik de druk op mijn borst bij bepaalde scènes. Kortom tevreden met het geluid.
[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 05-03-2012 00:59]

Ik heb mijn mede8er vervangen door een HTPC/Nas. Wellicht iets overpowered en niet zuinig, maar kon goedkoop aan de cpu komen.
Specs:
Shuttle SP45H7
Intel Core 2 Quad Q8200
2x2Gb DDR2
AMD Radeon HD5450
1Tb HD (had ik nog liggen, voorlopig genoeg)
Logitech K400 keyboard met touchpad
Fotos van het nieuwe hoekje
Thafuk?! dat is echt een massive woofer gek..Anoniem: 194366 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:53:
[afbeelding]
(...)De subwoofer is om dit moment zelfs groter dan de TV en ik kan eigenlijk ook niet wachten op wat groter beeld.
(...)
- 15'' actieve subwoofer
(...)
Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker
Heb de vriendin kunnen overhalen om de TV op te hangen, wat meteen een opgeruimd tv meubel mogelijk maakt:
- TV wordt opgehangen (2e hands Vogels beugel op de kop getikt)
- Centerspeaker komt of op een plankje of het meubel zelf
- Draden worden knap weggewerkt
- Alle meuk die nu naast de TV op het meubel staan, komen op de plek van de Centerspeaker.
* KillaZ is blij......vanavond of van het weekend aan de bak
K to the KillaZ
Zit alleen te twijfelen om het simpel te doen (650) of een uitgebreidere te nemen met PS3 converter ding.
Heb zelf een Harmony One met een PS3 converter; werkt erg gemakkelijk en bevalt dus prima! Denk niet dat je spijt gaat krijgen van een uitgebreidereGriffin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:46:
Binnenkort een kleine bescheide upgrade doen, Harmony kopen want ik word gek van de 3 afstandbedieningen.
Zit alleen te twijfelen om het simpel te doen (650) of een uitgebreidere te nemen met PS3 converter ding.

[Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 05-03-2012 16:19]
PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Je hebt toch sowieso een PS3 converter nodig. Dan maakt het niet uit of je een simpele of een dure harmony neemt.Griffin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:46:
Binnenkort een kleine bescheide upgrade doen, Harmony kopen want ik word gek van de 3 afstandbedieningen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Je kan ook de monitor ophangen, doormiddel van een klem welke je op het bureau bevestigd, hierdoor kun je je monitor op elke gewenste manier ophangen.C00P schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:05:
Wat zijn eigenlijk de manieren om je monitor te verhogen ? hij staat eigenlijk te laag en kan op google niet direct iets vinden om eronder te plaatsen, buiten een paar boeken
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Ik heb er op gegoogeld maar het is me nog steeds niet duidelijk wat het nu is.Sandyman538 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Je hebt toch sowieso een PS3 converter nodig. Dan maakt het niet uit of je een simpele of een dure harmony neemt.
Je kan dan je PS3 bedienen voor blue rays af te spelen ?
Silasje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:57:
[...]
Je kan ook de monitor ophangen, doormiddel van een klem welke je op het bureau bevestigd, hierdoor kun je je monitor op elke gewenste manier ophangen.
Heb je hier een link voor ?
Ik heb hier op Ikea hacks nog een mooie oplossing gevonden

Het apparaatje zet gewoon het signaal wat uit je afstandsbediening komt om in bluetooth signalen die de PS3 begrijpt. Zo kun je dus je PS3 bedienen met je harmony linkjeC00P schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:07:
[...]
Ik heb er op gegoogeld maar het is me nog steeds niet duidelijk wat het nu is.
Je kan dan je PS3 bedienen voor blue rays af te spelen ?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Inderdaad: Een Harmony zendt infrarood signalen uit, de PS3 wordt via bluetooth bediend (controller of PS3 afstandsbediening). Dit kastje moet in het zicht van de Harmony afstandsbediening liggen en zet de ontvangen commando's om in bluetooth zodat de PS3 ze kan verwerken.Sandyman538 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:23:
[...]
Het apparaatje zet gewoon het signaal wat uit je afstandsbediening komt om in bluetooth signalen die de PS3 begrijpt. Zo kun je dus je PS3 bedienen met je harmony linkje
Kleine aanvulling, bij een Harmony 900 (of andere Harmony met RF) hoeft dat kastje niet perse in het zicht te liggen. Als je Harmony RF ondersteund kan je alles gewoon uit het zicht leggenEMDB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:04:
[...]
Inderdaad: Een Harmony zendt infrarood signalen uit, de PS3 wordt via bluetooth bediend (controller of PS3 afstandsbediening). Dit kastje moet in het zicht van de Harmony afstandsbediening liggen en zet de ontvangen commando's om in bluetooth zodat de PS3 ze kan verwerken.

Goede combi, Harmony 900 en PS3 adapter

Als je de goede IR-signalen hebt, zou het in inderdaad moeten werken.dtjv schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:09:
Cool ding, dat kastje van Harmony. Zou 'ie ook functioneren met een niet-Harmony remote? Als je maar de goede IR-signalen ergens kunt vinden, zou dat moeten werken, toch?
PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ziet er vet uit hoor! Daarnaast een herkenbare setup (heb zelf ook gedeeltelijk de Northridge E en ES serie, ES80, EC35 en E20 ). Valt me alleen wat op aan je plaatjes over de center. Weet je zeker dat jouw center de EC35 is? Hij lijkt zo klein door die massive TVBlackHat schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:05:
Na veel kijken naar pic's en specs van anderen heb ik zelf ook maar even de moeite genomen om mijn mancave te posten.
Hier een (kort) overzicht van de specs:
Samsung UE55D6200 (met 3D brllen)
Harman Kardon AVR247
JBL e80 Frontspeakers
JBL e150 Subwoofer
JBL e35 Centerspeaker
JBL e20 Rearspeaker
Ik weet dat het geen high-end apparatuur is, maar voor het kijken van films is het toch wel overweldigend!

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum
- FeaR
Kastje wat verbouwd zodat de Emotiva er in kan:
Totaalplaatje met één van de Focals er bij:
Moet nog even een versteviging aanbrengen onder het kastje, want een Emotiva van 34 kilo werd het meubel toch net wat te veel :angel:
De set bestaat nu uit:
- 2 x Focal Chorus 826W in Satin Black (Special Edition)
- 1 x Focal Chorus CC800V in Ebony
- 2 x Magnat Motion 990 die nog tijdelijk als rear speaker dienen
- 1 x Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
- Denon AVR-2809 Black (Rear Left, Rear Right en Center)
- Emotiva XPA-2 (Front Left en Front Right)
- Denon DVD-2500BT
- Playstation 3 Fat
- XBox 360 Elite
- Logitech Squeezebox Touch
- Philips 42PFL9603 (die wil ik vervangen voor een 50" plasma, maar die kan ik op het moment niet kwijt).
Aan de andere kant van de kamer staat nog steeds hetzelfde:
De andere Focal Chorus 826W met daarnaast een Velodyne SPL-1200 Ultra.
Enig verschil al merkbaar ?
(fabricage fout in de 1 van de kasten) zat er 2 a 3 weken mee te kutten.

fotootje geschoten met mijn crappy nexus one
wat staat er op de planning:
betere 5.1 zuil speakers
een 60" plasma die gelijk wordt opgehangen / of een elekronische scherm + projector
ben er nog niet helemaal uit wat het wordt.
wat je ziet is eigenlijk heel simpel :
een LG plasma tv
Onkyo HT set
UPC mediabox voor me HDTV
Een MagicPro HTPC , dual atom
Xbox 360

en een standaard ikea meubel wat je ontelbare keren hier ook hebt zien langskomen
- FeaR
Op de kast, maar aangezien ik nu vooral muziek luister heb ik die niet op de foto gezet. Het is vooral 2.1 wat er op dit moment hier in gebruik is.DjVe schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:59:
waar staat je center dan FeaR?
LEDje is wel jammer. Ik mis het zelf niet aangezien ik het dus niet gebruik, maar wil het wel fixen. Dat is de perfectionist in mij.
Stukje met de trigger werkt zeer goed. Wanneer de receiver aan plopt dan klikt de Emotiva ook aan

zijn je buren ook tevreden...?Anoniem: 194366 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:53:
[afbeelding]
Gaat zeer diep en laag en als ik op de bank zit voel ik de druk op mijn borst bij bepaalde scènes. Kortom tevreden met het geluid.
[Voor 4% gewijzigd door san.okk op 06-03-2012 21:13]
Compensatie voor je TV zo te zien?Anoniem: 194366 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:53:
- 15'' actieve subwoofer

Proficiat met je aankoop. Ga je er nog Black Trims opzetten? Denk dat het goed zal staan bij de rest.FeaR schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:18:
De Emotiva XPA-2 is binnen. ....
- FeaR
Vanmiddag wil ik de de zilveren trim er eens afhalen, zien hoe het er dan uit ziet. Dat doen ook behoorlijk wat mensen namelijk. Maar Black Trim staat wel op de lijst om te bestellen. Wil alleen wachten tot iemand iets gaat bestellen bij Emotiva zodat ik op zijn/haar naam de Black Trim mee kan bestellen. Scheelt voor mij namelijk zeer veel verzendkosten. En als ik zo zie hoe veel pre-orders er op HT Forum zijn voor de nieuwe Emotiva processor moet dat wel goed komenh40d schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:50:
[...]
Proficiat met je aankoop. Ga je er nog Black Trims opzetten? Denk dat het goed zal staan bij de rest.

[Voor 97% gewijzigd door RoD op 07-03-2012 14:51]
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
- FeaR
Mmm.. wat is dan de meerwaarde van Black Trim als het er zonder ook goed uit ziet. Vraag me ook wel af hoe goed je Black Trim ziet. Vind het zonder Trim er ook erg netjes uit zien. Op een andere foto vond ik het niets, maar bij jou ziet het er gewoon strak uit.Palm schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:14:
Vind het persoonlijk het mooist zonder trims. Hier een fototje van mijn ex-Emotiva.
[afbeelding]
Wat ga jij overigens nu kopen dat je AVR-3310 te koop staat?
[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 07-03-2012 09:18]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Niet meer tevreden van en vervangen ?Palm schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:14:
... ex-Emotiva.
Veel mooier inderdaad! Prachtig ding zo.Palm schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:14:
Vind het persoonlijk het mooist zonder trims. Hier een fototje van mijn ex-Emotiva.
[afbeelding]
Zal vanavond eens een foto maken van mijn XPA-3 met Black Trims en deze hier plaatsen.FeaR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:17:
[...]
Mmm.. wat is dan de meerwaarde van Black Trim als het er zonder ook goed uit ziet. Vraag me ook wel af hoe goed je Black Trim ziet. Vind het zonder Trim er ook erg netjes uit zien. Op een andere foto vond ik het niets, maar bij jou ziet het er gewoon strak uit.
...
edit: Een XPA-2 zou tzt ook wel eens mijn HT kunnen aanvullen (evt ook nog een XMC-1 maar mijn Denon 3311 is nog niet aan vervanging toe).
[Voor 13% gewijzigd door hansvk op 07-03-2012 12:49]
- FeaR
De XMC-1 doet me echt helemaal niets. Vind het qua looks niet echt je van het (te veel blauwe LEDjes) en ook qua aansluitingen is het net niet. Dingen als voorversterkers zitten toch wat hoger in de markt. Dan verwacht ik toch minstens wel iets als twee maal HDMI uitgangen. Nee, dan ga ik liever voor een Integrah40d schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:32:
[...]
Zal vanavond eens een foto maken van mijn XPA-3 met Black Trims en deze hier plaatsen.
edit: Een XPA-2 zou tzt ook wel eens mijn HT kunnen aanvullen (evt ook nog een XMC-1 maar mijn Denon 3311 is nog niet aan vervanging toe).

Ben benieuwd naar de foto's overigens

En nog betreffende mijn niet werkende LEDje: de verkoper gaat zelf contact opnemen met Emotiva. De garantie is wel overdraagbaar, maar nu de versterker nog op zijn naam staat gaat het wellicht wat makkelijker. Dat je geen gedoe krijgt dat ik niet de originele eigenaar ben of wat dan ook.
Das prettig. Scheelt jou gezeik en voor de verkoper is het maar een kleine moeite denk ik.. heb je zelf al gekeken wat het was/zou kunnen zijn?FeaR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:12:
[...]
En nog betreffende mijn niet werkende LEDje: de verkoper gaat zelf contact opnemen met Emotiva. De garantie is wel overdraagbaar, maar nu de versterker nog op zijn naam staat gaat het wellicht wat makkelijker. Dat je geen gedoe krijgt dat ik niet de originele eigenaar ben of wat dan ook.
Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker
- FeaR
Vind het zelf ook zeer fijn. Voor dit soort dingen koop ik liever op HT Forum dan op Marktplaats of iets dergelijks.Pixeltje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:02:
[...]
Das prettig. Scheelt jou gezeik en voor de verkoper is het maar een kleine moeite denk ik.. heb je zelf al gekeken wat het was/zou kunnen zijn?
Heb de Emotiva wel open gehad om te kijken of er een los contact is, maar dat heb ik niet kunnen ontdekken. Alle connectoren zaten goed op het PCB.
Hier de foto's van het probleem:
Als ik de Emotiva in stel dat ik alleen de twee actieve kanalen wil zien (normaal twee LEDjes) dan zie ik dit:
Een LED die semi brandt, iets wat niet mag.
Zet ik de XPA-2 op VU-meters dan krijg ik dit:
De LED links valt dan helemaal uit en de rechter gaat vol branden. Overigens werkt de VU-meter verder wel, want op -12.0 dB schiet het tweede LEDje er bij. Maar die flikkerende LED rechts en de uitvallende LED links zijn niet goed.
- FeaR
Wat Black Trim doet wil ik nog wel even zien. Wellicht dat het breekt, maar ook meer past bij de rest van het apparaat. Dat zilveren komt eigenlijk nergens echt in terug. Heb nu net de Silver Trim er af gehaald en het ziet er een stuk beter uit. Maar met dat gehele zwarte en vier schroefjes is het inderdaad net Electrocompaniet, plastic plaat er voor en je bent erMitchR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:23:
Vind het zonder trims echt stukken minder mooi, het hoort bij dat apparaat vind ik persoonlijk, zilver of zwart, zonder vind ik er persoonlijk echt veel goedkoper uitzien. Zonder de trims heeft het veel weg van Electrocompaniet (net als het logo), alleen is dat merk dan veel chiquer.

Zal vanavond Deeltje 48 van dit topic trouwens eens online zetten

Wat zien we hier:
Panasonic 42g10
Pioneer 920
Centerspeaker jamo
2x Frontspeaker Jamo 608
WD live tv (naast center)
Logitech harmony (naast center)
Marmitek infrarood extender
achter de schuifdeurtjes:
Wii
Koning gigabit switch
Cisco PVR HD (UPC)
IP Streamer (niet nader te noemen kabelaar)
er staat nog een Synology ds209 in de meterkast met een linksys (ddwrt) gigabit router.
Anoniem: 255763
ik zou graag willen weten wat het merk is en waar vandaan.
alvast bedankt.
Ps. mooie spullen heb je staan, ik heb zelf de jamo s606
Dit topic is gesloten.
Let op!
<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>