Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 359.282 views

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 16:08
loeberce schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:40:
Als je de keus nog hebt zou ik voor ethernet ipv kabel gaan. Via glasvezel krijg je ook nog een decoder erbij en die zit ook op een ethernet kabel aangesloten. Coax kabel gebruik je misschien dan alleen nog voor je radio en dat lijkt mij niet meer de moeite waard. Want je kan ook radio luisteren via je decoder of via internet.

Als de kabels nog getrokken moeten worden zou ik het wel weten!
Dat was ook mijn idee inderdaad.
Ik wil dan de leiding waar nu de COAX-kabels doorheen lopen gebruiken voor de internetkabels. Deze loopt via de verdiepingsvloer naar de meterkast.
Kwestie van de COAX eruit trekken en de ethernetkabel direct meetrekken en een nieuw kapje op de doos die in de muur zit. :) (simpel gezegd, maar dit laat ik over aan een elektricien)

Overigens hou ik jullie op de hoogte van de verrichtingen, is misschien wel leuk om te zien hoe het vordert en wat het uiteindelijk wordt!

[Voor 9% gewijzigd door HwKok op 22-02-2012 09:45]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:22

Pixeltje

Woo-woohoo!

HwKok schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:43:
[...]

Dat was ook mijn idee inderdaad.
Ik wil dan de leiding waar nu de COAX-kabels doorheen lopen gebruiken voor de internetkabels. Deze loopt via de verdiepingsvloer naar de meterkast.
Kwestie van de COAX eruit trekken en de ethernetkabel direct meetrekken en een nieuw kapje op de doos die in de muur zit. :) (simpel gezegd, maar dit laat ik over aan een elektricien)

Overigens hou ik jullie op de hoogte van de verrichtingen, is misschien wel leuk om te zien hoe het vordert en wat het uiteindelijk wordt!
Zorg wel dat je goede Cat6 kabels koopt..
FP: nieuws: Sommige cat5e-kabels halen gigabitsnelheden niet door materiaal
GoT: Pas op voor slechte Cat5e

Zou eeuwig zonde zijn als je nu cat5 of cat5e gaat trekken. Ja, Cat6 is duurder maar daar ga je ook lol van hebben :)

[Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 22-02-2012 10:29]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Inderdaad, als je nu toch kunt kiezen, trek dan overal CAT6 naartoe.
En dan 2 extra, voor een uitbreiding, just in case.
1x TV
1x HTPC
1x reciever
1x decoder
1x eventuele mediaplayer naast je HTPC
1x eventuele NAS
1x eventuele gameconsole

• HwKok
Pixeltje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:29:
[...]

Zorg wel dat je goede Cat6 kabels koopt..
FP: nieuws: Sommige cat5e-kabels halen gigabitsnelheden niet door materiaal
GoT: Pas op voor slechte Cat5e

Zou eeuwig zonde zijn als je nu cat5 of cat5e gaat trekken. Ja, Cat6 is duurder maar daar ga je ook lol van hebben :)
Thnx voor de tip, ik zal er op letten :)
Wel doodzonde trouwens dat er voor tv kijken via glasvezel weer een extra kastje + afstandsbediening bij moet komen. Ik zou hierdoor bijna kiezen voor tv via de kabel met een CI+ kaartje in de tv! Maarja, glasvezel is de toekomst, dus laten we het dan maar 'op de toekomst' aanleggen allemaal. Dat is dan ook de enige reden voor mij om tv te kijken via glasvezel..

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HwKok schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:29:

EDIT: Ik ben voornemens glasvezel aansluitingen van KPN te nemen, zij bieden de 'draadloze verbindingsset' waarbij tv/computer/etc. via het stroomnet worden voorzien van signaal. Iemand ervaring mee? Dit zou een alternatief kunnen zijn..
Zelf heb ik er geen positieve ervaringen mee (wegvallende verbinding enz.), maar er zijn ook genoeg positieve ervaringen over te lezen. Ik het uiteindelijk besloten om maar gewoon een cat6 te trekken. Die werkt altijd!

Overigens heb ik de kabels wel zelf getrokken met behulp van een lange trekveer die ik bij een verhuurbedrijf gehuurd had (die standaard trekveren van de Gamma zijn altijd te kort!). Werkelijk een fluitje van een cent, zeker als je met z'n tweeën ben. Ik was eigenwijs en deed het alleen. Dan moet je wat vaker heen en weer om de kabel goed te geleiden, maar ook dat werkt. Wel eventueel de reeds aanwezige kabels uit de leiding halen en opnieuw meetrekken. Er langs trekken gaat verdomde moeilijk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:56
lars-saxo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:51:
Inderdaad, als je nu toch kunt kiezen, trek dan overal CAT6 naartoe.
En dan 2 extra, voor een uitbreiding, just in case.
1x TV
1x HTPC
1x reciever
1x decoder
1x eventuele mediaplayer naast je HTPC
1x eventuele NAS
1x eventuele gameconsole
Je kunt toch ook 1 trekken en een switch plaatsen? 7x CAT6 in je woonkamer vanaf je router lijkt me wat overbodig. Bovendien hebben de meeste routers maar 4 lan-aansluitingen.

• HwKok
loeberce schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Je kunt toch ook 1 trekken en een switch plaatsen? 7x CAT6 in je woonkamer vanaf je router lijkt me wat overbodig. Bovendien hebben de meeste routers maar 4 lan-aansluitingen.
Er liggen maar 1 of 2 leidingen (voor de COAX) en daar zal het doorheen moeten, dus sowieso gaat een 6x Cat6 erdoorheen errug moeilijk :) Het plafond is al gestucadoord, dus even een extra leiding leggen is ook geen optie meer.

1 of 2x Cat6 vanuit de router naar de woonkamer is dus genoeg, daar verdeel ik het wel weer in meerdere aansluitingen met een switch.

Hieraan denkend, is hetvolgende geen betere optie:
- Radiokabel vervangen voor Cat6 kabel, hieraan switch maken met meerdere aansluitingen.
- TV-kabel laten zitten, direct naar TV verbinden en CI+ module achterin drukken. Scheelt 1 afstandsbediening en extra decoder. Nadeel: is dit wel 'futureproof'?
Daarnaast roept dit de vraag bij me op: levert een provider wel internet via glasvezel en tv via kabel, apart? Natuurlijk zal het kunnen, maar ik denk dat het aan te raden is toch 1 ding te kiezen, óf glasvezel óf kabel.

[Voor 10% gewijzigd door HwKok op 22-02-2012 11:11]

• lars-saxo
[b][message=37721662,noline]- Radiokabel vervangen voor Cat6 kabel, hieraan switch maken met meerdere aansluitingen.
- TV-kabel laten zitten, direct naar TV verbinden en CI+ module achterin drukken. Scheelt 1 afstandsbediening en extra decoder. Nadeel: is dit wel 'futureproof'?
In het ergste geval maak je je CAT6 kabel of je trekveer vast aan de COAX en trek je die er uit en heb je gelijk je CAT6 kabel er in zitten, mocht het met COAX niet werken dus.

En van die switch is dan inderdaad een beter idee ja.

[Voor 5% gewijzigd door lars-saxo op 22-02-2012 11:36]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:56
Wij hebben nog een alles in 1 pakket van Concepts ICT in Deventer, waar de tv nog analoog is. Volgens mij wordt dit pakket niet nieuw meer aangeboden.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Stomme vraag misschien, maar is je TV en radio kabel niet 1 fysieke kabel die pas gesplitst wordt in de WCD?
Daarnaast kan ik bevestigen dat kabel en glasvezel naast elkaar kan. Ik zit echter in een pilot, waardoor het en-en is.

Maar gaat een eventuele glasvezelprovider niet leveren via glasvezel en wordt vanaf die oranje box van je het signaal niet verdeeld over utp voor internet en coax voor tv/radio? Kan mij bijna niet voorstellen dat een glasvezelprovider van je verlangt dat je alle bekabeling in je huis gaat vervangen. (maar daar kan ik natuurlijk heel erg naast zitten).

Daarnaast, maak even een apart topic aan voor je bekabelingsvragen. We gaan hier nu wel erg off-topic wat mij betreft.

[Voor 14% gewijzigd door PaT op 22-02-2012 11:55]

• HwKok
PaT schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:54:
Stomme vraag misschien, maar is je TV en radio kabel niet 1 fysieke kabel die pas gesplitst wordt in de WCD?
Kan je wel eens gelijk in hebben ja. Zal het eens controleren.
Maar gaat een eventuele glasvezelprovider niet leveren via glasvezel en wordt vanaf die oranje box van je het signaal niet verdeeld over utp voor internet en coax voor tv/radio? Kan mij bijna niet voorstellen dat een glasvezelprovider van je verlangt dat je alle bekabeling in je huis gaat vervangen. (maar daar kan ik natuurlijk heel erg naast zitten).
Ook dit kan goed kloppen. Het huis is 'standaard' voorzien van glasvezel, ik neem dus aan dat alles ook daarop ingericht is. Ik zal eens bij de oranje box kijken of de coax hiervandaan komt. In ieder geval moet voor internet uiteraard nog een aparte modem/router komen, die de provider levert.
Daarnaast, maak even een apart topic aan voor je bekabelingsvragen. We gaan hier nu wel erg off-topic wat mij betreft.
Heb je gelijk in, on-topic maar weer. Ik zal vanavond alles eens goed nakijken en als het me nog niet duidelijk is, een apart topic openen.

[Voor 4% gewijzigd door HwKok op 22-02-2012 12:44]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17
HwKok schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:43:
[...]

Kan je wel eens gelijk in hebben ja. Zal het eens controleren.

[...]

Ook dit kan goed kloppen. Het huis is 'standaard' voorzien van glasvezel, ik neem dus aan dat alles ook daarop ingericht is. Ik zal eens bij de oranje box kijken of de coax hiervandaan komt. In ieder geval moet voor internet uiteraard nog een aparte modem/router komen, die de provider levert.

[...]

Heb je gelijk in, on-topic maar weer. Ik zal vanavond alles eens goed nakijken en als het me nog niet duidelijk is, een apart topic openen.
KPN glasvezel is leuk, maar ga niet lopen klieren met die netwerk via stroomvoorziening kastjes, dat werkt vaak tijdelijk maar lekker. Gewoon COAX eruit en twee maal UTP erin (1 voor IPTV en 1 voor mediaspeler vanaf router in meterkast). Als je de keuze hebt uit meerdere providers op vezel, ga dan even verder kijken. Er zijn ook providers die naast IPTV ook analoge TV/Radio (en DVB-C) geven. Die providers leveren via Glashart Media en hebben ook op IPTV een betere beeldkwaliteit tegenover de KPN streams.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HwKok schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:43:
[...]

Bij mij is het modem van 'de provider' hetzelfde 'kastje' als waar eventueel de coax aansluiting op moet. Volgens mij ga je dus niet nog een apart modem krijgen, tenzij ik een compleet verkeerd beeld heb bij wat jij met die oranje box bedoelt.

• DjVe
PaT schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:24:
[...]

Bij mij is het modem van 'de provider' hetzelfde 'kastje' als waar eventueel de coax aansluiting op moet. Volgens mij ga je dus niet nog een apart modem krijgen, tenzij ik een compleet verkeerd beeld heb bij wat jij met die oranje box bedoelt.

Je doelt op een universele fiber termination unit, zoals hierboven. Afhankelijk welke provider je kiest, worden de oranje kappen vervangen door een modem. Als je een provider kiest met analoge tv kiest, dan krijg je een modem die beide kapjes vervangt en daar zit naast een internet en IPTV poort dan ook direct een analoge tv aansluiting op. Als je KPN kiest dan krijg je een modem die slechts 1 kapje vervangt en daarachter wordt een Experiabox gemonteerd als router en IPTV aansluiting.

In de meterkast zal ook je CAI punt zitten die UPC/Ziggo gebruikt. Dus je hebt alle IT infrastructuur in je meterkast. Vervolgens lopen er verschillende leidingen naar de kamers, die je zelf kan vullen met benodigde kabels. Standaard ligt er een COAX en waarschijnlijk een telefoonkabel naar je woonkamer and that's it :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kijk, weer wat geleerd!

Zelf was mijn huis opgeleverd met coax en hebben ze later glasvezel mijn meterkast ingeblazen. Op dat vezeltje (jeuh wat een belachelijk dun kabeltje is dat) hangt nu een modem-achtig apparaat met een paar utp poorten en een coax aansluiting. In mijn meterkast dus geen oranje kappen!

• DjVe
PaT schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:44:
Kijk, weer wat geleerd!

Zelf was mijn huis opgeleverd met coax en hebben ze later glasvezel mijn meterkast ingeblazen. Op dat vezeltje (jeuh wat een belachelijk dun kabeltje is dat) hangt nu een modem-achtig apparaat met een paar utp poorten en een coax aansluiting. In mijn meterkast dus geen oranje kappen!
Dat kan per plaats verschillen! Maar bij de meeste nieuwbouwwoningen wordt nu bovenstaande aangesloten. KPN legt namelijk geen koper meer in de grond! Enne dat belachelijk dunne draadje, zijn zelfs twee vezels ;) Een IP vezel en een analoge RTV vezel :P

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 16:22
Zeker te weten dat het niet 1 send en 1 receive vezel is ;)

Join the club

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Laguna

Connaisseur

Hier hebben we toch DM voor? Ik zie niet in hoe dit relevant is in dit topic?

@anesthetize

Ziet er strak uit vooral die 64" Samsung!

@deepbass909

Geen overkill voor die ruimte? Vaak moet je het volume toch wel een beetje opendraaien om het beste uit de speakers te halen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:01
Laguna schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:12:
@anesthetize

Ziet er strak uit vooral die 64" Samsung!
64" ??!! Was helaas 'maar' een 46".

Edit: ik keek naar de verkeerde post. waarom maakt Samsung zowel 46" als 64" tv's

[Voor 16% gewijzigd door CappieL op 24-02-2012 15:15]

• DjVe
Powermage schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:11:
Zeker te weten dat het niet 1 send en 1 receive vezel is ;)
Dat weet ik zeker ja! ;)

Back on-topic.....! Meer pic's!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:40:
[...]
64" ??!! Was helaas 'maar' een 46".
anesthetize schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
wat er staat:
tv: samsung ps64d8000
[...]
Mis ik iets? :+

You save everyone, but who saves you?

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 22:15
Nu ik toch alweer ruim 2 jaar een nieuwbouw huis heb betrokken in Margraten, vond ik het tijd om mijn huidige huiskamer set in dit topic te laten zien. Er zijn diverse upgrades gedaan, met als gevolg een leuke doorschuiving naar mijn Home Theater op zolder.

Fronts:
Mordaunt-Short Mezzo 8 (black ash)
Center: Mordaunt-Short Genie MS404 (black)
Surrounds: Mordaunt-Short Genie MS402 (black)

Receiver: Marantz SR8500 THX certified (125W RMS p/channel)
TV: Panasonic P42S20 (106cm FullHD)
Bron: Dvine Home Theater PC, E8400@3500MHz, ATI 5750 Silent, optical passthrough audio, onhoorbaar!

Bekabeling Fronts: Canare 4s8 (2 kabels per box, biamped LF+HF)
Bekabeling Center: Canare 4s8
Bekabeling Surrounds: Standaard HQ 1,5mm2 luidsprekerkabel

Heb sinds 6 maanden de Mezzo 8's en niets dan lof voor deze imposante, fysiek grote maar subtiel ogende speaker.
Het laag en midden zijn een klasse apart in verhouding tot de naar zolder verhuisde Mordaunt-Short 908i's.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Anoniem: 382536

Gisteravond zag ik dit ook op HT forum ;).

Nogmaals: Ziet er keurig uit BNX.

• lars-saxo
Clean, I like that.

Maar wat voor een meubel is het?
Lekker strak, maar volgens mij ook een perfecte diepte voor grotere apparaten.

• BNX
lars-saxo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:44:
Maar wat voor een meubel is het?
Lekker strak, maar volgens mij ook een perfecte diepte voor grotere apparaten.
Volgens mij niet meer te verkrijgen, maar dit was een Ikea meubel, destijds (>3-4 jaar terug) ongeveer 230 euro volgens mij. Diepte is i.d.d. meer dan 50cm, dus ideaal voor een dikkere versterker.
De meeste meubels op de markt zijn een luttele 40cm.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Krijgt die Marantz zo wel voldoende koeling? Ik ben destijds echt op zoek geweest naar een lager model, omdat anders die kasten bijna klem zouden komen te staan en ik bang was dat het hitte-technisch niet helemaal goed zou gaan.

BNX schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:01:
[...]
Diepte is i.d.d. meer dan 50cm, dus ideaal voor een dikkere versterker.
Aan de hoogte te zien gaat dat met een dikkere versterker ook niet lukken. Diepte is één ding, maar de hoogte is ook behoorlijk. Afgaande op de foto en wetende dat een SR8500 185mm hoog is lijkt het kastje me net 20 centimeter. Behoorlijk krap als je het mij vraagt.

Geloof dat Abbadon een identiek kastje heeft, maar die heeft zijn apparatuur er dan ook op staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 10:50
PaT schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:24:
Krijgt die Marantz zo wel voldoende koeling? Ik ben destijds echt op zoek geweest naar een lager model, omdat anders die kasten bijna klem zouden komen te staan en ik bang was dat het hitte-technisch niet helemaal goed zou gaan.
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Is het meubel soms aan de achterkant open? Ik zie die fans zo op de HTPC staan, die blazen dan zeker naar achter?

Verder ziet het er erg mooi en strak uit!

iRacing profile | Racing rig

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
PaT schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:24:
Heb een SR7002 maar die wordt amper warm met de belasting die er nu op zit. :)

K to the KillaZ

KillaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Heb een SR7002 maar die wordt amper warm met de belasting die er nu op zit. :)
Opbouw van een SR8500 is wel wat anders dan een SR7000-serie ;)

• DjVe
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Alleen het maximaal op te nemen vermogen van meer dan 600W wil eigenlijk al zeggen dat dit best een heethoofd kan zijn. ;)

• BNX
spoornie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:41:
[...]

Dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Is het meubel soms aan de achterkant open? Ik zie die fans zo op de HTPC staan, die blazen dan zeker naar achter?
Ik heb de 1,5cm voetjes eronderuit gehaald (van de SR8500) en deze op rubbers gezet á 0,5cm.

Kast is intern 20,5-21cm hoog, heb dus nu 2-3cm vrij boven. Versterker wordt wel warm (zeg hand-warm), dus niet te heet.

Kast-klep staat zoals op de laatste foto altijd op een 'kier' en de Antec fans voorop de PC blazen naar buiten op standje low, dwz. 500-600rpm.

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Ik heb dan ook nog minder ruimte! :o :D

K to the KillaZ

KillaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:59:
[...]
Ik heb dan ook nog minder ruimte! :o :D
Jij kwam toch van een 1501 ofzo? Dan wordt de ruimte al snel een stuk lastiger :P

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 16:23
Binnenkort een update jongens, heb een Sony 46HX920 en Marantz SR7005 in bestelling staan :)

>> Signature?

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Jij kwam toch van een 1501 ofzo? Dan wordt de ruimte al snel een stuk lastiger :P
Goed onthouden ;) Heb 2 cm over ofzo....Is niet schokkend en merk er nog niets van.

Er hangen dan ook geen monsters aan ofzo....

K to the KillaZ

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 09:20
Wow, die Marantz SR8500 is sick.. :D
Weer een bakbeest vergeleken met m'n vorige SR5400 of m'n huidige Denon 2311 :O.

Mooi! (Y)

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 21:26
Ik zag een paar pagina's terug een oude foto van mijn set langskomen Dus dacht zijn mijn nieuwe weer eens herhalen.

TV : Pioneer KRP-600A
Subwoofer : Velodyne DD-15
Fronts : B&W CM9
Center : B&W Centre2
Rears : B&W CM5
Amplifier : Rotel RSP-1570
Pre-amp : Rotel RMB-1575
Bluray : Pioneer BDP LX-91
Mediaplayer : HDX1000

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56
Pracht set :9~
mvdveek schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:51:
...
...
Precies andersom denk ik ;) O-)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch wel leuk om te zien dat de ouderwetse schoorsteenmantel weer helemaal hip is, al is het tegenwoordig vaker als XXL kabelgoot dan om rook door af te voeren :D

• lars-saxo
Wat zijn dat toch über vette speakers!
Gaaf meubel ook, weer eens wat anders dan die strakke rechthoekige blokken.
Mooi totaalplaatje zo.

Maar hoe hoog hangt je TV? niet wat aan de hoge kant?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
Juist niet nu lijkt het net de tv mooi boven de center hangt inplaats van de center voor je Tv wat echt ugly is.

• wolverine3141
Echt een hele mooi setup! :9~

De hoogte van de TV is denk ik ook erg persoonlijk. Zelf vind ik het ook fijner als de TV wat lager hangt.

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:15
lars-saxo schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:02:
Wat zijn dat toch über vette speakers!
Mooi totaalplaatje zo.
Hear hear.

Wat ben je zo ongeveer kwijt voor die set speakers? 5 stuks incl. stands?

Wellicht dat ik over een tijdje ook deze set wil aanschaffen.
Was er niet een duitse winkel waar het eea met aanzienlijke korting tov Nederland wordt verkocht?

Anoniem: 220633

Een Velodyne DD-15... _/-\o_

• mvdveek
Tv hangt wat hoger dan ik mss zou willen maar kon niet anders qua ruimte wat ik eronder kwijt moest.
Maar dat went echt super snel hoor.

Qua kosten zit je tegen de 5 a 6 k denk

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
r.brands schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:13:
[...]
Was er niet een duitse winkel waar het eea met aanzienlijke korting tov Nederland wordt verkocht?
Deze volgens mij http://www.hifi-schluderbacher.de/

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Altijd lekker zo'n dubbel D. :9~

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het werd ondertussen eens hoog nodig tijd om hier maar eens ons home cinema te posten.
Nadat de beamer en de htpc recentelijk zijn vervangen en de kabels een opgeruimd zijn is het nu aan de orde, aangezien dit home cinema toch al verschijnende jaartjes oud is zal bijvoorbeeld de receiver wat outdated zijn.
Let overigens niet op de belichting, er is alleen sfeer belichting en dat is eigenlijk te weinig om foto's bij te maken, maar perfect voor film kijken. Hierdoor zijn de foto's ook van slechtere kwaliteit.

Wat je ziet:

Htpc/server/router: A8-3850, 8GB Ram, 2TB opslag. MSI a75a-g35
Beamer: Epson TW-3200
Scherm: Projecta ~102 inch (weet het model nummer niet, maar heb het scherm even opgemeten en kwam op ongeveer 102 inch uit)
Receiver: Denon AVR-3805

Speakers:
Front: Hepta Expertise
Center: Hepta Center Ace Excellence
Rear: Hepta Four Tune Excellence
Sub: Hepta Barriton

De speakers (op de sub na) zijn allemaal met een one-of-a-kind eiken fineer laag.
Verder staat er nog wat decoratie.

Verder ligt er nu nog een muis en toetsenbord op de grond, dit is een tijdelijke oplossing bij gebrek aan beter. Het plan is om het te vervangen met een Logitech K400

Opmerkingen/feedback zijn welkom! :)

Edit: Ik heb gevonden welk scherm het is. Link, en dan de uitvoering van 16:9 met de maten 240 x 139.

[Voor 4% gewijzigd door noobynater op 24-02-2012 20:37]

• DjVe
leuke set Noobynater! Likje verf over de muur/hout maakt het geheel wel af denk ik :)

@mvdveek mijn droomset qua speakers! Ben best jaloers, jij hebt de CM5 als rears, terwijl ik nog met de CM1 als front zit ;)

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:41
noobynater schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:51:
Het werd ondertussen eens hoog nodig tijd om hier maar eens ons home cinema te posten...

[...]

Verder ligt er nu nog een muis en toetsenbord op de grond, dit is een tijdelijke oplossing bij gebrek aan beter. Het plan is om het te vervangen met een Logitech K400

Opmerkingen/feedback zijn welkom! :)

Edit: Ik heb gevonden welk scherm het is. Link, en dan de uitvoering van 16:9 met de maten 240 x 139.
Waarom geen USB IR ontvanger en dan je mediacenter met een afstandsbediening bedienen?

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@EMDB Dat was vroeger ook het idee toen het nog alleen als media center draaide. Maar nu draait het ook als onze router en een toetsenbord + muis geeft meer flexibiliteit aangezien wij alleen MPC-HC gebruiken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
BNX schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:01:
[...]

Volgens mij niet meer te verkrijgen, maar dit was een Ikea meubel, destijds (>3-4 jaar terug) ongeveer 230 euro volgens mij. Diepte is i.d.d. meer dan 50cm, dus ideaal voor een dikkere versterker.
De meeste meubels op de markt zijn een luttele 40cm.
Hij heet Friel en is idd niet meer te verkrijgen. Heb 'm zelf ook :)
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:38:
[...]

Geloof dat Abbadon een identiek kastje heeft, maar die heeft zijn apparatuur er dan ook op staan.
Alles staat bij mij _in_ de kast. Ik had die ene keer mijn receiver er even op staan i.v.m. kabels wisselen voor de luistersessie (is anders erg veel gedoe met telkens kabels wisselen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DjVe
Abbadon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Hij heet Friel en is idd niet meer te verkrijgen. Heb 'm zelf ook :)

[...]

Alles staat bij mij _in_ de kast. Ik had die ene keer mijn receiver er even op staan i.v.m. kabels wisselen voor de luistersessie (is anders erg veel gedoe met telkens kabels wisselen).
Wat schattig, dat je je meubel een naampje geeft :9 O+ :')
Abbadon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:18:
[...]
Laat je apparatuur eens uit de kast komen dan :P Vind het altijd wel chique staan apparatuur in het zicht.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Ook ik zal maar weer eens wat foto's posten van mijn ''setup''.

Specs:

Receiver: Marantz SR3001
Front Speakers: Mordaunt Short Premiere (hooglans zwart geverfd)
Center: Mordaunt Short center Premiere (ook zwart geverfd)
Subwoofer: Mordaunt Short Avant 309i
Tv: Samsung LE40A665
UPC HDDVR
XBox 360
Zotac ZD22
Zyxel NAS

IMG_3639 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3638 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3637 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3636 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3634 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3641 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3643 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3633 by ElroyTerpstra, on Flickr

IMG_3642 by ElroyTerpstra, on Flickr

To do list:

-Front speakers worden vervangen door Wharfedale Diamond 10.1 (Helaas geen zuilen want vrouwlief vind dit niet mooi :( )

1491 by ElroyTerpstra, on Flickr
-De fronts die ik nu gebruik zullen als rears worden ingezet.
-Marantz SR3001 (oud beestje) wordt vervangen door een Marantz SR5005 om alles via HDMI aan te sluiten.

Ow ja en in april krijgen we openslaande duren :P

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• BNX
Possible schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:31:
To do list:

-Front speakers worden vervangen door Wharfedale Diamond 10.1 (Helaas geen zuilen want vrouwlief vind dit niet mooi :( )
Heb je deze speakers reeds beluisterd dat je keuze naar een ander merk gaat?

Wil je boekenplank speakers als fronts hebben van het zelfde merk, dan is de MS Mezzo 1
serie in Black-Ash ook een mooie optie, zelfde maat (tevens alu domes).

Wil je nog wat meer bereik dan is de Mezzo 2 ook leuk (test gezien ergens op youtube in vergelijking tot Kef Reference speakers, een live act en de Mezzo's; hierbij kwamen deze Mezzo 2's geniaal uit de luistertest!)

EDIT: hier is deze test >:) http://www.youtube.com/watch?v=nZHRPgIY0b0

[Voor 21% gewijzigd door BNX op 26-02-2012 10:52]

• Possible
BNX schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:49:
[...]

Heb je deze speakers reeds beluisterd dat je keuze naar een ander merk gaat?

Wil je boekenplank speakers als fronts hebben van het zelfde merk, dan is de MS Mezzo 1
serie in Black-Ash ook een mooie optie, zelfde maat (tevens alu domes).

Wil je nog wat meer bereik dan is de Mezzo 2 ook leuk (test gezien ergens op youtube in vergelijking tot Kef Reference speakers, een live act en de Mezzo's; hierbij kwamen deze Mezzo 2's geniaal uit de luistertest!)

EDIT: hier is deze test >:) http://www.youtube.com/watch?v=nZHRPgIY0b0
[afbeelding]
Ik heb ze nog niet beluisterd (Ga ik wel nog doen), maar als ik de reviews mag geloven, dan presteren de speakers erg goed.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mezzo 1?

Waarom lijkt me dat pure bullshit... Dat een speaker beter speelt dan een duurdere is best mogelijk. Maar een speaker van 185 euro die beter zou spelen dan een speaker van 9000 euro de stuk. Nee, echt niet.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Specs:

Receiver: Marantz SR3001
Subwoofer: Mordaunt Short Avant 309i
Tv: Samsung LE40A665
UPC HDDVR
XBox 360
Zotac ZD22
Zyxel NAS

[..]
Ey keerl, wat voor meubels hest daar voor de TV? Want die is wel nice.
Kan je de spullen er wat in kwijt enzo?

offtopic:
btw, waar is je hond?

[Voor 70% gewijzigd door GGS_206 op 26-02-2012 14:07]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zag een paar pagina's terug een oude foto van mijn set langskomen Dus dacht zijn mijn nieuwe weer eens herhalen.
[...]
indrukwekkend! maar voegt die sub nog iets toe als je speaker setup lage tonen ook al goed kan verwerken?

~

MrJayMan schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:11:
[...]
indrukwekkend! maar voegt die sub nog iets toe als je speaker setup lage tonen ook al goed kan verwerken?
Heel erg laag gaat een CM9 niet, 30 Hz op -6 dB en 56 Hz op -3 dB. Dus nog meer dan genoeg ruimte om een subwoofer toe te voegen die alles onder die waarden voor zijn rekening neemt. Verder heb je altijd nog het dedicated LFE-kanaal waar je echt een subwoofer voor moet hebben. En dan nog even buiten het feit dat een subwoofer altijd een aanwinst is aangezien er maar zeer weinig speakers zijn die echt tot 20 Hz of lager gaan.

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:40
FeaR schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:00:
[...]

Waarom lijkt me dat pure bullshit... Dat een speaker beter speelt dan een duurdere is best mogelijk. Maar een speaker van 185 euro die beter zou spelen dan een speaker van 9000 euro de stuk. Nee, echt niet.
Oeh....de gadget show, het "brainiac" equivalent van gadgets. De manier waarop zij dingen testen is vaak tenenkrommend en het lijkt me dat je ook aan deze speakertest niet veel waarde kunt hechten. Leuk hoor, om twee leken geblinddoekt te laten luisteren naar één nummer en op basis daarvan tot de conclusie te komen dat de Mezzo's kunnen concurreren met de Kef's.

Dat wil overigens niet zeggen dat ze slecht zijn, getuige ook deze test door Whathifi:

http://www.whathifi.com/review/mordaunt-short-mezzo-2
@Possible: Leuk spul. Maar heb je her en der nou zoveel vlekken en kleurverschil op je muren zitten, of is dat de camera?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Possible
The Eagle schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:14:
@Possible: Leuk spul. Maar heb je her en der nou zoveel vlekken en kleurverschil op je muren zitten, of is dat de camera?
Goed gezien! De muur was nog aan het opdrogen aangezien sommige stukken opnieuw zijn gewit :)

Nu zie je er niks meer van haha :P

Dat hoop ik dan maar voor je idd, voor je het weet heb je stiekem toch weer kleurverschillen namelijk :)

ben wel blij met je antwoord btw, dacht even dat ik mijn monitor te lang niet had schoongemaakt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

TV : Pioneer KRP-600A
Subwoofer : Velodyne DD-15
Fronts : B&W CM9
Center : B&W Centre2
Rears : B&W CM5
Bluray : Pioneer BDP LX-91
Mediaplayer : HDX1000
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit klinkt en of dat de prijs rechtvaardigt. Er staat daar echt voor een vermogen aan apparatuur als ik zo even snel tel zit je toch al rap aan de 25000 euro. Alleen de sub is al zo'n 5000 euro. Daar mag je ook wel goed verzekerd voor zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• mvdveek
MrJayMan schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Mijn speakers staan op 80Hz ingesteld. Die kunnen bass nooit zo goed weergeven als een sub. Je krijgt veel sneller vervorming ookal zegt de fabrikant dat ze tot 30Hz kunnen

• mvdveek
Laguna schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:34:
[...]

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit klinkt en of dat de prijs rechtvaardigt. Er staat daar echt voor een vermogen aan apparatuur als ik zo even snel tel zit je toch al rap aan de 25000 euro. Alleen de sub is al zo'n 5000 euro. Daar mag je ook wel goed verzekerd voor zijn.
Das de nieuwe DD-15 die 5000 kost. die van mij was 3600

• Laguna

Laguna

Connaisseur

mvdveek schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Das de nieuwe DD-15 die 5000 kost. die van mij was 3600
Ah ok, nog steeds veel geld ;) voor dat geld heb je mijn complete home cinema :D

mvdveek schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:50:
[...]
...ookal zegt de fabrikant dat ze tot 30Hz kunnen
Op -6 dB, dat is wel minder netjes opgegeven van B&W, op -3 dB halen ze net de 56 Hz wat sowieso niet erg laag is voor een vloerstaander.

[Voor 9% gewijzigd door FeaR op 27-02-2012 13:14]

• EvolutionX
  • Laatst online: 17:27

Wat je ziet:
Philips 42PDL7906H
Onkyo SR307
JVC 5.1 speakers
Kinect sensor
Infrarood extender

Wat je niet ziet (verstopt in het meubel :) )
Xbox 360 + xkey en HDD
Apple TV
Tvix Dvico 6500a

Ik zoek nog een witte receiver met witte speakers, alleen valt het aanbod nog een beetje tegen helaas :|

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
EvolutionX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:27:
[afbeelding]

Wat je ziet:
Philips 42PDL7906H
Onkyo SR307
JVC 5.1 speakers
Kinect sensor
Infrarood extender

Xbox 360 + xkey en HDD
Apple TV
Tvix Dvico 6500a

Ik zoek nog een witte receiver met witte speakers, alleen valt het aanbod nog een beetje tegen helaas :|
Leuk setje en leuke LivingColors lamp. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• wolverine3141
Mooi gedaan ook zo met die tv wall en dat alles zo "zweeft" icm die glasplaten!! Heel netjes gedaan!

• pukecent
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03-2012
Na het smullen van andermans kunstige hifi sets/luister kamers hierbij mijn sets.

Pc Hifi

Reciever: NAD C320
Fronts: Tannoy Mercury F1 custom
Sub: Tannoy EFX
Kabel: Supra Ply 3,4 + Norstone (voor de sub)

______________________________________________________________________________________
PC
Intel i7 860 (OC @3,2)
MSI P55-GD65
4 GB OCZ Gold low voltage
2x XFX hd5770 CF
Crucial M4 64GB SSD + 500Gb SATA
1000 watt. Antec voeding
Antec Threehundred behuizing

_______________________________________________________________________________________
HT hifi

Reciever: Onkyo TX-SR502E
DVD: Onkyo SP402E
Fronts: Dali Ikon 6 MK2
Kabel: Van den Hull CS-122 HYBRID
X-BOX 360 250Gb

Audio meubel: Ikea (incl. doorhanging)
de wieltjes zijn wel erg handig ;)

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-12-2022
Sinds kort ben ik van een Logitech Z-5500 naar een Jamo set overgestapt. Nu word het wel eens tijd om ook mijn set te posten i.p.v. alleen maar te kijken :P

Ik heb een kleine kamer (woon nog thuis). Het past allemaal maar net, maar ik ben tevreden.

Specs:

LG 37FL65 TLD TV
Playstation 3 SLim
Logitech harmony one
Boxee Box
Humax IRHD-5000C
Onkyo TX-NR509
Jamo Studio S 426 HCS 3
Energy SUB S-10.3
Auralex Gramma (Zodat de rest van het huis er wat minder last van heeft 8) )
iPad met ORemote (besturing van de Onkyo)

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56
EvolutionX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:27:
[afbeelding]
...
Xbox 360 + xkey en HDD
Apple TV
Tvix Dvico 6500a
...
Waar zijn die spullen verstopt dan? Ergens achter die wand ofzo?
Of kan er ergens een luikje open ;)

[Voor 4% gewijzigd door Jaapie op 27-02-2012 17:24]

• ChiLLeR
Even een foto van mijn tijdelijke HT setup :P

Specs: Bose Video Roommate 2.0 set
Sony 5 DVD wisselaar
Sony 16" CRT flatscreen
Sony Vaio laptop als media center

>> Signature?

• EvolutionX
  • Laatst online: 17:27
Palm schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Waar zijn die spullen verstopt dan? Ergens achter die wand ofzo?
Of kan er ergens een luikje open ;)
Zoiets, het front van het meubel kun je open draaien dmv scharnieren welke aan de linkerkant zijn bevestigd
Zal binnenkort in het meubel topic wat meer foto's posten

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
pukecent schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:04:

Audio meubel: Ikea (incl. doorhanging)
de wieltjes zijn wel erg handig ;)
Heb dezelfde Ikea "karton"; zijn na een half jaartje al kompleet krom :P

Ik zie dat bij jou die NAD's midden op de tafel staan, garantie voor succes _/-\o_

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• pukecent
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03-2012
InfinityG35 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:28:
[...]

Heb dezelfde Ikea "karton"; zijn na een half jaartje al kompleet krom :P

Ik zie dat bij jou die NAD's midden op de tafel staan, garantie voor succes _/-\o_
Zit sterk te denken alvast een volwaardig AV meubel te halen, voor later in huis..
Maar hoe bedoel je garantie voor succes???

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ChiLLeR schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:33:
Even een foto van mijn tijdelijke HT setup :P
[afbeelding]
Specs: Bose Video Roommate 2.0 set
Sony 5 DVD wisselaar
Sony 16" CRT flatscreen
Sony Vaio laptop als media center
Haal jij eens even héél snel die lelijke stickers van die laptop! :(

• ChiLLeR
Wootism schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Ja, zoals je ziet heb ik de rechter sticker al eens geprobeerd los te peuteren maar zonder succes dus daarom heb ik de rest er maar op laten zitten... :X (ja ik weet, wasbenzine etc.. :P)

>> Signature?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:10
Wootism schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Ik vindt de standaard stickers van de Core i5/i7 in combinatie met een Nvidia of AMD sticker mooi :o :+

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 11:22
Zie de Topicwarning, dit topic is niet bedoeld voor dergelijke vragen.

[Voor 94% gewijzigd door FeaR op 28-02-2012 13:20]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 13:25

Kun je wat tips geven over hoe je dat verven hebt aangepakt? Ik heb de licht-bruine versie van de MS309i sub en zou die ook heeeeel graag een ander kleurtje geven. Maar dan wil ik niet dat de verf-flinters ervanaf breken als ie een keer met de stofzuiger wordt geraakt.

Over je Mezzo1 vraag: Ik heb ze staan. Had daarvoor MS 902i als fronts gehad maar stuitte toen opeens op de Mezzo1 ash black nieuw voor 79 euro per stuk... kon ik niet laten liggen. Klinken prima en zien er door dat verhoogde tweetertje net wat boeiender uit dan een "normale" speaker.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 13:59
ChiLLeR schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:13:
[...]
Ja, zoals je ziet heb ik de rechter sticker al eens geprobeerd los te peuteren maar zonder succes dus daarom heb ik de rest er maar op laten zitten... :X (ja ik weet, wasbenzine etc.. :P)
Gewoon verwarmen met een fohn, de punt van een strijkbout op de laagste stand, even een vlammetje onder een lepel houden en er over heen wrijven, enz.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

offtopic:
Stickers kan je het beste altijd zo snel mogelijk na aankoop eraf halen. Punt 1 het gaat dan makkelijker en punt 2 dan heb je geen kleurverschillen.

• BlackHat
  • Laatst online: 26-05 16:24
Na veel kijken naar pic's en specs van anderen heb ik zelf ook maar even de moeite genomen om mijn mancave te posten.

Hier een (kort) overzicht van de specs:

Samsung UE55D6200 (met 3D brllen)
Harman Kardon AVR247
JBL e80 Frontspeakers
JBL e150 Subwoofer
JBL e35 Centerspeaker
JBL e20 Rearspeaker
Alle kabels zijn van MonsterCable (goede deal kunnen maken)
Mediacenter PC (homemade)
Xbox 360 Elite
Nintendo Wii

Ik weet dat het geen high-end apparatuur is, maar voor het kijken van films is het toch wel overweldigend!

PS. Voordat er vragen komen omtrent het audio meubel, dit is met de hand gemaakt van Multiplex hout (Chinese afkomst)

Have fun watching! O-)

• DjVe
Mooie set BlackHat! De kleurencombi vind ik erg geslaagd! Probeer die front speakers eens iets verder uit de hoek te halen, waarschijnlijk klinkt dat ook stukken beter :)

• BlackHat
  • Laatst online: 26-05 16:24
Ga ik zeker een keer proberen DjVe, dank je voor de tip.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kevin86 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:04:
Sinds kort ben ik van een Logitech Z-5500 naar een Jamo set overgestapt. Nu word het wel eens tijd om ook mijn set te posten i.p.v. alleen maar te kijken :P

Ik heb een kleine kamer (woon nog thuis). Het past allemaal maar net, maar ik ben tevreden.

Specs:

....
Jamo Studio S 426 HCS 3
Hoe bevallen die Jamo's jou? Ik zit ernstig te twijfelen om deze wel of niet te kopen. Voor 175 euro kan je je er geen buil aan vallen, maar toch ben ik wel benieuwd hoe e.e.a. klinkt

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
PaT schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Hoe bevallen die Jamo's jou? Ik zit ernstig te twijfelen om deze wel of niet te kopen. Voor 175 euro kan je je er geen buil aan vallen, maar toch ben ik wel benieuwd hoe e.e.a. klinkt
Ik heb dat Jamo setje ook gehad, en ik moet zeggen dat het voor het geld een zeer volwassen geluid geeft. De rears zijn echter nogal aan de kleine kant (zeker in vergelijking met de fronts) en je hebt, zeker voor films, ook nog een subwoofer erbij nodig (maar dat spreekt eigenlijk voor zich).

Voor 175 euro kun je denk ik geen betere speakerset vinden.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Possible schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb ze nog niet beluisterd (Ga ik wel nog doen), maar als ik de reviews mag geloven, dan presteren de speakers erg goed.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mezzo 1?
Ik heb de mezzo 2's (een maatje groter dan mezzo 1) en ben er reuze tevreden mee. Ruim voldoende voor mijn bescheiden woonkamer en ik vind ze zeer goed voor dit formaat boekenplankspeakers. Voldoende laag en volgens tests zijn de tweeters erg goed. Ik heb geen klagen, maar ben ook weer niet zo'n audiofiel dat ik beweer grote verschillen te horen.
Ik gebruik ze met muziek in 2.0 of soms 2.1, bij films 5.1.
Omdat de introductieprijs nogal hoog was lees je wel eens in tests dat ze de prijs niet waard zijn/waren. Als je ziet waarvoor je ze nu op de kop kan tikken vind ik de prijs/kwaliteit erg goed. (Sowieso is die hele mezzo lijn voor mooie prijzen te vinden) En ik vind ze er goed uit zien, ook niet onbelangrijk.

Dit is mijn setup:
abrakadaver in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46"

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

robpol schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:51:
[...]

Ik heb dat Jamo setje ook gehad, en ik moet zeggen dat het voor het geld een zeer volwassen geluid geeft. De rears zijn echter nogal aan de kleine kant (zeker in vergelijking met de fronts) en je hebt, zeker voor films, ook nog een subwoofer erbij nodig (maar dat spreekt eigenlijk voor zich).

Voor 175 euro kun je denk ik geen betere speakerset vinden.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben vrij zeker dat het sowieso beter gaat klinken dan de 4 halve liter melkpakjes en literpak-center van Sony die ik nu heb (zat in een setje wat destijds iets van htt-1000 heette ofzo).
De subwoofer van dat setje bevalt me prima, dus die mag dan als enige blijven!

Begint het bij mij thuis ook ergens op te lijken qua home theater gebeuren. :+

BlackHat schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:33:
Ga ik zeker een keer proberen DjVe, dank je voor de tip.
Als je dan toch aan het sjouwen bent kan je ook eens proberen wat het geluid doet als je de speakers wat indraait. Dus iets schuin zetten, meer naar de luisterplek toe.
[...]
Nadeel van die set is ook het relatief lage gewicht. Dat zegt wat over de kastopbouw en materiaalgebruik. Als een speaker te licht is hoor je dat ook terug in het geluid.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FeaR schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:17:
[...]
Nadeel van die set is ook het relatief lage gewicht. Dat zegt wat over de kastopbouw en materiaalgebruik. Als een speaker te licht is hoor je dat ook terug in het geluid.
En als ik de reviews er over na lees schijnt dat bij dit setje nou net heel erg mee te vallen. De 'klop' experts gaan hier helemaal mank als ik het mag geloven... (review op hifi.nl dacht ik)

PaT schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:23:
[...]
En als ik de reviews er over na lees schijnt dat bij dit setje nou net heel erg mee te vallen. De 'klop' experts gaan hier helemaal mank als ik het mag geloven... (review op hifi.nl dacht ik)
Staar je niet te blind op reviews van Hifi.nl, die site vind echt alles goed. Ben nog geen test van ze tegengekomen waar ze een product niet goed vonden. Dus dat Hifi.nl zegt dat het niets uit maakt wil zeker niets zeggen :P

Voor 175 euro zal het zeker geen slechte set zijn. Lijkt me ook dat je elke setje Sony-, Samsung-, Philips-, of wat dan ook melkpakjes zonder al te veel zorgen door zoiets kan vervangen. Ik ben ooit ook eens met een Magnat Motion-set begonnen van een paar honderd gulden. Die speakers zijn al vervangen voor wat beters, maar ze staan nog steeds op de bergzolder om ooit ingezet te worden in de slaapkamer of iets dergelijks :)

[Voor 28% gewijzigd door FeaR op 29-02-2012 15:42]

• Exirion
  • Laatst online: 21:05
FeaR schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:38:
Staar je niet te blind op reviews van Hifi.nl, die site vind echt alles goed. Ben nog geen test van ze tegengekomen waar ze een product niet goed vonden.
Echt een feelgood site dus :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-12-2022
[...]

Ze bavallen zeer goed, zeker in vergelijking met de logitech set. Subwoofer is zeker aan te raden, vooral bij films. Voor het geld wat ik getaald heb kan ik niet klagen.

Er zullen zeker veel bere speakers zijn, maar daar betaal je al een stuk meer voor. Vooral de prijs was voor mij de doorslag.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee