Ziet er strak uit, wat voor draadloze muis is dat op het bureau.Anoniem: 364659 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:50:
Stuk voor stuk mooie opstellingen hier, complimenten! Zelf ben ik nog pubert dus ik kan niet al te veel uitgeven. Heb besloten een set mooie speakers en een instapreceiver te kopen. Tevens met een goedkope muurbeugel en wat gamma spul m'n TV opgehangen. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je:Wat zie je niet:
- 2x Boston Acoustics A25
- Samsung P2270HD Televisie/Monitor
- Laptop, die zit in het kastje. Voor de foto even dichtgedaan, staat normaal open vanwege warmte. Is aangesloten op de TV monitor.
- Yamaha RX-V371 receiver, die staat bovenop m'n vitrine rechts van het bureau
- Twee Sony SS-SR15 rears, die had ik al en gebruik ik alleen voor films.
Aangepast in beginpost, mijn excuses. Zie dat je bericht gewijzigd is, mag altijd via DM;)SonyEricsson schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:27:
[...]
mooie bed
en specs van dat andere?
volgens mij heb ik dezelde onkyo set
Mocht ik van hetzelfde principe zijn als u had ik zeker nog een foto van men badkamer erbij gezetSirius schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:51:
[...]
Lol, dit is m.i. meer een 'kijk eens hoe ik woon' serie........
Maar als goede tweaker moet je natuurlijk ook omkunnen met kritiek of dit nu positief en/of negatief bedoeld is...
[ Voor 13% gewijzigd door Nicklazzz op 11-02-2012 22:17 ]
Komt er een diepe bas uit die muis en is er sprake van een sprankelend hoog?Anoniem: 364659 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:39:
@RoaDHouse is een Logitech M310
Anoniem: 364659
Als je het over die muis met die rood-zwarte staart hebt: ja zekers!
Ik weet dat het offtopic is maar waarom zou ik de vraag van die persoon niet beantwoorden?
Ik weet dat het offtopic is maar waarom zou ik de vraag van die persoon niet beantwoorden?
ik waardeer het wel hoor! plaatjes van huiskamers etc. ideetjes opdoen
Sinds m'n laatste post heb ik alleen wat kabels weggewerkt.
Hopelijk komt volgende week m'n Samsung HW-D570 Soundbar. Nu het "klaar" is vinden we de muur wat kaaltjes en willen we wat hoogglans witte plankjes ophangen. Heeft er iemand tips of voorbeelden om ideeen op te doen?
Hopelijk komt volgende week m'n Samsung HW-D570 Soundbar. Nu het "klaar" is vinden we de muur wat kaaltjes en willen we wat hoogglans witte plankjes ophangen. Heeft er iemand tips of voorbeelden om ideeen op te doen?

Weer een update van mij.
Vandaag eindelijk mijn Monitor Audio RSFX kunnen vervangen voor de RS1. Was er al een tijd naar opzoek, nu eindelijk een paar gevonden in smetteloze staat.

Verder een tijdje terug alweer m'n Marantz SR7002 vervangen voor de Denon AVR-3310. Niet zozeer een upgrade, maar wilde een zwarte receiver omdat de rest van de apparatuur ook zwart is.

Van de week ook nog creatief geweest en heb 5 netsnoeren in elkaar ge-doe-het-zelfd.

Bals schuko's met Lapp Olflex 5G1,5 kabel en Oyaide IEC connectoren. Geconfectioneerd met krimp en sierkous.
Vandaag eindelijk mijn Monitor Audio RSFX kunnen vervangen voor de RS1. Was er al een tijd naar opzoek, nu eindelijk een paar gevonden in smetteloze staat.
Verder een tijdje terug alweer m'n Marantz SR7002 vervangen voor de Denon AVR-3310. Niet zozeer een upgrade, maar wilde een zwarte receiver omdat de rest van de apparatuur ook zwart is.
Van de week ook nog creatief geweest en heb 5 netsnoeren in elkaar ge-doe-het-zelfd.
Bals schuko's met Lapp Olflex 5G1,5 kabel en Oyaide IEC connectoren. Geconfectioneerd met krimp en sierkous.
Nadeel van plankjes is dat je er dingen op gaat leggen die niet altijd even mooi zijnEskiya schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:14:
[afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zeer strak!Eskiya schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:14:
[afbeelding]
Die gedachte heb ik ook in de woonkamer.
Is dat gewoon grof stucwerk of hoe heb je die muur gedaan? Wil één muur in de huiskamer een aparte kleur geven en een dergelijke (antraciet?) muur staat me wel aan
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
IKEAEskiya schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:14:
Nu het "klaar" is vinden we de muur wat kaaltjes en willen we wat hoogglans witte plankjes ophangen. Heeft er iemand tips of voorbeelden om ideeen op te doen?
Maak ik hieruit op dat je inmiddels een huis-of-your-own hebt?!FeaR schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:52:
[...]
Is dat gewoon grof stucwerk of hoe heb je die muur gedaan? Wil één muur in de huiskamer een aparte kleur geven en een dergelijke (antraciet?) muur staat me wel aan
[ Voor 32% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-02-2012 17:19 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Qua zinsbouw wel, maar in real life helaas nog nietAllSeeyinEye schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:18:
Maak ik hieruit op dat je inmiddels een huis-of-your-own hebt?!
Aanstaande dinsdag maar weer eens kijken wat er wordt aangeboden. Wordt sowieso huren, want een hypotheek gaat het niet worden als je single bent.
Hehe, als je vanuit je badkamer een glimp op je tv had kunnen werpen had je het vast gedaanNicklazzz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:03:
[...]
Mocht ik van hetzelfde principe zijn als u had ik zeker nog een foto van men badkamer erbij gezet, vaak zie ik hier zeer mooie set's voorbij komen met van alle uithoeken een foto getrokken ...
Maar als goede tweaker moet je natuurlijk ook omkunnen met kritiek of dit nu positief en/of negatief bedoeld is...
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Waarom 5 x 1,5 als ik vragen mag.?Palm schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:15:
[afbeelding]
Je hebt er maar 3 ingebruik..of heb je aders dubbel aangesloten..?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bedankt voor de info over de muis, ik ben namelijk op zoek naar een draadloze muis vandaar de vraag. Ik vind deze muis er mooi uitzien.Anoniem: 364659 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:39:
@RoaDHouse is een Logitech M310
Nu kan ik er wat mee
hey is dat stucco lustro? een soort leem stuc? die tintverschillen doen daar aan denken, alleen een beetje erg grof gedaan dan... Mooi materiaal iig!Eskiya schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:14:
[afbeelding]
Waar zie jij direct dat hij er maar 3 in gebruik heeft? Ik zie in ieder geval een Oppo, AVR, misschien kan er 1 op zijn TV? Dan staat er wellicht nog een subwoofer en PS3.Bommes schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:07:
[...]
Waarom 5 x 1,5 als ik vragen mag.?
Maakt ook niet uit, vind het in ieder geval een net kabeltje om te zien
Toevallig via marktplaats? Ik ben namelijk ook al een tijdje opzoek naar een setje RS1's als surrounds (voor bij de RS8's en RSLCR) en zag afgelopen week voor het eerst sinds tijden een setje voorbij komen.Palm schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:15:
Weer een update van mij.![]()
[afbeelding]
Ik vond alleen de prijs iets aan de hoge kant, zeker vergeleken met wat ik voor m'n RS8's ooit nieuw heb betaald.
Welke RSFX-en had je precies (welke kleur) en wat ga je daarmee doen? En niet onbelangrijk, waarom wou je ze voor RS1's vervangen?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ossieboy, waar heb jij je bureau vandaan? En dan met name de plank.
Ziet er lekker groot uit zo.
Ziet er lekker groot uit zo.
Anoniem: 364659 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:50:
Stuk voor stuk mooie opstellingen hier, complimenten! Zelf ben ik nog pubert dus ik kan niet al te veel uitgeven. Heb besloten een set mooie speakers en een instapreceiver te kopen. Tevens met een goedkope muurbeugel en wat gamma spul m'n TV opgehangen. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je:Wat zie je niet:
- 2x Boston Acoustics A25
- Samsung P2270HD Televisie/Monitor
- Laptop, die zit in het kastje. Voor de foto even dichtgedaan, staat normaal open vanwege warmte. Is aangesloten op de TV monitor.
- Yamaha RX-V371 receiver, die staat bovenop m'n vitrine rechts van het bureau
- Twee Sony SS-SR15 rears, die had ik al en gebruik ik alleen voor films.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 13-02-2012 17:02 ]
0110101001111010
Ik denk dat Bommes meer de vraag stelt over de 5x 1.5mm² kabel die gebruikt is, niet dat er 5 kabels zijn gemaakt, dat is prima te verklaren.
Want je gebruikt maar 2 adres voor dubbel-geïsoleerde apparaten.
Lijkt op een stuk aanrechtblad van een bekende zweedse meubelboer! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20123670/Yotta schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:20:
ossieboy, waar heb jij je bureau vandaan? En dan met name de plank.
Ziet er lekker groot uit zo.![]()
[...]
In dat geval heb ik niks gezegdlars-saxo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:23:
Ik denk dat Bommes meer de vraag stelt over de 5x 1.5mm² kabel die gebruikt is, niet dat er 5 kabels zijn gemaakt, dat is prima te verklaren.
Offtopic: goede smaak voor auto's, als je naam daarvan is afgeleid
Voor de fase 2, voor de nul 2 en voor de aarde 1.Bommes schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:07:
[...]
Waarom 5 x 1,5 als ik vragen mag.?
Had ik nog een paar meter van liggen, dus vandaar. Geen specifieke reden voor.
Ja via marktplaats. Waren inderdaad wat aan de dure kant, maar was er al een tijdje naar opzoek. Die man had ze misschien 3x gebruikt, en zijn daarna terug de doos ingegaan i.v.m. verhuizing. Ze zijn gewoon nieuw dus toch maar gedaan.deepbass909 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:17:
[...]
Toevallig via marktplaats? Ik ben namelijk ook al een tijdje opzoek naar een setje RS1's als surrounds (voor bij de RS8's en RSLCR) en zag afgelopen week voor het eerst sinds tijden een setje voorbij komen.
Ik vond alleen de prijs iets aan de hoge kant, zeker vergeleken met wat ik voor m'n RS8's ooit nieuw heb betaald.
Welke RSFX-en had je precies (welke kleur) en wat ga je daarmee doen? En niet onbelangrijk, waarom wou je ze voor RS1's vervangen?
De RSFX zijn in dezelfde kleur (Black Oak), maar die gaan richting zolder. Die dingen moet je eigenlijk ophangen, maar omdat ik dat niet zag zitten heb ik ze op stands gezet. Klonk allemaal prima enzo maar was niet echt mooi, dus toen maar op zoek naar de RS1.
Anoniem: 364659
Dat zie je helemaal goed, het is die van 186 cm.DjVe schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:21:
[...]
Lijkt op een stuk aanrechtblad van een bekende zweedse meubelboer! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20123670/
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 364659 op 13-02-2012 18:05 ]
Ah, dan snap ik de hoge prijs wel een beetje. Ze komen maar heel weinig langs, jammer genoeg.Palm schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:47:
[...]
Voor de fase 2, voor de nul 2 en voor de aarde 1.
Had ik nog een paar meter van liggen, dus vandaar. Geen specifieke reden voor.
[...]
Ja via marktplaats. Waren inderdaad wat aan de dure kant, maar was er al een tijdje naar opzoek. Die man had ze misschien 3x gebruikt, en zijn daarna terug de doos ingegaan i.v.m. verhuizing. Ze zijn gewoon nieuw dus toch maar gedaan.
De RSFX zijn in dezelfde kleur (Black Oak), maar die gaan richting zolder. Die dingen moet je eigenlijk ophangen, maar omdat ik dat niet zag zitten heb ik ze op stands gezet. Klonk allemaal prima enzo maar was niet echt mooi, dus toen maar op zoek naar de RS1.
Ik ben zelf nog op zoek naar Monitor Audio speakers als surrounds, en zou daar het liefst ook RS1's voor neerzetten (of eigenlijk ophangen), maar RSFX mag ook (die zijn er immers voor bedoeld).
Dus mocht je ze ooit toch nog kwijt willen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hierbij mijn eerste HiFi setje
, het is nog vrij basic (helemaal wanneer ik dit topic doorblader lol) maar ben er Dik tevreden over. Gaat voornamelijk om de muziek maar filmpjes spelen ook prima. Dit is wat er nu in mijn studentenkamer staat 
Versterker: Onkyo TX-NR509
Speakers: Jamo S426 HCS 3
Subwoofer: Energy ESW C-10
Popcorn A-200 mediaplayer
Philips 32PFL5606H (81 cm)
Meest recente aankoop is de woofer. De jamo zuilen konden toch wel aardig bas leveren alleen niet de echte lage frequenties. De woofer is nu naar mijn mening mooi geïntegreerd met de speakers en is niet overdreven aanwezig. Verder is het genoeg vermogen voor een kamer van ongeveer 22 m².

*Surround speakers zijn ook aanwezig alleen niet op de foto
Meest recente aankoop is de woofer. De jamo zuilen konden toch wel aardig bas leveren alleen niet de echte lage frequenties. De woofer is nu naar mijn mening mooi geïntegreerd met de speakers en is niet overdreven aanwezig. Verder is het genoeg vermogen voor een kamer van ongeveer 22 m².

[ Voor 5% gewijzigd door Robbin90 op 14-02-2012 23:18 ]
Dat is een mooie eerste set.
Wel een vraag en een opmerking van mijn kant.
Vraag: staat de center niet te laag ivm de tafel die ook heel dicht bij staat?
Opmerking: haal ff die sticker van je Onkyo af, ding staat niet in een showroom.... :-)
Wel een vraag en een opmerking van mijn kant.
Opmerking: haal ff die sticker van je Onkyo af, ding staat niet in een showroom.... :-)
Bedankt :-)
Haha ja die sticker kan er wel af inderdaad :-P
Wat betreft de center.. Als ik hem voor de tv zet lijkt het niks en boven de tv aan de muur is denk ik te hoog + nog en kabel in het zicht. Zoals hij nu staat heb ik wel een rubbertje (zie je niks van) er onder gelegd
zodat hij wat meer omhoog (richting gezicht) gericht staat. Stemmen etc zijn goed verstaanbaar dus denk dat het wel kan zo ;-)
Haha ja die sticker kan er wel af inderdaad :-P
Wat betreft de center.. Als ik hem voor de tv zet lijkt het niks en boven de tv aan de muur is denk ik te hoog + nog en kabel in het zicht. Zoals hij nu staat heb ik wel een rubbertje (zie je niks van) er onder gelegd
zodat hij wat meer omhoog (richting gezicht) gericht staat. Stemmen etc zijn goed verstaanbaar dus denk dat het wel kan zo ;-)
Onder de bovenplaat ophangen in een beugel?
En de TV nog aan de muurophangen en dan ziet het er prima uit.
En de TV nog aan de muurophangen en dan ziet het er prima uit.
V.w.b. de subwoofer: woon je in een appartament/ flat met buren rondom? Ik twijfel enorm over een subwoofer (woonkamer ongeveer dezelfde grootte maar zit met buren overal om mij heen. Ik praat dan sowieso over spikes eronder evenals piepschuim.Robbin90 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:16:
Hierbij mijn eerste HiFi setje, het is nog vrij basic (helemaal wanneer ik dit topic doorblader lol) maar ben er Dik tevreden over. Gaat voornamelijk om de muziek maar filmpjes spelen ook prima. Dit is wat er nu in mijn studentenkamer staat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Herrie in de kamer is niet zo erg, wel irritant gebrom, dat zou ik van dse buren boven mij ook niet op prijs stellen.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Een goeie subwoofer bromt niet, die voel je vooral. Als een subwoofer bromt dan heb je de crossover te hoog staan, of de fase verkeerd afgeregeld. Het is echt een groot misverstand dat een subwoofer voor extra overlast zou zorgen. Je kunt beter een beest van een subwoofer hebben die goed afgestemd is, dan een stel frontspeakers die staan de dreunen en resoneren.Sirius schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
Herrie in de kamer is niet zo erg, wel irritant gebrom, dat zou ik van dse buren boven mij ook niet op prijs stellen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een goede zware subwoofer trilt echt niet snel door (zeker niet als je een goede vloer/ondervloer hebt). Koppelen met spikes moet je juist niet doen als je een goede relatie met je buren wilt houden. Ontkoppelen met een subdude is stukken beter.Sirius schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
[...]
V.w.b. de subwoofer: woon je in een appartament/ flat met buren rondom? Ik twijfel enorm over een subwoofer (woonkamer ongeveer dezelfde grootte maar zit met buren overal om mij heen. Ik praat dan sowieso over spikes eronder evenals piepschuim.
Anoniem: 141365
Heb je zelf ook ervaring met een subdude mat? Paar dagen geleden maar me subwoofer losgekoppeld omdat de hele galerij stond te trillen, en de buren op een zondag voor me deur stondenDjVe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:46:
[...]
Een goede zware subwoofer trilt echt niet snel door (zeker niet als je een goede vloer/ondervloer hebt). Koppelen met spikes moet je juist niet doen als je een goede relatie met je buren wilt houden. Ontkoppelen met een subdude is stukken beter.
Nee ik heb er zelf geen, maar ik geloof dat FeaR er één onder zijn sub heeft staan?Anoniem: 141365 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:08:
[...]
Heb je zelf ook ervaring met een subdude mat? Paar dagen geleden maar me subwoofer losgekoppeld omdat de hele galerij stond te trillen, en de buren op een zondag voor me deur stonden
Ik heb een laminaat vloer, met redupax platen eronder. Dat dempt al behoorlijk en mijn buren horen vrijwel niets van mijn sub, tenzij ik hem echt heel zwaar ga belasten..
Ik vraag me af of zo'n ontkoppeling ook nodig is met keramiek vloer op een betonbed... ik moet denk ik zelf al eens beginnen met in de kasten alle borden en glazen op een rubberen matje te leggen.
Bij ambient muziek of sommige dubstep staat onze ganse uitzet mee te trillen
, bij muziek met normale bpm's hoor ik het gelukkig niet.
Bij ambient muziek of sommige dubstep staat onze ganse uitzet mee te trillen
Jup, Subdude HD. Dus met zwart velours bovenkant zodat hij in de huiskamer mooi staat (HD = Home Design). Echter zet je er toch een subwoofer op en zie je daarom geen verschil met een gewone Subdude en een HDDjVe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:
[...]
Nee ik heb er zelf geen, maar ik geloof dat FeaR er één onder zijn sub heeft staan?
Maar het werkt wel. Doortrillen is zeker verminderd en het laag is in de ruimte zelf wat strakker.
Heb zelf ook de Subdude. Het werkt wel, ik kan de volume knop van mijn BK ongeveer 1/3 verder opendraaien totdat mijn onderburen er echt last van hebben. Horen doen ze altijd wel, vooral als hij hard staat, maar dat ligt vooral aan de vloer die je hebt. Ik heb een houten vloer, met demping (+/- 10dB, was het geloof ik) en onder deze demping weer hout. Ik heb ook het gevoel dat ik de subwoofer harder moet zetten om geluid uit de subwoofer te krijgen naar mate je hem beter isoleert van de ondergrond. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat je hem minder goed "voelt".
Ik heb een vergelijkbare situatie thuis met de centerplek in het tv meubel. Heb wel een iets lagere tafel. Binnenkort ga ik de center speaker halen en eigenlijk wil ik deze center iets naar boven laten richten zodat hij meer richt naar het luistergedeelte ipv recht naar voren tegen de tafel. Hebben jullie hier nog tips voor eventueel?lars-saxo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:36:
Op je meubel zetten is meestal de beste keuze. Meer ruimte om alle klanken goed weg te krijgen en hij staat dan vaak in mijn met je front speakers, zodat je een mooi homogeen geluid krijgt. Vaak helpt het wel, als je je tv kan ophangen. Als voorbeeld (niet mijn opstelling):spoornie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:40:
[...]
Ik heb een vergelijkbare situatie thuis met de centerplek in het tv meubel. Heb wel een iets lagere tafel. Binnenkort ga ik de center speaker halen en eigenlijk wil ik deze center iets naar boven laten richten zodat hij meer richt naar het luistergedeelte ipv recht naar voren tegen de tafel. Hebben jullie hier nog tips voor eventueel?

Hier staat die eigenlijk te laag.
Hier staat die perfect, mooi in lijn met de tweeter en mid drivers.
Sinds april vorig jaar dit staan, maar nog niet gepost:

Ben verder niet zo'n fotograaf, dus zal jullie de pogingen artistiek te doen besparen. Specs:
Apparatuur:
- Samsung LE46C650
- Philips HTR 9900 (5.1 setup, met de 4 grote zuilen)
- Asrock ION 3D (OpenElec)
Controls:
- Logitech Harmony One
- Logitech DiNovo Edge
- Samsug Galaxy Tab + Galaxy S met XBMC remote

Ben verder niet zo'n fotograaf, dus zal jullie de pogingen artistiek te doen besparen. Specs:
Apparatuur:
- Samsung LE46C650
- Philips HTR 9900 (5.1 setup, met de 4 grote zuilen)
- Asrock ION 3D (OpenElec)
Controls:
- Logitech Harmony One
- Logitech DiNovo Edge
- Samsug Galaxy Tab + Galaxy S met XBMC remote
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Helaas kan de center speaker die ik wil niet op mijn meubel staan. In onderstaande (niet al te beste) foto zie je dat onder de tv niet genoeg ruimte is voor een Canton Chrono SL 555.2. De TV moet ook nog kunnen draaien en ik vind het persoonlijk minder mooi zo bovenop het meubel.DjVe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Op je meubel zetten is meestal de beste keuze. Meer ruimte om alle klanken goed weg te krijgen en hij staat dan vaak in mijn met je front speakers, zodat je een mooi homogeen geluid krijgt. Vaak helpt het wel, als je je tv kan ophangen. Als voorbeeld (niet mijn opstelling):
[afbeelding]
Hier staat die eigenlijk te laag.
[afbeelding]
Hier staat die perfect, mooi in lijn met de tweeter en mid drivers.

Ik wil de center dus op de plek van de receiver hebben en eigenlijk de center iets kantelen zodat hij meer naar boven richt. Zijn daar misschien speciale dopjes voor of iets anders?
[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 15-02-2012 15:12 ]
Ah zo.... Gewoon spikes aan de voorkant en twee rubberen dopjes aan de achterkant?
Dat zou ik inderdaad eens kunnen proberen, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Dank je wel!
Is het hoger aan de muur hangen van de TV geen optie?
Als je het echt goed wilt doen.
Zelfde principe als de sub dude, alleen kan je hier ook je speaker in een hoek plaatsen
Zelfde principe als de sub dude, alleen kan je hier ook je speaker in een hoek plaatsen
[ Voor 28% gewijzigd door DjVe op 15-02-2012 15:44 ]
Zal het onthoudendeepbass909 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:18:
[...]
Ah, dan snap ik de hoge prijs wel een beetje. Ze komen maar heel weinig langs, jammer genoeg.
Ik ben zelf nog op zoek naar Monitor Audio speakers als surrounds, en zou daar het liefst ook RS1's voor neerzetten (of eigenlijk ophangen), maar RSFX mag ook (die zijn er immers voor bedoeld).
Dus mocht je ze ooit toch nog kwijt willen
Of de TV op de center zetten met zijn originele poot?lars-saxo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:41:
Is het hoger aan de muur hangen van de TV geen optie?
Dat ziet er echt niet uit zelfde als hem op de poot neerzetten en dan de center ervoor.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:07:
[...]
Of de TV op de center zetten met zijn originele poot?
(extra IMHO )
Klopt maar zonder center klinkt het niet...Mektheb schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:21:
[...]
Dat ziet er echt niet uit zelfde als hem op de poot neerzetten en dan de center ervoor.
(extra IMHO )
Ja heb buren aan beide kanten + boven. Het is ook een vrij oud pand met steens muren (enkele muur zonder isolatie). Voor de afstelling van de speakers en woofer heb ik gebruik gemaakt van audyssey van onkyo. Maar ik moet zeggen dat wanneer ik bijvoorbeeld in de keuken sta, de bassen niet echt doordreunen oid. Verder heb ik ook nog geen melding gekregen van de buren dus het zal wel meevallen. Daar komt bij dat de bovenbuurvrouw er ook wat van kan met muziek spelen, dus dan voel ik me ook wat minder schuldig als ik de volumeknop even opendraaiSirius schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
[...]
V.w.b. de subwoofer: woon je in een appartament/ flat met buren rondom? Ik twijfel enorm over een subwoofer (woonkamer ongeveer dezelfde grootte maar zit met buren overal om mij heen. Ik praat dan sowieso over spikes eronder evenals piepschuim.
Waar komt je kastje vandaan en wat zijn de afmetingen als ik vragen mag?Taigu schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:03:
Sinds april vorig jaar dit staan, maar nog niet gepost:
[afbeelding]
Dat mag: http://www.design247.nl/d...elen/tv-meubel-modern-4la. Low budget en daar is de kwaliteit ook wel een beetje naar. 180 breed, als je meer wil weten, DM maar.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

boven: H/K AVR355
midden: H/K DVD 29 (omgebouwd tot storage)
onder: H/K AVR355 (omgebouwd tot htpc)
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Meelobee, ik heb je al eerder complimenten gegeven maar nogmaals: wat een GEWELDIGE mod! Wat ziet het setje erg geweldig uit! Ben onwijs jaloers kerel!!!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
De center komt er ook. Die komt op het plekje recht onder de tv waar nu de receiver staat. De TV hoger zetten gaat helaas niet.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:46:
[...]
Klopt maar zonder center klinkt het niet...
Als alles helemaal klaar is en naar me zin is zal ik een overzichtje en wat betere foto's posten.
[ Voor 14% gewijzigd door wolverine3141 op 16-02-2012 10:50 ]
Zou je niet aan weestkanten van je TV kleinere speakers kunnen plaatsen in hetzelfde design als de rest die samen als center fungeren? Wanneer je deze voor je luisterpositie laat kruisen qua hoek zou je hetzelfde effect moeten kunnen bereiken.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Meelobee, je hebt toevallig geen stappenplan online ergens gezet ? ziet er heel knap uit !
Wat meer foto's zouden zeker welkom zijn
Wat meer foto's zouden zeker welkom zijn
[ Voor 20% gewijzigd door C00P op 16-02-2012 12:54 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Anoniem: 438387
Ik als eeuwige mee-lezer neem ik de stap om mijn set met jullie te delen, aangezien ik bij het samenstellen van mijn set veel gebruik gemaakt heb van de door jullie gepubliceerde kennis/ervaringen.
Wat zie je:
Sony Bravia KDL46NX720
B&W CM8's
Wat zie je niet:
Rotel RA-06-SE stereo versterker
PS3
Ik ben erg blij met deze set-up! Ik moet alleen de TV nog even ophangen. Er zit al een kabelgoot in de wand gestuukt, dus dat zal wel een mooi gezicht worden.
Wat zie je:
Sony Bravia KDL46NX720
B&W CM8's
Wat zie je niet:
PS3
Ik ben erg blij met deze set-up! Ik moet alleen de TV nog even ophangen. Er zit al een kabelgoot in de wand gestuukt, dus dat zal wel een mooi gezicht worden.

Ziet er mooi uit!
Er zit alleen een vieze vlek op je scherm?
Nee, grapje, ik ben niet zo'n fan van Kane
Er zit alleen een vieze vlek op je scherm?
Nee, grapje, ik ben niet zo'n fan van Kane
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Mijn apparatuur is misschien niet zo indrukwekkend, maar ik ben er wel tevreden mee.
Kwaliteit van de foto's zijn niet geweldig omdat ik ze heb moeten maken met mijn Samsung Wave 525.
LG LW650S 42 inch 3D-tv
LG HX561 3D-Home Cinema
Xbox360

Mijn 2 pc'tjes: (1 is voor gamen en de ander is voor internetten en dergelijke)

Kwaliteit van de foto's zijn niet geweldig omdat ik ze heb moeten maken met mijn Samsung Wave 525.
LG LW650S 42 inch 3D-tv
LG HX561 3D-Home Cinema
Xbox360

Hoezo wil je de tv ophangen? Het bijzonder mooie van jouw tv is juist die voetAnoniem: 438387 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:18:
Ik als eeuwige mee-lezer neem ik de stap om mijn set met jullie te delen, aangezien ik bij het samenstellen van mijn set veel gebruik gemaakt heb van de door jullie gepubliceerde kennis/ervaringen.
Wat zie je:
Sony Bravia KDL46NX720
B&W CM8's
Wat zie je niet:
PS3
[afbeelding]
Die zag ik wel aankomen!Er zit alleen een vieze vlek op je scherm?
Maar het is en blijft een soundbar. En daarbij vind ik het altijd mooier om een dergelijk platte TV aan de muur te hangen.Hoezo wil je de tv ophangen? Het bijzonder mooie van jouw tv is juist die voet
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 438387 op 16-02-2012 15:39 ]
Omdat die tv aan de muur nog beter tot zijn recht komt.daanNL schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:19:
[...]
Hoezo wil je de tv ophangen? Het bijzonder mooie van jouw tv is juist die voet
-Link verwijderd.-
[ Voor 8% gewijzigd door GioStyle op 22-02-2012 00:01 ]
Waarom een extra PC alleen voor internet? Ik neem aan dat jouw game PC ook wel internet draait. Daarbij vroeg ik me af of je ook een computer als mediacenter gebruikt of in je hoofd hem te gaan gebruiken?P van H schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:23:
Mijn apparatuur is misschien niet zo indrukwekkend, maar ik ben er wel tevreden mee.
Kwaliteit van de foto's is niet geweldig omdat ik ze heb moeten maken met mijn Samsung Wave 525.
LG LW650S 42 inch 3D-tv
LG HX561 3D-Home Cinema
Xbox360
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wait.. whatP van H schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:23:
De pc staat hier bijna de hele dag aan, en omdat ik toch nooit meer game heb ik die low end pc voor internetten er naast gezet. Bespaart me weer wat centjes op de jaarafrekening.
Anoniem: 318162
denk ik toch dat die game pc zuiniger is.P van H schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:56:
De pc staat hier bijna de hele dag aan, en omdat ik toch nooit meer game heb ik die low end pc voor internetten er naast gezet. Bespaart me weer wat centjes op de jaarafrekening.
Dat lijkt mij toch niet. Tenzij een Q9400 op 3.6 en een GTX470 minder verbruiken dan een AMD x2 4200+ en een 8500GT.Anoniem: 318162 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:00:
[...]
denk ik toch dat die game pc zuiniger is.
Op de foto staat natuurlijk de game pc aan he.
Ja maar die componenten gebruiken alleen het maximale als je inderdaad hard aan het gamen bent . Voor internetten clockt alles auto terug en verbruik je minder.Maar wat dan nog die paar watt merk je niet zo snel en kan je lekker internetten.Met alle respect maar om er een zuinige langzamere pc naast te zetten om energie te bezuinigen vind ik een beetje appart hoor.
Een game pc verbruikt meer in idle dan een lower end pc. Ik gebruik de "internet pc'tje" ook als test computer. maar goed, dit is een beetje offtopic allemaal.Anoniem: 318162 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:10:
Ja maar die componenten gebruiken alleen het maximale als je inderdaad hard aan het gamen bent . Voor internetten clockt alles auto terug en verbruik je minder.Maar wat dan nog die paar watt merk je niet zo snel en kan je lekker internetten.Met alle respect maar om er een zuinige langzamere pc naast te zetten om energie te bezuinigen vind ik een beetje appart hoor.
ja klopt.P van H schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:14:
[...]
Een game pc verbruikt meer in idle dan een lower end pc. Ik gebruik de "internet pc'tje" ook als test computer. maar goed, dit is een beetje offtopic allemaal.
Dan wat positief. vind dat je een mooie ruimte hebt voor je pc en woonkamer netjes ingericht hoor.En wel dat kamertje mooi naast je woonkamer.
Bedankt voor het complimentje.Anoniem: 318162 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:17:
[...]
ja klopt.
Dan wat positief. vind dat je een mooie ruimte hebt voor je pc en woonkamer netjes ingericht hoor.En wel dat kamertje mooi naast je woonkamer.
Heb deze week dezelfde Jamo set aangeschaft, ik twijfel nog over de sub.Robbin90 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:16:
Ik twijfel tussen de Jamo 210 of 260, maar toen zag ik de Energy in jouw post.
Op papier ziet de Energy er beter uit dan beide. De prijs is ook nog eens aantrekkelijk!
Zou jij hem aanbevelen?
OMG je hebt prachtige witte CM8's, maar dan met de stofkappen er op!Anoniem: 438387 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:18:
Wat zie je:
Sony Bravia KDL46NX720
B&W CM8's
Heb zelf de zwarte, uiteraard zonder de kappen er op.
Of lopen er kleine kinderen met alles slopende handjes in huis rond?
Had ik zelf ook gedaan. De kappen op mijn cm1 en cmc zitten er ook altijd op. Smaak verschilt!Chills schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:19:
[...]
OMG je hebt prachtige witte CM8's, maar dan met de stofkappen er op!![]()
Heb zelf de zwarte, uiteraard zonder de kappen er op.
Of lopen er kleine kinderen met alles slopende handjes in huis rond?
Geen kinderen, wel een vriendin met een mening
.
En ik vind het stiekem ook mooier, maar dat hoeft zij niet te weten.

En ik vind het stiekem ook mooier, maar dat hoeft zij niet te weten.
een maandje geleden verhuisd naar m'n nieuwe woning en hoewel 't er nog wat rommelig bij staat vond ik 't toch eens tijd worden wat foto's te plaatsen van mijn setup.
wat er staat:
tv: samsung ps64d8000
blu-ray: sony bdp-s480
versterker: denon avr-3312
speakers: indiana line tesi 560/760/260
sub: indiana line basso 850
xbox360
oude pc die even dienst doet als htpc
wat er nog gaat komen:
fatsoenlijke htpc
cd-speler waarschijnlijk (nog geen idee wat)
platenspeler, waarschijnlijk een pro-ject debut III
een a/v meubel(!)
wat er speelt:
porcupine tree - anesthetize blu-ray
de muur waar de tv aan hangt was een schoorsteen met schouw, de schouw heb ik weggehaald, de schoorsteen verbreed tot 2m, gestuct en grijs geverfd. in de muur zit een kabelgoot voor de tv bedrading.
ben nog geen meubel tegengekomen wat naar m'n zin is, waarschijnlijk gaat het eigen ontwerp (zelfbouw of laten bouwen) worden.
op het moment staat de ene surround op een doos, de ander op m'n bureau. ben er nog niet uit wat ik daar mee ga doen, of ophangen (maar moet nog geschikte beugels vinden), of ze komen op het nieuwe bureau dat nog ontworpen en gebouwd moet worden
enniewee, de foto's (klik voor groter):

updates volgen..
wat er staat:
xbox360
wat er nog gaat komen:
fatsoenlijke htpc
een a/v meubel(!)
wat er speelt:
porcupine tree - anesthetize blu-ray
de muur waar de tv aan hangt was een schoorsteen met schouw, de schouw heb ik weggehaald, de schoorsteen verbreed tot 2m, gestuct en grijs geverfd. in de muur zit een kabelgoot voor de tv bedrading.
ben nog geen meubel tegengekomen wat naar m'n zin is, waarschijnlijk gaat het eigen ontwerp (zelfbouw of laten bouwen) worden.
op het moment staat de ene surround op een doos, de ander op m'n bureau. ben er nog niet uit wat ik daar mee ga doen, of ophangen (maar moet nog geschikte beugels vinden), of ze komen op het nieuwe bureau dat nog ontworpen en gebouwd moet worden

updates volgen..
Mooi man... je hebt een mooie ruimte ook.. dat geluid zal wel goed klinkenAnoniem: 438387 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:18:
Wat zie je:
Sony Bravia KDL46NX720
B&W CM8's
Wat zie je niet:
PS3
[afbeelding]
Ik heb nog van die Oude Cerwin Vega speakers.. die jij hebt lijken op Quads?
Maar 1 ding vraag ik me altijd af mensen.. en dat is:
De center speaker..
Waar staat ie bij je op deze foto?
Ik heb ook nog een oude TV want vroeger 'moest' ie er op hehe en tegenwoordig zit ie er dus onder.
Maar volgens mij wil je dat zo on opvallend hebben als het kan.. of hij moet er mooi uit zien.
Hoe dan ook mooie ruimte.. alleen pas op met spikes en houten vloeren
Die heeft die niet...aangezien er een Rotel RA-06-SE stereo versterker staatFonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:00:
[...]
Mooi man... je hebt een mooie ruimte ook.. dat geluid zal wel goed klinken
Ik heb nog van die Oude Cerwin Vega speakers.. die jij hebt lijken op Quads?
Maar 1 ding vraag ik me altijd af mensen.. en dat is:
De center speaker..
Waar staat ie bij je op deze foto?
Ik heb ook nog een oude TV want vroeger 'moest' ie er op hehe en tegenwoordig zit ie er dus onder.
Maar volgens mij wil je dat zo on opvallend hebben als het kan.. of hij moet er mooi uit zien.
De basis qua gear is al helemaal prima, de aangepaste schouw is ook helemaal super.anesthetize schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
een maandje geleden verhuisd naar m'n nieuwe woning en hoewel 't er nog wat rommelig bij staat vond ik 't toch eens tijd worden wat foto's te plaatsen van mijn setup.
Nu nog een mooi meubel scooren inderdaad, dan ben ik erg benieuwd naar de foto`s die dan gemaakt kunnen worden.
Heb je al iets in gedachte? Al wat gezien in het AV-meubel topic? Of anders al ideeën?
LOL @Fonk
Als je nou eens begint met de flitser uit zettenTaigu schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:03:
Ben verder niet zo'n fotograaf, dus zal jullie de pogingen artistiek te doen besparen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hele mooie setup! En je lijkt mij wel, het eerste wat bij ons stond was de hifi, we hadden nog niet eens een bankanesthetize schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
wat er staat:
xbox360
wat er nog gaat komen:
fatsoenlijke htpc
een a/v meubel(!)
wat er speelt:
porcupine tree - anesthetize blu-ray![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
updates volgen..

Zo'n samsung tv komt er bij mij ook ooit nog. Wat een mooie dingen zijn dat toch.
En als laatste.....respect voor de muziek die opstaat
Want...? Daar heb je cups voor.Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:00:
Da's nou eens een fatsoenlijk formaat tv. Hij hangt er zo ook mooi, coolanesthetize schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik had ook een probleem met de plaatsing van de center. In mijn meubel was sowieso een no-go. Er was geen ruimte in het meubel en de speaker was sowieso te hoog voor het vak. Direct voor de tv ging fout, omdat de speaker hoger was dan de voet, onder de tv ging niet, want dan kwam de tv te hoog te staan, en erachter was klankmatig niet optimaal.spoornie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:49:
[...]
De center komt er ook. Die komt op het plekje recht onder de tv waar nu de receiver staat. De TV hoger zetten gaat helaas niet.
Als alles helemaal klaar is en naar me zin is zal ik een overzichtje en wat betere foto's posten.
Uiteindelijk heb ik hem toch maar achter de tv geplaatst en na goed inregelen klinkt het eigenlijk wel prima. Soms een beetje hol (reflectie via de tv tegen de muur erachter).
Zo staat het er tegenwoordig bij:

Helaas door de vorm en grootte van m'n woonkamer is er maar 1 echte sweetspot, maar die gaat voor surround weer mis. Maar ik vind het geluid van voren veel belangrijker, dus heel erg is het niet.
Wat we zien:
[list]• Samsung UE40D6750
• Monitor Audio RS8
• Cambridge Audio Azur 540R receiver
• Cambridge Audio Azur 540D dvd-speler
• Humax iHDR-5050c
• Logitech Harmony One
• LED-klok van de Aldi
Buiten beeld:
[list]• Popcorn Hour C-200
• Monitor Audio RSLCR (achter de tv)
• Merkloze 2-weg surround speakers
To-do:
[list]• Surrounds vervangen voor Monitor Audio RS1's of RSFX
• Receiver vervangen voor de Cambridge Audio 650R
• DVD vervangen voor de Cambridge Audio 751BD Bluray
Anoniem: 319105
Zeer mooie TV, ook netjes weggewerkt die kabels. En natuurlijk die blu-ray
komt vast goed tot zijn recht op je setup (heb hem zelf niet op een tv groter dan 22 inch gezien). Jammer dat ik dat optreden destijds in Tilburg gemist heb.. Ga Steven wel voor het eerst (solo) zien in Mei
.
anesthetize schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
wat er staat:
xbox360
..
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 319105 op 17-02-2012 14:48 ]
Sowieso zou ik een sub aanraden, eigenlijk zat ik ook te twijfelen tussen dezelfde woofers als die jij noemt, de energy en een budget yamaha. Eigenlijk heb ik mijn keuze gemaakt op basis van specs en het feit dat de energy C-10 in een hogere prijsklasse valt en destijds sterk afgeprijsd was (€129,- bij correct met adviesprijs van 300).kevin86 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:12:
[...]
Heb deze week dezelfde Jamo set aangeschaft, ik twijfel nog over de sub.
Ik twijfel tussen de Jamo 210 of 260, maar toen zag ik de Energy in jouw post.
Op papier ziet de Energy er beter uit dan beide. De prijs is ook nog eens aantrekkelijk!
Zou jij hem aanbevelen?
De jamo subs heb ik dus nog nooit gehoord maar alsnog kan ik je de energy absoluut aanraden! Ik was namelijk erg enthousiast om een woofer aan te schaffen maar tegelijkertijd ook wat sceptisch. Zoals ik eerder al aangaf ging het mij vooral om een meer complete weergave van muziek. Verhoog je de bas over de jamo speakers dan worden de wat hogere frequentie bassen vooral versterkt wat imo storend is, daarom zag ik een woofer eigenlijk als genoodzaakt.
Daarentegen was ik bang voor een te overdreven aanwezig, pompende woofer maar dit is absoluut niet het geval! Hij is prima te combineren met de jamo's (speakers)!
Geinige kamer. Heb zelf ook erg klein gewoond (30m2 met zijn tweeën) en dan is het verrekte lastig om een leuke set op te bouwen. Ik zou toch proberen om de tv iets hoger te hangen en je center eronder te plaatsen. Ziet er ook stukken vetter uitdeepbass909 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:21:
[...]
Ik had ook een probleem met de plaatsing van de center. In mijn meubel was sowieso een no-go. Er was geen ruimte in het meubel en de speaker was sowieso te hoog voor het vak. Direct voor de tv ging fout, omdat de speaker hoger was dan de voet, onder de tv ging niet, want dan kwam de tv te hoog te staan, en erachter was klankmatig niet optimaal.
Uiteindelijk heb ik hem toch maar achter de tv geplaatst en na goed inregelen klinkt het eigenlijk wel prima. Soms een beetje hol (reflectie via de tv tegen de muur erachter).
Zo staat het er tegenwoordig bij:
[afbeelding]
Helaas door de vorm en grootte van m'n woonkamer is er maar 1 echte sweetspot, maar die gaat voor surround weer mis. Maar ik vind het geluid van voren veel belangrijker, dus heel erg is het niet.
Even ''Oude koeien uit de sloot halen'':
Wie weet waar ik Jan Bang - Passport Control toch van ken? Het komt me op de 1 of andere manier bekend voor, maar weet niet welke film, of welke game...jurriendijkstra schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:45:
[...]
Overigens zijn dit nog een paar aanraders om te luisteren als je van bas (en mooie muziek) houdt:
Jan Bang - Passport Control
http://www.youtube.com/watch?v=r2dhaOO8My0
Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een nieuwe tv meubel in het wit, liefst hoogglans want vind dat wel strak staan. Heeft iemand een idee voor een strakke lange (minimalistisch moderne stijl) meubel waar ik een receiver van 17 cm in kwijt kan. (liefst achter een ladedeur of klepje).
PS, voor de tweakers met witte hoogglans meubels, hebben jullie ook zoveel last van krassen (beetje poetskring achtig wat je ook op een auto hebt die door de wasstraat gaat). Ik ben er echt superzuinig op maar zodra er licht op schijnt dan zie ik allerlei krasjes.
PS, voor de tweakers met witte hoogglans meubels, hebben jullie ook zoveel last van krassen (beetje poetskring achtig wat je ook op een auto hebt die door de wasstraat gaat). Ik ben er echt superzuinig op maar zodra er licht op schijnt dan zie ik allerlei krasjes.
Het grote Audiomeubel topic!bones schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:38:
Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een nieuwe tv meubel in het wit, liefst hoogglans want vind dat wel strak staan...
Dit is gelukkig alleen een deel van de woonkamer. Het huis is 65m2, wat voor mij alleen groot zat is.DjVe schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:12:
[...]
Geinige kamer. Heb zelf ook erg klein gewoond (30m2 met zijn tweeën) en dan is het verrekte lastig om een leuke set op te bouwen. Ik zou toch proberen om de tv iets hoger te hangen en je center eronder te plaatsen. Ziet er ook stukken vetter uit
De tv ophangen gaat om 2 redenen niet gebeuren. Ik kan nu de tv naar mij toe trekken (het meubel is verrijdbaar) en hij komt dan te hoog te hangen. Als je er nu recht voor zit, zal je zien dat het precies goed staat.
De center moest ik sowieso aan wennen. Deze is veel strakker van geluid dan de merkloze die er voorheen stond. Nu ik eraan gewend ben, klinkt het gewoon natuurlijk en strak.
pssst, mag niet maar ik doe het toch.
Ik heb zelf deze kast, in het midden 2 kleppen en aan de zijkanten een la bij de 2,40m uitvoering.
Hij is er in verschillende maten, en de krasjes die jij bedoelt daar heb ik op deze kast geen last van, overigens wel op mijn hoogglans salon tafel, maar dat is ook logisch.
Ik heb zelf deze kast, in het midden 2 kleppen en aan de zijkanten een la bij de 2,40m uitvoering.
Hij is er in verschillende maten, en de krasjes die jij bedoelt daar heb ik op deze kast geen last van, overigens wel op mijn hoogglans salon tafel, maar dat is ook logisch.
bones schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:38:
Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een nieuwe tv meubel in het wit, liefst hoogglans want vind dat wel strak staan. Heeft iemand een idee voor een strakke lange (minimalistisch moderne stijl) meubel waar ik een receiver van 17 cm in kwijt kan. (liefst achter een ladedeur of klepje).
Ik ben druk bezig in m'n nieuwe huis (nieuwbouw) om alles voor te bereiden voor m'n home theatre set.
Wat komt er?
- HTPC, zelf samengesteld
- Onkyo HT-S5405 surround set met 5.1 speakers
- Samsung UE46D6500
Nu heb ik voor de surround set alle leidingen in de muur gefreesd, zie foto:

Linksonder komt er 1 uit de muur voor de subwoofer, in het midden zie je de centre lopen en linksonder/rechtsonder duiken er 2 de vloer in voor de rear-boxen.
In het midden ook alvast een kabelgoot voor HDMI, voeding en antennekabel van de tv.
Nu zal e.e.a niet helemaal exact zo worden als uitgetekend, maar het idee is om iets boven het dressoir de tv te hangen en links de HTPC + surround receiver neer te zetten. Vandaar ook dat alle leidingen links bij elkaar komen.
Wat ik echter nog mis is een (of meerdere) aansluiting voor internet. Ik heb dus een HTPC, Surround receiver én TV met allen een internetaansluiting. Moet ik ze alle 3 aansluiten?
Ik zit er namelijk aan te denken om te vragen of m'n elektricien de radio en tv aansluiting linksonder kan veranderen in data-aansluitingen. Het huis is uitgerust met glasvezel (nog niet aangesloten), er hangt al een oranje box in de meterkast. Nu wijk ik al typende af van het topic, maar misschien kan iemand kort hierop antwoorden of dit mogelijk is?
EDIT: Ik ben voornemens glasvezel aansluitingen van KPN te nemen, zij bieden de 'draadloze verbindingsset' waarbij tv/computer/etc. via het stroomnet worden voorzien van signaal. Iemand ervaring mee? Dit zou een alternatief kunnen zijn..
Gezien het feit dat de muren binnenkort worden dichtgesmeerd, heb ik alles het liefst nu gewoon mooi geregeld.
Wat komt er?
- HTPC, zelf samengesteld
- Onkyo HT-S5405 surround set met 5.1 speakers
- Samsung UE46D6500
Nu heb ik voor de surround set alle leidingen in de muur gefreesd, zie foto:

Linksonder komt er 1 uit de muur voor de subwoofer, in het midden zie je de centre lopen en linksonder/rechtsonder duiken er 2 de vloer in voor de rear-boxen.
In het midden ook alvast een kabelgoot voor HDMI, voeding en antennekabel van de tv.
Nu zal e.e.a niet helemaal exact zo worden als uitgetekend, maar het idee is om iets boven het dressoir de tv te hangen en links de HTPC + surround receiver neer te zetten. Vandaar ook dat alle leidingen links bij elkaar komen.
Wat ik echter nog mis is een (of meerdere) aansluiting voor internet. Ik heb dus een HTPC, Surround receiver én TV met allen een internetaansluiting. Moet ik ze alle 3 aansluiten?
Ik zit er namelijk aan te denken om te vragen of m'n elektricien de radio en tv aansluiting linksonder kan veranderen in data-aansluitingen. Het huis is uitgerust met glasvezel (nog niet aangesloten), er hangt al een oranje box in de meterkast. Nu wijk ik al typende af van het topic, maar misschien kan iemand kort hierop antwoorden of dit mogelijk is?
EDIT: Ik ben voornemens glasvezel aansluitingen van KPN te nemen, zij bieden de 'draadloze verbindingsset' waarbij tv/computer/etc. via het stroomnet worden voorzien van signaal. Iemand ervaring mee? Dit zou een alternatief kunnen zijn..
Gezien het feit dat de muren binnenkort worden dichtgesmeerd, heb ik alles het liefst nu gewoon mooi geregeld.
[ Voor 7% gewijzigd door HwKok op 22-02-2012 08:38 ]
Als je de keus nog hebt zou ik voor ethernet ipv kabel gaan. Via glasvezel krijg je ook nog een decoder erbij en die zit ook op een ethernet kabel aangesloten. Coax kabel gebruik je misschien dan alleen nog voor je radio en dat lijkt mij niet meer de moeite waard. Want je kan ook radio luisteren via je decoder of via internet.
Als de kabels nog getrokken moeten worden zou ik het wel weten!
Als de kabels nog getrokken moeten worden zou ik het wel weten!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>
Let op!
<ul><li>Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483841">Topic Start</a> bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.</li>
<li>Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.</li>
<li>Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.</li>
<li>Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1483734>Het grote Audiomeubel topic!</a href>
</ul>