[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste
Acties:
  • 341.661 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0eaWhTVoVbGuDmoQD4NwUI8L/full.jpg

AMD FX 'Bulldozer' processor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2dzjTbDexd3fUlxYy5u3P7Yi/full.pngAccording to AMD, Bulldozer-based CPUs are based on GlobalFoundries' 32 nm Silicon on insulator (SOI) process technology and utilize a new approach to multithreaded computer performance that, according to press notes, "balances dedicated and shared computer resources to provide a highly compact, high core count design that is easily replicated on a chip for performance scaling."[4] In other words, by eliminating some of the redundancies that naturally creep into multicore designs, AMD hoped to take better advantage of its hardware capabilities, while using less power.

Bulldozer-based implementations built on 32nm SOI with HKMG arrived in October 2011 for both servers and desktops. The server segment included the dual chip 16-core Opteron processor codenamed Interlagos (for Socket G34) and single chip 4–8 core Valencia (for Socket C32), while the 4–8 core Zambezi targeted desktops on Socket AM3+.[5][6]
Bulldozer is the first major redesign of AMD’s processor architecture since 2003, when the firm launched its Athlon 64/Opteron (K8) processors, and also features two 128-bit FMA-capable FPUs which can be combined into one 256-bit FPU. This design is accompanied by two integer cores each with 4 pipelines (the fetch/decode stage is shared). Bulldozer will also introduce shared L2 cache in the new architecture. AMD calls this design a "Bulldozer module". A 16-core processor design would feature eight of these modules,[7] but the operating system will recognize each module as two physical cores.

The module, described as two cores, can be contrasted with a single Intel core with HyperThreading. The difference between the two approaches is that Bulldozer provides dedicated schedulers and integer units for each thread, whereas in Intel's core all threads must compete for available execution resources.

ProcessorKloksnelheidCacheTDPCore
FX-81503.6 / 4.2 GHz8 + 8 MB125 WZambezi B2
FX-81203.1 / 4.0 GHz8 + 8 MB125 WZambezi B2
FX-61003.3 / 3.9 GHz6 + 8 MB95 WZambezi B2
FX-41003.6 / 3.8 GHz4 + 8 MB95 WZambezi B2

CPU cores
CodenaamModules (cores)ProcédéGeheugenDie-sizeTransistors
Zambezi4 (8)32nmDDR3-1866315 mm²1,2 miljard

Vorige AMD discussie topics

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
:o :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Heel veel dank!
Vind maar eens de juiste pagina tussen 294 pagina's als iemand zegt: "Een paar pagina's terug ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
"Het stond in deeltje 33"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 10:06
Ik hoop dat deze ook maar 22 pagina's lang blijft, anders wordt het weer zo onoverzichtelijk.

Ontopic.
Ik blijf het vreemd vinden dat de transitor count naar 1.2 miljard is bij gesteld... dat is gewoon 40% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42
Toettoetdaan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:17:
Heel veel dank!
Vind maar eens de juiste pagina tussen 294 pagina's als iemand zegt: "Een paar pagina's terug ;) "
Er wordt toch enige inzet van tweakers verwacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
DCG909 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:02:
Ik hoop dat deze ook maar 22 pagina's lang blijft, anders wordt het weer zo onoverzichtelijk.

Ontopic.
Ik blijf het vreemd vinden dat de transitor count naar 1.2 miljard is bij gesteld... dat is gewoon 40% minder.
De vraag is waar die 1.2 miljard vandaan kwam in de eerste plaats. AMD of één noob die maar wat roept. Het aantal transistors en de die size grote van bijvoorbeeld de GF100 en GF110 zijn ook niet overal juist in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anand riep dat 'ie het getriplecheckt had. Lijkt mij dus een ernstige fuckup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja als je triplechecked bij je moeder, je vader en je oma dan kom je niet ver natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

:') Hem kennende denk ik a. niet dat ie het checkt bij z'n familie, b. ook wel let op z'n bronnen. AMD dus..

Edit: hoi clusterfuck ;w Hij had het nieuwe nummer dus gecheckt drie keer bij z'n 'contactpersoon' en geen idee waarom het oude nummer zo lang overeind heeft gestaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Jejking op 04-12-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zijn vader, zijn moeder en zijn oma werken bij AMD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Z'n Oma? Die heeft zich zeker met Zambezi bezig gehouden. Bulldozer op een wandelstok >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 04-12-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

AMD Bulldozer A Surprisingly Sell-Out Sales Success. Victims: Phenom II & Athlon II

AMD's new Bulldozer "FX" series of processors may be very lacklustre performers in reviewer's benchmarks and have garnered considerable scorn in enthusiast circles, but they're a very good performer for AMD's bottom line. Incredibly, they are selling out as soon as shops get them in stock - and they are not even priced very competitively against Intel's offerings, so perhaps the "It's an 8 core CPU!!" marketing is working well on the uninformed "enthusiast" after all? Mind you, what enthusiast, however uninformed, wouldn't know exactly how these products perform? Every tech website and computer magazine has covered these chips by now. The mind boggles.

Unfortunately, the victims of this unwarranted success are the decent Phenom II & Athlon II processors, which have always been priced very well, giving good value for money and are good sellers. The reason is that the manufacturing plants share equipment between these old 45 nm products and the new 32 nm ones, creating a conflict between them, so one must go. It therefore makes sound business sense for AMD to discontinue selling the old product in favour of the new, expensive one which is flying off the shelves. AMD will stop shipping all Athlon II's and Phenom II's to distributors, but with one exception. The "Zosma" 6 core Phenom II X4 960T will continue to be available until stocks run dry. This has two cores disabled, making it a "quad" core CPU, but with luck they might be unlockable. To state the obvious, if one is considering buying one of these discontinued chips, then they'd better not wait long.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ze zijn misschien wel overal uitverkocht, maar dat komt volgens mij omdat er ook maar zo weinig zijn en niet omdat ze zo populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 13:26
madmaxnl schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:38:
Ze zijn misschien wel overal uitverkocht, maar dat komt volgens mij omdat er ook maar zo weinig zijn en niet omdat ze zo populair zijn.
Stelling of feit? Ik kan de verkoopaantallen niet zo snel vinden, maar de indruk die ik heb van het levertijden topic is dat in ieder geval de lagere modellen wel goed leverbaar zijn en verkopen.
AMD currently has problems with being able to deliver both Llano and Bulldozer products due to a high demand among OEM partners, but also in retail.

[ Voor 19% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-12-2011 22:50 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bulldozer wordt volgens mij niet eens -veel- door OEMs gebruikt, alleen in servers. Ik zie ook maar heel sporadisch Phenom II gebruikt worden door OEMs. Athlon II's daarentegen zie ik wel zo nu en dan eens in de foldertjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Maar ja, Athlon II's zouden moeten worden vervangen door Llano's (met name) en niet met Zambezi's. Verder zijn dergelijke CPU's natuurlijk interessanter voor de retail-markt dan de OEM markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Uit een Belgische computershop:
- Llano zelden in stock. Wel vraag achter.
- 4100, 6100, 8120 op stock en worden vlot verkocht.
- 8150 nog niet op stock gehad. Wel besteld, maar wordt gewoon niet geleverd wegens no product. Stonden wel aardig wat backorders voor de 8150.

Het is dus allemaal wel gewild, maar bij ons totaal geen concurrentie voor Intel qua aantallen.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Klopt, maar de mensen verantwoordelijk voor de systeem samenstellingen bij de computerfabrikanten zijn gewoon enorm slecht.

Apple doet het wat dat betreft enorm goed, gewoon een handje vol systemen om uit te kiezen i.p.v. 230 verschillende systemen. De consument ziet door de bomen het bos niet meer. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon standaard lijnen opzetten.

Gewoon negen systemen van low-end tot high-end. Hoe moeilijk kan het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
madmaxnl schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:22:
Gewoon negen systemen van low-end tot high-end. Hoe moeilijk kan het zijn.
Zelf 9 vind ik al te veel: het prijsverschil tussen een i5 2300 en i52400 is ongeveer 5€...
voor oems kan ik begrijpen dat ze willen kunnen kiezen, voor de retailmarkt is dat onzinnig weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik ben wel benieuwd wat die beslissing gaat brengen. Als ik hier zo in de BBG's kijk zijn de Phenoms toch nog best een populaire keuze als een i5/i7 net wat prijzig is.
catfish schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:36:
Zelf 9 vind ik al te veel: het prijsverschil tussen een i5 2300 en i52400 is ongeveer 5€...
voor oems kan ik begrijpen dat ze willen kunnen kiezen, voor de retailmarkt is dat onzinnig weinig
Negen is wel aardig als je ook nog wilt differentiëren tussen gamer/productie/etc. Apple doet het op dat vlak wel aardig met hun betrekkelijke hoge insteek (IPS etc.), al valt er voor gamers natuurlijk bar weinig te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 05-12-2011 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dahakon schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:15:
Maar ja, Athlon II's zouden moeten worden vervangen door Llano's (met name) en niet met Zambezi's. Verder zijn dergelijke CPU's natuurlijk interessanter voor de retail-markt dan de OEM markt.
De meeste consumenten OEM pc's (de Dells en HPs van deze wereld) hebben discrete gpu's, eigenlijk gaan die niet heel veel vooruit met Llano tov Athlon/Phenom II.
the victims of this unwarranted success are the decent Phenom II & Athlon II processors
Ik betwijfel dat die met de huidige aggressieve prijsbeleid van Intel in het low-end segment (i3/Pentium/Celeron en de H6x-chipsets) nog wel zo 'decent' zijn.

Maar goed nieuws voor AMD, zo midden in het o zo belangrijke Q4. Tis altijd leuk dat je duurdere modellen beter lopen dan de goedkope.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 05-12-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 08:07
Die discrete gpu's hoeven ze nu dus niet meer in te bouwen, dus ze gaan er we degelijk op vooruit :Y)

Alles tot aan de 6570 heeft weinig toegevoegde waarde in een Llano systeem, dat soort kaarten zie je toch regelmatig in pc's.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Da's de theorie, maar gebeurt dat in de praktijk ook? Schuiven de OEMs nu ook werkelijk geen/minder losse gpu's meer in hun PC's? Als ik het gemiddelde Mediamarkt foldertje zo bekijk stoppen ze nog volop losse kaarten in hun mainstream PCs...

[ Voor 40% gewijzigd door Dreamvoid op 05-12-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als AMD zoveel budget CPU's kon leveren als Intel dan misschien wel. Dan zou je misschien wel rond de 50% Llano systemen/laptops zien.
Bovendien is Mediamarkt niet het beste voorbeeld, andere redelijk bekende ketens zoals Paradigit verkochten vroeger iig genoeg AMD systemen.
Als AMD meer kon leveren zouden we ze ook meer zien. Ik denk dat het wel goed voor ze is, ongeacht gewenst rendement of niet, wanneer ze dadelijk volledig op 32nm en 28nm HKMG gate first zitten.

Ben benieuwd wat er dadelijk na Hondu gaat komen en of die nog bij TSMC gemaakt zal worden, of dat AMD alle APU's naar global foundries zal verplaatsen. Interessant om te zien dat ze low power chips vaker op ouder procedé maken, mogelijk betere controle over lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

AMD A8-3870K and A6-3670K up for Pre-Order

This year AMD released a handful of A- and E-Series "Llano" 32nm processors with integrated graphics unit. According to X-bit labs, a few additional Llano models will be launched in January 2012, including A4-3420, A6-3620 and A8-3820, which are slightly faster versions of A4-3400, A6-3600 and A8-3800. There will be also two products with unlocked clock multiplier, A6-3670K and A8-3870K. Last two CPUs are now available for pre-order in US:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/11-12-05/17a.jpg
Click on the image to zoom
AMD A6- and A8-Series processors have 4 CPU cores with 4 MB L2 cache, incorporate Virtualization technology, and provide support for SIMD instructions up to SSE3. Two upcoming products, A6-3670K and A8-3870K, differ by operating frequency, and by the type of on-chip GPU. A6-Series CPU operates at 2.7 GHz, and integrates Radeon HD 6530D GPU with 320 shader units, clocked at 443 MHz. A8-Series 3870K runs at 3 GHz, and its on-chip Radeon HD 6550D graphics unit is clocked at 600 MHz, and has 400 shaders. Both parts have unlocked clock multiplier, and 100 Watt TDP. Pre-order prices of 3670K and 3870K microprocessors in Bottom Line Telecommunications online store are $121.50 and $143.77, which seems to be identical to current prices of A6-3650 and A8-3850 chips in the same store. This suggests that soon to be released unlocked CPUs may be introduced at the same price level as current A6-3650 and A8-3850. Hopefully, the prices of older 3650 and 3850 models will be dropped once unlocked processors are released.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 20:08

skoozie

SCSI

Ik heb een vraag over de "houdbaarheid" van AM3+.
Ik wil binnenkort (Q1?) een 2e systeem aanschaffen en daar een AM3+ moederbord kopen met een simpele processor en later daar mijn main systeem van maken door de CPU te upgraden, en andere spullen over te hevelen. Echter lees ik dat FM2 volgend jaar uit moet komen en dat er een hoop AM3 CPU's uitgefaseerd worden.

als ik deze lijst mag geloven, vallen de verschillen tegen tov mijn huidige 3 jaar oude Q9550, nogal mee.

Weten jullie toevallig of er nieuwe CPUs uitkomen voor AM3+, of op welk termijn FM2 verwacht wordt?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Op AM3+ komt nog de verbeterde Bulldozer ongeveer halverwege 2012.
FM2 komt rond Q2 2012 maar daar zal alleen maar de Trinity chip voor beschikbaar zijn. (Quadcore+GPU)

Na Bulldozer+ komt Bulldozer2 welke een geïntegreerde PCI-e controller zal hebben, je kunt er redelijk vanuit gaan dat deze niet voor AM3+ zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
Is dit de reden dat de A8-3850 zo slecht leverbaar is? dat deze eraan zit te komen?

en qua unlocked multiplier, ik ben niet heel bekend op dit gebied, maar wat betekent zoiets voor de performance en het verbruik? zal dit vergelijkbaar zijn met de A8-3850? zolang je hem niet overclocked zal hij vergelijkbaar zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 10:52
Waarom gaan ze eigen de PCI-e controller integreren? Als je ziet hoe de transistor count omhoog schiet en het steeds moeilijker wordt om alles wat warmte maakt op die kleine chips te proppen lijkt me juist dat de south/northbridge wat meer werk geven een handig uitweg zou zijn. Natuurlijk is een PCI-e controller dichterbij de CPU mogelijk sneller met communiceren, maar ik zie in mijn hoofd nog niet of dat genoeg voordeel oplevert. En what's next, de S-ATA controller integreren?

Waar zit de PCI-e controller van Intel eigenlijk op dit moment en waar verhuist deze heen?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 16:05
roy-t schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:41:
Waar zit de PCI-e controller van Intel eigenlijk op dit moment en waar verhuist deze heen?
Op de die en daar blijft hij forever (lijkt me :))

Zit in de "System agent":
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5174/die_575px.jpg
(Sandy Bridge)

Komt uit een leuk artikel over o.a. de ontwikkeling van de die van Intel.

[ Voor 24% gewijzigd door - J.W. - op 06-12-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:47
Waarom gaan ze eigen de PCI-e controller integreren? Als je ziet hoe de transistor count omhoog schiet en het steeds moeilijker wordt om alles wat warmte maakt op die kleine chips te proppen lijkt me juist dat de south/northbridge wat meer werk geven een handig uitweg zou zijn. Natuurlijk is een PCI-e controller dichterbij de CPU mogelijk sneller met communiceren, maar ik zie in mijn hoofd nog niet of dat genoeg voordeel oplevert. En what's next, de S-ATA controller integreren?

Als je een zuinig platform wilt niet. Juist het aansturen van pinnen kost heel veel energie omdat je de data moet versterken om het vanuit de chip naar buiten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
En what's next, de S-ATA controller integreren?
Inderdaad. nVidia doet dat al bij hun Tegra 3 SoC (of "APU", zoals je wilt). En Qualcomm ook met hun Snapdragon S4's.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 06-12-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogelijk gaat de sata interface eruit als het aan Intel ligt, dan gaan de HDD's ook via PCI-e interface met L3 communiceren. Als het goed is moet dit veel sneller uitpakken dan sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Dat zou een enorm logische zet zijn, wat moet je met al die verschillende zut bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Anoniem: 126513 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:17:
Mogelijk gaat de sata interface eruit als het aan Intel ligt, dan gaan de HDD's ook via PCI-e interface met L3 communiceren. Als het goed is moet dit veel sneller uitpakken dan sata.
Uiteraard, zeker aangezien dat lekker compatibel is met hun thunderbolt standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
http://semiaccurate.com/2...et-laid-off-workers-jobs/
Lol:
Editors Note: Charlie is resting well. The doctors say his almost bitten through tongue should heal nicely, but have urged him to refrain from the behavior that led to it. I have never seen someone laughing so hard while bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wat is AMD's plan eigenlijk met Thunderbolt? Gaan ze daar een licensie op nemen of blijven ze bij USB3 en SATA?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 07-12-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Iemand al een indicatie bij welke mobo's je geen bios update hoeft te doen om een FX te laten werken?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Dreamvoid schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:32:
Wat is AMD's plan eigenlijk met Thunderbolt? Gaan ze daar een licensie op nemen of blijven ze bij USB3 en SATA?
Ik denk het wel, als het populair wordt. Maar tot die tijd hopen ze dat USB3.0 de standaard blijft.
martijn--g schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:33:
Iemand al een indicatie bij welke mobo's je geen bios update hoeft te doen om een FX te laten werken?
Helaas niet, maar je kunt altijd een mailtje doen naar de webshop waar je een mobo wil bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:13:
Ik denk het wel, als het populair wordt. Maar tot die tijd hopen ze dat USB3.0 de standaard blijft.
Maar gaan we dan ook de complete southbridge (incl USB3 en SATA) on-die krijgen met de volgende generatie APU's (post-Trinity)? Het aardige van Thunderbolt als vervanger van SATA/USB is dat een SoC/APU helemaal geen southbridge meer nodig heeft. Dan is eindelijk alles binnenboord getrokken.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 07-12-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Die vervolgens zullen zeggen dat je dan moet kiezen voor de installatie van CPU, moederbord en geheugen. Anders kunnen hun natuurlijk ook niet garanderen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

Iemand al wat vernomen van de FX8170 ?
De prijzen van de FX8150 zijn nog steeds veels te hoog ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Q1 2012 vziw.

AMD is van mening dat hij tussen de 2500K en 2600K valt qua prestaties en daar prijzen ze hem ook naar. Zolang hij nog lekker verkoopt zullen ze dat wel volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat verhaaltje vinden ze zelf ook wel. de 10 vragen van [H] waren een behoorlijke afknapper. Maar geef ze eens ongelijk die dingen verkopen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
- J.W. - schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:03:
Q1 2012 vziw.

AMD is van mening dat hij tussen de 2500K en 2600K valt qua prestaties en daar prijzen ze hem ook naar. Zolang hij nog lekker verkoopt zullen ze dat wel volhouden ;)
Op dit moment kost een leverbare 8150 279 euro en voor minder heb je een 2600K die gewoon sneller is. Het is voor mij onbegrijpelijk om 279 euro uit te geven aan een processor is gemiddeld genomen even snel is als een 2500K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
Vraag > aanbod = prijs omhoog.
Waar ik me om verbaas is waarom de vraag nog steeds zo 'hoog' is met deze prijzen. Zelfs als het aanbod 10 stuks per maand was is 280 nog niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Erwin1967 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:45:
[...]

Op dit moment kost een leverbare 8150 279 euro en voor minder heb je een 2600K die gewoon sneller is. Het is voor mij onbegrijpelijk om 279 euro uit te geven aan een processor is gemiddeld genomen even snel is als een 2500K.
De huidige prijs is ongeveer 225-235 euro.... niet direct leverbaar misschien, wel binnen enkele dagen.

Ik zou ook zeker geen FX8150 aanraden, alleen het stroomverbruik al :| en dan heb ik het nog niet eens over de prestaties en de (huidige) prijs..

[ Voor 44% gewijzigd door - J.W. - op 08-12-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwin1967 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:45:
[...]

Ik zag dat SWW ze heeft voor 250 maar afgezien daarvan vallen de prestaties gewoon tegen. Enige waar je echt het verschil mee kan maken is als software in source code heb liggen en of iets wat gewoon goed geprogrammeerd is.

Met spelletjes is het zeuren in sommige gevallen.
Het stroom verbuik gaat pas tellen wanneer je iet doet als Seti@home e.d. de rest is zo overdreven ah gut hij trekt 40 watt meer als je iets speelt voor 4 uur dat niet iets waarvoor je een cpu laat liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115433 op 08-12-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Anoniem: 115433 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:54:
[...]

Het stroom verbuik gaat pas tellen wanneer je iet doet als Seti@home e.d. de rest is zo overdreven ah gut hij trekt 40 watt meer als je iets speelt voor 4 uur dat niet iets waarvoor je een cpu laat liggen.
Er moet dan ook meer warmte afgevoerd worden wat voor meer herrie zorgt en als je zelf de stroomrekening betaalt is dat wel iets om mee te nemen, als je 3-5 jaar met een processor doet telt dat wel door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

- J.W. - schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:51:
[...]

De huidige prijs is ongeveer 225-235 euro.... niet direct leverbaar misschien, wel binnen enkele dagen.

Ik zou ook zeker geen FX8150 aanraden, alleen het stroomverbruik al :| en dan heb ik het nog niet eens over de prestaties en de (huidige) prijs..
Ik kan je vertellen dat de FX8150 minder warmte maakt dan een Phenom II 955. Ja, onder volle belasting is het een flinke bak warmte, maar zodra het powermanagement aan de slag gaat daalt het verbruik flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Dit vind ik echt té:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4955/41715.png

Idle is een stuk beter idd en veel beter dan de vorige AMD reeks.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4955/41714.png

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 08-12-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De processor zit wel iets anders in elkaar dan alle andere. Er werd ook gezegd dat de verwachting voor dit platform hoger waren dan wat er nu uitgekomen is. Bulldozer zou starten bij 4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
Anoniem: 115433 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:54:
[...]
Ik zag dat SWW ze heeft voor 250 maar afgezien daarvan vallen de prestaties gewoon tegen. Enige waar je echt het verschil mee kan maken is als software in source code heb liggen en of iets wat gewoon goed geprogrammeerd is.
De 8150 is niet leverbaar door SWW (voorraad 0, levering verwacht binnen 12 dagen). AMD zal hem waarschijnlijk ook alleen maar uitleveren aan de grotere partijen (zoals Alternate) die waarschijnlijk een iets hogere inkoopprijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

- J.W. - schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:09:
Dit vind ik echt té:

[afbeelding]

Idle is een stuk beter idd en veel beter dan de vorige AMD reeks.

[afbeelding]
En hoeveel sneller doet de fx de taak tov de phenom? Het enige dat die grafiek zegt is hoe geschikt de processor is als kachel zolang je m aan het werk zet. Als de fx de race to idle echter flink wint van de phenom is de fx alsnog per saldo zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Phenom? De tegenstander is Intel.

Hier het totaal aan joules dat het kost om een zekere taak uit te voeren, single threaded en vervolgens multi:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/sandy_bridge-e-9360X-efficiency,D-O-315420-13.png

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/sandy_bridge-e-9360X-efficiency,D-K-315416-13.png

Zie je toch een factor 2 á 3 optreden tov Intel. AMD onderling is niet super schokkend, single threaded vs X4 is nog wel significant.

[ Voor 21% gewijzigd door - J.W. - op 08-12-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

dcm360 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:29:
[...]

En hoeveel sneller doet de fx de taak tov de phenom? Het enige dat die grafiek zegt is hoe geschikt de processor is als kachel zolang je m aan het werk zet. Als de fx de race to idle echter flink wint van de phenom is de fx alsnog per saldo zuiniger.
FX onder load verbruikt 29W meer dan de Phenom X6. Idle verbruikt de FX 26W minder. Dat betekent dat de FX meer dan twee keer zo snel zijn taak moet afronden dan de Phenom om per saldo zuiniger te zijn. En dat gebeurt zelfs in de meest FX-gunstige benchmarks niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Species5618 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:48:
[...]

FX onder load verbruikt 29W meer dan de Phenom X6. Idle verbruikt de FX 26W minder. Dat betekent dat de FX meer dan twee keer zo snel zijn taak moet afronden dan de Phenom om per saldo zuiniger te zijn. En dat gebeurt zelfs in de meest FX-gunstige benchmarks niet.
maar mijn proc staat niet 50% van de tijd op full load. die staat het gros van de tijd op idle.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Species5618 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:48:
[...]

Ehm, nee? Je zegt nu dat de fx in idle 29W minder gebruikt dan de phenom in full-load (dan zou die helft van de tijd kloppen).

Zolang ze beiden bezig zijn is de fx 29W in het nadeel, zodra die klaar is en de phenom nog niet dan heeft de fx 115W voordeel. Als ik geen denkfoutje maakt moet de fx nu slechts 20% sneller te zijn dan de phenom.

[ Voor 17% gewijzigd door dcm360 op 08-12-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwin1967 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:25:
[...]

De 8150 is niet leverbaar door SWW (voorraad 0, levering verwacht binnen 12 dagen). AMD zal hem waarschijnlijk ook alleen maar uitleveren aan de grotere partijen (zoals Alternate) die waarschijnlijk een iets hogere inkoopprijs betalen.
Gaat erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
Met bovenstaande eens, de FX verbruikt alleen veel stroom onder full load, daaronder valt het allemaal nog wel mee.
Mijn cpu staat 80% van de tijd onder de 20% verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Zeker bij een FX lijkt me, je hebt niet snel alle 8 cores volledig beladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spNk schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:54:
Zeker bij een FX lijkt me, je hebt niet snel alle 8 cores volledig beladen.
En daar ligt ook weer een nadeel als het wel goed onder windows 7 werkte dan had je dus alleen belastbare cores aan het werk en de rest uigeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Anoniem: 115433 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:20:
[...]

En daar ligt ook weer een nadeel als het wel goed onder windows 7 werkte dan had je dus alleen belastbare cores aan het werk en de rest uigeschakelt.
http://hardocp.com/articl...amd_bulldozer_questions/2
6. It has been stated that Bulldozer will see improvements in performance with the Windows 8 scheduler. Would you elaborate?

Gabe Gravning, Senior Product Marketing Manager, AMD - We worked with Microsoft to improve the way threads are scheduled with the "Bulldozer" architecture in Windows 8®. In Windows 7, workloads are simply executed sequentially across the cores. The Windows 8 scheduler is optimized for the "Bulldozer" architecture and will distribute the workload across each core pair first and then each core resulting in better threaded performance.

For example, in testing by AMD with the AMD FX-8150, we are seeing up to 10% uplift on a number of games with the Windows 8 Developer Preview compared to Windows® 7. Of course, results do vary.

We are also working with Microsoft on a scheduler update for Windows 7 that will be available soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hopen dat die update de prestaties nog 10% kan opkrikken maar ik ben bang dat ze die prestatiewinst niet gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ze moeten echt overal prestatie uit gaan halen, uit Windows 8, productie procedé en architecturale verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar winst moet je niet echt kijken het gaat om dat de idle cores kunnen worden uitgeschakelt, de winst van turbo is minimaal.

Het meeste winst als er ergens winst valt uit te halen dan is het een nieuwe revisie Bulldozer dan wel niet Piledriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er valt nog veel winst te halen uit Bulldozer- >

- Bulldozer zelf: architectuur aanpassing, tweaking geheugen, timings, latencies, instructieset code, upgrade ( integrated PCIe controller ), etc

- 32nm GloFo SOI, HKMG ( gate first ): Verbetering yields 32nm dmv micro optimalisaties ( icm met hierboven genoemd), extra 32nm lijn moet beschikbaar komen door uitfasering gedeeltelijk 45nm lijn ( dacht ik?? ), opkomst 28nm kan zorgen voor stabieler en sneller uitbreiden Glofo.

Softwarematig derden, OS modules scheduling, OS strong thread scheduling, Software zelf zit nog de meeste winst in maar dat moet AMD stimuleren ( op grote schaal ) om te ontwikkelen.

AMD zelf, moet bijkomen van alle bezuinigingen vooral op de werkvloer, gaat altijd gepaart met veel emotie ( mensen ), nieuwe CEO, AMD is nog steeds bij aan het komen van de schok van de niet te clocken Phenom 9x00 met TLB bug en met daarbij komende de kerncentrale Bulldozer zelf. }:O

edit:
- GCN, mogelijk bedoeld voor supercomputing icm met Bulldozer-
ta taa! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 11-12-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38
Het lijkt erop dat piledriver nog later gaat komen. Ik gok nu eind Q3 en mocht het een beetje tegenzitten dan kan het nog later worden. Laten we hopen van niet. Eerst zou piledriver op socket FM2 komen, maar 6 maanden geleden is besloten om deze toch nog op AM3 uit te brengen, dus de socket heeft nog zeker een levensduur tot in 2013, erg netjes zou ik zeggen. Maar tegelijkertijd betekent dit ook dat AMD high-end geen VGA integrated gaat hebben zoals alle SNB en IVY bridge CPU's. Niet dat technieken als Virtu, etc perfect werken echter lijkt me dit een kwestie van tijd. Het idee dat je altijd op integrated VGA terug kunt vallen lijkt me wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Piledriver gaat dus werken op AM3 ? Trouwens ik zou niet willen dat High-end GPUs een GPU aan boord hebben.

Is nutteloos als je er een dikke GPU naast zet waardoor je hebt betaald voor iets dat je niet gebruikt. Ja, ja verbruik kan zo lager uitvallen doordat de APU het werk van de dikke GPU overneemt als er niks te doen is. Maar je moet niet vergeten dat een dikke GPU in idle bijna niks verstookt. Voor een desktop systeem is het niet significant te noemen. Terwijl het voordeel van een APU eerder negatief uitpakt dan positief m.b.t. clocks, verbruik, kosten en yields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
The Source schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:14:
Maar tegelijkertijd betekent dit ook dat AMD high-end geen VGA integrated gaat hebben zoals alle SNB en IVY bridge CPU's.
Alleen de desktop/mobile SNB's hebben een on-die GPU, de 6+ core server modellen (SNB-E) hebben dit niet. Voor de server modellen van Ivy Bridge zijn nog geen specs bekend (komt pas eind 2012), maar het lijkt erop dat die ook geen IGP krijgen (Intel gebruikt in feite de extra ruimte op Sandy/Ivy ofwel voor extra cores, ofwel voor de GPU).

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 12-12-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Het lijkt erop dat piledriver nog later gaat komen. Ik gok nu eind Q3 en mocht het een beetje tegenzitten dan kan het nog later worden. Laten we hopen van niet. Eerst zou piledriver op socket FM2 komen, maar 6 maanden geleden is besloten om deze toch nog op AM3 uit te brengen, dus de socket heeft nog zeker een levensduur tot in 2013, erg netjes zou ik zeggen. Maar tegelijkertijd betekent dit ook dat AMD high-end geen VGA integrated gaat hebben zoals alle SNB en IVY bridge CPU's. Niet dat technieken als Virtu, etc perfect werken echter lijkt me dit een kwestie van tijd. Het idee dat je altijd op integrated VGA terug kunt vallen lijkt me wel iets.
Ik denk dat trinity voor AMD belangrijker is dan piledriver. Piledriver gaat het gat toch niet dichten in performance/W tegenover IB, hoogstens het verschil verkleinen. Geloof ook niet dat hier verandering in komt zolang AMD op hun gate first 32nm blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Dat is leuk nieuws, zat te dubben of ik voor AM3+ moest gaan of 1155 omdat ik nu een leuk moederbord wil met een simpele proc en later een leuke proc er in zet om mijn huidige systeem te vervangen. Ik zat dus erg te kijken naar de houdbaarheid van de sockets.

Nu nog enkel wachten op de eindejaarsuitkering :O

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition
Eindelijk beschikbaar, Thuban cores die smeken om geünlockt te worden. Alhoewel ik twijfel of dit vaak succes zal gaan hebben aangezien ze gegarandeerd veel Thuban cores bij AMD hadden liggen waar cores van kapot waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zou jij het me aanraden er een te halen als ik al een 955 heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen idee zal per persoon verschillen, maar dit is sowieso niet de plek hiervoor.

AMD Nieuwsdiscussie

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:08

RyuuPro

That Damn Fly

Schijnbaar die hotfix downloaden, en laten unzippen in je C:/ en je hebt een snellere cpu?
Das mooi meegenomen.

Heb de hotfix zojuist geinstalleerd, heb alleen geen benchmarks om te testen of het ook echt helpt.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
RyuuPro schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:41:
Schijnbaar die hotfix downloaden, en laten unzippen in je C:/ en je hebt een snellere cpu?
Das mooi meegenomen.

Heb de hotfix zojuist geinstalleerd, heb alleen geen benchmarks om te testen of het ook echt helpt.
Fijne update voor game's, bij sommige gaat alleen de minimum FPS omhoog, maar BF3 en MW3 op CF en eyefinity schijnen het wel leuk te vinden :)

http://www.overclock.net/...h-results-are-in-have-fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, en waar is die hotfix vandaan te downloaden? Vanaf het kb-artikel kan ik m niet (meer?) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:14
Goed nieuws, dit kan net het verschil maken tussen de intel 2500k of de FX-8120!
Ik ben benieuwd wat de volgende lichting bulldozers gaat doen met deze optimalisaties.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:14
dcm360 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:04:
Hm, en waar is die hotfix vandaan te downloaden? Vanaf het kb-artikel kan ik m niet (meer?) krijgen.
Microsoft Support

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het kb artikel bevat geen publieke hotfixes. Neem contact op met Microsoft ondersteuning wanneer u direct hulp nodig heeft.
Ik krijg m daar dus niet direct vandaan...
Achja, RyuuPro heeft m zo te lezen wel al, dan pluk ik m wel even bij hem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:08

RyuuPro

That Damn Fly

Microsoft heeft de hotfix van haar site verwijderd.
Mss dat die vanavond in de updates dan uitkomt ofzo?

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
Naar het schijnt zijn op de meeste vlakken de prestaties verslechterd.
Als ge de patch toch moet hebben. Dan is hier de link

http://91.121.148.119/downloads/tools/BDx86+x64patch.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 19:54
Mmm, eerst ging die patch er ook niet komen voor Win7. Benieuwd waarom MS hem toch heeft uitgebracht. Cash, X-box-relaties...

Patch lijkt me wel niet envoudig om te maken. Want je moet continu weten hoeveel threads je gebruikt. Is het meer dan de helft van het totaal aantal cores, dan kan je beter zoveel mogelijk modules aan het werk zetten. Om de gedeelde componenten van een module zo weinig mogelijk roet in het eten te laten gooien. Als het aantal threads maximaal 1/2 het totale aantal cores bedraagt, kan module per module "loaden" helpen, genomen dat de prestatiewinst door de turbo-functie eventuele nadelen door het delen van componenten per module kan opheffen.

Complexe toestanden. Lijkt me dat AMD vooral met deze architectuur vooral op kloksnelheid heeft gemikt als plan B in het geval niet alle software vreselijk multi-threaded ging zijn (plan A).

Mogelijk tijd voor plan C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
De manier die jij beschrijft is echt wel easy...

ipv te assignen 1, 2, 3, ... doe je eerst de oneven en dan pas de even. Basically hetgeen de HT vlag ook doet voor intel cpu's (anders waren die niet vooruit te branden bij 2, 4 threads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 10:52
Jack77 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:04:
Mmm, eerst ging die patch er ook niet komen voor Win7. Benieuwd waarom MS hem toch heeft uitgebracht. Cash, X-box-relaties...

Patch lijkt me wel niet envoudig om te maken. Want je moet continu weten hoeveel threads je gebruikt. Is het meer dan de helft van het totaal aantal cores, dan kan je beter zoveel mogelijk modules aan het werk zetten. Om de gedeelde componenten van een module zo weinig mogelijk roet in het eten te laten gooien. Als het aantal threads maximaal 1/2 het totale aantal cores bedraagt, kan module per module "loaden" helpen, genomen dat de prestatiewinst door de turbo-functie eventuele nadelen door het delen van componenten per module kan opheffen.

Complexe toestanden. Lijkt me dat AMD vooral met deze architectuur vooral op kloksnelheid heeft gemikt als plan B in het geval niet alle software vreselijk multi-threaded ging zijn (plan A).

Mogelijk tijd voor plan C.
Als je OS niet exact op elk moment weet hoeveel threads er zijn dan heb je een groot probleem :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:45
Microsoft Releases AMD Bulldozer Patch by Mistake: Incomplete Update:

.....AMD was surprised that Microsoft decided to post the patch in its current form, because:

"there are actually two updates needed for AMD Bulldozer CPU architecture. Microsoft posted just the first patch and we do not believe users would benefit in any way from it. The patch was originally scheduled for the first quarter 2012 and then the users will see tangible performance benefits when using Windows 7 and Windows Server 2008 R2 operating systems."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Juan1717 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:23:
Naar het schijnt zijn op de meeste vlakken de prestaties verslechterd.
Als ge de patch toch moet hebben. Dan is hier de link
Ik zou hem weghalen, het maakt meer stuk dan je lief is. De echte patch moet er nog komen. Niemand zit op half werk te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 19:54
Als je OS niet exact op elk moment weet hoeveel threads er zijn dan heb je een groot probleem :P.
Klopt. Weten wat het beste is om te doen, is nog wat anders. Reshuffelen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
http://www.inpai.com.cn/doc/hard/163854.htm
Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/article/2011/12/19/7fd11cdf-a698-4fe7-ae07-57ce87c8745f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/article/2011/12/19/99097dc6-3882-46a4-9efe-bb1d11d228b4.jpg
Zouden ze nu zambezi's als Phenom gaan verkopen? Of is het gewoon een fout?

EDIT: Zonde, die maanden geleden hoorde ik al te weten dat die mobo fabrikant op deze manier de ES samples aanduid :(

[ Voor 16% gewijzigd door Toettoetdaan op 22-12-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

Weet iemand misschien hoe het zit met de levering van de A8-3800 Llano's? Zit er al een week of 3 naar te kijken, maar geen enkele webshop in Nederland en omstreken heeft ze op voorraad...

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• dahakon
oshiro schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:49:
Weet iemand misschien hoe het zit met de levering van de A8-3800 Llano's? Zit er al een week of 3 naar te kijken, maar geen enkele webshop in Nederland en omstreken heeft ze op voorraad...
Goede kans dat veel van de 3800's naar OEMs gaan voor volledige systemen. Het is namelijk een ideale APU daarvoor. Maar goed, officieel zijn de 'refreshes' van Llano ook gelanceerd, waaronder een A8-3820, welke een 100MHz sneller (zowel base als turbo) is dan de 3800. Wellicht dat deze wel een beetje (en een beetje vlot) leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

dahakon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:05:
[...]

Goede kans dat veel van de 3800's naar OEMs gaan voor volledige systemen. Het is namelijk een ideale APU daarvoor. Maar goed, officieel zijn de 'refreshes' van Llano ook gelanceerd, waaronder een A8-3820, welke een 100MHz sneller (zowel base als turbo) is dan de 3800. Wellicht dat deze wel een beetje (en een beetje vlot) leverbaar wordt.
Is ook absoluut zo. De prijzen van de 3800 zijn al langzaamaan aan het oplopen, ze zijn al een euro of 20-30 duurder dan 3 maanden terug. Ben benieuwd wat de 3820 gaat doen qua prijs, ideale CPU om de combinatie Athlon X2 3800E en GF-7600 van m'n server/HTPC te vervangen. Scheelt toch weer een complete kaart :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:45
AMD is blijkbaar met een beste schoonmaakbeurt bezig. Personen die eerder nog zo 'high-profile' waren dat ze een press-release verdienden als ze werden binnengehaald, zijn nu ook gewoon simpelweg exit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3aqPg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja, als ze slecht presteren vliegen ze eruit. Wij zien enkel en alleen het product, maar alles er achter zoals; marketing en gesprekken met OEMs zien wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:52

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Mijn reactie op: http://nl.hardware.info/n...d-phenom-ii-x8-processors.
Op verscheidene techsites kon je vandaag lezen dat AMD wellicht een AMD Phenom II X8-reeks gaat lanceren. Dat is vrijwel zeker onwaar. De vermeldingen die opdoken in de CPU-supportlist van ECS, zijn interne codenamen en geen echte producten.

De productcodes zijn eenvoudig te decoderen via de eerder dit jaar uitgelekte decodeertabellen. Neem de zogenaamde AMD Phenom II X8 2420, met productcode ‘ZD242046W8K43′. Z staat voor Engineering sample, D voor Desktop, 2420 voor 2,4GHz, 46 voor socket AM3+, W voor de pinnetjesstructuur van de CPU, 8 voor acht cores, K voor de cachegrootte (2MB L2 en 8MB L3) en 43 voor de A1-revisie. En die engineering samples komen uit april 2011.

Vrijwel zeker geen AMD Phenom II X8-processors dus.
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Tsja, als Tweakers wat fora bij zou houden, hadden ze het ook al eerder kunnen weten.

Neem simpel dit draadje, waar drie dagen geleden al duidelijk was dat het om engineering samples zou moeten gaan ipv echte producten.

System 7 herhaalt het hier nogmaals, waarbij ook nog duidelijk zou moeten worden dat xbit het niet altijd even nauw neemt met de waarheid als het om AMD gaat.

Maar goed, steppings als A1 en B0, zoals ook aangegeven in de post, zouden duidelijk een alarmbel af moeten laten gaan bij welk een persoon dan ook die Bulldozer een heel klein beetje heeft gevolgd.
Pagina: 1 2 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.