[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:
  • 341.663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:40:
[...]

Als je SMT uitschakelt mis je juist een stuk van de performance.

Als ik me niet vergis komt de ZEN in modules van 4 cores. Dat zou kunnen betekenen dat AMD in de toekomst ook gewoon 2, 4 of 6 core CPU's uit kan brengen.

We weten niet of die bench echt is. Het kan ook een PR stunt zijn om het blad wat beter te doen verkopen.
Nee dat hoeft niet. SMT is net als bij HT van Intel. 2 Threads gaan draaien op 1 Core. Dus worden achter elkaar de piplines in gestuurd.
Het klopt wel dat de Zen Architectuur modulair is. Zou best kunnen dat de basis een 4 core is en dat ze hem ook als 8 core uit kunnen brengen. Wellicht komen er geen native 2 cores en zijn het uitgeschakelde quads.

Maar de architectuur is niet meer zoals bij Bulldozer dat je een Module hebt waar 2 cores in zitten. Dus 2x Int unit + 1x FPU. Nu is het weer net als met Phenom 1:1.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

EaS schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:38:
Het Franse blad 'Canard PC' heeft in het aankomende jan-feb nummer een Ryzen preview gepubliceerd. De scans komen van hier.

Het geteste model:
AMD 2D3151A2M88E

Base clock : 3.15GHz
Turbo all core : 3.3GHz
Turbo one core : 3.5GHz
Leuk om te zien dat AMD niet gelogen heeft qua prestaties.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Borromini schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:01:
[...]

Ik zou nog niet te snel happen... er is geen source bekend en niemand weet of het fake of echte benchmarks zijn.

Kan ook gewoon een PR stunt van het blad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
badluckboy schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:03:
Ik weet niet of gegevens kloppen maar ik ben denk ik wel lichtelijk teleurgesteld in de prestaties in games.
Dat is bij Intel niet anders, tenminste als je daar ook een relatief laag geklokte octocore CPU pakt met HT, die zal ook niet zo snel zijn als een i7 6700K in bijna alle games. Simpelweg omdat games nog steeds meer hebben aan vier snelle core's met HT dan acht trage core's met HT.

Op dit moment komt de kloksnelheid nog niet rond de 4GHz, hoge kloksnelheden zijn op dit moment redelijk lastig doordat het productieproces van Global Foundries nog niet geweldig is. Over enkele maanden kan dat beter zijn. Dan kan AMD ook hoger geklokte quadcore CPU's met SMT uitbrengen. Puur als game CPU zijn deze op dit moment ook interessanter, vooral voor de 120/144Hz gamers.
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:31:
Ik kan er overheen gelezen hebben maar komen er ook nieuwe apu's uit? Ik wil dondersgraag de In Win Chopin (pricewatch: In Win Chopin Zwart omdat ik dat een hele mooie maar vooral kleine kast vindt.

Ik hou wel van een potje gamen, Battlefield Bad Company 2 en Dishonored 1 en 2, en ik gebruik Lightroom voor fotografie. Dat gamen hoeft uiteraard niet met de beste effecten, maar als er een Zen apu komt welke zou dat kunnen zijn?
Raven Ridge staat voor halverwege 2017 op de planning, snelste APU moet een 4 core, 8 thread APU worden met 768 stream processors en een TDP van 95W. Maar er komen ook zuinige versies, vanaf 35W voor socket AM4 t/m dus 95W.
Borromini schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:01:
[...]
Ze hebben precies aangegeven wat de prestaties waren in Blender en hoe je het zelf kon testen. Eerste wat men gaat doen als de CPU launched is natuurlijk precies die test nog eens. Dus zoiets ga je natuurlijk niet over liegen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Met wat zou je dat kunnen vergelijken qua videokaart vraag ik me dan af? Ik heb nu een GTX950, maar heb drie jaar lang gegamed op een HD7750 lp kaartje en dat ging op zich prima. Heck, ik speelde Bordferlands 2, Battlefield BC2, Dishonored en Skyrim moeiteloos FHD en med/high settings met een i3 cpu. Voor fotografie is dat prima te doen.

Ik zou best wel weer AMD willen. Ik zal dan nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iets van 75% van de prestaties van een RX 460/GTX 950 en dus meer dan dubbel zo snel, ongeveer 2,5 keer zo snel als een HD 7750. Tenminste als je geen last hebt van geheugenbandbreedte tekort. Met dual-channel DDR4 heb je dat sowieso, zelfs DDR4 op 3000MT/s geeft nog maar de helft van de bandbreedte van wat je eigenlijk minimaal wil. Eén stack 8GB HBM op 1GB/s zou wel perfect zijn, moet je de 8GB helaas wel delen over het werkgeheugen en videogeheugen en dan is 8GB niet heel ruim meer.

[ Voor 63% gewijzigd door -The_Mask- op 24-12-2016 00:04 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan weet ik het wel. De In Win Chopin kast staat al op de wenslijst en dan gaat tegen die tijd mijn set er uit (zie inventaris). Ik denk niet dat een apu de toekomst gaat zijn, maar ze komen steeds beter uit de bus met steeds betere performance. Erg mooi om te zien dat amd het daarin goed doet.

Wat betreft de snelheid van het geheuden en de grafische snelheid, dan doe je toch 1 reep van 16GB erin wat lekker snel is? Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 24-12-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Je wilt dan 2 repen er in zodat je Dual Channel kan gebruiken. Dat scheelt al veel qua bandbreedte. Echter is dat nog maar een klein deel van wat GDDR5 of HBM kan doen.
1 HBM stack zou wel nice zijn dan heb je 256GB aan bandbreedte. Als je dat nog zou kunnen combineren met trager DDR4 voor de rest van het systeem wordt het helemaal mooi.

Wat The Mask ook zegt 8GB in totaal zou een beetje weinig zijn.
Al heb ik de afgelopen 2 dagen op 4GB ram zitten spelen en met een SSD valt dat me nog niet tegen. Had verwacht dat het meer issues zou geven. Maar de prestaties van het systeem bij het spelen van games zijn nog prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 24-12-2016 10:39 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Midden 2017 maar eens kijken wat het brengt. Ben erg benieuwd want ik heb er nu 8GB RAM in zitten en dat werkt prima. Ik kom niet tekort. Maar een apu snoept altijd iets af van van dat geheugen, maar zou het zoveel zijn? Had AMD ook niet speciaal gehuegen uitgebracht voor hun apu's en zouden ze dat nu weer doen? Aan wat voor geheugen moet je dan denken in termen van grootte en snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Dit topic is gesloten.