Dank!

Ik las "verzoeken om deel te nemen" als verzoek vanuit een gebruiker om deel te mogen nemen. Niet om verzoeken aan anderen om deel te komen nemen. Maar nu je het zo zegt... Ja, dan snap ik wel dat je dat aanbieden ervan ook bedoelde als "verzoek om deel te nemen". (Verzoek aan een ander om erbij te komen, ipv verzoek om erbij te mogen.

)
Op Tweakers zijn dergelijke dingen niet toegestaan, op 'n enkele plek maken we er ruimte voor. Dat is niet in PFSL, maar je zou na kunnen vragen of het in AK zou kunnen. Ik acht de kans niet groot, want het gaat erom dat ook de Pack-hoofdman (of hoe dat ook heet) voordeel heeft bij meer Pack-leden (als ik 't goed begrijp). Dat is hetzelfde principe als een referal, en die zijn ook niet toegestaan.
Hmm ja dat ligt eraan hoe je voordeel bekijkt denk ik. Je koopt een Pack met 4-zetels voor €24 per maand als "hoofdman". Hier mag je dus maximaal 4 accounts in aanmaken. (niets meer, niets minder.) Dit split je met andere bunqers zodat iedereen maar €6 per maand betaalt ipv €9 per maand, inclusief jijzelf. Als pack-eigenaar heb je dan natuurlijk ook voordeel, omdat je zelf ook geniet van het schaalvoordeel van het delen met meerdere mensen. Als je het Pack niet split, slaat het nergens op om een Pack te kopen.

Je hebt inderdaad baat bij "meer leden" (die 4 dus), want als je het maar met 2 mensen deelt dan betaalt iedereen dus €13/maand ipv €9 per maand en schiet je jezelf in de voet.
Het is hetzelfde als je Netflix-abonnement delen met meerdere Tweakers of plekjes in je Spotify Family abonnement delen en dan de kosten splitten met mede-Tweakers. De "owner" van het abonnement, dus de gene die betaalt aan Netflix/Spotify (of in dit geval: bunq), heeft daar ook voordeel van omdat voor hem/haar ook de prijs omlaag gaat door het collectief te delen.
Ik zie dat persoonlijk niet als referral. 4 mensen willen Spotify/Netflix/Bunq (of hebben dat al maar zoeken een methode om de prijs te drukken) en besluiten samen de abonnementskosten te splitten door een duurder abonnement te nemen dat te delen valt. Een referral is voor mij als je een linkje deelt waardoor mensen tijdelijk of permanent korting krijgen en jij een betaling of korting krijgt als dankje vanuit het bedrijf; niet dat je "financieel wint" omdat je het abonnement met meerdere Tweakers deelt, maar die interpretatie kan voor Tweakers misschien anders zijn. Je moet dus als Pack-owner in dit geval specifiek een duurder abonnement afsluiten om zo de optie te krijgen dat abonnement te delen met meer mensen; evenals bij netflix, spotify, youtube family, etc. etc. etc. (Of dat hier toegestaan is weet ik niet trouwens, maar volgens mij heb ik al eens topics voorbij zien komen om Spotify/Netflix te delen

)
Enfin, dit vraagstuk moet ik dus bij de "AK"-mods neerleggen? Ga ik dat eens doen. Bedankt voor je reactie!

[Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2021 18:44]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)