Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:
  • 136.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Slapzak schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:02:
Als ik twee full time heb, moet ik het aangeven bij beide werkgevers?
Je post staat in het verkeerde topic, maar omdat hij ook té summier is, ga ik hem niet verplaatsen. Mocht je een antwoord willen op deze vraag, adviseer ik je om een eigen topic aan te maken, maar ook wat meer informatie te geven. Wij hebben geen glazen bol :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 13:18
Ik ga hem even hier neergooien:
Pizza_Boom in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

@Ardana edit hier een goede 3 kwartier voordat ik kwam een reactie weg. Die edit kwam bij mij pas in beeld nadat ik op verzend van mijn reactie gedrukt had waardoor ik dus feitelijk onbedoeld reageer op een modedit. Hickupje?

[Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-04-2021 14:58]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Pizza_Boom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:58:
Ik ga hem even hier neergooien:
Pizza_Boom in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

@Ardana edit hier een goede 3 kwartier voordat ik kwam een reactie weg. Die edit kwam bij mij pas in beeld nadat ik op verzend van mijn reactie gedrukt had waardoor ik dus feitelijk onbedoeld reageer op een modedit. Hickupje?
Geen probleem, kan gebeuren als je bijv. de pagina al open had staan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 18:25

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zoals beloofd/gevraagd in:
unezra in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Hmm, ja. Een bij de overheid reguliere regeling als IKB bied de template niet echt ruimte voor.

Misschien dat @Anoniem: 418770 en @JvS de template kunnen aanpassen zodat lonen nog wat vergelijkbaarder worden? (Al zal dat voor iedereen wel wat meer omrekenen vergen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zie vaak dat topics als deze meteen gesloten worden, want fraude.

Ik vind dat altijd nogal snel gebeuren: de TS vraagt juist hoe (en impliciet, of) hij dit juridisch netjes kan regelen. Dat geeft hij zelfs expliciet aan in de openingspost. Als zijn plannen dan juridisch niet blijken te kunnen, dan kan dat toch gewoon prima in een normaal antwoord zonder het topic meteen op slot te gooien? Dus TS vraagt "mag dit?" en dan is het antwoord "nee". In plaats van "mag dit?" gevolgd door "[mbr]Ik gooi je topic dicht.[/]".

Nu zit je als TS met een vraag hoe je iets wél juridisch netjes kan regelen, die vraag stel je op GoT, en hup, slotje 'want fraude'. Een constructief antwoord over wat er mogelijk is zit er zo niet meer in.

Dit wordt wat mij betreft nogal snel op één hoop gegooid met topics als "ik weet dat X en Y niet mag, weet iemand of ik er toch mee weg kan komen?", wat natuurlijk geheel terecht wordt afgekapt. Is niet PFSL-specifiek, natuurlijk. Het is dat ik het nu, en misschien wel vaker, hier zie.

[Voor 14% gewijzigd door bwerg op 14-05-2021 14:17]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het gaat veelal om de insteek: 'ik weet dat het niet mag, maar ik wil het toch doen, hoe kan ik dat toch doen zonder negatieve consequenties?' is een heel andere insteek dan 'ik wil dit resultaat bereiken, is dat mogelijk binnen de huidige wetgeving en zo ja, wat moet ik daarvoor doen?'.

In het geval van het laatste topic is het simpel: you can't have your cake and eat is. Zeggen dat TS geen relatie met de bank heeft, maakt het niet minder frauduleus. Hij wil een lening verstrekken, maar de bank mag het niet weten. Dan houdt het gewoon op en daar gaan we niet aan mee werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:43

Koekfabriek

King Billy on the wall

@Ardana @Rukapul en overige mods.

Zou het niet wat zijn om een sticky topic te maken voor mensen die zich willen omscholen?
Of desnoods dat omscholingstopic worden vergezeld van een template zoals bij het hardware forum? Nu bijna dagelijks mensen die zich willen omscholen naar "de IT" waarbij TS mijns inziens allemaal maar de standaard vragen oproept: Waarom IT, Wat vindt je dan leuk, etc. etc..

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Koekfabriek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:16:
@Ardana @Rukapul en overige mods.

Zou het niet wat zijn om een sticky topic te maken voor mensen die zich willen omscholen?
Of desnoods dat omscholingstopic worden vergezeld van een template zoals bij het hardware forum? Nu bijna dagelijks mensen die zich willen omscholen naar "de IT" waarbij TS mijns inziens allemaal maar de standaard vragen oproept: Waarom IT, Wat vindt je dan leuk, etc. etc..
Een sticky-topic ben ik geen voorstander van, maar een groot omscholingstopic mag van mij prima. Alleen... dat initiatief moet vanuit de users komen. Dus als je je geroepen voelt, graag :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:43

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ardana schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Een sticky-topic ben ik geen voorstander van, maar een groot omscholingstopic mag van mij prima. Alleen... dat initiatief moet vanuit de users komen. Dus als je je geroepen voelt, graag :)
ah oke, begrijpelijk.
Ik zal hier eens tijd voor maken binnenkort.

Toch denk ik dat een groot topic minder goed werkt dan een sticky topic met de melding van "omscholen? lees eerst dit" met relevante info en een sjabloon.

• sennits
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-06 08:43
Zouden jullie een eerste aanbod accepteren als dit veel hoger is dan wat je had verwacht? Ik werk als Tester ik heb 3 jaar werkervaring. Ik had niet verwacht dat ik met mijn 2de baan zo'n forse stap zou maken. Ik ben meer dan tevreden met het aanbod en secundaire arbeidsvoorwaarden. Nu lees ik overal online dat je nooit het eerste aanbod moet accepteren.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

sennits schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:07:
Zouden jullie een eerste aanbod accepteren als dit veel hoger is dan wat je had verwacht? Ik werk als Tester ik heb 3 jaar werkervaring. Ik had niet verwacht dat ik met mijn 2de baan zo'n forse stap zou maken. Ik ben meer dan tevreden met het aanbod en secundaire arbeidsvoorwaarden. Nu lees ik overal online dat je nooit het eerste aanbod moet accepteren.
Ik zou altijd een tegenbod doen, tenzij je al hebt laten merken (indicatie afgegeven) dat je verwachting niet zo hoog ligt.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heren, jullie zitten hier offtopic. @sennits @de Peer

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 09:22

Arnevld

Warhammer

Is er op GOT misschien iemand die mij het een en ander kan vertellen over relatie / concurrentie bedingen?
Ik wil geen topic maken dat mensen met eventuele belangen in mijn situatie dit lezen.

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je begrijpt hopelijk dat het idee achter een forum juist is om wel een vraag in een topic te behandelen. Anders rest het gebruik van de zoekfunctie voor ervaringen van anderen.

Oproepjes doen is niet de bedoeling, zeker niet in een feedbacktopic als dit.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je kan je tekst tussen [mo]-tags zetten, dan is het enkel te lezen voor mensen die ingelogd zijn. Wij zorgen er dan ook voor dat de reacties, voor zover nodig, ook in mo-tags staan, mocht iemand dat zelf vergeten. In uitzonderlijke gevallen kunnen we een dergelijk topic in TL toestaan, maar dan moet je even met ons (via DM) overleggen waarom je van mening bent dat mo-tags niet voldoende zijn.

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 09:22

Arnevld

Warhammer

Ardana schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:40:
Je kan je tekst tussen [mo]-tags zetten, dan is het enkel te lezen voor mensen die ingelogd zijn. Wij zorgen er dan ook voor dat de reacties, voor zover nodig, ook in mo-tags staan, mocht iemand dat zelf vergeten. In uitzonderlijke gevallen kunnen we een dergelijk topic in TL toestaan, maar dan moet je even met ons (via DM) overleggen waarom je van mening bent dat mo-tags niet voldoende zijn.
De concern zit er meer in om dat mijn collega's (bijna zeker) ook op GOT zitten en er dan al achterkomen omdat mijn naam, tsjah mijn naam is :-)

Excuses voor het posten in het feedback topic ik ga overwegen of het met tags te doen is.

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18

Grvy

Bot

@Ardana is een aantal posts verwijderen hier niet beter op zijn plaats?

Dit ziet er niet uit..

https://i.imgur.com/W48tvpZ.png meer posts met groene tekst dan normale posts...

Dit is een account.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Grvy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:15:
@Ardana is een aantal posts verwijderen hier niet beter op zijn plaats?

Dit ziet er niet uit..

https://i.imgur.com/W48tvpZ.png meer posts met groene tekst dan normale posts...
Ben ik het an sich mee eens, maar nu krijgen de users te zien waarom hun post gewijzigd is en kunnen ze in de toekomst voorkomen dat dit gebeurd. Als ik alles weg haal, weten ze niet waarom tenzij ik er nog 5 PM's achter aan stuur. En dat is weer meer werk dan het waard is.

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-10-2022
--snip--

Verkeerde topic...

[Voor 95% gewijzigd door aevitas1 op 30-06-2021 23:46]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

aevitas1 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:20:
Ik ben recent begonnen met een cursus webdeveloper via LoI, zit nu aardig diep in html en css. Heb nooit iets anders gedaan dan horeca (keuken) en probeer dus een carrière switch te maken.

In de horeca hebben we BBL opleidingen, waarbij je 1 dag naar school gaat en 4 dagen (betaald) werk doet. Sommige bedrijven geven dit zelfs “gratis” en doen de opleiding intern. Bestaat zoiets ook voor web developers?

Meeste “beginner” vacatures hebben toch nog redelijk wat eisen, even ergens stage lopen is geen optie ivm een koophuis en een kleine van de 18 maanden. Helaas heb ik niet genoeg ervaring om te gaan bluffen… ;)
Ik neem aan dat je dit per ongeluk in het feedback-topic gezet hebt?

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-10-2022
Ardana schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Ik neem aan dat je dit per ongeluk in het feedback-topic gezet hebt?
Mijn excuus, zat in de bus en zag het feedback gedeelte niet.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
“Het bedelen of verzoeken om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling.”

@Ardana Is het nou enkel niet toegestaan om te verzoeken of je deel mag nemen aan een Bunq Pack, of is het ook niet toegestaan als ik of iemand anders een plekje in een Pack wil aanbieden? En is dat enkel in dit topic of ook in het kortingsforum (idd hetzelfde als Netflix/Spotify family sharing ed) niet toegestaan vanwege voornoemde gelinkte thread? Het gelinkte bericht heeft het over “hier”, maar weet niet of daar nou enkel dit topic mee wordt bedoeld of heel Tweakers. De modbreak leest voor mij multi-interpretabel weg, maar dat kan aan mij liggen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

WhatsappHack schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:38:
“Het bedelen of verzoeken om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling.”

@Ardana Is het nou enkel niet toegestaan om te verzoeken of je deel mag nemen aan een Bunq Pack, of is het ook niet toegestaan als ik of iemand anders een plekje in een Pack wil aanbieden? En is dat enkel in dit topic of ook in het kortingsforum (idd hetzelfde als Netflix/Spotify family sharing ed) niet toegestaan vanwege voornoemde gelinkte thread? Het gelinkte bericht heeft het over “hier”, maar weet niet of daar nou enkel dit topic mee wordt bedoeld of heel Tweakers. De modbreak leest voor mij multi-interpretabel weg, maar dat kan aan mij liggen. :)
Ik heb je reactie even naar het feedback-topic verplaatst. "Verzoeken om deel te nemen aan een Pack" staat gelijk aan het aanbieden om deel te nemen aan een pack.

Op Tweakers zijn dergelijke dingen niet toegestaan, op 'n enkele plek maken we er ruimte voor. Dat is niet in PFSL, maar je zou na kunnen vragen of het in AK zou kunnen. Ik acht de kans niet groot, want het gaat erom dat ook de Pack-hoofdman (of hoe dat ook heet) voordeel heeft bij meer Pack-leden (als ik 't goed begrijp). Dat is hetzelfde principe als een referal, en die zijn ook niet toegestaan.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:23:
[...]

Ik heb je reactie even naar het feedback-topic verplaatst. "Verzoeken om deel te nemen aan een Pack" staat gelijk aan het aanbieden om deel te nemen aan een pack.
Dank! :) Ik las "verzoeken om deel te nemen" als verzoek vanuit een gebruiker om deel te mogen nemen. Niet om verzoeken aan anderen om deel te komen nemen. Maar nu je het zo zegt... Ja, dan snap ik wel dat je dat aanbieden ervan ook bedoelde als "verzoek om deel te nemen". (Verzoek aan een ander om erbij te komen, ipv verzoek om erbij te mogen. :P)
Op Tweakers zijn dergelijke dingen niet toegestaan, op 'n enkele plek maken we er ruimte voor. Dat is niet in PFSL, maar je zou na kunnen vragen of het in AK zou kunnen. Ik acht de kans niet groot, want het gaat erom dat ook de Pack-hoofdman (of hoe dat ook heet) voordeel heeft bij meer Pack-leden (als ik 't goed begrijp). Dat is hetzelfde principe als een referal, en die zijn ook niet toegestaan.
Hmm ja dat ligt eraan hoe je voordeel bekijkt denk ik. Je koopt een Pack met 4-zetels voor €24 per maand als "hoofdman". Hier mag je dus maximaal 4 accounts in aanmaken. (niets meer, niets minder.) Dit split je met andere bunqers zodat iedereen maar €6 per maand betaalt ipv €9 per maand, inclusief jijzelf. Als pack-eigenaar heb je dan natuurlijk ook voordeel, omdat je zelf ook geniet van het schaalvoordeel van het delen met meerdere mensen. Als je het Pack niet split, slaat het nergens op om een Pack te kopen. :P Je hebt inderdaad baat bij "meer leden" (die 4 dus), want als je het maar met 2 mensen deelt dan betaalt iedereen dus €13/maand ipv €9 per maand en schiet je jezelf in de voet.

Het is hetzelfde als je Netflix-abonnement delen met meerdere Tweakers of plekjes in je Spotify Family abonnement delen en dan de kosten splitten met mede-Tweakers. De "owner" van het abonnement, dus de gene die betaalt aan Netflix/Spotify (of in dit geval: bunq), heeft daar ook voordeel van omdat voor hem/haar ook de prijs omlaag gaat door het collectief te delen.

Ik zie dat persoonlijk niet als referral. 4 mensen willen Spotify/Netflix/Bunq (of hebben dat al maar zoeken een methode om de prijs te drukken) en besluiten samen de abonnementskosten te splitten door een duurder abonnement te nemen dat te delen valt. Een referral is voor mij als je een linkje deelt waardoor mensen tijdelijk of permanent korting krijgen en jij een betaling of korting krijgt als dankje vanuit het bedrijf; niet dat je "financieel wint" omdat je het abonnement met meerdere Tweakers deelt, maar die interpretatie kan voor Tweakers misschien anders zijn. Je moet dus als Pack-owner in dit geval specifiek een duurder abonnement afsluiten om zo de optie te krijgen dat abonnement te delen met meer mensen; evenals bij netflix, spotify, youtube family, etc. etc. etc. (Of dat hier toegestaan is weet ik niet trouwens, maar volgens mij heb ik al eens topics voorbij zien komen om Spotify/Netflix te delen :))

Enfin, dit vraagstuk moet ik dus bij de "AK"-mods neerleggen? Ga ik dat eens doen. Bedankt voor je reactie! :)

[Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2021 18:44]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, ook samenkoop acties zijn niet toegstaan via Tweakers. Dit hangt, m.i., ergens tussen 'n referal, samenkoop-actie en abbo-delen in. Waarbij dat laatste sowieso niet is toegestaan vanwege de TOS van de meeste abbo's.

Dus nee, Netflix/Spotify delen mag niet, en dat mag (voor zover ik weet) ook hier niet gevraagd/aangeboden worden, want Tweakers wil geen deel hebben/ helpen bij het omzeilen van / overtreden van TOS.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 19:42
Ik zie dat Paypal onttrekt 40.000 euro van mijn rekening | AUP Probleem is gesloten om de volgende reden:
Deze gaat op slot. We zien overduidelijk maar één kant van het verhaal, daarmee is de discussiewaardig op zijn best twijfelachtig en nodigt het dus ook niet uit tot een constructief topic.
Als hij was gesloten omdat het niet gaat over persoonlijke financiën kan ik me dat goed voorstellen. Maat wat ik in dat topic zie is een waarschuwing voor anderen. De TS gebruikt het niet als pressie middel, want zijn probleem is reeds opgelost. Het is een goed verzorgde openingspost met een probleemstelling en een oplossing. De TS lijkt hier oprecht informatie te willen bieden aan anderen.

Het topic voldoet aan de volgende categorie:
Topics over financiële producten en diensten zoals verzekeringen, betaal- en spaarrekeningen, hypotheken, consumentenkredieten, creditcards en leningen.
en hoewel ik zelf ook wel kan raden dat Paypal niet gaat reageren, niets voorkomt Paypal van het bieden van een reactie.

Ik kan eerlijk gezegd niets vinden in het PSFL beleid (op 'persoonlijk' na misschien) of het algemeen beleid wat reden geeft om dit topic te sluiten.

[Voor 6% gewijzigd door Nijn op 11-10-2021 10:33]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31
Het lijkt mij ook wat onnodig een dergelijk topic te sluiten. Het lijkt mij nuttig als mensen kunnen discussiëren over de risico's van het gebruiken van dergelijke buitenlandse dienstverleners. Als het argument is dat je maar 1 kant van het verhaal krijgt kan niemand ooit meer iets posten over Facebook, Apple, Google etc. Want je weet dat die partijen nooit en te nimmer zullen reageren.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Het hele verhaal leest als een review / blogpost. Er wordt geen stelling of vraagstuk oid geponeerd in de TS, waar zit dan de discussie-waarde....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 19:42
Het primaire doel van het topic lijkt inderdaad waarschuwen en informeren. Naar mijn idee is dat niet per se fout, we hebben zat topics op GoT over een bepaald product of dienst, vol met informatie. Een aantal mensen geven ook al aan dat het gedrag van Paypal hun inderdaad al bekend was, maar dat er een weg mogelijk was via de Luxemburgse toezichthouder is voor mij bijvoorbeeld nieuws.

Het ontbreekt overigens niet aan stellingen: "een groeiend probleem onder zakelijke Paypal gebruikers.", "sinds met name september 2020 wereldwijd bezig met het steeds vaker blokkeren van zakelijke Paypal rekeningen. Zonder waarschuwing vooraf.", "maar gedraagt zich alsof het geen bank is.", "Houd dus nooit geld op je Paypal rekening staan! Dit geld is dan in principe NIET van jou!". etc. etc. Neemt niet weg dat een discussie niet het primaire doel is geweest. Maar imho staat die voorwaarde ook niet in het beleid.

Wel ontstond er al een lichte discussie:
Wat voor diensten lever je dat je zo afhankelijk bent van PayPal? Wij leveren ook allemaal digitale diensten en zijn al die tijd ver weg gebleven van PayPal.

[Voor 9% gewijzigd door Nijn op 11-10-2021 11:08]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is een terecht punt dat het 'eenzijdige verhaal' eigenlijk niet echt een goede reden is om het topic te sluiten. Dat was overigens niet de belangrijkste reden. Ik heb de sluitmessage dus ook iets aangepast (echt lekker liep de zin ook niet ;)). Het ontbreken van een vraagstuk of van discussiewaarde (obv de startpost) blijft dan nog steeds staan en is primair de reden van het sluiten geweest.

Een discussietopic over (bijv) Paypal, dat kan best, maar dan moet het ook zo opgebouwd zijn en niet zoals in het betreffende topic, eigenlijk een review zijn.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18

Grvy

Bot

Dit is wellicht niet zozeer iets voor specifiek dit subonderdeel maar wel iets wat ik hier heel vaak zie gebeuren.
En dat is het volgende:

Mensen die in topics posten met "Niet het hele topic gelezen maar X en Z mening"

Goed bedoeld natuurlijk, ze willen een bijdrage doen maar vaak herhalen ze iets wat al ontkracht is of iets wat op dat punt in de discussie geen waarde meer heeft.

Mijn -persoonlijke- mening is dan ook dat dat nogal irritant werkt en een topic niet ten goede komt.

Nu vraag ik me wel af hoe Tweakers Moderatie crew hierover denkt (en zoals gezegd dit subforum is niet het enigste met dit 'probleem'). Alhoewel ik denk dat het verbieden lastig wordt?

Ik neem aan dat ik geen voorbeelden hoef te geven want iedereen herkent dit wel toch? :)

offtopic:
Waarschijnlijk als je diep in mijn post history graaft, ben ik er vast ook schuldig aan :P

[Voor 6% gewijzigd door Grvy op 05-12-2021 01:28]

Dit is een account.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is ook iets dat, binnen redelijkheid, niet de bedoeling is. Kijk, is het een topic met 5.000 posts dan is het een beetje overdreven om te eisen dat alles gelezen moet zijn. Maar een topic van 2-3 pagina’s wel.

Je kan er altijd een TR over indienen, dan kijken we er naar. Wil niet zeggen dat we het meteen (zichtbaar of onzichtbaar) aan pakken, maar dan is het bij ons iig in beeld en kunnen we er wat aan doen.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

r0bb schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:27:
[...]
@Ardana Als je de reactie mod moet je ook de actie modden slaat helemaal nergens op hoe arrogant deze goos zijn entree hier maakt. Zeer denigrerend tov topicdeelnemers.
Ja, het is niet netjes wat sparticle schreef. Maar hij valt geen users aan, en gebruikt geen onvertogen woord. Daarom zie ik geen reden om zijn reactie weg te halen. Dat de andere users na zo'n uitspraak geen zin hebben hem te helpen, vind ik niet meer dan logisch. Daarnaast corrigeren anderen hem ook, wijzen hem op de fouten in die uitspraak. Dat is toegestaan.

Waarom ik de reactie van Bobmeister verwijderd heb, is omdat deze echt niet door de beugel kon. "Rot dan lekker op" is niet iets dat we ergens op Tweakers laten staan als dat tegen 'n mede-user gezegd wordt.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ardana in "Niet mogelijk te beleggen met huurtoeslag"
Ardana schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:11:
Houden we het on-topic? Onderwerp is niet de huizenmarkt, noch de politiek
Ik vraag me dan wel af hoe dit topic uberhaupt levensvatbaar kan zijn. Het topic is in essentie niet meer dan de grens van wat voor vermogen iemand mag hebben om aanspraak te maken op sociale verzieningen. In de basis zijn dat natuurlijk maatschappelijke keuzes die door de politiek bekrachtigd worden.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Napo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:21:
Ardana in "Niet mogelijk te beleggen met huurtoeslag"

[...]

Ik vraag me dan wel af hoe dit topic uberhaupt levensvatbaar kan zijn. Het topic is in essentie niet meer dan de grens van wat voor vermogen iemand mag hebben om aanspraak te maken op sociale verzieningen. In de basis zijn dat natuurlijk maatschappelijke keuzes die door de politiek bekrachtigd worden.
Daar heb je gelijk in, maar discussies tussen burgers onderling is de basis van de democratie. Nu hoort die, op dit forum, eigenlijk in AWM en ik heb er ook over gedacht om dit topic daarheen te verplaatsen maar omdat TS daar niet kan reageren heb ik het topic laten staan. Ik kijk het even aan, en wellicht dat we alsnog tot de conclusie komen dat het niet levensvatbaar is.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 17:45
Kunnen jullie alsjeblieft gewoon een keer de oorzaak aanpakken: unezra in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Het is letterlijk iedere keer hetzelfde patroon. Hij komt met pertinente onzin waar iedereen op reageert met "dat is onzin". Hij zet z'n hakken in de sloot. En tig reacties later volgt er een modbreak waarbij tegen 'iedereen' gezegd wordt dat we het gezellig moeten houden. Iedere. Keer.

Je kunt niet verwachten dat mensen vriendelijk blijven als iemand complete onzin uitkraamt en vertikt te luisteren naar argumenten.

Het gaat niet om alleen die reactie. Het is al jaren een patroon.

https://niels.nu

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hydra schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:41:
Kunnen jullie alsjeblieft gewoon een keer de oorzaak aanpakken: unezra in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Het is letterlijk iedere keer hetzelfde patroon. Hij komt met pertinente onzin waar iedereen op reageert met "dat is onzin". Hij zet z'n hakken in de sloot. En tig reacties later volgt er een modbreak waarbij tegen 'iedereen' gezegd wordt dat we het gezellig moeten houden. Iedere. Keer.

Je kunt niet verwachten dat mensen vriendelijk blijven als iemand complete onzin uitkraamt en vertikt te luisteren naar argumenten.

Het gaat niet om alleen die reactie. Het is al jaren een patroon.
Ik snap je sentiment, maar naar ons idee is dit de eerste keer dat het mis gaat in anderhalf jaar. Ik snap dat als iets heeeel lang geïrriteerd heeft, het net zo lang duurt voor de irritatie weg is en op valt dat het verbeterdis, maar op basis van 1 misstap gaan we geen actie ondernemen.

Als blijkt dat het op meerdere punten mis gaat wel, maar daarvoor hebben we echt meldingen nodig.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 17:45
Ardana schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:36:
Ik snap je sentiment, maar naar ons idee is dit de eerste keer dat het mis gaat in anderhalf jaar.
Het ging veel korter geleden mis op exact hetzelfde onderwerp in een ander topic? 8)7

Wat ik vooral vraag; als het iedere keer hetzelfde patroon is, pak dan de oorzaak aan. Er wordt nu iedere keer gezegd "niet op reageren", en dat doen ook steeds meer mensen, maar dit gebeurt gewoon in ongeveer ieder topic waarin 'ie actief is.

Als iedereen het met je oneens is, en je kan niet inzien dat je zelf het wel eens mis kan hebben, heb je m.i. niks te zoeken op een forum. En ik vind het zolangzamerhand gewoon schrijnend worden dat er niet ingegrepen wordt.

https://niels.nu

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 22:45
-

[Voor 99% gewijzigd door skillaz1 op 05-03-2022 20:11. Reden: Verkeerde topic..]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
In het topic inzake de Belastingaangifte 2021 komen de eerste vragen alweer of er iemand al een bericht heeft gehad van de Belastingdienst...

Al zou dat zo zijn, is het echt zinloze informatie.

De enige regel is; voor 1 april aangifte = voor 1 juli bericht.

Dat soort vragen ontstijgt het niveau slow-chat nauwelijks en is van geen enkele toegevoegde waarde. Misschien een idee om in de topic warning op te nemen dat dit soort vragen geen zin heeft en geen toegevoegde waarde heeft? Eventueel onder verwijzing naar de pagina van de Belastingdienst:

"Ik heb aangifte inkomstenbelasting gedaan - wanneer hoor ik iets?"

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik weet iet of dit de juiste plek is voor een suggestie. Ik plaats het even hier omdat dit forumdeel o.a. ook over banken gaat.

Ik kwam op de site van nu.nl het volgende tegen: https://www.nu.nl/economi...ar-heeft-dat-wel-zin.html

Ik heb even gezocht maar geen artikel of topic gevonden op Tweakers. Nu zijn artikelen op nu.nl zelden diepgaand en ik vermoedt dat dit iets is wat wel wat meer aandacht en achtergrond kan gebruiken. Gezien de relatie met techniek (apps, financiën, co2 inschatting en consequenties) denk ik dat dit in de nabije toekomst een breder aandachtsgebied wordt en zeker tweakers waardig.

Is het een idee om hier een topic over te maken? Is een artikel beter? of is dit niet iets wat op tweakers thuishoort?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

ik weet niet zeker meer of het in PFSL of AZ stond, maar het topic over de 3 op het taalexamen is nu weg naar de TC. Even los van de schreeuwerige OP was het best interessant en stonden er nuttige links in. Is er iets te regelen dat het topic terugkomt, maar "ontgift"? Zelfs al blijft het op slot, heeft het toch nog nut.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Helaas gaan we dat in dit geval niet doen, ik snap de wens, wellicht kun je 'n topic openen over dit soort taalzaken? In AZ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ha, ik spreek en schrijf de laatste 15 jaar meer Engels dan Nederlands en was voor die tijd al geen volger van de spellings en grammatica-regels :p . Mijn d's en t's zijn semi-random. Ik weet eigenlijk niet zeker of ik zou zakken voor dat examen ;)

Never mind :)

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 03-05-2022 19:06]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
*knip* dit hoort niet in het feedback topic :). Kijk even in het beleid als je hierover een eigen topic wil maken, maar zoek ook even of het niet in een bestaand topic kan.

[Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 15-05-2022 13:02]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kan mij niet vinden in deze post:
Outerspace in "Onderhandeling"

Dat het topic gesloten wordt en dat er verbeterpunten m.b.t. het openen van het topic en de schrijfstijl worden geopperd is natuurlijk uitstekend. Desalniettemin vind ik dat het niet de plek is van een moderator om een bepaald sentiment (waar ik het overigens mee eens ben) te bevestigen bij het sluiten van het topic. Zo kan er onterecht een stempel op zo'n onderwerp gegooid worden en ik betwijfel of iemand zoals TS in deze daardoor zou kunnen prikken (indien de waarheid anders zou zijn dan wat de moderator beschrijft).

Resumerend is mijn optiek dat een moderator prima zijn of haar persoonlijke mening mag geven, maar dat dit niet altijd even goed past in dezelfde post waarmee het topic ook gesloten wordt.

Nog even een mention. @Outerspace

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je had mij ook een DM kunnen sturen (dat is het escalatiepatroon) ipv een algemeen bericht. Dan had ik je kunnen vertellen dat ik een verkeerd knopje heb ingedrukt :X Ik gooi het zo weer open.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Outerspace schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:02:
Je had mij ook een DM kunnen sturen (dat is het escalatiepatroon) ipv een algemeen bericht. Dan had ik je kunnen vertellen dat ik een verkeerd knopje heb ingedrukt :X Ik gooi het zo weer open.
Niet dat het nog veel uitmaakt gezien het inmiddels een opgelost foutje is, maar ik kwam vanuit: Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid & Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid kopjes: Je bent het oneens met de moderators & Feedback meer richting dit feedbacktopic omdat het niet mijn eigen post was.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

ZieMaar! schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:28:
[modbreak]Topic opgeschoond en topic titel ontdaan van de spelfout (wat prima met een TR gemeld had kunnen worden ;)). Graag ontopic blijven![/]
Jammer, in de topic start staan deze fouten ook. En als je de feedback verwijderd weet je zeker dat hij er niets van leert.

Het was toch echt wel on topic.

[Voor 4% gewijzigd door RoamingZombie op 09-07-2022 17:37]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 13:18
ZieMaar! in "Hoe kan ik mijn kennis verbeteren?"

Ik vind dit een beetje een rare modbreak. Een jong iemand vraagt om feedback, nota bene om zijn eigen kennis te verbreden, maakt daarbij een giga grammaticale fout in zijn titel. Het moment om zijn kennis ook daadwerkelijk uit te breiden en vervolgens gaan we dit wegmodden en roepen dat dit met een TR had moeten gebeuren.

Ik zit veel in Duitsland en mijn vrienden corrigeren mij nog met regelmaat. Dat is de manier hoe ik mijn Duits kan verbeteren. Dit stiekem en stilletjes doen helpt mij niet mee in mijn taalgebruik. Zelfde geldt hier voor de vraagsteller.

Overigens, in het algemeen, vraag ik mij de laatste tijd bij veel modacties wel af waar we mee bezig zijn. De logica achter bepaalde ingrepen is af en toe, voor mij als nietmod, moeilijk te begrijpen. Even een voorbeeldje van eentje die mij persoonlijk aan ging, al is het inmiddels wel een ouwe koei geworden:

Pizza_Boom in "Maandelijkse kosten rijden klein, zuinig autootje?"

We zijn hier belandt in een discussie over snellere auto's en hard rijden... Giga off-topic in een topic dat gaat over een klein, zuinig autotje. De OP komt vertellen dat hij toch geen auto heeft gekocht, omdat hij bij zijn huidige baas meer gekregen heeft. Een reactie daarop met gefeliciteerd wordt weggemod met het verzoek het on topic te houden.

En zo heb ik de laatste tijd wel meer modacties gezien, niet perse bij mij, maar in het algemeen, waar ik af en toe van frons.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:04
Normaal heb ik weinig met de grammar-nazis. Ook bij zulk soort topics. Maar in dit specifieke geval vind ik het een valide punt wat gemaakt werd.

Echter, door de vervolgreacties, en de duimpjes ook, ging het topic eigenlijk voor een flink gedeelte over grammatica. En tja, na het initiele punt dat valide was, voegde de rest nog wat toe?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat is het. Het topic ging eigenlijk alleen nog maar over de spelfouten grammatica en veelal ook echt niet op een vriendelijke, opbouwende manier. Ik zal nog even kijken of ik inderdaad niet te rigoreus ben geweest met opruimen, wel eens dat het an sich wel ontopic zou kunnen zijn (maar nogmaals, mits op een normale toon).

Met de opmerking in de modbreak probeer ik aan te geven dat een hinderlijke spelfout in de topictitel prima met een tr doorgegeven kan worden, daar hoeven niet tig posts aan gewijd te worden.

[Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2022 20:00]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:27
In Incassotraject ná betaling heb ik 2 maal een topicreport ingediend (ca. week geleden).
Deze worden echter niet gelezen (staan nog op rood), is er iets aan de hand met degene die deze binnenkrijgt?

[Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 07-09-2022 10:09]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cheesy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:09:
In Incassotraject ná betaling heb ik 2 maal een topicreport ingediend (ca. week geleden).
Deze worden echter niet gelezen (staan nog op rood), is er iets aan de hand met degene die deze binnenkrijgt?
We hebben over de ene heen gekeken, er is geen 2e ingediend en daarna is het topic weg gezakt. Kan gebeuren, ik pak hem zo op.

• rodekast
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 19:35
Ik heb, voor de zomervakantie, mijn tweejarige master (Business Information Technology) afgerond en ben benieuwd waar ik het beste een starters functie kan vinden? Binnen Tweakers carrière sectie staan vooral vacatures die om ervaring vragen en als ik bij bedrijven kijk (zoals KPN, NS, etc.) alleen maar traineeships van 1 tot 3 jaar. Ik heb het gevoel dat traineeships, vooral voor mensen zijn die een brede studie hebben gedaan (geschiedenis) of in een bepaalde sector willen werken maar daar geen achtergrond in hebben (van zorg naar IT sector).

Moet ik aan een traineeship geloven, of hebben jullie tips met het vinden van een startersfunctie?

[Voor 0% gewijzigd door Ardana op 12-09-2022 10:57]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rodekast schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:21:
Ik heb, voor de zomervakantie, mijn tweejarige master (Business Information Technology) afgerond en ben benieuwd waar ik het beste een starters functie kan vinden? Binnen Tweakers carrière sectie staan vooral vacatures die om ervaring vragen en als ik bij bedrijven kijk (zoals KPN, NS, etc.) alleen maar traineeships van 1 tot 3 jaar. Ik heb het gevoel dat traineeships, vooral voor mensen zijn die een brede studie hebben gedaan (geschiedenis) of in een bepaalde sector willen werken maar daar geen achtergrond in hebben (van zorg naar IT sector).

Moet ik aan een traineeship geloven, of hebben jullie tips met het vinden van een startersfunctie?
Voor deze vragen is dit topic niet bedoeld. Als je een beetje gezocht hebt naar wat er mogelijk is en of er al een topic bestaat die aansluit op je vraag, kun je of daar aansluiten, of een eigen topic openen. Hier ga je iig geen antwoorden krijgen :)

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:15
Ik werk zelf in de elektrotechniek als werkvoorbereider bij een groot installatie/technisch dienstverlener.
Ik zit inmiddels ruim 5 jaar in deze functie en werk behoorlijk zelfstandig.
Ik heb een MBO3 opleiding afgerond en ben momenteel naast school bezig met mijn MIT-E opleiding

Nu ben ik wel benieuwd wat o.b.v de door mij opgegeven gegevens een realistisch maandsalaris is.
Ik twijfel namelijk of ik niet te weinig verdien.
Als ik op google zoek kom ik van alles tegen waardoor het enorm uit elkaar ligt.

[Voor 0% gewijzigd door Ardana op 12-09-2022 10:56]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mikee007 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:44:
Ik werk zelf in de elektrotechniek als werkvoorbereider bij een groot installatie/technisch dienstverlener.
Ik zit inmiddels ruim 5 jaar in deze functie en werk behoorlijk zelfstandig.
Ik heb een MBO3 opleiding afgerond en ben momenteel naast school bezig met mijn MIT-E opleiding

Nu ben ik wel benieuwd wat o.b.v de door mij opgegeven gegevens een realistisch maandsalaris is.
Ik twijfel namelijk of ik niet te weinig verdien.
Als ik op google zoek kom ik van alles tegen waardoor het enorm uit elkaar ligt.
Voor deze vragen is dit topic niet bedoeld. Als je een beetje gezocht hebt naar wat er mogelijk is en of er al een topic bestaat die aansluit op je vraag, kun je of daar aansluiten, of een eigen topic openen. Hier ga je iig geen antwoorden krijgen :)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 19:43
Waarom heet het hier Persoonlijke financiën? Genoeg ook zakelijk te vinden. Ik zou zeggen "Studie, Loopbaan & Financiën" => SLF.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jogai schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:27:
Waarom heet het hier Persoonlijke financiën? Genoeg ook zakelijk te vinden. Ik zou zeggen "Studie, Loopbaan & Financiën" => SLF.
Omdat zakelijke financiën onder loopbaan vallen? :)

• Jogai
Tja, loopbaan is wel een breed begrip dan, in die zin zorgt je loopbaan natuurlijk altijd voor je inkomsten. "Studie, Carrière & Financiën"? De forum afkortingen bij "mijn topics" zijn net mooier met 3 letters >:)

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
@Perkouw Het is het een of het ander. Of je wil in onderstaande topic geen maatschappelijke discussie, of wel. Maar de ene vorm van maatschappelijke discussie laten lopen en de andere niet is wat raar:
mannowlahn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
maar een hoop kunnen het zich niet veroorloven. Mensen zullen straks ook niet durven te vertrekken want er is gewoon niks meer te krijgen. De markt zal op slot gaan zitten, wellicht meer onderhuur.
Dit gaat dus om deze modbreak:

Perkouw in "Vastgoed als investering"

[Voor 8% gewijzigd door Real op 18-10-2022 14:34]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:03

Perkouw

Moderator General Chat
@Real ik heb je reactie even verplaatst. Het stond in een nogal random topic. In het topic dat je aanhaalt heb ik een modbreak geplaatst enige tijd geleden. Ik zie nu geen TR's en ben nog niet bij met lezen. Begrijp van je dat de discussie weer de andere kant oploopt en er ingegrepen moet worden?

Ik lees het topic niet dagelijks en elke reactie, dus heb kans dat ik inderdaad inmiddels wat gemist heb aldaar. :)

• Real
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:26:
@Real ik heb je reactie even verplaatst. Het stond in een nogal random topic.
Ik had het geplaatst in PFSL dacht ik, maar misschien is dat fout gegaan. Het hoort in ieder geval ook niet in het SF feedback forum, want het gaat over vastgoed als investering.
In het topic dat je aanhaalt heb ik een modbreak geplaatst enige tijd geleden. Ik zie nu geen TR's en ben nog niet bij met lezen. Begrijp van je dat de discussie weer de andere kant oploopt en er ingegrepen moet worden?

Ik lees het topic niet dagelijks en elke reactie, dus heb kans dat ik inderdaad inmiddels wat gemist heb aldaar. :)
Ik lees het ook niet dagelijks, maar heb er meerdere keren gewezen op bijvoorbeeld nieuwe of bestaande huurwetgeving en de achtergrond daarvan, mede omdat de 'investeerders' daar niet altijd een juist beeld over lijken te hebben.

Wat mij opvalt is dat het geen probleem lijkt te zijn om over maatschappelijke ontwikkelingen te discussiëren als het de belangen van verhuurders raakt, maar dat bijvoorbeeld huurbescherming of uitleg waarom een stelling die neerkomt op 'zonder tijdelijke verhuur geen huizen' aantoonbaar niet klopt wordt becommentarieerd.

Ik vind het prima om geen reactie te geven in dat topic als het over maatschappelijke thema's gaat, waaronder bijvoorbeeld nieuwe huurwetgeving (wat overigens voor wat betreft huurprijzen een direct belang is voor investeringen), maar dan moet het topic ook niet een klaagzang worden van verhuurders die de regulering te ver vinden gaan. Gelijke monniken, gelijke kappen.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Real schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Ik had het geplaatst in PFSL dacht ik, maar misschien is dat fout gegaan. Het hoort in ieder geval ook niet in het SF feedback forum, want het gaat over vastgoed als investering.

[...]

Ik lees het ook niet dagelijks, maar heb er meerdere keren gewezen op bijvoorbeeld nieuwe of bestaande huurwetgeving en de achtergrond daarvan, mede omdat de 'investeerders' daar niet altijd een juist beeld over lijken te hebben.

Wat mij opvalt is dat het geen probleem lijkt te zijn om over maatschappelijke ontwikkelingen te discussiëren als het de belangen van verhuurders raakt, maar dat bijvoorbeeld huurbescherming of uitleg waarom een stelling die neerkomt op 'zonder tijdelijke verhuur geen huizen' aantoonbaar niet klopt wordt becommentarieerd.

Ik vind het prima om geen reactie te geven in dat topic als het over maatschappelijke thema's gaat, waaronder bijvoorbeeld nieuwe huurwetgeving (wat overigens voor wat betreft huurprijzen overigens een direct belang is voor investeringen), maar dan moet het topic ook niet een klaagzang worden van verhuurders die de regulering te ver vinden gaan. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Haha, je hebt gelijk. Maar het had beter dan even in een DM gekund dus heb het hier even geplot zodat we hier er over konden praten en collega's het ook kunnen lezen. Best of both worlds, en iets anders kon ik even niet (ben nog aan het werk).

Wat ik met de vorige modbreak heb beoogd is mensen juist uit de losse discussies te trekken over vastgoed in zijn algemeenheid. En hoe daar maatschappelijk tegen aangekeken wordt e.d. Het zou m.i. juist over sec 'de investering' moeten gaan. Denk aan hoe doe ik een dergelijke investering, wat komt er bij kijken, welke regels heb ik me aan te confirmeren etc. En dat gaat verder dan alleen verhuur aan particulieren m.i . En het lijk nu wel sec steeds over verhuur aan particulieren te gaan.

De maatschappelijke discussie en andere zaken daarbij zouden wat mij betreft veel beter in een apart topic gaan. Dan hebben we een topic die over de investering ansich gaat en een topic die over het maatschappelijke gaat. Die twee lijken nu te zijn verweven.

Nu is de vraag vanuit mij wat jullie willen. Dan kunnen we twee topics maken of het houden op 1 topic en die transformeren naar de maatschappelijke discussie of.....

Kan je hier wat mee @Real

• Real
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:42:
[...]
Nu is de vraag vanuit mij wat jullie willen. Dan kunnen we twee topics maken of het houden op 1 topic en die transformeren naar de maatschappelijke discussie of.....
Volgens mij horen maatschappelijke ontwikkelingen (waaronder huurrecht) bij investeringen. Dus meer dan alleen een technocratische benadering over hoe bijvoorbeeld een woning verhuurd kan worden.

Een investering is namelijk geen op zichzelf staande entiteit, maar wordt vorm gegeven door bijvoorbeeld recht en (in het geval van verhuur) regulering.

Als De Jonge een wijziging in de methodiek van huurprijsverhogingen aankondigt, dan lijkt mij dat van belang voor de rendabiliteit van een huurwoning. Want de verhuurder heeft wellicht een ander plan voor ogen gehad. Nu is er (voor zover mij bekend) niemand geweest die daar iets over heeft opgemerkt.

Maar breder vind ik het niet juist om verhuurders wel toe te staan om hun beklag te doen over bijvoorbeeld de gevolgen van regulering en huurders die wijzen op de gevolgen van bijvoorbeeld tijdelijke verhuur de mond te snoeren. Dat is geen evenwichtige discussie. Dus als de maatschappelijke argumenten van huurders niet aan bod mogen komen, dan die van de verhuurders ook niet. Dan hou je inderdaad een heel droog topic over met een vrij financieel technische insteek.

Maar zoals gezegd zijn volgens mij maatschappelijke thema's en technische aspecten van investeringen (in vastgoed) niet los te zien van elkaar.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Real dus wat zullen we concreet met het topic doen?

• Real
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:35:
@Real dus wat zullen we concreet met het topic doen?
Ik weet niet of het aan mijn is om dat te bepalen. Maar als je twee opties wil:

1) Een topic warning toevoegen waarin je beschrijft wat wel en wat niet besproken kan worden en daarbij maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van woningverhuur expliciet toestaat

2) Een topic warning toevoegen waarin je beschrijft wat wel en wat niet besproken kan worden en daarbij maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van woningverhuur expliciet niet toestaat (in lijn met je eerdere modbreak)

Ik heb een dus om bovenstaande redenen een voorkeur voor optie 1, maar vind 2 ook prima als er vervolgens maar niet allemaal maatschappelijke klaagzang van verhuurders mogelijk is (de overheid maakt verhuur onmogelijk, op deze manier hou ik ermee op, het lijkt wel het communistische tijdperk etc.). Dat laatste kan (binnen redelijke grenzen) weer wel bij optie 1.

[Voor 3% gewijzigd door Real op 18-10-2022 21:19]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Real denk dat het aan ons allemaal is. Gezien je feedback leek het me alleen logisch je te vragen om een invulling.

Ik ga er morgen even verder naar kijken, denk dat een optie 1 goed is. Zal even zien wat ik hiervan kan maken, goed?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik weet niet hoe mijn mede-mods @t_captain en @ZieMaar! er over denken, maar ik ben van mening dat politiek niet in PFSL thuis hoort. Tuurlijk heeft het overlap, maar er zal ergens een scheidslijn getrokken moeten worden en gezegd moeten worden 'vanaf hier moet het in AWM.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 16:06

t_captain

Moderator General Chat
Beprijzing van huurwoningen is primair een politiek / maatschappelijk thema. Alleen de impact op je persoonlijke financien (huurverlaging middenhuur) of eventueel de opbgrenst van je eigen verhuurde woning(en) is PFSL materiaal imho.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Eens met @Ardana en @t_captain.

• Real
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:25:
maar ik ben van mening dat politiek niet in PFSL thuis hoort. Tuurlijk heeft het overlap, maar er zal ergens een scheidslijn getrokken moeten worden en gezegd moeten worden 'vanaf hier moet het in AWM.
Ik ben het er daar dus niet mee eens. Waarom 'moet' er een scheidslijn getrokken worden? En bestaat dat wel? Je geeft zelf al aan van niet.

Hoe het ook zij: als je maatschappelijke ontwikkelingen niet in een PFSL besproken wil hebben, dan bevat het topic 'Vastgoed als investering' nu wel veel maatschappelijke discussie. Maar dan vooral van verhuurders die hun beklag doen over regulering. Omgekeerd zijn er ook de nodige 'verhuurders zijn allemaal huisjesmelkers' langsgekomen. Dat soort discussie hoeft mij ook niet.

Maar hier een paar recente politieke ontwikkelingen:

1. wetsvoorstel aanpassing liberalisatiegrens (optrekken naar circa €1000)
2. wetsvoorstel aanpassing UHW prijswijziging obv loonontwikkeling ipv CPI
3. wetsvoorstel goed verhuurderschap
4. wetsvoorstel vaste huurcontracten

Moet dat wel of niet in het topic 'Vastgoed als investering'? Het lijkt mij namelijk evident dat dergelijke wijzigingen van invloed zijn op de keuze om ergens in te investeren.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Real schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Ik ben het er daar dus niet mee eens. Waarom 'moet' er een scheidslijn getrokken worden? En bestaat dat wel? Je geeft zelf al aan van niet.
Omdat we anders AWM en PFSL wel samen kunnen voegen. En omdat de PFSL-mods niet de interesse en vaardigheden hebben die nodig zijn om politieke discussies te modereren.
Hoe het ook zij: als je maatschappelijke ontwikkelingen niet in een PFSL besproken wil hebben, dan bevat het topic 'Vastgoed als investering' nu wel veel maatschappelijke discussie.
Ook hier houden we aan: als het goed gaat, zien we het gewoon simpelweg niet. We lezen echt niet alle topics, en het forum is ook voor een groot deel zelf-regulerend, dwz. 1) relatief weinig users of posts zijn over de grens, en 2) users dienen over het algemeen goede TR's in. Het is niet zo dat de moderators elke post lezen, zelfs niet elk topic. Dus als er zo'n discussie ontstaat, hij is logisch, en netjes, niemand stoort zich er genoeg aan om een TR in te dienen, dan kan hij rustig weken of zelfs permanent onopgemerkt blijven staan. En als wij het na weken een keer zien, gaan we echt niet achteraf modereren.

Ja, dat is een stukje willekeur, maar vooral een stukje praktische invulling van de regels. De regels zijn er niet zodat wij de regels kunnen afdwingen. De regels zijn er om een goede, doch beheerste en beheersbare discussie mogelijk te maken. Als die er is, zul je ons niet horen.

Als de discussie onvriendelijk wordt, en boven ons kennis en/of beheervermogen gaat, pas dan gaan we kijken naar 'hoort dit hier wel?'.

Dus die onderwerpen die je noemt: die kun je insteken op een globaal niveau, of een individueel niveau. Bijv. als de Huurtoeslag wijzigt 'hierdoor komen zoveel mensen in de problemen' of 'hierdoor ga ik in de problemen komen'. Zelfde wetgeving, eerste hoort in AWM, tweede in PFSL.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Kwam dit toevallig tegen: onder Carrière zijn alle opleidingen met hoofdletters geschreven. Dit is incorrect.

Zie ook:
https://www.villamedia.nl/artikel/taaltip-pabo-pabo-pabo
https://onzetaal.nl/taalloket/pabo

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat bedoel je precies? Iets in het beleid of de faq?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Joeridev schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:53:
Kwam dit toevallig tegen: onder Carrière zijn alle opleidingen met hoofdletters geschreven. Dit is incorrect.

Zie ook:
https://www.villamedia.nl/artikel/taaltip-pabo-pabo-pabo
https://onzetaal.nl/taalloket/pabo
Dat doen de adverteerders/vacatureschrijvers op https://tweakers.net/carriere/it-banen/zoeken/ zelf. Verder is dit niet iets wat de moderators van PFSL kunnen oplossen en dus, in het vervolg, beter in Geachte redactie past.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yorinn schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Dat doen de adverteerders/vacatureschrijvers op https://tweakers.net/carriere/it-banen/zoeken/ zelf. Verder is dit niet iets wat de moderators van PFSL kunnen oplossen en dus, in het vervolg, beter in Geachte redactie past.
Ik neem aan dat het gaat om de lijst in de filters links. Neemt niet weg dat moderators er inderdaad niets aan kunnen veranderen - maar ik zou @Joeridev suggereren een topic te openen in Stoute bugs want ook de redactie heeft daar niets mee van doen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Inderdaad F_J_K, maar zo belangrijk is het ook weer niet. Ik dacht, ik geef het even door. Maar als ik het opnieuw moet plaatsen in het bugs en redactietopic, dan haak ik vriendelijk af. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Joeridev schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:34:
Inderdaad F_J_K, maar zo belangrijk is het ook weer niet. Ik dacht, ik geef het even door. Maar als ik het opnieuw moet plaatsen in het bugs en redactietopic, dan haak ik vriendelijk af. :)
offtopic:
Je hebt gelijk, ik kon het ook even doen. Bij dezen, IT-banen: tekstuele aanpassing filters :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jogai
SmurfLink schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Omdat zakelijke financiën onder loopbaan vallen? :)
In FTM zijn ze wel wat flexibeler met de afkorting, zie tweakduke in "Films, tv, muziek en boeken - Terugkoppeling topic"

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:48
Ik mis een 'Het grote bespaar topic' topic hier in dit gedeelte van het forum. Kan mij niet voorstellen dat er nooit iemand is geweest om dit op te zetten, zeker in de huidige en toekomstige tijd. Praten over hoe je geld kan besparen.

Ik begrijp dat dat alle kanten op kan gaan, van 'netflix opzeggen' tot 'je aardappels 5 minuten laten koken en dan een leren jas om de pan heen wikkelen en een paar uur laten staan' en tot 'ik verdien 2500 per maand en mijn uitgaven zijn 2600 euro, help?!?'

Maar: in de huidige en toekomstige situatie kan het denk ik wel meerwaarde hebben. Simpele vraag: mag een dergelijk topic?

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Zoiets?
Hoe serieus geld besparen? (al wat ouder maar nog nieuwe berichten van halverwege dit jaar)
Geld besparen: hoe doe jij boodschappen? (al wat ouder)
En het is natuurlijk ook wel verwant aan een topic als Financiële onafhankelijkheid - Deel 5

En blijkbaar is er "genoeg info te vinden," want één van de nieuwste topics op dit gebied werd met die boodschap gesloten, misschien dat de mods dus nog meer topics weten aan te wijzen :P
Wat zijn je geld besparende trucs en hoeveel besparen ze je?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:48
AGee schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:47:
Zoiets?
Hoe serieus geld besparen? (al wat ouder maar nog nieuwe berichten van halverwege dit jaar)
Geld besparen: hoe doe jij boodschappen? (al wat ouder)
En het is natuurlijk ook wel verwant aan een topic als Financiële onafhankelijkheid - Deel 5

En blijkbaar is er "genoeg info te vinden," want één van de nieuwste topics op dit gebied werd met die boodschap gesloten, misschien dat de mods dus nog meer topics weten aan te wijzen :P
Wat zijn je geld besparende trucs en hoeveel besparen ze je?
Ik zat toevallig even via google te zoeken, omdat ik het niet tegen kwam met de Tweakers search... En kwam hier om mijn post te verwijderen maar lees nu jouw bericht :-)

Het eerste topic is in lijn, 2e topic gaat puur over boodschappen en 3e over FO worden waar besparen een manier is maar waar de discussie over waar je geld op kan besparen niet op zijn plaats zouden zijn :-)

Ik ga even kijken wat ik daar lees en of er eventueel leven in kan worden geblazen :-)

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
offtopic:
Ik val onder de cao metalektro.

https://www.fnv.nl/nieuws...oonsverhoging-in-december

En krijg in december loonsverhoging.

Alleen staat dat er ook € 60 per maand gedurende de looptijd van de cao.
bij krijgt.

Is dat elke maand €60 bovenop komt elke maand of is dit eenmalig?

Ik vindt 60x18 wel erg veel wat ik krijgt.

*knip* Dit is het feedbacktopic, ik denk dat je per ongeluk in het verkeerde topic hebt gepost?

[Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 26-11-2022 12:21]

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Wat was de overweging in dit topic om niets met de laatste topicreport te doen? De reacties waar de report over ging hebben weinig te maken met het voeren van een respectvolle discussie.

beschermheer van het consumentenrecht

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Daarover kun je beter in het vervolg een DM sturen aan een moderator, ik zal je zelf nu hier over een DM sturen.

Voor discussie over losse ingrepen (of waarom dit is nagelaten) is niet bedoeld.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Daarover kun je beter in het vervolg een DM sturen aan een moderator, ik zal je zelf nu hier over een DM sturen.

Voor discussie over losse ingrepen (of waarom dit is nagelaten) is niet bedoeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik wil even gezegd hebben dat ik het sentiment van de edit in deze post: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" niet helemaal terecht vindt.

Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) gaat geregeld OT en af en toe spreekt men er elkaar op aan om weer terug OT te gaan. Ik denk dat de waarde van zo'n post, zeker gezien het toch klaarblijkelijk brede draagvlak gezien de thumbsup, door een gebruiker misschien wel van meerwaarde kan zijn dan van een mod.

edit: ik lees nu ook dit @Ardana:
"En ik overweeg heel hard om de volgende die (nu of over 3 weken of 3 maanden) begint over 'IT'ers verdienen te veel' of 'wel of niet salaris noemen tijdens sollicitaties' een vakantie van een week te geven. Zeker de vaste gasten hier weten heel goed dat dit hier niet hoort. Jullie zouden ons niet nodig moeten hebben om jullie keer op keer te corrigeren."
Als ik die eerder had gelezen had je mij hier niet gehoord :>
Thanks

[Voor 30% gewijzigd door True op 29-05-2023 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wat betreft het OT gaan in dat topic. Ik ben daar mede schuldig aan. Is er nog ruimte voor een topic specifiek over de banenmarkt, naast de topics over persoonlijke financiën, huizenmarkt, enz?. Dus een plek waar alle OT discussies uit het wat verdient de GOTter terecht kunnen gerelateerd aan de banenmarkt?

De discussies zijn IMO wel interessant, maar het vervuild dat topic natuurlijk wel enorm.

[Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 02-06-2023 07:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ja hoor, die ruimte is er altijd al geweest. Mits aan de regels van GoT voldaan wordt natuurlijk, goede TS enzo.

Eigenlijk zitten we daar al heel lang op te wachten, maar niemand heeft 'm nog gestart.

Hoewel we geen fan zijn van 1 groot topic, snappen we ook prima dat het "wat verdient de GoT'er" vaak discussie oplevert. We zien dan wel graag een topic over bijv. "sollicitatie-gesprek" of "goed solliciteren, do's and don't's", of "vervoersvergoeding in loon", geen verzamel-topic waarin dat allemaal tegelijk besproken wordt.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee