Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 165.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:18
Nou hier is die dan. Ik heb geen uren aan de startpost besteed, want eerst maar eens kijken of we het echt daarheen verplaatst krijgen. Wel alvast een aanzet voor discussies gegeven. Algemeen arbeidsmarkt topic
De echt interessante discussies die we hadden zijn al weggemod door jullie dus die zijn niet terug te halen, door mij dan :) De topictitel heeft geen tags, maar wel algemeen er in. Kan me voorstellen dat jullie dat een wat mindere titel vinden voor dit subforum, dus pas maar aan indien je een betere weet.

@unezra Gezien je zo mooi aangaf het een interessant topic te gaan vinden. Zin om mede-auteur te worden van de startpost? Daar zal ongetwijfeld nog wel een keer aan gesleuteld moeten worden en hoewel ik vaak op het forum zit, ben ik zeker niet altijd online :D
unezra schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:02:
[...]
Zou wel mooi zijn als de mods dan onderaan ook een duidelijke verwijzing náár het discussietopic zetten, zodat niemand het excuus heeft "sorry, ik wist de link niet". (Dus de TS'en in de topicstart en de mods onderaan in het rode gedeelte.)
Dat denk ik ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 19-06-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ardana schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:05:
Wat mij betreft mag het wel een kans krijgen hoor. Als we zien dat het te groot wordt, of alle kanten op schiet, dan kunnen we altijd nog verzoeken om het te splitsen.

Wel zou ik graag een scheiding zien tussen
- banenmarkt
- solliciteren (kun je leren)
- contractbeëindiging

Maar als dat echt niet gaat, dan is starten met 1 groot topic beter en kunnen we vanaf daar zien hoe het gaat. We ze echt wel dat het 'salaris-topic' vaak leidt tot discussies, en daar moet ruimte voor zijn. Ik blijf het dan ook jammer vinden dat niemand een topic opgezet heeft. Het is niet erg als er bijgestuurd moet worden.
Hij is er: Algemeen arbeidsmarkt topic

Ik zie wel twee problemen
1. Dit is veel te algemeen (meer een forum dan een topic)
2.Als hierdoor discussie in het inkomentopic helemaal verboden gaat worden, ga je je alleen maar VEEL MEER werk op de hals halen doordat je in dat topic de hele tijd inhakers hebt om het over te hebben. Je wordt daar constant gevoed met informatie wat reacties uitlokt.

Gaat het bestaan van dit topic impact hebben op het salaristopic?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

JvS schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Hij is er: Algemeen arbeidsmarkt topic

Ik zie wel twee problemen
1. Dit is veel te algemeen (meer een forum dan een topic)
2.Als hierdoor discussie in het inkomentopic helemaal verboden gaat worden, ga je je alleen maar VEEL MEER werk op de hals halen doordat je in dat topic de hele tijd inhakers hebt om het over te hebben. Je wordt daar constant gevoed met informatie wat reacties uitlokt.

Gaat het bestaan van dit topic impact hebben op het salaristopic?
We moeten het vooral gaan zien. Ik mag hopen dat het impact heeft op het salaris-topic, zodat de toegepaste salaris-besprekingen daar kunnen blijven en de algemene discussies dat topic niet meer vervuilt.

1) Ik was in eerste instantie ook bang dat het te breed was, maar ik vind de kaders die in de TS aangegeven zijn wel netjes en op het eerste ook werkbaar.
2) Discussies waren daar al verboden ;)
unezra schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:02:
[...]
Zou wel mooi zijn als de mods dan onderaan ook een duidelijke verwijzing náár het discussietopic zetten, zodat niemand het excuus heeft "sorry, ik wist de link niet". (Dus de TS'en in de topicstart en de mods onderaan in het rode gedeelte.)
Done :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 19-06-2023 17:14 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is altijd afwachten @JvS. Ik hoop in ieder geval dat we dan nu wel zinnige discussies kunnen hebben zonder dat ze aan het eind van de dag doodgemod zijn, niet meer onzichtbaar en ze na een maand weer herhalen. Dat is zo zonde van de tijd. Ik verwacht wel in het begin dat de discussie ontstaat ik het andere topic en dan daarheen verplaatst (al dan niet met modgeweld haha). Een topic vergaart niet instant een vaste aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Caelorum schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:18:
Nou hier is die dan. Ik heb geen uren aan de startpost besteed, want eerst maar eens kijken of we het echt daarheen verplaatst krijgen. Wel alvast een aanzet voor discussies gegeven. Algemeen arbeidsmarkt topic
De echt interessante discussies die we hadden zijn al weggemod door jullie dus die zijn niet terug te halen, door mij dan :) De topictitel heeft geen tags, maar wel algemeen er in. Kan me voorstellen dat jullie dat een wat mindere titel vinden voor dit subforum, dus pas maar aan indien je een betere weet.
Niets mis met de topicticel. Ik ga later (misschien vanavond, anders later deze week) eens goed naar de startpost kijken.
@unezra Gezien je zo mooi aangaf het een interessant topic te gaan vinden. Zin om mede-auteur te worden van de startpost? Daar zal ongetwijfeld nog wel een keer aan gesleuteld moeten worden en hoewel ik vaak op het forum zit, ben ik zeker niet altijd online :D
Sure! Met alle plezier. :)

Idem hier, ik hou een hand vol topics in de gaten, maar heb ook nog andere hobbies en verplichttingen.

Stuur gerust een DM als je buiten het topic en hier, eens wil overleggen over de inhoud van het topic en de startpost.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zou er iemand naar mijn TR willen kijken in: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) er zijn sinds zaterdag een hele rits OT posts die m.i. beter in een eigen topic of in Algemeen arbeidsmarkt topic passen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

True schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:18:
Zou er iemand naar mijn TR willen kijken in: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) er zijn sinds zaterdag een hele rits OT posts die m.i. beter in een eigen topic of in Algemeen arbeidsmarkt topic passen.
Dat een TR 2 dagen open staat, is geen reden om hier een melding te maken: het heeft geen bloedspoed. Daarnaast is 2 dagen écht niet heel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Maar wel bedankt om ook mijn offtopic posts te verplaatsen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat is het beleid qua termen als "loonslaaf". Zelf vind ik het namelijk lastig om ooit nog een normale discussie te hebben als je weet dat iemand op die manier kijkt naar mensen die een werkgever hebben. (Want laten we wel wezen, het is een term die gewoon gebruikt wordt voor elke werknemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Sissors schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:35:
Wat is het beleid qua termen als "loonslaaf". Zelf vind ik het namelijk lastig om ooit nog een normale discussie te hebben als je weet dat iemand op die manier kijkt naar mensen die een werkgever hebben. (Want laten we wel wezen, het is een term die gewoon gebruikt wordt voor elke werknemer).
In principe zijn dat soort termen, beetje afhankelijk van de context, ongewenst, al is deze zo vaak gebruikt, dat het bijna een 'normaal' woord lijkt. Maar je kan 'm rapporteren als je 'm ergens tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ZieMaar! schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:46:
[mbr]*knip* aantal offtopic reacties naar de tc verplaatst[/]
Ik snap de noodzaak het topic zuiver te houden, daarom is Algemeen arbeidsmarkt topic ook in het leven geroepen. Maar was het niet beter geweest de OT reacties daarheen te verplaatsen of actief (met een modbreak) opnieuw naar dat topic te wijzen?

Ik denk dat dat beter werkt dan hier met de grove bezem door het topic heen te gaan en reacties die inhoudelijk zinvol zijn (en waar tijd in is gestoken door mensen), domweg te verwijderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 14:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Ik snap de noodzaak het topic zuiver te houden, daarom is Algemeen arbeidsmarkt topic ook in het leven geroepen. Maar was het niet beter geweest de OT reacties daarheen te verplaatsen of actief (met een modbreak) opnieuw naar dat topic te wijzen?

Ik denk dat dat beter werkt dan hier met de grove bezem door het topic heen te gaan en reacties die inhoudelijk zinvol zijn (en waar tijd in is gestoken door mensen), domweg te verwijderen.
Dat hebben we heel vaak gedaan en toch gebeurt het weer, een ellenlange overduidelijke offtopic discussie. In de topicwarning linken we al naar dat topic en zeker de laatste maanden (na start arbeidsmarkten topic) heeft er ook al regelmatig een modbreak geplaatst.

Helaas blijft het terugkomen en dan loop je het risico dat je dus een post typt die verwijderd wordt, wat ik dus dit keer gedaan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

ZieMaar! schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Dat hebben we heel vaak gedaan en toch gebeurt het weer, een ellenlange overduidelijke offtopic discussie. In de topicwarning linken we al naar dat topic en zeker de laatste maanden (na start arbeidsmarkten topic) heeft er ook al regelmatig een modbreak geplaatst.

Helaas blijft het terugkomen en dan loop je het risico dat je dus een post typt die verwijderd wordt, wat ik dus dit keer gedaan heb.
Fair enough.

Misschien, hopelijk, is dit idd een trigger voor mensen (inclusief mezelf), een discussie sneller en actiever richting het arbeidsmarkt topic te verplaatsen. (Daarvoor hebben we dat topic immers in het leven geroepen.)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Zr40 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:19:
[modbreak]Dus houd het bij de discussie over de beurs. De macroeconomische ontwikkelingen zijn off-topic. Als je de wens hebt om die te bespreken, maak daar een ander topic voor aan.[/]
offtopic:
Ik vind het enigszins vreemd dat dit niet af en toe besproken mag worden in dit topic. Het lijkt mij zeer relevant om in de gaten te houden wat er in de wereld gebeurt en welke impact dit kan hebben op je portefeuille. Het topic heet toch ook "Beleggen op de beurs in de praktijk" en niet "Beleggen op de beurs in een vacuüm"?

Macroeconomische ontwikkelingen bespreken in een los topic heeft mogelijk beperkte discussiewaarde (want dan mag het weer niet aan beleggen worden gekoppeld want daar is het beleggen-topic voor :?).

[ Voor 7% gewijzigd door herrieschopper op 04-11-2023 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

herrieschopper schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:12:
[...]
Ik vind het enigszins vreemd dat dit niet af en toe besproken mag worden in dit topic. Het lijkt mij zeer relevant om in de gaten te houden wat er in de wereld gebeurt en welke impact dit kan hebben op je portefeuille. Het topic heet toch ook "Beleggen op de beurs in de praktijk" en niet "Beleggen op de beurs in een vacuüm"?

Marcoeconomische ontwikkelingen bespreken in een los topic heeft mogelijk beperkte discussiewaarde (want dan mag het weer niet aan beleggen worden gekoppeld want daar is het beleggen-topic voor :?).
Kijk, het is prima om macroeconomische ontwikkelingen te bespreken wanneer deze direct invloed hebben op je beleggingen. Daar is echt niets mis mee.

Waar het hier om gaat is dat sommige mensen uitsluitend de macroeconomische ontwikkelingen willen bespreken en dat is ongewenst in het beleggen op de beurs topic. Als er dan ook nog sprake is van een discussie met een doomsday-gekleurde bril, en die discussie wordt actief en stellig gevoerd en komt bijna wekelijks terug, dan sneeuwen de reacties van gebruikers die het werkelijke onderwerp van dit topic willen bespreken onder of blijven ze zelfs weg.

Nogmaals, het is prima om die ontwikkelingen te bespreken, ook met die bril op, maar als het echt alleen om de ontwikkelingen gaat, dan hoort het in een ander topic thuis. :)

En wees gerust, het zal prima zijn om vanuit dat topic koppelingen te maken met beleggen. Zolang het primaire onderwerp van de discussie blijft passen bij het topic dan zit je goed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 03-11-2023 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Zr40 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:30:
[...]

Kijk, het is prima om macroeconomische ontwikkelingen te bespreken wanneer deze direct invloed hebben op je beleggingen. Daar is echt niets mis mee.

Waar het hier om gaat is dat sommige mensen uitsluitend de macroeconomische ontwikkelingen willen bespreken en dat is ongewenst in het beleggen op de beurs topic. Als er dan ook nog sprake is van een discussie met een doomsday-gekleurde bril, en die discussie wordt actief en stellig gevoerd en komt bijna wekelijks terug, dan sneeuwen de reacties van gebruikers die het werkelijke onderwerp van dit topic willen bespreken onder of blijven ze zelfs weg.

Nogmaals, het is prima om die ontwikkelingen te bespreken, ook met die bril op, maar als het echt alleen om de ontwikkelingen gaat, dan hoort het in een ander topic thuis. :)

En wees gerust, het zal prima zijn om vanuit dat topic koppelingen te maken met beleggen. Zolang het primaire onderwerp van de discussie blijft passen bij het topic dan zit je goed ;)
@herrieschopper je bent niet de enige die zich verbaast.

Zr40, ik ga er even vanuit dat je een volwassen vent bent en wel even tegen wat eerlijkheid kunt. Het spijt me zeer maar laten we het niet onder stoelen of banken steken, de modbreaks gaan niet over "macroeconomische" beperkingen maar blijkbaar storen jullie je aan mij als poster.

Wees dan gewoon een vent en benoem dat, of pak dat in een DM met me op, in plaats van met weinig verhullende zinssneden waaruit duidelijk blijkt dat ze specifiek op mij als persoon gericht zijn.
Het is een beurs topic, ik bespreek de zaken die relevant zijn voor mijn handelen op de beurs en wanneer men kritiek op mij richt of vragen aan mij stelt dan adresseer ik die. Ik heb het helemaal niet uitsluitend over macroeconomische ontwikkelingen en ik vraag me dus echt af of je überhaupt meegelezen hebt. Ik begin altijd met welke posities ik heb en haal dan aan welke observaties en verwachtingen mij bewogen hebben die in te nemen.

Ik gebruik de kennis en kunde uit mijn professionele werkveld, en zorg ik dat ik uitgebreid voorzie van mijn visie, inzicht en bronnen. Blijkbaar ongewenst gedrag op Tweakers?! Dat wordt hier benoemd als "actief, stellig en bijna wekelijks" posten met rare kwalifiers als "doomsday-gekleurde" bril.

En de mensen die gewoon DCA'en, waarom krijgen die geen off-topic modbreaks? Daar is immers het passief beleggen topic voor. En mensen die verwachten dat de beurs stijgt (waarbij elke onderbouwing in het topic overigens ontbreekt) waarom krijgen die niet het label "rooskleurig gebrild" en waarom is dat post gedrag wenselijker dan mijn uitgebreid van links voorziene posts?

Het is voor mij echt ongelofelijk dat het modteam een van de mensen die werkelijk inhoudelijk en gefundeerd bijdraagt aan het het topic en het topic gebruikt waarvoor het bedoeld is als stoorzender benoemt.

Blijkbaar moet het over koetjes en kalfjes gaan, moet je vooral niet teveel op de inhoud zitten, en zeker niet "wekelijks" in een topic posten want dan gaan de mods regels verzinnen dat je niet "over macroeconomische ontwikkelen mag posten" in een beursbeleggingstopic en als dan door andere leden met een gefronsde wenkbrauw gevraagd wordt waarom komt er een weinig verhullend bericht waaruit een kind nog kan opmaken dat het op een specifiek persoon gericht is.

Echt een teleurstelling, maar geen zorgen de lol is er allang af. Waar ik diepte en inhoudelijke gedachtenwisseling zocht heb ik vooral weerstand en persoonlijke aanvallen gevonden, dus ik vind het wel mooi geweest.

Ik zal mijn "macroeconomische doemdenkerij" wel elders wekelijks bespreken.

Mochten jullie niet kunnen waarderen dat ik wel eerlijk op de man af mijn feedback adresseer, in plaats van een weinig verhullend algemeen verhaal en de vingers boven de ban-knop hangen dan graag even aandacht voor het volgende. Een V&A koper staat op het punt om geld te storten, en als mijn account gebanned wordt heeft hij geen mogelijkheid meer contact met mij op te nemen, of ik met hem.

Dat zou ik graag eerst even geadresseerd zien voordat dit 16 jaar oude account gebanned wordt voor "te aanwezig inhoudelijk bijdragen" of "eerlijke en directe feedback aan mods geven"

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 04-11-2023 17:54 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heeft het zin om te reageren als je bovenstaande reactie niet eens leest? Nouja, ik doe het toch :)

Je beweert dat het niet welkom is op Tweakers. Dat zeg ik niet en daar ben ik ook duidelijk in geweest. Wat niet welkom is in het beleggen topic is om de discussie regelmatig te sturen richting macroeconomische beleid/ontwikkelingen en weg van beleggen. Je zegt zelf al, het is een beurstopic, het is niet een macrotopic.

Het hoeft zeker geen goednieuwsshow te worden, dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat hier om de beleggingen en de beurs, en niet om het macrobeleid van centrale banken of overheden of wat dan ook.

Net als dat er een apart topic is voor sparen, financiële onafhankelijkheid, beleggen, etc, waar op sommige aspecten zijdelings overlap tussen kan bestaan, kan er ook een topic zijn voor macroeconomische discussies waar een zijdelings overlap met beleggen bestaat. Het staat eenieder vrij om dat topic te starten als die nog niet bestaat.

Het indexbeleggentopic is een mooi voorbeeld hiervan. Dit topic werd door een gebruiker aangemaakt zodat de discussie over dat onderwerp met de juiste focus gevoerd kan worden.

In een topic dat over beleggen gaat zul je mensen treffen die vooral interesse hebben in beleggen. In een topic dat over macroeconomische ontwikkelingen gaat zul je mensen treffen die vooral daar interesse in hebben. Dat kunnen dezelfde mensen zijn of anderen.

Hopelijk kan je dit begrijpen en gebruik je voortaan een topic dat meer is toegespitst op de discussies die je wilt voeren. :)

N.a.v. je edits: niemand heeft het hier over een ban. Wij vragen je alleen om een beter geschikt topic te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 04-11-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Zr40 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:45:
Heeft het zin om te reageren als je bovenstaande reactie niet eens leest? Nouja, ik doe het toch :)

Je beweert dat het niet welkom is op Tweakers. Dat zeg ik niet en daar ben ik ook duidelijk in geweest. Wat niet welkom is in het beleggen topic is om de discussie regelmatig te sturen richting macroeconomische beleid/ontwikkelingen en weg van beleggen. Je zegt zelf al, het is een beurstopic, het is niet een macrotopic.

Het hoeft zeker geen goednieuwsshow te worden, dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat hier om de beleggingen en de beurs, en niet om het macrobeleid van centrale banken of overheden of wat dan ook.

Net als dat er een apart topic is voor sparen, financiële onafhankelijkheid, beleggen, etc, waar op sommige aspecten zijdelings overlap tussen kan bestaan, kan er ook een topic zijn voor macroeconomische discussies waar een zijdelings overlap met beleggen bestaat. Het staat eenieder vrij om dat topic te starten als die nog niet bestaat.

In een topic dat over beleggen gaat zul je mensen treffen die vooral interesse hebben in beleggen. In een topic dat over macroeconomische ontwikkelingen gaat zul je mensen treffen die vooral daar interesse in hebben. Dat kunnen dezelfde mensen zijn of anderen.

Hopelijk kan je dit begrijpen en gebruik je voortaan een topic dat meer is toegespitst op de discussies die je wilt voeren. :)

N.a.v. je edits: niemand heeft het hier over een ban. Wij vragen je alleen om een beter geschikt topic te gebruiken.
Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden Zr40. Die zijn werkelijk niet in een vacuüm los van elkaar te bespreken.

Maar ik denk nogmaals dat de meest makkelijke oplossing is dat ik gewoon geheel stop met posten wat betreft deze onderwerpen op GoT. Ik haal er niet uit wat ik eruit hoop te halen, en wederzijds ervaart het forum en het modteam geen toegevoegde waarde van mijn bijdragen.

Veel onderwerpen kunnen hier nog level-headed en met dieptegang besproken worden maar dit is er met een van en misschien is dat ook gewoon prima.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DutchManticore schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:57:
[...]
Maar ik denk nogmaals dat de meest makkelijke oplossing is dat ik gewoon geheel stop met posten wat betreft deze onderwerpen op GoT. Ik haal er niet uit wat ik eruit hoop te halen, en wederzijds ervaart het forum en het modteam geen toegevoegde waarde van mijn bijdragen.

Veel onderwerpen kunnen hier nog level-headed en met dieptegang besproken worden maar dit is er met een van en misschien is dat ook gewoon prima.
Dat is jouw keuze en recht. Mocht je ooit besluiten om alsnog te gaan posten wat betreft deze onderwerpen, dan is dit welkom in een daarvoor geschikt topic. Hoogstwaarschijnlijk haal je er dan meer uit dan tot nu toe mogelijk is geweest :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 04-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
.

[ Voor 99% gewijzigd door DutchManticore op 04-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Zr40 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:58:
[...]

Dat is jouw keuze en recht. Mocht je ooit besluiten om alsnog te gaan posten wat betreft deze onderwerpen, dan is dit welkom in een daarvoor geschikt topic. Hoogstwaarschijnlijk haal je er dan meer uit dan tot nu toe mogelijk is geweest :)
Helder! Ik snap dat jullie ook maar gewoon je best doen om het hier een beetje te laten reilen en zeilen..

Maar ik had nog steeds liever gehad dat je met even een op een had gecontact in plaats van een weinig verhullende "algemene" regel die duidelijk specifiek op mij gericht was.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchManticore op 04-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DutchManticore schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:00:
[...]

Helder! Ik snap dat jullie ook maar gewoon je best doen om het hier een beetje te laten reilen en zeilen..

Maar ik had nog steeds liever gehad dat je met even een op een had gecontact in plaats van een weinig verhullende "algemene" regel die duidelijk specifiek op mij gericht was.
Bedankt voor het begrip. :)

En eens, dat had ik inderdaad beter kunnen verwoorden. Het is niet specifiek op jou gericht, maar het was wel wat op dat moment speelde in het topic. Mijn excuses daarvoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Zr40 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:04:
[...]

Bedankt voor het begrip. :)

En eens, dat had ik inderdaad beter kunnen verwoorden. Het is niet specifiek op jou gericht, maar het was wel wat op dat moment speelde in het topic. Mijn excuses daarvoor!
De grap is dat toen ik voor het eerst in het topic posste er al wrijving ontstond met mensen die vonden dat je zo min mogelijk actief moet handelen omdat alles te moeilijk is om te begrijpen en dat passief elke maand een vast bedrag inleggen zonder verder ergens naar te kijken het beste plan was.

Toen zijn we af afgesplitst naar een "passief" en "actief" beleggen op de beurs topic. En nu moeten we het actief beleggen topic ook nog weer splitsen in een "actief beleggen zonder macroeconomische ontwikkelingen" en een "actief beleggen op basis van macroeconomische ontwikkelingen"

Mij ontgaat wel waarom dit zo eindeloos gemicrosegmenteerd moet worden? Welk doel streeft GoT daarmee na?

offtopic:
Men is tegenwoordig al zo onverdraagzaam, en kan zich al niet in de gedachten van anderen verplaatsen. Social media en het internet stimuleren extreem dat mensen zich kunnen afschermen voor alles wat ze niet aanstaat, en zich uitsluitend kunnen hullen in een bubbel van zelfbevestiging. Daar krijg je hele gekke mensen van omdat iedereen zich kan afschermen voor kritiek en er voor elke niche gelijkgestemden te vinden zijn om je bevestigen in je onzin overtuigingen... Zie 5G mafklappers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
@Zr40 het verbaast me hoeveel "likes" ik op mijn post van gisteren heb gekregen. Dat zegt toch wel iets over in welke mate de toevoegingen van @DutchManticore worden gewaardeerd.

Is het geen mogelijkheid om dit toch toe te staan met de kanttekening dat het er niet de hele week over mag gaan? In mijn optiek is het een post elke paar weken en daar komt dan wat discussie uit. Erg waardevol en interessant vind ik zelf, dit zijn de dingen waarvoor ik het topic bezoek. Het passiefbeleggentopic biedt deze diepgang niet waardoor ik mij niet getrokken voel deze te volgen, ondanks dat ik een 100% passieve belegger ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is nooit zwart-wit, het is altijd schipperen. Bij de eerste keer off-topic in een topic (welk topic dan ook), gaan we echt niet ingrijpen. Bij de 10e keer grijpen we echt wel in. En het goede punt ligt ergens in 't midden.

Veelal doen we dat ook nav topic-reports die binnen komen, niet op eigen initiatief. Het is beleid dat mensen niet mogen noemen dat er een TR ingediend is, maar in veel gevallen zijn er dus echt mensen die een topic volgen en de off-topic-reacties dermate storend vinden dat ze daarover dus 'n TR over indienen. Dat is dus niet zichtbaar voor users.

Onze moderatie is dus veelal reactief: de users bepalen grotendeels hoe een topic vormgegeven moet worden, maar dat is 'n gezamenlijke inspanning waarbinnen wij als mods schipperen: de een wil heeeeeel graag veel off-topic zaken bespreken, de ander kan dat absoluut niet verdragen. En dan negeren wij de TR van iemand die IEDERE off-topic post rapporteert, maar grijpen we in als er meerdere signalen zijn.

Ik hoop zo 'n beetje toegelicht te hebben hoe we hierin werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Ardana schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:12:
Het is nooit zwart-wit, het is altijd schipperen. Bij de eerste keer off-topic in een topic (welk topic dan ook), gaan we echt niet ingrijpen. Bij de 10e keer grijpen we echt wel in. En het goede punt ligt ergens in 't midden.

Veelal doen we dat ook nav topic-reports die binnen komen, niet op eigen initiatief. Het is beleid dat mensen niet mogen noemen dat er een TR ingediend is, maar in veel gevallen zijn er dus echt mensen die een topic volgen en de off-topic-reacties dermate storend vinden dat ze daarover dus 'n TR over indienen. Dat is dus niet zichtbaar voor users.

Onze moderatie is dus veelal reactief: de users bepalen grotendeels hoe een topic vormgegeven moet worden, maar dat is 'n gezamenlijke inspanning waarbinnen wij als mods schipperen: de een wil heeeeeel graag veel off-topic zaken bespreken, de ander kan dat absoluut niet verdragen. En dan negeren wij de TR van iemand die IEDERE off-topic post rapporteert, maar grijpen we in als er meerdere signalen zijn.

Ik hoop zo 'n beetje toegelicht te hebben hoe we hierin werken.
Waarbij de moderators dus naar eigen zeggen vooral in actie komen naar aanleiding van klachten.. Als er maar een vast groepje users blijft klagen over berichten die ze niet aanstaan gaan de moderators dus reactief modereren met het idee dat "de users" dat wensen.

Tegelijkertijd zijn er ook mensen die het wel on-topic of relevant achten, maar daar is geen "meld het aan de moderators" knop voor. En aan eventuele thumbs-ups hebben moderators geen boodschap want daar kijken ze niet naar en dus wordt er alleen gekeken en geluisterd naar de boe-roepers.

Nogmaals er wordt in dit topic meermaals en door meerdere mensen (zie reacties op @herrieschopper ), met behoorlijk wat bijval, gepoogd uit te leggen dat het helemaal niet off-topic is wat er gepost wordt maar alle moderatoren praten daar omheen zonder erop te reageren of dat te erkennen. Niet eens een poging tot reactie.

Kunnen jullie, @Zr40 en @Ardana specifiek adresseren met welke achterliggende logica het bespreken van ontwikkelingen in de markt off-topic is in een "beleggen in de praktijk" topic terwijl de openingspost vermeldt:
Het is in dit topic de bedoeling om te discussiëren over de beurs. Het blijkt dat er best wat mensen actief aan het beleggen zijn en het is alleraardigst om hier eens van gedachten over te wisselen. Wil je het leren en heb je vragen, dan ben je natuurlijk ook welkom. Veel plezier in dit topic!
Het topic is al afgesplitst in een actief en een passief beleggen topic. En nu komt er ook nog een "marktontwikkelingen" topic bij.

Daar mag je dan niet praten over welke posities je inneemt, want daar is het huidige topic al voor, dus dat is dan off-topic. Ofzo.

Maar goed, ookal ontgaat de logica mij. Het zal wel. De lol is er toch wel af en behalve kinderachtig kibbelen en wat (pogingen tot) persoonlijke aanvallen is het nooit tot een interessante uitwisseling van gedachten gekomen. Ik zal die dus hier ook niet meer zoeken.

Heeft het vaste clubje reporters in ieder geval weer vrede

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 07-11-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DutchManticore schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:11:
[...]

Kunnen jullie, @Zr40 en @Ardana specifiek adresseren met welke achterliggende logica het bespreken van ontwikkelingen in de markt off-topic is in een "beleggen in de praktijk" topic terwijl de openingspost vermeldt:
Zoals we eerder hebben uitgelegd, het is prima om ontwikkelingen mee te nemen wanneer je het over beleggingen hebt. Maar wanneer men bij wijze van spreken de ontwikkelingen als uitgangspunt neemt en bijvoorbeeld alleen als kanttekening zegt 'ik ben hierdoor ook long/short SPX' om toch een klein zijdelings raakvlak met het topic te creëren, ja, dan is het mijns inziens toch wel duidelijk dat het doel van de post niet de discussie over beleggen is maar de discussie over de ontwikkelingen.

Je geeft aan last te hebben van de boe-roepers die dit onderwerp niet wensen te zien in dit topic. Helaas heb je daar mee te dealen; de boe-roepers trouwens ook. Een forum bestaat immers uit vele gebruikers met verschillende wensen en interesses die allemaal samen moeten gaan. Dit is niet het Zr40 forum of het DutchManticore forum ;) en wij allen (zowel moderators als gebruikers) horen te beseffen dat iedereen eigen interesses heeft. Daarom is het onderwerp van een topic (what's in a name) ook van belang.

Als je dit onderwerp graag wenst te bespreken op het forum met gebruikers die daar meer interesse voor hebben dan de boe-roepers, daar bestaat een mooie oplossing voor: https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/25 :)
Het topic is al afgesplitst in een actief en een passief beleggen topic. En nu komt er ook nog een "marktontwikkelingen" topic bij.
Voor de duidelijkheid, dat was geen beslissing van moderators. Gebruikers vonden dit een goed idee en hebben zelf dat topic gestart. Dat staat iedereen vrij. In de praktijk bleek dat ook zo te zijn, je ziet ondertussen dat beide topics bestaansrecht hebben.

Ik ben zelf van mening dat een topic voor marktontwikkelingen ook bestaansrecht zou kunnen hebben. Ik denk dat jij (en anderen) daar inhoudelijk diepere en betere discussies kan voeren dan in het algemene beleggentopic, simpelweg omdat je er geen andere onderwerpen over beleggen tussendoor krijgt, en de inhoud ook breder kan gaan dan de beurs.

En weet je, als het niet werkt, dan kunnen we altijd nog terug :)
Daar mag je dan niet praten over welke posities je inneemt, want daar is het huidige topic al voor, dus dat is dan off-topic. Ofzo.
Ho eens, dat hebben wij nooit gezegd, en dat is het beleid ook niet.

Bijvoorbeeld, in het financieel onafhankelijkheids topic wordt wel eens gepraat over sparen als onderdeel van een FO strategie, en dat is prima. Maar als je kijkt naar het spaartopic, dan zie je daar discussies die niet in het FO-topic thuis horen. Dat verschil wordt mogelijk gemaakt met een eigen topic.

Zoals je het hier stelt, praten over het innemen van een positie als gevolg van marktontwikkelingen, dat lijkt mij zeker on-topic in een marktontwikkelingentopic. Geen probleem op dat gebied :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 07-11-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

DutchManticore schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:11:
[...]
Waarbij de moderators dus naar eigen zeggen vooral in actie komen naar aanleiding van klachten.. Als er maar een vast groepje users blijft klagen over berichten die ze niet aanstaan gaan de moderators dus reactief modereren met het idee dat "de users" dat wensen.

Tegelijkertijd zijn er ook mensen die het wel on-topic of relevant achten, maar daar is geen "meld het aan de moderators" knop voor. En aan eventuele thumbs-ups hebben moderators geen boodschap want daar kijken ze niet naar en dus wordt er alleen gekeken en geluisterd naar de boe-roepers.

Nogmaals er wordt in dit topic meermaals en door meerdere mensen (zie reacties op @herrieschopper ), met behoorlijk wat bijval, gepoogd uit te leggen dat het helemaal niet off-topic is wat er gepost wordt maar alle moderatoren praten daar omheen zonder erop te reageren of dat te erkennen. Niet eens een poging tot reactie.

[...]

Maar goed, ookal ontgaat de logica mij. Het zal wel. De lol is er toch wel af en behalve kinderachtig kibbelen en wat (pogingen tot) persoonlijke aanvallen is het nooit tot een interessante uitwisseling van gedachten gekomen. Ik zal die dus hier ook niet meer zoeken.

Heeft het vaste clubje reporters in ieder geval weer vrede
Als eerste: wat ontzettend jammer dat je dit zo negatief insteekt. Ik had echt gehoopt dat je ondertussen best weet dat we voor feedback open staan, mits dit op een constructieve manier gebracht wordt. Dit is borderline denigrerend en dat nodigt niet uit tot actief mee denken.

Tevens: ik heb wat uitgelegd over hoe we in het algemeen werken. Ik heb specifiek niks over dit topic gezegd. En het is een aanname van jou dat we in actie komen nav een vast groepje users dat een TR in dient. Dat is niet zo.
Zoals gezegd, we kijken naar het hele plaatje: komen er meerdere TR's binnen? Hebben ze gelijk? Is het steeds dezelfde user/zijn het steeds dezelfde users? Is het een persoonlijke vete? Hoe is deze situatie het beste op te lossen? Soms stellen we voor om een nieuw topic te openen over een nieuw onderwerp, soms maken we het topic iets breder, en dat is afhankelijk van de signalen die we binnen krijgen. We staan open voor feedback, en proberen te schipperen tussen de wensen van àlle users (en natuurlijk de richtlijnen van Tweakers zelf). Ik vind het jammer dat je daar geen vertrouwen in hebt.

Tweaker-breed beleid is dat we inderdaad liever kleinere topics hebben met een smallere focus, dan hele grote, brede topics die alle kanten op zwaaien. Die laatste zijn vaak user-onvriendelijk en erg overdonderderend. Dus ja, we zien graag dat users zélf een apart topic aanmaken als blijkt dat er geen ruimte voor een sub-onderwerp is binnen de topics die er al zijn. Helaas zien we ook vaak dat users hier een drempel lijken te voelen. Zo heeft het heel lang geduurd voordat Algemeen arbeidsmarkt topic kwam, maar blijkt dit toch best redelijk te lopen. Dit topic kwam er omdat er in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) steeds off-topic gegaan werd, n.a.v. de salarisbesprekingen die daar voorbij kwamen. Dan werden eerder macro-factoren besproken, die velen érg relevant vonden, maar door velen óók erg vervelend gevonden worden. Ik kan wel zeggen dat dat topic écht 'n succes geworden is, én dat het oorspronkelijke topic echt heel veel beter loopt nu.

Wat houdt je tegen om het in een eigen topic te proberen? Zoals Zr40 al zei: als het niet werkt, kunnen we altijd nog verder kijken.

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
<knip> Uit de startpost van dit topic:
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 16-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:29
Het spaartopic is inmiddels bijna 700 pagina's lang en heeft een startpost uit 2014. Is het misschien een goed idee een nieuw topic te starten?

@GroteVoet459 heeft al een topic start gemaakt: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Eens en done :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:32
@DutchManticore start gewoon een eigen topic man als t zo moet -ik weet zeker dat er genoeg zijn die dat topic al snel interessanter vinden dan het Beleggen topic, ik in ieder geval wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

r0bb schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:46:
@DutchManticore start gewoon een eigen topic man als t zo moet -ik weet zeker dat er genoeg zijn die dat topic al snel interessanter vinden dan het Beleggen topic, ik in ieder geval wel!
Was dit daadwerkelijk voor hier bedoeld? Of doelde je 'n DM naar DutchManticore te sturen? Want dit lijkt hier nu erg misplaatst, zeker gezien de toon die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 20:07
De discussie draaide om het nut van een rating voor het inschatten van het risico. Lijkt mij zinvol om risicos en sparen in 1 hand te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
wibblemoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:03:
[...]

De discussie draaide om het nut van een rating voor het inschatten van het risico. Lijkt mij zinvol om risicos en sparen in 1 hand te houden.
Ik heb je post even hierheen verplaatst, dit is een betere plek :).

Wat we zien, is dat het snel echt off-topic gaat als het DGS in de buurt komt. Daar was deze waarschuwing voor, er zijn ook geen posts verwijderd of verplaatst. Voor het echt bespreken van DGS is het spaartopic niet bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo ik heb deze post al een tijdje terug gerapporteerd.

<knip> Zoals je in de TS van dit topic kunt lezen, gaan we hier niet in op individuele moderaties. Daarvoor kun je een moderator een DM sturen, maar ook daar zullen we niet snel specifiek in gaan op een situatie, daar dit ook snel de privacy kan schenden van de gerapporteerde post/gebruiker. Ik zal je even een DM sturen.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 20-12-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Zenix

BOE!

In het verdien topic zijn een aantal posts verwijdert over certificaten. Ik snap niet waarom die posts zijn verwijderd, immers zijn certificaten van grote invloed op het salaris, vergelijkbaar met een opleiding. Als je meer wilt verdienen, dan zijn certificaten een eis, sommige bedrijven geven ook een verhoging als je alleen een certificaat hebt. In het verleden zijn regelmatig posts geweest over certificaten. Ik kan begrijpen dat enkele posts zijn verwijderd omdat het meer op een discussie leek, maar alles vind ik zonde.

Op de laatste pagina gaat het ook telkens over pensioen, maar die posts zijn niet verwijderd, terwijl we een pensioen topic hebben. Dat hoeft mij inziens ook niet, omdat het met salaris te maken heeft, maar dat hebben certificaten ook.

Ik zit al een aantal jaren op GoT en in dit topic gaat het vaak fout. Soms gaat het echt helemaals nergens over, maar ik merk dat de moderatie weer verandert is. Eerst was het alleen maar salaris posten en een reactie geven op een salaris en verder niet, was voor mij prima en duidelijk. Toen kwam er meer ruimte voor discussie, maar dat is inmiddels ook weer verandert omdat er algemeen arbeidsmarkt topic is, alleen hebben zoveel zaken te maken met salaris en met met arbeidsmarkt, dat je vaak dingen krijgt die in beiden topics kunnen. Voor mij is hef arbeidsmarkt topic te generiek zoals @JvS eerder aangaf. Als ik daar kom dan gaat het over 100 dingen, maar de discussies die ik interessant vind komen daar niet naar voren.

Voor mij is dus de vraag, wat mag nu wel en wat mag nu niet? Persoonlijk zou ik het prima vinden als we weer naar de oude situatie gaan. Alleen lijstjes en reacties daarop (directe quote). Dat maakt het doel van het topic duidelijker en weet iedereen waar de grens is. En een topic er naast misschien met discussie over de salarissen, net zoals bij het grapige plaatjes topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 26-12-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computah
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd. Op verkeerde topic geplaatst...

[ Voor 94% gewijzigd door Computah op 17-01-2024 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:05
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:22:
[modbreak]Het ging wel erg lang offtopic over lease auto’s, terwijl daar een eigen topic voor is…Opgeschoond dus[/]
Wow, ik vind deze ingreep eerlijk gezegd nogal fors.

De insteek was (althans, van mij uit) puur en alleen om een keer scherp te zetten hoe je een leaseauto kunt waarderen in het total package. Juist omdat er in dit topic ook op dat punt niet even eenduidig (lees: vergelijkbaar) over wordt vermeld in de overzichten.

Dat er daarbij dan een voorbeeld wordt besproken van een specifieke leaseauto bij iemand die net een overzicht heeft neergezet, lijkt me vrij logisch.

Hetzelfde geldt (gold) tot voor kort over het onderdeel pensioen, daar heb ik samen met onder andere @True input voor geleverd (dat nu in de openingspost staat). Wat mij betreft zou dat voor de component 'leaseauto' ook wel wat beter kunnen.

Anyway.

Ik ga nog eens kijken hoe het buiten is met het 'snow package'

Goed weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Yorro even hierheen verplaatst, kom er op terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Yorro schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Wow, ik vind deze ingreep eerlijk gezegd nogal fors.

De insteek was (althans, van mij uit) puur en alleen om een keer scherp te zetten hoe je een leaseauto kunt waarderen in het total package. Juist omdat er in dit topic ook op dat punt niet even eenduidig (lees: vergelijkbaar) over wordt vermeld in de overzichten.
Ik denk dat het probleem vooral voortkomt uit het feit dat men simpelweg niet weet hoeveel een auto moet kosten (zeker als men 3/4jr al geen auto uitgezocht heeft via een mobiliteitsbudget).
Dat er daarbij dan een voorbeeld wordt besproken van een specifieke leaseauto bij iemand die net een overzicht heeft neergezet, lijkt me vrij logisch.

Hetzelfde geldt (gold) tot voor kort over het onderdeel pensioen, daar heb ik samen met onder andere @True input voor geleverd (dat nu in de openingspost staat). Wat mij betreft zou dat voor de component 'leaseauto' ook wel wat beter kunnen.
Dan zouden we eens in DM kunnen bespreken hoe we dat het beste vorm kunnen geven, want auto's door een directlease filter of door de ANWB-kostencalculator halen is niet de meest ontopic discussie die we in dat topic kunnen voeren. ;)
Anderzijds kan het mensen ook afschrikken de template in te vullen of überhaupt mee te willen praten als we onnodig veel hoepels creëren.
Anyway.

Ik ga nog eens kijken hoe het buiten is met het 'snow package'

Goed weekend!
offtopic:
Het grote probleem is, men kalkt neer wat voor auto ze rijden. Maar als ze hun auto door bijv. directlease halen met de contractparameters (duur, kms) en dan de incl. brandstof prijs noteren kan het verschil tussen een Fiat500 cabrio of een EQB weleens heel klein worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@ZieMaar! Er zit toch een verschil tussen "hier heb je mijn opdracht, los even op voor mij" en "ik heb een opdracht, maar ik kom er niet uit, wil je me helpen?"

Ik heb mijn eigen (verschillende) uitwerkingen gegeven en vraag om hulp omdat ik er niet uit kom.
Waarom moet dat meteen dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tuurlijk zit daar een verschil in, maar het blijft een huiswerkopdracht, dat is in principe niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ZieMaar! schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:38:
Tuurlijk zit daar een verschil in, maar het blijft een huiswerkopdracht, dat is in principe niet de bedoeling.
In de techforums zou dit gewoon open blijven. Vraag gesteld, veel eigen inzet. Slotje komt in dit geval overdreven over.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Last time I checked waren huiswerkopdrachten per se niet (meer) verboden; wel / niet huiswerkopdracht is niet het criterium, maar eigen inzet en discussiewaarde zijn veel meer leidend. Ik zou het interne beleid er nog even op na slaan ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor schoolopdrachten is dit niet de juiste plek. Eventueel kan -na vooraf overleg- afgeweken worden, maar dan moet er wel voldoende discussie waarde zijn. Dat ontbreekt hier in mijn ogen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 18-05 14:28
Equator schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:17:
Met het gevaar om als wannabee mod aangezien te worden: Zullen we de discussie over wel of geen ZZP'er worden niet in dit topic voeren :)
Suggestie: verplaatst de hele zooi naar Algemeen arbeidsmarkt topic

Past het beter en houdt het topic mooi schoon. (Sommige moeten even een zetje hebben om te snappen dat die discussie in een ander draadje wel kan)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47

Equator

Crew Council

#whisky #barista

D_Jeff schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Suggestie: verplaatst de hele zooi naar Algemeen arbeidsmarkt topic

Past het beter en houdt het topic mooi schoon. (Sommige moeten even een zetje hebben om te snappen dat die discussie in een ander draadje wel kan)
Dat moet dan door iemand gedaan worden die dat ook daadwerkelijk kan. Ik heb geen mod rechten in General Chat, en al had ik die, dan nog was het een taak voor de lokale crew :)

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 03-03-2024 13:35 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dan stel ik bij deze dezelfde vraag aan @t_captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D_Jeff schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:27:
Dan stel ik bij deze dezelfde vraag aan @t_captain
Ik ben hier ook mod ;) En verplaatsen gaan we niet zomaar doen: we verwachten een klein beetje volwassenheid en inzet van onze users. Je kan uiteraard wel een bericht van het Salaris-topic quoten in het Algemene arbeidsmarkt-topic en daar de discussie voortzetten.

Tevens kun je een TR indienen, zodat we de posts die off-topic zijn makkelijk kunnen vinden en hierop ingrijpen (als dat nodig blijkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Ardana ik ben soms even kwijt welk deel van het forum je doet (je hebt namelijk al aardig wat thema's gehad :P )

Verder: TR -- niet nodig en de discussie heb ik al verder doorgezet in het arbeidstopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D_Jeff schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:20:
@Ardana ik ben soms even kwijt welk deel van het forum je doet (je hebt namelijk al aardig wat thema's gehad :P )

Verder: TR -- niet nodig en de discussie heb ik al verder doorgezet in het arbeidstopic.
Volgens mij heb ik vanaf het begin PFSL, TL en AZ gedaan. Wel is AZ in een grijs verleden volgens mij van naam veranderd. Maar PFSL is vanaf de dag dat ik mod werd 'mijn' stiel geweest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ardana schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:22:
Volgens mij heb ik vanaf het begin PFSL, TL en AZ gedaan. Wel is AZ in een grijs verleden volgens mij van naam veranderd. Maar PFSL is vanaf de dag dat ik mod werd 'mijn' stiel geweest :P
Stuffis Generalis ;) , toen we nog geen TL hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-03-2024 00:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gezien True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en dat mensen toch vrij vaak de template niet of een oude template gebruiken.

Is het wellicht een optie om expliciet gebruik van de template te noemen in de gele tekst onderaan? (Geen idee hoe dat blok met mod-info heet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

unezra schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:25:
Gezien True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en dat mensen toch vrij vaak de template niet of een oude template gebruiken.

Is het wellicht een optie om expliciet gebruik van de template te noemen in de gele tekst onderaan? (Geen idee hoe dat blok met mod-info heet.)
Dat heet 'de topic warning' en ik ben wel voorstander. Maar het staat er al in, in de eerste zin, maar mensen lezen er gewoon overheen. In dat opzicht helpt een lange TW dan denk ik ook niet.

Wellicht in de eerste zin een hyperlinkje naar: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan is het nog laagdrempeliger ..
Of zelfs de quick-reply verbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

True schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Dat heet 'de topic warning' en ik ben wel voorstander. Maar het staat er al in, in de eerste zin, maar mensen lezen er gewoon overheen. In dat opzicht helpt een lange TW dan denk ik ook niet.

Wellicht in de eerste zin een hyperlinkje naar: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan is het nog laagdrempeliger ..
Of zelfs de quick-reply verbergen.
Hmmm, ik moet zeggen dat ik er idd glad overheen heb gelezen. Het staat er, maar ik snap ook dat het voor nieuwe deelnemers aan het topic, er niet heel duidelijk staat.

Wellicht idd anders verwoorden én een linkje naar de topicstart? (Al weet ik even niet *hoe*.)

En idd, eens, lange topic warnings (dank voor de term) wil je liever niet, tegelijkertijd heb ik het idee dat het bij dit topic wel helpt. Dat, wat zij-topics voor overflow, zinvol moderatief ingrijpen (verwijzen naar de andere topics) en wat zelfmoderatie hebben in mijn beleving wel geholpen het topic de laatste tijd wat schoner te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb de topicwarning voorzien van een linkje naar dat format, hopelijk helpt dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 13:44
Wij hebben een bouwkavel gekocht. Bij de koopovereenkomst was er sprake van een rentevergoeding als we na 01-01-2024 zouden afnemen. We gaan de 28e deze maand afnemen, dus moeten we een rentevergoeding betalen.

Ik heb me ooit laten vertellen dat, als we deze rente uit eigen middelen betalen, we deze kunnen aftrekken van de belasting in box 1. Als we deze betalen uit de hypotheek, kunnen we dit dan niet aftrekken via box 1.
Is dit waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
jan011 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:58:
Wij hebben een bouwkavel gekocht. Bij de koopovereenkomst was er sprake van een rentevergoeding als we na 01-01-2024 zouden afnemen. We gaan de 28e deze maand afnemen, dus moeten we een rentevergoeding betalen.

Ik heb me ooit laten vertellen dat, als we deze rente uit eigen middelen betalen, we deze kunnen aftrekken van de belasting in box 1. Als we deze betalen uit de hypotheek, kunnen we dit dan niet aftrekken via box 1.
Is dit waar???
Je hebt, ik denk per ongeluk, in het feedback topic gepost :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 13:44
oeps ja, ik zie het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Studiebol99
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-03-2024
Nog een vraag over tweede studie:

Ik heb een vak open laten staan van mijn eerste studie om het instellingscollegegeld te omzeilen. Inmiddels ben ik al mijn tweede studie begonnen. Mijn vraag is wanneer ik het vak kan inhalen? Is dit pas aan het einde van mijn tweede studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Studiebol99 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:50:
Nog een vraag over tweede studie:

Ik heb een vak open laten staan van mijn eerste studie om het instellingscollegegeld te omzeilen. Inmiddels ben ik al mijn tweede studie begonnen. Mijn vraag is wanneer ik het vak kan inhalen? Is dit pas aan het einde van mijn tweede studie?
Je hebt deze vraag ook in 'n ander topic gezet. Hier is 'ie niet op z'n plek, daar ook niet, dus wellicht zelf even 'n topic openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 23-03-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Aftansert in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Kan je mij uitleggen waarom iemand beschuldigen van Racisme blijft staan op een discussie forum @Ardana ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

init6 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:24:

Kan je mij uitleggen waarom iemand beschuldigen van Racisme blijft staan op een discussie forum @Ardana ?
Het is geen beschuldiging van racisme. Het is een vergelijking: de opmerking van deze persoon wordt vergeleken met een opmerking van een oom (die toevallig racistisch is). Daarmee is niet gezegd dat deze persoon óók racistisch is.

Als je meer vragen hebt, mijn DM staat open. In principe is dit topic niet bedoeld voor individuele mod-ingrepen, maar, zoals in de TS van dit topic staat:
  • Vragen of opmerkingen over de Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in PFSL
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over PFSL in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:41
init6 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:24:

Ik kan enigszins bevooroordeeld zijn, maar ik denk vooral omdat het geen beschuldiging van racisme is, noch van de forumbezoeker, noch van diens oom. "De politiek is onzin" is wel een typische zin van zo'n hypothetische oom. Het was een synoniem voor "ok, boomer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:46:
[...]

Het is geen beschuldiging van racisme. Het is een vergelijking: de opmerking van deze persoon wordt vergeleken met een opmerking van een oom (die toevallig racistisch is). Daarmee is niet gezegd dat deze persoon óók racistisch is.

Als je meer vragen hebt, mijn DM staat open. In principe is dit topic niet bedoeld voor individuele mod-ingrepen, maar, zoals in de TS van dit topic staat:
  • Vragen of opmerkingen over de Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in PFSL
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over PFSL in het algemeen
Laten we dan even bij punt 2 van je lijstje blijven, snap dat je het persoonlijk opvat. In algemene zin vinden jullie het prima om iemand te vergelijken met een racist? Jullie denken dat dit een discussie ten goede komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij wordt niet uitgemaakt met racist, alleen gezegd dat hij vergelijkbaar zich gedraagt als iemand die 'toevallig' racist is? Gaat er bij mij niet in.

Even los ervan dat de originele opmerking natuurlijk ook van zo'n twijfelachtig niveau is dat de hele handel verwijderen net zo makkelijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is een typering, een typetje. Ik begrijp werkelijk niet waarom er zó heftig op gereageerd wordt. Maar goed, in overleg met mede-mods alsnog aangepast.

En ik vat het niet persoonlijk op: wat ik geschreven heb is rechtstreeks uit de startpost gekopieerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 28-03-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik bump deze reactie vanuit het Spaartopic even naar hier, voor overleg:
Datisraar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Ik ben voor om een aparte TR tweakers aan te maken. Vaak komen ook nieuwe klanten van TR hier vragen of het nu om sparen of beleggen gaat, hoe snel overboekingen gaan. Het is veel en vaak hetzelfde wat hier gepost wordt. Kan iemand zo’n aparte tweak aanmaken, net als N26, Revolut, Openbank, etc?
Ik ben zelf niet tegen een apart topic voor TR, maar de vraag is even of het wenselijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het punt is toch dat TR een beleggingsrekening is, waarbij je op je niet belegde saldo een hoge rente krijgt en daarom een beetje tussen wal en schip valt?

Er zijn meer banken met een eigen topic: ik zie geen bezwaar om dat hier ook te doen, dus voel je vrij om dat aan te maken. Als het er is, zal ik linkjes in de andere topics toevoegen die daar dan naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:40
GroteVoet459 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Mods hebben het topic gesloten vanwege "de karige topic start"
Ik zie het. Ik ben zelf geen TR klant, en kan het dus ook niet voorzien van basis informatie. Jammer dat niemand anders dat dan niet aangevuld heeft en de Mods maar gelijk vandaag sluiten. Er kwamen al wel reacties binnen op dat topic.
Laat dan maar zitten; dan gaan we maar gewoon hier verder met de bekende TR berichten ‘is het daar sparen-beleggen?, overboeken gaat snel en nee, ik heb nog geen rente gehad’ berichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 02-05-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Datisraar Ik heb je bericht even hierheen verplaatst, dat lijkt me een betere plek om hier even over te praten. Wat mij betreft is het idee van een Trade Republic topic heel goed, zeker ook omdat er best veel reports komen als het over TR gaat in het spaartopic. Daar dan toch maar verder gaan lijkt me dan weer niet zo handig.

Dat betekent natuurlijk ook dat we wel iets van een topicstart verwachten (en waarom @Zr40 hem sloot). Wat mij betreft kan eventueel ook met andere mensen. Geef maar een seintje (via DM) wie ik als topicstarter moet toevoegen, dan zetten we hem weer open zodat de TS geüpdatet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor de goede orde, er is een nieuw Trade Republic discussietopic geopend: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic - met prima topicstart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

The Third Man

The Third Jellyfish

@Zr40 : als reactie op de uiteenzetting in het Passief beleggen met indexfondsen topic. Ik wil gaarne vriendelijk protest aantekenen omdat je naar mijn mening enkel naar de regels van de 'wat hoort hier wel/niet thuis' hebt gekeken en niet naar de inleiding van de TS, noch de fondsenlijst, noch de gelinkte artikelen en webtools. Op basis daarvan vind ik de conclusie niet terecht dat naar een sectorfonds vragen, of het nou een indexvolgend is of niet, en of het nou set&forget is of niet, in lijn is met de strekking die daar uit voortkomt.

Ik kan me er wel in vinden dat die losse regels dan beter uitgewerkt kunnen worden, maar zoals al door meerdere mensen in het topic werd benoemd, is de lezing die men eruit haalt dat het om een all-world investering draait zonder picking. Of je nou pickt op dag 1 en er nooit meer naar kijkt (een vorm van passief beleggen), of tussendoor switcht. Door het toelaten van de picking op dag 1 krijg je eigenlijk twee aparte strategien in het topic, namelijk diegenen die wel als vanouds voor all-world gaan, en diegenen die wel durven/willen picken. Wat elke keer weer discussies geeft in de trant waarom een sector (of een landsindex, zie de S&P of zelfs de AEX komt wel eens voorbij) wel of niet geinvesteerd dient te worden, wat geheel buiten de scope is van de all-worlder.

Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd merkwaardig dat niet de punten geaddresseerd werden die, in het topic, door mij en anderen naar voren zijn gebracht. Mede omdat veel van ons het topic 'draaiende' houden. Dat geeft ons niet automatisch gelijk, alleen er wordt wel eenvoudig een groep opzij gezet voor een nut wat ik op z'n minst twijfelachtig acht. Te meer omdat we n.b. een algemeen beleggingstopic hebben, waar een all-worlder logischerwijs niet naartoe kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Allereerst bedankt voor de uitgebreide feedback!

Ik kan je zeggen dat ik zeker wel heb gekeken naar de gehele TS en niet alleen naar het stukje dat ik in de quote heb opgenomen. Zeker als je ook kijkt naar een aantal van de gelinkte webtools (Morningstar, JustETF screener) en de benoeming van 'Factor beleggen' zelfs al in de eerste versie van de TS kwam op mij over als dat het niet de intentie was om het topic te beperken tot enkel wereldindexen.

De aanleiding van de uiteenzetting was een TR waarin kort gezegd werd gevraagd om duidelijk te maken wat er precies wel en niet binnen het topic past, naar aanleiding van de vele pagina's aan discussie daarover. En bij een langlopend topic doe ik dat op basis van de TS. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld factorbeleggen niet passen bij passief beleggen, maar in de TS is het expliciet opgenomen dus wie ben ik om te zeggen dat het daar off-topic is? ;)

En dat is ook gelijk een belangrijk punt. Moderatie bepaalt niet wat er past binnen een langlopend topic, moderatie handhaaft dat alleen, en meestal ook pas na een TR. Uiteindelijk zijn het gebruikers die bepalen wat er past, en de topicstarter heeft daar een belangrijk aandeel in. Als je vindt dat bepaalde onderwerpen teveel worden besproken of juist niet aan bod kunnen komen, dan is het misschien tijd voor een nieuw topic voor die onderwerpen. Zo is destijds het passiefbeleggentopic ook gestart, er werd in het algemene beleggentopic geen ruimte ervaren om het over passief beleggen te hebben. Met een nieuw topic kunnen beide topics hun eigen focus behouden. Als moderator moedig ik dat alleen maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is een TS taggen al niet meer ok tegenwoordig? Gaat dat niet wat ver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

42erik schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:54:
Is een TS taggen al niet meer ok tegenwoordig?
Als je dat alleen maar doet om te vragen naar een update en dat bovendien verpakt als sneer dan is dat niet ok nee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Als je dat alleen maar doet om te vragen naar een update en dat bovendien verpakt als sneer dan is dat niet ok nee.
Sinds wanneer is dat dan? Want er wordt in zoveel topics getagd met de vraag om een update. Levert juist vaak een update van de TS op hoe iets is afgelopen, met meer dan eens een TS die graag reageert maar er even niet meer aan gedacht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

42erik schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:11:
[...]

Sinds wanneer is dat dan? Want er wordt in zoveel topics getagd met de vraag om een update. Levert juist vaak een update van de TS op hoe iets is afgelopen, met meer dan eens een TS die graag reageert maar er even niet meer aan gedacht had
Die kans is groter als de vraag vriendelijk en belangstellend gesteld wordt. Maar sowieso is het iets dat we niet altijd graag zien. TS weet over het algemeen prima hun eigen topic te vinden, en zeker herhaaldelijk vragen is meestal nutteloos en dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Die kans is groter als de vraag vriendelijk en belangstellend gesteld wordt. Maar sowieso is het iets dat we niet altijd graag zien. TS weet over het algemeen prima hun eigen topic te vinden, en zeker herhaaldelijk vragen is meestal nutteloos en dus niet de bedoeling.
Ik geef toe dat het vriendelijker kon, dat is waar

Was in dit geval overigens de eerste die het vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
--- verplaatst uit Vastgoed als investering Deel 2 ---
Lordy79 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Precies mijn punt. De weinige posts over zakelijke verhuur die er wél zijn, verzuipen in de rest in dit topic en er zijn mensen - zoals ik - die zich verre houden van woningverhuur maar wel interesse hebben meer kennis opdoen en delen betreffende zakelijk onroerend goed verhuur.

Het is slechts een suggestie.
Hoewel t eigenlijk meer in het feedbacktopic past (en daarom plaats ik hem dus ook hier), vind ik het een prima idee hoor. Het risico is dat het wegzakt, maar daar heeft dit forum genoeg functionaliteit voor. Dus als iemand het topic wil maken, prima. Ik zorg wel voor de juiste linkjes en topicwaarschuwingen etctera in beide topics.

/cc @Wolly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?

@Ardana de modbreak zit niet goed in het vak en valt voor een gedeelte weg op de mobiele browser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXbuxvpeqiIbvyHaWLJGZjcr5HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emAm0JX7s2MBg5RxCj0NBDLG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

NicoHF schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:52:
Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?

@Ardana de modbreak zit niet goed in het vak en valt voor een gedeelte weg op de mobiele browser

[Afbeelding]
Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neutralere titel voor Basisinkomen - waarom niet?
Naar mijn bescheiden mening is deze titel te polariserend. Je krijgt er meteen een emotie bij.
Kunnen (en willen) we dit neutraler maken, bv: "Het basisinkomen"?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Juup schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:03:
Neutralere titel voor Basisinkomen - waarom niet?
Naar mijn bescheiden mening is deze titel te polariserend. Je krijgt er meteen een emotie bij.
Kunnen (en willen) we dit neutraler maken, bv: "Het basisinkomen"?
"Het grote Basisinkomen Topic" om in lijn te blijven met 95% van de discussietopics op GoT. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoewel ik het niet direct polariserend vind, heb ik de titel wat algemener gemaakt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ZieMaar! schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:59:
Hoewel ik het niet direct polariserend vind, heb ik de titel wat algemener gemaakt :).
Ik heb even "deel 3" toegevoegd aan je titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste mods,

Ik heb ZieMaar! al een DM gestuurd hierover (@ZieMaar! die kun je desgewenst negeren aangezien ik de vraag ook hier stel), maar het leek mij beter om dit hier openbaar te vragen.

Zojuist in deze thread gesloten: ZieMaar! in "Voorbehoud van financiëring | Kun je het bewust laten falen?"

Argumentatie daarbij is dat er dreiging is dat er fraude besproken wordt. Laat ik voorop stellen dat ik het positief vind dat Tweakers discussies die richting fraude gaan streng modereren.

Dat gezegd te hebben vind ik het in dit geval te strict gemodereerd. Fraude is strafbaar. Ik probeer in mijn topic te zoeken hoe binnen de bandbreedte van wat is toegestaan de koop ontbinden zonder boete. De enige ontbindende voorwaarde hierbij is de financiering. Het lijkt mij een legitieme vraag in GoT of het mogelijk is om vanuit de koperskant dit voorbehoud in werking te laten treden door niet door te gaan met het proces om de kredietwaardigheid te beoordelen.

Als jullie de vraag in beginsel 'niet erg' vinden, maar denken dat de discussie mogelijk fraude zal bespreken, dan kan ik desgewenst ook een nieuwe topic starten door de vraag anders te formuleren. Daar zal ik wel hulp bij nodig hebben :).

Kortom, ik vind dat die discussie legitiem is, waarbij ik de vraag iets anders moet verwoorden. Zijn jullie het hiermee eens? Zo nee, waarom niet? Dank vast voor de genomen moeite om te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo'n voorbehoud komt doorgaans met een inspanningsverplichting en de eis om één of meer afwijzingen te overleggen (incl. het een en ander aan bewijslast). Zelf financieringsaanvragen laten klappen door het proces te frustreren of inkomsten achterhouden etc. vallen daarmee al heel snel in het hokje van te kwader trouw. Daarmee vind ik het slotje door @ZieMaar! volkomen terecht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Ardana in "Financiële onafhankelijkheid - Deel 5"

@Ardana Vind je nu echt dat tijdsbesteding als je FO bent niet on-topic is?
Ik vind dat persoonlijk een essentieel deel van FO zijn en dan ook de stap naar RE zetten.
Ik heb net daarover nog zo veel vragen en hoop daarover echt nog van gedachten te kunnen wisselen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tommie12 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:22:
Ardana in "Financiële onafhankelijkheid - Deel 5"

@Ardana Vind je nu echt dat tijdsbesteding als je FO bent niet on-topic is?
Ik vind dat persoonlijk een essentieel deel van FO zijn en dan ook de stap naar RE zetten.
Ik heb net daarover nog zo veel vragen en hoop daarover echt nog van gedachten te kunnen wisselen.
De laatste pagina's ging het niet daarover, maar over deeltijd werken en of dat nog wel voldoende oplevert. Daar zijn meldingen over binnen gekomen, dus dan vraag ik of het weer wat meer over FO kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:38:
Wel jammer dat de thread nu gelijk een beetje doorgebloed is.. na de tik op onze vingers.. :-(
Jip, een ervaringen en discussie thread waar nu geen persoonlijke ervaringen meer gedeeld mogen worden, whaaat. En het gaat niet eens om persoonlijke ervaringen. Raisin erkent gewoon dat er die week een storing was bij Progetto waar o.a. meerdere Tweakers door getroffen zijn. Wat vervolgens die persoonlijke compensaties zijn doet er niet toe. Of Raisin / Progetto compenseert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Jip, een ervaringen en discussie thread waar nu geen persoonlijke ervaringen meer gedeeld mogen worden, whaaat. En het gaat niet eens om persoonlijke ervaringen. Raisin erkent gewoon dat er die week een storing was bij Progetto waar o.a. meerdere Tweakers door getroffen zijn. Wat vervolgens die persoonlijke compensaties zijn doet er niet toe. Of Raisin / Progetto compenseert wel.
En gelijk @Juan :). Even post verplaatst, dit kan beter hier. Wat mij betreft was het geen tik over de vingers hoor ;). Maar goed om even over door te praten?

Persoonlijke ervaringen kunnen uiteraard wel, maar het gaat om alle kleine mededelingen die er soms een soort chatbox van maakte. Iemand die een rekening aanvraagt en mededeelt dat ie een bevestigingsmail heeft, of dat zijn saldo zichtbaar is, dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, getuige ook de vele reports op dat soort posts.

Het is natuurlijk soms een dunne lijn, maar exact jouw laatste zin is wat mij betreft raak. Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 02-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:50
ZieMaar! schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).
Kan die zin dan niet als specifiek voorbeeld worden vermeld?

Ik vind alle geneuzel ook niets maar wel interessant wat bv actuele doorlooptijden zijn van openen/sluiten/response van partijen, bv raisin, individuele banken. Kan ook een voorbeeld zijn, als dat toegestaan is (wat volgens mij dus toegestaan zou moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
@ZieMaar! Helemaal gelijk, vind het positief dat er gesproken kan en mag over het modereren!

Complimenten 👍

Zit ook nog op spaarinformatie forum, daar kunnen ze nog wat leren over jou methode!

Daar word er af en toe en zonder onderbouwing (en vermoedelijk op basis van persoonlijke emoties) lukraak gemodereerd.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
Aanvulling:
Ik ben nogal direct en nietsverhullend.
Wordt niet altijd gewaardeerd (helaas)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
ZieMaar! schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

En gelijk @Juan :). Even post verplaatst, dit kan beter hier. Wat mij betreft was het geen tik over de vingers hoor ;). Maar goed om even over door te praten?

Persoonlijke ervaringen kunnen uiteraard wel, maar het gaat om alle kleine mededelingen die er soms een soort chatbox van maakte. Iemand die een rekening aanvraagt en mededeelt dat ie een bevestigingsmail heeft, of dat zijn saldo zichtbaar is, dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, getuige ook de vele reports op dat soort posts.

Het is natuurlijk soms een dunne lijn, maar exact jouw laatste zin is wat mij betreft raak. Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).
In je modbreak benoem je expliciet iets van compensaties en dat er vele TRs zijn. Die TRs kunnen wij niet zien, en v.w.b. compensatie gingen de laatste posts weer net over compensatie van het Progettto euvel en waren er (IMO) juist offtopic posts in de zin van "lopen jullie nu alweer te klagen over een paar cent compensatie". 1+1=2, en getuige het aantal +1s, op de modbreak + sander36 in "Het spaartopic - Deel 4" lees ik dan toch echt "spreken over de compensatie voor Progetto problemen mag niet".

Maarja, als dat al niet mag kan ik nog wel een berg terugkerende onderwerpen opnoemen waar ik niet op zit te wachten (inlogproblemen / account activatie problemen bij Advanzia bv, waar niet veel over te spreken is gezien de oplossing eenvoudig te vinden is in het topic).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:32
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:50:
@ZieMaar! Helemaal gelijk, vind het positief dat er gesproken kan en mag over het modereren!

Complimenten 👍

Zit ook nog op spaarinformatie forum, daar kunnen ze nog wat leren over jou methode!

Daar word er af en toe en zonder onderbouwing (en vermoedelijk op basis van persoonlijke emoties) lukraak gemodereerd.
Ik ben zelf ook geregistreerd op het spaarinformatie forum. De moderatie is daar dubieus, waarschijnlijk een ego dingetje. En de berichten zijn nogal eens politiek gemotiveerd.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:32
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:52:
Aanvulling:
Ik ben nogal direct en nietsverhullend.
Wordt niet altijd gewaardeerd (helaas)
Ik vind het alleen maar niet handig of slim om veel identificerende informatie te delen. Het is ook niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:29
Wellicht een idee om een apart topic te maken voor Raisin en Advanzia? Dan kan een hoop 'geneuzel' * daar plaats vinden?

*: 'ik kan niet inloggen' 'mijn deposito is vandaag onzichtbaar' 'ik heb 1 dag te weinig rente gehad'....

[ Voor 32% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2024 10:37 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste