Zr40 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:30:
[...]
Kijk, het is prima om macroeconomische ontwikkelingen te bespreken wanneer deze direct invloed hebben op je beleggingen. Daar is echt niets mis mee.
Waar het hier om gaat is dat sommige mensen
uitsluitend de macroeconomische ontwikkelingen willen bespreken en
dat is ongewenst in het beleggen op de beurs topic. Als er dan ook nog sprake is van een discussie met een doomsday-gekleurde bril, en die discussie wordt actief en stellig gevoerd en komt bijna wekelijks terug, dan sneeuwen de reacties van gebruikers die het werkelijke onderwerp van dit topic willen bespreken onder of blijven ze zelfs weg.
Nogmaals, het is prima om die ontwikkelingen te bespreken, ook met die bril op, maar als het echt alleen om de ontwikkelingen gaat, dan hoort het in een ander topic thuis.
En wees gerust, het zal prima zijn om vanuit dat topic koppelingen te maken met beleggen. Zolang het primaire onderwerp van de discussie blijft passen bij het topic dan zit je goed

@
herrieschopper je bent niet de enige die zich verbaast.
Zr40, ik ga er even vanuit dat je een volwassen vent bent en wel even tegen wat eerlijkheid kunt. Het spijt me zeer maar laten we het niet onder stoelen of banken steken, de modbreaks gaan niet over "macroeconomische" beperkingen maar blijkbaar storen jullie je aan mij als poster.
Wees dan gewoon een vent en benoem dat, of pak dat in een DM met me op, in plaats van met weinig verhullende zinssneden waaruit duidelijk blijkt dat ze specifiek op mij als persoon gericht zijn.
Waar het hier om gaat is dat sommige mensen uitsluitend de macroeconomische ontwikkelingen willen bespreken en dat is ongewenst in het beleggen op de beurs topic. Als er dan ook nog sprake is van een discussie met een doomsday-gekleurde bril, en die discussie wordt actief en stellig gevoerd en komt bijna wekelijks terug, dan sneeuwen de reacties van gebruikers die het werkelijke onderwerp van dit topic willen bespreken onder of blijven ze zelfs weg.
Het is een beurs topic, ik bespreek de zaken die relevant zijn voor mijn handelen op de beurs en wanneer men kritiek op mij richt of vragen aan mij stelt dan adresseer ik die. Ik heb het helemaal niet uitsluitend over macroeconomische ontwikkelingen en ik vraag me dus echt af of je überhaupt meegelezen hebt. Ik begin altijd met welke posities ik heb en haal dan aan welke observaties en verwachtingen mij bewogen hebben die in te nemen.
Ik gebruik de kennis en kunde uit mijn professionele werkveld, en zorg ik dat ik uitgebreid voorzie van mijn visie, inzicht en bronnen. Blijkbaar ongewenst gedrag op Tweakers?! Dat wordt hier benoemd als "actief, stellig en bijna wekelijks" posten met rare kwalifiers als "doomsday-gekleurde" bril.
En de mensen die gewoon DCA'en, waarom krijgen die geen off-topic modbreaks? Daar is immers het passief beleggen topic voor. En mensen die verwachten dat de beurs stijgt (waarbij elke onderbouwing in het topic overigens ontbreekt) waarom krijgen die niet het label "rooskleurig gebrild" en waarom is dat post gedrag wenselijker dan mijn uitgebreid van links voorziene posts?
Het is voor mij echt ongelofelijk dat het modteam een van de mensen die werkelijk inhoudelijk en gefundeerd bijdraagt aan het het topic en het topic gebruikt waarvoor het bedoeld is als stoorzender benoemt.
Blijkbaar moet het over koetjes en kalfjes gaan, moet je vooral niet teveel op de inhoud zitten, en zeker niet "wekelijks" in een topic posten want dan gaan de mods regels verzinnen dat je niet "over macroeconomische ontwikkelen mag posten" in een beursbeleggingstopic en als dan door andere leden met een gefronsde wenkbrauw gevraagd wordt waarom komt er een weinig verhullend bericht waaruit een kind nog kan opmaken dat het op een specifiek persoon gericht is.
Echt een teleurstelling, maar geen zorgen de lol is er allang af. Waar ik diepte en inhoudelijke gedachtenwisseling zocht heb ik vooral weerstand en persoonlijke aanvallen gevonden, dus ik vind het wel mooi geweest.
Ik zal mijn "macroeconomische doemdenkerij" wel elders wekelijks bespreken.
Mochten jullie niet kunnen waarderen dat ik wel eerlijk op de man af mijn feedback adresseer, in plaats van een weinig verhullend algemeen verhaal en de vingers boven de ban-knop hangen dan graag even aandacht voor het volgende. Een V&A koper staat op het punt om geld te storten, en als mijn account gebanned wordt heeft hij geen mogelijkheid meer contact met mij op te nemen, of ik met hem.
Dat zou ik graag eerst even geadresseerd zien voordat dit 16 jaar oude account gebanned wordt voor "te aanwezig inhoudelijk bijdragen" of "eerlijke en directe feedback aan mods geven"
[
Voor 15% gewijzigd door
DutchManticore op 04-11-2023 17:54
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.