RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:19:
[...]
In je modbreak benoem je expliciet iets van compensaties en dat er vele TRs zijn. Die TRs kunnen wij niet zien, en v.w.b. compensatie gingen de laatste posts weer net over compensatie van het Progettto euvel en waren er (IMO) juist offtopic posts in de zin van "lopen jullie nu alweer te klagen over een paar cent compensatie". 1+1=2, en getuige het aantal +1s, op de modbreak +
sander36 in "Het spaartopic - Deel 4" lees ik dan toch echt "spreken over de compensatie voor Progetto problemen mag niet".
Maarja, als dat al niet mag kan ik nog wel een berg terugkerende onderwerpen opnoemen waar ik niet op zit te wachten (inlogproblemen / account activatie problemen bij Advanzia bv, waar niet veel over te spreken is gezien de oplossing eenvoudig te vinden is in het topic).
Eens, de problematiek kan echt besproken worden wat mij betreft, maar juist die "ik ook", "wat neuzel je over een paar centen" etc weer niet.
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:31:
[...]
Kan die zin dan niet als specifiek voorbeeld worden vermeld?
Ik vind alle geneuzel ook niets maar wel interessant wat bv actuele doorlooptijden zijn van openen/sluiten/response van partijen, bv raisin, individuele banken. Kan ook een voorbeeld zijn, als dat toegestaan is (wat volgens mij dus toegestaan zou moeten zijn)
Zeker. Wellicht is het zelf handiger om langzaam een wel/niet lijstje te gaan maken? Als ik de rode draad in alle reacties lees hier (waarvoor overigens allen bedankt!!):
WEL: Bespreken van issues / problemen met bijv inloggen
NIET: "Ik ook", "waarom zit je dan ook daar?"
WEL: De stand van zaken rondom rentecompensatie bij verschillende banken
NIET: "Zeur niet zo over die centen", "ik heb t binnen!"
WEL: Rentetarieven, acties en nieuwe banken
NIET: "Ik heb een overschrijving gedaan", "mijn uitbetaling is bijgeschreven"
Misschien wel vooral: probeer iets toe te voegen, houoordelen over de grootte van inleg voor jezelf en laat slowchat achterwege?
Mee eens dus, maar dan dus zonder het slowchat gehalte, maar zoveel mogelijk op de inhoud.
Qua reacties op het losse topic voor (ik denk met name Raisin): ik denk dat dat helpt. Tegelijkertijd is de ervaring ook dat veel mensen grote topics ook fijn vinden

. Qua modden zijn aparte topics veel makkelijker, maar dat is voor mij niet zo'n belangrijk argument.
Als er iemand is die een Raisin topic wil aanmaken, dan lijkt me dat helemaal prima.
In forumland mogen we dit gewoon zien als een compliment, toch

?