Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 96.717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Welkom in het Werk en Inkomen feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over de Werk & Inkomen - Policy
  • Je mening over de algemene manier van modereren in WI
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over WI in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Krisp wijzigde deze reactie 21-12-2015 19:02 (7%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
vooghel schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:21:
Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)
quote:
Jullie commentaar zal bij een volgende revisie verwerkt worden :)
quote:
Guardian Angel schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:12:
Vroeg me net af, waar blijft'tie nou? Net op tijd. :)
:P
quote:
elevator schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:23:
[...]

Zoals je kan zien in minstens acht andere fora kan dat heel goed werken, nooit overwogen als Werk en Inkomen zijnde om dat ook te gaan doen? :)
We kunnen het eens onderzoeken, maar vooralsnog is het plan om het beleid van de rest van General Chat te volgen :)
quote:
In ieder geval - je zin klopt niet, want in dat topic kan je helemaal niet contact opnemen met de moderator om te klagen over je slotje :P
Kleine aanpassing gemaakt.

Rukapul wijzigde deze reactie 31-12-2006 15:47 (30%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
paknaald schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:48:
Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk.
Stuur maar even een DM als ik een keer uit de bocht vlieg :) Als je concrete voorbeelden hebt dan hoor ik het ook graag.
quote:
Guardian Angel schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:48:
Komt er nog een wish-list voor de FAQ? Misschien kan ik weer iets van mijn "kennis" delen?
Er zijn een aantal secties in de FAQ waar sowieso nog niet veel staat en wat aangevuld kan worden :) Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijke secties zoals opleiding, scholing, ondernemen, solliciteren, etc. Kortom, mogelijkheden genoeg en teveel om nu op te noemen.

Had je een specifiek onderwerp in gedachten?

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:12:
Onderstaande link lijkt me erg handig voor in de FAQ:
http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Loonberekeningen voor zowel 2006 als 2007 :)
Dit kan voor bruto->netto berekeningen gebruikt worden? Het zal in een volgende revisie bekeken worden of het ingepast kan worden.

Alle andere opmerkingen over de FAQ hierboven zijn overigens begin Januari verwerkt :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Thx. We nemen het mee met de volgende ronde :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Outerspace schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:37:
Daar moet nog een streepje tussen net zoals bij de Werk & Inkomen - Policy :)
Done :P
quote:
curry684 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:31:
ik heb wel heel de policy geschreven :P
Hooguit 95% ;) En op de een of andere manier zijn de credits daarvan gesneuveld bij de laatste reorganisatie :P

Rukapul wijzigde deze reactie 14-03-2007 22:51 (27%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ogre_nl schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:01:
In de FAQ staat :
De geldende CAO’s kun je vinden in de staatscourant.
Die link meldt tegenwoordig dat de CAO's alleen nog maar te vinden zijn op www.caoweb.nl. Maar die laatste is een service waar je voor € 799 per jaar een abonnement op moet nemen...
Misschien is het een idee om te verwijzen naar www.overheid.nl/op, waar ook algemeen verbindendverklaringen van CAO's zijn terug te vinden ?
Dit zal meegenomen worden in de volgende update (wanneer dat ook moge zijn) :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik sluit me aan bij SmartDoDo. Een salariswijzer, -kompas of welke naam je er ook aan wit geven is leuke functionaliteit en er wordt ook regelmatig in "Wat verdient een ICT-er?" naar sites gelinkt die een dergelijke functionaliteit aanbieden. De vraag of T.net dit aan zou kunnen/moeten bieden hoort echter meer thuis in Frontpage Algemeen.

Persoonlijk vind ik dit onderwerp ook geschikt voor het forum. Met salarissites voer je je profiel in en komt er een salaris uit, maar vaak wijkt dat nogal af van je verwachtingen en heb je vervolgens geen mogelijkheid om een afdoende verklaring daarvoor te vinden. Een forum biedt die mogelijkheid wel.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
lex schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:31:
Zoals Motrax al zegt, er wordt toch tig keer dezelfde vraag gesteld, dus het is niet echt nodig om voor elk bedrijf een eigen topic te hebben imo.
De ervaringentopics bevatten zelden algemene vragen en als ze er wel in voorkomen dan horen ze niet in het ervaringen topic, maar in een eigen topic.

Het is onwenselijk om topics te hebben met meerdere onderwerpen. Voor normale topics geldt dat er een concrete vraag of stelling moet liggen. Voor ervaringentopics geldt dat het om een specifiek afgekaderd onderwerp gaat. In die zin voldoen de huidige ervaringentopics zonder dat het een warboel wordt. Topics met meerdere onderwerpen hebben daarnaast het nadeel dat de search vrijwel onbruikbaar is om nog nuttige informatie efficient op te zoeken wat met aparte topics erg eenvoudig is.
quote:
defiant schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Grote verzameltopics worden geloof ik nergens op GoT actief gemodereerd, tenzij een mod actief meedoet aan de discussie.
De meeste ervaringentopics worden wel in de gaten gehouden. Er wordt niet heel strak gemodereerd, maar wel af en toe iets bijgestuurd.
quote:
Maar aangezien W&I een relatief jong forum is, is het misschien niet zo gek idee om richtlijnen te maken voor de populaire 'Ervaring werken bij ..' topics.
Maar hoe formuleer je die? ;) Kijk, het meest eenvoudig zou zijn "je vraag over je (toekomstige) leaseauto hoort hier niet thuis", maar dat is ook wel bot ;) Op zich niet gek trouwens wat de meeste TRs, etc. in WI gaan over het tot in het oneindige (lengte en detail) doordrammen over leaseauto's.

Serieus, als je suggesties hebt dan zie ik ze graag :)

Rukapul wijzigde deze reactie 05-07-2007 18:55 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
-W0kk3L- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:23:
[...]

Sorry, maar totaal overheen gelezen. :D
Waarom eigenlijks? Het is toch leuk om te zien in een centraal topic hoe dicht of juist niet dicht men met elkaar verbonden is? Voor hetzelfde geldt werk je bij hetzelfde bedrijf, zonder het van elkaar te weten (en dat zou in mijn geval maar zo kunnen ;)). Leuk voor nieuwe kontakten.
Als je dit in meer detail wil bespreken dan verwijs ik je even naar Werk & Inkomen - Feedbacktopic :) De hoofdreden om het niet in dit topic toe te staan is dat een discussie en een opsomming zich niet goed laten mengen. Als ik dan moet kiezen dan kies ik voor de discussie :)

In het algemeen zijn we terughoudend met opsomtopics op GoT. Uitzondering hierop zijn opsomtopics die echt meerwaarde bieden, bv het salaristopic wat nog enige diepte kent en mensen inzicht verschaft. Het posten van LinkedIn accounts is een flink stuk platter wat dat betreft.

Blijft over het sociale bindingselement wat wat mij betreft prima op GoT thuishoort, maar wel met mate. Het opsommen van LinkedIn accounts is in dat opzicht een wat slappe uitvoering en daarmee meer geschikt voor opname in sig of een HK-topic.

Overigens was mijn intentie niet om alle urls te wissen, maar het lokte voornamelijk one-liner posts uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
-W0kk3L- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:04:
Jammer... dan denk ik dat dit topic wel een stille dood zal sterven. [...] Discusseren over LinkedIn kan wel, maar is een redelijk dood punt denk ik. Men weet wat het is, en hoe het werkt.
Op zich is het niet erg wanneer een discussie- of een ervaringentopic een stille dood sterft wanneer er gezegd is wat er gezegd kan worden. Wat ik las in het begin van Staan jullie ook op LinkedIn? vond ik wel grappig eerlijk gezegd en op basis daarvan heb ik m'n LinkedIn account maar weer eens wat uitgebreid met relaties.

Dat mensen hun ervaringen met LinkedIn beschrijven en dat daarbij urls vallen is ook prima, maar tig urls met een paar inhoudelijkere reacties erdoorheen is vlees noch vis en werkt niet.
quote:
Want het leek mij juist zo leuk om te zien waar iedereen zat en hoe men aan elkaar verbonden was.
[...]
Het leuke ervan is juist het in kontakt komen met elkaar via via. En dat kan alleen met urls...... maar helaas.....
Zoals ik al zei: ik sta er niet geheel onwelwillend tegenover (in community topics in het algemeen zeg maar), maar dan moet er wel een leuk format zijn wat verder gaat dan het neerplempen van urls en "ik ook" reacties. Een url bevat totaal geen informatie, maar is slechts een referentie is naar informatie buiten het forum waardoor een argeloze lezer er niets mee kan.

Laat maar horen als je een idee hebt :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Freezerator schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:04:
Begrijpelijk, maar het doel is toch netwerken?
Netwerken is iets anders dan een linkje naar je digitale (deel)netwerk posten hier.
quote:
Het zal ook een discussie starten als je ziet waar iemand werkt bv, of over welk netwerk hij beschikt.
Beetje mager argument aangezien de uitvoering mager is. Men post een lange lijst met links en dan wordt men geacht op alle linkjes naar LinkedIn te klikken om bij iets interessants te reageren... Dan zie ik liever een format waarbij die interessante informatie direct in het topic staat :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Thrillseeka schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:21:
Is het niet handig om in de faq ook een stuk of solicteren en cv te maken te zetten?
Wat mij betreft prima, maar dan moet er wel iemand zijn die tijd en zin heeft om daar iets over te schrijven :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
endless schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:02:
Over het "Wat verdient de ICTer gemiddeld" topic.

Ik vind dat er de laatste tijd wel extreem wordt gemod.
Er is inderdaad wat steviger gemod, omdat er meer en meer reacties niet binnen de doelstelling van het topic vielen en soft modden niet meer leek te werken en bovendien enorm arbeidsintensief werd.
quote:
Het is dan wel een opsomtopic, maar ik denk juist niet dat mensen daarnaar opzoek zijn, het topic moet ook te gebruiken zijn voor discussies over waarom Pietje zoveel geld verdient terwijl hij alleen zijn LBO heeft gehaald vorig jaar.
Dat het topic bedoeld is voor discussies ben ik niet met je eens. Daarentegen is voor het voorbeeld hierboven wel ruimte in de vorm van achtergronden delen: een korte vraag om iets van een beloningsprofiel toe te lichten en een kort to the point antwoord.

De problemen die ik zie zijn dan ook vrij makkelijk aan te wijzen:
  • men kan zich niet inhouden tot het heel concreet uitwisselen van achtergronden (zeg een vraag en een antwoord). In plaats daarvan wil men genuanceerde discussies voeren in tig ronden waarbij ook nog iedereen z'n zegje wil doen
  • men piggybacked allerlei vragen aan reacties
  • men reageert op allerlei gepiggybackte vragen
  • een relatieve kleine groep reageert overmatig in het topic
Hierdoor sneeuwt de opzet van het topic onder.
quote:
Tevens zijn opmerkingen zoals; "Zo, jij verdient goed voor je leeftijd, hoe heb je dat gedaan?!" eigenlijk niet offtopic. Ik vind ze zelf ook niet echt storend ofzo.
Het eerste deel is een offtopic waardeoordeel die eerder een mening dan een objectief feit weergeeft. Het tweede deel offtopic in het topic en verdient een apart topic. Ondanks dat je een andere mening bent toegedaan zijn er weldegelijk velen die zich er wel aan storen.
quote:
Misschien dat er een topic naast moet komen, als zijnde "Wat verdient de ICTer gemiddeld - Discussietopic" ofzoiets? Maar dat lijkt me ook niet ideaal.
Heb het overwogen, maar is verre van ideaal inderdaad. Het laatste wat je wilt is zijn 2 topics die kruiselingse verbanden hebben.
quote:
Toch moet er naar mijn mening iets aan het concept gedaan worden.
Ik sta open voor suggesties :) Als het even kan modereer ik liever ook niet met harde hand :) Als de oplossing maar praktisch modbaar is.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
elevator schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:33:
Ik reageer even puur als user.

Maar ik ben het wel een beetje eens met endless. De balans vinden tussen teveel offtopic of teveel ontopic is natuurlijk moeilijk, maar enkel posten zonder reactie is over het algemeen ook niet leuk.

Ik heb er niet concreet een oplossing voor, maar als niemand meer op elkaar mag reageren zie ik persoonlijk ook niet echt het 'leuke' aan zo'n topic :)
Wellicht nog meer commentaar en suggesties?

Waar mogelijk probeer ik inhoudelijke subdraadjes af te spitsen. Voor de rest is het een lastig evenwicht, vandaaar dat input gewenst is over wat men graag zou zien :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
tonysettanta schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:19:
Wie kan mij zeggen hoeveel belasting ik moet gaan betalen.
Ik krijg van een Duitse zgn..berufsgenossenschaft
een verzekeringsbedrag uitgekeerd over een periode van ong.. 10jaar.
na een slopend juridisch gevecht met deze instantie heb ik samen met mijn duitse advocaat
deze berufsgenossenschaft zover kunnen krijgen om nu een invaliditeitsuitkering te krijgen.
ben nl door Nederlandse artsen 80/100% afgekeurd.
ik hoop dat ik hier op de goede site ben en iemand mij raad kan geven.
als ik op deze topic verkeerd ben haal ik dit er wel weer af.
Deze vraag hoort niet in dit topic. Wellicht dat je een nieuw topic in het forum kan openen, maar dan zou ik wel de suggestie willen doen om het iets leesbaarder op te schrijven met een duidelijk verhaal, hele zinnen inclusief interpunctie en niet na elke zin een enter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Het eerste wat me te binnenschiet is Tweakers Huiskamer vs Werk en Inkomen . De fora zijn van wezenlijk andere aard.

Rukapul wijzigde deze reactie 08-08-2008 10:10 (23%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Outerspace schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:23:
Maar waaorm een discussie over een profielenplatform in WI? Leg me dat eens uit? ;)
Het enig raakvlak is omdat het ook gedeeltelijk werkgerelateerd is, maar dat is Hyves ook.
LinkedIn zomaar een profielenplatform noemen gaat me te ver. Het is het profielenplatform voor professionals en het wordt ook serieus als zodanig gebruikt, getuige mijn ervaringen en de discussie in het topic. Daarmee is het gewoon 100% ontopic in WI :) Dit maakt het ook meteen onlogisch om profielen op te gaan sommen, want de meeste mensen in WI kennen elkaar professioneel helemaal niet.

Het Hyves topic is evenzeer ontopic in de HK: Hyves is een sociaal profielenplatform en de HK is een sociale community :)

Volgens mij staan beide topics op de juiste plaats en hebben ze de inhoud die bij de respectievelijke fora horen :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Het had zeker in de HK gekund. Het topic begon echter in WI en daarop is enige bijsturing gepleegd om het in lijn met het beleid te brengen en ook om het levensvatbaar te houden in het forum. Als ik kan kiezen tussen een levensvatbaar topic met in potentie een groot publiek of een topic in een forum waar slechts 3k users inkunnen dan geef ik de voorkeur aan het eerste :) Dat het levensvatbaar is blijkt wel uit de bijna 100 reacties en activiteit een jaar na topicstart. Opsomreacties toestaan in zo'n topic is dodelijk leert de ervaring omdat het de rest verdringt.

Wil men LinkedIn profielen uitwissen in de HK dan is men daar vrij in (denk ik, is aan de HK-mods) :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Outerspace schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:59:
Ik vind eigenlijk dat de naam van WI de laatste tijd gebruikt wordt ook juist voor woningen en toebehoren. Denk aan : Ervaring met huis kopen deel 5 , Klappen van de huizenbubble? , Overlijdingsrisico op naam van partner

Valt dat niet onder SG?
Dat 3e topic is sowieso WI aangezien WI volgens de policy ook financiele producten afdekt.
Het 1e topic is WI uit historisch oogpunt denk ik, omdat er vaak financiele-/hypotheekaspecten in besproken worden wat uiteraard ook een zeer belangrijk element is. Er is ooit getracht het de financiering en de rest uit te splitsen naar aparte topics, maar dat wilde men niet. Gezien de historie lijkt het verdedigbaar om het in WI te houden.
Het 2e topic is financieeleconomisch van aard wat van alle beschikbare fora het dichtst bij WI ligt omdat het relateert aan zowel financien.

Al met al een aardige match met WI.
quote:
Anders doe ik een voorstel om WI om te toveren naar WWI:
Wonen, Werk Inkomen.

Any suggestions?
Niet mijn persoonlijke favoriet ;) Wel doet me dit herinneren dat ik een oude belofte nog niet aan ben toegekomen:
quote:
Rukapul schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:07:
Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.
quote:
SmartDoDo schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:52:
Ik geloof dat Rukapul al eens heeft aangegeven dat een wijziging van de subforumtitel tot de mogelijkheden behoort. Enerzijds boeit het mij niet zo, maar anderzijds hou ik liever wel vast aan WI als afkorting omdat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is.

Feit is wel dat Werk en Inkomen in de praktijk soms wat breder lijkt te zijn dan de titel dekt. We (lees: WI-crew) kunnen best eens kijken of zinnige voorbeelden zoals Wonen, Werk en Inkomen (WWI) een betere optie zijn dan de huidige WI. Zeg ik er wel bij, persoonlijk ervaar ik WI als naam op dit moment niet als onvolledig.
^ gaan we doen doen :)
quote:
Guardian Angel schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:43:
Ik opperde al Werk, Inkomen en Financiën
Wat zeker zinvol is. Alternatief voor financien zou 'economie' kunnen zijn of een van de vele andere termen in deze categorie.
quote:
Wonen is meer SG omdat daar ook de verbouwingstopics staan. Ik begreep dan ook niet dat Ervaring met huis kopen in WI stond. Wordt de volgende stap "Auto kopen?"
Hierboven heb ik een gedeeltelijke reden gegeven. Niet een waterdichte argumentatie wellicht maar is het fout dat het topic in WI staat?
Als ik het me goed herinner zijn er wel enige topics over het financieren van een auto in WI geopend trouwens.
quote:
Financiering van een woning kan ik me daarentegen wel hier voorstellen.
Ik heb een flinke tijd veel tijd en moeite erin gestoken om de financiering van een woning in een apart topic te plaatsen. Hiervoor ontbrak echter elke support en dus ben ik toen tot het inzicht gekomen dat het huidige topic dan maar een tweekoppige draak moet blijven wat overigens meer zegt over het tweekoppige karakter dan over de kwaliteit van het topic (welke best goed te noemen is in mijn opinie).

Rukapul wijzigde deze reactie 30-09-2008 23:01 (11%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Mededeling: vernieuwd Werk en Inkomen - Beleid :) Credits en commentaar zijn voor SDD :P

(en op bovenstaande koppel ik de resultaten van de interne discussie binnenkort terug)

Rukapul wijzigde deze reactie 05-11-2008 14:38 (10%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
SmartDoDo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:37:
Als iemand interesse heeft om daar een stuk over te schrijven, dan kunnen we zeker kijken of er een faq van te maken is.
Precies. Desnoods wat quote-tags eromheen en klaar is Rukapul :)

Voor goede gebruikerscontent vinden we altijd wel een plaatsje :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
En vanaf heden is de titel van dit toipc ook vernederlandst.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
gemerged :)

laat de format ideeen maar komen

Rukapul wijzigde deze reactie 14-05-2009 21:20 (62%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
DeX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:08:
[...]

Ik kan wel begrijpen dat de mods geen zin hebben om 24 uur per dag oppas te spelen op een topic die te vaak uit de hand loopt.
Yep.
quote:
Wellicht is het een idee om dit topic in de HK te plaatsten?
Ik heb het losse topic even gemerged met het feedbacktopic :)

Zal t.z.t. op de reacties hier terugkomen. Er komt heus een nieuw deel en waarbij de discussie van belang kan zijn voor de 'spelregels' :) Uiteindelijk is dit topic er voor de deelnemers, niet voor de mods, maar het niet een grote chaos worden waar niemand buiten een happy-few wat aan heeft, noch een eindeloze stroom moderaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
makila schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:53:
Dus na 8 delen en letterlijk duizenden posts, kom je tot de constatering dat dit Topic niet aan de voorwaarden voldoet? _/-\o_ Of zijn de voorwaarden onlangs misschien gewijzigd en is dit Topic niet langer relevant voor Tweakers? :)
De topicserie werd in het begin vrij strak gemodereerd. Dit is in recente delen wat losser gelaten (er was behoefte aan en uit praktische moderatie overwegingen, zie o.a. Rukapul in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic") wat enige tijd vrij goed is gegaan.
quote:
Testert schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:55:
ZZP'ers, stagiaires, gel#l over leaseauto's, gel#l over opleidingen...

Ja, alleen je inkomen neerplempen en vragen beantwoorden over onduidelijkheden ter nuancering.
^^^, gewoon over arbeidsvoorwaarden in loondienst in relatie tot werkzaamheden en achtergronden
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:04:
Gebeurde toch ook?
Leaseauto is toch ook inkomen?
Daarom kun je het vermelden als secundaire arbeidsvoorwaarde. Overige discussies over de auto (type, belasting, etc. etc.) horen (per definitie) niet thuis in het topic.
quote:
Iedere pagina zijn meerdere post over de inkomens te vinden...
In het bos zie je tussen het zwerfafval soms ook nog net een boom :?
quote:
Niet zo streng, maakt het een stuk leuker voor iedereen!
Dit is geen forum om te slowchatten. Dat 'leuker' blijkt men niet mee om te kunnen gaan: vinger -> hand.
quote:
Sfinx- schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:
Dat er de laatste tijd teveel off-topic gepost wordt is een feit maar het stoorde me niet echt. Er zijn wat moderator-ingrepen geweest, maar zó hard is het nu toch ook niet ontspoord?

Misschien moet de topic aangepast worden om een meer algemene discussie te kunnen verantwoorden, want deze sluiten zie ik eerder als een gemakzuchtige oplossing voor de moderators. En ik vermoed dat een grote meerderheid van de posters er zo over denkt ;)
Moderators willen niet continue politieagent spelen. Zeker niet voor langlopende topicreeksen als deze. Een onevenredig groot deel van de moderatie gaat in deze topicreeks en een enkel ander topic zitten. Dat is het niet waard.

Als men dan ook nog zich er volstrekt niets van aantrekt zoals Floppus in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic" netjes samenvat dan rest er niets anders dan de boel even te sluiten en opnieuw te beginnen.
quote:
JvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Waarom moeten er perse spelregels zijn? Het moet netjes lopen en het moet niet irritant zijn om te lezen, maar offtopic is in dat soort lang lopende discussies vaak helemaal niet erg.

Zie ook het topic in AV waar mensen plaatjes van hun HT laten zien. Daar gaat het ook in 75% van de posts offtopic, toch is het een succes. Het is vaak een subcommunity met veel lurkers.

Kijk als iets de spuigaten uitloopt en het forum heeft er last van, dan kan je best streng tegen zulke topics zijn.
Er moeten spelregels zijn om het hoofddoel van het topic namelijk het inzicht krijgen in de arbeidsvoorwaarden van een ICT-er te bewaken. De legio onderwerpen die daarnaast aan de orde gesteld worden (zie hierboven) vervuilen het topic. Bovendien zijn die reacties vaak niet meer dan een herhaling van zetten (ZZP, opleiding, functienamen, titulatuur, leaseauto's, etc.) zonder dat er enige relatie is tot een specifieke post met arbeidsvoorwaarden. De kwaliteit, interessantheidswaarde is bovendien zodanig dat het niet afsplitswaardig is.

Om bovenstaande enigszins te staven heb ik willekeurig enkele pagina's met 100 reacties gecheckt in deel 8:
begin: 26 van de 100 reacties bevat een overzicht
midden: 15 van de 100 reacties bevat een overzicht
laatste: 8 van de 100 reacties bevat een overzicht
en een willekeurige pagina uit deel 4: 29 van de 100 reacties bevat een overzicht, willekeurig uit deel 1: 21 van de 100

Er is nooit moeilijk gedaan over reacties of vraagjes zolang het maar in gaat op de specifieke set van arbeidsvoorwaarden. Het gaat echter steeds vaker en steeds verder offtopic.
quote:
momania schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:54:
[...]

With stupid ^ :)

Daarnaast is het hele idee van een forum toch om discussies te hebben? Ik vind het juist minder waarde hebben als er puur alleen opsommingen worden gedaan. De verhalen erachter zijn juist interessant. :)
Verduidelijking is prima of over hoe iemand aan een bepaalde set arbeidsvoorwaarden is gekomen.

Overigens is dit topic per definitie al een uitzondering op de normale regels omdat het een opsomtopic betreft. Ook een opsomtopic heeft echter recht om goed uit de verf te komen met een duidelijke focus :)
quote:
dfrenner schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:54:
[...]

De voorbeelden die je noemt zijn inderdaad niet juist, maar als je het over inkomen gaat hebebn, waar ook secundaire arbeidsvoorwaarden bij geplaatst worden, dan is het wachten op discussies over leaseregelingen (bij iemand die bijtelling betaalt over een combo van 10 jaar oud),
Waarom zou dat. Als iemand dat post dan lijkt het me vrij helder dat dat geen verduidelijking behoeft. Dat het een onaantrekkelijke leaseregeling is is evident en verder geen onderwerp van discussie in dit topic. Er zijn al afzonderlijke discussies over leaseregelingen.
quote:
pensioenregelingen of iemand die belachelijk veel in het buitenland verdiend.
Wederom: verduidelijking en nuance. Het leven in het buitenland of het fiscale stelsel zijn buiten scope.
quote:
Die zaken roepen vragen op. En ja, in principe is het off-topic, maar is dat echt zo erg?
Ja, waar men in het begin enige terughoudendheid betrachtte en het doel van het topic in gedachten hield wordt nu alles waar ook maar enigszins wat van gezegd kan worden als onderwerp van een subdiscussie gemaakt.

Bij dergelijke grote (opsom)topics is het enige wat gevraagd wordt om zelf even te bedenken of de reactie past in het topic voor er gereageerd wordt.

De cijfers hierboven tonen het verval aan.

NB: De hoofdreden dat er nog geen nieuw deel is, is dat ik geen verzoek daartoe heb mogen ontvangen tot zover. Uiteraard hoort deze populaire topicreeks een vervolg te krijgen.

Ik had gehoopt hier suggesties aan te treffen voor een betere opzet/uitvoering, maar dat is wellicht tevergeefs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Xoxol schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 03:00:
Beste IT'ers. Ik ben nu 26 en ga binnenkort studie Bedrijfskundige Informatica doen. Met een beetje geluk ben ik binnen 3 jaar klaar met de studie. Dan ben ik rond de 30. De vraag is "Ben ik dan te oud voor de arbeidsmarkt van IT?". En hoe zijn ongeveer de kansen om een baan te vinden?
Ik heb geen ervaring in de IT, maar wel veel ervaring in de dienstverlening.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kijk eens naar de topictitel? ;)

Deze vraag hoort (met een iets concretere vraagstelling) in een eigen topic :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Pending de nog niet erg convergerende discussie hier wel alvast nieuw deel in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) met extragratis topic warning.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Heb je de reacties in dit topic over dezelfde topicreeks ook doorgenomen? :)

Er staan op het 'serieuze' deel van GoT geen fototopics en met reden :)

Het is ook niet zo dat reacties op elkaar geheel niet mogelijk zijn, maar binnen zekere grenzen. De topicwarning in het vorige deel gaf dat ook aan:
quote:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren ) Idem bij gebruik van [ offtopic ] tags.
Met name reacties met een waardeoordeel zijn een recept voor een enorme reeks reacties omdat iedereen zijn of haar plasje er overheen wil doen. Dat wordt dus niets.

In de praktijk wordt er ook helemaal niet zo strikt op de policy gemodereerd zolang het enigszins binnen de perken blijft. Een ordinaire slowchat zoals vanmiddag is dat echter duidelijk niet. Idem de telkens terugkerende algemene discussies over opleidingen (veelal door dezelfde personen die er blijkbaar persoonlijk aan hechten) waar ook voldoende losse topics voor (hebben) bestaan.

Bij een te groot aantal offtopic reacties is het topic niet levensvatbaar.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Die FAQ is nou niet direct de trots van WI (meer). Een goed stuk tekst over een relevant onderwerp willen we echter best toevoegen :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
mrmrmr schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:01:
Er gaat wat mis in Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)

[...]

Dit is onduidelijk. Je sluit ICT-ers niet uit, maar het lijkt er wel op. De aangegeven onderwerptitel klopt niet met de echte titel. De '/' betekent of, terwijl ICT-ers deel uitmaken van de groep GOT-ers.

Als het de bedoeling is dat het over alle GOT-er's gaat moet de vermelding ICT-er weg en ook de vermelding van deel 11 is dan onjuist. Als het de bedoeling is dat het gaat over GOT-ers behalve ICT-ers, dan moet dat ook duidelijk worden vermeld.
Dit is de schuld van ondergetekende. Aangezien ik een wildgroei van topics niet zie zitten en er al lang ruimte was voor andere volwaardige beroepen in het 'ICT' topic was een aanpassing van de titel voor de hand liggend. Ik had toen echter geen tijd om de consistentie met de rest te regelen.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
is gefixed :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Gunner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:10:
Ik heb een vraag over Rukapul in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2" . Is het niet de bedoeling dat ervaringen gepost worden in dat topic? Dit omdat Guardian Angel mensen op het juiste spoor lijkt te willen brengen die in mijn ogen niet offtopic zijn.

Het leek me dat de opmerking van Rakapul gericht was op de twee users die heel erg off-topic gingen en het in mijn ogen juist heel waardevol is als gebruikers elkaar op de hoogte houden van diverse zaken bij LPB.
Rukapul in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2" was primair gericht op de offtopic discussie over betrouwbaarheid van banken die daar gevoerd werd.

Maar - zoals SmartDodo oo al aangeeft - hetzelfde zou ik willen zeggen over korte statusupdates. Dat voegt gewoon weinig toe aan de discussie.

Voor to the point discussie rondom concrete spaarproducten en -aanbieders is voor zover het het topic niet enorm verstoord wel ruimte, maar een terugkerende klacht dat het niet opschiet valt daar niet onder.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
^ wie de schoen past trekke hem aan :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Motrax schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:56:
Ik wilde even terugkoppelen dat ik dit het interessantste forum vind O+

Ik denk dat ik dat al veel vaker geroepen heb, maar boeiend :P het mag ook wel eens gezegd worden...
quote:
Bender schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:38:
Is er wellicht ook geen behoefte aan de andere kant van het verhaal.
Dus niet vanuit het punt van de werknemer maar vanuit de werkgever.
Hoe zoek je bijvoorbeeld personeel, welk personeel heb je gevonden en de ervaringen daarmee?
Ik zie geen bezwaar zolang dat niet op een niet-wervende manier wordt vormgegeven.

Bij voorkeur wordt een dergelijk topics vanuit het individu gevoerd (bv een HR-medeweker of directeur die zijn verhaal doet) en niet namens het bedrijf, de HR- of communicatie-afdeling. Voor dat laatste zou namelijk een bedrijfsaccount benodigd zijn en daarmee mag enkel ondersteuning of feedback geleverd worden, maar mogen geen discussies worden gestart.

Er zijn ook genoeg voorbeelden van dergelijke topics.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Is even onder discussie. Komen we op terug.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor dat topic een blijvende. Een nieuw deel biedt hopelijk een frisse start en maakt bij een aantal personen hier duidelijk dat het onwenselijk is om elk topic dat relateert aan de eigen woning te kapen met beschouwende en politieke discussies over de woningmarkt als geheel.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Op een gegeven moment wordt een punt bereikt waarbij de inspanning niet meer in verhouding staat tot het doel. De "submit en close" button daarentegen heeft een zeer hoge efficientie in zowel het stoppen alswel in groepscommunicatie ;)

Er is in het verleden bij herhaling gewaarschuwd en verzocht waarvan de laatste keer 4 dagen geleden.

Het zou (voor dit forum) vrij uniek en vergaand zijn om te bannen wegens offtopic posten, maar misschien moet het er maar eens van komen.

Ik zal even een opmerking plaatsen dat er een nieuw deel geopend kan worden.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
XMassacre schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:26:
Naar aanleiding van dit topic over wat te doen na afstuderen en de reactie van Rukapul meld ik mij hier :)
In dat licht moet ik me verontschuldigen voor de late reactie.
quote:
Mij lijkt het gezien de nieuwe 'lichting' afgestudeerden die, net als ik, geen idee hebben wat ze kunnen gaan doen en waarvoor het soms toch erg lastig kan zijn om door de vele vaag opgezette vacaturesites te worstelen voordelig om daar een centraal topic voor te openen (of heropenen aangezien er een slotje op zit).
Ik snap je probleem en voor individuen zie ik ook de meerwaarde om door anderen geholpen te worden met suggesties.
quote:
Via http://tweakers.net/jobs/ worden wel vacatures aangeboden, maar het is voor leden van Tweakers nog niet mogelijk om beknopt te posten waarnaar ze opzoek zijn. Het gesloten topic was bedoeld als het zo beknopt mogelijk kunnen omschrijven waar je als starter goed in bent en naar opzoek bent, en eventueel gevonden vacatures uit te kunnen wisselen. Of natuurlijk als iemand weet dat zijn of haar afdeling naar starters op zoek is dit aan te kunnen geven, een win-win-situatie.

Zelf merk ik namelijk bij mezelf en andere die net afgestudeerd zijn, dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet, en vacatures al snel te formeel opgesteld zijn en je maar slecht wat simpele vragen kunt stellen of een aangeboden functie bij je past.

Zoals in de TS van het topic staat zijn er genoeg topics over ervaringen van werken bij diverse bedrijven of het niet kunnen vinden van werk, maar allemaal éénzijdig. Het topic zou gebruikt kunnen worden als pilot om te zien of er vraag is naar een dergelijke functie op Tweakers naast het aanbieden van vacatures, waarbij het profiel als uitgangspunt gebruikt kan worden. Verder kunnen dan dergelijke vragen op Tweakers doorverwezen worden naar het genoemde topic.

Ik heb het topic met de beste bedoelingen geopend, en sta natuurlijk open voor suggesties zodat het binnen de policy past.
Er zijn redenen dat het vragen naar werk/vacatures niet toegestaan is volgens het beleid. Een eerste reden is dat het uitnodigt tot het snel (inzetloos) dumpen van een vraag wat binnen no-time uit de klauwen zou lopen. (En om het verschil ook aan te geven: bredere discussies/vragen over richtingen of wijze van aanpak wat bij een bepaald profile past zijn typisch wel toegestaan.) Een andere reden is dat het toestaan van vragen om vacatures/posities ook werving uitlokt met dus negatieve gevolgen als (referral)spam.

Het eerste bezwaar wordt wat minder met een enkel topic, maar het tweede des te meer. Wanneer er iets een vaste plek krijgt dan zit er binnen no-time een kliek omheen hangt die puur het eigenbelang dient (en over lijken gaat).

Een nieuw nadeel is dat ook de discussies op dit vlak die wel langskomen waarschijnlijk naar een dergelijk topic getrokken worden en daarmee min of meer verloren raken in wederom een 'groot' topic.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
gewikt, gewogen en afgehandeld (in dit geval geen actie)

Tegelijk een klein verzoek om topic reports incl link (rechts-klik op de tijd boven elk bericht, etc) naar de reactie of quote te doen (werken ook in TRs). Dat maakt de afhandeling een stuk makkelijker :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn overweging in deze is dat deze methode min of meer ook in de krant van afgelopen weekend stond. Zgn New Jersey route oid. Aangezien het niet als zodanig gepropageerd werd, noch geinterpreteerd kan worden als practische hulp (tenzij het om miljoenen gaat en mogelijkheden hebt deze methode professioneel op te zetten), zag ik weinig reden het te verwijderen.

Een reactie linken doe je door 'copy link' uit te voeren op de datum/tijd achter 'geplaatst op', bv: GlowMouse in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic" van jouw reactie hierboven.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Een late reactie ivm afwezigheid. Kort ivm mobiel.

@Arnoud: jouw reactie was bij mij de een na laatste pagina. Niks mis mee.

Over het slotje: later was de tekst al iets veranderd, maar de kern blijft en daarvoor geldt wie de schoen past trekke hem aan.

Over de nieuwe user: worst case was dat een troll, best case een wazige semi-hijack in het verkeerde topic.

Over heropening: nee, net zoals de vorige keer zal bij het afglijden van het topic een nieuw deel het vervolg zijn met hopelijk een reset van de discussie. Dat is goed voor de discussie, goed voor nieuwe deelnemers en zelfs goed voor de performance aangezien meer dan duizend reacties een vertragende werking heeft volgens onze server admins. Dat er een nieuw deel geopend kon worden staat ook in de sluittekst.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
André schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:29:
Toch vind ik dit geen manier om een community te beheren. Een nieuw topic betekent dat het oude topic bij niemand meer in de post-history naar boven komt. Een nieuwe reactie zal dus niet door bijvoorbeeld 200+ mensen gezien worden die potentieel zouden kunnen reageren. Er moet weer een nieuwe groep opgebouwd worden die toevalligerwijs tegen het topic aanlopen.
Je stipt hier precies het verschil in beleving tussen incrowd en outsiders aan. De eersten zijn wat lui en vermaken zich prima met grote topics inclusief offtopic en slowchat. De outsiders lopen als het ware tegen een muur op en storen zich eraan. Historisch zijn de grote topics zo gegroeid, maar al enige tijd sturen we meer op gefocustere topics.

Uiteraard door belangen zo goed mogelijk te wegen. In dit geval heb ik er nu 2x voor gekozen een nieuw deel samen te laten vallen met het punt waarop de oude discussie al flink wat reacties had en lastig te 'redden' was. Ik heb de intentie dat zo voort te zetten.
quote:
Volgens mij was de vertragende werking verleden tijd en niet meer geldig als reden voor een nieuw topic.
De server admins hebben ons hier recentelijk op gewezen. Bedoeling is dat we er iets mee gaan doen, maar wat precies moet nog blijken.
quote:
Het offtopic gaan gebeurde veel vaker in die thread maar kwam altijd weer goed, heerlijk voor de discussie om zo op allerlei vlakken op de hoogte te blijven. Het snoeien en bijsturen is alleen maar irritant en onnodig, er gaat toch niets fout..waarom dan zo ingrijpen om het ingrijpen?
Er zijn mensen die zich er (terecht) aan storen. Met het offtopic geouwehoer daalt ook stevast de sfeer met op de man spelen, etc. Het staat de inhoudelijk discussie in de weg.
quote:
JvS schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:57:
Is het overwegenswaardig om wat minder stringent op te treden en om het bijvoorbeeld te accepteren dat grote onderwerpen waar veel mensen op willen reageren regelmatig offtopic gaan en weer terug in het gareel komen?
Je kunt moeilijk zeggen dat er stringent gemod wordt in die topicreeks. Dat is ook vrij lastig, want als mod ben je er steevast te laat bij. Dus eigenlijk heb je al wat je aangeeft: weinig moderatie, maar als het kort achter elkaar vaak of lang offtopic gaat dan wordt er ingegrepen en dan is een reset van de discussie in een nieuw deel een effectief middel (o.a. niemand die meer per se op een oude reactie zijn of haar offtopic bijdrage geeft).

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
In gevallen als deze is SG wel een optie, maar de HK eigenlijk niet.

deze reacties kunnen we uiteraard ook verwijderen

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee, omdat het in HK wel erg offtopic is en ook weer niet zo persoonlijk om het in HK te laten landen.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
bakkerl schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:50:
[...]

Kijk ik er overheen of is deze er nog niet?
Degene die zich als vrijwilliger had opgeworpen is er wellicht nog niet aan toegekomen. Check het even voor je :)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De discussies horen daar niet. De topicwaarschuwing uit deel 9 is ter verduidelijking teruggeplaatst die het eigenlijk goed samenvat:
quote:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van offtopic tags.
Het beleid is consistent. Handhaving is in de praktijk een uitdaging met name door subjecten die denken dat regels niet voor hen gelden. Dat roept een zekere mate van zero tolerance beleid over dat topic af met als enige variabele wanneer het toegepast wordt ;)

De discussies die daar actief zijn weggeknipt horen daar echt niet thuis: tig reacties over de voordeel van naast je werk wonen, persoonlijke overwegingen, welke lease auto men moet kopen, onderhandelingsstrategien, ... Hoort er niet thuis en zal er niet thuis horen. En dan heb ik de 'groupies' rond dat topic nog niet genoemd die alles aangrijpen om te reageren en discussieren.

Wil je discussie, heel simpel: nieuw/ander topic. Een schaduw discussie topic gaat er overigens niet komen: een onderwerp per topic.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ViNyL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Hun site is sinds een paar dagen offline, misschien is dit het moment het topic weer uit de TC te halen?

Zie ook https://www.politie.nl/ni...ichting-en-witwassen.html
Wat zou daar de meerwaarde van zijn?

Het is een draak van een topic die ook nog eens uitwaaierd naar allerlei met naam genoemde individuen en ongesubstantieerde claims van vermeende (indirecte) betrokkenheid.

Ik zie niet hoe we dat after the fact met goed fatsoen en efficient kunnen terugplaatsen.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
t_captain schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:46:
De laatste weken wordt dit topic overspoeld met cryptocurrency vragen.

Imho zijn ze deels relevant voor “W&I”, maar vaker gaan ze niet over de inkomenseffecten of economische effecten maar zijn het noob vragen over wallets en transacties.

Ik zou graag zien dat er een apart topic komt onder Algemene Zaken.
quote:
Fiber schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:39:
En inderdaad, met @t_captain @Rukapul Kan er niet een apart (Sub-)Forum voor die Crypto ellende topics komen...
Bij de vorige hypegolf hadden we een themaforum... maar dat bleek na enige tijd dus niet niet lopen. Ik sta open voor alles wat die ellende een goed plek kan geven, maar vooralsnog zou ik zeggen dat we het even aankijken. Een deel van de topics hoort hier eigenlijk ook niet, maar daar mag @.oisyn eerst wat van vinden :)
quote:
President schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:19:
Ik vroeg mij af of er geen groot (Be)spaar topic kan worden geopend?

Er is momenteel een FO topic, maar dat zou niet om sparen of besparen moeten gaan aangezien dat niet de volledige kern dekt. In het Spaartopic moet het over spaarrekeningen en rentes gaan. Beurs over beurs, buffer over reserve, etc. Aanbiedingen over eenmalige acties...

Ik zou liever een topic hebben waarin mensen uitgaven met elkaar kunnen vergelijken, toelichten, elkaar advies geven net betrekking tot mogelijkheden om te besparen in uitgaven. Met uiteraard in de TS ook een link naar specifieke topics zoals besparen op gas verbruik, besparen op electriciteit, verwijzing naar auto forum voor keuze van auto, etc
Wat houd je tegen? :) behalve dat ik een aversie tegen "grote" topics heb

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
President schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:24:
[...]

'toestemming': dat ik niet een uur spendeer aan een topicstart om het topic vervolgens 5 minuten later gesloten te zien :+
Bij deze dan :+

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is beweging om een apart forum op te tuigen voor de cryptocurrency ellende. Houd vol :+

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Precies wat hierboven gezegd wordt: alles wordt linea recta op het forum gepleurd. Omdat het om geld gaat let men nergens meer op. Er zijn nieuwe accounts waar de welkomst PM nog niet eens gelezen wordt. Zelfs topicstarts waar men de naam van de coin verkeerd schrijft. En dan nog alle andere vormen van blind bagger dumpen. En dat in een volume wat dit forum nog nooit heeft meegemaakt :X

Rukapul wijzigde deze reactie 25-12-2017 09:41 (3%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Er wordt aan gewerkt.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De juridische reikwijdte en houdbaarheid van dergelijke contactuele bepalingen is een valide punt van de discussie. Dat de intentie achter de vraag immoreel is is op zich geen reden voor sluiting.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
pirke schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:15:
@Rukapul Ik heb in het topic gereageerd op het verwijderen van mijn post, wellicht had ik dat beter in deze thread kunnen doen: pirke in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Ook hier naartoe gemoved aangezien discussie over moderatie daar offtopic is ;)
quote:
Oftewel ik snap de policy niet waarom mijn bijdrage als offtopic werd beschouwd terwijl de topic start duidelijk aangeeft dat hij ontopic is...
Ik (en in elk geval een topic reporter) verkeer(de) in de veronderstelling dat we freelance inkomsten in een ander topic bij zouden houden. Welke dat dan zou zijn is me nu wel onduidelijk dus even uitzoeken. Anders herstellen we de posts.

edit: reacties zijn hersteld

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De grote denkfout die jullie maken is te denken dat jullie ook maar enig recht op een reactie of aanvullende info hebben binnen een uur, een dag, een week, of uberhaupt ooit. De overtreffende trap is dat in het topic offtopic aan de orde stellen - nota bene binnen een dag 8)7 - om het daarmee definitief om zeep te helpen.

In een geval als dit is het volstrekt logisch dat een topicstarter op basis van ronduit aanvallende, tot het onbeschofte af, reacties niet meer te reageert wat inderdaad ook niet meer gaat gebeuren. Dat getuigt van meer inzicht dan alle aanvallende, offtopic en andere niet-constructieve reacties in dat topic.

Resteert de test wie niet snapt dat je een topic ook gewoon kan laten rusten. Daar is geen slot voor nodig.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:39:
[...]

Ik heb verder niks met dat topic, maar alleen de topic titel is al tien keer beter _/-\o_
*grin* Dit was afaik mijn 'nette' versie van een originele titel die echt niet kon en vervolgens iets te lang doorleefde :P
oohh schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:52:
In het Discussie over & Ervaringen met bunq topic komt elke dag wel een paar keer de vraag "Heeft iemand nog een pack-plekje vrij?" voorbij. Eerlijk gezegd vind ik het vervelend om telkens die berichten tussen de discussie door te lezen. Natuurlijk snap ik wel dat bunq gebruikers een paar euro willen besparen, maar kan dit in een ander topic? Ik ben eventueel wel bereid om een topic aan te maken, maar eigenlijk ben ik bang dat het niet binnen PFSL past, omdat er geen discussiewaarde is.
Is dat een soort van vragen om coupon danwel referralachtige constructie? Dat is in principe ongewenst. Als er een TR wordt geplaatst dan kunnen we daar tegen optreden. Het past inderdaad niet in PFSL.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Je zit in het verkeerde topic :P Dit is het feedback topic voor moderatie en beleid. Jouw vraag kun je wellicht kwijt in een van de bestaande topics, waarbij 'wat verdient een ict-er' mogelijk een referentie kan bieden.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True