Wat is nog het risico bij de huidige waardering van Europese autofabrikanten.NicoHF schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:25:
[...]
Hier zitten wel weer auto merken bij en dat kan wel weer een risico zijn of valt dat mee?
Die van Amundi op Xetra zou een optie kunnen zijn.
Neem bijvoorbeeld een aandeel als Volkswagen dat momenteel rond de €85 noteert. Wanneer je naar de dividend uitkeringen en de lage k/w verhouding kijkt vraag ik me af of er nog neerwaartse koerspotentieel is. De risico's zijn mijn inziens vooral het mislopen van rendement, of een faillissement omdat ze de boot compleet missen. Ik denk dat dit risico mede gedreven door de populariteit van de Chinese merken door de markt momenteel in de prijs is verwerkt.
Echter met een omzet van 325 miljard kun je altijd wel wat bijsturen in de organisatie waardoor er verder geen aandeelhouderswaarde verloren gaat. Begrijp overigens niet waarom de Europese autofabrikanten nog niet stappen ondernemen in de defensie industrie. Ik kan me voorstellen dat in de fabrieken van Volkswagen met wat aanpassingen ook tanks van Rheinmetal van de band kunnen rollen. Maar blijkbaar is de realiteit weerbarstiger.
[ Voor 5% gewijzigd door 49euro op 07-05-2026 13:01 ]
:strip_exif()/f/image/ULpzdEgeu6fACeNcPU8JeV8B.jpg?f=fotoalbum_large)