N.a.v. mijn bericht gisteren nog even nagedacht waarom ik geïnteresseerd was in het verhaal van Corum. Even wat achtergrond;
Ik heb zakelijk een bedrag over, dat staat op een spaarrekening. Bepaalde zakelijke plannen zijn niet doorgegaan en zodoende moet dat geld op een andere manier aan het werk gezet worden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik wil een deel via DCA in ETF's gaan stoppen (omdat ik denk dat lump sum niet handig is nu de beurs zo hoog staat, maar dat kan ik alleen achteraf bepalen), maar dat duurt dus wel erg lang voor ik een beetje rendement ga maken. Zodoende kwam de optie om te diversificeren én in 1x een wat grotere stap te zetten naar voren.
Ik doe al wat dingen in privé; pensioensparen via Meesman en box 3 heb ik afgetopt tot aan de vrije voet. Zodoende wil ik nu doorpakken op investeren via de BV.
Het idee van het Corum fonds zou zijn dat ik (los van dat ik het qua rendement e.d. interessant vond, ondanks de erg hoge kosten) bijv. de helft van mijn
extra te investeren geld aan privé leen en daarmee dat fonds had aangekocht. Veranderd niets aan mijn box 3 situatie, tot het fonds daadwerkelijk goed gaat leveren. Op dat moment mag je de aandelen zonder problemen of kosten overzetten, dus dan kan ik het fonds (als hij bijv. 30 of 40 procent in waarde hoger staat dan de inleg) zo de BV in schuiven waardoor Box 3 in orde blijft en ik zelfs mijn rekening courant wat verlaag (belastingvrij dividend pakken noem ik dat).
Dit voordeel maakt dat ik Corum overwoog boven REIT's. Ik ben benieuwd of iemand met deze toelichting zijn licht wil laten schijnen over Corum v.s. VanEck / Wereldhave, ook in combinatie met mijn vraag over dividend gisteren.