defiant schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:02:
Want je komt al snel dicht in de buurt van werving/reclame als iemand een gelikte TS maakt met bedrijfslogo, missie, strategie, arbeidsvoorwaarden, etc. Je leest ook al dat diverse bedrijven de threads in W&I lezen, dus je loopt het risico dat de vrije discussie in de loop der tijd toch wat onder druk kan komen te staan.
De grens tussen werving en positief over je eigen werkgever posten is nu eenmaal klein. Ik neem aan dat de doorsnee GoTter voldoende in staat is onzin van daadwerkelijk onderbouwde postings te onderscheiden. Wat dat betreft heb ik niet zo'n probleem met een beetje nette startpost over een werkgever zolang de informatie die wordt verstrekt ook maar klopt.
-Optreden tegen niet relevante lease/auto discussie's.
Een vraag over arbeidsvoorwaarden, waartoe de leaseauto behoord, moet gewoon kunnen. Daarentegen horen echt inhoudelijke vragen daarover in een apart topic en afhankelijk van de strekking zelfs in Vervoer ipv Werk en Inkomen.
-Laat de TS voor een nieuwe 'ervaring werken bij' topics in eerste instantie in overleg met de mods plaatsvinden, puur als overleg, maar je wilt natuurlijk ook potentiële werving voorkomen, het lijkt me niet dat een TS eruit moet komen te zien als een wervingsadvertentie.
Op dit moment vind er geen "overleg" plaats met de crew en volgens mij gaat dat verder prima. Waarom dan meer werk genereren voor iets wat geen probleem vormt?

Het lastigste lijkt me als W&I steeds populairder worden onder ICT werknemers, en werkgevers er steeds meer aandacht op richten. Ik zou het op prijs stellen als hierover duidelijke (publieke) policies op komen.
Wat mis je dan precies binnen de huidige policy? Als een werkgever van mening is dat hij zich moet laten horen dan is hij in principe welkom wat mij betreft. Zolang er geen sprake is van werving/spam en er inhoudelijk wordt gediscussieerd kan dat, imo, enkel een meerwaarde vormen.
Wat dat betreft ben ik vrij principieel, zeker met community's: je bent openlijk commercieel, of je bent onafhankelijk.
100% onafhankelijkheid bestaat imo niet. Daarentegen zijn we in WI niet commercieel in tegenstelling tot jobs.tweakers.net. De crew op het forum hoort te zorgen voor een goede basis om inhoudelijk te kunnen discussiëren. Zelf heb ik geen enkele banden met de ICT dus of een werkgever positief dan wel negatief wordt belicht maakt mij niets uit. Wat me wel uitmaakt is of de opmerkingen over een werkgever geen onzin danwel spam zijn. Daar heeft niemand iets aan

Als laatste moet ik toch zeggen dat er echt bizar weinig gediscussieerd worden over de inhoud van ICT functies. ICT is de sector met de meeste functiebeschrijvingen die alles en niets zeggen en extreem onoverzichtelijk zijn. Dit is zeker voor starters een groot struikelblok om te bepalen welke richting ze nu werkelijk op willen, en wat het inhoudt.
Terwijl er meer dan genoeg over auto's wordt gepraat. Sja, waar het hart vol van is...
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van het aanmaken van een TR (

) op het moment dat er een leaseauto discussie ontstaat, dan kan de crew die offtopic discussie oppakken.
Laat ik het zo stellen dat de TR een erg goed middel is bij met name grote topics. Zolang een topic lekker loopt hoeft de crew er nauwelijks naar om te kijken. Zijn er problemen dan zien we dat snel genoeg via een TR. Dat werkt voor users en crew prima omdat we de aandacht kunnen richten op die zaken waar de users aandacht voor willen en we niet onnodig lange topics aan het nalezen zijn

Maar aangezien W&I een relatief jong forum is, is het misschien niet zo gek idee om richtlijnen te maken voor de populaire 'Ervaring werken bij ..' topics.
Zolang het ervaringentopics betreft is het geen bezwaar dat het van die logge grote topics zijn. Daarentegen moet ook duidelijk zijn dat specifieke vragen gewoon beter in een apart topic passen. Men is snel geneigd om een vraag waar een groot topic over is ook in zo'n groot topic te plaatsen. Dat werkt gewoon niet omdat de vraag onvoldoende aandacht krijgt, het niet is na te zoeken via de search en er nauwelijks op gemodereerd wordt omdat de grote topics meestal een complete ramp zijn om te modden.
Ervaringen dus in een ervaringentopic, specifieke vragen in een los topic. Dat laatste lijkt me ook meer uitnodigen tot inhoudelijk wat interessantere discussies.