Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Welkom in het feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2023 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

vooghel

Cunning linguist

Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:33
Ow, heb je net een DM gestuurd...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vroeg me net af, waar blijft'tie nou? Net op tijd. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rukapul schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:58:
Individuele slotjes staan niet ter discussie, daarover kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.
Zoals je kan zien in minstens acht andere fora kan dat heel goed werken, nooit overwogen als Werk en Inkomen zijnde om dat ook te gaan doen? :)

In ieder geval - je zin klopt niet, want in dat topic kan je helemaal niet contact opnemen met de moderator om te klagen over je slotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
vooghel schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:21:
Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)
Jullie commentaar zal bij een volgende revisie verwerkt worden :)
Guardian Angel schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:12:
Vroeg me net af, waar blijft'tie nou? Net op tijd. :)
:P
elevator schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:23:
[...]

Zoals je kan zien in minstens acht andere fora kan dat heel goed werken, nooit overwogen als Werk en Inkomen zijnde om dat ook te gaan doen? :)
We kunnen het eens onderzoeken, maar vooralsnog is het plan om het beleid van de rest van General Chat te volgen :)
In ieder geval - je zin klopt niet, want in dat topic kan je helemaal niet contact opnemen met de moderator om te klagen over je slotje :P
Kleine aanpassing gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2006 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 19:32
W&I vind ik een mooi deel van GoT, waar ik graag lees & reageer. Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk. Door er snel bovenop te zitten zie ik wel een hele nette lijst topics staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Komt er nog een wish-list voor de FAQ? Misschien kan ik weer iets van mijn "kennis" delen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
paknaald schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:48:
Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk.
Stuur maar even een DM als ik een keer uit de bocht vlieg :) Als je concrete voorbeelden hebt dan hoor ik het ook graag.
Guardian Angel schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:48:
Komt er nog een wish-list voor de FAQ? Misschien kan ik weer iets van mijn "kennis" delen?
Er zijn een aantal secties in de FAQ waar sowieso nog niet veel staat en wat aangevuld kan worden :) Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijke secties zoals opleiding, scholing, ondernemen, solliciteren, etc. Kortom, mogelijkheden genoeg en teveel om nu op te noemen.

Had je een specifiek onderwerp in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, niet echt maar ik schrijf gemakkelijk en zou op bepaalde gebieden wel mijn steentje willen bijdragen. Heb voldoende praktijkervaring om in veel onderwerpen aardig thuis te zijn.

Count me in for anything. Het wordt immers toch nog herlezen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Guardian Angel schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:09:
Count me in for anything. Het wordt immers toch nog herlezen. :)
Nou, voorlopig even geen FAQ-gegevens meer voor ons denk ik zo ;)

Maar extra content is inderdaad altijd welkom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onderstaande link lijkt me erg handig voor in de FAQ:
http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Loonberekeningen voor zowel 2006 als 2007 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:12:
Onderstaande link lijkt me erg handig voor in de FAQ:
http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Loonberekeningen voor zowel 2006 als 2007 :)
Dit kan voor bruto->netto berekeningen gebruikt worden? Het zal in een volgende revisie bekeken worden of het ingepast kan worden.

Alle andere opmerkingen over de FAQ hierboven zijn overigens begin Januari verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:43
Hallo,
ik was op het forum aan het zoeken naar informatie over loon bij ziekte. Nu zie ik bij de FAQ dat er staat:
De hoogte van het loon tijdens ziekte is minimaal 70% van het loon. Gedurende de eerste 52 weken van ziekte moet er minimaal 70% van het minimumloon worden betaald.
Dit is deels waar. Het gaat hier over een periode van 2 jaar. Maar indien je over het eerste jaar spreekt is de werkgever verplicht minimaal het minimumloon door te betalen. Ik quote van de website van het SZW:
U ontvangt het eerste ziektejaar ten minste zeventig procent van uw loon en minimaal het minimumloon.
en nog 2 quotes op deze pagina
Voor het eerste ziektejaar zijn werkgevers wettelijk verplicht tenminste het minimumloon door te betalen. Dat geldt niet voor het tweede ziektejaar.
Ook het tweede ziektejaar betaalt uw werkgever verplicht zeventig procent van uw loon door, maar de verplichting om dat aan te vullen tot het minimumloon vervalt.
Ook zoekend in boek 7 van het burgerlijk wetboek Komt het volgend artikel naar voren 629:
1. ......... behoudt de werknemer voor een tijdvak van 104 weken recht op 70% van het naar tijdruimte vastgestelde loon, maar de eerste 52 weken ten minste op het voor hem geldende wettelijke minimumloon, ...........
Ik hoop ik het zo goed heb onderbouwd en indien anders hoor ik graag hoe het wel zit :)

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ga hier binnenkort nog eens naar kijken, dan heb ik nog wat andere dingen die aangepast kunnen worden. Bedankt voor de opmerking alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 19-04 17:07

curry684

left part of the evil twins

Bij het stukje over Automatische afschrijvingen terugdraaien is het een goed idee om te vermelden dat dit bij een aantal banken, most notably MijnPostbank onder Betalen -> Incasso-opdrachten, gewoon via internetbankieren kan. Lijstje van afboekingen van afgelopen 30 dagen, met een knop erbij 'terugboeken', en dan even reden aanvinken (geen machtiging afgegeven staat er als standaardreden bij).

In de praktijk is het stukje ook wat te onheilspellend denk ik: er zijn weinig problemen met het terugboeken van incasso's, omdat het risico normaliter voor de afschrijver is en de particulier (te) goed beschermd wordt. Hier is de afgelopen jaren ook wel een tendens ten faveure van de consument geweest.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Thx. We nemen het mee met de volgende ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het fijn dat de moderators actief meemodderen in discussies :)

Werk & Inkomen FAQ
Werk & Inkomen feedbacktopic
Daar moet nog een streepje tussen net zoals bij de Werk & Inkomen - Policy :)

En heeft curry684 niets bijgedragen aan de FAQ?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb de bijdrages van Guardian Angel een tijdje veilig bewaard en ze doorgestuurd naar m'n opvolgers O-) Feitelijk heb ik aan de FAQ zelf weinig tot niets gedaan, ik heb wel heel de policy geschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Outerspace schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:37:
Daar moet nog een streepje tussen net zoals bij de Werk & Inkomen - Policy :)
Done :P
curry684 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:31:
ik heb wel heel de policy geschreven :P
Hooguit 95% ;) En op de een of andere manier zijn de credits daarvan gesneuveld bij de laatste reorganisatie :P

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 14-03-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176633

In de FAQ staat :
De geldende CAO’s kun je vinden in de staatscourant.
Die link meldt tegenwoordig dat de CAO's alleen nog maar te vinden zijn op www.caoweb.nl. Maar die laatste is een service waar je voor € 799 per jaar een abonnement op moet nemen...
Misschien is het een idee om te verwijzen naar www.overheid.nl/op, waar ook algemeen verbindendverklaringen van CAO's zijn terug te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Anoniem: 176633 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:01:
In de FAQ staat :
De geldende CAO’s kun je vinden in de staatscourant.
Die link meldt tegenwoordig dat de CAO's alleen nog maar te vinden zijn op www.caoweb.nl. Maar die laatste is een service waar je voor € 799 per jaar een abonnement op moet nemen...
Misschien is het een idee om te verwijzen naar www.overheid.nl/op, waar ook algemeen verbindendverklaringen van CAO's zijn terug te vinden ?
Dit zal meegenomen worden in de volgende update (wanneer dat ook moge zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rukapul schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Hooguit 95% ;) En op de een of andere manier zijn de credits daarvan gesneuveld bij de laatste reorganisatie :P
En nog immer kwijt :+

Over die incasso's: ik heb tegenwoordig ook een incassocontract, dus kan desgewenst wel een keer wat meer inzicht geven in hoeveel recht je hebt als consument en hoe weinig als bedrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als het meezit heb ik komende week wat tijd over. Op voorwaarde dat ik het niet vergeet zal ik er even naar kijken :)
Over die incasso's: ik heb tegenwoordig ook een incassocontract, dus kan desgewenst wel een keer wat meer inzicht geven in hoeveel recht je hebt als consument en hoe weinig als bedrijf :P
Lijkt me interessant, graag ja :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Laatst online: 23:19
Is het misschien een idee om in plaats van een topic "Wat verdient een ICT er" dit een speciale plaats te geven op T.net? Je zou je voor kunnen stellen dat iedereen zijn functiegegevens in zijn profiel kan verwerken, maar niet zichtbaar zijn als je op iemands profiel klikt. De verzamelde gegevens kan T.net dan anoniem doorzoekbaar maken, en als service aanbieden naast het forum W&I en jobs.tweakers.net

Voordeel is dat het eenvoudig doorzoekbaar is voor iedereen en dat er meer anonimiteit is voor GoT leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je bedoelt een database waarin mensen bepaalde standaard arbeidsvoorwaarden kunnen vermelden alsmede het salaris? Is een mogelijkheid hoewel er soms wel meer speelt dan alleen de hoeveelheid vakantiedagen en het salaris zelf. In een topic kun je soms toch meer kwijt dan alleen die statische data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik sluit me aan bij SmartDoDo. Een salariswijzer, -kompas of welke naam je er ook aan wit geven is leuke functionaliteit en er wordt ook regelmatig in "Wat verdient een ICT-er?" naar sites gelinkt die een dergelijke functionaliteit aanbieden. De vraag of T.net dit aan zou kunnen/moeten bieden hoort echter meer thuis in Frontpage Algemeen.

Persoonlijk vind ik dit onderwerp ook geschikt voor het forum. Met salarissites voer je je profiel in en komt er een salaris uit, maar vaak wijkt dat nogal af van je verwachtingen en heb je vervolgens geen mogelijkheid om een afdoende verklaring daarvoor te vinden. Een forum biedt die mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215070

brokenp schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:02:
Is het misschien een idee om in plaats van een topic "Wat verdient een ICT er" dit een speciale plaats te geven op T.net? Je zou je voor kunnen stellen dat iedereen zijn functiegegevens in zijn profiel kan verwerken, maar niet zichtbaar zijn als je op iemands profiel klikt. De verzamelde gegevens kan T.net dan anoniem doorzoekbaar maken, en als service aanbieden naast het forum W&I en jobs.tweakers.net

Voordeel is dat het eenvoudig doorzoekbaar is voor iedereen en dat er meer anonimiteit is voor GoT leden.
Lijkt mij wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik wordt de hause aan topics; ervaring met 'naam bedrijf' wel een beetje zat zo langzaamaan, voegt niet heel veel toe imo. Je hebt een paar grote bedrijven waar veel mensen werken, maar ook daar is het niet meer dan gekeuvel meest van de tijd. Wat is het standpunt hierover nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

lex schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:00:
ik wordt de hause aan topics; ervaring met 'naam bedrijf' wel een beetje zat zo langzaamaan, voegt niet heel veel toe imo. Je hebt een paar grote bedrijven waar veel mensen werken, maar ook daar is het niet meer dan gekeuvel meest van de tijd. Wat is het standpunt hierover nou eigenlijk?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe jij het veranderd zou zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En waarom ben je ze zat?

Imho is het redelijk interessant om ervaringen uit te wisselen over een bedrijf. Soms worden er goede tips onderling tussen de werknemers gegeven en krijgen mensen die geinsteresseerd zijn in een baan uitgelegd wat er is.

Hoewel je kritiek zou kunnen zijn dat de topics voor het grootste deel over de leaseauto gaan (zeker het Sogeti topic is hier een sterk voorbeeld van :X) en over de 100x herhaalde vragen over een eventuele toelatingstoets en of men nog tips voor het sollicitatiegesprek heeft. Iets wat je met 10 minuten zoekwerk in een dergelijk topic terug kan vinden. Op die punten ben ik het met je eens ;)

Alleen hoe het anders aangepakt kan worden? Geen idee. Ik denk dat daar te veel sturing voor nodig is.

Wat overigens ook wel jammer is, is dat de gemiddelde tweaker geinteresseerd is in de grotere detacheringsbureaus, maar verder niet kijken dan hun neus lang is. De markt is veel groter dan een Sogeti, IBM, Cap, Accenture, Ictopus, Atos, PeakIT en de andere populaire topics. Maar alle andere organisaties worden redelijk over het hoofd gezien. Er is nog veel meer op de markt en niet alleen detachering.

Anyway. Ik vind desondanks de minpunten de topics over de organisaties best boeiend :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

mjah dat is altijd het probleem he :P commentaar is nogal makkelijk. De grote bedrijven een eigen topic kan mischien nog wel, maar ik zou de kleinere bedrijven niet allemaal een eigen topic geven, en er een groot topic voor aanmaken. Zoals Motrax al zegt, er wordt toch tig keer dezelfde vraag gesteld, dus het is niet echt nodig om voor elk bedrijf een eigen topic te hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

defiant

Moderator General Chat
Motrax schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:12:
Alleen hoe het anders aangepakt kan worden? Geen idee. Ik denk dat daar te veel sturing voor nodig is.
Grote verzameltopics worden geloof ik nergens op GoT actief gemodereerd, tenzij een mod actief meedoet aan de discussie. Maar aangezien W&I een relatief jong forum is, is het misschien niet zo gek idee om richtlijnen te maken voor de populaire 'Ervaring werken bij ..' topics. De wat grotere topics zijn inmiddels denk ik wel toe aan een 2e deel, waarin bijvoorbeeld in de TS wat richtlijnen en veel gevraagde informatie zouden kunnen komen te staan.
Wat overigens ook wel jammer is, is dat de gemiddelde tweaker geinteresseerd is in de grotere detacheringsbureaus, maar verder niet kijken dan hun neus lang is.
Een vreemd verschijnsel inderdaad.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
lex schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:31:
Zoals Motrax al zegt, er wordt toch tig keer dezelfde vraag gesteld, dus het is niet echt nodig om voor elk bedrijf een eigen topic te hebben imo.
De ervaringentopics bevatten zelden algemene vragen en als ze er wel in voorkomen dan horen ze niet in het ervaringen topic, maar in een eigen topic.

Het is onwenselijk om topics te hebben met meerdere onderwerpen. Voor normale topics geldt dat er een concrete vraag of stelling moet liggen. Voor ervaringentopics geldt dat het om een specifiek afgekaderd onderwerp gaat. In die zin voldoen de huidige ervaringentopics zonder dat het een warboel wordt. Topics met meerdere onderwerpen hebben daarnaast het nadeel dat de search vrijwel onbruikbaar is om nog nuttige informatie efficient op te zoeken wat met aparte topics erg eenvoudig is.
defiant schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Grote verzameltopics worden geloof ik nergens op GoT actief gemodereerd, tenzij een mod actief meedoet aan de discussie.
De meeste ervaringentopics worden wel in de gaten gehouden. Er wordt niet heel strak gemodereerd, maar wel af en toe iets bijgestuurd.
Maar aangezien W&I een relatief jong forum is, is het misschien niet zo gek idee om richtlijnen te maken voor de populaire 'Ervaring werken bij ..' topics.
Maar hoe formuleer je die? ;) Kijk, het meest eenvoudig zou zijn "je vraag over je (toekomstige) leaseauto hoort hier niet thuis", maar dat is ook wel bot ;) Op zich niet gek trouwens wat de meeste TRs, etc. in WI gaan over het tot in het oneindige (lengte en detail) doordrammen over leaseauto's.

Serieus, als je suggesties hebt dan zie ik ze graag :)

[ Voor 48% gewijzigd door Rukapul op 05-07-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

defiant

Moderator General Chat
Rukapul schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:44:
Maar hoe formuleer je die? ;) Kijk, het meest eenvoudig zou zijn "je vraag over je (toekomstige) leaseauto hoort hier niet thuis", maar dat is ook wel bot ;) Op zich niet gek trouwens wat de meeste TRs, etc. in WI gaan over het tot in het oneindige (lengte en detail) doordrammen over leaseauto's.
Maar eindeloze discussies over leaseauto's geven wel goed weer wat (je kan natuurlijk terechte twijfels hebben over de representativiteit hiervan) voor een soort (potentiële) werknemers het bedrijf trekt. Als, extreem voorbeeld, discussies over leaseauto's verboden zouden zijn, dan zou je zomaar een verkeerd beeld kunnen krijgen van de bedrijfscultuur. Dit ter overweging aangezien de zaak natuurlijk niet geheel zwart/wit is.

Een ander punt is dat als je de threads over grote ICT werkgevers verder gaat professionaliseren, dat dit natuurlijk andere problemen gaat opleveren. Want je komt al snel dicht in de buurt van werving/reclame als iemand een gelikte TS maakt met bedrijfslogo, missie, strategie, arbeidsvoorwaarden, etc. Je leest ook al dat diverse bedrijven de threads in W&I lezen, dus je loopt het risico dat de vrije discussie in de loop der tijd toch wat onder druk kan komen te staan.

Qua policy zou mijn persoonlijk mening als volgt zijn:
-Hou de de algemene discussie over leaseauto's centraal in 1 topic, met een uitgebreide en goede TS waarin uitgelegd wordt hoe de constructies in elkaar zitten.
-Optreden tegen niet relevante lease/auto discussie's.
-Bedrijfsspecifieke leaseconstructies lijken me niet bezwaarlijk, mits bovenstaande in acht wordt genomen.
-Laat de TS voor een nieuwe 'ervaring werken bij' topics in eerste instantie in overleg met de mods plaatsvinden, puur als overleg, maar je wilt natuurlijk ook potentiële werving voorkomen, het lijkt me niet dat een TS eruit moet komen te zien als een wervingsadvertentie.

Het lastigste lijkt me als W&I steeds populairder worden onder ICT werknemers, en werkgevers er steeds meer aandacht op richten. Je moet hier imho op wel bedacht zijn, want het heeft wel potentiële consequenties. Ik zou het op prijs stellen als hierover duidelijke (publieke) policies op komen. Zeker aangezien de vacature site op de FP toch een potentieel raakvlak heeft met dit forum. Wat dat betreft ben ik vrij principieel, zeker met community's: je bent openlijk commercieel, of je bent onafhankelijk. Want niets is commercieel aantrekkelijker dan de schijn hebben dat je commerciële boodschap als onafhankelijk gepresenteerd wordt.

Als laatste moet ik toch zeggen dat er echt bizar weinig gediscussieerd worden over de inhoud van ICT functies. ICT is de sector met de meeste functiebeschrijvingen die alles en niets zeggen en extreem onoverzichtelijk zijn. Dit is zeker voor starters een groot struikelblok om te bepalen welke richting ze nu werkelijk op willen, en wat het inhoudt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

defiant schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:02:
Want je komt al snel dicht in de buurt van werving/reclame als iemand een gelikte TS maakt met bedrijfslogo, missie, strategie, arbeidsvoorwaarden, etc. Je leest ook al dat diverse bedrijven de threads in W&I lezen, dus je loopt het risico dat de vrije discussie in de loop der tijd toch wat onder druk kan komen te staan.
De grens tussen werving en positief over je eigen werkgever posten is nu eenmaal klein. Ik neem aan dat de doorsnee GoTter voldoende in staat is onzin van daadwerkelijk onderbouwde postings te onderscheiden. Wat dat betreft heb ik niet zo'n probleem met een beetje nette startpost over een werkgever zolang de informatie die wordt verstrekt ook maar klopt.
-Optreden tegen niet relevante lease/auto discussie's.
Een vraag over arbeidsvoorwaarden, waartoe de leaseauto behoord, moet gewoon kunnen. Daarentegen horen echt inhoudelijke vragen daarover in een apart topic en afhankelijk van de strekking zelfs in Vervoer ipv Werk en Inkomen.
-Laat de TS voor een nieuwe 'ervaring werken bij' topics in eerste instantie in overleg met de mods plaatsvinden, puur als overleg, maar je wilt natuurlijk ook potentiële werving voorkomen, het lijkt me niet dat een TS eruit moet komen te zien als een wervingsadvertentie.
Op dit moment vind er geen "overleg" plaats met de crew en volgens mij gaat dat verder prima. Waarom dan meer werk genereren voor iets wat geen probleem vormt? :)
Het lastigste lijkt me als W&I steeds populairder worden onder ICT werknemers, en werkgevers er steeds meer aandacht op richten. Ik zou het op prijs stellen als hierover duidelijke (publieke) policies op komen.
Wat mis je dan precies binnen de huidige policy? Als een werkgever van mening is dat hij zich moet laten horen dan is hij in principe welkom wat mij betreft. Zolang er geen sprake is van werving/spam en er inhoudelijk wordt gediscussieerd kan dat, imo, enkel een meerwaarde vormen.
Wat dat betreft ben ik vrij principieel, zeker met community's: je bent openlijk commercieel, of je bent onafhankelijk.
100% onafhankelijkheid bestaat imo niet. Daarentegen zijn we in WI niet commercieel in tegenstelling tot jobs.tweakers.net. De crew op het forum hoort te zorgen voor een goede basis om inhoudelijk te kunnen discussiëren. Zelf heb ik geen enkele banden met de ICT dus of een werkgever positief dan wel negatief wordt belicht maakt mij niets uit. Wat me wel uitmaakt is of de opmerkingen over een werkgever geen onzin danwel spam zijn. Daar heeft niemand iets aan :)
Als laatste moet ik toch zeggen dat er echt bizar weinig gediscussieerd worden over de inhoud van ICT functies. ICT is de sector met de meeste functiebeschrijvingen die alles en niets zeggen en extreem onoverzichtelijk zijn. Dit is zeker voor starters een groot struikelblok om te bepalen welke richting ze nu werkelijk op willen, en wat het inhoudt.
Terwijl er meer dan genoeg over auto's wordt gepraat. Sja, waar het hart vol van is... ;)

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van het aanmaken van een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) op het moment dat er een leaseauto discussie ontstaat, dan kan de crew die offtopic discussie oppakken.
defiant schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Grote verzameltopics worden geloof ik nergens op GoT actief gemodereerd
Laat ik het zo stellen dat de TR een erg goed middel is bij met name grote topics. Zolang een topic lekker loopt hoeft de crew er nauwelijks naar om te kijken. Zijn er problemen dan zien we dat snel genoeg via een TR. Dat werkt voor users en crew prima omdat we de aandacht kunnen richten op die zaken waar de users aandacht voor willen en we niet onnodig lange topics aan het nalezen zijn :)
Maar aangezien W&I een relatief jong forum is, is het misschien niet zo gek idee om richtlijnen te maken voor de populaire 'Ervaring werken bij ..' topics.
Zolang het ervaringentopics betreft is het geen bezwaar dat het van die logge grote topics zijn. Daarentegen moet ook duidelijk zijn dat specifieke vragen gewoon beter in een apart topic passen. Men is snel geneigd om een vraag waar een groot topic over is ook in zo'n groot topic te plaatsen. Dat werkt gewoon niet omdat de vraag onvoldoende aandacht krijgt, het niet is na te zoeken via de search en er nauwelijks op gemodereerd wordt omdat de grote topics meestal een complete ramp zijn om te modden.

Ervaringen dus in een ervaringentopic, specifieke vragen in een los topic. Dat laatste lijkt me ook meer uitnodigen tot inhoudelijk wat interessantere discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
-W0kk3L- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:23:
[...]

Sorry, maar totaal overheen gelezen. :D
Waarom eigenlijks? Het is toch leuk om te zien in een centraal topic hoe dicht of juist niet dicht men met elkaar verbonden is? Voor hetzelfde geldt werk je bij hetzelfde bedrijf, zonder het van elkaar te weten (en dat zou in mijn geval maar zo kunnen ;)). Leuk voor nieuwe kontakten.
Als je dit in meer detail wil bespreken dan verwijs ik je even naar Werk & Inkomen - Feedbacktopic :) De hoofdreden om het niet in dit topic toe te staan is dat een discussie en een opsomming zich niet goed laten mengen. Als ik dan moet kiezen dan kies ik voor de discussie :)

In het algemeen zijn we terughoudend met opsomtopics op GoT. Uitzondering hierop zijn opsomtopics die echt meerwaarde bieden, bv het salaristopic wat nog enige diepte kent en mensen inzicht verschaft. Het posten van LinkedIn accounts is een flink stuk platter wat dat betreft.

Blijft over het sociale bindingselement wat wat mij betreft prima op GoT thuishoort, maar wel met mate. Het opsommen van LinkedIn accounts is in dat opzicht een wat slappe uitvoering en daarmee meer geschikt voor opname in sig of een HK-topic.

Overigens was mijn intentie niet om alle urls te wissen, maar het lokte voornamelijk one-liner posts uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 16:36
Jammer... dan denk ik dat dit topic wel een stille dood zal sterven. Want het leek mij juist zo leuk om te zien waar iedereen zat en hoe men aan elkaar verbonden was. Discusseren over LinkedIn kan wel, maar is een redelijk dood punt denk ik. Men weet wat het is, en hoe het werkt. Het leuke ervan is juist het in kontakt komen met elkaar via via. En dat kan alleen met urls...... maar helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
-W0kk3L- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:04:
Jammer... dan denk ik dat dit topic wel een stille dood zal sterven. [...] Discusseren over LinkedIn kan wel, maar is een redelijk dood punt denk ik. Men weet wat het is, en hoe het werkt.
Op zich is het niet erg wanneer een discussie- of een ervaringentopic een stille dood sterft wanneer er gezegd is wat er gezegd kan worden. Wat ik las in het begin van Staan jullie ook op LinkedIn? vond ik wel grappig eerlijk gezegd en op basis daarvan heb ik m'n LinkedIn account maar weer eens wat uitgebreid met relaties.

Dat mensen hun ervaringen met LinkedIn beschrijven en dat daarbij urls vallen is ook prima, maar tig urls met een paar inhoudelijkere reacties erdoorheen is vlees noch vis en werkt niet.
Want het leek mij juist zo leuk om te zien waar iedereen zat en hoe men aan elkaar verbonden was.
[...]
Het leuke ervan is juist het in kontakt komen met elkaar via via. En dat kan alleen met urls...... maar helaas.....
Zoals ik al zei: ik sta er niet geheel onwelwillend tegenover (in community topics in het algemeen zeg maar), maar dan moet er wel een leuk format zijn wat verder gaat dan het neerplempen van urls en "ik ook" reacties. Een url bevat totaal geen informatie, maar is slechts een referentie is naar informatie buiten het forum waardoor een argeloze lezer er niets mee kan.

Laat maar horen als je een idee hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Begrijpelijk, maar het doel is toch netwerken? Het zal ook een discussie starten als je ziet waar iemand werkt bv, of over welk netwerk hij beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Freezerator schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:04:
Begrijpelijk, maar het doel is toch netwerken?
Netwerken is iets anders dan een linkje naar je digitale (deel)netwerk posten hier.
Het zal ook een discussie starten als je ziet waar iemand werkt bv, of over welk netwerk hij beschikt.
Beetje mager argument aangezien de uitvoering mager is. Men post een lange lijst met links en dan wordt men geacht op alle linkjes naar LinkedIn te klikken om bij iets interessants te reageren... Dan zie ik liever een format waarbij die interessante informatie direct in het topic staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Is het niet handig om in de faq ook een stuk of solicteren en cv te maken te zetten?

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Thrillseeka schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:21:
Is het niet handig om in de faq ook een stuk of solicteren en cv te maken te zetten?
Wat mij betreft prima, maar dan moet er wel iemand zijn die tijd en zin heeft om daar iets over te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Over het "Wat verdient de ICTer gemiddeld" topic.

Ik vind dat er de laatste tijd wel extreem wordt gemod.
Het is dan wel een opsomtopic, maar ik denk juist niet dat mensen daarnaar opzoek zijn, het topic moet ook te gebruiken zijn voor discussies over waarom Pietje zoveel geld verdient terwijl hij alleen zijn LBO heeft gehaald vorig jaar.
Tevens zijn opmerkingen zoals; "Zo, jij verdient goed voor je leeftijd, hoe heb je dat gedaan?!" eigenlijk niet offtopic. Ik vind ze zelf ook niet echt storend ofzo.

Misschien dat er een topic naast moet komen, als zijnde "Wat verdient de ICTer gemiddeld - Discussietopic" ofzoiets? Maar dat lijkt me ook niet ideaal.

Toch moet er naar mijn mening iets aan het concept gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
endless schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:02:
Over het "Wat verdient de ICTer gemiddeld" topic.

Ik vind dat er de laatste tijd wel extreem wordt gemod.
Er is inderdaad wat steviger gemod, omdat er meer en meer reacties niet binnen de doelstelling van het topic vielen en soft modden niet meer leek te werken en bovendien enorm arbeidsintensief werd.
Het is dan wel een opsomtopic, maar ik denk juist niet dat mensen daarnaar opzoek zijn, het topic moet ook te gebruiken zijn voor discussies over waarom Pietje zoveel geld verdient terwijl hij alleen zijn LBO heeft gehaald vorig jaar.
Dat het topic bedoeld is voor discussies ben ik niet met je eens. Daarentegen is voor het voorbeeld hierboven wel ruimte in de vorm van achtergronden delen: een korte vraag om iets van een beloningsprofiel toe te lichten en een kort to the point antwoord.

De problemen die ik zie zijn dan ook vrij makkelijk aan te wijzen:
  • men kan zich niet inhouden tot het heel concreet uitwisselen van achtergronden (zeg een vraag en een antwoord). In plaats daarvan wil men genuanceerde discussies voeren in tig ronden waarbij ook nog iedereen z'n zegje wil doen
  • men piggybacked allerlei vragen aan reacties
  • men reageert op allerlei gepiggybackte vragen
  • een relatieve kleine groep reageert overmatig in het topic
Hierdoor sneeuwt de opzet van het topic onder.
Tevens zijn opmerkingen zoals; "Zo, jij verdient goed voor je leeftijd, hoe heb je dat gedaan?!" eigenlijk niet offtopic. Ik vind ze zelf ook niet echt storend ofzo.
Het eerste deel is een offtopic waardeoordeel die eerder een mening dan een objectief feit weergeeft. Het tweede deel offtopic in het topic en verdient een apart topic. Ondanks dat je een andere mening bent toegedaan zijn er weldegelijk velen die zich er wel aan storen.
Misschien dat er een topic naast moet komen, als zijnde "Wat verdient de ICTer gemiddeld - Discussietopic" ofzoiets? Maar dat lijkt me ook niet ideaal.
Heb het overwogen, maar is verre van ideaal inderdaad. Het laatste wat je wilt is zijn 2 topics die kruiselingse verbanden hebben.
Toch moet er naar mijn mening iets aan het concept gedaan worden.
Ik sta open voor suggesties :) Als het even kan modereer ik liever ook niet met harde hand :) Als de oplossing maar praktisch modbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik reageer even puur als user.

Maar ik ben het wel een beetje eens met endless. De balans vinden tussen teveel offtopic of teveel ontopic is natuurlijk moeilijk, maar enkel posten zonder reactie is over het algemeen ook niet leuk.

Ik heb er niet concreet een oplossing voor, maar als niemand meer op elkaar mag reageren zie ik persoonlijk ook niet echt het 'leuke' aan zo'n topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
elevator schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:33:
Ik reageer even puur als user.

Maar ik ben het wel een beetje eens met endless. De balans vinden tussen teveel offtopic of teveel ontopic is natuurlijk moeilijk, maar enkel posten zonder reactie is over het algemeen ook niet leuk.

Ik heb er niet concreet een oplossing voor, maar als niemand meer op elkaar mag reageren zie ik persoonlijk ook niet echt het 'leuke' aan zo'n topic :)
Wellicht nog meer commentaar en suggesties?

Waar mogelijk probeer ik inhoudelijke subdraadjes af te spitsen. Voor de rest is het een lastig evenwicht, vandaaar dat input gewenst is over wat men graag zou zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Misschien duidelijk(er) vermelden dat vragen/opmerkingen/antwoorden moeten slaan op een specifiek persoon en de bijbehorende salaris-post die hij heeft gedaan Wanneer de betreffende vraag/opmerking/antwoord een bredere discussie kan uitlokken (ie: iemand maakt een opmerking waarvan hij weet dat anderen zich ermee gaan bemoeien) dan moet hij in een apart topic worden behandeld.

goed: was dat het eerste aanbod of heb je nog onderhandeld?
fout: je moet altijd 20% meer vragen dan het eerste bod.

goed: mag je nog certificaten gaan halen in je eerste jaar?
fout: een management-cursus is niet relevant te noemen voor een IT-consultant.

Maar dit is misschien een beetje te vaag en genuanceerd om duidelijk over te brengen :)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 24-06-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Wie kan mij zeggen hoeveel belasting ik moet gaan betalen.
Ik krijg van een Duitse zgn..berufsgenossenschaft
een verzekeringsbedrag uitgekeerd over een periode van ong.. 10jaar.
na een slopend juridisch gevecht met deze instantie heb ik samen met mijn duitse advocaat
deze berufsgenossenschaft zover kunnen krijgen om nu een invaliditeitsuitkering te krijgen.
ben nl door Nederlandse artsen 80/100% afgekeurd.
ik hoop dat ik hier op de goede site ben en iemand mij raad kan geven.
als ik op deze topic verkeerd ben haal ik dit er wel weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
tonysettanta schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:19:
Wie kan mij zeggen hoeveel belasting ik moet gaan betalen.
Ik krijg van een Duitse zgn..berufsgenossenschaft
een verzekeringsbedrag uitgekeerd over een periode van ong.. 10jaar.
na een slopend juridisch gevecht met deze instantie heb ik samen met mijn duitse advocaat
deze berufsgenossenschaft zover kunnen krijgen om nu een invaliditeitsuitkering te krijgen.
ben nl door Nederlandse artsen 80/100% afgekeurd.
ik hoop dat ik hier op de goede site ben en iemand mij raad kan geven.
als ik op deze topic verkeerd ben haal ik dit er wel weer af.
Deze vraag hoort niet in dit topic. Wellicht dat je een nieuw topic in het forum kan openen, maar dan zou ik wel de suggestie willen doen om het iets leesbaarder op te schrijven met een duidelijk verhaal, hele zinnen inclusief interpunctie en niet na elke zin een enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien er ook veel topics over geld gaan die niet direct met werk te maken hebben, is het wellicht een idee om er "Werk, inkomen en geld" van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als.... als dat zou moeten dan is "Werk, inkomen en financiën" nog meer van toepassing.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zat net nog even het LinkedIn topic door te lezen. Ik begrijp alleen niet waarom je daar geen links mag toevoegen, maar op het hyves topic weer wel?
Wie zit er bij Hyves?

gevalletje gelijke monnikken, gelijke kappen of speelt er iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Het eerste wat me te binnenschiet is Tweakers Huiskamer vs Werk en Inkomen . De fora zijn van wezenlijk andere aard.

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 08-08-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:10:
Het eerste wat me te binnenschiet is Tweakers Huiskamer vs Werk en Inkomen . De fora zijn van wezenlijk andere aard.
Maar in feite is het een profielensite met weliswaar werkgerelateerde dingen. Wil niet zeggen dat het een toegevoegde waarde kan zijn aan WI, maar eerder aan HK.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het LinkedIn onderwerp heeft niet als doelstelling om profielen uit te wisselen en daarmee dus een opsomtopic te worden, maar om inhoudelijk te discussieren over LinkedIn. Je ziet dan ook weinig tot geen links naar profielen.

Het HK onderwerp over Hyves is meer in HK style met 'eh! ik heb ook een profieltje aangemaakt en wil wat vrienden er bij!' en wat standaard rants over community sites.

Wat ook min of meer het verschil tussen WI en HK is :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Maar waaorm een discussie over een profielenplatform in WI? Leg me dat eens uit? ;)
Het enig raakvlak is omdat het ook gedeeltelijk werkgerelateerd is, maar dat is Hyves ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Outerspace schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:23:
Maar waaorm een discussie over een profielenplatform in WI? Leg me dat eens uit? ;)
Het enig raakvlak is omdat het ook gedeeltelijk werkgerelateerd is, maar dat is Hyves ook.
LinkedIn zomaar een profielenplatform noemen gaat me te ver. Het is het profielenplatform voor professionals en het wordt ook serieus als zodanig gebruikt, getuige mijn ervaringen en de discussie in het topic. Daarmee is het gewoon 100% ontopic in WI :) Dit maakt het ook meteen onlogisch om profielen op te gaan sommen, want de meeste mensen in WI kennen elkaar professioneel helemaal niet.

Het Hyves topic is evenzeer ontopic in de HK: Hyves is een sociaal profielenplatform en de HK is een sociale community :)

Volgens mij staan beide topics op de juiste plaats en hebben ze de inhoud die bij de respectievelijke fora horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het is niet gedeeltelijk werkgerelateerd, LinkedIn draait alleen maar om werkgerelateerde relaties.

Ik heb in ieder geval nog niet ontdekt hoe ik mijn breezah vakantiefoto's kan plaatsen, mijn blogs kan posten en natuurlijk respect +1 kan doen. Ik kan er alleen mijn cv plaatsen, (oud)collega's opzoeken en jobs bekijken. En aangeven dat ik wel interesse heb in careeropportunities.

Bij Hyves zie je dit iets opkomen, maar niet als primaire doelstelling van de site, maar meer als een toevallige melkkoe die in de stal kwam te staan toen de userbase van Hyves groot genoeg werd om er wat geld uit te halen naast de normale advertenties.

Het zit 'm dus in de insteek van de sites.

Hoewel Rukapul het waarschijnlijk niet erg vind als je een Hyves topic in WI aanmaakt over jobs op Hyves, als het maar werkgerelateerd blijft ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

LinkedIn zomaar een profielenplatform noemen gaat me te ver. Het is het profielenplatform voor professionals en het wordt ook serieus als zodanig gebruikt, getuige mijn ervaringen en de discussie in het topic. Daarmee is het gewoon 100% ontopic in WI :) Dit maakt het ook meteen onlogisch om profielen op te gaan sommen, want de meeste mensen in WI kennen elkaar professioneel helemaal niet.

Het Hyves topic is evenzeer ontopic in de HK: Hyves is een sociaal profielenplatform en de HK is een sociale community :)

Volgens mij staan beide topics op de juiste plaats en hebben ze de inhoud die bij de respectievelijke fora horen :)
Ik zie dat ik mijn standpunt verkeerd heb gebracht in Outerspace in "Werk & Inkomen - Feedbacktopic". Ik wil alleen zeggen dat een profielensite (die in dit geval werkgerelateerd is) net zo goed in de HK terecht kan. Zeker omdat niet ten allertijde inhoudelijk gepraat wordt over LinkedIn, alleen wat de ervaringen zijn (en ja, die zijn dan wel weer WI gerelateerd :P).

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het is zeker geen verkeerde discussie Outerspace :)

Als je het bekijkt vanuit profielensite = profielensite is het wat vreemd dat de een in de HK staat en de ander in WI. Alleen zijn de onderwerpen anders van insteek. Als het LinkedIn topic zou verzanden in het spammen van profielenlinks, dan zou er geen plaats voor zijn in WI, maar wel in de HK.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 21:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk is Hyves sociaal georienteerd en is LinkedIn bedoeld om elkaar te vinden voor werkgerelateerde zaken, maar in de basis zijn het beide profielensites en wat dat betreft niet veel anders dan de gemiddelde datingsite.

Ik ga niet met Motrax mee vwb het doel van het topic, want dat is me wat te gekunsteld. In de TS stond nota bene een link naar een profiel, maar er is vanaf het begin streng op toegezien dat dit niet meer gebeurde. Hierdoor is de richting van het topic gestuurd.

Nou ben ik wel van mening dat je in LinkedIn niet zomaar mensen toevoegt die je minder goed kent. Ik vroeg me met name af waarom er dan afwijkende regels gelden. Ik moet het dan ook idd maar toeschrijven aan de 'andere' regels in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Het had zeker in de HK gekund. Het topic begon echter in WI en daarop is enige bijsturing gepleegd om het in lijn met het beleid te brengen en ook om het levensvatbaar te houden in het forum. Als ik kan kiezen tussen een levensvatbaar topic met in potentie een groot publiek of een topic in een forum waar slechts 3k users inkunnen dan geef ik de voorkeur aan het eerste :) Dat het levensvatbaar is blijkt wel uit de bijna 100 reacties en activiteit een jaar na topicstart. Opsomreacties toestaan in zo'n topic is dodelijk leert de ervaring omdat het de rest verdringt.

Wil men LinkedIn profielen uitwissen in de HK dan is men daar vrij in (denk ik, is aan de HK-mods) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Outerspace schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Ik wil alleen zeggen dat een profielensite (die in dit geval werkgerelateerd is) net zo goed in de HK terecht kan. Zeker omdat niet ten allertijde inhoudelijk gepraat wordt over LinkedIn, alleen wat de ervaringen zijn (en ja, die zijn dan wel weer WI gerelateerd :P).
In de Huiskamer kan zeker een topic over LinkedIn maar zal het kwa niveau en inhoud vrijwel altijd anders zijn dan in WI. Een link naar je profiel spammen in zo'n HK-topic is mogelijk, in WI uiteraard niet omdat beide subfora een andere insteek hebben :)
Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:50:
Wil men LinkedIn profielen uitwissen in de HK dan is men daar vrij in (denk ik, is aan de HK-mods) :)
Wat mij betreft wel, maar hoe loos is enkel het spammen van je profiel zonder daar minstens wat interessants bij te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik vind eigenlijk dat de naam van WI de laatste tijd gebruikt wordt ook juist voor woningen en toebehoren. Denk aan : Ervaring met huis kopen deel 5 , Klappen van de huizenbubble? , Overlijdingsrisico op naam van partner

Valt dat niet onder SG?

Anders doe ik een voorstel om WI om te toveren naar WWI:
Wonen, Werk Inkomen.

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik geloof dat Rukapul al eens heeft aangegeven dat een wijziging van de subforumtitel tot de mogelijkheden behoort. Enerzijds boeit het mij niet zo, maar anderzijds hou ik liever wel vast aan WI als afkorting omdat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is.

Feit is wel dat Werk en Inkomen in de praktijk soms wat breder lijkt te zijn dan de titel dekt. We (lees: WI-crew) kunnen best eens kijken of zinnige voorbeelden zoals Wonen, Werk en Inkomen (WWI) een betere optie zijn dan de huidige WI. Zeg ik er wel bij, persoonlijk ervaar ik WI als naam op dit moment niet als onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik opperde al Werk, Inkomen en Financiën

Wonen is meer SG omdat daar ook de verbouwingstopics staan. Ik begreep dan ook niet dat Ervaring met huis kopen in WI stond. Wordt de volgende stap "Auto kopen?"

Financiering van een woning kan ik me daarentegen wel hier voorstellen.

edit...

nu ik hier toch ben
'Stiekem' verlagen van de rente door Postbank +alternatieven

vind ik een bashing title voor een topic dat voor alle banken geldt. DM helpt niet maar een verklaring waarom de titel blijft zoals hij is zie ik toch wel erg graag.

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 07-09-2008 17:48 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een schopje en maar gelijk wat toevoegen. Waarom is wanhopige buurman gaat bouwen geen SG?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Guardian Angel schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:08:
Een schopje en maar gelijk wat toevoegen. Waarom is wanhopige buurman gaat bouwen geen SG?
Dat is het wel maar ik heb ervoor gekozen het vooralsnog even in WI te laten staan. De discussie liep prima en de TS kan niet in SG. Heel soms hebben ook modjes een zwak moment ;)

De opmerkingen over de naam van Werk en Inkomen leg ik binnenkort intern neer ter beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

BLN

Het valt mij op dat er steeds meer "oneliners" gepost worden. Hiermee bedoel ik reacties op posts van anderen, zonder enige onderbouwing. Dit lijkt me voor de discussie weinig waardevol. In de policy heb ik hier niets over gevonden (wou even kijken of er iets over zou staan) dus ik was benieuwd hoe we daar mee omgaan.

Vaak wordt dit wel gecorrigeerd door andere forumleden, maar dan zijn er ondertussen al 2 onnodige posts gedaan. Als de oneliner onderbouwd was geweest had je ipv 2 onnodige posts 1 nuttige gehad, en dat vind ik jammer.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het ligt aan de situatie. Soms hoeft een enkele reactie/oneliner niet storend te zijn en een andere keer is het de start van een heel offtopic discussie. Mocht je het tegenkomen dan kun je het beste een Topicreport aanmaken met een link naar de bewuste post. Als de crew dan met je van mening is dat het ongewenst is, dan wordt het vanzelf opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Outerspace schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:59:
Ik vind eigenlijk dat de naam van WI de laatste tijd gebruikt wordt ook juist voor woningen en toebehoren. Denk aan : Ervaring met huis kopen deel 5 , Klappen van de huizenbubble? , Overlijdingsrisico op naam van partner

Valt dat niet onder SG?
Dat 3e topic is sowieso WI aangezien WI volgens de policy ook financiele producten afdekt.
Het 1e topic is WI uit historisch oogpunt denk ik, omdat er vaak financiele-/hypotheekaspecten in besproken worden wat uiteraard ook een zeer belangrijk element is. Er is ooit getracht het de financiering en de rest uit te splitsen naar aparte topics, maar dat wilde men niet. Gezien de historie lijkt het verdedigbaar om het in WI te houden.
Het 2e topic is financieeleconomisch van aard wat van alle beschikbare fora het dichtst bij WI ligt omdat het relateert aan zowel financien.

Al met al een aardige match met WI.
Anders doe ik een voorstel om WI om te toveren naar WWI:
Wonen, Werk Inkomen.

Any suggestions?
Niet mijn persoonlijke favoriet ;) Wel doet me dit herinneren dat ik een oude belofte nog niet aan ben toegekomen:
Rukapul schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:07:
Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.
SmartDoDo schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:52:
Ik geloof dat Rukapul al eens heeft aangegeven dat een wijziging van de subforumtitel tot de mogelijkheden behoort. Enerzijds boeit het mij niet zo, maar anderzijds hou ik liever wel vast aan WI als afkorting omdat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is.

Feit is wel dat Werk en Inkomen in de praktijk soms wat breder lijkt te zijn dan de titel dekt. We (lees: WI-crew) kunnen best eens kijken of zinnige voorbeelden zoals Wonen, Werk en Inkomen (WWI) een betere optie zijn dan de huidige WI. Zeg ik er wel bij, persoonlijk ervaar ik WI als naam op dit moment niet als onvolledig.
^ gaan we doen doen :)
Guardian Angel schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:43:
Ik opperde al Werk, Inkomen en Financiën
Wat zeker zinvol is. Alternatief voor financien zou 'economie' kunnen zijn of een van de vele andere termen in deze categorie.
Wonen is meer SG omdat daar ook de verbouwingstopics staan. Ik begreep dan ook niet dat Ervaring met huis kopen in WI stond. Wordt de volgende stap "Auto kopen?"
Hierboven heb ik een gedeeltelijke reden gegeven. Niet een waterdichte argumentatie wellicht maar is het fout dat het topic in WI staat?
Als ik het me goed herinner zijn er wel enige topics over het financieren van een auto in WI geopend trouwens.
Financiering van een woning kan ik me daarentegen wel hier voorstellen.
Ik heb een flinke tijd veel tijd en moeite erin gestoken om de financiering van een woning in een apart topic te plaatsen. Hiervoor ontbrak echter elke support en dus ben ik toen tot het inzicht gekomen dat het huidige topic dan maar een tweekoppige draak moet blijven wat overigens meer zegt over het tweekoppige karakter dan over de kwaliteit van het topic (welke best goed te noemen is in mijn opinie).

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Rukapul schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:25:
[...]
Ik heb een flinke tijd veel tijd en moeite erin gestoken om de financiering van een woning in een apart topic te plaatsen. Hiervoor ontbrak echter elke support en dus ben ik toen tot het inzicht gekomen dat het huidige topic dan maar een tweekoppige draak moet blijven wat overigens meer zegt over het tweekoppige karakter dan over de kwaliteit van het topic (welke best goed te noemen is in mijn opinie).
Allereerst, dank voor de reactie in het algemeen.

Wat betreft het bovenstaande, ik lees in WI lang niet alles en dit topic had niet mijn interesse anders had ik -mogelijk- wat kunnen bijdragen. Dat geldt trouwens óók voor andere onderwerpen die ik mis.

Ik heb helaas niet altijd genoeg energie om iets goed uit te zoeken en een degelijk "product" neer te zetten, maar als me wat tijd gegund wordt wil ik mijn steentje wel bijdragen. Een DM mijn kant op is voldoende.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Mededeling: vernieuwd Werk en Inkomen - Beleid :) Credits en commentaar zijn voor SDD :P

(en op bovenstaande koppel ik de resultaten van de interne discussie binnenkort terug)

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Commentaar: ik zou de HGA ook vermelden onder het kopje 'Contactgegevens' / ' Je bent het oneens met de moderators' .

Vraag: Een stuk over 'ik heb een huis gekocht / ga kopen', dat haal ik er niet echt terug uit
topics over financiële producten en diensten zoals verzekeringen, betaal- en spaarrekeningen, hypotheken, consumentenkredieten, creditcards en leningen.
. Kan dat er nog tussen of denken jullie dat bovenstaande voldoende omschreven is?

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-11-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mij wilt LuNaTiC zo weinig mogelijk van werk en inkomen weten :P

Wat is je redenering om de admin specifiek te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

SmartDoDo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:24:

Wat is je redenering om de admin specifiek te benoemen?
Vanwege de tekst zelf:
Je bent het oneens met de moderators' .
Als je het echt oneens bent en je zal het nooit eens worden is het toch handig om te weten wie je aanspreekpunt dan is.
Volgens mij wilt LuNaTiC zo weinig mogelijk van werk en inkomen weten :P
Huis kopen kost tijd, geld en veeeel moeite.

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 05-11-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Outerspace schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:28:
[...]

Als je het echt oneens bent en je zal het nooit eens worden is het toch handig om te weten wie je aanspreekpunt dan is.
Dat is iets voor in het Algemeen Beleid en de Forum FAQ omdat het alle fora aangaan, niet specifiek WI :)

Maar vind het een goed punt, want dan heb ik iets om elders aan te vullen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Dan heb ik verder niets meer toe te voegen, wel wil ik aangeven dat ik WI een erg succesvol subforum vind en goed beheerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat eerste deel ik, dat 2e vind ik lastig beoordelen maar vind ik ook fijn om te horen. Daar doen we het voor :Y)

/me SDD steekt veer in Rukapul's kont aangezien hij actiever in WI is dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Outerspace schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:12:
Dan heb ik verder niets meer toe te voegen, wel wil ik aangeven dat ik WI een erg succesvol subforum vind en goed beheerd wordt.
Met dank aan o.a. curry684 (dacht ik) :) (en de huidige mods natuuuuurlijk!!)

Maar even op een hele andere noot. Ik zie in de faq niets over het beginnen van een bedrijf / eenmanszaak en ik zie daar regelmatig een topic over verschijnen. Zou het niet handig zijn om wat algemene info in de faq op te nemen over het starten als ZZP-er of van een eenmanszaak / bedrijf.

De oorzaak waarom ik er over begin omdat ik mogelijk binnenkort zelf een eenmanszaak ga beginnen (of iig ga freelancen) en ik had een beetje verwacht dat er wel wat handige tips in de faq zouden staan. Het liefst geschreven door een succesvolle ondernemer natuurlijk :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als iemand interesse heeft om daar een stuk over te schrijven, dan kunnen we zeker kijken of er een faq van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
SmartDoDo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:37:
Als iemand interesse heeft om daar een stuk over te schrijven, dan kunnen we zeker kijken of er een faq van te maken is.
Precies. Desnoods wat quote-tags eromheen en klaar is Rukapul :)

Voor goede gebruikerscontent vinden we altijd wel een plaatsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hap. :)

Als ik er de komende, voor mijn doen, drukke maanden tijd voor kan vinden, wil ik daar o.o.v.b. best aan gaan werken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
En vanaf heden is de titel van dit toipc ook vernederlandst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jammer van je typo :+
Standeman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:33:
[...]

Met dank aan o.a. curry684 (dacht ik) :) (en de huidige mods natuuuuurlijk!!)

Maar even op een hele andere noot. Ik zie in de faq niets over het beginnen van een bedrijf / eenmanszaak en ik zie daar regelmatig een topic over verschijnen. Zou het niet handig zijn om wat algemene info in de faq op te nemen over het starten als ZZP-er of van een eenmanszaak / bedrijf.

De oorzaak waarom ik er over begin omdat ik mogelijk binnenkort zelf een eenmanszaak ga beginnen (of iig ga freelancen) en ik had een beetje verwacht dat er wel wat handige tips in de faq zouden staan. Het liefst geschreven door een succesvolle ondernemer natuurlijk :)
Outerspace schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:12:
Met bovenstaande reacties.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

SmartDoDo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:37:
Best kans dat ik daar binnenkort tijd voor ga hebben en ook nog uit eigen ervaring kan vertellen :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er is eenvoudig zoveel te vinden dat het eigenlijk gekkenwerk is om een FAQ daarvoor te schrijven. Via de KvK en Belastingdienst e.d. is er volop informatie.

Je komt er al snel achter dat als je het goed wilt doen je alles compleet moet hebben. Te denken valt aan subsidies en vergunningen e.d. die vaak wijzigen.

Ik dacht dat het e.e.a. snel en simpel op papier kan worden gezet maar daar kom ik op terug. Mijn advies is dan ook om niet aan zo'n FAQ te beginnen mede omdat de situatie nooit hetzelfde is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Niet alleen dan, wanneer je een mooi stuk hebt uitgewerkt is de kans groot dat het inmiddels (bijna) achterhaald is. Dat zien we al met de huidige inhoudt van de FAQ in WI.

We hebben een tijdje terug gedacht aan een FAQ waarin diverse nuttige verwijzingen staan naar topics op GoT of externe bronnen. Ik denk dat we daar meer plezier van hebben met minder werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lijkt me ook, vandaar "vaak wijzigen".

OK, operation aborted. :)

ARME AOW’er

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

SmartDoDo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:14:
Niet alleen dan, wanneer je een mooi stuk hebt uitgewerkt is de kans groot dat het inmiddels (bijna) achterhaald is. Dat zien we al met de huidige inhoudt van de FAQ in WI.

We hebben een tijdje terug gedacht aan een FAQ waarin diverse nuttige verwijzingen staan naar topics op GoT of externe bronnen. Ik denk dat we daar meer plezier van hebben met minder werk :)
Geen of die FAQ er is, maar ben nu te lui om twee klikjes weg te kijken :X

Misschien een topic of links plaatsen over wat er nu wettelijk toe is gestaan en wat gebruikelijk is rondom aanmaningen/incassobureaus e.d.?

Zoek nu bijna elke week wel een keer iets op of na, maar is lastig te vinden. Gelukkig niet altijd voor me zelf :+

Nu namelijk een simpel voorbeeld: dagtekening 13 februari, ontvangen op 26 februari, of 't even binnen 5 dagen betaald kan worden. Geen eerste of tweede herinnering ontvangen, wel meteen rente er op. Dat zijn een hoop punten om uit te zoeken en het lijkt me dat er meer mensen tegen aan lopen. En ja, dit is een voorbeeld. Ik hoef er geen antwoord op.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Spijtig dat het immer populaire topic "Wat verdient een ICT-er gemiddeld" gesloten is. Ik begrijp wel dat mod het beu is telkens te moeten ingrijpen, telkens posts te moeten verwijderen,... telkens politie-agent van dit topic te moeten spelen.

Aan de andere kant, zeer spijtige zaak dat dit topic verdwijnt. Voor mezelf was deze pagina gebookmarked en ging ik er als eerste naar toe om de laatste reacties te lezen, om dan vandaar naar de hoofdpagina van Tweakers te surfen en het "echte" nieuws te lezen. Als ik zo eens rond me kijk/keek dan is dit bij vele collega's/ex-collega's het geval. Een mens leest/praat/klaagt/roddelt/speculeert/... nu eenmaal graag over geld en auto's en andere voordeeltjes.

Misschien ware het een ideetje een soortgelijk topic te openen, maar enkel posts toe te laten met een eenvoudig formpje (leeftijd/opleiding/certificaten/werkervaring/werkgever/... de klassieke velden). Op die manier vermijd je het eeuwige geleuter dat nu inderdaad de topic kapot gemaakt heeft en blijft de salaris-topic absoluut "clean" en overzichtelijk.

Aan de andere kant... dat geleuter was nu ook wel weer part of the fun. Misschien een idee om iets te voorzien zodat op elke salaris-post (met het formpje met de verplichte velden en niks anders) een reacties-pagina kan opgeroepen worden, waar dan naar hartelust kan geleuterd worden.

Op die manier blijft de inkomsten-topic "clean", en zien we de bomen door het bos weer, maar blijft tegelijkertijd de "sociale functie" van de reacties/vragen/opmerkingen/... op elkaars salaris-post bestaan.

't Is maar een ideetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Oops, en deze moest in het terugkoppelingstopic komen, maar blijkbaar heb ik de verkeerde knop gebruikt (na 12 uur op een scherm turen kan dat al eens gebeuren). Wil je deze verplaatsen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
gemerged :)

laat de format ideeen maar komen

[ Voor 62% gewijzigd door Rukapul op 14-05-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit topic is gesloten omdat niet aan de strikte richtlijnen van tweakers.net is voldaan.
Zelf denk ik dat het topic voor een hoop mensen een mooi referentie punt is. Helaas dat dat nu ergens in een diep donker gat verdwijnen bij de overige gesloten topic.

Wellicht dat onze gewaardeerde moderators simpelweg de titel kunnen aanpassen in [Discussie] Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8 )
Dit geeft dan ook de vrijheid om over de salarissen (en arbeidsvoorwaarden) te discussieren, wat wellicht een hoop mensen erg boeiend vinden. Blijkbaar is dat nu de trend en hebben de meeste mensen op tweakers hun salaris wel gepost.

EDIT:
Of is het de bedoeling om dit soort zaken te bespreken in Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 15-05-2009 07:37 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 00:37
Dus na 8 delen en letterlijk duizenden posts, kom je tot de constatering dat dit Topic niet aan de voorwaarden voldoet? _/-\o_ Of zijn de voorwaarden onlangs misschien gewijzigd en is dit Topic niet langer relevant voor Tweakers? :)

Misschien even niet vergeten van dit topic daadwerkelijk te sluiten? Dat ik en anderen kunnen replyen op een "gesloten" Topic, lijkt me nu niet bepaald de bedoeling. O-)

[ Voor 27% gewijzigd door makila op 15-05-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom is dat topic nou weer gesloten?? Ik vond het nochtans interessant.. Ik begrijp die regelgeving hier af en toe echt niet...

Heb net even gekeken... Ik lees dat topic al geruime tijd, en het zogenaamde off-topic geklets vind ik nogal meevallen. Wat moeten we dan? Alleen klakkeloos ons inkomen neerplempen? Dat is toch niet interessant? Het is toch een discussieforum, of niet?

[ Voor 49% gewijzigd door Nyarlathotep op 15-05-2009 08:22 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
ZZP'ers, stagiaires, gel#l over leaseauto's, gel#l over opleidingen...

Ja, alleen je inkomen neerplempen en vragen beantwoorden over onduidelijkheden ter nuancering.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gebeurde toch ook?
Leaseauto is toch ook inkomen? Ik betaal toch echt belasting daarvoor...

Iedere pagina zijn meerdere post over de inkomens te vinden...

Niet zo streng, maakt het een stuk leuker voor iedereen!

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste