Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 16:59

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
We hebben gemerkt dat mensen bij 'foute topics' (en in mindere mate bij normale topics) toch de neiging hebben om te posten dat ze een Topic Report hebben gedaan. Bovendien weten veel mensen niet hoe de Topic Reports werken, dus hier een kort kijkje achter de schermen: hoe zien de moderators Topic Reports, en wat kun je nou het beste wel en niet doen als het gaat om Topic Reports :)

Wat is een Topic Report?

Een Topic Report of TR wordt gedaan met dit handje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif bovenaan een topic. Het kan zijn dat er wat mis is met de titel, dat het in een ander forum hoort, of juist helemaal niet op GoT hoort. Het is ook mogelijk dat er een bepaalde foute post binnen een topic wordt gedaan, en dat er door een moderator naar gekeken moet worden :)

Hoe werken ze nou?

Als er een of meerdere topic reports zijn gedaan, ziet de crew dat zo bovenaan het topic:

En dan kan er op die link geklikt worden om de inhoud van die TRs te bekijken :) De moderator die de TRs dan leest kan er voor kiezen om erop actie te ondernemen, te overleggen, het zo even aan te kijken, of het simpelweg niet eens te zijn met de TR en deze te verwijderen :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/tr3.gif

In een subforum zien de TRs er zo uit:

Waarom mag ik niet in het topic zeggen dat ik een TR heb gedaan dan?

Mensen gebruiken als excuus voor het melden dat ze een TR hebben gedaan dat het dan scheelt voor de moderators, dat ze er niet zoveel hoeven te lezen of te verwijderen. Dat is al meerdere keren al uitgelegd, maar nu even nog duidelijker: een moderator kan met 1 enkel vinkje alle TRs verwijderen, al staan er 100:

Een post als de volgenden:
TR Done Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif
Topic gereport, er hoeft niet meer gereageerd te worden :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif
en
Topic is al gereport mensen.
is natuurlijk totaal niet nodig: niemand heeft er wat aan, het is verspilde moeite, en het kan zelfs irritatie bij een topicstarter of andere users opwekken :)

Waarom krijg ik geen feedback op mijn Topic Report?

Deze vraag is al meerdere keren gesteld in Lieve Adjes in topics die over Topic Reports gingen: het antwoord is vrij simpel, moderators zouden een complete dagtaak hebben aan het beantwoorden/bediscussiëren van TRs, en zouden dan niet meer aan hun normale taak toekomen. Vandaar dat feedback op TRs niet gebeurt: men ziet vanzelf wel of er in een topic actie is ondernomen of niet :)

Voor wat extra info over de verschillen tussen TRs en Schop een modje kan je dit even doorlezen :)

Dus, als je ziet dat er iets aan de hand is met een topic, maak netjes een Topic Report aan (als het gaat om een specifieke post graag met quote ;) ) maar ga niet in het topic zitten posten dat er iets fout zit, of reageren op een foute post. Dat houdt het topic schoon in het geval van een groot topic, en maakt GoT voor iedereen leuker en fijner om te posten ;)

Veel plezier verder op ons mooie forum :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 27-09-2004 08:43 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraagje: moet een mod een topic openen om te zien of er TR's zijn of is het voor mod's ook zichtbaar in de topiclijst? (bijv in de linker kolom, waar ook die gele en rode foldertjes staan?) Als een mod elk topic moet openen lijkt me dat omslachtiger dan even in de topiclijst kijken naar een TR icoontje ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Microkid schreef op 26 september 2004 @ 15:07:
Vraagje: moet een mod een topic openen om te zien of er TR's zijn of is het voor mod's ook zichtbaar in de topiclijst? (bijv in de linker kolom, waar ook die gele en rode foldertjes staan?) Als een mod elk topic moet openen lijkt me dat omslachtiger dan even in de topiclijst kijken naar een TR icoontje ofzo.
't Is ook te zien in de topiclijst en tegenwoordig ook in Active Topics :)

Btw, leuk initiatief dit, denk dat het wel aardig is om te lezen hoe alles achter de schermen werkt :)

It's only after you've lost everything that you're free to do anything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061564101.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

trouwens, misschien is het wel handig om erbij te zeggen dat niet ALLES hoeft te worden gereport. Wat ik daarmee bedoel, als een topictitel geheel in CAPS staat, dan hoeft dat echt niet gereport te worden, dat valt de mod ook heus wel op :P Dus echt alleen relevante reports over een topic zelf.

Niet dat ik me er écht aan stoorde als mod, maar het is nogal loos en als mod moet je dan toch weer wat kliks extra doen om de reports te bekijken terwijl het echt wel obvious is dat de titel ontcapped moet worden :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Zie mijn startpost Microkid, ik heb even een screenshot toegevoegd :)
Durden schreef op 26 september 2004 @ 15:08:
[...]

Btw, leuk initiatief dit, denk dat het wel aardig is om te lezen hoe alles achter de schermen werkt :)
Yep, daar was blijkbaar nogal wat onduidelijkheid over bij de users, en die nemen we graag weg :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 21:27

chem

Reist de wereld rond

Remy schreef op 26 september 2004 @ 15:13:
[...]
Zie mijn startpost Microkid, ik heb even een screenshot toegevoegd :)
[...]
Yep, daar was blijkbaar nogal wat onduidelijkheid over bij de users, en die nemen we graag weg :)
Ze kunnen ook MyReact downloaden :P

Andere template maar werking is pretty much hetzelfde.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 08:09

Korakal

Up up up!

Durden schreef op 26 september 2004 @ 15:08:
[...]
voor de volledigheid: zo ziet het er in Active Topics uit :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Korakal/images/activetopics_tr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dan ziet het er wel wazig uit :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

LuNaTiC schreef op 26 september 2004 @ 15:21:
dan ziet het er wel wazig uit :+
De HK bij Remy golft anders nog wat méér :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Korakal schreef op 26 september 2004 @ 15:21:
[...]

voor de volledigheid: zo ziet het er in Active Topics uit :)

[afbeelding]
Ik dacht dat dit niet mogelijk was door de beperking van MySQL i.c.m. de rechtenstructuur. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

We Are Borg schreef op 26 september 2004 @ 15:24:
[...]

Ik dacht dat dit niet mogelijk was door de beperking van MySQL i.c.m. de rechtenstructuur. Weer wat geleerd ;)
Iedere moderator ziet álle topics met een topicreport in de Active Topics, weergegeven met zo'n vlaggetje. Echter, afhankelijk van de rechten van de betreffende moderator kan je een topicreport wel of niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

[...]

't Is alleen maar mogelijk dat alle moderators bij alle topics zien dat er een TR staat. Of je de inhoud van de TR kunt lezen is nog wel afhankelijk van je rechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Aha, op die manier. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Kijk dit verheldert wel een hoop. Ik wilde altijd al weten hoe de modjes dit zagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40

ThaHandy

Discovery Channel

ik dacht altyd dat er een TR topic was waar alle TR's heen gingenzow :?
dit verklaart alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verduidelijkt het voor de mod als je een linkje neerzet in de TR waar het over gaat?

Bv: We Are Borg in "Topic Reports: hoe werken ze nou voor de..."
offtopic:
Geen zin om er een fatsoenlijke link van te maken :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 19-04 21:27

chem

Reist de wereld rond

Motrax schreef op 26 september 2004 @ 17:27:
Verduidelijkt het voor de mod als je een linkje neerzet in de TR waar het over gaat?

Bv: We Are Borg in "Topic Reports: hoe werken ze nou voor de..."
offtopic:
Geen zin om er een fatsoenlijke link van te maken :P
Als het een groot topic is dan helpt dat wel.

een melding "dat laatste bericht kan echt niet" is leuk, maar een uur later kan dat een heel ander bericht zijn ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

chem schreef op 26 september 2004 @ 17:30:
[...]

Als het een groot topic is dan helpt dat wel.
Ook in kleinere topics is het wel plezierig hoor; als je refereert naar een post is het in alle gevallen het duidelijkste (en snelste om in te kunnen grijpen) als je ook de link naar die betreffende post neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Is het niet ook handig dat wij als users zien dat er een Topic Report is aangemaakt? Niet hoeveel, of door wie (en dus ook niet de inhoud), maar dat niet 100 mensen een topicreport gaan aanmaken over een wel erg obvious laag topic.

Je ziet bijv vaak spam, code requests, etc. etc. als beginpost waar je dan een topicreport over aanmaakt, echter zullen tientallen mensen die misschien doen. Ik bedoel dus als er een first-post is, dat je er een soort van firstpost report van kan maken zodat je het simpel aan de kant kan laten als je ziet dat dat al gedaan is.

Anders houdt je altijd users die geen topicreport maken, maar wel zeggen 'slecht onderwerp: ow" of zo...

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 01:20

crisp

Devver

Pixelated

Om een linkje naar een bepaalde post snel in je TR te zetten kan je klikken op de datum van de post onderin bij de "laatst geplaatste berichten" ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 17:07

curry684

left part of the evil twins

jonggoud.nl schreef op 26 september 2004 @ 17:33:
Is het niet ook handig dat wij als users zien dat er een Topic Report is aangemaakt? Niet hoeveel, of door wie (en dus ook niet de inhoud), maar dat niet 100 mensen een topicreport gaan aanmaken over een wel erg obvious laag topic.

Je ziet bijv vaak spam, code requests, etc. etc. als beginpost waar je dan een topicreport over aanmaakt, echter zullen tientallen mensen die misschien doen. Ik bedoel dus als er een first-post is, dat je er een soort van firstpost report van kan maken zodat je het simpel aan de kant kan laten als je ziet dat dat al gedaan is.

Anders houdt je altijd users die geen topicreport maken, maar wel zeggen 'slecht onderwerp: ow" of zo...
Nee, het is vaak besproken maar het zal niet gebeuren, zoek maar eens in LA.

Zoals Remy al stelt: geef maar gewoon 100 TR's als we niet reageren, of als het echt ernstig is ga naar Schop een Modje. Maar altijd liever teveel TR's dan te weinig :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Wat een knakentopic, maar even een TR aangemaakt :/

:+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
ik dacht altijd dat de modjes een PM kregen en dat ze er waarschijnlijk helemaal naar van werden :P Rare gedachtenspinsels ook altijd, hoe kom ik erop :P Zal het voortaan eerder toen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 27-02 17:49
Erkens' screenshot roept natuurlijk nog wat vragen op :P
Namelijk, wat is een topicnote?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 19:13

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

cryforhelp schreef op 26 september 2004 @ 22:51:
Een notitie bij een topic. :) Moderators kunnen daar opmerkingen maken, die door andere moderators weer gelezen kunnen worden. :)

Een soortement van geheugensteuntje :)

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 26-09-2004 22:55 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Anoniem: 97917 schreef op 26 september 2004 @ 15:40:
Kijk dit verheldert wel een hoop. Ik wilde altijd al weten hoe de modjes dit zagen :)
Vandaar dan ook dit topic, ter verheldering / verduidelijking :) Behoort allemaal tot de klantenservice van GoT ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Worden alle TRs bij een draadje opgeslagen? (Ook nadat een mod erop heeft ge-acteerd?)

(Gewoon ff nieuwsgierig!)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

pven schreef op 26 september 2004 @ 23:02:
Worden alle TRs bij een draadje opgeslagen? (Ook nadat een mod erop heeft ge-acteerd?)

(Gewoon ff nieuwsgierig!)
Wat bedoel je? Een moderator kan alle TR's in 1 klap wissen, maar kan ook invidiuele TR's wissen.

Sommige moderators kiezen ervoor om alle TR's te laten staan ter beoordeling van een collega (of omdat ze lui zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat wilde ik weten; thx! :)

offtopic:
Stelletje luie donders hier ... :+ :P

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:37
is dan niet het nut van dat kaartje weg? Nu valt het dus niet gelijk op als er een nieuwe TR bij is gekomen omdat er nog een oude al een hele tijd staat, of veranderd ie van kleur bij ongelezen? (lijkt me niet)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dit vraag ik me dan eigenlijk ook wel af, is een TR anoniem? dus zien de mods wie een TR gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 19:13

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

LifeTecH schreef op 26 september 2004 @ 23:08:
Dit vraag ik me dan eigenlijk ook wel af, is een TR anoniem? dus zien de mods wie een TR gemaakt heeft?
Ja :) Hij is voor users anoniem, maar een moderator ziet wie een TR heeft gemaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 26-09-2004 23:09 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maverick schreef op 26 september 2004 @ 23:06:
is dan niet het nut van dat kaartje weg? Nu valt het dus niet gelijk op als er een nieuwe TR bij is gekomen omdat er nog een oude al een hele tijd staat, of veranderd ie van kleur bij ongelezen? (lijkt me niet)
Door de mousover (ik zeg het goed hoop ik ;)) krijg je te zien hoeveel TR's er daadwerkelijk zijn. Zo kun je ook bijhouden of er bijgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ja is echt anoniem :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061564207.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee hoor - maar het aantal topic reports staat wel in een alt-tekst waardoor die zichtbaar zijn zonder dat je de TR's hoeft te lezen en dan weet je al vrij snel ofdat er nieuwe TR's bij zijn of niet :)
Moderators zien wel wie de topic report geplaatst heeft - users zien dat uiteraard niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De meeste mods verwijderen een TR zodra ie 'afgehandeld' is, tenzij het resulteert in een slotje waarna ie ter referentie blijft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

cryforhelp schreef op 26 september 2004 @ 22:51:
Praktijkvoorbeeld uit CME:
Iemand maakt een report dat een topic wel handig is als subvermelding in de Faq. De moderator leest dat, handelt hem af, verwijderd de TopicReport en plaatst evt. een topicnote dat duidelijk is voor collega's dat hij klaar/afgehandeld is en evt. op welke wijze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42090/full.gif

Dat is even als voorbeeld, iedere fora kan weer een andere manier van afhandeling hebben. Zo zijn er ook fora waarbij men de TR's laat staan, bijv. om het topic wat langer in het oog te houden oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de startpost staat nota bene een screenshot van een TR .. Kijk eens of je daarin nicknames ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116850

Dit topic staat ook in het mededelingenforum, voorzien van een icoontje met een 'a'. En 'a' staat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alias :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 116850 schreef op 27 september 2004 @ 11:15:
Dit topic staat ook in het mededelingenforum, voorzien van een icoontje met een 'a'. En 'a' staat voor?
alias

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BalusC schreef op 27 september 2004 @ 08:22:
[...]
In de startpost staat nota bene een screenshot van een TR .. Kijk eens of je daarin nicknames ziet ;)
Ik had niet door dat dat een tr was, ik was in de verontstelling dat mods daar niet aan deden. Excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

LifeTecH schreef op 27 september 2004 @ 11:17:
[...]

Ik had niet door dat dat een tr was, ik was in de verontstelling dat mods daar niet aan deden. Excuses :)
Waarom zou die screenshot daar anders staan :P En ja dit waren voorbeeld TR's speciaal voor dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

curry684 schreef op 27 september 2004 @ 11:34:
[...]

Waarom zou die screenshot daar anders staan :P En ja dit waren voorbeeld TR's speciaal voor dit topic ;)
Ik wil al zeggen, zo bot is curry toch nooit :P

Tot slot nog even een algemene vraag: waarom de topic-overzichten blurren. Wat staat er eventueel bij, wat wij niet kunnen / mogen zien?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116850 schreef op 27 september 2004 @ 11:15:
Ga er eens met je muis over: "Dit topic is een alias"

/spuit xx
BtM909 schreef op 27 september 2004 @ 11:41:
[...]
Tot slot nog even een algemene vraag: waarom de topic-overzichten blurren. Wat staat er eventueel bij, wat wij niet kunnen / mogen zien?
Maakt dat het voorbeeld dan duidelijker als er extra ruis/tekst in het voorbeeld staat? ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-09-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 01:56

JHS

Splitting the thaum.

BtM909 schreef op 27 september 2004 @ 11:41:
[...]

Degene uit de startpost is uit de HK, en bij degene van de AT staan ook HK topics :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 44568 schreef op 27 september 2004 @ 11:45:
Maakt dat het voorbeeld dan duidelijker als er extra ruis/tekst in het voorbeeld staat? ;)
ach so :)

Er doemden herinneringen op naar gemaskeerde kenteken-platen (ter herkenning dus weggewerkt)
JHS schreef op 27 september 2004 @ 11:49:
[...]
Degene uit de startpost is uit de HK, en bij degene van de AT staan ook HK topics :)
Nee echt??? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Remy schreef op 26 september 2004 @ 22:56:
[...]
Vandaar dan ook dit topic, ter verheldering / verduidelijking :) Behoort allemaal tot de klantenservice van GoT ;)
Niet eens een 0900-gothelpdeks lijn? :+ Lekker betalen voor de info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Eerder door een rampzalige implementatie in React ;)
(Ik weet overigens niet hoe React intern in elkaar zit, ik weet alleen dat ik er met mijn forum met eenzelfde rechtenstructuur geen problemen mee heb :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

*kickje voor aandacht*

Waren alle open vragen en problemen rondom TR's nu echt binnen een dag opgelost? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Nog even één opmerking van mijn kant - als je iets ziet wat absoluut niet door de beugel kan (warez, grote flames, spam op het forum) - maak dan liever een post in Schop een Modje aan, er zijn dan meer mensen die er naar kunnen kijken dan enkel de moderators van het forum zelf :)

• curry684

curry684

Zie wat dat betreft ook dit verhaal :)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
Nog een vraagje:

Telt het aantal relevante topic reports ook voor je "goeie gedrag" op GoT? Dus stel dat je een HK ban of een OW krijgt, wordt het daarmee gecompenseerd o.i.d.?

Niet dat ik van plan ben om een HK ban of een OW te krijgen hoor :P

• cryforhelp
Ja idd, wat silentsnake zegt; zijn TR's goed voor je slijmscore? :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

silentsnake schreef op 29 september 2004 @ 23:06:
Nog een vraagje:

Telt het aantal relevante topic reports ook voor je "goeie gedrag" op GoT? Dus stel dat je een HK ban of een OW krijgt, wordt het daarmee gecompenseerd o.i.d.?
mja, sommige mods gooien de TR's weg :P
misschien dat er in je notes iets gezet wordt: "slijmbal" net zoiets als een user die vroeger alleen maar SU/SM topics had :P
Maar ehm, het posten van een TR is toch geen doel? Ik bedoel je gaat toch niet opzoek naar dat soort dingen, alleen maar om het te reporten :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee - wij kunnen bv. ook geen overzicht creeren van al je topic reports of topic reports aantallen opvragen zoals we dat met posts wel kunnen. :)

Het enige wat heel soms gebeurt is dat iemand die altijd juiste, en constructieve TR's zet daarmee positief opvalt, maar als dat je doel is dan kan ik je nu al vertellen dat je dat doel voorbij gaat schieten ;)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
elevator schreef op 29 september 2004 @ 23:16:
maar als dat je doel is dan kan ik je nu al vertellen dat je dat doel voorbij gaat schieten ;)
Nee hoor, helemaal niet :P Dat vroeg ik me gewoon af.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 21:21
Arghh.. niet gezien dat er al 3 pagina's waren :P
Sorry! :o

[ Voor 91% gewijzigd door Laurenz op 29-09-2004 23:28 ]

Leave only footprints, take only memories

• cryforhelp
Nee - wij kunnen bv. ook geen overzicht creeren van al je topic reports of topic reports aantallen opvragen zoals we dat met posts wel kunnen. :)

Het enige wat heel soms gebeurt is dat iemand die altijd juiste, en constructieve TR's zet daarmee positief opvalt, maar als dat je doel is dan kan ik je nu al vertellen dat je dat doel voorbij gaat schieten ;)
Hehe, ik moet toegeven dat ik daar wel eens op gehoopt heb als ik een TR postte. Maar daar heb ik nu geen last meer van nu ik alle doelen heb bereikt die ik hier kan bereiken ;) ;) (wink-wink, nudge-nudge :P)

• curry684

curry684

So true :)

• RM-rf
  • Laatst online: 00:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Misschien een idee, maar hoe zouden de mensen (zowel Mods als Gebruikers) staan tegenover een direkte Quote+PM-mogelijkheid bij een topicreport (aan de admin-kant dus)..

Zodat de mod altijd makkelijk kan reageren op opmerkingen en misschien het idee van sturing en communicatie wat versterkt wordt...

Uiteindelijk zou dat altijd betekenen dat er geen reageer-plicht is voor een mod, enkel wel de makkelijke optie om dit te doen, als daar mogelijk een aanleiding toe is...?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RM-rf schreef op 30 september 2004 @ 17:36:
Misschien een idee, maar hoe zouden de mensen (zowel Mods als Gebruikers) staan tegenover een direkte Quote+PM-mogelijkheid bij een topicreport (aan de admin-kant dus)..
Dus dat een mod kan reageren op een TR als feedback naar de persoon die hem gezet heeft? Daar sta ik erg positief tegenover, alleen destijds waren er veel mods die dat afwezen omdat ze geen "verantwoording" wilde afleggen.
Zodat de mod altijd makkelijk kan reageren op opmerkingen en misschien het idee van sturing en communicatie wat versterkt wordt...
Als de communicatie verbeterd wordt is dat imo altijd goed.
Uiteindelijk zou dat altijd betekenen dat er geen reageer-plicht is voor een mod, enkel wel de makkelijke optie om dit te doen, als daar mogelijk een aanleiding toe is...?
Dus netzoiets als SM (voordat er TR's waren) mods konden reageren maar kon hem ook gewoon sluiten zonder verder iets nuttigs te melden ;)

• RM-rf
  • Laatst online: 00:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Erkens schreef op 30 september 2004 @ 17:59:
[...]

Dus dat een mod kan reageren op een TR als feedback naar de persoon die hem gezet heeft? Daar sta ik erg positief tegenover, alleen destijds waren er veel mods die dat afwezen omdat ze geen "verantwoording" wilde afleggen.
In theorie kan dat nu al, enkel moet de mod daarvoor op het send PM knopje klikken, en dan een tekst neerzetten, waarbij het niet altijd direkt mogelijk is om aan te geven dat het een PM betreft nav. een topicreport:
een automatische reageer en quote-mogelijkheid zou betekenen dat een topicreport automatisch gequote zou worden ..

Volgens mij zou er niemals een reageer-plicht moeten zijn voor mods, maar zo'n reageer-knop kan het wel makkelijk maken om een PM te sturen als reactie op een topicreport ..

De vraag is wmb zowel of gebruikers dat prettig zouden vinden (is de PushMessage niet een te 'sterke' reageer-methode, die 'te dwingend' overkomt?)
alswel of de crewleden zelf hier nu van in zouden zien, ik denk dat als moderatoren dat niet zien zitten, en het niet zouden 'willen' gebruiken; het ook geen zin zou hebben om het als Feature-request in BUG in te dienen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RM-rf schreef op 30 september 2004 @ 18:07:
Volgens mij zou er niemals een reageer-plicht moeten zijn voor mods, maar zo'n reageer-knop kan het wel makkelijk maken om een PM te sturen als reactie op een topicreport ..
reageer-plicht moet er ook niet zijn, en is ook niet altijd gewenst imo :)
De vraag is wmb zowel of gebruikers dat prettig zouden vinden (is de PushMessage niet een te 'sterke' reageer-methode, die 'te dwingend' overkomt?)
dat zou kunnen ja, toch maar wachten dan tot de private message in React zit dan :P

RM-rf schreef op 30 september 2004 @ 17:36:
Ik sta er niet direct negatief tegenover, maar heb wel begrepen dat PM's voor veel mede-users als hardhandige / dwingende communicatie wordt ervaren, reden waarom ik eerder uitwijk naar de alternatieve contactmiddelen als feedback nodig is.

• Osiris
  • Niet online
Ik zou het zelf niet storend vinden om een PM als antwoord te krijgen. Ik denk ook dat het wel handig kan zijn om users beetje de policy duidelijk te maken.
Soms heb ik het gevoel dat een topic ergens niet thuishoort en dan maak ik een TR met de vraag hoe de mods er over denken. Dan besluiten ze om hem te laten staan om te moven. Maar daar merk je als users niet zo heel erg veel meer van, dus krijg je ook geen "leer-moment". Als je een PM zou krijgen met de reden waarom de mod hem moved of niet, dan bespaard dat een volgende keer een nutteloze TR maken :)

Overigens zie ik een PM niet als een te "harde" manier voor communicatie. Ik heb liever een PM dan een of andere "berichten-box" waarvoor je ergens in je MyReact moet kijken óf je uberhaupt iets gekregen hebt.. Nee, liever meteen voor je neus, dan weet je tenminste dat je feedback hebt ipv dat je er zelf actief naar op zoek moet..

Ja, ik ben lui :X

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 30-09-2004 18:12 ]

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 18:11:
Overigens zie ik een PM niet als een te "harde" manier voor communicatie. Ik heb liever een PM dan een of andere "berichten-box" waarvoor je ergens in je MyReact moet kijken óf je uberhaupt iets gekregen hebt.. Nee, liever meteen voor je neus, dan weet je tenminste dat je feedback hebt ipv dat je er zelf actief naar op zoek moet..
Ik doelde ook meer op het gegeven dat je een PM moet accorderen/'gelezen' en niet kan wegklikken. Het zou al een hoop schelen denk ik als er 2 soorten PM's bestaan:
1. die je moet accorderen/'gelezen' > voornamelijk voor echte mod-sturing
2. die je weg kan klikken > voornamelijk voor zijdelingse communicatie
In beiden gevallen zou het dan handig zijn dat je die kan nalezen in je MyReact zoals nu ook het geval is.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 30-09-2004 18:24 ]

• curry684

curry684

Dat vind ik inderdaad geen slecht concept, een PM die automatisch op bevestigd is zodra je 'm ziet :) * curry684 krijgt veel te veel belangrijke URL's voor die je vervolgens met copy link moet opslaan, daarna accorderen en terugpasten in adresbalk...

• Osiris
  • Niet online
Da's niet eens zo moeilijk te implementeren lijkt me.. :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

curry684 schreef op 30 september 2004 @ 18:23:
Dat vind ik inderdaad geen slecht concept, een PM die automatisch op bevestigd is zodra je 'm ziet :) [/ME]
Maar kunnen we dan niet beter wachten tot we gewoon personal messages hebben?

Ok, een personal message is niet een 'in your face' bericht en je zal ergens moeten klikken om hem te kunnen lezen. Dat je een personal message hebt ontvangen zal je denk ook echt niet steeds zelf hoeven controleren als het is geimplementeerd, er zal vast wel een of andere indicator op elke pagina komen waaraan je kan zien of je nieuwe messages hebt,

[edit]
Daarbij vind ik pushmessages persoonlijk helemaal niet geschikt om feedback te geven.
Wat nou als je user weer antwoord wil geven? Dan moet je alsnog een ander middel vinden om contact te leggen omdat de user niet even een PM terug kan sturen.

Als ik iemand feedback wil geven dan doe ik dat wel via een messenger of via mail.

[ Voor 21% gewijzigd door momania op 30-09-2004 21:22 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• cryforhelp
Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van Pushmessages, het is inderdaad een heel indringende manier, je kan alleen door naar het forum als je op ok klikt enzo...

Maar kun je dan niet gewoon automatisch een email laten sturen namens de mod, via react? Mail vind ik nooit erg indringend, en een normale internetgebruiker kijkt er ook wel eens naar. Sowieso, als ie er niet naar kijkt, denk ik ook niet dat een gebruiker erin geïnteresseerd zou zijn?

• elevator
  • Niet online

elevator

Lijkt me een mooie extra feature eigenlijk en als het te implementeren is moeten we dat vooral doen. Ik denk echter wel dat als je graag feedback wilt over een mod actie (of juist een actie die ontbreekt) dat je daar een moderator over mag mailen / msn'en / icq'en of een topic kan openen in Schop een Modje.

Uiteraard geld ook hier voor dat het met mate moet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 30-09-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SeM lijkt me toch niet bedoeld voor verzoeken om feedback :?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

JHS schreef op 01 oktober 2004 @ 15:03:
SeM lijkt me toch niet bedoeld voor verzoeken om feedback :?
Als jij een TR hebt geplaatst waarvan je het onbegrijpelijk vindt dat er ostentatief niets mee gedaan is zie ik het probleem niet van verhaal halen in SeM, dan zal de mod het uitleggen zodat jou en ons de volgende keer de moeite wordt bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Is het in dat kader ook niet eens handig om te kijken of in SeM ook weer de gesloten topics zichtbaar voor iedereen mogen zijn? Of nog beter, dat aangegeven kan worden welke topics wel en niet zichtbaar mogen zijn als ze op slot staan. Er stonden altijd wel topics die ook voor andere users nuttig / leerzaam zijn, maar die zij nu uit het zicht verdwenen. Zo zou je een beetje meer openheid en duidelijkheid kunnen creeëren, bovendien kan dat dan ook weer een inspiratie zijn voor nieuwe ideeën in LA bijvoorbeeld. Lijkt me op zich wel een aardige optie voor de dingen die feedback behoeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

curry684 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:37:
[...]

Als jij een TR hebt geplaatst waarvan je het onbegrijpelijk vindt dat er ostentatief niets mee gedaan is zie ik het probleem niet van verhaal halen in SeM, dan zal de mod het uitleggen zodat jou en ons de volgende keer de moeite wordt bespaard :)
Ok, ik zat een beetje met het verhaal van "SeM is voor dringende zaken, enzo" :)

En ik sluit me aan bij wat Durden boven mij zegt :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

JHS schreef op 01 oktober 2004 @ 16:17:
[...]

Ok, ik zat een beetje met het verhaal van "SeM is voor dringende zaken, enzo" :)
Dat het de hoofdbedoeling is, ja, maar als je gewoon een simpele vraag aan de crew van een forum hebt mag je ze daar ook schoppen hoor :)
En ik sluit me aan bij wat Durden boven mij zegt :)
Ik niet, dan krijg je imho Stasipraktijken met mensen die na een slotje gaan zoeken wie ze 'verklikt' heeft. Gebeurde vroeger al vaak genoeg dat mensen pissed werden als ze een SM-topic zagen voordat de mod het had gezien en gesloten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zou natuurlijk kunnen overwegen dit soort topics in LA voortaan te zetten - feiteijk is het namelijk ook een stuk uitleggen van beleid en het ter discussie stellen ervan in LA - dat is iets waar LA uiteindelijk voor bedoeld is.

Hier zitten echter wel behoorlijk wat haken en ogen aan - maar het kan zeker de moeite zijn om misschien gewoon eens een proef periode mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

curry684 schreef op 01 oktober 2004 @ 16:21:
Ik niet, dan krijg je imho Stasipraktijken met mensen die na een slotje gaan zoeken wie ze 'verklikt' heeft. Gebeurde vroeger al vaak genoeg dat mensen pissed werden als ze een SM-topic zagen voordat de mod het had gezien en gesloten :/
Dat had ik ook al in mijn achterhoofd, vandaar ook de kanttekening: "Of nog beter, dat aangegeven kan worden welke topics wel en niet zichtbaar mogen zijn als ze op slot staan." Wat ele zegt is daarvoor ook een goed alternatief, dat lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

curry684 schreef op 01 oktober 2004 @ 16:21:
(...)

[...]

Die topics zouden dan ook op hidden & gesloten worden gezet :)
Maar idd, verplaatsen naar LA zou op zich misschien een alternatief zijn, probleem is dan alleen dat het forum wel eens zou kunnen overstromen met die dingen

[ Voor 13% gewijzigd door JHS op 01-10-2004 19:00 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben persoonlijk wel voor de PM, soms ben je benieuwd of je een TR 'met de juiste ogen' hebt gemaakt, of dat je er net naast zit. Het is een leermoment, en dat kan alleen maar helpen om betere TR te maken.
Aangezien niemand 25 TR related PM zal krijgen, valt de overlast volgens mij wel mee.

Ik sluit me aan bij Durden, al zal je op moeten passen voor de vervelende momenten. Misschien is het een idee om dat aan de TS van het ('verklik')forum over te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

YouKnow schreef op 02 oktober 2004 @ 19:17:
(...) Misschien is het een idee om dat aan de TS van het ('verklik')forum over te laten?
Ik denk het niet, het zou dan een manier om een user te treiteren kunnen worden bijv. :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
chem schreef op 26 september 2004 @ 15:16:
[...]

Ze kunnen ook MyReact downloaden :P

Andere template maar werking is pretty much hetzelfde.
:?
Licenties

React is verkrijgbaar in meerdere varianten; de twee voornaamste zijn React basic en React professional.
Beide varianten verschillen van elkaar op het gebied van functionaliteiten. React basic heeft voldoende functionaliteiten voor een professioneel communicatie platform. React professional is gericht op zakelijke dienstverlening of website-beheerders met uitgebreide wensen op het gebied van koppelingen etc.

Een licentie voor React is verkrijgbaar vanaf eenmalig € 2.900,-. Voor onderwijsinstellingen is er een speciale licentie beschikbaar vanaf € 990,-
Men ontvangt alle updates binnen de huidige versie (bijvoorbeeld; als men een versie binnen 1.9 aanschaft krijgt men updates tot 2.0). Nieuwe versies kunnen tegen een sterk gereduceerd tarief aangeschaft worden.
8)7

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
Oh, ik dacht al, ik heb niet zoveel geld.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Pagina: 1