We hebben gemerkt dat mensen bij 'foute topics' (en in mindere mate bij normale topics) toch de neiging hebben om te posten dat ze een Topic Report hebben gedaan. Bovendien weten veel mensen niet hoe de Topic Reports werken, dus hier een kort kijkje achter de schermen: hoe zien de moderators Topic Reports, en wat kun je nou het beste wel en niet doen als het gaat om Topic Reports 
Wat is een Topic Report?
Een Topic Report of TR wordt gedaan met dit handje:
bovenaan een topic. Het kan zijn dat er wat mis is met de titel, dat het in een ander forum hoort, of juist helemaal niet op GoT hoort. Het is ook mogelijk dat er een bepaalde foute post binnen een topic wordt gedaan, en dat er door een moderator naar gekeken moet worden 
Hoe werken ze nou?
Als er een of meerdere topic reports zijn gedaan, ziet de crew dat zo bovenaan het topic:

En dan kan er op die link geklikt worden om de inhoud van die TRs te bekijken
De moderator die de TRs dan leest kan er voor kiezen om erop actie te ondernemen, te overleggen, het zo even aan te kijken, of het simpelweg niet eens te zijn met de TR en deze te verwijderen 

In een subforum zien de TRs er zo uit:
Waarom mag ik niet in het topic zeggen dat ik een TR heb gedaan dan?
Mensen gebruiken als excuus voor het melden dat ze een TR hebben gedaan dat het dan scheelt voor de moderators, dat ze er niet zoveel hoeven te lezen of te verwijderen. Dat is al meerdere keren al uitgelegd, maar nu even nog duidelijker: een moderator kan met 1 enkel vinkje alle TRs verwijderen, al staan er 100:

Een post als de volgenden:
Waarom krijg ik geen feedback op mijn Topic Report?
Deze vraag is al meerdere keren gesteld in Lieve Adjes in topics die over Topic Reports gingen: het antwoord is vrij simpel, moderators zouden een complete dagtaak hebben aan het beantwoorden/bediscussiëren van TRs, en zouden dan niet meer aan hun normale taak toekomen. Vandaar dat feedback op TRs niet gebeurt: men ziet vanzelf wel of er in een topic actie is ondernomen of niet
Voor wat extra info over de verschillen tussen TRs en Schop een modje kan je dit even doorlezen
Dus, als je ziet dat er iets aan de hand is met een topic, maak netjes een Topic Report aan (als het gaat om een specifieke post graag met quote
) maar ga niet in het topic zitten posten dat er iets fout zit, of reageren op een foute post. Dat houdt het topic schoon in het geval van een groot topic, en maakt GoT voor iedereen leuker en fijner om te posten 
Veel plezier verder op ons mooie forum
Wat is een Topic Report?
Een Topic Report of TR wordt gedaan met dit handje:

Hoe werken ze nou?
Als er een of meerdere topic reports zijn gedaan, ziet de crew dat zo bovenaan het topic:

En dan kan er op die link geklikt worden om de inhoud van die TRs te bekijken

In een subforum zien de TRs er zo uit:

Waarom mag ik niet in het topic zeggen dat ik een TR heb gedaan dan?
Mensen gebruiken als excuus voor het melden dat ze een TR hebben gedaan dat het dan scheelt voor de moderators, dat ze er niet zoveel hoeven te lezen of te verwijderen. Dat is al meerdere keren al uitgelegd, maar nu even nog duidelijker: een moderator kan met 1 enkel vinkje alle TRs verwijderen, al staan er 100:

Een post als de volgenden:
TR Done
Topic gereport, er hoeft niet meer gereageerd te worden
en
is natuurlijk totaal niet nodig: niemand heeft er wat aan, het is verspilde moeite, en het kan zelfs irritatie bij een topicstarter of andere users opwekkenTopic is al gereport mensen.
Waarom krijg ik geen feedback op mijn Topic Report?
Deze vraag is al meerdere keren gesteld in Lieve Adjes in topics die over Topic Reports gingen: het antwoord is vrij simpel, moderators zouden een complete dagtaak hebben aan het beantwoorden/bediscussiëren van TRs, en zouden dan niet meer aan hun normale taak toekomen. Vandaar dat feedback op TRs niet gebeurt: men ziet vanzelf wel of er in een topic actie is ondernomen of niet
Voor wat extra info over de verschillen tussen TRs en Schop een modje kan je dit even doorlezen
Dus, als je ziet dat er iets aan de hand is met een topic, maak netjes een Topic Report aan (als het gaat om een specifieke post graag met quote
Veel plezier verder op ons mooie forum
[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 27-09-2004 08:43 ]