Anoniem: 269191

Topicstarter
Mijn buurman heeft al een tijdje zijn huis te koop staan, bijna een jaar of 7 nu maar krijgt het niet verkocht. De prijs is gewoon veel te hoog, en het huis is van slechte kwaliteit gebouwd ( door hem zelf namelijk )

nu denkt onze buurman dat hij het huis wel zou kunnen verkopen met minder tuin! dus wat deze klapl*l nu doet is het volgende: hij split zijn achtertuin in tweeen, en wil aan onze kant zijn 2e huis gaan bouwen, dan gaat hij daar inwonen, terwijl krot1 nog te koop staat. boerenslimheid? of is hij gewoon wanhopig? zijn voortuin is nu groter dan zijn achtertuin!
http://juliuzz.com/buurm4n.jpg

Hij heeft dus al zijn hele achtertuin plat gegooit, met een hoop kabaal want dat doet hij zelf graag. Hij vind alle machines waar veel herrie uitkomt helemaal geweldig, dat blijkt wel want hij maait 4x per week het gras met zijn v6 motormaaier, zaagt regelmatig hout met een van zijn kettingzagen, en tolt er lustig op los met zijn sleiptol. Nu worden wij thuis alleen al gek van alle herrie die hij normaal maakt. Maar nu gaat hij ook nog eens bouwen, nu kun je wel na gaan dat onze buurman in de 7e hemel is, want dit betekend herrie. ( hij is trouwens ook slecht horend )

vanochtend werd ik dus mijn bed uit getrilt, my god. De bouw is begonnen

maar wat kan ik hiertegen doen? mijn kamer isoleren? op kosten van wie? de buurman? want dit gaat zeker 2 jaar duren voordat het huis er staat... |:( :? 8)7 :X

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Heel grappig, maar in WI verwachten we een ontopic bijdrage

[Voor 75% gewijzigd door SmartDoDo op 08-09-2008 17:19]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heeft hij al toestemming van de gemeente om daar een huis te bouwen? Want als ik de tekening bekijk wordt het bijna tegen jullie huis aangebouwd. Volgens mij moeten jullie in dat geval eerst zelf ook toestemming voor geven voordat hij uberhaupt mag beginnen van de gemeente. :)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft 'ie een bouwvergunning van de gemeente?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Heeft 'ie zijn vergunningen voor elkaar? Dat zou namelijk het eerste zijn waar je hem op zou kunnen aanpakken. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ik zou zowiezo eens langs de gemeente gaan om te vragen of dit uberhaupt wel mag, zo bouwen vlak langs de erfafscheiding. Wellicht is het niet eens toegestaan of past het niet in het bestemmings plan. Je buurman moet er wel toestemming voor hebben neem ik aan. En anders ga jij natuurlijk fijn protesteren :)

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 23:18

Swaptor

Java Apprentice

Ik weet niet waarom, maar het klinkt als België?
Ontopic: heeft die buurman een bouwvergunning om daar een nieuw huis te bouwen? Heeft de buurman een vergunning om zijn deel van het land als twee kavels te verkopen? (Zie ook het kadaster in NL)

Bij een van beide een nee: klacht indienen. Bij ja van de eerste: opletten en navragen of er nog een mogelijkheid tot beroep mogelijk is op de bouwaanvraag.
Bij 2 ja's: isoleren op zijn kosten is niet mogelijk.
Je kunt hem wel vriendelijk verzoeken om de geluidsoverlast te minimaliseren. Wanneer eer in jouw oren meerdere keren niet is voldaan aan je verzoek: klagen bij politie wegens geluidsoverlast.

Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:27:
Heeft 'ie zijn vergunningen voor elkaar? Dat zou namelijk het eerste zijn waar je hem op zou kunnen aanpakken. :)
vergunningen heeft hij. wij hebben bezwaar aangetekend ( net als de overburen) en we hebben een advocaat ingeschakeld. Volgens onze raadsman zitten er gebreken in het plan van onze buurman, maar dit zou alleen maar de bouw stil kunnen leggen, totdat? totdat zijn plan weer verbeterd wordt?

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:28:
Wellicht is het niet eens toegestaan of past het niet in het bestemmings plan.
in het bestemmingsplan staat dat de dat alle huizen aan de straat niet dwars mogen staan, maar paralel moeten lopen . . . maar waarom hij dan toch zomaar door mag gaan met bouwen begrijp ik ook niet. liggenhier ambtenaren te slapen?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 18:51

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ambtenaren afzeiken is zó 2007, en ook nog eens offtopic en een troll

[Voor 92% gewijzigd door SmartDoDo op 08-09-2008 17:22]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 269191 schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:31:
[...]

vergunningen heeft hij. wij hebben bezwaar aangetekend ( net als de overburen) en we hebben een advocaat ingeschakeld. Volgens onze raadsman zitten er gebreken in het plan van onze buurman, maar dit zou alleen maar de bouw stil kunnen leggen, totdat? totdat zijn plan weer verbeterd wordt?
dat moet je dus meteen stil laten leggen, totdat er iets fatsoenlijks komt anders maak je geen kans meer als het eenmaal af is.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 269191 schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:31:
[...]

Zolang de activiteiten van die buurman niet in het bestemmingsplan passen of er een ander gebrek in de besluitvormingsprocedure zit (mits hij inderdaad vergunningsplichtig is), kun je met behulp van een advocaat nog proberen de bouw te vertragen. Maar je zult uiteindelijk onvermijdelijk een situatie krijgen waarin zijn activiteiten gewoon helemaal conform het bestemmingsplan zijn, of waarop hij in ieder geval voor al zijn werkzaamheden rechtsgeldige vergunningen heeft verkregen. Je kunt dan hooguit nog met de algemene bepalingen inzake geluidsoverlast en hinder proberen iets te doen, maar je zult uiteindelijk ook gewoon moeten accepteren dat als iemand iets wil bouwen, dat gewoon mag mits met inachtneming van alle regels, en dat je nu éénmaal in een woonwijk moet accepteren dat je buren soms geluid maken.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 18:17
Als hij een bouwvergunning heeft gekregen is deze tevens getoetst aan het bestemmingsplan en vermoed ik dat je tekening niet geheel correct is (ie minimaal 1 meter vd achtergrens en 1,5 meter van de zij-grens is vrij gewoon binnen een bestemmingsplan. Vervolgens is deze vergunning gepubliceerd in de lokale krant en heb je deze aanvraag waarschijnlijk gemist waarna hij gerechtigd is te bouwen. Natuurlijk zal er tijdens de bouw herrie ontstaan echter dit is conform de regelgeving toegestaan.
Het enigste waar je dan op kan hopen wat hij waarschijnlijk vergeten is om de startdatum aan te geven, echter dit is eerder uitstel van executie. Nu kun je natuurlijk praten over waarde vermindering van je huis maar dan heb je het ook ver gehad eerlijk gezegd...

Topicstarter
n4m3l355 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:01:
Als hij een bouwvergunning heeft gekregen is deze tevens getoetst aan het bestemmingsplan en vermoed ik dat je tekening niet geheel correct is (ie minimaal 1 meter vd achtergrens en 1,5 meter van de zij-grens is vrij gewoon binnen een bestemmingsplan. Vervolgens is deze vergunning gepubliceerd in de lokale krant en heb je deze aanvraag waarschijnlijk gemist waarna hij gerechtigd is te bouwen. Natuurlijk zal er tijdens de bouw herrie ontstaan echter dit is conform de regelgeving toegestaan.
Het enigste waar je dan op kan hopen wat hij waarschijnlijk vergeten is om de startdatum aan te geven, echter dit is eerder uitstel van executie. Nu kun je natuurlijk praten over waarde vermindering van je huis maar dan heb je het ook ver gehad eerlijk gezegd...
Hij bouwt op de zijgrens zelf. Dus onze gezellige zonnige achtertuin zal wel verduisterd worden :| maar we gaan de kopieen van de bouwvergunningen opsturen naar de vastgoed advocaat, en dan laten we hem er nog eens naar kijken. Maarja uiteindelijk zal de buurman door blijven gaan totdat hij zn vergunningen helemaal in orde zijn.

een schrale troost >:) als hij op de perseelsgrens gaat bouwen worden wij ineens super sportief, en gaan wij basketballen, voetballen en hockey spelen als zijn huis op de perceelgrens staat :9 en als ze vragen waarom we dat doen omdat we nooit eerder zo sportief waren, zeggen wij: gewoon puur omdat het kan omdat er nu WEL een muur staat 8) *dreun* 1-0! maarja hier los je natuurlijk ook niets mee op

• n4m3l355
Nogmaals, als hij een bouwvergunning heeft dus het stadium van vergunningen is hij voorbij heeft hij aangegeven waar hij gaat bouwen en als hij op de grens bouwt zou dit in theorie conform de regels vd desbetreffende gemeente zijn. Normaal gesproken bij een bouwwerk dient het bouwraam vervoglens gecontroleerd te worden door een ambtenaar dus zou ook hier geen fout in mogen zijn.
En waardevermindering door het bouwen van een bouwwerk valt weinig op aan te merken, dit had tijdens de aanvraag aangekaart moeten worden door jullie. De vergunning is namelijk gepubliceerd.
Ik ga er dan wel vanuit dat hij alles conform de regelgeving gedaan heeft, maw een vergunning heeft aangevraagd, dat de ambtenaren geen fouten heeft gemaakt en uiteindelijk het bouwraam zelf ook goed is uitgezet en ingemeten. Dit laatste wordt overigens wel eens vergeten dus het zou kunnen zijn dat hij niet conform de regels bouwt waar hij zou moeten bouwen en dan dient hij af te breken wat er reeds staat. Dit is wel weer in te zien bij de gemeente zelf.
Overigens.. als hij echt een zkkenwasser is.. kan hij zelfs dwingen indien hij niet goed kan aanrijden om via jullie terrein aan te rijden. Dit is wettelijk vast gelegd namelijk. Maw ik zou wel een beetje oppassen hoeverre je het hem moeilijk wilt maken aangezien het voor de bouwer zelf ook genoeg ruimte is om het voor jullie lastig te maken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Let er ook op dat de plannen die hij bij de gemeente heeft ingeleverd ook overeenkomen met wat hij daadwerkelijk aan het bouwen is. De reden dat het is goedgekeurd kan namelijk zijn dat er op de plannen heel iets anders staat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Topicstarter
n4m3l355 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:55:
Nogmaals, als hij een bouwvergunning heeft dus het stadium van vergunningen is hij voorbij heeft hij aangegeven waar hij gaat bouwen en als hij op de grens bouwt zou dit in theorie conform de regels vd desbetreffende gemeente zijn. Normaal gesproken bij een bouwwerk dient het bouwraam vervoglens gecontroleerd te worden door een ambtenaar dus zou ook hier geen fout in mogen zijn.
En waardevermindering door het bouwen van een bouwwerk valt weinig op aan te merken, dit had tijdens de aanvraag aangekaart moeten worden door jullie. De vergunning is namelijk gepubliceerd.
Ik ga er dan wel vanuit dat hij alles conform de regelgeving gedaan heeft, maw een vergunning heeft aangevraagd, dat de ambtenaren geen fouten heeft gemaakt en uiteindelijk het bouwraam zelf ook goed is uitgezet en ingemeten. Dit laatste wordt overigens wel eens vergeten dus het zou kunnen zijn dat hij niet conform de regels bouwt waar hij zou moeten bouwen en dan dient hij af te breken wat er reeds staat. Dit is wel weer in te zien bij de gemeente zelf.
Overigens.. als hij echt een zkkenwasser is.. kan hij zelfs dwingen indien hij niet goed kan aanrijden om via jullie terrein aan te rijden. Dit is wettelijk vast gelegd namelijk. Maw ik zou wel een beetje oppassen hoeverre je het hem moeilijk wilt maken aangezien het voor de bouwer zelf ook genoeg ruimte is om het voor jullie lastig te maken.
Wij hebben de krant op de voet gevolgd. daar stond in dat er een verzoek stond voor een bouwvergunning. Maar je kant pas bezwaar aantekenen nadat hij zijn definitieve vergunning heeft gekregen die hij nu dus pas heeft.

als je nog geen vergunning hebt aangevraagd om te bouwen, kun je nog geen bezwaar tekenen. correct me if i'm wrong

• n4m3l355
Tot uiterlijk zes weken na het verlenen vd bouwvergunning kan men schriftelijk bezwaar aantekenen bij de gemeente zelf. (ik had ´t fout geformuleerd). Maw nadat het gepubliceerd is kun je nadat hij het verkregen heeft bezwaar aantekenen.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Jiffy

God, you're ugly!

Anoniem: 269191 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:23:
[...]

Wij hebben de krant op de voet gevolgd. daar stond in dat er een verzoek stond voor een bouwvergunning. Maar je kant pas bezwaar aantekenen nadat hij zijn definitieve vergunning heeft gekregen die hij nu dus pas heeft.

als je nog geen vergunning hebt aangevraagd om te bouwen, kun je nog geen bezwaar tekenen. correct me if i'm wrong
Eh... Dat verzoek voor een bouwvergunning wordt juist in de krant vermeld zodát je bezwaar kunt maken! Niemand heeft blijkbaar bezwaar gemaakt in die periode (meestal zes weken) en aangezien het blijkbaar in overeenstemming was met de verdere eisen die de gemeente stelt (bestemmingsplan, welstandscommissie, whatever), heeft hij dus z'n bouwvergunning gekregen.

Waarom dacht je anders dat dat soort verzoeken vooraf moet worden aangekondigd?

Iig: hardlopend alsnog bezwaar maken en hopen dat je bezwaar niet te laat is...

[Voor 4% gewijzigd door Jiffy op 08-09-2008 11:33]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• n4m3l355
Dat is niet geheel correct. In de eerste instantie zal men een verzoek publiceren in een lokale krant alvorens men een 2e publicatie tot verlening zal doen. En na de 2e publicatie kan men bezwaar aantekenen tot 6 weken na de verlening.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Jiffy

God, you're ugly!

n4m3l355 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:37:
Dat is niet geheel correct. In de eerste instantie zal men een verzoek publiceren in een lokale krant alvorens men een 2e publicatie tot verlening zal doen. En na de 2e publicatie kan men bezwaar aantekenen tot 6 weken na de verlening.
Is wel correct hoor.
Eerste publicatie is 'verzoek bouwvergunning', met bezwaarperiode.
Tweede publicatie is 'verleende bouwvergunning', opnieuw met bezwaarperiode.

TS heeft iig de eerste bezwaarperiode al laten verstrijken, waardoor buurman nu een bouwvergunning heeft. Als hij (of z'n ouders) nu ook al de termijn voor de tweede bezwaarperiode (tegen de verleende bouwvergunning) heeft laten verstrijken, zijn ze gewoon de l*l. Of buurman moet zich vervolgens weer niet aan de regeltjes van de bouwvergunning houden, uiteraard.

Het was handiger geweest als er metéén bezwaar was gemaakt ipv braaf gaan zitten wachten tot de bouwvergunning verleend is...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• n4m3l355
Zie VROM

27. Kan ik bezwaar aantekenen tegen de bouwplannen van mijn buren?
Vooraf kunt u bij uw buren aangeven dat u bezwaar hebt tegen hun bouwplannen. Wellicht komt u er gezamenlijk uit. Als de bouwvergunning al is verleend kunnen omwonenden en andere belanghebbenden tot zes weken na het verlenen van die vergunning bezwaar daartegen aantekenen bij de gemeenten. De gemeente zal de vergunning dan moeten heroverwegen. Als de klachten gegrond worden verklaard, zal de bouwvergunning worden ingetrokken en mag er niet meer gebouwd worden.

Er wordt enkel gesproken nadat de vergunning is verleend niet tentijde dat men publiceerd voor het verzoek van. Bij mijn weten is het dan ook niet mogelijk (ik heb dat nog nooit meegemaakt althans) dat men tijdens het verzoek bezwaar kan maken. Enkel tot 6 weken na de 2e publicatie kan men bezwaar schriftelijk aantekenen.

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 16:16
Er komt eerst een verzoek tot bouwvergunning.

Daarna komt er een voorlopige bouwvergunning. Dan kan men ook pas bezwaar maken. Dit kan tot 6 weken na het verlenen van de voorlopige bouwvergunning.
Tussen het verzoek van bouwvergunning, en voorlopige bouwvergunning zit niet altijd 6 weken, maar kan ook 12 weken zijn. Dit heeft mede te maken met wat er gebouwd word (schuurtje, huis lichte / zware bouwvergunning)

Hierna word pas (bij geen gegronde bezwaren) een definitieve bouwvergunning verleend.

Al deze stappen zouden in de locale krant vermeld moeten worden

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 17:19
Het bouwen van dat huis is een ding, het originele huis vervolgens verkopen een ander. Ik denk dat dat namelijk niet zomaar is toegestaan. Meestal zijn de percelen door de gemeente vastgesteld en mag je die niet zomaar splitsen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

MSalters schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:11:
Het bouwen van dat huis is een ding, het originele huis vervolgens verkopen een ander. Ik denk dat dat namelijk niet zomaar is toegestaan. Meestal zijn de percelen door de gemeente vastgesteld en mag je die niet zomaar splitsen.
Dat lijkt me eerder andersom. De gemeente zal niet snel een bouwvergunning voor een zelfstandige woning afgeven zonder de kadastrale splitsing. Splitsen is eenvoudiger dan een bouwvergunning krijgen.

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09-2019
Met betrekking tot het in beroep gaan tegen de voorlopige bouwvergunning: bel je gemeente en leg je vraag voor aan een RO-ambtenaar. Eventueel kun je een afspraak maken met de RO-ambtenaar om de aanvraag/vergunning te bespreken. Zo kun je namelijk je eventuele bezwaren beter formuleren en onderbouwen. Tevens helpt het om andere buren ook een bezwaarbrief te laten indienen maar dan met de bezwaren die voor hen van toepassing zijn. Hier mag trouwens gewoon overlap inzitten. Sterker nog, je kunt gewoon dezelfde formulering gebruiken voor dezelfde bezwaren.

En mocht uiteindelijk toch een definitieve vergunning gegeven worden, dan kun je onderzoeken of een claim voor planschade wellicht haalbaar is.

Je kunt volgens mij bij het kadaster informatie opvragen over de kavel(s). Dan kom je er achter of het überhaupt wel één kavel is en/of dat hij al kadastraal gesplitst is.

PS Bovenstaande uitleg geldt voor Nederland.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 269191 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:40:
[...]

Hij bouwt op de zijgrens zelf. Dus onze gezellige zonnige achtertuin zal wel verduisterd worden :| maar we gaan de kopieen van de bouwvergunningen opsturen naar de vastgoed advocaat, en dan laten we hem er nog eens naar kijken. Maarja uiteindelijk zal de buurman door blijven gaan totdat hij zn vergunningen helemaal in orde zijn.

een schrale troost >:) als hij op de perseelsgrens gaat bouwen worden wij ineens super sportief, en gaan wij basketballen, voetballen en hockey spelen als zijn huis op de perceelgrens staat :9 en als ze vragen waarom we dat doen omdat we nooit eerder zo sportief waren, zeggen wij: gewoon puur omdat het kan omdat er nu WEL een muur staat 8) *dreun* 1-0! maarja hier los je natuurlijk ook niets mee op
Misschien kan je nog een paar dingen controleren om hem te belemmeren.
Hoe weet hij dat de bestaande erfafscheiding precies volgens het kadaster is geplaatst? Als het huis iets over de erfafscheiding zit, zit de buurman fout en moet hij stoppen met bouwen totdat er een overeenstemming is getekend. Hij mag namelijk niet zomaar op jullie perceel gaan bouwen.
Het huis+grond van jullie wordt minder waard omdat de zon mist. Het zou vreemd zijn dat jullie daar geen bezwaar voor hebben aangetekend en dit is een geldige reden om de bouwtekeningen opnieuw in te zien.

Komt er aan de linkerkant bij jullie tuin een deur van het huis te zitten? Zo ja, plaats er een schutting tegen aan (op eigen terrein). })

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

_Chris_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:58:
Er komt eerst een verzoek tot bouwvergunning.

Daarna komt er een voorlopige bouwvergunning. Dan kan men ook pas bezwaar maken. Dit kan tot 6 weken na het verlenen van de voorlopige bouwvergunning.
Tussen het verzoek van bouwvergunning, en voorlopige bouwvergunning zit niet altijd 6 weken, maar kan ook 12 weken zijn. Dit heeft mede te maken met wat er gebouwd word (schuurtje, huis lichte / zware bouwvergunning)

Hierna word pas (bij geen gegronde bezwaren) een definitieve bouwvergunning verleend.

Al deze stappen zouden in de locale krant vermeld moeten worden
Correct, maar het is wel verstandig om na de eerste publicatie kenbaar te maken bij de gemeente dat je bezwaar zal aantekenen na de 2de publicatie. Dat versterkt je zaak alleen maar..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:19:
[...]

Hoe weet hij dat de bestaande erfafscheiding precies volgens het kadaster is geplaatst? Als het huis iets over de erfafscheiding zit, zit de buurman fout en moet hij stoppen met bouwen totdat er een overeenstemming is getekend. Hij mag namelijk niet zomaar op jullie perceel gaan bouwen.
Het huis+grond van jullie wordt minder waard omdat de zon mist. Het zou vreemd zijn dat jullie daar geen bezwaar voor hebben aangetekend en dit is een geldige reden om de bouwtekeningen opnieuw in te zien.

Komt er aan de linkerkant bij jullie tuin een deur van het huis te zitten? Zo ja, plaats er een schutting tegen aan (op eigen terrein). })
dat checken of ze niet op onze grond zitten te bouwen hadden we meteen als 1e gecheckt :P en nee helaas geen deuren aan onze kant :( maarja, dat verpest de pret nog niet. Je kunt ook gewoon met stoepkrijt een goal tekenen op de muur, en dan met een basketbal schieten ipv een voetbal :P dreun dreun dreun maarja hier los je natuurlijk ook niets mee op haha

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als ik 't goed begrijp, hebben jullie voornamelijk last van het lawaai en objectief gezien, niet zo heel erg veel hinder van zijn plannen aangezien die, met uitzondering van wellicht enige schaduw in jullie tuin, verder weinig invloed hebben op jullie perceel.

Met betrekking tot de eventuele waardevermindering en overlast door verminderde zon: vanwege deze dingen kun je (als je op tijd bent) bezwaar aantekenen tegen de bouwvergunningen.
Met betrekking tot geluidsoverlast: je zult moeten toestaan dat hij op gebruikelijke tijdstippen lawaai maakt. Doet hij dat bovenmatig, dan kun je ook hierover klagen.

Maar als je gaat denken over voetballen en basketballen tegen zijn nieuwe (nog te bouwen) muur, dan begin ik me toch af te vragen wie er hier de wanhopige buurman is...

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:19:
[...]

Nouja, er zijn nog wel regels die zeggen dat je bepaalde dingen van je buren moet dulden, zoals een erfafscheiding die deels op jouw grond staat, het overhangen van een dakgoot e.d. Vaak vastgelegd als erfdienstbaarheden in een koopcontract.
Minder waard omdat de zon mist? Juist niet. Minder zon betekent dat je geen spiegeling op de TV hebt en geen geld hoeft te investering in zonnewering.

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ari3 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:19:
[...]

Minder waard omdat de zon mist? Juist niet. Minder zon betekent dat je geen spiegeling op de TV hebt en geen geld hoeft te investering in zonnewering.
:D inderdaad. Een huis kopen vanwege de zon die ruimhartig in de tuin schuint is zoooo jaren tachtig, net zoals in de zomer in je tuin zitten!

Anyway, ts moet wel goed onderscheiden tussen ageren op grond van het verlenen van de bouwvergunning en op grond van het lawaai. Als de bouwvergunning is verleend conform bestemmingsplan et cetera dan kun je natuurlijk niet de bouwvergunning laten vernietigen op grond van het feit dat buurman teveel lawaai maakt (hoe op zich terecht die klacht ook is).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee