Staan jullie ook op LinkedIn?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 17.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 07:47
Een beetje IT'er onderhoud tegenwoordig zijn connecties op LinkedIn. (http://www.linkedin.com)
Ik ben nieuwsgierig, zijn jullie hier ook op te vinden?

Mijn LinkedIn: *knip* niet de bedoeling

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Yep. Vind het wel leuk om te zien hoe het ex-collega's vergaat. Wat ook leuk is om te zien hoe je (ex)collega's vaak ook met 1 of 2 stappen aan elkaar gerelateerd blijken te zijn (niet via mij dus!).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Zo zie je maar dat het toch weer allemaal een klein wereldje is he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

-W0kk3L- schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:43:
Zo zie je maar dat het toch weer allemaal een klein wereldje is he :)
Freaky gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:33
ja, ik heb ook linkedin, soort zakelijke hyves :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Urls plaatsen? Misschien wel leuk om te zien wie wat doet. Of wil iedereen dat prive houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Yeps. Was met name handig toen ik op zoek was naar een nieuwe job, toen best veel aanbiedingen gekregen via via.

Daarnaast is het altijd handig om wat te netwerken :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

rickmans schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:25:
Yeps. Was met name handig toen ik op zoek was naar een nieuwe job, toen best veel aanbiedingen gekregen via via.

Daarnaast is het altijd handig om wat te netwerken :).
Netwerken is altijd slim, maar dat doe ik liever in een bar ofzo. Op internet liever niet.

Sinds ik op LinkedIn zit ben ik al 2x gebeld door een irritante headhunter. En die had zelfs nog het lef om via mijn secretariaat door te laten verbinden... |:(

Maar wat ik vooral het leuke aan LinkedIn vind, is dat je een beetje ziet wat oud klasgenoten/-collega's/-concullega's/-partners/etc voor werk doen.

Oh ja, *knip* niet de bedoeling

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2007 18:17 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Een discussie over of ervaringen met LinkedIn zijn prima, maar het is niet de bedoeling om hier te vermelden dat je ook een LinkedIn account hebt met de url erbij, etc.

Zoiets kan je evt. wel opnemen in je profiel of sig als je daar behoefte aan hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-07-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

JKVA schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:00:
[...]

Netwerken is altijd slim, maar dat doe ik liever in een bar ofzo. Op internet liever niet.

Sinds ik op LinkedIn zit ben ik al 2x gebeld door een irritante headhunter. En die had zelfs nog het lef om via mijn secretariaat door te laten verbinden... |:(

Maar wat ik vooral het leuke aan LinkedIn vind, is dat je een beetje ziet wat oud klasgenoten/-collega's/-concullega's/-partners/etc voor werk doen.

Oh ja, *knip* niet de bedoeling
Bij 'netwerken' in een bar kom je minder mensen tegen dan op deze site die je interesses delen en die iets voor je kunnen betekenen in zakelijk opzicht.

Ik zit een beetje in dubio: zal ik mijn profiel zo compleet mogelijk invullen (zonder echt persoonlijk te worden met telefoon en adres), of gewoon 'leuk om gemaakt te hebben, leuk om een collega te zien die er ook op zit en that's it. Want ik ben bang voor spam, op de een of andere manier vertrouw ik deze site niet helemaal, beetje onderbuikgevoel.

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2007 18:17 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

*knip* niet de bedoeling

Vooral om oud collega's e.d. te vinden enzo :D

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Resistor schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:34:
[...]
Bij 'netwerken' in een bar kom je minder mensen tegen dan op deze site die je interesses delen en die iets voor je kunnen betekenen in zakelijk opzicht.

Ik zit een beetje in dubio: zal ik mijn profiel zo compleet mogelijk invullen (zonder echt persoonlijk te worden met telefoon en adres), of gewoon 'leuk om gemaakt te hebben, leuk om een collega te zien die er ook op zit en that's it. Want ik ben bang voor spam, op de een of andere manier vertrouw ik deze site niet helemaal, beetje onderbuikgevoel.
Nou voor spam hoef je niet bang te zijn imho. Het enige waar ik zo nu en dan wel last van heb is van die mensen die je niet kent met tig honderd connections die jou er ook ineens wil bij hebben. Voor de rest is het behoorlijk spamvrij.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Qua spam valt het inderdaad enorm mee. Ik krijg weinig mensen als connection die ik echt niet ken, en als het dan toch eens gebeurt, kunt je ze gemakkelijk weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Wie niet eigenlijk?

*knip* niet de bedoeling

Wat betreft spam zijn het inderdaad van de snikkels die zich laten doorverbinden via onze secretaresse. Zeggen ze gewoon dat het persoonlijk is en belangrijk.

Mijn reactie: Wat was uw bedrijf ook alweer?
---
Ok, dank u wel, ik ga uw bedrijfsnaam nu doorgeven aan mijn werkgever en daarmee komt u op een lijst van bedrijven waar wij nooit zaken gaan doen.

Ookal is het bullshit wat ik dan zeg, het gejammer wat je zo soms te horen krijgt compenseert toch iets. Eigenlijk zouden we het wel moeten doen. Pagina op internet met van dit soort hufters. Als ik op mijn LinkedIn heb staan dat ik benaderd wil worden voor een nieuwe baan. Prima als ze het proberen VIA LinkedIn.

Ik bel ook altijd even met de secretaresse. Ze kan er niks aan doen namelijk, maar als die gast nog een paar keer belt die dag kan ze hem in ieder geval even lekker laten stikken in de wacht enzo.

Ook leuk als je het gedult hebt. Vragen of ze een andere keer terug willen bellen omdat het je nu niet zo uitkomt. Volgende keer dat ze bellen, weer hetzelfde. Dit soort vlk is 1 van de redenen dat ik toch maar wel aan een apart mobieltje voor werk en prive begonnen ben.

Tot zover mijn redelijk milde rant. :+

[ Voor 112% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 14:21

TwoR

Gekleurde stippen

Inderdaad :)

Was wel grappig ik was nog geen 10 minuten aangemeld en toen vond ik al iemand naar wie ik al weken naar opzoek was en kon hem maar niet contacten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Dat is mij dus ook al overkomen. Weggegaan bij een bedrijf, en kontakt met bepaalde personen (helaas) verloren. Bleek hij ook net vertrokken te zijn. En via Linkedin recentelijk weer met elkaar in kontakt gekomen. Da's toch leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

The - DDD schreef op zondag 22 juli 2007 @ 09:12:
Ookal is het bullshit wat ik dan zeg, het gejammer wat je zo soms te horen krijgt compenseert toch iets. Eigenlijk zouden we het wel moeten doen. Pagina op internet met van dit soort hufters. Als ik op mijn LinkedIn heb staan dat ik benaderd wil worden voor een nieuwe baan. Prima als ze het proberen VIA LinkedIn.

Ik bel ook altijd even met de secretaresse. Ze kan er niks aan doen namelijk, maar als die gast nog een paar keer belt die dag kan ze hem in ieder geval even lekker laten stikken in de wacht enzo.
Idd, ik heb het ook ff doorgegeven aan mijn secretaresse, met naam, toenaam en telefoonnummer. Of het nut heeft, is alleen maar de vraag, aangezien de telefoon door de secretaresses in principe altijd netjes behandeld wordt.

Iemand een idee voor een dergelijke site? Of bestaat er al zoiets?
Resistor schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:34:
[...]
Ik doel met een bar op de bar in het kantoor. Daar komen genoeg mensen die iets voor je kunnen betekenen in direct opzicht. Als je vaak genoeg je gezicht laat zien op dergelijke socials, leer je genoeg mensen kennen zoals managers, account managers, gewoon andere developers, etc.
Ik doe het voornamelijk om te zien welke bekenden er ook op zitten. Schijnbaar is het een goeie manier om je CV aan de hele wereld bekend te maken, maar dat boeit mij niet, ik zit vooralsnog best bij mijn huidige werkgever.

Pas kreeg ik ook ineens een invite van een collega. Ik kende de hele gast niet en heb niet geaccepteerd. Wat blijkt, hij had de hele afdeling geinvite en sommigen zelfs gevraagd om een reccomendation. Na een maand kreeg hij een baan bij een ander bedrijf. Hij heeft nu enkele honderden connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Modbreak:
Rukapul schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:10:
Een discussie over of ervaringen met LinkedIn zijn prima, maar het is niet de bedoeling om hier te vermelden dat je ook een LinkedIn account hebt met de url erbij, etc.

Zoiets kan je evt. wel opnemen in je profiel of sig als je daar behoefte aan hebt :)

Blijkbaar moet iets heel goed opvallen wil men er gehoor aan geven :+

Omdat men zo volhardend urls bleef posten zijn deze nu verwijderd (posts met alleen een url in het geheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Hoeveel waarde hechten jullie eigenlijk aan recommendations? Ik heb er vier gehad, alle vier van mensen die ik ook een recommendation terug heb gegeven, simpelweg omdat ik heel goed met ze samen heb gewerkt.

Klinkt niet toevallig maar is het wel in dit geval, maar als ik profielen bekijk, zie ik eigenlijk altijd dat mensen elkaar recommenden en visa versa.

Op die manier wordt het wel een beetje een "voor wat hoort wat" verhaal en vrij betekenisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Rukapul schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:21:
[modbreak]

[...]

[/]
Blijkbaar moet iets heel goed opvallen wil men er gehoor aan geven :+

Omdat men zo volhardend urls bleef posten zijn deze nu verwijderd (posts met alleen een url in het geheel).
Sorry, maar totaal overheen gelezen. :D
Waarom eigenlijks? Het is toch leuk om te zien in een centraal topic hoe dicht of juist niet dicht men met elkaar verbonden is? Voor hetzelfde geldt werk je bij hetzelfde bedrijf, zonder het van elkaar te weten (en dat zou in mijn geval maar zo kunnen ;)). Leuk voor nieuwe kontakten.

Followup hiervan is terug te vinden in Rukapul in "Werk & Inkomen - Feedbacktopic" :)

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 22-07-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

JKVA schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:12:
Hoeveel waarde hechten jullie eigenlijk aan recommendations? Ik heb er vier gehad, alle vier van mensen die ik ook een recommendation terug heb gegeven, simpelweg omdat ik heel goed met ze samen heb gewerkt.

Klinkt niet toevallig maar is het wel in dit geval, maar als ik profielen bekijk, zie ik eigenlijk altijd dat mensen elkaar recommenden en visa versa.

Op die manier wordt het wel een beetje een "voor wat hoort wat" verhaal en vrij betekenisloos.
Als je echt via linkedin een job zoekt kan het wel waardevol zijn denk ik. Volgens mij staat er zo nu en dan ook in de joboffers dat recommendations preferred zijn. Het is gewoon een soort online referentie, maar het is wel idd meestal voor wat hoort wat.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rickmans schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Als je echt via linkedin een job zoekt kan het wel waardevol zijn denk ik. Volgens mij staat er zo nu en dan ook in de joboffers dat recommendations preferred zijn. Het is gewoon een soort online referentie, maar het is wel idd meestal voor wat hoort wat.
Mja, maar zullen managers in iemands LinkedIn profiel kijken voorafgaand aan een sollicitatie?

Ik kijk er zelf overigens weleens, bijvoorbeeld om ff te gluren waar iemand werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

JKVA schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Mja, maar zullen managers in iemands LinkedIn profiel kijken voorafgaand aan een sollicitatie?

Ik kijk er zelf overigens weleens, bijvoorbeeld om ff te gluren waar iemand werkt.
Ik denk dat ze eerder googlen dan naar direct naar linkedin gaan. Ik heb soms ook het gevoel dat linkedin nog bij een relatieve kleine groep mensen maar bekend is. Tenminste ik hoor weinig mensen in mijn omgeving erover.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rickmans schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat ze eerder googlen dan naar direct naar linkedin gaan. Ik heb soms ook het gevoel dat linkedin nog bij een relatieve kleine groep mensen maar bekend is. Tenminste ik hoor weinig mensen in mijn omgeving erover.
En LinkedIn staat vaak in googles zoekresultaten.

Mja, bij mij op het werk kent vrijwel iedereen LinkedIn. Prive vrijwel niemand. Waarschijnlijk een kwestie van IT-ers/niet-IT-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Ik kijk altijd even op google EN linkedin. Zowel als ik voor of achter de intaketafel zit. Zo ben ik zelf wel eens op intake gegaan bij een bedrijf, en kwam ik erachter dat de manager bij wie ik op intake ging bij hetzelfde bedrijf werkt als ik (allebei gedetacheerd). Dat praat toch een stuk makkelijker met die gedachte in het achterhoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187781

Ik zit er sinds een half uur ook op ;-) Zie veel oude en minder oude bekenden daar. Erg leuk om te zien waar sommige oude studiegenoten nu zitten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Qwerty-273

Meukposter

Ik sta zelf niet op LinkedIn, maar er zijn tal van zulke 'zaken-relaties' sites. Probleem is dat ze natuurlijk geen informatie tussen elkaar uitwisselen en je daarom op meerdere sites moet registreren. Zo heb je ook bijvoorbeeld Plaxo en Xing die ook behoorlijk wat 'leden' hebben.
Om elke site nou up to date te houden met je info is ook weer een stap werk, daarnaast is het 'netwerken' wel een tak apart en als je je daar mee bezig houdt kost het best wat tijd om het goed bij te houden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Linkedin e plaxo zijn beide sites waar ik o sta maar doe er nagenoeg niets mee. Het is me nog niet voorgekomen dat iemand me via die sites benaderde. Het is net zoiets als Hyves / Myspace etc. Mijns inziens is het 1 van de vele manieren om gevonden te worden op het internet.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Ik heb alleen LinkedIn. Dat vind ik genoeg. Wordt al voldoende gebeld door headhunters en wil voorlopig niet weg. De meeste co(ncu)llega's hebben ook LinkedIn, dus ik heb geen behoefte aan nog een profielen website.
edit:

Bovendien kunnen ze me altijd op tweakers vinden. :+

[ Voor 14% gewijzigd door JKVA op 26-07-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 17:10

Gerco

Professional Newbie

Yep, ik sta ook op LinkedIn. ben er oud collegas en studievrienden tegengekomen en dat is toch wel leuk. Eerst wilde ik er niet aan, maar toen de zoveelste uitnodiging voorbijkwam ben ik toch maar overstag gegaan.

Ik ben geen actief gebruiker, maar zo af en toe eens een aanbieding om af te wijzen is wel goed voor je ego en het is weer eens wat anders dan die headhunters die weigeren te vertellen voor wie ze werken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15006

Ben ook van de partij op LinkedIn. Het gros van mijn contacten zijn collega's of oude schoolvrienden.

Echter ook beroepsgerelateerde groups zijn interessant, dit zijn de echt globale netwerken en bijzonder handig als je eens bepaalde zaken vanuit een ander perspectief wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Je kunt niet echt contacten achteraf weer verwijderen geloof ik. Dat is wel jammer. Verder is het wel een aardig concept. Helaas vooral leuk dan nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 18:53

Jan Laros

Aerschtuner

LinkedIn rules, want ik heb er al een aantal mensen door gevonden die ik echt nodig had :). LinkedIn zuigt overigens net zo hard als dat het ruled, want je wordt helemaal kierewiet van head hunters die constant bellen.

"WTF!? Heb jij je telefoonnummer erop staan dan!?"

Neen. Die gluiperds bellen naar het hoofdkantoor en laten zich dan doorverbinden. The bastards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 17:10

Gerco

Professional Newbie

Jan Laros schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:07:
Neen. Die gluiperds bellen naar het hoofdkantoor en laten zich dan doorverbinden. The bastards.
Daar heb je dan weer een secretaresse/office manager voor. Die kan dat soort figuren prima voor je afwimpelen. Ik weet niet hoe de onze het doet, maar voordat ze zijn uitgesproken weet ze al met wie ze te maken heeft.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-06 18:53

Jan Laros

Aerschtuner

Ze worden bij ons door de receptie klakkeloos naar de GSM van de gevraagde medewerker doorverbonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je bij:
Interested In:Career opportunities en Job inquiries aangevinkt? Want dan vraag je er natuurlijk om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 43565 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:50:
Heb je bij:
Interested In:Career opportunities en Job inquiries aangevinkt? Want dan vraag je er natuurlijk om :P
Ja, dat had ik. Maar eens ff uitzetten. :P Wordt gek van die headhunters die aan de secretaresse vertellen dat het persoonlijk is en dan mijn 06 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo, dat was weer een headhunter, gelijk afgewimpeld. Net mijn linkedin account & settings doorgelopen en mijn public profile even gedisabled, die stond nog op full alles laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
Heb drie dagen geleden ook maar even een LinkedIn accountje aangemaakt.

Nu had iemand diezelfde dag nog een invite gestuurd dus pas vandaag (dus na 3 dagen!!) aankwam.

Maar verder is het inderdaad wel handig om wat oude bekende op te sporen / contact mee te onderhouden / etc.. :)

Wat ik me wel afvraag, hoeveel mensen gebruiken nu de Full Version van LinkedIn? Oftewel, betalen LinkedIn?

[ Voor 16% gewijzigd door Piels op 03-08-2007 08:32 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:54
Piels schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:31:
Heb drie dagen geleden ook maar even een LinkedIn accountje aangemaakt.

Nu had iemand diezelfde dag nog een invite gestuurd dus pas vandaag (dus na 3 dagen!!) aankwam.
Ik had vandaag een accountje aangemaakt, een berg mensen toegevoegd en maar een paar replies gehad. Nu lijkt het alsof mensen waarvan ik het mailadres invoerde direct een mailtje kregen maar dat de mensen die ik via hun profiel uitnodigde niets hebben gehad. Weet iemand of het normaal is dat dat niet werkt? Of duurt het drie dagen zoals de poster voor me ervaarde?

De lol van de site is voor mij tweeledig:
- Zien wat collega's van vorige werkgevers doen.
- Zien wie wie allemaal kent (ik ken allerlei mensen die verbonden zijn met anderen die ik van verschillende dingen ken).

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenB op 07-08-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Klopt, op een of andere manier zit er een vertraging in. Meestal krijg ik pas na een paar dagen reactie van iemand. Ik ben er inmiddels aan gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb me ook afgelopen week aangemeld. Ik zocht een voormalig zakenrelatie en kon hem nergens vinden. Totdat Google van de week meldde dat hij op LinkedIn zat. Zelf ook maar aangemeld. Wellicht dat ik weer zaken kan doen met die persoon.

Mijn vriendin ook maar geïnvite, want ik zie een glansrijke carriere voor haar :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-06 23:41
JKVA schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:32:
[...]

En LinkedIn staat vaak in googles zoekresultaten.

Mja, bij mij op het werk kent vrijwel iedereen LinkedIn. Prive vrijwel niemand. Waarschijnlijk een kwestie van IT-ers/niet-IT-ers.
Behoorlijk, ik heb 23.000+ man in mn netwerk waarvan er 60 in mijn eigen veld (project-ontwikkeling/constructie) zitten en de rest zijn merendeels IT'rs, telecommunicatie en nog wat gerechtelijke mensen. Wat dan ook direct voor mij eigenlijk een beetje een tegenvaller is als niet-IT'r zijnde. Iemand toevallig ervaring hoe je specifiek in je eigen veld je netwerk kunt uitbreiden? Ik hengel nu mensen binnen die ik (in)direct ken via mn werkplekken en oud werkplekken. Collega´s van mn opleiding vind ik op 2 na bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik sta er ook op, maar kijk verder eigenlijk nooit op die site.. vind dat je er maar weinig mee kan..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
Flyduck schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:59:
Ik sta er ook op, maar kijk verder eigenlijk nooit op die site.. vind dat je er maar weinig mee kan..
Het is puur voor het onderhouden van netwerken met je collega's / ex collega's. Kan altijd van pas komen.
Het is ook niet de bedoeling dat het een of andere hyves pagina wordt waar je met krabbels kunt gooien enzo :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Piels schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:18:
[...]

Het is puur voor het onderhouden van netwerken met je collega's / ex collega's. Kan altijd van pas komen.
Het is ook niet de bedoeling dat het een of andere hyves pagina wordt waar je met krabbels kunt gooien enzo :)
Toch zitten er wel wat interactieve elementen in. Eén of ander vragensysteem, maar ik heb nog nooit een vraag gesteld/beantwoord. En een euhm, verder niks volgens mij...

Ik heb de laatste tijd steeds meer twijfels bij LinkedIn. Volgens mij wordt het zwaar gesponsord door headhunters/recruiters/etc. Een beetje professionals uit de tent lokken onder het mom van sociale contacten onderhouden. Maar ondertussen levert het wel een mooie database met persoonsgegevens en skills op. Maar goed, je wordt vanzelf bedreven in het afwimpelen van die irritante bellers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:45

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb ook een LinkedIn account, uiteraard voor het opbouwen van een professioneel netwerk maar ook leuk om te zien waar oud klasgenoten terecht zijn gekomen. Verder nog een aantal collega's in mijn netwerk zitten :)

(zie sig ;))

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241904

Het gevaar van een LinkedIn account waarbij ze je contact list ook mogen zien is dat ze het ook kunnen zien als je mensen van het bedrijf waar je aan het solliciteren bent toevoegt. Heb daarom maar even uitgezet dat anderen dat kunnen zien :)

Qua klasgenoten: helemaal geen een! :'(

Ik zie LinkedIn ook als een tool voor de langere termijn. Veel van mijn contacten bestaan uit collega's, maar wie weet waar ze over 5 jaar staan... dan wordt het pas echt een bruikbare tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ja ik heb een LinkedIn account.

Ik zie het probleem niet zo van die contactlist. Ten eerste zet ik de mensen waar ik nog bij ga solliciteren uiteraard niet gelijk als contact neer. Daarnaast ken ik zowiezo heel wat mensen van buiten mijn huidige bedrijf. Uiteraard valt die ene extra daar dan helemaal niet op. 8)

Daarnaast, denk je nu echt dat je baas zo actief gaat zijn om iedere dag je linkedin profiel te checken? Die van mij in ieder geval niet.

Die lui die bellen voor prive aangelegenheden worden door mijn kantoor overigens inderdaad gewoon afgewimpeld. Per definitie en allemaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 07-12-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:51:
Ja ik heb een LinkedIn account.

Ik zie het probleem niet zo van die contactlist. Ten eerste zet ik de mensen waar ik nog bij ga solliciteren uiteraard niet gelijk als contact neer. Daarnaast ken ik zowiezo heel wat mensen van buiten mijn huidige bedrijf. Uiteraard valt die ene extra daar dan helemaal niet op. 8)

Daarnaast, denk je nu echt dat je baas zo actief gaat zijn om iedere dag je linkedin profiel te checken? Die van mij in ieder geval niet.

Die lui die bellen voor prive aangelegenheden worden door mijn kantoor overigens inderdaad gewoon afgewimpeld. Per definitie en allemaal.
Je ziet bij linkedin altijd een overzichtje van welke van je contacten recent nieuwe contacten hebben toegevoegd. Dat bekijk ik dan wel altijd. Genoeg collega's gezien die een recruiter die ik al meerdere malen afgewimpeld heb hebben toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Het hoeft ook niet altijd negatief uit te pakken. Voor hetzelfde geldt heb je een keer een prima gesprek met zo'n recruiter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 08:32
Ik had al een tijdje een profiel maar ben nu ook maar eens begonnen met het uitbreiden van een netwerk.

Ik kom via collega's mensen tegen die ik al een tijdje uit het oog was verloren en waarvan ik niet eens wist dat ze ook contact met collega's hadden.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
Het werkt voor mij toch wel positief.

Daarnet nog een headhunter, die zelf het lef had naar het onthaal van mijn huidig project te bellen en zich te laten doorschakelen. Het was een lieve dame met mooi linkedin-foto', dus heb ze maar wat laten praten en dan bedankt.

Daarnaast ook al via linkedin de uitnodiging gekregen om over een bepaald onderwerp een lezing te komen geven op een hogeschool (van een connectie van me, die nu pas doorhad met welke projecten ik bezig was dankzij linkedin).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

120 contacts @ LinkedIn, merendeel positieve ervaringen. 1 idiote headhunter aan de lijn gehad so far.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Van headhunters heb ik nog geen last gehad. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn nummer er niet bijstaat. Ik hoor wel berichten dat ons kantoor vaak gebeld word. Maar die schakelen ze niet door (redelijk logisch! ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-W0kk3L- schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:59:
Van headhunters heb ik nog geen last gehad. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn nummer er niet bijstaat. Ik hoor wel berichten dat ons kantoor vaak gebeld word. Maar die schakelen ze niet door (redelijk logisch! ;-))
In wat voor gevangenis werk je dan? Lijkt me dat normaal dat iemand die jouw bedrijf belt en vraagt naar de heer -W0kk3L- gewoon doorverbonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

asmi schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:10:
[...]

In wat voor gevangenis werk je dan? Lijkt me dat normaal dat iemand die jouw bedrijf belt en vraagt naar de heer -W0kk3L- gewoon doorverbonden wordt.
Tenzij hij zich meldt als "Goedenmiddag, u spreekt met XYZ Recruitment, ik heb een interessante nieuwe baan voor de heer W0kk3l, kunt u mij doorverbinden?". Dat telefoontje wordt denk ik overal wel tegengehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:15:
Tenzij hij zich meldt als "Goedenmiddag, u spreekt met XYZ Recruitment, ik heb een interessante nieuwe baan voor de heer W0kk3l, kunt u mij doorverbinden?". Dat telefoontje wordt denk ik overal wel tegengehouden :)
Dat mag je hopen, anders wil je werkgever je blijkbaar graag kwijt.
Maar een headhunter zal zich meestal echt niet zo uitgebreid voorstellen aan de telefoniste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 22:49
asmi schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:10:
[...]
-W0kk3L- werkt in een hele leuke gevangenis O-)
Maar over het algemeen worden dat soort telefoontjes direct afgevangen :)

Maar wat mij betreft mogen ze al dat soort telefoontjes per direct doorverbinden... Het is een sport om die mensen zo hard mogelijk af te wimpelen en voor lul te zetten :P ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin2k op 15-12-2007 14:57 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 10-07 15:40

mutsje

Certified Prutser

ik sta sinds enige tijd ook op linkedin en moet zeggen dat oud colega's mij ook weten te vinden maar ja dat geld ook voor hyves enzo.. alleen kun je zonder payaccount op linkedin wat minder dan laatst genoemde. Een telefoonnummer zou ik er in ieder geval nooit op achter laten... zelfde geld voor monsterboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:20
JKVA schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:00:
[...]

Zo ben ik aan een nieuwe baan gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er is sinds kort ook een Tweakers.net LinkedIn Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

PcDealer schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:55:
Er is sinds kort ook een Tweakers.net LinkedIn Group.
Misschien wel handig om de link te plaatsen dan... ( zoeken in groepen gaat nog niet bij linkedin...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Coach4All schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:47:
[...]

Misschien wel handig om de link te plaatsen dan... ( zoeken in groepen gaat nog niet bij linkedin...)
Gewoon ff zoeken op "Tweakers", als eerste vind je Daniel zijn Linkedin-page, met o.a. de Tweakers-groep.

Voor degenen die dat niet willen, hier is de directe link: klik.

Zelf zit ik nu een jaar ofzo bij LinkedIn. Ben niet echt heel erg actief ofzo, heb ook maar 16 connections, plus ben lid van een paar groeps.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Sowieso zie ik het nut niet zo im tweakers toe te voegen. Ik ken jullie alleen van dit forum en dat vind ik niet genoeg om me in mijn zakelijke leven toe te laten. Ik weiger ook gewoon mensen met wie ik samenwerk als ik ze incompetent vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

TrailBlazer schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:37:
Sowieso zie ik het nut niet zo im tweakers toe te voegen. Ik ken jullie alleen van dit forum en dat vind ik niet genoeg om me in mijn zakelijke leven toe te laten. Ik weiger ook gewoon mensen met wie ik samenwerk als ik ze incompetent vind.
Dat heeft niets van doen met de groep natuurlijk, groepen zijn alleen bedoeld om mensen te herkennen met shared interests.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TrailBlazer schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:37:
Het is geen verplichting. Ik vind het wel leuk om te zien wat andere leden doen. En als je lid bent van dezelfde groep, ben je niet automatisch bij elkaar lid. Dat moet nog altijd apart zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Ben zelf ook een redelijke LinkedIn gebruiker. Zoals iemand hier al eerder zei: meer voor de toekomst dan voor direct praktische toepasbaarheid. Waarom? Als je een goed onderhouden account hebt, dan heb je de meeste mensen uit het verleden (vorige banen, school) normaal gesproken wel toegevoegd. Wat er nog bijkomt zijn nieuwe collega's en kennissen. Daar heb je op dat moment al contact mee, dus je hoeft het niet direct te doen voor een praktisch gebruik. Het is alleen over 2, 5 of 10 jaar heel handig; als die persoon ergens anders gaat werken, en jij ook, en je verliest elkaar uit het oog, maar je houdt beiden je LinkedIn up to date (in ieder geval met e-mail adressen), dan kan je elkaar altijd weer vinden. En als je in een kleine (zakelijke) wereld zit, dan is het sowieso leuk om te zien waar iedereen heen gaat, vooral ook als je weer gaat solliciteren en je blijkt ex-collega's bij het nieuwe bedrijf te kennen.

Die Tweakers.net groep, tsja, dat is wat mij betreft toch meer voor (ex-)medewerkers dan voor forumgebruikers. Als forumgebruiker is het toch echt een hobby, en in de omgeving waar ik me begeef wordt het ook zo gezien: hobbyisme. Da's niet perse negatief, maar dat is niet iets wat je linkt aan je professionele carriere, wat mij betreft, en dat houd je dus gescheiden. Bot gezegd: tweakers? Oh, heb je weer zo'n nerd. Zeer gechargeerd, maar er zijn genoeg mensen die er zo over denken. Het is overigens wel grappig om te zien dat er 1 persoon bij Tweakers.net een 2e-graads relatie is, zit dus maar 1 iemand tussen. Zo ken je via-via toch veel mensen, blijkt. :)

Ik heb zelf nu intussen een redelijk groot netwerk, maar gezien mijn huidige baan als consultant is het ook belangrijk een netwerk op te bouwen en te onderhouden, al is het maar op die manier. Anders zou ik niet zo snel mensen uitnodigen. En met sommige mensen is het een beetje een wedstrijdje: wie heeft er meer contacten. ;) Flauw natuurlijk, maar ik hou wel goed in de gaten wie ik er wel, en wie ik er niet op toelaat. Mensen die ik niet ken (en zulke uitnodigingen krijg ik regelmatig) ga ik niet toevoegen, ik zie niet in waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Je kunt ook instellen dat mensen die geen lid zijn van de tweakersgroep de groep niet zien in je profiel. Zo weet tweaker wel dat je een medetweaker bent, en de niet-tweaker weet het niet. Sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Anoniem: 76345 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:33:

--- knip --- 8< ---

En met sommige mensen is het een beetje een wedstrijdje: wie heeft er meer contacten. ;) Flauw natuurlijk
Zie daartoe hier een overzicht van dat soort flauwe apen: http://www.toplinked.com/ :+

Tja, waar leg je de grens? Voor onze over-competitieve vrienden aan de overkant van de plas is blijkbaar "the sky the limit", maar voorlopig hou ik het bij vrienden, bekenden en mensen waarmee ik professioneel een link heb (gehad).

Overigens hebben de groepen op LinkedIn naar mijn mening een erg geringe meerwaarde...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hbokh schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:36:
Zie daartoe hier een overzicht van dat soort flauwe apen: http://www.toplinked.com/ :+
Heh, nou, zo erg maak ik het nou ook weer niet. Is meer onderling met vrienden/collegae een geintje dan dat ik echt de competitie aanga met de top van LinkedIn. En dat wil ik ook niet, want ik wil geen mensen op mijn lijst die ik niet ken. Een aantal van die TopLinked gasten zitten 1 connectie van me vandaan, maar ik weet echt zeker dat die mensen elkaar echt niet kennen, dus wat heeft het dan voor zin? Je gaat dat contact nooit gebruiken (zo van: hey, dude, hoest nou? ik heb een vraagje aan je, we zijn toch LinkedIn buddies?).
Tja, waar leg je de grens? Voor onze over-competitieve vrienden aan de overkant van de plas is blijkbaar "the sky the limit", maar voorlopig hou ik het bij vrienden, bekenden en mensen waarmee ik professioneel een link heb (gehad).
Ik vind er nog opvallend veel Nederlanders tussen staan.
Overigens hebben de groepen op LinkedIn naar mijn mening een erg geringe meerwaarde...
Eens. Ik heb me bij 2 groepen opgegeven, om eens te kijken hoe het exact werkt, en wat het je oplevert, maar ja, je ziet daar natuurlijk gewoon de mensen tussen die je al kent, en waar je dus al mee connected bent, of mensen die je niet kent, en waar je dus ook niets mee hebt. Meer dan "kijk eens waar ik bijhoor" is het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-06 23:41
Misschien dat het afhankelijk per beroep is of hetgeen wat je doet. Ik ben zo namelijk in contact gekomen met oud collega's wat wel leuk is om te zien dat ze nu bv in Londen werken. Ook vond ik bv uit dat een collega van me vrienden heeft die ik ook weer ken echter waren we elkaar nooit samen tegen gekomen. Zo zijn er nog een tal van voorbeelden dus op zich kan linkedin erg interessant zijn zeker op professioneel gebied. Ook is het mogelijk dat je bijvoorbeeld mensen leert kennen in een specifiek vakgebied waar ik me in bevind elders te wereld die je kunnen adviseren met je loop baan ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb mezelf net ingeschreven bij LinkedIn en heb nu al een aantal oud-collega's gevonden met wie ik best weer eens in contact wil komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb al enige tijd een LinkedIn account maar ik "link" alleen mensen die ik ook daadwerkelijk persoonlijk (IRL) ken en waar ik ook mee samengewerkt heb. Ik heb sinds kort ook een Xing account (Duitse LinkedIn) om in contact te blijven met mijn Duitse (ex) collega's - aangezien ik per 31.05 mijn huidige werkgever, Duitsland en Europa zal gaan verlaten. (LinkedIn is in Duitsland niet zo populair als Xing).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik link ook mensen die handig kunnen zijn bij het oplossen van bepaalde problemen, daar ken ik dus de namen van. Connecties @ fabrikanten is heel handig. Jammer dat ik de namen van bepaalde mensen @ customer service niet meer heb.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 28-04-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Was al poosje ingeschreven bij LinkedIn en had al enkele connecties maar doordat mijn vader ook actief is geworden ben ik vandaag eens aan het werk geweest om te zien wie er zoal in mijn netwerk zit.

Kwam tijdens mijn surftocht terecht op het profiel van een BV en nog een stap verder zat ik al bij een grote muzikant. Heb mijn profiel tevens ook eens uitgebreid met mijn stageplaatsen zodoende dat ik eventueel terug in contact kan komen met mensen die ik daar heb mogen leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik had me nav dit topic ook maar eens aangemeld, altijd wel handig om in contact te kunnen komen met (toekomstige) ex-collega's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 22:03
Ik zit wel op LinkedIn, stuk of 60 contacts en slechts 1 brutale headhunter met een uitnodiging via LinkedIn om te solliciteren naar een vacature. Valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb ook LinkedIn, ben laatst eens gebeld op mijn mobiele telefoon van het werk. Was een Britse dame. Toen ik vroeg hoe ze aan mijn nummer kwam, vertelde ze dat ze me via Linkedin had gevonden. Ze moet dus wel de receptie gebeld hebben en doorverbonden zijn (of erger: het nummer gekregen).

Verder is LinkedIn wel leuk voor oude en huidige collega's, zoals zovelen hier zeggen. Even kijken wat je oud-collega's nu doen, kijken wat oud-klasgenoten nog allemaal gedaan hebben, enz. Ik vind het iig beter dan Hyves (wat ik dan ook niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Het principe van de "6 degrees of separation" wordt in LinkedIn trouwens ook wel heel duidelijk.

Hillary Clinton en John McCain zijn 3rd degree connections van me, en Barrack Obama zelfs een 2nd degree... En alledrie via verschillende personen in mijn netwerk. Mijn verbinding met Hillary Clinton gaat via een oud-klasgenoot die nu bij MinBuZa werkt dus dat is wel logisch, maar naar John McCain gaat hij via een oud-collega uit Enschede, en naar Barrack Obama via mijn vorige manager in Frankrijk.

Jan Peter Balkenende is ook een 3rd degree, zonder enige verrassing via die klasgenoot bij MinBuZa...

En de hier alombekende Elvhenk is ook 3rd degree connection van me; via een collega van me in Buffalo... Echt, het verbaast me steeds weer hoe vreemd connecties kunnen lopen.

Als je het zo bekijkt is het in de moderne wereld volgens mij zelfs minder dan "6 degrees of separation"...

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 08-08-2008 09:14 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:03:
Het principe van de "6 degrees of separation" wordt in LinkedIn trouwens ook wel heel duidelijk.

[...]

Als je het zo bekijkt is het in de moderne wereld volgens mij zelfs minder dan "6 degrees of separation"...
Bekende mensen hebben een groot netwerk. Om je te verbinden met een willekeurige Zuid-Amerikaan heb je die 6 stappen denk ik toch wel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
JeroenB schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:15:
[...]

Bekende mensen hebben een groot netwerk. Om je te verbinden met een willekeurige Zuid-Amerikaan heb je die 6 stappen denk ik toch wel nodig :)
Microsoft heeft hier onderzoek naar gedaan en de resultaten deze week gepubliceerd, zie dit artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

JeroenB schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:15:
Maar dat werkt twee kanten op. Ik ben maar een willekeurige Nederlander, maar met 2 à 3 stappen ben ik bij de Amerikaanse presidentskandidaten. Die hebben natuurlijk weer links naar alle landen in de wereld. Dus via die ene route zit je al met een stuk of 7 links misschien bij de hele wereldbevolking. En dit is slechts via 3 verschillende kennissen binnen LinkedIn. Ik heb ook veel kennissen buiten LinkedIn, en binnen LinkedIn zijn er ook veel andere verbindingen die "via een achterdeur" verre landen in kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je in drie stappen op de LinkedIn pagina van Obama zit, zit je hoogstwaarschijnlijk nog twee stappen van de beste man af. Die gaat dat echt niet zelf bijhouden - als hij al weet dat hij er staat. Hmm, staat er in de algemene voorwaarden iets over accounts delen?
Op het moment dat iemand een miljoen 'vrienden' heeft op faceBook (bron: het genoemde Guardian artikel) kan ik die link trouwens helemaal niets meer serieus nemen. Als het bij LinkedIn zo is dat beide persoon zelf de link moeten leggen is het al een stuk meer waard.

Ontopic: ja, ik sta ook op LinkedIn. Vooral ook om te zien hoe het gaat met (ex-)collega's en anderen waar ik mee heb samengewerkt. Ook leuk om te zien dat een profiel opeens wordt geupdatet als iemand op zoek gaat naar wat nieuws. Ik heb daar trouwens een strikte scheiding "echt werk" en Tnet: Tnet collega's heb ik niet via LinkedIn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 01-07 14:14
Wat F_J_K zegt.

Modbreak:Als je niks toe te voegen hebt, dan hoef je ook niet te posten ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Erkens op 08-08-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:00:
Ik heb daar trouwens een strikte scheiding "echt werk" en Tnet: Tnet collega's heb ik niet via LinkedIn.
Ik heb een iemand in mijn lijst staan die ik helemaal niet ken. :o Hoe kan je een connectie verbreken? Een dergelijke optie kan ik nog niet vinden.

Overigens vind ik linked in best leuk. Zo heb ook ik oud-collega's gevonden, het is best leuk om te zien wat ze tegenwoordig doen. Daarnaast heb ik in mijn profiel gezet dat ik open sta voor leuke banen in mijn omgeving, ook daar komt wel eens reactie op. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

F_J_K, als je in LinkedIn een link request krijgt kan je heel makkelijk op "I don't know this person" klikken. Ook staat bij mensen als Obama en Clinton de optie aan dat je persé hun emailadres in moet vullen om ze een link request te kunnen sturen om er zeker van te zijn dat je ze wel degelijk kent. Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat bij dat soort mensen de links wel van een andere kwaliteit zijn dan bij mensen "down low"...

Maar bijvoorbeeld de link naar J.P. Balkenende via iemand die bij MinBuZa werkt, die vertrouw ik wel. En via diezelfde persoon naar Hillary Clinton ook.

[edit]
En de link naar Barack Obama blijkt ook 100% betrouwbaar: hij is aangetrouwde familie van mijn ex-manager. Ja, zo kom je er wel in de wereld :)
pven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:19:
Ik heb een iemand in mijn lijst staan die ik helemaal niet ken. :o Hoe kan je een connectie verbreken? Een dergelijke optie kan ik nog niet vinden.
Dan had je die request niet moeten accepteren... Maar inderdaad, een "remove connection" optie zou mooi zijn om de boel soms eens op te schonen.

[ Voor 47% gewijzigd door Mx. Alba op 08-08-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:22:
Maar dat werkt twee kanten op. Ik ben maar een willekeurige Nederlander, maar met 2 à 3 stappen ben ik bij de Amerikaanse presidentskandidaten. Die hebben natuurlijk weer links naar alle landen in de wereld. Dus via die ene route zit je al met een stuk of 7 links misschien bij de hele wereldbevolking. En dit is slechts via 3 verschillende kennissen binnen LinkedIn. Ik heb ook veel kennissen buiten LinkedIn, en binnen LinkedIn zijn er ook veel andere verbindingen die "via een achterdeur" verre landen in kunnen komen.
De six degrees geven niet aan welk percentage na hoeveel stappen te bereiken zijn, alleen dat om de 100% te bereiken, je zes stappen nodig hebt. Dat lijkt me redelijk optimistisch maar het is een leuke gedachte. LinkedIn zorgt er dan voor dat het percentage mensen dat je kunt bereiken na bijv. 4 of 5 stappen groter is dan voorheen, maar dan nog denk ik dat er wel wat "secluded" groepjes op aarde zijn waarbij dat niet helpt. Maargoed dat is gissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:20:

[...]

Dan had je die request niet moeten accepteren... Maar inderdaad, een "remove connection" optie zou mooi zijn om de boel soms eens op te schonen.
Die optie is er tegenwoordig :)
Op de linkedin site: home-->contacts-->remove connections (link zit rechtsboven van je contacts list)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Die optie is er tegenwoordig :)
Op de linkedin site: home-->contacts-->remove connections (link zit rechtsboven van je contacts list)
Gelukt, dank! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb me ook maar eens aangemeld en al gelijk wat personen terug gevonden, leuk :)
Ik heb alleen een probleem met mijn postcode, wat ik ook invul hij blijft Den Haag aangeven terwijl ik in Middelburg zit :/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat loopt inderdaad niet helemaal soepel. Ik wist niet dat de Breda area zo groot was dat Rotterdam daar ook bij hoort... :+

Maar goed, het is geen oorspronkelijke Nederlandse site, maar internationaal. Blijft het lastig zoeken naar jobs op locatie bijvoorbeeld, aangezien ik eerder jobs terug krijg uit Eindhoven/Tilburg dan Rotterdam/Den Haag.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sh4d0wman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:15:
Heb me ook maar eens aangemeld en al gelijk wat personen terug gevonden, leuk :)
Ik heb alleen een probleem met mijn postcode, wat ik ook invul hij blijft Den Haag aangeven terwijl ik in Middelburg zit :/
Hij doet aan regio's, alleen het is nogal wazig. Zo weiger ik om in Almere te "wonen" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F_J_K schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:00:
Ik heb daar trouwens een strikte scheiding "echt werk" en Tnet: Tnet collega's heb ik niet via LinkedIn.
Ik heb die scheiding niet gemaakt; sterker nog, de meeste connecties die ik heb op LI, heb ik via T.net. Waarom? Omdat het relevant is. T.net staat ook op mijn CV. ;) Ik vergaar hier op GoT kennis van mijn vakgebied, en mijn positie in de crew zorgt ervoor dat ik beter leer omgaan met mensen: zowel "klanten" als "teamleden". Het is natuurlijk geen "echte baan" maar het is wel relevante werkervaring en daarom het vernoemen waard.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:20:
Ook staat bij mensen als Obama en Clinton de optie aan dat je persé hun emailadres in moet vullen om ze een link request te kunnen sturen om er zeker van te zijn dat je ze wel degelijk kent.
Ja, leuk verhaal, maar niet waar. Ik kan Barack gewoon een uitnodiging sturen, zonder e-mail adres. Er zijn ook 2 mensen in mijn netwerk die direct met hem verbonden zijn. Nou, geloof me, zij kennen Barack niet persoonlijk (maw: hij kent hen niet). Da's gewoon campaigning, net als dat Wouter Bos met iedereen vriendjes ging worden via Hyves (dacht ik). Daar heeft hij medewerkers voor.
En de link naar Barack Obama blijkt ook 100% betrouwbaar: hij is aangetrouwde familie van mijn ex-manager. Ja, zo kom je er wel in de wereld :)
Dat kan ook, grappig toeval. Maar LinkedIn is typisch niet het juiste voorbeeld van 6-degree-links, omdat mensen die elkaar niet kennen ook kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar dat is met MSN toch ook zo?

En het idee van "6 degrees of separation" is ook niet dat je de personen écht kent, maar dat je ze kent in de zin van je weet wie ze zijn en hoe je met ze in contact kunt komen. Immers, het idee was om een bericht te sturen naar een willekeurig persoon, en hoeveel stappen daarvoor nodig waren. Als ik een bericht wil overbrengen aan Barack Obama kan ik dat dus in twee stappen via Linked-In. Naar Hillary Clinton gaat in drie stappen; ofwel via mijn klasgenoot bij MinBuZa, ofwel via Barack want die zal ook wel contacten met Hillary hebben, toch? :) Maar dat contact tussen Barack en Hillary staat niet op Linked-In, want anders zou die persoon via wie ik met Barack verbonden ben ook wel erbij staan bij mijn lijst via wie ik met Hillary verbonden ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 08-08-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, MSN is een twee-weg acceptatie medium, blijkbaar LinkedIn niet.
En het idee van "6 degrees of separation" is ook niet dat je de personen écht kent, maar dat je ze kent in de zin van je weet wie ze zijn en hoe je met ze in contact kunt komen. Immers, het idee was om een bericht te sturen naar een willekeurig persoon, en hoeveel stappen daarvoor nodig waren. Als ik een bericht wil overbrengen aan Barack Obama kan ik dat dus in twee stappen via Linked-In.
Als je een bericht naar Obama wilt sturen, dan gaat dat niet in 2 stappen. Na 2 stappen ben je bij een assistent-LinkedIn-connection-manager. ;) Of denk je dat Obama alle LinkedIn berichten op een rustige zondagmiddag even gaat lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:52:
Nee, MSN is een twee-weg acceptatie medium, blijkbaar LinkedIn niet.
Jawel. Als ik iemand wil toevoegen aan mijn LinkedIn lijst moet ik hem/haar eerst vinden natuurlijk en vervolgens een uitnodiging sturen. Pas als die uitnodiging geaccepteerd is met "ja ik ken deze persoon en wil met hem/haar in contact staan", dan ontstaat de link. Vlak naast die "ja" knop staat ook een "nee ik ken deze persoon niet" en een "ignore", en als je daarop klikt komt er natuurlijk geen verbinding. Je kan niet, zoals bij MSN, automatisch maar verbindingen of berichten van een willekeurig persoon accepteren, je moet echt actief een aanvraag accepteren voordat een link ontstaat.
Als je een bericht naar Obama wilt sturen, dan gaat dat niet in 2 stappen. Na 2 stappen ben je bij een assistent-LinkedIn-connection-manager. ;) Of denk je dat Obama alle LinkedIn berichten op een rustige zondagmiddag even gaat lezen?
Hmmm, you've got a point there... Maar aan de andere kant, een bericht dat via familie binnenkomt zal vast wel door de firewalls komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Staat ook in mijn netwerk als 3de persoon. Alleen is de lijst met namen een beetje te lang en zie ik niet meteen via wie het nu echt kan zijn.

Altijd leuk om nieuwe linkjes te ontdekken. zojuist nog een oude leerkracht gezien die een linkje had met een bedrijf waar een familielid zou moeten werken of gewerkt hebben. Spijtig genoeg kan ik die wel nog niet terugvinden op LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:04:
Jawel. Als ik iemand wil toevoegen aan mijn LinkedIn lijst moet ik hem/haar eerst vinden natuurlijk en vervolgens een uitnodiging sturen. Pas als die uitnodiging geaccepteerd is met "ja ik ken deze persoon en wil met hem/haar in contact staan", dan ontstaat de link. Vlak naast die "ja" knop staat ook een "nee ik ken deze persoon niet" en een "ignore", en als je daarop klikt komt er natuurlijk geen verbinding. Je kan niet, zoals bij MSN, automatisch maar verbindingen of berichten van een willekeurig persoon accepteren, je moet echt actief een aanvraag accepteren voordat een link ontstaat.
Uhm, bedankt voor de uitgebreide uitleg hoor, maar ik ben nog niet zo mongoloide dat ik dat niet snap. ;) Echter, als je vervolgens kijkt naar mijn opmerking daarna, en jouw reactie daarop, snap je meteen wat ik bedoel: als een Obama een assistent(e) heeft die _altijd_ accepteert, dan is het dus geen twee-weg medium meer, en gezien het feit dat hij blijkbaar met de hele wereld in linkt, kan hij daarmee al in zijn eentje het 6-step-connection verhaal om zeep helpen. That's my point.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op: