Ik doelde op beide: erg irritant.. ik vond linkedin wel zo fijn omdat er gewoon weinig onzin op stond. Dat is nu niet meer het geval.cailin_coilleach schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:42:
Denk eerder dat Boudewijn doelt op de status updates, die idd ook aan Twitter gelinkt kunnen worden.
Ik heb heb in de (voor)verkoop kennelijk met nog meer mensen te maken en al een tijd 500+. Daarnaast heb ik heel wat collega's gehad.wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:15:
Anyway, ik sta ook al jarenlang op LinkedIn, altijd handig om contact met (ex-)collega's te onderhouden, daar ik in de detachering zit en dus met veel verschillende mensen te maken krijg. Heb inmiddels 100+ connecties verzameld.
volgens mij kun je het versturen van status updates bij wijzigingen ook uitschakelen. kwestie dus van even uitzetten, wijziging maken, aanzettenbulbanos schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:30:
Je kan ineens heel wat aanpassen tegelijkdan valt het minder op dat je ook het 'openstaan voor' hebt aangepast.
Hoe doe je dat?Rukapul schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:36:
[...]
volgens mij kun je het versturen van status updates bij wijzigingen ook uitschakelen. kwestie dus van even uitzetten, wijziging maken, aanzetten
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoover over je naam rechtboven in blauw en met pijltje, kies settings en vervolgens "Profile and Status Updates" om het uit te zetten.
Ik (en met mij nog een aantal vakgenoten) ben heel actief in een aantal groepen, en dan met name de discussies. Hebben jullie dat ook?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
nee ik word moe van de egotrippers daar. Zo sprak ik laatst iemand aan die zich "mr. Jantje Janssen LLM" noemde en maar 1 WO opleiding af had gerond...
Kreeg de halve groep over me heen.
Verder vind ik sommige van die groepen erg kliekjes gedrag cq. spammerig (kijk mij eens aandachtshoeren). Maw: ik heb er echt niets mee.
Ik heb als student + ondernemer trouwens ook zo'n 150 man in de lijst. en dat zijn idd alleen mensen met wie ik gewerkt heb.
Kreeg de halve groep over me heen.
Verder vind ik sommige van die groepen erg kliekjes gedrag cq. spammerig (kijk mij eens aandachtshoeren). Maw: ik heb er echt niets mee.
Ik heb als student + ondernemer trouwens ook zo'n 150 man in de lijst. en dat zijn idd alleen mensen met wie ik gewerkt heb.
[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2010 23:13 ]
Verwijderd
Ik bedoelde meer "het verzamelen van connecties", met welk doel dan ookwildhagen schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:15:
Idd, Facebook met LinkedIn vergelijken is als een Trabant met een Ferrari vergelijken.
Facebook is voor privé-doeleinden bedoeld, en dan ook nog eens voor andersoortig gebruik dan LinkedIn, dat bedoeld is voor het opbouwen van een zakelijk netwerk met connecties.
Beide sites richten zich gewoon op een totaal andere markt.
Anyway, ik sta ook al jarenlang op LinkedIn, altijd handig om contact met (ex-)collega's te onderhouden, daar ik in de detachering zit en dus met veel verschillende mensen te maken krijg. Heb inmiddels 100+ connecties verzameld.
Als werknemer bij een Microsoft Gold Partner (althans tot oktober nog wel) zit ik in MPN Nederland groep voor Microsoft Partner Network. Zeer actieve en behulpzame mensen die prangende vragen beantwoorden en sneller dan de telefoon pakken.Ardana schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:07:
Ik (en met mij nog een aantal vakgenoten) ben heel actief in een aantal groepen, en dan met name de discussies. Hebben jullie dat ook?
Ik heb zelf een tijdje in de recruitment gewerkt en daardoor ook wel wat recruiters in mijn netwerk, dus oude collega`s. Erg handig als ik ooit een nieuwe baan wil. Ik heb al jaren een profiel, omdat in mijn job een goed netwerk gewoon erg belangrijk is. Laatst voor het eerst een project geacquireerd via LinkedIN. Achter de schermen wordt best goed zaken gedaan, daarom is het ook totaal niet vergelijkbaar met sites als Facebook.
Om die reden heb ik nogal wat van die groepsdiscussies uit het oog verloren. Blaten om het blaten, even je eigen startupje erin pluggen, blegh. Toen ik van die twitterupdates begon te krijgen heb ik dat ook maar uitgezet. Ja, ik lees graag dat mensen die ik ken nieuwe dingen zijn gaan doen, maar ik hoef geen pseudo-professionele twitter en facebook.Boudewijn schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:12:
nee ik word moe van de egotrippers daar.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Inderdaad, 3/4 boeit me echt geen ruk, ondanks mijn toch best brede belangstelling. De verhyves-ing van linkedin staat me dan ook fors tegen, en ik zal dit ook uit zetten.Hillie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:45:
[...]
Om die reden heb ik nogal wat van die groepsdiscussies uit het oog verloren. Blaten om het blaten, even je eigen startupje erin pluggen, blegh. Toen ik van die twitterupdates begon te krijgen heb ik dat ook maar uitgezet. Ja, ik lees graag dat mensen die ik ken nieuwe dingen zijn gaan doen, maar ik hoef geen pseudo-professionele twitter en facebook.
Ik heb me nooit echt verdiept in LinkedIn, heb iets van 8 mensen in mijn 'connecties'.
Maar gezien ik ergens halverwege 2011 een nieuwe baan wil/moet gaan zoeken zat ik eraan te denken om het te updaten.
Al ben ik best skeptisch. Heeft het daadwerkelijk nut?
Ik heb tot nu toe 3 vrienden, 2 familieleden en 2 GoTters als connectie staan, maar ik geloof dat het daar niet helemaal voor bedoeld is.
Een rondvraag bij mijn collega's leert me dat geen van hen LinkedIn-profielen hebben (en waarschijnlijk ook niet van plan zijn om te gebruiken). Ik werk overigens als onderzoeksassistent en (enige) IT'er bij milieustichtingen.
Wat is nu wijsheid?
1. Heeft het überhaupt nut om een LinkedIn-profiel op te zetten en bij te houden, of is het overrated en meer Hyves voor 40-plussers?
2. Hoe strikt dien je met LinkedIn om te gaan? Zoals ik zei heb ik een handvol connecties en geen van hen direct werk-related. Is het handig om ook op die manier aan connecties te komen, of is het beter om het strikt via collega's te doen?
Maar gezien ik ergens halverwege 2011 een nieuwe baan wil/moet gaan zoeken zat ik eraan te denken om het te updaten.
Ik heb tot nu toe 3 vrienden, 2 familieleden en 2 GoTters als connectie staan, maar ik geloof dat het daar niet helemaal voor bedoeld is.
Een rondvraag bij mijn collega's leert me dat geen van hen LinkedIn-profielen hebben (en waarschijnlijk ook niet van plan zijn om te gebruiken). Ik werk overigens als onderzoeksassistent en (enige) IT'er bij milieustichtingen.
Wat is nu wijsheid?
1. Heeft het überhaupt nut om een LinkedIn-profiel op te zetten en bij te houden, of is het overrated en meer Hyves voor 40-plussers?
2. Hoe strikt dien je met LinkedIn om te gaan? Zoals ik zei heb ik een handvol connecties en geen van hen direct werk-related. Is het handig om ook op die manier aan connecties te komen, of is het beter om het strikt via collega's te doen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bij LinkedIn hoef je niet zo strikt om te gaan met connecties, hoe groter je netwerk hoe beter, maar het moet uiteraard ook kwalitatief zijn. Aan een goed netwerk van iemand kun je zien in welke sector hij werkt, dat daar ook nog een aantal vrienden en familieleden tussen zitten boeit niet zoveel.anandus schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:28:
Wat is nu wijsheid?
En ja LinkedIn werkt. Vorige week nog zag ik bij een relatie van mij een connectie die aangaf een baan te zoeken. Ik zag dat hij in mijn sector werkt dus heb hem getipt over een interne vacature bij het bedrijf waar ik werk. Hij heeft volgende week zijn derde gesprek. Ik ken die hele kerel niet (relatie van een relatie van mij), maar heeft via mij waarschijnlijk wel snel een nieuwe baan. Zo zijn er tal van voorbeelden van vrienden die via hun netwerk een baan hebben gevonden.
Veel gemaakte fout is dat mensen zonder baan maar even snel een LinkedIn profiel aanmaken, zo werkt dat dus niet. Je doet er wel een paar jaar over om een fatsoenlijk netwerk op te bouwen.
Dank voor de info. En van dat laatste ben ik me ook bewust.FicoF schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:46:
[...]
Bij LinkedIn hoef je niet zo strikt om te gaan met connecties, hoe groter je netwerk hoe beter, maar het moet uiteraard ook kwalitatief zijn. Aan een goed netwerk van iemand kun je zien in welke sector hij werkt, dat daar ook nog een aantal vrienden en familieleden tussen zitten boeit niet zoveel.
En ja LinkedIn werkt. Vorige week nog zag ik bij een relatie van mij een connectie die aangaf een baan te zoeken. Ik zag dat hij in mijn sector werkt dus heb hem getipt over een interne vacature bij het bedrijf waar ik werk. Hij heeft volgende week zijn derde gesprek. Ik ken die hele kerel niet (relatie van een relatie van mij), maar heeft via mij waarschijnlijk wel snel een nieuwe baan. Zo zijn er tal van voorbeelden van vrienden die via hun netwerk een baan hebben gevonden.
Veel gemaakte fout is dat mensen zonder baan maar even snel een LinkedIn profiel aanmaken, zo werkt dat dus niet. Je doet er wel een paar jaar over om een fatsoenlijk netwerk op te bouwen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Nee, niet meer. Ik maakte er in het geheel geen gebruik van dus heb alweer geruime tijd geleden al die data laten verwijderen.Staan jullie ook op LinkedIn?
Al was het maar om te voorkomen dat ik vóór een sollicitatiegesprek uitgebreid word doorgelicht en mogelijkerwijs veroordeeld op zaken die binnen een bepaald perspectief moeten worden gezien.
Het is net de echte wereld!FicoF schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:46:
Que? Op je LinkedIn profiel zet je gewoon highlights van je CV, waarvan je de normale versie meeneemt naar je sollicitatie. Als je op basis van een LinkedIn profiel wordt afgewezen, dan zal dat ook op basis van je normale cv gebeuren lijkt me... dus ik denk dat ik je niet helemaal volg, kan je het toelichten?Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:51:
[...]
Nee, niet meer. Ik maakte er in het geheel geen gebruik van dus heb alweer geruime tijd geleden al die data laten verwijderen.
Al was het maar om te voorkomen dat ik vóór een sollicitatiegesprek uitgebreid word doorgelicht en mogelijkerwijs veroordeeld op zaken die binnen een bepaald perspectief moeten worden gezien.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Waarheid als een koe. De groepsdiscussies gaan inhoudelijk echt nergens over. En wat begon met Trip-It updates van mensen ("X is now returning from Y") is nu aangevuld met een kermis van Twitter updates, aankondiging van presentaties, en meer van die onzin.Boudewijn schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:09:
[...]
Inderdaad, 3/4 boeit me echt geen ruk, ondanks mijn toch best brede belangstelling. De verhyves-ing van linkedin staat me dan ook fors tegen, en ik zal dit ook uit zetten.
95+% van m'n netwerk is professioneel georienteerd oftewel mensen met wie ik echt samenwerk of heb samengewerkt. Het voordeel van LinkedIn zit 'm er vooral in wanneer mensen van positie wisselen. Binnen no-time kun je even in je netwerk opzoeken met wie je iets ook al weer had gedaan, waar hij nu zit en hoe je 'm kunt bereiken. Uiteraard houd je bij het toevoegen rekening met het potentiele nut. Ik heb in elk geval geen zin om de boel te gaan vervuilen met als enig doel een hoog aantal connecties te halen.anandus schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:28:
Ik heb me nooit echt verdiept in LinkedIn, heb iets van 8 mensen in mijn 'connecties'.
Wat is nu wijsheid?
Of LinkedIn nut heeft hangt wel heel erg af van de context waarin je zit. In de consultancy of IT is het min of meer standaard, terwijl iemand die naar alle waarschijnlijkheid 30 jaar bij dezelfde werkgever zit en maar interacteert met 10 anderen er weinig aan zal hebben.
In jouw geval denk ik dat er weldegelijk nut in kan zitten. Ik neem tenminste aan dat je als onderzoeker en IT-er niet in volstrekte isolatie opereert, maar toch ook interacteert met collega's, conculega's, mede-onderzoekers, leveranciers, afnemers, etc.
Pak desnoods eens de top 25 mensen met wie je hebt geemailed de laatste tijd en check of men een LinkedIn account heeft en of het nut heeft hem/haar toe te voegen.
Daarom moet je ook zorgen dat je je profiel zelf controleert. Zelf zorg ik er bijvoorbeeld nauwkeurig voor dat er geen discrepanties tussen LinkedIn profiel en CV zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:51:
[...]
Ik vind het leuk om via LI contact te kunnen houden met het professionele leven van mijn ex-klasgenoten en ex-collega's.
Ikzelf heb ook een netwerk welke voornamelijk uit mensen bestaat die ik tijdens mijn opleiding of mijn werk ben tegen gekomen.
Ikzelf heb ook een netwerk welke voornamelijk uit mensen bestaat die ik tijdens mijn opleiding of mijn werk ben tegen gekomen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Exact mijn punt - mijn CV is een belemmering, die moet worden uitgelegd. Dit doe ik in eerste instantie middels de begeleidende brief.Motrax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:21:
Que? Op je LinkedIn profiel zet je gewoon highlights van je CV, waarvan je de normale versie meeneemt naar je sollicitatie. Als je op basis van een LinkedIn profiel wordt afgewezen, dan zal dat ook op basis van je normale cv gebeuren lijkt me... dus ik denk dat ik je niet helemaal volg, kan je het toelichten?
In het kort - mijn CV leest alsof je naar een stotteraar aan het luisteren bent, veel verschillende banen, nergens lang gewerkt. Daar zijn, onder andere, gezondheidsredenen voor. Die ik dus moet toelichten. Met name - dat ze nu voorbij zijn.
Indien je echt nieuwsgierig bent - stuur me maar een DM, ik ga dit topic niet derailen met mijn medisch verleden.
Ik kan me het punt van Kharay wel voorstellen: ik ben heel laat aan de slag gegaan (pas vanaf m'n 31e, daarvoor freewheelen en opleiding), dus mijn cv vertoont ook niet de schoonheidsprijs. Pas na een flink aantal jaar kun je je cv zo "pimpen" dat het nauwelijks meer opvalt, maar dat gat blijft er.
Overigens, het lijkt me wel raadzaam om wel je netwerk op te bouwen, want je hoeft niets in te vullen bij opleiding en/of werkervaring. Ja, dat staat wellicht afwijkend, maar tegen de tijd dat je wel 'n fatsoenlijk cv heb neer te zetten, heb je tenminste ook je fatsoenlijke netwerk, ipv dat je dat dan nog 'n keertje moet gaan opbouwen. En als pro: mensen die door omstandigheden geen standaard cv hebben, zijn wel vaak goed in staat om hun cv mondeling (tijdens de collicitatie) toe te lichten. En als je daar toch al zit, en kun je wellicht ook 'n leuke, creatieve reden geven waarom je je CV op linked in niet hebt ingevuld - maar wel zo'n goed netwerk hebt
Overigens, het lijkt me wel raadzaam om wel je netwerk op te bouwen, want je hoeft niets in te vullen bij opleiding en/of werkervaring. Ja, dat staat wellicht afwijkend, maar tegen de tijd dat je wel 'n fatsoenlijk cv heb neer te zetten, heb je tenminste ook je fatsoenlijke netwerk, ipv dat je dat dan nog 'n keertje moet gaan opbouwen. En als pro: mensen die door omstandigheden geen standaard cv hebben, zijn wel vaak goed in staat om hun cv mondeling (tijdens de collicitatie) toe te lichten. En als je daar toch al zit, en kun je wellicht ook 'n leuke, creatieve reden geven waarom je je CV op linked in niet hebt ingevuld - maar wel zo'n goed netwerk hebt
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik ben de laatste paar maanden wel actief op LinkedIn, voor mijn afstuderen doe ik namelijk onderzoek op wat voor manier je als bedrijf je CRM systeem kan koppelen met sociale netwerken (Social CRM)
Maar als ik over paar weken daar klaar mee ben zal het gebruik wel weer dalen naar het oude niveau van alleen af en toe iemand toevoegen aan het netwerk. Ik ben er intussen wel achter dat het hele Social Media gebeuren niet heel erg aan mij is besteed.
Maar als ik over paar weken daar klaar mee ben zal het gebruik wel weer dalen naar het oude niveau van alleen af en toe iemand toevoegen aan het netwerk. Ik ben er intussen wel achter dat het hele Social Media gebeuren niet heel erg aan mij is besteed.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Vind het zelf niet zo belangrijk als iemand een gat in zijn CV heeft staan. Afhankelijk van de functie kijk ik naar circa de afgelopen 3 jaar en welke rode draad er in een CV zit. En zelfs met gaten in een CV is er een rode draad.Ardana schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:28:
Ik kan me het punt van Kharay wel voorstellen: ik ben heel laat aan de slag gegaan (pas vanaf m'n 31e, daarvoor freewheelen en opleiding), dus mijn cv vertoont ook niet de schoonheidsprijs. Pas na een flink aantal jaar kun je je cv zo "pimpen" dat het nauwelijks meer opvalt, maar dat gat blijft er.
Wat ik trouwens "not done" vind, is het feit dat er nog steeds mensen zijn die CV's sturen waarvan het LinkedIN profiel niet gelijk is. Dat is voor mij wel een criterium om mensen af te wijzen en soms niet eens op gesprek te laten komen.
Juist in zo'n situatie is LinkedIn niet eens zo heel gek. Het merendeel van de profielen is namelijk incompleet en bevat bijvoorbeeld alleen maar de laatste een of twee functies. Het is dus bij uitsteek de plaats waar je strategisch informatie kan plaatsen zonder dat dat directe gevolgen heeft, terwijl van een CV toch een vorm van compleetheid wordt verwacht.Ardana schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:28:
Ik neem aan dat je het niet zozeer gaat om het 'gelijk zijn' gaat maar om tegenstrijdigheden? Er kunnen namelijk hele goede redenen zijn om in een publiek profiel niet alles volledig of met alle details aan te kleden.Radical1980 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:20:
Wat ik trouwens "not done" vind, is het feit dat er nog steeds mensen zijn die CV's sturen waarvan het LinkedIN profiel niet gelijk is. Dat is voor mij wel een criterium om mensen af te wijzen en soms niet eens op gesprek te laten komen.
Zoals je zelf weet ben ik twintiger en heb ik ook een LinkedIn profiel. Als ondernemer (!) heb ik er wel baat bij omdat ik zo nu en dan van mensen vragen krijg op mijn LinkedIn en daar ook nog wel eens een klus uit weet te slepen.anandus schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:28:
Wat is nu wijsheid?
Ook houd ik me wel eens bezig met bekijken welke zakenrelaties elkaar kennen, en ik zie op die manier via LinkedIn soms ook wel eens een nieuw project starten.
Ik zou persoonlijk alleen de mensen toevoegen waarvan je weet dat ze goed in hun vak zijn en die je kent. Het hoeven geen collegae te zijn, maar ik voeg zelf alleen vrienden die wat voor mijn bedrijf doen (!) toe, en klanten/leveranciers.
Gevolg is dus dat ik ook tuinarchitecten, kunstenaars en meubelmakers in mijn profiel heb staan, maar ik me niet in die markt bevind. Het aantal mensen dat obama of balkenende toevoegt blijft me verbazen, dit zijn wmb dan ook de mensen die denken dat hun profiel daardoor meer waard wordt (omdat beide eerder genoemde heren veel links hebben).
Want? Ik wil mischien wel niet mijn hele hebben en houden aan LinkedIn toevertrouwen. Het is eigenlijk wel privacy gevoelige data, en dat wil je niet bij de eerste de beste partij leggen.Wat ik trouwens "not done" vind, is het feit dat er nog steeds mensen zijn die CV's sturen waarvan het LinkedIN profiel niet gelijk is. Dat is voor mij wel een criterium om mensen af te wijzen en soms niet eens op gesprek te laten komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2010 15:26 ]
Gelijk in de zin van waar heeft de persoon gewerkt en hoe lang was die periode. Ik zie toch regelmatig dat hier tegenstrijdigheden in zitten. Heb zelf in het publieke profiel ook niet alles volledig vermeld.Rukapul schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:27:
[...]
Ik neem aan dat je het niet zozeer gaat om het 'gelijk zijn' gaat maar om tegenstrijdigheden? Er kunnen namelijk hele goede redenen zijn om in een publiek profiel niet alles volledig of met alle details aan te kleden.
Je bedoelt, LinkedIn heeft je werkgever jou opgeleverdBender schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:42:
LinkedIN heeft mij al werk opgeleverd wat dus al genoeg reden is om er op te zitten.
In geval van een ZZPer hoeft dat niet zo te zijnnfm schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:21:
[...]
Je bedoelt, LinkedIn heeft je werkgever jou opgeleverd
Mijn werkgevers zijn mijn klanten, ik heb geen baas als je dat bedoelde ;-)nfm schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:21:
[...]
Je bedoelt, LinkedIn heeft je werkgever jou opgeleverd
Overigens ben ik lid van diverse groepen, enkel om vindbaar te zijn maar dat is voornamelijk de reden dat mensen lid zijn van groepen en omdat ze dan kunnen spammen. Ik kees die fora daar niet want het gaat zelden ergens over.
[ Voor 31% gewijzigd door Bender op 05-12-2010 15:05 ]
Daarbij vraag ik me af of het werkelijk hebben van zoveel connecties merkbaar is in het werk wat het oplevert.Haan schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:09:
Deze LinkedIn group is trouwens bizar: 30,000+ voor mensen met meer dan 30000 connectiesZe zijn er ook voor mensen met 'maar' 20K, 17,5K etc. connecties.
Overigens lijkt het dat personen met zoveel connecties dat via bots/scripts hebben gedaan. Er zijn websites die diensten bieden die je lid maken van veel netwerken.
De waarde van "veel" connecties is in mijn ogen (en waarschijnlijk ook anderen) overschat. Toch geloven voldoende mensen erin. In mijn werk kom ik in contact met een groot netwerk van allerlei kleine en grote ICT bedrijven en zo nu en dan komt er uit het niets een invite van iemand die ik waarschijnlijk om een wissewasje telefonisch heb gesproken. Vind ik zelf een nogal magere reden voor een invite, ik zie liever mensen die ik structureel spreek en waar ik een band mee heb of op zijn minst een korte succesvolle samenwerking die mij is bijgebleven.
Niet zo heel lang geleden is mij verteld dat sommigen LinkedIn invites gebruiken als "reminder", ze willen iets van je en gebruiken de invite om je aan hen te herinneren. Ze zijn dus niet geïnteresseerd in jou als connectie.
Ik vond dit een sterk verhaal maar wel plausibel dat dit zo af en toe voorkomt.
Nu ben ik net klaar met een periode jobhunten. Hierbij heb ik natuurlijk af en toe banen achter de hand moeten houden. zo ook bij één detacheerder wie ik binnen twee weken na mijn laatste gesprek zou informeren over mijn keuze. En jawel! Na 13,5 dagen kreeg ik een Invite! Ik vond dit bijzonder geestig denkende aan hetgeen ik vlak daarvoor had gehoord over deze "reminder" praktijken.
Opinies?
Ik vond dit een sterk verhaal maar wel plausibel dat dit zo af en toe voorkomt.
Nu ben ik net klaar met een periode jobhunten. Hierbij heb ik natuurlijk af en toe banen achter de hand moeten houden. zo ook bij één detacheerder wie ik binnen twee weken na mijn laatste gesprek zou informeren over mijn keuze. En jawel! Na 13,5 dagen kreeg ik een Invite! Ik vond dit bijzonder geestig denkende aan hetgeen ik vlak daarvoor had gehoord over deze "reminder" praktijken.
Opinies?
Wat is een fatsoenlijk netwerk in jouw ogen? Ik krijg het idee dat LinkedIn de nieuwe hyves aan het worden is. Ik zie er ook mensen verschijnen die vooral meehoppen op de "sociale" hype ipv dat men echt professioneel geïnteresseerd is in contacten / opportunities.FicoF schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:46:
[...]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Beide, ik onderhoud bijvoorbeeld wel contacten met oud-studiegenoten, bijvoorbeeld wanneer ze een interessante update doen. Je kunt dat Hyves noemen, ik noem het netwerken. Zonder de drempel om te bellen, wat gewoon een praktisch voordeel is.
Uit dat soort 'losse' contacten kunnen best interessante dingen voortvloeien. Ik ga echter niet random mensen toevoegen.
Uit dat soort 'losse' contacten kunnen best interessante dingen voortvloeien. Ik ga echter niet random mensen toevoegen.
Let op:
Een discussie over of ervaringen met LinkedIn zijn prima, maar het is niet de bedoeling om hier te vermelden dat je ook een LinkedIn account hebt met de url erbij, etc.
Zoiets kan je evt. wel opnemen in je profiel of sig als je daar behoefte aan hebt :)
Een discussie over of ervaringen met LinkedIn zijn prima, maar het is niet de bedoeling om hier te vermelden dat je ook een LinkedIn account hebt met de url erbij, etc.
Zoiets kan je evt. wel opnemen in je profiel of sig als je daar behoefte aan hebt :)