Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Staan jullie ook op LinkedIn?

Acties:
  • 16.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:34
Ik begrijp niet hoe die intelligentie van LinkedIn werkt. Vandaag logde ik in en stond er zo'n lijstje met "People you may know". Dat m'n baas en een collega daar in stonden begrijp ik wel, ongeveer dezelfde bedrijfsnaam in het profiel. Maar er stond ook een kerel in bij wie ik ooit een cursus heb gevolgd, iemand van Achmea waar ik verder niets mee te maken heb (hij freelancet ook bij ISBW) :? Snap het niet :)

• JKVA
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik doe tegenwoordig nog maar weinig met LinkedIn. Ik ben dan ook niet op zoek naar een andere baan, dat scheelt misschien. In het begin is het wel leuk om te zien wat oude bekenden en klasgenoten nu doen, maar op een gegeven moment gebeurt er zo weinig meer dat het boeiende eraf gaat.

Naast connecties vastleggen biedt het maar weinig interactie of andere features. Je hebt een soort Q&A feature, maar daar zie ik niet veel gebeuren. En groups, maar behalve als koppeltabel voor mensen, biedt dat ook weinig.

Het is af en toe wel leuk om te zien dat oud-klasgenoten van de middelbare school nu collega's zijn. Dat zou je zonder zo'n netwerk niet snel gemerkt hebben.

Ik kom eigenlijk vooral nog headhunters tegen die willen connecten en zo. Verder lijkt het allemaal een beetje voorbij met de hype. Hetzelfde heb ik een beetje met die andere sites. Plaxo en zo...

Wat denken jullie? Is LinkedIn weer aan het minderen qua populariteit nu de hele wereld er eenmaal op staat?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:21

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk het niet. Het is een prima concept om zakelijke contacten vast te leggen. Je kan altijd iemand terug vinden met zijn of haar e-mail. Als ik met iemand heb samengewerkt, dan voeg ik die altijd toe. Ook bij gesprekken met mensen kijk ik altijd eerst even op LinkedIn of hij of zij er op staat en al dan niet via een ander contact bekend is. Dan kan ik nog wel eens die andere persoon contacten om te vragen wat voor pesoon het is waar ik een gesprek mee aan ga.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ruffian
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 09:45
Ik stuit op een heel erg stom probleem bij linkedIn.
Je kan heel mooi je contacten importeren vanuit msn/webmail alleen ik heb mijn msn (vol met contacten die ook op linkedIn staan) alleen heb ik deze op een eigen domein aangemaakt.
Deze lijst krijg ik dus niet geupload, en een contactenlijst in thunderbird heb ik niet (volledig).

Iemand enig idee hoe ik deze contacten dan toch er in krijg (zonder ze 1 voor 1 te checken).

A life? Where can I download it??

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2019

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

quote:
Reinier schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:56:
Ik begrijp niet hoe die intelligentie van LinkedIn werkt. Vandaag logde ik in en stond er zo'n lijstje met "People you may know". Dat m'n baas en een collega daar in stonden begrijp ik wel, ongeveer dezelfde bedrijfsnaam in het profiel. Maar er stond ook een kerel in bij wie ik ooit een cursus heb gevolgd, iemand van Achmea waar ik verder niets mee te maken heb (hij freelancet ook bij ISBW) :? Snap het niet :)
Dat zijn hele slimme BITters die dat uitgevonden hebben. Misschien bijgestaan door een INF'er. :+

Het werkt best aardig, dat suggestiegebeuren. Van de week gebeld door m'n eerste recruiter. Nu zit ik daar niet heel erg op te wachten, maar goed, laat maar bellen. "What would make you consider changing?" "Well, to be honest, only an obscene amount of money". En dan met iets niet echt uitzonderlijks komen. :)

[Voor 8% gewijzigd door Hillie op 19-09-2008 10:48]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• n4m3l355
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 10:40
Volgens mij worden die gerelateerd aan imports van mail addressen incombi met je eigen connecties met andere die zij op hun beurt weer kennen. Verder ken ik ze vaak eigenlijk ook niet al zijn ze soms wel interessant, zo heb ik een tal van mn eigen veld maar dan uit een andere regio leren kennen. Het is wel interessant om met die dan eens wat op en neer te mailen om te kijken hoe zij problemen aanpakken.

• kraaitje
  • Laatst online: 13-11-2019
quote:
Hillie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:48:
[...]

Van de week gebeld door m'n eerste recruiter. Nu zit ik daar niet heel erg op te wachten, maar goed, laat maar bellen. "What would make you consider changing?" "Well, to be honest, only an obscene amount of money". En dan met iets niet echt uitzonderlijks komen. :)
Ik zou niet zo snel mijn gsm-nr erop zetten in verband met dit soort dingen. Als ze je willen bereiken doen ze dat maar op een andere manier!

• am2
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Ik heb ooit eens een linked in profiel aangemaakt, maar ik vind het een erg beperkte site en ik vind hem erg rommelig en onhandig overkomen. Meestal heb ik ook geen zin om in te loggen en zonder in te loggen zie je al helemaal niks. Kortom, ik heb er al een half jaar niet naar omgekeken en dat bevalt zo wel.

• n4m3l355
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 10:40
Kraaitje je hoeft je nummer er niet op te zetten, ik heb al eens meegemaakt dat ze belde naar het kantoor waar ik gevestigd ben. (Lekker makkelijk aangezien je je werk invult). Dan kleppen ze ook nog makkelijk voorbij je secretaresse wat imo toch wel storend is. Zo´n recruiter zal bij mij dan zowieso een 0 op z´n rekest krijgen.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
quote:
Hillie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:48:
[...]

Dat zijn hele slimme BITters die dat uitgevonden hebben. Misschien bijgestaan door een INF'er. :+

Het werkt best aardig, dat suggestiegebeuren. Van de week gebeld door m'n eerste recruiter. Nu zit ik daar niet heel erg op te wachten, maar goed, laat maar bellen. "What would make you consider changing?" "Well, to be honest, only an obscene amount of money". En dan met iets niet echt uitzonderlijks komen. :)
Ik denk dat headhunters de grootste bedreiging voor het succes van LinkedIn zijn.

En dan vooral de soort die bijna willekeurig grote aantallen mensen belt in de hoop dat er misschien iemand bij zit voor de vacature die ze willen invullen. Ik heb (ondanks dat mijn vinkje "interested in: job opportunities" uit staat) al een flink aantal headhunters meegemaakt, en er waren er maar twee die zich een beetje hadden verdiept in mijn CV en dus een reden hadden om juist mij te benaderen voor hun vacature. Vaker lijkt het zoeken trefwoord-gebaseerd, "software engineer" is dan al een gedeeltelijke match met "field support engineer software" en dat weerspiegelt ongeveer hoe relevant de vacatures vaak zijn. Nog een kenmerk van het koppelen van CV aan vacature is dat de meeste vacatures een stap achteruit zijn in je loopbaan i.p.v. een stap vooruit. Was je bijvoorbeeld tussen 2004 en 2007 requirements manager, dan zul je vaak worden benaderd voor requirements manager functies.

Als deze praktijken veel verder gaan toenemen, dan kan het zijn dat veel mensen zich van LinkedIn gaan uitschrijven. Daarmee neemt de waarde van de tool voor de achterblijvers af (netwerken vallen uit elkaar) en voor je het weet doet niemand meer iets met z'n LinkedIn account.

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren werd ik ook benaderd via LinkedIn. Die prutser had niet eens de moeite genomen mijn voornaam goed over te nemen. Totaal ben ik3 keer benaderdofzo dus het valt wel mee. Ik vind het wel prettig om een beetje een idee te hebben hoe de markt er bij staat

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Hillie
  • Laatst online: 22-11-2019

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bij mij was het niet eens een echte headhunter, maar gewoon een knulletje wat voor een soort tempoteam+ wat mensen probeert te krijgen. Iemand die mij een goede stap kan bieden is welkom, maar ik pas voor zijstapjes naar andere bedrijven in vergelijkbare rollen. Ach ja. Hier belde 'ie trouwens gewoon naar ons kantoor en werd doorverbonden.

Deze knakker wist m'n naam wel, maar op zo'n typische "ik doe dit voor de derde week en heb heel goed het cursusmapje gelezen" manier je voornaam net even te vaak noemen. Alsof je dan het idee krijgt dat het "persoonlijk" is ofzo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• acerman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-02-2011
Ik heb wel LinkedIn gehad maar ben ermee gestopt het voegde helemaal niets toe voor mij.
Kan mezelf wel voorstellen dat mensen het aanmaken en er een netwerk van bouwen maar het is mij allemaal net iets te onpersoonlijk.

• Kryz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
quote:
acerman schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:24:
Ik heb wel LinkedIn gehad maar ben ermee gestopt het voegde helemaal niets toe voor mij.
Kan mezelf wel voorstellen dat mensen het aanmaken en er een netwerk van bouwen maar het is mij allemaal net iets te onpersoonlijk.
Zoals al eerder gezegd, je moet niet op de korte termijn kijken. En wat is het 'bouwen van een netwerk' anyway? Waar is het nuttig voor, in mijn optiek:

- collega's waar je anders nooit meer contact mee zou hebben, zie je van bedrijf wisselen, en als je nog eens wilt solliciteren bij een bedrijf en je kent daar toevallig iemand, dan heb je een ingang
- je hoeft wijzigingen van e-mail adressen niet bij te houden, dat doen je contacten vanzelf (als ze linkedin bijhouden)

Een netwerk bouw je door te werken en met mensen te praten. LinkedIn houdt de contacten wat makkelijker warm. Voorbeeld: toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik met de functie 'what are you working on' een kleine tekst geplaatst die zei 'Kryz has passed his driver's license exam... finally!'... Je moest eens weten hoeveel mensen dat gezien hebben, en daarop gereageerd hebben. Dat houdt de contacten levend, en dan is de drempel wat lager als je in de toekomst nog eens met iemand contact wilt hebben.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• acerman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-02-2011
Ik snap het helemaal maar je word langzaam gek van alles diensten net als plaxo, xing enz.
Maar snap heel goed wat je bedoeld.

• Kryz
quote:
acerman schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:03:
Ik snap het helemaal maar je word langzaam gek van alles diensten net als plaxo, xing enz.
Maar snap heel goed wat je bedoeld.
Eens. Voor Plaxo en Naymz krijg ik constant uitnodigingen, maar daar doe ik niet aan mee, ik heb aan LinkedIn genoeg. Dat is natuurlijk altijd lastig (net als met de sociale varianten zoals hyves, myspace, friendster, facebook en wat voor andere troep er nog bestaat); het kan niet zo zijn dat je je op AL die sites moet toevoegen, en overal maar met iedereen moet connecten. Daar begin ik persoonlijk niet aan.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:15

PcDealer

HP ftw \o/

Hyves doe ik voor privé / vrienden / familie. LinkedIn voor business aangelegenheden. Ja, er zit wat overlap in.

LinkedIn WoT Cash Converter

• dyna18
  • Laatst online: 23:08
Ik ben een beetje in dubio wat ik van de nieuwe discussie mogelijkheden vind. Enerzijds ben ik blij dat je nu meer contact met je groep / netwerk kan hebben. Anderzijds wordt tot nu toe de discussie voornamelijk gebruikt door headhunters om zoekopdrachten te spammen.

Hopelijk zullen er straks een aantal groepen zijn die gewoon geen spam toelaten.

Daarnaast krijg ik ook de indruk dat alles wat ik in discussie thread plaats en op Q&A antwoord meteen aan mijn hele link-lijst wordt rondgestuurd. Ik weet niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn, dat mijn baas dat ook allemaal ziet.
Het zorgt er in ieder geval voor dat ik wel heel bewust nadenk over wat wel en niet te posten.

[Voor 32% gewijzigd door dyna18 op 24-09-2008 10:37]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij is dat prima in je voorkeuren aan te passen. Nu staat dit topic ook in de Tweakers.net Group.

• Kryz
Kleine kick. Ten eerste werd ik door een collega (als grapje, aangezien hij mijn netwerk te groot vindt) gewezen op dit artikel:

http://webwereld.nl/artic...oor-minder-contacten.html

Nou vind ik de titel van dat artikel een beetje duf: LinkedIn pleit niet voor minder contacten, LinkedIn pleit voor wat meer behoudendheid met het toevoegen van contacten, namelijk alleen als je ze echt kent. ;) En daar ben ik het helemaal mee eens. Wat heb ik eraan als een contact van mij weer met iemand anders connected is, en ik denk: handig, kan ik via hem in contact komen... Totdat blijkt dat ze elkaar helemaal niet kennen, en die introductie dus waardeloos is. Daar doe ik dus niet aan mee.

Dat brengt me op het tweede punt, een beetje ter illustratie van het vorige. Ik zag zojuist dit binnen mijn profiel op LinkedIn:

http://kryz.org/sitepics/linkedin-onzin.png

Voordat mensen mij gaan bewieroken en de grond waarop ik loop gaan kussen: nee, ik ben niet een van Obama's discipelen. Sterker nog, hoewel ik weet wie het is, zal ik niet pretenderen hem te 'kennen', en ik ben er ook vrijwel zeker van dat er bij het noemen van mijn naam in zijn bijzijn, bij hem geen lichtje zal gaan branden. Maar ja, als allemaal mensen die ik ken connectie met hem gaan leggen (of liever, met zijn profiel, beheerd door iemand in zijn campagne-staf), dan is dat dus een reden voor LinkedIn om te denken dat ik hem wel zal kennen. Which is bullocks.

Opvallend is wel dat ik wel eens iemand in 'people you may know' had staan die ik op vakantie had leren kennen, en waarvan ik zeker weet dat niemand uit mijn kennissenkring of uit mijn professionele netwerk haar kende. En volgens mij had zij ook nooit haar e-mail adressen door LinkedIn heen gehaald (en ik ook niet). Erg apart dus.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Kryz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:42:

Dat brengt me op het tweede punt, een beetje ter illustratie van het vorige. Ik zag zojuist dit binnen mijn profiel op LinkedIn:

[afbeelding]

Voordat mensen mij gaan bewieroken en de grond waarop ik loop gaan kussen: nee, ik ben niet een van Obama's discipelen. Sterker nog, hoewel ik weet wie het is, zal ik niet pretenderen hem te 'kennen', en ik ben er ook vrijwel zeker van dat er bij het noemen van mijn naam in zijn bijzijn, bij hem geen lichtje zal gaan branden. Maar ja, als allemaal mensen die ik ken connectie met hem gaan leggen (of liever, met zijn profiel, beheerd door iemand in zijn campagne-staf), dan is dat dus een reden voor LinkedIn om te denken dat ik hem wel zal kennen. Which is bullocks.
Iemand in jouw netwerk heeft waarschijnlijk Barack in de contactlist en hebben jullie dezelfde interesses ergens of zo.

• Kryz
quote:
PcDealer schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:51:
Iemand in jouw netwerk heeft waarschijnlijk Barack in de contactlist en hebben jullie dezelfde interesses ergens of zo.
Daarom staat er ook in mijn post:
quote:
Kryz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:42:
Maar ja, als allemaal mensen die ik ken connectie met hem gaan leggen (of liever, met zijn profiel, beheerd door iemand in zijn campagne-staf), dan is dat dus een reden voor LinkedIn om te denken dat ik hem wel zal kennen. Which is bullocks.

• MORA
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

MORA

Eppur si muove...

quote:
Volgens mij krijgt 90% van de mensen op LinkedIn dit vroeg of laat wel te zien. Obama heb ik ook al regelmatig in het rijtje zien langskomen, maar ik kan me daar niet echt druk om maken. Het is net als je opwinden over ongepaste Google advertenties: gewoon negeren is makkelijker.

Fear is a weapon of mass destruction

• Reinier
  • Laatst online: 21-02 23:34
Ze houden blijkbaar ook bij op welke zoektermen je zoekt. Ik zocht een tijd terug naar Johnny Rabb en eergisteren kreeg ik een mailtje dat hij zich aangemeld had :)

• Ardana
  • Laatst online: 10:06

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

M'n werkgever heeft me (en met mij 't hele bedrijf) uitgenodigd om me aan te melden bij LinkedIn. Wat ik vervolgens gedaan had, om er weer redelijk snel (+/- 6 maanden) erna spijt van te krijgen: ik was ook vindbaar voor mensen aan wie ik absoluut geen behoefte heb.
Had ik me eerder moeten realiseren, maar goed, gebeurd is gebeurd.

Note to self: being good is often more important than being right.

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 12:32]

• Rukapul
  • Laatst online: 10:21

Rukapul

Moderator General Chat
Afmelden is toch ook een optie?

Daarnaast kun je zelf bepalen wat je vrijgeeft in je public profile ( http://www.linkedin.com/myprofile ).

Er is zelfs de optie om je 'Display name' te beperken tot voornaam en eerste letter van je achternaam (zie accounts & settings).

LinkedIn steekt mbt de controle die je zelf kunt uit oefenen boven alle andere sociale netwerken uit :)

• Ardana
  • Laatst online: 10:06

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Tuurlijk is afmelden ook 'n optie, maar 't leed is al geschied, dus dat heeft geen nut meer. En 't ging om 'n familie-lid die ik niet meer wilde zien en nu m'n werkgever gevonden had. Weinig wat ik daar aan kon doen, behalve me niet aanmelden bij LinkedIn, volgens mij.

Bovendien, iedereen kan 'n LinkedIn account aanmaken en zo o.a. zien waar iemand werkt, toch?

Note to self: being good is often more important than being right.

• Albantar
  • Laatst online: 09:19

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

*kick*

Ik heb nu weer voor de zoveelste keer een account restriction opgelopen door mensen die ik wel degelijk ken die toch zeiden "die gast ken ik niet"... Dat krijg je kennelijk in een multinational met 40.000 medewerkers, waarbij ik zelf wel goed ben in namen onthouden, maar anderen kennelijk niet :(

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

bonzz.netninja

business analist

quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:13:
*kick*

Ik heb nu weer voor de zoveelste keer een account restriction opgelopen door mensen die ik wel degelijk ken die toch zeiden "die gast ken ik niet"... Dat krijg je kennelijk in een multinational met 40.000 medewerkers, waarbij ik zelf wel goed ben in namen onthouden, maar anderen kennelijk niet :(
lijkt me kwestie van een goede melding erbij geven? Tenminste, je kunt toch een friend request aanvullen met een persoonlijke boodschap?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

quote:
bonzz.netninja schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:15:
lijkt me kwestie van een goede melding erbij geven? Tenminste, je kunt toch een friend request aanvullen met een persoonlijke boodschap?
Ja dat doe ik over het algemeen ook... Maar ondanks dat krijg ik nog regelmatig "don't know this person". Tsja, invisible IT...

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Foto-devver

mja, in die gevallen zal je er ook niks aan gehad hebben (mbt je netwerk) aan die mensen als ze wel op "accept" hadden geklikt ;)

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

quote:
Erkens schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:35:
mja, in die gevallen zal je er ook niks aan gehad hebben (mbt je netwerk) aan die mensen als ze wel op "accept" hadden geklikt ;)
Klopt, maar kunnen ze dan niet gewoon op "Ignore" drukken ipv "I don't know this person"??? Er zit er zelfs één bij met wie ik uitvoerig minstens 20x aan de telefoon heb gezeten voor het opzetten van een vrij tricky generic mailbox met automatische archivering, die gewoon op "I don't know this person" heeft gedrukt. 8)7

[Voor 25% gewijzigd door Albantar op 12-01-2009 11:50]

• bluescenic
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-05-2009
Ik sta niet op linkedin en ben nergens op internet te vinden. En dat is een groot goed en dat wil ik zo houden. Zo voorkom je dat mensen dingen over je te weten komen waar ze helemaal niets mee te maken hebben. Bovendien zie ik van linkedin de toegevoegde waarde niet, als je zelf al geen netwerk hebt draagt linkedin daar niets aan bij.

• Deviator79
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-03 09:47
quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:30:
Ik sta niet op linkedin en ben nergens op internet te vinden. En dat is een groot goed en dat wil ik zo houden. Zo voorkom je dat mensen dingen over je te weten komen waar ze helemaal niets mee te maken hebben. Bovendien zie ik van linkedin de toegevoegde waarde niet, als je zelf al geen netwerk hebt draagt linkedin daar niets aan bij.
Ik vraag me altijd af wat je te verbergen hebt als er zaken zijn 'waar mensen niets mee te maken hebben'..

* Deviator79 is een open boek

- Maar je maakt wel wat mee! -

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Deviator79 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:32:
[...]

Ik vraag me altijd af wat je te verbergen hebt als er zaken zijn 'waar mensen niets mee te maken hebben'..

Daarbij: je hebt toch zelf in de hand welke informatie je wel of juist niet online plaatst? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• bluescenic
quote:
Deviator79 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:32:
[...]

Je kunt het ook omdraaien, waarom moeten mensen alles van me weten? Mensen mogen me alles vragen, maar via het internet heb je helemaal geen controle over wie het ziet. En ik weet wel dat ik dan een aantal zaken kan uitzetten, maar dan kan je je afvragen wat nou de toegevoegde waarde van zo'n profieltje is. Als je alleen met je kop en naam erop staat en je huidige werkgever zegt dat ook niet veel :)

Als mensen je echt willen vinden, lukt dat ook irl en daar heb je dus geen profieltje voor nodig. Wat is er mis met de aloude business cards? Ik zie gewoon meer heil in persoonlijke contacten. Mensen die je kunt bellen en die je goed kennen, en waarvan je weet wat je eraan hebt.

[Voor 7% gewijzigd door bluescenic op 12-01-2009 16:00]

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

quote:
pven schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:45:
Daarbij: je hebt toch zelf in de hand welke informatie je wel of juist niet online plaatst? :?
Daar sta je nog verbaasd van! Alles wat je online doet en laat ligt voor het oprapen, en zelfs als je er alles aan doet om anoniem te blijven is het toch nog mogelijk om links te maken.

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:58:
Als mensen je echt willen vinden, lukt dat ook irl en daar heb je dus geen profieltje voor nodig. Wat is er mis met de aloude business cards?
Tsja... Wat is er mis met de aloude typemachine? Wat is er mis met de aloude olielamp? Paard en wagen? Stenen speerpunt?

• bluescenic
quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Daar sta je nog verbaasd van! Alles wat je online doet en laat ligt voor het oprapen, en zelfs als je er alles aan doet om anoniem te blijven is het toch nog mogelijk om links te maken.
Ikke lekker niet :P En dat is een zeldzaamheid tegenwoordig, dus dat wil ik graag zou houden.

Zelfs mijn website kan niet gevonden worden _/-\o_

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-03 14:02

DarthDavy

Excellent!

quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:02:
[...]

Ikke lekker niet :P En dat is een zeldzaamheid tegenwoordig, dus dat wil ik graag zou houden.

Zelfs mijn website kan niet gevonden worden _/-\o_
Is dit nu een uitdaging? :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:48:
[...]

Klopt, maar kunnen ze dan niet gewoon op "Ignore" drukken ipv "I don't know this person"??? Er zit er zelfs één bij met wie ik uitvoerig minstens 20x aan de telefoon heb gezeten voor het opzetten van een vrij tricky generic mailbox met automatische archivering, die gewoon op "I don't know this person" heeft gedrukt. 8)7
Misschien moet je wat terughoudener worden met je uitnodiging als er zoveel afwijzingen komen? En als ze je alleen van de telefoon kennen dan heb je nog niet echt een goede band kan ik me zo voorstellen.

• bluescenic
quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:00:
[...]

Tsja... Wat is er mis met de aloude typemachine? Wat is er mis met de aloude olielamp? Paard en wagen? Stenen speerpunt?
:')

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het gaat hier niet om techniek - het gaat hier om in hoeverre mensen vanalles over je te weten kunnen komen.

Laat ik eens een extreem voorbeeld geven: via het spel travian raakte ik ingame in gesprek met een meisje van 14 (ja, ze spelen daar op alle leeftijden, dus dat kon ik niet weten). Ze gaf me haar msn - wat bestond uit haar voornaam en achternaam en vertelde me terloops in welke plaats ze woonde. Ik kon toen met een eenvoudige google erachter komen:

- hoe ze eruit zag
- waar ze sportte, wanneer en hoe vaak
- waar ze woonde
- wat haar telefoonnummer was
- waar ze naar school ging
- wat de route was die ze tussen thuis en school aflegde

Was ik nu kwaadwillend geweest, dan had ik daar misbruik van kunnen maken. En nee, ik ben niet kwaadwillend, ik heb haar aangeraden om terughoudendheid in acht te nemen bij het verstrekken van haar persoonlijke gegevens. Ik weet dat dit een extreem voorbeeld is dat niet zo snel zal voorkomen op linkedin :') maar ik vind dat anonimiteit toch zeker een bepaalde waarde heeft. Bovendien, eens op internet, altijd op internet. Eens gepost, voor altijd gegoogled ;(

[Voor 6% gewijzigd door bluescenic op 12-01-2009 16:14]

• bluescenic
quote:
Ga je gang. Nee, ik vertel je niets over mij *O*

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:56

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:10:
[...]

Bovendien, eens op internet, altijd op internet. Eens gepost, voor altijd gegoogled ;(
Is dat slecht dan, in het geval van het verslag van je persoonlijke loopbaan? Altijd fijn als extra verwijzing in je sollicitatiebrief, lijkt me?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Swaptor
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07-01 22:33

Swaptor

Java Apprentice

quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:11:
[...]

Ga je gang. Nee, ik vertel je niets over mij *O*
offtopic:
Je arbeidshistorie staat in ieder geval deels op GoT. ;)

@NMe: het lijkt me dat je wel alleen de positieve dingen op je CV terug wil zien. :)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• bluescenic
quote:
NMe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:22:
[...]

Is dat slecht dan, in het geval van het verslag van je persoonlijke loopbaan? Altijd fijn als extra verwijzing in je sollicitatiebrief, lijkt me?
Wat biedt een linkedin profiel nou voor meerwaarde voor mijn sollicitatie en wat voor informatie kan een linkedin profiel geven die ik niet in mijn brief + CV zet? Best kans dat ik het mis heb, maar verduidelijk het me dan a.u.b.

Ik heb altijd het idee dat het internet wordt gebruikt als middel om iemand na te trekken en dan met name op het negatieve vlak. En nee, ik heb niets te verbergen, maar ik vind het geen prettig idee. Nogmaals, ik kan het mis hebben en noem me paranoide, maar dit is zoals ik er tegen aan kijk. Bovendien is het internet eenrichtingsverkeer, wat je erop zet, haal je er nooit meer vanaf.

• bluescenic
quote:
Swaptor schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:25:
[...]
offtopic:
Je arbeidshistorie staat in ieder geval deels op GoT. ;)

@NMe: het lijkt me dat je wel alleen de positieve dingen op je CV terug wil zien. :)
klopt, maar niemand weet wie ik ben en dus zijn de feiten niet traceerbaar *O*

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

.... en je rijdt in een blauwe Renault Scénic ;)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Een serieuze discussie over de (privacy) impact van LinkedIn is prima, maar het loze raad-wie-bluescenic-is mag bij voorkeur vanaf nu achterwege blijven :)

• bluescenic
*knip quote + reactie* reden zie hierboven. Uiteraard is er wel ruimte voor het discussieaspect:

Maar niemand heeft me nog kunnen overtuigen van het nut van linkedin? Prima als je er voordeel bij hebt, maar welk is dat dan? En waarom werkt dat beter dan andere systemen?

[Voor 66% gewijzigd door Rukapul op 12-01-2009 17:01]

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:13:
*kick*

Mijns inziens gebruik je LinkedIn niet correct wanneer je iemand aan je netwerk probeert toe te voegen die je alleen een paar keer met een alledaags probleem uit hoofde van je functie hebt geholpen. Heeft die persoon iets aan jou(w netwerk) of andersom? Waarschijnlijk niet. De volgende keer belt men 0800-HELPDESK en niet 0800-Albantar.

Vergelijk het met visitekaartjes: die geef je ook niet aan de slager of de helpdeskmedewerker (al ken ik voorbeelden van mensen die te pas en te onpas hun visitekaartjes uitdelen en zich daarmee volstrekt belachelijk maken).

Het is een logisch gevolg dat mensen 'don't know' in plaats van 'ignore' klikken in zo'n geval: het zal ze niets boeien wat de consequenties zijn; vanuit hun perspectief val je ze alleen maar lastig en ben je een LinkedIn-spammer.

• Blues
  • Laatst online: 17-12-2015

Blues

Blast-off for Kicksville!

quote:
Albantar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:48:
Aan de andere kant, welke meerwaarde zou het hebben als je deze persoon in je netwerk hebt staan? Ik probeer zelf m'n netwerk te beperken tot mensen waar ik persoonlijk mee heb samen gewerkt en die ik aan zou raden als daar naar gevraagd zou worden (dus zeker niet al m'n collega's).

You see, your fight for survival starts right now. You don't want to be judged? You won't be. You don't think you're strong enough? You are. You're afraid. Don't be. You have all the weapons you need. Now fight!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Oud nieuws, maar wel relevant en nog niet in deze thread genoemd: http://www.nu.nl/internet...ckt-online-profielen.html

• Kryz
quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:54:
Maar niemand heeft me nog kunnen overtuigen van het nut van linkedin?
Ik heb geen behoefte je te overtuigen, maar het nut is evident: contacten leggen en vasthouden met collega's die je gedurende je loopbaan tegenkomt. De meesten zal je na 5 jaar echt niet meer weten te vinden, maar omdat ze linked-in zijn met je, heb je indien gewenst zo contact gelegd. En als je kijkt naar mijn industrie (telecom) is dat ontzettend handig - al die mensen die 5 jaar geleden veelbelovend waren, zitten nu langzamerhand in management posities, en kunnen mensen aannemen. En ik als consultant vind dat erg prettig om te weten, en vooral om te kunnen zien waar ze zitten en wat ze doen, en contact met ze te kunnen leggen als ik dat wil.

Het is gewoon een luie manier van je netwerk onderhouden. Ideaal voor mij.

• Cocytus
  • Niet online
.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Typisch nu.nl-nieuws. ;)

Als de belastingdienst al iets vindt, dan kunnen ze er toch niets mee doen. Hoe betrouwbaar is immers de informatie op LinkedIn en Hyves? Alsof je verplicht bent om die informatie up-to-date te houden. _O-

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Cocytus
  • Niet online
.

• FicoF
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-02 12:22
quote:
Cocytus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Ik kwam wel iets heel raars tegen op Hyves. Ik verkeer in de waan dat ik hier toch vrij anoniem ben, maar in mijn 'potentiële vriendenlijst' op Hyves dook opeens iemand van GoT op die ik verder op geen enkele manier kende. Dat was vrij eenvoudig te checken doordat hij op dat moment maar een paar vrienden had. Ik kende de GoTter niet via een vriend van mij, ik kende geen van zijn vrienden via een vriend van mij en ik kende zelfs niet één van zijn vrienden via een vriend van een vriend van mij. Hoe die persoon daar dan toch opdook... :? Dat gaf me wel even rillingen, aangezien alle andere personen in die lijst op z'n minst 3rd-degree connections waren (en hij dus op z'n best 5th-degree).
Als je die gast niet kent, hoe weet je dan dat ie op GoT zit? En hoe weet je dat niet vrienden van vrienden hem kennen, dat zijn echt duizenden relaties, heb je die allemaal gecheckt ofzo?

• Cocytus
  • Niet online
.

[Voor 127% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 12:32]

• NMe
  • Laatst online: 02:56

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
bluescenic schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:54:
Maar niemand heeft me nog kunnen overtuigen van het nut van linkedin? Prima als je er voordeel bij hebt, maar welk is dat dan? En waarom werkt dat beter dan andere systemen?
Bij LinkedIn krijg je recommendations van andere mensen, die op hun beurt ook recommendations kunnen krijgen. Je ziet meteen wie er op welke manier positief/negatief tegenover je potentiële nieuwe collega staat, en je kan diegene zelfs direct bereiken om te vragen hoe het beviel. Er staat méér info dan in een CV, inclusief credentials van degene die jou credentials geeft, en dát maakt het fijner dan een CV. ;) Uiteraard wel alleen als extra info, aangezien een CV juist vooral kort en bondig moet zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Cocytus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Ik kwam wel iets heel raars tegen op Hyves. Ik verkeer in de waan dat ik hier toch vrij anoniem ben, maar in mijn 'potentiële vriendenlijst' op Hyves dook opeens iemand van GoT op die ik verder op geen enkele manier kende. Dat was vrij eenvoudig te checken doordat hij op dat moment maar een paar vrienden had. Ik kende de GoTter niet via een vriend van mij, ik kende geen van zijn vrienden via een vriend van mij en ik kende zelfs niet één van zijn vrienden via een vriend van een vriend van mij. Hoe die persoon daar dan toch opdook... :? Dat gaf me wel even rillingen, aangezien alle andere personen in die lijst op z'n minst 3rd-degree connections waren (en hij dus op z'n best 5th-degree).
Bedoel je http://www.hyves.nl/vrienden/netwerk/ ?
Hoewel dit topic over LinkedIn gaat en niet over Hyves is mijn uitleg als volgt: dezelfde voorkeuren, woonplaats, vrienden van vrienden en groepen geven een probability van zoveel procent dat je die mensen kent en daarom worden ze in een lijst gezet. Bij LinkedIn is er ook zoiets, bij mij rechtsboven in het scherm "People you may know".

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
quote:
pven schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:00:
[...]

Typisch nu.nl-nieuws. ;)

Als de belastingdienst al iets vindt, dan kunnen ze er toch niets mee doen. Hoe betrouwbaar is immers de informatie op LinkedIn en Hyves? Alsof je verplicht bent om die informatie up-to-date te houden. _O-
Het is natuurlijk geen enkel bewijs, maar kan wel richting geven aan fiscaal onderzoek. Als iemand op LinkedIn staat als "systems engineer bij Atos Origin" en "freelance fotograaf", en er komt alleen van het inkomen van Atos een aangifte binnen, dan zou je wel eens wat willen graven in de administratie.

• Cocytus
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 12:33]

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-03 14:02

DarthDavy

Excellent!

Voor mij als consultant is het ook interessant om een LinkedIn profiel te hebben. Gemiddeld gaan mijn opdrachten van een half jaar tot een jaar. Je zit dan ook een half jaar tot een jaar met tijdelijke collega's. Mensen die je dagelijks ziet, waar je toch minimum 8u per dag bij zit en dan leer je mekaar toch ook kennen. Veel van die mensen zijn hele leuke mensen waar je goed mee kan opschieten. Ik heb er ook niet onmiddellijk behoefte aan om dit verder te trekken in mijn privéleven, maar ik zie er wel het nut van in om "professionele vrienden" te hebben. Die mensen zijn goed om mee samen te werken en om projecten tot een goed einde te brengen. Dat is belangrijk om mijn professionele carrière uit te bouwen. Ik kan nog zo goed mijn best doen op mijn project, als de rest van het team ook niet zijn best doet, dan zal het project falen en kom ik daar ook met een slecht gezicht uit.

Ik heb geen facebook, geen msn, geen hyves en wat weet ik nog allemaal van die sociale netwerken, maar wel een linkedin. LinkedIn heeft voor mij zeker een meerwaarde om mijn zakelijke contacten te onderhouden. Iets wat in de consultancy toch heel belangrijk is, want een continuïteit van projecten en opdrachten is belangrijk (zowel voor mijn portemonnee als professionele groei).

Het verlies van je privacy? Tsjah, dat heb ik lang geleden opgegeven. Toen ik begin de jaren 90 op het Internet ging, probeerde ik ook mijn privacy te bewaren. Maar dat is verdomd moeilijk en is het wel die moeite waard? Als er iemand misbruik wilt maken van mijn persoonlijke gegevens zal er altijd wel een manier zijn om die te achterhalen. Eind de jaren 90, begin 2000 heb ik dat compleet opgegeven. In mijn nick zit dan ook al mijn voornaam. Het is nu niet dat ik op gelijk welke website mijn persoonlijke gegevens ga neerplanten, maar van degelijke community sites (waartoe Tweakers.net imo ook behoort) ga ik geen moeite doen om anoniem te blijven.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

quote:
DarthDavy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:28:
Voor mij als consultant is het ook interessant om een LinkedIn profiel te hebben. Gemiddeld gaan mijn opdrachten van een half jaar tot een jaar. Je zit dan ook een half jaar tot een jaar met tijdelijke collega's. Mensen die je dagelijks ziet, waar je toch minimum 8u per dag bij zit en dan leer je mekaar toch ook kennen. Veel van die mensen zijn hele leuke mensen waar je goed mee kan opschieten. Ik heb er ook niet onmiddellijk behoefte aan om dit verder te trekken in mijn privéleven, maar ik zie er wel het nut van in om "professionele vrienden" te hebben. Die mensen zijn goed om mee samen te werken en om projecten tot een goed einde te brengen. Dat is belangrijk om mijn professionele carrière uit te bouwen. Ik kan nog zo goed mijn best doen op mijn project, als de rest van het team ook niet zijn best doet, dan zal het project falen en kom ik daar ook met een slecht gezicht uit.

Ik heb geen facebook, geen msn, geen hyves en wat weet ik nog allemaal van die sociale netwerken, maar wel een linkedin. LinkedIn heeft voor mij zeker een meerwaarde om mijn zakelijke contacten te onderhouden. Iets wat in de consultancy toch heel belangrijk is, want een continuïteit van projecten en opdrachten is belangrijk (zowel voor mijn portemonnee als professionele groei).

Het verlies van je privacy? Tsjah, dat heb ik lang geleden opgegeven. Toen ik begin de jaren 90 op het Internet ging, probeerde ik ook mijn privacy te bewaren. Maar dat is verdomd moeilijk en is het wel die moeite waard? Als er iemand misbruik wilt maken van mijn persoonlijke gegevens zal er altijd wel een manier zijn om die te achterhalen. Eind de jaren 90, begin 2000 heb ik dat compleet opgegeven. In mijn nick zit dan ook al mijn voornaam. Het is nu niet dat ik op gelijk welke website mijn persoonlijke gegevens ga neerplanten, maar van degelijke community sites (waartoe Tweakers.net imo ook behoort) ga ik geen moeite doen om anoniem te blijven.
* Albantar is with stupid. Gemiddeld blijft men in de automatisering 3 tot 5 jaar bij dezelfde werkgever, dus oud-collega's terugvinden is niet altijd even makkelijk. Daarnaast is het wel leuk om te zien waar oud-collega's en oud-klasgenoten tegenwoordig mee bezig zijn.

Ik doe ook niet aan hyves, en MSN gebruik ik alleen af en toe om te chatten met directe familie in België, Frankrijk, Burkina Faso, Togo en Kameroen. Buiten LinkedIn en Tweakers.net ben ik niet aanwezig in enige andere "Web 2.0" community.

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:44
Het klinkt wel beetje als de film "Truman Show" met Jim Carry.

Onze levens, van begin tot eind, moeten vastgelegd worden, zodat iedereen zowel verleden als heden kan bekjiken.

• Anders
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-03 15:57
Iedereen? Als jij niet publiekelijk informatie publiceert zal slechts een beperkt aantal mensen enkel achter de schermen toegang hebben tot je persoonlijke achtergrond. Ik heb genoeg vrienden die in het geheel niet Googlebaar zijn.Dat de belastingdienst, een verzekeraar etc persoonsgegevens heeft opgeslagen, nou ja, daar ontkom je niet aan. Maar verder heb je nog steeds erg veel in eigen hand.

[Voor 4% gewijzigd door Anders op 13-01-2009 16:42]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• bluescenic
quote:
Anders schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:41:
Iedereen? Als jij niet publiekelijk informatie publiceert zal slechts een beperkt aantal mensen enkel achter de schermen toegang hebben tot je persoonlijke achtergrond. Ik heb genoeg vrienden die in het geheel niet Googlebaar zijn.Dat de belastingdienst, een verzekeraar etc persoonsgegevens heeft opgeslagen, nou ja, daar ontkom je niet aan. Maar verder heb je nog steeds erg veel in eigen hand.
Ik denk dat er veel meer over je bekend is dan je weet. En dan heb ik het niet over een profiel op Linkedin, maar denk eens aan je bonuskaart, je betaalgedrag bij Albert Heyn, waar en hoeveel je tankt, wat je invult op opinieland, welke krant je leest, welke sites je bezoekt, wat je bestelt bij dealextreme enz.
Informatie is alles, en gegevens verzamelen over iemand is enorm waardevol, niet alleen omdat je daar geld mee kunt verdienen door op jouw profiel toegesneden aanbiedingen te versturen, maar ook overheidstechnisch vanuit het oogpunt van controle en beheersbaarheid. Je kunt het beste sturen op basis van relevante en juiste informatie.

*zet aluhoedje op

Waarom is er geen smilie met een aluhoedje? Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder :/

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
bluescenic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 02:00:
[...]

Ik denk dat er veel meer over je bekend is dan je weet. En dan heb ik het niet over een profiel op Linkedin, maar denk eens aan je bonuskaart, je betaalgedrag bij Albert Heyn, waar en hoeveel je tankt, wat je invult op opinieland, welke krant je leest, welke sites je bezoekt, wat je bestelt bij dealextreme enz.
Informatie is alles, en gegevens verzamelen over iemand is enorm waardevol, niet alleen omdat je daar geld mee kunt verdienen door op jouw profiel toegesneden aanbiedingen te versturen, maar ook overheidstechnisch vanuit het oogpunt van controle en beheersbaarheid. Je kunt het beste sturen op basis van relevante en juiste informatie.
Wat bekend is bij instanties of bedrijfen betekend nog niet dat het gepubliceerd wordt. Dat is wel een significant verschil waar we het hier over hebben.
quote:
*zet aluhoedje op

Waarom is er geen smilie met een aluhoedje? Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder :/
Shop er eentje :)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:42

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

zo iets http://i178.photobucket.com/albums/w258/ytownzinks/afdbsmiley.gif

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Kom op heren, beetje zonde om een topic over een dienst als LinkedIn te laten verzanden in een algemene (best wel flauwe) privacy discussie.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

*Schup*

Ik zit sinds een half jaartje op LinkedIn en gebruik het vooral om een beetje in contact te blijven met voormalige collega's en klasgenoten. Daarnaast is het natuurlijk een stukje zelfpromotie. :P Het nadeel vind ik wel dat als je je profiel een beetje leuk invult de recruiters over elkaar heen buitelen om je te werven. 8)7 Op de eerste dag van mijn eerste fulltime baan belde er zelfs een recruiter naar mijn werkgever, liet zich doorschakelen naar mij en bood me toen ongezien bijna het dubbele van mijn huidige salaris maar dan moest ik diezelfde dag nog mijn baan opzeggen en op gesprek komen. 8)7 Daarnaast natuurlijk veel inmail met de meest wazige aanbiedingen. Ik vind het jammer dat ze dat ook doen als je duidelijk aangeeft in je profiel niet geïnteresseerd te zijn in job offers. Dan valt het wmb gewoon onder spam...

Wel leuk vind ik de 1st, 2nd en 3th degree contacts. Zo kom je er ineens achter dat een oud-collega van bedrijf A nu bij hetzelfde bedrijf werkt als een oud-collega van bedrijf B. En groups vind ik ook erg handig, een beetje op de hoogte blijven van de zakelijke kant van bijvoorbeeld een techniek. Veel blogs over bijvoorbeeld PHP zijn toch meer technisch georienteerd en Linkedin vult mooi dat gat op. :) Wel jammer is dat sommige groups erg inactief zijn en veel leden het meer gebruiken omdat het leuk staat op hun profile page.

Al met al is het mijn eerste ervaring met social networking en tot nu toe valt het behoorlijk mee. Al moet ik zeggen dat Hyves nog steeds niets voor mij is, veel te veel werk om bij te houden en op nog een communicatiekanaal met vrienden/bekenden/familie naast Face2Face, e-mail, MSN, IRC en telefoon zit ik niet echt te wachten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Heb zelf ook een profiel op LinkedIN.
Vooral om in contact te blijven met (ex) collega's en studiegenoten. Altijd handig om die ene iterim-manager weer 's op te snorren waar je x jaar geleden goed voor gewerkt hebt als je een klus zoekt.

Verder zijn de recommendations natuurlijk leuk voor een volgende sollicitatie, ik overweeg dan ook om m'n profiel (custom public link ala www.linkedin.com/pub/j2pc o.i.d. ) gewoon in m'n CV op te nemen.
Zien ze direct een overzicht van waar ik gewerkt heb, en wat uitgebreider stukje over wat ik daar gedaan heb en wat collega's ervan vonden.
Dit uiteraard naast het standaard CV gebeuren, LinkedIn blijft wel optioneel / extra bij mij. Niet gewoon een sollicitatie met een link naar Li :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Toen ik in februari flink aan het solliciteren was heb ik een linkje naar mijn LinkedIn-profiel opgenomen in mijn CV. Volgens de statistieken is mijn profiel toen behoorlijk vaak bekeken, dus nut kan het zeker hebben. :) Ik zou het iig niet doen als vervanging van je CV. Lomp een linkje sturen naar een HR-dude komt nogal lui over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

quote:
J2pc schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:46:
Heb zelf ook een profiel op LinkedIN.
Vooral om in contact te blijven met (ex) collega's en studiegenoten. Altijd handig om die ene iterim-manager weer 's op te snorren waar je x jaar geleden goed voor gewerkt hebt als je een klus zoekt.

Verder zijn de recommendations natuurlijk leuk voor een volgende sollicitatie, ik overweeg dan ook om m'n profiel (custom public link ala www.linkedin.com/pub/j2pc o.i.d. ) gewoon in m'n CV op te nemen.
Zien ze direct een overzicht van waar ik gewerkt heb, en wat uitgebreider stukje over wat ik daar gedaan heb en wat collega's ervan vonden.
Dit uiteraard naast het standaard CV gebeuren, LinkedIn blijft wel optioneel / extra bij mij. Niet gewoon een sollicitatie met een link naar Li :+
Ben het hier mee eens. Sinds ik een profiel heb en contact heb met wat mensen, merk je ook dat zodra je wat verandert/update ze even gaan kijken hoe het ermee staat of dat mensen me aanspreken zo van "hey zie dat je nieuwe job aan het zoeken bent..". Zo vernam ik van een oud collega dat ze via die manier vanuit een oud collega van haar ineens een tip kreeg voor een nieuwe job, toen ze hard op zoek was. Kon ze mooi na korte tijd weer aan de slag in haar vakgebied :)
Helaas heb ik zulke mensen nog niet zelf getroffen en is mijn kringetje nog niet groot genoeg :P Maar ik denk zeker dat het geen kwaad kan om contact te houden met mensen, net zoals je dat in het echte leven doet.

[Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 19-05-2009 20:45]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb ook wel eens een contact die aangaf iets anders te zoeken in contact gebracht met een contact van mij die recruiter is. 1+1 = ... :)

• aaaido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-02 15:15
Mijn persoonlijke mening is dat Linked-in HET netwerken van de toekomst is/gaat worden. Voor ICT'ers die al veel gebruik maken van Internet zal deze netwerk applicatie snel warm lopen. Er zijn zoveel voordelen van Linked-in (die zijn denk ik allemaal hier wel weergegeven).

Maar het belangrijkste is: Hoe gebruik je linked-in. Als je linked-in echt goed weet te gebruiken gaat er een wereld voor je open. Ik las vorige keer een boek erover in de donner :p. En toen werd ik pas echt geïnteresseerd in het hele Linked-in.

Maar mijn belangrijkste boodschap: Dit word denk ik het netwerken van de toekomst. En als je je erin verdiept kan je echt heel veel eruit halen.

• Viper®
  • Niet online
quote:
2Dutch schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:44:
[...]

Ben het hier mee eens. Sinds ik een profiel heb en contact heb met wat mensen, merk je ook dat zodra je wat verandert/update ze even gaan kijken hoe het ermee staat of dat mensen me aanspreken zo van "hey zie dat je nieuwe job aan het zoeken bent..". Zo vernam ik van een oud collega dat ze via die manier vanuit een oud collega van haar ineens een tip kreeg voor een nieuwe job, toen ze hard op zoek was. Kon ze mooi na korte tijd weer aan de slag in haar vakgebied :)
Helaas heb ik zulke mensen nog niet zelf getroffen en is mijn kringetje nog niet groot genoeg :P Maar ik denk zeker dat het geen kwaad kan om contact te houden met mensen, net zoals je dat in het echte leven doet.
Persoonlijk gebruik ik Linked-In inderdaad om met collega's of bekende waarmee ik gewerkt heb contact te houden. Dit houd ik vrij strikt, dus het is niet Hyves waarop je iedereen maar toevoegt die je verder niet eens kent.
Zeker interessant om te zien waar iedereen nou werkt en waar ze mee bezig zijn, ook uiteraard als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Jammer vind ik wel dat ze tegenwoordig via Linked-in ook alweer beginnen met het zoeken naar nieuw personeel d.m.v. head hunters.
Als je hierbij nog een aantal aanbevelingen krijgt en je kring is groot genoeg moet een mededeling dat je beschikbaar bent voor een nieuwe uitdaging genoeg zijn om van alle kanten de banen toegegooid te krijgen.
Ideale situatie uiteraard :P

moet nog steeds me profiel een keer bijwerken en er wat meer informatie opzetten eigenlijk.

• dyna18
  • Laatst online: 23:08
quote:
aaaido schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:25:
Maar het belangrijkste is: Hoe gebruik je linked-in. Als je linked-in echt goed weet te gebruiken gaat er een wereld voor je open. Ik las vorige keer een boek erover in de donner :p. En toen werd ik pas echt geïnteresseerd in het hele Linked-in.
Wat wordt verstaan onder goed gebruik van Linked-In?
Meer dan alleen je profiel een beetje up-to-datehouden?

• Tiemez
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-02 09:47
Ik heb ook linkedin, maar vind het vooral grappig om te zien wat oud klasgenoten of collega's tegenwoordig doen.

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:21

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
AtleX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:02:
Toen ik in februari flink aan het solliciteren was heb ik een linkje naar mijn LinkedIn-profiel opgenomen in mijn CV. Volgens de statistieken is mijn profiel toen behoorlijk vaak bekeken, dus nut kan het zeker hebben. :) Ik zou het iig niet doen als vervanging van je CV. Lomp een linkje sturen naar een HR-dude komt nogal lui over.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd op de LinkedIn pagina, maar hoe kan je de statistieken bekijken?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Stats staan gewoon op je home pagina aan de rechter kant.

Ik merk dat ik LI.com steeds meer ben gaan gebruiken en op steeds meer manieren. Opeenvolgend deed ik:

* Profiel aanmaken / bijhouden.
* Contact met (oud) collega's.
* Joinen van groepen voor netwerken.
* Joinen van groepen voor -echte- discussies.
* Beantwoorden van vragen (My Q&A).
* Opzetten van nieuwe groepen voor specifieke onderwerpen.
* Opzetten en adverteren van eigen events (Open Coffee Almere).

Ik begon dus zoals zo velen: contact onderhouden met bekenden. Ik ben't echter veel meer gaan gebruiken om ook wat naamsbekendheid te creëren en om in contact te komen met nieuwe mensen.

Sterker nog, ik ga m'n LI.com profiel nu ook integreren in offline dingen. Zoals iemand anders ook al voorstelde zal ik d'r naar verwijzen in mijn CV, om zo ook ruimte te besparen op de papieren versie. En m'n nieuwe visite kaartjes hebben achterop ook de link naar m'n profiel met "Yes, of course I'm on LinkedIn! ^_^".

Liege, liege, liegebeest!

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Even heb topic wakker schudden:

Ik heb sinds een jaar een vaste baan en nu ook LinkedIn. Ik vind het allemaal wel leuk enzo maar het probleem vind ik een beetje dat als ik nu iets anders wil zoeken (ander werk dus) mijn baas het dus direct weet :S hoe gaan jullie daarmee om?

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

• Jbern
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-08-2012
Waarom zou je baas het meteen zien op linkedin als je werkt zoekt? Omdat recruiters je uitnodigen om te linken? Dan kan je ze toch per mail de situatie uitleggen?

• bulbanos
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-03 19:58
Recruiters niet accepteren op dat moment. Is ook nergens voor nodig he. Gewoon bellen en mailen.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sowieso nooit recruiters opnemen in je netwerk. LinkedIn is voor je professionele netwerk en je werkt toch niet samen met een recruiter?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• artificial_sun
Nee recuiters in mijn netwerk zetten zal ik niet doen, maar je kunt toch op je linkedin zetten dat je interesse hebt in baan aanbiedingen ed.

• T-8one
  • Laatst online: 02-04 13:30

T-8one

take it easy, take a sisi

quote:
artificial_sun schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:50:
Nee recuiters in mijn netwerk zetten zal ik niet doen, maar je kunt toch op je linkedin zetten dat je interesse hebt in baan aanbiedingen ed.
Volgens mij heeft de halve wereld aanstaan dat ze open staan voor "career opportunities"

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-01 14:46
Dat staat bij mij ook standaard aan ...

Maar staat dit niet standaard aan dan gaat dat wel opvallen natuurlijk omdat je baas bericht gaat krijgen dat je profiel is gewijzigd.

Doch, echt veel via linkedin ga je toch niet aankrijgen, dan kan je beter via de gangbare jobsites gaan.

• artificial_sun
Ik denk dat je je daar in vergist. Ik heb binnen een maand 2 nieuwe collega's gekregen, via linkedin

• bulbanos
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-03 19:58
Je kan ineens heel wat aanpassen tegelijk :) dan valt het minder op dat je ook het 'openstaan voor' hebt aangepast.
Maar uiteindelijk ga je nog steeds best zelf gewoon op zoek.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:42

SeatRider

Wait, wut?

Ik heb mijn huidige baan ook via LinkedIn gevonden. Contact gelegd via een group, en daarna een link naar mijn (publieke) profiel gestuurd naar PZ. Is geen CV meer aan te pas gekomen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Whisky|IA
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-03-2012
Nee, ik heb niet echt behoefte aan linkedin.
Net zoals facebook.

• mulder
  • Laatst online: 07:41

mulder

ik spuug op het trottoir

Appels en peren

oogjes open, snaveltjes dicht

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Idd, Facebook met LinkedIn vergelijken is als een Trabant met een Ferrari vergelijken.

Facebook is voor privé-doeleinden bedoeld, en dan ook nog eens voor andersoortig gebruik dan LinkedIn, dat bedoeld is voor het opbouwen van een zakelijk netwerk met connecties.

Beide sites richten zich gewoon op een totaal andere markt.

Anyway, ik sta ook al jarenlang op LinkedIn, altijd handig om contact met (ex-)collega's te onderhouden, daar ik in de detachering zit en dus met veel verschillende mensen te maken krijg. Heb inmiddels 100+ connecties verzameld.

Virussen? Scan ze hier!

• Boudewijn
  • Laatst online: 10:35

Boudewijn

omdat het kan

Jammer alleen dat linkedin tegenwoordig ook telkens meer op twitter te lijken: veel mensen lopen te blaten wat ze doen, dat ze in het vliegtuig zitten etc. Totaal niet (professioneel) boeiend.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Die "Like"-feature waar jij op doelt vind ik idd ook wat onnodig en onzinnig ja, voegt helemaal niets toe. Heb helaas niet gezien of je dat ergens uit kan zetten in je preferences ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Denk eerder dat Boudewijn doelt op de status updates, die idd ook aan Twitter gelinkt kunnen worden.

Liege, liege, liegebeest!

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 12:19
LinkedIN heeft mij al werk opgeleverd wat dus al genoeg reden is om er op te zitten.
Daarnaast voeg ik daar klanten toe zodat ze altijd met me in contact kunnen komen mochten ze me mijn telefoonnummer vergeten of verloren zijn.

Daarnaast scoort het goed op Google en geeft het resultaat bij het zoeken van mijn naam, zodat ze minder de neiging hebben verder te gaan zoeken en mijn prive pagina's te vinden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True