Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Staan jullie ook op LinkedIn?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Kryz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
Kleine kick. Ten eerste werd ik door een collega (als grapje, aangezien hij mijn netwerk te groot vindt) gewezen op dit artikel:

http://webwereld.nl/artic...oor-minder-contacten.html

Nou vind ik de titel van dat artikel een beetje duf: LinkedIn pleit niet voor minder contacten, LinkedIn pleit voor wat meer behoudendheid met het toevoegen van contacten, namelijk alleen als je ze echt kent. ;) En daar ben ik het helemaal mee eens. Wat heb ik eraan als een contact van mij weer met iemand anders connected is, en ik denk: handig, kan ik via hem in contact komen... Totdat blijkt dat ze elkaar helemaal niet kennen, en die introductie dus waardeloos is. Daar doe ik dus niet aan mee.

Dat brengt me op het tweede punt, een beetje ter illustratie van het vorige. Ik zag zojuist dit binnen mijn profiel op LinkedIn:

http://kryz.org/sitepics/linkedin-onzin.png

Voordat mensen mij gaan bewieroken en de grond waarop ik loop gaan kussen: nee, ik ben niet een van Obama's discipelen. Sterker nog, hoewel ik weet wie het is, zal ik niet pretenderen hem te 'kennen', en ik ben er ook vrijwel zeker van dat er bij het noemen van mijn naam in zijn bijzijn, bij hem geen lichtje zal gaan branden. Maar ja, als allemaal mensen die ik ken connectie met hem gaan leggen (of liever, met zijn profiel, beheerd door iemand in zijn campagne-staf), dan is dat dus een reden voor LinkedIn om te denken dat ik hem wel zal kennen. Which is bullocks.

Opvallend is wel dat ik wel eens iemand in 'people you may know' had staan die ik op vakantie had leren kennen, en waarvan ik zeker weet dat niemand uit mijn kennissenkring of uit mijn professionele netwerk haar kende. En volgens mij had zij ook nooit haar e-mail adressen door LinkedIn heen gehaald (en ik ook niet). Erg apart dus.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• MORA
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

MORA

Eppur si muove...

quote:
Volgens mij krijgt 90% van de mensen op LinkedIn dit vroeg of laat wel te zien. Obama heb ik ook al regelmatig in het rijtje zien langskomen, maar ik kan me daar niet echt druk om maken. Het is net als je opwinden over ongepaste Google advertenties: gewoon negeren is makkelijker.

Fear is a weapon of mass destruction

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

zo iets http://i178.photobucket.com/albums/w258/ytownzinks/afdbsmiley.gif

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True