Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Anoniem: 27535
Over lease is een apart topic:
Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2
Er is een topic over huizen kopen:
Ervaring met huis kopen deel 5
En over opleidingen zou er ook prima een apart topic kunnen zijn - dan blijven de topics an sich ook veel gerichter. Daarnaast is er al meermalen gevraagd ontopic te gaan. 3x in 2 weken:
Rukapul in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)"
En zijn daar ingrepen op geweest:
MrFl0ppY in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)"
phobosdeimos in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)"
Waarom wordt er dan pas - terwijl het meermalen duidelijk is aangegeven - geklaagd en beargumenteerd dat het wel goed was zo als het schaap verdronken is?
De topic titel is heel duidelijk: "wat verdient een ICTer gemiddeld", en discussie daarover is nooit een issue geweest. En dat terwijl de TS toch oproept discussie tot een minimum te beperken:
Motrax in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)"
De laatste tijd gaat het echter vrijwel alleen maar over andere dingen. En ja, een opleiding heeft invloed op salaris, maar een volle discussie over wel of niet HBO gaan doen na MBO heeft niks meer met salaris op zich te maken (ter voorbeeld).
Ohja, en dit had inderdaad beter gekund in het feedback-topic, maar er is vast wel een mod met magische knopjes om dat te mergen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-05-2009 09:39 ]
Dat er de laatste tijd teveel off-topic gepost wordt is een feit maar het stoorde me niet echt. Er zijn wat moderator-ingrepen geweest, maar zó hard is het nu toch ook niet ontspoord?
Misschien moet de topic aangepast worden om een meer algemene discussie te kunnen verantwoorden, want deze sluiten zie ik eerder als een gemakzuchtige oplossing voor de moderators. En ik vermoed dat een grote meerderheid van de posters er zo over denkt
We zaten toch bijna aan pagina 100.
Als een aantal mensen compleet en herhalend oftopic gaan dan doe je wat toch aan die paar gebruikers (desnoods permanent) en ga je niet een compleet topic om zeep helpen waarover de grote meerderheid waarschijnlijk van mening is dat het een nuttig en informatief topic is?
Ik neem nu aan dat het nu ook "verboden" is om een nieuw topic te openen met dezelfde doelstelling? Zo niet, dan zou ik graag zien dan iemand het initiatief zou nemen om dit te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Lukin op 15-05-2009 10:07 ]
In het verleden is dit al eens eerder gebeurd, omdat het gewoon te vaak uit de hand liep. Ik kan wel begrijpen dat de mods geen zin hebben om 24 uur per dag oppas te spelen op een topic die te vaak uit de hand loopt. Wellicht is het een idee om dit topic in de HK te plaatsten?Lukin schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
Inderdaad zeer spijtig. Ik snap eigenlijk niet waarom ervoor is gekozen om het topic in het zwarte gat te gooien.
Als een aantal mensen compleet en herhalend oftopic gaan dan doe je wat toch aan die paar gebruikers (desnoods permanent) en ga je niet een compleet topic om zeep helpen waarover de grote meerderheid waarschijnlijk van mening is dat het een nuttig en informatief topic is?
Waarbij ook nog eens bijna niemand zich stoorde aan het off-topic gebeuren...Lukin schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
Inderdaad zeer spijtig. Ik snap eigenlijk niet waarom ervoor is gekozen om het topic in het zwarte gat te gooien.
Ik neem nu aan dat het nu ook "verboden" is om een nieuw topic te openen met dezelfde doelstelling? Zo niet, dan zou ik graag zien dan iemand het initiatief zou nemen om dit te doen.
Waarom dan zo streng?
Maar goed, jammer dat hij half dicht is!
Sluitpost:Lukin schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
Een vrijwilliger voor een nieuwe startpost (te zijner tijd) kan zich melden per DM. Ideeen over hoe dit topic vorm dient te krijgen kunnen per DM of in Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic geventilleerd worden.
Ik vind dan ook het sluiten van het topic geen goede oplossing. Waarom wordt er niet opgetreden tegen de mensen die in de fout gaan? Het sluiten van het topic en de deur openzetten voor nieuw topic leidt toch maar enkel dat het nieuwe topic dezelfde weg zal ingaan als het oude.
Mensen die zich niet aan de regels houden moeten gestraft worden. Nu worden de mensen die netjes posten gestraft. De off-topic posters vinden wel een ander topic om te gaan verknoeien.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Nu doe je net alsof dat expres gebeurt.DarthDavy schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:30:
Mensen die zich niet aan de regels houden moeten gestraft worden. Nu worden de mensen die netjes posten gestraft. De off-topic posters vinden wel een ander topic om te gaan verknoeien.
Dat is een natuurlijk proces. Als jij op een verjaardag een gesprek hebt, vloeit je gesprek ook automatisch over op andere onderwerpen.
In principe had al het "off-topic geblaat" redelijk wat te maken met het oorspronkelijke topic, vandaar dat ik de actie niet begrijp.
Je moet zelf geen politieagent willen spelen, gewoon een beetje opletten
Yep.DeX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:08:
[...]
Ik kan wel begrijpen dat de mods geen zin hebben om 24 uur per dag oppas te spelen op een topic die te vaak uit de hand loopt.
Ik heb het losse topic even gemerged met het feedbacktopicWellicht is het een idee om dit topic in de HK te plaatsten?
Zal t.z.t. op de reacties hier terugkomen. Er komt heus een nieuw deel en waarbij de discussie van belang kan zijn voor de 'spelregels'
Zie ook het topic in AV waar mensen plaatjes van hun HT laten zien. Daar gaat het ook in 75% van de posts offtopic, toch is het een succes. Het is vaak een subcommunity met veel lurkers.
Kijk als iets de spuigaten uitloopt en het forum heeft er last van, dan kan je best streng tegen zulke topics zijn. Maar ik vind het zelf niet nodig om een topic te sluiten omdat het 'niet past'...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar er zijn toch juist hele strenge eisen voor de HK?
Als dan een topic wordt gesloten doordat regels niet na worden geleefd (omdat het topic er een beetje om vraagt en het snel gedaan is bij een dergelijk topic).
Dan vraag je toch om problemen???
Hij is hier al gesloten, door regels, dan is een plek, waar strengere regels voor gelden misschien niet het beste idee.
Wat is AV en HT?JvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Waarom moeten er perse spelregels zijn? Het moet netjes lopen en het moet niet irritant zijn om te lezen, maar offtopic is in dat soort lang lopende discussies vaak helemaal niet erg.
Zie ook het topic in AV waar mensen plaatjes van hun HT laten zien. Daar gaat het ook in 75% van de posts offtopic, toch is het een succes. Het is vaak een subcommunity met veel lurkers.
Kijk als iets de spuigaten uitloopt en het forum heeft er last van, dan kan je best streng tegen zulke topics zijn. Maar ik vind het zelf niet nodig om een topic te sluiten omdat het 'niet past'...
[ Voor 105% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:40 ]
With stupid ^JvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Waarom moeten er perse spelregels zijn? Het moet netjes lopen en het moet niet irritant zijn om te lezen, maar offtopic is in dat soort lang lopende discussies vaak helemaal niet erg.
Daarnaast is het hele idee van een forum toch om discussies te hebben? Ik vind het juist minder waarde hebben als er puur alleen opsommingen worden gedaan. De verhalen erachter zijn juist interessant.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Neem de posts in deel 8 van de afgelopen paar weken maar door, er zitten echt hele stukken tussen die in geen velden of wegen met werk en inkomen te maken hebben (ja, als je zegt dat je van ijs houdt maar dat goed ijs duur is en je daarom een goed inkomen moet hebben, dan lust ik nog wel zo'n ijsje...
Met de huidige argumentatie dat het forum voor discussie is, kan je net zo goed gewoon alles op slot zetten, en één topic maken waar alles in bediscussieerd wordt. Of is het dan ineens wél duidelijk dat dat niet werkt, en dat er niet voor niets een onderverdeling in topics is?
De hele opzet van het topic is wat strakker dan bijvoorbeeld het topic uit AV wat je aanhaald. Nu is doodmodereren niet de bedoeling, maar hele offtopic discussies van hot naar her zijn ook niet de bedoeling. Enige tijd geleden is forumbreed besloten dat we vooral niet teveel grote en onoverzichtelijke topics willen hebben, liever zinnige vragen in aparte topics.JvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Met veel offtopic postings is zo'n draad op een gegeven moment niet interessant meer om te volgen en wordt het dus automatisch zo'n log, groot en ongewenst soort topic. Liever dus meer ontopic en de vragen die volgen uit dat topic, in een apart eigen topic plaatsen.
Dat is naar mijn mening geen juist vergelijk. Op een verjaardag gaan de onderwerpen van hot naar her. Hier praten we over het interessegebied van Werk en Inkomen en dat wordt verder gespecificeerd door de titel en startpost van een topic. Als je bij een sollicitatiegesprek opeens over je kookkunsten gaat uitwijden om het vervolgens over je huisdier te gaan hebben, is dat net zo ongepast als het offtopic is in een WI topic. De kaders zijn immers duidelijk waarbinnen je discussieren kuntdfrenner schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:43:
[...]
Nu doe je net alsof dat expres gebeurt.
Dat is een natuurlijk proces. Als jij op een verjaardag een gesprek hebt, vloeit je gesprek ook automatisch over op andere onderwerpen.
De voorbeelden die je noemt zijn inderdaad niet juist, maar als je het over inkomen gaat hebebn, waar ook secundaire arbeidsvoorwaarden bij geplaatst worden, dan is het wachten op discussies over leaseregelingen (bij iemand die bijtelling betaalt over een combo van 10 jaar oud), pensioenregelingen of iemand die belachelijk veel in het buitenland verdiend. Die zaken roepen vragen op. En ja, in principe is het off-topic, maar is dat echt zo erg?SmartDoDo schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:27:
Dat is naar mijn mening geen juist vergelijk. Op een verjaardag gaan de onderwerpen van hot naar her. Hier praten we over het interessegebied van Werk en Inkomen en dat wordt verder gespecificeerd door de titel en startpost van een topic. Als je bij een sollicitatiegesprek opeens over je kookkunsten gaat uitwijden om het vervolgens over je huisdier te gaan hebben, is dat net zo ongepast als het offtopic is in een WI topic. De kaders zijn immers duidelijk waarbinnen je discussieren kunt
Als je dat niet wil, dan moet je die zaken niet in het topic vermelden, deze excessen roepen vragen op. (nu had ik wel het idee dan mods vrij coulant in die topic waren), daarom dat ik mij verbaas over het feit dat het topic weg is...
Ja het ging wel eens off-topic, maar het paste wel allemaal in de discussie, naar mijn mening.
Gevallen roepen vragen op en dat werd ook toegelaten. Tja soms ging het iets meer off topic, dat is waar. Maar door de velen mensen die hun updates weer neerzette, ging het snel weer on-topic
De topicserie werd in het begin vrij strak gemodereerd. Dit is in recente delen wat losser gelaten (er was behoefte aan en uit praktische moderatie overwegingen, zie o.a. Rukapul in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic") wat enige tijd vrij goed is gegaan.makila schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:53:
Dus na 8 delen en letterlijk duizenden posts, kom je tot de constatering dat dit Topic niet aan de voorwaarden voldoet?Of zijn de voorwaarden onlangs misschien gewijzigd en is dit Topic niet langer relevant voor Tweakers?
^^^, gewoon over arbeidsvoorwaarden in loondienst in relatie tot werkzaamheden en achtergrondenTestert schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:55:
ZZP'ers, stagiaires, gel#l over leaseauto's, gel#l over opleidingen...
Ja, alleen je inkomen neerplempen en vragen beantwoorden over onduidelijkheden ter nuancering.
Daarom kun je het vermelden als secundaire arbeidsvoorwaarde. Overige discussies over de auto (type, belasting, etc. etc.) horen (per definitie) niet thuis in het topic.
In het bos zie je tussen het zwerfafval soms ook nog net een boomIedere pagina zijn meerdere post over de inkomens te vinden...
Dit is geen forum om te slowchatten. Dat 'leuker' blijkt men niet mee om te kunnen gaan: vinger -> hand.Niet zo streng, maakt het een stuk leuker voor iedereen!
Moderators willen niet continue politieagent spelen. Zeker niet voor langlopende topicreeksen als deze. Een onevenredig groot deel van de moderatie gaat in deze topicreeks en een enkel ander topic zitten. Dat is het niet waard.Sfinx- schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:
Dat er de laatste tijd teveel off-topic gepost wordt is een feit maar het stoorde me niet echt. Er zijn wat moderator-ingrepen geweest, maar zó hard is het nu toch ook niet ontspoord?
Misschien moet de topic aangepast worden om een meer algemene discussie te kunnen verantwoorden, want deze sluiten zie ik eerder als een gemakzuchtige oplossing voor de moderators. En ik vermoed dat een grote meerderheid van de posters er zo over denkt
Als men dan ook nog zich er volstrekt niets van aantrekt zoals Anoniem: 27535 in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic" netjes samenvat dan rest er niets anders dan de boel even te sluiten en opnieuw te beginnen.
Er moeten spelregels zijn om het hoofddoel van het topic namelijk het inzicht krijgen in de arbeidsvoorwaarden van een ICT-er te bewaken. De legio onderwerpen die daarnaast aan de orde gesteld worden (zie hierboven) vervuilen het topic. Bovendien zijn die reacties vaak niet meer dan een herhaling van zetten (ZZP, opleiding, functienamen, titulatuur, leaseauto's, etc.) zonder dat er enige relatie is tot een specifieke post met arbeidsvoorwaarden. De kwaliteit, interessantheidswaarde is bovendien zodanig dat het niet afsplitswaardig is.JvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Kijk als iets de spuigaten uitloopt en het forum heeft er last van, dan kan je best streng tegen zulke topics zijn.
Om bovenstaande enigszins te staven heb ik willekeurig enkele pagina's met 100 reacties gecheckt in deel 8:
begin: 26 van de 100 reacties bevat een overzicht
midden: 15 van de 100 reacties bevat een overzicht
laatste: 8 van de 100 reacties bevat een overzicht
en een willekeurige pagina uit deel 4: 29 van de 100 reacties bevat een overzicht, willekeurig uit deel 1: 21 van de 100
Er is nooit moeilijk gedaan over reacties of vraagjes zolang het maar in gaat op de specifieke set van arbeidsvoorwaarden. Het gaat echter steeds vaker en steeds verder offtopic.
Verduidelijking is prima of over hoe iemand aan een bepaalde set arbeidsvoorwaarden is gekomen.momania schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:54:
[...]
With stupid ^
Daarnaast is het hele idee van een forum toch om discussies te hebben? Ik vind het juist minder waarde hebben als er puur alleen opsommingen worden gedaan. De verhalen erachter zijn juist interessant.
Overigens is dit topic per definitie al een uitzondering op de normale regels omdat het een opsomtopic betreft. Ook een opsomtopic heeft echter recht om goed uit de verf te komen met een duidelijke focus
Waarom zou dat. Als iemand dat post dan lijkt het me vrij helder dat dat geen verduidelijking behoeft. Dat het een onaantrekkelijke leaseregeling is is evident en verder geen onderwerp van discussie in dit topic. Er zijn al afzonderlijke discussies over leaseregelingen.dfrenner schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:54:
[...]
De voorbeelden die je noemt zijn inderdaad niet juist, maar als je het over inkomen gaat hebebn, waar ook secundaire arbeidsvoorwaarden bij geplaatst worden, dan is het wachten op discussies over leaseregelingen (bij iemand die bijtelling betaalt over een combo van 10 jaar oud),
Wederom: verduidelijking en nuance. Het leven in het buitenland of het fiscale stelsel zijn buiten scope.pensioenregelingen of iemand die belachelijk veel in het buitenland verdiend.
Ja, waar men in het begin enige terughoudendheid betrachtte en het doel van het topic in gedachten hield wordt nu alles waar ook maar enigszins wat van gezegd kan worden als onderwerp van een subdiscussie gemaakt.Die zaken roepen vragen op. En ja, in principe is het off-topic, maar is dat echt zo erg?
Bij dergelijke grote (opsom)topics is het enige wat gevraagd wordt om zelf even te bedenken of de reactie past in het topic voor er gereageerd wordt.
De cijfers hierboven tonen het verval aan.
NB: De hoofdreden dat er nog geen nieuw deel is, is dat ik geen verzoek daartoe heb mogen ontvangen tot zover. Uiteraard hoort deze populaire topicreeks een vervolg te krijgen.
Ik had gehoopt hier suggesties aan te treffen voor een betere opzet/uitvoering, maar dat is wellicht tevergeefs.
[ Voor 99% gewijzigd door Xoxol op 19-05-2009 10:38 ]
V-Strom 650
Kijk eens naar de topictitel?Xoxol schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 03:00:
Beste IT'ers. Ik ben nu 26 en ga binnenkort studie Bedrijfskundige Informatica doen. Met een beetje geluk ben ik binnen 3 jaar klaar met de studie. Dan ben ik rond de 30. De vraag is "Ben ik dan te oud voor de arbeidsmarkt van IT?". En hoe zijn ongeveer de kansen om een baan te vinden?
Ik heb geen ervaring in de IT, maar wel veel ervaring in de dienstverlening.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Deze vraag hoort (met een iets concretere vraagstelling) in een eigen topic
Het wordt er niet overzichtelijker op als je een vraag hebt over de leaseauto/regeling van Pietje die in een 10 jaar oude Combo rijdt en daar bijtelling over betaald, om dan in het volgende topic een reactie naar Pietje te plaatsen, terwijl Pietje daar niet zit.Rukapul schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:41:
Daarom kun je het vermelden als secundaire arbeidsvoorwaarde. Overige discussies over de auto (type, belasting, etc. etc.) horen (per definitie) niet thuis in het topic.
Het maakt mij niet zo veel uit, ik keek eigenlijk alleen in het topic om te lezen, maar ja. Een 10 jaar oude Combo rijden wekt wel vragen op.
Ik vind dat logisch... Maar goed ik stoorde me dan ook helemaal niet aan eventueel off-topic gepraat. Ik vond het wel leuk om het allemaal door te lezen, maar goed, dat is niet meer. Jammer...
Ik had prima overzicht, zag genoeg bomen, gewoon scrollen, wat toch wel moet. Dioor de structuur van de ontopic reacties waren ze er heel duidelijk uit te pikken.In het bos zie je tussen het zwerfafval soms ook nog net een boom
Het ging niet over de hond of het gras van de buurman oid, was wel degelijk inkomen gerelateerd.Dit is geen forum om te slowchatten. Dat 'leuker' blijkt men niet mee om te kunnen gaan: vinger -> hand.
Sorry geen medelijden, daar kies je zelf voor...Moderators willen niet continue politieagent spelen.
Dat is waar, maar nu is er geen topic, dat is jammer...Er is nooit moeilijk gedaan over reacties of vraagjes zolang het maar in gaat op de specifieke set van arbeidsvoorwaarden. Het gaat echter steeds vaker en steeds verder offtopic.
Ik snap best dat je een doel voor ogen hebt, maar met mensen is dat niet haalbaar, vooral niet als je met "vreemden" te maken hebt, waar je buiten dit forum geen band mee hebt.
Een ideaalbeeld, op zich goed, erg ambitieus, maar helaas onhaalbaar als je geen politieagent wil spelen. Het blijven mensen en geen robots die je kunt programmeren.
Een keer een offtopic opmerking is ook niet het probleem. Het wordt wel een probleem als er systematisch veel offtopic postings verschijnen en dat was hier het geval.dfrenner schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:57:
[...]
Ik vind dat logisch... Maar goed ik stoorde me dan ook helemaal niet aan eventueel off-topic gepraat. Ik vond het wel leuk om het allemaal door te lezen, maar goed, dat is niet meer. Jammer...
Laat ik dan stellen dat moderators niet continue politieagent willen spelen en dat is inderdaad een keuze. En als het alsnog nodig is, dan is er mogelijk iets niet in orde met het topic of met posters in het topic. In principe zou de crew op geen enkel moment bij hoeven sturen, maar dat is uiteraard in de meest ideale situatie[...]
Sorry geen medelijden, daar kies je zelf voor...
Ambitieus? In het geheel niet. Of ben je van mening dat de gemiddelde forumbezoeker niet eens in staat is enigszins ontopic te reageren? Als dat zo is, dan zitten er blijkbaar meer dan gemiddeld in dat bewuste topicEen ideaalbeeld, op zich goed, erg ambitieus, maar helaas onhaalbaar als je geen politieagent wil spelen.
Er zijn genoeg topics waarbij er nauwelijks door de crew opgetreden moet worden en waar hier en daar een offtopic reactie geen enkel gevolg heeft voor de rode draad in het topic. In dit bewuste topic is daar geen sprake van en op een gegeven moment is de bijstuurkoek op.
Dat klopt, beschouw het daarom als een opvoedkundige actie: tot hier en niet verder en op naar een ander hoofdstuk.Het blijven mensen en geen robots die je kunt programmeren.

Er staan op het 'serieuze' deel van GoT geen fototopics en met reden
Het is ook niet zo dat reacties op elkaar geheel niet mogelijk zijn, maar binnen zekere grenzen. De topicwarning in het vorige deel gaf dat ook aan:
Met name reacties met een waardeoordeel zijn een recept voor een enorme reeks reacties omdat iedereen zijn of haar plasje er overheen wil doen. Dat wordt dus niets.Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren ) Idem bij gebruik van [ offtopic ] tags.
In de praktijk wordt er ook helemaal niet zo strikt op de policy gemodereerd zolang het enigszins binnen de perken blijft. Een ordinaire slowchat zoals vanmiddag is dat echter duidelijk niet. Idem de telkens terugkerende algemene discussies over opleidingen (veelal door dezelfde personen die er blijkbaar persoonlijk aan hechten) waar ook voldoende losse topics voor (hebben) bestaan.
Bij een te groot aantal offtopic reacties is het topic niet levensvatbaar.
Ok duidelijk, I rest my case
Even ter controle, ik wilde namelijk het eerst met vakantiegeld posten en dat klopt denk ik niet
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Inderdaad, gebruikelijk is je kale bruto salaris te posten.Motrax schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:23:
Ik neem dat het bruto salaris in post je salaris topic het kaal bruto salaris per maand is, exclusief vakantie geld, 13e maand etc?
Even ter controle, ik wilde namelijk het eerst met vakantiegeld posten en dat klopt denk ik niet
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Ik zie heel veel topics over het gezond houden van je financiele situatie voorbij komen, waarbij het me ook handig lijkt als mensen hier wat algemene info kunnen krijgen. Ik ben wel bereid om te proberen zo'n stukje te schrijven
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
ARME AOW’er
Anoniem: 393448
*knip*
per regel krijg ik een punt ervoor....hartelijk dank alvast.....
[ Voor 34% gewijzigd door SmartDoDo op 24-01-2011 23:35 ]
Dit is onduidelijk. Je sluit ICT-ers niet uit, maar het lijkt er wel op. De aangegeven onderwerptitel klopt niet met de echte titel. De '/' betekent of, terwijl ICT-ers deel uitmaken van de groep GOT-ers.Welkom bij allereerste deel van "Wat verdient de GOT'er gemiddeld?" Dit is het verzamel topic dat ruimte biedt voor alle beroepen die niet ICT gerelateerd zijn en dus niet in het originele topic gewenst zijn.
Als het de bedoeling is dat het over alle GOT-er's gaat moet de vermelding ICT-er weg en ook de vermelding van deel 11 is dan onjuist. Als het de bedoeling is dat het gaat over GOT-ers behalve ICT-ers, dan moet dat ook duidelijk worden vermeld.
Dit is de schuld van ondergetekende. Aangezien ik een wildgroei van topics niet zie zitten en er al lang ruimte was voor andere volwaardige beroepen in het 'ICT' topic was een aanpassing van de titel voor de hand liggend. Ik had toen echter geen tijd om de consistentie met de rest te regelen.mrmrmr schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:01:
Er gaat wat mis in Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)
[...]
Dit is onduidelijk. Je sluit ICT-ers niet uit, maar het lijkt er wel op. De aangegeven onderwerptitel klopt niet met de echte titel. De '/' betekent of, terwijl ICT-ers deel uitmaken van de groep GOT-ers.
Als het de bedoeling is dat het over alle GOT-er's gaat moet de vermelding ICT-er weg en ook de vermelding van deel 11 is dan onjuist. Als het de bedoeling is dat het gaat over GOT-ers behalve ICT-ers, dan moet dat ook duidelijk worden vermeld.
Zou een moderator zo vriendelijk willen zijn om eventueel mijn topic "Curriculum Vitea compleet vernaggeld" ietwat aan te passen? Had hier een eeuwigheid, althans zo ervaar ik het, niet meer iets geschreven van enige importantie en compleet over het hoofd gezien dat de TS titel na deze eenmaal te hebben ingevoerd niet meer gecorrigeerd kan worden.
Hopelijk dat dit opstartprobleem door de vingers gezien kan worden, maakte ik de bekende Curriculum Vitea typo (in plaats van Vitae schreef ik gewoon doodleuk Vitea)

[ Voor 8% gewijzigd door fU_fITA op 24-02-2011 10:50 ]
Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)
Mijn dank is muy grande Amigo!
Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)
Het leek me dat de opmerking van Rakapul gericht was op de twee users die heel erg off-topic gingen en het in mijn ogen juist heel waardevol is als gebruikers elkaar op de hoogte houden van diverse zaken bij LPB.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 13-07-2011 23:30 ]
ARME AOW’er
Rukapul in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2" was primair gericht op de offtopic discussie over betrouwbaarheid van banken die daar gevoerd werd.Gunner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:10:
Ik heb een vraag over Rukapul in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2" . Is het niet de bedoeling dat ervaringen gepost worden in dat topic? Dit omdat Guardian Angel mensen op het juiste spoor lijkt te willen brengen die in mijn ogen niet offtopic zijn.
Het leek me dat de opmerking van Rakapul gericht was op de twee users die heel erg off-topic gingen en het in mijn ogen juist heel waardevol is als gebruikers elkaar op de hoogte houden van diverse zaken bij LPB.
Maar - zoals SmartDodo oo al aangeeft - hetzelfde zou ik willen zeggen over korte statusupdates. Dat voegt gewoon weinig toe aan de discussie.
Voor to the point discussie rondom concrete spaarproducten en -aanbieders is voor zover het het topic niet enorm verstoord wel ruimte, maar een terugkerende klacht dat het niet opschiet valt daar niet onder.
Maar goed, dat vind ik nog geen reden voor gebruikers om de moderator uit te hangen, want ook dat werkt sfeerverpestend waar in theorie een TR de juiste weg zou moeten zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De link naar de staatscourant (http://www.sdu.nl/catalogus/SC/cao/caonederland.html) werkt niet meer. Ik denk dat hij daarop doelt.SmartDoDo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:23:
De link of de inhoud? Want de link doet het bij mij iig wel.
And I'm the only one and I walk alone.
Ik denk dat ik dat al veel vaker geroepen heb, maar boeiend
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dus niet vanuit het punt van de werknemer maar vanuit de werkgever.
Hoe zoek je bijvoorbeeld personeel, welk personeel heb je gevonden en de ervaringen daarmee?
ThanksMotrax schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:56:
Ik wilde even terugkoppelen dat ik dit het interessantste forum vind
Ik denk dat ik dat al veel vaker geroepen heb, maar boeiendhet mag ook wel eens gezegd worden...
Ik zie geen bezwaar zolang dat niet op een niet-wervende manier wordt vormgegeven.Bender schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:38:
Is er wellicht ook geen behoefte aan de andere kant van het verhaal.
Dus niet vanuit het punt van de werknemer maar vanuit de werkgever.
Hoe zoek je bijvoorbeeld personeel, welk personeel heb je gevonden en de ervaringen daarmee?
Bij voorkeur wordt een dergelijk topics vanuit het individu gevoerd (bv een HR-medeweker of directeur die zijn verhaal doet) en niet namens het bedrijf, de HR- of communicatie-afdeling. Voor dat laatste zou namelijk een bedrijfsaccount benodigd zijn en daarmee mag enkel ondersteuning of feedback geleverd worden, maar mogen geen discussies worden gestart.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van dergelijke topics.
@Hieronder: dank
[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 13-09-2011 17:14 ]
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
[ Voor 5% gewijzigd door Brons op 13-09-2011 17:05 ]
Kan je dit dan niet in je sluitingspost zetten? Dan kan iemand een nieuw topic openen. Eventueel met topic warning (welke ik in het orginele topic niet heb gezien, maar dat kan aan mij liggen). Vind het wel een beetje jammer dat dit topic zo snel gesloten is. De desbetreffende mensen hadden natuurlijk ook gewoon gewaarschuwd kunnen worden.Rukapul schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:07:
Voor dat topic een blijvende. Een nieuw deel biedt hopelijk een frisse start en maakt bij een aantal personen hier duidelijk dat het onwenselijk is om elk topic dat relateert aan de eigen woning te kapen met beschouwende en politieke discussies over de woningmarkt als geheel.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Er is in het verleden bij herhaling gewaarschuwd en verzocht waarvan de laatste keer 4 dagen geleden.
Het zou (voor dit forum) vrij uniek en vergaand zijn om te bannen wegens offtopic posten, maar misschien moet het er maar eens van komen.
Ik zal even een opmerking plaatsen dat er een nieuw deel geopend kan worden.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
DJI Mini 2
Mij lijkt het gezien de nieuwe 'lichting' afgestudeerden die, net als ik, geen idee hebben wat ze kunnen gaan doen en waarvoor het soms toch erg lastig kan zijn om door de vele vaag opgezette vacaturesites te worstelen voordelig om daar een centraal topic voor te openen (of heropenen aangezien er een slotje op zit).
Via http://tweakers.net/jobs/ worden wel vacatures aangeboden, maar het is voor leden van Tweakers nog niet mogelijk om beknopt te posten waarnaar ze opzoek zijn. Het gesloten topic was bedoeld als het zo beknopt mogelijk kunnen omschrijven waar je als starter goed in bent en naar opzoek bent, en eventueel gevonden vacatures uit te kunnen wisselen. Of natuurlijk als iemand weet dat zijn of haar afdeling naar starters op zoek is dit aan te kunnen geven, een win-win-situatie.
Zelf merk ik namelijk bij mezelf en andere die net afgestudeerd zijn, dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet, en vacatures al snel te formeel opgesteld zijn en je maar slecht wat simpele vragen kunt stellen of een aangeboden functie bij je past.
Zoals in de TS van het topic staat zijn er genoeg topics over ervaringen van werken bij diverse bedrijven of het niet kunnen vinden van werk, maar allemaal éénzijdig. Het topic zou gebruikt kunnen worden als pilot om te zien of er vraag is naar een dergelijke functie op Tweakers naast het aanbieden van vacatures, waarbij het profiel als uitgangspunt gebruikt kan worden. Verder kunnen dan dergelijke vragen op Tweakers doorverwezen worden naar het genoemde topic.
Ik heb het topic met de beste bedoelingen geopend, en sta natuurlijk open voor suggesties zodat het binnen de policy past.
Insert vies grapje hier
In dat licht moet ik me verontschuldigen voor de late reactie.XMassacre schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:26:
Naar aanleiding van dit topic over wat te doen na afstuderen en de reactie van Rukapul meld ik mij hier
Ik snap je probleem en voor individuen zie ik ook de meerwaarde om door anderen geholpen te worden met suggesties.Mij lijkt het gezien de nieuwe 'lichting' afgestudeerden die, net als ik, geen idee hebben wat ze kunnen gaan doen en waarvoor het soms toch erg lastig kan zijn om door de vele vaag opgezette vacaturesites te worstelen voordelig om daar een centraal topic voor te openen (of heropenen aangezien er een slotje op zit).
Er zijn redenen dat het vragen naar werk/vacatures niet toegestaan is volgens het beleid. Een eerste reden is dat het uitnodigt tot het snel (inzetloos) dumpen van een vraag wat binnen no-time uit de klauwen zou lopen. (En om het verschil ook aan te geven: bredere discussies/vragen over richtingen of wijze van aanpak wat bij een bepaald profile past zijn typisch wel toegestaan.) Een andere reden is dat het toestaan van vragen om vacatures/posities ook werving uitlokt met dus negatieve gevolgen als (referral)spam.Via http://tweakers.net/jobs/ worden wel vacatures aangeboden, maar het is voor leden van Tweakers nog niet mogelijk om beknopt te posten waarnaar ze opzoek zijn. Het gesloten topic was bedoeld als het zo beknopt mogelijk kunnen omschrijven waar je als starter goed in bent en naar opzoek bent, en eventueel gevonden vacatures uit te kunnen wisselen. Of natuurlijk als iemand weet dat zijn of haar afdeling naar starters op zoek is dit aan te kunnen geven, een win-win-situatie.
Zelf merk ik namelijk bij mezelf en andere die net afgestudeerd zijn, dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet, en vacatures al snel te formeel opgesteld zijn en je maar slecht wat simpele vragen kunt stellen of een aangeboden functie bij je past.
Zoals in de TS van het topic staat zijn er genoeg topics over ervaringen van werken bij diverse bedrijven of het niet kunnen vinden van werk, maar allemaal éénzijdig. Het topic zou gebruikt kunnen worden als pilot om te zien of er vraag is naar een dergelijke functie op Tweakers naast het aanbieden van vacatures, waarbij het profiel als uitgangspunt gebruikt kan worden. Verder kunnen dan dergelijke vragen op Tweakers doorverwezen worden naar het genoemde topic.
Ik heb het topic met de beste bedoelingen geopend, en sta natuurlijk open voor suggesties zodat het binnen de policy past.
Het eerste bezwaar wordt wat minder met een enkel topic, maar het tweede des te meer. Wanneer er iets een vaste plek krijgt dan zit er binnen no-time een kliek omheen hangt die puur het eigenbelang dient (en over lijken gaat).
Een nieuw nadeel is dat ook de discussies op dit vlak die wel langskomen waarschijnlijk naar een dergelijk topic getrokken worden en daarmee min of meer verloren raken in wederom een 'groot' topic.
Tegelijk een klein verzoek om topic reports incl link (rechts-klik op de tijd boven elk bericht, etc) naar de reactie of quote te doen (werken ook in TRs). Dat maakt de afhandeling een stuk makkelijker
Geef je de inkomsten op, is er namelijk geen verschil tussen wel of niet factureren aan het tussenbureau. Hier wordt duidelijk geprobeerd om een deel van de inkomsten buiten het zicht van de fiscus te houden, en dat is fraude.Free rider schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:27:
De eerste werd mij aangeboden als oplossing toen ik internationaal werkte. Er werd gewerkt met een tussenbedrijf, die geld liet verdwijnen. Stel je krijgt 10.000 Euro van een klant. Het tussenbedrijf factureert namens jou 10.000 Euro aan de klant. Jij factureert 5.000 Euro aan het tussenbureau. En de rest? Die wordt zonder factuur gestort op een rekening van jouw keuze.
Een reactie linken doe je door 'copy link' uit te voeren op de datum/tijd achter 'geplaatst op', bv: GlowMouse in "Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic" van jouw reactie hierboven.
Dat soort methodes zijn legaal en vereisen niet het verzwijgen van inkomstenRukapul schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:57:
Mijn overweging in deze is dat deze methode min of meer ook in de krant van afgelopen weekend stond. Zgn New Jersey route oid.
Als die reactie offtopic is dan weet ik blijkbaar ook niet meer wat ontopic is. Daarnaast worden zo ook de goeden bestraft, waarom geen individuele waarschuwingen?
Waar mij ik vooral aan stoorde waren de discussies over (teksten van) woningen gevonden op funda. Dat vond ik echt offtopic.
[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 04-03-2013 10:00 ]
Helemaal mee eens, ook de afsluiter van Rakapul is in mijn ogen ongepast en zet alleen maar aan tot nog meer flamen en trollen over en weer. Een beetje beleefder en professioneler had wel gemogen om zo ook de sfeer op Tweakers te ondersteunen ipv verder de grond in te drukken.Arnout schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:43:
Ik ben verbaasd over het sluiten van het woningmarkt topic. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er wel erg streng gemodereerd wordt; daarnaast zou er op de laatste pagina geen enkele ontopic reactie staan, terwijl ik mijn reactie wel ontopic vind. Ik probeerde in het woningmarkt topic zoveel mogelijk de discussie ontopic te houden door offtopic om te buigen naar ontopic discussies, zo ook mijn laatste reactie.
Als die reactie offtopic is dan weet ik blijkbaar ook niet meer wat ontopic is. Daarnaast worden zo ook de goeden bestraft, waarom geen individuele waarschuwingen?
Waar mij ik vooral aan stoorde waren de discussies over (teksten van) woningen gevonden op funda. Dat vond ik echt offtopic.
Maar het topic zelf en de discussie is zo actueel en interesant voor veel mensen dat dat volgens mij wel de moeite waard is. Het niveau is wisselend, maar er zit zeker wel een goede component van zeer inhoudelijke en goed onderbouwde discussie in. Dat maakt die gewenste verzorging wel de moeite waard. Ook al gaat het soms om advocaten Vs vuilnismannen en vraagt een user (die zich die dag heeft geregistreerd) om advies over zijn persoonlijke situatie...
Ik vind het érg jammer dat die discussie wordt afgesloten. Ik denk ook dat het niet haalbaar is om een groep mensen aan te spreken op hun verantwoordelijkheidsgevoel. Dat bestaat simpelweg niet als je 150 users (wilde gok) aanspreekt.
Ik hoop dat het weer open zal gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 04-03-2013 11:45 ]

Maar toegegeven, er ging veel en vaak off-topic. Iedereen heeft er wat over te zeggen, maar er is niet zo vaak nieuws over de huizenmarkt dat het tientallen reacties per dag oproept.
☻/
/▌
@Arnoud: jouw reactie was bij mij de een na laatste pagina. Niks mis mee.
Over het slotje: later was de tekst al iets veranderd, maar de kern blijft en daarvoor geldt wie de schoen past trekke hem aan.
Over de nieuwe user: worst case was dat een troll, best case een wazige semi-hijack in het verkeerde topic.
Over heropening: nee, net zoals de vorige keer zal bij het afglijden van het topic een nieuw deel het vervolg zijn met hopelijk een reset van de discussie. Dat is goed voor de discussie, goed voor nieuwe deelnemers en zelfs goed voor de performance aangezien meer dan duizend reacties een vertragende werking heeft volgens onze server admins. Dat er een nieuw deel geopend kon worden staat ook in de sluittekst.
Volgens mij was de vertragende werking verleden tijd en niet meer geldig als reden voor een nieuw topic.
Het offtopic gaan gebeurde veel vaker in die thread maar kwam altijd weer goed, heerlijk voor de discussie om zo op allerlei vlakken op de hoogte te blijven. Het snoeien en bijsturen is alleen maar irritant en onnodig, er gaat toch niets fout..waarom dan zo ingrijpen om het ingrijpen?
Vergelijk het met de topics in de crewfora of in andere 'besloten' delen van het forum. Offtopic is daar eerder regel dan uitzondering, maar de onderwerpen en discussies zijn wel zeer waardevol.
Ik meende in het vorige topic ook te hebben gelezen dat het praten over Funda huizen en makelaarsteksten offtopic was, en dan verbaast mij zo'n post wel: Rukapul in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt"
Je stipt hier precies het verschil in beleving tussen incrowd en outsiders aan. De eersten zijn wat lui en vermaken zich prima met grote topics inclusief offtopic en slowchat. De outsiders lopen als het ware tegen een muur op en storen zich eraan. Historisch zijn de grote topics zo gegroeid, maar al enige tijd sturen we meer op gefocustere topics.André schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:29:
Toch vind ik dit geen manier om een community te beheren. Een nieuw topic betekent dat het oude topic bij niemand meer in de post-history naar boven komt. Een nieuwe reactie zal dus niet door bijvoorbeeld 200+ mensen gezien worden die potentieel zouden kunnen reageren. Er moet weer een nieuwe groep opgebouwd worden die toevalligerwijs tegen het topic aanlopen.
Uiteraard door belangen zo goed mogelijk te wegen. In dit geval heb ik er nu 2x voor gekozen een nieuw deel samen te laten vallen met het punt waarop de oude discussie al flink wat reacties had en lastig te 'redden' was. Ik heb de intentie dat zo voort te zetten.
De server admins hebben ons hier recentelijk op gewezen. Bedoeling is dat we er iets mee gaan doen, maar wat precies moet nog blijken.Volgens mij was de vertragende werking verleden tijd en niet meer geldig als reden voor een nieuw topic.
Er zijn mensen die zich er (terecht) aan storen. Met het offtopic geouwehoer daalt ook stevast de sfeer met op de man spelen, etc. Het staat de inhoudelijk discussie in de weg.Het offtopic gaan gebeurde veel vaker in die thread maar kwam altijd weer goed, heerlijk voor de discussie om zo op allerlei vlakken op de hoogte te blijven. Het snoeien en bijsturen is alleen maar irritant en onnodig, er gaat toch niets fout..waarom dan zo ingrijpen om het ingrijpen?
Je kunt moeilijk zeggen dat er stringent gemod wordt in die topicreeks. Dat is ook vrij lastig, want als mod ben je er steevast te laat bij. Dus eigenlijk heb je al wat je aangeeft: weinig moderatie, maar als het kort achter elkaar vaak of lang offtopic gaat dan wordt er ingegrepen en dan is een reset van de discussie in een nieuw deel een effectief middel (o.a. niemand die meer per se op een oude reactie zijn of haar offtopic bijdrage geeft).JvS schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:57:
Is het overwegenswaardig om wat minder stringent op te treden en om het bijvoorbeeld te accepteren dat grote onderwerpen waar veel mensen op willen reageren regelmatig offtopic gaan en weer terug in het gareel komen?
Was deze FAQ outdated geworden ofzo? Ik kom regelmatig topics tegen waar er hier naar wordt verwezen en zou graag de antwoorden wetenJe hebt geen toegang tot categorie 6.
Het topic dat je op hebt gevraagd bevind zich (momenteel) in een voor jou afgesloten forum.
(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
Ik had als titel staan: Waarom programmeren uitzichtloos is.
Het ging mij vooral om dat de verzamelde kennis tijdelijk van aard is.
Heeft een grapjurk ineens een verdwijnend vak in Nederland van gemaakt, wat minder een issue is. Graag terugzetten.
Overigens blijft het zo dat jou oorspronkelijke titel de lading ook niet dekt.
De poging van de mod om daar verbetering in aan te brengen was dan ook zeker terecht, al was het niet helemaal succesvol gezien de inhoud van het topic.
Iets anders: ik heb vanmorgen het woningmarkttopic gesloten, omdat ik niet blij was met de richting van het topic. Voordat ik uitleg waarom: hoe kijken jullie naar dit topic?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Suggestie: Perspectief van loopbaan in programmeren (zonder vraagtekens etc).Krisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:21:
Ik vond de vorige titel ook niets.Heb je een andere suggestie?
[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 10-04-2014 12:30 ]
Het topic is voor 90% een "herhaling van zetten" en voor 10% een bron van woningmarktnieuws. 50-50 zou beter zijn voor het topic, maar ik verwacht niet dat dat haalbaar is.Krisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:21:
Iets anders: ik heb vanmorgen het woningmarkttopic gesloten, omdat ik niet blij was met de richting van het topic. Voordat ik uitleg waarom: hoe kijken jullie naar dit topic?
Fixed.Hatsieflatsie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:30:
[...]
Suggestie: Perspectief van loopbaan in programmeren (zonder vraagtekens etc).
[ Voor 91% gewijzigd door Krisp op 10-04-2014 12:37 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Voor het overige vind ik het wel een vermakelijk topic om te lezen, boeiend en ook leerzaam, het is voor personen zoals ik juist nuttig om te lezen hoe de gewone consument in de markt staat, welke ideeën er zijn en wat er achter speelt. In alle onderzoeken van VEH, NVM, CBS en vergelijkbaar gaat men aan de slag met cijfertjes en enquetes waar ik vaak mijn kanttekeningen bij kan plaatsen en heb ik nooit het idee dat men echt op de hoogte is van de mening van de huizen(ver)koper. Als professional vergeet je soms hoe de consument denkt, ik vergelijk het altijd met de verwarring tussen wandcontactdoos en stopcontact
PSN: Kjujay
Dit nog even naast het "herhaling van zetten" deel.
https://niels.nu
Gebeurd er eigenlijk niet gewoon te weinig voor een topic?
De politiek heeft al tijden 'weinig spannends' gedaan, dus kom je uit op elke maand een paar berichtjes in het nieuws over statistieken en hun uitleg.
De enige ontwikkeling die er aan komt is de afbouw van de NHG halverwege dit jaar, en eind dit jaar 1% afbouw max. leenbedrag, de rest zijn generieke economische ontwikkelingen.
Waarbij de ene groep in een discussie raakt over de rol van de media/betrokkenen/overheid/economie met daarin hun eigen (politieke) kijk/voorkeur, wat weinig meer met de huizenmarkt te maken heeft.
De andere groep is meer aan het kijken of het 'het moment' is en/of tegen de eigen situatie spiegelt, die mensen hebben eigenlijk al een topic.
Dat hoort (imo) gewoon allemaal in het Huil en juich hier over de woningmarkt topic thuis. Het gaat over je eigen situatie, niet over ontwikkelingen in de markt.Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:47:
[...]
reageren op mensen die 'onderwater' staan. Het komt een beetje over alsof je beter had moeten weten dan een huis kopen, niet moet miepen en gewoon dat geld maar op moet hoesten. Lijkt soms wel een beetje een leedvermaak topic geworden te zijn. En daarnaast natuurlijk reacties met de strekking dat mensen die graag HRA gebruiken vuile uitkeringstrekkers zin
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ah, dus het topic is specifiek voor experts op het gebied van de markt, en niet mensen die redeneren vanuit hun persoonlijke ervaringen? Kan je het topic net zo goed sluiten; ik denk dat hier verrekte weinig mensen rondlopen die hier vanuit hun werk ervaring mee hebben.TheGhostInc schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:12:
Dat hoort (imo) gewoon allemaal in het Huil en juich hier over de woningmarkt topic thuis. Het gaat over je eigen situatie, niet over ontwikkelingen in de markt.
https://niels.nu
Ik ook niet. Is dat nog geheimer dan de Huiskamer?
Jammer trouwens dat er bij zo'n melding alleen "ErrorTM" staat, zonder ook maar de naam van het forum.
Vind het een nogal eigenaardige actie om dat topic te sluiten en dat vervolgens in dit topic te gaan besprekenKrisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:21:
Ik vond de vorige titel ook niets.Heb je een andere suggestie?
Verder heet het topic toch "Ontwikkelingen op de huizenmarkt #2" en niet "Woningmarkt Topic"
Daarnaast ben ik nooit zo'n voorstander van Mod's die in emotioneel beladen topics zelf actief meedoen.
Verder zie ik geen aanleiding om het te sluiten. Ik lees er genoeg nuttigs in ieder geval.
Herhaling van zetten, tja dat houd je altijd een beetje maar er is genoeg ontwikkeling op de woningmakrt.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 10-04-2014 13:24 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2