Ik ga even hier verder wat betreft het spontaan gestarte tweede deel van het Passief beleggen in Indexfondsen topic. Voor diegenen die er niet van op de hoogte zijn, er is een nieuw topic begonnen door iemand die slechts enkele berichten in het originele topic had geplaatst, met daarin ook links naar een eigen vergelijkingssite met daarbij belang voor diens arbeidsrelatie.
Er is geen overleg geweest met de ‘vaste kliek’ in het topic, noch wat betreft de aanpassing van deel topicstart noch dat er überhaupt een nieuw topic nodig was. Vervolgens is het topic na overleg weer open, en zie ik ook deze break
Ten eerste is het mij onduidelijk wat er wezenlijk aan geupdate is. Daarnaast waarom dat niet in het vorige topic kon zoals het hiervoor is gegaan. Toen heeft @
Pistachenootje als topicstarter de kar getrokken, hebben mensen waaronder ik aanpassingen en voorstellen gedaan en is dat door eerstgenoemde verwerkt. Heeft die dan nu aangegeven niet open te staan voor verdere aanpassingen? Waarom dan niet in het topic vragen wie het leuk vindt om een nieuw topic te beginnen cq welke aanpassingen men graag in de TS had gezien?
Wel zijn na de kritiek en TR’s nu de ‘eigen’ links weer uit de topicstart in deel 2 geknipt, maar zitten we nu met een soort halfbakken resultaat en verzuurde sfeer. Mede omdat de nieuwe topicstarter niks van tekst en uitleg geeft. We moeten maar gewoon verder en dat was het dan. Ook op andere kritiek in het topic wordt niet ingegaan. Of we ooit de topicstart weer (democratisch) kunnen updaten wordt in het midden gelaten.
Hoe het nu al met al is gegaan komt dus over, op mij althans, als haaks staand op het samenwerkende en saamhorige wat bij de sfeer in het originele topic past. Schijnbaar is er slechts onder een hoedje gespeeld tussen de topicstarter en een of meer mods. Maar meer dan gissen kan ik niet, omdat er zo schimmig over wordt gedaan. Die hele gang van zaken voelt niet netjes en werkt voor mij althans ook demotiverend om bijdrages aan het topic te blijven geven. Ik hou me dan nog in en probeer constructief en vriendelijk te blijven omdat in de hoop daarmee het meest te bereiken. Mede ook waarom ik hier mijn beklag doe.