Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 165.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D_Jeff schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:20:
@Ardana ik ben soms even kwijt welk deel van het forum je doet (je hebt namelijk al aardig wat thema's gehad :P )

Verder: TR -- niet nodig en de discussie heb ik al verder doorgezet in het arbeidstopic.
Volgens mij heb ik vanaf het begin PFSL, TL en AZ gedaan. Wel is AZ in een grijs verleden volgens mij van naam veranderd. Maar PFSL is vanaf de dag dat ik mod werd 'mijn' stiel geweest :P

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ardana schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:22:
Volgens mij heb ik vanaf het begin PFSL, TL en AZ gedaan. Wel is AZ in een grijs verleden volgens mij van naam veranderd. Maar PFSL is vanaf de dag dat ik mod werd 'mijn' stiel geweest :P
Stuffis Generalis ;) , toen we nog geen TL hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-03-2024 00:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gezien True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en dat mensen toch vrij vaak de template niet of een oude template gebruiken.

Is het wellicht een optie om expliciet gebruik van de template te noemen in de gele tekst onderaan? (Geen idee hoe dat blok met mod-info heet.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

unezra schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:25:
Gezien True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en dat mensen toch vrij vaak de template niet of een oude template gebruiken.

Is het wellicht een optie om expliciet gebruik van de template te noemen in de gele tekst onderaan? (Geen idee hoe dat blok met mod-info heet.)
Dat heet 'de topic warning' en ik ben wel voorstander. Maar het staat er al in, in de eerste zin, maar mensen lezen er gewoon overheen. In dat opzicht helpt een lange TW dan denk ik ook niet.

Wellicht in de eerste zin een hyperlinkje naar: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan is het nog laagdrempeliger ..
Of zelfs de quick-reply verbergen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

True schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Dat heet 'de topic warning' en ik ben wel voorstander. Maar het staat er al in, in de eerste zin, maar mensen lezen er gewoon overheen. In dat opzicht helpt een lange TW dan denk ik ook niet.

Wellicht in de eerste zin een hyperlinkje naar: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan is het nog laagdrempeliger ..
Of zelfs de quick-reply verbergen.
Hmmm, ik moet zeggen dat ik er idd glad overheen heb gelezen. Het staat er, maar ik snap ook dat het voor nieuwe deelnemers aan het topic, er niet heel duidelijk staat.

Wellicht idd anders verwoorden én een linkje naar de topicstart? (Al weet ik even niet *hoe*.)

En idd, eens, lange topic warnings (dank voor de term) wil je liever niet, tegelijkertijd heb ik het idee dat het bij dit topic wel helpt. Dat, wat zij-topics voor overflow, zinvol moderatief ingrijpen (verwijzen naar de andere topics) en wat zelfmoderatie hebben in mijn beleving wel geholpen het topic de laatste tijd wat schoner te houden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb de topicwarning voorzien van een linkje naar dat format, hopelijk helpt dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 07:51
Wij hebben een bouwkavel gekocht. Bij de koopovereenkomst was er sprake van een rentevergoeding als we na 01-01-2024 zouden afnemen. We gaan de 28e deze maand afnemen, dus moeten we een rentevergoeding betalen.

Ik heb me ooit laten vertellen dat, als we deze rente uit eigen middelen betalen, we deze kunnen aftrekken van de belasting in box 1. Als we deze betalen uit de hypotheek, kunnen we dit dan niet aftrekken via box 1.
Is dit waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
jan011 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:58:
Wij hebben een bouwkavel gekocht. Bij de koopovereenkomst was er sprake van een rentevergoeding als we na 01-01-2024 zouden afnemen. We gaan de 28e deze maand afnemen, dus moeten we een rentevergoeding betalen.

Ik heb me ooit laten vertellen dat, als we deze rente uit eigen middelen betalen, we deze kunnen aftrekken van de belasting in box 1. Als we deze betalen uit de hypotheek, kunnen we dit dan niet aftrekken via box 1.
Is dit waar???
Je hebt, ik denk per ongeluk, in het feedback topic gepost :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 07:51
oeps ja, ik zie het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Studiebol99
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-03-2024
Nog een vraag over tweede studie:

Ik heb een vak open laten staan van mijn eerste studie om het instellingscollegegeld te omzeilen. Inmiddels ben ik al mijn tweede studie begonnen. Mijn vraag is wanneer ik het vak kan inhalen? Is dit pas aan het einde van mijn tweede studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Studiebol99 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:50:
Nog een vraag over tweede studie:

Ik heb een vak open laten staan van mijn eerste studie om het instellingscollegegeld te omzeilen. Inmiddels ben ik al mijn tweede studie begonnen. Mijn vraag is wanneer ik het vak kan inhalen? Is dit pas aan het einde van mijn tweede studie?
Je hebt deze vraag ook in 'n ander topic gezet. Hier is 'ie niet op z'n plek, daar ook niet, dus wellicht zelf even 'n topic openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 23-03-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Aftansert in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Kan je mij uitleggen waarom iemand beschuldigen van Racisme blijft staan op een discussie forum @Ardana ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

init6 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:24:

Kan je mij uitleggen waarom iemand beschuldigen van Racisme blijft staan op een discussie forum @Ardana ?
Het is geen beschuldiging van racisme. Het is een vergelijking: de opmerking van deze persoon wordt vergeleken met een opmerking van een oom (die toevallig racistisch is). Daarmee is niet gezegd dat deze persoon óók racistisch is.

Als je meer vragen hebt, mijn DM staat open. In principe is dit topic niet bedoeld voor individuele mod-ingrepen, maar, zoals in de TS van dit topic staat:
  • Vragen of opmerkingen over de Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in PFSL
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over PFSL in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:40
init6 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:24:

Ik kan enigszins bevooroordeeld zijn, maar ik denk vooral omdat het geen beschuldiging van racisme is, noch van de forumbezoeker, noch van diens oom. "De politiek is onzin" is wel een typische zin van zo'n hypothetische oom. Het was een synoniem voor "ok, boomer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:46:
[...]

Het is geen beschuldiging van racisme. Het is een vergelijking: de opmerking van deze persoon wordt vergeleken met een opmerking van een oom (die toevallig racistisch is). Daarmee is niet gezegd dat deze persoon óók racistisch is.

Als je meer vragen hebt, mijn DM staat open. In principe is dit topic niet bedoeld voor individuele mod-ingrepen, maar, zoals in de TS van dit topic staat:
  • Vragen of opmerkingen over de Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in PFSL
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over PFSL in het algemeen
Laten we dan even bij punt 2 van je lijstje blijven, snap dat je het persoonlijk opvat. In algemene zin vinden jullie het prima om iemand te vergelijken met een racist? Jullie denken dat dit een discussie ten goede komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij wordt niet uitgemaakt met racist, alleen gezegd dat hij vergelijkbaar zich gedraagt als iemand die 'toevallig' racist is? Gaat er bij mij niet in.

Even los ervan dat de originele opmerking natuurlijk ook van zo'n twijfelachtig niveau is dat de hele handel verwijderen net zo makkelijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is een typering, een typetje. Ik begrijp werkelijk niet waarom er zó heftig op gereageerd wordt. Maar goed, in overleg met mede-mods alsnog aangepast.

En ik vat het niet persoonlijk op: wat ik geschreven heb is rechtstreeks uit de startpost gekopieerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 28-03-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 14:28
Ik bump deze reactie vanuit het Spaartopic even naar hier, voor overleg:
Datisraar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Ik ben voor om een aparte TR tweakers aan te maken. Vaak komen ook nieuwe klanten van TR hier vragen of het nu om sparen of beleggen gaat, hoe snel overboekingen gaan. Het is veel en vaak hetzelfde wat hier gepost wordt. Kan iemand zo’n aparte tweak aanmaken, net als N26, Revolut, Openbank, etc?
Ik ben zelf niet tegen een apart topic voor TR, maar de vraag is even of het wenselijk is?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het punt is toch dat TR een beleggingsrekening is, waarbij je op je niet belegde saldo een hoge rente krijgt en daarom een beetje tussen wal en schip valt?

Er zijn meer banken met een eigen topic: ik zie geen bezwaar om dat hier ook te doen, dus voel je vrij om dat aan te maken. Als het er is, zal ik linkjes in de andere topics toevoegen die daar dan naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
GroteVoet459 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Mods hebben het topic gesloten vanwege "de karige topic start"
Ik zie het. Ik ben zelf geen TR klant, en kan het dus ook niet voorzien van basis informatie. Jammer dat niemand anders dat dan niet aangevuld heeft en de Mods maar gelijk vandaag sluiten. Er kwamen al wel reacties binnen op dat topic.
Laat dan maar zitten; dan gaan we maar gewoon hier verder met de bekende TR berichten ‘is het daar sparen-beleggen?, overboeken gaat snel en nee, ik heb nog geen rente gehad’ berichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 02-05-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Datisraar Ik heb je bericht even hierheen verplaatst, dat lijkt me een betere plek om hier even over te praten. Wat mij betreft is het idee van een Trade Republic topic heel goed, zeker ook omdat er best veel reports komen als het over TR gaat in het spaartopic. Daar dan toch maar verder gaan lijkt me dan weer niet zo handig.

Dat betekent natuurlijk ook dat we wel iets van een topicstart verwachten (en waarom @Zr40 hem sloot). Wat mij betreft kan eventueel ook met andere mensen. Geef maar een seintje (via DM) wie ik als topicstarter moet toevoegen, dan zetten we hem weer open zodat de TS geüpdatet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor de goede orde, er is een nieuw Trade Republic discussietopic geopend: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic - met prima topicstart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

The Third Man

The Third Jellyfish

@Zr40 : als reactie op de uiteenzetting in het Passief beleggen met indexfondsen topic. Ik wil gaarne vriendelijk protest aantekenen omdat je naar mijn mening enkel naar de regels van de 'wat hoort hier wel/niet thuis' hebt gekeken en niet naar de inleiding van de TS, noch de fondsenlijst, noch de gelinkte artikelen en webtools. Op basis daarvan vind ik de conclusie niet terecht dat naar een sectorfonds vragen, of het nou een indexvolgend is of niet, en of het nou set&forget is of niet, in lijn is met de strekking die daar uit voortkomt.

Ik kan me er wel in vinden dat die losse regels dan beter uitgewerkt kunnen worden, maar zoals al door meerdere mensen in het topic werd benoemd, is de lezing die men eruit haalt dat het om een all-world investering draait zonder picking. Of je nou pickt op dag 1 en er nooit meer naar kijkt (een vorm van passief beleggen), of tussendoor switcht. Door het toelaten van de picking op dag 1 krijg je eigenlijk twee aparte strategien in het topic, namelijk diegenen die wel als vanouds voor all-world gaan, en diegenen die wel durven/willen picken. Wat elke keer weer discussies geeft in de trant waarom een sector (of een landsindex, zie de S&P of zelfs de AEX komt wel eens voorbij) wel of niet geinvesteerd dient te worden, wat geheel buiten de scope is van de all-worlder.

Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd merkwaardig dat niet de punten geaddresseerd werden die, in het topic, door mij en anderen naar voren zijn gebracht. Mede omdat veel van ons het topic 'draaiende' houden. Dat geeft ons niet automatisch gelijk, alleen er wordt wel eenvoudig een groep opzij gezet voor een nut wat ik op z'n minst twijfelachtig acht. Te meer omdat we n.b. een algemeen beleggingstopic hebben, waar een all-worlder logischerwijs niet naartoe kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Allereerst bedankt voor de uitgebreide feedback!

Ik kan je zeggen dat ik zeker wel heb gekeken naar de gehele TS en niet alleen naar het stukje dat ik in de quote heb opgenomen. Zeker als je ook kijkt naar een aantal van de gelinkte webtools (Morningstar, JustETF screener) en de benoeming van 'Factor beleggen' zelfs al in de eerste versie van de TS kwam op mij over als dat het niet de intentie was om het topic te beperken tot enkel wereldindexen.

De aanleiding van de uiteenzetting was een TR waarin kort gezegd werd gevraagd om duidelijk te maken wat er precies wel en niet binnen het topic past, naar aanleiding van de vele pagina's aan discussie daarover. En bij een langlopend topic doe ik dat op basis van de TS. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld factorbeleggen niet passen bij passief beleggen, maar in de TS is het expliciet opgenomen dus wie ben ik om te zeggen dat het daar off-topic is? ;)

En dat is ook gelijk een belangrijk punt. Moderatie bepaalt niet wat er past binnen een langlopend topic, moderatie handhaaft dat alleen, en meestal ook pas na een TR. Uiteindelijk zijn het gebruikers die bepalen wat er past, en de topicstarter heeft daar een belangrijk aandeel in. Als je vindt dat bepaalde onderwerpen teveel worden besproken of juist niet aan bod kunnen komen, dan is het misschien tijd voor een nieuw topic voor die onderwerpen. Zo is destijds het passiefbeleggentopic ook gestart, er werd in het algemene beleggentopic geen ruimte ervaren om het over passief beleggen te hebben. Met een nieuw topic kunnen beide topics hun eigen focus behouden. Als moderator moedig ik dat alleen maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is een TS taggen al niet meer ok tegenwoordig? Gaat dat niet wat ver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

42erik schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:54:
Is een TS taggen al niet meer ok tegenwoordig?
Als je dat alleen maar doet om te vragen naar een update en dat bovendien verpakt als sneer dan is dat niet ok nee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Als je dat alleen maar doet om te vragen naar een update en dat bovendien verpakt als sneer dan is dat niet ok nee.
Sinds wanneer is dat dan? Want er wordt in zoveel topics getagd met de vraag om een update. Levert juist vaak een update van de TS op hoe iets is afgelopen, met meer dan eens een TS die graag reageert maar er even niet meer aan gedacht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

42erik schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:11:
[...]

Sinds wanneer is dat dan? Want er wordt in zoveel topics getagd met de vraag om een update. Levert juist vaak een update van de TS op hoe iets is afgelopen, met meer dan eens een TS die graag reageert maar er even niet meer aan gedacht had
Die kans is groter als de vraag vriendelijk en belangstellend gesteld wordt. Maar sowieso is het iets dat we niet altijd graag zien. TS weet over het algemeen prima hun eigen topic te vinden, en zeker herhaaldelijk vragen is meestal nutteloos en dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Die kans is groter als de vraag vriendelijk en belangstellend gesteld wordt. Maar sowieso is het iets dat we niet altijd graag zien. TS weet over het algemeen prima hun eigen topic te vinden, en zeker herhaaldelijk vragen is meestal nutteloos en dus niet de bedoeling.
Ik geef toe dat het vriendelijker kon, dat is waar

Was in dit geval overigens de eerste die het vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
--- verplaatst uit Vastgoed als investering Deel 2 ---
Lordy79 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Precies mijn punt. De weinige posts over zakelijke verhuur die er wél zijn, verzuipen in de rest in dit topic en er zijn mensen - zoals ik - die zich verre houden van woningverhuur maar wel interesse hebben meer kennis opdoen en delen betreffende zakelijk onroerend goed verhuur.

Het is slechts een suggestie.
Hoewel t eigenlijk meer in het feedbacktopic past (en daarom plaats ik hem dus ook hier), vind ik het een prima idee hoor. Het risico is dat het wegzakt, maar daar heeft dit forum genoeg functionaliteit voor. Dus als iemand het topic wil maken, prima. Ik zorg wel voor de juiste linkjes en topicwaarschuwingen etctera in beide topics.

/cc @Wolly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?

@Ardana de modbreak zit niet goed in het vak en valt voor een gedeelte weg op de mobiele browser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXbuxvpeqiIbvyHaWLJGZjcr5HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emAm0JX7s2MBg5RxCj0NBDLG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

NicoHF schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:52:
Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?

@Ardana de modbreak zit niet goed in het vak en valt voor een gedeelte weg op de mobiele browser

[Afbeelding]
Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neutralere titel voor Basisinkomen - waarom niet?
Naar mijn bescheiden mening is deze titel te polariserend. Je krijgt er meteen een emotie bij.
Kunnen (en willen) we dit neutraler maken, bv: "Het basisinkomen"?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Juup schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:03:
Neutralere titel voor Basisinkomen - waarom niet?
Naar mijn bescheiden mening is deze titel te polariserend. Je krijgt er meteen een emotie bij.
Kunnen (en willen) we dit neutraler maken, bv: "Het basisinkomen"?
"Het grote Basisinkomen Topic" om in lijn te blijven met 95% van de discussietopics op GoT. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoewel ik het niet direct polariserend vind, heb ik de titel wat algemener gemaakt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ZieMaar! schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:59:
Hoewel ik het niet direct polariserend vind, heb ik de titel wat algemener gemaakt :).
Ik heb even "deel 3" toegevoegd aan je titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste mods,

Ik heb ZieMaar! al een DM gestuurd hierover (@ZieMaar! die kun je desgewenst negeren aangezien ik de vraag ook hier stel), maar het leek mij beter om dit hier openbaar te vragen.

Zojuist in deze thread gesloten: ZieMaar! in "Voorbehoud van financiëring | Kun je het bewust laten falen?"

Argumentatie daarbij is dat er dreiging is dat er fraude besproken wordt. Laat ik voorop stellen dat ik het positief vind dat Tweakers discussies die richting fraude gaan streng modereren.

Dat gezegd te hebben vind ik het in dit geval te strict gemodereerd. Fraude is strafbaar. Ik probeer in mijn topic te zoeken hoe binnen de bandbreedte van wat is toegestaan de koop ontbinden zonder boete. De enige ontbindende voorwaarde hierbij is de financiering. Het lijkt mij een legitieme vraag in GoT of het mogelijk is om vanuit de koperskant dit voorbehoud in werking te laten treden door niet door te gaan met het proces om de kredietwaardigheid te beoordelen.

Als jullie de vraag in beginsel 'niet erg' vinden, maar denken dat de discussie mogelijk fraude zal bespreken, dan kan ik desgewenst ook een nieuwe topic starten door de vraag anders te formuleren. Daar zal ik wel hulp bij nodig hebben :).

Kortom, ik vind dat die discussie legitiem is, waarbij ik de vraag iets anders moet verwoorden. Zijn jullie het hiermee eens? Zo nee, waarom niet? Dank vast voor de genomen moeite om te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo'n voorbehoud komt doorgaans met een inspanningsverplichting en de eis om één of meer afwijzingen te overleggen (incl. het een en ander aan bewijslast). Zelf financieringsaanvragen laten klappen door het proces te frustreren of inkomsten achterhouden etc. vallen daarmee al heel snel in het hokje van te kwader trouw. Daarmee vind ik het slotje door @ZieMaar! volkomen terecht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
Ardana in "Financiële onafhankelijkheid - Deel 5"

@Ardana Vind je nu echt dat tijdsbesteding als je FO bent niet on-topic is?
Ik vind dat persoonlijk een essentieel deel van FO zijn en dan ook de stap naar RE zetten.
Ik heb net daarover nog zo veel vragen en hoop daarover echt nog van gedachten te kunnen wisselen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tommie12 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:22:
Ardana in "Financiële onafhankelijkheid - Deel 5"

@Ardana Vind je nu echt dat tijdsbesteding als je FO bent niet on-topic is?
Ik vind dat persoonlijk een essentieel deel van FO zijn en dan ook de stap naar RE zetten.
Ik heb net daarover nog zo veel vragen en hoop daarover echt nog van gedachten te kunnen wisselen.
De laatste pagina's ging het niet daarover, maar over deeltijd werken en of dat nog wel voldoende oplevert. Daar zijn meldingen over binnen gekomen, dus dan vraag ik of het weer wat meer over FO kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:38:
Wel jammer dat de thread nu gelijk een beetje doorgebloed is.. na de tik op onze vingers.. :-(
Jip, een ervaringen en discussie thread waar nu geen persoonlijke ervaringen meer gedeeld mogen worden, whaaat. En het gaat niet eens om persoonlijke ervaringen. Raisin erkent gewoon dat er die week een storing was bij Progetto waar o.a. meerdere Tweakers door getroffen zijn. Wat vervolgens die persoonlijke compensaties zijn doet er niet toe. Of Raisin / Progetto compenseert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Jip, een ervaringen en discussie thread waar nu geen persoonlijke ervaringen meer gedeeld mogen worden, whaaat. En het gaat niet eens om persoonlijke ervaringen. Raisin erkent gewoon dat er die week een storing was bij Progetto waar o.a. meerdere Tweakers door getroffen zijn. Wat vervolgens die persoonlijke compensaties zijn doet er niet toe. Of Raisin / Progetto compenseert wel.
En gelijk @Juan :). Even post verplaatst, dit kan beter hier. Wat mij betreft was het geen tik over de vingers hoor ;). Maar goed om even over door te praten?

Persoonlijke ervaringen kunnen uiteraard wel, maar het gaat om alle kleine mededelingen die er soms een soort chatbox van maakte. Iemand die een rekening aanvraagt en mededeelt dat ie een bevestigingsmail heeft, of dat zijn saldo zichtbaar is, dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, getuige ook de vele reports op dat soort posts.

Het is natuurlijk soms een dunne lijn, maar exact jouw laatste zin is wat mij betreft raak. Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 02-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:12
ZieMaar! schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).
Kan die zin dan niet als specifiek voorbeeld worden vermeld?

Ik vind alle geneuzel ook niets maar wel interessant wat bv actuele doorlooptijden zijn van openen/sluiten/response van partijen, bv raisin, individuele banken. Kan ook een voorbeeld zijn, als dat toegestaan is (wat volgens mij dus toegestaan zou moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11
@ZieMaar! Helemaal gelijk, vind het positief dat er gesproken kan en mag over het modereren!

Complimenten 👍

Zit ook nog op spaarinformatie forum, daar kunnen ze nog wat leren over jou methode!

Daar word er af en toe en zonder onderbouwing (en vermoedelijk op basis van persoonlijke emoties) lukraak gemodereerd.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Aanvulling:
Ik ben nogal direct en nietsverhullend.
Wordt niet altijd gewaardeerd (helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ZieMaar! schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

En gelijk @Juan :). Even post verplaatst, dit kan beter hier. Wat mij betreft was het geen tik over de vingers hoor ;). Maar goed om even over door te praten?

Persoonlijke ervaringen kunnen uiteraard wel, maar het gaat om alle kleine mededelingen die er soms een soort chatbox van maakte. Iemand die een rekening aanvraagt en mededeelt dat ie een bevestigingsmail heeft, of dat zijn saldo zichtbaar is, dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, getuige ook de vele reports op dat soort posts.

Het is natuurlijk soms een dunne lijn, maar exact jouw laatste zin is wat mij betreft raak. Als ik dat beter anders kan verwoorden, help me dan even een klein beetje :).
In je modbreak benoem je expliciet iets van compensaties en dat er vele TRs zijn. Die TRs kunnen wij niet zien, en v.w.b. compensatie gingen de laatste posts weer net over compensatie van het Progettto euvel en waren er (IMO) juist offtopic posts in de zin van "lopen jullie nu alweer te klagen over een paar cent compensatie". 1+1=2, en getuige het aantal +1s, op de modbreak + sander36 in "Het spaartopic - Deel 4" lees ik dan toch echt "spreken over de compensatie voor Progetto problemen mag niet".

Maarja, als dat al niet mag kan ik nog wel een berg terugkerende onderwerpen opnoemen waar ik niet op zit te wachten (inlogproblemen / account activatie problemen bij Advanzia bv, waar niet veel over te spreken is gezien de oplossing eenvoudig te vinden is in het topic).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:50:
@ZieMaar! Helemaal gelijk, vind het positief dat er gesproken kan en mag over het modereren!

Complimenten 👍

Zit ook nog op spaarinformatie forum, daar kunnen ze nog wat leren over jou methode!

Daar word er af en toe en zonder onderbouwing (en vermoedelijk op basis van persoonlijke emoties) lukraak gemodereerd.
Ik ben zelf ook geregistreerd op het spaarinformatie forum. De moderatie is daar dubieus, waarschijnlijk een ego dingetje. En de berichten zijn nogal eens politiek gemotiveerd.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:52:
Aanvulling:
Ik ben nogal direct en nietsverhullend.
Wordt niet altijd gewaardeerd (helaas)
Ik vind het alleen maar niet handig of slim om veel identificerende informatie te delen. Het is ook niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:43
Wellicht een idee om een apart topic te maken voor Raisin en Advanzia? Dan kan een hoop 'geneuzel' * daar plaats vinden?

*: 'ik kan niet inloggen' 'mijn deposito is vandaag onzichtbaar' 'ik heb 1 dag te weinig rente gehad'....

[ Voor 32% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:30
@ZieMaar! Ik ben van mening dat doorlooptijden en al dan niet klachten/compensatie (doorloop/afhandeling) wel degelijk relevant zijn. Het gaat uiteindelijk om echt geld. Politieke opmerkingen horen niet in het topic thuis.

@Pistachenootje Een apart Raisin topic zou wel wat zijn hoewel er dan weer meerdere topics gevolgd moeten worden om probleemloos maximaal rendement te halen (voor mij het hele doel van het topic!) want niet-Raisin valt dan weer buiten de boot. Pas dus op met te veel losse topics zoals nu al Openbank e.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@ZieMaar! O ja, en over de TR's - wij kunnen natuurlijk niet zien of die terecht zijn of alleen maar "moeilijk doen" is. Kan me voorstellen dat je bij overdaad als moderator het zat wordt en bijdragen dan maar gewoon poetst. En ik bedoel dat niet negatief maar als begrijpelijk bij frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Ik vind het alleen maar niet handig of slim om veel identificerende informatie te delen. Het is ook niet nodig.
Wat ik evt laat zien boordeel ik als geen probleem..
Maar snap je verhaal.

Het kan qua Modden nog erger (zoals bij SI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
DjoeC schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:31:
@Pistachenootje Een apart Raisin topic zou wel wat zijn hoewel er dan weer meerdere topics gevolgd moeten worden om probleemloos maximaal rendement te halen (voor mij het hele doel van het topic!) want niet-Raisin valt dan weer buiten de boot. Pas dus op met te veel losse topics zoals nu al Openbank e.a.
Dat argument is volgens mij niet van toepassing, zie bijvoorbeeld Openbank die regelmatig genoemd wordt in het spaartopic met de 3.65% actie voor 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
...
Aparte topics voor banken die opvallen (Bunq, TR, n26) vind ik wel handig. Indien alles in een groot spaartopic landt wordt het vaak lastig om te zien over welke bank het gaat. Zeker als door quote op quote op quote die informatie verloren gaat. Met verwarring tot gevolg. De verschillende specifieke bank topics bijhouden is dan een kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Pistachenootje @W1ck1e Je bedoelt: losse topics met bankervaringen per bank en in het algemeen sparen topic de rentes, bankwijzigingen, etc? Waar komen rentewijzigingen van de banken onder Raisin (of Klarna zelfstandig vs Raisin)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:30:
@Pistachenootje @W1ck1e Je bedoelt: losse topics met bankervaringen per bank en in het algemeen sparen topic de rentes, bankwijzigingen, etc? Waar komen rentewijzigingen van de banken onder Raisin (of Klarna zelfstandig vs Raisin)?
In het algemene topic geen bank specifieke berichten indien voor die bank al een apart topic is, maar in dat specifieke topic.
Via platformen als Raisin, daar heb ik geen ervaring mee, dus daar heb ik geen idee over. Maar wel een specifiek Raisin (bijvoorbeeld) "paraplu" topic.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@DjoeC Dat lijkt me een mooie voor het Raisin topic. Die talloze berichten als "Distingo gaat 1 oktober haar rente verlagen van 3,12% naar 3,11%" _O-

[ Voor 40% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2024 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Aparte topics voor banken die opvallen (Bunq, TR n26) vind ik wel handig.
Maar dat zijn ook algemene banken die veel meer producten leveren dan alleen sparen. Dus logisch dat die een eigen topic hebben. Immers kun je in het Spaar topic niet terecht om een vraag te stellen m.b.t. ideal betalingen bv.

Dat die banken wellicht ook een interessante spaarrekening hebben kan dan weer wel betekenen dat zo'n informatie in het Sparen topic langs komt. Immers is dat voor dat topic wel interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Je kan overal wel een apart topic voor aanmaken, op een gegeven moment moet het toch ook een beetje stoppen en niet teveel doordraaien met het maar blijven scheiden van onderwerpen/banken/bankproducten enz enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Tja, ik geloof in de kracht van "minder (topics) is meer". Wat mij niet interesseert lees ik overheen maar goed ik lees niet op mobiele devices waar je je als het actief is een ongeluk scrollt.

Volgens mij is er geen tussenweg genoemd waar iedereen zich happy bij gaat voelen dus komt het aan op "een besluit nemen" en daarmee in zee gaan. Ik verwacht niet dat het tot minder TR's gaat leiden, misschien juist wel meer omdat bij gesplitste topics er nog meer redenen tot melden gaan komen ("verkeerde topic").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@DjoeC Het is inderdaad lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Schrijvend denkend: Een Raisin topic met alles Raisin gerelateerd, inclusief onderliggende banken, inclusief alle geleuter over Raisin en het spaartopic terug naar alles over sparen - exclusief Raisin gerelateerd - en daar alles wat er nu al over andere banken staat. Scheelt minimaal 50% in het sparen topic.

Klagers zullen er altijd blijven en teveel versnippering naar losse banken wordt een rommeltje met "gemiste kansen" want wie gaat alle losse banken topics bijhouden? Er is nog meer om te volgen dan alleen sparen, ik heb nu al zo'n 15-20 redelijk actieve topics om te volgen.

Alternatief: Een forum optie (feature request...) om een gebruiker verschillende topics te laten combineren in een eigen groep noem het DjoeC-banken waar ik alle voor mij interessante bankentopics kan combineren, dan kan ik als gebruiker "kiezen" wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:42:
Schrijvend denkend: Een Raisin topic met alles Raisin gerelateerd, inclusief onderliggende banken, inclusief alle geleuter over Raisin en het spaartopic terug naar alles over sparen - exclusief Raisin gerelateerd - en daar alles wat er nu al over andere banken staat. Scheelt minimaal 50% in het sparen topic.

Klagers zullen er altijd blijven en teveel versnippering naar losse banken wordt een rommeltje met "gemiste kansen" want wie gaat alle losse banken topics bijhouden? Er is nog meer om te volgen dan alleen sparen, ik heb nu al zo'n 15-20 redelijk actieve topics om te volgen.

Alternatief: Een forum optie (feature request...) om een gebruiker verschillende topics te laten combineren in een eigen groep noem het DjoeC-banken waar ik alle voor mij interessante bankentopics kan combineren, dan kan ik als gebruiker "kiezen" wat ik wil.
Je hebt dan misschien wel 50% van de reacties weg, maar Raisen is wel een van de meest gebruikte platformen om te sparen door de hogere rente.
Waarom zou je perse dat willen onderbrengen in een apart topic?

Naar wat ik begrijp gaat de frustraties meer over alle rente meldingen en storting meldingen.
Alleen wordt er vergeten dat de rente juist het alle belangrijkste aspect is van de het hele spaartopic.

Denk dat er om mee te beginnen misschien eens goed gekeken moet worden naar waar exact de frustraties zitten, komt dat door bv de meldingen over 'dat iets gestort is', 'de storting doet een dag langer' enz, dat zijn naar mijn idee echt nutteloze post als die weg gehaalt worden scheelt dat al heel veel aan reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

In je modbreak benoem je expliciet iets van compensaties en dat er vele TRs zijn. Die TRs kunnen wij niet zien, en v.w.b. compensatie gingen de laatste posts weer net over compensatie van het Progettto euvel en waren er (IMO) juist offtopic posts in de zin van "lopen jullie nu alweer te klagen over een paar cent compensatie". 1+1=2, en getuige het aantal +1s, op de modbreak + sander36 in "Het spaartopic - Deel 4" lees ik dan toch echt "spreken over de compensatie voor Progetto problemen mag niet".

Maarja, als dat al niet mag kan ik nog wel een berg terugkerende onderwerpen opnoemen waar ik niet op zit te wachten (inlogproblemen / account activatie problemen bij Advanzia bv, waar niet veel over te spreken is gezien de oplossing eenvoudig te vinden is in het topic).
Eens, de problematiek kan echt besproken worden wat mij betreft, maar juist die "ik ook", "wat neuzel je over een paar centen" etc weer niet.
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Kan die zin dan niet als specifiek voorbeeld worden vermeld?

Ik vind alle geneuzel ook niets maar wel interessant wat bv actuele doorlooptijden zijn van openen/sluiten/response van partijen, bv raisin, individuele banken. Kan ook een voorbeeld zijn, als dat toegestaan is (wat volgens mij dus toegestaan zou moeten zijn)
Zeker. Wellicht is het zelf handiger om langzaam een wel/niet lijstje te gaan maken? Als ik de rode draad in alle reacties lees hier (waarvoor overigens allen bedankt!!):

WEL: Bespreken van issues / problemen met bijv inloggen
NIET: "Ik ook", "waarom zit je dan ook daar?"

WEL: De stand van zaken rondom rentecompensatie bij verschillende banken
NIET: "Zeur niet zo over die centen", "ik heb t binnen!"

WEL: Rentetarieven, acties en nieuwe banken
NIET: "Ik heb een overschrijving gedaan", "mijn uitbetaling is bijgeschreven"

Misschien wel vooral: probeer iets toe te voegen, houoordelen over de grootte van inleg voor jezelf en laat slowchat achterwege?
@ZieMaar! Ik ben van mening dat doorlooptijden en al dan niet klachten/compensatie (doorloop/afhandeling) wel degelijk relevant zijn. Het gaat uiteindelijk om echt geld. Politieke opmerkingen horen niet in het topic thuis.
..
Mee eens dus, maar dan dus zonder het slowchat gehalte, maar zoveel mogelijk op de inhoud.

Qua reacties op het losse topic voor (ik denk met name Raisin): ik denk dat dat helpt. Tegelijkertijd is de ervaring ook dat veel mensen grote topics ook fijn vinden :). Qua modden zijn aparte topics veel makkelijker, maar dat is voor mij niet zo'n belangrijk argument.

Als er iemand is die een Raisin topic wil aanmaken, dan lijkt me dat helemaal prima.
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Het kan qua Modden nog erger (zoals bij SI)
In forumland mogen we dit gewoon zien als een compliment, toch :)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@ZieMaar! Termen die suggereren dat de poster de bedragen maar klein vindt, vind ik zeer storend. Of een bedrag groot of klein is, is des persoons. Iedereen begint klein. En als je meer verliest op een transactie dan je daardoor dacht te winnen is dat irritant. Bijvoorbeeld een aantal dagen geen rente zodat je pas (veel) later er winst op maakt. Zo'n bericht kan dan een trigger zijn voor reacties waar tips worden gegeven om dat risico zoveel mogelijk te beperken.
En in het algemeen spaartopic graag geen opmerkingen richting beleggen, wel echter in het bank specifiek topic als beleggen kan via die bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DjoeC schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:42:
Het is niet exact wat je vraagt, maar wat je kan doen is de topics die je interessant vindt volgen (groene knop, bovenaan en onderaan het topic). Alle topics die je volgt kan je terugvinden op https://gathering.tweakers.net/forum/list_subscribedtopics. Je krijgt ook gelijk een notificatie wanneer iemand een nieuwe reactie plaatst (kan je eventueel uitschakelen op https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ bij "Reacties in door jouw gevolgde forumtopics").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:12
ZieMaar! schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Zeker. Wellicht is het zelfs handiger om langzaam een wel/niet lijstje te gaan maken? Als ik de rode draad in alle reacties lees hier (waarvoor overigens allen bedankt!!):
Ja dat denk ik wel. Maar het zou natuurlijk niet moeten uitdraaien op een exclusief te bespreken lijstje. Mensen zouden zelf na moeten blijven denken, hoewel zelfs dat soms een uitdaging Is tegenwoordig :+

Ik zie die voorbeeld lijst om aan te geven wat de verwachting is met echte concrete voorbeelden over het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Zr40 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Het is niet exact wat je vraagt, maar wat je kan doen is de topics die je interessant vindt volgen (groene knop, bovenaan en onderaan het topic). Alle topics die je volgt kan je terugvinden op https://gathering.tweakers.net/forum/list_subscribedtopics. Je krijgt ook gelijk een notificatie wanneer iemand een nieuwe reactie plaatst (kan je eventueel uitschakelen op https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ bij "Reacties in door jouw gevolgde forumtopics").
Ja, die ken ik... Vanmiddag binnen 3 uur 20 notificaties...... Ik loop liever 10 topics met 50% te lees-skippen zooi na, dan 20 losse topics - met nog steeds zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:47
In juli had ik een nieuw topic aangemaakt om de hoogste spaarrentes te melden, zonder teveel discussie.
Hoewel er meteen positieve reacties waren, heeft de toenmalige Moderator het topic helaas, zonder waarschuwing, gesloten omdat hij dacht dat weinig discussie niet goed zou zijn...
Het lijkt nu precies aan de huidige wensen en behoeften te voldoen. Misschien kan het heropend worden, dan is de opzet (incl. Topicstart) al klaar en kan het huidige spaartopic doorgaan zoals het is.

(Een dergelijk gefocusseerd topic ernaast is ook praktischer dan het huidige topic ingrijpend proberen te veranderen (zoals al blijkt uit de nieuwe posts).)
Bovengenoemde zorgen over teveel opsplitsen zijn dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Globalcitizen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:40:
In juli had ik een nieuw topic aangemaakt om de hoogste spaarrentes te melden, zonder teveel discussie.
Hoewel er meteen positieve reacties waren, heeft de toenmalige Moderator het topic helaas, zonder waarschuwing, gesloten en onzichtbaar gemaakt, omdat hij dacht dat weinig discussie niet goed zou zijn...
Het lijkt nu precies aan de huidige wensen en behoeften te voldoen. Misschien kan het heropend worden, dan is de opzet (incl. Topicstart) al klaar en kan het huidige spaartopic doorgaan zoals het is.

(Een dergelijk gefocusseerd topic ernaast is ook praktischer dan het huidige topic ingrijpend proberen te veranderen (zoals al blijkt uit de nieuwe posts).)
Bovengenoemde zorgen over teveel opsplitsen zijn dan ook opgelost.
Die is niet onzichtbaar gemaakt: Gewoon de hoogste rente, zonder discussie gevonden binnen 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:47
True schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Die is niet onzichtbaar gemaakt: Gewoon de hoogste rente, zonder discussie gevonden binnen 10 seconden.
Ah, mooi; ik dacht dat alleen ik zelf hem nog kon zien. Dan staat het dus klaar om eventueel nieuw leven in te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn persoonlijke mening (niet als moderator): een forum is hier eigenlijk niet voor geschikt. Wanneer er nieuwe reacties worden geplaatst (zij het on-topic discussie, zij het om gewijzigde rentes te delen), dan duwen die de andere posts over nog actuele rentes weg. Je verliest snel het overzicht.

En als moderator zeg ik: discussie moet mogelijk zijn. Zonder discussiemogelijkheid heeft een topic geen plaats op ons forum en dat is ons vaste beleid. In de sluitpost van dat hierboven genoemde topic had ik al een alternatief voorgesteld: in het spaartopic één verzamelpost aanmaken waarin je de beste rentes bijhoudt (die kan dan in overleg met ons uitgezonderd worden van de edit lock) en dan kan de TS van het spaartopic in overleg met jou een link naar jouw verzamelpost toevoegen aan de startpost. Maar ik geloof niet dat je dit hebt geprobeerd? Of ik heb de post gemist, in dat geval mijn excuses.

Maar wat je eigenlijk zoekt is een wiki, blog, of eigen website. Daar heb je de volledige controle over de layout en presentatie van de gegevens, en ben je niet gebonden aan de technische beperkingen en sociale regels van een forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
Ik snap nooit zo waarom zaken hier zo opgeblazen moeten worden, het is notabene een discussieforum, dus dat topics en hun onderwerpen wat breder worden getrokken dan oorspronkelijk de bedoeling was is nou eenmaal een gegeven.

Voor wat betreft het spaartopic specifiek, persoonlijke ervaringen over bepaalde banken vond ik nou juist wel interessant om te lezen.
Als het nu een ' wie heeft de hoogste spaarrente topic ' gaat worden kan ik het ook wel ontvolgen en gewoon naar spaarrente.nl gaan o.i.d.
Iedereen die een TR heeft ingediend is dan wat mij betreft ook aan het trollen, want die kan gewoon naar een dergelijke site gaan en de informatie daar opvragen.

Mijn advies: maak het nou niet al te ingewikkeld allemaal :)
Niemand zit te wachten op al die topics en mensen die een keer iets tegenkomen dat niet voor hen relevant is, die kunnen ook wel even doorscrollen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
@JohanNL Ervaringen zijn prima welkom, maar ze moeten wel bijdragen. Er zijn ook (best wat) posts van de strekking “ik ook” etc, dat voegt niets toe en maakt het moeilijker leesbaar. Daar gingen de TR’s die ik bedoelde over, net als de modbreak (die gezien t aantal duimpjes voor veel mensen welkom is). Dat heeft niet met trollen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Zr40 @JohanNL @ZieMaar!

van chatgpt
Een discussie is een uitwisseling van meningen, gedachten of argumenten tussen twee of meer mensen. Het doel van een discussie kan variëren: soms proberen deelnemers elkaar te overtuigen, soms is het doel om samen tot een beter inzicht of oplossing te komen. Discussies kunnen informeel zijn, bijvoorbeeld tijdens een gesprek met vrienden, of formeler, zoals in een debat of vergadering. Het is vaak een manier om verschillende perspectieven te verkennen en beter te begrijpen.
my two cents:

een bericht als "rente is bijgeschreven / geld is aangekomen" vind ik als reactie op een bericht dat dat bij iemand nog niet gebeurd ter geruststelling wel zinvol.

overtuigen dat iets niet klopt (zonder dat het ontspoort) is prima, overtuigen om iets anders met het geld te doen vind ik gevaarlijk.

feitelijke tips dat rentes gaan stijgen of dalen vind ik nuttig, verwachtingen daarover zonder uitleg weer wat minder.

maar: berichten die voor de lezer geen waarde hebben kunnen makkelijk geskipped worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:31:
@Zr40 @JohanNL @ZieMaar!

van chatgpt

[...]

my two cents:

een bericht als "rente is bijgeschreven / geld is aangekomen" vind ik als reactie op een bericht dat dat bij iemand nog niet gebeurd ter geruststelling wel zinvol.

overtuigen dat iets niet klopt (zonder dat het ontspoort) is prima, overtuigen om iets anders met het geld te doen vind ik gevaarlijk.

feitelijke tips dat rentes gaan stijgen of dalen vind ik nuttig, verwachtingen daarover zonder uitleg weer wat minder.

maar: berichten die voor de lezer geen waarde hebben kunnen makkelijk geskipped worden
Persoonlijk vind ik dit soort berichten sinds de feature van het volgen van topics en het ontvangen van notificaties bij nieuwe berichten nog waardelozer dan ze al waren.
Ik typ soms wel een reactie en vraag mij dan nog even snel af: voegt dit inhoudelijk wat toe? En als ik dat voor mijzelf kan beantwoorden met 'nee' dan post ik 'm niet. Inhoudsloze posts zijn m.i. al heel snel waardeloos en dragen meestal enkel meer bij aan meer posts van ditto niveau.

Niet vergeten; als er meerdere waardeloze posts achter elkaar staan wordt de mate van waarschijnlijkheid om wel een post met inhoud toe te voegen lager omdat men gewoon minder gemotiveerd is om bij te dragen omdat het toch ondergesneeuwd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
True schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:09:
...
Ik typ soms wel een reactie en vraag mij dan nog even snel af: voegt dit inhoudelijk wat toe? En als ik dat voor mijzelf kan beantwoorden met 'nee' dan post ik 'm niet. Inhoudsloze posts zijn m.i. al heel snel waardeloos en dragen meestal enkel meer bij aan meer posts van ditto niveau.

Niet vergeten; als er meerdere waardeloze posts achter elkaar staan wordt de mate van waarschijnlijkheid om wel een post met inhoud toe te voegen lager omdat men gewoon minder gemotiveerd is om bij te dragen omdat het toch ondergesneeuwd wordt.
Alsnog niet posten doe ik ook wel eens. Ik trek mij echter niks aan van de waardeloze posts bij het plaatsen van een bericht.

we shall never surrender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
True schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Persoonlijk vind ik dit soort berichten sinds de feature van het volgen van topics en het ontvangen van notificaties bij nieuwe berichten nog waardelozer dan ze al waren.

Meerdere van die ' waardeloze posts ' kunnen tezamen weer iets waardevols worden en nieuwe gespreksonderwerpen creëren binnen het huidige thema van het topic.
Maar je hebt altijd de excessen, zoals deze die prima met een duimpje had kunnen beantwoord.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonievisser
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
*knip* Dit is het topic voor feedback over het forum :) Je vraag is verplaatst naar Leonievisser in "Het freelance ICT-ers discussie topic", waar het beter past.

[ Voor 77% gewijzigd door Zr40 op 03-10-2024 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
We Are Borg schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:36:
[modbreak]
Mensen, laten we het gezellig houden. Dus geen op de man reacties: reageer dan niet. Zie je een “verkeerde” post: maakt dan alleen een TR en ga niet reageren.

Identificatie bij een spaarrekening speelt natuurlijk een rol, maar laten we niet verzanden in een compleet topic over identificaties. Het is het spaar topic :)

Ik heb het topic wat opgeschoond: als ik wat heb overgeslagen is dat niet bewust. Vanaf hier weer ontopic [/]
Allemaal leuk en aardig. Maar volgens mij zijn nu ook posts van mij die wel ontopic informatie bevatte verdwenen. Los van dat er hier en daar wellicht een stuk geknipt had "moeten" worden.
Vooral gecombineerd dus net het feit dat een user totale FUD verspreid en/of absoluut niet geïnformeerd was. Dan lijkt het mij toch vrij normaal dat je daarop "mag" reageren om (te pogen) zaken recht te zetten. Nu is de FUD gewoon blijven staan en de reacties weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@RobertMe ik heb even gekeken:
Laten we dat dan ook doen door op de toon en feitelijke juistheden te letten, daarnaast niet te generaliseren (zowel over "incidenten" bij een bank te doen alsof dat standaard is bij die bank en al helemaal niet te doen alsof dat voor alle banken geldt), bedrijven gewoon bij hun naam te noemen en geen vertalingen of whatever (dus Raisin en niet Druifje of Rozijntje), etc etc etc.
Dit is jouw reactie op een verwijderde reactie. Dus die gaat dan ook logischerwijs weg.
Dus je schijft eerst meermaals over dat banken dit soort zaken opvragen en nu heb je het over "meen gelezen te hebben"? In het geval dat je het niet zeker weet kun je dan beter in een keer informeren.

Daarnaast zijn dat zaken die bij alle banken voor kunnen komen onder de geldende wetgeving (WWFT, Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering Terrorisme). En zijn het zaken waar een bank om vraagt bij (mogelijk) verdachte activiteiten.

Specifiek on het geval van Raisin zijn er maar 2 dingen die ze moeten hebben:
1. ID kaart (incl. video identificatie waarbij je dus "met kop moet bewegen" zodat ze kunnen uitsluiten dat het om een deepfake gaat).
2. Adresbewijs door middel van een bankafschrift / energierekening / .... En daar ben ik "doorheen" gekomen door een bankafschrift aan te leveren voor een periode waarin er 0 transacties waren en IIRC met een afgedekt begin- en eindsaldo.

Zaken als loonstroken, bewijs van verkoop woning, etc komen alleen voor bij "verdachte" transacties of whatever waarbij de bank "meent" dat er iets aan de hand is. En exact datzelfde kan je ook gebeuren bij elke NL grootbank. En daarbij is ook al elke NL grootbank beboet (voor vele miljoenen) voor het niet correct naleven van de WWFT wetgeving (in de zin van onvoldoende controles doen). Dit heeft dus ook absoluut niks te maken met Raisin, buitenlandse banken, of wat dan ook. Deze wetgeving en verplichtingen v.w.b. monitoren moeten alle (Europese) banken aan voldoen. Enige verschillen zitten in de exacte implementatie en welke bewijzen ze willen zien (en ja, volledige belastingaangifte is dan best extreem).
Oh zo. Nee inderdaad. Ik kan wel onderbouwen waarop ik de posts "ongepast" vindt. Maar ik kan geen post vinden die "gepast" is ;)
Onderdeel van een lange discussie over identificatie. Zoals ik in de modbreak schreef: prima als onderdeel van het spaartopic, maar niet als een complete stand alone discussie rondom identificatie. Dan gaat het te ver van het doel af: sparen :)
Ik kan prima meerdere voorbeelden geven, zie hierboven ;) Zou anders nogal gek zijn om iemand te beschuldigen van trollen alleen om zelf te trollen.

Of moet ik het FUD noemen? Ook prima.
Dit is jouw reactie op een verwijderde reactie. Dus die gaat dan ook logischerwijs weg.

Zoals ik in mijn modbreak óók schreef zou ik zeker wat gemist kunnen hebben. Maar dat is dan niet bewust. Ook bepaalde FUD reacties staan inmiddels in de trashcan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
We Are Borg schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:59:
@RobertMe ik heb even gekeken:

[...]

[...]

[...]

Onderdeel van een lange discussie over identificatie. Zoals ik in de modbreak schreef: prima als onderdeel van het spaartopic, maar niet als een complete stand alone discussie rondom identificatie. Dan gaat het te ver van het doel af: sparen :)

[...]

Zoals ik in mijn modbreak óók schreef zou ik zeker wat gemist kunnen hebben. Maar dat is dan niet bewust. Ook bepaalde FUD reacties staan inmiddels in de trashcan
De reactie waar ik dus uiteraard op doel is de:
Daarnaast zijn dat zaken die bij alle banken voor kunnen komen onder de geldende wetgeving (WWFT, Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering Terrorisme).
[...]
Enige verschillen zitten in de exacte implementatie en welke bewijzen ze willen zien (en ja, volledige belastingaangifte is dan best extreem).
Daar staat toch nogal veel informatie in. Niet alleen v.w.b. de identificatie maar ook de WWFT en controles daarop.

Dat die andere (korte) reacties weg zijn, sure.

V.w.b. "restanten". Nouja, uhm... alle posts van de user waar het om draaide denk ik zo'n beetje? :X En als ik dan alleen al zoek op "druifje" dan zie ik nog genoeg posts waarop ingegrepen mag worden (of naar de trash can of herschrijven naar iets begrijpelijks. In de Formule 1 topics is ook al jaren lik op stuk dat naamsverbasteringen niet mogen. En wat mij betreft slaat een verwijzing naar Raisin als zijnde "Druifje" ook nergens op). Om nog maar te zwijgen over de denigrerende toon waarmee de poster reageert. Om vervolgens dus veel later er achter te komen dat hij er helemaal naast zat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik neem mij voor om niet meer te reageren op berichten die:

zonder voldoende context zijn (bijvoorbeeld indien een reactie toch geen quote van een ander bericht hebben)
onbegrijpelijk of dubbelzinnig zijn zodat er niks is geschreven waar je iets mee kan
denigrerende termen bevatten, of mijns inziens zo bedoeld zijn (quasi grappig)
stellig zijn maar geen onderbouwing of bron verwijzing bevatten
overdrijvingen bevatten
tweakers die een andere mening hebben wegzetten als idioten of sarcastisch, bijvoorbeeld "wijze mannen"

sparen vind ik te belangrijk om er anders mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:25:
Ik neem mij voor om niet meer te reageren op berichten die:

zonder voldoende context zijn (bijvoorbeeld indien een reactie toch geen quote van een ander bericht hebben)
onbegrijpelijk of dubbelzinnig zijn zodat er niks is geschreven waar je iets mee kan
denigrerende termen bevatten, of mijns inziens zo bedoeld zijn (quasi grappig)
stellig zijn maar geen onderbouwing of bron verwijzing bevatten
overdrijvingen bevatten
tweakers die een andere mening hebben wegzetten als idioten of sarcastisch "wijze mannen"

sparen vind ik te belangrijk om er anders mee om te gaan.
En het risico daarmee (in algemene zin dan, niet omdat jij dat doet, maar als iedereen dat doet) is dat er steeds meer FUD etc wordt gepost die niet (meer) weersproken wordt, waarmee het steeds meer de "waarheid" wordt. En dat kan toch helemaal niet de bedoeling zijn van deze topics, lijkt mij. Want zoals jij ook aanhaalt "sparen vind ik te belangrijk...". Daarom ook mijn verwijzing naar de moderatie in de F1 topics. Dat gaat om entertainment, en zelfs daar wordt harder gemodereerd tegen dit soort dingen. Dus bij een serieus onderwerp als sparen (of alles v.w.b. financiën) lijkt mij toch dat je ten alle tijden wilt dat er een gezonde discussie is zonder onjuistheden etc. en niet de uiteindelijk inhoudelijke posts verwijderd worden en de "rommel" waar het mee begon blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:40:
[...]

En het risico daarmee (in algemene zin dan, niet omdat jij dat doet, maar als iedereen dat doet) is dat er steeds meer FUD etc wordt gepost die niet (meer) weersproken wordt, waarmee het steeds meer de "waarheid" wordt. En dat kan toch helemaal niet de bedoeling zijn van deze topics, lijkt mij. Want zoals jij ook aanhaalt "sparen vind ik te belangrijk...". Daarom ook mijn verwijzing naar de moderatie in de F1 topics. Dat gaat om entertainment, en zelfs daar wordt harder gemodereerd tegen dit soort dingen. Dus bij een serieus onderwerp als sparen (of alles v.w.b. financiën) lijkt mij toch dat je ten alle tijden wilt dat er een gezonde discussie is zonder onjuistheden etc. en niet de uiteindelijk inhoudelijke posts verwijderd worden en de "rommel" waar het mee begon blijft staan.
Dan zal ik maar eens overwegen om dan de rapporteer knop te gebruiken in die gevallen. Ik bedacht net trouwens dat er wel wat overlap zal zijn tussen mijn "regels" en de algemene forumregels.

<knipje>

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 11-11-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

W1ck1e schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:46:
[...]

Dan zal ik maar eens overwegen om dan de rapporteer knop te gebruiken in die gevallen. Ik bedacht net trouwens dat er wel wat overlap zal zijn tussen mijn "regels" en de algemene forumregels.
Precies dat: maak een TR en ik of collega kijkt er naar. Ik heb ruim 20 TRs net afgehandeld en er kan best nog wat gemist zijn.

Nogmaals een paar Posts over identiteitsbepaling: prima. Maar als het compleet doorslaat en het sparen ondersneeuwt is het geen spaartopic meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dus als ik het goed begrijp dan is het helemaal prima dat banknamen verbasterd worden (Raisin => Druifje), met als gevolg dat er meerdere posts daarover gaan ("wat bedoel je?" => "hij bedoelt waarschijnlijk Raisin" en nog veel meer reacties). Maar oh wee als er 1 post te veel gaat over het identificatie proces van Raisin. In dat geval wordt die post verwijderd met als argument "het topic gaat over sparen en niet de identificatie". Maar het gebruik van een verbastering, die niet te begrijpen is, en het bespreken wat een betere verbastering zou zijn, dat wordt allemaal als ontopic gezien.

Man man man. En ik dacht dat de moderatie in andere forumdelen soms dubieus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@RobertMe
Volgens mij:
Dergelijke verbasteringen zitten goede en nuttige communicatie in de weg.
En daarmee niet nuttig bij zo'n serieus onderwerp

Probleem is volgens mij dat reacties op een kwalijke post wel gemodereerd worden en die eerste post dus vaak niet. Dus dan maar een TR inschieten en niet reageren..

Ik heb vandaag nog niet de behoefte daartoe gehad, dus dat is goed nieuws.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 11-11-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:55:
Dus als ik het goed begrijp dan is het helemaal prima dat banknamen verbasterd worden (Raisin => Druifje), met als gevolg dat er meerdere posts daarover gaan ("wat bedoel je?" => "hij bedoelt waarschijnlijk Raisin" en nog veel meer reacties). Maar oh wee als er 1 post te veel gaat over het identificatie proces van Raisin. In dat geval wordt die post verwijderd met als argument "het topic gaat over sparen en niet de identificatie". Maar het gebruik van een verbastering, die niet te begrijpen is, en het bespreken wat een betere verbastering zou zijn, dat wordt allemaal als ontopic gezien.
Posts over identificatie kunnen zeker on-topic zijn. Maar wanneer het op een gegeven moment alleen nog maar over identificatie gaat, dan is er wel een grens gepasseerd. Dat is echt geen harde grens, maar wanneer de identificatie an sich het onderwerp van discussie is geworden en niet meer zozeer het sparen, dan is een apart topic beter op zijn plaats, zodat er ook ruimte blijft voor alle andere aspecten van sparen. Hopelijk begrijp je hiermee de intentie wat beter.

Wat betreft verbasteringen, nee die zijn niet prima en die worden ook niet geaccepteerd. Maar we zien ook niet alles. TR's zien we wel, maak die vooral aan als je het weer opnieuw ziet gebeuren. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zr40 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:45:
[...]

Posts over identificatie kunnen zeker on-topic zijn. Maar wanneer het op een gegeven moment alleen nog maar over identificatie gaat, dan is er wel een grens gepasseerd. Dat is echt geen harde grens, maar wanneer de identificatie an sich het onderwerp van discussie is geworden en niet meer zozeer het sparen, dan is een apart topic beter op zijn plaats, zodat er ook ruimte blijft voor alle andere aspecten van sparen. Hopelijk begrijp je hiermee de intentie wat beter.
Maar mijn post is weg en die van Novax van geen 10 minuten eerder staat er nog. Daarnaast bleef het onderwerp beperkt tot een dag of zo en loopt het topic nooit zo hard. En dat gecombineerd met een poster die pertinent onwaarheden bleef posten omtrent dit onderwerp, dan is het dus ook niet gek dat er vaker wordt gewezen op hoe het wél zit.
Wat betreft verbasteringen, nee die zijn niet prima en die worden ook niet geaccepteerd. Maar we zien ook niet alles. TR's zien we wel, maak die vooral aan als je het weer opnieuw ziet gebeuren. Alvast bedankt :)
Nouja, zoals ik gisteren ook al aangaf "zoek op Druifje" (klik) en er mag (zo ongeveer) met elke post wel iets gebeuren. Of moet ik ze serieus nog allemaal gaan rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 22:27
Daaraan toevoegend: sommige reacties zijn mijns inziens alleen maar bedoelt om een bank in een negatief daglicht te plaatsen, zonder dat een user er zelf ervaring mee heeft. Het enige doel lijkt wel om de eigen keuzes wbt sparen te vergoelijken.

Zo staat/stond er in meerdere posts beweringen over oa het indentificatieproce op basis van ‘hear say’, met als enig doel die betreffende bank onderuit te halen omdat men daar zelf niet wilt sparen. Haal dan consequent alles weg, inclusief reacties daarop, als het onderwerp ‘identificatie’ teveel offtopic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thanks @Zr40 :)
Als ik zo even terug scroll ben je nog iets fanatieker met de bezem er doorheen gegaan. Incl. paar quotes naar nu niet meer bestaande reacties, dat prima is aangezien de informatie die er toe doet nu wel is blijven staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

wibblemoo schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:57:
Daaraan toevoegend: sommige reacties zijn mijns inziens alleen maar bedoelt om een bank in een negatief daglicht te plaatsen, zonder dat een user er zelf ervaring mee heeft. Het enige doel lijkt wel om de eigen keuzes wbt sparen te vergoelijken.

Zo staat/stond er in meerdere posts beweringen over oa het indentificatieproce op basis van ‘hear say’, met als enig doel die betreffende bank onderuit te halen omdat men daar zelf niet wilt sparen. Haal dan consequent alles weg, inclusief reacties daarop, als het onderwerp ‘identificatie’ teveel offtopic is?
RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:57:
[...]

Maar mijn post is weg en die van Novax van geen 10 minuten eerder staat er nog. Daarnaast bleef het onderwerp beperkt tot een dag of zo en loopt het topic nooit zo hard. En dat gecombineerd met een poster die pertinent onwaarheden bleef posten omtrent dit onderwerp, dan is het dus ook niet gek dat er vaker wordt gewezen op hoe het wél zit.

[...]

Nouja, zoals ik gisteren ook al aangaf "zoek op Druifje" (klik) en er mag (zo ongeveer) met elke post wel iets gebeuren. Of moet ik ze serieus nog allemaal gaan rapporteren?
Ik heb de bezem er nog even doorheen gehaald voor dit specifieke item, in dit geval als uitzondering want een tijd achteraf is vaak een stuk minder effectief. Rucksichtslos een hele discussie verwijderen is vaak schadelijker dan wat het oplevert, en iedere reactie gaan bekijken is tijdrovend en foutgevoelig, juist omdat het dit soort kwesties oplevert (waarom de ander wel en ik niet, waarom is deze nuttige discussie verwijderd, etc). Dat is ook een afweging die @We Are Borg heeft gemaakt in het topic.

Het beste is natuurlijk rapporteren wanneer je iets verkeerds ziet gebeuren. Jullie TR's zijn onze ogen en oren! Wij hebben ook geen superkrachten maar zijn ook gewone mensen met een dagelijks leven buiten Tweakers. :) We zitten niet 24/7 in ieder topic dus er glipt wel eens iets tussendoor als er geen melding van gemaakt wordt. Dus maak vooral melding!

PS: onze taak als moderator is niet om te bepalen wie er gelijk heeft in een discussie. Als je onwaarheden ziet, dan kan je die in het topic ter discussie stellen. GoT is immers een openbaar discussieforum, en iemand kan (en mag!) een andere mening toegedaan zijn dan andere gebruikers. Zelfs als die mening uiteindelijk niet op feiten of waarheid gebaseerd is! Waar wij op ingrijpen is wanneer iemand niet in staat is om netjes/fatsoenlijk de discussie te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Zr40 Omdat ik niet de illusie heb dat ik alles weet vraag ik naar een bron wanneer iemand iets schrijft dat volgens mij niet waar is. Serieuze tweakers reageren dan met die informatie. "Belletje trekkers" reageren dan niet met een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zr40 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
PS: onze taak als moderator is niet om te bepalen wie er gelijk heeft in een discussie. Als je onwaarheden ziet, dan kan je die in het topic ter discussie stellen. GoT is immers een openbaar discussieforum, en iemand kan (en mag!) een andere mening toegedaan zijn dan andere gebruikers. Zelfs als die mening uiteindelijk niet op feiten of waarheid gebaseerd is! Waar wij op ingrijpen is wanneer iemand niet in staat is om netjes/fatsoenlijk de discussie te voeren.
Van mij hoefde de discussie dan ook niet weg op inhoud/"verspreiden desinformatie" (maar wel een ingreep op toon en "verbastering"). Vandaar ook mijn verbazing dat, ik denk uiteindelijk de laatste inhoudelijke reactie, die van mij, foetsie was (los van dat het mijn reactie was :p). Aangezien daarmee ook een stuk weerwoord op "desinformatie" verdween.

V.w.b. TR vond ik het een beetje iffy. Er viel niet echt één post (meer) aan te wijzen en het was een beetje een glijdende schaal waarbij het "niveau" (/toon) van de posts steeds verder daalde. En wat begon met een "niet heel netjes maar op het randje" verzande geleidelijk zo ongeveer in modder gooien heen en weer. Daarom dat ik gisteren ook al aangaf dat het verwijderen van de korte semi inhoudsloze reacties (van mij) gewoon terecht was. Alleen begon het IMO dus al 's morgens vroeg (of was het zaterdagavond? :p) waarbij @We Are Borg alleen ingreep op het stukje van zondagmiddag waarbij en een inhoudelijke post sneuvelde en gevoelsmatig de inhoudelijke discussie ook meteen de mond werd gesnoerd. Het identificatie proces hoort nu eenmaal bij het aanmelden bij een spaarbank dat vooraf gaat aan "sparen" en dus er bij hoort, en zo zijn er ook vaak genoeg "periodes" ((halve) dag) dat het over een heel specifiek ding van een specifieke bank gaat, dat zou dan ook als offtopic bestempeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:45:
... en zo zijn er ook vaak genoeg "periodes" ((halve) dag) dat het over een heel specifiek ding van een specifieke bank gaat, dat zou dan ook als offtopic bestempeld kunnen worden.
Het lijkt mij terecht dat het bespreken van zo'n specifiek ding (mits sparen gerelateerd) van een specifieke bank (die geen eigen topic heeft) niet als offtopic wordt gezien. Anders moet er meteen een nieuw topic geopend worden, wat dan weer zonde is als er snel een eind aan komt. Zo hoef je in een krant of tijdschrift alles te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:56:
[...]

Het lijkt mij terecht dat het bespreken van zo'n specifiek ding (mits sparen gerelateerd) van een specifieke bank (die geen eigen topic heeft) niet als offtopic wordt gezien.
En specifiek in dit geval ging het niet eens om één bank. Maar op zijn minst twee banken (Raisin met videobellen incl specifieke instructies v.w.b. hoofd draaien etc en BigBank die iemand langs sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:55:
Dus als ik het goed begrijp dan is het helemaal prima dat banknamen verbasterd worden (Raisin => Druifje), met als gevolg dat er meerdere posts daarover gaan ("wat bedoel je?" => "hij bedoelt waarschijnlijk Raisin" en nog veel meer reacties).
Ik heb nergens gezegd dat dat prima is. Zoals @Zr40 al aangeeft: we zijn mensen met een baan en soms ook een prive leven ;). Als je dat ziet gaf ik al eerder aan: maak zeker een (duidelijke) TR en we kijken er naar.
Maar oh wee als er 1 post te veel gaat over het identificatie proces van Raisin. In dat geval wordt die post verwijderd met als argument "het topic gaat over sparen en niet de identificatie".
Ik heb je voorbeelden gegeven van jouw posts die ik heb weggehaald: die gingen niet alleen over identificatie, maar was ook onderdeel van het over en weer modder gooien. Nogmaals de voorbeelden: We Are Borg in "Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback" En dat zijn puur jouw posts: er zijn meer naar de trashcan verhuist.
Maar het gebruik van een verbastering, die niet te begrijpen is, en het bespreken wat een betere verbastering zou zijn, dat wordt allemaal als ontopic gezien.
Nogmaals, niet gezegd maar als er geen TR voor is aangemaakt kunnen wij als crew ook niet alles lezen en zien. Ik zou niet de aanname doen dat omdat het er nog staat, het door de beugel kan.
Man man man. En ik dacht dat de moderatie in andere forumdelen soms dubieus was.
Zoals je kunt lezen hebben we hier een gesprek en staan we open voor discussie.
RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:57:
Maar mijn post is weg en die van Novax van geen 10 minuten eerder staat er nog.
Maar daar maak je weer hetzelfde punt: waarom mijn post wel weg en die andere niet. Dat hoeft (en is in dit geval ook) niet bewust te zijn
Daarnaast bleef het onderwerp beperkt tot een dag of zo en loopt het topic nooit zo hard. En dat gecombineerd met een poster die pertinent onwaarheden bleef posten omtrent dit onderwerp, dan is het dus ook niet gek dat er vaker wordt gewezen op hoe het wél zit.
Onwaarheden mag: daarvoor is het een discussieforum :)
Ondertussen al gefixed begrijp ik, maar ja normaal gaat zoiets via een TR. Dat is de enige goede manier om zoiets onder de aandacht te brengen bij de crew

[ Voor 24% gewijzigd door We Are Borg op 11-11-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 01:37
Laatste nieuws over pechhulp generatie. Meer geld wordt er gegeven maar al deze compensaties gaan van de studieschuld af.

Ik vroeg mij af of ik het wel juist hebt berekend want ik heb een hoge studieschuld en door de rente wordt de totale schuld steeds hoger ondanks afbetaling en de gegeven compensaties.

Wat is de nut voor mij dit geval dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
mustiej schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:29:
Laatste nieuws over pechhulp generatie. Meer geld wordt er gegeven maar al deze compensaties gaan van de studieschuld af.

Ik vroeg mij af of ik het wel juist hebt berekend want ik heb een hoge studieschuld en door de rente wordt de totale schuld steeds hoger ondanks afbetaling en de gegeven compensaties.

Wat is de nut voor mij dit geval dan?
Ik weet waar je je bericht wilde plaatsen, maar dit is het feedback topic, dat is in ieder geval niet het goede topic :). Stuur maar een dm, dan verplaats ik hem voor je!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste