Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 2
Acties:
  • 96.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Welkom in het Werk en Inkomen feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over de Werk & Inkomen - Policy
  • Je mening over de algemene manier van modereren in WI
  • Vragen, opmerkingen en ideëen over WI in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Krisp wijzigde deze reactie 21-12-2015 19:02 (7%)

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 22:21

vooghel

Cunning linguist

Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• paknaald
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:17
W&I vind ik een mooi deel van GoT, waar ik graag lees & reageer. Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk. Door er snel bovenop te zitten zie ik wel een hele nette lijst topics staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01-02 22:56

curry684

left part of the evil twins

Bij het stukje over Automatische afschrijvingen terugdraaien is het een goed idee om te vermelden dat dit bij een aantal banken, most notably MijnPostbank onder Betalen -> Incasso-opdrachten, gewoon via internetbankieren kan. Lijstje van afboekingen van afgelopen 30 dagen, met een knop erbij 'terugboeken', en dan even reden aanvinken (geen machtiging afgegeven staat er als standaardreden bij).

In de praktijk is het stukje ook wat te onheilspellend denk ik: er zijn weinig problemen met het terugboeken van incasso's, omdat het risico normaliter voor de afschrijver is en de particulier (te) goed beschermd wordt. Hier is de afgelopen jaren ook wel een tendens ten faveure van de consument geweest.

Professionele website nodig?

• zerokill
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-02 21:19
naar aanleiding van de verwijderde reacties in het "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" topic.

Het valt me op dat er de laatste tijd interessante discussies verwijderd worden uit dit soort topics omdat ze niet volledig ontopic zijn. Dit is erg jammer aangezien (ik in ieder geval) het interessant vind om te horen wat mensen buiten de IT sector verdienen en omdat het interessante discussies oplevert over salaris voor verschillende sectoren. Dit topic is, zoals de titel aangeeft, voor ICTers en GoTers.

Zou het mogelijk zijn als de modjes iets meer vrijdheid geven in het voeren van een gesprek? We kunnen natuurlijk ook het topic opspliten in twee topics als volgt.
  • Post je salaris topic
  • discussier je salaris topic
Voordeel is dat het salaris discussieren nu niet meer offtopic is maar ik denk dat de modjes het met me eens zijn dat het de discussie niet overzichtelijker maakt.

Kortom: iets meer vrijheid in het voeren van de gesprekken zou leuk zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over (Af)studeeronderzoeken en -enquetes - post ze hier.:
quote:
Kalief schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:30:
Ik zie hierboven veel enquêteposts waarvan niet duidelijk is tot wanneer ze lopen. Artificial-sun wees daar ook al op. Alleen de laatste van Fardis bevat een 'uiterste houdbaarheidsdatum'. Van mij mag die einddatum ook wel als harde eis worden gesteld.
M.i. goed idee om toe te voegen als iets voor in de enquete-post :) De gemiddelde enqueteur komt immers niet terug om het te melden..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:18
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.

zeef wijzigde deze reactie 09-01-2017 12:36 (28%)

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-02 20:56
quote:
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Lijk me gewoon een goede plek om dit te bespreken, beetje raar dat dat nu weggejorist wordt.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Dat topic is nummer 3 in de Google zoekresultaten voor Engofor en een goede waarschuwing voor iedereen die hierin wil 'investeren'. Het zou beter zijn het topic terug te plaatsen met een slotje zodat mensen toch 2x nadenken voordat ze geld doneren aan die club.

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:45
Jammer dat er nu een waarschuwing minder te vinden is voor dit soort praktijken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:44
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar in dit geval is het minste dat Tweakers kan doen wat mij betreft een dikke vette waarschuwing.

Inderdaad is alles nu wel gezegd en voegt verdere discussie wellicht weinig toe, waarom dan niet zoals Whatson voorsteld afsluiten met een mooi geformuleerde waarschuwing (door moderator) en slotje?.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:44
Ik bedoel een waarschuwing aan potentiële investeerders slachtoffers, niet aan de deelnemers van de discussie in het topic.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Whatson
  • Niet online
quote:
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:37:
We hebben gewaarschuwd, dat heeft echter niet geholpen. Een aantal berichten waren beschuldigingen/beweringen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen.
Bij het verwijderen van dat topic (uit de Google zoekresultaten) legitimeer je hun business alleen maar. Diverse mensen uit de community willen anderen waarschuwen om zo ver mogelijk er vandaan te blijven. Het is wachten op de volgende die een topic opent op tweakers die ook zijn geld kwijt is, op deze manier.

Die berichten over de manier van rendement zijn gewoon rechtstreeks van de website en worden door meerdere mensen ontkracht. (1.5% per dag, wat denk je zelf) aangevuld met waarschuwing van AFM mbt tot Ponzi schemes kun je mensen gewoon zelf 1+1 laten optellen.

Whatson wijzigde deze reactie 09-01-2017 13:02 (17%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Ik hoef niet aan het beleid te tornen, maar is het niet verstandiger om het topic gewoon te sluiten en terug te zetten in PFSL? Nu haal je het weg en is er totaal geen referentiekader meer aanwezig binnen GoT of buiten GoT.
quote:
Whatson schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Bij het verwijderen van dat topic (uit de Google zoekresultaten) legitimeer je hun business alleen maar. Diverse mensen uit de community willen anderen waarschuwen om zo ver mogelijk er vandaan te blijven. Het is wachten op de volgende die een topic opent op tweakers die ook zijn geld kwijt is, op deze manier.
Dit dus.

* Outerspace was niet wakker genoeg.

Outerspace wijzigde deze reactie 09-01-2017 13:02 (25%)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Sissors
  • Laatst online: 10:04
Begrijp ik nu goed dat de uiteindelijke reden dat dit is weggegaan dus is dat we niet lief genoeg waren tegen zo'n soort bedrijf. Ik zou ze oplichters willen noemen, maar dat mag dus niet?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:19
quote:
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Tenzij je dit onomstotelijk kan bewijzen mag je bedrijven geen oplichter noemen.
Het is in het topic met 99% zekerheid bewezen dat het een scam is. Wat wil je nog meer.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:40

Rannasha

aka "Species5618"

Ik had, zoals ik het topic al aangegeven had, de AFM al ingelicht. Vandaag heb ik de volgende reactie ontvangen:
quote:
Geachte heer <ikke>,

Op 5 januari 2017 hebben wij uw onderstaande melding over Engofor B.V. ontvangen. Dank u wel hiervoor.

Engofor B.V. staat onder die naam op dit moment niet in de registers van de AFM.

Wij wijzen er op dat de beloofde rendementen uitzonderlijk hoog zijn. Dergelijke rendementen zijn ongeloofwaardig. Wij kunnen niet direct zeggen of het hier een illegaal opererende onderneming betreft, maar gelet op de beloftes raden wij grote voorzichtigheid aan bij het zaken doen met deze partij.

Verder vertellen wij wat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) met uw melding doet.

Wat doet de AFM?

Een melding kan aanleiding zijn voor een nader onderzoek door de AFM. Vervolgens kunnen we besluiten maatregelen te treffen, bijvoorbeeld het opleggen van een boete of aangifte bij het Openbaar Ministerie. Met uw klacht levert u een belangrijke bijdrage om de financiële markten eerlijk te laten werken. Jaarlijks melden meer dan vierduizend mensen hun klacht bij de AFM.

De AFM kan geen persoonlijk (financieel) advies of bemiddeling bieden. Daarnaast mag de AFM helaas geen terugkoppeling geven over de afhandeling van uw melding. Op onze website leest u meer over hoe de AFM werkt als er een melding wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,

<AFM medewerker>

Senior Medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht
Toezicht Service Centrum

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• FragileM64
  • Laatst online: 19-02 20:45
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:58:
Ik had, zoals ik het topic al aangegeven had, de AFM al ingelicht. Vandaag heb ik de volgende reactie ontvangen:

[...]
Bovenstaande had een mooie geweest om het Engofor topic mee af te sluiten. Zo wordt het teruggevonden in google en is het duidelijk voor geïnteresseerden dat ze alvast hun papierwerk niet op orde hebben.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Jumpman
  • Laatst online: 19-02 13:34
quote:
FragileM64 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Bovenstaande had een mooie geweest om het Engofor topic mee af te sluiten. Zo wordt het teruggevonden in google en is het duidelijk voor geïnteresseerden dat ze alvast hun papierwerk niet op orde hebben.
Helemaal mee eens, laat in ieder geval een waarschuwing staan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Whatson
  • Niet online
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:58:

[...]
Top! Jammer dat ze geen terugkoppeling doen, had het wel mooi gevonden als ze bekend hadden gemaakt dat ze Diego van zijn bed gaan lichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeneRoDen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2017
Hallo,

Geen idee of ik dit wel mag plaatsen? Maar hulp in het volgende onderwerp zal erg fijn zijn! :-)

Weten jullie waar je startende ICT 'ers kan vinden? Nog aan het studeren of bijna klaar, maakt niet zoveel uit.

Ben samen met een vriend een online platform aan het neerzetten en we zoeken nog een back-ender om mee te sparren en samen te werken.

We komen nu vooral op "paywalls" terecht :( . We hebben eigenlijk niet echt een vacature maar websites vragen zo 150 tot 500 euro. Dat is ons te gek als start - up :-). Helemaal omdat we nog in de ontwikkelingsfase zitten. Ter indicatie we zijn zelf 27 jaar en beginnen net aan het werkende leven!

Ben benieuwd wat jullie denken :) .

DeneRoDen wijzigde deze reactie 22-05-2017 21:43 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:34

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

https://tweakers.net/aanbod/

Daar kan je ook een vraag advertentie plaatsen voor IT diensten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• japgun
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-01 15:53
Ah joh, stuur die jongen een prive berichtje als iemand weet. Dat schieten de real-life karma punten door het dak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Omdat boven de 10k posts de search indexer e.d. het allemaal minder leuk gaan vinden. Dat kan @crisp je denk ik wel vertellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 10:34

crisp

Devver

Pixelated

quote:
pven schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Waarom 10k dan? Technisch is er volgens mij geen beperking meer op de grootte van een topic.
Paginering, zoeken in een topic etc. wordt allemaal trager. Dat laatste is sowieso functioneel ook een crime, want grote topics zijn per definitie onoverzichtelijk en dus ongeschikt om dingen in terug te vinden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 10:40

Rannasha

aka "Species5618"

In het [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 komen regelmatig vragen / discussies langs over vermogensbelasting op cryptocurrencies. Ik denk dat het goed is om een apart topic over dit onderwerp te maken en de discussie af te splitsen van het handels-topic.

Ik wil wel een topicstart schrijven voor dit topic.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:26

Fiber

Beaches are for storming.

Als dat het beleid is dan ga ik die topics verder nog wat meer mijden. Ik vind het prima om als dat kan mensen persoonlijk te helpen of er zelf wat van te leren en zo, maar heb absoluut geen zin om onverwacht in een AWM-achtige discussie te belanden. Ik denk dat de TS van Mag je met een bijstandsuitkering , geld sparen ? zich ook rot geschrokken is van de waterval aan reacties die een simpele praktische vraag op die manier kan veroorzaken. Ik zou me wel twee keer bedenken een volgende keer en dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Daarom ben ik dus voor een veel duidelijkere splitsing, en zo moeilijk hoeft dat verder echt niet te zijn. Persoonlijk en praktisch advies etc. in PFSL. Politieke getinte meningen, beleid en andere meta-discussies in AWM.

Maar goed, mijn mening moge duidelijk zijn, doe er mee wat jullie goeddunkt, maar wees je bewust van de gevolgen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Jumpman
  • Laatst online: 19-02 13:34
quote:
Toch even een bericht over Engofor B.V., dit bedrijf is 25-07-2017 officieel failliet verklaard.

Bron: http://www.faillissements.../1335227/engofor-b-v.aspx.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08:29
Ik vroeg mij af of er geen groot (Be)spaar topic kan worden geopend?

Er is momenteel een FO topic, maar dat zou niet om sparen of besparen moeten gaan aangezien dat niet de volledige kern dekt. In het Spaartopic moet het over spaarrekeningen en rentes gaan. Beurs over beurs, buffer over reserve, etc. Aanbiedingen over eenmalige acties...

Ik zou liever een topic hebben waarin mensen uitgaven met elkaar kunnen vergelijken, toelichten, elkaar advies geven net betrekking tot mogelijkheden om te besparen in uitgaven. Met uiteraard in de TS ook een link naar specifieke topics zoals besparen op gas verbruik, besparen op electriciteit, verwijzing naar auto forum voor keuze van auto, etc

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
President schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:24:
[...]

'toestemming': dat ik niet een uur spendeer aan een topicstart om het topic vervolgens 5 minuten later gesloten te zien :+
Bij deze dan :+

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

quote:
RobbieB schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:48:
[...]

Prima dat mijn topic gelockt wordt, maar ik zou het dan wel waarderen als de admins in dit topic dan eindelijk eens hun 'zero-tolerance policy' gaan handhaven zoals in de topic-start staat...
Weet je hoe FUCKING veel werk dat is? En dan ga je voorstellen dat er in nog meer topics gekeken moet worden?

.oisyn wijzigde deze reactie 06-12-2017 14:50 (9%)

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• MS-DOOS
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-02 08:47
quote:
.oisyn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik zou niet weten waarom dat hier niet kan. Als je argument is dat hier enorm veel onzin in terecht komt, dat is waar, maar dat is geen reden om de boel dan maar te splitsen. Dat betekent namelijk alleen maar dat de oonzin zich verspreidt. Ik zie hier de laatste tijd echt weinig inhoudelijke discussies. Er zit echt ontzéttend veel overlap in het door jou voorgestelde topic en wat hier besproken kan worden.
Met het aantal reacties per dag in deze draad wordt zo'n initiatief wel volkomen ondergesneeuwd. Er waren al vergelijkbare initiatieven een aantal pagina's terug maar het forum is te groot om dat overzichtelijk bij elkaar te houden denk ik. :/

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Misschien moeten we gewoon maar een dumptopic maken voor vraagjes over wallets, transacties en exchanges. En daar dan ook niet streng in modereren.

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• macapple82
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-10-2019
Volg dit forum al de hele tijd en las het met veel plezier. Handel in crypto's sinds vorig jaar, toen crypto's nog niet zo mainstream was, waren de discussies van een hogere niveau dan nu. Tegenwoordig veel cowboy's zoals david gilmour, die alleen maar loopt te schreeuwen zonder inhoudelijk te reageren op topics. Zonde!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Jongens, dit is een feedback topic over de gang van zaken van dit forumdeel, geen persoonlijk adviestopic. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-02 13:39

Ethirty

Who...me?

Kunnen we iets bedenken voor het crypto handelstopic? Elke pagina komt ongeveer 3x dezelfde vraag langs: welke exchange kan ik X kopen, welke coin moet ik kopen, waarom heeft een broker Y geen coins, waarom maakt niemand gebruik van koersverschillen etc. Kortom: help-ik-weiger-de-TS-te-lezen vragen. De zoekfunctie is niet zo goed als Google, maar een trefwoordje intikken en op 'zoeken' klikken is ook al teveel gevraagd.

De meeste nieuwelingen klikken blind langs de waarschuwing die in elke nieuwe post vooraf gevuld staat, of posten hem zelfs vrolijk mee. 8)7

Een TR aanmaken heeft al geen zin meer, het gaat zo hard dat als er al iets mee gedaan wordt we al weer 3 pagina's verder zijn en diezelfde vraag minstens een paar keer herhaald is.

Een paar jaar terug wilde iedereen nog wel een beetje zijn/haar best doen, want nieuw en eng, maar het niveau van de huidige instromers vind ik echt benedenmaats.

Ik chargeer een beetje, maar er zijn er meer die er zo over denken.

Misschien een beginnerstopic? Mogen/kunnen de beginners elkaar op weg helpen met de eerste stapjes en blijft het handelstopic wat meer waar het voor bedoeld is: discussies over de handel. Kan dat wellicht gelijk achter een minimum aantal posts op Tweakers. De echt waardevolle posts blijven nu achterwege of raken ondergesneeuwd in de massa. Zijn we gelijk af van de reclame en referral accounts.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-02 19:43
Is het geen idee om een nieuw subforum speciaal voor Cryptovaluta te maken waar mensen over Bitcoin en Altcoins kunnen praten? Het is een hot item, zeker onder tweakers de laatste jaren en 2018 zal denk ik echt het jaar van de altcoins worden waardoor veel nieuwe minder technisch onderlegde users bij tweakers uitkomen voor discussie :)

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09:58
Typisch weer tweakers. Een van de grootste
Krach in bitcoin gaan ze op de regels staan.
Kinderachtig allemaal.
Veel succes iedereen

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Ja, en die extra exposure zorgt ook voor extra veel onzinposts. Niets mis met even een kwartiertje afkoelen. Ga nou niet doen alsof je het grootste onrecht wordt aangedaan. Je kunt even geen berichtje typen, nou poeh poeh :Z

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-02 13:39

Ethirty

Who...me?

Het handelstopic zit bijna op hetzelfde dieptepunt als de koersen vandaag. Ik ga denk ik maar over op read-only modus, wat waarschijnlijk betekent dat ik me maar weer helemaal terugtrek. Ik krijg echt een hoge bloeddruk van dat crypto topic. Elke hannes met €100 denkt dat we ze wel even aan het handje meenemen om rijk te worden.

Het handjevol echt waardevolle posts per week ziet niemand en zijn nauwelijks terug te vinden.

Een zero-tolerance waarschuwing helpt niet als er geen zero-tolerance beleid uitgevoerd kan worden. Moderator voor dat topic zijn lijkt me echt een ondankbare taak, maar er gebeurt écht te weinig om het niveau er een beetje in te houden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Twieeker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-02 21:15
Ik kom hier een paar keer per jaar, maar kan het niet een beetje opgeruimd worden?

Een centraal crypto-topic wellicht?

Het hele forum is vervuild met pubers die iets over crypto-currencies vragen, vaak ook duidelijk mensen die verder totaal geen binding hebben met IT.

Erg jammer dit.

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is beweging om een apart forum op te tuigen voor de cryptocurrency ellende. Houd vol :+

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-02 19:26

gws24

Thinking is hard!

Is het een idee om een apart Litebit topic te openen om alle vragen daar over af te vangen? Ruimt volgens mij aardig de topiclijst en het handels topic op. Ik zie trouwens user @KennyR af en toe reageren in topics met vragen over Litebit en volgens zijn LinkedIn werkt hij bij Litebit dus misschien dat hij daar eventueel iets in kan betekenen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:35
Ik zal nu wel op mijn vingers getikt gaan worden, maar het is echt ongelooflijk hoeveel regels er in dit topic verbroken worden zonder dat er iets aan gedaan word.

Geef mensen gewoon een week lang geen toegang tot de reactie knop op dit topic. Dit topic volgen is gewoon geen doen meer. Soms zijn er 20 berichten in 10 minuten waarvan er 15 tegen de regels (en dus onzin) zijn.

Ongelofelijk...

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

• Fiber

Fiber

quote:
JvS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:41:
Fijn, alle cryptocrap die kant uit. Sterkte aan het moderatorteam daar :P

Nu nog uit mn actieve topics weg weten te krijgen :o
https://gathering.tweakers.net/forum/preferences bij Forumfilter... :)

• Fiber

Fiber

FTFY quotes zijn in mijn ogen sowieso verwarrend en irritant en betweterig en mogen van mij best verboden worden op GoT, net zoals bijvoorbeeld LMGTFY linkjes verboden zijn... :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 19-02 19:53
Met FTFY breng je eigenlijk de originele poster in diskrediet...en het is niet iets wat gemeengoed is op Nederlandse fora/Tweakers. Iets meer op Reddit. Ik zou het niet doen uit fatsoen, zeker niet met een voorbeeldrol.

PLAE wijzigde deze reactie 07-01-2018 00:39 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:30
quote:
pirke schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:31:
[mbr]*knip* freelance is offtopic in dit topic[/]
@Rukapul Dit snap ik niet, uit de topicstart:
quote:
Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.

[...]

Maar ik ben freelancer, ik kan het standaardlijstje niet echt invullen..
- Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande lijst. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over de gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand is, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc
Dus om welke reden is mijn ZZP bijdrage als offtopic gemarkeerd? Uit de reacties kreeg ik alleen maar positieve feedback dat het fijn was om ook eens een freelance inkomen te kunnen zien. Iedereen weet dat de vergelijking niet 1 op 1 te maken is, maar een lastige vergelijking is heel wat anders dan offtopic, zeker gezien de uitnodiging in de topicstart...

pirke wijzigde deze reactie 07-04-2018 01:09 (29%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Laatst online: 10:04
Samenwonen partner met schulden en samen een kind

Moet die niet gewoon gesloten worden dan? Topic is toch zinloos als TS toch niet gaat reageren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De grote denkfout die jullie maken is te denken dat jullie ook maar enig recht op een reactie of aanvullende info hebben binnen een uur, een dag, een week, of uberhaupt ooit. De overtreffende trap is dat in het topic offtopic aan de orde stellen - nota bene binnen een dag 8)7 - om het daarmee definitief om zeep te helpen.

In een geval als dit is het volstrekt logisch dat een topicstarter op basis van ronduit aanvallende, tot het onbeschofte af, reacties niet meer te reageert wat inderdaad ook niet meer gaat gebeuren. Dat getuigt van meer inzicht dan alle aanvallende, offtopic en andere niet-constructieve reacties in dat topic.

Resteert de test wie niet snapt dat je een topic ook gewoon kan laten rusten. Daar is geen slot voor nodig.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Rukapul schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:03:
[modbreak]aan de kanslozen: bij de volgende offtopic reactie ga ik niet knippen maar zet een ban die er na de vakantie af gaat of tot een collega eerder tijd of zin heeft[/]
Leuk dat een modje users voor kanslozen uitmaakt d:)b

fsfikke wijzigde deze reactie 12-07-2018 20:28 (218%)

DUT Racing

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-02 21:46
Het draadje over de voor- en nadelen over een hoog IQ als ICT'er is gesloten. Wat mij betreft helaas.

Dit draadje Lethalis in "Hoogbegaafd binnen de ICT - gave of last ?"

Heb wat gelezen over waar te 'klagen'. Algemeen draadje over "help, mijn draadje is gesloten" is niet van toepassing. Het is niet mijn draadje. Reden dat ik het jammer vind is dat het draadje niet gesloten had hoeven worden liggen wat mij betreft ook wat genuanceerder dan de gemiddelde 'klaagzang'.

Als doelgroep van het draadje: het kan me weinig schelen dat er ruis is. Minder positieve reacties krijg ik al heel mijn leven als ik mezelf ben. TS is ook naar mijn smaak een beetje zuur. Neemt niet weg dat ik de discussie interessant en prettig vond. Op de reacties van mensen die me niet direct begrepen reageerde ik, en andere mensen binnen de doelgroep, netjes. Uitleg en begrip.

Wat mij betreft mag dat draadje weer open. HB-ers die over een drempel stappen en schrijven hoe zij dat ervaren, dat kan toch alleen maar positief zijn? Ik, en ik neem aan ook aan mede-tweakers, gaan graag in gesprek met mensen die ongenuanceerd reageren (en zo nodig 'modereer' ik verbaal, zonder mod-rechten, ook met alle plezier, mijn vilijn smoort prima }) - niet dat ik denk dat dat nodig is)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
ardana schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:20:
[modbreak]Zo, ik heb het even aangekeken, maar het ging echt van kwaad tot erger. Ik heb heel rigoreus gesnoeid, het is klaar met OT-discussies, of dat nou over de overheid gaat of over hoeveel uur iemand moet kunnen werken.

De volgende kan een vakantie verwachten.[/]
Aangezien dit het PFSL feedback topic is.... Ik heb een beetje moeite met de botte bijl die in het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) topic is toegepast. Hoewel ik wel beeld heb dat het topic niet 100% ontopic was, was het grote merendeel wel gerelateerd aan de besproken meningen over aanbiedingen die bedrijven aan medetweakers hebben gedaan. Er zijn misschien discussies wat meer OT geraakt, maar het zonder eerdere modbreak en verdere waarschuwing in de topic-warning aanpassen van 20+ posts met meteen een dreigement over een "vakantie" is mij wat te veel van het goede - dit had (naar mijn mening) op een andere, professionelere manier opgelost kunnen worden.

Hmmbob wijzigde deze reactie 02-12-2018 19:16 (3%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JvS
  • Laatst online: 10:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is exact de reden dat daar zo hard op gehamerd wordt? Het ging toch prima in dat topic?

Waarom mag je er niet over salarissen en voorwaarden praten? Zolang er maar genoeg nieuwe lijstjes blijven komen is het toch een prima, leuk en leesbaar topic?

• Ardana
  • Registratie: januari 2003

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Dan vraag je feitelijk om een ander topic dan dit is, met een ander onderwerp. Dan heb je meer een "discusieer hier over van alles n.a.v. salaris". En ja, van zoveel, zo ver off-topic hebben mensen last. Niet iedereen zit te wachten op een discussie van meerdere pagina's over het salarisbeleid van de overheid als ze enkel willen kijken naar het salaris van je mede-tweaker.

En waarom er nu zo hard werd ingegrepen: ik héb het juist even aangekeken, gekeken of het relatief snel weer on-topic zou gaan. Een of 2 OT berichten leiden echt niet tot het massaal knippen en melden dat het nu toch echt weer on-topic moet. Maar dat "aankijken" leidde dus tot 20+ off-topic berichten, in plaats van dat mensen zelf zich realiseerden van "he, dit hoort hier niet, laat ik hier een apart draadje over openen, want dit is een interessante discussie".

Ik denk wel dat het beter was geweest als ik het niet even had laten gaan, niet verwacht had dat het vanzelf weer binnen redelijke tijd on-topic zou zijn gegaan. Dan waren er idd geen 20+ berichten weggeknipt.

Note to self: being good is often more important than being right.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het een idee om eens met lezers van dat topic te discussiëren of we het topic om zouden kunnen vormen? Dus naar een variant waarin mensen hun salaris kunnen posten én waar reacties erop wel zijn toegestaan en waarin hooguit af en toe even geremind wordt als het iets teveel wegwuift (en dat dan niet ingrijpen noemen, maar gewoon even reminden).

Ik zou dan in dat topic een oproepje willen plaatsen om het er hier eens over te hebben.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:50

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Hmm, ik zie dat dit topic plots gesloten is:
Rukapul in "de shitpraktijken van recruiters"

Ik zou het niet heel erg vinden als het weer open ging. Het was een mooie reeks en hoewel soms wat topicdrift, zeker leuk en vermakelijk.

Ofwel: Mag het weer open?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik reageerde laatst in een topic waar 3 weken niet in gereageerd was. Een gevolg werd dat dat topic, zonder dat mensen kans hadden te reageren op de discussie die ik voerde binnen het onderwerp, gesloten werd.

Het is nu zo voortgezet.
Basisinkomen - waarom niet?
Geen verbetering denk ik, en een vorm van afbraakmoderatie als je kijkt naar de rijkheid van informatie die in de vorige TS stond.

3x3 wijzigde deze reactie 06-12-2018 14:25 (14%)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:42

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

LucyLG schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:01:
Maar een vraag bijvoorbeeld wat iets in een bepaald contract betekent wat je hebt getekend zou je prima kunnen posten of ervaringen hiermee bij anderen. Lees het blijft wel een forum.
Ik zou de voorkeur geven aan vragen stellen voordat je je handtekening zet ....

Powered By C8H10N4O2

• Fiber

Fiber

Geen groot topic daar voor inderdaad. Maar een forum zou wellicht wel mooi zijn, al valt het meeste wat hierboven genoemd wordt nu al netjes in het Shopping Forum :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LucyLG schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:24:
[...]

Nou een Topic zou misschien inderdaad een chaos worden. Dan zou het een forum categorie kunnen zijn?
Alles kan een catagorie zijn. Ik weet niet precies hoe dat hier gekozen wordt, maar ik zou forums gaan splitsen op het moment dat een bepaald onderwerp teveel gaat overheersen. Neem cryptocurrency, dat had de neiging te overheersen in het financienforum. Dus daar komt een themaforum van en misschien een vast forum.

De juridische vragen zijn eigenlijk altijd wel verbonden aan wonen, werken of kopen en verder in veel mindere mate aan een hele grote sloot aan kleine onderwerpen. Die hebben toch al netjes een plek allemaal? En het overheerst niet zou ik zeggen. Dus ik zie geen reden om daar een los forum van te maken.

De enige reden die ik zou zien is het 'erkennen' dat het een belangrijk onderwerp is, maar dat lijkt me geen goede reden om ergens een forum van te maken.

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-02 11:18
Orion84 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:17:
[...]

Dat is natuurlijk ook nog een goed punt. Het expliciet bestempelen als "juridische vraagbaak" of iets dergelijks schept verwachtingen dat de informatie die daar gegeven wordt ook juridisch hout snijdt en we zien inderdaad helaas vaak genoeg posts die goed bedoeld zijn maar de plank compleet misslaan.
De vragen staan nu onder heel veel topics. Moeilijk te vinden.

Eens dat je het een risico vindt. Zou er ook boven zetten dat je er geen rechten aan kan ontlenen en het meningen zijn van gebruikers. Ja plank wordt helaas veel misgeslagen, maar een goed topic trekt ook juristen aan die wel wat weten. Er zitten er hier ook een paar die goed zijn trouwens, ik herken het wel als het onjuist is.

LucyLG wijzigde deze reactie 11-12-2018 14:01 (71%)
Reden: Het was blijkbaar te wazig verhaal

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:34

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het op een grote hoop gooien is misschien leuk voor die paar gebruikers die het interessant vinden om op juridische vragen te beantwoorden, maar voor gebruikers die inhoudelijk wat over een bepaald onderwerp willen weten is het veel logischer om de zaken zoals nu op inhoud te groeperen en niet op vorm.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• unezra

unezra

Ok. Ik heb op de vroege morgen een poging ondernomen een leuke TS te schrijven als opvolging van de shitpraktijken van recruiters

Dit is 'm:
Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.

Ik hoop dat 'ie gewaardeerd word en sta uiteraard open voor feedback. :)

En ja, dat HB topic volgt, alleen niet nu, daar ben ik nog heel erg hard op aan het broen en ik hoop dat ik ergens dit weekend de inspiratie vind daar een mooie topicstart voor te schrijven.

• Fiber

Fiber

unezra schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:48:
Ok. Ik heb op de vroege morgen een poging ondernomen een leuke TS te schrijven als opvolging van de shitpraktijken van recruiters

Dit is 'm:
Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.

Ik hoop dat 'ie gewaardeerd word en sta uiteraard open voor feedback. :)

En ja, dat HB topic volgt, alleen niet nu, daar ben ik nog heel erg hard op aan het broen en ik hoop dat ik ergens dit weekend de inspiratie vind daar een mooie topicstart voor te schrijven.
Ik heb verder niks met dat topic, maar alleen de topic titel is al tien keer beter _/-\o_

• Hydra
  • Laatst online: 09:14
Zucht. Echt die moderatie hier...

Het laatste wat je hier in dit topic wil is een zooi niet ZZPers die gaan lopen verkondigen hoe moeilijk ZZPen wel niet is. Het had een compleet ander topic.

https://niels.nu

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Hydra schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Zucht. Echt die moderatie hier...

Het laatste wat je hier in dit topic wil is een zooi niet ZZPers die gaan lopen verkondigen hoe moeilijk ZZPen wel niet is. Het had een compleet ander topic.
Ik heb 'm al gemeld, die discussie is hier inderdaad niet echt op de plek.

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Topic moet weer open, moet niet gemerged worden.

In het topic USB-C en Thunderbolt 3 accessoires ga je niet bespreken of PCI Express beter is dan Thunderbolt 3. Nee, de keuze is reeds gemaakt.

Of ander voorbeeld, in het Elektrische auto's topic wordt de zin van een EV niet ter discussie gesteld. De vraag is, welke koop je.

Renault Zoe Q90

• Fiber

Fiber

JvS schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:38:
[...]

Is het geen beter idee om dit topic opnieuw te openen? Met een nieuwe startpost?
Dat mag natuurlijk altijd, dat hoef je hier niet te komen vragen. Maar dan wel met een fatsoenlijke, informatieve, en vooral neutrale OP en een minder schreeuwerige titel... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 09:14
Tsjipmanz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:17:
Als iemand op de link in je signature klikt is het toch vrij eenvoudig te achterhalen wie je bent
Tuurlijk, maar da's een bewuste keuze die losstaat van de inhoud van m'n posts.

https://niels.nu

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ardana schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:30:
[Modbreak] Mag ik er nogmaals op wijzen dat uitgebreide discussies over leaseauto's vs eigen auto's buiten de scope van dit topic vallen. En als je zelf al neer zet dat iets OT is, dan wéét je dus al dat je OT gaat. Zet het er dan ook niet neer... Langzaam begin ik te twijfelen aan het bestaansrecht van dit topic...[/]
Ik ben oprecht geïnteresseerd wat nu precies het probleem is in dat salaris topic. Mensen vinden het interesant, er wordt veel in gepost, er zijn best leuke en leerzame side-discussies, er is geen ruzie, soms wat onbegrip in elkaars standpunt, het komt altijd weer ontopic (salarissen blijven de basis).

Ik snap dat er op zich de regel "gij zult enkel salarissen posten" overtreden wordt, maar waarom is dit nodig om hier zo ontzettend streng op te zijn?

Het zijn juist de lijstjes die elke keer input leveren aan de side discussies. Die combinatie is juist de kracht en geeft het topic en de lijstjes wat diepgang en duiding is mijn ervaring erbij. Het maakt het juist meer een 'tweakers' topic in plaats van een dorre database of een opsomming.

Ik begrijp niet zo goed waarom dat zo tegengewerkt wordt? Waarom moet het perse een lijst opsommingen zijn en mag het niet gewoon zijn wat het de hele tijd vanzelf wordt: Een hoop lijsten met daaromheen discussies daarover?

JvS wijzigde deze reactie 08-06-2019 14:43 (22%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ardana schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:45:
Omdat het geen discussie-topic is. Het staat een ieder vrij een discussie-topic aan te maken dat náást het salaris-topic loopt, graag zelfs... In de HK hebben we bijv. het Grote Grappige Plaatjes-topic en het Discussieer-Hier-Over-Het-Grote-Grappige-Plaatjes-topic.

Het doel van het topic is het posten van een lijstje, daar mag een korte reactie op komen, maar geen uitgebreide discussie. Dan verdwijnt het overzicht en daarmee het doel van het topic.
Wie heeft bepaald dat dit het doel van het topic is? Als er organisch blijkt dat er een leuker doel is, namelijk ook discussiëren, dan hoeft dit toch helemaal geen probleem te zijn?
Overigens: ik ben hier niet enkel uit mezelf zo streng op, want het is niet dat ik hier dagelijks in zit te loeren wie nou weer de regels overtreed (sterker nog, uit mezelf kom ik er zelden). Ik reageer op TR's die ingediend worden. Dus het is wel degelijk zo dat er users zijn die er echt last van hebben dat er weer hele lappen tekst voorbij komen en de lijstjes ondergesneeuwd raken.
TR's worden altijd ingediend als mensen vinden dat de regels overtreden worden. Ik ben ook jarenlang mod geweest hier en als ergens een regel van gemaakt is, dan zie je altijd dat mensen erop springen om overtredingen te melden. Dat bewijst niet dat je regel goed is of dat die mensen er perse last van hebben. Ik zou je willen vragen die mensen anders eens uit te nodigen om hier mee te discussieren. In AV (daar was ik 7 jaar mod) heb je het "show je HT topic". Ook daar is side discussie. Ook daar had je mensen die vinden "het is hier een show topic, je mag er niet over praten" (dat zal nu nog steeds wel zo zijn), ook daar stuurt het af en toe (op een chille manier) naar ontopic door een ervaren gebruiker, soms een mod. Maar daar wordt er niet zo gedreigd over bestaansrecht van het topic (ik vind dat echt een hele vervelende manier van dreigend met spieren flexen), staat geen passief aggresieve topic warning, wordt niet te pas en te onpas gesnoeid. Het is gewoon een leuk topic.

Het enige niet leuke aan het salaristopic vind ik eerlijk gezegd het constante (dreigende) ingrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat een droge lijst opsommingen voor ook maar iemand beter is dan daar ook discussie over. Er zal vast wel iemand te vinden zijn die een database prefereert boven een discussie. Maar dit is toch een form? En geen database.

Zou je die mensen eens een bericht willen sturen en hun gedacht hier kenbaar maken? Want ik zie hier vooral "dit zijn de regels" en niet een argument waarom die regels zijn zoals ze zijn.
Dus, wie gaat dat side-topic aanmaken? :)
Ik wil wel een "show hier je salaris mét discussie" topic maken als je dat echt wilt. Dat wordt dus geen side topic, maar een soortgelijk topic, maar discussie is toegestaan. Als alle discussie uit het huidige topic dan verplaatst wordt, dan gaan die topics op die manier concurreren. Op zich interessant om te zien wat mensen echt willen:

1. Een topic met alleen de lijsten erin (dus gewoon absoluut geen andere soort berichten, en dat ook 100% hanteren)
2. Een topic waarin het wat soepeler gaat en waar discussie wel is toegestaan met een relaxte moderatie indien nodig (niet zoals nu, waarbij binnen een uur nadat er nog lijsten gepost zijn ingegrepen moet worden).

Maar beter zou het zijn om de melders te vragen wat nu precies zo erg is aan de discussies tussendoor.

Alleen side topic mist de hele tijd input dat de discussie voedt, dat bloedt binnen no time dood.

JvS wijzigde deze reactie 08-06-2019 15:01 (27%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jammer dat je niet verder komt dan zo'n antwoord... Ik vind het oprecht jammer van een forum en een topic dat ik leuk vind.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:51:
[...]
Wie heeft bepaald dat dit het doel van het topic is? Als er organisch blijkt dat er een leuker doel is, namelijk ook discussiëren, dan hoeft dit toch helemaal geen probleem te zijn?

[...]
TR's worden altijd ingediend als mensen vinden dat de regels overtreden worden. Ik ben ook jarenlang mod geweest hier en als ergens een regel van gemaakt is, dan zie je altijd dat mensen erop springen om overtredingen te melden. Dat bewijst niet dat je regel goed is of dat die mensen er perse last van hebben. Ik zou je willen vragen die mensen anders eens uit te nodigen om hier mee te discussieren. In AV (daar was ik 7 jaar mod) heb je het "show je HT topic". Ook daar is side discussie. Ook daar had je mensen die vinden "het is hier een show topic, je mag er niet over praten" (dat zal nu nog steeds wel zo zijn), ook daar stuurt het af en toe (op een chille manier) naar ontopic door een ervaren gebruiker, soms een mod. Maar daar wordt er niet zo gedreigd over bestaansrecht van het topic (ik vind dat echt een hele vervelende manier van dreigend met spieren flexen), staat geen passief aggresieve topic warning, wordt niet te pas en te onpas gesnoeid. Het is gewoon een leuk topic.

Het enige niet leuke aan het salaristopic vind ik eerlijk gezegd het constante (dreigende) ingrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat een droge lijst opsommingen voor ook maar iemand beter is dan daar ook discussie over. Er zal vast wel iemand te vinden zijn die een database prefereert boven een discussie. Maar dit is toch een form? En geen database.

Zou je die mensen eens een bericht willen sturen en hun gedacht hier kenbaar maken? Want ik zie hier vooral "dit zijn de regels" en niet een argument waarom die regels zijn zoals ze zijn.

[...]

Ik wil wel een "show hier je salaris mét discussie" topic maken als je dat echt wilt. Dat wordt dus geen side topic, maar een soortgelijk topic, maar discussie is toegestaan. Als alle discussie uit het huidige topic dan verplaatst wordt, dan gaan die topics op die manier concurreren. Op zich interessant om te zien wat mensen echt willen:

1. Een topic met alleen de lijsten erin (dus gewoon absoluut geen andere soort berichten, en dat ook 100% hanteren)
2. Een topic waarin het wat soepeler gaat en waar discussie wel is toegestaan met een relaxte moderatie indien nodig (niet zoals nu, waarbij binnen een uur nadat er nog lijsten gepost zijn ingegrepen moet worden).

Maar beter zou het zijn om de melders te vragen wat nu precies zo erg is aan de discussies tussendoor.

Alleen side topic mist de hele tijd input dat de discussie voedt, dat bloedt binnen no time dood.
He-le-maal mee eens. Het begint echt steeds treuriger te worden met dat gemodereer in bepaalde topics. GoT is toch een (discussie)forum, waar je komt voor je lol en om wat te leren? Discussiëren, "kletsen" en elkaar wat bijbrengen. Maar nee, dreigen met een ban vanwege "off-topic". Het moet niet gekker worden... Maar goed, het is niet "mijn" forum, maar van de Persgroep. En schijnbaar vindt die laatste dat dit soort regeltjes met harde hand wordt afgedwongen. Ik ga maar proberen bepaalde topics te ontlopen denk ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Ik kan je verzekeren dat ik nog nooit welke sturing dan ook heb gehad van "de Persgroep" en ik word een klein beetje moe van iedere keer de standaard reactie die kant op, terwijl die al 100 keer tegengesproken is. Het topic is in eerste instantie aangemaakt door Alex T., het meest recente deeltje door Miicker. De "regels" van het topic zijn (over het algemeen) door de users zélf vastgesteld, en worden door ons gehandhaafd. Meestal neemt een nieuwe TS de regels over uit het vorige deeltje, en wordt er hooguit een klein beetje aan bijgeschaafd.

Als er wijdverbreid behoefte is aan een significant andere insteek, dan zou dit topic wél beëindigd moeten worden: simpelweg voor de duidelijkheid, want we gaan niet halverwege het topic de spelregels (die in de TS staan) wijzigen. Dat maakt het voor de users ook onoverzichtelijk.

Oftewel, de regels van een topic worden in overleg bepaald, omdat het voor iedereen duidelijk en begrijpelijk moet zijn, maar ook te handhaven (en niet in strijd met de algemene regels van het forum, maar dat vind ik vanzelfsprekend).

Trouwens, deze discussie is al vaker voorbij gekomen, en toen heb ik ook gezegd dat we open staan voor veranderingen, maar dat moet wel komen vanuit de users. Een goedlopend topic valt op staat bij een goede TS én de input van de users. Dus als iemand een andere opzet wil van het Salaris-topic, maak er eentje, leg hem (event. via groes-DM) aan ons voor, dan kunnen we kijken of we dat levensvatbaar(der) achten dan het huidige.

Ardana wijzigde deze reactie 08-06-2019 16:34 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Ik snap op zich het punt van Ardana wel. Echter, ik vind dat er met leaseauto's vs. eigen auto's te hard in de laatste discussie gesneden is. Die leaseauto is een integraal onderdeel van de beloning, van het totale salarisstrookje. Het is niet zo dat als je die leaseauto enkel zakelijk rijdt, je nog eens een vergoeding erbij krijgt. Derhalve is het onmogelijk de leaseauto los van het salarisstrookje én dus van dit topic te zien. Juist een discussie daarover, zeker bij mensen die weinig rijden en er een eigen auto naast willen leggen ter vergelijking, is in mijn ogen waardevol, omdat er vaak wél de mogelijkheid bestaat een leasebudget uit te laten betalen.

Zeker in vergelijking tussen bestaande banen en nieuwe aanbiedingen zijn die vergelijkingen erg waardevol. Een 1:1 vergelijking bestaat niet, het is altijd beetje links schaven en rechts schaven, met componenten die voor ieder persoon weer een andere waarde hebben. Daarbij horen die vergelijkingen en kleine discussies. Uiteindelijk bloeden al deze discussies dood, want de punten die mensen willen zeggen zijn gezegd.

Als je dan echt zo strikt wilt handhaven op het topic, dan zou dus ook ieder voorstel eruit geschrapt moeten worden als zijnde offtopic. Immers, men verdiend dat op dat moment nog niet en vraagt daarbij meestal nadrukkelijk om reacties (en die zijn ook offtopic). En daaruit, uit de vergelijkingen tussen bestaand salaris en nieuwe aanbiedingen, komen die korte sidediscussies zoals leaseauto's, reistijd e.d.

Gaat zo'n sidediscussie pagina's door, dan is het imho terecht om in te grijpen. Maar de laatste discussie: Er is iemand die meent dat hij goedkoper zelf kan rijden, daarop wordt een keer wat geschreven, komt antwoord en het is weer on topic. Welgeteld 5 postings die aangepast moeten worden, inclusief een posting die gedeeltelijk wel aan de eisen voldeed. Imho is het topic, door het schrappen van deze korte discussie, juist minder waardevol geworden. Sowieso voor bijvoorbeeld google, want een "offtopic", "mja" en "tsja" zijn niet echt hits waarop mensen zoeken. Haal dan de hele post gewoon weg. Ik vind persoonlijk een topic waarin veel van dit soort weggemodereerde reacties zijn, nog irritanter dan een topic dat zo nu en dan eens op een side discussie komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:37

Grvy

Bot

Pizza_Boom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:15:
Als je dan echt zo strikt wilt handhaven op het topic,
Is dat niet gewoon het hele probleem. Zo strikt willen handhaven? Ik krijg daar altijd kriebels van. Maar dat gezegd hebbende heb ik niet de hele discussie gevolgd maar ken het wel van andere topics op GoT waar de moderators er gewoon echt te snel bovenop zitten. :)

Omdat het moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik dacht altijd dat juist simpele opsom-topics eigenlijk ongewenst zijn en dat een topic discussiewaarde zou moeten hebben... O-)

Fiber wijzigde deze reactie 08-06-2019 20:54 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

3DDude schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:21:
@JvS

Ik vind zolang het relevant blijft, kan het best gedoogd worden en af en toe een moderator die de boel weer bijstuurt als het naar volledig off topic gaat. Ik support Ardana gewoon, ze heeft meestal wel gelijk :)
Ik vind gedogen ook prima. En als het enorm lang (dagen zegmaar) over alleen maar details van een detail gaat, denk ik dat even een 'nudge' naar ontopic wel een idee is. Ik denk dat we dat zelf ook prima kunnen. Of je kan bij een hele lange discussie een nieuw topic maken van de reacties. In elk geval iets vriendelijker en opbouwend doen. Nu heb ik het idee (ik discussieer ook weleens mee) dat dat wordt gezien als opzettelijk verpesten van een topic.

Echter merk ik dat er gedreigd wordt met bans, met het bestaansrecht van het topic, merk ik enorm veel irritatie. Het is ook wel echt onduidelijk, je mag wel om feedback vragen en "een beetje offtopic" is wel ok, maar teveel offtopic (wat is teveel?) is ongeveer direct boze reacties. Ik vind dat vaag.

Mijn specifieke vraag is: Moet in dat topic wel of geen discussie mogelijk zijn? En is de manier van ingrijpen nu wel echt nodig? Ik heb het idee dat juist het wegknippen en ingrijpen het topic veel minder leuk maakt. Het is totaal onverwacht wanneer het nog "leuke side discussie" is en wanneer het "verpestend offtopic" is (zo interpreteer ik dat anderen het dan interpreteren:).

JvS wijzigde deze reactie 08-06-2019 21:29 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 08:24
Ik denk dat we het gewoon moeten proberen met een topic waarin het iets losser is, werkt het niet dan weten we dan ook weer.

Misschien gelijk omvormen tot "Het grote arbeidsvoorwaarden-feedback topic"? Want ook vakantiedagen en andere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben natuurlijk een zekere waarde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

@3DDude Dat inderdaad.

@JvS

Ik vind leaseauto's geen probleem, is onderdeel van het salaris. Maar de modbreak waar ik een +1 voor gaf was ik het zeker mee eens. Ik heb daarvoor ook een topic report aangemaakt, omdat het echt vaak totaal niks met arbeidsvoorwaarden te maken heeft, maar volledig offtopic.

Een beetje discussie erbij maakt het leuk, maar dan moet het wel over arbeidsvoorwaarden gaan en niet van die lappen tekst. Vooral @unezra is in mijn ogen een held in het offtopic posten of het aanstichten daarvan.

Het hoeft van mij zeker niet erg streng, maar ik wil ook niet hoeven zoeken naar de salarissen. @Transportman Het arbeidsvoorwaarden topic lijkt mij een goed plan inderdaad.

Zenix wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:00 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

@Zenix Ik vraag me op mijn beurt af wat het nut is van een opsomtopic zonder diepe inhoudelijke discussie.
Voor mij is het juist die discussie die het topic interessant maakt.

Een korte opsomming van salaris en arbeidsvoorwaarden met een enkele reactie komt op mij wat vreemd over. Het geeft het topic ook een flinke bias. Waarom zou je daar je salaris en arbeidsvoorwaarden posten, als het niet de bedoeling is daar zinvol over te discussiëren? Om te pochen over je salaris, of juist medelijden te krijgen over hoe beroerd je het wel niet hebt? Ik denk dat het topic een flinke kleurig heeft, JUIST omdat het een opsomtopic is en het veel minder kleuring zou krijgen als het een discussietopic zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

@Zenix Terwijl voor mij juist die discussie zo'n topic interessant maakt.

Ik ben persoonlijk niet heel geïnteresseerd in enkel wat iemand verdient, zeker niet in een topic met in mijn beleving doordat het in feite niet meer is dan een opsomtopic is, een flinke bias.

Gezien de hoeveelheid inhoudelijke reacties op Hyperdunk en de discussie over en weer (waar ik voor de verandering eens, maar wel bewust, een zeer beperkt aandeel in heb gehad), lijkt het er op of blijkbaar mensen juist interesse hebben in die diepere discussie.

Misschien ook wel logisch. Door een diepere inhoudelijke discussie, is er voor meer mensen nuttige informatie uit te halen dan enkel voor diegene die de vraag stelt. :) Kortom, het maakt het interessanter voor meer mensen dan alleen de vraagsteller en als ik heel eerlijk ben, dát lijkt mij het doel van een forum als dit en iets waar ik zelf als ik topics aan maak, ook op probeer te letten. Je zult mij in de regel geen topics aan zien maken of reacties geven die enkel en alleen voor mij persoonlijk relevant of interessant zijn. Daar vind ik een forum als Tweakers zelf niet voor bedoeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:36

3DDude

I void warranty's

unezra schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Ik maak zelf ook regelmatig TR's aan, maar eigenlijk enkel op persoonlijke aanvallen. Dát is de laatste tijd dusdanig minder, dat ik gelukkig ook minder TR's hoef aan te maken.

Die TR's zijn voor mij een noodzakelijk kwaad.
Ik heb alleen deze eerste 3 zinnen gelezen, maar ik zou bij mezelf eerst te raden gaan waarom dat zo is dat jij zoveel TR's aanmaakt ?
Zijn dat verschillende mensen ?
Of zijn dat altijd dezelfde?
Waarom is dat alleen bij jou zo?

(ik heb die ervaring / last niet -> Als iemand mij persoonlijk aanvalt, weet je wat ik doe? Ik haal mijn schouders op en het zal wel ;) )

Wellicht een Tip voor jou: laat uw vrouw eens zo'n post lezen voor je hem erop zet, vraag haar is wat zij ervan vind? Zou je dat willen doen? ;)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik volg het betreffende topic niet, en het is een immer terugkerende discussie (zoveel mogelijk in één topic versus aparte topics voor aparte onderwerpen), maar met pins en filters op pins vervalt toch het argument dat je door de discussie de salarissen niet meer kunt vinden. Gewoon elke post met het ingevulde template voorzien van een pin, dan kan iedereen die dat wil daar gewoon op filteren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Transportman schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Nadeel is wel dat iemand dan die pin moet zetten en dat kan alleen door topic starter(s), en ik denk dat er weinig mensen op zitten te wachten om dat op zich te nemen.
Ik vind het wel een creatief idee. Je kan ook 8 topicstarters maken. Dus als je dan gewoon een groepje mensen maakt, is het niet heel veel werk. Ik zou hier best aan mee willen werken in elk geval. En ik denk met mij zo 10+ anderen die dit topic een warm hart toedragen.

Ik denk ook dat het goed is om duidelijke regels te hebben. Als ik het zo lees, zijn er een aantal zaken:
  • Een groep wil eigenlijk alleen de salarissen kunnen zien, 'veel' offtopic maakt dat lastig terugvindbaar. Maar 'veel' offtopic is nogal subjectief en iedereen verwacht er wat anders van en dat zorgt bij mij bij ingrijpen in elk geval voor irritatie. Mogelijke oplossing is dat pinnen van lijstjes
  • Bijna iedereen vind opbouwende discussie een meerwaarde hebben als ik het zo lees
  • Toch is er wat irritatie/ergernis over oeverlooshieid. Op zich herken ik dat ook. Bij sommigen erger ik me ook aan de inzichten, aan de stijl van reageren en lijkt het meer op "kijk mij" dan helpen. Ik heb mezelf gewoon voorgenomen er niet op te reageren. Ik heb mezelf voorgenomen om dit gewoon te accepteren en alleen te reageren als ik iets denk bij te kunnen dragen (al mijn posts zijn offtopic vrees ik :P). Maar dat werkt niet voor iedereen zo.
Het lijkt alsof ergernis over personen wordt gemeld (of in elk geval geinterpreteerd door de moderators) als "het gaat weer eens teveel offtopic" met maatregelen die heftig zijn tegen offtopic in het algemeen, terwijl het meer om stijl van berichten gaat die ergernis wekken. Vat ik dat zo goed samen?

Ik denk dat de sleutel ligt in duidelijke regels en misschien concreet / minder subjectief kunnen maken wat ons ergert. "het gaat teveel offtopic" is vaag en lijkt willekeurig (en lokt geergerd reageren op TR's van een "vervelend topic" uit). Als het "weinig offtpic" is, is het niet erg, maar bij "veel" weer wel. Dat zou gewoon helderder moeten zijn.

Ik heb nog niet echt een idee van wat het zou moeten zijn, maar ik heb het idee dat een oplossing zich begint te vormen. FIjn dat iedereen meedenkt overigens!

JvS wijzigde deze reactie 09-06-2019 10:15 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uiteraard kan dat. Maar dat gaat natuurlijk geen prio krijgen in de developmenttijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
JvS schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Ah ok. Ik zie die regels als vaag en willekeurig en daarmee irritatie opwekkend. Zowel bij @Ardana zie ik veel ergernis bij het modden, en ik erger me aan de random momenten van ingrijpen in best aardige discussies zonder dat ik een echt probleem zie.
Ik kan niks verzinnen aan regels die niet Noord-Koreaans zijn en wel werkbaar :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ardana schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:22:
[...]
* 2 aparte topics? 1 met alleen de lijstjes en 1 met de discussies (mijn persoonlijke voorkeur, ook omdat dat het makkelijkste te modereren is, minste grijze regels heeft, duidelijkste voor users ook). Binnen de HK werkt dit prima en ik zie dit hier ook goed kunnen werken eigenlijk.
Ik denk dat je dan één topic krijgt met lijstjes, waar mensen toch reageren (dat willen mensen nu eenmaal, mensen willen ook graag reactie over hun lijstje) en waar dan alle berichten worden verwijderd of verplaatst? Ik zie dat niet werken en nog veel meer werk zijn (dan moet je dus alle berichten die offtopic zijn verwijderen)

En daarnaast een ander topic met discussie dat lang niet zo levendig is, omdat het de input aan vragen mist.

Ik denk dat beide topics gedoemd zijn. De een kapotgemod en niet leuk. De ander als generiek discussietopic komt niet op gang, De mix maakt het juist krachtig.

Interpreteer ik je voorstel goed? Hoe zie jij mijn zorgen Ardana?
* pinnen van de lijstjes binnen het huidige topic? Met het risico van oeverloosheid en onduidelijke regels.
Het zou dan zijn eerder zijn: Pinnen van lijstjes en geen verbod op ontopic discussie, alleen de beperking dat er bijvoorbeeld niet meer dan (zeg bijvoorbeeld) 4 dagen gediscussieerd mag worden, zonder dat er weer een lijstje gepost wordt. En alleen over arbeidsvoorwaarden. Als het een ander onderwerp is, dan dat onderwerp afsplitsen bijvoorbeeld (dus ook iets positievere houding en hulp bij modereren).

Dus vooral duidelijkheid over wat ontopic en offtopic is. En de rest organisch laten verlopen, met her en der een nudge. Dat lijkt me de ideale wereld.

JvS wijzigde deze reactie 09-06-2019 12:49 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:03:
Even wat tegengeluid uitnodigen (ik pak even de recente +1 gevers aan een modingreep), @Zaratrass @Zenix @Hmmbob @wttj @Bob-B190 @kortenhoef86 @3DDude @Rizzi @Low Flyer @Frozenhands @Wizzu @Emin3m @Valandin @AlxRoelofs @geenstijl @duufke @XFlame

Jullie hebben modingrepen de laatste tijd met een +1 beloond. Kunnen jullie het topic hierboven vanaf deze post eens lezen en kunnen jullie eens jullie kant van het verhaal laten schijnen?

Vanaf hier:
JvS in "Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback"
Hier gaan we niet uitkomen, simpel gezegd er zijn twee soorten mensen in dit topic (salaris topic), de mensen die willen vergelijken en de mensen die willen discussiëren. Ik kijk regelmatig in het topic, omdat ik enerzijds nieuwsgierig ben naar wat de markt doet, maar ook om inspiratie op te doen naar bijvoorbeeld zinnige certificeringen/opleidingen. Wat ik dan wel leuk vind om te lezen bijvoorbeeld is als iemand uit bijv Australië iets post en er komt een verdiepende vraag "hoe is de levensstandaard daar om goed te kunnen vergelijken". Als daar dan 3 tot 5 berichten over gaan met informatieve context is dat top, maar dan ook weer terug naar de kern. Zelfs mensen die hun aanbiedingen posten zijn discutabel...

De tweede groep mensen komt om te discussiëren en ik vind (mijn mening) dat dit specifieke topic zich daar niet voor leent. Als je dan een concrete discussie wil voeren over iets maak dan een topic aan, tag een aantal mensen en noem het in het hoofdtopic en hou daar je feestje. Het is irritant als je soms pagina's lang alleen maar "ja maar dit", "zus zo dat" en "hier te kort, daar te lang" leest. Hetzelfde in bijvoorbeeld het private lease topic dat mensen continue een boom willen opzetten over "dat zelf kopen toch echt goedkoper is".... ja nu weten we het wel, ik kom voor informatie over private leasen en bepaal zelf wel waar ik m'n geld aan uitgeef.

Mijn idee: 1 topic voor opsomming en beperkte verdieping (geen discussie), discussies in secundair topic en goed linken aan de bron (waar je over wilt discussiëren) en wellicht nog een apart topic over salaris aanbiedingen waar wel ruimte is voor discussie.

Memento mori

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Bob-B190 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:22:
[...]
Daar maken we een denkfout, want ik vermoed dat de "stille meerderheid" zich in deze niet laat horen. Een enkeling wil graag discussiëren terwijl de meeste alleen komen lezen/vergelijken/kijken. Wellicht kan de crew inzicht geven in het aantal bezoekers van het topic, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen in het gebruik van het topic.
Wie maakt de denkfout? De voor- of tegenstanders van discussie?

Waarom post je je salaris? Sommigen zullen het doen om te pochen, maar het gros wil er iets over weten. Wat de lezers willen is een tweede. Maar daar ga je nooit achter komen zonder fatsoenlijk onderzoek. En het aantal lezers vergelijken met posters is geen fatsoenlijk onderzoek. Wie zegt dat de lezers de discussie niet interessant vinden? Ik lees persoonlijk vaak de discussie in zo'n topic, omdat het wat verdieping geeft, zonder zelf te posten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

@Ardana Gezien je kunt filteren op pinned posts, waarom niet enkel en alleen dát mechanisme gebruiken?

Dus pinnen van de lijstjes (al dan niet automatisch) en verder de regels van het bestaande topic veranderen/verruimen zodat diepe discussie wél word toegestaan?

Ja, dan moeten de regels van een lopend topic veranderd worden maar heck, het lijkt me dat we dáár met zijn allen toch prima mee moeten kunnen omgaan. Waarom een oud en prima lopend topic sluiten en een nieuw topic openen, enkel omdat er duidelijk behoefte is aan een verandering van regels van het topic en er een goede oplossing lijkt te zijn voor de mensen die strict een lijstjes-topic willen houden?
Bob-B190 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:22:
[...]
Daar maken we een denkfout, want ik vermoed dat de "stille meerderheid" zich in deze niet laat horen. Een enkeling wil graag discussiëren terwijl de meeste alleen komen lezen/vergelijken/kijken. Wellicht kan de crew inzicht geven in het aantal bezoekers van het topic, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen in het gebruik van het topic.
Laat me raden, jij hoort bij de door jou genoemde "stille meerderheid"?

Zoals iemand anders al riep, over het algemeen zijn opsomtopics not-done op Tweakers. Dit topic is daarop een uitzondering. Het heeft blijkbaar gewerkt, maar het neigt er nu naar of er wel degelijk wat mensen zijn die juist discussie en verdieping in het topic willen.

Of dat een meerderheid of minderheid is gaan we denk ik nooit achterkomen, zelfs niet met een poll. Wat me wél op valt, is dat mensen zich nu uitspreken dat ze graag discussie willen in het topic en ook discussies volgen zonder er actief op te reageren. Ook dát is dus een stille groep mensen die zich in het topic niet echt laten zien, maar het topic niet volgen vanwege de saaie opsomming.

Persoonlijk snap ik het nut van een opsomming ook niet. De diverse salariswijzers zijn denk ik veel betrouwbaarder als je wil weten in welke bandbreedte je salaris hoort te zitten en je salaris wil vergelijken met anderen met een vergelijkbare functie.

Inhoudelijke discussie en een beetje drift is wat het topic voor mij interessant maakt, zowel als actief als passief deelnemer.

unezra wijzigde deze reactie 10-06-2019 10:07 (53%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
unezra schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:03:
@Ardana Gezien je kunt filteren op pinned posts, waarom niet enkel en alleen dát mechanisme gebruiken?

[...]

Laat me raden, jij hoort bij de door jou genoemde "stille meerderheid"?
Volgens mij ben ik verre van stil vooralsnog... Wat wel overduidelijk is dat deze discussie alleen gaat stoppen als jij je zin krijgt, want het moge duidelijk zijn wat nu de insteek is: lijstjes en beperkte discussie, geen pagina lange tirades over een komma. Precies hetgene waar nu ook op gemodereerd wordt en waar jij en enkele andere op aanslaan. Moge evident zijn dat je hier geen vrede mee hebt. Hoe het ook zijt, mijn input is duidelijk, direct voor @Ardana: ik vind hoe het af en toe gaat in dit concrete topic niet ok en ik vind het wel ok dat je hier op ingrijpt. En daarmee kap ik ook want ook dit gaat een discussie worden waar ik a) geen zin in heb en b) maakt het me doorgaans vrij weinig uit wat vreemden vinden.
JvS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:19:
[...]
Wat vind je dan van die optie om salarissen te pinnen? Dan kan je die direct filteren en is het topic voor de mensen die dat graag willen uitstekend bruikbaar als naslagwerk.

[...]
Nee, want zoals ik aangaf, af en toe wat verdieping is prima, discussie niet. Vooral niet van die "ja maar" en "ik wil ook wat zeggen" gasten of van die Apple/Jehova types die iedereen persé van zijn of haar eigen mening moeten overtuigen. Alsjeblieft zeg: no one cares.

Bob-B190 wijzigde deze reactie 10-06-2019 11:44 (34%)

Memento mori

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:10
Zenix schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:29:
Kortom ik ben voor de huidige opzet met een versoepeling van de regels (arbeidsvoorwaarden), zodat de mods minder hoeven in te grijpen en er iets meer ruimte is.
Dit. Arbeidsvoorwaarden in de breedte (salaris, vakantiegeld, pensioen, mobiliteit, bonussen, hardware); lijstjes met beperkte inhoudelijke discussie. Lastig wel omdat te kwantificeren.

Maar de discussie of een leaseauto voordeliger is dan een eigen auto, of een all in package nou wel of niet gebruikelijk is, of iemand met x-jaar werkervaring junior/medior/senior is of iemand een gsm/laptop wel of niet als goodie kwalificeert, enz. is m.i. niet relevant.

wheel wijzigde deze reactie 12-06-2019 21:15 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Dus, als ik het kort samenvat: we gaan geen concensus bereiken.

Er is een groep die de huidige opzet van het topic (lijstjes met korte discussie) perfect vind. Er is een groep die lijstjes pinnen en graag de mogelijkheid tot uitgebreide discussie binnen het topic ziet. Er is een groep die het prima vind om discussie in andere topics te houden (ook al omdat een deel al in andere topics gehouden wordt.

Vooralsnog verwachten we (mods) inderdaad van regulars dat ze de regels van een topic kennen en zich er aan houden. Zeker als we users vaker aangesproken hebben, dan is een herhaalde "aanspreken op" minder vriendelijk. En ja, het is ook hier in PFSL gebruikelijk dat het overtreden van de regels uiteindelijk leidt tot waarschuwingen en toepassing van sancties. Als je steeds weer bewust de regels overtreed, dan is mijn vraag eigenlijk ook: wil je wel hier zijn?

Maar goed, er lijkt wel een redelijke uniforme wens te zijn tot wat meer diepgaandere discussies.

Wat mij betreft mag de regel
Hou dit topic aub zuiver over het delen van inkomens en bijbehorende achtergronden. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een apart topic voor (met name posts over leaseregelingen willen geregeld eindeloos doorgaan). Discussies hier werken niet goed, want dan lopen er tig door elkaar.
iets versoepeld worden, event. in combinatie met het pinnen van de lijstjes. Dus.
Wie willen er mede-TS worden?

Wie wil er mee denken over het omschrijven van een versoepeling van deze regel?

Let wel, het is een try-out, en zeker geen vrijbrief om tot in het oneindige over politieke invloed op de salarissen te gaan discusieren en er zal zeker een grens getrokken gaan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

JvS schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:34:
Ik wil wel helpen met pinnen mocht het daarvan komen in elk geval.
Dan voeg ik iig jou toe als mede-auteur. Je kan daarna zelf andere mede-auteurs toevoegen als het goed is. Hierna kunnen de lijstjes gepind worden.

Dat is stap 1.

Stap 2 is een goede omschrijving voor de nieuwe regel/richtlijn omtrent de versoepelde discussie.

Ook omdat ik dus niet graag de regels eenzijdig opleg ( :P) , vind ik het fijn als die vanuit jullie komt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik een ding voorstellen (als niet kern-PFSL mod)? Als er een discussie plaatsvindt, willen jullie er dan niet 100 regels per post aan spenderen? Graag de posts wat kort houden, zodat het snel te lezen is en dan weet men waar het over gaat :)

Outerspace wijzigde deze reactie 16-06-2019 20:02 (5%)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Outerspace schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:01:
Mag ik een ding voorstellen (als niet kern-PFSL mod)? Als er een discussie plaatsvindt, willen jullie er dan niet 100 regels per post aan spenderen? Graag de posts wat kort houden, zodat het snel te lezen is en dan weet men waar het over gaat :)
Hehe, dan kan je beter prematuur de mensen die je nu bedoelt vast bannen :P. Dit is niet te hanteren, al ben ik het wel met je eens ;).

@miicker ik lees dit topic structureel, dus ik pin wel wat ik zie :). Ik heb net even gefilterd op "hoe heet je" en een stuk of 100 laatste lijstjes vast gepinned. Op zich levert dat wel een grappig overzicht op die in de topicstart toegevoegd kan worden.

Misschien kan die link ook in de topicwarning staan. Ik zal meedenken voor een goeie tekst. Ben nu niet zo scherp, maar ik schrijf en beoordeel vaak procedures in een GMP omgeving, dus ergens kan ik er wel wat mee ;)

JvS wijzigde deze reactie 16-06-2019 20:23 (8%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, volgens mij heb ik alles gepind. 8)7. Hier mijn eerste voorstel voor de topicwarning:

Het doel van het topic is om salarissen te posten en te vergelijken. Ook mogen er vragen over de geposte salarissen gesteld en beantwoord worden. Met deze link kan je alle gepinde posts met salarissen filteren en zo overzicht creeeren zonder posts met vragen / antwoorden.

Gebruik deze template als je je salaris of een aanbieding post en vul de template bij voorkeur zo compleet mogelijk in.

Houd discussie ontopic en bij voorkeur bondig. Ontopic houdt in:
  • Vragen en discussie over arbeidsvoorwaarden
    (salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden, bonussen, pensioen, etc.)
  • Vragen en discussie over zaken die arbeidsvoorwaarden direct beinvloeden
    (training, regio van uitvoer, waarde van ervaringsjaren/senioriteit, etc)
Als een discussie over randzaken (offtopic) lang doorloopt, zoek of start dan een apart discussietopic.

Vroege draft versie. Mijn interpretatie van ontopic en offtopic. Vast nog veel ruimte voor verbetering/aanscherping. Shoot!

JvS wijzigde deze reactie 17-06-2019 14:32 (5%)

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True