Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 135.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:21:
[...]

Ik ook niet. Is dat nog geheimer dan de Huiskamer?

Jammer trouwens dat er bij zo'n melding alleen "ErrorTM" staat, zonder ook maar de naam van het forum.
Als ik daar antwoord op geef is een admin verplicht me te vermoorden. :P
De naam is wel te vinden buiten dat forum overigens. De TrashCan geeft eenzelfde error voor users.
Help!!!! schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:22:
[...]

Vind het een nogal eigenaardige actie om dat topic te sluiten en dat vervolgens in dit topic te gaan bespreken :?

Verder heet het topic toch "Ontwikkelingen op de huizenmarkt #2" en niet "Woningmarkt Topic" :?

Daarnaast ben ik nooit zo'n voorstander van Mod's die in emotioneel beladen topics zelf actief meedoen.

Verder zie ik geen aanleiding om het te sluiten. Ik lees er genoeg nuttigs in ieder geval.
Herhaling van zetten, tja dat houd je altijd een beetje maar er is genoeg ontwikkeling op de woningmakrt.
We willen geen discussie over een topic in een topic zelf. Buiten ons rode jasje zijn we natuurlijk ook gebruiker van GoT in topics die ons interesseren. Als mod heb je formeel geen modpowers buiten je eigen fora.

[Voor 59% gewijzigd door Señor Sjon op 10-04-2014 13:38]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Vind het een nogal eigenaardige actie om dat topic te sluiten en dat vervolgens in dit topic te gaan bespreken :?

Verder heet het topic toch "Ontwikkelingen op de huizenmarkt #2" en niet "Woningmarkt Topic" :?

Daarnaast ben ik nooit zo'n voorstander van Mod's die in emotioneel beladen topics zelf actief meedoen.

Verder zie ik geen aanleiding om het te sluiten. Ik lees er genoeg nuttigs in ieder geval.
Herhaling van zetten, tja dat houd je altijd een beetje maar er is genoeg ontwikkeling op de woningmakrt.
Ik wil het ook niet sluiten, maar een andere richting op sturen. De huidige sfeer is oa negatief jegens enkele spelers op de woningmarkt en daar is m.i. onvoldoende aanleiding toe.

Verder ben ik naast mod ook geïnteresseerd. Vanuit die rol discussieer ik mee.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Krisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:49:
[...]

Ik wil het ook niet sluiten, maar een andere richting op sturen. De huidige sfeer is oa negatief jegens enkele spelers en daar is m.i. onvoldoende aanleiding toe.
Gelukkig.
Snap ik, en mij opmerking is dan ook algemeen gericht. Bij een mod die meedoet in de discussie kan imho sneller de vraag opkomen of een modactie wellicht meer persoonlijke elementen bevat. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. :) (Heb ik gehoord. :P )

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 11-04-2014 20:11]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Anoniem: 399299
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Krisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:49:
Ik wil het ook niet sluiten, maar een andere richting op sturen. De huidige sfeer is oa negatief jegens enkele spelers op de woningmarkt en daar is m.i. onvoldoende aanleiding toe.

Beginnen nu toch je persoonlijke voorkeuren niet wat te veel een rol te spelen? Een negatieve houding tov. een partij als de NVM is imho niks mis mee als ze, zoals phge heeft laten zien, eigenlijk pertinent desinformatie naar buiten brengen. Dat lijkt me toch niet echt reden om het topic te sluiten. Er wordt in het topic over het algemeen behoorlijk netjes met elkaar omgegaan ondanks dat de belangen vaak lijnrecht op elkaar staan.

Ik zie de laatste tijd vaker dat de moderatoren soms wat emotioneel beginnen te reageren. Jammer imho, daar moet je als moderator toch boven kunnen staan.

Verder begint het woningmarkt topic inderdaad moeizaam te volgen door de eindeloze herhaling. Misschien is het mogelijk om inhoudelijk iets meer daarop toe te zien.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Het topic is ook niet permanent gesloten, verre van. We zien alleen een tendens dat de discussie bij elk maand/kwartaalcijfer hetzelfde is, waarbij een deel van de posts alleen maar zijn om de bron en degene die het nieuws brengt in diskrediet te brengen en een ander deel om voornamelijk dezelfde voor- en tegenstandpunten te herhalen.

Ook zijn het vooral dezelfde mensen (waaronder ikzelf) die in een cirkeltje aan het posten zijn. Bij de kwartaalcijfers van Q2 zouden we weer hetzelfde verhaal krijgen. De crisis duurt gewoon veel te lang. :P

Om uit die 'sleur' te komen is Krisp hiermee gekomen en zien we graag feedback.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 10-04-2014 14:36]

• JacquesDoekjes
  • Laatst online: 19:00
Erg jammer dat het tijdelijk gesloten is. Ook al is het een herhaling van zetten vind ik het toch fijn om andere meningen te horen dan hetgeen wat je op de voorpagina van nu.nl komt. En wat is er mis met een sleur? Degene die het een sleur vinden hebben altijd de mogelijkheid om niet meer naar het topic te kijken, en mocht dit voor iedereen zo zijn lijkt het me dat het topic uit zichzelf wel zou verdwijnen. Het op deze manier dichtzitten vind ik wel erg raar.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Door een sleur kan een topic doodbloeden en/of andere posters wegjagen terwijl het van nature een erg interessant onderwerp is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind dat op zich juist wel vermakelijk.

Waar ik wel een vreselijke hekel aan heb is het 'qualificeren' van stijgingen en/of dalingen als zijnde positief of negatief, goed nieuws of slecht nieuws, en elkaar daarin dan weer meer of minder vriendelijk corrigeren.

Ook het aanduiden van journaals als 'Staatsjournaal' en kranten als propaganda etc. stuit mij zeer tegen de borst. Kom gewoon met feiten en analyses, maar laat qualificaties en dat soort termen aub achterwege.

En vergelijkingen met het buitenland slaan over het algemeen ook nergens op, omdat het totale plaatje van inkomen, belastingstelsel, prijsniveau's, werkgelegenheid, afstanden, ruimte, etc. altijd verschilt en vergelijkingen dus per definitie mank gaan.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor vergelijkingen met de jaren 60, 70, 80, etc. Dat waren totaal andere tijden waar nauwelijks meer mee te vergelijken valt. Helaas.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30
Senor Sjon schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:35:
Het topic is ook niet permanent gesloten, verre van. We zien alleen een tendens dat de discussie bij elk maand/kwartaalcijfer hetzelfde is, waarbij een deel van de posts alleen maar zijn om de bron en degene die het nieuws brengt in diskrediet te brengen en een ander deel om voornamelijk dezelfde voor- en tegenstandpunten te herhalen.
Komt dat niet ook doordat "het nieuws" ook een herhaling van zetten is?
Fiber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:16:
Ook het aanduiden van journaals als 'Staatsjournaal' en kranten als propaganda etc. stuit mij zeer tegen de borst. Kom gewoon met feiten en analyses, maar laat qualificaties en dat soort termen aub achterwege.
Maar het is een feit dat het NOS-journaal volledig door de staat wordt betaald... En ja, officieel moeten ze onafhankelijk zijn, maar wie bijt de hand die hem voedt?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

And now for something completely different. Is W&I de juiste plek voor een topic over dit nieuws: Frankrijk beschermt werknemers tegen werk-email buiten kantooruren.

Uit het artikel:
France has brought in rules to protect employees from work email disturbing them outside office hours. Would a law to this effect be feasible elsewhere?
Als een 24/7 Blackberry/email persoon is dat iets wat ik heel moeilijk zou vinden... ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat er mis is met het woningmarkttopic en met de huizenmarkt is dat maar weinig Nederlanders geen enorme financiële belangen in deze markt hebben. Al dan niet bewust leidt dat tot bepaalde reacties, vaak van dezelfde users. Dat zie je bijvoorbeeld hoe aan hoe ieder mogelijk "lichtpuntje" een flinke hoeveelheid posts genereert, zelfs als de bron aantoonbaar onbruikbaar is. Of aan hoe mensen hun "gevoel dat" posten. Ik heb daarom vandaag met een paar posts even de andere kant van de medaille proberen te laten zien. :p

Ook hebben de 3 meest betrokken users in een "rood jasje" belangen aan dezelfde kant van de markt, dezelfde kant als de meeste hoogopgeleide Nederlanders.. Het lijkt me erg lastig om dit draadje objectief te beoordelen.

offtopic:
public notepad: http://www.gelderlander.n...en-stijgt-amper-1.4308898 incl reacties voor genuanceerder beeld dan in draad
RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:21:
[...]

Ik ook niet. Is dat nog geheimer dan de Huiskamer?

Jammer trouwens dat er bij zo'n melding alleen "ErrorTM" staat, zonder ook maar de naam van het forum.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Fiber

Fiber

RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:21:
[...]

Maar het is een feit dat het NOS-journaal volledig door de staat wordt betaald... En ja, officieel moeten ze onafhankelijk zijn, maar wie bijt de hand die hem voedt?
Maar dat is een andere discussie die niet in een woningmarkt topic thuis hoort dus daarom vind ik dat je gewoon de officiële namen zou moeten gebruiken. Net zoals het in het voetbal topic niet toegestaan is om Ajax met 020 aan te duiden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik begrijp best dat er hier een discussie wordt gevoerd over de richting van het huizenmarkt-topic, maar ik begrijp echt niet waarom dat topic in de tussentijd dan dicht moet... :?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

pedorus schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:25:
Wat er mis is met het woningmarkttopic en met de huizenmarkt is dat maar weinig Nederlanders geen enorme financiële belangen in deze markt hebben. Al dan niet bewust leidt dat tot bepaalde reacties, vaak van dezelfde users. Dat zie je bijvoorbeeld hoe aan hoe ieder mogelijk "lichtpuntje" een flinke hoeveelheid posts genereert, zelfs als de bron aantoonbaar onbruikbaar is. Of aan hoe mensen hun "gevoel dat" posten. Ik heb daarom vandaag met een paar posts even de andere kant van de medaille proberen te laten zien. :p

Ook hebben de 3 meest betrokken users in een "rood jasje" belangen aan dezelfde kant van de markt, dezelfde kant als de meeste hoogopgeleide Nederlanders.. Het lijkt me erg lastig om dit draadje objectief te beoordelen.

offtopic:
public notepad: http://www.gelderlander.n...en-stijgt-amper-1.4308898 incl reacties voor genuanceerder beeld dan in draad

[...]

Dat rode jasje heb ik krap een maand, dus vrijwel al mijn posts in de drie topics die over de huizenmarkt gaan/gingen zijn in het zwart gedaan. ;)

• Fiber

Fiber

Mikey5times schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:36:
Ik begrijp best dat er hier een discussie wordt gevoerd over de richting van het huizenmarkt-topic, maar ik begrijp echt niet waarom dat topic in de tussentijd dan dicht moet... :?
Wat heet dicht? Heb je alles al gelezen...? :z

• Mikey5times
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:40:
[...]

Wat heet dicht? Heb je alles al gelezen...? :z
Het is toch tijdelijk dicht, of niet dan? 8)7

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Je kan wat bijlezen ondertussen:
Klappen van de huizenbubble? (22.000 posts)
Ontwikkelingen op de huizenmarkt (4.000 posts)

• Mikey5times
  • Niet online
Ik volg die topics al erg lang, en ik heb ze grotendeels gelezen. Ik heb genoeg andere dingen te doen en ik kan heus wel een dagje/weekje/maandje zonder dat topic, maar ik snap nog steeds het nut van het sluiten niet.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waarom ik het gesloten heb, is omdat ik het belangrijk vind dat we een time-out nemen en even nadenken wat we nu wel willen. Voor de duidelijkheid: een topic zoals deze heeft zeker toegevoegde waarde en er zal op GoT zeker ook over de huizenmarkt gediscussieerd mogen worden.

Ik zal even wat samenvatten en zou mijn visie uiteen zetten, ik ben benieuwd naar jullie reactie. :)

Laat ik voorop stellen: zowel optimisten als pessimisten zijn welkom in het topic. Waar ik echter niet naartoe wil (en wat ik heel rap zag ontwikkelen) is een soort huizenmarktzeepbel-achtige stemming waarin ponzischema's en piramidespellen voorspeld worden. En zelfs dat mag wat mij betreft, maar hel en verdoemenis verkondig je imo onderbouwd, zonder veel misbaar en met (het streven naar) objectiviteit.
RemcoDelft schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:36:
[...]

Het topic is voor 90% een "herhaling van zetten" en voor 10% een bron van woningmarktnieuws. 50-50 zou beter zijn voor het topic, maar ik verwacht niet dat dat haalbaar is.
Dit zou voor mij ook het idee moeten zijn. Herhaling is weinig zinvol en ik zou liever willen naar goede analyses. Iemand als Jasper Du Pont zou een deel van zijn inspiratie uit dit topic moeten halen, eventueel zelfs bronnen. :)
Kju schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:40:
Over het woningmarkttopic: Elke x weken komen steeds dezelfde argumenten en discussies naar voren die in feite niets toevoegen, e.e.a. als reactie op nieuwe maand- of kwartaalberichten. Ik heb, voor zo ver ik weet, ondanks dat ik een vastgoedprofessional ben, altijd geprobeerd om een ieder in zijn waarde te laten. Opmerkingen waarvan ik vooraf al weet dat het geen zin heeft om iemand op andere gedachten te brengen besteed ik geen aandacht aan. Het stuit me soms wel tegen de borst als ik zie hoe fel sommigen reageren op andermans meningen en waar het soms lijkt alsof sommigen als achterlijk worden bestempeld.
Voor het overige vind ik het wel een vermakelijk topic om te lezen, boeiend en ook leerzaam, het is voor personen zoals ik juist nuttig om te lezen hoe de gewone consument in de markt staat, welke ideeën er zijn en wat er achter speelt. In alle onderzoeken van VEH, NVM, CBS en vergelijkbaar gaat men aan de slag met cijfertjes en enquetes waar ik vaak mijn kanttekeningen bij kan plaatsen en heb ik nooit het idee dat men echt op de hoogte is van de mening van de huizen(ver)koper. Als professional vergeet je soms hoe de consument denkt, ik vergelijk het altijd met de verwarring tussen wandcontactdoos en stopcontact ;)
Ik ben blij dat je de toegevoegde waarde ziet. :) Waar ik vanaf wil is dat mensen als achterlijk bestempeld worden, maar ook dat goed nieuws bijna zonder context wordt gedropt, waardoor de 'pessimisten' de noodzaak voelen om kanttekeningen te maken. In die zin vind ik beide partijen elkaar versterken.
Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:47:
De reden dat ik niet meer in dat topic kom, was de felheid waarmee sommige mensen reageren op mensen die 'onderwater' staan. Het komt een beetje over alsof je beter had moeten weten dan een huis kopen, niet moet miepen en gewoon dat geld maar op moet hoesten. Lijkt soms wel een beetje een leedvermaak topic geworden te zijn. En daarnaast natuurlijk reacties met de strekking dat mensen die graag HRA gebruiken vuile uitkeringstrekkers zin :)

Dit nog even naast het "herhaling van zetten" deel.
Waarom zou je terug willen komen in het topic? Helpt het als dat soort reacties er niet meer zijn?
Anoniem: 399299 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:15:
[...]

Beginnen nu toch je persoonlijke voorkeuren niet wat te veel een rol te spelen? Een negatieve houding tov. een partij als de NVM is imho niks mis mee als ze, zoals phge heeft laten zien, eigenlijk pertinent desinformatie naar buiten brengen. Dat lijkt me toch niet echt reden om het topic te sluiten. Er wordt in het topic over het algemeen behoorlijk netjes met elkaar omgegaan ondanks dat de belangen vaak lijnrecht op elkaar staan.

Ik zie de laatste tijd vaker dat de moderatoren soms wat emotioneel beginnen te reageren. Jammer imho, daar moet je als moderator toch boven kunnen staan.

Verder begint het woningmarkt topic inderdaad moeizaam te volgen door de eindeloze herhaling. Misschien is het mogelijk om inhoudelijk iets meer daarop toe te zien.
Het is waar dat de NVM veel afval naar buiten gooit, maar ze verspreiden ook goede informatie en werken voornamelijk in het belang van hun achterban. Vervolgens verwijten anderen dat de NVM dat doet. :P Dat werkt niet, en daar zou ik vanaf willen. Cijfers zijn cijfers, mogen best met context toegelicht worden maar moeten niet zonder meer afgekraakt worden.
pedorus schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:25:
Juist, en de negatieve kant van die emotie wil ik eruit hebben, terwijl ik de passie erin zou willen houden. 'lichtpuntjes' posten is olie op het vuur gooien en niet zonder meer goed. ;) Ik zoek naar een manier om dat te doen,
Dat we meepraten zorgt er ook voor dat we ook nu met jullie willen praten. :) Op de achtergrond hebben we ook een draadje lopen waarin we e.e.a. bespreken. Voorop staat dat we weten dat we niet de wijsheid in pacht hebben, dus dat we daarom naar manieren zoeken om die bias eruit te halen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Fiber

Fiber

'Goed nieuws' bestaat in dit geval vaak niet, bijvoorbeeld als het over huizenprijzen gaat. Alleen 'Nieuws' bestaat. En juist over een kwalificatie als goed of slecht bij dit soort nieuws ontstaat m.i. het meeste gedoe.
[...] Cijfers zijn cijfers, mogen best met context toegelicht worden maar moeten niet zonder meer afgekraakt worden...
Precies!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:11:
'Goed nieuws' bestaat in dit geval vaak niet, bijvoorbeeld als het over huizenprijzen gaat. Alleen 'Nieuws' bestaat. En juist over een kwalificatie als goed of slecht bij dit soort nieuws ontstaat m.i. het meeste gedoe.
Volgens mij hebben we hier precies het type reactie waardoor het continu bezig blijft.

Er is geen enkele onduidelijkheid over hoe Krisp het bedoeld en als hij het over positief nieuws heeft in welke context dat gebeurd. En toch gaat meteen het vingertje omhoog! |:(

Als iedereen zo met de vorm bezig blijft dan ontvlamt elk nieuwsbericht in een discussie over waarom het positief of negatief zou zijn.
Als ik een mooie rode auto post, komt er dan ook iemand langs: "Nee, jij VINDT het een mooie rode auto". Nee dan post iemand dezelfde auto in het blauw, met de mededeling dat hij hem zo ook mooi vindt, aangezien je elkaar in je waarde laat en je iets toe wilt voegen.

Misschien het topic eens een kwartaal dicht laten, dan weten we waar de markt heen gaat, misschien dat de discussie dan ook die kant op gaat?

• Fiber

Fiber

Het feit is dat het een rode auto is. Of hij mooi is daar kun je over twisten maar daar kom je toch nooit uit, dat is een kwestie van smaak.

Maar in het huizen topic zijn er een paar die consequent 'goed nieuws' roepen als de prijzen weer eens vijf procent dalen. En anderen vinden dat juist weer 'slecht nieuws'. Punt is dat het in beide versies gewoon een kwestie van perspectief is en, net als bij smaak, kom je daar toch nooit uit. Noem het gewoon 'nieuws', houdt je bij de feiten, eventueel analyses, maar laat die waarde-oordelen achterwege. Dan wordt het vast een stuk gezelliger.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Feit is dat er twee mensen zijn. Ik noem het in dit geval goed nieuws en iemand reageert daarop. Ik zit dus in deze ook fout door nieuws goed nieuws te noemen. Alhoewel meer verkopen voor elke partij goed nieuws zijn. :)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:48:
Het feit is dat het een rode auto is.
Rood, of was het meer oranje :+
Het gaat erom dat je het weer niet met rust kunt laten. Je moet en zal tot een 'feit' komen en mijn mening is ondergeschikt.
Fiber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:48:
houdt je bij de feiten, eventueel analyses, maar laat die waarde-oordelen achterwege.
Dan kunnen we het topic beter vervangen door een RSS aggregator voor huizenmarkt nieuws.
Krisp schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:55:
Feit is dat er twee mensen zijn. Ik noem het in dit geval goed nieuws en iemand reageert daarop. Ik zit dus in deze ook fout door nieuws goed nieuws te noemen. Alhoewel meer verkopen voor elke partij goed nieuws zijn. :)
Tenzij je huizenopkoper of veiler bent, dan wil je liever nog wat veilingen. Je kunt niet op eieren blijven lopen. Daarnaast is je (onderbouwde) mening ventileren ook een onderdeel van een dergelijk topic.

Volgens mij is het discussiëren juist een stuk van de lol. Alleen het valt me wel op dat er nog bij het topic staat dat er niet teveel bijzaken langs moeten komen terwijl dat wel veel gebeurd.

Ps. succes met het zoeken naar een vorm. :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een populaire discussie wordt nu dus doodgeslagen omdat er nagedacht wordt over hoe dit topic geredigeerd moet worden? Het is een forum voor en door gebruikers. Moderators bewaken de sfeer en de forumregels. Nu wordt er geredigeerd op inhoud.

Los van het feit dat het topic op een ontzettend ongelukkig tijdstip gesloten wordt (kwartaalcijfers), vind ik het erg jammer te lezen dat er op inhoud gemodereerd wordt en niet op de vorm. Dat topic loopt in geen enkele vorm uit de hand. Er worden zijpaden genomen over onderwerpen die zijdelings te maken hebben met de huizenmarkt, dat vraagt soms wat aandacht.

Als er mensen zijn die de forumregels overtreden moet je die mensen aanpakken. Ik vind het erg jammer dat de hele discussie stilgelegd moet worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mfpower
  • Laatst online: 20:47

Mfpower

In dubio

JvS schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:51:
Een populaire discussie wordt nu dus doodgeslagen omdat er nagedacht wordt over hoe dit topic geredigeerd moet worden? Het is een forum voor en door gebruikers. Moderators bewaken de sfeer en de forumregels. Nu wordt er geredigeerd op inhoud.

Los van het feit dat het topic op een ontzettend ongelukkig tijdstip gesloten wordt (kwartaalcijfers), vind ik het erg jammer te lezen dat er op inhoud gemodereerd wordt en niet op de vorm. Dat topic loopt in geen enkele vorm uit de hand. Er worden zijpaden genomen over onderwerpen die zijdelings te maken hebben met de huizenmarkt, dat vraagt soms wat aandacht.

Als er mensen zijn die de forumregels overtreden moet je die mensen aanpakken. Ik vind het erg jammer dat de hele discussie stilgelegd moet worden.
Ik ben het hier helemaal mee eens.. Wat we ook niet moeten onderschatten is het belang van dit forum! Ik kom buiten Tweakers op heel veel sites (ook over de huizenmarkt) en dit is de enige plaats waar ik het idee heb dat er een genuanceerd, veelkleurig beeld wordt gegeven. Zonder dit topic zou ik zweven in de (on)werkelijkheid van gepropageerde/geinterpreteerde cijfers van belangenorganisaties zonder enige nuance. Dus ondanks de cyclische kant van dit forum is het voor veel mensen een realitycheck. Ik weet niet hoe populair het is buiten tweakers, maar voor mij heeft het een bijna maatschappelijke waarde.

Wat een tip kan zijn: veel zaken komen telkens voorbij, dus wellicht is het goed om een startpost te maken zoals bij producten-topics met goede links, een aantal standaardstandpunten + mogelijke oplossingen waaraan posters kunnen refereren zonder telkens hun punt te hoeven herhalen. We kunnen het dan bij het nieuws houden en/of nieuwe inzichten.

Tot slot, wat ik wel eens mis en af en toe probeer aan te stippen is dat wat mij betreft de discussie niet los staat van het maatschappelijke vraagstuk over onze samenleving, welke breder gaat dan de huizen alleen. IMHO valt hier nog wel winst te behalen, maar ik kan me ook voorstellen dat dit als off-topic wordt beschouwd.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

JvS schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:51:

Dan ben ik benieuwd wat jij inhoud vindt en wat vorm. Volgens mij heb ik juist gesteld dat de inhoud waardevol is, maar dat het aan de vorm wel eens ontbreekt (staatsjournaal, goed nieuws/slecht nieuws). Wat ik uit deze discussie haal is dat er behoefte is om strak te modereren op de vorm, maar dat de inhoud wel degelijk goed is.

De discussie stil leggen zorgt even voor bezinning. Ik zal vandaag het topic weer heropenen. :)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:48
Tja, als je niet over een waardering over cijfers (zijn ze goed of zijn ze slecht) mag/kunt praten, dan wordt dat topic een verzameling van nieuwsberichten/linkjes naar nieuwsberichten. Juist de duiding van die nieuwsberichten vanuit verschillende invalshoeken maken voor mij dat topic zo prettig om te lezen.

En ja, met 2 groepen met totaal tegengestelde belangen zal dat soms wat feller zijn, maar voor m'n gevoel valt het schelden/zwartmaken ontzettend mee.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Krisp schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:54:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat jij inhoud vindt en wat vorm. Volgens mij heb ik juist gesteld dat de inhoud waardevol is, maar dat het aan de vorm wel eens ontbreekt (staatsjournaal, goed nieuws/slecht nieuws). Wat ik uit deze discussie haal is dat er behoefte is om strak te modereren op de vorm, maar dat de inhoud wel degelijk goed is.

De discussie stil leggen zorgt even voor bezinning. Ik zal vandaag het topic weer heropenen. :)
Staatsjournaal, nieuwsberichten en (daaruit volgende) meningen daarover zijn inhoud, geen vorm. Onder vorm versta ik of mensen respectvol met elkaar omgaan, of er geen forumregels verbroken worden. Dat het onderwerp cirkeltjes draait en dat er slechte bronnen worden aangehaald of bronnen sterk worden bekritiseerd zou wat mij betreft absoluut buiten welke vorm van moderatie moeten vallen. Dat is gewoon redigeren van inhoud, onder de noemer "vorm".

Wat je moet aanpakken: mensen die elkaar aanvallen. Wat je zou kunnen aanpakken: Minder goede discussiestijlen (maar daar zou ik extreem terughoudend in doen). En als de discussie verzandt in gezever over "wat stom dat je het staatsjournaal noemt" en die metadiscussie gaat overheersen zodanig dat het onderwerp en de oorspronkelijke discussie eronder lijdt, (dat doet het nu zeker niet), dan kan je dat aanpakken (maar terughoudend)/

Ik noem even man en paard van wat ik vind dat niet aangepakt moet worden. Ph4ge komt vaak met dezelfde punten terug en heeft een zeer duidelijk polair standpunt, wat mensen uitlokt. Maar ik vind zijn bijdrage wel waardevol. Ook Oscar heeft een polair standpunt en spint berichten op zijn manier. Zijn bijdrage zijn ook niet one liners. En juist dat spinnen van berichten zorgt ervoor dat je zelf invalshoeken van berichten ziet die je niet direct zou zien.

Dit is gewoon de kracht van een forumdiscussie. De slapte is dat je overheersende mensen en meningen hebt en dat we nooit uit deze discussie gaan komen. Hier moet je naar mijn mening als moderator gewoon absoluut niet op willen ingrijpen.

Houd de forums gezellig, zorg ervoor dat mensen elkaar respecteren, pak mensen aan die de regels overtreden (dus niet de hele discussie) en discussieer als moderator lekker mee, ook met een mening (uiteraard), desnoods een gepolariseerde, maar houd je absoluut absoluut ver van de inhoud.

Het forum is gemodereerd, niet geredigeerd.

[Voor 6% gewijzigd door JvS op 11-04-2014 10:55]

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 23:49
Ik zie eigenlijk ook geen redenen, anders dan het aanvallen soms, om niet op dezelfde voet verder te gaan. Een oplossing zou zijn om in de topicstart een samenvatting weer te geven op meerdere vlakken (alternatieven HRA, het misbruiken van statistieken, de betrouwbaarheid van voorspellingen, het verloop van de woningmarkt in cijfers en omdat het zo leuk is om te zien de video's in chronologische volgorde met de uitspraken van Ger Hukker) en het daar zo min mogelijk meer over te hebben en zo veel mogelijk te verwijzen maar heeft iemand daar zin in?

PSN: Kjujay

• RemcoDelft
JvS schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:53:
Houd de forums gezellig, zorg ervoor dat mensen elkaar respecteren, pak mensen aan die de regels overtreden (dus niet de hele discussie) en discussieer als moderator lekker mee, ook met een mening (uiteraard), desnoods een gepolariseerde, maar houd je absoluut absoluut ver van de inhoud.
Hier ben ik het wel mee eens. De enorme tegenstellingen met enorme tegengestelde belangen botsen continu, maar dat gaat vrij netjes. En soms, heel soms, komt het zeldzame moment dat mensen het met elkaar eens zijn. Volgens mij is dat met Oscar en mij welgeteld 1 keer gebeurd de afgelopen jaren. Dat zijn toch mooie momenten :+
Ph4ge komt vaak met dezelfde punten terug en heeft een zeer duidelijk polair standpunt, wat mensen uitlokt. Maar ik vind zijn bijdrage wel waardevol. Ook Oscar heeft een polair standpunt en spint berichten op zijn manier. Zijn bijdrage zijn ook niet one liners.
Klopt ook wel. Ph4ge ben ik het vrijwel altijd mee eens, Oscar niet. En Kju, die geeft gewoon hele interessante inzichten in "dat wereldje". En aan de hand van zijn bijdragen schat ik in dat-ie weet waar-ie het over heeft. Senor Sjon waardeer ik als user, hoeft niet perse als moderator in dat topic. Ikzelf zal ondertussen ook een aardig imago hebben, ik probeer CBS-statistieken leesbaar in lange-termijn-grafieken te proppen, en af en toe gooi ik een balletje op.

Ik denk dat alle partijen het wel eens zijn met:
1. de huizenmarkt is verziekt
2. daar moet wat aan gedaan worden
3. de meningen wat er moet worden gedaan lopen enorm uiteen

Op korte termijn (denk aan enkele jaren) botsen heel veel persoonlijke belangen hierbij met wat goed zou zijn voor de huizenmarkt op lange termijn.

Ik verwacht dat een nieuwe topicstart met informatie weinig zin heeft, persoonlijk klik ik altijd meteen naar de laatste pagina van het topic. Een geheel nieuw topic zou tijdelijk helpen, maar daarna verdwijnt de startpost toch weer naar de achtergrond.

[Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 11-04-2014 11:28]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik vond het best goed gaan eigenlijk? Soms wel interessant, soms niet. En dankzij diverse inzichten/bijdragen juist één van de betere topics.

Het was toch dat het huizenmarkt topic één van de best bezochte onderwerpen van GoT was?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-05 12:51
Ik wou eigenlijk bij dit topic: Het herzien van de (Loon)belasting t.b.v. de huizenmarkt van mij het vooral hebben over belastingmaatregelen wat mogelijk verder ging dan de huizenmarkt alleen, maar blijkbaar is dat on-topic genoeg? Dit kan snel ontaarden in plaatjes over inkomsten en sparen en niet zo zeer over huizen alleen?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fijn dat er weer een topic is. Maar Waarom moet het nu weer in een nieuw topic gezet worden? Dat verandert toch helemaal niets?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ilantir schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:16:
Ik wou eigenlijk bij dit topic: Het herzien van de (Loon)belasting t.b.v. de huizenmarkt van mij het vooral hebben over belastingmaatregelen wat mogelijk verder ging dan de huizenmarkt alleen, maar blijkbaar is dat on-topic genoeg? Dit kan snel ontaarden in plaatjes over inkomsten en sparen en niet zo zeer over huizen alleen?
Past binnen het beleid van zoveel mogelijk modereren :P. Nieuw topic? > Op slot, ga maar centraal discussieren. Groot topic en zijspoort? Op slot, had er maar niet offtopic gegaan moeten worden :P.

Ik vind het wel een mooi (groot) onderwerp wat prima en specifiek in een los topic kan.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:50

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Wat mij betreft kan het weer open. Al helemaal hier om Kabinet hervormt huursector Het topic gaat teveel over koop en HRA en iets meer huur mag er wel bij want dat heeft op dit moment wel heel veel te maken met de algemene woningmarkt.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Ik vind het nogal jammer dat het topic is stilgelegd, en daar was m.i. ook weinig aanleiding voor. Voor mij kwam de sluiting echt uit het niets.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ilantir schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:16:
Mijn inschatting was dat het wel in het topic kon, juist omdat het voortkwam uit het vorige topic en duidelijk refereert naar de huizenmarkt. Als je echter bedoelde een topic te maken voor de herziening van de inkomstenbelasting: be my guest.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 17:54
ATS schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:53:
Ik vind het nogal jammer dat het topic is stilgelegd, en daar was m.i. ook weinig aanleiding voor. Voor mij kwam de sluiting echt uit het niets.
Dit, en het toenemende aantal mods wat mee discussieert vind ik niet fijn. Dit zat me ook al niet lekker bij de vorige keer toen het topic weer eens dicht ging. Je moet geen topics dichtgooien waarin je een vervelend of ander geluid hoort dan wat je in de mainstream media hoort.

Arnout Vos

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Arnout schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:21:
[...]

Dit, en het toenemende aantal mods wat mee discussieert vind ik niet fijn. Dit zat me ook al niet lekker bij de vorige keer toen het topic weer eens dicht ging. Je moet geen topics dichtgooien waarin je een vervelend of ander geluid hoort dan wat je in de mainstream media hoort.
Ik vind het geen enkel probleem dat moderators meedoen. Dat zijn vaak enthousiaste gebruikers juist ook.

Maar mijn mening over deze actie is denk ik wel duidelijk :P. Ik hoop dat er wat terughoudender over gedaan kan worden en dat meningen over de inhoud wat meer op de achtergrond blijven bij het modereren (dan heb je gewoon een andere pet op en moet je op andere zaken beoordelen). Laat de community elkaar maar corrigeren en bediscussiëren. Ingrijpen gewoon doen als mensen elkaar gaan aanvallen of voor rotte vis uitmaken enzo, dat is uiteraard prima.

[Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-04-2014 10:05]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Arnout schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:21:
[...]

Onder de naam van de mod kan je het subforum zien waar iemand mod. Aangezien ik bv alleen SG doe, doe ik geen acties in WI, maar maak gewoon een TR aan. Dat geldt ook voor andere mods buiten hun eigen fora. Alleen bij excessen grijpen we direct in zoals bij links naar illegale content e.d.

En wat ik al zei, ik ben pas een maand mod, maar mijn nickname bij elke post is nu rood. :p Ik ga echt niet minder posten hierdoor. ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Krisp schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:58:
Omdat die cijfers het beeld van de NVM weergeven en eerder beschikbaar zijn dan het kadaster. Bovendien (zie hieronder) heeft de NVM best interessante informatie waarover de discussie gevoerd kan worden.
Het probleem is gewoon dat er enorm veel zand in de ogen wordt gestrooid doordat er allerlei partijen zijn die claimen "cijfers" te hebben. Terwijl er maar 1 partij is die dat heeft, en dat is het Kadaster. Het probleem is dat keer op keer de cijfers van het CBS/Kadaster nauwelijks de media halen terwijl andere onbetrouwbare indicatoren wel groots worden uitgemeten. Daardoor ontstaat een heel gekleurd beeld. Het valt gewoon niet te ontkennen dat als je de cijfers van partijen als Makelaarsland en NVM naast het CBS/Kadaster legt dat er weinig van klopt en dat ze bovendien structureel te positief zijn. Makelaarsland zit er soms zelfs 50% boven!

Dit staat er gewoon op de site van de NVM, bovenaan bij hun doelstellingen:
Belangenbehartiging is een van de speerpunten van de NVM. Elke week is een vertegenwoordiger van de NVM meerdere dagen te vinden op het Binnenhof. Daarnaast zijn we ook in Brussel actief. Daarmee heeft de NVM de actiefste belangenbehartiging van de branche.

Belangenbehartiging is vaak een kwestie van lange adem, de juiste strategie, de juiste timing en de juiste mensen benaderen. Indien nodig wordt de lobby ondersteund door een publiciteitsactie. Maar vaak gaat het ook om de beïnvloeding achter de schermen. Belangenbehartiging is veel meer dan af en toe een persbericht uitsturen.
Het doel van hun publicaties van de NVM is de lobby te ondersteunen, niet om op een of ander manier een objectief of realistisch feiten naar buiten te brengen. Tel dat op bij het feit dat ze consequent fout zitten en ik denk dat er voldoende reden is om aan hun "cijfers" te twijfelen. Ik vind het een beetje misplaatst dat als hier kritiek op is het forum dicht moet. Ik heb op zich niets tegen lobby's, maar laten we het niet promoveren tot meer dan dat.

De cijfers zijn nog tot daar aan toe, maar de conclusies die al die andere partijen als waarheden presenteren hebben gewoon geen waarde in serieuze discussies. NOS publiceert de officiële cijfers van het Kadaster vaak niet, maar verstuurt push berichten als de NVM met een persbericht komt. Dat zijn zorgelijke ontwikkelingen, waar simpelweg het beestje bij zn naam noemen (staatsjournaal) nog wel een zeer beschaafde reactie is. Bovendien is het zorgelijk dat zelfs op regeringsniveau de officiële cijfers nauwelijks aandacht krijgen. En zowel de rol van de media en de overheid zijn prima subonderwerp voor deze discussie.

Het is juist de meerwaarde van dit topic dat je wat meer leest en bespreekt dan de onafgebroken stroom van goed nieuws. We krijgen immers steeds meer indicatoren, ik ken er alleen al 7 die vertrouwen op de woningmarkt meten. Al die cijfers halen het nieuws terwijl de harde cijfers het vaak niet halen en al die cijfers en berichten hebben altijd de crisis ontkent, dan wel de bodem verklaard. Het lijkt een bewust tactiek om zoveel ruis te creëren dat de werkelijke cijfers niet gelezen worden. Als je geen duiding wil van de constante stroom aan onbetrouwbare indicatoren zijn er oneindig andere sites waar je terecht kan. Er zijn maar weinig plaatsen waar je een enigszins diepgaande discussie kan voeren.

En ja, de belangen staan tegenover elkaar. Je hebt mensen zoals Remco en ik die ons proberen bezig te houden met het algemeen belang, terwijl er veel anderen zijn die vooral kijken naar hun eigen portemonnee, hun eigen handel. Ook is het een generatiekloof, van mensen die hun pensioen zien verdampen en jongeren die geen fatsoenlijke betaalbare woning kunnen vinden. Plus natuurlijk mensen die oprecht in de problemen zitten. Daarnaast ook het (door partijen als de NVM) gekoesterde dogma dat dure woningen op een of andere manier een goede ontwikkeling is en een doel op zichzelf is vs de nieuwe gedachte dat de woningmarkt een middel is en geen doel op zich.

Dat dat op een beschaafde en inhoudelijke manier botst lijkt mij niks mis mee. Wat mij betreft verandert er niks aan het topic. Hooguit het neer kwakken van de zoveelste persbericht van een belangenorganisatie als een soort van troll zou iets beperkt kunnen worden. Dat volgens Makelaarsland de transacties alweer op pre-crisis niveau's zitten en elk kwartaal met dubbele cijfers stijgen weten we nu wel, dat elke maand weer even tussen de discussie door droppen heeft volgens mij geen meerwaarde. Toen de prijzen bijna 10% daalde deden de mensen die niet geloven dat hogere prijzen goed zijn en gaan gebeuren dat ook niet. Uiteindelijk hebben we het sowieso over lange termijn ontwikkelingen en is het uberhaupt maar de vraag wat de meerwaarde is van al die persberichten in het topic.

En laten we wel wezen, de huizenmarkt heeft gewoon kenmerken van een piramidespel. Waarom denk je dat het in de politiek, in de lobby en in de media keer op keer over de starter gaat, zonder dat er ooit een echte starter mag meepraten? "Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers." Het prijzengeld is in dit geval een stijgende huizenprijs, de overdrachtsbelasting, makelaarsfees etc. Het is een structureel nationaal economisch probleem dat dat is hoe de huizenmarkt werkt en deze simpele observatie moet gewoon kunnen en we moeten er over kunnen praten hoe we dat voorkomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Kju
  • Laatst online: 28-05 23:49
Vaak is 75% van wat je schrijft gewoon correct dan wel goed onderbouwd maar dan zit er bijna altijd weer iets in waardoor de lezer niet eens meer ziet dat je ook goede dingen schrijft.
ph4ge schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:17:
[...]
Het probleem is gewoon dat er enorm veel zand in de ogen wordt gestrooid doordat er allerlei partijen zijn die claimen "cijfers" te hebben. Terwijl er maar 1 partij is die dat heeft, en dat is het Kadaster. Het probleem is dat keer op keer de cijfers van het CBS/Kadaster nauwelijks de media halen terwijl andere onbetrouwbare indicatoren wel groots worden uitgemeten. Daardoor ontstaat een heel gekleurd beeld. Het valt gewoon niet te ontkennen dat als je de cijfers van partijen als Makelaarsland en NVM naast het CBS/Kadaster legt dat er weinig van klopt en dat ze bovendien structureel te positief zijn. Makelaarsland zit er soms zelfs 50% boven!

Dit staat er gewoon op de site van de NVM, bovenaan bij hun doelstellingen:

[...]
Het doel van hun publicaties van de NVM is de lobby te ondersteunen, niet om op een of ander manier een objectief of realistisch feiten naar buiten te brengen. Tel dat op bij het feit dat ze consequent fout zitten en ik denk dat er voldoende reden is om aan hun "cijfers" te twijfelen. Ik vind het een beetje misplaatst dat als hier kritiek op is het forum dicht moet. Ik heb op zich niets tegen lobby's, maar laten we het niet promoveren tot meer dan dat.

De cijfers zijn nog tot daar aan toe, maar de conclusies die al die andere partijen als waarheden presenteren hebben gewoon geen waarde in serieuze discussies. NOS publiceert de officiële cijfers van het Kadaster vaak niet, maar verstuurt push berichten als de NVM met een persbericht komt. Dat zijn zorgelijke ontwikkelingen, waar simpelweg het beestje bij zn naam noemen (staatsjournaal) nog wel een zeer beschaafde reactie is. Bovendien is het zorgelijk dat zelfs op regeringsniveau de officiële cijfers nauwelijks aandacht krijgen. En zowel de rol van de media en de overheid zijn prima subonderwerp voor deze discussie.

Het is juist de meerwaarde van dit topic dat je wat meer leest en bespreekt dan de onafgebroken stroom van goed nieuws. We krijgen immers steeds meer indicatoren, ik ken er alleen al 7 die vertrouwen op de woningmarkt meten. Al die cijfers halen het nieuws terwijl de harde cijfers het vaak niet halen en al die cijfers en berichten hebben altijd de crisis ontkent, dan wel de bodem verklaard. Het lijkt een bewust tactiek om zoveel ruis te creëren dat de werkelijke cijfers niet gelezen worden. Als je geen duiding wil van de constante stroom aan onbetrouwbare indicatoren zijn er oneindig andere sites waar je terecht kan. Er zijn maar weinig plaatsen waar je een enigszins diepgaande discussie kan voeren.
Tot hier ben ik het met je eens.
En ja, de belangen staan tegenover elkaar. Je hebt mensen zoals Remco en ik die ons proberen bezig te houden met het algemeen belang, terwijl er veel anderen zijn die vooral kijken naar hun eigen portemonnee, hun eigen handel. Ook is het een generatiekloof, van mensen die hun pensioen zien verdampen en jongeren die geen fatsoenlijke betaalbare woning kunnen vinden. Plus natuurlijk mensen die oprecht in de problemen zitten. Daarnaast ook het (door partijen als de NVM) gekoesterde dogma dat dure woningen op een of andere manier een goede ontwikkeling is en een doel op zichzelf is vs de nieuwe gedachte dat de woningmarkt een middel is en geen doel op zich.
Remco akkoord maar jouw reacties vind ik vaak verre van objectief en zeker niet pleitend voor het algemeen belang. Voor de rest vind ik niet dat je het iemand kwalijk nemen als er vanuit een persoonlijke situatie wordt geredeneerd.
Dat dat op een beschaafde en inhoudelijke manier botst lijkt mij niks mis mee. Wat mij betreft verandert er niks aan het topic. Hooguit het neer kwakken van de zoveelste persbericht van een belangenorganisatie als een soort van troll zou iets beperkt kunnen worden. Dat volgens Makelaarsland de transacties alweer op pre-crisis niveau's zitten en elk kwartaal met dubbele cijfers stijgen weten we nu wel, dat elke maand weer even tussen de discussie door droppen heeft volgens mij geen meerwaarde. Toen de prijzen bijna 10% daalde deden de mensen die niet geloven dat hogere prijzen goed zijn en gaan gebeuren dat ook niet. Uiteindelijk hebben we het sowieso over lange termijn ontwikkelingen en is het uberhaupt maar de vraag wat de meerwaarde is van al die persberichten in het topic.
Eens
En laten we wel wezen, de huizenmarkt heeft gewoon kenmerken van een piramidespel. Waarom denk je dat het in de politiek, in de lobby en in de media keer op keer over de starter gaat, zonder dat er ooit een echte starter mag meepraten? "Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers." Het prijzengeld is in dit geval een stijgende huizenprijs, de overdrachtsbelasting, makelaarsfees etc. Het is een structureel nationaal economisch probleem dat dat is hoe de huizenmarkt werkt en deze simpele observatie moet gewoon kunnen en we moeten er over kunnen praten hoe we dat voorkomen.
En zodra ik zulke opmerkingen in één van je rants lees zal je niet kunnen voorkomen dat velen, in ieder geval ik, ondanks dat het verhaal erboven gewoon inhoudelijk goed beredeneerd is, je (post) niet meer serieus neemt en/of niet eens de moeite zal nemen om daar nog enige discussie over te voeren. Ik bedoel: wtf! piramidespel? Ik snap dat je gewoon die hele woningmarkt af wil zeiken en dat je niet open staan voor welk argument dan ook maar hoe ver kan je gaan? :P

PSN: Kjujay

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Ik zeg niet dat het een piramidespel is, maar het is gewoon een feit dat het kenmerken heeft van een piramidespel. Je quote note bene zelf de definitie van een piramidespel en je kan niet ontkennen dat de huizenmarkt overeenkomsten heeft. Het heeft niks met rant te maken, in constateer gewoon de overeenkomsten. Het feit dat de markt fundamentele overeenkomsten heeft met een piramidespel is gewoon iets waar je over moet over kunnen praten. Ik ben zelf ook deelnemer, er zullen maar weinig lezers zijn in het topic die een net zo'n duur huis als mij hebben. Dat wil niet zeggen dat ik het een gezonde situatie vind.

Dat een boodschap niet leuk is om te horen als je zelf profiteert van het spel wil niet zeggen dat anderen het niet mogen benoemen. Als jij het er niet mee eens bent dan moeten we daar gewoon een open discussie over voeren.

Ik neem het overigens mensen niet kwalijk dat ze voor hun eigen belang opkomen, net als dat ik het de NVM ook niet kwalijk neem dat ze heel effectief lobbyen. We moeten echter wel over onze schaduw kunnen heenstappen.

Overigens mag men best wat krachtige termen, zoals piramidespel, gebruiken als tegengewicht. De berichten in de media zijn ook niet bepaald genuanceerd.

[Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2014 14:46]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• RemcoDelft
ph4ge schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:06:
Ik neem het overigens mensen niet kwalijk dat ze voor hun eigen belang opkomen, net als dat ik het de NVM ook niet kwalijk neem dat ze heel effectief lobbyen.
NVM neem ik het niet kwalijk, NOS (of andere journalisten) wel als ze het klakkeloos overnemen zonder kritische noot.

• ATS
Krisp schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:35:
[modbreak]Ik stel voor dat er voor huurverhogingen een alternatief topic wordt aangemaakt. ManiacsHouse wil daaraan gaan werken, wie dat wil kan zich eventueel aansluiten. :) [/modbreak]
Waarom? Dat lijkt me niet productief. De huizenmarkt bestaat in feite uit drie delen: de koopmarkt, de sociale huurmarkt en de private huurmarkt. Die drie staan niet los van elkaar, en verdienen alle drie aandacht in hun samenhang. Ik zie niet in wat het verdelen over meerdere topics voor extra inzicht gaat zorgen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat onderdeel werd een opsomming van ieder zijn eigen huurverhoging en het wel/niet boven de inkomensgrens vallen. Dat komt beter tot zijn recht in een eigen topic dan een topic over de gehele woningmarkt.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ATS schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:19:
[...]

Waarom? Dat lijkt me niet productief. De huizenmarkt bestaat in feite uit drie delen: de koopmarkt, de sociale huurmarkt en de private huurmarkt. Die drie staan niet los van elkaar, en verdienen alle drie aandacht in hun samenhang. Ik zie niet in wat het verdelen over meerdere topics voor extra inzicht gaat zorgen.
In aanvulling op Señor Sjon: het huizenmarkttopic is een breed topic waar wel vaker dingen besproken worden die zich ontwikkelen naar een eigen topic. Zaken rondom sociale huur in samenhang met de andere door jou benoemde delen kunnen uiteraard nog besproken worden in het topic.

• Mikey5times
  • Niet online
Het huizenmarkt-topic is nog steeds "even dicht". De discussie hier ligt ook al een tijd stil, vermoedelijk omdat iedereen het er over eens is dat er geen goede reden was om het dicht te gooien.

De enige reden die voor het sluiten werd aangevoerd was dat er "tijd voor bezinning" nodig zou zijn. Of er nu echt bezinning nodig was zal ik even in het midden laten, maar twee en een halve week lijkt me toch ruim genoeg hiervoor. Of moeten we eerst nog een stille tocht houden of zo. |:(

Ik weet niet of de modjes intern nog discussie voeren, maar gooi dat topic anders alsjeblieft gewoon weer open, of kom anders met een heel goede onderbouwing waarom deze dit naar mijn mening zeer waardevolle topic nog langer dicht moet blijjven.

En ga aub nou niet nog een keer zeggen dat er nog zoveel andere topics/oude posts zijn om te lezen, met die redenering kan je heel tweakers wel offline halen, want er zijn nog zoveel andere goede tech-sites om te lezen. Hell, laten we heel internet op zwart zetten want er zijn nog zoveel goede boeken om te lezen 8)7

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Speciaal voor jou: Ontwikkelingen op de huizenmarkt #3. Lees ook de TW even door.

;)

• Mikey5times
  • Niet online
:$ Dat meen je niet..

In my defense, er was hier en in het oude topic geen officiële verwijzing te vinden naar het nieuwe topic. Al zie ik wel dat JvS al op 11 april zegt dat het fijn is dat er weer een nieuw topic is :z

Geen idee waarom er nu weer een nieuw topic nodig was, maar toch sorry voor de rant Krisp :+

• Anoniem: 459573
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Beste mod's, ten aanzien van dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1588912 wil ik kwijt dat ik het vervelend vind dat er aanstoot wordt gegeven aan de discussie en het als erg irritant wordt ervaren dat het zo de diepte is ingegaan. Ik heb geen problemen mijn mening te uiten, en die te verdedigen. En het kan door mij soms wat sterker worden aangezet dan de bedoeling is.

Als dit zo is opgevat, mijn excuses hiervoor! Wat me dwars zit is meer het feit dat het de discussie op een dusdanige wijze heeft verstoort dat er een modbreak nodig was. En dat zit me dwars, want dit was niet mijn bedoeling. Het zal eveneens mogelijk ogen doen knipperen dat een user hiervoor zijn excuses aanbied maar zo kan ik dus ook zijn, door me kwetsbaar op te stellen, omdat ik vind dat het zo hoort. Ik geef ook graag mijn fouten en gebreken toe als ik het idee heb dat dit op zijn plaats is.

Bij deze, en aan de betreffende mods. :)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vind het sportief dat je jezelf publiek excuseert. :) Ik hoop dat je de volgende keer oplet of de discussie nog in lijn is met de bedoelingen van de TS. Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk altijd een ander topic aanmaken.

• Anoniem: 459573
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Lijkt me ook beter inderdaad om er een aparte topic voor te openen. :)

Overigens en helaas zie ik dat men toch doorgaat met die langdradige discussie na de modbreak: https://gathering.tweaker...message/42160793#42160793

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 20:41

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb vandaag een topic geopend in WI over Tweakers in de Ondernemingsraad waarop ik inmiddels van 1 collega via DM al een reactie op heb gekregen. Aangezien ik vrij open ben in mijn profiel en tweakernaam is in 2 klikken te zien over welk bedrijf het gaat. Dat was wellicht niet zo handig van mij. Ik probeer mijn woordkeus goed te wegen, maar ja...

Is het mogelijk deze thread naar de huiskamer te verplaatsen? Daar heb ik in zoverre wat bescherming dat wat in de HK gebeurt, in de HK hoort te blijven :)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Rukapul
  • Laatst online: 21:05
In gevallen als deze is SG wel een optie, maar de HK eigenlijk niet.

deze reacties kunnen we uiteraard ook verwijderen

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Rukapul schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:18:
In gevallen als deze is SG wel een optie, maar de HK eigenlijk niet.
deze reacties kunnen we uiteraard ook verwijderen
Omdat er al gereageerd is door niet-HK tweakers?

• Rukapul
Nee, omdat het in HK wel erg offtopic is en ook weer niet zo persoonlijk om het in HK te laten landen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Okee, nou dan kijk ik wel wat uit met wat ik zeg....

• ATS
Waarom staat het Bitcoint topic (Bitcoin topic - deel 2) twee keer in het overzicht?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Omdat er eerder een alias naar W&I was toen het nog in het aparte Bitcoin forum stond. Je ziet dus nu het topic en het alias ;)

Edit: en nu niet meer :+

[Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-01-2015 15:34]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goed punt. Alias is weggehaald.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:17
Is het een idee om een apart salaristopic te starten voor niet ICT'ers? Ik denk dat je daarmee tot 2 aparte topics met een hogere kwaliteit kunt komen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Die is er al: Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?

De groep niet-technici is zo klein dat die wat mij betreft gewoon in een van beide topics mogen posten. Zo veel komt het ook weer niet voor. :)

Anoniem: 665931

*spam*

[Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 02-04-2015 14:50]

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Vanwaar de kattige en kinderachtige reaktie van Rukapul in http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45136143 ?

De discussie (zoals hij loopt) wordt door velen als super-ontopic gezien. Ookal drijven we soms af van de kern van het topic W&I. Hij gedraagt zich als een kleuterjuf. Er is geen enkele persoon die door het (ex-) CGI collectief verkeerd wordt bejegend. En ja, de toon is soms scherp. Maar dat is precies ook wat W&I bij CGI losmaakt aan gevoelens. En om dan woorden te kiezen als "een soort van (ex)corporate hangjeugd op ons forum neerstrijkt, denkt dat ze zelf de regels kunnen bepalen om onderwijl de discussie virtueel te slopen", dan heb je niet begrepen waar het topic over gaat en dan heb je niet begrepen wat er leeft.
Als forum en modcrew zijn we onafhankelijk en projectie van eventuele frustraties richten op GoT-crew mist doel.. Ja, dank je de koekkoek. Als Rakapul zich er niet mee bemoeid had, was dit ook niet gebeurd. Juist het ingrijpen resulteert in frustratie. Het gros van de W&I/CGI posters is beschaafd en intelligent. En een dergelijk ingrijpen/toonzetting is m.i. volstrekt buiten de maat.

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Aangezien het betreffende bericht verwijderd is, begrijp ik goed dat zelfs een referentie naar het Feedback topic als ongewenst wordt beschouwd? :? :X

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

snelkeuze0017 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:20:
Vanwaar de kattige en kinderachtige reaktie van Rukapul in http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45136143 ?

De discussie (zoals hij loopt) wordt door velen als super-ontopic gezien. Ookal drijven we soms af van de kern van het topic W&I. Hij gedraagt zich als een kleuterjuf. Er is geen enkele persoon die door het (ex-) CGI collectief verkeerd wordt bejegend. En ja, de toon is soms scherp. Maar dat is precies ook wat W&I bij CGI losmaakt aan gevoelens. En om dan woorden te kiezen als "een soort van (ex)corporate hangjeugd op ons forum neerstrijkt, denkt dat ze zelf de regels kunnen bepalen om onderwijl de discussie virtueel te slopen", dan heb je niet begrepen waar het topic over gaat en dan heb je niet begrepen wat er leeft.
Als forum en modcrew zijn we onafhankelijk en projectie van eventuele frustraties richten op GoT-crew mist doel.. Ja, dank je de koekkoek. Als Rakapul zich er niet mee bemoeid had, was dit ook niet gebeurd. Juist het ingrijpen resulteert in frustratie. Het gros van de W&I/CGI posters is beschaafd en intelligent. En een dergelijk ingrijpen/toonzetting is m.i. volstrekt buiten de maat.
Of CGI of personen verkeerd al dan niet worden bejegend is wat mij betreft een subjectieve stelling, waar mijn mening niet de jouwe is. En alhoewel zeker niet iedereen de sfeer verpest, is er wel degelijk een minderheid die hard haar best doet. Die spreken we aan, niet diegenen die hun best doen om opbouwend zijn.

Of ingrijpen van een mod (Rukapul of niet) e.e.a. heeft geëscaleerd doet niet ter zake. Mensen besluiten zelf dat ze zaken laten escaleren en drukken zelf op de 'verstuur'-button. Je kunt verwachten -zeker na mod-ingrijpen- dat er nogmaals ingegrepen zal worden. Feedback -via o.a. DM- is door ons beide beantwoord, evenals ik nu in het terugkoppelingstopic doe.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:34

bakkerl

Let there be light.

We gaan dit topic voorlopig even sluiten. Er wordt een nieuw topic geopend, die binnen een week geopend zal worden. Op deze -en andere- manieren hopen we de negativiteit uit het topic te halen. :)
Kijk ik er overheen of is deze er nog niet?

• Rukapul
bakkerl schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:50:
[...]

Kijk ik er overheen of is deze er nog niet?
Degene die zich als vrijwilliger had opgeworpen is er wellicht nog niet aan toegekomen. Check het even voor je :)

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 20:46
naar aanleiding van de verwijderde reacties in het "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" topic.

Het valt me op dat er de laatste tijd interessante discussies verwijderd worden uit dit soort topics omdat ze niet volledig ontopic zijn. Dit is erg jammer aangezien (ik in ieder geval) het interessant vind om te horen wat mensen buiten de IT sector verdienen en omdat het interessante discussies oplevert over salaris voor verschillende sectoren. Dit topic is, zoals de titel aangeeft, voor ICTers en GoTers.

Zou het mogelijk zijn als de modjes iets meer vrijdheid geven in het voeren van een gesprek? We kunnen natuurlijk ook het topic opspliten in twee topics als volgt.
  • Post je salaris topic
  • discussier je salaris topic
Voordeel is dat het salaris discussieren nu niet meer offtopic is maar ik denk dat de modjes het met me eens zijn dat het de discussie niet overzichtelijker maakt.

Kortom: iets meer vrijheid in het voeren van de gesprekken zou leuk zijn :)

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 19:38

Black Sparrow

Leiden Classical

zerokill schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:03:Kortom: iets meer vrijheid in het voeren van de gesprekken zou leuk zijn :)
Momenteel wordt iedereen daar geband...? En ja ik snap dat ze off-topic doorgingen, maar het is nooit een topic met enkel nummertjes geweest.

Not by the mercy of God, but by my own will I live! | Specs

• zerokill
Black Sparrow schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:59:
[...]

Momenteel wordt iedereen daar geband...? En ja ik snap dat ze off-topic doorgingen, maar het is nooit een topic met enkel nummertjes geweest.
Misschien tijd om een tweede topic te openen wat we het "discussieer je salaris topic" noemen.

@Modjes: Kunnen jullie misschien inwegen met wat nou precies de bedoeling is van de modbreaks? Zoals eerder gezegd, op deze manier sla je een aantal zeer interessante discussies dood.

• Rukapul
De discussies horen daar niet. De topicwaarschuwing uit deel 9 is ter verduidelijking teruggeplaatst die het eigenlijk goed samenvat:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van offtopic tags.
Het beleid is consistent. Handhaving is in de praktijk een uitdaging met name door subjecten die denken dat regels niet voor hen gelden. Dat roept een zekere mate van zero tolerance beleid over dat topic af met als enige variabele wanneer het toegepast wordt ;)

De discussies die daar actief zijn weggeknipt horen daar echt niet thuis: tig reacties over de voordeel van naast je werk wonen, persoonlijke overwegingen, welke lease auto men moet kopen, onderhandelingsstrategien, ... Hoort er niet thuis en zal er niet thuis horen. En dan heb ik de 'groupies' rond dat topic nog niet genoemd die alles aangrijpen om te reageren en discussieren.

Wil je discussie, heel simpel: nieuw/ander topic. Een schaduw discussie topic gaat er overigens niet komen: een onderwerp per topic.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:13
zerokill schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:03:
Kortom: iets meer vrijheid in het voeren van de gesprekken zou leuk zijn :)
Dan moet je gewoon naar iets als Reddit. Het blijkt daar wel dat moderatie door gewone users over het algemeen beter werkt dan het type moderatie zoals hier op Tweakers geld. Als jouw visie van wat on-topic is niet overeenkomt met dat van een mod delf je hoe dan ook het onderspit ongeacht of de rest van de gebruikers het nuttig en/of ontopic vinden.

Ik vind het dan ook erg grappig dat ze met de nieuwe vraag topics naar iets als SO kijken (SO is absoluut geen forum) en niet naar succesvolle communities als Reddit.

[Voor 13% gewijzigd door Hydra op 07-01-2016 15:55]

https://niels.nu

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wordt daar zo streng gemodereerd eigenlijk? Slaan mensen elkaars hoofd in? Of is het uit een bepaald principe?

• Anoniem: 311786
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sommige reacties in dat topic zijn zeker niet constructief voor het verloop ervan. Vaak gaan mensen te lang/ver door met reageren en elkaar vragen stellen, waardoor de essentie van het topic een beetje verloren gaat. Desalniettemin is het jammer dat mods dan meteen woorden zoals "meuk" en "geneuzel" gebruiken. We zijn volgens mij volwassenen onder elkaar, laten we elkaar ook zo behandelen en zo aanspreken. De middelbare school is voor de meeste mensen in dat topic verleden tijd ;) Dat gezegd hebbende zijn veel van de reacties die zijn verwijderd (ik heb de meeste daarvan kunnen lezen voor het wegmodden ervan) in mijn ogen ook terecht verwijderd, dus ik heb niet zoveel aan te merken op de mods wat dat betreft.

Last but not least... ik lees ook vaak erg nuttige en handige dingen die later ineens weggemod zijn. Dat terwijl bepaalde reacties echt een toegevoegde waarde bieden voor de geïnteresseerden. Soms is het misschien wat handiger om iets minder snel de mod-knop te gebruiken. Ik acht de mods wijs genoeg om objectief te kunnen beoordelen wat constructief is en wat daadwerkelijk "geneuzel (;))" is.

• zerokill
Mod wil dat er graag alleen lijstjes worden gepost. Het jammere is dat er heel veel interessante en vooral leerzame gesprekken worden afgekapt.

Ik denk dat het doel van het topic een beetje uit het oog verloren is. Ja, het is interessant op te showen met je salaris maar een topic als dat is bij uitstek geschikt om met elkaar in gesprek te gaan over salaris, arbeidsvoorwaarden ed.

Een apart topic aanmaken voor alle verschillende beroepen, branches of weet ik veel wat lijkt me veel minder nuttig dan 1 centraal topic waar iedereen wat van kan leren

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 19:16
Mijn post

Dan maar hier even verder voor feedback, meningen etc. Loonwijzer helpt me namelijk helemaal niet, want software programmeur is gewoon 1 grote verzamelbak. En ik geloof niet dat een PHP/C++/Java dev met hetzelfde aantal jaar ervaring op de markt hetzelfde doen. In het topic zelf zie ik vrij weinig Java full EE stack developers, en naar mijn idee/ervaring wat ik gehoord heb is ervaring daarmee waardevoller dan mobile/core/web Java devs. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over (Af)studeeronderzoeken en -enquetes - post ze hier.:
Kalief schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:30:
Ik zie hierboven veel enquêteposts waarvan niet duidelijk is tot wanneer ze lopen. Artificial-sun wees daar ook al op. Alleen de laatste van Fardis bevat een 'uiterste houdbaarheidsdatum'. Van mij mag die einddatum ook wel als harde eis worden gesteld.
M.i. goed idee om toe te voegen als iets voor in de enquete-post :) De gemiddelde enqueteur komt immers niet terug om het te melden..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Orion84
  • Laatst online: 28-05 19:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb het toegevoegd aan de topicstart en ook maar even een topicwaarschuwing geplaatst :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 21:07
Mag ik vragen waarom het topic "Scheiding financiële druk" naar de lounge is verplaatst?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ik quote Senor Sjon:
Señor Sjon schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:54:
Gezien de vele persoonlijke gegevens van de TS en het open karakter van WI, move ik dit topic naar TL.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 21:07
oké helder. Alleen zonder toegang tot de lounge was die post niet te zien ;)

[Voor 3% gewijzigd door One-eye864 op 19-08-2016 20:37]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02
Tegenwoordig mag je zelfs bij het ongereguleerde tweakblogs niks meer verloten. Immers er zou de kans kunnen bestaan dat er dan niet geheel onafhankelijke reviews komen ofzo.

Anyway, met dat in het achterhoofd verbaast het me nogal dat esminia gewoon hier zijn scam door mag promoten. Ik zou direct een permaban verwachten, en op zijn minst dat zijn promotie van scams worden verwijderd.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

edit: niet meer relevant.

[Voor 96% gewijzigd door Krisp op 09-01-2017 13:50]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.

[Voor 28% gewijzigd door zeef op 09-01-2017 12:36]

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:50
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Lijk me gewoon een goede plek om dit te bespreken, beetje raar dat dat nu weggejorist wordt.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Dat topic is nummer 3 in de Google zoekresultaten voor Engofor en een goede waarschuwing voor iedereen die hierin wil 'investeren'. Het zou beter zijn het topic terug te plaatsen met een slotje zodat mensen toch 2x nadenken voordat ze geld doneren aan die club.

• FragileM64
  • Laatst online: 17:34
Jammer dat er nu een waarschuwing minder te vinden is voor dit soort praktijken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar in dit geval is het minste dat Tweakers kan doen wat mij betreft een dikke vette waarschuwing.

Inderdaad is alles nu wel gezegd en voegt verdere discussie wellicht weinig toe, waarom dan niet zoals Whatson voorsteld afsluiten met een mooi geformuleerde waarschuwing (door moderator) en slotje?.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• zeef
We hebben gewaarschuwd, dat heeft echter niet geholpen. Een aantal berichten waren beschuldigingen/beweringen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40
Ik bedoel een waarschuwing aan potentiële investeerders slachtoffers, niet aan de deelnemers van de discussie in het topic.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Whatson
  • Niet online
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:37:
We hebben gewaarschuwd, dat heeft echter niet geholpen. Een aantal berichten waren beschuldigingen/beweringen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen.
Bij het verwijderen van dat topic (uit de Google zoekresultaten) legitimeer je hun business alleen maar. Diverse mensen uit de community willen anderen waarschuwen om zo ver mogelijk er vandaan te blijven. Het is wachten op de volgende die een topic opent op tweakers die ook zijn geld kwijt is, op deze manier.

Die berichten over de manier van rendement zijn gewoon rechtstreeks van de website en worden door meerdere mensen ontkracht. (1.5% per dag, wat denk je zelf) aangevuld met waarschuwing van AFM mbt tot Ponzi schemes kun je mensen gewoon zelf 1+1 laten optellen.

[Voor 17% gewijzigd door Whatson op 09-01-2017 13:02]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiële) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Ik hoef niet aan het beleid te tornen, maar is het niet verstandiger om het topic gewoon te sluiten en terug te zetten in PFSL? Nu haal je het weg en is er totaal geen referentiekader meer aanwezig binnen GoT of buiten GoT.
Whatson schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Bij het verwijderen van dat topic (uit de Google zoekresultaten) legitimeer je hun business alleen maar. Diverse mensen uit de community willen anderen waarschuwen om zo ver mogelijk er vandaan te blijven. Het is wachten op de volgende die een topic opent op tweakers die ook zijn geld kwijt is, op deze manier.
Dit dus.

* Outerspace was niet wakker genoeg.

[Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2017 13:02]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Sissors
  • Laatst online: 21:02
Begrijp ik nu goed dat de uiteindelijke reden dat dit is weggegaan dus is dat we niet lief genoeg waren tegen zo'n soort bedrijf. Ik zou ze oplichters willen noemen, maar dat mag dus niet?

• zeef
Sissors schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:08:
Begrijp ik nu goed dat de uiteindelijke reden dat dit is weggegaan dus is dat we niet lief genoeg waren tegen zo'n soort bedrijf. Ik zou ze oplichters willen noemen, maar dat mag dus niet?
Tenzij je dit onomstotelijk kan bewijzen mag je bedrijven geen oplichter noemen. Die discussie over dit bedrijf gaan we hier niet opnieuw voeren. We bekijken nog wat te doen met het topic.

• Whatson
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:08:
Of tweakers heeft een email gekregen met dure termen erin.

• zeef
Het is niet de bedoeling om hier verder te speculeren (:P) over hoe en wat. De toelichting is alles wat ik op dit moment kwijt wil. Verdere discussie zal worden verwijderd.

edit: ga nou niet toch door. Het topic is voorlopig weg, de uitleg staat hier. Meer willen we nu niet kwijt en alle verdere discussie gaat naar de /dev/null.

[Voor 60% gewijzigd door zeef op 09-01-2017 14:01]

• MrAngry
  • Nu online
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Tenzij je dit onomstotelijk kan bewijzen mag je bedrijven geen oplichter noemen.
Het is in het topic met 99% zekerheid bewezen dat het een scam is. Wat wil je nog meer.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee