Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Persoonlijke FinanciŽn, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 64.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Exor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:44
Het heeft niet veel nut om hier verder op in te gaan. Wil je echt de mensen helpen dan kan je beter een melding doen bij het afm, de FIOD of Team Criminele Inlichtingen om de legitimiteit van het bedrijf te laten controleren.

Er is op dit moment geen 100 procent uitsluiting dat zij mensen zitten op te lichten ookal gaan bij velen hier de alarmbellen rinkelen. Het probleem bij 'oplichting in het algemeen' is dat het kwaad al geschied is en daarnaast moet je zelf ook de gedupeerde of belanghebbende zijn om iets met zekerheid te zeggen. Je bent inderdaad onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. In sommige gevallen is dit voordelig, in andere gevallen juist niet.

Exor wijzigde deze reactie 09-01-2017 23:04 (30%)

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:03

Rannasha

aka "Species5618"

Ik had, zoals ik het topic al aangegeven had, de AFM al ingelicht. Vandaag heb ik de volgende reactie ontvangen:
quote:
Geachte heer <ikke>,

Op 5 januari 2017 hebben wij uw onderstaande melding over Engofor B.V. ontvangen. Dank u wel hiervoor.

Engofor B.V. staat onder die naam op dit moment niet in de registers van de AFM.

Wij wijzen er op dat de beloofde rendementen uitzonderlijk hoog zijn. Dergelijke rendementen zijn ongeloofwaardig. Wij kunnen niet direct zeggen of het hier een illegaal opererende onderneming betreft, maar gelet op de beloftes raden wij grote voorzichtigheid aan bij het zaken doen met deze partij.

Verder vertellen wij wat de Autoriteit FinanciŽle Markten (AFM) met uw melding doet.

Wat doet de AFM?

Een melding kan aanleiding zijn voor een nader onderzoek door de AFM. Vervolgens kunnen we besluiten maatregelen te treffen, bijvoorbeeld het opleggen van een boete of aangifte bij het Openbaar Ministerie. Met uw klacht levert u een belangrijke bijdrage om de financiŽle markten eerlijk te laten werken. Jaarlijks melden meer dan vierduizend mensen hun klacht bij de AFM.

De AFM kan geen persoonlijk (financieel) advies of bemiddeling bieden. Daarnaast mag de AFM helaas geen terugkoppeling geven over de afhandeling van uw melding. Op onze website leest u meer over hoe de AFM werkt als er een melding wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,

<AFM medewerker>

Senior Medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht
Toezicht Service Centrum

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:16
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:58:
Ik had, zoals ik het topic al aangegeven had, de AFM al ingelicht. Vandaag heb ik de volgende reactie ontvangen:

[...]
Bovenstaande had een mooie geweest om het Engofor topic mee af te sluiten. Zo wordt het teruggevonden in google en is het duidelijk voor geÔnteresseerden dat ze alvast hun papierwerk niet op orde hebben.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Jumpman
  • Laatst online: 08:26
quote:
FragileM64 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Bovenstaande had een mooie geweest om het Engofor topic mee af te sluiten. Zo wordt het teruggevonden in google en is het duidelijk voor geÔnteresseerden dat ze alvast hun papierwerk niet op orde hebben.
Helemaal mee eens, laat in ieder geval een waarschuwing staan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:58:

[...]
Top! Jammer dat ze geen terugkoppeling doen, had het wel mooi gevonden als ze bekend hadden gemaakt dat ze Diego van zijn bed gaan lichten.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:18

zeef

Communitymanager in ruste

Ik begrijp dat het vervelend is en het is niet iets wat we graag doen. Het gaat hierom: Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Hoe we daar in de toekomst mee omgaan, daar zijn we nog over aan het denken.

Op dit moment is er over deze zaak echt niet meer te melden vanuit onze kant.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• Whatson
  • Niet online
quote:
zeef schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:07:
Ik begrijp dat het vervelend is en het is niet iets wat we graag doen. Het gaat hierom: Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Hoe we daar in de toekomst mee omgaan, daar zijn we nog over aan het denken.

Het ging om de terugkoppeling vanuit de AFM. ;)

Maar nu je het er toch over hebt:
quote:
als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Hoe we daar in de toekomst mee omgaan,
Dus er is inderdaad wellicht contact geweest met Engofor.

• zeef

zeef

quote:
Whatson schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Het ging om de terugkoppeling vanuit de AFM. ;)

Maar nu je het er toch over hebt:

[...]

Dus er is inderdaad wellicht contact geweest met Engofor.
quote:
zeef schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:07:
quote:
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiŽle) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.

zeef wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:00 (35%)

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 23:51

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Krisp schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:00:
[modbreak]Dit topic gaat niet over de huizenmarkt of HRA. De vraag van TS draait om financieringsmogelijkheden van een vriend. Er zijn andere topics voor de overige onderwerpen. [/]
Kunnen we het huizenmarkt topic dan eens opschonen? Ik heb het idee dat dat continu loopt te ontsporen in gemopper over de prijzenrush in (voornamelijk) Amsterdam en geklaag over gemeentebeleid als het om grondprijzen gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
Stoney3K schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Kunnen we het huizenmarkt topic dan eens opschonen? Ik heb het idee dat dat continu loopt te ontsporen in gemopper over de prijzenrush in (voornamelijk) Amsterdam en geklaag over gemeentebeleid als het om grondprijzen gaat.
Ik heb je reactie even uit het desbetreffende topic gehaald. :)

Het huizentopic mag ook daar over gaan. Niets staat je in de weg om het topic een andere richting op te duwen. Echter, anderen mogen ook klagen over grondprijzen. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• ViNyL
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Hun site is sinds een paar dagen offline, misschien is dit het moment het topic weer uit de TC te halen?

Zie ook https://www.politie.nl/ni...ichting-en-witwassen.html

ViNyL wijzigde deze reactie 17-03-2017 16:02 (16%)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ViNyL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Hun site is sinds een paar dagen offline, misschien is dit het moment het topic weer uit de TC te halen?

Zie ook https://www.politie.nl/ni...ichting-en-witwassen.html
Wat zou daar de meerwaarde van zijn?

Het is een draak van een topic die ook nog eens uitwaaierd naar allerlei met naam genoemde individuen en ongesubstantieerde claims van vermeende (indirecte) betrokkenheid.

Ik zie niet hoe we dat after the fact met goed fatsoen en efficient kunnen terugplaatsen.

• zeef

zeef

quote:
Rukapul schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:23:
[...]

Wat zou daar de meerwaarde van zijn?

Het is een draak van een topic die ook nog eens uitwaaierd naar allerlei met naam genoemde individuen en ongesubstantieerde claims van vermeende (indirecte) betrokkenheid.

Ik zie niet hoe we dat after the fact met goed fatsoen en efficient kunnen terugplaatsen.
Dat is het probleem inderdaad. De waaier aan claims en beschuldigingen die voor ons niet te verifiŽren zijn.

• Whatson
  • Niet online
Even over Engofor: onze Diego zit in een RTL serie, zag het net voorbij komen als promo:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga...23-3021-972d-32279ba5c361

as dinsdag

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:36
*Spuit11*

One-eye864 wijzigde deze reactie 30-03-2017 16:02 (95%)

• Jumpman
quote:
Naar Engofor loopt een onderzoek: https://www.rtvutrecht.nl...vanwege-piramidespel.html. De website is ook weg en op Facebook is het stil. Het lijkt afgelopen. :)

• opblaastent
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-10 16:00
Jullie zijn allemaal te laat.. Partnerkeuze!

• opblaastent
Please react

• opblaastent
25.4 datum de rest klopt niet .

• opblaastent
Ik bn nieuw

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:30

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Welkom :)

Geen idee wat je verder bedoelt met de reacties hierboven, dus als je daar nog reactie op wilt: graag verduidelijking :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• opblaastent
Dank ik ben nieuw en verdwaal in de techniek. Maar probeer te helpen. Laten we er van uit gaan dat de wereld gek is geworden Mooi uitgangspunt.

• opblaastent
Jonge mannen 2 kinderen ik weet er alles van . Camping en de hele rotzooi. Iedereen 1 tas de rest is niet nodig. Is je auto te klein? dan heb je te veel mee??!!

• opblaastent
Een vrouw met 10 paar schoenen?? Kan Eruit!

• opblaastent
Orion help me??

• opblaastent
Ben 53 Jaar

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:54
Gaat het verder goed met je? 8)7

To dare is to do

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeneRoDen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-06 09:43
Hallo,

Geen idee of ik dit wel mag plaatsen? Maar hulp in het volgende onderwerp zal erg fijn zijn! :-)

Weten jullie waar je startende ICT 'ers kan vinden? Nog aan het studeren of bijna klaar, maakt niet zoveel uit.

Ben samen met een vriend een online platform aan het neerzetten en we zoeken nog een back-ender om mee te sparren en samen te werken.

We komen nu vooral op "paywalls" terecht :( . We hebben eigenlijk niet echt een vacature maar websites vragen zo 150 tot 500 euro. Dat is ons te gek als start - up :-). Helemaal omdat we nog in de ontwikkelingsfase zitten. Ter indicatie we zijn zelf 27 jaar en beginnen net aan het werkende leven!

Ben benieuwd wat jullie denken :) .

DeneRoDen wijzigde deze reactie 22-05-2017 21:43 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

https://tweakers.net/aanbod/

Daar kan je ook een vraag advertentie plaatsen voor IT diensten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• japgun
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-09 17:41
Ah joh, stuur die jongen een prive berichtje als iemand weet. Dat schieten de real-life karma punten door het dak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeneRoDen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-06 09:43
Thanks Orion! Snelle reactie trouwens, had ik niet verwacht na 2 weken stilte hier.

Zal daar eens even verder neuzen. Dacht dat een advertentie plaatsen ook niet mocht in verband met werving oid? Kan daar gewoon iets opzetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Met de recente koersstijgingen van zo'n beetje alles dat enigszins op een cryptocurrency lijkt, is het Cryptocurrency - handel en koers #2 topic flink drukker geworden. Helaas betekent dat ook dat er veel vragen langskomen die makkelijk zelf op te zoeken zijn of weinig toevoegen aan de discussie.

Ik heb de topicstart van dit topic een flinke opfristbeurt gegeven, dus veel dingen die regelmatig door beginners worden gevraagd zijn daar nu te vinden (en ik wil de TS wel verder uitbreiden als er andere zaken bijkomen die handig zijn om te melden).

Het zou daarom prettig zijn als de topicwaarschuwing boven de quick reply wat uitgebreid kan worden. Een verwijzing naar de TS voor mensen die vragen hebben zou nuttig zijn. Daarnaast een mededeling dat het simpelweg vragen wat wij denken dat de koers van Coin XYZ gaat doen niet nuttig is (op deze manier wordt er ook niet regelmatig het plaatje van de waarzegger met de kristallen bal gepost als reactie).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:22:
Met de recente koersstijgingen van zo'n beetje alles dat enigszins op een cryptocurrency lijkt, is het Cryptocurrency - handel en koers #2 topic flink drukker geworden. Helaas betekent dat ook dat er veel vragen langskomen die makkelijk zelf op te zoeken zijn of weinig toevoegen aan de discussie.

Ik heb de topicstart van dit topic een flinke opfristbeurt gegeven, dus veel dingen die regelmatig door beginners wordt gevraagd is daar nu te vinden (en ik wil de TS wel verder uitbreiden als er andere zaken bijkomen die handig zijn om te melden).

Het zou daarom prettig zijn als de topicwaarschuwing boven de quick reply wat uitgebreid kan worden. Een verwijzing naar de TS voor mensen die vragen hebben zou nuttig zijn. Daarnaast een mededeling dat het simpelweg vragen wat wij denken dat de koers van Coin XYZ gaat doen niet nuttig is (op deze manier wordt er ook niet regelmatig het plaatje van de waarzegger met de kristallen bal gepost als reactie).
idd ik heb de moderatie hier ook al aangekaart.

Moderatie in cryptohandel topic

Het mag wel wat strakker als ik zie hoeveel dubbelposts oneliners en slow chat er voorbij komt.
Voor een topic wat al zo snel gaat helpen deze zaken niet mee.

Defector wijzigde deze reactie 23-05-2017 14:29 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 07:48
Misschien kunnen we een Telegram group starten?

Verkeerde topic, sorry

Spacewide wijzigde deze reactie 05-06-2017 20:15 (25%)

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:16

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

quote:
Defector schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:26:
Het mag wel wat strakker als ik zie hoeveel dubbelposts oneliners en slow chat er voorbij komt.
Het punt is, hoe dan strakker? Ik ben al behoorlijk aan het puin ruimen, maar het is dwijlen met de kraan open. En er is een behoorlijke aanwas aan nieuwelingen, zodat consequenties verbinden aan overtredingen ook niet echt zin heeft. Daarnaast, het continuŽ geroep om bans en strakkere moderatie in de topic zelf draagt ook niet echt bij. :)

Ik gooi de topic voor nu even op slot. Hopelijk dat men zich dan ook realiseert dat het even een tandje minder mag.

Verder gaat de quickreply vanaf nu gewoon uit, en ik heb de topic warning iets aangepast. Hopelijk doet het grotere font icm de reageerpagina mensen nu wat meer realiseren wat wel en niet de bedoeling is...

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

Waarom wordt er iedere keer na X posts een nieuw topic geopend? Komt een beetje over als het GoT van tien jaar terug. ;-)

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• SeŮor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:29

SeŮor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Normaal is het 10k posts, maar zoals je in de sluitmessage van de vorige kan lezen, was het meer een soort slowchat dan wat anders: .oisyn in "Cryptocurrencies - handel & koers #3"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
SeŮor Sjon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:12:
Normaal is het 10k posts, maar zoals je in de sluitmessage van de vorige kan lezen, was het meer een soort slowchat dan wat anders: .oisyn in "Cryptocurrencies - handel & koers #3"
Waarom 10k dan? Technisch is er volgens mij geen beperking meer op de grootte van een topic.

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeŮor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:29

SeŮor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Omdat boven de 10k posts de search indexer e.d. het allemaal minder leuk gaan vinden. Dat kan @crisp je denk ik wel vertellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

quote:
pven schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Waarom 10k dan? Technisch is er volgens mij geen beperking meer op de grootte van een topic.
Paginering, zoeken in een topic etc. wordt allemaal trager. Dat laatste is sowieso functioneel ook een crime, want grote topics zijn per definitie onoverzichtelijk en dus ongeschikt om dingen in terug te vinden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

In het [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 komen regelmatig vragen / discussies langs over vermogensbelasting op cryptocurrencies. Ik denk dat het goed is om een apart topic over dit onderwerp te maken en de discussie af te splitsen van het handels-topic.

Ik wil wel een topicstart schrijven voor dit topic.

• kjeldlarmit
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-10 14:16
quote:
Rannasha schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:44:
In het [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 komen regelmatig vragen / discussies langs over vermogensbelasting op cryptocurrencies. Ik denk dat het goed is om een apart topic over dit onderwerp te maken en de discussie af te splitsen van het handels-topic.

Lijkt me inderdaad een enorm goed idee. Heb enorm veel aan het Cryptocurrencies topic gehad, en heb inderdaad ook wel wat vragen omtrent de vermogensbelasting.

• Willemhubers
  • Laatst online: 15:55
quote:
Rannasha schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:44:

Goed idee, vooral ook wat voor 'bewijsmateriaal' je moet verzamelen om aan te tonen dat je currency op 1 januari x waarde had lijkt me interessant.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Daar is toch al een topic over? belasting en virtuele goederen

Orion84 :w

gambieter wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:15 (8%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Die had ik niet gezien. Maar goed, dat topic mist een duidelijke topicstart waarin uitgezet staat wat de regels zijn. Hoewel er op dit gebied zeker ruimte is voor discussie / interpretatie (wat ook in dat topic gebeurt), is de basis van het onderwerp best duidelijk. En het is juist dat waar toch regelmatig terugkerende vragen over komen in het handels-topic.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
Waarom staat Het onvoorwaardelijke basisinkomen topic deel 2. in PFSL en niet in AWM...?

Ik vind dat duidelijk een politiek meningen topic dat in AWM thuishoort waar (vrijwel) geen van de posters persoonlijke ervaringen mee heeft.

Beaches are for storming!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Į\_(ツ)_/Į

Vanwaar dat Mag je met een bijstandsuitkering , geld sparen ? nog steeds open is (ondanks een TR)? het topic is compleet offtopic gegaan, op de man spelen en eindeloze discussie over links en rechts denkers etc. Elk ander topic had allang dicht geweest of het offtopic geblaat verwijderd, maar bij dit topic niet :?

Fietsbel wijzigde deze reactie 07-07-2017 17:32 (23%)

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Ik vind dat er een veel duidelijkere scheiding moet komen tussen de praktische en persoonlijke vragen en de antwoorden daarop, die horen hier in dit forum, en de achterliggende meta discussies met politiek getinte meningen en zo. Laatstgenoemde discussies horen in AWM of zo in mijn ogen.

Zie ook mijn reactie hierboven, waar ik ook nog steeds geen antwoord op heb.

Dat topic hierboven genoemd door Fietsbel is gewoon een simpele praktische vraag waar een simpel antwoord op kan komen. De achterliggende meta discussie is inderdaad compleet off topic en zou in mijn ogen verplaatst moeten worden naar een apart topic in AWM of zo.

Fiber wijzigde deze reactie 07-07-2017 18:26 (26%)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Even wat inhalen.
quote:
Fiber schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:18:
Waarom staat Het onvoorwaardelijke basisinkomen topic deel 2. in PFSL en niet in AWM...?

Ik vind dat duidelijk een politiek meningen topic dat in AWM thuishoort waar (vrijwel) geen van de posters persoonlijke ervaringen mee heeft.
Het past imo in beiden. :) Het gaat ook over persoonlijke financiŽn. Vanuit historische redenen laten we hem daarom staan.
quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:35:
Vanwaar dat Mag je met een bijstandsuitkering , geld sparen ? nog steeds open is (ondanks een TR)? het topic is compleet offtopic gegaan, op de man spelen en eindeloze discussie over links en rechts denkers etc. Elk ander topic had allang dicht geweest of het offtopic geblaat verwijderd, maar bij dit topic niet :?
Volgens mij zijn we hier weer ontopic? We proberen te modereren waar we kunnen, maar afgelopen week was ik bijvoorbeeld vrij druk. :)
quote:
Fiber schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:21:
Ik vind dat er een veel duidelijkere scheiding moet komen tussen de praktische en persoonlijke vragen en de antwoorden daarop, die horen hier in dit forum, en de achterliggende meta discussies met politiek getinte meningen en zo. Laatstgenoemde discussies horen in AWM of zo in mijn ogen.

Zie ook mijn reactie hierboven, waar ik ook nog steeds geen antwoord op heb.

Dat topic hierboven genoemd door Fietsbel is gewoon een simpele praktische vraag waar een simpel antwoord op kan komen. De achterliggende meta discussie is inderdaad compleet off topic en zou in mijn ogen verplaatst moeten worden naar een apart topic in AWM of zo.
Topics met beleidsdiscussies die persoonlijke financiŽn raken, kunnen in beiden. Daar mag m.i. best flexibiliteit in zitten. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Als dat het beleid is dan ga ik die topics verder nog wat meer mijden. Ik vind het prima om als dat kan mensen persoonlijk te helpen of er zelf wat van te leren en zo, maar heb absoluut geen zin om onverwacht in een AWM-achtige discussie te belanden. Ik denk dat de TS van Mag je met een bijstandsuitkering , geld sparen ? zich ook rot geschrokken is van de waterval aan reacties die een simpele praktische vraag op die manier kan veroorzaken. Ik zou me wel twee keer bedenken een volgende keer en dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Daarom ben ik dus voor een veel duidelijkere splitsing, en zo moeilijk hoeft dat verder echt niet te zijn. Persoonlijk en praktisch advies etc. in PFSL. Politieke getinte meningen, beleid en andere meta-discussies in AWM.

Maar goed, mijn mening moge duidelijk zijn, doe er mee wat jullie goeddunkt, maar wees je bewust van de gevolgen.

• killmejo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-07 16:32
Verkeerde thread

killmejo wijzigde deze reactie 12-07-2017 02:32 (132%)

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Hoe staat het met de moderatie van het bitcoin handelstopic? Er is weer een opleving van een aantal coins. Dit gaat gepaard met een aantal adepten die deze met hand en tand verdedigen en ophemelen. Schijnbaar zonder het vermogen om in te gaan op argumenten maar wel uitstekend op de man kunnen spelen. zie Stoffa in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4"

Er is wel een mooie topic warning. Maar volgens mij wordt die gebruikt als af streeplijst in plaats van het verbeteren van de post kwaliteit.

• Jumpman
quote:
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
Het Engofor topic is dicht en voorlopig naar de TC. Het voegt niets toe aan GoT en we zijn niet het adres voor een (financiŽle) heksenjacht. Een aantal berichten waren beschuldigingen zonder (voldoende) onderbouwing en als Tweakers willen we die niet voor onze rekening nemen. Alle berichten over Engofor en aanverwante bedrijven gaan vanaf nu linea recta naar de TC tot we anders besluiten.
Toch even een bericht over Engofor B.V., dit bedrijf is 25-07-2017 officieel failliet verklaard.

Bron: http://www.faillissements.../1335227/engofor-b-v.aspx.

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:36
quote:
Jumpman schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:07:
[...]

Toch even een bericht over Engofor B.V., dit bedrijf is 25-07-2017 officieel failliet verklaard.

Bron: http://www.faillissements.../1335227/engofor-b-v.aspx.
Ben echt benieuwd hoeveel geld hier "verdampt" is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*