Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 83.263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03 21:20

DirtyBird

Praktiserend denker

Zou inderdaad chill zijn om al die mensen die topic openen om steeds dezelfde vragen te stellen in een keer te kunnen negeren

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:40
Is het geen idee om een nieuw subforum speciaal voor Cryptovaluta te maken waar mensen over Bitcoin en Altcoins kunnen praten? Het is een hot item, zeker onder tweakers de laatste jaren en 2018 zal denk ik echt het jaar van de altcoins worden waardoor veel nieuwe minder technisch onderlegde users bij tweakers uitkomen voor discussie :)

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
@h3nk13 ik heb je reactie even hier neer gezet, aangezien dit de juiste plek is :)

Climate dashboard

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:32

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
defiant schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:05:
@h3nk13 ik heb je reactie even hier neer gezet, aangezien dit de juiste plek is :)
Maar het is zeker een goed idee...! :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Fiber schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:26:
[...]

Maar het is zeker een goed idee...! :z
Daarom hebben we het ook serieus in overweging. Eens zien of we wat modjes bereid kunnen vinden om daar de scepter te gaan zwaaien en wat andere zaken regelen en dan verwacht ik dat er binnenkort wel weer een themaforum komt voor dit hot-topic :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Typisch weer tweakers. Een van de grootste
Krach in bitcoin gaan ze op de regels staan.
Kinderachtig allemaal.
Veel succes iedereen

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:55

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• lighting_
  • Nu online
quote:
dan wel niet in percentages maar kijk eens daling in market cap en de exposure die je nu hebt.
Het aantal mensen die geraakt wordt is veel groter toen het van 1200 naar 200 ging

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ja, en die extra exposure zorgt ook voor extra veel onzinposts. Niets mis met even een kwartiertje afkoelen. Ga nou niet doen alsof je het grootste onrecht wordt aangedaan. Je kunt even geen berichtje typen, nou poeh poeh :Z

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• lighting_
  • Nu online
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:32:
Ja, en die extra exposure zorgt ook voor extra veel onzinposts. Niets mis met even een kwartiertje afkoelen. Ga nou niet doen alsof je het grootste onrecht wordt aangedaan. Je kunt even geen berichtje typen, nou poeh poeh :Z
die discussie ga ik niet met je aan.
Tweakers heeft zijn regels en is prima.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-03 21:39

Ethirty

Who...me?

Het handelstopic zit bijna op hetzelfde dieptepunt als de koersen vandaag. Ik ga denk ik maar over op read-only modus, wat waarschijnlijk betekent dat ik me maar weer helemaal terugtrek. Ik krijg echt een hoge bloeddruk van dat crypto topic. Elke hannes met €100 denkt dat we ze wel even aan het handje meenemen om rijk te worden.

Het handjevol echt waardevolle posts per week ziet niemand en zijn nauwelijks terug te vinden.

Een zero-tolerance waarschuwing helpt niet als er geen zero-tolerance beleid uitgevoerd kan worden. Moderator voor dat topic zijn lijkt me echt een ondankbare taak, maar er gebeurt écht te weinig om het niveau er een beetje in te houden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Ethirty schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:20:
Het handelstopic zit bijna op hetzelfde dieptepunt als de koersen vandaag. Ik ga denk ik maar over op read-only modus, wat waarschijnlijk betekent dat ik me maar weer helemaal terugtrek. Ik krijg echt een hoge bloeddruk van dat crypto topic. Elke hannes met €100 denkt dat we ze wel even aan het handje meenemen om rijk te worden.

Het handjevol echt waardevolle posts per week ziet niemand en zijn nauwelijks terug te vinden.

Een zero-tolerance waarschuwing helpt niet als er geen zero-tolerance beleid uitgevoerd kan worden. Moderator voor dat topic zijn lijkt me echt een ondankbare taak, maar er gebeurt écht te weinig om het niveau er een beetje in te houden.
Eens, ook ht aantal losse topics explodeert en de inhoud daarvan strookt ook niet echt met t beleid. Een apart forumonderdeel gaat dat niet verbeteren, dat maakt alleen PFSL beter.
Wel jammer, ik heb tot een aantal weken terug veel aan het topic gehad, maar tis nu teveel om bij te houden en de waardevolle info te vinden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:40
Ach logisch toch dat er een hoop troep tussen staat. Wat betreft crypto koers is niemand expert, ook al heb je miljoenen verdient. Het is een nieuw fenomeen en niet te vergelijken met aandelen etc. En dan nog de vrij technische aard ervan maakt het extra moeilijk.

Enige wijze advies wat echt waar is, is dat je alleen met geld moet investeren dat je bereid bent te verliezen. Welke munt, hoeveel en hoe je handelt verschil per persoon.

• Twieeker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-03 12:28
Ik kom hier een paar keer per jaar, maar kan het niet een beetje opgeruimd worden?

Een centraal crypto-topic wellicht?

Het hele forum is vervuild met pubers die iets over crypto-currencies vragen, vaak ook duidelijk mensen die verder totaal geen binding hebben met IT.

Erg jammer dit.

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
@.oisyn Bedankt voor al het modereten in het bitcoin topic. Het kost je ongetwijfeld veel tijd en geduld. :)

Mag ik vragen wat op dit moment het beleid is? Afwachten tot de storm gaat liggen?

Zijn er nog technische oplossingen mogelijk om het topic wat leesbaarder te houden?

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:53

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is beweging om een apart forum op te tuigen voor de cryptocurrency ellende. Houd vol :+

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Kan er, als doekje voor het bloeden, niet een waarschuwing worden neergezet bij het maken van een TS met een paar do's en dont's en een link naar het centrale crypto topic?
Dat voorkomt hopelijk iig dat het forum volstroomt met topics met de meest standaard vragen (hoe (ver)koop ik mijn BTC, help mijn transactie duurt meer dan 3 minuten, is het verstandig om nu te kopen).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ervaring leert dat mensen a la Facebook een topic dumpen en helemaal niks lezen. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Precies wat hierboven gezegd wordt: alles wordt linea recta op het forum gepleurd. Omdat het om geld gaat let men nergens meer op. Er zijn nieuwe accounts waar de welkomst PM nog niet eens gelezen wordt. Zelfs topicstarts waar men de naam van de coin verkeerd schrijft. En dan nog alle andere vormen van blind bagger dumpen. En dat in een volume wat dit forum nog nooit heeft meegemaakt :X

Rukapul wijzigde deze reactie 25-12-2017 09:41 (3%)

• Fiber

Fiber

quote:
Rukapul schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:13:
Er is beweging om een apart forum op te tuigen voor de cryptocurrency ellende. Houd vol :+
Heel goed nieuws. Geef die crypto-gekkies gewoon een een mooie eigen speeltuin! :z

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
Rukapul schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:22:
Precies wat hierboven gezegd wordt: alles wordt linea recta op het forum gepleurd. Omdat het om geld gaat let men nergens meer op. Er zijn nieuwe accounts waar de welkomst PM nog niet eens gelezen wordt. Zelfs topicstarts waar men de naam van de coin verkeerd schrijft. En dan nog alle andere vormen van blind bagger dumpen. En dat in een volume wat dit forum nog nooit heeft meegemaakt :X
Daarom ben ik ook van mening dat je een minimum post beperking moet toepassen. Zorgt er in ieder geval voor dat mensen ook nog een bijdrage leveren aan dit forum ipv alleen maar de leechen op de kennis van een ander.

Een apart forum zonder beperkingen wordt een digitale equivalent van een vuilnisbelt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Ethirty schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:36:
[...]

Daarom ben ik ook van mening dat je een minimum post beperking moet toepassen. Zorgt er in ieder geval voor dat mensen ook nog een bijdrage leveren aan dit forum ipv alleen maar de leechen op de kennis van een ander.

Een apart forum zonder beperkingen wordt een digitale equivalent van een vuilnisbelt.
Als je een minimum post limiet invoert, dan dumpen de nieuwe gebruikers hun vragen gewoon op een ander subforum.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Fiber

Fiber

quote:
Ethirty schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:36:
[...]

Maar dan kun je er tenminste wel netjes omheen lopen, in plaats van dat je overal en nergens over de rommel struikelt... :)

• Nikel
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Rukapul schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:13:
Ah mooi, ik heb net voor het eerst dit topic geopend om precies dat voor te stellen :). Vragen over de fiscale consequenties of een goede inhoudelijke discussie over de validiteit van cryptocurrencyhandel als manier om inkomen te genereren horen volgens mij thuis in dit forum. Al het andere hoort hier net zo goed thuis als een topic over online poker.

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Nieuwe topics pas plaatsen na check door mod? Evt n.a.v. een paar steekwoorden (btc, coin, crypto).

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03:16

gws24

Thinking is hard!

Is het een idee om een apart Litebit topic te openen om alle vragen daar over af te vangen? Ruimt volgens mij aardig de topiclijst en het handels topic op. Ik zie trouwens user @KennyR af en toe reageren in topics met vragen over Litebit en volgens zijn LinkedIn werkt hij bij Litebit dus misschien dat hij daar eventueel iets in kan betekenen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:53
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:24:
Ervaring leert dat mensen a la Facebook een topic dumpen en helemaal niks lezen. :X
Er zijn zelfs topics waarin de bestaande userbase verweten wordt niet gewoon antwoord te geven op de vragen die gesteld worden :D.

Ik leef met jullie mee mods. Sterkte de komende dagen!

Handelstopic is niet meer te volgen inmiddels. Wat een gruwelijke beunhazen lopen daar toch rond. De ene vraag nog dommer dan de andere. Pijn aan je ogen doet het als je iets probeert te weten te komen :N

Typhone wijzigde deze reactie 28-12-2017 22:29 (21%)

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
Ik zal nu wel op mijn vingers getikt gaan worden, maar het is echt ongelooflijk hoeveel regels er in dit topic verbroken worden zonder dat er iets aan gedaan word.

Geef mensen gewoon een week lang geen toegang tot de reactie knop op dit topic. Dit topic volgen is gewoon geen doen meer. Soms zijn er 20 berichten in 10 minuten waarvan er 15 tegen de regels (en dus onzin) zijn.

Ongelofelijk...

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
AlxRoelofs schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:39:
Ik zal nu wel op mijn vingers getikt gaan worden, maar het is echt ongelooflijk hoeveel regels er in dit topic verbroken worden zonder dat er iets aan gedaan word.

Geef mensen gewoon een week lang geen toegang tot de reactie knop op dit topic. Dit topic volgen is gewoon geen doen meer. Soms zijn er 20 berichten in 10 minuten waarvan er 15 tegen de regels (en dus onzin) zijn.

Ongelofelijk...
Aangezien het kerst/vakantie is, en mods ook een leven hebben gebeurd dit helaas. :/
Ik ben nu bezig met een week aan achterstallige topicrapports door te werken en een beetje de orde te herstellen. Het zijn maar 120 topicrapports en elke duurt wel even om af te handelen. Het probleem dat dit topic niet werkbaar meer is in huidige vorm was al voor de kerst geconstateerd. Achter de schermen werken aan een oplossing. Dat gaat alleen makkelijker als de kerst er niet tussen komt.

Meer kan ik er op het moment ook niet van maken. Dit is eigenlijk ook niet mijn subforum en ik probeer nu even de gaten te dekken. Overigens kunnen we de reactieknop helemaal niet uitschakelen per gebruiker, dus dat gaat ook niet werken. Helaas want in dit geval zou het een zinvolle oplossing zijn. ;)

Dus nee, je krijgt ook niet op je vingers getikt. Hoogstens de opmerking dat je dit in het feedbacktopic moet zetten. Daarom heb ik het ook even verplaatst. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Fiber

Fiber

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:56:
[...]

Aangezien het kerst/vakantie is, en mods ook een leven hebben gebeurd dit helaas. :/
En ik maar denken dat je juist meer tijd zou hebben in de kerstvakantie... :z

Maar wellicht gewoon beginnen bij het begin: Een eigen (sub-)forum voor crypto opzetten en alle gerelateerde topics daar eerst eens heen vegen... :)

Dan wijs je een paar nieuwe modjes aan die verstand van crypto hebben en dan kan jij weer terug naar je kerstkalkoen en vuurwerk... :z

How hard can it be...? O-)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:58
Inderdaad, misschien is het over 3 maanden weer dood en kan hij weer verwijderd worden, maar momenteel zou een apart subforum voor crypto wel logisch zijn denk ik.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Er wordt aan gewerkt.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

• Fiber

Fiber

Super! _/-\o_

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fijn, alle cryptocrap die kant uit. Sterkte aan het moderatorteam daar :P

Nu nog uit mn actieve topics weg weten te krijgen :o

JvS wijzigde deze reactie 04-01-2018 18:41 (27%)

• Fiber

Fiber

quote:
JvS schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:41:
Fijn, alle cryptocrap die kant uit. Sterkte aan het moderatorteam daar :P

Nu nog uit mn actieve topics weg weten te krijgen :o
https://gathering.tweakers.net/forum/preferences bij Forumfilter... :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Top heren (en dames?) modjes. Mag ook wel eens gezegd worden. Sterkte met het onder controle houden. :)

#team_UTC+1

• michael3
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Bij deze het verzoek tot verwijdering van een forum post van @ardana
In haar post, quotes zei een bericht van mij, die ik niet heb geschreven, waardoor het net lijkt dat ik dat geschreven heb, wat dus onwaar is.
Helaas heeft mij bericht aan haar in het topic zelf en ook de topic report niet geholpen ,daarom verzoek ik het hier nogmaals.

Betreft deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53799125
quote:
[
Maar in dit geval gaat het om personen die wel kunnen werken maar niet willen werken. waarvan jij, van achter je bureau, op basis van een paar posts op een forum oordeelt dat je het beter weet dan een arts die ervoor geleerd heeft en de persoon in kwestie gezien, gesproken en onderzocht heeft, en het hele dossier kent.
Nogmaals bovenstaande quote is een verzinsel, fantasie.

Onderstaand is mijn originele post
michael3 in "(Over)Leven op bijstandsniveau"

Bedankt voor de medewerking!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik reageer hier als user, want 'ga niet over PFSL.

Dat kan je toch direct aan @ardana vragen? Ze reageert er immers gewoon als user, dat heeft weinig van doen met feedback over de moderatie in het subforum.

Ik zie er persoonlijk niets vreemds aan trouwens, het is om een gangbare manier duidelijk dat het niet jouw tekst is. Dat is er expliciet onder geschreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat klopt, en dat zegt ze ook direct daaronder in haar post. Daarom ga ik dat niet aanpassen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• michael3
quote:
F_J_K schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:47:
Ik reageer hier als user, want 'ga niet over PFSL.

Dat kan je toch direct aan @ardana vragen? Ze reageert er immers gewoon als user, dat heeft weinig van doen met feedback over de moderatie in het subforum.

Ik zie er persoonlijk niets vreemds aan trouwens, het is om een gangbare manier duidelijk dat het niet jouw tekst is. Dat is er expliciet onder geschreven.
Dat heb ik gevraagd, maar het is niet aangepast.
Ze heeft zelfs toegezegd het te veranderen:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53799257
quote:
Krisp schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:48:
Dat klopt, en dat zegt ze ook direct daaronder in haar post. Daarom ga ik dat niet aanpassen. :)
Wil het aangepast hebben, want het lijkt net dat ik het heb geschreven, is dat zo gek dan?

michael3 wijzigde deze reactie 06-01-2018 20:59 (5%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ja, dat vind ik wel een beetje gek. Wat jij stelt is simpelweg niet zo, het lijkt helemaal niet of jij dat geschreven hebt. Er staat een stuk tekst doorgestreept (zonder je originele post op te zoeken concludeer ik dat dat is wat jij hebt getypt) en vervolgens een nieuwe tekst achter, en onder de quote staat FTFY - fixed that for you. Het is overduidelijk ardana's tekst.

Ik zou voor de grap eens hier op GoT op die afkorting zoeken. Wedden dat je honderden vergelijkbare constructies tegenkomt? Iedereen met een beetje forumervaring snapt dit. Ik zou me er niet al te druk om maken :)

.edit: zomaar een greep uit de search:
Snuffel in "Galgje Deel 36"
Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
Geert1976 in "[iPhone X] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Cyberpope in "[ZT] Zin & Onzin van Religie Rebooted"
The Eagle in "[Pats hier] Het grote GGA topic deel 10"

Hier heb ik niet eens moeite voor gedaan, gewoon random geklikt op de zoekresutlaten. Elk zoekresultaat was raak :)

.oisyn wijzigde deze reactie 06-01-2018 22:45 (35%)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
michael3 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Wil het aangepast hebben, want het lijkt net dat ik het heb geschreven, is dat zo gek dan?
Vanuit jouw optiek is dat niet gek. Maar de term FTFY maakt echt wel duidelijk dat er iets met je post gedaan is. Maak je er dus niet druk om. :)

• Fiber

Fiber

FTFY quotes zijn in mijn ogen sowieso verwarrend en irritant en betweterig en mogen van mij best verboden worden op GoT, net zoals bijvoorbeeld LMGTFY linkjes verboden zijn... :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Fiber schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:59:
FTFY quotes zijn in mijn ogen sowieso verwarrend en irritant en betweterig en mogen van mij best verboden worden op GoT, net zoals bijvoorbeeld LMGTFY linkjes verboden zijn... :)
Ik zie er niet zoveel heil in om te verbieden. Vaak wordt het vooral grappig bedoeld. In fora als AWM waar je toch een redelijk hoog discussieniveau nastreeft hebben moderators genoeg tools om tegen irritant betweterig gedrag op te treden, het heeft geen zin om FTFY specifiek te verbieden.

Ik vind LMGTFY niet echt vergelijkbaar. Kon je in het begin misschien nog als grappig zien, de grap is er inmiddels wel af en verder voegt het in z'n geheel niets toe (wat bij een goede FTFY weldegelijk het geval is) bovenop een gewone Google link, wat op zichzelf al discutabel is (maak gewoon op een normale manier kenbaar dat de search gebruikt moet worden, eventueel met wat sleutelwoorden, of geef wat links naar een paar resultaten zelf, maar ga niet linken naar een Google search).

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
michael3 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:25:
Bij deze het verzoek tot verwijdering van een forum post van @ardana
In haar post, quotes zei een bericht van mij, die ik niet heb geschreven, waardoor het net lijkt dat ik dat geschreven heb, wat dus onwaar is.
Helaas heeft mij bericht aan haar in het topic zelf en ook de topic report niet geholpen ,daarom verzoek ik het hier nogmaals.

Betreft deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53799125

[...]

Nogmaals bovenstaande quote is een verzinsel, fantasie.

Onderstaand is mijn originele post
michael3 in "(Over)Leven op bijstandsniveau"

Bedankt voor de medewerking!
Ik heb er expliciet bijgezet dat ik jouw post gewijzigd heb. Daarmee is het voor iedereen duidelijk dat dit niet jouw lettelijke quote is, maar mijn weergave van jouw quote. Dat lijkt me voldoende.

Als je wil kan ik de complete uitleg er nog wel bij zetten, maar dat is dan een geste naar jou toe.

ardana wijzigde deze reactie 06-01-2018 23:12 (5%)

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-03 09:59
Met FTFY breng je eigenlijk de originele poster in diskrediet...en het is niet iets wat gemeengoed is op Nederlandse fora/Tweakers. Iets meer op Reddit. Ik zou het niet doen uit fatsoen, zeker niet met een voorbeeldrol.

PLAE wijzigde deze reactie 07-01-2018 00:39 (8%)

• ardana
  • Nu online

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
PLAE schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:38:
Met FTFY breng je eigenlijk de originele poster in diskrediet...en het is niet iets wat gemeengoed is op Nederlandse fora/Tweakers. Iets meer op Reddit. Ik zou het niet doen uit fatsoen, zeker niet met een voorbeeldrol.
Ik ben in alle fora op Tweakers gewoon een user*. Als ik iets doe wat tegen de regels is, word ik evenzeer aangesproken en gemod als welke andere user dan ook, ook hier in PFSL.

Een FTFY is niet het in diskrediet brengen van een user. Het is het veranderen van een quote, zodat duidelijk wordt hoe de schrijver de quote interpreteert. Het is dus míjn interpretatie. Niet meer en niet minder.

Nuancering: Er is 1 specifiek topic in de HK waarin ik, in overleg met de plaatselijke mods, wel modereer.

• michael3
quote:
ardana schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:09:
[...]

Ik heb er expliciet bijgezet dat ik jouw post gewijzigd heb. Daarmee is het voor iedereen duidelijk dat dit niet jouw lettelijke quote is, maar mijn weergave van jouw quote. Dat lijkt me voldoende.

Als je wil kan ik de complete uitleg er nog wel bij zetten, maar dat is dan een geste naar jou toe.
Van mij mag je een complete uitleg geven, ieder zijn mening, maar vind het niet kunnen dat er een quote wordt aangepast van mij.
En het vervolgens net lijkt dat ik dat schrijf dan kan je er wel FTFY onder schrijven, maar dat zegt mij en waarschijnlijk een hoop andere personen helemaal niets.
Nu pas weet ik wat het betekend en ik ben van mening dat het niet hoort op tweakers en al helemaal niet van jou.

*knip offtopic aanval* Aangezien FTFY op zich een geaccepteerd onderdeel van forumcultuur betreft en er hier geen bijzonder belang geraakt wordt, is hierbij de discussie gesloten.

Rukapul wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:14 (55%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
michael3 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:41:
En het vervolgens net lijkt dat ik dat schrijf dan kan je er wel FTFY onder schrijven, maar dat zegt mij en waarschijnlijk een hoop andere personen helemaal niets.
Nu pas weet ik wat het betekend en ik ben van mening dat het niet hoort op tweakers en al helemaal niet van jou.
Die mening mag je best hebben. Maar zoals ik al met de search in mijn vorige post liet zien, is het toch een gebruikelijke constructie hier op GoT. In plaats van er zo tegen te ageren, zou je het ook gewoon kunnen accepteren dat het een gangbaar iets is, ook al was je er zelf niet mee bekend, toch? :) Het is bovendien verifieerbaar dat jij dat niet letterlijk gezegd hebt: de regel "michael3 schreef op <datum>" boven de citaat is een klikbare link naar je originele post. Het is voor iedereen leesbaar wat jij daadwerkelijk gezegd hebt.

*knip offtopic*

Rukapul wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:15 (50%)

• michael3
quote:
.oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Die mening mag je best hebben. Maar zoals ik al met de search in mijn vorige post liet zien, is het toch een gebruikelijke constructie hier op GoT. In plaats van er zo tegen te ageren, zou je het ook gewoon kunnen accepteren dat het een gangbaar iets is, ook al was je er zelf niet mee bekend, toch? :) Het is bovendien verifieerbaar dat jij dat niet letterlijk gezegd hebt: de regel "michael3 schreef op <datum>" boven de citaat is een klikbare link naar je originele post. Het is voor iedereen leesbaar wat jij daadwerkelijk gezegd hebt.

Je opmerking over het DT is onder de gordel. Ardana reageert niet vanuit de hoedanigheid van DT'er in het betreffende topic, en bovendien betekent "de leefbaarheid van het forum bewaken" niet "dansen naar de pijpen van gebruikers die niet bekend zijn met het gangbare reilen en zeilen op het forum".

Je hebt een probleem, prima. Het is je uitgelegd dat dat probleem niet een algemeen geldend probleem is, maar een kwestie van persoonlijke perceptie. Toch blijf je het als probleem zien. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Je woorden zijn niet bewust verdraaid, en het is voor iedereen duidelijk te zien dat ardana je reactie "redactioneel" heeft gewijzigd.
Gelukkig mag ik een mening hebben in een Vrijland als Nederland en ook hier op het Forum, bedankt.
Ik hou hier wel over op nu.

Maar wil toch nog even zeggen dat de FTFY tekst die voor mij gemaakt is, niet waar is.
En dat ik helemaal niet zo denk! (maar ten onrechte, wel zo wordt neergezet).
Mijn mening daarop heb ik puur gebaseerd op de reacties die te lezen valt in dat topic en op mijn eigen ervaringen in real life.

Waar zij naartoe quote is dit:
quote:
Het klopt het is een vangnet voor personen die niet kunnen werken door wat voor reden dan ook.
En daar ben ik niet op tegen, we moeten elkaar helpen.

Maar in dit geval gaat het om personen die wel kunnen werken maar niet willen werken.
Omdat ze er het zelfde of denken er minder aan over te houden.
Dat is het punt, waarom zou ik gaan werken als ik er niet op vooruit ga, dat is hun gedachte gang.
En daar ben ik het niet mee eens.
En vervolgens maakt zij er dit van???
quote:
Maar in dit geval gaat het om personen die wel kunnen werken maar niet willen werken. waarvan jij, van achter je bureau, op basis van een paar posts op een forum oordeelt dat je het beter weet dan een arts die ervoor geleerd heeft en de persoon in kwestie gezien, gesproken en onderzocht heeft, en het hele dossier kent.
Hoe dan, waar maak je dit op uit, dan? @ardana
Dat kan niet eens alles je alles goed heb doorgelezen.
Als je dan zo nodig een FTFY post wilt maken, hou je dan wel aan de feiten.
quote:
ardana schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:24:
[...]

Een FTFY is niet het in diskrediet brengen van een user. Het is het veranderen van een quote, zodat duidelijk wordt hoe de schrijver de quote interpreteert. Het is dus míjn interpretatie. Niet meer en niet minder.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik ben het niet eens met de grofmazige moderatie van HarmoniousVibe in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

In mijn ogen was deze post gewoon legitiem, maar dat alleen de laatste zin misschien lichtelijk aanschuurde tegen die discussie over parttime. Echter alles wat ik zei was dat ik in het begin van mijn carrière parttime wekte. Op z'n minst had je wel mogen onderkennen dat de post over mijn opleiding gewoon legitiem was en had je alleen die laatste zin kunnen verwijderen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:22:
Ik ben het niet eens met de grofmazige moderatie van HarmoniousVibe in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

In mijn ogen was deze post gewoon legitiem, maar dat alleen de laatste zin misschien lichtelijk aanschuurde tegen die discussie over parttime. Echter alles wat ik zei was dat ik in het begin van mijn carrière parttime wekte. Op z'n minst had je wel mogen onderkennen dat de post over mijn opleiding gewoon legitiem was en had je alleen die laatste zin kunnen verwijderen.
Omdat je inging op een quote die daar wel over ging, ga je verder op de discussie. Dat was expliciet niet toegestaan. :)

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 09:20
quote:
Krisp schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Omdat je inging op een quote die daar wel over ging, ga je verder op de discussie. Dat was expliciet niet toegestaan. :)
Volgens mij ging ik in op de misvatting dat ik twee losse studies had gedaan.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Volgens mij ging ik in op de misvatting dat ik twee losse studies had gedaan.
Wat weer een gevolg was van het parttime verhaal. De discussie zou onleesbaar zijn als deze post was blijven staan, want dan had je de voorgaande post ook moeten laten staan. Dat gaat dus niet.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Zelfbewoningsverplichting bij aankoop woning

Topics over omzeilen van beveiliging gaan standaard op slot. Waarom gaat een topic waar de TS duidelijk de intentie uitspreekt zich niet aan de contracten/regels te houden en om advies vraagt hoe dat te doen, niet op slot? Kunnen we ook wel topics gaan doen om hoe andere fraudes en contractbreuk te plegen.

(TR is gewoon weggevinkt dus blijkbaar denkt iemand dat dit ok is)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De juridische reikwijdte en houdbaarheid van dergelijke contactuele bepalingen is een valide punt van de discussie. Dat de intentie achter de vraag immoreel is is op zich geen reden voor sluiting.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Dan lijkt het me verstandig dat je dat onderscheid duidelijk maakt en elke vraag tot hulp bij ontduiken uitsluit (want dat is wat de TS wil en om vraagt, letterlijk).

• Fiber

Fiber

quote:
Rukapul schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:22:
[...] Dat de intentie achter de vraag immoreel is is op zich geen reden voor sluiting...
Echt niet...? Is dit officieel Tweakers beleid...? Mooi is dat...! O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:24
quote:
pirke schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:31:
[mbr]*knip* freelance is offtopic in dit topic[/]
@Rukapul Dit snap ik niet, uit de topicstart:
quote:
Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.

[...]

Maar ik ben freelancer, ik kan het standaardlijstje niet echt invullen..
- Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande lijst. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over de gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand is, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc
Dus om welke reden is mijn ZZP bijdrage als offtopic gemarkeerd? Uit de reacties kreeg ik alleen maar positieve feedback dat het fijn was om ook eens een freelance inkomen te kunnen zien. Iedereen weet dat de vergelijking niet 1 op 1 te maken is, maar een lastige vergelijking is heel wat anders dan offtopic, zeker gezien de uitnodiging in de topicstart...

pirke wijzigde deze reactie 07-04-2018 01:09 (29%)

• pirke
@Rukapul Ik heb in het topic gereageerd op het verwijderen van mijn post, wellicht had ik dat beter in deze thread kunnen doen: pirke in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

Oftewel ik snap de policy niet waarom mijn bijdrage als offtopic werd beschouwd terwijl de topic start duidelijk aangeeft dat hij ontopic is...

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
pirke schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:15:
@Rukapul Ik heb in het topic gereageerd op het verwijderen van mijn post, wellicht had ik dat beter in deze thread kunnen doen: pirke in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Ook hier naartoe gemoved aangezien discussie over moderatie daar offtopic is ;)
quote:
Oftewel ik snap de policy niet waarom mijn bijdrage als offtopic werd beschouwd terwijl de topic start duidelijk aangeeft dat hij ontopic is...
Ik (en in elk geval een topic reporter) verkeer(de) in de veronderstelling dat we freelance inkomsten in een ander topic bij zouden houden. Welke dat dan zou zijn is me nu wel onduidelijk dus even uitzoeken. Anders herstellen we de posts.

edit: reacties zijn hersteld

• pirke
Bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:58
Samenwonen partner met schulden en samen een kind

Moet die niet gewoon gesloten worden dan? Topic is toch zinloos als TS toch niet gaat reageren?

• Fiber

Fiber

quote:
Sissors schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:06:
Samenwonen partner met schulden en samen een kind

Moet die niet gewoon gesloten worden dan? Topic is toch zinloos als TS toch niet gaat reageren?
Tijd voor een slotje inderdaad lijkt mij... Verspilde energie als de TS te beroerd is om te reageren, vragen te beantwoorden en een beetje inzet te tonen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
De grote denkfout die jullie maken is te denken dat jullie ook maar enig recht op een reactie of aanvullende info hebben binnen een uur, een dag, een week, of uberhaupt ooit. De overtreffende trap is dat in het topic offtopic aan de orde stellen - nota bene binnen een dag 8)7 - om het daarmee definitief om zeep te helpen.

In een geval als dit is het volstrekt logisch dat een topicstarter op basis van ronduit aanvallende, tot het onbeschofte af, reacties niet meer te reageert wat inderdaad ook niet meer gaat gebeuren. Dat getuigt van meer inzicht dan alle aanvallende, offtopic en andere niet-constructieve reacties in dat topic.

Resteert de test wie niet snapt dat je een topic ook gewoon kan laten rusten. Daar is geen slot voor nodig.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Rukapul schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:03:
[modbreak]aan de kanslozen: bij de volgende offtopic reactie ga ik niet knippen maar zet een ban die er na de vakantie af gaat of tot een collega eerder tijd of zin heeft[/]
Leuk dat een modje users voor kanslozen uitmaakt d:)b

fsfikke wijzigde deze reactie 12-07-2018 20:28 (218%)

DUT Racing

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-03 13:57
Klein vraagje: Ik heb huurtoeslag aangevraagd deze maand. Ik heb mijn zorgtoeslag al wel binnen vandaag. Komen deze toeslagen apart binnen op andere tijden, of kan ik hier uit opmaken dat de huurtoeslag-aanvraag nog niet verwerkt is en ik deze maand de toeslag nog niet ontvang?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit is geen topic voor kleine vraagjes, maar feedback van gebruikers over het reilen en zeilen van PFSL. ;)

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:46
Ik bedacht me vandaag een mogelijk verbeterpunt in het PFSL deel.
In sommige topics, vaak met specifieke/persoonlijke vragen, zien we dat een TS delen (of de gehele TS) in MO-tags zet. Natuurlijk volkomen terecht, want de TS doet dat niet voor niets. Daarna volgen er reacties (en reacties daarop) welke niet in MO-tags staan. Waarna een TS mogelijk weer een reactie met MO-tags plaatst.

Is het geen optie om een geheel topic MO te maken? Bijvoorbeeld dat een TS bij het aanmaken van zijn topic een soort MO-vinkje krijgt.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Die gedachte heeft wel eens de revue gepasseerd, maar maakt het forum er niet per se overzichtelijker op voor een nieuwe gebruiker / ongeregistreerde bezoeker.

Als onderwerpen dusdanig gevoelig liggen dat hele topics in MO tags zouden moeten, dan is het wellicht beter om het in TL te openen, dan in PFSL.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:46
quote:
Orion84 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:08:
Als onderwerpen dusdanig gevoelig liggen dat hele topics in MO tags zouden moeten, dan is het wellicht beter om het in TL te openen, dan in PFSL.
Daar heb je een punt. Maar eerlijk is eerlijk; Ik kende dat deel niet eens :+ Omdat jij het nu aanhaalt ben ik opzoek gegaan, maar daarvoor heb ik er nog nooit in gekeken. Kans is dus dat de mensen met de juiste antwoorden daar niet kijken.

• DragonChaser
  • Laatst online: 07-03 16:40
Kunnen jullie mods ook gewoon een keer NIET meegaan in de sh1tstorm en ALLE deze reacties verwijderen en onnodige discussies hier?. We hebben een aparte sectie ergens "modje schoppen" ofzo.. ik zie te veel mods hier... 1 van jullie graag actie en verwijderen al die troep hier.. mijn dank is groot.

Zonde want volg discussies hier regelmatig. :( :( :(

DragonChaser wijzigde deze reactie 25-09-2018 12:55 (17%)

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Kan je iets specifieker aangeven waar het om gaat? Heb je het over een specifiek topic?

• DragonChaser
  • Laatst online: 07-03 16:40
Orion84 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:03:
Kan je iets specifieker aangeven waar het om gaat? Heb je het over een specifiek topic?
Die gehele laatste paar paginas verwijderen + mijn en jouw reacties. Dit is gewoon allemaal off-topic spam over wat wel en niet hoort en een hoop vingergewijs "ja maar" ik vind dit en jij dat. Vind het al helemaal niet tof dat er meerdere mods hier gewoon toevoegen aan de off-topic discussie en alles gewoon laten staan.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Uit welk topic, dit feedback topic hier? Ik zie niet wat er off-topic spam aan is?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het zou enorm helpen als je wat linkjes van betreffende posts (kopieer de link onder de tijd/datum) zodat wij enig idee hebben waarover het gaat, want dit is extreem vaag. Je zit in het feedback topic, waar je je feedback over het reilen en zeilen van dit subforum kwijt kan.

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-03 20:55
Het draadje over de voor- en nadelen over een hoog IQ als ICT'er is gesloten. Wat mij betreft helaas.

Dit draadje Lethalis in "Hoogbegaafd binnen de ICT - gave of last ?"

Heb wat gelezen over waar te 'klagen'. Algemeen draadje over "help, mijn draadje is gesloten" is niet van toepassing. Het is niet mijn draadje. Reden dat ik het jammer vind is dat het draadje niet gesloten had hoeven worden liggen wat mij betreft ook wat genuanceerder dan de gemiddelde 'klaagzang'.

Als doelgroep van het draadje: het kan me weinig schelen dat er ruis is. Minder positieve reacties krijg ik al heel mijn leven als ik mezelf ben. TS is ook naar mijn smaak een beetje zuur. Neemt niet weg dat ik de discussie interessant en prettig vond. Op de reacties van mensen die me niet direct begrepen reageerde ik, en andere mensen binnen de doelgroep, netjes. Uitleg en begrip.

Wat mij betreft mag dat draadje weer open. HB-ers die over een drempel stappen en schrijven hoe zij dat ervaren, dat kan toch alleen maar positief zijn? Ik, en ik neem aan ook aan mede-tweakers, gaan graag in gesprek met mensen die ongenuanceerd reageren (en zo nodig 'modereer' ik verbaal, zonder mod-rechten, ook met alle plezier, mijn vilijn smoort prima }) - niet dat ik denk dat dat nodig is)

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:15
Mee eens

• mercapto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:00
On-topic blijven is vaak teveel gevraagd voor de gemiddelde HBer, zoals gezegd, er komt vast wel weer een nieuw draadje...enz...enz...
Je bent nooit te slim om domme dingen te doen :P

mercapto wijzigde deze reactie 25-11-2018 02:13 (15%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

willemjoosten schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:28:
Het draadje over de voor- en nadelen over een hoog IQ als ICT'er is gesloten. Wat mij betreft helaas.
Je kunt toch ook zelf een nieuw topic openen, met een goede startpost zonder de ballast die dat topic had?

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:00

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
@willemjoosten, jouw verzoek past beter in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback, dus daarin geschoven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

willemjoosten schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:28:

Dit draadje Lethalis in "Hoogbegaafd binnen de ICT - gave of last ?"

Heb wat gelezen over waar te 'klagen'. Algemeen draadje over "help, mijn draadje is gesloten" is niet van toepassing. Het is niet mijn draadje. Reden dat ik het jammer vind is dat het draadje niet gesloten had hoeven worden liggen wat mij betreft ook wat genuanceerder dan de gemiddelde 'klaagzang'.

Als doelgroep van het draadje: het kan me weinig schelen dat er ruis is. Minder positieve reacties krijg ik al heel mijn leven als ik mezelf ben. TS is ook naar mijn smaak een beetje zuur. Neemt niet weg dat ik de discussie interessant en prettig vond. Op de reacties van mensen die me niet direct begrepen reageerde ik, en andere mensen binnen de doelgroep, netjes. Uitleg en begrip.

Wat mij betreft mag dat draadje weer open. HB-ers die over een drempel stappen en schrijven hoe zij dat ervaren, dat kan toch alleen maar positief zijn? Ik, en ik neem aan ook aan mede-tweakers, gaan graag in gesprek met mensen die ongenuanceerd reageren (en zo nodig 'modereer' ik verbaal, zonder mod-rechten, ook met alle plezier, mijn vilijn smoort prima }) - niet dat ik denk dat dat nodig is)
Ik snap waarom het gesloten is, maar vind het wel jammer. Er was een flinke topicdrift, maar het werd wel een heel nuttig en boeiend topic ook al deed de TS niet meer mee.

Mocht je een algemeen HB topic willen starten op Tweakers heb ik daar persoonlijk zeker interesse in. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Fiber

Fiber

Tja, met dit soort denigrerende quotes in de OP vind ik persoonlijk dat dat draadje al veel te lang is open gebleven...:
[...] en daar zit dan zo'n miepje van pz...

[...] dat, in mijn ogen, 85 tot 90% van de IT-ers gewoon ronduit slecht zijn...
O-)

• unezra
  • Nu online

unezra

Fiber schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:20:
Tja, met dit soort denigrerende quotes in de OP vind ik persoonlijk dat dat draadje al veel te lang is open gebleven...:

[...]

O-)
Ik niet, omdat het namelijk is gelukt met zijn allen en met relatief beperkt moderatief ingrijpen, het topic om te buigen naar iets nuttigs. Ik vind het oprecht jammer dat het topic gesloten is en sta meer dan open voor een algemeen HB topic op Tweakers. (Al weet ik niet hoe openbaar ik dat topic zou willen hebben of dat het meer een TL topic is.)

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Hoogbegaafdheid (ik neem tenminste aan dat je daar op doelt met HB }:O ) kan zeker een onderwerp zijn met z'n eigen doelgroep op GoT (zoals een kleine zoektoocht op GoT ook laat zien), maar niet elk topic dat afwijkt van z'n TS hoeft dat doel te dienen. Het is imho in beginsel de TS / OP die de richting van een topic bepaalt, niet de reacties die in het topic volgen, zoals ook in al meerdere gesloten topics aangegeven is. Je kunt niet verwachten dat een topic met een duidelijk doel zich evolueert in een topic met een willekeurig onderwerp enkel en alleen omdat er een paar users zijn die een bepaalde richting op willen gaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• unezra
  • Nu online

unezra

AGee schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:45:
Hoogbegaafdheid (ik neem tenminste aan dat je daar op doelt met HB }:O ) kan zeker een onderwerp zijn met z'n eigen doelgroep op GoT (zoals een kleine zoektoocht op GoT ook laat zien), maar niet elk topic dat afwijkt van z'n TS hoeft dat doel te dienen. Het is imho in beginsel de TS / OP die de richting van een topic bepaalt, niet de reacties die in het topic volgen, zoals ook in al meerdere gesloten topics aangegeven is. Je kunt niet verwachten dat een topic met een duidelijk doel zich evolueert in een topic met een willekeurig onderwerp enkel en alleen omdat er een paar users zijn die een bepaalde richting op willen gaan.
Juh. Afkorten tot HB is denk ik meer een soort van insider afkorting die de lading minder "zwaar" maakt, dan geboren uit luiheid. Al zal luiheid er ook mee te maken hebben. Hoogbegaafdheid is nogal een flink eind typen, HB is toch wat korter. :)

Wat betreft de rest, ik ben het met je eens dat het in principe de TS is die de richting van een topic bepaald, maar TS deed al een flink lange tijd niet meer mee. Ik vraag me af hoe erg het dan is dat een topic op drift raakt. Kijk, als een topic onnuttig word of een groot flamefestijn, fair, slotje, klaar. In dit geval werd het topic een meer generiek topic over HB en is het, ook buiten het moderatief ingrijpen, gelukt er een nuttig topic van te maken dat vooral breder is dan het oorspronkelijke.

In zo'n geval vind ik het jammer dat het topic gesloten word. Al snap ik het vanuit het Tweakers beleid en de gedachte achter specifieke topics ook wel.

Dat ik het jammer vind en het graag anders zou zien, betekend niet dat ik niet de reden begrijp waarom het gesloten word. :)

Maar, wellicht is het dus tijd voor een algemeen HB topic. Mijn voorkeur gaat dan wel uit naar een TL topic. Dat maakt het net even wat makkelijker vrij te spreken over zaken.

• unezra
  • Nu online

unezra

@willemjoosten en anderen, staan mensen open voor een algemeen HB topic?

Ik weet niet of ik per-se zelf TS wil zijn, of mede TS, bang voor het stigma en ik vind het al lastig dat mijn (inmiddels min of meer stopgezette) stichting banden had met een HB organisatie en er in mijn FB groepen behoorlijk wat groepen te vinden zijn over dat onderwerp. Liefst had ik al die groepen op secret gehad maar fin, het is logisch dat er voor is gekozen het meerendeel enkel besloten te hebben. :)

Daarbij ben ik geen expert op dit gebied, dus zie ik mezelf niet als een goede TS.

Aan de andere kant is het wel een topic dat me interessant lijkt op Tweakers en gezien de vele reacties in het gesloten topic én de roep hier het topic te heropenen, klinkt het alsof er werkelijk behoefte is aan zo'n topic...

• Jonivdb
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-11-2018
*knip* spam

AGee wijzigde deze reactie 29-11-2018 20:24 (97%)

• ardana
  • Nu online

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

unezra schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:41:
@willemjoosten en anderen, staan mensen open voor een algemeen HB topic?

Ik weet niet of ik per-se zelf TS wil zijn, of mede TS, bang voor het stigma en ik vind het al lastig dat mijn (inmiddels min of meer stopgezette) stichting banden had met een HB organisatie en er in mijn FB groepen behoorlijk wat groepen te vinden zijn over dat onderwerp. Liefst had ik al die groepen op secret gehad maar fin, het is logisch dat er voor is gekozen het meerendeel enkel besloten te hebben. :)

Daarbij ben ik geen expert op dit gebied, dus zie ik mezelf niet als een goede TS.

Aan de andere kant is het wel een topic dat me interessant lijkt op Tweakers en gezien de vele reacties in het gesloten topic én de roep hier het topic te heropenen, klinkt het alsof er werkelijk behoefte is aan zo'n topic...
Mijn zegen heb je.

Wat betreft het andere, nu gesloten topic, ook voor de neutraliteit en vindbaarheid van een topic, is het beter als een topic richting TS (topic-starter én topic-start) zuiver blijft. Mensen die voor het eerst een topic aanklikken, beginnen toch met de TS. Vandaar dat dat topic gesloten werd en het beter is om een algemeen HB-topic aan te maken.

Dat hoeft niet eens een uitgebreide TS te hebben, mag zelfs verwijzen naar andere topics over HB en werk/studie. Zolang de strekking en doel van het topic duidelijk is, is het al snel prima. Als het gaat over HB in het algemeen denk ik dat het beter in AWM past, maar dan moet je wel een uitgebreidere, beter onderbouwde TS maken.

• Fiber

Fiber

ardana schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:13:
[...]

Als het gaat over HB in het algemeen denk ik dat het beter in AWM past, maar dan moet je wel een uitgebreidere, beter onderbouwde TS maken.
Mwoa, als het een algemeen 'meningen en discussie' topic over het fenomeen HB is dan wel. Als het een meer persoonlijk 'ervaringen met HB delen' topic wordt dan past het mijns inziens beter in TL, waar meer topics over persoonlijke 'problemen' staan. Ik denk dat het laatste interessanter is.

• unezra
  • Nu online

unezra

ardana schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:13:
[...]

Mijn zegen heb je.

Wat betreft het andere, nu gesloten topic, ook voor de neutraliteit en vindbaarheid van een topic, is het beter als een topic richting TS (topic-starter én topic-start) zuiver blijft. Mensen die voor het eerst een topic aanklikken, beginnen toch met de TS. Vandaar dat dat topic gesloten werd en het beter is om een algemeen HB-topic aan te maken.

Dat hoeft niet eens een uitgebreide TS te hebben, mag zelfs verwijzen naar andere topics over HB en werk/studie. Zolang de strekking en doel van het topic duidelijk is, is het al snel prima. Als het gaat over HB in het algemeen denk ik dat het beter in AWM past, maar dan moet je wel een uitgebreidere, beter onderbouwde TS maken.
Ok. Zoals gezegd vind ik het lastig een dergelijk topic te openen.

Ik ben enkel "ervaringsdeskundige" en hoewel ik vaker uit persoonlijke interesse actief ben in topics over dit onderwerp, voel ik me er niet erg comfortabel onder zelf TS te zijn van zo'n topic. Iets met vooroordelen en negatieve uitingen over het onderwerp. (Om maar niet te spreken van steken onder water en persoonlijke aanvallen.)

Aan de andere kant, als er behoefte is aan zo'n topic... "It's a dirty job and somebody's got to do it."

Zijn er mensen die met mij een eenvoudige TS willen maken zodat ik tenminste niet de enige ben? Ik zie de toegevoegde waarde er wel van in.

EDIT:
Fiber schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:47:
[...]
Mwoa, als het een algemeen 'meningen en discussie' topic over het fenomeen HB is dan wel. Als het een meer persoonlijk 'ervaringen met HB delen' topic wordt dan past het mijns inziens beter in TL, waar meer topics over persoonlijke 'problemen' staan. Ik denk dat het laatste interessanter is.
TL lijkt mij een prettiger plek. Dat is net wat minder publiek. Ik vind het al lastig dat op FB ik "openbaar" gelinked ben aan een aantal HB groepen en mijn stichting er banden mee had. Ik draag het een warm hart toe, die banden zijn mijn eigen initiatief maar tóch heb ik het altijd lastig gevonden op de buhne die link publiek te maken.

unezra wijzigde deze reactie 29-11-2018 22:50 (20%)

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-03 20:55
Ik had overigens nog niet gezien hoe dat draadje bijzondere vormen aan heeft genomen.

* kuch *

Iets met dampen en stoppen met roken.

Het is geen zwarte-piet of popcorn-long onderwerp. Niet teveel jus is volgens mij een beproeft recept tegen trolls.

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:33
ardana schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:20:
[modbreak]Zo, ik heb het even aangekeken, maar het ging echt van kwaad tot erger. Ik heb heel rigoreus gesnoeid, het is klaar met OT-discussies, of dat nou over de overheid gaat of over hoeveel uur iemand moet kunnen werken.

De volgende kan een vakantie verwachten.[/]
Aangezien dit het PFSL feedback topic is.... Ik heb een beetje moeite met de botte bijl die in het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) topic is toegepast. Hoewel ik wel beeld heb dat het topic niet 100% ontopic was, was het grote merendeel wel gerelateerd aan de besproken meningen over aanbiedingen die bedrijven aan medetweakers hebben gedaan. Er zijn misschien discussies wat meer OT geraakt, maar het zonder eerdere modbreak en verdere waarschuwing in de topic-warning aanpassen van 20+ posts met meteen een dreigement over een "vakantie" is mij wat te veel van het goede - dit had (naar mijn mening) op een andere, professionelere manier opgelost kunnen worden.

Hmmbob wijzigde deze reactie 02-12-2018 19:16 (3%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Fiber

Fiber

Om een week na dato nog reacties te gaan weg-modden op deze mannier vind ik sowieso al gek. Doe het direct, laten we zeggen binnen een paar uur, maximaal een dag, maar liefst sneller, of doe het niet. Nu lijkt het er meer op dat iemand (een mod) zijn of haar dag niet had, en dat in dat topic is gaan afreageren.

Fiber wijzigde deze reactie 02-12-2018 21:53 (22%)

• ardana
  • Nu online

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Er is in de afgelopen 2-3 weken 2 keer een heel duidelijke modbreak geplaatst, waarin gewaarschuwd werd niet off-topic te gaan.

Zoals ik al schreef, ik heb het even aangekeken, maar het blijkt gewoon niet mogelijk om iets meer slack te geven. Dan komt er idd op een gegeven moment een botte bijl aan te pas. Dat dat gebeurt op een zondag, wanneer er even meer tijd is voor dat soort acties, is dan jammer, maar lijkt me niet raar.

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:33
Ik heb even terug moeten zoeken, maar op 8 november is er inderdaad nog gewaarschuwd. Die heb ik zelf gemist, maar dat is mijn probleem natuurlijk.

Ik heb er vooral moeite mee dat er geen topic warning oid is ingezet, maar 3 weken na die waarschuwing (die ik dus gemist heb) nogal bot en fors (in aantal) gesnoeid is. Je kan een hond of kind ook niet na 3 weken nog een straf geven zonder eerst te waarschuwen waarvoor, een optie die naar mijn mening onvoldoende is gebruikt door de topic warning niet te gebruiken.

Nogmaals, dit had op een professionelere manier gedaan kunnen worden door. En zo heel OT waren de reacties ook niet.... Ze kwamen voort uit de vergelijking van een opgegeven loon en het aantal uur wat betrokkene opgaf, iets wat juist expliciet in de openingspost genoemd staat als vergelijkingspunt. Wat wel blijkt uit de grote hoeveelheid blauwe tekst nu... Dat er posts bijzaten die imho te ver OT raakten onderschrijf ik, maar dat waren er geen 20+.

Nogmaals: het is de manier waarop. En het idee van "afreageren" kwam ook bij mij op, vandaar dat ik de moeite nam om naar dit draadje te wandelen.

Hmmbob wijzigde deze reactie 03-12-2018 06:27 (40%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is exact de reden dat daar zo hard op gehamerd wordt? Het ging toch prima in dat topic?

Waarom mag je er niet over salarissen en voorwaarden praten? Zolang er maar genoeg nieuwe lijstjes blijven komen is het toch een prima, leuk en leesbaar topic?

• ardana
  • Nu online

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Er werd voor een groot deel gepraat over of de overheid wel hoge lonen mocht geven aan ICT-medewerkers, en zelfs of iemand wel eerlijk is in wat hij hier meldt te gaan verdienen. Dat is echt te ver off-topic en heeft niets meer met concrete feedback op salaris en salaris-voorstellen te maken. En in plaats dat mensen er een TR over aan maken, gaan ze de discussie aan. Al die berichten worden dan dus ook verwijderd. Hadden mensen, zoals de bedoeling is, een TR aangemaakt en een OT-reactie verder genegeerd, had er veel minder verwijderd hoeven te worden.

En nee, ik kan je verzekeren dat het geen afreageren van het een of ander was. Ik had werkelijk niet verwacht dat er na 2 hele duidelijke mod-breaks opnieuw en zo snel al weer zo ver, lang en vaak off-topic gegaan zou zijn, noch dat een TW noodzakelijk zou blijken te zijn.

Deze staat er nu, ik ga er van uit dat verder ingrijpen niet meer noodzakelijk is.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ardana schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:24:
Er werd voor een groot deel gepraat over of de overheid wel hoge lonen mocht geven aan ICT-medewerkers, en zelfs of iemand wel eerlijk is in wat hij hier meldt te gaan verdienen. Dat is echt te ver off-topic en heeft niets meer met concrete feedback op salaris en salaris-voorstellen te maken.
Ok. Maar waarom is dat 'te ver' offtopic? Hadden mensen er last van? Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om die discussies te lezen en heb ik meer 'last' van als er weer wordt ingegrepen. Het topic 'meandert' vaak, dat klopt. Maar het komt ook altijd wel weer op z'n pootjes terecht.

Ik vraag me eerlijk gezegd af waar die noodzaak om daar zo superstreng te modereren en met veel verbaal geweld (want zo komt een reeks blauwe berichten over) te melden dat het zo echt niet verder kan.

Zou dat niet wat meer 'laisez faire' kunnen zijn?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True