Respect dat je van je bijstandsuitkering nog geld overhoud en dit ook netjes opspaart!
Tja, zo krom is het in ons land wel een beetje natuurlijk. Je doet je best, maar heel veel heb je er inderdaad niet aan. Als je het zou uitgeven hoor je er niemand over (behalve dat je problemen hebt als je wasmachine stuk gaat). Aan de andere kant is het natuurlijk wel logisch dat er een grens bestaat, immers waarom moet de staat iemand financieren die zelf al voldoende geld heeft om van te leven?
Zo zijn er genoeg situaties; bijstand vs minimumloon is eenzelfde discussie. De realiteit is dat het mes aan twee kanten snijdt

alleen heeft iedereen een andere mening hierover. Hier kan de typische links-rechts discussie op gevoerd worden. Het lijkt me handig als we dat niet gaan doen in dit topic.
Of kunnen ze ook zeggen van je hebt te veel bijstandsuitkering gekregen ?
Als je boven het spaarmaximum zit zetten ze je uitkering stop volgens mij. Dus ik zou je adviseren om niet meer dan dat op je rekening te houden.
Wellicht kan je aangeven dat je minder bijstand wil ontvangen bij de gemeente.
Daarnaast ken ik tegelijkertijd ook veel verhalen van mensen die niet rond kunnen komen van de bijstand. Ik zou zeggen dat het een talent van je is dat jij het wel kan. Misschien kan je deze mensen helpen met budgetteren en sparen?
Je zegt dat je zoekt naar een baan, wellicht is dit iets voor je?
[
Voor 7% gewijzigd door
Richh op 07-07-2017 10:49
]