Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.461 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70425

Topicstarter
Deel 1 van deze topic was al afgesloten. Nog steeds blijft het onderwerp bij mij een beetje knagen. Daarom een tweede deel hiervan.

Deel 1 van deze topic is te vinden op: [urlErvaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven[/url]

Wat ik nog wel eens zie in posts, waar ik het ook mee eens ben, is dat leasen wel zeker gunstiger is dan als je een zelfde duurdere auto zelf in prive zou aankopen en onderhouden. Wat misschien niet is meegenomen in de overweging is de mogelijkheid de maandelijkse leasevergoeding voor de auto te laten vrijvallen naar loon. Je betaalt er wel belasting over maar je krijgt er wel wat bij, bij je maandinkomen. Wat ik mij nou afvroeg, zijn er mensen die bijvoorbeeld op basis van deze gedachte de constructie hebben opgezet door zelf een auto te kopen en zelf te beheren.

Ik zie de volgende voordelen: Grotere auto mogelijk dan volgens lease budget, auto is echt van je zelf, geen bij telling (meer netto loon dus), nog steeds een tankpas van bedrijf (ben ik niet zeker van of dit in algemeen geldt).
Als nadelen: onderhoud is voor jouw eigen rekening, afschrijving, meer risico omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de hele boekhouding van je auto.

Mijn eigen afweging voor deze constructie is de mogelijkheid een auto die net ietsjes over budget heen komt te kunnen krijgen en dan zeker voorlopig de komende jaren plezier van te hebben. Het is mij dan ook de extra bijdrage wel waard.

Ik heb in deel 1 al eens een berekening gemaakt van een grotere auto leasen met een eigen bijdrage. Ik zal eens proberen bovenstaande constructie eens te berekenen. Maar als iemand er al ervaring mee heeft dan hoor ik het graag. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 70425 op 31-07-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21

_Arthur

blub

Anoniem: 70425 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:47:
nog steeds een tankpas van bedrijf (ben ik niet zeker van of dit in algemeen geldt).
Tankpas bij je prive auto is niet overal gebruikelijk als je het norm bedrag (minus het brandstofvoorschot) uit laat betalen. Let hier ook bij op dat je de 'waarde' van je tankpas loon in natura is waar je ook loonbelasting over dient te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Groot nadeel hierbij is dat de BTW zo niet aftrekbaar is. En dit zal net het kleine voordeel van lease t.o.v. prive-bezit opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
In mijn geval is dat simpel. Ik mag mijn leasenorm in mijn salaris verwerken.

Dit als volgt:

Ik declareer mijn woon-werk km a 19ct, tot een maximum van mijn leasenorm (760 euro). Het restant krijg ik bruto uitgekeerd.

Ik rij momenteel 100 km per dag, dus 19 euro per dag aan vergoeding. Dit is 95 per week, en zeg maar 480 euro per maand. De overige 180 euro krijg ik bruto uitgekeerd, ongeveer 100 euro netto.

In totaal maakt dit 580 euro netto.

Een prive auto met 580 euro netto vergoeding kan voor mij niet uit. Ik rij ook nog eens 20.000km prive per jaar. Ook daar heb ik peut voor nodig, kan ik zelf financieren. Onderhoud, aanschaf, renteverlies of rentekosten, etc. Afschrijving (er moet toch weer een nieuwe komen)..........

Dat kost me al meer dan 700 euro per maand. Dus kan het al niet uit. Daarnaast dat ik dan bij lange na niet een nieuwe wagen heb, niet zo'n mooie (S40), luxe en zo gemakkelijk. Je blijft maar tanken met je pasje, onderhoud is ook lekker gemakkelijk.

Een zeer duidelijke NO GO! En nu het klapstuk: ik rij voor 350 netto in de maand, inclusief eigen bijdrage en belasting. Je hoeft er niet eens goed voor te kunnen rekenen ;)

Ik denk alleen dat het uit kan als je een erg klein wagentje neemt. Maar dat vind ik irrieel, als je de overweging maakt moet je van een gelijkwaardige auto uitgaan, immers daar heb je nu ook voor gekozen. En als je prive rijdt wil je dat ook!

[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 28-07-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hoewel mijn bijdrage misschien niet zo heel nuttig is, aangezien ik in Zweden woon en werk, ben ik wel blij met de leaseregeling. Ik rij voor vrij weinig geld (netto kost het me al met al iets van 250 a 300 euro, afhankelijk van verbruik) een mooie nieuwe wagen (alfa 159), heb geen omkijken naar onderhoud en een aantal zaken wordt ook betaald (parkeren op luchthaven, tolpoortjes straks in Stockholm).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik heb totaal geen ervaring met lease auto's, vergoeding, regelingen etc.

Binnenkort ga ik deeltijd werken bij een nieuwe werkgever. Ik heb een lease vergoeding van 390 euro bruto. Ik vraag mij af of ik hier uberhaupt een leuke lease auto voor kan krijgen. Ook vraag ik mij af waar ik allemaal op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:16
naruto schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:25:
Ik heb totaal geen ervaring met lease auto's, vergoeding, regelingen etc.

Binnenkort ga ik deeltijd werken bij een nieuwe werkgever. Ik heb een lease vergoeding van 390 euro bruto. Ik vraag mij af of ik hier uberhaupt een leuke lease auto voor kan krijgen. Ook vraag ik mij af waar ik allemaal op moet letten.
Dat hangt er vanaf: is het inlusief of exclusief benzine?
Is het inclusief.... dan wordt het zeer klein leasen, of aardig wat zelf bijleggen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153

Zie een oude post van mij: Anoniem: 61153 in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."

Inkomsten
- als ik mijn leasebudget (825 euro) maandelijks laat uitkeren, gaan er eerst allerlei werkgeverskosten voor het geven van een bruto salaris vanaf (~40%) en vervolgens 52% inkomstenbelasting. Netto levert me dit ~ 160 euro per maand op
- geen bijtelling meer: 300 euro per maand netto

Uitgaven
- mijn huidige leaseauto (A3) kost mij privé ~ 1.100 euro per maand (zie calculatie in de oude post: rentelasten, onderhoud, verzekering, privé-brandstof, afschrijving, wegenbelasting) excl. zakelijke brandstofkosten
- uitgaand van een gemiddeld verbruik van 1:17 en een dieselprijs van 1 euro / liter, kosten de zakelijke km's mij 245 euro per maand

Samengevat
Netto (inkomsten minus uitgaven) zou deze auto mij privé voor inkomsten 885 euro kosten terwijl deze mij als leaseauto ~ 300 euro kost (alleen belasting, geen eigen bijdrage meer).

Zoals je begrijpt, weegt dit niet tegen elkaar op. Verder zijn er nog allerlei voor- en nadelen te bedenken maar als je het puur financieel bekijkt, is een leaseauto aantrekkelijker op voorwaarde dat je niet appels met peren vergelijkt.

Je zult best goedkoper kunnen rijden in een 15 jaar oude Alto i.v.m. een geleaste A3 maar dat is de case niet.

Wat betreft de case van blue eyes: in mijn optiek zullen er niet veel werkgevers zijn die je de mogelijkheid geven om km's te declareren i.p.v. een leaseauto. Als je dat wel mag, kun je inderdaad ongeveer break-even uitkomen (leaseauto vs km-vergoeding + schrappen van bijtelling) voor dezelfde auto.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 29-07-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Myemeosientje: kun je de TS wat opfleuren? B.v. link naar 1e topic, wat wel de bedoeling is en wat niet, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

blue eyes schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:21:
In mijn geval is dat simpel. Ik mag mijn leasenorm in mijn salaris verwerken.

Dit als volgt:

Ik declareer mijn woon-werk km a 19ct, tot een maximum van mijn leasenorm (760 euro). Het restant krijg ik bruto uitgekeerd.

Ik rij momenteel 100 km per dag, dus 19 euro per dag aan vergoeding. Dit is 95 per week, en zeg maar 480 euro per maand. De overige 180 euro krijg ik bruto uitgekeerd, ongeveer 100 euro netto.

In totaal maakt dit 580 euro netto.
In mijn geval geldt dezelfde regeling. Omdat ik wat meer kilometers rijd en een lagere leasevergoeding heb, zou ik bijna mijn gehele leasevergoeding netto uitbetaald krijgen.
Een prive auto met 580 euro netto vergoeding kan voor mij niet uit. Ik rij ook nog eens 20.000km prive per jaar. Ook daar heb ik peut voor nodig, kan ik zelf financieren. Onderhoud, aanschaf, renteverlies of rentekosten, etc. Afschrijving (er moet toch weer een nieuwe komen)..........
Bij die 580 euro moet je ook nog de bijtelling en eigen bijdrage optellen die je nu betaalt (de 350 euro die je verderop noemt), omdat die vervallen zodra je je leaeauto inlevert. Dan wordt je budget voor een eigen auto weeer wat ruimer.
Dat kost me al meer dan 700 euro per maand. Dus kan het al niet uit. Daarnaast dat ik dan bij lange na niet een nieuwe wagen heb, niet zo'n mooie (S40), luxe en zo gemakkelijk. Je blijft maar tanken met je pasje, onderhoud is ook lekker gemakkelijk.

Een zeer duidelijke NO GO! En nu het klapstuk: ik rij voor 350 netto in de maand, inclusief eigen bijdrage en belasting. Je hoeft er niet eens goed voor te kunnen rekenen ;)
Eigenlijk wel :) Ik rijd nu voor netto ongeveer 125 euro in de maand (alleen bijtelling want ik betaal geen eigen bijdrage) maar dat wil nog niet zeggen dat een eigen auto niet voordeliger kan zijn. Ik rijd bijvoorbeeld nauwelijks prive, misschien 5000 km per jaar.
Inleveren van mijn leaseauto zou me netto ongeveer 650 euro opleveren (uitbetaling leasebudget + vervallen bijtelling). Voor dat bedrag kan ik best wel de afschrijving, brandstof en verzekering van een leuke auto betalen en zelfs nog wat geld overhouden dan wel een duurdere auto kiezen.

Eigenlijk komt het erop neer dat in mijn leasebudget ook afgerekend wordt voor privekilometers die ik lang niet allemaal benut. Ik betaal immers netto evenveel als iemand die 15000 privekilometers rijdt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300

Hmm, blij dat de topic weer terug is, ben hierzo zelf ook heel benieuwd naar! ik blijf lezen voor praktijk ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@canaria:

die 700 euro was gebaseerd op een 2ehands aanschaf van 10.000 euro. Niet op een gelijkwaardige wagen. In dat laatste geval is de 700 euro aan de lage kant en schuift het voordeel naar leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 11:20
Weet iemand toevallig hoe de lease prijzen bij Sogeti liggen mbt brandstof, inclusief of exclusief en moet je dan met de brandstof calculator berekenen wat er bij je bijtelling komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 10:02

Sa1

Altijd lastig dit soort dingen :D, zelf heb ik gelukkig die keuze niet om m'n leasebedrag netto uit te laten betalen.

Ik krijg 650 euro per maand, dit is incl brandstof. Moet een auto voor 40.000km op 3 / 4 jaar.

Nu offerte lopen voor een Toyota Auris 2.0 Diesel Sol Business. Als het ff meezit ben ik dan niet meer dan 250 euro netto (bijtelling + eigen bijdrage) per maand kwijt. Vind ik sowieso best wel een aardig bedrag evengoed voor een auto (hoewel ik ook wel weer weet dat het niet echt duur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:07:
Altijd lastig dit soort dingen :D, zelf heb ik gelukkig die keuze niet om m'n leasebedrag netto uit te laten betalen.
Ik weet dat ik een vergoeding kan krijgen, hoeveel dit precies is weet ik ook niet, weet alleen wel dat als de vergoeding voldoende is ik misschien wel een auto kan rijden die ik zelf wijs vindt ipv van 1 zou zijn waar ik genoegen mee moeten nemen (droom van een evo, wordt het een panda :P). zal dan wel een oudere auto zijn maar dat maakt me dan niet uit. Ik heb liever een grotere 2e handse dan een nieuwe kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Valderrama schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:37:
Weet iemand toevallig hoe de lease prijzen bij Sogeti liggen mbt brandstof, inclusief of exclusief en moet je dan met de brandstof calculator berekenen wat er bij je bijtelling komt?
Neen, bij Sogeti krijg je een mobiliteitsbudget van 670 euro. Dit bedrag is inclusief brandstof.

Het berekenen van een leaseauto bij Sogeti is tweeledig:
1. De leaseprijs van de auto exclusief brandstof (4jr - 40k per jaar)
2. Brandstofkosten welk berekend worden via een brandstof calculator

Deze twee bedragen maken samen het maandelijkse leasebedrag.

Wat beterft indicaties:
Benzinekst: 250 - 300 euro p/m (afhankelijk van merk, model)
Dieselkst: 130 - 180 euro p/m (afhankelijk van merk, model)

Als je met deze bedragen (leaseprijs en brandstofkosten) over je norm van 670 komt, dan is de overschrijding je eigen bijdrage (welk weer via een flexpotje te betalen is dus bruto).

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Ik krijg 650 euro per maand, dit is incl brandstof. Moet een auto voor 40.000km op 3 / 4 jaar.

Nu offerte lopen voor een Toyota Auris 2.0 Diesel Sol Business. Als het ff meezit ben ik dan niet meer dan 250 euro netto (bijtelling + eigen bijdrage) per maand kwijt. Vind ik sowieso best wel een aardig bedrag evengoed voor een auto (hoewel ik ook wel weer weet dat het niet echt duur is).
Dit lijkt me erg sterk. Volgens directlease kost die auto je 730 EX. brandstof en 893 inclusief brandstof. Mag je zover boven je budget zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes

Je kan jezelf een andere vraag stellen:

kan ik voor 250 euro een eigen wagen rijden, onbeperkt en met alle voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
blue eyes schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:18:
[...]

Je kan jezelf een andere vraag stellen:

kan ik voor 250 euro een eigen wagen rijden, onbeperkt en met alle voordelen?
en nieuw niet te vergeten :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Exocet schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:29:
[...]

Dit lijkt me erg sterk. Volgens directlease kost die auto je 730 EX. brandstof en 893 inclusief brandstof. Mag je zover boven je budget zitten?
In mijn calculator zit ik daar nog wel stevig onder (793 incl. brandstof voor de driedeurs, 48 mnd) maar met 650 euro haal je het nooit, tenzij je zelf gaat bijbetalen. De 1.4 D4D Terra is al duurder (660)
Is ook niet verbazend met dat jaarkilometrage, de brandstofkosten alleen al zijn rond de 200 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm... hebben jullie dan ook nog te maken met een maximum overschrijding? Bij PWC bijvoorbeeld is het leasebudget 580 euro bruto ofwel 612 euro netto, en dan met maximaal 25% overschrijding. Verder mag je hem niet overschrijden. In de praktijk komt dit neer op bijna geen A3. Er blijft dan weinig leuks meer over om te leasen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 61153 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:28:
@Myemeosientje: kun je de TS wat opfleuren? B.v. link naar 1e topic, wat wel de bedoeling is en wat niet, etc. ;)
Ja, ik zal me eens verdiepen... heb het nog nooit gedaan... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Daniel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:38:
[...]

In mijn calculator zit ik daar nog wel stevig onder (793 incl. brandstof voor de driedeurs, 48 mnd) maar met 650 euro haal je het nooit, tenzij je zelf gaat bijbetalen. De 1.4 D4D Terra is al duurder (660)
Is ook niet verbazend met dat jaarkilometrage, de brandstofkosten alleen al zijn rond de 200 euro per maand.
k krijg 650 euro leaes vergoeding, k ga deze auto dus wel doen.. het maakt m'n baas verder niet uit welke auto ik neem, mag ook een dikke bmw of mercedes zoalgn ik zelf de rest maar betaal. Ga nu 204 euro betalen + 83 eigenbijdrage voor 4 jaar met 40k, die 83 euro is weer aftrekbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Sa1 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:45:
[...]
k krijg 650 euro leaes vergoeding, k ga deze auto dus wel doen.. het maakt m'n baas verder niet uit welke auto ik neem, mag ook een dikke bmw of mercedes zoalgn ik zelf de rest maar betaal. Ga nu 204 euro betalen + 83 eigenbijdrage voor 4 jaar met 40k, die 83 euro is weer aftrekbaar natuurlijk.
Die 204 moet je betalen omdat je over de 650 komt?
Dan is dit bedrag ook aftrekbaar.... valt ook onder eigen bijdrage.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Volgens mij is die 83 euro eigen bijdrage vanwege de overschreiding en de 204 euro wat het hem netto kost vanwege de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

cowgirl schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:26:
Volgens mij is die 83 euro eigen bijdrage vanwege de overschreiding en de 204 euro wat het hem netto kost vanwege de bijtelling.
juistem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Dus ongeveer (bij 42% belastingaftrek):

204 + (83 - 42%) = 252 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
blue eyes schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:55:
Dus ongeveer (bij 42% belastingaftrek):

204 + (83 - 42%) = 252 euro.
Volgens mij is het:
22% bijtelling catalogus waarde - eigen bijdrage = bedrag en daarvan betaal je 42% belasting.

Altijd leuk om belasting te betalen over de prijs waarin ook al BTW en BPM zit... belasting betalen over belasting.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Zosas schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:01:
[...]

Volgens mij is het:
22% bijtelling catalogus waarde - eigen bijdrage = bedrag en daarvan betaal je 42% belasting.
Ik was even te kort door de bocht ;) Maar dan moet jij je formule ook even aanpassen :P

Dus: Het bedrag (22% bijtelling) delen door 12 maand. De vraagsteller rekent per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg 650 euro leaes vergoeding, k ga deze auto dus wel doen.. het maakt m'n baas verder niet uit welke auto ik neem, mag ook een dikke bmw of mercedes zoalgn ik zelf de rest maar betaal. Ga nu 204 euro betalen + 83 eigenbijdrage voor 4 jaar met 40k, die 83 euro is weer aftrekbaar natuurlijk.
vraag ik met toch even af wat voor mercedes jij voor dat bedrag kan leasen, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen als je een mercedes of bmw leased, houd je niks meer over in de maand. En je huis moet ook betaald worden....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Anoniem: 227300 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:47:
[...]

vraag ik met toch even af wat voor mercedes jij voor dat bedrag kan leasen, ben erg benieuwd!
Hij zegt toch dat hij van zijn baas best een dikke BMW of Mercedes mag leasen maar dat hij daar wel zelf voor moet bijbetalen. Hij zegt niet dat hij voor €650 een Mercedes kan leasen (al moet een A-klasse misschien wel kunnen voor dat bedrag).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argro schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:27:
[...]
Hij zegt toch dat hij van zijn baas best een dikke BMW of Mercedes mag leasen maar dat hij daar wel zelf voor moet bijbetalen. Hij zegt niet dat hij voor €650 een Mercedes kan leasen (al moet een A-klasse misschien wel kunnen voor dat bedrag).
Ho sry verkeerd begrepen :o, een a klasse kan zeker maar dat noem ik geen (dikke) benz

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 227300 op 01-08-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

Net een Volvo C30 Kinetic 1.6 Diesel (109 pk) besteld. Viel bij ING Carlease significant duurder uit dan de prijs op directlease...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 204123 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:55:
Net een Volvo C30 Kinetic 1.6 Diesel (109 pk) besteld. Viel bij ING Carlease significant duurder uit dan de prijs op directlease...
ING Carlease is inderdaad een van de duurste. Dus vergelijking via websites zijn niet echt betrouwbaar.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226754

Was jij niet een tijdje terug begonnen bij GPR als YP?
Dan moet je zeker flink bij betalen voor die Volvo C30, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 226754 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Was jij niet een tijdje terug begonnen bij GPR als YP?
Dan moet je zeker flink bij betalen voor die Volvo C30, of vergis ik me nu?
`
Dan ben ik ook wel benieuwd! Ik heb de S40 Momentum 1.6D voor 968 in de maand..... (Ook GPR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Heb je bij directlease wel de juiste opties ingevuld:
1. looptijd 4 jaar en 40.000 per jaar
2. vervangend vervoer: ja
3. inclusief brandstof

Dan vraag ik me af of je idd veel duurder uit bent bij ING.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die kost bij directlease Leaseprijs: € 709 / € 849, ik ben dus erg benieuwd wat hij bij ing kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226754

En bovendien hoe je dat betaald met een leasebudget van een YP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 226754 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:09:
En bovendien hoe je dat betaald met een leasebudget van een YP.
Ik weet dat je 30% over je leasenorm mag gaan.

Dus het zou best kunnen, ik weet alleen niet wat de leasenorm voor YP is.
(De mijne is nu 760, cat. 3 (voorheen 830))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blue eyes schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

`
Dan ben ik ook wel benieuwd! Ik heb de S40 Momentum 1.6D voor 968 in de maand..... (Ook GPR).
968 voor S40 1.6D?? Dat is vrij duur mijns inziens :? Wat zijn de specs (looptijd, kilometrage, incl. / excl. brandstof, incl. / excl. BTW, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 19:55
ik zie hier iedereen met een leasebedrag incl. brandstof. ik heb maar een budget van 550, maar dan wel zonder brandstof. brandstof is gewoon onbekerkt.

Ik heb toch wel behoorlijke keus met 550 p/m, 4 jaar, 30000km, vrije maatschappij keuze.

Wat ik heb gedaan en dat zou ik iedereen aanraden die vrije keuze heeft, ga wat dealers af. er zijn er nogal wat die naast hun garage een leasemaatschappij hebben waar je dus heel voordelig uit kan zijn.

Ik heb nu eem mazda 6 1.8i sport Touring met extra een 6cd wisselaar met mp3, extra tweeter set, parkeer sensoren en verder dezelfde voorwaarden als alle grote maatschappijen, maar ik zit nog € 15,00 per maand onder mijn budget.

Daarnaast is het ook verstandig om alle opties die je wil gewoon erbij te onderhandelen en niet standaard te nemen. bijvoorbeeld een navigatie systeem af fabriek kost al snel € 3000, dit komt wel bij je bijtelling. laat je hem later inbouwen kost hij nog maar € 1.295,00 en als er dan nog over gaat onderhandelen met een dealer die hem aan jou least kost het je waarschijnlijk niets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Waar krijg je eigenlijk hoeveel lease vergoeding?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

TNT78 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:25:
Waar krijg je eigenlijk hoeveel lease vergoeding?
das bij elk bedrijf anders en ook bij elke functie. zelf krijg ik 650 per maand, excl brandstof. voor een diesel auto is dit al best weinig. benzine zou je der een goedkope eos mee kunnen rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 61153 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:31:
[...]

968 voor S40 1.6D?? Dat is vrij duur mijns inziens :? Wat zijn de specs (looptijd, kilometrage, incl. / excl. brandstof, incl. / excl. BTW, etc.)?
Een lange uitleg om iets ontopic te blijven ;)

Ik val nog onder de oude PinkRoccade regeling, PR is geen autovriendelijk bedrijf ;). Ergo, oorspronkelijk kwam ik van TAS, daar hadden we pas tarieven :D !

Mijn huidige autoregeling: 36 mnd / 35k, 830 euro norm, 112,50 prive + max 20% eigen bijdrage over 820. 820 euro is incl. brandstof, exclusief BTW.

Mijn volgende auto regeling: 48 mnd / 40k, 760 euro norm, + max. 30% eigen bijdrage over 760. 760 euro is incl. brandstof, exclusief BTW. De prive bijdrage wordt nu jaarlijks verlaagd naar een maximum bedrag van 60 euro uit mijn hoofd.

Voor beide regelingen geldt dat we niet kunnen onderhandelen en dat de dealers voorgeselecteerd zijn. Evenals de merken.

Mbt hoge bedrag: ik nog extra opties genomen, dit bovenop de al zeer luxe momentum uitvoering. Belastingwaarde van de auto = 35000.

Berekening / gegevens:
Waarde auto: 35000 euro
Eigen bijdrage 968 - 820 = 148 euro
Bijdrage voor prive rijden: 112,50 euro

22% van 35000 = 7700 euro (641 euro per maand)
(641 - 112,50 - 148) * 42% = 160 euro netto belasting
160 + 148 + 112,50 = 420 euro

Gelukkig krijg ik nog als oud Tasser de prive bijdrage bruto vergoed zodat ik op ongeveer 375 euro kom aan netto lasten voor de auto.

Bovenstaand rechtvaardigd wel degelijk het argument dat een leasewagen ook bepalend is bij onderhandelingen. Het zegt ook dat ik (te) veel betaal voor deze auto. Ik weet dat ik bij collega bedrijven minder betaal voor dezelfde auto, dus netto meer overhoudt in de maand. Dus al stap je over bij gelijkblijvende salarissen ga je erop vooruit!

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 03-08-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janus_freggel schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:46:
ik zie hier iedereen met een leasebedrag incl. brandstof. ik heb maar een budget van 550, maar dan wel zonder brandstof. brandstof is gewoon onbekerkt.

Ik heb toch wel behoorlijke keus met 550 p/m, 4 jaar, 30000km, vrije maatschappij keuze.

Wat ik heb gedaan en dat zou ik iedereen aanraden die vrije keuze heeft, ga wat dealers af. er zijn er nogal wat die naast hun garage een leasemaatschappij hebben waar je dus heel voordelig uit kan zijn.

Ik heb nu eem mazda 6 1.8i sport Touring met extra een 6cd wisselaar met mp3, extra tweeter set, parkeer sensoren en verder dezelfde voorwaarden als alle grote maatschappijen, maar ik zit nog € 15,00 per maand onder mijn budget.

Daarnaast is het ook verstandig om alle opties die je wil gewoon erbij te onderhandelen en niet standaard te nemen. bijvoorbeeld een navigatie systeem af fabriek kost al snel € 3000, dit komt wel bij je bijtelling. laat je hem later inbouwen kost hij nog maar € 1.295,00 en als er dan nog over gaat onderhandelen met een dealer die hem aan jou least kost het je waarschijnlijk niets ;-)
Ik krijg dan eigenlijk het idee dat je gewoon een zak geld mee krijgt en het verder zelf mag uitzoeken. dat is idd een redelijke luxe, ik denk alleen dat de meeste die vrije keus niet hebben en vast zitten aan leasemaatschappijen.
Ben nog steeds erg benieuwd naar het prijsverschil duzz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

Wat is nu de goedkoopste manier om te leasen? Kaal aanschaffen en de extra opties achteraf door de dealer erop laten zetten of een vooraf samengesteld pakket? Kan iemand een praktijkvoorbeeld geven met zijn huidige lease auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Anoniem: 132995 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:45:
Wat is nu de goedkoopste manier om te leasen? Kaal aanschaffen en de extra opties achteraf door de dealer erop laten zetten of een vooraf samengesteld pakket? Kan iemand een praktijkvoorbeeld geven met zijn huidige lease auto?
Zo min mogelijk extra's. Over het algemeen worden de extra's afgeschreven binnen je leasetermijn en dus betaal je die volledig.. Ter vergelijking; Ik had een Volvo C30 Momentum samengestel met een flink aantal opties. Deze bleek bijna evenduur te zijn als een Volvo c30 Summum, terwijl de Summum standaart al over die opties beschikte + meer (o.a. ledere bekleding en een sunroof)..

Als je extra's wil moet je idd zoveel mogelijk voor paketten kiezen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
MrBarBarian schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Zo min mogelijk extra's. Over het algemeen worden de extra's afgeschreven binnen je leasetermijn en dus betaal je die volledig.. Ter vergelijking; Ik had een Volvo C30 Momentum samengestel met een flink aantal opties. Deze bleek bijna evenduur te zijn als een Volvo c30 Summum, terwijl de Summum standaart al over die opties beschikte + meer (o.a. ledere bekleding en een sunroof)..

Als je extra's wil moet je idd zoveel mogelijk voor paketten kiezen
Klopt, ik ben nu ook een paar berekening aan het doen.
Toen ik Auto X koos met extra's: Radio MP3 + multi stuurwiel + carkit... werd mijn leaseprijs dermate hoger dat als ik het terugrekening ik deze extra's volledig zelf betaal.

Pakketten/modelvariant daarintegen is een anderverhaal... die bieden vaak dermate meer opties wat je (gelukkig) niet (lees minder) terugziet in de leasprijs.

Nu koop ik zelf wel een radio MP3 inclusief bluetooth handsfree ingebouwd... stuk goedkoper..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Zosas schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:48:
Toen ik Auto X koos met extra's: Radio MP3 + multi stuurwiel + carkit... werd mijn leaseprijs dermate hoger dat als ik het terugrekening ik deze extra's volledig zelf betaal.
Dan heb je eigenlijk nog mazzel.... Ik heb een keer halverwege de looptijd een trekhaak aangevraagd, de maandelijkse verhoging x de resterende looptijd kwam uit op 1,5x de prijs van de trekhaak. Ik heb hem lekker zelf betaald.

Nu heb ik net weer een auto uitgezocht. Bij de ene maatschappij zie ik de berekening inderdaad dat de prijs per maand 1/36 x prijs accessoire is, bij de andere wordt slecht 90% van de prijs van de accessoire doorberekend. Die hanteren dus een restwaarde van 10% op de accessoire, getest met zowel af-fabriek als achteraf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Blijft een vreemde zaak, want bij uiteindelijke verkoop levert de auto meer op vanwege de opties, maar die zijn compleet door de bestuurder betaald....

(even weggelaten dat al die hele auto betaalt is etc.)

Gelukkig moet ik de definitieve auto nog kiezen en samenstellen... dus kan er voorlopig nog even rustig over rekenen (en evt. onderhandelen)

[ Voor 25% gewijzigd door Valandil op 14-08-2007 20:23 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21

_Arthur

blub

Zosas schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:22:
Blijft een vreemde zaak, want bij uiteindelijke verkoop levert de auto meer op vanwege de opties, maar die zijn compleet door de bestuurder betaald....
Dat heet 'winstmaken voor de leasetoko..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik ben ook aan het shoppen, maar vind het maar moeilijk. Ik kan voor € 1060 incl. brandstof leasen, bij ING car lease en moet in september een auto hebben besteld omdat mijn huidige auto (Leon, 25k catalogus) aan het einde van zijn contract zit.

In gedachten heb ik de sleutels van de nieuwe Mondeo in handen maar heb gelukkig een verstandigere vrouw die terecht de vraag stelt "Is het de auto wel waard?". Dat is het mooie aan vrouwen, de auto boeit niet, als het maar rijdt en een radio bevat. Ze kunnen nog rationeel nadenken ;)

Ik kom met opties al snel op 40k uit, als basis de 2.0 TDCi, en als opties launch pack (navigatie, parkeersensoren), metallic lak, xenon verlichting, keyfree+fordpower button, en bluetooth/voice. Je zit dan al snel op netto kosten van € 350-400 per maand. Nu zit ik op ongeveer € 250 per maand.

Al met al heb ik ook gekeken naar alternatieven, maar of ze zijn mijnziens te duur, of te klein, of te kaal. A4 is kaal, mijnziens saai interieur, en met vergelijkbare uitvoering als Mondeo zit je op 56k. De V50 van Volvo is bloedmooi, maar zeer krap van binnen. Laguna, nieuwe model valt helaas van voren erg tegen, mist een mooie neus.

Nieuwe Leon, interieur trekt me ook niet zo. Hij rijd als een scheetje, maar de materialen zijn gewoon te goedkoop. Altea, had net het gevoel in een bus te zitten, voelt ook log aan.

Aan de andere kant kun je je ook afvragen, waar praten we nu over 150 tot 200 euro netto extra (bij ons is eigen bijdrage afhankelijk van functie en besteding van maximaal budget). Maarja, dat is ook tweemaal een lekker diner of een keer extra op vakantie met zijn tweetjes.

Het zoeken is leuk, erover fantaseren is leuk, maar dan die kosten .. die moeten het altijd weer verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:22:
Reken je niet rijk met meer opties wbt restwaarde: dat is nauwelijks tot niet hoger door opties. Over het algmeen wordt airco / cc nog wel gewaardeerd dat in de autohandel er meer voor wordt betaald maar of je nu een licht / zich pakket + xenon hebt of niet: de restwaarde wordt er nauwelijks tot niet hoger door. Juist daarom schrijft een leasemaatschappij de kosten hiervan af gedurende de looptijd (+ opslag voor marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:28:
....
In gedachten heb ik de sleutels van de nieuwe Mondeo in handen maar heb gelukkig een verstandigere vrouw die terecht de vraag stelt "Is het de auto wel waard?". Dat is het mooie aan vrouwen, de auto boeit niet, als het maar rijdt en een radio bevat. Ze kunnen nog rationeel nadenken ;)

Ik kom met opties al snel op 40k uit, als basis de 2.0 TDCi, en als opties launch pack (navigatie, parkeersensoren), metallic lak, xenon verlichting, keyfree+fordpower button, en bluetooth/voice. Je zit dan al snel op netto kosten van € 350-400 per maand. Nu zit ik op ongeveer € 250 per maand.

Al met al heb ik ook gekeken naar alternatieven, maar of ze zijn mijnziens te duur, of te klein, of te kaal. A4 is kaal, mijnziens saai interieur, en met vergelijkbare uitvoering als Mondeo zit je op 56k. De V50 van Volvo is bloedmooi, maar zeer krap van binnen. Laguna, nieuwe model valt helaas van voren erg tegen, mist een mooie neus.
...
Skoda Octavia al eens nader bekeken?
Jij je opties
Zij tevreden met het bedrag

Als je een Ocativia 1.9 TDI Business Edition neemt, welk al behoorlijk compleet is met parkeersensoren en xenon verlichting, vervolgens doe je e opties erbij... kom je rond de 31 a 32 K voor een zeer nette wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 15-08-2007 09:30 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:28:

Aan de andere kant kun je je ook afvragen, waar praten we nu over 150 tot 200 euro netto extra (bij ons is eigen bijdrage afhankelijk van functie en besteding van maximaal budget). Maarja, dat is ook tweemaal een lekker diner of een keer extra op vakantie met zijn tweetjes.
Tja, het is persoonlijk maar ik zou zeker niet gauw een aangeklede Mondeo van 40K leasen. Auto ziet er op zich leuk uit maar voor dat geld kun je ook andere auto's leasen:
- Passat 2.0 TDI 170 pk Highline Business voor 40K (of neem een 150 pk diesel voor 3K minder)
- Alfa Romeo 159 1.9 TDI 150 pk Business voor 34K. Kleed hem verder aan tot 40K en je hebt een hele mooie auto :) Maar ook zonder verder aankleden is deze auto de moeite waard
- Lexus IS220d Business 2.2 TDI 177 pk voor 40K. Standaard een complete en dikke auto.
- Peogeot 407 SW GT 2.2 HDiF 170 pk voor 40K. Zou niet mijn keuze zijn maar is te overwegen.

Met jouw leasebudget heb je meer dan genoeg keuze; ik zou voor of de Lexus of voor de dik aangeklede 159 gaan...

Als je je die 100 - 150 euro / maand extra kan veroorloven: waarom niet? Dan ga je 1x per maand minder uiteten en rijdt je ipv in een Leon (met alle respect) in een dikke Lexus IS220 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 15-08-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

I'm with stupid, mijn volgende auto word ook de Lexus IS220D Business Luxery. Kan niet wachten totdat ik met Leon FR heb opgereden. Helaas moet ik nog 140.000 KM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tylen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:11:
I'm with stupid, mijn volgende auto word ook de Lexus IS220D Business Luxery. Kan niet wachten totdat ik met Leon FR heb opgereden. Helaas moet ik nog 140.000 KM :(
Hahaha, zat eigelijk al te wachten op je reactie :P 170 pk Leon is leuk maar een 177 pk IS220d is toch ff wat leuker nietwaar? Ik 'hoef' nog maar 120K km's in mijn A3 dus nog 2 jaartjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hehe, ik vindt het toch wel grappig om de verschillen te zien. Vooral Tylen en Lomenaar willen de dikste snelste auto en vinden het niet erg om hiervoor te betalen. Ik persoonlijk rijdt liever een goedkope auto ( Moet natuurlijk nog wel enigsinds comfortabel zijn ) zodat ik wat meer geld overhoud. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Voor mij is een auto niet meer als iets wat me van A -> B brengt. Bij andere is het ook nog een soort hobby.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:25:
Hehe, ik vindt het toch wel grappig om de verschillen te zien. Vooral Tylen en Lomenaar willen de dikste snelste auto en vinden het niet erg om hiervoor te betalen. Ik persoonlijk rijdt liever een goedkope auto ( Moet natuurlijk nog wel enigsinds comfortabel zijn ) zodat ik wat meer geld overhoud. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Voor mij is een auto niet meer als iets wat me van A -> B brengt. Bij andere is het ook nog een soort hobby.
offtopic:
Klopt, ik rijd graag auto's waar ik mij prettig in voel en een bepaalde beleving opwekt (overigens geen foute scheurijzers). Mijn laatste 'eigen' auto (2 jaar geleden weggegaan) was een Alfa 156 uit 2000. Hele fijne auto: rap, mooie lijnen en een echte rijdersauto. Kostte me ook wel behoorlijk wat (o.a. afschrijving :P ) maar dat had ik er grif voor over. Dat is uiteraard persoonlijk maar als ik het geld er niet voor zou hebben, zou ik besparen op iets wat ik minder belangrijk vindt om daarmee toch de auto van mijn keuze (realistisch) te kunnen bekostigen. Ik zit er tenslotte gemiddeld een paar uur per dag in.

De ander bespaart liever die 100 euro per maand en geeft het uit aan een dinertje extra per maand / extra vakantie per jaar. Het zijn allemaal belevingen en de een ervaart een beleving als prettiger dan de ander. To each his own toch?

Overigens betrap ik mezelf wel erop dat je verwend raakt. Toen mijn A3 een beurt kreeg, kreeg ik tijdelijk een nieuwe Polo 1.2 Comfortline. Met alle respect voor degenen die een Polo rijden maar ik vind het helemaal niets: doodsaai van binnen en het wekt geen enkele positieve beleving op: niet alleen door het gebrek aan vermogen maar vooral het gebrek aan comfort, het gerammel, de looks, de vibe, etc. nekken deze auto. Ik bedoel: kies dan een hippere C2 of whatever (ik noem maar iets) want daar beleef je volgens mij meer plezier aan dan aan zo'n Polo 1.2. Ik reed er in ieder geval niet prettig in

Back ontopic ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 15-08-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is erg persoonlijk. Maar ik krijg het warm van een mooie auto. Zoals Lomenaar zegt, als ik een Alfa Coupé GT zie rijden krijg ik het warm. Ik ben een starter en rijd een Volvo C30 terwijl de meeste om me heen klasse polo/clio rijden. Ik krijg nog net geen tranen als ik de C30 zie. Klinkt stom maar het is gewoon erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:04:
Als je een Ocativia 1.9 TDI Business Edition neemt...
Qua uitrusting is het inderdaad een zeer complete auto, maar ik vind de auto aan de voorkant niet mooi. En op zich als je de leaseprijs bekijkt, echt goedkoop is hij ook niet?

Skoda - Octavia( Hatchback (5) )
Octavia 2.0TDI 103kW L&K DPF 35,610.00 - 973.81
Octavia 2.0TDI 125kW DPF RS 36,375.00 - 1,004.79
Anoniem: 61153 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:06:
Tja, het is persoonlijk maar ik zou zeker niet gauw een aangeklede Mondeo van 40K leasen. Auto ziet er op zich leuk uit maar voor dat geld kun je ook andere auto's leasen:
- Passat 2.0 TDI 170 pk Highline Business voor 40K (of neem een 150 pk diesel voor 3K minder)
- Alfa Romeo 159 1.9 TDI 150 pk Business voor 34K. Kleed hem verder aan tot 40K en je hebt een hele mooie auto :) Maar ook zonder verder aankleden is deze auto de moeite waard
- Lexus IS220d Business 2.2 TDI 177 pk voor 40K. Standaard een complete en dikke auto.
- Peogeot 407 SW GT 2.2 HDiF 170 pk voor 40K. Zou niet mijn keuze zijn maar is te overwegen.
De Alfa trek ik niet, ik krijg er geen warme gevoelens bij, en ook in de autotesten is met er niet echt over te spreken. Met name afwerkingen en ruimte in de auto. :) De Peugeot 407 hebben we niet al te geweldige ervaringen mee. Zelfs met stapper dan stapvoets rijden schuurde de bodemplaat over drempels heen, een gigantische draaicirkel, en de voorkant raakte in parkeergarages telkens een randje bij naar beneden rijden. Wellicht is dat nu veranderd.

Ik heb even de prijzen opgezocht. Maar overall zijn alle genoemde auto's duurder als de Mondeo.

Volkswagen - Passat( Stationwagon )
Passat 1.9TDI DRF 77kW Bluem.Business variant 35,485.00 - 962.31
Passat 1.9TDI DRF 77kW Comfortline variant 36,505.00 - 980.18
Passat 1.9TDI DRF 77kW Sportline variant 37,105.00 - 996.55
Passat 1.9TDI DRF 77kW Trendline Business variant 36,095.00 - 998.79
--------------------------------------------------------------------------------
Volkswagen - Passat( Sedan )
Passat 1.9 TDI 77kW Sportline 34,955.00 - 969.88
Passat 1.9TDI 77kW Comfort Business 35,650.00 - 1,002.92
Passat 1.9TDI 77kW Trend Business 33,945.00 - 972.79
Passat 2.0 TDI 103kW Trendline 35,390.00 - 986.22
--------------------------------------------------------------------------------
Volkswagen - Passat( Sedan ) Passat 1.9TDI DRF 77kW Comfortline Business 35,900.00 - 1,005.68
Passat 1.9TDI DRF 77kW Sportline 35,205.00 Diesel - 971.93
Passat 1.9TDI DRF 77kW Trendline Business 34,195.00 - 972.65
Passat 2.0TDI DRF 103kW Trendline 36,140.00 - 997.37

Peugeot - 407( Stationwagon )
407 2.0HDIF GT SW 37,900.00 - 1,050.49
407 2.0HDIF ST Pack Business 2 SW 36,630.00 - 1,014.85
Peugeot - 407( Coupe )
407 2.0HDIF 16V Reference Coupe 40,950.00 - 1,046.75
Peugeot - 407( Sedan )
407 2.0HDIF 16V GT 36,150.00 - 1,027.28
407 2.0HDIF 16V ST automaat 36,420.00 - 1,043.15
407 2.0HDIF ST Pack Business 2 automaat 37,350.00 - 1,051.89

Ford - Mondeo( Stationwagon )
Mondeo 2.0TDCI DPF 96kW Ghia wagon automaat 37,310.00 - 972.38
Mondeo 2.0TDCI DPF 96kW Titanium wagon A607 37,310.00 - 972.38
-------------------------------------------------------------------------------
Ford - Mondeo( Sedan ) Mondeo 2.0TDCI DPF 96kW Ghia sedan automaat 35,910.00 - 965.74
Mondeo 2.0TDCI DPF 96kW Titanium sedan A607 35,910.00 - 965.74
Als je je die 100 - 150 euro / maand extra kan veroorloven: waarom niet? Dan ga je 1x per maand minder uiteten en rijdt je ipv in een Leon (met alle respect) in een dikke Lexus IS220 8)
Veroorloven is niet het probleem. Het is even vooral de vraag, is het die 150 euro in de maand ook daadwerkelijk waard. Je zit er toch weer vier jaar aan vast. Ik ga zowiezo even kijken naar die Lexus, die staat niet bij mij in de overzicht van ING. Kan dus goed zijn dat die boven mijn budget zit. :)

edit:
De goedkoopste uitvoering van de Lexus komt hier op 1.102 met als enige optie metallic lak omdat dit vereist is. Ver boven budget dus :)

Uit het hele rijtje komt de Mondeo nog steeds als beste voor je geld naar boven. Heel coulant in de lease (en wegens eigen bijdrage is maandelijkse bedrag belangrijker als bijtelling) dus dat is ook wel grappig. In de laatste autotesten veegt die tevens de vloer aan met de 3 serie en de Passat. Daarom, in gedachten is de keuze eigenlijk al gemaakt. Maar toch vreemd dat die laatste hobbel best lastig is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 15-08-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:32:
Het is erg persoonlijk. Maar ik krijg het warm van een mooie auto. Zoals Lomenaar zegt, als ik een Alfa Coupé GT zie rijden krijg ik het warm. Ik ben een starter en rijd een Volvo C30 terwijl de meeste om me heen klasse polo/clio rijden. Ik krijg nog net geen tranen als ik de C30 zie. Klinkt stom maar het is gewoon erg persoonlijk.
Sluit ik me bij aan! (behalve dan bij dat stukje van de c30, heb ik liever een clio sport, of v6 :p)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 227300 op 15-08-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:14:
[...]

Qua uitrusting is het inderdaad een zeer complete auto, maar ik vind de auto aan de voorkant niet mooi. En op zich als je de leaseprijs bekijkt, echt goedkoop is hij ook niet?

Skoda - Octavia( Hatchback (5) )
Octavia 2.0TDI 103kW L&K DPF 35,610.00 - 973.81
Octavia 2.0TDI 125kW DPF RS 36,375.00 - 1,004.79
maargoed je pakt ook gelijk uberversies van Octavia. (L&K en de RS)
Zoals ik aangaf, kan je ook kijken naar de:
1.9 TDI Business edition
1.9 TDI Elegance edition
mocht de motor te licht zijn:
2.0 TDI Business edition
2.0 TDI Elegance edition

Beide versies zijn al vrij compleet qua uitrusting.

Maargoed, als je de auto niet mooi vindt dan valt hij sowieso af :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok, :) Ik pak gewoon de lijst met suggesties van ING Car Lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

maargoed je pakt ook gelijk uberversies van Octavia. (L&K en de RS)
Zoals ik aangaf, kan je ook kijken naar de:
1.9 TDI Business edition
1.9 TDI Elegance edition
mocht de motor te licht zijn:
2.0 TDI Business edition
2.0 TDI Elegance edition

Beide versies zijn al vrij compleet qua uitrusting.

Maargoed, als je de auto niet mooi vindt dan valt hij sowieso af :)
De skoda is een mooie auto maar het interieur zal in vergelijking met bijvoorbeeld de mondeo of de skoda wat goedkoop aandoen. Misschien wel iets wat je zal moeten meenemen in je beslissing1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt er ook maar aan wat je mooi vind. De interieurs van Audi zijn heel behouden, die van Bmw eenvoudig maar minder behouden als Audi. Peugeot heeft vaak toch een wat meer knusser interieur, Renault heel strak, Citroën weer afwijkend met tellers in het midden, Alfa weer heel erg sportief gericht, Saab ook mijnziens heel basic en saai, enzovoorts.

Ik kan het interieur van bijvoorbeeld de Toyota Avensis erg waarderen, het interieur van de nieuwe Peugeot 308 spyshots ook, Peugeot 407 ook, en uiteraard ook die van de nieuwe Ford Mondeo waarbij ik die van de vorige Mondeo weer helemaal niets vond. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 15-08-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:25:
Mijn lease budget is 1000 euro ex brandstof, daarvan ga ik niet in een simpel golfje of vectratje rijden. Nee ik wil iets leuks, snel en luxe. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik 3000 bruto per maand zou verdienen zou ik natuurlijk niet in een auto van +40.000 rijden. ;)

@Molenaar: Ik word voorspelbaar he ;) Alleen is de Lexus van 0 tot 100 2 a 3 seconde trager dan de Leon :( Komt nog bij dat mijn vriendin zegt dat het een ouwe lullen bak is :( Ach ik heb nog even voordat het zo is, en misschien heb ik dan wel weer een andere auto in gedachten. Maar op het moment is het de Lexus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tylen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:36:
[...]
Mijn lease budget is 1000 euro ex brandstof, daarvan ga ik niet in een simpel golfje of vectratje rijden. Nee ik wil iets leuks, snel en luxe. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik 3000 bruto per maand zou verdienen zou ik natuurlijk niet in een auto van +40.000 rijden. ;)
Tuurlijk zou mijn auto ook wat mee groeien met mijn salaris/lease budget. Maar ook nu zit ik nog lang niet op de limiet van mijn budget. Ik heb liever dat ik het budget wat ik niet uitgeef lekker uit betaald krijg ( Helaas wel bruto ).

Overigens heb ik vanaf september geen lease auto meer, en ga ik weer lekker met de fiets naar mijn werk wegens een nieuwe baan. Ik moet nog even kijken of ik er dan nog een auto bij koop.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Molenaar: Ik word voorspelbaar he ;) Alleen is de Lexus van 0 tot 100 2 a 3 seconde trager dan de Leon :( Komt nog bij dat mijn vriendin zegt dat het een ouwe lullen bak is :( Ach ik heb nog even voordat het zo is, en misschien heb ik dan wel weer een andere auto in gedachten. Maar op het moment is het de Lexus :P
Vrouwen en auto's... :P
Dat mensen een MB misschien een ouwelullenbak vinden ala. Maar een IS220? Laat haar maar eens meerijden in een proefrit: ik denk dat ze dan wel anders piept... ;)

offtopic:
Trouwens, volgens fabrieksopgave is de IS220 maar 0,7 sec. langzamer dan de diesel FR en maar 1,6 sec. langzamer dan de benzine FR.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 15-08-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:55:
Ik heb liever dat ik het budget wat ik niet uitgeef lekker uit betaald krijg ( Helaas wel bruto ).
Zo gek krijg ik mijn werkgever niet ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt eraan. Ik weet van een collega dat hij voor een dergelijk salaris toch een auto gaat rijden die tussen de 35k en 40k ligt. Uiteindelijk kost je dit toch ook rond de € 350,-

Het hangt er mee vanaf of je het privé kunt veroorloven. Als je met een hele hoge hypotheek zit, per week € 100 euro aan boodschappen uitgeeft, en elke week een pilsje pakt in de stad en een bioscoop gaat bezoeken, tja.. dan hou je wat minder over per maand. :)

Kijk, ik ben getrouwd, en ook nog eens in gemeenschap van goederen. Dan is het heel normaal dat de vrouw onderdeel is van de maandelijkse kosten O-) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 15-08-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

offtopic:
@Molenaar: Je hebt gelijk, ik zit net op autoweek te kijken en hij is idd sneller geworden :P (Of ik heb de vorige keer verkeerd gekeken ;)) Nu wil ik hem al helemaal snel hebben hahaha. Ach en mijn vriendin is helaas geboren met benzine in der bloed is met auto's opgegroeid en heeft het IVA gedaan. Ze is dus qua auto's al heel wat gewent. Ze ziet mij liever in een Audi A4 Avant. welke trouwens ook hoog op het lijstje staat ;) Over twee jaar samen maar eens een Lexus meeting houden ;)

@RBW: De luxe van het op de fiets naar mijn werk kunnen gaan heb ik nog nooit gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik rij op dit moment, als startende YP met een leasebudget van 670 incl brandstof, een Opel Corsa 1.4 Business Sport. Heb hem bijna full option genomen, met o.a. 17" LM, DVD navigatie en OPC line pakket (extra spoilertje en verlaagd). Ik kom op een leasebedrag van 705 uit. Voor maar 35 euro eigen bijdrage rij ik toch een zeer complete en sportieve bolide!

Met het huidige aantal km's rij ik hem binnen 2,5/3 jaar wel over de 160.000 km en dan gaan we kijken naar de nieuwe Alfa's die dan net op de markt zullen zijn. Alfa Junior (als concurrent van de Mini) en de Alfa 149 (opvolger van de 147).
Hopelijk zit er een stijgende lijn in het salaris en is het mogelijk om een een dikke 149 te gaan leasen, anders de toch iets kleinere Junior, maar dan met lekker veel optie's :D

Ik wilde in eerste instantie al beginnen met de 147, maar als startende YP's zijn Alfa's echt niet te betalen... :( Voor een beetje aangeklede 147 zit je al aan de 950 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dr. Quipers schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:28:
Met het huidige aantal km's rij ik hem binnen 2,5/3 jaar wel over de 160.000 km en dan gaan we kijken naar de nieuwe Alfa's die dan net op de markt zullen zijn. Alfa Junior (als concurrent van de Mini) en de Alfa 149 (opvolger van de 147).
Rij je dan vooral tijdens werktijd? Of is het vooral woon/werk verkeer? Wat ik het grootste nadeel van mijn lease-auto vind is dat ik er per dag 2 uur van mijn eigen tijd in moest zitten alleen als woon/werk verkeer.

Ik reed dan nog maar 40.000 km per jaar. Maar als je zoals jij meer als 50.000 per jaar rijdt moet dat bijna nog wel meer als 2 uur per dag zijn.
@RBW: De luxe van het op de fiets naar mijn werk kunnen gaan heb ik nog nooit gehad :(
Dat ervaar ik idd als een enorme luxe. In de lunchpauze even snel boodschappen doen en thuis lunchen behoort dan ook tot de mogenlijkheden. Vandaar dat ik er niet rouwig om ben dat ik dan geen lease-auto meer heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 15-08-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn eerste leasebak was ook een Peugeot 206. Wat overigens een geweldige auto was, super betrouwbaar, lekker snel, comfortabel, en complete vaatwassers mee verplaatst. Groot is niet altijd beter. De 206 had een veel betere climate control, wegligging, en audioinstallatie dan de Leon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mijn vader heeft ovigens een Toyata Avensis en ik moet zeggen dat ik dat ook een erg mooie en comfortabele auto vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:41:
Mijn eerste leasebak was ook een Peugeot 206. Wat overigens een geweldige auto was, super betrouwbaar, lekker snel, comfortabel, en complete vaatwassers mee verplaatst. Groot is niet altijd beter. De 206 had een veel betere climate control, wegligging, en audioinstallatie dan de Leon. ;)
Ook een complete verhuizing gedaan in een 206.... geweldig dat alles past in zo'n kleine bak. Hij laat zich makkelijk en snel ombouwen is vrij makkelijk vol te laden :P

Mijn huidige Leon leent zich daar veel lastiger voor...

Volgende wordt dan ook een station (2 kids en Leon gaat niet echt samen... althans, natuurlijk gaat het samen... maar als je toch de keus hebt.. O-) )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tylen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:11:
offtopic:
@Molenaar: Je hebt gelijk, ik zit net op autoweek te kijken en hij is idd sneller geworden :P (Of ik heb de vorige keer verkeerd gekeken ;)) Nu wil ik hem al helemaal snel hebben hahaha. Ach en mijn vriendin is helaas geboren met benzine in der bloed is met auto's opgegroeid en heeft het IVA gedaan. Ze is dus qua auto's al heel wat gewent. Ze ziet mij liever in een Audi A4 Avant. welke trouwens ook hoog op het lijstje staat ;) Over twee jaar samen maar eens een Lexus meeting houden ;)
offtopic:
De IS220D is op zich vlot zat en wbt het 'dieselen': een beetje goede auto met diesel doet qua rijcomfort en beleving imo niet onder voor een benzine versie. Bovendien het gemak van langer op een tank rijden ervaar ik als aangenaam (zeker naar het buitenland: ik rijd op en neer naar Winterberg (Sauerland) op 1 tank)

Overigens mag je me ook straffen met de A4 Avant 2.0 TDI 170 pk :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 15-08-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:36:
[...]

Rij je dan vooral tijdens werktijd? Of is het vooral woon/werk verkeer? Wat ik het grootste nadeel van mijn lease-auto vind is dat ik er per dag 2 uur van mijn eigen tijd in moest zitten alleen als woon/werk verkeer.
Woon/werk verkeer is maar 70 km per dag (Haarlem - Amsterdam) De meeste kilometers maak ik vooral prive. Vriendin in Eindhoven, ouders in Lochem. Heb ook nog het voordeel dat ik privekilometers in het buitenland kan declareren, oftewel ik kan gewoon de kosten voor het tanken in het buitenland declareren bij de leasemaatschappij. Dus ben al een lang weekend in Parijs geweest. Binnenkort lang weekend Duitsland. Ja dan tikken de kilometers wel aan ;)

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
Leuk al die verschillende regelingen te lezen:

Ik heb ook nog een leuke overweging:

Doordat een groot deel van het management uit een bepaald werelddeel komt waar alleen maar automaat gereden wordt hebben ze het hier maar standaard policy gemaakt.
Verder is niet de lease gestandaardiseerd maar de types. (dus verschillend leasebedrag voor company) Keuze is vastgelegd op: V50 D5, A3 1.9tdi, saab 9.3 150pk, mondeo 2000 ctdi, megane whatever

Megane krijg ik jeuk van als ik er aan denk, mondeo heeft mij pa al (hoewel oudere versie)
en de saab vind ik erg lelijk van binnen. A3 is erg leuke bak maar vrij kale versies standaard en tja door die automaat zit er ineens een 180pk D5 in die Volvo.

Ik dacht de A3 maar daarna in die V50, das toch wel lekker scheuren.
ik upgrade v50 van edition 1 naar 2, waarvoor ik de teruggerekende leasekosten ineens moet afrekenen (grotere banden etc.), zo'n 2000e na wat onderhandeling met garage

Verder geeft mijn werkgever 700 euro bruto als ik geen lease neem en ik heb 10% eigen bijdrage lease

Dus volgens de calculator kost mij die auto 454 euro netto en ik krijg geen 350 euro netto loon extra
dus ineens 800 euro!!! das toch ff van je stoel vallen. en ik moet 2000e direct afrekenen bij aanschaf die volgens het ene artikel wel en andere niet aftrekbaar is. verdelen over looptijd begrijp ik. Die kale A3 scheelt maar 70e per maand dus das de kosten ook niet.

begin ineens weer te twijfelen, waarom geen leuk autootje op lening kopen? (ik had geen auto, maar kan nu niet meer zonder nu ik een tijdelijke huur heb) en ga ineens denken ben nog single ook en woon in amsterdam. wat moet ik met die family bak ?
gelukkig maakt die edition 2 hem iets meer business maar goed.

wie heeft er advies?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 09:47
Ik heb 760 ex brandstof te besteden bij ING Carlease, verplicht diesel en metallic lak en eigen bijdrage niet mogelijk (want dan zit een collega ermee als je voortijdig het bedrijf verlaat), met een looptijd van 3 jaar met 48k km. Daar kun je dus echt geen fatsoenlijke family car voor kopen.

Ik had m'n oog een paar maanden terug laten vallen op de Nissan Qashqai, waarvan het kale model op 762 kwam, met het idee dat er over die 2 euro wel te praten zou zijn. Vervolgens werd het proces stilgezet, want het leasebedrag zou aangepast worden. Nu blijken we er ongeveer 35 euro bij te krijgen, maar diezelfde Qashqai is ondertussen ook 796 geworden. Netto dus geen voor deel :X

Iemand die eens een vergelijking wil maken met een andere leasemij? Bij een ander bedrijf zat ik bij Leaseplan en mijn gevoel was dat zij veel en veel goedkoper waren.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

Arno

PF5A

Dat zijn ze ook :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• cowgirl
Het ligt ook erg aan de afspraken die je werkgever met de leasemij heeft. Ik heb nu net de offerte ingediend bij de wagenparkbeheerder. Ik heb een budget van 569 ex brandstof en mag maximaal 115 overschrijden.
Elke offerte moet ik bij 2 leasemaatschappijen indienen (Athlon carlease en Arval). Ik heb een Ford Focus Titanium uitgezocht, met metallic lak, trekhaak, business pack + extra cd-wisselaar, winterbanden en rokerspaket (:p) met een totale consumentenprijs van 30.075. Deze komt bij Arval op 674 p/m en bij Athlon op bijna 730 p/m.
Na 16.00 uur zou ik kunnen kijken wat de Nissan bij hun doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit een lease-auto te overwegen, maar wil eerst goed helder krijgen wat het me nu kost. Ik heb een bruto salaris waarvan ik een een deel mag inzetten voor een leaseauto. Als ik geen leaseauto neem krijg ik het gewoon bruto uitbetaald.

Waar ik dus nergens informatie over kan vinden is dit: als ik bijvoorbeeld 500 euro van mijn brutosalaris gebruik voor een leaseauto, moet je dan ook nog loonbelasting betalen over die 500 euro?

Ik heb eens zitten browsen op directlease en leaseplandirect en daar zie ik dat de leaseprijs exclusief BTW zijn. Wie betaalt die BTW uiteindelijk, werkgever of werknemer?

Ook bedacht ik me dat het eigenlijk vreemd is dat je een leaseauto van je brutosalaris betaalt als je hem alleen voor voornamelijk zakelijk gebruikt. Dan ligt het toch meer voor de hand dat de werkgever hem volledig betaald?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:24
ari3 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:19:
Waar ik dus nergens informatie over kan vinden is dit: als ik bijvoorbeeld 500 euro van mijn brutosalaris gebruik voor een leaseauto, moet je dan ook nog loonbelasting betalen over die 500 euro?
Je hoeft geen loonbelasting te betalen. Als vervanging betaal je de fiscale bijtelling. De belastingdienst is ook niet gek.
Ik heb eens zitten browsen op directlease en leaseplandirect en daar zie ik dat de leaseprijs exclusief BTW zijn. Wie betaalt die BTW uiteindelijk, werkgever of werknemer?
Geen van beide. Je werkgever is verantwoordelijk voor de BTW (hij lease't de auto) maar kan het vervolgens weer wegstrepen tegen BTW die hij zijn klanten in rekening brengt.
Ook bedacht ik me dat het eigenlijk vreemd is dat je een leaseauto van je brutosalaris betaalt als je hem alleen voor voornamelijk zakelijk gebruikt. Dan ligt het toch meer voor de hand dat de werkgever hem volledig betaald?
Hoe maak je die zakelijke kilometers nu? Met eigen auto voor een kilometervergoeding die je straks niet meer krijgt?
Buto/netto zijn van jou uit gezien redelijk willekeurige termen. In beide gevallen moet jij gewoon kijken wat het je netto gaat kosten. Bedenk dat alle huidige lease-rijders ongemerkt natuurlijk ook hebben ingeleverd op hun salaris. Alleen omdat jij de stap/keus kunt maken tussen wel/niet lease rijden moet je nu gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tonton schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:05:
Leuk al die verschillende regelingen te lezen:

Ik heb ook nog een leuke overweging:

Doordat een groot deel van het management uit een bepaald werelddeel komt waar alleen maar automaat gereden wordt hebben ze het hier maar standaard policy gemaakt.
Verder is niet de lease gestandaardiseerd maar de types. (dus verschillend leasebedrag voor company) Keuze is vastgelegd op: V50 D5, A3 1.9tdi, saab 9.3 150pk, mondeo 2000 ctdi, megane whatever

Megane krijg ik jeuk van als ik er aan denk, mondeo heeft mij pa al (hoewel oudere versie)
en de saab vind ik erg lelijk van binnen. A3 is erg leuke bak maar vrij kale versies standaard en tja door die automaat zit er ineens een 180pk D5 in die Volvo.

Ik dacht de A3 maar daarna in die V50, das toch wel lekker scheuren.
ik upgrade v50 van edition 1 naar 2, waarvoor ik de teruggerekende leasekosten ineens moet afrekenen (grotere banden etc.), zo'n 2000e na wat onderhandeling met garage

Verder geeft mijn werkgever 700 euro bruto als ik geen lease neem en ik heb 10% eigen bijdrage lease

Dus volgens de calculator kost mij die auto 454 euro netto en ik krijg geen 350 euro netto loon extra
dus ineens 800 euro!!! das toch ff van je stoel vallen. en ik moet 2000e direct afrekenen bij aanschaf die volgens het ene artikel wel en andere niet aftrekbaar is. verdelen over looptijd begrijp ik. Die kale A3 scheelt maar 70e per maand dus das de kosten ook niet.

begin ineens weer te twijfelen, waarom geen leuk autootje op lening kopen? (ik had geen auto, maar kan nu niet meer zonder nu ik een tijdelijke huur heb) en ga ineens denken ben nog single ook en woon in amsterdam. wat moet ik met die family bak ?
gelukkig maakt die edition 2 hem iets meer business maar goed.

wie heeft er advies?
toon volledige bericht
Simpel advies: In A'dam wil je gewoon geen grote bak rijden. Ik zou gaan voor een kleine snelle bak (Ibiza Cupra, Polo GTI, Corsa OPC, etc etc). iig een kleine auto met zoveel mogelijk opties. OK, ook die zijn aardig aan de prijs, maar die kun je iig fatsoenlijk kwijt. gewoon zoveel mogelijk uitgeven aan een zo klein mogelijke auto :Y)

Kijk voor de gein eens naar de Grande Punto, ik weet niet wat je daar voor mogelijkheden hebt maar daar ben je zo achter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:47:
Simpel advies: In A'dam wil je gewoon geen grote bak rijden. Ik zou gaan voor een kleine snelle bak (Ibiza Cupra, Polo GTI, Corsa OPC, etc etc). iig een kleine auto met zoveel mogelijk opties. OK, ook die zijn aardig aan de prijs, maar die kun je iig fatsoenlijk kwijt. gewoon zoveel mogelijk uitgeven aan een zo klein mogelijke auto :Y)

Kijk voor de gein eens naar de Grande Punto, ik weet niet wat je daar voor mogelijkheden hebt maar daar ben je zo achter :)
Als hij qua budget een V50 D5 mag leasen (40K+), dan ga je toch geen Grande Punto, Opel Corsa OPC of VW Polo GTI leasen (ook al woon je in A'dam)? :?

Dan kies je imo toch echt voor een fatsoenlijke en luxe auto en daar valt een Polo GTI mijns inziens niet onder. Ze mogen wel snel zijn maar het blijven inferieure auto's in vergelijking met de auto's die Tonton mag leasen (V50, A3, 9.3); with all due respect maar dat is appels met peren vergelijken ;)

Zoals gezegd in mijn eerdere post: als je dan toch voor ~ 900 - 1000 euro mag leasen, zijn dit interessantere modellen voor Tonton

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 21-08-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En? is er nu al gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:54:
[...]

Als hij qua budget een V50 D5 mag leasen (40K+), dan ga je toch geen Grande Punto, Opel Corsa OPC of VW Polo GTI leasen (ook al woon je in A'dam)? :?

Dan kies je imo toch echt voor een fatsoenlijke en luxe auto en daar valt een Polo GTI mijns inziens niet onder. Ze mogen wel snel zijn maar het blijven inferieure auto's in vergelijking met de auto's die Tonton mag leasen (V50, A3, 9.3); with all due respect maar dat is appels met peren vergelijken ;)

Zoals gezegd in mijn eerdere post: als je dan toch voor ~ 900 - 1000 euro mag leasen, zijn dit interessantere modellen voor Tonton
_/-\o_

Sowieso: een Polo GTI ? Dan kan je gewoon geen Golf GTI betalen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 61153 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:13:
offtopic:
Trouwens, volgens fabrieksopgave is de IS220 maar 0,7 sec. langzamer dan de diesel FR en maar 1,6 sec. langzamer dan de benzine FR.
Tylen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:11:
offtopic:
@Molenaar: Je hebt gelijk, ik zit net op autoweek te kijken en hij is idd sneller geworden :P (Of ik heb de vorige keer verkeerd gekeken ;))
Het kan best zijn dat je de eerste keer ook goed hebt gekeken, de eindoverbrenging van de diesel is in de tussentijd namelijk veranderd. Aanvankelijk was die eindoverbrenging veel te lang. De auto maakte bij bijvoorbeeld 120 km/u in 5 en vooral in 6 dusdanig weinig toeren, dat er bij gasgeven aanvankelijk nauwelijks iets gebeurde. Let wel, bij een diesel dus, waar het (maximale) koppel al bij een laag toerental vrijkomt! Daarnaast/Daardoor dreunde de aandrijflijn erg bij juist de kruissnelheden op de snelweg. Om die problemen te verhelpen, is er later een kortere eindoverbrenging beschikbaar gekomen. Daarmee is logischerwijs ook de sprint 0-100 sneller geworden.

Overigens zijn lang niet alle tests onverdeeld positief over de Lexus, dus nog afgezien van de aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb even op www.directlease.be gekeken, wanneer je dezelfde budgetten gebruikt als hier in Nederland, kun je veel leuke auto's vinden.

Weet iemand ook wat de gemiddelde leasebudgetten in Belgie zijn? Als de budgetten gelijk zijn, ga ik verhuizen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

België valt ook totaal niet te vergelijken, om te beginnen betaal je daar geen BPM maar een andere vorm van tax, die overigens geheel niet vergelijkbaar is met BPM qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Radical1980 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:22:
Heb even op www.directlease.be gekeken, wanneer je dezelfde budgetten gebruikt als hier in Nederland, kun je veel leuke auto's vinden.

Weet iemand ook wat de gemiddelde leasebudgetten in Belgie zijn? Als de budgetten gelijk zijn, ga ik verhuizen. :)
Je gaat alleen nat bij de bijtelling, ze nemen namelijk de cataloguswaarde van een nederlands equivalent. Althans als je bij een nederlandse werkgever werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb even wat dingen opgezocht.

Wanneer je inderdaad in Nederland blijft wonen en belasting blijft betalen, komt de Nederlandse regeling ten aanzien van bijtelling om de hoek kijken. De bijtelling volgens de Nederlandse cataloguswaarde. Daar word je inderdaad niet vrolijk van aangezien de cataloguswaarde in Belgie lager ligt.

In Belgie hanteren ze iets anders om deze vorm van natura wat onaantrekkelijker te maken. Ze spreken over fiscale pk's. Hoe dat precies werkt, durf ik niet te zeggen. Misschien weet iemand dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Radical1980 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:49:
Heb even wat dingen opgezocht.

Wanneer je inderdaad in Nederland blijft wonen en belasting blijft betalen, komt de Nederlandse regeling ten aanzien van bijtelling om de hoek kijken. De bijtelling volgens de Nederlandse cataloguswaarde. Daar word je inderdaad niet vrolijk van aangezien de cataloguswaarde in Belgie lager ligt.

In Belgie hanteren ze iets anders om deze vorm van natura wat onaantrekkelijker te maken. Ze spreken over fiscale pk's. Hoe dat precies werkt, durf ik niet te zeggen. Misschien weet iemand dat hier?
Dat komt er simpelweg op neer dat men niet kijkt naar de aanschafwaarde van de auto, maar naar het aantal PK's dat dat ding heeft. Zo komt een 2.0 BMW 3 serie met 150pk dus op een zelfde bedrag aan bijtelling uit als een 2.0 Golf 5 die ook 150 pk heeft (is maar een voorbeeld, ik ken geen enkele golf die 150 pk in zijn 2.0 heeft zitten en ook geen bmw die exact dat heeft, maar you get my drift :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
The Eagle schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

Dat komt er simpelweg op neer dat men niet kijkt naar de aanschafwaarde van de auto, maar naar het aantal PK's dat dat ding heeft. Zo komt een 2.0 BMW 3 serie met 150pk dus op een zelfde bedrag aan bijtelling uit als een 2.0 Golf 5 die ook 150 pk heeft (is maar een voorbeeld, ik ken geen enkele golf die 150 pk in zijn 2.0 heeft zitten en ook geen bmw die exact dat heeft, maar you get my drift :P )
Allemaal 11 fiscale PK's:
  • VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TDi B2B 136pk
  • VOLKSWAGEN Passat Variant 2.0 TDI Highline DPF 163pk
  • BMW 3-Reeks 2.0 320d 136pk óf BMW 3-Reeks 2.0 320d 177pk
  • BMW 5-Reeks 2.0 520d 177pk
Weet iemand ook hoe dat met de leasebudgetten zit dan? Ziet er namelijk wel "apart" uit, als je dit vergelijkt met de Nederlandse regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Radical1980 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:50:
[...]
Allemaal 11 fiscale PK's:
  • VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TDi B2B 136pk
  • VOLKSWAGEN Passat Variant 2.0 TDI Highline DPF 163pk
  • BMW 3-Reeks 2.0 320d 136pk óf BMW 3-Reeks 2.0 320d 177pk
  • BMW 5-Reeks 2.0 520d 177pk
Weet iemand ook hoe dat met de leasebudgetten zit dan? Ziet er namelijk wel "apart" uit, als je dit vergelijkt met de Nederlandse regels.
Zal op de leasebudgetten niks uitmaken denk ik; dat is immers wat je werkgever jouw ter beschiiking stelt. Zal elkaar tov NL dus wel nivelleren. Leasebudgetten in BE lager als in NL, maar voor minder geld een grotere wagen - evt met mindere motor :)

* The Eagle snapt ineens waarom sommige belgen op de NL wegen nooit fatsoenlijk vaart maken :P

Gisteren van ING Car Lease eindelijk de maandbedragen te horen gekregen voor de Mondeo, en ik ben toch aangenaam verrast. Voor een bijna full option Mondeo kom ik op het luttele bedrag van € 1010 per maand. De A4, Passat en 407 zijn per maand aanzienlijk duurder met vergelijkbare uitrusting.

Verder ook nog proefgereden in de A4, maar ik vond de wegligging echt waardeloos. Erg veel onderstuur en ook de 407 reed een stuk comfortabeler. De Mondeo had echt een sublieme wegligging overigens, en was (op de openbare weg) niet van zijn stuk te krijgen. Ook stukken binnendoor gedaan, net niet lomp in de bochten maar hij plakte aan het aldaniet aanwezige asfalt.

Wel wat zaken gevonden, waarvan ik zoiets had van 'dat had beter gekund" en dan met name een aantal missende functionaliteiten in het navigatiesysteem. Dit schijnt met een update in Q4 kostenloos alsnog te komen. Gaat dan met name om bijvoorbeeld 3D functionaliteit op het scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 30-08-2007 11:58 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.