Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:04
matty___ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:14:
Ik zou het ook aanraden om elk jaar te kijken of je van ziektenkostenverzekering en andere verzekeringen kunt veranderen.
En deze per jaar betalen voor een (tegenwoordig kleine) korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32
Kol Nedra schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:35:
Ik wist niet van het bestaan af van deze topic, maar ik ga het eens goed doorlezen.

iig hier mijn input (en gedachten) om geld te kunnen besparen, de meeste spreken voorzichzelf of zijn waarschijnlijk meerdere keren hier al langs gekomen:
Goed lijstje, staat het nodige in het topic.
-debit kaarten gebruiken waar je cashback op krijgt op je aankopen
Ik heb zelf Vivid, maar voor de cashback moet je ofwel referrals aanbrengen ofwel het betaalde plan gebruiken, maar dan moeten je uitgaven weer voldoende zijn om de maandelijkse bijdrage terug te verdienen. Welke kaarten ken je nog meer?
-koopzegels kopen bij de supermarkt
Het kan lonen om te kijken of je alsnog voordeliger in een andere supermarkt uit bent. Ergens moet de rente op die zegels van betaald worden.
-je euro's omzetten naar dollar (euro daalt sneller dan de dollar)
Dit heeft niets met besparen te maken, maar is geld omzetten naar andere assets (dat zou je ook met andere valuta, aandelen, kunst, postzegels, bitcoin, edelmetalen, huizen kunnen doen).
-koop je kleding niet in de winkel maar bijv op marktplaats, vinted (ondergoed zal ik wel altijd nieuw kopen)
Dit kun je natuurlijk breder trekken voor alles: meubels, nieuwe apparatuur, elektronica.
-eventueel een andere auto: een lichte zuinige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
[...]

-ga kort douchen en douche ook niet te warm, probeer steeds wat kouder te douchen, is zelfs ook gezond voor je weerstand, eventueel ook minder vaak douchen.
Volgens mij is hier het sleutelwoord KORT, niet kouder. Als je kouder gaat douchen wordt er meer koud water bijgemengd maar niet minder warm water gebruikt. De druk zal dan eerder toenemen is mijn idee, of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:40:
Dit heeft niets met besparen te maken, maar is geld omzetten naar andere assets (dat zou je ook met andere valuta, aandelen, kunst, postzegels, bitcoin, edelmetalen, huizen kunnen doen).
De besparing zit natuurlijk in de mindere ontwaarding van je assets. Met een dollar-rekening gaat je koopkracht minder achteruit als met een euro-rekening, dus is de noodzaak om geld te besparen op andere dingen wellicht ook minder. Daarnaast is het een maatregel die geen invloed heeft op de kwaliteit van leven terwijl veel andere besparingen voornamelijk om het inleveren van luxe gaan.

In dat kader zou ik ook deze tip geven waarvoor je geen kwaliteit van leven hoeft in te leveren: met de huidige inflatie moet je vooral niet (extra) aflossen op je schulden. De inflatie ontwaart je schulden terwijl de inkomsten (uiteindelijk) wel geindexeerd zullen worden. Let wel: dit werkt alleen als de te betalen rente lager is dan de inflatie. Dit zal meestal het geval zijn bij hypotheken en studieschulden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Rubbergrover1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:50:
Een regenton is vanuit geldbesparing ook niet efficiënt. Voor een ton van 100 liter ben je algauw 35 euro kwijt. Met een drinkwarterprijs van minder dan een euro per kuub moet je meer dan 350 keer die regenton volledig op maken voordat je winst begint te maken. Voordat je dat er uit hebt (en dus in de tussentijd de ton ook weer helemaal vol geregend is) ben je in de praktijk heel wat jaren verder.
Afhankelijk van wat de toekomst brengt.

De terugverdientijd van bijvoorbeeld zonnepanelen is ook aardig veranderd de afgelopen maanden.

Ik verwacht wel dat de prijs van een kuub water omhoog gaat in de toekomst

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Croga

The Unreasonable Man

nldls schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:19:
Volgens mij is hier het sleutelwoord KORT, niet kouder. Als je kouder gaat douchen wordt er meer koud water bijgemengd maar niet minder warm water gebruikt. De druk zal dan eerder toenemen is mijn idee, of klopt dit niet?
Als je een goede besparende douchkop gebruikt niet nee. Die heeft een bepaald debiet. En als daar meer koud water in gaat, komt er minder warm water aan te pas.

Pas overigens wel op met al die "kouder douchen, kouder huis, minder verwarmen". Je kunt er ook in doorslaan en, net als ik, heel langzaam onderkoeld raken. Ik kan je verzekeren; dat is niet goed. Dan ben je beter af met efficiënter verwarmen dan met minder verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:40
Croga schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Als je een goede besparende douchkop gebruikt niet nee. Die heeft een bepaald debiet. En als daar meer koud water in gaat, komt er minder warm water aan te pas.

Pas overigens wel op met al die "kouder douchen, kouder huis, minder verwarmen". Je kunt er ook in doorslaan en, net als ik, heel langzaam onderkoeld raken. Ik kan je verzekeren; dat is niet goed. Dan ben je beter af met efficiënter verwarmen dan met minder verwarmen.
Ik heb het idee dat het ook wel eens averechts kan werken. Dat je langer onder de douche gaat staan om op te warmen omdat je huis te koud is dat je jezelf niet goed meer warm krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wally2002 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:40:

Het kan lonen om te kijken of je alsnog voordeliger in een andere supermarkt uit bent. Ergens moet de rente op die zegels van betaald worden.
Je kunt ook bij meerdere supermarkten zegeltjes sparen. Uiteraard moet het niet zo worden dat je vanwege de zegeltjes naar supermarkt X gaat. En een winkel zoals de Aldi die niet aan zegeltjes doet, is lang niet altijd voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:25
Rubbergrover1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Ik heb het idee dat het ook wel eens averechts kan werken. Dat je langer onder de douche gaat staan om op te warmen omdat je huis te koud is dat je jezelf niet goed meer warm krijgt...
Ik sta met plezier 5 minuten langer onder de douche terwijl ik de thermostaat op 19 graden heb na een dag thuiswerken; 5 minuten langer douchen = 0.2m3 gas, hele dag verwarming aan is 3-6m3 gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:37
Telefonie via VoIP is leuk, maar ik wil ook gebeld kunnen worden.
Ik kan via voipbuster bellen en op 2 nummers gebeld worden.
No issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:40
Waslijn/droogmolen in plaats van wasdroger scheelt tussen €0,50 en €1,50 per droogbeurt (afhankelijk van je type droger).

Was komt ook nog een stuk frisser in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ASS-Ware schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:
[...]

Ik kan via voipbuster bellen en op 2 nummers gebeld worden.
No issues.
Je weet dat de post waar je op reageert 9 jaar oud is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
Rubbergrover1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Je weet dat de post waar je op reageert 9 jaar oud is?
Oops ... sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49
Penait1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Ik sta met plezier 5 minuten langer onder de douche terwijl ik de thermostaat op 19 graden heb na een dag thuiswerken; 5 minuten langer douchen = 0.2m3 gas, hele dag verwarming aan is 3-6m3 gas
0.2m3 voor 5 minuten douchen vind ik nog veel, misschien toch eens een waterbesparende douchekop kopen dan. En dan geen action geval maar een goede van grohe oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:09
Minder paffen of zelfs stoppen;
Minder vlees eten;
C&A in plaats van Bijenkorf;
Euro 95 in plaats van V-power;
Parkeren buiten de parkeerzone;
Vaker de fiets pakken;
Korter douchen;
Verwarming lager;
Moestuin maken;
Marktplaats in plaats van nieuw, en anders
nl.pepper.com voor de aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
noslen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:31:
Vaker de fiets pakken;
Of de auto de deur uit doen ;). Een auto is immers voor veel mensen een van de grootste maandelijkse kostenposten. Zowel in de rekeningen (belastingen, verzekeringen, onderhoud, benzine erg.) als in de afschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Rubbergrover1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Of de auto de deur uit doen ;). Een auto is immers voor veel mensen een van de grootste maandelijkse kostenposten. Zowel in de rekeningen (belastingen, verzekeringen, onderhoud, benzine erg.) als in de afschrijving.
Makkelijk l.. zit ook aan tafel :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Ik wist niet van het bestaan af van deze topic, maar ik ga het eens goed doorlezen.

iig hier mijn input (en gedachten) om geld te kunnen besparen, de meeste spreken voorzichzelf of zijn waarschijnlijk meerdere keren hier al langs gekomen:

-ga kort douchen en douche ook niet te warm, probeer steeds wat kouder te douchen, is zelfs ook gezond voor je weerstand, eventueel ook minder vaak douchen.
-zet de verwarming lager en trek warmere kleding aan
-debit kaarten gebruiken waar je cashback op krijgt op je aankopen
-koopzegels kopen bij de supermarkt
-heb je een tuin ga zelf groente en fruit planten, een mooie investering
-je euro's omzetten naar dollar (euro daalt sneller dan de dollar)
-regenton aanschaffen
-zonnepanelen (warmtepomp)
-koop je kleding niet in de winkel maar bijv op marktplaats, vinted (ondergoed zal ik wel altijd nieuw kopen)
-eventueel een andere auto: een lichte zuinige auto.
Toch even enkele opmerkingen
- Debit (of credit) kaarten met cashback betekenen ook dat het geld ergens anders vandaan komt. Dat geld van die cashback verschijnt niet op magische wijze. Let dus zeker op eventueel verborgen kosten en reken daarna na of het de moeite is.
- Wanneer je Euro gaat omzetten naar Dollar ben je NIET aan het besparen, maar aan het beleggen. Je hebt er onkosten aan om de omzetting te doen en als er morgen een externe impact is die de wisselkoers de andere kant uitstuurt kun je er heel snel geld op verliezen. Laat het ons aub bij besparen houden en beleggingsadvies voor de juiste topics houden
- Zonnepanelen zijn ook een investering en vereisen natuurlijk dat je het geld kunt missen. Je krijgt hier wel een ROI, maar het zal jaren duren voordat je die investering hebt terugverdiend. Hou daar ook rekening mee. Hetzelfde met een zuinigere auto. Ja, je hebt een ROI, ja, je kunt besparen. Maar als je eerst duizenden Euro moet uitgeven om er dan enkele honderden per jaar te besparen, ben je dan eigenlijk wel aan het besparen, of toch eerder aan het investeren?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002

de Peer

under peer review

Blokker_1999 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 06:24:
[...]

Toch even enkele opmerkingen
- Debit (of credit) kaarten met cashback betekenen ook dat het geld ergens anders vandaan komt. Dat geld van die cashback verschijnt niet op magische wijze. Let dus zeker op eventueel verborgen kosten en reken daarna na of het de moeite is.
Zeker, dat geld komt meestal bij de overige klanten (de zgn 'whales') vandaan, die de volle mep (+ een beetje) betalen. Volgens mij is dat ook zo bij bijvoorbeeld dierentuinkaartjes met korting. Op zich niets mis mee. Mensen die iets meer moeite doen, flexibel zijn of genoegen nemen met iets andere voorwaarden krijgen korting.
- Wanneer je Euro gaat omzetten naar Dollar ben je NIET aan het besparen, maar aan het beleggen.
Ja helemaal mee eens, dat zou geen besparingstip moeten/mogen zijn.
- Zonnepanelen zijn ook een investering en vereisen natuurlijk dat je het geld kunt missen. Je krijgt hier wel een ROI, maar het zal jaren duren voordat je die investering hebt terugverdiend. Hou daar ook rekening mee.
Klopt. Je zou eventueel wel tegen zeer lage rente kunnen lenen, zodat de besparing er vanaf dag 1 is. Overheid gaat ook inzetten op 0% leningen volgens mij, dat is behoorlijk interessant.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Diensten kosten geld. Loonkosten zijn hoog in Nederland.

Dus:
Thuis wat luxer eten/BBQ ipv eten in een restaurant /thuisbezorgd.
Groente / fruit zelf snijden/wassen ipv kant en klaar. (Of diepvries, zeker buiten het seizoen)

En veel DIY klussen zelf doen:
Zelf schilderen vs schilder in huren.
Laminaatvloer zelf leggen.
Inbouwapparatuur zelf vervangen.
Auto met emmertje sop wassen ipv door de wasstraat. Winterbanden /ruitenwissers/lampjes etc zelf omwisselen /vervangen ipv bij de banden handel /dealer

Daarnaast helpt het om wat financiële armslag te hebben zodat je aanbiedingen in bulk kan kopen: bulk aanbiedingen verzorgingsproducten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-04 16:07

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Minder paffen of zelfs stoppen;
Minder vlees eten;
C&A in plaats van Bijenkorf;
Vaker de fiets pakken;
Korter douchen;
Verwarming lager;
Moestuin maken;
Marktplaats in plaats van nieuw, en anders
nl.pepper.com voor de aanbiedingen.
Barrycade schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:30:

Dus:
Groente / fruit zelf snijden/wassen ipv kant en klaar. (Of diepvries, zeker buiten het seizoen)

Auto met emmertje sop wassen ipv door de wasstraat. Winterbanden /ruitenwissers/lampjes etc zelf omwisselen /vervangen ipv bij de banden handel /dealer

Daarnaast helpt het om wat financiële armslag te hebben zodat je aanbiedingen in bulk kan kopen: bulk aanbiedingen verzorgingsproducten bv.
Leuke lijstjes, maar wat nou als je al die dingen al doet (of niet kan doen), en het is nog niet genoeg?

M'n kale huur alleen al is op het moment 75% van m'n vaste lasten. Er valt niets meer te besparen. Al deze dingen zijn in verhouding druppels op een kokende plaat. De relatieve besparing is bijna verwaarloosbaar. ;(

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Higaphix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:12:
[...]

[...]

Leuke lijstjes, maar wat nou als je al die dingen al doet (of niet kan doen), en het is nog niet genoeg?

M'n kale huur alleen al is op het moment 75% van m'n vaste lasten. Er valt niets meer te besparen. Al deze dingen zijn in verhouding druppels op een kokende plaat. De relatieve besparing is bijna verwaarloosbaar. ;(
Verdien je dan zo weinig of is de huur zo hoog?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:03
CaLeX schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Verdien je dan zo weinig of is de huur zo hoog?
Aangezien hij het over 75% van zijn vaste lasten heeft, in plaats van 75% van zijn salaris, ga ik ervan uit dat de huur gewoon heel hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

dehardstyler schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Aangezien hij het over 75% van zijn vaste lasten heeft, in plaats van 75% van zijn salaris, ga ik ervan uit dat de huur gewoon heel hoog is.
Ah, las even te snel en dacht dat het 75% van het inkomen was 8)7

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

dehardstyler schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:22:
[...]

De huur is vrij hoog, en het inkomen is vrij laag :+

Members only: persoonlijke situatie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
@Higaphix offtopic, maar waarom zoek je bij recruiters/detacheerders? Er zijn vast banen te vinden waar je zonder tussenkomst van een recruiter of detacheerder aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Higaphix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:45:
[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Knul schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:57:
@Higaphix offtopic, maar waarom zoek je bij recruiters/detacheerders? Er zijn vast banen te vinden waar je zonder tussenkomst van een recruiter of detacheerder aan de slag kan.
Members only:

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
Ja bruto 3000 voor jou, en dan komt daar nog de kosten van de detacheerders bevonop. Dus je bent heel duur voor de werkgever, voor iemand die net van school komt en het waarschijnlijk een tijdje duurt voordat je productief bent.

Mijn advies is, ga lekker zelf solliciteren zonder recruiter of detacheerder, er zijn 130 banen voor 100 werklozen, en in de IT zal dit nog wel groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

HammerT schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:04:
Ja bruto 3000 voor jou, en dan komt daar nog de kosten van de detacheerders bevonop. Dus je bent heel duur voor de werkgever, voor iemand die net van school komt en het waarschijnlijk een tijdje duurt voordat je productief bent.

Mijn advies is, ga lekker zelf solliciteren zonder recruiter of detacheerder, er zijn 130 banen voor 100 werklozen, en in de IT zal dit nog wel groter zijn.
Ik heb getallen gehoord dat ik in m'n eentje 26 vacatures op te vullen heb... :+

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
Via deze site hebben wij wel wat sollicitaties ontvangen: https://www.jouwictvacature.nl

Of kijk eens naar deze bedrijven die de tweakers develop summit sponseren, die hebben vast en zeker vacatures staan ;)
plan: Tweakers Developers Summit 2022: het programma is rond!

[ Voor 38% gewijzigd door HammerT op 16-06-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
Veel (grote) bedrijven hebben vacatures op hun site staan. Kijk eens rond bij wat bedrijven die je aanspreken. Open sollicitatie is altijd een optie :)

En even voor eigen parochie:

https://www.werkenvoornederland.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barrycade schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:30:

Dus:

Tegelijk geldt hierbij ook dat als je zélf tot één van de mensen behoort die profiteert van die hoge loonkosten, het soms ook verstandig is om na te gaan of je niet juist duurder uit bent met zelf doen.

Voorbeeld van de schilder. Als een schilder een week bezig is om je huis te schilderen, dan weet ik dat als ik dat zelf zou willen doen, ik daar toch wel twee weken mee bezig ben. Dat betekent ofwel heel wat weekenden op de steiger staan (die je dan vervolgens ook nog moet gaan huren), ofwel twee weken vrij nemen. Als ik dan na ga wat twee weken niet werken mij aan inkomen kost en hoeveel gedoe ik mezelf ermee op de hals haal, dan huur ik liever een schilder in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40
[...]

Ik heb sinds April 2020 geen auto meer en nog niet gemist muv misschien van gemakzucht etc.
In de stad doe ik alles op de fiets, daarbuiten met de trein.

Zolang ik thuis kan werken, heb ik voor mijn gevoel een auto simpelweg niet nodig (maar het maakt een aantal dingen wel makkelijker).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Tegelijk geldt hierbij ook dat als je zélf tot één van de mensen behoort die profiteert van die hoge loonkosten, het soms ook verstandig is om na te gaan of je niet juist duurder uit bent met zelf doen.

Voorbeeld van de schilder. Als een schilder een week bezig is om je huis te schilderen, dan weet ik dat als ik dat zelf zou willen doen, ik daar toch wel twee weken mee bezig ben. Dat betekent ofwel heel wat weekenden op de steiger staan (die je dan vervolgens ook nog moet gaan huren), ofwel twee weken vrij nemen. Als ik dan na ga wat twee weken niet werken mij aan inkomen kost en hoeveel gedoe ik mezelf ermee op de hals haal, dan huur ik liever een schilder in.
Klopt. Heb hier een buurman die maanden (!!!) bezig is geweest met zijn badkamer. Naast het ongemak voor henzelf (want maar 1 toilet nog over, slecht kunnen douchen).
Was het voor de buren ook niet fijn. Want hij heeft geen vrij genomen, alleen in de avond uren.
Van 1900 tot 2130 herrie van de boorhamer / breekbijl. Fijn omdat onze kleine van 2 aan de andere kant van de muur sliep :X

Een echte profesional levert zijn geld wel op imho. Een tegelaar die buiten een tuin tegelt metselt netjes de randen vast zodat het niet (zo) snel verzakt. Zelf had ik daar niet aan gedacht om het zo te doen.

Besparing zit het mij (imho) in zaken langer mee laten gaan zodat je de afschrijving spreid.
Je hoeft niet perse een nieuwe keuken, je kan ook een nieuwe oven / vaatwasser nemen en je keuken heeft weer een nieuw leven.

Wat meer ontopic,
Hoe wij de laatste jaren geld hebben bespaard.
- Kleren voor ons kind vaak tweedehands gekocht (en weer verkocht). Niet altijd evengoed kwaliteit, maar vaak genoeg een shoppertas vol kleren voor ~ 30-40 euro.
- Ook spullen voor kinderen wisselen we vaak uit met schoonfamilie / broers / opa's oma's etc.
Zo is er een bolderkar die door verschillende gezinnen gebruikt is. Een bedhekje dat rond gaat.
- Gereedschap word regelmatig uitgewisseld.
- Van materiaal dat over is (bouw van schutting) worden vaak nog extra dingen gemaakt. Zo heb ik van schuttinghout een bankje gemaakt op zolder, en een boekenplank.
- Meubels voor kind maken we vaak zelf, of halen we gratis / voor 10 euro op van marktplaats.. Zo heb ik een bedje gratis kunnen ophalen, waarbij 2 planken gebroken waren. Hout dat ik overhad eronder geschroeft en bedje was weer zo goed als nieuw.
- Als eten slecht te portioneren is, invriezen en later als kliekje opeten.
- Banden van fietsen / motorfiets / auto worden op druk gehouden om slijtage beperkt te houden.

- Liever een apparaat een nieuwe batterij geven, dan het apparaat vervangen (als er verder geen reden is om te vervangen). Zo gaat mijn intercom van men helm nu al 10 jaar mee. Hier en daar een nieuw setje microfoons / speaker setje gekocht (25euro) of een nieuwe batterij (3 euro van ome Ali). Dan de hele set ver vervangen (575euro).

[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2022 16:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Bovenstaand inderdaad. Het gaat er in eerste instantie om dat je iets niet vervangt om het vervangen maar omdat het onherstelbaar kapot is. Dat is vaak niet het geval en dan kost het simpelweg minder geld om iets te laten repareren. Waar wij heel veel op bespaard hebben, in ons toch al energiezuinige huis, is daadwerkelijk goed letten op verbruik

- Gebruik geen droger, maar hang je was op voor het raam (wij wonen in een apartement). Zet ramen open en dan kan de vochtige lucht het huis verlaten.
- Gebruik, mits noodzakelijk, een kouder wasprogramma.
- Zet niet voor elke 'scheet' een vaatwasser, droger of wasmachine aan. Maar herken de piekmomenten in het huishouden en werk daarom heen. Ik doe twee maal per week de was. De enige keren dat ik daar vanaf zie is als er bijvoorbeeld een ongelukje is gebeurd. Dat scheelt enorm.
- Douche korter/minder. Moet je elke dag douchen? Die vraag zou je jezelf eens moeten stellen. Wassen is vaak ook een optie en bespaard bakken water
- Kook slimmer. Heb je water nodig? Kook dit in de waterkoker en gebruik het daarna. Wil je thee? Zet geen liter water aan de kook maar de hoeveelheid van een glas (of 2)
- Kijk naar je verbruik. Zet je pc in een lagere energie stand als je hem alleen gebruikt voor internetten.

en zo kunnen we nog wel even door gaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 16-06-2022 16:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 14:52
1) Douchen op de sportschool
2) Fruit / groente van de weekmarkt (1 uur voor sluitingstijd)
3) Elke dag naar de supermarkt en het avondeten samenstellen uit de ""samen minder verspillen"" bak

Locatie, locatie, locatie....
1) fiets afstand van de supermarkt (hier 3 supermarkten op 5 minuten fietsen)
2) fiets afstand van een vliegveld (EHV airport ligt hier op 25 minuten fietsen)

Een aantal jaar terug altijd in donkere / koude maanden een VUE / Pathe abonnement via ING rentepunten met 50% korting. Vele avonden gehad dat er geen verwarming of verlichting of TV aanging.

En reeds genoemd: zorg dat Marktplaats je hofleverancier wordt

[ Voor 25% gewijzigd door flyingdutchboy op 16-06-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Higaphix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:45:
[...]

***members only***
Voor wat voor functies kom je op gesprek? Als het helpdesk medewerker is dan snap ik het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Emgeebee schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Voor wat voor functies kom je op gesprek? Als het helpdesk medewerker is dan snap ik het namelijk wel.
Members only:

Dit is geen handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50
Members only:
[...]

Goed voor de portemonnee, goed voor het milieu en nog eens goed voor de gezondheid. Volledig mee eens.
Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Eens. Zelf doen, gaat in mijn geval ook snel niet goedkoper zijn als ik er vrij voor moet nemen. En in vrije tijd dit soort werkzaamheden doen, is om tijdsredenen als ook in het kader van overlast (zoals @_Apache_ ook aangeeft), ook niet optimaal.

Kleine dingen doe ik vaak nog wel zelf. Maar zeker het grotere werk heeft toch de voorkeur tot uitbesteden.

~~~

Meer algemeen voor wat betreft dit topic, zijn naast de reeds genoemde auto belangrijkste kostenposten vaak de maandelijkse woonlasten, verzekeringen en gas/water/licht. Wil je echt besparen, kijk dan ook of je daar in kunt snijden. Denk verhuizen, snijden in verzekeringen dan wel gebruik maken van aanbiedingen rondom de jaarwisseling en zoals al vaak genoemd, kouder douchen, verwarming 's winters lager, zuiniger met elektra.

Daarnaast zijn er de grotere periodieke uitgaven, denk dagjes uit, weekendjes weg, eten in een restaurant of laten bezorgen; maar ook materiële uitgaven zoals nieuwe telefoon, laptop, TV, etc.

Vraag jezelf af of het echt noodzakelijk is.

Telefoons kunnen tegenwoordig met gemak 5+ jaar mee, TV's kun je blijven gebruiken tot ze defect zijn in plaats van vervangen bij een mooie nieuwe feature set, voor de prijs van een avondje uit in een mediocre restaurant kun je thuis nog goedkoper een heerlijk 3 gangen gerecht op tafel zetten (mits je kunt koken), en voor de prijs van 1 nacht in een hotel met een gezin kun je een volledige vakantie van 1 tot mogelijk zelfs 2 weken bekostigen op een leuke natuurcamping.

En analyseer je inkomsten en uitgaven. Het inzicht krijgen in de eigen financiën is een hele belangrijke stap in het krijgen van de controle over de financiën. Dit met name indien het salaris namelijk wel toereikend zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
psychodude schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:17:
voor de prijs van een avondje uit in een mediocre restaurant kun je thuis nog goedkoper een heerlijk 3 gangen gerecht op tafel zetten (mits je kunt koken),
Dat is wel een leuke. Als echte Nederlander vind ik een hoop 'luxe' dingen in de supermarkt wel erg duur en laat ik ze dus in de regel liggen. Maar eigenlijk kun je ook denken: als je een enkele keer eens uit de ban springt en echt lekkere en goede dingen koopt, en daar een zeer smakelijke maaltijd van kookt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper en lekkerder uit dan als je een willekeurige Thuisbezorgd maaltijd bestelt. Maar ja, het voelt dan toch als 'zonde van het geld' om duur eten te kopen...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Dat is wel een leuke. Als echte Nederlander vind ik een hoop 'luxe' dingen in de supermarkt wel erg duur en laat ik ze dus in de regel liggen. Maar eigenlijk kun je ook denken: als je een enkele keer eens uit de ban springt en echt lekkere en goede dingen koopt, en daar een zeer smakelijke maaltijd van kookt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper en lekkerder uit dan als je een willekeurige Thuisbezorgd maaltijd bestelt. Maar ja, het voelt dan toch als 'zonde van het geld' om duur eten te kopen...
Jou kennende uit andere topics snap ik het, heb hetzelfde.

Maar ik ga daardoor ook niet vaak uit eten. Een biefstukje met wat groenten op een te groot bord voor 28 euro tja daar wordt ik niet gelukkig van. Doet letterlijk pijn tijdens het afrekenen.

Maar voor die 28 euro kan je met het hele gezin wel een fijne maaltijd op tafel zetten.

En dat doen we ook niet zo vaak dat soort bedragen voor 1 maaltijd, af en toe bbq-en bv. Maar daar heb ik dan wel minder moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:05
Kijk streng door je abonnementen.
Heb je wel de internetsnelheid en tv zenders nodig die je nu hebt? Kan ik hetzelfde krijgen voor minder bij een andere aanbieder? Kan ik combineren met een mobiel abonnement voor extra voordelen/korting? Zoals bij T-Mobile of Ziggo/Vodafone.
Kan ik abonnementen delen? Denk aan Netflix, F1TV, tijdschriften, nieuwsbladen.
Heb je dat getest? Of is het een aanname dat E10 altijd goedkoper is op lange termijn dan E5 zonder ethanol?

[ Voor 26% gewijzigd door TheBrut3 op 17-06-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
TheBrut3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:08:

Heb je dat getest? Of is het een aanname dat E10 altijd goedkoper is op lange termijn dan E5 zonder ethanol?
Leasemaatschappijen hebben dat getest. Als E5 over langere termijn goedkoper zou zijn over langere termijn dan zouden ze dat wel toestaan. Maar uit al hun onderzoeken komt dat E10 prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
matty___ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:14:
Ik zou het ook aanraden om elk jaar te kijken of je van ziektenkostenverzekering en andere verzekeringen kunt veranderen.
Bij ziektekostenverzekering moet je m.n. de aanvullende verzekeringen goed bekijken. Mijn ervaring is dat je jaarlijks minstens 2 zaken moet hebben die je regelmatig nodig hebt anders is de premie hoger dan de opbrengst. Als je bijvoorbeeld alleen maar 1x per 2 jaar korting krijgt op een nieuwe bril kan je beter die bril zelf betalen. Of als je incidenteel fysiotherapie nodig hebt, dan kan je dat ook beter zelf betalen. Dat zijn allemaal de kosten niet.

Verder kan je kijken of je een hoger eigen risico kunt dragen. Als je nooit boven de 385 euro uit komt kan je ook wel 500 euro meer eigen risico nemen (uiteraard alleen als je voldoende spaargeld hebt). Binnen 2 jaar heb je dat bedrag wel bij elkaar gespaard door de lagere premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TheBrut3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:08:
Kijk streng door je abonnementen.
Heb je wel de internetsnelheid en tv zenders nodig die je nu hebt? Kan ik hetzelfde krijgen voor minder bij een andere aanbieder? Kan ik combineren met een mobiel abonnement voor extra voordelen/korting? Zoals bij T-Mobile of Ziggo/Vodafone.
Kan ik abonnementen delen? Denk aan Netflix, F1TV, tijdschriften, nieuwsbladen.

[...]
Een extra tip wat betreft intern aanbieders. Wat ik vaak doe aan het eind van het contract is overstappen met overstapservice. Ziggo (wij zitten al jaren bij ze) stuurt dan een sms met dat ze het jammer vinden en of je ze even wil bellen. Tot nu toe krijg ik elke keer een mooie aanbieding. Bijvoorbeeld eerste 6 maanden voor 22 ipv 53 euro of iets dergelijks. Geen idee of andere aanbieders dit ook doen maar het is het proberen waard.

Onder de streep kan het alsnog duurder zijn bij je huidige aanbieder maar het voordeel is dat je dan geen gedoe met overstappen hebt en je weet wat je hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 17-06-2022 11:16 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:07

LankHoar

Langharig tuig

Het is voor ons zo'n 20-25 minuten rijden naar het dichtsbijzijnde Duitse tankstation, en ik heb daar recent al 1 keer getankt. Daarmee heb ik gewoon een paar tientjes bespaard, dus die houden we erin. Ga ook een jarrycan meenemen waarmee ik dan mijn motor bij kan vullen. Het liefst zou ik grotere hoeveelheden benzine meenemen, maar heb geen goede opslaglocatie (het word al snel >30 graden in ons schuurtje wanneer het buiten maar 20 graden is).

Nu bedenk ik me dat we er vast verstandig aan doen om ook andere spullen uit Duitsland te halen wanneer we dan toch gaan tanken. Maar wat zijn nou producten die daar echt goedkoper zijn dan hier?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 12:11

Licko

ZVDK

Webgnome schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Een extra tip wat betreft intern aanbieders. Wat ik vaak doe aan het eind van het contract is overstappen met overstapservice. Ziggo (wij zitten al jaren bij ze) stuurt dan een sms met dat ze het jammer vinden en of je ze even wil bellen. Tot nu toe krijg ik elke keer een mooie aanbieding. Bijvoorbeeld eerste 6 maanden voor 22 ipv 53 euro of iets dergelijks. Geen idee of andere aanbieders dit ook doen maar het is het proberen waard.

Onder de streep kan het alsnog duurder zijn bij je huidige aanbieder maar het voordeel is dat je dan geen gedoe met overstappen hebt en je weet wat je hebt
Ik verleng eigenlijk altijd bij mijn huidige provider, op dit moment KPN, maar plan dit zo dat ik rond Black Friday mag verlengen. Dan hebben ze ook aantrekkelijke korting, maar hoef ik niet al die TV-ontvangers te gaan vervangen ;p

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:36:

Nu bedenk ik me dat we er vast verstandig aan doen om ook andere spullen uit Duitsland te halen wanneer we dan toch gaan tanken. Maar wat zijn nou producten die daar echt goedkoper zijn dan hier?
Verzorgingsproducten vallen in DLD in het lage BTW tarief, dus die zijn vaak flink goedkoper. Zonnebrandcréme, douchegel, parfum, haarkleuringsproducten.. eigenlijk alles wat je bij de drogist kan halen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Licko schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:46:
[...]

Ik verleng eigenlijk altijd bij mijn huidige provider, op dit moment KPN, maar plan dit zo dat ik rond Black Friday mag verlengen. Dan hebben ze ook aantrekkelijke korting, maar hoef ik niet al die TV-ontvangers te gaan vervangen ;p
De gemiddelde TV kan prima ook kabel ontvangen (sommige TV's ook satteliet), daar heb je geen los kastje voor nodig.

Daarnaast, geen TV meer kijken, bespaart ook flink geld.

En bespaart tijd, welke je kunt gebruiken om sjalen te breien die je verkoopt op marktplaats, dubbel winst ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Als je een kantoorbaan hebt is elke dag douchen sowieso onzin. Ik douche 2x tot 3x per week. Meestal om de drie dagen ongeveer.

En nee, ik stink niet. De “private delen” en oksels was ik uiteraard wel 1 tot 2 keer per dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Als je een kantoorbaan hebt is elke dag douchen sowieso onzin. Ik douche 2x tot 3x per week. Meestal om de drie dagen ongeveer.

En nee, ik stink niet. De “private delen” en oksels was ik uiteraard wel 1 tot 2 keer per dag.
Ik stel me nu voor hoe je halverwege de dag nog even de 'private delen' staat te wassen op kantoor... 8)7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is toch vooral je eigen afwijking :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
dreamscape schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Ik stel me nu voor hoe je halverwege de dag nog even de 'private delen' staat te wassen op kantoor... 8)7
Dus als ik zeg dat ik 2x daags mijn tanden poets denk je ook dat ik dat op kantoor sta te doen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:59
dcl! schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Dus als ik zeg dat ik 2x daags mijn tanden poets denk je ook dat ik dat op kantoor sta te doen?
Water van de baas hè. Dat is ook besparen!

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:51
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:36:
Het is voor ons zo'n 20-25 minuten rijden naar het dichtsbijzijnde Duitse tankstation, en ik heb daar recent al 1 keer getankt. Daarmee heb ik gewoon een paar tientjes bespaard, dus die houden we erin. Ga ook een jarrycan meenemen waarmee ik dan mijn motor bij kan vullen. Het liefst zou ik grotere hoeveelheden benzine meenemen, maar heb geen goede opslaglocatie (het word al snel >30 graden in ons schuurtje wanneer het buiten maar 20 graden is).

Duits bier en frisdrank zijn hier in grensregio Limburg vaak populair. DM drogist voor alle verzorgingsproducten, trinkgut voor cola/fanta/etc (0,75ct per liter indien aanbieding) en evt bier. Dan nog je eigen auto voltanken op weg terug + 20L jerrycan en evt in auto 2 thuis gooien = maximale besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
In de categorie apparaten zou je denk ik ook het een en ander kunnen besparen:
  • Het controleren van je isolatiestrips op je koelkast/vriezer
  • Aanschaffen van 'slimme lampen/stekkers' en dergelijke. Automatisch uit wanneer je niet in de ruimte bent of vertrekt van huis. Hetzelfde geldt voor een thermostaat of radiatorknop(pen).
  • Vervangen van je batterij in je huidige smartphone in plaats van het kopen van een nieuwe
  • Heb je twee schermen de gehele dag nodig voor je thuiswerkplek, of zet je 'm alleen aan als je het echt nodig hebt..
  • Laptop, tablet, smartphone. Kan de tablet er dan niet tussenuit?
Zelf ben ik er niet zo van, het is de afweging tussen gemak plus het misschien (nog) wel kunnen betalen en steeds maar moeten zoeken naar de optimale situatie. Dat kost in mijn ogen ook persoonlijk veel energie en moeite. Word je denk ik ook niet altijd gelukkig van. :/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:38:
• Heb je twee schermen de gehele dag nodig voor je thuiswerkplek, of zet je 'm alleen aan als je het echt nodig hebt..
Daarbij is het vooral ook goed om van tevoren het stroomverbruik van de monitoren te bekijken. Daar kan zo 30w verschil in zitten terwijl de prestaties niet veel verschillen. Dat kan je per week dus een kWh aan verbruik schelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:38
FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Douchen is zoiezo onzin, dat doe ik nooit.

Washandje met wat niet verwarmd water voldoet.

Dat is pas serieus besparen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Het blijft altijd bijzonder hoe terughoudend mensen zijn om over te stappen van 'medialeverancier' terwijl velen totaal geen moeite hebben met het overstappen van energieleverancier. Opeens is het 'gedoe' en is men bang om een dag zonder internet te zitten.
En waarom zou je 500/1000 mb/s internet nodig hebben? Voor het overgrote deel is het kleinste abonnement voldoende. Het tweede pakket is vaak maar nét iets duurder terwijl je hier dan véél meer voor krijgt dus gaan mensen daarvoor. Simpele psychologie, maar toch makkelijk besparen. Doe daarbij nog wat 'extra's' zoals een streamingservice en mensen vinden een aanbieding al snel mooi en beter dan die goedkope concurrent zonder kado's. Maar wat hadden we ook alweer nodig? Oh ja, eigenlijk alleen internet om thuis te kunnen werken, youtube te kijken en wat online te gamen (bijv.). Dan is 30 mb/s zat.

Toen we volledig moesten thuiswerken zijn ook een aantal collega's overgestapt naar gigabit internet. En dat terwijl voor ons werk een stabiele lijn van 3 mb/s al voldoende zou zijn geweest.

Minder, minder, minder. Dat is de beste manier van besparen. Je went er verassend snel aan. Omgaan met sociale druk zal voor sommigen nog wel het lastigste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Tehh inderdaad. Helemaal mee eens. In ons geval hadden we al niet zo'n grote internetverbinding maar was de korting gewoon goed meegenomen. Ik doe het vooral omdat ik dan zekerheid heb van levering. Anders zou ik van Kabel naar Glasvezel moeten en heb dat wel eens mis horen gaan dus als het niet hoeft waarom niet? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tehh schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:25:
[...]

Het blijft altijd bijzonder hoe terughoudend mensen zijn om over te stappen van 'medialeverancier' terwijl velen totaal geen moeite hebben met het overstappen van energieleverancier. Opeens is het 'gedoe' en is men bang om een dag zonder internet te zitten.
En waarom zou je 500/1000 mb/s internet nodig hebben? Voor het overgrote deel is het kleinste abonnement voldoende. Het tweede pakket is vaak maar nét iets duurder terwijl je hier dan véél meer voor krijgt dus gaan mensen daarvoor. Simpele psychologie, maar toch makkelijk besparen. Doe daarbij nog wat 'extra's' zoals een streamingservice en mensen vinden een aanbieding al snel mooi en beter dan die goedkope concurrent zonder kado's. Maar wat hadden we ook alweer nodig? Oh ja, eigenlijk alleen internet om thuis te kunnen werken, youtube te kijken en wat online te gamen (bijv.). Dan is 30 mb/s zat.

Toen we volledig moesten thuiswerken zijn ook een aantal collega's overgestapt naar gigabit internet. En dat terwijl voor ons werk een stabiele lijn van 3 mb/s al voldoende zou zijn geweest.

Minder, minder, minder. Dat is de beste manier van besparen. Je went er verassend snel aan. Omgaan met sociale druk zal voor sommigen nog wel het lastigste zijn.
Ik heb ook tijdelijk een verdubbelaar erop gehad (voor 20 euro extra 300/40 ipv 150/20) voor het thuiswerken (het ging me om de dubbele uploadsnelheid), maar omdat ik weinig verschil merkte heb ik die er na een paar maanden weer afgehaald. Dan vind ik de prijs nog vrij hoog, de meeste providers zeggen dan 5 euro ofzo waardoor iedereen die het niet nodig heeft het toch neemt.

Het werkt inderdaad allemaal zo, de goedkoopste abonnementen zijn of ongunstig geprijsd of hebben één ongunstige spec waardoor je het niet wilt. Iedereen doet het, mobiele abonnementen, supersize frietjes bij de Mc, extra zenderpakketten die je niet nodig hebt voor maar één euro extra etc, korting als je dubbele (of trippel) diensten afneemt die niet nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-06-2022 13:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:38:
In de categorie apparaten zou je denk ik ook het een en ander kunnen besparen:
De stroom van een moderne desktop valt overigens erg mee. Tuurlijk je zet het uit als je het niet gebruikt natuurlijk, maar de goeie ouwe desktop is neit perse vervloekt.
Pas als je de GPU gaat gebruiken schiet het verbruik omhoog.

Zelf heb ik hier gemeten, en de laptop die actief aan het bijladen was, verbuikte weinig meer / minder dan een desktop die geen 3D zaken deed. Dat veraste mij toch wel.

Gemeten via de P1 meter, via een RPI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44
[...]

Mijn 1 gbit internet kost 32.92 euro per maand, hoeveel kan ik hier op besparen met langzamer internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Mijn 1 gbit internet kost 32.92 euro per maand, hoeveel kan ik hier op besparen met langzamer internet?
Zo'n vraag voegt hier toch weinig toe? Wellicht dat jouw eigen leverancier ook wel langzamer internet aanbied tegen een lagere prijs. Misschien woon je in het oosten van Europa en kan je ook 10 mbit krijgen voor € 5/maand.
Het punt van mijn post is: kijk kritisch naar je requirement en laat je niet afleiden door ongunstige pricing of extra's. Als je 5 mbit nodig hebt, en je kan kiezen voor 30 mbit voor € 30 of 1 gbit voor € 32,92 dan is het dus nog altijd het beste als je kiest voor de 30 mbit lijn.
En datzelfde geld voor elke andere dienst / product.

[ Voor 3% gewijzigd door Tehh op 24-06-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44
Tehh schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Zo'n vraag voegt hier toch weinig toe? Wellicht dat jouw eigen leverancier ook wel langzamer internet aanbied tegen een lagere prijs. Misschien woon je in het oosten van Europa en kan je ook 10 mbit krijgen voor € 5/maand.
Het punt van mijn post is: kijk kritisch naar je requirement en laat je niet afleiden door ongunstige pricing of extra's. Als je 5 mbit nodig hebt, en je kan kiezen voor 30 mbit voor € 30 of 1 gbit voor € 32,92 dan is het dus nog altijd het beste als je kiest voor de 30 mbit lijn.
En datzelfde geld voor elke andere dienst / product.
Mijn punt is meer dat bepaalde budget aanbieders gewoon 1gbit leveren voor minder dan het goedkoopste 50mbit lijntje van KPN of Ziggo (en ook geen langzamer abbo aanbieden). Teveel focussen op lage snelheid kan je dus bedrogen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

En waarom zou je 500/1000 mb/s internet nodig hebben? Voor het overgrote deel is het kleinste abonnement voldoende.
Wij hebben inderdaad voor de laagste internetsnelheid gekozen en dat doet het prima, ook voor thuiswerken en Netflix etc. Wat provider betreft was Ziggo jarenlang de enige die een aantal zenders had die wij graag wilden hebben. En waarmee onze zelf aangeschafte apparatuur werkt. Daarnaast geeft de combinatie met Vodafone mobiel een korting van 5 euro per abonnement en dubbele data. Zodat we ook voor de mobiel met een behoorlijk goedkoop abonnement uit kunnen.

Maar nu de zenderpakketten steeds meer gelijk lopen kunnen we wellicht overwegen om eens over te stappen. Al moet dat aanbod ook dan wel opwegen tegen drie keer 5 euro korting en dubbele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:12
Ik heb afgelopen week gekozen om juist geld uit te geven aan een vlotte internetverbinding. Helaas heb ik alleen de keuze uit adsl met max 50mb en Ziggo. Prijzig, maar scheelt ook ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19
Carfanatic schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:11:
Ik heb afgelopen week gekozen om juist geld uit te geven aan een vlotte internetverbinding. Helaas heb ik alleen de keuze uit adsl met max 50mb en Ziggo. Prijzig, maar scheelt ook ergernis.
Voor Ziggo heb je een relatief goedkoop abonnement. https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket 48,50 voor 40Mbit/s, tv en telefonie

[ Voor 12% gewijzigd door AMD1800 op 25-06-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03:35
.

[ Voor 100% gewijzigd door jellybrah op 28-06-2022 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47
AMD1800 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Voor Ziggo heb je een relatief goedkoop abonnement. https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket 48,50 voor 40Mbit/s, tv en telefonie
Echt besparen doe je door geen tv meer te kijken. Dit kost tijd voor iets dat weinig zinnig is, en tijd heb je maar 1x. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 16:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

JAHRASTAFARI schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:41:
[...]

geen tv meer te kijken. Dit kost tijd voor iets dat weinig zinnig is, en tijd heb je maar 1x. :*)
Dit is serieus een goede tip. Bevalt me al jaren prima; immers je kijkt onbewust enorm veel reclame. Samen met youtube plus en bijvoorbeeld amazon prima heb je het prima voorelkaar. GTST of kopenzonderkijken kan je ook via de rtl/npo app kijken...

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 27-06-2022 10:43 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Echt besparen doe je door geen tv meer te kijken. Dit kost tijd voor iets dat weinig zinnig is, en tijd heb je maar 1x. :*)
Ik vraag mij toch af of dat onder de streep dit daadwerkelijk goedkoper is. Bij Ziggo scheelde het ons 2 euro als we geen TV meer zouden doen. Uiteindelijk toch gedaan aangezien we ook al een andere fikse korting kregen. Maar als je dan kijkt wat al die losse diensten kosten? Dat red je niet met 2,- p/m

[ Voor 32% gewijzigd door Webgnome op 27-06-2022 10:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-04 10:13
[...]

Dit doe ik ook al een tijdje. Zit nu echter met het luxeprobleem dat ik tijd over heb in het weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ghostrider schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Dit is serieus een goede tip. Bevalt me al jaren prima; immers je kijkt onbewust enorm veel reclame. Samen met youtube plus en bijvoorbeeld amazon prima heb je het prima voorelkaar. GTST of kopenzonderkijken kan je ook via de rtl/npo app kijken...
Dat kost ook tijd en is ook zelden zinnig.

Overigens doe ik dat ook al decenia op die manier, vroeger illegaal met alles uit nieuwgroepen, maar dat is er niet meer (of ik kan het niet meer vinden) en het is ook niet meer nodig omdat je nu apps van omroepen en netflix en youtube hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:09
AreUhungry schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Dit doe ik ook al een tijdje. Zit nu echter met het luxeprobleem dat ik tijd over heb in het weekend. :)
Een tv verbruikt ook veel energie. Energieklasse E of erger :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

Reinier

\o/

jellybrah schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:49:

Netflix gedeeld met familie a 2€.
Hoe dan? Want v.z.i.w. mag dat niet. Of is dat veranderd? De abo's waarmee je mag delen buiten je huisgenoten zijn alleen in landen als Peru beschikbaar :)

Als illegale trucs toegestaan zijn kan ik nog wel meer manieren bedenken om geld te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

noslen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Dan kijk je op een telefoon of tablet bij kaarslicht ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Reinier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Hoe dan? Want v.z.i.w. mag dat niet. Of is dat veranderd? De abo's waarmee je mag delen buiten je huisgenoten zijn alleen in landen als Peru beschikbaar :)

Als illegale trucs toegestaan zijn kan ik nog wel meer manieren bedenken om geld te besparen.
Het mag nog steeds niet, maar het gebeurd echt heel veel en tot nu toe word het gedoogd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Webgnome schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Het mag nog steeds niet, maar het gebeurd echt heel veel en tot nu toe word het gedoogd.
Vooral in Nederland, als ik de statistieken goed bekijk. Wat een paupergedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
[...]

Dat geldt voor alle bespaartips natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Webgnome schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:13:
[...]
- Gebruik geen droger, maar hang je was op voor het raam (wij wonen in een apartement). Zet ramen open en dan kan de vochtige lucht het huis verlaten.
[...]
Vroeger was ik ook anti-droger, vanwege het stroomverbruik. Maar tegenwoordig met warmtepompdrogers is dat nauwelijks nog een issue. Die van ons (AEG FiberPro T9DENS87 review door ThinkPad) doet 0,6 - 0,7 kWh per droogbeurt _/-\o_ Zeker met een kleintje in huis wassen we ons suf. De tijdswinst t.o.v. alles op het droogrek hangen is dan ook wel fijn, uit de wasmachine, in de droger en 2u later kun je het opruimen.

Wat voor ons wel goed werkt als we iets willen, maar er geen haast mee hebben, is kijken naar gebruikt/tweedekans. De bovengenoemde wasdroger bijv. was een tweedekansje van Coolblue. Zaten wat krassen op de zijkant. Lekker boeiend, werkt hij niet minder om. Maar wel €100 goedkoper dan een nieuwe!
Of een inbouwoven met bovenop een deuk. Zie je na inbouwen niks meer van! Verder voor veel dingen een zoekopdracht instellen op Marktplaats en geduld hebben. Dat geduld is al een aantal keren beloond met een goede deal :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Mooi artikel om eens te lezen: https://www.security.nl/p...ix-wachtwoord+te+delen%3F

Zit toch een flink groot verschil tussen Netflix delen en maar gewoon stroom aftappen van het kastje in de buurt om geld te besparen. Netflix delen mag niet onder de voorwaarden van Netflix zelf, maar daar houdt het ook een beetje op tenzij je op grote schaal gehackte Netflix accounts gaat verkopen.

Dus om het illegaal te noemen vind ik een beetje overdreven, je hebt alleen de kans dat je account gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reinier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Vooral in Nederland, als ik de statistieken goed bekijk. Wat een paupergedrag.
Nee, hoor in Belgie wordt het ook massaal gedeeld. Moeten ze het maar niet zo duur maken.
ThinkPad schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Vroeger was ik ook anti-droger, vanwege het stroomverbruik. Maar tegenwoordig met warmtepompdrogers is dat nauwelijks nog een issue. Die van ons (AEG FiberPro T9DENS87 review door ThinkPad) doet 0,6 - 0,7 kWh per droogbeurt _/-\o_ Zeker met een kleintje in huis wassen we ons suf. De tijdswinst t.o.v. alles op het droogrek hangen is dan ook wel fijn, uit de wasmachine, in de droger en 2u later kun je het opruimen.
Ik ben er niet tegen wasdrogers, maar wij hebben een veranda en 9/10 maanden per jaar is het daar zo warm en de lucht zo droog dat de was daar zeer snel droog is.

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 27-06-2022 11:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 16:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

noslen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Onlangs bij overstap naar KPN internet heb ik een Surface GO 3 erbij gekregen. Op dit soort devices kan je prima TV kijken als dat een probleem is. Zeker voor de slaapkamer ideaal imho.

Marktplaats staat vol met dit type apparaat inmiddels. Goedkoopste die ik spotte was onlangs een surface go 3 voor 200 ongebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 27-06-2022 11:25 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:20:
[...]

Ik ben er niet tegen wasdrogers, maar wij hebben een veranda en 9/10 maanden per jaar is het daar zo warm en de lucht zo droog dat de was daar zeer snel droog is.
Same here. Na verhuizing de drooglijn uitgebreid, nu kunnen er 2 volledige wassen hangen. Of 3 a 4 vier als je vooral handdoeken of bedlinnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Webgnome schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Ik vraag mij toch af of dat onder de streep dit daadwerkelijk goedkoper is. Bij Ziggo scheelde het ons 2 euro als we geen TV meer zouden doen. Uiteindelijk toch gedaan aangezien we ook al een andere fikse korting kregen. Maar als je dan kijkt wat al die losse diensten kosten? Dat red je niet met 2,- p/m
Dat kan zeker goedkoper.
Budget thuis internet zonder tv en vaste telefonie voor 25 euro. 100mbit, Snel genoeg voor ons.

Verder doen wij eigenlijk alleen de standaard dingen.
Goedkoopste verzekering die nog een goede dekking biedt. Zo kon onze woonhuisverzekering een paar 100 euro per jaar goedkoper, terwijl de dekking hetzelfde is.
Maar ook bv. De zorgverzekering per jaar betalen. Scheelde weer 2%. Is niet veel, maar als je het kan betalen, waarom niet? Dit geldt ook voor meer verzekeringen. Wij betalen alles per jaar als dat 1 a 2% scheelt.

Wel kopen wij aardig wat 2e hands. Kleine op komst, kinderwagen, gehele inrichting kinderkamer, traphekje, speelgoed, boekjes enz enz. 2e hands gekocht.
Vooral speelgoed en boekjes. Boekjes kosten al gauw 5/10 euro ps. Op de vrijmarkt 3 voor 1 euro.

Maar ook overwegen wij vaak of iets de meerprijs waard is. Heb je nou echt een laptop nodig met spec x, terwijl een laptop die ook voldoet de helft goedkoper is. Of is nieuw nou echt nodig.
Hetzelfde geldt voor eigenlijk alles wat wij kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door tilburgs82 op 27-06-2022 13:58 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Een bespaartip is ook om je tips niet met anderen te delen.
Het geld moet namelijk ergens vandaan komen, liever van je buurman of medetweaker dan jijzelf.

Wij halen ook veel bij de kringloop (soms alsnog wel duur), maar dan vind ik het lastig om deals weg te kapen voor mensen die het echt nodig hebben...

Geen spullen kopen die je niet (direct) nodig hebt lijkt me het beste, toepasbaar op alles.

Maar wat ook hierboven stond, tijd is kostbaarder dan geld, zoek de juiste balans.
Ik wil best wat geld uitgeven als ik daar tijd voor terugkrijg. En ik ga ook niet uren zoeken voor een tientje winst.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 27-06-2022 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 12:36
SmurfLink schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:50:
[...]

Verzorgingsproducten vallen in DLD in het lage BTW tarief, dus die zijn vaak flink goedkoper. Zonnebrandcréme, douchegel, parfum, haarkleuringsproducten.. eigenlijk alles wat je bij de drogist kan halen.
Onze standaard prijzen zijn zo hoog omdat wij 1+1 acties hebben, dat kennen ze in Duitsland niet. Keuringsdienst heeft er een aflevering over. Koop dus alleen spullen die in de aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Niet op de man spelen.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 27-06-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dien liever een TR in.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 27-06-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
En niet doorgaan. Voor jou geldt hetzelfde, dien een TR in.

[ Voor 75% gewijzigd door Ardana op 27-06-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberFly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Onze standaard prijzen zijn zo hoog omdat wij 1+1 acties hebben, dat kennen ze in Duitsland niet. Keuringsdienst heeft er een aflevering over. Koop dus alleen spullen die in de aanbieding zijn.
Of je koopt het in Duitsland als je niet te ver van de grens woont. Of gewoon huismerken, dan heb je die 1+1 fratsen niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Met alle respect, maar Netflix zet het zelf min of meer in de markt als deel abbo, met op 1, 2 of 4 verschillende devices tegelijktijdig kijken:

"Netflix offers a variety of plans to meet your needs. The plan you choose will determine the video quality and the number of screens you can watch Netflix on at the same time."

En:

"4.2. The Netflix service and any content accessed through the service are for your personal and non-commercial use only and may not be shared with individuals beyond your household. During your Netflix membership we grant you a limited, non-exclusive, non-transferable right to access the Netflix service and Netflix content. Except for the foregoing, no right, title or interest shall be transferred to you. You agree not to use the service for public performances."

[ Voor 39% gewijzigd door Thomas op 27-06-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:52:
[...]

Of je koopt het in Duitsland als je niet te ver van de grens woont. Of gewoon huismerken, dan heb je die 1+1 fratsen niet.
True, heerlijk om daar toiletartikelen te kopen. Ik koop ook nog wel eens het e.e.a. online. Op Amazon bijvoorbeeld ben je zelfs met hele hoge kortingen bij Kruidvat of Etos goedkoper uit voor bijvoorbeeld Oral B opzetborstels en vaak ook tandpasta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
Thomas schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Met alle respect, maar Netflix zet het zelf min of meer in de markt als deel abbo, met op 1, 2 of 4 verschillende devices tegelijktijdig kijken:

"Netflix offers a variety of plans to meet your needs. The plan you choose will determine the video quality and the number of screens you can watch Netflix on at the same time."

En:

"4.2. The Netflix service and any content accessed through the service are for your personal and non-commercial use only and may not be shared with individuals beyond your household. During your Netflix membership we grant you a limited, non-exclusive, non-transferable right to access the Netflix service and Netflix content. Except for the foregoing, no right, title or interest shall be transferred to you. You agree not to use the service for public performances."
Ja precies, binnen je huishouden dus. Ik weet niet helemaal hoe dit dan als deeldienst gezien kan worden.

Maar goed, persoonlijk ben ik allergisch voor wachtwoord delen dus ik zou het sowieso niet zo snel doen, moet iedereen zelf maar een afweging in maken. En qua "serieus geld besparen" schiet het natuurlijk niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kalentum schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Ja precies, binnen je huishouden dus. Ik weet niet helemaal hoe dit dan als deeldienst gezien kan worden.

Maar goed, persoonlijk ben ik allergisch voor wachtwoord delen dus ik zou het sowieso niet zo snel doen, moet iedereen zelf maar een afweging in maken. En qua "serieus geld besparen" schiet het natuurlijk niet echt op.
Tja, iedereen deelt het toch wel - voor veel mensen is het gewoon een realiteit dat je er geld mee bespaart. Op jaarbasis bespaar je door alleen al Netflix te delen, laten we zeggen met 3 anderen, al 96 euro. Als je ook zaken als muziekstreaming en Office 365 deelt, scheelt het al gauw 200 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tip voor bij de Jumbo: als de prijs bij de kassa (handscanner) afwijkt van die op het prijskaartje dan krijg je het product gratis; ook als de kassaprijs lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb een paar posts die over illegaal downloaden gingen weggehaald, dat hier bespreken is uiteraard niet de bedoeling.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste