Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:37

ST10©DE

Dus.............

Bschnitz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Net zo duur, maar kwaliteit is aanzienlijk minder van de Kruidvat.

DM is vaak zelfs beter dan een A merk en beter voor het milieu omdat ze daar zelf een vrij hoge standaard voor hebben.

Bijvoorbeeld ook geen microplastics en coral bescherming etc.
Met als aanvulling, vaak ook geen parabenen. (Handing voor mij, ik ben daar allergisch voor)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Rubbergrover1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:03:
[...]
offtopic:
Maar dan de opmerking dat een besparing die meevalt nog steeds een besparing is, gaat dan minder vaak op. Dat was het punt.
Hij valt niet als absoluut gegeven mee, dat bedoel ik ermee te zeggen. Het meevallen is afhankelijk van hoe veel tijd en geld het je kost om de omweg te maken, tijd kan geen probleem zijn (uitstapje ervan maken), geld is ook maar net afhankelijk van de situatie. Ik heb familie in de Achterhoek die dit rouleert met de buren. Iemand die elektrisch laadt van de eigen zonnepanelen zal het nauwelijks wat extra’s kosten als de rit daarop haalbaar is. Kortom de tip kan gewoon een economisch zinvolle basis hebben en het is ook een bekend gegeven dat veel mensen in de grensstreek daar boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:59

PauseBreak

derp!

Het gaat in dit soort discussies vaak over de boodschappen maar er zijn veel meer zaken die in Duitsland (België weet ik niet) goedkoper kunnen zijn. Of het dan de moeite waard is hangt af van de besparing die je kunt realiseren tegenover de kosten die je moet maken. Voor ons zijn die kosten verwaarloosbaar (centrum van ons dorp is 4m verderop, Duitse steden zijn 8 - 15km verderop) maar als je verder van de grens af woont dan valt een dergelijke berekening vrij snel anders uit. Daarom zie je ook dat in grensstreken die trips worden gecombineerd. Dus en goedkoper tanken, en goedkopere boodschappen en goedkopere (of betere) X Y Z. Daar gaan vergelijkingen dan ook vaak mank want die gaan uit van 1 doel (boodschappen) terwijl de praktijk is dat je meerdere zaken combineert om tot een grotere besparing te komen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Duitsland is vooral voordelig als je in bulk koopt. En ga ook eens wat verder dan net de grens over.
Vooral shampoo en tanken is goedkoper. Het loont dus om voor meteen 400 euro in te slaan en dan ook nog even te tanken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

107mb schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:02:
mijn tip om te besparen: Stop met diensten. Ik zie dat de samenleving (ook zakelijk) zich steeds meer focust op diensten. Bezorgservices, ramenlap diensten, kliko-schoonmaak abonnementen, kant-en-klaar maaltijden, hondenuitlaatservice. Kap met die zooi en doe het zelf. Het scheelt zo enorm veel geld.
Sowieso goed om elk jaar even een dag hier voor te nemen. Ik zie het hier in de wijk ook aan de hoeveelheid busjes die langs komen. Kliko-schoonmaak, bezorgservices, HelloFresh etc. Ik neem ook altijd 1 abbo qua Netflix etc, kijk mn ding, zeg het op en ga dan door naar videoland. Hell no dat ik er 5 tegelijk neem.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:28

fub

Uruk-Hai schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:29:
[...]

Zou je me willen vertellen waar op die site ik de Consumentengids terug kan vinden?
Als ik hier kijk zie ik hem er namelijk niet bij staan en als ik op die website zoek op 'consumenten' vind ik ook niks.
Ah, ik heb me vergist. Inderdaad, de online bibliotheek heeft die niet, maar je lokale bibliotheek waarschijnlijk wel. Die van mij in ieder geval wel, ik heb die twee sites verward vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:56:
Duitsland is vooral voordelig als je in bulk koopt. En ga ook eens wat verder dan net de grens over.
Vooral shampoo en tanken is goedkoper. Het loont dus om voor meteen 400 euro in te slaan en dan ook nog even te tanken.
Als je niet dicht bij de grens woont is het echt niet zo aantrekkelijk om helemaal naar Duitsland te gaan. Ja, drank en sigaretten zijn serieus goedkoper dus dat kan een trip waard zijn, maar als je 'serieus geld' wilt besparen kun je die beter helemaal laten staan. Ook nog beter voor je gezondheid ook.

De andere zaken kun je trouwens prima via Amazon.de of soms zelfs .nl thuis laten bezorgen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Dit gaat over serieus geld besparen. Slowchat is niet de bedoeling.