Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:05
Ik wil graag wat minder proberen uit te geven aan de boodschappen. :) De prijzen in de supermarkt zijn duurder geworden en wil aan het einde van de maand meer geld overhouden. Ik zoek graag bepaalde tips voor het efficiënt doen van boodschappen en ben benieuwd hoe jullie dat doen.

- Ik woon alleen met een kat;
- Ik doe elke dag boodschappen
- Ik geef zo rond de 5-8 euro per dag uit aan boodschappen
- Ik koop weinig vers; veel kant-en-klare maaltijden, maar weinig drank

Ik vroeg mij af of ik wellicht beter op één dag boodschappen voor de hele week kan doen. Als voordelen hiervan zie ik:
- Alles in een keer in huis, minder tijdverlies per dag aan het doen van boodschappen
- Beter inzicht in mijn kosten door te plannen wat ik per dag consumeer in plaats van gehaast iets kopen wat duur kan zijn.

Nadelen
- Lastig om gebruik te maken van de 35% bij de AH
- Lastig doseren omdat ik alleen woon, mijn koelkast- en vriezercombinatie is klein.
- ?

Hoe ervaren jullie het doen van boodschappen met het oog op besparen van kosten? Zie ik iets over het hoofd?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Even wat zoekwerk, lekker makkelijk zo:
Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Ik zeg , van te voren alles bestellen en laten bezorgen. Zo voorkom je die inpulse aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Niet met honger gaan winkelen en waar mogelijk huismerken in plaats van a merken kopen. Verder goed naar de prijs per liter of kilo kijken waar dat vergelijkbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Ps3gamer91 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:40:
Lastig om gebruik te maken van de 35% bij de AH
Mocht je hier fan van zijn is too good to go misschien wat voor je. Een pakket met daarin producten die de winkel of restaurant anders zou weggooien. Niet goedkoper dan wat je nu uitgeeft. Wel meer waarde voor je geld.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 13-07-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet bij de AH maar bij bijvoorbeeld de Jumbo boodschappen doen (dat kan zo 30+% schelen)
Zelf koken en niet kant en klaar meuk (naast dat het veel minder zout is en je dan wel genoeg groenten binnen krijgt ontzettend veel goedkoper en smaakvoller)
Zoals gezegd boodschappen doen nadat je gegeten hebt, met honger koop je teveel meuk

Overigens vind ik 5 tot 8 euro per dag aan boodschappen erg weinig, maar ik eet ook de hele dag door...

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 13-07-2019 17:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pagani schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:09:
Niet bij de AH maar bij bijvoorbeeld de Jumbo boodschappen doen (dat kan zo 30+% schelen)
Zelf koken en niet kant en klaar meuk (naast dat het veel minder zout is en je dan wel genoeg groenten binnen krijgt ontzettend veel goedkoper en smaakvoller)
Zoals gezegd boodschappen doen nadat je gegeten hebt, met honger koop je teveel meuk

Overigens vind ik 5 tot 8 euro per dag aan boodschappen erg weinig, maar ik eet ook de hele dag door...
Sowieso, krantjes/aanbiedingenapp in de gaten houden
WCpapier was vorige week bij Aldi 3.99 voor 20 rollen
Normaal 4.99 voor 10

Lijstjes maken wat je echt nodig hebt, en zoveel mogelijk houdbaar voor achter de hand.
Hier altijd blikken bonen. rode kool en potje appelmoes
Jaar of langer houdbaar, en als je dan een keer niets hebt ( wat lastig is, want tussen 08:00 en 21:00 is er altijd wel ergens een gaatje ) kan je daarmee uit de voeten.

Verder kant en klaar betaal je dubbelop, je betaald het product, de salarissen van de productiemedewerker, transportkosten EN je moet zelf ook nog eens opwarmen ( buiten dat het smakeloos en zout is inderdaad )

kilo aardappelen is 2.50
groenten voor 3 / 4 dagen 10€
vlees ( nodig ? ) aan de prijs, maar verse worst, speklapje biefstukje in de bonus
rijst/pasta's 99ct per 500gr

2 aardappelen, 1 worstje en 200gr boontjes zal je een euro of 3 kosten, maak je direct voor 2 of 3 x kan je porties invriezen.
Zoek mooie stapelende bakjes ( 3vak-bordjes ) en label ze netjes
na 3 dagen heb je 9 maaltijden gemaakt, waarvan er nog 6 in de vriezer zitten.
dag 4 pasta met resterende groentes, wie roept er dan sperziebonen niet in de spaghettisaus mogen ?

* FreshMaker is 'maar' 1 jaar vrijgezel geweest, maar mijn vriezer was altijd gevuld, en kon altijd iemand mee eten

( niet dat ik geld bespaarde, want vrijgezel = makkelijker naar café, filmabo, stukje rijden met anderen .. )
let wel, mijn vrijgezellentijd was nog hopen dat het thuistelefoonnummer klopte, EN dat de pappa niet opnam :+ pré 1995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:16
Anoniem: 135360 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42:
Ik zeg , van te voren alles bestellen en laten bezorgen. Zo voorkom je die inpulse aankopen
En dat bezorgen kost geld. Of je moet boven een bepaald bedrag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 08-06 19:46
Als je een vriezer hebt dan maak je van alles, wat in te vriezen is, gewoon veel meer. Het is meestal niet heel veel duurder om meer te maken.
Neem als voorbeeld een rode pastasaus (je kunt het over recepten hebben hier, maar dat is het doel niet;)) de ingrediënten die je nodig hebt voor 1 persoon is niet te halen, dus je houdt over.. van sommige ingrediënten kun je het wel 4x maken. Dus haal de hoeveelheid zodat je op de “max” zit qua ingrediënten, dan bedoel ik dat je niet van elk ingrediënt meer hoeft te halen, dat laatste heeft geen nut. Dus het minst gebruikte ingrediënt moet “op” en de rest vul je aan.
Zo heb ik genoeg van die druk-en-sluit-zakken in de vriezer en allemaal met 1 of 2 persoonsporties, en dit voor meerdere gerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Naar een markt gaan waar boeren hun waar verkopen. B.v. hun fruit kan al de helft van de supermarktprijs schelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

pagani schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:09:

Jumbo is echt niet zo goedkoop (verschilt per vestiging), 30% verschil is echt een fabeltje. Albert heijn is erg goedkoop in de bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Om te beginnen niet iedere dag boodschappen doen, want dan geef je onbewust al meer geld uit dan wanneer je het 1x per week doet. En minder ongezonde zooi kopen zoals cola en chips, wilt ook al helpen. In Nederland hebben wij ja prima drinkwater _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het verschil tussen Jumbo en AH hier is inderdaad niet zo groot. Het is centenwerk, letterlijk. Jumbo is vaak een paar centjes goedkoper, en dan is de AH weer goedkoper met de bonus. Daarom gebruik ik de Appie van AH ook vaak, veel dingen kopen in de bonus. Van de lang houdbare zelfs wat meer inslaan, pays back in the long run. Vooral als je dat spul toch al regelmatig eet.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Anoniem: 1175350 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Jumbo is echt niet zo goedkoop (verschilt per vestiging), 30% verschil is echt een fabeltje. Albert heijn is erg goedkoop in de bonus.
Klopt, het is zelfs zo dat bijvoorbeeld de “dubbelfris”-variant van de Aldi duurder is per liter dan het AH huismerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BernardV
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:10:
In Nederland hebben wij ja prima drinkwater _/-\o_
Helemaal waar! En daar kun je met hop en gerst uit de tuin (of kopen) weer prachtige dingen mee maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Trinsec schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:02:
Naar een markt gaan waar boeren hun waar verkopen. B.v. hun fruit kan al de helft van de supermarktprijs schelen.
Ik vind dat toch vies tegenvallen. Op markten staan tegenwoordig luxe kaas, fruit en vis karren waar de prijs amper scheelt van een supermarkt.

Ik ga meestal naar de lokale groenten boer, dat scheelt dan wel weer. Komkommer voor 50 cent ipv 99 cent bij de AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:38:
[...]

Ik vind dat toch vies tegenvallen. Op markten staan tegenwoordig luxe kaas, fruit en vis karren waar de prijs amper scheelt van een supermarkt.

Ik ga meestal naar de lokale groenten boer, dat scheelt dan wel weer. Komkommer voor 50 cent ipv 99 cent bij de AH.
Dat kan misschien van de locatie afhangen. Ik kocht vandaag b.v. 2 bakjes aardbeien voor de prijs waar in de supermarket ik misschien een half bakje voor kon krijgen. Mango is ook heel goedkoop. Wat ik doorgaans doe is Appie op de telefoon openen, en dan ter plekke controleren wat ik ervoor zou moeten betalen in de supermarkt. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:26
Voorheen gingen wij ook bijna dagelijks naar de supermarkt. Dan blijft er veel aan je handen plakken. Ook iedere keer weer nadenken wat je moet eten die avond.

Nu doen wij om de 3-4 dagen boodschappen. Kijken van tevoren wat we gaan eten en wat daar voor nodig is. Maken een lijstje en er blijft nu veel minder plakken.

Doordat we van tevoren recepten opzoeken eten we ook veel gevarieerder. En vaker vers en niet zoveel kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

mark_vs schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:34:
[...]

of afhalen bij bv de jumbo. hoef je ook de winkel niet in... scheelt in elk geval een aantal impulse aankopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

Barrycade

Through the...

Trinsec schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Dat kan misschien van de locatie afhangen. Ik kocht vandaag b.v. 2 bakjes aardbeien voor de prijs waar in de supermarket ik misschien een half bakje voor kon krijgen. Mango is ook heel goedkoop. Wat ik doorgaans doe is Appie op de telefoon openen, en dan ter plekke controleren wat ik ervoor zou moeten betalen in de supermarkt. :)
Waar woon jij dan dat de locale boeren Mango's telen? ;)

Maar TS;

Maak een lijstje en ga max 2x per week naar de super. Koop en kook maaltijden die je kan invriezen of wellicht de volgende dagen kan pimpen.

Dus leer koken, kant en klaar is te zout gemiddeld en te duur.

Zoek wellicht wat kennissen waar je bv een aantal dagen per week mee kan eten/koken en kosten kan delen. Koken voor 2 of meer mensen is goedkoper dan 1 persoons maaltijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Geen dure schoonmaakmiddelen kopen: azijn, eventueel baking soda en groene zeep zijn voor bijna alles geschikt en bespaard veel geld.
- water als standaard drankje nemen.
- als je kruiden gebruikt: koop dit online (pitpit.com), veel goedkoper dan de supermarkt.
- haal verse kruiden bij een Turkse supermarkt.
- maak je eigen broodbeleg: eigen houmous is makkelijk en goedkoop te maken. Je kunt variëren door regelmatig van ingrediënten te wisselen.
- als je in de Lidl of Aldi bent: doe oogkleppen op en koop geen “aanbiedingen” die je eigenlijk niet nodig hebt (je kunt ook dingen lenen).
- je kunt meer invriezen dan je denk. Kaas, roomboter, verse kruisen, een overgebleven pita broodje of wrap en natuurlijk kliekjes. Hiermee voorkom je voedselverspilling en dus geld.
- bespaar niet op gezondheid: beperk vlees, beperk pakjes, neem verse groenten en fruit.

[ Voor 22% gewijzigd door kamerplant op 13-07-2019 22:54 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Barrycade schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Waar woon jij dan dat de locale boeren Mango's telen? ;)
Geen idee, ik geloof niet dat ik gezegd heb dat de boeren hun mango's zelf telen. ;) In mijn geval is het Groningen, btw.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:27

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik koop niet snel op aanbiedingen, maar wat ik wel doe, is thuis kijken wat ik nog heb en wat op moet, en daar een recept bij zoeken. Dus als ik nog een half bakje kwark, een kipfilet en een halve aubergine over heb, zoek ik een recept wat daarbij past. Dan moet ik meestal nog 1 of 2 ingredienten halen, en wat er dan overblijft, is de basis voor de volgende maaltijd. In de winkel let ik wel goed op op wat ik koop. Ik ga niet blind op aanbiedingen af, ik kijk sowieso naar de prijs per kilo of liter én of ik idd wel 2 pakken nodig heb.

Zo had ik 200gram spinazie nodig en hadden ze alleen maar pakken van 450 gram die ook nog eens 2 voor de prijs van 1 was. Er ligt dus nu 450gr + 200 gr spinazie in m'n vriezer.

Ook kook ik vrijwel altijd voor 2 of 3 dagen. Scheelt veel tijd, afwas, nadenken en rompslomp. En is goedkoper.

Ik ben, incl. 2x per maand HelloFresh, zo'n € 100-120 per maand kwijt aan boodschappen (incl. verzorgingsproducten en schoonmaakspullen).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Too Good To Go app! _/-\o_

3x gebruikt in 2 weken. Elke keer heb ik voor zo’n €20 aan boodschappen van de jumbo voor €5 gekregen. Hier kon ik minstens 2 maaltijden van maken voor 2 personen. Nadeel is dat je direct alles moet invriezen of koken omdat alles houdbaar is tot de dag van aankoop.

Voordeel en nadeel: je weet van te voren niet wat je krijgt voor die 5 euro, dus je moet absoluut niet kieskeurig zijn. Daardoor eet je elke dag wat anders en moet je creatief zijn met dingen combineren.

[ Voor 25% gewijzigd door Longcat op 14-07-2019 01:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Ander idee: gooi die kat er uit. Huisdieren zijn een dure hobby. Scheelt heel veel meer dan een paar euro bij elkaar schrapen in de supermarkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:04

franssie

Save the albatross

@Longcat geinig principe, leer je wel creatief van koken. Nu zijn die datums niet helemaal in steen gehaht maar bij gesneden groenten zit ik er liever twee dagen voor, bij hele groenten of kaas durf ik er 5 overheen te gaan. Afhankelijk van hoe iets voelt, ruikt en of ik het rauw eet of frituur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Trinsec schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:27:
[...]

Geen idee, ik geloof niet dat ik gezegd heb dat de boeren hun mango's zelf telen. ;) In mijn geval is het Groningen, btw.
Hoe komen die boeren dan aan de mango's? Halen ze die bij Appie om met verlies door te verkopen aan jou? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 14-07-2019 06:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

sig69 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 02:31:
Ander idee: gooi die kat er uit. Huisdieren zijn een dure hobby. Scheelt heel veel meer dan een paar euro bij elkaar schrapen in de supermarkt.
Dat is niet iets wat je kan eisen. Huisdieren kosten geld, maar geven de baasjes ook veel plezier. Dat plezier vervangen voor iets anders kan nog meer kosten.

'Kinderen kosten geld, sta je kind dan maar af' komt dan nog wel erg in de buurt van dit.
Marzman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 06:15:
[...]

Hoe komen die boeren dan aan de mango's? Halen ze die bij Appie om met verlies door te verkopen aan jou? :P
Geen flauw idee, maar hun mango's zijn goedkoper dan die van de AH. :) Goedkope import? Ik zie nog zo veel meer dat goedkoper is en dat ze waarschijnlijk ook niet zelf telen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Mijn grootste besparing blijft toch het gebruik van lijstjes. Als iets op is dan noteren we dat en dat halen we dan ook op. We halen 1x in de week boodschappen.

Voordeel is dat je niet verleid wordt door aanbiedingen. Ook voorkom je dat je te veel haalt. Sterker nog, ik ben zo bezig met mij lijstje dat ik totaal niet weet wat de aanbiedingen zijn.

Brood en vlees bespaar ik overigens niet op. In beide gevallen is goedkoopkoop duurkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

grote_oever schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:51:
Mijn grootste besparing blijft toch het gebruik van lijstjes. Als iets op is dan noteren we dat en dat halen we dan ook op. We halen 1x in de week boodschappen.

Voordeel is dat je niet verleid wordt door aanbiedingen. Ook voorkom je dat je te veel haalt. Sterker nog, ik ben zo bezig met mij lijstje dat ik totaal niet weet wat de aanbiedingen zijn.

Brood en vlees bespaar ik overigens niet op. In beide gevallen is goedkoopkoop duurkoop.
Hoe gedetailleerd is je lijstje? Bij mij zou er staan: groente, vlees, vis, kaas enz. Dan kun je nog steeds naar aanbiedingen of 30 procent korting ivm datum kijken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

In mijn geval maak ik juist gebruik van de aanbiedingen om te bepalen wat ik de komende dagen ga eten.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Marzman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Hoe gedetailleerd is je lijstje? Bij mij zou er staan: groente, vlees, vis, kaas enz. Dan kun je nog steeds naar aanbiedingen of 30 procent korting ivm datum kijken.
Vaak pak ik de producten die we kennen. Bv eieren; inmiddels weet ik dat witte eieren stuk goedkoper is dan bruine eieren. En daardoor neem ik het goedkoopste mee. Soms pak ik ook wat duurder; bv melk pak ik huismerk iov goedkoopste. Huismerk heeft een iets fijnere schenkdop ipv de goedkoopste.

Aanbiedingen is bij jumbo altijd wat lastiger, maar vaak kijk ik voor het vak wat handigste is.

P.s. Op elk prijskaartje in de winkel staat de prijs per liter/kilo. Vaak is een grootverpakking helemaal niet goedkoper.

Dit is btw mijn lijstje. Inderdaad niet heel erg gedetailleerd.

Boodschappenlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 07:42
Trinsec schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Dat is niet iets wat je kan eisen. Huisdieren kosten geld, maar geven de baasjes ook veel plezier. Dat plezier vervangen voor iets anders kan nog meer kosten.

'Kinderen kosten geld, sta je kind dan maar af' komt dan nog wel erg in de buurt van dit.

[...]
Nou, niet aan kinderen beginnen als je daar de financiële middelen niet voor hebt lijkt me een verstandige keuze. Dàt zou nog eens verantwoordelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Arbitrator schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:07:
[...]

Nou, niet aan kinderen beginnen als je daar de financiële middelen niet voor hebt lijkt me een verstandige keuze. Dàt zou nog eens verantwoordelijk zijn.
Dat is zo. Maar mensen die al op hun centjes moeten letten en daar niet in slagen, zullen waarschijnlijk ook niet zo verantwoordelijk zijn!

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
sig69 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 02:31:
Ja, godnondeju sig69, ga gewoon meteen in een triwall doos wonen dan ben je het allergoedkoopste uit :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 135360 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42:
Dat heeft mijn portemonnee niet goed gedaan eerlijk gezegd.

Je hebt dan alle tijd om alles te bestellen dat je mogelijk "nodig" zou kunnen hebben en je wordt niet gehinderd door de hoeveelheid die je normaal gesproken mee zou kunnen nemen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:13

Theo

moederbord

Een paar tips van mijn kant:

Doe 1x per week boodschappen, en doe dit op een vaste dag.
Maak je boodschappenlijstje 's avonds na het eten. Ik herhaal, na het eten.
Kijk niet naar wat je per week uitgeeft aan boodschappen. Kijk naar wat je per dag verbruikt. Kijk wat een maaltijd kost, en wat de aankoopwaarde is van het eten dat je weggooit.
Kijk naar aanbiedingen en sla groot in.
Kook zelf en kook groot.

Ik zal ze wat toelichten:

Boodschappen op een vaste dag in de week.

Supermarkten smullen van personen die dagelijks boodschappen doen en spelen hier heel handig op in. Een verpakking met bijv één stukje vlees is gigantisch duur als jet het vergelijkt met dezelfde grootverpakking die ernaast ligt. Wil je goedkoper boodschappen doen moet je groter inkopen. Daarom ook maar 1x in de week boodschappen doen.

Boodschappenlijst

Maak een planning voor de week wat je wil gaan eten en maak hier een boodschappenlijstje voor. Doe dit na het eten, als je een boodschappenlijkst maakt op een lege maag dan zet je meer op je lijst dan met een volle maag.

Een veelgemaakte fout is dat men budgeteerd op de inkomende goederen, dus bijv 40 euro per week aan budget voor boodschappen. Doe dit niet, en laat dit compleet los. Kijk wat een enkele maaltijd kost, en hang overal een prijskaartje aan. Je maaltijd van gisteren, hoe duur was het vlees wat je had? En die 200 gram aanrdappels, wat hebben jou die 200 gram gekost? Wat is de aankoopwaarde van het eten dat je hebt weggegooid? Hoe duur zijn je drie sneedjes brood en het gebruikte broodbeleg?
In het bedrijfsleven (waar professionals werken voor budgetbeheersing en inkopen) wordt er nooit gekeken naar een max budget per week, men kijkt naar een budget per verkocht/geproduceert item.

Zet jezelf dus niet op een inkomend budget van xx euro per week, maar zet een budget dat je niet meer dan xx euro per dag opeet.

Met het vorige in het achterhoofd; sla groot in met een aanbieding. Eet je bijv 1x per week een potje bruine bonen, en zijn deze in de aanbieidng? Sla er dan 50 in; dan kun je het gehele jaar die bonen eten voor de aanbiedingsprijs.
Zo'n beetje alles komt wel eens in de aanbieding. Sla het dan groot in. Bier, pasta, toilerpapier, schoonmaak, conserven, broodbeleg; schoom niet om voor een jaar in te kopen als het een goede aanbieding is.

Mocht je een vriezer hebben; vlees kun je ook groot inkopen in de aanbieding. Zoek naar goedkoper slagers (zoals Turkse slagers) en de mega aanbiedingen bij de supermarkt en koop groot in. Herverpak het vlees thuis in kleine portjes en gooi het in de vriezer.

Kant en klaar maaltijden kunnen handig zijn maar zijn enorm duur (en ongezond). Kook zelf groot en vries het in porties in. Als je een pot pasta maakt dan maakt het niet heel veel uit in moeite of je 500 gam maakt (1 portie) of 2 kilo. Maak die twee kilo en vries drie portjes in. Dan heb je drie kant en klaar maaltijden liggen die supergoedkoop en gezond zijn. Je kan nog groter gaan en 2 kilo pastasaus maken en die grotendeels invriezen.

Al met al kun je hiermee heel, heel veel besparen. Ik doe dit al een paar jaar we vriendin en ik zitten momenteel op 3 euro per persoon per dag aan eten. Dat is nog geen 25 euro per persoon per week aan boodschappen. En wij eten regelmatig biefstuk van de slager, eten bijna alleen maar gezond, veel verse groente en veel fruit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

Onbekend

...

Ik kijk altijd naar de weekaanbiedingen van de supermarkten. Na een paar maanden weet je doorgaans wel of iets echt een aanbieding is, of dat de "aanbieding" toch nog duurder is dan elders.
In principe hoef ik maar 1x per week naar de supermarkt, en om tijd te besparen doe ik dat bij een supermarkt die op mijn route woon-werkverkeer ligt. :) Ik kom meerdere supermarkten voorbij, en ga ik soms naar twee of drie verschillende merken supermarkten om o.a. de aanbiedingen te kopen.
Je zit nooit aan de supermarkt vast en je mag gerust eens een andere supermarkt binnenlopen, en ik persoonlijk vind de AH een erg dure winkel.....

Het belangrijkste is dat je een boodschappenlijstje maakt (of onthoudt), zodat je in de supermarkt direct naar de juiste schappen kunt lopen i.p.v. lang nadenken wat je nu weer moet eten. (Soms als de aanbieding op is, of van slechte kwaliteit kan je daar natuurlijk van afwijken, maar doorgaans hoeft dat niet.)

En bepaalde aanbiedingen komen met enige regelmaat terug, dus doe je er voordeel mee om op tijd in te kopen, of te wachten op het moment dat het product in de aanbieding is. Dus bij mij bepaald de supermarkt een beetje wat ik die week ga eten.

En wat koop ik?
Doorgaans alleen maar verse producten (vlees en groente) en groente wat in potjes zit, en bijna nooit voorverpakte (gesneden) producten, want die zijn vaak 1,5x zo duur. Ook koop ik nooit complete maaltijden voor in de magnetron. (De diepvriespizza en diepvrieshamburgers koop ik bijvoorbeeld wel af-en-toe. :) )

Als je alleen of met z'n tweeën bent, is een extra vriezer zeker aan te raden. Ik zie dat die dingen al voor 160 euro verkrijgbaar zijn, en zo'n ding vreet 30 euro aan stroom per jaar.
Reken voor jezelf eens uit of het misschien goedkoper is om een extra vriezer aan te schaffen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

grote_oever schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Vaak pak ik de producten die we kennen. Bv eieren; inmiddels weet ik dat witte eieren stuk goedkoper is dan bruine eieren. En daardoor neem ik het goedkoopste mee. Soms pak ik ook wat duurder; bv melk pak ik huismerk iov goedkoopste. Huismerk heeft een iets fijnere schenkdop ipv de goedkoopste.

Aanbiedingen is bij jumbo altijd wat lastiger, maar vaak kijk ik voor het vak wat handigste is.

P.s. Op elk prijskaartje in de winkel staat de prijs per liter/kilo. Vaak is een grootverpakking helemaal niet goedkoper.

Dit is btw mijn lijstje. Inderdaad niet heel erg gedetailleerd.

[Afbeelding: Boodschappenlijst]
Dat vind ik nog vrij specifiek, ipv speculaas zou ik koekjes schrijven, ipv aardbeien fruit (en als dan de druiven in de aanbieding zijn koop ik druiven, als de aardbeien goedkoop zijn koop ik aardbeien).

Grootverpakkingen zijn inderdaad niet altijd goedkoper. Het viel me vrijdag op bij de zonnebloemolie. 5 liter voor 6 euro. 2 liter voor 2 euro. Als de prijs hetzelfde is koop ik ook vaak liever een wat kleinere verpakking. 2 x 10 KG rijst is een stuk fijner om te dragen dan 1 x 20 KG.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Anoniem: 1175350 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Ik heb dat eens bijgehouden, haalde zelf altijd bij de AH en ga nu meestal naar de Jumbo. Voor mij scheelde het meestal zo 8 euro op de 100 euro. Dus zo'n 8%.

De AH heeft soms prima aanbiedingen echter zijn die aanbiedingen vaak ook helemaal niet goedkoper. Zo was een fles Glorix een tijd geleden in de bonus bij de AH, 2 flessen voor de prijs van 1. Ik zocht de Jumbo prijs op en het bleek dat die fles altijd zo goedkoop was bij de Jumbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 09:22
Wij bestellen wekelijks onze boodschappen bij Jumbo en laten dit bezorgen. Wij zitten in een gebied met erg veel bezorgtijden (07:00 - 08:00, 10:00 - 12:00 en zo iedere 2 uur een tijdvak). Wij laten het altijd op maandagavond bezorgen, meestal tussen 18:00 - 20:00 en als die niet meer beschikbaar is dan meestal tussen 20:00 - 22:00.

Het klopt dat je wel wat betaald voor het bezorgen, maar het scheelt je een ritje naar de supermarkt en eventuele impulsaankopen. Wij maken meestal op zaterdag een lijstje in de Jumbo app waarbij we echt alleen bestellen wat we daadwerkelijk nodig hebben. Natuurlijk bestellen wij ook wel eens koek/snoep/chips, maar dit zouden wij in de supermarkt ook meenemen.

Het voordeel van het bestellen t.o.v. boodschappen doen in de supermarkt is dat je direct een overzicht hebt van de aanbiedingen. Wij kijken de aanbiedingen altijd even door en bekijken dan of we nog iets nodig hebben deze week, of dat we bijvoorbeeld wat voorraad nodig hebben van iets (schoonmaakmiddelen, etc... kopen wij altijd in de aanbieding).

Helaas gebeurd het heel af en toe wel eens dat er iets niet op voorraad was en je dus een product mist. Voorheen was dit erg lastig omdat je dit pas op het moment van levering wist, en je dus nog snel wat zou moeten regelen als het een product was wat je snel nodig zou hebben. Sinds kort (denk 1 á 2 weken) krijgen wij vooraf een mailtje als er iets niet leverbaar is. Je kunt dan zelf dit nog even halen bij de supermarkt als je in de buurt bent.

Wij hebben ook wel eens bij Albert Heijn de boodschappen besteld (1x), dit is ons alleen enorm tegengevallen waardoor we daar geen gebruik meer van maken. Persoonlijk vinden wij Albert Heijn sowieso geen fijne winkel en komen we er alleen als het echt nodig is.

Je kunt ook nog besparen op je boodschappen door huismerken te kopen. Erg veel huismerken zijn van goede kwaliteit en soms zelfs lekkerder/beter dan de A-merken. Bijvoorbeeld cola van het huismerk: €0,71, Cola Cola daarentegen €2,15. Je kunt dus 3 flessen huismerk cola halen voor de prijs van 1 fles Coca Cola, en daarnaast vind ik deze huismerk cola beter. Sommige producten zijn natuurlijk lekkerder van het A-merk, dus in dat opzicht kopen wij wel de producten die we het lekkerst vinden, wij kopen bijvoorbeeld geen huismerk als we dit niet lekker vinden terwijl we het A-merk wel lekker vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Rik. op 14-07-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

Nopheros schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:51:
[...]

Ik heb dat eens bijgehouden, haalde zelf altijd bij de AH en ga nu meestal naar de Jumbo. Voor mij scheelde het meestal zo 8 euro op de 100 euro. Dus zo'n 8%.

De AH heeft soms prima aanbiedingen echter zijn die aanbiedingen vaak ook helemaal niet goedkoper. Zo was een fles Glorix een tijd geleden in de bonus bij de AH, 2 flessen voor de prijs van 1. Ik zocht de Jumbo prijs op en het bleek dat die fles altijd zo goedkoop was bij de Jumbo..
Niet alle bonusaanbiedingen zijn even goed. Maar de 1+1 gratis zijn nergens zo goedkoop. Je vb net glorix klopt dus ook gewoon niet. Standaard prijs ah=1.35, Jumbo 1.25.. Dan zie je de ah in de bonus altijd goedkoper is dan de jumbo. Lang houdbare artikelen koop ik dan ook alleen in de bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Nopheros schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:51:
[...]
Ik zocht de Jumbo prijs op en het bleek dat die fles altijd zo goedkoop was bij de Jumbo..
De Jumbo vind ik maar een vreselijke winkel, daar ga ik eigenlijk nooit vrijwillig heen. Het moet wel leuk blijven de boodschappen doen en bij de Albert Heijn hebben ze tenminste goede aanbiedingen, vooral de afgelopen weken.

Zo koop ik koffiepads vrijwel enkel in de aanbieding, soms bij HEMA en soms bij Albert Heijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

mark_vs schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:34:
[...]

idd, boven een bepaald bedrag hoeft de winkel de bezorgers niet meer te betalen >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Anoniem: 1175350 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Niet alle bonusaanbiedingen zijn even goed. Maar de 1+1 gratis zijn nergens zo goedkoop. Je vb net glorix klopt dus ook gewoon niet. Standaard prijs ah=1.35, Jumbo 1.25.. Dan zie je de ah in de bonus altijd goedkoper is dan de jumbo. Lang houdbare artikelen koop ik dan ook alleen in de bonus.
Leuk dat je denkt dat een prijs van vandaag ter vergelijken is met een aanbieding van 7-9 maanden geleden maar daar klopt dus vrij weinig van. Ik heb de prijs op dat moment zelf vergeleken en dat was het geval.

De AH lokt je met enkele goede aanbiedingen maar voor de rest zijn ze duurder. Als je enkel de goede aanbiedingen daar koopt en de rest ergens anders dan zul je idd goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
franssie schreef op zondag 14 juli 2019 @ 02:42:
@Longcat geinig principe, leer je wel creatief van koken. Nu zijn die datums niet helemaal in steen gehaht maar bij gesneden groenten zit ik er liever twee dagen voor, bij hele groenten of kaas durf ik er 5 overheen te gaan. Afhankelijk van hoe iets voelt, ruikt en of ik het rauw eet of frituur.
Ja precies, dat is eigenlijk gelijk het hele bestaansrecht van de app. In de keren dat ik ben geweest, zat er vrij veel vlees in de pakketten en daar ben ik wat voorzichtiger mee. Ik ga 1 dag boven de houdbaarheidsdatum als ik het niet invries of bak. Na het bakken de koelkast/vriezer in is ook een optie natuurlijk.

Ik ben zo erg fan van die app dat ik ga proberen 2-3x per week zo'n 'magic box' te halen zodat we bijna uitsluitend daarvan eten. Dat zou onze kosten voor boodschappen flink omlaag moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:15

sjirafje

No inspirational quotes here

Interessant topic. Ondanks dat het economisch goed zou gaan merk ik daar persoonlijk niet veel van, dus een beetje besparen op de boodschappen kan geen kwaad. Dus dit topic ga ik in de gaten houden.

Voor de katten wil ik alleen kwaliteitsvoer, dus geen supermarkt eigenmerk, Whiskas etc. Droogvoer blijft in een luchtdichte voerton behoorlijk lang goed. Natvoer blijft in ongeopend verpakking ook lang houdbaar, geopende verpakkingen sluit ik zo goedmogelijk af en bewaar ik in de koelkast, maar deze zijn meestal binnen 3 dagen op. Voer en grit bestel ik meestal in grootverpakking bij zooplus, maar houd ook andere webshops af en toe in de gaten. Zodra ik nog maar 1/4e in voorraad heb af en toe eens kijk of het toevallig in de aanbieding is.

Ik heb een aantal supermarkten op korte afstand. Ik houd altijd de folders van die supermarkten in de gaten. Voor de discountsupermarkten (Aldi, Lidl) zijn zaken die in de aanbieding zijn meestal niet goedkoper te krijgen bij andere supermarkten. Voor de reguliere supermarkten heb ik als stelregel dat iets pas een interessante aanbieding is als het tenminste 40% goedkoper is dan de reguliere prijs (1+1, 2e gratis, stapelkorting etc). Houdbare dingen en huishoudelijke dingen sla ik ook meteen groot in. Houd ook de folder van Kruidvat in de gaten, die hebben regelmatig interessante aanbiedingen.

Ik doe 2x er week boodschappen (ivm houdbaarheid verse producten) en bezoek per keer max 2 supermarkten, op die manier kun je van de aanbieding van 3-4 supermarkten gebruik maken. Ik maak altijd een lijstje en koop wat niet in de aanbieding is bij een discounter (tenzij de kwaliteit, smaak etc me daar niet van bevalt). Ik baseer wat ik die week eet voor een deel op de aanbiedingen. Op deze manier heb ik regelmatig kassabonnetjes waar op staat dat je de helft op de prijs hebt bespaard.

Verse maaltijden kook ik meestal voor 2 of 3 dagen. Omdat ik geen zin heb om meer dan 2x per week het zelfde te eten gooi ik de 3e portie in de vriezer. Het enige waar ik tegen aan loop is dat mijn vriezer (3 lades) eigenlijk wat aan de kleine kant is voor het groot inslaan van aanbiedingen.

Action, Big Bazaar, van Cranenbroek etc hebben af en toe ook interessante (non-food) aanbiedingen. Maar dat is vaak wel een gokje hoe goed de kwaliteit is.

Als je gaat aanbiedingen jagen houd dan wel in de gaten hoeveel moeite het kost om een aanbieding in huis te halen. Als je voor een besparing van 2 euro een paar kilometer moet omrijden en een half uur extra nodig hebt dan kun je kijken of je dit misschien met iets anders kunt combineren of dat het misschien beter is om die aanbieding aan je voorbij te laten gaan.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1177518

Het is weer zondag dus ik maak weer een grote pan saus (pasta, curry, oid). HIer gooi ik alle groente in die ik in de koelkast heb en nog wat extra. Wat kruiden en smeerseltjes er in en je hebt zo voor een tientje weer 5 gezonde maaltijden. Ergens de komende 2 weken maak ik het op. Verder koop ik brood ook altijd in de aanbieding en vries ik het in. Grote kostenpost blijft toch drank. Niet dat ik zoveel drink, maar dat is verhoudingsgewijs gewoon zo veel duurder :+ Voor de prijs van 1 fles wijn kan je ook weer 4 zakken chips of weet ik het niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Anoniem: 1177518 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:27:
Het is weer zondag dus ik maak weer een grote pan saus (pasta, curry, oid). HIer gooi ik alle groente in die ik in de koelkast heb en nog wat extra. Wat kruiden en smeerseltjes er in en je hebt zo voor een tientje weer 5 gezonde maaltijden. Ergens de komende 2 weken maak ik het op. Verder koop ik brood ook altijd in de aanbieding en vries ik het in. Grote kostenpost blijft toch drank. Niet dat ik zoveel drink, maar dat is verhoudingsgewijs gewoon zo veel duurder :+ Voor de prijs van 1 fles wijn kan je ook weer 4 zakken chips of weet ik het niet kopen.
Dan eet je dus 5 keer hetzelfde in 2 weken ofzo? Beetje afwisseling kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:31
@Ps3gamer91

Goedkoopste is inslaan, dus grotere vriezer kopen en de koopjes af gaan.

Beste imo is niet besparen op je eten. De kwaliteit van je eten voorop zetten en daarnaast de tijd die je kwijt bent aan winkelen proberen te beperken en meer tijd voor leuke dingen te hebben.

TakeAway en uit eten is vaak waar je wel op kunt besparen.

@Grvy Nu beter? Ik had een kater die dag, maar dat neemt niet weg dat ik het vrij 'bijzonder' vind dat vagee reacties commentaar krijgen. Negeer ze gewoon and go on, live free and be happy

[ Voor 97% gewijzigd door Furion2000 op 15-07-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

@Furion2000 ik kan echt geen kaas maken van wat je aan het zeggen bent..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:04
Theo schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:33:
Eet je bijv 1x per week een potje bruine bonen, en zijn deze in de aanbieidng? Sla er dan 50 in; dan kun je het gehele jaar die bonen eten voor de aanbiedingsprijs.
Goede tips verder Maar voor 50 potten bruine bonen en een vriezer moet ik wel een groter appartement gaan huren 😋 weg besparing

Nou dag he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anatidae schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:26:
[...]

Goede tips verder Maar voor 50 potten bruine bonen en een vriezer moet ik wel een groter appartement gaan huren 😋 weg besparing
Mocht je een (inpandige) berging/schuur hebben dan kun je de overweging maken om daar een vriezer neer te zetten. Deze heb je met een jaar eigenlijk al wel weer terugverdient.

En verder; helaas is het altijd zo dat je geld moet hebben (voor een beetje ruimte) om geld te kunnen maken (of heel erg te kunnen besparen)

Probeer eens anders naar supermarktprijzen te kijken. Stel dat alle aanbiedingsprijzen de reguliere supermarktprijzen zijn. Dus een kratje bier is gewoon 10 euro, een kilo rundergehakt 5 euro enz (ofwel, de goede aanbiedingsprijzen). Alles wat je meer betaald dan dat is een boete/straf die je betaalt voor slecht plannen en luiheid. Koop je een krat Hertog Jan voor 16 euro, dan is de aankoopprijs niet 16 euro, maar 'gewoon' een tientje, plus zes euro aan boete.
En kijk dan eens hoeveel je aan 'boete' betaalt per maand voor slecht plannen. Dat kan enorm zijn.

Alles wat houdbaar is, plus alles wat je in kan vriezen (muv brood, omdat dat gewoon enorm groot is) moet je met minimaal 40% korting in kunnen kopen.

En koop groot in. Een pak met twee hamburgers is (bijv) 3 euro, terwijl een kilopak met 8 dezelfde burgers 6 euro is. En 4 euro in de aanbieding. Dat scheelt dus 67% in kosten voor hetzelfde stukje vlees door groot en in de aanbieding in de kopen. Je zal het alleen thuis even in losse boterhamzakjes moeten herverpakken en dan in de vriezer stoppen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tens schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:35:
[...]

idd, boven een bepaald bedrag hoeft de winkel de bezorgers niet meer te betalen >:)
/s
Nee dan betaal jij als consument genoeg 'teveel' om de kosten er uit te halen
Alles onder het minimale bedrag levert niet genoeg winst op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn vriendin doet de boodschappen hier, dus ik heb weinig echte tips maar het valt me op dat veel mensen erg veel vlees (van de supermarkt) eten. Dat is duur (je hoeft echt niet 7 dagen in de week 200 gram vlees te eten) en minder lekker (maar goed, als je wil besparen is de slager misschien geen goede tip).

Wij eten denk ik de helft van de tijd vlees, en zelden echt als een stukje vlees, vaker ergens door en dat kan echt in kleinere hoeveelheden dan dat veel mensen denken. Ons alternatief is gewoon vegetarisch (geen vegetarische hamburger ofzo, maar ei, geitenkaas, falafel etc) of vis. Maar vis is wel weer redelijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Supermaktvlees is inderdaad erg duur en intens matig qua kwaliteit. Als je kijkt wat je bij een goedkope slager betaalt dan is dit minder dan wat het vlees in de aanbieding kost. En dan is het ook nog eens beter.
Bijvoorbeeld http://www.slagerijdiepeveen.nl/
Af en toe haal ik dar letterlijk 10 kilo aan vlees voor de komende maanden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieulws
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
*knip spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 23-09-2020 11:19 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik probeer de laatste tijd vooral veel in te vriezen. Groot kopen en alles in 1 keer koken, 1 portie apart voor dezelfde avond en de rest in de vriezer. Zeker in mijn 1 persoons huishouden scheelt dat enorm veel.

Nadeel is dat mijn weekmenu vrij eentonig is, maargoed.

Heeft ook een computer!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:13

mwa

Bertus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:13:
Ik probeer de laatste tijd vooral veel in te vriezen. Groot kopen en alles in 1 keer koken, 1 portie apart voor dezelfde avond en de rest in de vriezer. Zeker in mijn 1 persoons huishouden scheelt dat enorm veel.

Nadeel is dat mijn weekmenu vrij eentonig is, maargoed.
Zondag is mealprep dag hier. Ik kook dan gelijk voor de hele week, zodat wij als gezin snel aan tafel kunnen na het werk/opvang (en er dus meer tijd is voor sociale dingen). Bevalt prima en bespaard.

Edit: verder geen pakjes of magnetron dingen, kopen enkel verse producten (vaak in de bonus) en maak aan de hand daarvan gerechten (veel van smaakmenuti.nl bv).

[ Voor 12% gewijzigd door mwa op 23-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Andere tip: Als je zelf vervoer hebt is dit een prima tijd van het jaar om weer aardappelen bij de boer te gaan halen. Wij eten redelijk vaak Hollands en dan gaat een zakje van de supermarkt er zo doorheen

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2020 22:53 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:42
Wijnands schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:52:
Andere tip: Als je zelf vervoer hebt is dit een prima tijd van het jaar om weer aardappelen bij de boer te gaan halen. Wij eten redelijk vaak Hollands en dan gaat een zakje van de supermarkt er zo doorheen
Als je er toevallig langskomt met de auto kan dat, maar indien niet, kost dat brandstof en is je voordeel weg. tenzij je het fijn vind om met een kilo of 10, 20 vanaf een boerderij te gaan fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Wijnands schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:52:
Aan de andere kant, met scherp inkopen heb je voor 40 ct/kg ook aardappels in de supermarkt. Al jaren lang koop ik enkel de piepers voor deze prijs (in de aanbieding). Uiteraard enkel de 5 en 10 kilo zakken..
Of zit de boer nog onder deze prijs?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gewoon geen aardappelen eten, nóg goedkoper. :+ 20kg zak rijst bij de toko halen, kost weinig en kan je lang mee vooruit.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Zelf koken seizoensgroenten en vlees in de aanbieding kopen en in een persoonsporties invriezen.
Geen zout gebruiken, dit is dus mijn vakgebied., Microbioloog in de levensmiddelen industrie.
In de kant en klare maaltijden en ook in de blikgroenten zit nog altijd teveel zout en zelfs suiker.
Wij wonen naast een boerenstreek, dus voor ons is het helemaal gemakkelijk.
Ik koop gewoon bij de boeren gewoon twintig kilo sperciebonen.
Dan heb je er wel wat werk van met het punten en blancheren, razendsnel terugkoelen.
Maar mijn vader is boerenzoon, toen wij als kleine kinderen niet meer op het grasveld achterhuis speelden is daar gelijk weer een moestuin van gemaakt. En ik heb als werk bij Unilever gewerkt de welbekende diepvriesmaaltijden en groenten en zo. En waarom zeg ik zoutloos koken? Toen ik op mijn 20ste de levensmiddelen opleidingen ging ik al snel dat we veel te veel zout binnenkregen. . Ik kreeg 9 jaar geleden ernstige hartklachten, vergoot hart en een torenhoge cholesterol . Het eerste wat de cardioloog vroeg was of ik veel zout gebruikte. Nee dokter was mijn antwoord. IK ben net voor mijn 21ste gaan samenwonen en wij komen zoutloos. Dus verder onderzoeken bleek er een foutje in mijn DNA te zitten wat die Cholesterol omhoog joeg, daar heb ik al jaren medicatie voor, mijn geluk was volgens de cardioloog, dat wij al 25 jaar zoutloos kookte anders was ik er niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:04
Gelukkig woon ik niet in een stad. Hier in de buurt heb ik echt verse groenten, vlees en vis. Het valt me op dat de prijzen per kg in de de supermarkt zo klein mogelijk worden geschreven als het er al op staat. Ze verkopen liever met een per stuk prijs en er dan steeds minder produkt in doen. Ga je het uitrekenen dan schrik je toch. De van afvalvlees aan elkaar geplakte zogenaamde schnitzels van de AH 10,- per kg. De echte verse bij mijn slager 5,- per kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Wat voor ons (mij+vriendin) ook goed werkt is koken met een weegschaal. De beste besparing is immers niet te veel maken, om het vervolgens weg te moeten gooien, of jezelf vol te proppen om weggooiente voorkomen..

Vriendin en ik hebben 's avonds 900 gram avondeten samen nodig. Alles wat we meer maken dan dat is zonde, en op voorhand dus al verspilling. Stel we hebben 1100 gram avondeten gemaakt dan is dat 200 gram teveel (zo'n 20%). Deze 20% hebben we niet nodig en is dus boventallig. Of het het bestempeld als afval, een kliekje of wat dan ook; die 20% is zonde en onnodig.

Omdat we altijd met een weegschaal koken hebben we nooit kliekjes, hebben we nooit een aardappel over en proppen we niet dat laatste beetje er ook maar bij 'omdat weggooien zonde is'. Daar valt ook enorm veel mee te besparen. In ons geval; alles meer dan 900 gram is gewoon zonde en op voorhand verspilling.

.
SmurfLink schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:59:
Gewoon geen aardappelen eten, nóg goedkoper. :+ 20kg zak rijst bij de toko halen, kost weinig en kan je lang mee vooruit.
Maar die prakken zo lastig :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Ik haal eigenlijk per definitie alles bij AH.

Van tevoren check ik dan wat in de bonus is en koop hierin ook vooruit voor houdbare-/non-food zaken die ik uiteindelijk toch nodig ga hebben. Voordeel is dat je goedkoper uit bent, maar meer opslagruimte nodig hebt. Ik gebruik Appie en zet spullen van tevoren in de lijst, zodat deze oranje worden zodra in de bonus.

Eten koop ik zoveel mogelijk vers, fast food eten wij zelden, ook omdat de keuken bij ons vaak wordt gebruikt voor wat culinaire uitspattingen. Dat kost meer, maar is onder de streep beter voor ons allen ; we hebben tenslotte ook nog een kleine spruit van 19mnd.

Dus tja, mocht het echt om de uitgaven te doen zijn meet je jezelf een ongezonde levensstijl aan vrees ik. Goed en verantwoorde voeding kost doorgaans gewoon meer (vreemd als je je bedenkt dat onze overheid dreigt met allerlei belasting op ongezonde voeding).

Iemand schreef ook nog een vriezerkist aan te schaffen. Zou ik voorzichtig mee zijn. De verleiding is groot het ding vol te storten en waarschijnlijk sta je dan over een klein jaar de boel weer te verplaatsen naar de afvalbak.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Een vrieskist (of kast) is alleen maar beter, je kan overgebleven eten invriezen om het later snel te ontdooien en consumeren. Ook vlees in aanbieding omdat het einde datum nadert moet je invriezen wil je het later consumeren. Zo trek ik veel vlees vacuüm en vries het in voor later gebruik, met of zonder marinade. Ook veel groente kan je invriezen, ga maar door. Is gewoon kwestie van ding niet helemaal volprakken en regelmatig leeg eten (en weer bijvullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mutsje schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:04:
Een vrieskist (of kast) is alleen maar beter, je kan overgebleven eten invriezen om het later snel te ontdooien en consumeren. Ook vlees in aanbieding omdat het einde datum nadert moet je invriezen wil je het later consumeren. Zo trek ik veel vlees vacuüm en vries het in voor later gebruik, met of zonder marinade. Ook veel groente kan je invriezen, ga maar door. Is gewoon kwestie van ding niet helemaal volprakken en regelmatig leeg eten (en weer bijvullen).
Diepvries is sowieso handig.. Bij ons liggen er altijd een paar broden in, en denk aan bakjes met eten als macaroni wat van een keer avondeten over was. Om de week of zo hebben wij wel een dag waar al die restjes in de magnetron worden gegooid en je een avond eten hebt. Op die manier is het verspillen ook vrijwel volledig verleden tijd.

Verder ligt het ook aan je financiële situatie denk ik, en aan redelijkheid. Ik zie bij ons echt geen Jopie Appelstroop of pindakaas van de Aldi op tafel staan bij wijze van. Andere artikelen zoals afbakbroodjes of melk worden wel weer bij de Aldi gehaald. Is toch een homogeen product dus dat boeit niet.

Een dag of 2 zonder vlees bevalt ons ook prima. En als er iets van vlees is, is dat meestal toch kip.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Iets wat veel kan besparen is de productprijzen leren kennen en hier op inspelen.

Bijvoorbeeld
Appelsientje kost meestal rond de €1,5/ fles.
Als ze dan eens op €1 of minder staan onmiddellijk een grote voorraad kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:10:
Om te beginnen niet iedere dag boodschappen doen, want dan geef je onbewust al meer geld uit dan wanneer je het 1x per week doet. En minder ongezonde zooi kopen zoals cola en chips, wilt ook al helpen. In Nederland hebben wij ja prima drinkwater _/-\o_
Dit. Het is me opgevallen dat je bij de Jumbo vaak meer kwijt bent. AH heeft vaak 3 categorieen producten: A-merk, B-merk en C-merk. Bij de Jumbo ontbreekt bij heel veel producten het B-merk, dus als je het C-merk niet goed genoeg vindt koop je bij Jumbo vaker een A-merk en die zijn aanzienlijk duurder.

Vantevoren de boodschappen doen voor de hele week kan ook wel wat schelen, vooral allerlei snoep, koekjes etc wat je niet echt nodig hebt neem je vaak extra van mee als je dagelijks in de winkel loopt. En als je de boodschappen eenmaal in huis hebt ben je minder geneigd om apart naar de winkel te gaan voor snoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Inmiddels ben ik meer online boodschappen gaan bestellen voor meerdere dagen. Voorheen zat ik al gauw rond de 10 euro per dag(!). Nu zit ik zo rond de 6-7 euro (en zou nog lager kunnen).

Voorheen als ik in de supermarkt rondliep, pakte ik dingen die ik lekker vond en dacht er niet echt bij na. Nu zit ik rustig in de avond te kijken wat de aanbiedingen zijn, wat ik wil en wat ik nodig heb. Ik merk dat het online bestellen bij mij goed helpt en maak ook gezondere keuzes merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Vooral goed uitzoeken waar iets het goedkoopste is en aanbiedingen groot inkopen indien mogelijk.
Wij gebruiken bijv. geen pakjes en zakjes maar gewoon losse kruiden. (deels ook omdat dit gezonder is). En de kruiden halen we 1x in de zoveel tijd op de markt of bij de Toko.
Het nadeel is wel dat dit in het begin wat uitzoekwerk kost (zowel waar het het goedkoopste is, als welke kruiden je nodig hebt).

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:29
Heb een relatief kleine vriezer en keuken, ben ook niet zo van rommel maken dat ik op moet ruimen :P dus ook hier erg van het kant en klaar spul. met vrienden op bezoek wil ik nog wel eens wat moeite nemen, wetende dat 't op gaat.

Meeste spul dat ik in de supermarkt haal komt simpelweg uit de aanbieding.
-wc papier, page voordeel verpakkingen zijn hier maandelijks in de aanbieding
-wasmiddel, meestal robijn met 3 halen 2 betalen, of 2e gratis. dit scheelt gigantish zelfde voor bijv deodorant en gel afhankelijk van gebruikte merk. (goedkopere zie je hier in de buurt nooit in de aanbieding)
-snacks / frisdrank, laatst lekker grote zak skittles ,m&m's en chippies gekocht in de mats :) blijft relatief duur voor wat je krijgt, maar af en toe moet je jezelf kunnen verwennen.

Kastje oid vrijmaken zo dat je t een en ander weg kan stallen maar wel overzicht heb wat r in staat is wel handig. Anders word t snel n zooitje, of kom je zoals ik thuis met extra wasmiddel terwijl je al 6 flessen op voorraad had 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 14:53
Denk ook dat de beste tip is: niets/zo min mogelijk weggooien. heb soms nog van het weekend nog een paar sneetjes brood over waar perfect een tosti of wentelteefjes mee gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

JWL92 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:00:
Meeste spul dat ik in de supermarkt haal komt simpelweg uit de aanbieding.
-wc papier, page voordeel verpakkingen zijn hier maandelijks in de aanbieding
-wasmiddel, meestal robijn met 3 halen 2 betalen, of 2e gratis. dit scheelt gigantish zelfde voor bijv deodorant en gel afhankelijk van gebruikte merk. (goedkopere zie je hier in de buurt nooit in de aanbieding)
-snacks / frisdrank, laatst lekker grote zak skittles ,m&m's en chippies gekocht in de mats :) blijft relatief duur voor wat je krijgt, maar af en toe moet je jezelf kunnen verwennen.
Ik wou dat er 'n app/site was waar je kan opgeven wat voor producten (merk/soort) je zoekt, en dan een mailtje krijgt als de dingen in de aanbieding zijn. Want zeker bij wasmiddel enzo scheelt het bizar veel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:23
Ardana schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:18:
[...]

Ik wou dat er 'n app/site was waar je kan opgeven wat voor producten (merk/soort) je zoekt, en dan een mailtje krijgt als de dingen in de aanbieding zijn. Want zeker bij wasmiddel enzo scheelt het bizar veel.
Bestaat: supermarktscanner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:25
[...]

Als je er een beetje op let, dan weet je wel dat bepaalde producten regelmatig in de aanbieding zijn. En als je er een beetje op let, dan weer je ook hoe vaak ongeveer. Dus als broodbeleg of deo in de bonus is, dan haal ik voldoende verpakkingen dat ik het tot de volgende aanbiedingsronde vol houd. Bij wasmiddel heb ik het idee dat dat bijna altijd wel ergens in de aanbieding is, dus daar let ik niet zo heel erg op. (Nou ja, ik let er wel op, maar ik koop dan zulke grote verpakkingen dat het wel een tijd duurt voor ik opnieuw moet kopen :) )

Bij snoep en chips werkt een voorraad niet als je huisgenoten hebt die zodra er iets in huis is, aan het snacken slaan... Dus daarbij koop ik alleen een voorraadje van de dingen die alleen ik zelf lekker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als er 1 ding is wat je kunt doen om kosten te drukken; fruit/groente bij 'de turk' halen ... scheelt zo veel tozv lidl/ah

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Rubbergrover1 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:30:
[...]

Als je er een beetje op let, dan weet je wel dat bepaalde producten regelmatig in de aanbieding zijn. En als je er een beetje op let, dan weer je ook hoe vaak ongeveer. Dus als broodbeleg of deo in de bonus is, dan haal ik voldoende verpakkingen dat ik het tot de volgende aanbiedingsronde vol houd. Bij wasmiddel heb ik het idee dat dat bijna altijd wel ergens in de aanbieding is, dus daar let ik niet zo heel erg op. (Nou ja, ik let er wel op, maar ik koop dan zulke grote verpakkingen dat het wel een tijd duurt voor ik opnieuw moet kopen :) )

Bij snoep en chips werkt een voorraad niet als je huisgenoten hebt die zodra er iets in huis is, aan het snacken slaan... Dus daarbij koop ik alleen een voorraadje van de dingen die alleen ik zelf lekker vind.
Ik heb weinig ruimte in huis, en gebruik 1 fles wasmiddel per jaar (ja, letterlijk), 1 half brood en 1 liter yoghurt in de week. Dan weet je echt niet wat wanneer in de aanbieding is. En toch vind ik het zonde om voor wasmiddel € 8 ipv € 3 te betalen.

Blij met de link van President! Wel jammer dat er geen Kruitvat of Action bij zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 28-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:25
himlims_ schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:32:
als er 1 ding is wat je kunt doen om kosten te drukken; fruit/groente bij 'de turk' halen ... scheelt zo veel tozv lidl/ah
Het aandeel van fruit/groente in de totale boodschappenkosten is bij mij niet zodanig groot dat een procentueel grote besparing daarop veel zoden aan de dijk zet. Maar dat kan ook zijn doordat ik vooral ook seizoensproducten eet, wat ook nogal uitmaakt in de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 16:40
President schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:23:
[...]

Bestaat: supermarktscanner.nl
Voordeelmuis.nl is ook een aanrader. Je kunt zoeken naar aanbiedingen, op algemene trefwoorden (shampoo, stofzuiger, koffie) of specifieke merken. Je kunt ook alerts instellen, dat je een mailtje krijgt als product/merk x ergens in de aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

https://www.bierindeaanbieding.nl/ :+ Deze werd in mijn studententijd door iedereen veelvuldig gebruikt.

Wat ik zelf doe, ik haal alles bij AH, is dingen die ik binnen aanzienlijke tijd nodig ga hebben alvast op mijn lijstje zetten in de app. Dan kan je eropt tikken, dan wordt het grijs (is bedoeld voor als je het al hebt, maar ik misbruik het hiervoor). Dan zie je zowel in de app als op de site bij je boodschappenlijstje gelijk vanaf vrijdag oplichten als het de maandag erna in de bonus komt.

[ Voor 31% gewijzigd door SmurfLink op 28-09-2020 18:36 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 17:00

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

[...]

Op https://nl.pepper.com/ komt ook vaak eea langs

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Op een gegeven moment leer je bepaalde dingen ook wel. Boodschappen folders zijn de enige die ik nog even doorblader op zoek naar de dure zaken die nog wel eens als 1+1 voorbij komen. Denk aan toilet papier, wasmiddel, luiers, shampoo en luxe producten als vlees, ijs.

Koop bij 1+1 bulk in als dit kan. Ik heb altijd een lading houdbare melk, shampoo, toiletpapier. Nee geen kasten vol, maar genoeg om vol te houden tot de volgende ronde (meestal).

Koop zaken als vitaminepillen en andere drogisterij artikelen nooit bij de supermarkt, die zijn online veel veel goedkoper. Schrok me de pleuris toen ik zag dat een flesje vitaminen voor de kleine bijna 10! euro duurder was in de supermarkt als online.

En verder eet ik zo veel mogelijk met aanbiedingen tussendoor, tenzij ik echt wat wil maken. Maak je lijstje op basis van de reclames, dat scheelt al. AH is helemaal niet zo duur als je meer dan de helft haalt wat in de bonus zit, zij hebben goede reclames. Ik was bij de Jumbo vaak veel duurder uit, omdat die (toen) waardeloze reclames hadden. Nu heb ik een budget supermarkt (nettorama) die bepaalde dingen niet heeft of van bagger kwaliteit, maar prima andere zaken. Dus 1 dag luxe super (Plus) met aanbiedingen, en de andere dag goedkope en minder aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:54
De meest efficiënte manier om geld te besparen op je boodschappen is door alle producten die je eigenlijk niet nodig hebt niet ( meer ) te kopen, even voor iedereen om hier overna te denken :)

Dat zijn uiteraard de snoep, koeken, frisdranken etc. Maar ook kant en klaar pakketten/maaltijden.
Die kant en klare salades en voorgesneden groenten zijn daar een goed voorbeeld van, waarmee je eveneens een hoger risico loopt op dat je een voedselvergiftiging oploopt.
Uiteindelijk kun je dus goedkoper uit zijn met gezondere voeding.
Vitamine supplementen zullen bij een gezonde levensstijl eigenlijk ook niet nodig zijn of iets toevoegen, op vitamine D na dan op donkere dagen of als je onvoldoende zonlicht tot je krijgt @Zebby

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
JohanNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:09:
De meest efficiënte manier om geld te besparen op je boodschappen is door alle producten die je eigenlijk niet nodig hebt niet ( meer ) te kopen, even voor iedereen om hier overna te denken :)

Dat zijn uiteraard de snoep, koeken, frisdranken etc. Maar ook kant en klaar pakketten/maaltijden.
Die kant en klare salades en voorgesneden groenten zijn daar een goed voorbeeld van, waarmee je eveneens een hoger risico loopt op dat je een voedselvergiftiging oploopt.
Vitamine supplementen zullen bij een gezonde levensstijl eigenlijk ook niet nodig zijn of iets toevoegen, op vitamine D na dan op donkere dagen of als je onvoldoende zonlicht tot je krijgt @Zebby
Kleine kinderen hebben het advies voor vitamine D druppels tot 4 jaar, en zwangere of herstellende vrouwen ook :) En ik krijg sowieso onvoldoende zonlicht, maar hou het verder op vitamine D, verder vind ik het inderdaad onnodig.

Wij zijn nu grotendeels van de pakken af, nog af en toe zo'n Knorr ding voor burrito's, verder zo veel mogelijk zelf doen. Voorgesneden groenten ben ik dan weer niet tegen, het zijn nog steeds groenten, en veel beter dan kant-en-klaar opwarm maaltijden. Plus je koopt exact zo veel je nodig hebt, dus gooi minder weg. Ik zit nu soms al te goochelen wat ik moet met die lading paprika's/courgette/bloemkool/broccoli etc. Smaakt prima door roerbak hoor, maar het is echt wel even zoeken naar de planning dat je niks hoeft weg te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:38

Agent47

I always close my contracts.

Skyrunner schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:59:
Ik haal eigenlijk per definitie alles bij AH.

Van tevoren check ik dan wat in de bonus is en koop hierin ook vooruit voor houdbare-/non-food zaken die ik uiteindelijk toch nodig ga hebben. Voordeel is dat je goedkoper uit bent, maar meer opslagruimte nodig hebt. Ik gebruik Appie en zet spullen van tevoren in de lijst, zodat deze oranje worden zodra in de bonus.

Eten koop ik zoveel mogelijk vers, fast food eten wij zelden, ook omdat de keuken bij ons vaak wordt gebruikt voor wat culinaire uitspattingen. Dat kost meer, maar is onder de streep beter voor ons allen ; we hebben tenslotte ook nog een kleine spruit van 19mnd.

Dus tja, mocht het echt om de uitgaven te doen zijn meet je jezelf een ongezonde levensstijl aan vrees ik. Goed en verantwoorde voeding kost doorgaans gewoon meer (vreemd als je je bedenkt dat onze overheid dreigt met allerlei belasting op ongezonde voeding).

Iemand schreef ook nog een vriezerkist aan te schaffen. Zou ik voorzichtig mee zijn. De verleiding is groot het ding vol te storten en waarschijnlijk sta je dan over een klein jaar de boel weer te verplaatsen naar de afvalbak.
Zeg alsjeblieft 1,5 jaar :O

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Want? Het is niet ongebruikelijk de leeftijd van een kind in maanden te tellen tot ca. 2jr. Hoop peuter voeding doet dat ook

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nee, want 19 maanden is geen 1,5 jaar >:)
Dan zou @Skyrunner altijd nog 1,583 jaar moeten zeggen (of nog nauwkeuriger als ie ook nog de dagen / uren / minuten en seconden wilt toevoegen)

/EindeZinlozeToevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heph84
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:09:

Volgens mij zijn verspakketten (van AH bijvoorbeeld) vaak even duur of zelfs goedkoper dan alle ingrediënten los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:54
Heph84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]

Volgens mij zijn verspakketten (van AH bijvoorbeeld) vaak even duur of zelfs goedkoper dan alle ingrediënten los kopen.
Verspakketten soms wel ja, maar die pakketten waarbij je alles makkelijk bij elkaar kunt gooien zeer zeker niet ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25

_Apache_

For life.

Heph84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb juist het idee dat de portionering van een kant-en-klaar pakket beter is. Waardoor het wat efficienter is.
Groente, kruiden, koolhydraten (rijst / couscous oid) voor 3-4 euro vind ik best een scherpe prijs voor 2 a 3 personen eten.. Je hoeft er niet eens het wat duurder vlees aan toe te voegen (want bijna allemaal hebben een vega variant)

Dit zijn de Jumbo kant en klaar pakketen, geen idee hoe deze bij de AH / Coop zijn

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 29-09-2020 13:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

_Apache_ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:44:
[...]

Ik heb juist het idee dat de portionering van een kant-en-klaar pakket beter is. Waardoor het wat efficienter is.
Groente, kruiden, koolhydraten (rijst / couscous oid) voor 3-4 euro vind ik best een scherpe prijs.
Voor 3-4 euro kun je voor twee personen een complete maaltijd maken inc vlees als je scherp inkoopt. Aankomende week zijn de maaltijdpaketten voor lasagna in de aanbieding voor 1 euro. (ipv 2+ euro) Haal drie van deze dozen (3 euro), een courgette (70 cent), 2 paprika's (aanbieding, 1 euro), kilo rundergehakt (goedkope slager, 3.50 euro), kilo prei (1 euro), halve kilo ui (40 cent) twee blikken tomatenstukjes (1 euro) en een pak melk (70 cent). Dan zit je op 12.40 euro. Met 60 cent voor een beetje olijfolie (ik gebruik geen olie uit de supermarkt maar haal het bij een speciaalzaak) maak ik daar voor 4 dagen voor twee man lasagna van. Dat is 1.63 euro per dag per persoon voor avondeten met gehakt van de slager, verse groente, goede olie en een A-merk lasgnamix en bladen.

Met scherp inkopen zit je dus nog onder die 2 euro pppd aan avondeten zonder dat je daar zuinig/karig voor hoeft te eten. Ik gok dat een compleet kant en klaar pakket hier in prijs niet aan kan tippen zonder op de ingrediënten te beknibbelen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik kook voor 3 euro p.p een driegangenmenu als het moet. No problem, zolang je volume hebt - en niet om dierenwelzijn geeft als je er vlees in wil. Dat is voor mij de grote reden om geen kiloknallers te kopen - of uberhaupt veel vlees te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arne.eindhoven
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
Wanneer je dicht bij de Duitse grens woont is het echt voordelig drogisterij artikelen te kopen.
Minder dan de helft van wat je in Nederland betaald. Scheermesjes, tandenborstels, tanden pasta, haar producten.. Op boodschappen waar je in Nederland 100 voor afrekende, betaal je in Duitsland 50. Dus vaak een ritje naar Duitsland kan tegenwoordig zeker uit.
Pagina: 1