Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 107.647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Het topic heeft een natuurlijke scope. Er zal vast eens wat anders (offtopic) langskomen in zo'n langlopend topic maar dat is geen reden om het nog meer een vergaarbak te maken.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:46

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Rukapul schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:41:
Het topic heeft een natuurlijke scope. Er zal vast eens wat anders (offtopic) langskomen in zo'n langlopend topic maar dat is geen reden om het nog meer een vergaarbak te maken.
Ok. Maar wat is je mening over de opmerkingen die @P.Mouse plaatst?
Persoonlijk is dat namelijk precies hetgeen ik wél heb bedoeld met de topicstart.

Het heeft inderdaad een natuurlijke scope en misschien had ik de scope nog wat breder moeten maken, maar volgens mij kan dat vrij eenvoudig worden aangepast en is er niet een complete rigoreuze verbouwing nodig zoals @Ardana suggereert. In mijn beleving is het veel subtieler dan dat.

Het topic gáát over recruitment en HR en is nadrukkelijk niet bedoeld als "recruiter-afzeiktopic", maar dan raak je automatisch punten als "hoe ga je om met recruitment en HR" en dus ook "hoe zorg je er voor dat jouw CV bovenop de stapel komt te liggen en positief op valt" of "hoe ga je een goed gesprek aan met een recruiter".

Ik ben met met Ardana eens dat dat meer neigt naar een algemeen sollicitatietopic, maar volgens mij is dat zo eenvoudig als eventueel de topictitel aanpassen en de topicstart wat uitbreiden, al dan niet met een mede-TS. Volgens mij iets dat niet ongewoon is.

Ik ben bang dat juist door de grens te trekken waar 'ie nu word getrokken, je snippertopics krijgt en overlap tussen 2 topics, terwijl het het basisonderwerp hetzelfde is.

Wat ik jammer vind is dat er een in mijn beleving nuttige en topicrelevante discussie op gang kwam over CV's (en dan niet individueel, maar in algemene zin), die nu een beetje plat geslagen lijkt te worden door moderatier ingrijpen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

We hebben overlegd, en zoals Rukapul al zei: we gaan dit topic na zo’n lange tijd niet van opzet laten wijzigen. Daarnaast zijn ‘vergaarbak-topics’ sowieso niet favoriet, niet bij ons en niet bij de meeste users: ze zwalken van onderwerp naar onderwerp en je kan er niks in terug vinden.

Vandaar dat we een titel-wijziging (en daarmee een inhoudswijziging) niet zien zitten, en dat we ‘vergaarbak-topics’ ook niet aanmoedigen.

Het staat je dus wel vrij om een topic te openen waarin je het CV in dept wil bespreken.

Note to self: being good is often more important than being right.

• P.Mouse
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
Ardana schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:28:
We hebben overlegd, en zoals Rukapul al zei: we gaan dit topic na zo’n lange tijd niet van opzet laten wijzigen. Daarnaast zijn ‘vergaarbak-topics’ sowieso niet favoriet, niet bij ons en niet bij de meeste users: ze zwalken van onderwerp naar onderwerp en je kan er niks in terug vinden.

Vandaar dat we een titel-wijziging (en daarmee een inhoudswijziging) niet zien zitten, en dat we ‘vergaarbak-topics’ ook niet aanmoedigen.

Het staat je dus wel vrij om een topic te openen waarin je het CV in dept wil bespreken.
Ik vind het nog steeds bijzonder verwarrend en ik snap er nog steeds echt helemaal niets van.
Het is toch @unezra z'n topic?
Hij bepaald dan toch wat er in zijn topic gebeurt? :?

Als jij/tweakers een topic wilt beginnen over recruiters met andere regels en manier van omgaan, staat het je vrij een nieuw topic te starten?
Daarnaast is de grens mij nog steeds volkomen onduidelijk, mede doordat @unezra vrij duidelijk aangeeft dat hij dit wel onder recruiters vind vallen.
Ik vind CV's ook sterk onder recruiters vallen, het argumentje dat er tegen is gegeven vind ik ook eerder in lijn zijn met, dan juist het tegendeel te bewijzen.

Blijkbaar worden er dingen verwacht in een topic waarvan men niet de eigenaar is en kan men ook niet precies uitleggen wat dan die verwachtingen zijn?
Dus ik ben echt helemaal het spoor bijster? :?

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

P.Mouse schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
Ja. Topicstarters zijn nooit de baas over een topic :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

P.Mouse schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
[...]
Ik vind het nog steeds bijzonder verwarrend en ik snap er nog steeds echt helemaal niets van.
Het is toch @unezra z'n topic?
Hij bepaald dan toch wat er in zijn topic gebeurt? :?

Als jij/tweakers een topic wilt beginnen over recruiters met andere regels en manier van omgaan, staat het je vrij een nieuw topic te starten?
Daarnaast is de grens mij nog steeds volkomen onduidelijk, mede doordat @unezra vrij duidelijk aangeeft dat hij dit wel onder recruiters vind vallen.
Ik vind CV's ook sterk onder recruiters vallen, het argumentje dat er tegen is gegeven vind ik ook eerder in lijn zijn met, dan juist het tegendeel te bewijzen.

Blijkbaar worden er dingen verwacht in een topic waarvan men niet de eigenaar is en kan men ook niet precies uitleggen wat dan die verwachtingen zijn?
Wat @gambieter zegt. De TS is niet de baas over het topic en bepaalt niet wat er in het topic wel en niet mag. Een TS geeft een opzet, of concrete vraag. Daarbij wordt rekening gehouden met het beleid en de werkwijze van het forum en, indien noodzakelijk in overleg met de moderators, de TS aangepast.

Dus nee, het is niet unezra's topic en nee, hij mag niet bepalen wat ermee gebeurd. Unezra heeft het topic gemaakt met een bepaalde insteek, die insteek is al bijna 2.500 posts ok. We willen niet dat na bijna 2.500 posts de insteek van een topic wijzigt.

Unezra is niet de enige gebruiker van dat topic, er zijn er véél meer. En ook voor hen willen we de scope van het topic duidelijk houden: "ervaringen met recruiters en HR". Dus niet: "hoe ga jij om met CV's?". Ja, je stuurt CV's naar recruiters, maar je gaat ook met de auto of het OV naar said recruiters toe. Daarmee is de auto ook niet ineens on-topic geworden.

Kijk, ieder groot topic gaat wel eens een beetje off-topic. Daar zitten we, als moderators niet bovenop. Sterker nog, wij lezen lang niet alle topics. Maar ook andere users vinden het fijn als topics on-topic blijven. Als er dus teveel off-topic gepraat wordt en mensen zich daaraan ergeren, wordt er een Topic Report ingeschoten. Dan kijken de moderators er naar en als ze het ermee eens zijn dat de discussie teveel en/of te lang afgedwaald is van het hoofdonderwerp, zullen we dat melden met het verzoek weer on-topic te gaan.

En er zijn idd grijs-gebieden en overlappen, die zijn er altijd. Daarover valt te overleggen of uitleg te vragen. Zeker in het geval van een CV in een recruiterstopic, zullen we een paar posts erover niet als storend ervaren en dus ook niet op ingrijpen. Maar op een zeker moment zeggen we: en nu graag terug on-topic.

Overigens, hele brede verzameltopics (bijv. "het grote auto-topic") zijn op Tweakers niet heel graag gezien. Het zoekt minder makkelijk en zeker als je 'n concrete vraag of discussiepunt hebt, is het voor alle betrokkenen beter om een apart topic te openen. Als mensen bijv. meer willen weten over CV's, is het niet heel logisch om 2.400 berichten over recruiters door te spitten om vervolgens 50 berichten over CV's tegen te komen.

Dan is het veel praktischer om 1 "Groot CV-topic" te hebben, zodat mensen makkelijker aan kunnen haken en zodat het makkelijker terug te vinden is. En ook dit is weer niet zwart-wit, want als je bijv. 'n vraag hebt over de koplamp van 'n Renault Twingo uit 2006, kun je die prima in het Renault-topic vragen: daar hoef je dan weer geen apart topic voor te openen.

• P.Mouse
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb nooit het woord "baas" in mijn woorden genomen. Ook nogal flauw woord om te gebruiken.
Maar het lijkt mij tenminste van goed fatsoen om de oorspronkelijke topic starter op z'n minst om z'n mening te vragen. In dit geval geeft de topic starter meermaals aan wat zijn oorspronkelijk idee was.
Op die manier is een moderator ook niet de baas over wat @unezra wel of niet wil in zijn topic?
Ik mag toch hopen dat in een democratisch land zoiets in overleg gaat met de topic-starter en de mensen die actief zijn in het betreffende topic.

Ik vind het voorbeeld nog steeds verwarrend en ik snap nog steeds niet wat er verwacht wordt.
Het gaat niet om het feit dat er ineens 50 berichten over CV's een topic vervuilen, dat heeft @unezra nu ook al meermaals verteld. Sterker nog, dat wordt nu door meerdere mensen beaamd dat het wel gewenst is in het topic?

Dus de uitleg verhelderd voor mij ook niets.
Daarnaast vind ik het ook onduidelijk wat ik nu wel en niet mag bespreken.
Het is ook zeer onduidelijk waarom bepaalde simpele wijzigingen ongewenst zouden zijn.
Ik zie een hoop woorden, maar weinige concrete antwoorden (behalve extremen) en ik blijf met vragen zitten.

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

In het kort:

Het is NIET unzra's topic. Het is een topic dat door unezra is geopend maar dat maakt het NIET zijn topic.

Een topic-starter bepaalt de scope van het een topic, tenzij moderators anders bepalen.

De scope van dit topic is "ervaringen met recruiters en HR".

Een uitgebreide analyse van CV's valt niet onder de scope van dat topic.

We gaan niet de scope van een topic na 2.500 berichten wijzigen, ook niet als de topic-starter aangeeft dat dat wel zijn oorspronkelijke bedoeling was. Dan had hij dat in zijn oorspronkelijke topic start ook aan moeten geven en/of een passende titel moeten kiezen.

Tweakers is geen democratie. We proberen zoveel mogelijk in overleg te doen, maar uiteindelijk is het niet "de meeste stemmen gelden". Unezra heeft ook zijn mening gegeven en die hebben we, de moderators, mee genomen in de beslissing om de scope van het topic niet te laten uitbreiden.

Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn van een besluit en een topic-starter kan ook voor- of tegenstander zijn.

Wat je mag bespreken in "ervaringen met recruiters en HR"? Je ervaringen met recruiters en HR. Als je 'n keer off-topic gaat, is dat niet erg. Als je teveel off-topic gaat, zullen we je daarop wijzen. Als je daarna nóg teveel off-topic gaat, kun je andere ingrepen verwachten.

Het spijt me, eenvoudiger en duidelijker kan ik het niet voor je maken.

• TechLight
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
In het FO topic staat sinds september vorig jaar een topic waarschuwing over vrh/belastingen. Die is destijds gezet toen er veel discussie over aangekondigde vrh/belastingwijzigingen (die vooralsnog niet door gegaan zijn).

Er is de laatste tijd geen issue hiermee. Wellicht kan de waarschuwing verwijderd worden?

Zie eventueel ook de discussie in deze feedback thread van 20 september en eerder.

• Mastergo
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 19-01 21:48
Vorig jaar 10% afgelost van onze hypotheek. Zonet weer de boetevrije 10% van 2021 betaald. Te gek voor woorden dat ik nu moet aantonen de herkomst van het geld. Ze willen bankafschriften etc. zien.
Het gaat over 10.000 euro. Heb niks te verbergen maar vind het wel wat overdreven. Ben gewoon in loondienst en werk gewoon hard en betaal alle belastingen en elke maand netjes mijn hypotheek zoals het hoort. Als ik nou 3 jaar werkloon zou zijn dan zou ik het een normale vraag vinden.

*dit is het feedbacktopic - bovenstaande is dus offtopic hier*

[Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2021 13:12]

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
*knip offtopic

[Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2021 13:12]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True