P.Mouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:33:
[...]
Ik bespreek hier geen moderatie, we bespreken hier wat wel- of niet in het desbetreffende topic hoort?
Het topic is gestart door @
unezra , dus vind ik het wel zo respectvol en netjes om dat ook in zijn topic te bespreken.
In zijn begin post staat duidelijk
[...]
Bespreken van CV's en hoe die eruit vind ik toch wel duidelijk onder dit kopje vallen.
Sterker nog, het is een essentieel onderdeel van het recruiten?
Een discussie (zo nu en dan) helpt denk ik ook veel mensen bij het vinden en omgaan met/van recruiters.
Uiteraard zijn er meerdere punten, maar volgens mij komen die zeker aan bod.
Volgens mij geeft @
unezra ook al aan dat hij hier tevreden mee is in zijn topic.
Het lijkt er bijna op of de onduidelijkheid zit in "recruiters", terwijl de topictitel met reden "Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen." is. Ik heb het topic breed van opzet gemaakt. Recruiters doen HR, HR doet recruitment, daar zijn dan weer hiring managers bij betrokken, etc.
Het hele doel van het topic is wat mij betreft juist ook te discussiëren over hoe je bijvoorbeeld op de juiste manier je CV en sollicitatie onder de aandacht brengt bij HR en recruiters, dus inherent ook waar zij op letten en daarmee dus ook hoe een CV er uit moet zien, of een sollicitatiebrief wel of niet gewenst is, etc.
Er word nu gemodereerd met als reden "dit is niet de bedoeling van het topic", terwijl het wat mij betreft juist wél de bedoeling van het topic is en als dat uit de topistart niet duidelijk is, ik met plezier de topicstart aan pas.
Zo gezegd @
Ardana, een "algemeen sollicitatietopic" is wat mij betreft wel degelijk de oorspronkelijke opzet van het topic. Als dit niet duidelijk is uit de topictitel en topicstart, lijkt met me een goed moment die aan te passen.

In dezelfde gedachte dat Tesla misschien wel hele speciale banden heeft, dus een essentieel onderdeel is van een Tesla en waarom deze zo speciaal zijn voor een Tesla.
Ik snap best dat mensen gen tientallen pagina's lange discussies willen over alleen maar banden.
Maar dat gebeurt in dit geval naar mijn ervaring niet?
Dat dus. Het gaat nu een paar posts over de inhoud van CV's, maar aan de reacties te zien zou dat geen tientallen pagina's door gaan, tegelijkertijd was het wel een in mijn beleving interessante en relevante discussie. Dat daar op gemodereerd word, verbaasd me.
Met de brede opzet van het topic hoop ik dat het topic zowel interessant is voor recruiters (en gezien MarkJoosten er actief is, is het dat), werkzoekenden (al dan niet ZZP, al dan niet passief of actief), hiring managers, HR, etc. Ik wil een brede doelgroep aanspreken juist om te zorgen dat we onderwerpen van alle kanten belichten.
Ik denk dat afsplitsing vooral tot gevolg heeft dat we meer, maar inhoudelijk minder interessante topics over houden en meer moderatie (want gegarandeerd dat je onwenselijke topicdrift krijgt én mensen in 2 topics dezelfde dingen gaan roepen), dan als we de hele gerelateerde discussie centraliseren in één breed topic.
De reden dat ik echter om verheldering vraag, is dat @
unezra ook het volgende duidelijk weergeeft;
[...]
Dit gebeurt letterlijk om de zoveel posts.
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee (en zo te lezen niemand niet), omdat het niet tientallen pagina's lang door gaat.
Dus voor mij is het nog steeds zeer onduidelijk, ondanks de uitleg, mijn excuses.
Ik vind het ook niet erg dat er af en toe even wat geklaag komt. De reden dat ik in de topicstart daar expliciet over praat is omdat het oude topic (dat overigens niet van mijn hand was) is gesloten omdat het enkel een klaagtopic was zonder verdere discussiewaarde.
Zoals het nu gebeurt in mijn topic, vind ik het eigenlijk prima, het heeft niet de overhand. Sure, soms gaat het een pagina of wat over slechte recruiters, maar dat heb je met zo'n topic dat een beetje drift. Soms gaat het een paar pagna's over hoe een CV er uit moet zien, soms over recruiters, etc. Meestal ebt dat na een paar dagen wel weer weg en gaat het over op een ander onderwerp.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.