Het is allemaal (nog verder) aan het afkoelen lijkt het inderdaad. Ik heb mijn makelaar vorige maand gesproken omdat we ons aan het oriënteren zijn, maar hij vond het ook alles behalve wild momenteel. Met het filter wat ik heb ingesteld op Funda is het in mijn buurt wisselend; de ene dag krijg ik 5 popups van nieuwe woningen per dag en soms een week helemaal niks.
Wat ik trouwens ook opvallend vond was het gedrag van de verkoopmakelaar tijdens een bezichtiging. Die was opvallend kritisch over het huis wat hij verkocht. Natuurlijk, er wordt wellicht altijd wel 1 punt van verbetering opgenoemd, maar hier kwamen wel iets van 5 tot 10 punten voorbij variërend van "je moet er van houden" tot aan "ja hier moet je wel iets mee doen" of "ja het is een kleine kamer". Het werd allemaal weinig in het positieve getrokken. Wellicht omdat ik mijn makelaar als aankoopmakelaar mee had

Het was ook wel echt een "ons kent ons" sfeertje tijdens de bezichtiging.
Huis niks geworden trouwens, teveel bijbetalen voor wat we er uiteindelijk op vooruit zouden gaan en dat voelde niet goed. Tactiek van deze verkoopmakelaar is laag inzetten, hoop biedingen en hopen op stevig overbieden. Ook dat viel voor hem wat tegen volgens mijn makelaar; uiteindelijk ongeveer 25 boven de vraagprijs waar toch wel tussen de 30 en 50 werd verwacht (tweekapper prijsrange rond de 9 ton).
We kijken rustig verder en zien wat er op ons pad komt