Vaak weet je van mensen zonder briefje ook wel ongeveer wat hun achtergrond is, vaak stuurt een aankoopmakelaar bij een bod ook een korte beschrijving van de bieders (jong stel, financiering geen probleem, etc). En als ze zelf bieden dan kun je met wat Googlen een vrij goede inschatting maken of het een leuk jong stel is of duidelijk een belegger.jeroenkb schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:05:
[...]
En dat geldt dus ook voor geld overmaken naar een goed doel. Hoef ik de achterliggende zieke, weeskind, straathond niet voor te kennen.
En voor mij zou een paar duizend euro minder vangen en dan bij voorbeeld weten dat mijn buren leuke nieuwe buren krijgen ipv een huisjesmelker die er 10 Oost europeanen instopt, mij een heel goed gevoel geven
(hebben de erven van mijn oude buren daadwerkelijk gedaan; zijn gegaan voor het tweede bod dat 25k lager lag maar wel van een gezin kwam)
Ik had bij onze verkoop ook een (overigens relatief laag) bod van een belegger, dat was vrij duidelijk.
Mensen met een briefje kunnen uiteindelijk ook het leven zuur maken van je oude buren.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 04-07-2026 10:26 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25